Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.160 din 21.12.2017

privind asigurarea protecţiei personalului Ministerului Afacerilor Interne
ACT EMIS DE: Ministerul Afacerilor Interne
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 34 din 15 ianuarie 2018



SmartCity1

În scopul asigurării protecţiei personalului care îşi desfăşoară activitatea în Ministerul Afacerilor Interne,având în vedere că instituirea unor norme care să reglementeze protecţia personalului MAI, faţă de care este iminentă producerea ori au fost manifestate acte în scopul intimidării, ameninţării sau violenţe în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu, care le pot pune în pericol viaţa, integritatea corporală, sănătatea proprie sau a membrilor de familie ai acestora ori bunurile acestora, contribuie la aplicarea cu fermitate a legii şi la exercitarea neîngrădită a autorităţii publice,ţinând cont de prevederile art. 3 alin. (5), art. 6 alin. (6) şi (8) şi art. 66 alin. (1) din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 40 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 3 alin. (1) lit. b) pct. 4 şi art. 17 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,luând în considerare prevederile art. 19 alin. (2) şi ale art. 43 alin. (2) din Legea nr. 550/2004 privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 26 alin. (1) pct. 1 şi art. 39 din Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 1, art. 10 lit. a) şi art. 21 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 76/2016 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Direcţiei Generale de Protecţie Internă a Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 194/2017, precum şi ale art. 41 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerul Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul afacerilor interne emite următorul ordin: Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezentul ordin are ca obiect de reglementare stabilirea procedurilor de instituire a cadrului general de executare şi a cazurilor de suspendare şi de încetare a măsurilor de protecţie pe teritoriul României a personalului Ministerului Afacerilor Interne care beneficiază, potrivit legii, de protecţie faţă de ameninţările sau violenţele la care ar putea fi supus ca urmare a exercitării atribuţiilor de serviciu sau în legătură cu acestea, denumit în continuare personal MAI. Articolul 2(1) În sensul prezentului ordin, prin personal MAI se înţelege poliţiştii, personalul militar al Jandarmeriei Române, cadrele militare ale Direcţiei Generale de Protecţie Internă şi funcţionarii publici din unităţile, instituţiile sau structurile care fac parte din structura organizatorică a Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare MAI.(2) Beneficiază de protecţie în condiţiile prezentului ordin şi membrii de familie ai poliţiştilor, personalului militar al Jandarmeriei Române sau cadrelor militare ale Direcţiei Generale de Protecţie Internă, denumiţi în continuare membri de familie.(3) Prin membri de familie se înţelege soţul/soţia, copiii şi părinţii aflaţi în întreţinerea legală a poliţiştilor, personalului militar al Jandarmeriei Române sau cadrelor militare ale Direcţiei Generale de Protecţie Internă. Articolul 3(1) Măsurile de protecţie a personalului MAI se pregătesc şi se desfăşoară de către structurile de jandarmi, cu excepţia personalului din cadrul Poliţiei Române şi a membrilor de familie ai acestuia pentru care protecţia se asigură de către structurile de poliţie.(2) Măsurile prevăzute la alin. (1) se desfăşoară în condiţiile prezentului ordin şi în conformitate cu prevederile celorlalte acte normative, standarde şi proceduri, care reglementează paza obiectivelor, bunurilor şi valorilor aparţinând MAI.(3) Direcţia Generală de Protecţie Internă, denumit în continuare DGPI, asigură sprijinul de specialitate în toate situaţiile în care se impune adoptarea măsurilor de protecţie. Capitolul IIProcedura de instituire a protecţiei Articolul 4Instituirea protecţiei personalului MAI se face la solicitare sau din oficiu, atunci când se constată că este necesară apărarea vieţii, integrităţii corporale, sănătăţii, libertăţii sau bunurilor personalului MAI faţă de care este iminentă producerea ori au fost manifestate acte în scopul intimidării sau ameninţării ori violenţe, ca urmare a exercitării atribuţiilor de serviciu sau în legătură cu acestea, care pot pune în pericol viaţa, integritatea corporală, sănătatea sau bunurile acestora sau ale membrilor de familie. Articolul 5(1) Instituirea protecţiei, la solicitare, se face după desfăşurarea succesivă, cu celeritate, a următoarelor activităţi:a)întocmirea solicitării scrise către inspectorul general al Poliţiei Române sau al Jandarmeriei Române, după caz, de către personalul MAI interesat; b)analizarea solicitării şi întocmirea de către şeful nemijlocit al solicitantului a unei note de susţinere; c)analizarea de către inspectoratele generale, cu sprijinul DGPI, a documentaţiei prevăzute la lit. a) şi b) şi consemnarea rezultatelor într-un raport care va cuprinde, după caz, propuneri de aprobare sau de respingere motivată a solicitării şi înaintarea acestei propuneri, spre avizare, secretarului de stat pentru ordine şi siguranţă publică; în situaţia înaintării unei propuneri de aprobare a solicitării, inspectorul general al Poliţiei Române sau al Jandarmeriei Române, după caz, dispune asigurarea măsurilor de protecţie, până la instituirea protecţiei aprobate prin ordinul prevăzut la lit. d); d)emiterea ordinului ministrului afacerilor interne de instituire a protecţiei. (2) Solicitarea cuprinde indicarea persoanei/persoanelor, motivul pentru care este necesară instituirea protecţiei, precum şi orice alte date şi/sau informaţii de interes operativ în scopul asigurării unei protecţii eficiente. Atunci când se solicită instituirea protecţiei pentru membri de familie, la solicitare se ataşează şi acordul expres al membrilor de familie ce au capacitate de exerciţiu deplină, consemnat în scris.(3) Respingerea solicitării va fi adusă la cunoştinţa solicitantului prin grija inspectoratului general la nivelul căruia sa întocmit raportul, prevăzut la alin. (1) lit. c). Articolul 6(1) Instituirea protecţiei din oficiu se realizează cu acordul fiecărei persoane vizate prin măsurile de protecţie, la propunerea DGPI, prin ordin al ministrului afacerilor interne.(2) Propunerea prevăzută la alin. (1) evidenţiază necesitatea instituirii protecţiei, care are la bază iminenţa ameninţărilor îndreptate împotriva vieţii, integrităţii corporale, sănătăţii persoanelor prevăzute la art. 2, rezultată din evaluarea riscurilor la care este expusă persoana.(3) În cazul refuzului protecţiei, manifestat în mod expres de către persoana prevăzută la alin. (1), acesteia i se aduc la cunoştinţă riscurile la care se supune în acest mod, precum şi necesitatea semnării unei declaraţii al cărei model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.(4) În situaţia prevăzută la alin. (3), MAI este exonerat de răspundere cu privire la consecinţele produse prin neacceptarea protecţiei. Capitolul IIICadrul general de executare a protecţiei Articolul 7În termen de 48 de ore de la emiterea ordinului ministrului afacerilor interne de instituire a protecţiei, şeful structurii de poliţie sau de jandarmi, care asigură efectivele pentru protecţie, întocmeşte Planul de protecţie, după consultarea persoanei căreia i se asigură protecţie. Articolul 8Planul de protecţie reprezintă documentul de planificare şi organizare a activităţilor specifice şi cuprinde următoarele: a)persoana/persoanele pentru care se instituie protecţia; b)data de instituire a protecţiei; c)particularităţile privind protecţia, în funcţie de ameninţările sau riscurile identificate; d)resursele umane, mijloacele tehnice şi logistice necesare pentru executarea protecţiei; e)ţinuta şi dotarea personalului care execută protecţia; f)atribuţiile personalului de protecţie; g)modul de cooperare cu alte structuri ale MAI; h)schema cu dispozitivele de protecţie; i)itinerarii de deplasare de bază şi de rezervă; j)fişa cu datele personale ale persoanei/persoanelor protejate; k)alte documente care se întocmesc de la instituirea protecţiei şi până la încetarea acesteia. Articolul 9(1) Planul de protecţie, întocmit în condiţiile art. 7, se avizează de către structura teritorială DGPI şi se aprobă de către inspectorul general al Poliţiei Române sau inspectorul general al Jandarmeriei Române, după caz.(2) Planul de protecţie se actualizează în situaţia modificării elementelor prevăzute la art. 8 lit. a)-d), f)-j), după consultarea persoanei căreia i se asigură protecţie, cu respectarea circuitului de avizare/aprobare prevăzut la alin. (1). Articolul 10Personalul desemnat să execute protecţia are următoarele obligaţii: a)să respecte prevederile Planului de protecţie; b)să intervină operativ, în cazul producerii unui eveniment care pune în pericol viaţa, integritatea corporală sau sănătatea persoanei protejate sau a membrilor familiei acestuia ori a bunurilor acestora; c)să cunoască particularităţile locuinţei persoanei protejate, locurile vulnerabile, precum şi amplasarea sistemelor de alarmare şi modul de funcţionare al acestora; d)să ia primele măsuri în cazul săvârşirii unor infracţiuni care aduc atingere vieţii, integrităţii corporale sau sănătăţii persoanei protejate sau a membrilor familiei acestuia; e)să raporteze imediat, ierarhic, despre producerea unor evenimente deosebite; f)să colaboreze cu DGPI şi alte instituţii abilitate în vederea identificării, analizei şi evaluării ameninţărilor existente/posibile; g)să acţioneze cu respectarea dreptului la viaţă privată a persoanei protejate; h)să păstreze confidenţialitatea activităţilor desfăşurate şi a datelor de care a luat la cunoştinţă pe timpul executării protecţiei. Articolul 11Şeful structurii de poliţie sau jandarmi care asigură efectivele pentru protecţie are următoarele obligaţii: a)asigură cunoaşterea, de către personalul desemnat să execute protecţia, a prevederilor Planului de protecţie şi controlează modul de îndeplinire a acestora; b)asigură instruirea personalului care asigură protecţia; c)analizează periodic modul de executare a protecţiei şi face propuneri înaintate ierarhic pentru modificarea/completarea Planului de protecţie sau, după caz, pentru suspendarea/încetarea protecţiei; d)asigură raportarea pe cale ierarhică a măsurilor efective privind instituirea/suspendarea/încetarea protecţiei, precum şi a evenimentelor deosebite sau altor aspecte de interes operativ, în condiţiile legii; e)asigură/solicită, potrivit competenţelor, includerea reşedinţei persoanei pentru care se asigură protecţia în sistemul de patrulare al dispozitivelor de ordine şi siguranţă publică. Capitolul IVSuspendarea şi încetarea protecţiei Articolul 12Protecţia personalului MAI poate fi suspendată sau poate înceta cu respectarea circuitului de avizare/aprobare prevăzut în prezentul ordin. Articolul 13(1) Suspendarea protecţiei se poate dispune numai la solicitarea persoanei protejate sau în situaţia în care aceasta părăseşte temporar teritoriul României.(2) Încetarea măsurilor de protecţie se poate dispune în următoarele situaţii:a)la solicitarea persoanei protejate; b)la încetarea motivului/motivelor care a/au determinat instituirea măsurilor de protecţie; c)la pierderea calităţii de personal al MAI. (3) Solicitarea prevăzută la alin. (1) şi alin. (2) lit. a) va cuprinde detaliat perioada de suspendare/data încetării măsurilor de protecţie.(4) În situaţia prevăzută la alin. (1) şi alin. (2) lit. a), dispoziţiile art. 6 alin. (3) şi (4) se aplică în mod corespunzător. Articolul 14(1) Pentru executarea protecţiei, structura de poliţie sau de jandarmi care asigură efectivele cooperează/ colaborează cu structurile MAI, precum şi cu alte instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, pe baza planurilor/protocoalelor de cooperare/colaborare încheiate.(2) Structurile MAI sunt obligate să asigure, potrivit competenţei, sprijin informativ, operativ, logistic şi financiar necesar unităţii de poliţie sau de jandarmi care execută protecţia, pentru îndeplinirea în bune condiţii a misiunilor prevăzute în prezentul ordin. Articolul 15Inspectoratul General al Poliţiei Române şi Inspectoratul General al Jandarmeriei Române informează Direcţia Generală Management Operaţional, denumită în continuare DGMO, cu privire la instituirea protecţiei, suspendarea sau încetarea acesteia, precum şi cu privire la evenimentele deosebite sau alte aspecte de interes operativ din domeniul protecţiei persoanelor. Capitolul VDispoziţii finale Articolul 16Pentru punerea în aplicare a prezentului ordin, inspectorul general al Poliţiei Române şi inspectorul general al Jandarmeriei Române emit ordine/dispoziţii cu privire la modul de executare a protecţiei, forma şi conţinutul documentelor întocmite, precum şi alte precizări necesare. Articolul 17(1) Necesitatea şi oportunitatea menţinerii protecţiei instituite se evaluează permanent de către şeful structurii care asigură efectivele pentru executarea misiunii, în cooperare cu structurile DGPI.(2) În situaţia în care, în urma evaluării, se constată că nu mai există condiţiile care au determinat instituirea protecţiei, şeful structurii care asigură efectivele întreprinde demersuri pentru încetarea acestor măsuri, în condiţiile art. 12 şi art. 13 alin. (2) lit. b). Articolul 18(1) Anual, la încetarea misiunii şi ori de câte ori se impune, şefii structurilor care întocmesc Planul de protecţie analizează modul de organizare, desfăşurare şi îndeplinire a misiunii de protecţie, stabilind măsurile care se impun pentru îmbunătăţirea activităţilor.(2) Analizele, însuşite de către inspectoratele generale prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a), se transmit la DGMO în vederea informării conducerii ministerului. Articolul 19Ordinul prevăzut la art. 5 lit. d) se elaborează la nivelul DGMO. Articolul 20Prevederile prezentului ordin nu se aplică personalului MAI şi membrilor de familie ai acestuia care, potrivit normelor procesual penale, beneficiază de măsuri de protecţie similare. Articolul 21 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul afacerilor interne, Carmen Daniela Dan ANEXĂDECLARAŢIE Model -

MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Nr. ........ ........ ............... din ........ ........ ...............
DECLARAŢIE
1. Subsemnatul(a), ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............, (grad, nume, prenume) având funcţia de ........ ................ ................ ................ ........ ............, în cadrul ........ ................ ........, prin prezenta declar pe propria răspundere că refuz orice măsuri de protecţie pe care mi le poate pune la dispoziţie MAI.
2. Precizez că mi-au fost aduse la cunoştinţă riscurile la care mă expun prin refuzul măsurilor de protecţie pe care MAI mi le poate pune la dispoziţie şi îmi asum orice eventuale consecinţe care ar putea apărea.
3. Observaţii:
4. Data: 5. Semnătura:



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 160/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 160 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 160/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu