ORDIN Nr. 158
din 22 februarie 2007
pentru aprobarea Criteriilor
de performanta privind constituirea, incadrarea si dotarea serviciilor private
pentru situatii de urgenta
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 150 din 1 martie 2007
Având în vedere prevederile art. 32 alin. (3) din Legea
nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor,
ale art. 15 alin. (4) din Legea nr. 481/2004 privind protecţia civilă, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale art. 11 lit.
e) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Inspectoratului General
pentru Situaţii de Urgenţă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.490/2004, cu modificările ulterioare,
în temeiul art. 9 alin. (4) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi
Internelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 604/2003, cu modificările şi completările
ulterioare,
ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Criteriile
de performanţă privind constituirea, încadrarea şi dotarea serviciilor private
pentru situaţii de urgenţă, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Inspectoratul General
pentru Situaţii de Urgenţă şi inspectoratele judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă controlează
respectarea criteriilor de performanţă prevăzute în anexa la prezentul ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin intră
în vigoare în termen de 30 de zile de la publicarea în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
ANEXĂ
CRITERII DE PERFORMANŢĂ
privind constituirea, încadrarea si dotarea serviciilor
private pentru situaţii de urgenţă
CAPITOLUL I
Criterii generale
Art. 1. - Serviciile private pentru situaţii de urgenţă, denumite în continuare servicii private, se constituie, conform
legii, astfel:
a) în cadrul operatorilor economici şi instituţiilor
publice, ca servicii proprii;
b) ca societăţi comerciale prestatoare de servicii.
Art. 2. - In sensul prezentului
ordin, termenii folosiţi au următoarele înţelesuri:
a) echipaj/grupă de
intervenţie - structură
încadrată cu personal voluntar sau/şi angajat care deserveşte o autospecială
ori un utilaj mobil;
b) echipă specializată - structură specializată pentru anumite
tipuri de intervenţie;
c) timp de alertare - intervalul
mediu cuprins între momentul alarmării şi cel al constituirii formaţiei de
intervenţie, în vederea deplasării;
d) timp de răspuns - intervalul cuprins între momentul
alertării forţelor destinate intervenţiei şi intrarea acestora în acţiune;
e) capacitate de răspuns - potenţialul forţelor de intervenţie
de a rezolva o situaţie de urgenţă.
Art. 3. - (1) Serviciul privat
îşi îndeplineşte atribuţiile legale într-un sector de competenţă stabilit cu
avizul inspectoratului judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de
urgenţă.
(2) Sectorul de competenţă
cuprinde în mod obligatoriu teritoriul operatorului economic sau al instituţiei
publice care a constituit serviciul privat.
(3) Avizarea sectorului de
competenţă se va face pe baza următoarelor documente:
a) actul de constituire cu organigrama şi numărul de
personal ale serviciului privat;
b) regulamentul de organizare şi funcţionare a
serviciului privat;
c) planurile sau schiţele
operatorilor economici/instituţiilor publice/localităţilor din sectorul de
competenţă pe care sunt marcate sursele de alimentare cu apă, zonele greu
accesibile şi zonele vulnerabile la riscuri;
d) planul de analiză şi acoperire a riscurilor,
pentru localităţile cu care s-au încheiat contracte sau convenţii de
intervenţie;
e) planurile de răspuns;
f) contractele sau convenţiile de intervenţie;
g) tabelul cu materialele şi tehnica existentă în
dotare.
CAPITOLUL II
Criterii privind organizarea serviciilor private
Art. 4. - Constituirea şi
dimensionarea structurilor serviciilor private se fac pe baza următoarelor
criterii:
a) concluziile rezultate din scenariile de securitate
la incendiu;
b) măsurile stabilite în Planul de analiză şi
acoperire a riscurilor;
c) natura şi volumul prestărilor de servicii ce
urmează a fi efectuate în baza contractelor sau convenţiilor încheiate.
Art. 5. - Serviciul privat este
condus de către un şef, profesionist în domeniu, şi are în componenţă, după
caz, următoarele structuri:
a) compartiment sau specialişti pentru prevenire,
care include şi compartimentul de protecţie civilă pentru operatorii economici
a căror activitate intră sub incidenţa Hotărârii Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activităţilor
care prezintă pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe
periculoase;
b) una sau mai multe formaţii de intervenţie, salvare
şi prim ajutor, denumite în continuare formaţii de intervenţie;
c) dispecerat;
d) ateliere de reparaţii şi întreţinere.
Art. 6. - (1) Compartimentul/specialiştii
pentru prevenire are/au ca principale atribuţii prevenirea producerii unor
situaţii de urgenţă, îndrumare şi control în cadrul operatorilor economici sau
al instituţiilor publice în care îşi desfăşoară activitatea.
(2) Planificarea, organizarea,
pregătirea şi desfăşurarea activităţii de prevenire se fac pe baza
regulamentului aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor
nr. 1.474/2006.
Art. 7. - (1) Formaţia de
intervenţie este o structură specializată, constituită în vederea limitării şi
înlăturării urmărilor situaţiilor de urgenţă.
(2) Formaţia de intervenţie
are în compunere echipaje/ grupe de intervenţie şi/sau echipe specializate.
(3) Echipajele/grupele de
intervenţie se constituie în funcţie de specialitatea pe care o au, precum şi
în raport de categoriile şi tipurile de autospeciale şi utilaje mobile
utilizate pentru îndeplinirea atribuţiilor.
(4) Echipele specializate sunt
constituite, în funcţie de tipurile de riscuri identificate în sectorul de
competenţă, pe următoarele domenii principale: incendiu, protecţie chimică,
biologică, radiologică şi nucleară, sanitar, cercetare-observare,
deblocare-salvare, adăpostire, transmisiuni-alarmare, evacuare, pirotehnic şi
suport logistic.
(5) Dotarea
echipajelor/grupelor de intervenţie şi a echipelor specializate este prezentată
în anexa nr. 1, care face
parte integrantă din prezentele criterii de performanţă.
(6) Serviciile private
organizate de operatorii economici care lucrează cu material exploziv au în
structură şi echipe pirotehnice.
Art. 8. - Dispeceratul se
constituie în mod obligatoriu la serviciile private constituite ca societăţi
comerciale şi la serviciile private de categoriile a IV-a şi a V-a în vederea gestionării apelurilor de urgenţă şi
monitorizării sistemelor automate de protecţie.
Art. 9. - Lucrările de
reparaţii şi întreţinere curente la mijloacele şi autospecialele din dotarea
serviciilor private se pot face atât în ateliere proprii, cât şi la societăţi
de profil, în baza contractelor încheiate în acest
sens.
CAPITOLUL III
Criterii operaţionale
Art. 10. - (1) La amplasarea în
teritoriu a formaţiilor de intervenţie ale serviciului privat de la
instituţie/operator economic se are în vedere ca valorile timpilor operativi de
intervenţie să corespundă valorilor stabilite prin planurile de intervenţie şi
timpilor de răspuns, în funcţie de riscurile identificate în sectorul de
competenţă.
(2) In funcţie de suprafaţa
sectorului de competenţă, formaţiunile de intervenţie din cadrul aceluiaşi
serviciu privat pot avea sedii amplasate în locuri diferite.
Art. 11. - (1) Conducerea
intervenţiei serviciului privat se asigură de către conducătorul instituţiei
publice sau de către administratorul operatorului economic, respectiv de către
persoanele desemnate de aceştia.
(2) Personalul formaţiei de
intervenţie şi al dispeceratului execută serviciul în schimburi sau în ture, în
funcţie de specificul activităţilor operatorului economic ori instituţiei
publice.
CAPITOLUL IV
Clasificarea serviciilor private
Art. 12. - (1) Serviciile
private se clasifică în funcţie de structură, astfel:
a) serviciu de categoria I - numai
compartiment/ specialişti pentru prevenire;
b) serviciu de categoria a II-a - având în formaţia de intervenţie, salvare şi prim ajutor doar
echipe specializate pe tipuri de riscuri, inclusiv cele de supraveghere şi
punere în funcţiune a instalaţiilor speciale de prevenire şi stingere a
incendiilor;
c) serviciu de categoria a III-a - având în formaţia de intervenţie, salvare şi prim ajutor un
echipaj/o grupă de intervenţie la un utilaj mobil şi echipe specializate, pe
tipuri de riscuri;
d) serviciu de categoria a IV-a - având în formaţia de intervenţie, salvare şi prim ajutor un
echipaj/o grupă la o autospecială de intervenţie şi echipe specializate, pe
tipuri de riscuri;
e) serviciu de categoria a V-a - având în formaţia de intervenţie, salvare şi prim ajutor două sau
mai multe echipaje/grupe la două sau mai multe autospeciale de intervenţie şi
echipe specializate, pe tipuri de riscuri.
(2) Serviciile private pentru
situaţii de urgenţă de categoriile a II-a -a V-a au în mod obligatoriu în
compunere compartiment/specialişti pentru prevenire.
(3) Serviciile private dotate cu nave de stins incendii
din porturile fluviale şi maritime sunt de categoria a
V-a.
Art. 13. - (1) La organizarea
serviciilor private constituite de operatorii economici care desfăşoară
activităţi în domeniul nuclear, pe calea ferată, la metrou, aeroporturi şi
porturi maritime sau fluviale se vor aplica reglementările specifice, precum şi
criteriile şi recomandările elaborate de organismele internaţionale de profil.
(2) La organizarea serviciilor
private constituite pentru intervenţia la exploatările miniere subterane se
ţine seama şi de criteriile specifice stabilite de autorităţile abilitate în
domeniul respectiv.
CAPITOLUL V
Criterii privind încadrarea cu personal a serviciilor
private
Art. 14. - (1) Serviciul privat
de la instituţiile publice şi operatorii economici se încadrează astfel:
a) cu personal angajat;
b) cu personal voluntar din rândul salariaţilor
proprii.
(2) Funcţiile care se
încadrează, în mod obligatoriu, cu personal angajat sunt:
a) şeful serviciului;
b) conducătorii autospecialelor de
intervenţie/mecanicii de motopompă;
c) servanţii de pe
autospecialele de intervenţie, care îndeplinesc funcţii de şef de ţeava sau
execută operaţiuni de descarcerare.
(3) Inspectorul de
protecţie civilă şi cadrul tehnic/personalul de specialitate cu atribuţii în
domeniul prevenirii împotriva incendiilor se încadrează potrivit legii.
(4) La încadrarea în
serviciu, precum şi anual, personalul angajat în formaţiile de intervenţie este
supus controlului medical, conform legii.
(5) Personalul angajat
trebuie să aibă calificarea necesară, conform reglementărilor în vigoare.
Art. 15. - (1) Numărul de
personal ce încadrează echipajele/grupele de intervenţie se stabileşte conform
prevederilor instrucţiunilor şi cărţilor tehnice de utilizare a utilajelor şi
autospecialelor de intervenţie.
(2) Echipele specializate au în compunere minim 3 persoane, în funcţie de specificul activităţii desfăşurate.
CAPITOLUL VI
Criterii privind dotarea serviciilor private
Art. 16. - (1) Dotarea
serviciilor private cu mijloace tehnice specifice trebuie să asigure:
a) acoperirea riscurilor potenţiale din sectoarele de
competenţă atât din punct de vedere preventiv, cât şi operaţional;
b) executarea oportună a misiunilor şi operaţiunilor
specifice;
c) corelarea performanţelor tehnice ale mijloacelor
de intervenţie cu specificul şi gradul de periculozitate al situaţiei de
urgenţă, în vederea unei exploatări optime şi cu eficienţă maximă a acestora;
d) îndeplinirea criteriilor specifice prevăzute în
normele de prevenire şi stingere a incendiilor şi de dotare cu mijloace
tehnice, aplicabile în ramurile economice respective, emise în condiţiile legii
de ministere sau de alte autorităţi ale administraţiei
publice centrale de specialitate;
e) pregătirea şi antrenamentul personalului.
(2) Dotarea cu echipamente şi
mijloace de intervenţie se face potrivit documentaţiilor tehnice ale
investiţiilor întocmite, conform legii, de proiectant.
Art. 17. - (1) Sediile
serviciilor private sunt puse la dispoziţie de operatorul economic sau de
instituţia care Ie-a constituit şi trebuie să asigure spaţii adecvate pentru
personalul din tura de serviciu, pregătirea de specialitate a personalului,
gararea, adapostirea şi întreţinerea mijloacelor tehnice, depozitarea
materialelor şi prestarea serviciilor.
(2) Spaţiile prevăzute la alin
(1) se dotează cu telefon şi
mijloace de alarmare şi alertare, instalaţii utilitare, mijloace de pregătire,
materiale de birotică şi de acordare a primului ajutor
medical.
(3) In funcţie de necesităţi,
dotarea se completează cu alte categorii de bunuri materiale utile îndeplinirii
atribuţiilor serviciului privat.
(4) Serviciile private îşi
amenajează poligoane de antrenament care se dotează cu aparate, utilaje,
aparatură şi echipamente specifice intervenţiei în situaţii de urgenţă,
inclusiv pentru concursurile profesionale, sau pot folosi poligoanele de
antrenament din structura inspectoratelor judeţene/al municipiului Bucureşti
pentru situaţii de urgenţă sau ale altor servicii voluntare sau private, pe
baza unor protocoale.
(5) Atelierele se dotează cu
utilaje şi scule adecvate lucrărilor de întreţinere şi reparaţii.
Art. 18. - Criteriile specifice
care stau la baza dotării cu mijloace tehnice şi materiale a serviciului privat
sunt prezentate în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentele criterii de performanţă.
Art. 19. - Documentele de
organizare, desfăşurare şi conducere a activităţii serviciului privat sunt
prezentate în anexa nr. 3, care
face parte integrantă din prezentele criterii de performanţă.
Art. 20. - (1) Serviciile
private îşi desfăşoară activitatea pe baza Regulamentului de organizare şi
funcţionare a serviciului privat pentru situaţii de urgenţă.
(2) Structura-cadru a
Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului privat pentru
situaţii de urgenţă este prezentată în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentele criterii de performanţă.
CAPITOLUL VII
Criterii specifice pentru serviciile private, constituite ca societăţi comerciale prestatoare de servicii
Art. 21. - La constituirea
serviciilor private ca societăţi comerciale prestatoare de servicii, pe lângă
prevederile anterioare, în părţile care le privesc, se vor respecta următoarele
criterii cumulative:
a) categoria serviciului privat este cel puţin a IV-a;
b) personalul încadrat trebuie să fie numai angajat;
c) conducerea intervenţiei se asigură de către şeful
serviciului privat sau de către înlocuitorul legal al acestuia;
d) menţinerea permanentă a operativităţii şi
capacităţii de intervenţie stabilite 24 de ore din 24
de ore.
Art. 22. - Sectorul de
competenţă cuprinde teritoriul operatorilor economici, instituţiilor şi
localităţilor cu care serviciul privat a încheiat contracte sau convenţii de
intervenţie.
Art. 23. - La documentele de
organizare şi funcţionare a serviciilor private, prevăzute la art. 19, se adaugă documentele prevăzute de
legislaţia specifică privind înfiinţarea şi funcţionarea societăţilor
comerciale.
ANEXA Nr. 1
la
criteriile de performantă
DOTAREA
echipajelor/grupelor de intervenţie şi echipelor
specializate I. Echipaje/grupe
de intervenţie
Nr. crt.
|
Tipul
echipajului/
grupei de
intervenţie
|
Dotarea
|
1.
|
Stingerea incendiilor cu apă şi spumă
|
Autospecială pentru lucru cu apă şi
spumă sau utilaj mobil
|
2.
|
Stingerea incendiilor cu pulberi şi gaze
|
Autospecială pentru lucru cu pulberi şi
gaze
|
3.
|
Intervenţie la înălţime
|
Autoscara
|
4.
|
Intervenţie la inundaţie şi/sau înec
|
Barcă de salvare
|
5.
|
Descarcerare, deblocare-salvare şi prim ajutor
|
Ambulanţă/autospecială dotată cu
echipament de prim ajutor sau de descarcerare
|
6.
|
Decontaminare şi protecţie CBRN
|
Autospecială, utilaj sau auto
dotată/dotat cu echipament
|
7.
|
Suport logistic al intervenţiilor
|
Autocamion, tractor, remorcă auto sau alt utilaj
|
8.
|
Cercetare - căutare
|
Autospecială
|
NOTĂ:
Fiecare autospecială sau utilaj de intervenţie este
dotată/dotat conform cărţilor tehnice şi instrucţiunilor de exploatare.
II. Echipe specializate
Dotarea echipelor specializate se realizează pe baza normelor emise potrivit art. 65
alin. (2) din Legea nr. 481/2004 privind protecţia
civilă, cu modificările şi completările ulterioare.
ANEXA Nr. 2
la criteriile de performantă
CRITERII SPECIFICE
care stau la baza dotării cu mijloace tehnice şi
materiale a serviciilor private pentru situaţii de urgenţă
Nr. crt.
|
Categorii de
mijloace tehnice
|
Criterii
specifice
|
1.
|
Autospeciale şi utilaje de intervenţie
|
- natura şi volumul operaţiunilor de intervenţie
- caracteristicile şi performanţele tehnico-tactice
ale autospecialelor şi utilajelor
- durata normată de exploatare a autospecialelor şi
utilajelor
|
2.
|
Echipament de protecţie
|
- natura şi periculozitatea specifică a operaţiunilor
de intervenţie
- numărul de persoane care participă la operaţiuni
- durata normată de folosinţă a echipamentului
|
3.
|
Aparatură de comunicaţii şi informatică
|
- mărimea şi particularităţile sectorului de
competenţă din punctul de vedere al comunicaţiilor
- numărul de formaţii, grupe şi echipe, precum şi
efectivele acestora
- numărul de personal cu atribuţii de conducere
|
4.
|
Substanţe necesare intervenţiei
|
- numărul de autospeciale şi caracteristicile tehnice
care folosesc substanţe, frecvenţa şi numărul intervenţiilor, precum şi
consumul estimat de substanţe
|
5.
|
Mijloace de transport
|
- numărul de utilaje ce trebuie tractate
- efectivele şi materialele ce trebuie transportate
- normele de alocare la drepturi
- durata normată de exploatare
|
ANEXA Nr. 3
la criteriile de performantă
DOCUMENTELE
de organizare, desfăşurare
şi conducere a activităţii serviciului privat pentru situaţii de urgenţă
I. Dosarul privind
organizarea şi înzestrarea serviciului privat
I.1. Decizia/actul de
constituire, cu organigrama şi numărul de personal ale serviciului privat
I.2. Contractele sau
convenţiile de intervenţie
I.3. Tabelul nominal cu personalul angajat, funcţiile
ocupate şi modul de înştiinţare
I.4. Tabelul nominal cu personalul voluntar, locul de
muncă, funcţiile ocupate în serviciul privat şi modul de înştiinţare
I.5. Tabelul cu necesarul de
tehnică, aparatură şi materiale, în funcţie de structura serviciului privat
I.6. Tabelul cu materialele şi tehnica existentă în
dotare
I.7. Solicitările anuale privind completarea cu
tehnică, aparatură şi materiale
I.8. Schema legăturilor
fir-radio cu forţele ce acţionează în cazul situaţiilor de urgenţă
I.9. Fişele de protecţia muncii pentru personalul
angajat şi voluntar din serviciu
II. Regulamentul de
organizare şi funcţionare a serviciului privat
III. Dosar cu planurile operative ale serviciului
privat
III.1. Planuri de intervenţie
(răspuns) în funcţie de riscurile identificate în sectorul de competenţă
III.2. Planuri de cooperare
III.3. Planul de evacuare în
caz de urgenţă civilă
III.4. Planurile sau schiţele
operatorilor economici/ instituţiilor publice/ localităţilor din sectorul de competenţă, pe care sunt marcate
sursele de alimentare cu apă, zonele greu accesibile, zonele vulnerabile la
riscuri
III.5. Planul de analiză şi acoperire a riscurilor,
pentru localităţile cu care s-au încheiat contracte sau convenţii de
intervenţie
IV. Dosar privind
pregătirea personalului
IV. 1. Planul de pregătire
profesională lunară şi anuală, pe teme şi exerciţii
IV.2. Registrul de evidenţă a
participării la pregătirea profesională şi calificativele obţinute
IV.3. Planificarea exerciţiilor şi aplicaţiilor
V. Dosar operativ
V.1. Registrul cu note de anunţare şi de evidenţă a intervenţiilor
V.2. Organizarea intervenţiei pe ture de serviciu
V.3. Raportul de intervenţie
(un exemplar se trimite la inspectoratul judeţean/al
municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă, atunci când se intervine fără sprijinul serviciilor profesioniste)
VI. Registrul de control privind activitatea
serviciului
VII. Dosar privind activitatea
de prevenire desfăşurată de personalul serviciului privat
VII.1. Graficul de control
VII.2. Programul serviciului de rond
VII.3. Registrul cu
constatările rezultate din serviciul de rond
VII.4. Notele de control
VII.5. Registrul cu evidenţa
lucrărilor cu foc sau a lucrărilor periculoase
VIII. Dosar tehnic
VIII.1. Planul de asistenţă la autospecialele şi
utilajele de intervenţie
VIII.2. Dosarul tehnic al
mijloacelor de înştiinţare-alarmare.
ANEXA Nr. 4
la criteriile de performantă
STRUCTURA-CADRU
a Regulamentului de organizare şi funcţionare a
serviciului privat pentru situaţii de urgenţă
CAPITOLUL 1
Dispoziţii generale
- baza legală de
înfiinţare a serviciului privat, dispoziţia/actul de constituire
- prezentarea succintă a
activităţii serviciului privat în funcţie de tipurile de risc gestionate
- domeniul de activitate al
operatorului economic/ instituţiei publice
- alte date de interes general
CAPITOLUL 2
Organizarea şi atribuţiile serviciului privat
- conducerea şi structura
organizatorică
- relaţiile dintre
structurile serviciului privat:
- ierarhice
- funcţionale
- coordonare şi control
- cooperare
- atribuţiile serviciului
privat:
- atribuţiile compartimentului
de prevenire
- atribuţiile formaţiilor de
intervenţie
• atribuţiile
echipajelor/grupelor
• atribuţiile echipelor
specializate
- atribuţiile dispeceratului
- atribuţiile atelierului
CAPITOLUL 3
Atribuţiile personalului din structura serviciului
privat
- atribuţiile şefului
serviciului privat
- atribuţiile şefului
compartimentului/specialistului de prevenire
- atribuţiile şefului
formaţiei de intervenţie
- atribuţiile şefului
echipajului/grupei de intervenţie
- atribuţiile şefului echipei
specializate
- atribuţiile conducătorilor
autospecialelor de intervenţie/ altor utilaje
- atribuţiile mecanicului de
utilaj
- atribuţiile
dispecerului/telefonistului
- atribuţiile
servanţilor/membrilor echipelor specializate
- atribuţiile personalului
din atelierul de reparaţii şi întreţinere
CAPITOLUL 4
Coordonarea, controlul şi îndrumarea serviciului
privat
- relaţiile de coordonare
- relaţiile de control
- relaţiile de cooperare
- relaţiile de îndrumare
CAPITOLUL 5
Reglementarea activităţilor privind prestările de
servicii
- baza legală de încheiere a
contractelor şi convenţiilor
CAPITOLUL 6
Gestionarea patrimoniului serviciului privat
- stabilirea modului de
finanţare, dotare, exploatare, întreţinere, evidenţă şi control al
patrimoniului
CAPITOLUL 7
Pregătirea personalului
serviciului privat
- stabilirea modului de
pregătire de specialitate şi fizică a personalului
- modul de participare la
cursuri de calificare şi atestare
- participarea la concursurile profesionale
CAPITOLUL 8
Dispoziţii finale
- dispoziţii privind
obligativitatea cunoaşterii şi aplicării prevederilor regulamentului de către
personalul serviciului privat
- dispoziţii privind intrarea
în vigoare a regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului privat.