E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 128 din 19 decembrie 2008

pentru aprobarea Instructiunilor privind folosirea de catre personalul armatei si alti beneficiari a fondului construit al Ministerului Apararii, destinat cazarii, refacerii capacitatii de munca si activitatilor recreative si sportive

ACT EMIS DE: MINISTERUL APARARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 12 din 7 ianuarie 2009



Pentru aplicarea prevederilor art. 22 şi 26 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 16 lit. o) din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 41 din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării, ale art. 108 şi 135 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 81 alin. (2) şi art. 85 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 24 din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor voluntari,

în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării,

ministrul apărării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile privind folosirea de către personalul armatei şi alţi beneficiari a fondului construit al Ministerului Apărării, destinat cazării, refacerii capacităţii de muncă şi activităţilor recreative şi sportive, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Cz.-40, Instrucţiuni privind folosirea de către personalul armatei şi alţi beneficiari a fondului construit al Ministerului Apărării Naţionale destinat cazării şi activităţilor recreative şi sportive, aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul apărării naţionale, nr. M.122/1999*), cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apărării,

Teodor Viorel Melescanu

*) Ordinul ministrului de stat, ministrul apărării naţionale, nr. M.122/1999 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

ANEXĂ

INSTRUCŢIUNI

privind folosirea de către personalul armatei şi alţi beneficiari a fondului construit al Ministerului Apărării, destinat cazării, refacerii capacităţii de muncă şi activităţilor recreative şi sportive

CAPITOLUL I

Principii generale

Art. 1. - (1) Prezentele instrucţiuni reglementează accesul şi condiţiile în care se foloseşte fondul construit al Ministerului Apărării destinat cazării, refacerii capacităţii de muncă şi activităţilor recreative şi sportive şi stabilesc înlesnirile de care beneficiază cadrele militare în activitate, veteranii şi văduvele de război, cadrele militare în rezervă şi în retragere, pensionari militari, foştii pensionari militari de invaliditate, soldaţii şi gradaţii voluntari şi familiile acestora, precum şi personalul civil din Ministerul Apărării, membrii familiei şi/sau alte persoane care vizitează personalul armatei rănit ca urmare a acţiunilor militare şi cel invalid şi urmaşii personalului armatei decedat, participant la acţiuni militare.

(2) Fondul construit al Ministerului Apărării destinat cazării, refacerii capacităţii de muncă şi activităţilor recreative şi sportive este constituit din:

a) cămine militare de garnizoană şi de unitate;

b) centre de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei;

c) cabane militare;

d) sanatorii;

e) amenajări destinate activităţilor recreative şi sportive.

Art. 2. - Sensul  unor termeni şi expresii  utilizate în prezentele instrucţiuni este prevăzut în anexa nr. 1.

Art. 3. - (1) Şefii unităţilor de cazare/agrement răspund de integritatea şi folosirea construcţiilor şi dotărilor, conform destinaţiei şi regulilor stabilite de structura ce le are în evidenţă şi folosinţă.

(2) Atribuţiile generale ale şefilor unităţilor de cazare/agrement şi ale personalului de serviciu se stabilesc pe baza prezentelor instrucţiuni, se completează cu atribuţiile specifice unităţii respective şi se aprobă de comandanţii/şefii structurilor militare în a căror subordonare sunt.

Art. 4. - (1) Spaţiile de cazare se clasifică după caracteristicile constructive, calitatea dotărilor şi serviciile prestate, în categorii de confort, potrivit criteriilor prevăzute în anexa nr. 2.

(2)  Normele de dotare a unităţilor de cazare cu mobilier, obiecte de inventar gospodăresc şi materiale consumabile sunt prevăzute în anexa nr. 3.

(3)  Clasificarea în categorii de confort se aprobă de către şeful   Direcţiei   domenii   şi   infrastructuri,   la   propunerea administratorului sau utilizatorului, înscrisă într-un proces-verbal, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.

Art. 5. - (1) Căminele militare de garnizoană, centrele de refacere a capacităţii de muncă, cabanele militare şi sanatoriile aflate în administrarea Ministerului Apărării sunt nominalizate anual în Buletinul Informativ al Armatei, până la data de 30 septembrie a anului în curs pentru anul următor, de către structurile militare utilizatoare.

(2) Modificările în ceea ce priveşte numărul de locuri şi categoria de confort, precum şi schimbarea sau acordarea destinaţiei unor spaţii ce fac obiectul prezentelor instrucţiuni se aprobă de către Direcţia domenii şi infrastructuri, la propunerea structurii militare utilizatoare înaintată ierarhic.

Art. 6. - (1) Tarifele de cazare se stabilesc de o comisie compusă dintr-un număr impar de membri al cărei preşedinte este şeful logisticii, iar ca membri, administratorul cazărmii, şeful compartimentului financiar-contabil şi alte persoane din cadrul structurii militare utilizatoare, pe baza normelor metodologice prevăzute în anexa nr. 5, şi se aprobă astfel:

a)   pentru căminele militare de garnizoană, de către comandanţii de garnizoană;

b)   pentru garnizoana Bucureşti, de către comandantul Diviziei 1 Infanterie, comandantul Comandamentului logistic întrunit sau de către comandantul Comandamentului Garnizoanei Bucureşti, după caz, fiecare pentru căminele militare subordonate;

c)  pentru căminele de unitate, de către comandantul/şeful unităţii militare;

d)  pentru centrele de refacere a capacităţii de muncă, sanatoriile şi cabanele militare, de către şefii/comandanţii structurilor militare utilizatoare;

e)  pentru amenajările destinate activităţilor recreative şi sportive, de către comandanţii/şefii structurilor militare utilizatoare.

(2) Tarifele aprobate se afişează la loc vizibil, la recepţia/intrarea în unitatea de cazare.

Art. 7. - Drepturile şi obligaţiile persoanelor care folosesc spaţiile de cazare şi amenajările destinate activităţilor recreative şi sportive din administrarea Ministerului Apărării sunt prevăzute în anexa nr. 6.

Art. 8. - (1) Categoriile de personal şi înlesnirile de care beneficiază acestea în folosirea spaţiilor de cazare, potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare, sunt prevăzute la cap. II-IV.

(2) Copiii cadrelor militare în activitate, în rezervă şi în retragere, ai foştilor pensionari militari de invaliditate, ai soldaţilor şi gradaţilor voluntari, precum şi cei ai personalului civil din Ministerul Apărării, aflaţi în întreţinerea legală a acestora, beneficiază de cazare gratuită, dacă nu se solicită pat suplimentar.

Art. 9. - (1) Accesul la amenajările recreative şi sportive aflate în proprietatea ori în administrarea Ministerului Apărării este gratuit pentru categoriile de personal prevăzute la art. 1, pe baza actelor ce dovedesc calitatea acestora, mai puţin membrii familiei şi/sau alte persoane care vizitează personalul armatei rănit ca urmare a acţiunilor militare şi cel invalid.

(2)  Folosirea acestor spaţii este gratuită în timpul orelor de educaţie fizică militară planificate şi aprobate de către şeful structurii militare utilizatoare.

(3) Au acces la amenajările sportive şi recreative cu plata integrală a tarifelor şi persoane din afara Ministerului Apărării, ale căror cereri sunt aprobate de utilizatori.

CAPITOLUL II

Cazarea în căminele militare de garnizoană şi de unitate

SECŢIUNEA 1

Cazarea în căminele militare de garnizoană

Art. 10. - (1) Căminele militare de garnizoană sunt unităţi de cazare în serviciul categoriilor de personal prevăzute la art. 1.

(2) In limita capacităţii de cazare/locuri de cazare disponibile şi fără a se afecta activitatea de bază, căminele militare de garnizoană se folosesc şi de către alţi beneficiari, în condiţiile stabilite de prezentele instrucţiuni.

Art. 11. - (1) Căminul militar de garnizoană se subordonează comandantului garnizoanei.

(2)  In Garnizoana Bucureşti, căminul militar din Aleea Haiducului nr. 5-7, sectorul 6, şi căminul militar din str. Cobălcescu nr. 26-28, sectorul 1, se subordonează comandantului Comandamentului logistic întrunit şi se utilizează pentru cazarea delegaţiilor militare străine, naţionale, misiuni şi tranzit.

(3)  Căminul militar din Garnizoana Braşov, Str. Mureşenilor nr. 29 şi căminele militare din garnizoanele Alba Iulia, Sibiu şi Sulina se subordonează comandantului Comandamentului logistic întrunit.

(4) Căminul militar „Crizantema 2" din Şos. Antiaeriană nr. 8, sectorul 5, se subordonează comandantului Diviziei 1 Infanterie.

(5) Celelalte cămine militare de garnizoană din Bucureşti se subordonează comandantului Comandamentului Garnizoanei Bucureşti.

Art. 12. - Categoria de confort a căminului militar de garnizoană, stabilită conform anexei nr. 2, se afişează printr-un însemn distinctiv, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 7, la intrarea principală a imobilului.

Art. 13. - (1) In căminele militare de garnizoană sunt cazate gratuit:

a)  cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari, precum şi personalul civil din Ministerul Apărării, pe timpul cât se află în interesul serviciului, temporar, în alte garnizoane decât cele în care lucrează ori îşi au domiciliul, pe baza ordinului de serviciu şi în ordinea de prezentare la cămin;

b) cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari, în situaţia în care îşi desfăşoară activitatea în cadrul unor unităţi militare situate în alte localităţi decât cele în care sunt dispuse căminele de garnizoană şi nu au primit locuinţă de serviciu sau de intervenţie în acele localităţi şi nu beneficiază de compensaţie lunară pentru chirie;

c)  ofiţerii, maiştrii militari, subofiţerii, soldaţii şi gradaţii voluntari care urmează cursurile instituţiilor militare de învăţământ şi ofiţerii cursanţi ai Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I";

d) cadrele militare în activitate şi soldaţii şi gradaţii voluntari, care nu au locuinţă proprietate personală, nu au primit locuinţe de serviciu sau de intervenţie şi care nu beneficiază, ei sau soţiile/soţii, de compensaţia pentru chirie prevăzută de lege în garnizoana în care îşi desfăşoară activitatea;

e)   membrii familiei şi/sau alte persoane care vizitează personalul armatei rănit ca urmare a acţiunilor militare şi cel invalid, pe perioada cât acesta este spitalizat pentru tratament, dacă vizitatorii nu au domiciliul stabil în garnizoana în care se află instituţia medicală;

f)  membrii structurilor centrale şi locale de conducere ale asociaţiilor veteranilor de război şi cadrelor militare în rezervă şi în retragere, când se deplasează în interesul organizaţiilor respective, pe baza unui document justificativ care să ateste calitatea respectivă;

g) membrii delegaţiilor militare străine pentru care cheltuielile de cazare se suportă de partea română, pe baza documentelor emise de structurile militare organizatoare sau pentru care există înţelegeri de reciprocitate.

(2) Imposibilitatea de cazare pentru persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a) se confirmă pe ordinul de serviciu la cererea celor în cauză, de către şeful căminului.

(3) Persoanele prevăzute la alin. (1) lit. c) sunt cazate gratuit atunci când capacitatea de cazare a căminelor subordonate acestor instituţii este depăşită.

Art. 14. - (1) Cazarea categoriilor de personal prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b)-d) se face cu aprobarea comandanţilor de garnizoană, a comandantului Comandamentului logistic întrunit sau a persoanelor delegate de aceştia, după caz, la solicitarea unităţilor militare interesate, pe durata de un an.

(2) Cadrele militare prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. d) nu pot fi cazate în căminele militare de garnizoană mai mult de 45 de zile de la asigurarea locuinţei la care acestea au dreptul potrivit legii sau de la data acordării compensaţiei pentru chirie.

(3) Se exceptează de la prevederile alin. (1) căminele militare din Garnizoana Bucureşti la care, pentru locurile necuprinse în activităţile de protocol, aprobarea cazării o dă, după caz, comandantul Comandamentului logistic întrunit sau comandantul Comandamentului Garnizoanei Bucureşti.

(4)  Cazarea categoriilor de personal prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. e) se face cu aprobarea ministrului apărării.

(5) Cadrele militare în activitate şi soldaţii şi gradaţii voluntari trecuţi în rezervă şi care au beneficiat de cazare gratuită în căminele militare nu pot fi cazate în acestea mai mult de 45 de zile de la trecerea în rezervă.

Art. 15. - (1) In căminele militare de garnizoană se cazează, pe baza actelor doveditoare prevăzute la alin. (2), cu suportarea de către solicitanţi a 10% din valoarea tarifelor de cazare, în limita locurilor disponibile:

a)  cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari, precum şi familiile acestora şi personalul civil din Ministerul Apărării, aflat în garnizoană în alte situaţii decât cele prevăzute la art. 13;

b) veteranii şi văduvele de război;

c)  cadrele militare în rezervă şi în retragere, pensionarii militari şi foştii pensionari militari de invaliditate, precum şi familiile acestora, care se află ocazional în garnizoană;

d) urmaşii personalului armatei decedat, participant la acţiuni militare, care se află ocazional în garnizoană;

e)  cadrele militare în rezervă sau în retragere, declarate inapte pentru serviciul militar, ca urmare a unei boli contractate în timpul sau din cauza serviciului militar;

f)  categoriile de personal prevăzute la art. 1, mai puţin membrii familiei şi/sau alte persoane care vizitează personalul armatei rănit ca urmare a acţiunilor militare şi cel invalid, care din cauza unor dezastre naturale au rămas fără locuinţă.

(2) Actele ce dovedesc una dintre calităţile prevăzute la alin. (1) sunt următoarele:

a)  legitimaţia militară şi actul de identitate, pentru cadrele militare în activitate şi soldaţii şi gradaţii voluntari;

b) documentele militare de acces şi actul de identitate, pentru personalul civil din Ministerul Apărării;

c)  actul de identitate şi, după caz, alte documente ce dovedesc calitatea de membru de familie sau de urmaş al personalului armatei decedat, participant la acţiuni militare, pentru acesta;

d)  talonul de pensie şi actul de identitate, pentru cadrele militare în rezervă şi în retragere, pensionari militari;

e)  livretul militar, decizia de pensie şi actul de identitate, pentru veteranii şi văduvele de război şi foştii pensionari militari de invaliditate;

f)  certificatul de decizie militară, pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere, declarate inapte pentru serviciul militar ca urmare a unei boli contractate în timpul sau din cauza serviciului militar;

g) documente justificative eliberate de autorităţile abilitate ale statului, pentru categoriile de personal prevăzute la art. 1, mai puţin membrii familiei şi/sau alte persoane care vizitează personalul armatei rănit ca urmare a acţiunilor militare şi cel invalid, care din cauza unor dezastre naturale au rămas fără locuinţă.

Art. 16. - (1) Cazarea categoriilor de personal prevăzute la art. 15 alin. (1) lit. a)-c) se face cu aprobarea comandantului/şefului structurii militare care are în subordine căminul militar de garnizoană sau a persoanelor delegate de acesta, pe durate ce nu depăşesc 7 zile, în limita locurilor disponibile, cu posibilitatea prelungirii acesteia.

(2) In Garnizoana Bucureşti, aprobarea cazării o dau şefii structurilor militare utilizatoare.

(3)   Pentru căminele militare aflate în subordinea şi administrarea Comandamentului logistic întrunit, aprobarea cazării o dă/dau comandantul acestuia ori persoanele delegate de acesta.

(4)  Cazarea categoriilor de personal prevăzute la art. 15 alin. (1) lit. d) şi e) se face cu aprobarea ministrului apărării, la propunerea ierarhică a comandantului/şefului structurii militare care are în subordine căminul militar de garnizoană sau a persoanelor delegate de acesta, pe baza documentelor doveditoare, pe o durată de maximum un an.

Art. 17. - (1) In căminele militare de garnizoană se cazează, cu suportarea integrală de către solicitanţi a tarifelor de cazare, în situaţia în care sunt locuri disponibile, următoarele persoane:

a) angajaţii altor instituţii şi ai operatorilor economici, aflaţi în interes de serviciu la structurile militare din garnizoană, pe baza delegaţiei de serviciu şi a confirmării unităţii militare beneficiare;

b) membrii delegaţiilor militare străine, pentru care cheltuielile de cazare nu se suportă de partea română, precum şi alţi cetăţeni străini, pe baza documentelor justificative, conform reglementărilor în vigoare;

c)  membrii de familie ai personalului civil din Ministerul Apărării, pe baza actelor doveditoare.

(2) Aprobarea pentru cazarea persoanelor prevăzute la alin. (1) este dată de persoanele prevăzute la art. 16.

Art. 18. - Utilizatorii căminelor de garnizoană publică în Buletinul Informativ al Armatei, anual, până la data de 30 septembrie a anului în curs pentru anul următor, tarifele de cazare, adresele şi numerele de telefon ale acestora, precum şi ale structurilor care le gestionează.

SECŢIUNEA a 2-a

Cazarea în căminele militare de unitate

Art. 19. - Căminele militare de unitate se folosesc pentru cazarea categoriilor de personal prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a)-d), a soldaţilor şi gradaţilor voluntari şi a personalului civil din Ministerul Apărării încadrat în unitatea respectivă, cu aprobarea comandantului/şefului unităţii militare, respectându-se condiţiile de acces şi folosire stabilite de acesta, potrivit atribuţiilor ce-i revin din regulamentele în vigoare şi din prezentele instrucţiuni.

Art. 20. - (1) In căminul militar al Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I" din şos. Panduri nr. 60 se cazează gratuit următoarele categorii de persoane:

a)  personalul Ministerului Apărării, care urmează cursuri în cadrul Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I" sau al Colegiului Naţional de Apărare şi are domiciliul în alte garnizoane;

b) cadrele militare în activitate, personalul civil din Ministerul Apărării, soldaţii şi gradaţii voluntari mutaţi în interesul serviciului sau repartizaţi/numiţi în funcţii/încadraţi la Universitatea Naţională de Apărare „Carol I" sau la Statul Major General, care nu au locuinţă proprietate personală în Garnizoana Bucureşti, nu au primit locuinţă de serviciu sau de intervenţie în Garnizoana Bucureşti şi nu beneficiază, ei sau soţiile/soţii acestora, de compensaţie lunară pentru chirie;

c) soţiile/soţii persoanelor prevăzute la lit. a) şi b) şi care sunt cadre militare în activitate ori soldaţi şi gradaţi voluntari.

(2) In căminul militar al Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I" din şos. Panduri nr. 60 se cazează, cu suportarea a 10% din valoarea tarifelor de cazare, membrii de familie ai cadrelor militare în activitate şi cei ai soldaţilor şi gradaţilor voluntari prevăzuţi la alin. (1) lit. a) şi b), la solicitarea acestora.

(3) In căminul militar al Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I" din şos. Panduri nr. 60 se cazează, cu suportarea integrală a tarifelor de cazare, şi membrii de familie ai personalului civil din Ministerul Apărării.

CAPITOLUL III

Cazarea în centrele de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei

Art. 21. - Centrele de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei se subordonează structurilor militare cu statut de utilizator.

Art. 22. - Categoria de confort a centrelor de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei se afişează, printr-un însemn distinctiv, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 7, la intrarea principală a imobilului.

Art. 23. - (1) In centrele de refacere a capacităţii de muncă se cazează categoriile de personal prevăzute la art. 1, mai puţin veteranii şi văduvele de război şi membrii familiei şi/sau alte persoane care vizitează personalul armatei rănit ca urmare a acţiunilor militare şi cel invalid, pe baza actelor ce dovedesc calitatea acestora, cu suportarea tarifelor de cazare ce se stabilesc de către administratorii spaţiilor, pe baza cheltuielilor reale, fără alte adaosuri.

(2) Au prioritate în folosirea centrelor de refacere a capacităţii de muncă cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari şi personalul civil din Ministerul Apărării.

(3) Cadrele militare în activitate şi soldaţii şi gradaţii voluntari din Ministerul Apărării care beneficiază, în condiţiile legii, de concediu de odihnă suplimentar, ca urmare a participării în afara graniţelor ţării la misiuni de apărare colectivă, în sprijinul păcii, de asistenţă umanitară, tip coaliţie, sau individuale, au dreptul, pe durata acestui concediu, la cazarea gratuită în centrele de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei.

(4)  Cheltuielile de cazare pentru personalul prevăzut la alin. (3) se suportă de structurile militare organizatoare.

Art. 24. - Utilizatorii centrelor de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei publică în Buletinul Informativ al Armatei, anual, până la data de 30 septembrie a anului în curs, pentru anul următor, capacităţile de cazare disponibile, defalcate pe module, serii şi categorii de confort, tarifele de cazare, adresele şi numerele de telefon ale acestora, precum şi ale structurilor militare care le gestionează.

Art. 25. - (1) Cererile pentru locurile de cazare se înaintează astfel:

a)  pentru cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari şi personalul civil din Ministerul Apărării, către comandantul/şeful structurii militare în care sunt încadraţi;

b) pentru ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în rezervă şi în retragere, pensionarii militari şi foştii pensionari militari de invaliditate, către centrele militare judeţene, municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, centrele militare zonale şi asociaţiile cadrelor militare în rezervă şi în retragere şi ale veteranilor de război.

(2) Situaţiile numerice, întocmite pe baza cererilor, defalcate pe module de cazare, serii şi categorii de confort, se înaintează ierarhic şi se centralizează de eşaloanele superioare, asociaţiile cadrelor militare în rezervă şi în retragere şi ale veteranilor de război, astfel încât, până la data de 5 decembrie a anului în curs, pentru anul următor, acestea să ajungă la utilizatori.

(3) Anual, în perioada 10-20 decembrie, utilizatorii comunică structurilor centrale şi asociaţiilor solicitante numărul locurilor aprobate, iar acestea, până la data de 30 decembrie, comunică persoanelor solicitante modul de soluţionare a cererilor.

Art. 26. -In centrele de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei se cazează şi grupuri organizate de turişti români, cu aprobarea utilizatorilor, suportând integral tarifele de cazare similare celor ale unităţilor de profil din zonă, în limitele locurilor rămase disponibile, după rezolvarea cererilor categoriilor de personal prevăzute la art. 1.

Art. 27. -In centrele de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei pot fi cazaţi şi militari străini, în condiţiile stabilite de Ministerul Apărării cu structurile similare din alte state.

CAPITOLUL IV

Cazarea în cabanele militare

Art. 28. - (1) Cabanele militare, ca unităţi de cazare în serviciul personalului armatei, pe timpul cât acesta execută activităţi de instrucţie sau de refacere, se subordonează structurilor militare cu statut de utilizator.

(2) In limita capacităţilor de cazare disponibile şi fără a se afecta activitatea de bază, cabanele militare se folosesc şi de alţi beneficiari, în condiţiile stabilite de prezentele instrucţiuni.

Art. 29. - (1) In cabane militare se cazează gratuit personalul armatei care execută activităţi de instrucţie şi de refacere sau alte activităţi care sunt în legătură cu acestea - asigurare logistică, control şi altele asemenea, precum şi personalul de serviciu prevăzut în statul de organizare, în afara celui care dispune de locuinţă în zonă.

(2) Cadrele militare în activitate şi soldaţii şi gradaţii voluntari din Ministerul Apărării care beneficiază, în condiţiile legii, de concediu de odihnă suplimentar, ca urmare a participării în afara graniţelor ţării la misiuni de apărare colectivă, în sprijinul păcii, de asistenţă umanitară, tip coaliţie, sau individuale, au dreptul, pe durata acestui concediu, la cazarea gratuită în cabanele militare utilizate pentru refacerea capacităţii de muncă.

(3)  Cheltuielile de cazare pentru personalul prevăzut la alin. (2) se suportă de structurile organizatoare.

(4)   In cabane militare se cazează, în limita locurilor disponibile, cu suportarea tarifelor de cazare ce se stabilesc de către administratorii spaţiilor, pe baza cheltuielilor reale, fără alte adaosuri, şi pe baza actelor ce dovedesc calitatea acestora, categoriile de personal prevăzute la art. 1, mai puţin veteranii şi văduvele de război şi membrii familiei şi/sau alte persoane care vizitează personalul armatei rănit ca urmare a acţiunilor militare şi cel invalid.

Art. 30. - Utilizatorii cabanelor militare publică în Buletinul Informativ al Armatei, anual, până la data de 30 septembrie a anului în curs, pentru anul următor, capacităţile de cazare disponibile, defalcate pe module, serii şi categorii de confort, tarifele de cazare, adresele şi numerele de telefon ale acestora, precum şi ale structurilor care le gestionează.

Art. 31. - (1) Cererile pentru locurile de cazare se înaintează astfel:

a)  pentru cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari şi personalul civil din Ministerul Apărării, către comandantul/şeful structurii militare în care sunt încadraţi;

b) pentru ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în rezervă şi în retragere, pensionarii militari şi foştii pensionari militari de invaliditate, către centrele militare judeţene, municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, centrele militare zonale şi asociaţiile cadrelor militare în rezervă şi în retragere şi ale veteranilor de război.

(2) Situaţiile numerice, întocmite pe baza cererilor, defalcate pe module de cazare, serii şi categorii de confort, se înaintează ierarhic şi se centralizează de eşaloanele superioare, asociaţiile cadrelor militare în rezervă şi în retragere şi ale veteranilor de război, astfel încât, până la data de 5 decembrie a anului în curs, pentru anul următor, acestea să ajungă la utilizatori.

(3)   Anual, în perioada 10-20 decembrie, utilizatorii comunică structurilor centrale şi asociaţiilor solicitante numărul locurilor aprobate, iar acestea, până la data de 30 decembrie, comunică persoanelor solicitante modul de soluţionare a cererilor.

Art. 32. -In cabanele militare se cazează şi militari străini, în condiţiile stabilite de Ministerul Apărării cu structurile similare din alte state.

CAPITOLUL V

Cazarea în sanatorii

Art. 33. - Sanatoriile, ca unităţi sanitare cu funcţiune recuperatorie şi de tratament, sunt subordonate Direcţiei medicale, această structură având statut de utilizator.

Art. 34. -In sanatorii sunt cazaţi asiguraţii Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi asiguraţii Casei Naţionale de Pensii, pe baza contractelor încheiate cu acestea.

Art. 35. - (1) In sanatorii se cazează, în limita locurilor disponibile, pe baza actelor ce dovedesc calitatea acestora, cu suportarea cheltuielilor de cazare stabilite de către administratorul sanatoriului, pe baza cheltuielilor reale, fără alte adaosuri, categoriile de personal prevăzute la art. 1, mai puţin veteranii şi văduvele de război şi membrii familiei şi/sau alte persoane care vizitează personalul armatei rănit ca urmare a acţiunilor militare şi cel invalid.

(2) Cadrele militare în activitate şi soldaţii şi gradaţii voluntari din Ministerul Apărării care beneficiază, în condiţiile legii, de concediu de odihnă suplimentar, ca urmare a participării în afara graniţelor ţării la misiuni de apărare colectivă, în sprijinul păcii, de asistenţă umanitară, tip coaliţie, sau individuale, au dreptul, pe durata acestui concediu, la cazarea gratuită în sanatorii.

(3)  Cheltuielile de cazare pentru personalul prevăzut la alin. (2) se suportă de structurile militare organizatoare.

Art. 36. - Direcţia medicală publică în Buletinul Informativ al Armatei, anual, până la data de 30 septembrie a anului în curs, pentru anul următor, capacităţile de cazare disponibile, defalcate pe module, serii şi categorii de confort, tarifele de cazare, adresele şi numerele de telefon ale acestora, precum şi ale structurilor militare care le gestionează.

Art. 37. - (1) Cererile pentru locurile de cazare se înaintează astfel:

a)  pentru cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari şi personalul civil din Ministerul Apărării, către comandantul/şeful structurii militare în care sunt încadraţi;

b) pentru ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în rezervă şi în retragere, pensionarii militari şi foştii pensionari militari de invaliditate, către centrele militare judeţene, municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, centrele militare zonale şi asociaţiile cadrelor militare în rezervă şi în retragere şi ale veteranilor de război.

(2) Situaţiile numerice, întocmite pe baza cererilor, defalcate pe module de cazare, serii şi categorii de confort, se înaintează ierarhic şi se centralizează de eşaloanele superioare, asociaţiile cadrelor militare în rezervă şi în retragere şi ale veteranilor de război, astfel încât, până la data de 5 decembrie a anului în curs, pentru anul următor, acestea să ajungă la Direcţia medicală.

(3) Anual, în perioada 10 - 20 decembrie, Direcţia medicală comunică structurilor centrale şi asociaţiilor solicitante numărul locurilor aprobate, iar acestea, până la data de 30 decembrie, comunică  persoanelor solicitante  modul de soluţionare a cererilor.

Art. 38. - In sanatorii se cazează şi militari străini, în condiţiile stabilite de Ministerul Apărării cu structurile similare din alte state.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 39. - Copiii personalului didactic aflat în activitate sau pensionat după cel puţin 10 ani de activitate didactică beneficiază de gratuitate la cazarea în căminele aparţinând instituţiilor militare de învăţământ superior, pe perioada efectuării studiilor.

Art. 40. - Soldaţii şi gradaţii voluntari, care nu au domiciliul stabil în garnizoana în care îşi desfăşoară activitatea şi care nu beneficiază de compensaţia lunară pentru chirie, se cazează, prin grija comandanţilor/şefilor, cu plata cheltuielilor aferente referitoare la utilităţi, abonament TV, internet şi altele asemenea, în cadrul unităţilor militare, numai în pavilioanele care sunt neutilizate şi care au destinaţia prin construcţie de spaţii de cazare sau au fost transformate ulterior pentru această utilitate.

Art. 41. - Cheltuielile ce decurg din aplicarea înlesnirilor pentru categoriile de persoane prevăzute în prezentele instrucţiuni se suportă din bugetul Ministerului Apărării, prin grija ordonatorilor de credite cu statut de utilizator al spaţiilor de cazare.

Art. 42. - Sumele rezultate din furnizarea serviciilor de cazare/agrement, precum şi alte servicii oferite beneficiarilor se încasează şi se utilizează conform dispoziţiilor legale.

Art. 43. - La stabilirea tarifelor de cazare, conform art. 6, nu se includ taxele de staţiune sau alte taxe stabilite de autorităţile administraţiei publice locale.

Art. 44. - (1) Tarifele de cazare dau dreptul la folosirea spaţiilor ocupate timp de 24 de ore începând cu ora 12,00 a zilei de prezentare.

(2) Când spaţiul de cazare a fost ocupat mai puţin de 24 de ore se plăteşte tariful integral pentru o zi.

(3) Când o persoană solicită expres să fie cazată singură şi administraţia căminului nu dispune de camere cu un pat, cazarea se poate face în camere cu două paturi sau cu pat dublu, considerat de două locuri, pentru patul în plus persoana solicitantă urmând să achite tariful integral, stabilit conform prezentelor instrucţiuni.

Art. 45. - Comandanţii/şefii structurilor militare cu statut de utilizator sau persoanele delegate de aceştia aprobă cazarea ocazională în centrele de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei, cabanele militare şi sanatorii, pe durate ce nu depăşesc 7 zile, în limita locurilor disponibile, cu posibilitatea prelungirii acesteia.

Art. 46. - Repartizarea numerică a locurilor de cazare din centrele de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei, cabanele militare şi sanatorii, pe structuri centrale şi asociaţii solicitante, se face de utilizatori, cu respectarea criteriilor stabilite în prezentele instrucţiuni şi prin aplicarea, la nevoie, a coeficientului corectiv rezultat din raportul posibilităţi/solicitări.

Art. 47. - Nominalizarea beneficiarilor locurilor de cazare se face de către o comisie, numită prin ordin de zi pe unitate de comandanţii/şefii structurilor militare şi preşedinţii asociaţiilor, pe baza criteriilor stabilite în anexa nr. 8.

Art. 48. - (1) Comandanţii/şefii structurilor care administrează spaţii destinate, de regulă, unor activităţi de protocol, primiri de delegaţii străine au obligaţia de a menţine „în rezervă" un număr de locuri de cazare de maximum 10% din totalul celor existente, necesar unor astfel de activităţi.

(2) Capacităţile de cazare disponibile, publicate în Buletinul Informativ al Armatei, conform art. 24, 30 şi 36, nu includ şi „rezerva" destinată unor activităţi de genul celor prevăzute la alin. (1).

(3) Locurile devenite disponibile din categoria celor „în rezervă" se atribuie numai cu aprobarea comandanţilor/şefilor structurilor militare utilizatoare.

Art. 49. - Pentru perioada sărbătorilor de iarnă, comandanţii/şefii structurilor militare care administrează centrele de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei şi cabanele militare emit precizări privind modul de solicitare şi criteriile de atribuire a locurilor de cazare şi le publică în Buletinul Informativ al Armatei, până la data de 30 septembrie a anului în curs.

Art. 50. - (1) Structurile cu statut de utilizator al centrelor de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei, cabanelor militare şi sanatoriilor prezintă ierarhic ministrului apărării, cu avizul secretarului de stat care coordonează activitatea socială, anual, până la data de 30 ianuarie a anului în curs, pentru anul precedent, dări de seamă privind modul de folosire a acestora.

(2) Dările de seamă cuprind, în principiu, următoarele date:

a) capacităţi totale de cazare - imobile, module de cazare, locuri de cazare;

b) gradul şi dinamica ocupării locurilor de cazare - procentul de ocupare lunar şi anual, pe beneficiari;

c) starea generală a spaţiilor de cazare privind dotarea şi întreţinerea;

d)  concluzii şi propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii în acest domeniu.

Art. 51. - Comandanţii/şefii garnizoanelor şi structurilor militare care au în subordine cămine militare analizează, anual, odată cu executarea controlului periodic general al cazărmii, modul de utilizare a spaţiilor de cazare şi înaintează, ierarhic, structurilor cărora le sunt subordonate şi structurilor militare care administrează cazarma, până la data de 25 ianuarie a anului în curs, pentru anul precedent, dări de seamă cuprinzând:

a) capacitatea totală de cazare;

b) gradul şi dinamica ocupării locurilor de cazare - procentul de ocupare lunar şi anual, pe beneficiari;

c)   personalul încadrat potrivit statului de organizare şi funcţiile neîncadrate;

d)   starea generală a căminului ca dotare, întreţinere, curăţenie;

e)   date economico-financiare, respectiv costuri, sume încasate pentru cazare şi alte servicii;

f)  concluzii şi propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii şi creşterea eficienţei de folosire a căminului.

Art. 52. - Persoanele cazate în spaţiile destinate cazării, refacerii capacităţii de muncă şi activităţilor recreative şi sportive sunt înscrise, la sosire, prin grija şefului unităţii de cazare, în registrul de evidenţă a persoanelor cazate, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 9.

Art. 53. - (1) In scopul folosirii la capacitate maximă a spaţiilor de cazare disponibile şi reducerii cheltuielilor cu această destinaţie, şefii structurilor militare utilizatoare dispun şi, după caz, aprobă organizarea de convocări, consfătuiri, simpozioane şi alte activităţi similare în garnizoanele care asigură condiţii de cazare participanţilor.

(2) Cazarea personalului din Ministerul Apărării şi a cadrelor militare în rezervă şi în retragere, a membrilor de drept sau delegaţi aleşi în organele de conducere centrale şi ale filialelor judeţene, subfilialelor şi municipiului Bucureşti, ale Asociaţiei Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere, în spaţiile din căminele şi cabanele militare, cu ocazia organizării activităţilor menţionate la alin. (1), se face gratuit.

(3) Cazarea personalului din Ministerul Apărării în spaţiile din centrele de refacere a capacităţii de muncă şi din sanatorii, cu ocazia organizării activităţilor menţionate la alin. (1), se face cu suportarea de către structura organizatoare a tarifelor de cazare.

(4)  Persoanele fizice şi juridice se cazează în spaţiile de cazare disponibile cu ocazia organizării activităţilor menţionate la alin. (1), cu suportarea integrală a tarifelor de cazare.

Art. 54. -In scopul realizării unei protecţii sociale, în funcţie de gradul de realizare a veniturilor proprii, la aplicarea tarifelor de cazare se acordă înlesniri faţă de cele prevăzute în prezentele instrucţiuni, cu aprobarea ministrului apărării.

Art. 55. - (1) Unităţile militare care au în finanţare centre de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei şi altele asemenea asigură finanţarea din venituri proprii obţinute în condiţiile legii sau din venituri proprii, subvenţii şi transferuri acordate de la bugetul de stat.

(2) Finanţarea cabanelor militare şi a altora asemenea, care se utilizează în procesul de instrucţie, se asigură de la bugetul de stat, prin unităţile militare în a căror asigurare financiară sunt.

Art. 56. -In situaţia în care spaţiile de cazare îndeplinesc condiţiile necesare pentru a fi clasificate la categorii superioare, acest lucru se realizează pe baza unui proces-verbal întocmit de comisii mixte, formate din reprezentanţi ai Direcţiei domenii şi infrastructuri şi ai structurii militare utilizatoare şi aprobate de comandanţii/şefii structurilor militare respective, avându-se în vedere criteriile de clasificare în categorii de confort ale altor structuri cu funcţiuni de cazare din subordinea/coordonarea altor instituţii publice şi/sau cele stabilite la nivel naţional de autoritatea în domeniu.

Art. 57. - Incălcarea prevederilor prezentelor instrucţiuni atrage răspunderea disciplinară, materială, civilă sau penală, după caz, a celor vinovaţi.

Art. 58. - Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni.

ANEXA Nr. 1 la instrucţiuni

GLOSAR

1.   Administratorul spaţiilor de cazare şi amenajărilor recreative şi sportive - structura militară care are în evidenţă construcţiile, stabileşte regulile de folosire, urmăreşte respectarea lor de către utilizatori şi organizează efectuarea lucrărilor de intervenţie (întreţinere, refacere şi modernizare), pe întreaga durată de existenţă a acestora.

2.  Capacitate de cazare - număr de locuri de cazare.

3.   Comandanţii/şefii structurilor militare utilizatoare - comandanţii/şefii, care au calitatea de ordonatori de credite şi au în subordine directă fondul construit al Ministerului Apărării destinat cazării, activităţilor de refacere a capacităţii de muncă şi activităţilor recreative şi sportive.

4. Familia cadrelor militare în activitate - soţia/soţul, copiii şi părinţii aflaţi în întreţinerea legală a acestora, care locuiesc şi gospodăresc împreună.

5. Fondul construit destinat activităţilor recreative şi sportive - construcţii şi amenajări, cu dotările necesare, a căror destinaţie principală sau unică este cea de agrement, recreere şi sport: săli de sport, stadioane, bazine de înot, ştranduri, solarii, popicarii, terenuri de sport şi altele asemănătoare.

6.  Fondul construit destinat cazării/spaţiilor de cazare - clădiri sau părţi din acestea, inclusiv instalaţiile aferente cu dotările necesare, a căror destinaţie principală sau unică este cea de cazare, precum: cămine militare de garnizoană, cabane militare, centre de refacere a capacităţii de muncă şi sectoare de cazare din sanatorii.

7.  Foştii pensionari militari de invaliditate - pensionarii militari de invaliditate dobândită ca urmare a unor accidente în serviciu ori unor boli contractate în timpul şi din cauza îndeplinirii obligaţiilor militare, care ulterior au optat pentru pensia din sistemul asigurărilor sociale de stat.

8. Loc cuprins în activităţile de protocol- loc pentru cazarea delegaţiilor militare străine şi naţionale.

9.  Module de cazare - diviziuni ale unităţilor de cazare cu funcţionalitate distinctă: camere cu unul sau mai multe paturi, apartamente, garsoniere.

10.    Şeful unităţii de cazare/agrement - persoana împuternicită de comandantul/şeful structurii militare utilizatoare pentru a răspunde de integritatea şi folosirea, conform destinaţiei, a spaţiilor şi dotărilor, potrivit regulilor stabilite de structura care le are în evidenţă şi administrare.

11.  Unitate de cazare/agrement - denumirea generică a spaţiului de cazare (amenajări recreative şi sportive) în funcţiune, cuprinzând construcţiile, dotările şi personalul de conducere şi de serviciu.

12.  Utilizatorul - structura militară care are în folosinţă, direct sau prin unităţile subordonate, spaţiile de cazare şi amenajările recreative şi sportive, asigură personalul de conducere şi cel de serviciu prevăzut în statul de organizare şi răspunde de buna funcţionare a unităţii de cazare/agrement.

ANEXA Nr. 2 la instrucţiuni

CRITERII

de clasificare a spaţiilor de cazare în categorii de confort

                                                                                                                     x = criteriu obligatoriu

Nr. crt.

Criterii de clasificare

U.M.

Categorii de confort

I

II

III

1.

Criterii privind caracteristicile constructive şi calitatea dotărilor

Numărul maxim de paturi dintr-o cameră

Suprafaţa minimă/cameră

Volumul minim de aer/cameră

Incălzire centrală

Oficii pentru cameriste pe fiecare nivel sau unul la mai multe niveluri

Ascensoare la imobilele cu mai mult de 4 etaje

Module de cazare cu grup sanitar propriu (cadă sau cabină cu duş, lavoar, WC şi

altele asemănătoare)

Module de cazare fără grup sanitar propriu, dar care au:

- apă curentă, rece şi caldă;

- grupuri sanitare comune, separate pe sexe (cadă sau cabină cu duş, WC) pentru maximum 10 paturi sau cel puţin unu la fiecare nivel

Spaţiu pentru recepţie

Holurile, culoarele şi scările sunt dotate cu covoare, mochetă, tablouri, plante şi alte elemente decorative (scările placate cu marmură pot fi fără covoare)

Holurile, culoarele şi scările sunt dotate cu covoare/mochetă

Holurile sunt dotate cu fotolii şi măsuţe

Spaţiu comun pentru spălarea, uscarea şi călcarea îmbrăcămintei şi lenjeriei, dotat cu maşini automate de spălat rufe

buc.

 m2

m3

2

20

54

X

X

X

X

-

X

X

-

X

X

3

20

54

X

X

X

-

X

X

X

-

X

X

    

4

26

60

X

X

X

-

X

X

-

X

-

X

2.

Criterii privind existenţa şi calitatea serviciilor prestate

Serviciu de recepţie

Asigurarea servirii micului dejun la popotă

Telefon în camere, pe hol sau la recepţie, la dispoziţia persoanelor cazate

Parcaje în apropierea imobilului

Păstrarea obiectelor de valoare, contra cost, la serviciul de recepţie

Priză pentru accesul la internet

Priză pentru accesul la televiziunea prin cablu

X  

X  

 X 

X

X

X

-

 X

-

-

X

X

X

-

-

-

-

-

-

NOTA:

1. In căminele militare de unitate se amenajează camere comune cu cel mult 10 paturi, dacă se asigură o suprafaţă minimă de 4,50 m2/pat. Camerele comune cu peste 10 paturi nu au regimul căminelor de unitate, cazarea în astfel de camere fiind gratuită pentru toate categoriile de personal.

2. In cabanele militare se admite, în mod excepţional, utilizarea paturilor suprapuse, dacă se asigură un volum minim de aer de 12 m3/persoană.

3.  Criteriile de clasificare se aplică unităţilor de cazare noi sau modernizate, cele în funcţiune păstrându-şi categoria de confort actuală. Actualele categorii de confort I (confort Aşi B) se echivalează cu categoria de confort II.

4. In încăperile pentru dormit, indiferent de categorie, se vor asigura o suprafaţă minimă de 10 m2 şi un volum minim de 27 m3 pentru camerele cu un pat, câte 16 m2 şi 43 m3 pentru camerele cu două paturi, minimum 20 m2 şi 54 m3 pentru camerele cu 3 paturi şi 26 m2 şi 60 m3 pentru camerele cu 4 paturi.

ANEXA Nr. 3 la instrucţiuni

NORME   DE   DOTARE

a unităţilor de cazare cu mobilier, obiecte de inventar gospodăresc şi materiale consumabile

Nr. crt.

Denumirea materialelor

U.M.

Unitatea de calcul

Categoria de confort

I

II

III

1.

Aparat radio

buc.

de încăpere

1

1

1

2.

Aspirator praf

buc.

la 500 m2 mochetă sau covor

1

1

1

3.

Automat de cafea

buc.

de fiecare hol recepţie

1

1

1

4.

Cearşaf pentru pat şi cearşaf plic

buc.

de persoană

2

2

2

5.

Coş hârtie

buc.

de încăpere

1

1

1

6.

Covor/mochetă

m2

de încăpere

*  Covorul va acoperi cca 70% din suprafaţa pardoselii.

*  Mocheta va acoperi în totalitate pardoseala.

7.

Covoraş din material plastic pentru grupul sanitar

buc.

de grup sanitar

1

1

1

8.

Cuier de perete cu oglindă

buc.

de încăpere

1

1

1

9.

Deodorant pentru WC

buc.

de vas WC

1

1

1

10.

Dulap compartimentat pentru haine

buc.

compartiment/persoană

1

1

1

11.

Feţe de pernă

buc.

de persoană

1

1

1

12.

Fier de călcat

buc.

de fiecare spaţiu comun

3

3

1

13.

Fotolii

buc.

de încăpere

2

2

-

14.

Frigider

buc.

de încăpere

1

1

1

15.

Galerie pentru perdea/jaluzele

buc.

de fereastră

1

1

1

16.

Halat de baie

buc.

de persoană

1

1

-

17.

Hârtie igienică

buc.

de vas WC

1

1

1

18.

Lampă de noptieră

buc.

de persoană

1

1

1

19.

Lustră sau lampadar

buc.

de încăpere

1

-

-

20.

Masă joasă

buc.

de încăpere

1

-

-

21.

Masă normală

buc.

de încăpere

1

1

1

22.

Masă pentru călcatul îmbrăcămintei

buc.

de fiecare spaţiu comun

3

3

1

23.

Maşină automată de spălat rufe

buc.

de fiecare spaţiu pentru spălare

3

3

1

24.

Noptieră din lemn (etajeră)

buc.

de persoană

1

1

1

25.

Pahare pentru apă

buc.

de persoană

1

1

1

26.

Pat tapisat sau cu saltea tip Relaxa

buc.

de persoană

1

1

1

27.

Perdea din voal

buc.

de fereastră

1

1

1

28.

Perie pentru haine

buc.

de încăpere

1

1

-

29.

Pernă

buc.

de persoană

1

1

1

30.

Pled

buc.

de persoană

2

2

2

31.

Portbagaj

buc.

la 2 persoane

1

1

1

Nr. crt.

Denumirea materialelor

U.M.

Unitatea de calcul

Categoria de confort

I

II

III

32.

Prosop pentru picioare

buc.

de persoană

1

1

1

33.

Prosop pluşat 100% bumbac

buc.

de persoană

1

1

1

34.

Prosop pluşat pentru baie 100% bumbac

buc.

de persoană

1

1

1

35.

Săpun tip turist (cca 20 g) în prima zi de cazare

buc.

de persoană

1

1

-

36.

Scaun tapisat

buc.

de persoană

1

1

1

37.

Scrumieră

buc.

de încăpere

1

1

1

38.

Tablouri

buc.

de încăpere

1

1

1

39.

Televizor

buc.

de încăpere

1

1

-

40.

Umeraşe diferite

buc.

de persoană

2

2

2

41.

Vază pentru flori

buc.

de încăpere

1

-

-

NOTĂ:

1.  Pentru apartamente se asigură în plus:

- plapumă;

- pernă mică.

Mobilierul prevăzut în normă se substituie cu garnituri de dormitor şi sufragerie.

2. In unităţile de cazare cu pardoseli mochetate nu se asigură covoare.

3.  Mochetele şi preşurile pluşate de pe holuri şi culoare se protejează cu pânză de protecţie (laufer).

4.  Holurile se dotează cu garnituri de hol sau mobilier adecvat.

5. In holul de la recepţie se asigură ceas de perete, televizor şi materiale informative, pliante ale instituţiilor de cultură, de cult şi ale societăţilor comerciale cu locaţii/zone din localitatea de dispunere în care se petrece timpul liber.

6.  Pentru culoare sau holuri de trecere cu pardoseli mozaicate se asigură preşuri sau traverse din ţesături diferite, diferenţiate calitativ, după categoria de confort a unităţii de cazare.

7.  Lenjeria de pat şi prosoapele se asigură în cantităţi suficiente, astfel încât să permită schimbarea ori de câte ori este nevoie, dar nu mai rar de 3 zile în cazul în care a fost folosită de aceeaşi persoană şi după fiecare persoană care a părăsit unitatea de cazare.

8.  Materialele de prevenire şi stingere a incendiilor se asigură potrivit normelor în vigoare.

9.  Normele de dotare din prezenta anexă sunt minimale, directorii de programe având posibilitatea ca, în limita fondurilor alocate, să achiziţioneze mai multe bunuri, precum şi altele decât cele prevăzute în anexă.

ANEXA Nr. 4 la instrucţiuni

 - Model -

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRÂRII

................................................................

Aprob

Şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri,

................................................................

Rog aprobaţi.

Comandantul1

................................................................

Comandantul Garnizoanei

................................................................

Comandantul U.M.2

................................................................

PROCES-VERBAL

pentru stabilirea categoriei de confort a...............,

încheiat astăzi................, la............................

Comisia de clasificare, constituită în baza prevederilor Instrucţiunilor privind folosirea de către personalul armatei şi alţi beneficiari a fondului construit al Ministerului Apărării, destinat cazării, refacerii capacităţii de muncă şi activităţilor recreative şi sportive şi O.Z.U. nr.................din.........al U.M.3 nr.............., a verificat la faţa locului spaţiile de cazare din căminul militar al garnizoanei.............................din str.....................nr........., cu indicativ de cazarmă nr..............., funcţionând în subordinea U.M.3 nr..............., şi a constatat următoarele:

1. căminul militar de garnizoană menţionat mai sus îndeplineşte criteriile de clasificare corespunzătoare categoriei............ şi propune ca, începând cu data de..............., să fie încadrat la această categorie;

2. încadrarea fiecărui modul de cazare (garsonieră, cameră, apartament), pe categorii de confort propuse de comisie spre aprobare, este cuprinsă în fişa alăturată;

3.  alte menţiuni (propuneri şi măsuri privind ridicarea gradului de confort în viitor, dotare, servicii, utilităţi şi altele asemănătoare) ..................................

Drept care am încheiat prezentul proces-verbal în.......exemplare.

Comisia de clasificare

Preşedinte4,

................................................................

Membri5,

................................................................

Delegatul Direcţiei domenii şi infrastructuri6,

................................................................

FIŞA

cu încadrarea în categorii de confort a modulelor de cazare

Nr. crt.

Modulul de cazare

Total module de cazare

Nr. de ordine al modulului de cazare

Capacitatea de cazare (locuri)

Categoria de confort propusă

1.

- camere cu 1 pat, cu duş

- camere cu 1 pat, cu cadă de baie

- camere cu 2 paturi, cu duş

- camere cu 2 paturi, cu cadă de baie

- camere cu 3 paturi, cu duş

- camere cu 3 paturi, cu cadă de baie

- apartament

- garsonieră

5

2

15

2

4

4

2

2

3-4; 7-9

5-6

16-20; 28-32; 35-39

12-13

21-22; 41; 34

26-27; 40; 42

14; 25

15; 33

5

2

30

4

12

12

4

2

I

I

I

I

I

I

I

I

Total categoria I

36

71

2.

- camere cu 1 pat, fără grup sanitar

- camere cu 2 paturi, cu duş

- camere cu 2 paturi, fără grup sanitar

- camere cu 3 paturi, cu duş

4

1

4

2

1-2; 43-44

46

10-11; 23-24

45; 47

4

2

8

6

II

II

II

II

Total categoria II

11

20

TOTAL GENERAL

47

91

NOTĂ:

1.  Şeful categoriei de forţe ale armatei, care are garnizoana în subordine.

2.  Comandantul/şeful unităţii militare, administratorul cazărmii/spaţiilor de cazare.

3.  Unitatea militară de garnizoană.

4.  Preşedintele comisiei, numit de comandantul/şeful unităţii militare, administratorul cazărmii/spaţiilor de cazare.

5.  Membrii comisiei, numiţi la paritate, de comandantul/şeful unităţii militare, administratorul cazărmii/spaţiilor de cazare şi comandantul garnizoanei. Prezenţa în comisie a şefului căminului de garnizoană şi a administratorului de imobil este obligatorie.

6.  Delegatul Direcţiei domenii şi infrastructuri, numit de şeful acestei structuri. Pentru cabane militare şi sanatorii, notele 1, 4 şi 5 au următorul înţeles:

1. Şeful structurii militare cu statut de utilizator.

4.  Preşedintele comisiei, numit de şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri.

5.  Membrii comisiei, numiţi la paritate, de şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri şi şefii structurilor militare cu statut de utilizator.

ANEXA Nr. 5 la instrucţiuni

NORME   METODOLOGICE

privind stabilirea tarifelor de cazare în centrele de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei, sanatoriile, căminele militare de garnizoană şi alte amenajări recreative şi sportive

I. Generalităţi

1.  Camerele, garsonierele şi apartamentele din structura centrelor de refacere a capacităţii de muncă, sanatoriilor, căminelor militare de garnizoană şi altor amenajări recreative şi sportive aferente Ministerului Apărării se numesc spaţii de cazare.

2.  Totalitatea paturilor dispuse în spaţiile de cazare ale unităţilor menţionate la pct. 1 reprezintă capacitatea de cazare, care, amplificată cu factorul timp, reprezintă capacitatea de cazare zilnică, lunară sau anuală, după caz.

3.  Tariful de cazare reprezintă totalitatea cheltuielilor de întreţinere, funcţionare şi exploatare a spaţiilor de cazare ale unei unităţi care revin pe un pat/zi. Cheltuielile totale care stau la baza calculării tarifelor includ atât costurile efectuate direct de unitate, cât şi pe cele efectuate centralizat sau suportate de alte unităţi, astfel încât tariful stabilit să asigure recuperarea integrală a tuturor cheltuielilor efectuate de Ministerul Apărării cu spaţiile de cazare ce îi aparţin sau sunt în administrarea sa.

4.  Categoriile şi coeficienţii de confort pentru spaţiile de cazare sunt cei aprobaţi şi aflaţi în vigoare la data emiterii prezentelor norme metodologice, astfel:

Categoria I:   

- cameră cu 3 paturi - coeficient de confort: 1,50;

- cameră cu 2 paturi - coeficient de confort: 1,75;

- apartament cu 2 camere şi 2 paturi - coeficient de confort 2,58;

Categoria a II-a:         

- cameră cu 3 paturi - coeficient de confort: 0,80;

- cameră cu 2 paturi - coeficient de confort: 1,00;

Categoria a III-a:         

- cameră cu 4 paturi - coeficient de confort: 0,20;

- cameră cu 3 paturi - coeficient de confort: 0,40;

- cameră cu 2 paturi - coeficient de confort: 0,60.

5.   Pentru spaţiile noi sau preluate, destinate cazării, coeficienţii de confort se aprobă de Direcţia domenii şi infrastructuri, potrivit anexelor nr. 2 şi 3 la instrucţiuni.

6. Pentru cetăţenii străini, care, potrivit aprobărilor legale, se cazează în cămine militare de garnizoană, centre de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei, cabane militare şi sanatorii din structura Ministerului Apărării, tarifele în lei care se percep sunt cele specificate în prezenta anexă.

II. Stabilirea tarifelor de cazare

Tarifele de cazare se stabilesc pe baza următoarelor elemente:

a) capacitatea de cazare;

b) costurile efective totale aferente cazării;

c) costul mediu pe un pat/zi/persoană.

a) Capacitatea de cazare

Capacitatea de cazare rezultă din înmulţirea numărului de paturi din dotarea unei unităţi cu numărul de zile calendaristice dintr-un an şi cu coeficientul mediu de 0,8, care exprimă gradul de ocupare (80 %).

Când unitatea dispune de o singură categorie de spaţii de cazare, clasificată la categoria I, a II-a sau a III-a, calculul costului mediu pe un pat/zi se face pe baza capacităţii de cazare, stabilită potrivit alineatului precedent.

La unităţile de cazare, care dispun de spaţii de cazare clasificate, cu diferite categorii de confort, calculul mediu pe un pat/zi se face pe baza capacităţii de cazare, influenţată de coeficientul de confort, pentru fiecare categorie.

Coeficienţii de confort supraunitari sau subunitari se stabilesc în raport cu capacitatea de cazare cu ponderea cea mai mare.

Capacitatea de cazare influenţată de coeficienţii de confort se utilizează numai pentru calculul costului mediu pe un pat/zi, pe baza căruia se stabilesc tarifele de cazare.

b) Costurile efective totale aferente cazării

Costurile efective totale anuale reprezintă totalitatea cheltuielilor privind întreţinerea, funcţionarea şi exploatarea spaţiilor de cazare disponibile la nivelul unei unităţi şi au structura prevăzută în prezenta anexă.

Specificul asigurării materiale şi financiare a unităţilor militare determină necesitatea luării în calcul a cheltuielilor (costurilor) efectuate de Ministerul Apărării în totalitatea lor, fiind interzise atât excluderea arbitrară a unor naturi de cheltuieli pe criteriul suportării acestora de la buget sau de către alte unităţi, cât şi supradimensionarea deliberată a acestora. Ambele situaţii constituie încălcări ale normelor şi legislaţiei de preţuri.

c) Costul mediu pe un pat/zi/persoană

Costul mediu pe un pat/zi/persoană se stabileşte prin raportarea totalului cheltuielilor anuale la capacitatea anuală de cazare, influenţată de coeficienţii de confort.

Costurile medii, înmulţite cu capacităţile de cazare neinfluenţate de coeficienţii de confort din fiecare categorie, trebuie să coincidă, prin însumare, cu nivelul cheltuielilor totale anuale luate în calcul.

III. Calculul tarifelor de cazare

Tarifele de cazare se stabilesc pe baza costurilor medii pe un pat/zi, la care se adaugă o cotă de 5% pentru preluarea influenţelor nefavorabile rezultate din creşterea preţurilor tarifelor şi salariilor pe plan naţional.

Persoanele care întocmesc documentaţiile de tarife răspund, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, pentru realitatea şi exactitatea datelor luate în calcul. Documentaţiile au în mod obligatoriu viza de control financiar preventiv.

Organele cu competenţă legală şi atribuţii în domeniul preţurilor şi tarifelor au obligaţia de a analiza şi verifica documentaţiile de fundamentare a acestora şi de a opera corecţia erorilor ce se constată.

Tarifele de cazare se stabilesc pe unitate de folosinţă, respectiv pe un pat/zi, din care derivă tariful pe cameră, apartament, garsonieră, în funcţie de numărul de paturi din dotare.

Reexaminarea şi ajustarea periodică a tarifelor, ca urmare a evoluţiei ascendente a preţurilor, tarifelor şi salariilor pe plan naţional, se fac semestrial, pe baza indicilor comunicaţi de Institutul Naţional de Statistică, de eşalonul care este abilitat să le aprobe potrivit competenţelor prevăzute la art. 6 din instrucţiuni. Costurile care suportă influenţe nefavorabile din majorarea preţurilor şi salariilor se analizează şi se corectează pe fiecare categorie în parte.

Majorarea globală a tarifelor prin aplicarea unor coeficienţi stabiliţi prin aproximare este interzisă de lege.

In cuprinsul prezentei anexe este dat un exemplu de calcul pentru stabilirea tarifelor de cazare pe categorii de spaţii.

IV. Tarifele care se aplică cetăţenilor străini

[prevăzuţi la art. 17 alin. (1) lit. b), art. 32 şi 38 din instrucţiuni]

Cetăţenii străini care se cazează, cu aprobarea organelor abilitate ale Ministerului Apărării, în cămine militare de garnizoană, centre de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei, cabane militare şi sanatorii suportă tarifele practicate pentru străini, la data cazării, în reţeaua hotelieră civilă, cu acelaşi grad de confort din localitatea respectivă.

Tariful apartamentului este stabilit pe unitate de cazare şi se încasează integral, indiferent dacă este ocupat de o persoană sau de două persoane.

V. Stabilirea tarifelor de cazare la Căminul militar de garnizoană...................

- Exemplu de calcul -

1. Capacitatea de cazare

Unitatea dispune de următoarele spaţii de cazare:

Categoria I

- 15 camere cu 2 paturi                                     - coeficient de confort: 1,75

- 10 apartamente cu 2 camere şi 2 paturi           - coeficient de confort: 2,58

Categoria a II-a

- 20 camere cu 2 paturi                                     - coeficient de confort: 1,00

Categoria a III-a

- 10 camere cu 2 paturi                                     - coeficient de confort: 0,80

Se stabileşte capacitatea de cazare în condiţiile gradului de ocupare de 80% (0,80).

Categoria I

15 camere x 2 paturi x 365 zile x 0,80           =                      8.760 de paturi/zi

10 apartamente x 2 paturi x 365 zile x 0,80   =___________5.840 de paturi/zi

TOTAL                   =                    14.600 de paturi/zi

Categoria a II-a

20 camere x 2 paturi x 365 zile x 0,80          =                   11.680 de paturi/zi

Categoria a III-a

10 camere x 2 paturi x 365 zile x 0,80         =___________5.840 de paturi/zi

           TOTAL1                 =                    32.120 de paturi/zi

2. Capacitatea de cazare influenţată de coeficientul de confort

Categoria I

15 camere cu 2 paturi: 8.760 paturi/zi x 1,75 coeficient de confort          =                    15.330 de paturi/zi

10 apartamente cu 2 paturi: 5.840 paturi/zi x 2,58 coeficient de confort   =__________15.067 de paturi/zi                                                             

                                                                                           TOTAL                  =                    30.397 de paturi/zi

Categoria a II-a

20 camere cu 2 paturi: 11.680 paturi/zi x 1,00 coeficient de confort     =                    11.680 de paturi/zi

Categoria a III-a

10 camere cu 2 paturi: 5.840 paturi/zi x 0,80 coeficient de confort   =___________4.672 de paturi/zi

                                                                                    TOTAL 2               =                    46.749 de paturi/zi

3. Calculul costului mediu pe un pat/zi pe baza capacităţii influenţate de coeficientul de confort

a) Cheltuieli totale actualizate pe anul în curs: 70.078,456 lei

b) Capacitate de cazare influenţată de coeficientul de confort: 46.749 de paturi/zi

c) Costul mediu/pat/zi =   70.078,546 lei          = 1,520 lei/pat/zi

                                      46.749 de paturi/zi

4. Calculul tarifelor

Nr. crt.

Elemente de calcul

Categoria I

Categoria a II-a Cameră cu 2 paturi

Categoria a III-a Cameră cu 2 paturi

Camere cu 2 paturi

Apartament cu 2 paturi

1.

Coeficientul de confort

1,75

2,58

1,00

0,80

2.

Costul mediu pe un pat/zi

2,660

3,922

1,520

1,216

3.

Sporul de 5 %

0,133

0,196

0,076

0,061

4.

Tarif pe un pat/zi

2,793

4,118

1,596

1,277

5.

Tarif rotunjit

2,8

4,1

1,6

1,3

6.

Tarif pe modul de cazare

5,6

8,2

3,2

2,6

5. Calculul veniturilor pe baza costului mediu pe un pat/zi

Categoria I

- camere cu 2 paturi: 8.760 de paturi/zi x 2,625 lei/pat/zi                    =                             23.301,60 lei

- apartamente cu 2 paturi: 5.840 de paturi/zi x 3,870 lei/pat/zi            =                             23.254,88 lei

Categoria a II-a

-camere cu 2 paturi: 11.680 de paturi/zi x 1,50 lei/pat/zi                    =                             17.753,60 lei

Categoria a III-a

-camere cu 2 paturi: 5.840 de paturi/zi x 1,20 lei/pat/zi                      =                               7.101,44 lei

TOTAL VENITURI      =                                   71.411,52 lei

VI. Structura cheltuielilor (care stau la baza stabilirii tarifelor de cazare)

- Date ipotetice -

            - lei -

Nr. crt.

Elemente de cheltuieli

Cheltuieli prevăzute pentru anul de referinţă

1.

Solde lunare - salarii de bază - şi alte drepturi băneşti de natură salarială cuvenite personalului care deserveşte spaţiile de cazare

32.184,45

2.

Cheltuieli privind asigurările sociale, calculate potrivit normelor legale la sumele specificate la pct. 1

3.411,25

3.

Cheltuieli privind protecţia socială calculate potrivit normelor legale (în prezent 5%)

764,12

4.

Valoarea financiară a normei de hrană nr. 6

2.729

5.

Cheltuieli pentru lucrările de întreţinere şi reparaţii curente la construcţii, instalaţii etc, potrivit instrucţiunilor în vigoare

2.729

6.

Cheltuieli pentru uzura mobilierului si cazarmamentului, potrivit instrucţiunilor în vigoare (în prezent O.G. nr. 32/1994, M. 25/1994)

1.091,6

7.

Cheltuieli pentru încălzirea localurilor şi apei calde menajere1

16.064,526

8.

Cheltuieli prilejuite de deplasări, detaşări, transferări, transport de persoane şi bunuri2

2.729

9.

Cheltuieli pentru asigurarea materialelor de întreţinere şi curăţenie3

2.729

10.

Cheltuieli pentru consumul de apă şi prestări de servicii canal şi salubritate4

1.364,5

11.

Cheltuieli pentru iluminat şi forţă motrică5

1.637,4

12.

Cheltuieli pentru spălarea lenjeriei de pat şi a perdelelor6

1.091,6

            - lei -

Nr. crt.

Elemente de cheltuieli

Cheltuieli prevăzute pentru anul de referinţă

13.

Cheltuieli pentru materiale de toaletă7

234,6

14.

Cheltuieli pentru poştă, bancă, telefon, radio-tv

245,6

15.

Lucrări de reparaţii curente la clădiri şi alte mijloace fixe executate în propriu (cota anuală calculată conform normativelor în vigoare)8

700

16.

Costul amortizării bunurilor de natura activelor fixe (calculat conform prevederilor legale)9

1.100

17.

Alte cheltuieli, din care:

136,45

- furnituri şi alte cheltuieli de birou

81,87

- cărţi, reviste, publicaţii şi abonamente

54,58

- cheltuieli cu protecţia muncii

0

- perisabilităţi şi pierderi în cadrul normelor

0

- cheltuieli pentru prelucrarea automată a datelor

0

TOTAL:

71.078,546

Când se asigură de la reţeaua publică locală, costurile sunt cele evidenţiate în documentele de plată. Când încălzirea se realizează prin centrale termice proprii sau cu sobe, se vor lua în calcul costurile efective ocazionate de acestea.

2 Pentru deplasările cu mijloace auto proprii, baza de calcul este cea stabilită prin reglementările în vigoare din cadrul Ministerului Apărării.

3 Se stabilesc pe baza consumurilor normate, la preţul de aprovizionare inclusiv TVA.

4 Se stabilesc pe baza consumurilor normate, la preţul facturat de furnizori şi prestatori de servicii.

5 Se stabilesc pe baza consumurilor normate, la preţul facturat de furnizori.

6 Se stabilesc pe baza facturilor emise de prestatorii de servicii.

7 Se stabilesc pe baza facturilor emise de prestatorii de servicii.

8 Se calculează potrivit normelor şi normativelor interne ale Ministerului Apărării şi nu pot fi mai mari decât valoarea amortizării corespunzătoare unei zile de cazare.

9 Se calculează potrivit relaţiei:

valoarea de amortizare pe o zi = valoarea construcţiei actualizată/60 de ani (durata de exploatare) x 365 de zile.

ANEXA Nr. 6 la instrucţiuni

DREPTURILE   ŞI   OBLIGAŢIILE

persoanelor care folosesc spaţiile destinate cazării, refacerii capacităţii de muncă şi activităţilor recreative şi sportive din administrarea Ministerului Apărării

A. Persoanele care folosesc spaţiile de cazare din administrarea Ministerului Apărării au următoarele drepturi şi obligaţii:

1. Drepturi:

a) să primească de la cameristă sau recepţionerul de serviciu spaţiul repartizat, în perfectă stare de curăţenie şi cu dotările complete, potrivit inventarului şi categoriei de clasificare a acestuia;

b) să folosească serviciile, dotările şi instalaţiile unităţii de cazare pe toată durata cazării, fără restricţii sau derogări de la normele de calitate prescrise;

c)  să primească răspunsuri justificate şi în termen la toate observaţiile pe care le fac în legătură cu calitatea dotărilor, instalaţiilor şi serviciilor, comportamentul personalului de serviciu şi al celorlalte persoane cazate;

d) să primească act doveditor - chitanţă, notă de plată şi alte documente doveditoare - pentru orice sumă achitată unităţii de cazare.

2.Obligaţii:

a) să nu introducă în unitatea de cazare, fără aprobarea recepţionerului de serviciu, persoane care nu sunt înscrise în registrul de evidenţă;

b)  să nu introducă în unitatea de cazare animale, reptile, păsări, insecte, peşti;

c)  să respecte cu stricteţe ordinea interioară, să păstreze liniştea şi să aibă un comportament decent în relaţiile cu personalul de serviciu şi cu celelalte persoane cazate;

d) să nu introducă şi să nu depoziteze în cameră materiale şi substanţe explozive, inflamabile, radioactive, chimice, halucinogene sau urât mirositoare;

e)  să nu păstreze în cameră produse alimentare uşor alterabile;

f) să folosească cu grijă, fără a produce stricăciuni, inventarul de cameră, instalaţiile şi dotările luate în primire, iar la plecarea din cameră să închidă robinetele de apă şi gaze şi să stingă luminile;

g) să folosească doar aparatele electrocasnice omologate, în bună stare de funcţionare, fără improvizaţii şi numai cu puteri monofazate de maximum 2 kW;

h) să respecte întocmai regulile de prevenire şi stingere a incendiilor;

i) să nu schimbe aranjamentul mobilierului şi obiectelor de inventar din dotarea încăperilor;

j) să nu păstreze în cameră obiecte şi lucruri personale voluminoase şi să folosească spaţiile mobilierului pentru depozitare;

k) să sesizeze imediat camerista sau recepţionerul de serviciu despre defecţiunile constatate, în vederea remedierii lor;

l) să anunţe recepţionerului de serviciu, până la ora 12,00, intenţia prelungirii sau reducerii perioadei de cazare;

m) să achite, înainte de a părăsi unitatea de cazare, toate cheltuielile pe care i le datorează acesteia, potrivit tarifelor, inclusiv contravaloarea pagubelor produse din vina lor, pe durata cazării, iar în cazul în care suma de plată nu poate fi achitată pe loc sau persoanele în cauză nu recunosc paguba produsă, pentru recuperarea prejudiciului se va acţiona în termenele şi condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare;

n) la părăsirea temporară a unităţii de cazare, să predea cheia de la cameră la serviciul de recepţie, iar la terminarea perioadei de cazare să anunţe camerista sau recepţionerul de serviciu şi să le predea inventarul camerei.

B.   Persoanele care folosesc amenajările recreative şi sportive din administrarea Ministerului Apărării au drepturile şi obligaţiile prevăzute la lit. A, completate de şefii acestor unităţi, la specificul serviciilor prestate.

C.  Nerespectarea prezentelor norme de către persoanele care folosesc spaţiile de cazare şi amenajările recreative şi sportive va atrage evacuarea imediată a acestora şi sesizarea şefilor ierarhici.

NOTĂ:

- In conformitate cu art. 60 din S.S.M.-1, Instrucţiuni privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de securitate şi sănătate în muncă în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării nr. M.219/2007*), prin grija şefilor unităţilor de cazare şi agrement, la intrarea în obiectivele militare, personalului i se face un instructaj minimal în domeniul securităţii şi siguranţei în muncă, pe care trebuie să îl respecte pe timpul şederii.

- Prin grija şefilor unităţilor de cazare şi agrement, drepturile şi obligaţiile persoanelor care folosesc serviciul acestor unităţi se afişează în mod vizibil la recepţie (intrare).

*) Ordinul ministrului apărării nr. M.219/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

ANEXA Nr. 71 la instrucţiuni

- Model -

ÎNSEMN   DISTINCTIV

NOTĂ:

- La cabanele militare, centrele de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei şi sanatorii se va afişa un însemn distinctiv asemănător celui de mai sus.

*) Insemnul distinctiv este reprodus în facsimil.

ANEXA Nr. 8 la instrucţiuni

CRITERII

privind repartizarea spaţiilor de cazare în centrele de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei, cabanele militare şi sanatoriile Ministerului Apărării

Repartizarea nominală a spaţiilor de cazare se face conform punctajului obţinut de către fiecare persoană care a înaintat raport structurii care are în subordine respectiva locaţie, începând cu cel care cumulează cele mai multe puncte, în ordinea descrescătoare a punctajului, astfel:

• pentru personalul care nu a beneficiat în anul anterior........................+ 3p

• pentru personalul care nu a beneficiat în ultimii 2 ani......................... + 6p

• pentru personalul care a beneficiat în anul anterior.............................- 1p

• pentru personalul cu funcţii de conducere..........................................+ 1p

• pentru fiecare copil aflat legal în întreţinere........................................+ 1p

• pentru personalul căsătorit................................................................+ 1p

• pentru personalul din unităţile operaţionalizate................................... + 1p

• pentru cadrele militare în rezervă şi în retragere................................. - 2p

• pentru vechime în serviciu de până la 10 ani inclusiv..........................+ 6p

• pentru vechime în serviciu de până la 20 de ani inclusiv.....................+ 4p

• pentru vechime în serviciu de până la 30 de ani inclusiv.....................+ 2p

ANEXA Nr. 9 la instrucţiuni

- Model -

REGISTRUL

de evidenţă a persoanelor cazate

Nr. crt.

Nr. camerei

Numele şi

prenumele

(cu litere de tipar)

Gradul

U.M. şi

garnizoana

(instituţia)

Nr. ordinului

de serviciu sau al legitimaţiei

militare

Domiciliul

Seria şi nr. B.I. (C.I.) sau paşaport

Nr. de înmatriculare al autoturismului

Scopul sosirii

Data sosirii

Data plecării

Nr.de zile

Semnătura

de predare a inventarului

de primire a inventarului

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

NOTĂ:

- Persoanele cazate în sanatorii sunt luate în evidenţă într-un document al cărui model este aprobat de şeful Direcţiei medicale.

- Coloana nr. 6 se completează pentru persoanele din afara Ministerului Apărării.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 128/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 128 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu