Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 149 din 15 februarie 2005

pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de calcul al dobanzilor aferente sumelor reprezentand eventuale diferente intre impozitul pe profit platit la data de 25 ianuarie a anului urmator celui de impunere si impozitul pe profit datorat conform declaratiei de impunere intocmite pe baza situatiei financiare anuale

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 148 din 18 februarie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul prevederilor art. 115 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind modul de calcul al dobanzilor aferente sumelor reprezentand eventuale diferente intre impozitul pe profit platit la data de 25 ianuarie a anului urmator celui de impunere si impozitul pe profit datorat conform declaratiei de impunere intocmite pe baza situatiei financiare anuale, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia generala de colectare a creantelor bugetare, Directia generala de gestiune a impozitelor si contributiilor, Directia generala a tehnologiei informatiei, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si Directia generala de administrare a marilor contribuabili vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                        Ministrul finantelor publice,
                               Ionel Popescu

    ANEXA 1

                             NORME METODOLOGICE
privind modul de calcul al dobanzilor aferente sumelor reprezentand eventuale diferente intre impozitul pe profit platit la data de 25 ianuarie a anului urmator celui de impunere si impozitul pe profit datorat conform declaratiei de impunere intocmite pe baza situatiei financiare anuale

    Art. 1
    (1) In conformitate cu prevederile art. 34 alin. (1) si (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru anul 2004 contribuabilii au avut obligatia de a plati impozit pe profit trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul urmator. Banca Nationala a Romaniei, bancile, persoane juridice romane, si sucursalele din Romania ale bancilor, persoane juridice straine, au avut obligatia de a plati impozit pe profit lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se calculeaza impozitul pe profit.
    (2) Pentru trimestrul IV al anului 2004 sau pentru luna decembrie a anului 2004, dupa caz, contribuabilii datoreaza o suma egala cu impozitul calculat si evidentiat pentru trimestrul III al anului fiscal 2004, respectiv o suma egala cu impozitul calculat si evidentiat pentru luna noiembrie a aceluiasi an, urmand ca plata finala a impozitului pe profit pentru anul fiscal 2004 sa se faca pana la data stabilita ca termen limita pentru depunerea situatiilor financiare ale contribuabilului.
    Art. 2
    (1) In cazul in care impozitul pe profit stabilit prin Declaratia privind impozitul pe profit, intocmita in baza situatiei financiare anuale, este mai mic decat impozitul anual cumulat, stabilit prin declaratiile de impozite si taxe lunare sau trimestriale, dupa caz, dobanzile datorate pentru neplata in termen a impozitului pe profit declarat in cursul anului fiscal se recalculeaza incepand cu data de 26 ianuarie a anului urmator celui de impunere.
    (2) Recalcularea se face asupra sumei ramase neachitate din impozitul pe profit din declaratia anuala privind impozitul pe profit, intocmita pe baza situatiei financiare anuale.
    Art. 3
    (1) In cazul in care impozitul pe profit declarat si inregistrat prin declaratia anuala privind impozitul pe profit este mai mare decat impozitul anual cumulat, declarat prin declaratiile de impozite si taxe lunare sau trimestriale, dupa caz, dobanzile datorate pentru neplata in termen a impozitului pe profit se recalculeaza incepand cu ziua urmatoare datei prevazute pentru depunerea declaratiei anuale privind impozitul pe profit.
    (2) Recalcularea se face asupra sumei neplatite, reprezentand impozitul pe profit din declaratia anuala de impozit pe profit intocmita pe baza situatiei financiare anuale.
    Art. 4
    Dobanzile calculate pentru neplata la termen a impozitului pe profit declarat prin declaratiile de impozite si taxe lunare sau trimestriale, dupa caz, in cursul anului fiscal precedent pana la data de 25 ianuarie se datoreaza si trebuie achitate.
    Art. 5
    In exemplul urmator se prezinta modul de calcul al dobanzilor datorate pentru neplata in termen a impozitului pe profit aferent anului 2004.

    Exemplu:
    Sa presupunem o societate comerciala care in cursul anului 2004 a declarat urmatoarele sume cu titlu de impozit pe profit:
    Trimestrul I (26 aprilie)       1.000.000 lei
    Trimestrul II (26 iulie)        1.200.000 lei
    Trimestrul III (25 octombrie)   1.500.000 lei
    Pentru trimestrul IV, conform prevederilor art. 34 alin. (1) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, societatea comerciala datoreaza impozit pe profit la nivelul trimestrului III in suma de 1.500.000 lei, avand scadenta la 25 ianuarie 2005.
    Consideram ca societatea comerciala nu a achitat nici o suma din cele mentionate mai sus si ca a depus declaratia anuala de impozit pe profit pe data de 21 aprilie 2005, iar termenul prevazut pentru depunerea situatiilor financiare anuale este 30 aprilie 2005.
    Societatea comerciala efectueaza plata impozitului pe profit total la data de 10 mai 2005.
    Intrucat societatea comerciala nu a achitat impozitul pe profit, soldul neachitat al acestui impozit este de 5.200.000 lei si aceasta datoreaza pana la data de 25 ianuarie 2005 (inclusiv) urmatoarele dobanzi:

    d1. 1.000.000 lei x 274 zile [27 aprilie 2004 - 25 ianuarie 2005] x 0,06%
        = 164.400 lei
    d2. 1.200.000 lei x 183 zile [27 iulie 2004 - 25 ianuarie 2005] x 0,06%
        = 131.760 lei
    d3. 1.500.000 lei x  92 zile [26 octombrie 2004 - 25 ianuarie 2005] x 0,06%
        = 82.800 lei
    d4. 1.500.000 lei x   0 zile                                        x 0,06%
        = 0 lei
    TOTAL (pana la 25 ianuarie 2005) = 378.960 lei

    A. Consideram ca din declaratia anuala de impozit pe profit, depusa la data de 21 aprilie 2005, rezulta un impozit pe profit anual de 4.300.000 lei pentru anul 2004 (mai mic decat cel cumulat, datorat la cele 4 termene trimestriale).
    In aceasta situatie societatea comerciala trebuie sa achite urmatoarele sume:
                                                                       - lei -
________________________________________________________________________________
Impozit pe profit                                                     4.300.000
________________________________________________________________________________
Dobanzi datorate:
________________________________________________________________________________
- pana la data de 25 ianuarie 2005 (pentru impozitul pe profit
  stabilit conform declaratiilor de impozite si taxe lunare sau
  trimestriale)                                                         378.960
________________________________________________________________________________
- intre data de 26 ianuarie si data de 10 mai 2005, data platii
  (4.300.000 lei x 105 zile x 0,06%)                                    270.900
________________________________________________________________________________
Dobanda totala                                                          649.860
________________________________________________________________________________

    B. Consideram ca din declaratia anuala de impozit pe profit, depusa la data de 21 aprilie 2005, rezulta un impozit pe profit anual de 5.500.000 lei pentru anul 2004 (mai mare decat cel cumulat, datorat la cele 4 termene trimestriale).
    In aceasta situatie societatea comerciala trebuie sa achite urmatoarele sume:
                                                                       - lei -
________________________________________________________________________________
Impozit pe profit                                                     5.500.000
________________________________________________________________________________
Dobanzi datorate:
________________________________________________________________________________
- pana la data de 25 ianuarie 2005 (pentru impozitul pe profit
  stabilit conform declaratiilor de impozite si taxe lunare sau
  trimestriale)                                                         378.960
________________________________________________________________________________
- intre data de 26 ianuarie si data de 30 aprilie 2005, data
  prevazuta pentru depunerea declaratiei anuale privind impozitul
  pe profit (5.200.000 lei x 95 zile x 0,06%)                           296.400
________________________________________________________________________________
- intre data prevazuta pentru depunerea declaratiei anuale privind
  impozitul pe profit si data platii
  (5.500.000 lei x 10 zile x 0,06%)                                      33.000
________________________________________________________________________________
Dobanda totala                                                          708.360
________________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 149/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 149 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu