ORDIN Nr. 128
din 19 decembrie 2008
pentru aprobarea
Instructiunilor privind folosirea de catre personalul armatei si alti
beneficiari a fondului construit al Ministerului Apararii, destinat cazarii,
refacerii capacitatii de munca si activitatilor recreative si sportive
ACT EMIS DE:
MINISTERUL APARARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 12 din 7 ianuarie 2009
Pentru aplicarea prevederilor art. 22 şi 26 din Legea
nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările
ulterioare, ale art. 16 lit. o) din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de
război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 41 din Legea
nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării, ale
art. 108 şi 135 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic,
cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 81 alin. (2) şi art. 85 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului
armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi
urmaşilor celui decedat, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
art. 24 din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor
voluntari,
în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Apărării,
ministrul apărării emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile privind folosirea de
către personalul armatei şi alţi beneficiari a fondului construit al
Ministerului Apărării, destinat cazării, refacerii capacităţii de muncă şi
activităţilor recreative şi sportive, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Cz.-40, Instrucţiuni privind folosirea de către personalul armatei şi alţi beneficiari a fondului
construit al Ministerului Apărării Naţionale destinat cazării şi activităţilor
recreative şi sportive, aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul
apărării naţionale, nr. M.122/1999*), cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul apărării,
Teodor Viorel Melescanu
*) Ordinul
ministrului de stat, ministrul apărării naţionale, nr. M.122/1999 nu a fost
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a
ţării şi securitate naţională.
ANEXĂ
INSTRUCŢIUNI
privind folosirea de către personalul armatei şi
alţi beneficiari a fondului construit al Ministerului Apărării, destinat cazării, refacerii capacităţii de
muncă şi activităţilor recreative şi sportive
CAPITOLUL I
Principii generale
Art. 1. - (1) Prezentele instrucţiuni reglementează
accesul şi condiţiile în care se foloseşte fondul construit al Ministerului
Apărării destinat cazării, refacerii capacităţii de muncă şi activităţilor
recreative şi sportive şi stabilesc înlesnirile de care beneficiază cadrele
militare în activitate, veteranii şi văduvele de război, cadrele militare în
rezervă şi în retragere, pensionari militari, foştii pensionari militari de
invaliditate, soldaţii şi gradaţii voluntari şi familiile acestora, precum şi
personalul civil din Ministerul Apărării, membrii familiei şi/sau alte persoane
care vizitează personalul armatei rănit ca urmare a acţiunilor militare şi cel
invalid şi urmaşii personalului armatei decedat, participant la acţiuni
militare.
(2) Fondul construit al Ministerului Apărării destinat
cazării, refacerii capacităţii de muncă şi activităţilor recreative şi sportive
este constituit din:
a) cămine militare de garnizoană şi de unitate;
b) centre de refacere a capacităţii de muncă a
personalului armatei;
c) cabane militare;
d) sanatorii;
e) amenajări destinate activităţilor recreative şi
sportive.
Art. 2. - Sensul unor termeni şi expresii utilizate în prezentele instrucţiuni este prevăzut în
anexa nr. 1.
Art. 3. - (1) Şefii unităţilor de cazare/agrement
răspund de integritatea şi folosirea construcţiilor şi dotărilor, conform
destinaţiei şi regulilor stabilite de structura ce le are în evidenţă şi folosinţă.
(2) Atribuţiile generale ale şefilor unităţilor de
cazare/agrement şi ale personalului de serviciu se stabilesc pe baza
prezentelor instrucţiuni, se completează cu atribuţiile specifice unităţii
respective şi se aprobă de comandanţii/şefii structurilor militare în a căror
subordonare sunt.
Art. 4. - (1) Spaţiile de cazare se clasifică după
caracteristicile constructive, calitatea dotărilor şi serviciile prestate, în
categorii de confort, potrivit criteriilor prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Normele de dotare a unităţilor de cazare cu
mobilier, obiecte de inventar gospodăresc şi materiale consumabile sunt
prevăzute în anexa nr. 3.
(3) Clasificarea în categorii de confort se aprobă de către şeful Direcţiei domenii şi
infrastructuri, la propunerea administratorului sau utilizatorului, înscrisă într-un
proces-verbal, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.
Art. 5. - (1) Căminele militare de garnizoană, centrele
de refacere a capacităţii de muncă, cabanele militare şi sanatoriile aflate în
administrarea Ministerului Apărării sunt nominalizate anual în Buletinul
Informativ al Armatei, până la data de 30 septembrie a anului în curs pentru
anul următor, de către structurile militare
utilizatoare.
(2) Modificările în ceea ce priveşte numărul de locuri
şi categoria de confort, precum şi schimbarea sau acordarea destinaţiei unor
spaţii ce fac obiectul prezentelor instrucţiuni se aprobă de către Direcţia
domenii şi infrastructuri, la propunerea structurii militare utilizatoare
înaintată ierarhic.
Art. 6. - (1) Tarifele de cazare se stabilesc de o
comisie compusă dintr-un număr impar de membri al cărei preşedinte este şeful
logisticii, iar ca membri, administratorul cazărmii, şeful compartimentului
financiar-contabil şi alte persoane din cadrul structurii militare
utilizatoare, pe baza normelor metodologice prevăzute în anexa nr. 5, şi se
aprobă astfel:
a) pentru căminele militare de garnizoană, de către
comandanţii de garnizoană;
b) pentru garnizoana Bucureşti, de către comandantul
Diviziei 1 Infanterie, comandantul Comandamentului logistic întrunit sau de
către comandantul Comandamentului Garnizoanei Bucureşti, după caz, fiecare
pentru căminele militare subordonate;
c) pentru căminele de unitate, de către
comandantul/şeful unităţii militare;
d) pentru centrele de refacere a capacităţii de muncă,
sanatoriile şi cabanele militare, de către şefii/comandanţii structurilor
militare utilizatoare;
e) pentru amenajările destinate activităţilor
recreative şi sportive, de către comandanţii/şefii structurilor militare
utilizatoare.
(2) Tarifele aprobate se afişează la loc vizibil, la
recepţia/intrarea în unitatea de cazare.
Art. 7. - Drepturile şi obligaţiile persoanelor care
folosesc spaţiile de cazare şi amenajările destinate activităţilor recreative
şi sportive din administrarea Ministerului Apărării sunt prevăzute în anexa nr.
6.
Art. 8. - (1) Categoriile de personal şi înlesnirile de
care beneficiază acestea în folosirea spaţiilor de cazare, potrivit
prevederilor legislaţiei în vigoare, sunt prevăzute la cap. II-IV.
(2) Copiii cadrelor militare în activitate, în rezervă
şi în retragere, ai foştilor pensionari militari de invaliditate, ai soldaţilor
şi gradaţilor voluntari, precum şi cei ai personalului civil din Ministerul
Apărării, aflaţi în întreţinerea legală a acestora, beneficiază de cazare
gratuită, dacă nu se solicită pat suplimentar.
Art. 9. - (1) Accesul la amenajările recreative şi
sportive aflate în proprietatea ori în administrarea Ministerului Apărării este
gratuit pentru categoriile de personal prevăzute la art. 1, pe baza actelor ce
dovedesc calitatea acestora, mai puţin membrii familiei şi/sau alte persoane
care vizitează personalul armatei rănit ca urmare a acţiunilor militare şi cel
invalid.
(2) Folosirea acestor spaţii este gratuită în timpul
orelor de educaţie fizică militară planificate şi aprobate de către şeful
structurii militare utilizatoare.
(3) Au acces la amenajările sportive şi recreative cu
plata integrală a tarifelor şi persoane din afara Ministerului Apărării, ale căror
cereri sunt aprobate de utilizatori.
CAPITOLUL II
Cazarea în căminele militare de garnizoană şi de
unitate
SECŢIUNEA 1
Cazarea în căminele militare de garnizoană
Art. 10. - (1) Căminele
militare de garnizoană sunt unităţi de cazare în
serviciul categoriilor de personal prevăzute la art. 1.
(2) In limita capacităţii de cazare/locuri de cazare
disponibile şi fără a se afecta activitatea de bază, căminele militare de
garnizoană se folosesc şi de către alţi beneficiari, în condiţiile stabilite de
prezentele instrucţiuni.
Art. 11. - (1) Căminul militar de garnizoană se
subordonează comandantului garnizoanei.
(2) In Garnizoana Bucureşti, căminul militar din Aleea
Haiducului nr. 5-7, sectorul 6, şi căminul militar din str. Cobălcescu nr.
26-28, sectorul 1, se subordonează comandantului Comandamentului logistic
întrunit şi se utilizează pentru cazarea delegaţiilor militare străine,
naţionale, misiuni şi tranzit.
(3) Căminul militar din Garnizoana Braşov, Str.
Mureşenilor nr. 29 şi căminele militare din garnizoanele Alba Iulia, Sibiu şi
Sulina se subordonează comandantului Comandamentului logistic întrunit.
(4) Căminul militar „Crizantema 2" din Şos.
Antiaeriană nr. 8, sectorul 5, se subordonează comandantului Diviziei 1
Infanterie.
(5) Celelalte cămine militare de garnizoană din
Bucureşti se subordonează comandantului Comandamentului Garnizoanei Bucureşti.
Art. 12. - Categoria de confort a căminului militar de
garnizoană, stabilită conform anexei nr. 2, se afişează printr-un însemn
distinctiv, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 7, la intrarea principală
a imobilului.
Art. 13. - (1) In căminele militare de garnizoană sunt
cazate gratuit:
a) cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari, precum şi personalul civil din
Ministerul Apărării, pe timpul cât se află în interesul serviciului, temporar,
în alte garnizoane decât cele în care lucrează ori îşi au domiciliul, pe baza
ordinului de serviciu şi în ordinea de prezentare la cămin;
b) cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii
voluntari, în situaţia în care îşi desfăşoară activitatea în cadrul unor
unităţi militare situate în alte localităţi decât cele în care sunt dispuse
căminele de garnizoană şi nu au primit locuinţă de serviciu sau de intervenţie
în acele localităţi şi nu beneficiază de compensaţie lunară pentru chirie;
c) ofiţerii, maiştrii militari, subofiţerii, soldaţii
şi gradaţii voluntari care urmează cursurile instituţiilor militare de
învăţământ şi ofiţerii cursanţi ai Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I";
d) cadrele militare în activitate şi soldaţii şi
gradaţii voluntari, care nu au locuinţă proprietate personală, nu au primit
locuinţe de serviciu sau de intervenţie şi care nu beneficiază, ei sau
soţiile/soţii, de compensaţia pentru chirie prevăzută de lege în garnizoana în
care îşi desfăşoară activitatea;
e) membrii familiei şi/sau alte persoane care
vizitează personalul armatei rănit ca urmare a acţiunilor militare şi cel
invalid, pe perioada cât acesta este spitalizat pentru tratament, dacă
vizitatorii nu au domiciliul stabil în garnizoana în care se află instituţia
medicală;
f) membrii structurilor centrale şi locale de
conducere ale asociaţiilor veteranilor de război şi cadrelor militare în
rezervă şi în retragere, când se deplasează în interesul organizaţiilor
respective, pe baza unui document justificativ care să ateste calitatea
respectivă;
g) membrii delegaţiilor militare străine pentru care
cheltuielile de cazare se suportă de partea română, pe baza documentelor emise de structurile militare organizatoare
sau pentru care există înţelegeri de reciprocitate.
(2) Imposibilitatea de cazare pentru persoanele
prevăzute la alin. (1) lit. a) se confirmă pe ordinul de serviciu la cererea
celor în cauză, de către şeful căminului.
(3) Persoanele prevăzute la alin. (1) lit. c) sunt
cazate gratuit atunci când capacitatea de cazare a căminelor subordonate
acestor instituţii este depăşită.
Art. 14. - (1) Cazarea categoriilor de personal prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b)-d) se face cu aprobarea
comandanţilor de garnizoană, a comandantului Comandamentului logistic întrunit
sau a persoanelor delegate de aceştia, după caz, la solicitarea unităţilor
militare interesate, pe durata de un an.
(2) Cadrele militare prevăzute
la art. 13 alin. (1) lit. d) nu pot fi cazate în căminele militare de
garnizoană mai mult de 45 de zile de la asigurarea locuinţei la care acestea au
dreptul potrivit legii sau de la data acordării compensaţiei pentru chirie.
(3) Se exceptează de la prevederile alin. (1) căminele
militare din Garnizoana Bucureşti la care, pentru locurile necuprinse în
activităţile de protocol, aprobarea cazării o dă, după caz, comandantul
Comandamentului logistic întrunit sau comandantul Comandamentului Garnizoanei
Bucureşti.
(4) Cazarea categoriilor de personal prevăzute la art.
13 alin. (1) lit. e) se face cu aprobarea ministrului apărării.
(5) Cadrele militare în activitate şi soldaţii şi
gradaţii voluntari trecuţi în rezervă şi care au beneficiat de cazare gratuită
în căminele militare nu pot fi cazate în acestea mai mult de 45 de zile de la
trecerea în rezervă.
Art. 15. - (1) In căminele militare de garnizoană se
cazează, pe baza actelor doveditoare prevăzute la alin. (2), cu suportarea de
către solicitanţi a 10% din valoarea tarifelor de cazare, în limita locurilor
disponibile:
a) cadrele militare în activitate, soldaţii şi
gradaţii voluntari, precum şi familiile acestora şi personalul civil din
Ministerul Apărării, aflat în garnizoană în alte situaţii decât cele prevăzute
la art. 13;
b) veteranii şi văduvele de război;
c) cadrele militare în rezervă şi în retragere,
pensionarii militari şi foştii pensionari militari de invaliditate, precum şi
familiile acestora, care se află ocazional în garnizoană;
d) urmaşii personalului armatei decedat, participant la
acţiuni militare, care se află ocazional în garnizoană;
e) cadrele militare în rezervă sau în retragere,
declarate inapte pentru serviciul militar, ca urmare a unei boli contractate în
timpul sau din cauza serviciului militar;
f) categoriile de personal prevăzute la art. 1, mai
puţin membrii familiei şi/sau alte persoane care vizitează personalul armatei
rănit ca urmare a acţiunilor militare şi cel invalid, care din cauza unor
dezastre naturale au rămas fără locuinţă.
(2) Actele ce dovedesc una dintre calităţile prevăzute
la alin. (1) sunt următoarele:
a) legitimaţia militară şi actul de identitate, pentru
cadrele militare în activitate şi soldaţii şi gradaţii voluntari;
b) documentele militare de
acces şi actul de identitate, pentru personalul civil din Ministerul Apărării;
c) actul de identitate şi, după caz, alte documente ce
dovedesc calitatea de membru de familie sau de urmaş al personalului armatei
decedat, participant la acţiuni militare, pentru
acesta;
d) talonul de pensie şi actul de identitate, pentru
cadrele militare în rezervă şi în retragere, pensionari militari;
e) livretul militar, decizia de pensie şi actul de
identitate, pentru veteranii şi văduvele de război şi foştii pensionari militari de invaliditate;
f) certificatul de decizie militară, pentru cadrele
militare în rezervă sau în retragere, declarate inapte pentru serviciul militar
ca urmare a unei boli contractate în timpul sau din
cauza serviciului militar;
g) documente justificative
eliberate de autorităţile abilitate ale statului, pentru categoriile de
personal prevăzute la art. 1, mai puţin membrii familiei şi/sau alte persoane
care vizitează personalul armatei rănit ca urmare a acţiunilor militare şi cel
invalid, care din cauza unor dezastre naturale au rămas fără locuinţă.
Art. 16. - (1) Cazarea categoriilor de personal
prevăzute la art. 15 alin. (1) lit. a)-c) se face cu aprobarea
comandantului/şefului structurii militare care are în subordine căminul militar
de garnizoană sau a persoanelor delegate de acesta, pe durate ce nu depăşesc 7
zile, în limita locurilor disponibile, cu posibilitatea prelungirii acesteia.
(2) In Garnizoana Bucureşti, aprobarea cazării o dau
şefii structurilor militare utilizatoare.
(3) Pentru căminele militare
aflate în subordinea şi administrarea Comandamentului logistic întrunit,
aprobarea cazării o dă/dau comandantul acestuia ori persoanele delegate de
acesta.
(4) Cazarea categoriilor de personal prevăzute la art.
15 alin. (1) lit. d) şi e) se face cu aprobarea ministrului apărării, la
propunerea ierarhică a comandantului/şefului structurii militare care are în
subordine căminul militar de garnizoană sau a persoanelor delegate de acesta,
pe baza documentelor doveditoare, pe o durată de maximum
un an.
Art. 17. - (1) In căminele militare de garnizoană se
cazează, cu suportarea integrală de către solicitanţi a tarifelor de cazare, în
situaţia în care sunt locuri disponibile, următoarele persoane:
a) angajaţii altor instituţii şi ai operatorilor
economici, aflaţi în interes de serviciu la structurile militare din
garnizoană, pe baza delegaţiei de serviciu şi a confirmării unităţii militare
beneficiare;
b) membrii delegaţiilor militare străine, pentru care
cheltuielile de cazare nu se suportă de partea română, precum şi alţi cetăţeni
străini, pe baza documentelor justificative, conform reglementărilor în
vigoare;
c) membrii de familie ai personalului civil din
Ministerul Apărării, pe baza actelor doveditoare.
(2) Aprobarea pentru cazarea persoanelor prevăzute la alin. (1) este dată de persoanele prevăzute
la art. 16.
Art. 18. - Utilizatorii căminelor de garnizoană publică
în Buletinul Informativ al Armatei, anual, până la data de 30 septembrie a
anului în curs pentru anul următor, tarifele de cazare, adresele şi numerele de
telefon ale acestora, precum şi ale structurilor care le gestionează.
SECŢIUNEA a 2-a
Cazarea în căminele militare de unitate
Art. 19. - Căminele militare de unitate se folosesc
pentru cazarea categoriilor de personal prevăzute la art. 13 alin. (1) lit.
a)-d), a soldaţilor şi gradaţilor voluntari şi a personalului civil din
Ministerul Apărării încadrat în unitatea respectivă, cu aprobarea
comandantului/şefului unităţii militare, respectându-se condiţiile de acces şi
folosire stabilite de acesta, potrivit atribuţiilor ce-i revin din
regulamentele în vigoare şi din prezentele instrucţiuni.
Art. 20. - (1) In căminul militar al Universităţii
Naţionale de Apărare „Carol I" din şos. Panduri nr. 60 se cazează gratuit următoarele categorii de persoane:
a) personalul Ministerului Apărării, care urmează
cursuri în cadrul Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I" sau al Colegiului Naţional de
Apărare şi are domiciliul în alte garnizoane;
b) cadrele militare în activitate, personalul civil din Ministerul Apărării, soldaţii şi gradaţii voluntari
mutaţi în interesul serviciului sau repartizaţi/numiţi în funcţii/încadraţi la
Universitatea Naţională de Apărare „Carol I" sau la Statul Major General, care nu au locuinţă proprietate
personală în Garnizoana Bucureşti, nu au primit locuinţă de serviciu sau de intervenţie în Garnizoana
Bucureşti şi nu beneficiază, ei sau soţiile/soţii acestora, de compensaţie
lunară pentru chirie;
c) soţiile/soţii persoanelor prevăzute la lit. a) şi b)
şi care sunt cadre militare în activitate ori soldaţi şi gradaţi voluntari.
(2) In căminul militar al Universităţii Naţionale de
Apărare „Carol I" din
şos. Panduri nr. 60 se cazează, cu suportarea a 10% din valoarea tarifelor de
cazare, membrii de familie ai cadrelor militare în activitate şi cei ai
soldaţilor şi gradaţilor voluntari prevăzuţi la alin. (1) lit. a) şi b), la
solicitarea acestora.
(3) In căminul militar al Universităţii Naţionale de
Apărare „Carol I" din
şos. Panduri nr. 60 se cazează, cu suportarea integrală a tarifelor de cazare,
şi membrii de familie ai personalului civil din Ministerul Apărării.
CAPITOLUL III
Cazarea în centrele de refacere a capacităţii de
muncă a personalului
armatei
Art. 21. - Centrele de refacere a capacităţii de muncă
a personalului armatei se subordonează structurilor militare cu statut de
utilizator.
Art. 22. - Categoria de confort a centrelor de refacere
a capacităţii de muncă a personalului armatei se afişează, printr-un însemn
distinctiv, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 7, la intrarea principală
a imobilului.
Art. 23. - (1) In centrele de refacere a capacităţii de
muncă se cazează categoriile de personal prevăzute la art. 1, mai puţin
veteranii şi văduvele de război şi membrii familiei şi/sau alte persoane care vizitează
personalul armatei rănit ca urmare a acţiunilor militare şi cel invalid, pe
baza actelor ce dovedesc calitatea acestora, cu suportarea tarifelor de cazare
ce se stabilesc de către administratorii spaţiilor, pe baza cheltuielilor
reale, fără alte adaosuri.
(2) Au prioritate în folosirea centrelor de refacere a
capacităţii de muncă cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii
voluntari şi personalul civil din Ministerul Apărării.
(3) Cadrele militare în activitate şi soldaţii şi
gradaţii voluntari din Ministerul Apărării care beneficiază, în condiţiile
legii, de concediu de odihnă suplimentar, ca urmare a participării în afara
graniţelor ţării la misiuni de apărare colectivă, în sprijinul păcii, de
asistenţă umanitară, tip coaliţie, sau individuale, au dreptul, pe durata
acestui concediu, la cazarea gratuită în centrele de refacere a capacităţii de
muncă a personalului armatei.
(4) Cheltuielile de cazare pentru personalul prevăzut
la alin. (3) se suportă de structurile militare organizatoare.
Art. 24. - Utilizatorii centrelor de refacere a
capacităţii de muncă a personalului armatei publică în Buletinul Informativ al
Armatei, anual, până la data de 30 septembrie a anului în curs, pentru anul
următor, capacităţile de cazare disponibile, defalcate pe module, serii şi
categorii de confort, tarifele de cazare, adresele şi numerele de telefon ale
acestora, precum şi ale structurilor militare care le gestionează.
Art. 25. - (1) Cererile pentru locurile de cazare se
înaintează astfel:
a) pentru cadrele militare în
activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari şi personalul civil din Ministerul
Apărării, către comandantul/şeful structurii militare în care sunt încadraţi;
b) pentru ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în
rezervă şi în retragere, pensionarii militari şi foştii pensionari militari de
invaliditate, către centrele militare judeţene, municipale şi ale sectoarelor
municipiului Bucureşti, centrele militare zonale şi asociaţiile cadrelor
militare în rezervă şi în retragere şi ale veteranilor de război.
(2) Situaţiile numerice, întocmite pe baza cererilor,
defalcate pe module de cazare, serii şi categorii de confort, se înaintează
ierarhic şi se centralizează de eşaloanele superioare, asociaţiile cadrelor
militare în rezervă şi în retragere şi ale veteranilor
de război, astfel încât, până la data de 5 decembrie a
anului în curs, pentru anul următor, acestea să ajungă la utilizatori.
(3) Anual, în perioada 10-20 decembrie, utilizatorii
comunică structurilor centrale şi asociaţiilor solicitante numărul locurilor
aprobate, iar acestea, până la data de 30 decembrie, comunică persoanelor
solicitante modul de soluţionare a cererilor.
Art. 26. -In centrele de refacere a capacităţii de
muncă a personalului armatei se cazează şi grupuri organizate de turişti
români, cu aprobarea utilizatorilor, suportând integral tarifele de cazare
similare celor ale unităţilor de profil din zonă, în limitele locurilor rămase
disponibile, după rezolvarea cererilor categoriilor de personal prevăzute la art.
1.
Art. 27. -In centrele de
refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei pot fi cazaţi şi
militari străini, în condiţiile stabilite de Ministerul Apărării cu structurile
similare din alte state.
CAPITOLUL IV
Cazarea în cabanele militare
Art. 28. - (1) Cabanele
militare, ca unităţi de cazare în serviciul personalului armatei, pe timpul cât
acesta execută activităţi de instrucţie sau de refacere, se subordonează
structurilor militare cu statut de utilizator.
(2) In limita capacităţilor de cazare disponibile şi
fără a se afecta activitatea de bază, cabanele militare se folosesc şi de alţi
beneficiari, în condiţiile stabilite de prezentele instrucţiuni.
Art. 29. - (1) In cabane militare se cazează gratuit
personalul armatei care execută activităţi de instrucţie şi de refacere sau
alte activităţi care sunt în legătură cu acestea - asigurare logistică, control
şi altele asemenea, precum şi personalul de serviciu prevăzut în statul de
organizare, în afara celui care dispune de locuinţă în zonă.
(2) Cadrele militare în
activitate şi soldaţii şi gradaţii voluntari din Ministerul Apărării care
beneficiază, în condiţiile legii, de concediu de odihnă suplimentar, ca urmare
a participării în afara graniţelor ţării la misiuni de apărare colectivă, în
sprijinul păcii, de asistenţă umanitară, tip coaliţie, sau individuale, au
dreptul, pe durata acestui concediu, la cazarea gratuită în cabanele militare
utilizate pentru refacerea capacităţii de muncă.
(3) Cheltuielile de cazare pentru personalul prevăzut
la alin. (2) se suportă de structurile organizatoare.
(4) In cabane militare se cazează, în limita
locurilor disponibile, cu suportarea tarifelor de cazare ce se stabilesc de
către administratorii spaţiilor, pe baza cheltuielilor reale, fără alte
adaosuri, şi pe baza actelor ce dovedesc calitatea acestora, categoriile de
personal prevăzute la art. 1, mai puţin veteranii şi văduvele de război şi
membrii familiei şi/sau alte persoane care vizitează personalul armatei rănit
ca urmare a acţiunilor militare şi cel invalid.
Art. 30. - Utilizatorii
cabanelor militare publică în Buletinul Informativ al Armatei, anual, până la
data de 30 septembrie a anului în curs, pentru anul următor, capacităţile de
cazare disponibile, defalcate pe module, serii şi categorii de confort,
tarifele de cazare, adresele şi numerele de telefon ale acestora, precum şi ale
structurilor care le gestionează.
Art. 31. - (1) Cererile pentru locurile de cazare se
înaintează astfel:
a) pentru cadrele militare în activitate, soldaţii şi
gradaţii voluntari şi personalul civil din Ministerul Apărării, către
comandantul/şeful structurii militare în care sunt încadraţi;
b) pentru ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în
rezervă şi în retragere, pensionarii militari şi foştii pensionari militari de
invaliditate, către centrele militare judeţene, municipale şi ale sectoarelor
municipiului Bucureşti, centrele militare zonale şi asociaţiile cadrelor
militare în rezervă şi în retragere şi ale veteranilor de război.
(2) Situaţiile numerice, întocmite pe baza cererilor,
defalcate pe module de cazare, serii şi categorii de confort, se înaintează
ierarhic şi se centralizează de eşaloanele superioare, asociaţiile cadrelor
militare în rezervă şi în retragere şi ale veteranilor de război, astfel încât,
până la data de 5 decembrie a anului în curs, pentru anul următor, acestea să
ajungă la utilizatori.
(3) Anual, în perioada 10-20 decembrie, utilizatorii
comunică structurilor centrale şi asociaţiilor solicitante numărul locurilor
aprobate, iar acestea, până la data de 30 decembrie, comunică persoanelor
solicitante modul de soluţionare a cererilor.
Art. 32. -In cabanele militare se cazează şi militari
străini, în condiţiile stabilite de Ministerul Apărării cu structurile similare
din alte state.
CAPITOLUL V
Cazarea în sanatorii
Art. 33. - Sanatoriile, ca
unităţi sanitare cu funcţiune recuperatorie şi de tratament, sunt subordonate
Direcţiei medicale, această structură având statut de utilizator.
Art. 34. -In sanatorii sunt cazaţi asiguraţii Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti şi asiguraţii Casei Naţionale de Pensii, pe baza
contractelor încheiate cu acestea.
Art. 35. - (1) In sanatorii se cazează, în limita
locurilor disponibile, pe baza actelor ce dovedesc calitatea acestora, cu
suportarea cheltuielilor de cazare stabilite de către administratorul
sanatoriului, pe baza cheltuielilor reale, fără alte adaosuri, categoriile de
personal prevăzute la art. 1, mai puţin veteranii şi văduvele de război şi
membrii familiei şi/sau alte persoane care vizitează personalul armatei rănit
ca urmare a acţiunilor militare şi cel invalid.
(2) Cadrele militare în activitate şi soldaţii şi
gradaţii voluntari din Ministerul Apărării care beneficiază, în condiţiile legii,
de concediu de odihnă suplimentar, ca urmare a participării în afara graniţelor
ţării la misiuni de apărare colectivă, în sprijinul păcii, de asistenţă
umanitară, tip coaliţie, sau individuale, au dreptul, pe durata acestui
concediu, la cazarea gratuită în sanatorii.
(3) Cheltuielile de cazare pentru personalul prevăzut
la alin. (2) se suportă de structurile militare organizatoare.
Art. 36. - Direcţia medicală publică în Buletinul
Informativ al Armatei, anual, până la data de 30 septembrie a anului în curs,
pentru anul următor, capacităţile de cazare disponibile, defalcate pe module,
serii şi categorii de confort, tarifele de cazare, adresele şi numerele de
telefon ale acestora, precum şi ale structurilor militare care le gestionează.
Art. 37. - (1) Cererile pentru locurile
de cazare se înaintează astfel:
a) pentru cadrele militare în activitate, soldaţii şi
gradaţii voluntari şi personalul civil din Ministerul Apărării, către
comandantul/şeful structurii militare în care sunt încadraţi;
b) pentru ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în
rezervă şi în retragere, pensionarii militari şi foştii pensionari militari de
invaliditate, către centrele militare judeţene, municipale şi ale sectoarelor
municipiului Bucureşti, centrele militare zonale şi asociaţiile cadrelor
militare în rezervă şi în retragere şi ale veteranilor de război.
(2) Situaţiile numerice, întocmite pe baza cererilor,
defalcate pe module de cazare, serii şi categorii de confort, se înaintează
ierarhic şi se centralizează de eşaloanele superioare, asociaţiile cadrelor
militare în rezervă şi în retragere şi ale veteranilor de război, astfel încât,
până la data de 5 decembrie a anului în curs, pentru anul următor, acestea să
ajungă la Direcţia medicală.
(3) Anual, în perioada 10 - 20 decembrie, Direcţia
medicală comunică structurilor centrale şi asociaţiilor solicitante numărul
locurilor aprobate, iar acestea, până la data de 30 decembrie, comunică persoanelor solicitante modul
de soluţionare a cererilor.
Art. 38. - In sanatorii se cazează şi militari străini,
în condiţiile stabilite de Ministerul Apărării cu structurile similare din alte
state.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale
Art. 39. - Copiii personalului didactic aflat în
activitate sau pensionat după cel puţin 10 ani de activitate didactică
beneficiază de gratuitate la cazarea în căminele aparţinând instituţiilor
militare de învăţământ superior, pe perioada efectuării studiilor.
Art. 40. - Soldaţii şi gradaţii voluntari, care nu au
domiciliul stabil în garnizoana în care îşi desfăşoară activitatea şi care nu
beneficiază de compensaţia lunară pentru chirie, se cazează, prin grija
comandanţilor/şefilor, cu plata cheltuielilor aferente referitoare la
utilităţi, abonament TV, internet şi altele asemenea, în cadrul unităţilor
militare, numai în pavilioanele care sunt neutilizate şi care au destinaţia
prin construcţie de spaţii de cazare sau au fost transformate ulterior pentru
această utilitate.
Art. 41. - Cheltuielile ce decurg din aplicarea
înlesnirilor pentru categoriile de persoane prevăzute în prezentele
instrucţiuni se suportă din bugetul Ministerului Apărării, prin grija
ordonatorilor de credite cu statut de utilizator al spaţiilor de cazare.
Art. 42. - Sumele rezultate din furnizarea serviciilor
de cazare/agrement, precum şi alte servicii oferite beneficiarilor se încasează
şi se utilizează conform dispoziţiilor legale.
Art. 43. - La stabilirea tarifelor de cazare, conform
art. 6, nu se includ taxele de staţiune sau alte taxe stabilite de autorităţile
administraţiei publice locale.
Art. 44. - (1) Tarifele de
cazare dau dreptul la folosirea spaţiilor ocupate timp de 24 de ore începând cu
ora 12,00 a zilei de prezentare.
(2) Când spaţiul de cazare a fost ocupat mai puţin de
24 de ore se plăteşte tariful integral pentru o zi.
(3) Când o persoană solicită expres să fie cazată
singură şi administraţia căminului nu dispune de camere cu un pat, cazarea se
poate face în camere cu două paturi sau cu pat dublu, considerat de două
locuri, pentru patul în plus persoana solicitantă urmând să achite tariful
integral, stabilit conform prezentelor instrucţiuni.
Art. 45. - Comandanţii/şefii structurilor militare cu
statut de utilizator sau persoanele delegate de aceştia aprobă cazarea
ocazională în centrele de refacere a capacităţii de muncă a personalului
armatei, cabanele militare şi sanatorii, pe durate ce nu depăşesc 7 zile, în
limita locurilor disponibile, cu posibilitatea prelungirii acesteia.
Art. 46. - Repartizarea numerică a locurilor de cazare
din centrele de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei,
cabanele militare şi sanatorii, pe structuri centrale şi asociaţii solicitante,
se face de utilizatori, cu respectarea criteriilor stabilite în prezentele
instrucţiuni şi prin aplicarea, la nevoie, a coeficientului corectiv rezultat
din raportul posibilităţi/solicitări.
Art. 47. - Nominalizarea beneficiarilor locurilor de
cazare se face de către o comisie, numită prin ordin de zi pe unitate de
comandanţii/şefii structurilor militare şi preşedinţii asociaţiilor, pe baza
criteriilor stabilite în anexa nr. 8.
Art. 48. - (1) Comandanţii/şefii structurilor care
administrează spaţii destinate, de regulă, unor activităţi de protocol, primiri
de delegaţii străine au obligaţia de a menţine „în rezervă" un număr de locuri
de cazare de maximum 10% din totalul celor existente, necesar unor astfel de
activităţi.
(2) Capacităţile de cazare disponibile, publicate în
Buletinul Informativ al Armatei, conform art. 24, 30 şi 36, nu includ şi „rezerva" destinată unor activităţi
de genul celor prevăzute la alin. (1).
(3) Locurile devenite
disponibile din categoria celor „în rezervă" se atribuie numai cu
aprobarea comandanţilor/şefilor structurilor militare utilizatoare.
Art. 49. - Pentru perioada sărbătorilor de iarnă,
comandanţii/şefii structurilor militare care administrează centrele de refacere
a capacităţii de muncă a personalului armatei şi cabanele militare emit
precizări privind modul de solicitare şi criteriile de atribuire a locurilor de
cazare şi le publică în Buletinul Informativ al Armatei, până la data de 30
septembrie a anului în curs.
Art. 50. - (1) Structurile cu statut de utilizator al
centrelor de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei, cabanelor
militare şi sanatoriilor prezintă ierarhic ministrului apărării, cu avizul
secretarului de stat care coordonează activitatea socială, anual, până la data
de 30 ianuarie a anului în curs, pentru anul precedent, dări de seamă privind
modul de folosire a acestora.
(2) Dările de seamă cuprind, în principiu, următoarele
date:
a) capacităţi totale de cazare - imobile, module de cazare, locuri de cazare;
b) gradul şi dinamica ocupării locurilor de cazare -
procentul de ocupare lunar şi anual, pe beneficiari;
c) starea generală a spaţiilor de cazare privind
dotarea şi întreţinerea;
d) concluzii şi propuneri pentru îmbunătăţirea
activităţii în acest domeniu.
Art. 51. - Comandanţii/şefii garnizoanelor şi
structurilor militare care au în subordine cămine militare analizează, anual,
odată cu executarea controlului periodic general al cazărmii, modul de
utilizare a spaţiilor de cazare şi înaintează, ierarhic, structurilor cărora le
sunt subordonate şi structurilor militare care administrează cazarma, până la
data de 25 ianuarie a anului în curs, pentru anul precedent, dări de seamă
cuprinzând:
a) capacitatea totală de cazare;
b) gradul şi dinamica ocupării locurilor de cazare -
procentul de ocupare lunar şi anual, pe beneficiari;
c) personalul încadrat potrivit statului de
organizare şi funcţiile neîncadrate;
d) starea generală a căminului ca dotare,
întreţinere, curăţenie;
e) date economico-financiare, respectiv costuri, sume
încasate pentru cazare şi alte servicii;
f) concluzii şi propuneri pentru îmbunătăţirea
activităţii şi creşterea eficienţei de folosire a căminului.
Art. 52. - Persoanele cazate în spaţiile destinate
cazării, refacerii capacităţii de muncă şi activităţilor recreative şi sportive
sunt înscrise, la sosire, prin grija şefului unităţii de cazare, în registrul de evidenţă a persoanelor
cazate, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 9.
Art. 53. - (1) In scopul
folosirii la capacitate maximă a spaţiilor de cazare disponibile şi reducerii
cheltuielilor cu această destinaţie, şefii structurilor militare utilizatoare
dispun şi, după caz, aprobă organizarea de convocări, consfătuiri, simpozioane
şi alte activităţi similare în garnizoanele care asigură condiţii de cazare
participanţilor.
(2) Cazarea personalului din Ministerul Apărării şi a
cadrelor militare în rezervă şi în retragere, a membrilor de drept sau delegaţi
aleşi în organele de conducere centrale şi ale filialelor judeţene,
subfilialelor şi municipiului Bucureşti, ale Asociaţiei Cadrelor Militare în
Rezervă şi în Retragere, în spaţiile din căminele şi cabanele militare, cu
ocazia organizării activităţilor menţionate la alin. (1), se face gratuit.
(3) Cazarea personalului din Ministerul Apărării în
spaţiile din centrele de refacere a capacităţii de muncă şi din sanatorii, cu
ocazia organizării activităţilor menţionate la alin. (1), se face cu suportarea
de către structura organizatoare a tarifelor de cazare.
(4) Persoanele fizice şi juridice se cazează în
spaţiile de cazare disponibile cu ocazia organizării activităţilor menţionate
la alin. (1), cu suportarea integrală a tarifelor de cazare.
Art. 54. -In scopul realizării unei protecţii sociale,
în funcţie de gradul de realizare a veniturilor proprii, la aplicarea tarifelor
de cazare se acordă înlesniri faţă de cele prevăzute în prezentele
instrucţiuni, cu aprobarea ministrului apărării.
Art. 55. - (1) Unităţile militare care au în finanţare
centre de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei şi altele
asemenea asigură finanţarea din venituri proprii obţinute în condiţiile legii
sau din venituri proprii, subvenţii şi transferuri acordate de la bugetul de
stat.
(2) Finanţarea cabanelor militare şi a altora asemenea,
care se utilizează în procesul de instrucţie, se asigură de la bugetul de stat,
prin unităţile militare în a căror asigurare financiară sunt.
Art. 56. -In situaţia în care spaţiile de cazare
îndeplinesc condiţiile necesare pentru a fi clasificate la categorii
superioare, acest lucru se realizează pe baza unui proces-verbal întocmit de
comisii mixte, formate din reprezentanţi ai Direcţiei domenii şi infrastructuri
şi ai structurii militare utilizatoare şi aprobate de comandanţii/şefii
structurilor militare respective, avându-se în vedere criteriile de clasificare
în categorii de confort ale altor structuri cu funcţiuni de cazare din
subordinea/coordonarea altor instituţii publice şi/sau cele stabilite la nivel
naţional de autoritatea în domeniu.
Art. 57. - Incălcarea prevederilor prezentelor
instrucţiuni atrage răspunderea disciplinară, materială, civilă sau penală,
după caz, a celor vinovaţi.
Art. 58. - Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din
prezentele instrucţiuni.
ANEXA Nr. 1 la instrucţiuni
GLOSAR
1. Administratorul
spaţiilor de cazare şi amenajărilor recreative şi sportive - structura militară care are în evidenţă construcţiile, stabileşte
regulile de folosire, urmăreşte respectarea lor de către utilizatori şi
organizează efectuarea lucrărilor de intervenţie (întreţinere, refacere şi
modernizare), pe întreaga durată de existenţă a acestora.
2. Capacitate de cazare - număr de locuri de cazare.
3. Comandanţii/şefii structurilor
militare utilizatoare - comandanţii/şefii, care au
calitatea de ordonatori de credite şi au în subordine directă fondul construit
al Ministerului Apărării destinat
cazării, activităţilor de refacere a capacităţii de muncă şi activităţilor
recreative şi sportive.
4. Familia cadrelor militare în activitate - soţia/soţul, copiii şi părinţii aflaţi în întreţinerea legală a
acestora, care locuiesc şi gospodăresc împreună.
5. Fondul construit destinat
activităţilor recreative şi sportive - construcţii
şi amenajări, cu dotările necesare, a căror destinaţie principală sau unică
este cea de agrement, recreere şi sport: săli de sport, stadioane, bazine de
înot, ştranduri, solarii, popicarii, terenuri de sport şi altele asemănătoare.
6. Fondul construit destinat
cazării/spaţiilor de cazare - clădiri sau părţi
din acestea, inclusiv instalaţiile aferente cu dotările necesare, a căror
destinaţie principală sau unică este cea de cazare, precum: cămine militare de
garnizoană, cabane militare, centre de refacere a capacităţii de muncă şi
sectoare de cazare din sanatorii.
7. Foştii pensionari
militari de invaliditate - pensionarii militari de
invaliditate dobândită ca urmare a unor accidente în
serviciu ori unor boli contractate în timpul şi din cauza îndeplinirii obligaţiilor
militare, care ulterior au optat pentru pensia din sistemul asigurărilor
sociale de stat.
8. Loc cuprins în
activităţile de protocol- loc pentru cazarea delegaţiilor militare străine şi naţionale.
9. Module de cazare -
diviziuni ale unităţilor de cazare cu funcţionalitate distinctă: camere cu unul
sau mai multe paturi, apartamente, garsoniere.
10. Şeful unităţii de
cazare/agrement -
persoana împuternicită de comandantul/şeful structurii militare utilizatoare
pentru a răspunde de integritatea şi folosirea, conform destinaţiei, a
spaţiilor şi dotărilor, potrivit regulilor stabilite de structura care le are
în evidenţă şi administrare.
11. Unitate de cazare/agrement - denumirea generică a spaţiului de cazare (amenajări recreative şi
sportive) în funcţiune, cuprinzând construcţiile, dotările şi personalul de
conducere şi de serviciu.
12. Utilizatorul -
structura militară care are în folosinţă, direct sau prin unităţile
subordonate, spaţiile de cazare şi amenajările recreative şi sportive, asigură
personalul de conducere şi cel de serviciu prevăzut în statul de organizare şi
răspunde de buna funcţionare a unităţii de cazare/agrement.
ANEXA Nr. 2 la instrucţiuni
CRITERII
de clasificare a spaţiilor de cazare în categorii de
confort
x = criteriu obligatoriu
Nr. crt.
|
Criterii de clasificare
|
U.M.
|
Categorii de confort
|
I
|
II
|
III
|
1.
|
Criterii privind caracteristicile constructive şi calitatea dotărilor
Numărul maxim de paturi dintr-o cameră
Suprafaţa minimă/cameră
Volumul minim de aer/cameră
Incălzire centrală
Oficii pentru cameriste pe fiecare nivel sau unul la mai multe
niveluri
Ascensoare la imobilele cu mai mult de 4 etaje
Module de cazare cu grup sanitar propriu
(cadă sau cabină cu duş, lavoar, WC şi
altele asemănătoare)
Module de cazare fără grup sanitar propriu, dar care au:
- apă curentă, rece şi caldă;
- grupuri sanitare comune, separate pe sexe (cadă sau cabină cu
duş, WC) pentru maximum 10 paturi sau cel puţin unu la fiecare nivel
Spaţiu pentru recepţie
Holurile, culoarele şi scările sunt dotate cu covoare, mochetă,
tablouri, plante şi alte elemente decorative (scările placate cu marmură pot
fi fără covoare)
Holurile, culoarele şi scările sunt
dotate cu covoare/mochetă
Holurile sunt dotate cu fotolii şi măsuţe
Spaţiu comun pentru spălarea, uscarea şi călcarea îmbrăcămintei
şi lenjeriei, dotat cu maşini automate de spălat rufe
|
buc.
m2
m3
|
2
20
54
X
X
X
X
-
X
X
-
X
X
|
3
20
54
X
X
X
-
X
X
X
-
X
X
|
4
26
60
X
X
X
-
X
X
-
X
-
X
|
2.
|
Criterii privind existenţa şi calitatea serviciilor prestate
Serviciu de recepţie
Asigurarea servirii micului dejun la popotă
Telefon în camere, pe hol sau la recepţie, la dispoziţia
persoanelor cazate
Parcaje în apropierea imobilului
Păstrarea obiectelor de valoare, contra cost, la serviciul de
recepţie
Priză pentru accesul la internet
Priză pentru accesul la televiziunea prin cablu
|
|
X
X
X
X
X
X
X
|
X
-
X
-
-
X
X
|
X
-
-
-
-
-
-
|
NOTA:
1. In căminele militare de unitate se amenajează camere
comune cu cel mult 10 paturi, dacă se asigură o suprafaţă minimă de 4,50 m2/pat. Camerele comune cu peste 10
paturi nu au regimul căminelor de unitate, cazarea în astfel de camere fiind
gratuită pentru toate categoriile de personal.
2. In cabanele militare se admite, în mod excepţional,
utilizarea paturilor suprapuse, dacă se asigură un volum minim de aer de 12 m3/persoană.
3. Criteriile de clasificare se aplică unităţilor de
cazare noi sau modernizate, cele în funcţiune păstrându-şi categoria de confort
actuală. Actualele categorii de confort I (confort Aşi B) se echivalează cu categoria de confort II.
4. In încăperile pentru dormit, indiferent de
categorie, se vor asigura o suprafaţă minimă de 10 m2 şi un volum minim de 27 m3 pentru camerele cu un pat, câte 16 m2 şi 43 m3 pentru camerele cu două paturi, minimum 20 m2 şi 54 m3 pentru camerele cu 3 paturi şi 26 m2 şi 60 m3 pentru camerele cu 4 paturi.
ANEXA Nr. 3 la instrucţiuni
NORME DE DOTARE
a unităţilor de cazare cu mobilier, obiecte de
inventar gospodăresc şi materiale consumabile
Nr. crt.
|
Denumirea materialelor
|
U.M.
|
Unitatea de calcul
|
Categoria de confort
|
I
|
II
|
III
|
1.
|
Aparat radio
|
buc.
|
de încăpere
|
1
|
1
|
1
|
2.
|
Aspirator praf
|
buc.
|
la 500 m2 mochetă sau covor
|
1
|
1
|
1
|
3.
|
Automat de cafea
|
buc.
|
de fiecare hol recepţie
|
1
|
1
|
1
|
4.
|
Cearşaf pentru pat şi cearşaf plic
|
buc.
|
de persoană
|
2
|
2
|
2
|
5.
|
Coş hârtie
|
buc.
|
de încăpere
|
1
|
1
|
1
|
6.
|
Covor/mochetă
|
m2
|
de încăpere
|
* Covorul va acoperi cca 70% din suprafaţa pardoselii.
* Mocheta va acoperi în totalitate pardoseala.
|
7.
|
Covoraş din material plastic pentru grupul sanitar
|
buc.
|
de grup sanitar
|
1
|
1
|
1
|
8.
|
Cuier de perete cu oglindă
|
buc.
|
de încăpere
|
1
|
1
|
1
|
9.
|
Deodorant pentru WC
|
buc.
|
de vas WC
|
1
|
1
|
1
|
10.
|
Dulap compartimentat pentru haine
|
buc.
|
compartiment/persoană
|
1
|
1
|
1
|
11.
|
Feţe de pernă
|
buc.
|
de persoană
|
1
|
1
|
1
|
12.
|
Fier de călcat
|
buc.
|
de fiecare spaţiu comun
|
3
|
3
|
1
|
13.
|
Fotolii
|
buc.
|
de încăpere
|
2
|
2
|
-
|
14.
|
Frigider
|
buc.
|
de încăpere
|
1
|
1
|
1
|
15.
|
Galerie pentru perdea/jaluzele
|
buc.
|
de fereastră
|
1
|
1
|
1
|
16.
|
Halat de baie
|
buc.
|
de persoană
|
1
|
1
|
-
|
17.
|
Hârtie igienică
|
buc.
|
de vas WC
|
1
|
1
|
1
|
18.
|
Lampă de noptieră
|
buc.
|
de persoană
|
1
|
1
|
1
|
19.
|
Lustră sau lampadar
|
buc.
|
de încăpere
|
1
|
-
|
-
|
20.
|
Masă joasă
|
buc.
|
de încăpere
|
1
|
-
|
-
|
21.
|
Masă normală
|
buc.
|
de încăpere
|
1
|
1
|
1
|
22.
|
Masă pentru călcatul îmbrăcămintei
|
buc.
|
de fiecare spaţiu comun
|
3
|
3
|
1
|
23.
|
Maşină automată de spălat rufe
|
buc.
|
de fiecare spaţiu pentru spălare
|
3
|
3
|
1
|
24.
|
Noptieră din lemn (etajeră)
|
buc.
|
de persoană
|
1
|
1
|
1
|
25.
|
Pahare pentru apă
|
buc.
|
de persoană
|
1
|
1
|
1
|
26.
|
Pat tapisat sau cu saltea tip Relaxa
|
buc.
|
de persoană
|
1
|
1
|
1
|
27.
|
Perdea din voal
|
buc.
|
de fereastră
|
1
|
1
|
1
|
28.
|
Perie pentru haine
|
buc.
|
de încăpere
|
1
|
1
|
-
|
29.
|
Pernă
|
buc.
|
de persoană
|
1
|
1
|
1
|
30.
|
Pled
|
buc.
|
de persoană
|
2
|
2
|
2
|
31.
|
Portbagaj
|
buc.
|
la 2 persoane
|
1
|
1
|
1
|
Nr. crt.
|
Denumirea materialelor
|
U.M.
|
Unitatea de calcul
|
Categoria de confort
|
I
|
II
|
III
|
32.
|
Prosop pentru picioare
|
buc.
|
de persoană
|
1
|
1
|
1
|
33.
|
Prosop pluşat 100% bumbac
|
buc.
|
de persoană
|
1
|
1
|
1
|
34.
|
Prosop pluşat pentru baie 100% bumbac
|
buc.
|
de persoană
|
1
|
1
|
1
|
35.
|
Săpun tip turist (cca 20 g) în prima zi de cazare
|
buc.
|
de persoană
|
1
|
1
|
-
|
36.
|
Scaun tapisat
|
buc.
|
de persoană
|
1
|
1
|
1
|
37.
|
Scrumieră
|
buc.
|
de încăpere
|
1
|
1
|
1
|
38.
|
Tablouri
|
buc.
|
de încăpere
|
1
|
1
|
1
|
39.
|
Televizor
|
buc.
|
de încăpere
|
1
|
1
|
-
|
40.
|
Umeraşe diferite
|
buc.
|
de persoană
|
2
|
2
|
2
|
41.
|
Vază pentru flori
|
buc.
|
de încăpere
|
1
|
-
|
-
|
NOTĂ:
1. Pentru apartamente se asigură în plus:
- plapumă;
- pernă mică.
Mobilierul prevăzut în normă se
substituie cu garnituri de dormitor şi sufragerie.
2. In unităţile de cazare cu pardoseli mochetate nu se
asigură covoare.
3. Mochetele şi preşurile pluşate de pe holuri şi
culoare se protejează cu pânză de protecţie (laufer).
4. Holurile se dotează cu
garnituri de hol sau mobilier adecvat.
5. In holul de la recepţie se asigură ceas de perete,
televizor şi materiale informative, pliante ale instituţiilor de cultură, de
cult şi ale societăţilor comerciale cu locaţii/zone din localitatea de dispunere în care se petrece timpul liber.
6. Pentru culoare sau holuri de trecere cu pardoseli
mozaicate se asigură preşuri sau traverse din ţesături diferite, diferenţiate
calitativ, după categoria de confort a unităţii de cazare.
7. Lenjeria de pat şi
prosoapele se asigură în cantităţi suficiente, astfel încât să permită schimbarea
ori de câte ori este nevoie, dar nu mai rar de 3 zile în cazul în care a fost
folosită de aceeaşi persoană şi după fiecare persoană care a părăsit unitatea
de cazare.
8. Materialele de prevenire şi
stingere a incendiilor se asigură potrivit normelor în vigoare.
9. Normele de dotare din prezenta anexă sunt minimale,
directorii de programe având posibilitatea ca, în limita fondurilor alocate, să
achiziţioneze mai multe bunuri, precum şi altele decât cele prevăzute în anexă.
ANEXA Nr. 4 la instrucţiuni
- Model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRÂRII
................................................................
Aprob
Şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri,
................................................................
Rog aprobaţi.
Comandantul1
................................................................
Comandantul Garnizoanei
................................................................
Comandantul U.M.2
................................................................
PROCES-VERBAL
pentru stabilirea categoriei de confort
a...............,
încheiat astăzi................,
la............................
Comisia de clasificare, constituită în baza
prevederilor Instrucţiunilor privind folosirea de către personalul armatei şi
alţi beneficiari a fondului construit al Ministerului Apărării, destinat
cazării, refacerii capacităţii de muncă şi activităţilor recreative şi sportive şi O.Z.U.
nr.................din.........al U.M.3 nr.............., a verificat la faţa locului spaţiile de cazare
din căminul militar al garnizoanei.............................din
str.....................nr........., cu indicativ de cazarmă nr...............,
funcţionând în subordinea U.M.3 nr..............., şi a constatat
următoarele:
1. căminul militar de garnizoană menţionat mai sus
îndeplineşte criteriile de clasificare corespunzătoare categoriei............ şi propune ca, începând cu data
de..............., să fie încadrat la această categorie;
2. încadrarea fiecărui modul de cazare (garsonieră,
cameră, apartament), pe categorii de confort propuse de comisie spre aprobare,
este cuprinsă în fişa alăturată;
3. alte menţiuni (propuneri şi măsuri privind
ridicarea gradului de confort în viitor, dotare, servicii, utilităţi şi altele
asemănătoare) ..................................
Drept care am încheiat prezentul proces-verbal
în.......exemplare.
Comisia de clasificare
Preşedinte4,
................................................................
Membri5,
................................................................
Delegatul Direcţiei domenii şi infrastructuri6,
................................................................
FIŞA
cu încadrarea în categorii de confort a modulelor de
cazare
Nr. crt.
|
Modulul de cazare
|
Total module de cazare
|
Nr. de ordine al modulului de cazare
|
Capacitatea de cazare (locuri)
|
Categoria de confort propusă
|
1.
|
- camere cu 1 pat, cu duş
- camere cu 1 pat, cu cadă de baie
- camere cu 2 paturi, cu duş
- camere cu 2 paturi, cu cadă de baie
- camere cu 3 paturi, cu duş
- camere cu 3 paturi, cu cadă de baie
- apartament
- garsonieră
|
5
2
15
2
4
4
2
2
|
3-4; 7-9
5-6
16-20; 28-32; 35-39
12-13
21-22; 41; 34
26-27; 40; 42
14; 25
15; 33
|
5
2
30
4
12
12
4
2
|
I
I
I
I
I
I
I
I
|
|
Total categoria I
|
36
|
|
71
|
|
2.
|
- camere cu 1 pat, fără grup sanitar
- camere cu 2 paturi, cu duş
- camere cu 2 paturi, fără grup sanitar
- camere cu 3 paturi, cu duş
|
4
1
4
2
|
1-2; 43-44
46
10-11; 23-24
45; 47
|
4
2
8
6
|
II
II
II
II
|
|
Total categoria II
|
11
|
|
20
|
|
|
TOTAL GENERAL
|
47
|
|
91
|
|
NOTĂ:
1. Şeful categoriei de forţe ale armatei, care are garnizoana în subordine.
2. Comandantul/şeful unităţii militare,
administratorul cazărmii/spaţiilor de cazare.
3. Unitatea militară de garnizoană.
4. Preşedintele comisiei, numit de comandantul/şeful
unităţii militare, administratorul cazărmii/spaţiilor de cazare.
5. Membrii comisiei, numiţi la paritate, de
comandantul/şeful unităţii militare, administratorul cazărmii/spaţiilor de
cazare şi comandantul garnizoanei. Prezenţa în comisie a şefului căminului de
garnizoană şi a administratorului de imobil este
obligatorie.
6. Delegatul Direcţiei domenii şi infrastructuri,
numit de şeful acestei structuri. Pentru cabane militare şi sanatorii, notele
1, 4 şi 5 au următorul înţeles:
1. Şeful structurii militare cu statut de utilizator.
4. Preşedintele comisiei, numit de şeful Direcţiei
domenii şi infrastructuri.
5. Membrii comisiei, numiţi la paritate, de şeful
Direcţiei domenii şi infrastructuri şi şefii structurilor militare cu statut de
utilizator.
ANEXA Nr. 5 la instrucţiuni
NORME METODOLOGICE
privind stabilirea
tarifelor de cazare în centrele de refacere a capacităţii de muncă a
personalului armatei, sanatoriile, căminele militare de garnizoană şi alte amenajări recreative şi
sportive
I. Generalităţi
1. Camerele, garsonierele şi apartamentele din
structura centrelor de refacere a capacităţii de muncă, sanatoriilor, căminelor
militare de garnizoană şi altor amenajări recreative şi sportive aferente
Ministerului Apărării se numesc spaţii de cazare.
2. Totalitatea
paturilor dispuse în spaţiile de cazare ale unităţilor menţionate la pct. 1
reprezintă capacitatea de cazare, care, amplificată cu factorul timp, reprezintă capacitatea de
cazare zilnică, lunară sau anuală, după caz.
3. Tariful de cazare reprezintă
totalitatea cheltuielilor de întreţinere, funcţionare şi exploatare a spaţiilor
de cazare ale unei unităţi care revin pe un pat/zi. Cheltuielile totale care
stau la baza calculării tarifelor includ atât costurile efectuate direct de
unitate, cât şi pe cele efectuate centralizat sau suportate de alte unităţi,
astfel încât tariful stabilit să asigure recuperarea integrală a tuturor
cheltuielilor efectuate de Ministerul Apărării cu spaţiile de cazare ce îi
aparţin sau sunt în administrarea sa.
4. Categoriile şi coeficienţii de confort pentru
spaţiile de cazare sunt cei aprobaţi şi aflaţi în vigoare la data emiterii
prezentelor norme metodologice, astfel:
Categoria I:
- cameră cu 3 paturi - coeficient de confort: 1,50;
- cameră cu 2 paturi - coeficient de confort: 1,75;
- apartament cu 2 camere şi 2 paturi - coeficient de confort 2,58;
Categoria a II-a:
- cameră cu 3 paturi - coeficient de confort: 0,80;
- cameră cu 2 paturi - coeficient
de confort: 1,00;
Categoria a III-a:
- cameră cu 4 paturi - coeficient de confort: 0,20;
- cameră cu 3 paturi - coeficient de confort: 0,40;
- cameră cu 2 paturi - coeficient de confort: 0,60.
5. Pentru spaţiile noi sau preluate, destinate
cazării, coeficienţii de confort se aprobă de Direcţia domenii şi
infrastructuri, potrivit anexelor nr. 2 şi 3 la instrucţiuni.
6. Pentru cetăţenii străini, care, potrivit aprobărilor
legale, se cazează în cămine militare de garnizoană, centre de refacere a
capacităţii de muncă a personalului armatei, cabane militare şi sanatorii din
structura Ministerului Apărării, tarifele în lei care se percep sunt cele
specificate în prezenta anexă.
II. Stabilirea tarifelor de cazare
Tarifele de cazare se stabilesc pe baza următoarelor
elemente:
a) capacitatea de cazare;
b) costurile efective totale aferente cazării;
c) costul mediu pe un pat/zi/persoană.
a) Capacitatea de cazare
Capacitatea de cazare rezultă din înmulţirea numărului
de paturi din dotarea unei unităţi cu numărul de zile calendaristice dintr-un
an şi cu coeficientul mediu de 0,8, care exprimă gradul
de ocupare (80 %).
Când unitatea dispune de o singură categorie de spaţii
de cazare, clasificată la categoria I, a II-a sau a III-a, calculul costului mediu pe un pat/zi se face pe
baza capacităţii de cazare, stabilită potrivit alineatului precedent.
La unităţile de cazare, care dispun de spaţii de cazare
clasificate, cu diferite categorii de confort, calculul mediu pe un pat/zi se
face pe baza capacităţii de cazare, influenţată de coeficientul de confort,
pentru fiecare categorie.
Coeficienţii de confort
supraunitari sau subunitari se stabilesc în raport cu capacitatea de cazare cu
ponderea cea mai mare.
Capacitatea de cazare influenţată de coeficienţii de
confort se utilizează numai pentru calculul costului mediu pe un pat/zi, pe
baza căruia se stabilesc tarifele de cazare.
b) Costurile efective totale
aferente cazării
Costurile efective totale anuale reprezintă totalitatea
cheltuielilor privind întreţinerea, funcţionarea şi exploatarea spaţiilor de
cazare disponibile la nivelul unei unităţi şi au structura prevăzută în
prezenta anexă.
Specificul asigurării materiale şi financiare a
unităţilor militare determină necesitatea luării în calcul a cheltuielilor
(costurilor) efectuate de Ministerul Apărării în totalitatea lor, fiind
interzise atât excluderea arbitrară a unor naturi de cheltuieli pe criteriul
suportării acestora de la buget sau de către alte unităţi, cât şi
supradimensionarea deliberată a acestora. Ambele situaţii constituie încălcări
ale normelor şi legislaţiei de preţuri.
c) Costul mediu pe un
pat/zi/persoană
Costul mediu pe un pat/zi/persoană se stabileşte prin
raportarea totalului cheltuielilor anuale la capacitatea anuală de cazare,
influenţată de coeficienţii de confort.
Costurile medii, înmulţite cu capacităţile de cazare
neinfluenţate de coeficienţii de confort din fiecare categorie, trebuie să
coincidă, prin însumare, cu nivelul cheltuielilor totale anuale luate în calcul.
III. Calculul tarifelor de cazare
Tarifele de cazare se stabilesc pe baza costurilor medii
pe un pat/zi, la care se adaugă o cotă de 5% pentru
preluarea influenţelor nefavorabile rezultate din creşterea preţurilor
tarifelor şi salariilor pe plan naţional.
Persoanele care întocmesc documentaţiile de tarife
răspund, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, pentru realitatea şi
exactitatea datelor luate în calcul. Documentaţiile au în mod obligatoriu viza
de control financiar preventiv.
Organele cu competenţă legală şi atribuţii în domeniul
preţurilor şi tarifelor au obligaţia de a analiza şi verifica documentaţiile de
fundamentare a acestora şi de a opera corecţia erorilor ce se constată.
Tarifele de cazare se stabilesc pe unitate de
folosinţă, respectiv pe un pat/zi, din care derivă tariful pe cameră,
apartament, garsonieră, în funcţie de numărul de paturi din dotare.
Reexaminarea şi ajustarea periodică a tarifelor, ca
urmare a evoluţiei ascendente a preţurilor, tarifelor şi salariilor pe plan naţional,
se fac semestrial, pe baza indicilor comunicaţi de Institutul Naţional de
Statistică, de eşalonul care este abilitat să le aprobe potrivit competenţelor
prevăzute la art. 6 din instrucţiuni. Costurile care suportă influenţe
nefavorabile din majorarea
preţurilor şi salariilor se analizează şi se corectează pe fiecare categorie în
parte.
Majorarea globală a tarifelor prin aplicarea unor
coeficienţi stabiliţi prin aproximare este interzisă de lege.
In cuprinsul prezentei anexe este dat un exemplu de calcul
pentru stabilirea tarifelor de cazare pe categorii de spaţii.
IV. Tarifele care se aplică
cetăţenilor străini
[prevăzuţi la art. 17 alin. (1)
lit. b), art. 32 şi 38 din instrucţiuni]
Cetăţenii străini care se cazează, cu aprobarea
organelor abilitate ale Ministerului Apărării, în cămine militare de
garnizoană, centre de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei,
cabane militare şi sanatorii suportă tarifele practicate pentru străini, la
data cazării, în reţeaua hotelieră civilă, cu acelaşi grad de confort din
localitatea respectivă.
Tariful apartamentului este stabilit pe unitate de
cazare şi se încasează integral, indiferent dacă este ocupat de o persoană sau
de două persoane.
V. Stabilirea
tarifelor de cazare la Căminul militar de garnizoană...................
- Exemplu de calcul -
1. Capacitatea de cazare
Unitatea dispune de următoarele spaţii de cazare:
Categoria I
- 15 camere cu 2
paturi - coeficient de confort: 1,75
- 10 apartamente cu 2 camere şi 2 paturi -
coeficient de confort: 2,58
Categoria a II-a
- 20 camere cu 2
paturi - coeficient de confort: 1,00
Categoria a III-a
- 10 camere cu 2
paturi - coeficient de confort: 0,80
Se stabileşte capacitatea de cazare în condiţiile
gradului de ocupare de 80% (0,80).
Categoria I
15 camere x 2 paturi x 365 zile x 0,80
= 8.760 de paturi/zi
10 apartamente x 2 paturi x 365 zile x 0,80
=___________5.840 de paturi/zi
TOTAL = 14.600 de
paturi/zi
Categoria a II-a
20 camere x 2 paturi x 365 zile x 0,80
= 11.680 de paturi/zi
Categoria a III-a
10 camere x 2 paturi x 365 zile x 0,80 =___________5.840
de paturi/zi
TOTAL1
= 32.120 de paturi/zi
2. Capacitatea de cazare
influenţată de coeficientul de confort
Categoria I
15 camere cu 2 paturi: 8.760 paturi/zi x 1,75 coeficient
de confort = 15.330 de paturi/zi
10 apartamente cu 2 paturi: 5.840 paturi/zi x 2,58
coeficient de confort =__________15.067 de paturi/zi
TOTAL = 30.397 de paturi/zi
Categoria a II-a
20 camere cu 2 paturi: 11.680 paturi/zi x 1,00
coeficient de confort = 11.680 de paturi/zi
Categoria a III-a
10 camere cu 2 paturi: 5.840 paturi/zi x 0,80 coeficient
de confort =___________4.672 de paturi/zi
TOTAL
2 = 46.749 de paturi/zi
3. Calculul costului
mediu pe un pat/zi pe baza capacităţii influenţate de coeficientul de confort
a) Cheltuieli totale actualizate pe anul în curs:
70.078,456 lei
b) Capacitate de cazare influenţată de coeficientul de
confort: 46.749 de paturi/zi
c) Costul mediu/pat/zi = 70.078,546 lei =
1,520 lei/pat/zi
46.749 de
paturi/zi
4. Calculul tarifelor
Nr. crt.
|
Elemente de calcul
|
Categoria I
|
Categoria
a II-a Cameră cu 2 paturi
|
Categoria a III-a Cameră cu 2
paturi
|
|
|
Camere cu 2 paturi
|
Apartament cu 2 paturi
|
|
|
1.
|
Coeficientul de confort
|
1,75
|
2,58
|
1,00
|
0,80
|
2.
|
Costul mediu pe un pat/zi
|
2,660
|
3,922
|
1,520
|
1,216
|
3.
|
Sporul de 5 %
|
0,133
|
0,196
|
0,076
|
0,061
|
4.
|
Tarif pe un pat/zi
|
2,793
|
4,118
|
1,596
|
1,277
|
5.
|
Tarif rotunjit
|
2,8
|
4,1
|
1,6
|
1,3
|
6.
|
Tarif pe modul de cazare
|
5,6
|
8,2
|
3,2
|
2,6
|
5. Calculul veniturilor pe baza costului mediu pe un
pat/zi
Categoria I
- camere cu 2 paturi: 8.760 de paturi/zi x 2,625
lei/pat/zi = 23.301,60 lei
- apartamente cu 2 paturi: 5.840 de paturi/zi x 3,870
lei/pat/zi = 23.254,88 lei
Categoria a II-a
-camere cu 2 paturi: 11.680 de paturi/zi x 1,50
lei/pat/zi = 17.753,60 lei
Categoria a III-a
-camere cu 2 paturi: 5.840 de paturi/zi x 1,20
lei/pat/zi = 7.101,44 lei
TOTAL VENITURI
= 71.411,52 lei
VI. Structura
cheltuielilor (care stau la baza stabilirii tarifelor de cazare)
- Date ipotetice -
- lei -
Nr. crt.
|
Elemente de cheltuieli
|
Cheltuieli prevăzute pentru anul de
referinţă
|
1.
|
Solde lunare - salarii de bază - şi alte
drepturi băneşti de natură salarială cuvenite personalului care deserveşte
spaţiile de cazare
|
32.184,45
|
2.
|
Cheltuieli privind asigurările sociale, calculate potrivit
normelor legale la sumele specificate la pct. 1
|
3.411,25
|
3.
|
Cheltuieli privind protecţia socială
calculate potrivit normelor legale (în prezent 5%)
|
764,12
|
4.
|
Valoarea financiară a normei de hrană nr. 6
|
2.729
|
5.
|
Cheltuieli pentru lucrările de întreţinere şi reparaţii curente
la construcţii, instalaţii etc, potrivit instrucţiunilor în vigoare
|
2.729
|
6.
|
Cheltuieli pentru uzura mobilierului si cazarmamentului, potrivit
instrucţiunilor în vigoare (în prezent O.G. nr. 32/1994, M. 25/1994)
|
1.091,6
|
7.
|
Cheltuieli pentru încălzirea localurilor şi apei calde menajere1
|
16.064,526
|
8.
|
Cheltuieli prilejuite de deplasări,
detaşări, transferări, transport de persoane şi bunuri2
|
2.729
|
9.
|
Cheltuieli pentru asigurarea materialelor de întreţinere şi
curăţenie3
|
2.729
|
10.
|
Cheltuieli pentru consumul de apă şi prestări de servicii canal
şi salubritate4
|
1.364,5
|
11.
|
Cheltuieli pentru iluminat şi forţă motrică5
|
1.637,4
|
12.
|
Cheltuieli pentru spălarea lenjeriei de pat şi a perdelelor6
|
1.091,6
|
- lei -
Nr. crt.
|
Elemente de cheltuieli
|
Cheltuieli prevăzute pentru anul de
referinţă
|
13.
|
Cheltuieli pentru materiale de toaletă7
|
234,6
|
14.
|
Cheltuieli pentru poştă, bancă, telefon, radio-tv
|
245,6
|
15.
|
Lucrări de reparaţii curente la clădiri şi alte mijloace fixe
executate în propriu (cota anuală calculată conform normativelor în vigoare)8
|
700
|
16.
|
Costul amortizării bunurilor de natura
activelor fixe (calculat conform prevederilor legale)9
|
1.100
|
17.
|
Alte cheltuieli, din care:
|
136,45
|
|
- furnituri şi alte cheltuieli de birou
|
81,87
|
|
- cărţi, reviste, publicaţii şi abonamente
|
54,58
|
|
- cheltuieli cu protecţia muncii
|
0
|
|
- perisabilităţi şi pierderi în cadrul normelor
|
0
|
|
- cheltuieli pentru prelucrarea automată a datelor
|
0
|
|
TOTAL:
|
71.078,546
|
1 Când se asigură
de la reţeaua publică locală, costurile sunt cele evidenţiate în documentele de
plată. Când încălzirea se realizează prin centrale termice proprii sau cu sobe,
se vor lua în calcul costurile efective ocazionate de acestea.
2 Pentru deplasările
cu mijloace auto proprii, baza de calcul este cea stabilită prin reglementările
în vigoare din cadrul Ministerului Apărării.
3 Se stabilesc pe
baza consumurilor normate, la preţul de aprovizionare inclusiv TVA.
4 Se stabilesc pe
baza consumurilor normate, la preţul facturat de furnizori şi prestatori de
servicii.
5 Se stabilesc pe
baza consumurilor normate, la preţul facturat de
furnizori.
6 Se stabilesc pe
baza facturilor emise de prestatorii de servicii.
7 Se stabilesc pe baza facturilor emise de prestatorii de servicii.
8 Se calculează
potrivit normelor şi normativelor interne ale Ministerului Apărării şi nu pot
fi mai mari decât valoarea amortizării corespunzătoare unei zile de cazare.
9 Se calculează
potrivit relaţiei:
valoarea de amortizare pe o zi = valoarea construcţiei
actualizată/60 de ani (durata de exploatare) x 365 de zile.
ANEXA Nr. 6 la instrucţiuni
DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE
persoanelor care folosesc spaţiile destinate
cazării, refacerii capacităţii de muncă şi activităţilor recreative şi sportive din administrarea Ministerului
Apărării
A. Persoanele care folosesc spaţiile de cazare din
administrarea Ministerului Apărării au următoarele drepturi şi obligaţii:
1. Drepturi:
a) să primească de la cameristă sau recepţionerul de
serviciu spaţiul repartizat, în perfectă stare de curăţenie şi cu dotările
complete, potrivit inventarului şi categoriei de clasificare
a acestuia;
b) să folosească serviciile, dotările şi instalaţiile
unităţii de cazare pe toată durata cazării, fără restricţii sau derogări de la
normele de calitate prescrise;
c) să primească răspunsuri justificate şi în termen la
toate observaţiile pe care le fac în legătură cu calitatea dotărilor,
instalaţiilor şi serviciilor, comportamentul personalului de serviciu şi al
celorlalte persoane cazate;
d) să primească act doveditor - chitanţă, notă de plată
şi alte documente doveditoare - pentru orice sumă achitată unităţii de cazare.
2.Obligaţii:
a) să nu introducă în unitatea de cazare, fără
aprobarea recepţionerului de serviciu, persoane care nu sunt înscrise în
registrul de evidenţă;
b) să nu introducă în unitatea de cazare animale,
reptile, păsări, insecte, peşti;
c) să respecte cu stricteţe ordinea interioară, să
păstreze liniştea şi să aibă un comportament decent în relaţiile cu personalul
de serviciu şi cu celelalte persoane cazate;
d) să nu introducă şi să nu depoziteze în cameră
materiale şi substanţe explozive, inflamabile, radioactive, chimice,
halucinogene sau urât mirositoare;
e) să nu păstreze în cameră produse alimentare uşor
alterabile;
f) să folosească cu grijă, fără a produce stricăciuni,
inventarul de cameră, instalaţiile şi dotările luate în primire, iar la
plecarea din cameră să închidă robinetele de apă şi gaze şi să stingă luminile;
g) să folosească doar aparatele electrocasnice
omologate, în bună stare de funcţionare, fără improvizaţii şi numai cu puteri
monofazate de maximum 2 kW;
h) să respecte întocmai regulile de prevenire şi
stingere a incendiilor;
i) să nu schimbe aranjamentul mobilierului şi
obiectelor de inventar din dotarea încăperilor;
j) să nu păstreze în cameră obiecte şi lucruri
personale voluminoase şi să folosească spaţiile mobilierului pentru depozitare;
k) să sesizeze imediat camerista sau recepţionerul de
serviciu despre defecţiunile constatate, în vederea remedierii lor;
l) să anunţe recepţionerului de
serviciu, până la ora 12,00, intenţia prelungirii sau reducerii perioadei de cazare;
m) să achite, înainte de a părăsi unitatea de cazare,
toate cheltuielile pe care i le datorează acesteia, potrivit tarifelor,
inclusiv contravaloarea pagubelor produse din vina lor, pe durata cazării, iar
în cazul în care suma de plată nu poate fi achitată pe loc sau persoanele în
cauză nu recunosc paguba produsă, pentru recuperarea prejudiciului se va
acţiona în termenele şi condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare;
n) la părăsirea temporară a unităţii de cazare, să
predea cheia de la cameră la serviciul de recepţie, iar la terminarea perioadei
de cazare să anunţe camerista sau recepţionerul de serviciu şi să le predea
inventarul camerei.
B. Persoanele care folosesc amenajările recreative şi
sportive din administrarea Ministerului Apărării au drepturile şi obligaţiile
prevăzute la lit. A, completate de şefii acestor unităţi, la specificul
serviciilor prestate.
C. Nerespectarea prezentelor norme de către persoanele
care folosesc spaţiile de cazare şi amenajările recreative şi sportive va
atrage evacuarea imediată a acestora şi sesizarea şefilor ierarhici.
NOTĂ:
- In conformitate cu art. 60 din S.S.M.-1, Instrucţiuni
privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de securitate şi sănătate în
muncă în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării nr.
M.219/2007*), prin grija şefilor unităţilor de cazare şi agrement, la intrarea
în obiectivele militare, personalului i se face un instructaj minimal în
domeniul securităţii şi siguranţei în muncă, pe care trebuie să îl respecte pe
timpul şederii.
- Prin grija şefilor unităţilor de cazare şi agrement,
drepturile şi obligaţiile persoanelor care folosesc serviciul acestor unităţi
se afişează în mod vizibil la recepţie (intrare).
*) Ordinul
ministrului apărării nr. M.219/2007 nu a fost publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece
avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate
naţională.
ANEXA Nr. 71 la instrucţiuni
- Model -
ÎNSEMN DISTINCTIV
NOTĂ:
- La cabanele militare,
centrele de refacere a capacităţii de muncă a personalului armatei şi sanatorii
se va afişa un însemn distinctiv asemănător celui de mai sus.
*) Insemnul
distinctiv este reprodus în facsimil.
ANEXA Nr. 8 la instrucţiuni
CRITERII
privind repartizarea
spaţiilor de cazare în centrele de refacere a capacităţii de muncă a
personalului armatei, cabanele militare şi sanatoriile Ministerului Apărării
Repartizarea nominală a spaţiilor de cazare se face
conform punctajului obţinut de către fiecare persoană care a înaintat raport
structurii care are în subordine respectiva locaţie, începând cu cel care
cumulează cele mai multe puncte, în ordinea descrescătoare a punctajului, astfel:
• pentru personalul care nu a beneficiat în anul
anterior........................+ 3p
• pentru personalul care nu a beneficiat în ultimii 2
ani......................... + 6p
• pentru personalul care a beneficiat în anul
anterior.............................- 1p
• pentru personalul cu funcţii de
conducere..........................................+ 1p
• pentru fiecare copil aflat legal în
întreţinere........................................+ 1p
• pentru personalul
căsătorit................................................................+ 1p
• pentru personalul din unităţile
operaţionalizate................................... + 1p
• pentru cadrele militare în rezervă şi în
retragere................................. - 2p
• pentru vechime în serviciu de până la 10 ani
inclusiv..........................+ 6p
• pentru vechime în serviciu de
până la 20 de ani inclusiv.....................+ 4p
• pentru vechime în serviciu de până la 30 de ani
inclusiv.....................+ 2p
ANEXA Nr. 9 la instrucţiuni
- Model -
REGISTRUL
de evidenţă a persoanelor cazate
Nr. crt.
|
Nr. camerei
|
Numele şi
prenumele
(cu litere
de tipar)
|
Gradul
|
U.M. şi
garnizoana
(instituţia)
|
Nr.
ordinului
de serviciu
sau al legitimaţiei
militare
|
Domiciliul
|
Seria şi
nr. B.I. (C.I.) sau paşaport
|
Nr. de înmatriculare
al autoturismului
|
Scopul
sosirii
|
Data
sosirii
|
Data
plecării
|
Nr.de zile
|
Semnătura
|
de predare
a inventarului
|
de primire
a inventarului
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
- Persoanele cazate în sanatorii sunt luate în evidenţă
într-un document al cărui model este aprobat de şeful Direcţiei medicale.
- Coloana nr. 6 se completează pentru persoanele din
afara Ministerului Apărării.