Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1376 din 29 octombrie 2008

privind aprobarea Procedurii de raportare a Inventarului national al emisiilor de gaze cu efect de sera (INEGES), precum si modalitatea de raspuns la observatiile si intrebarile survenite in urma procesului de revizuire a INEGES

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 818 din 5 decembrie 2008



Având în vedere prevederile art. 6 alin. (1) lit. e) din Hotărârea Guvernului nr. 1.570/2007 privind înfiinţarea Sistemului naţional pentru estimarea nivelului emisiilor antropice de gaze cu efect de seră rezultate din surse sau din reţinerea prin sechestrare a dioxidului de carbon, reglementate prin Protocolul de la Kyoto,

în temeiul art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul mediului şi dezvoltării durabile emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Procedura de raportare a Inventarului naţional al emisiilor de gaze cu efect de seră (INEGES), precum si modalitatea de răspuns la observaţiile si întrebările survenite în urma procesului de revizuire a INEGES, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului şi dezvoltării durabile,

Attila Korodi

ANEXĂ

PROCEDURĂ

de raportare a Inventarului naţional al emisiilor de gaze cu efect de seră (INEGES), precum şi modalitatea de răspuns la observaţiile şi întrebările survenite în urma procesului de revizuire a INEGES

CAPITOLUL I

Prevederi generale

SECŢIUNEA 1

Aplicabilitate

Art. 1. - Prezenta procedură reglementează totalitatea aspectelor cu privire la raportarea, realizarea recalculărilor, precum şi la modalitatea de răspuns la observaţiile şi întrebările survenite în urma procesului de revizuire a INEGES.

Art. 2. - Datele, informaţiile, instituţiile care asigură furnizarea acestora, precum şi termenele de raportare a INEGES la organismele europene şi internaţionale corespund prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.570/2007 privind înfiinţarea Sistemului naţional pentru estimarea nivelului emisiilor antropice de gaze cu efect de seră rezultate din surse sau din reţinerea prin sechestrare a dioxidului de carbon, reglementate prin Protocolul de la Kyoto.

SECŢIUNEA a 2-a

Definiţii

Art. 3. - In înţelesul prezentei proceduri, expresiile şi termenii folosiţi mai jos au următoarea semnificaţie:

a) chei de notare - abrevieri utilizate la nivelul tabelelor CRF pentru caracterizarea activităţilor pentru care nu există date numerice (NO, NE, NA, IE, C);

b)  date de activitate - date cantitative privind activităţile antropice generatoare de emisii de GHG şi/sau de reţineri prin sechestrare a dioxidului de carbon, într-o perioadă de timp determinată (consumuri de combustibili, consumuri de materii prime, producţii industriale, volume de lemn recoltate pe categorii, suprafeţe de pădure pe categorii etc);

c) documentele relevante oficiale - Liniile directoare IPCC privind elaborarea inventarelor naţionale de GHG, revizuite în 1996, Ghidul IPCC de bune practici şi management al incertitudinilor cu privire la elaborarea inventarelor naţionale de GHG, Ghidul IPCC de bune practici privind folosinţa terenurilor, schimbarea categoriei de folosinţă a terenurilor şi silvicultură şi deciziile Conferinţei părţilor la UNFCCC;

d)  estimarea emisiilor- determinarea valorii unei cantităţi sau a incertitudinii asociate acesteia prin utilizarea unei formule de calcul;

e)  GHG - gaze cu efect de seră conform anexei A la Protocolul de la Kyoto;

f) INEGES- Inventarul naţional al emisiilor de gaze cu efect de seră;

g)  IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) - Grupul interguvernamental privind schimbările climatice;

h) NIR- Raportul inventarului naţional;

i) CRF Reporter- aplicaţie informatică (software) folosită în activităţile specifice privind gestionarea INEGES, în vederea raportării de către ţările incluse în anexa I la UNFCCC a datelor cantitative şi calitative într-un format standardizat şi în vederea facilitării comparării datelor acestora între ţările incluse în anexa I la UNFCCC;

j) tabele CRF - tabele conţinând date cantitative şi calitative specifice INEGES, generate prin utilizarea aplicaţiei informatice CRF Reporter;

k) UNFCCC (United Nations Framework Convention on Climate Change) - Convenţia-cadru a Naţiunilor Unite asupra schimbărilor climatice, ratificată prin Legea nr. 24/1994.

SECŢIUNEA a 3-a

Principii

Art. 4. - Pregătirea şi transmiterea INEGES trebuie să ia în considerare principiile definite în documentele relevante oficiale, astfel:

a) transparenţa INEGES - premisele şi metodologiile utilizate pentru pregătirea INEGES trebuie explicate clar pentru a facilita înţelegerea procesului de pregătire a INEGES, potenţiala reconstituire a acestuia şi evaluarea INEGES de către experţi independenţi în cadrul procesului anual de revizuire şi de către public;

b) consistenţa INEGES - INEGES trebuie să fie consistent la nivelul tuturor elementelor sale cu inventarele aferente celorlalţi ani din perioada analizată. INEGES este considerat consistent dacă aceleaşi metodologii au fost utilizate pentru anul de bază şi pentru cei subsecvenţi şi dacă seturi de date consistente sunt utilizate pentru estimarea emisiilor din surse sau a reţinerilor prin sechestrare a dioxidului de carbon;

c)  comparabilitatea INEGES - estimările emisiilor şi ale reţinerilor prin sechestrare raportate de către fiecare ţară inclusă în anexa I la UNFCCC trebuie să fie comparabile cu cele raportate de celelalte ţări incluse în anexa I la UNFCCC. In acest scop, ţările incluse în anexa I trebuie să ţină seama de prevederile documentelor relevante oficiale;

d) caracterul complet al INEGES - INEGES acoperă toate sursele şi toate reţinerile prin sechestrare, toate gazele, incluse în Liniile directoare IPCC, şi toate celelalte categorii relevante sursă/reţinere prin sechestrare. Completitudinea semnifică, de asemenea, acoperirea geografică în totalitate a surselor şi reţinerilor prin sechestrare;

e)  acurateţea INEGES - reprezintă gradul de exactitate a estimării emisiilor sau reţinerilor prin sechestrare. Estimările trebuie să fie precise în sensul că nu sunt în mod sistematic nici mai mici şi nici mai mari decât nivelul real al emisiilor sau al reţinerilor prin sechestrare şi în vederea reducerii incertitudinilor.

SECŢIUNEA a 4-a

Obiective

Art. 5. - Obiectivul general al prezentei proceduri este reprezentat de descrierea activităţilor necesare realizării INEGES, în conformitate cu recomandările documentelor relevante oficiale.

Art. 6. - Obiectivele specifice ale prezentei proceduri cuprind descrierea activităţilor necesare:

a)  completării CRF Reporter, generarea tabelelor CRF şi pregătirea NIR în conformitate cu documentele relevante oficiale;

b) transmiterii INEGES, incluzând elementele suplimentare necesare raportării la nivel comunitar, la autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, la termenele prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 1.570/2007, în vederea verificării şi transmiterii acestuia către Comisia Europeană, Agenţia Europeană de Mediu şi Secretariatul UNFCCC, conform prevederilor documentelor relevante oficiale, ale Deciziei nr. 280/2004/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind un mecanism de monitorizare a emisiilor de gaze cu efect de seră în cadrul Comunităţii şi de punere în aplicare a Protocolului de la Kyoto şi ale Deciziei nr. 166/2005/CE a Comisiei privind stabilirea normelor de aplicare a Deciziei nr. 280/2004/CE;

c) realizării recalculărilor privind estimările emisiilor şi reţinerilor prin sechestrare de GHG, în conformitate cu recomandările cuprinse în cap. 7 al Ghidului IPCC de bune practici şi management al incertitudinilor cu privire la elaborarea inventarelor naţionale de GHG;

d) pregătirii şi transmiterii răspunsurilor la întrebările/comentariile specifice formulate de către experţii independenţi desemnaţi de Secretariatul UNFCCC pentru revizuirea INEGES.

CAPITOLUL II

Raportarea INEGES

SECŢIUNEA 1

Generalităţi

Art. 7. - INEGES include informaţii privind toate GHG prevăzute de anexa Ala Protocolul de la Kyoto: dioxid de carbon (CO2), metan (CH4), protoxid de azot (N2O), perfluorocarburi (PFC-uri), hidrofluorocarburi (HFC-uri) şi hexafluorura de sulf (SF6) şi informaţii privind:

a)  emisiile/reţinerile prin sechestrare aferente oricăror altor GHG ale căror potenţiale de încălzire globală pe un orizont de 100 de ani au fost identificate de către IPCC şi adoptate de către Conferinţa părţilor la Protocolul de la Kyoto;

b)  informaţii asupra GHG indirecte: monoxidul de carbon (CO), oxizii de azot (NOx), dioxidul de sulf (SO2) şi compuşii organici volatili non-metanici (nmCOV).

Art. 8. - Emisiile/reţinerile prin sechestrare de GHG trebuie estimate pentru fiecare gaz, emisiile urmând a fi menţionate distinct faţă de reţinerile prin sechestrare, cu excepţia cazurilor în care acest lucru este tehnic imposibil. Emisiile de HFC-uri şi PFC-uri trebuie raportate pentru fiecare compus chimic relevant la nivelul categoriei, ţinând cont de asigurarea unui nivel minim de agregare care poate fi cerut în vederea protejării confidenţialităţii.

Art. 9. - Emisiile/reţinerile prin sechestrare de GHG agregate trebuie raportate prin utilizarea conversiei în CO2 echivalent la nivelul întregului INEGES, utilizând potenţialele de încălzire globală adoptate de Conferinţa părţilor la Protocolul de la Kyoto.

Art. 10. - Emisiile reale de HFC-uri, PFC-uri şi SF6 trebuie raportate, în cazul în care datele sunt disponibile, prin furnizarea de date dezagregate la nivel de compus chimic şi categorie-sursă, inclusiv în CO2 echivalent. Pentru categoriile-sursă la care emisiile reale nu pot fi calculate ca urmare a lipsei datelor, autoritatea competentă va raporta emisiile potenţiale.

Art. 11. - Autoritatea competentă trebuie să raporteze separat faţă de totalurile naţionale emisiile/reţinerile prin sechestrare de GHG adiţionale pentru care potenţialele de încălzire globală aferente unui orizont de timp de 100 de ani sunt disponibile, dar nu au fost încă adoptate de Conferinţa părţilor la Protocolul de la Kyoto. In acest caz trebuie indicată valoarea potenţialului de încălzire globală şi referinţa specifică.

Art. 12. - Emisiile de GHG generate de transporturile internaţionale aeriene şi de navigaţie nu trebuie incluse în totalurile naţionale, ci trebuie raportate separat. Autoritatea competentă asigură raportarea separată a emisiilor provenite din astfel de activităţi la nivel naţional şi, respectiv, internaţional. Autoritatea competentă asigură raportarea separată a emisiilor provenite din transporturi aeriene internaţionale, respectiv din transporturi de navigaţie internaţionale.

Art. 13. - Autoritatea competentă trebuie să raporteze modul în care au fost estimate, în cadrul INEGES, emisiile provenite din utilizarea materiilor prime şi utilizarea neenergetică a combustibililor în cadrul sectoarelor energie şi procese industriale, conform prevederilor documentelor relevante oficiale.

Art. 14. -In cazul în care efectele activităţilor de captare şi stocare geologică a CO2 sunt contabilizate în cadrul INEGES, autoritatea competentă trebuie să raporteze categoria-sursă unde au fost incluse aceste efecte si să furnizeze documente privind  metodele utilizate şi  rezultatele estimării efectelor respective.

Art. 15. - Emisiile/reţinerile prin sechestrare de GHG trebuie raportate la nivelul cel mai dezagregat al fiecărei categorii-sursă/reţineri prin sechestrare, ţinând cont de asigurarea unui nivel minim de agregare care poate fi cerut în vederea protejării confidenţialităţii.

SECŢIUNEA a 2-a

Completarea CRF Reporter şi generarea tabelelor CRF

Art. 16. -Autoritatea competentă asigură completarea CRF Reporter şi generarea tabelelor CRF utilizând CRF Reporter, constând în:

a)   tabele centralizatoare la nivel de sector şi tabele centralizatoare conţinând informaţii pe întreaga perioadă analizată;

b) tabele sectoriale cuprinzând informaţii de detaliu (factori de emisie şi date de activitate), incluzând:

(i) foile de calcul IPCC, conţinând estimările emisiilor de CO2 din arderea combustibililor, folosind abordarea IPCC de referinţă şi un tabel pentru compararea estimărilor obţinute folosind abordarea IPCC de referinţă, respectiv abordarea sectorială, precum şi pentru justificarea oricăror diferenţe semnificative;

(ii) tabele pentru raportarea consumurilor de combustibili fosili utilizaţi în scopuri neenergetice, transporturi internaţionale şi în operaţiuni multilaterale;

c)  tabele centralizatoare cuprinzând date cantitative şi/sau calitative pentru raportarea categoriilor importante, a metodelor de estimare şi a factorilor de emisie utilizaţi, a recalculărilor, precum şi a caracterului complet al INEGES.

Art. 17. -Autoritatea competentă are obligaţia de a pregăti, ţinând cont de prevederile documentelor relevante oficiale:

a) setul complet de tabele CRF pentru ultimul an al INEGES şi pentru anii din perioada analizată în care a fost efectuată orice schimbare la nivelul oricărei estimări de emisii/reţineri prin sechestrare. Autoritatea competentă va asigura disponibilitatea anuală a unui set complet şi consistent de tabele CRF pentru întreaga perioadă analizată şi raportată;

b)  tabelele CRF, cuprinzând informaţii privind tendinţele emisiilor/reţinerilor prin sechestrare pentru întreaga perioadă analizată şi raportată;

c)  tabelele CRF, cuprinzând informaţii privind caracterul completai INEGES.

SECŢIUNEA a 3-a

Pregătirea NIR

Art. 18. - Autoritatea competentă asigură prezentarea completă şi detaliată a informaţiilor şi a datelor specifice INEGES în cadrul NIR. NIR trebuie să asigure transparenţa INEGES şi să conţină suficiente informaţii detaliate pentru a permite revizuirea acestuia. Aceste informaţii trebuie să acopere intervalul începând cu anul de bază şi până la ultimul an al perioadei analizate, precum şi orice modificări şi recalculări realizate faţă de ultimul INEGES transmis.

Art. 19. - NIR include toate informaţiile solicitate în documentele relevante oficiale, inclusiv:

a)  descrierile, referinţele şi sursele de informaţii asupra metodelor specifice, ipotezele avute în vedere, factorii de emisie şi datele de activitate, precum şi justificările selectării acestora, nivelele de abordare aplicate şi descrierile oricăror metode naţionale folosite, informaţii asupra îmbunătăţirilor anticipate;

b) o descriere a categoriilor-cheie naţionale;

c) informaţii specifice cu privire la posibile activităţi de dublă contabilizare sau de necontabilizare a emisiilor/reţinerilor prin sechestrare;

d) informaţii asupra contabilizării efectului captării şi stocării geologice a CO2;

e) informaţii privind incertitudinile;

f)  informaţii asupra oricăror recalculări efectuate faţă de ultimul INEGES transmis;

g)  informaţii asupra modificărilor metodelor, surselor de informaţii sau ipotezelor folosite la nivelul INEGES, transmise anterior;

h) informaţii asupra activităţilor privind asigurarea şi controlul calităţii;

i) descrierea Sistemului naţional pentru estimarea nivelului emisiilor antropice de gaze cu efect de seră rezultate din surse sau din reţinerea prin sechestrare a dioxidului de carbon, reglementate prin Protocolul de la Kyoto.

Art. 20. - NIR este realizat pe baza structurii descrise în documentele relevante oficiale.

SECŢIUNEA a 4-a

Evaluarea INEGES de către terţi şi integrarea potenţialelor observaţii

Art. 21. - Autoritatea competentă transmite INEGES autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.570/2007.

Art. 22. - Autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului evaluează şi verifică INEGES şi, după caz, transmite observaţii şi comentarii în vederea îmbunătăţirii calităţii acestuia, în cel mai scurt timp posibil, având în vedere termenele stabilite pentru raportare în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1.570/2007.

Art. 23. -Autoritatea competentă analizează observaţiile şi comentariile transmise de autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului şi modifică, după caz, INEGES. Autoritatea competentă transmite autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului noua variantă a INEGES în cel mai scurt timp posibil, având în vedere termenele stabilite pentru raportare în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1.570/2007.

CAPITOLUL III

Realizarea recalculărilor

Art. 24. -Autoritatea competentă realizează recalculările estimărilor de emisii/reţineri prin sechestrare, în următoarele cazuri:

a) au fost identificate modificări în cadrul datelor disponibile anterior;

b) metoda utilizată anterior nu este consistentă cu „bunele practici" aplicabile în cazul respectivei categorii;

c) o categorie a devenit categorie-cheie;

d) metoda utilizată anterior este insuficientă în sensul reflectării activităţilor de reducere a emisiilor într-o manieră transparentă;

e) au devenit disponibile noi metode de estimare;

f)  includerea unor categorii noi de emisii/reţineri prin sechestrare în cadrul INEGES;

g) modificări ale modului de obţinere sau de utilizare a factorilor de emisie şi a datelor de activitate;

h) corectarea erorilor identificate;

i)  alte cazuri, în concordanţă cu „bunele practici".

Art. 25. -Autoritatea competentă realizează recalcularea valorilor din fiecare an al perioadei analizate, dintre anul de bază şi ultimul an raportat, indiferent de amplitudinea acestora.

Art. 26. - Recalculările trebuie realizate prin aplicarea unei singure metode pentru toţi anii, incluzând tehnici alternative ca interpolarea şi extrapolarea, precum şi alte tehnici corespunzătoare.

Art. 27. - Recalculările trebuie raportate în cadrul tabelelor CRF şi în cadrul NIR, incluzând informaţii explicative privind justificarea acestora şi informaţii privind procedurile utilizate pentru realizarea acestora, schimbările la nivelul metodelor de calcul, factorilor de emisie şi al datelor de activitate utilizate şi privind categoriile de emisii/reţineri prin sechestrare care nu au fost analizate anterior.

CAPITOLUL IV

Modalitatea de răspuns la observaţiile şi întrebările survenite în urma procesului de revizuire a INEGES

Art. 28. -Autoritatea competentă asigură disponibilizarea resurselor umane şi financiare necesare desfăşurării acţiunilor de revizuire a INEGES de către echipele de experţi independenţi desemnaţi de Secretariatul UNFCCC. De asemenea, autorităţii competente îi revine sarcina informării, după caz, în vederea implicării în procesul de revizuire a INEGES, a altor autorităţi sau instituţii publice, precum şi a altor organizaţii relevante în acest sens.

Art. 29. - Autoritatea competentă asigură o colaborare eficientă cu echipele de experţi independenţi desemnaţi de Secretariatul UNFCCC să revizuiască INEGES, prin furnizarea tuturor informaţiilor şi a răspunsurilor la observaţiile şi întrebările survenite în urma procesului de revizuire, în conformitate cu prevederile documentelor relevante oficiale.

Art. 30. - Autoritatea competentă împreună cu autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului analizează recomandările şi propunerile de modificări prezentate de echipele respective de experţi independenţi şi, după caz, implementează recomandările şi propunerile în cadrul INEGES.

CAPITOLUL V

Prevederi finale

Art. 31. - (1) In vederea îndeplinirii obligaţiilor, autoritatea competentă poate colabora cu alte organizaţii specializate, putând contracta în acest sens servicii de consultanţă, studii şi analize.

(2) Fondurile necesare desfăşurării activităţilor prevăzute la alin. (1) sunt prevăzute distinct în bugetul anual al autorităţii competente, putând fi suplimentate prin finanţări nerambursabile internaţionale.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1376/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1376 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1376/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu