Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1243 din 29.03.2012

pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual din cadrul instanţelor judecătoreşti, precum şi ale personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei
ACT EMIS DE: Ministerul Justitiei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 297 din 05 mai 2012



SmartCity1

Având în vedere:Referatul Direcţiei resurse umane nr. 17.959 din 14 martie 2012;

prevederile art. 5 lit. c) şi art. 26 alin. (6) din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare,în temeiul art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul justiţiei emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Regulamentul privind procedura de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual din cadrul instanţelor judecătoreşti, precum şi ale personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 3Instanţele judecătoreşti şi Direcţia resurse umane vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin. p. Ministrul justiţiei, Lidia Barac, secretar de stat ANEXĂREGULAMENT privind procedura de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual din cadrul instanţelor judecătoreşti, precum şi ale personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei Articolul 1(1) Prezentul regulament reglementează evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual din cadrul instanţelor judecătoreşti, precum şi ale personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei.(2) Evaluarea performanţelor profesionale individuale are drept scop aprecierea obiectivă a activităţii personalului, prin compararea gradului de îndeplinire a obiectivelor şi criteriilor de evaluare stabilite pentru perioada respectivă cu rezultatele obţinute în mod efectiv. Articolul 2(1) Activitatea personalului contractual din cadrul instanţelor judecătoreşti este evaluată anual de către preşedintele instanţei, împreună cu conducătorii compartimentelor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea.(2) Documentaţia aferentă activităţii de evaluare se gestionează de către preşedintele instanţei sau de către o persoană desemnată de acesta.(3) Activitatea personalului contractual de execuţie, precum şi a personalului contractual care îndeplineşte funcţia de conducere de şef serviciu sau şef birou în cadrul unor direcţii din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei este evaluată anual de conducătorul compartimentului în cadrul căruia persoana evaluată îşi desfăşoară activitatea.(4) Activitatea personalului contractual din Ministerul Justiţiei cu funcţii de conducere, altul decât cel prevăzut la alin (3), se face, după caz, de secretarul general, subsecretarul de stat sau secretarul de stat coordonator.(5) La evaluarea activităţii personalului contractual cu funcţii de conducere se va avea în vedere şi modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.(6) Evaluarea personalului prevăzut de prezentul regulament detaşat sau delegat la alte instituţii se face de instituţia la care acesta funcţionează, în raport cu specificul activităţii desfăşurate. Articolul 3(1) Perioada evaluată este cuprinsă între 1 ianuarie şi 31 decembrie din anul pentru care se face evaluarea.(2) Perioada de evaluare este cuprinsă între 1 şi 31 ianuarie din anul următor perioadei evaluate.(3) În mod excepţional, evaluarea performanţelor profesionale individuale se face şi în cursul perioadei evaluate, în următoarele cazuri:a)atunci când pe parcursul perioadei evaluate raportul de muncă al salariatului încetează, se suspendă sau se modifică în condiţiile legii. În acest caz salariatul va fi evaluat pentru perioada de până la încetarea, suspendarea sau modificarea raportului de muncă. La obţinerea calificativului anual va fi avut în vedere, în funcţie de specificul atribuţiilor prevăzute în fişa postului, şi calificativul obţinut înainte de suspendarea sau modificarea raportului de muncă; b)atunci când pe parcursul perioadei evaluate raportul de serviciu sau, după caz, raportul de muncă al evaluatorului încetează, se suspendă ori se modifică, în condiţiile legii. În acest caz evaluatorul are obligaţia ca, înainte de încetarea, suspendarea sau modificarea raportului de serviciu ori a raportului de muncă, după caz, într-o perioadă de cel mult 15 zile calendaristice de la încetarea sau modificarea raportului de serviciu ori a raportului de muncă, să realizeze evaluarea performanţelor profesionale individuale ale salariaţilor din subordine. Calificativul acordat se va lua în considerare la evaluarea anuală a performanţelor profesionale individuale ale acestora; c)atunci când pe parcursul perioadei evaluate salariatul dobândeşte o diplomă de studii de nivel superior şi urmează să fie promovat, în condiţiile legii, într-o funcţie corespunzătoare studiilor absolvite; d)atunci când pe parcursul perioadei evaluate salariatul este promovat în grad profesional/treaptă profesională; e)la sfârşitul perioadei de stagiu pentru personalul contractual debutant. Articolul 4Performanţele profesionale individuale ale personalului contractual din cadrul instanţelor judecătoreşti, precum şi din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei sunt evaluate pe baza criteriilor de performanţă stabilite potrivit prevederilor prezentului regulament, în funcţie de specificul activităţii compartimentului în care salariatul îşi desfăşoară activitatea. Articolul 5(1) Procesul de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale personalului prevăzut de prezentul regulament are ca elemente de referinţă:a)fişa postului, ca element de raportare la cerinţele, activităţile şi responsabilităţile corespunzătoare postului, prevăzută în anexa nr. 1; b)obiectivele profesionale individuale stabilite pentru perioada evaluată; c)criteriile de evaluare a performanţelor profesionale individuale, stabilite în condiţiile prezentului regulament. (2) Evaluarea performanţelor profesionale individuale se face potrivit criteriilor menţionate în fişele de evaluare prevăzute în anexele nr. 2 şi 3. Articolul 6Procedura de evaluare se realizează în 3 etape, după cum urmează: a)completarea fişei de evaluare de către evaluator; b)interviul; c)contrasemnarea fişei de evaluare. Articolul 7(1) Fiecare criteriu de competenţă profesională şi de performanţă se notează cu note de la 1 la 10.(2) Semnificaţia notelor prevăzute la alin. (1) este următoarea: nota 1 - nivel minim şi nota 10 - nivel maxim.(3) În urma notării se poate acorda unul dintre următoarele calificative: „foarte bine“, „bine“, „satisfăcător“ şi „nesatisfăcător“.(4) Calificativul final al evaluării se stabileşte pe baza notei finale, după cum urmează:a)sub 6,00 - nesatisfăcător; b)între 6,00 şi 6,99 - satisfăcător; c)între 7,00 şi 8,50 - bine; d)între 8,51 şi 10,00 - foarte bine. Articolul 8(1) Interviul, ca etapă a procesului de evaluare, reprezintă un schimb de informaţii care are loc între evaluator şi salariat, în cadrul căruia:a)se aduc la cunoştinţa salariatului evaluat notările evaluatorului din fişa de evaluare; b)se semnează şi se datează fişa de evaluare de către evaluator şi de către salariatul evaluat. (2) În cazul în care între salariatul evaluat şi evaluator există diferenţe de opinie asupra evaluării, evaluatorul poate modifica fişa de evaluare dacă se ajunge la un punct de vedere comun. Articolul 9(1) După finalizarea etapelor procedurii de evaluare menţionate la art. 8, fişa de evaluare se înaintează contrasemnatarului.(2) În sensul prezentului regulament, are calitatea de contrasemnatar salariatul aflat în funcţia superioară evaluatorului, potrivit structurii organizatorice a autorităţii sau instituţiei publice.(3) În situaţia în care calitatea de evaluator o are şeful autorităţii sau instituţiei, fişa de evaluare nu se contrasemnează. Articolul 10(1) Fişa de evaluare poate fi modificată conform deciziei contrasemnatarului în următoarele cazuri:a)aprecierile consemnate nu corespund realităţii; b)între evaluator şi persoana evaluată există diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord. (2) Fişa de evaluare modificată în condiţiile prevăzute la alin. (1) se aduce la cunoştinţa salariatului evaluat. Articolul 11(1) Personalul contractual din cadrul instanţelor judecătoreşti şi din Ministerul Justiţiei nemulţumit de rezultatul evaluării poate să îl conteste în termen de 5 zile de la comunicare.(2) Contestaţia formulată de personalul contractual din cadrul instanţelor judecătoreşti se depune la preşedintele instanţei şi se soluţionează, în termen de 10 zile calendaristice de la data expirării termenului de depunere a contestaţiei, de către o comisie constituită în acest scop prin decizie a preşedintelui instanţei, iar audierea persoanei evaluate este obligatorie.(3) Comisia prevăzută la alin. (2) are în componenţă un preşedinte şi 2 membri. Articolul 12(1) Contestaţia formulată de personalul contractual din cadrul Ministerului Justiţiei prevăzut la art. 2 alin. (3) se soluţionează, după caz, de către secretarul general, subsecretarul de stat sau secretarul de stat coordonator, în termen de 10 zile calendaristice de la data expirării termenului de depunere a contestaţiei.(2) Contestaţia formulată de personalul contractual din cadrul Ministerului Justiţiei prevăzut la art. 2 alin. (4) se soluţionează de către ministrul justiţiei, în termen de 10 zile calendaristice de la data expirării termenului de depunere a contestaţiei.(3) În soluţionarea contestaţiei, secretarul general, subsecretarul de stat, secretarul de stat sau ministrul justiţiei, după caz, poate solicita evaluatorului orice informaţii pe care le consideră necesare, iar audierea persoanei evaluate este obligatorie. Articolul 13(1) Rezultatul contestaţiei se comunică salariatului în termen de 5 zile calendaristice de la soluţionarea contestaţiei şi se consemnează în fişa de evaluare.(2) Fişa de evaluare şi raportul final se ataşează la dosarul profesional.(3) Salariatul nemulţumit de modul de soluţionare a contestaţiei formulate potrivit art. 11 şi 12 se poate adresa instanţei competente, în condiţiile legii. Articolul 14Prin excepţie de la prevederile art. 3 alin. (2), evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului prevăzut de prezentul regulament pentru anul 2011 se va face în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin. Articolul 15Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul regulament. ANEXA Nr. 1la regulament Aprob (conducătorul instituţiei) Denumirea instanţei/instituţiei ........ ................ ............... Denumirea structurii/biroului/compartimentului ............... FIŞA POSTULUI Nr. ............... A. Identificarea postului 1. Denumirea postului 2. Nivelul postului 3. Poziţia postului din statul de funcţii 4. Scopul principal al postului 5. Funcţia 6. Gradul/Treapta profesională 7. Relaţii cu alte posturi: 7.1. sfera relaţională internă: relaţii ierarhicerelaţii funcţionalerelaţii de controlrelaţii de reprezentare7.2. sfera relaţională externă: relaţii cu autorităţi şi instituţii publicrelaţii cu organizaţii internaţionalerelaţii cu persoane juridice privateB. Cerinţe specifice pentru ocuparea postului 1. Pregătire: studiicursuri/programe de perfecţionare/specializarelimbi străine şi nivelul de cunoaşterecunoştinţe de operare/programe pe calculator şi nivelul de cunoaştereautorizaţii speciale2. Abilităţi, calităţi, aptitudini necesare 3. Experienţă: vechime în muncăvechime în specialitate4. Competenţă managerială (pentru posturile de conducere) C. Atribuţiile postului descrierea activităţilor şi responsabilităţilor corespunzătoare postuluiÎntocmit Numele şi prenumele ........ ................ ................ ........ Funcţia de conducere ........ ................ ........ ............... Semnătura ........ ................ ................ ........ ............... Data întocmirii ........ ................ ................ ........ .......... Avizat Numele şi prenumele ........ ................ ................ ........ Funcţia de conducere ........ ................ ........ ............... Semnătura ........ ................ ................ ........ ............... Data ........ ................ ................ ................ ........ ........ Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului Numele şi prenumele ........ ................ ................ ........ Semnătura ........ ................ ................ ........ ............... Data ........ ................ ................ ................ ........ ........ ANEXA Nr. 2la regulament FIŞA DE EVALUARE a activităţii profesionale individuale Numele ........ ........ .............. prenumele ........ ............ Funcţia ........ ................ ................ .......... Locul de muncă/Compartimentul ........ ................ ........ ........... Perioada evaluată ........ ................ .............. Criteriile de evaluare a performanţelor profesionale individuale

Nr. crt. Denumirea criteriului Nota Observaţiile evaluatorului
1. Cunoştinţele şi experienţa
2. Calitatea şi complexitatea activităţii
3. Creativitatea şi diversitatea activităţilor
4. Judecata şi impactul deciziilor
5. Influenţă, coordonare şi supervizare
Nr. crt. Denumirea criteriului Nota Observaţiile evaluatorului
6. Contacte şi comunicare
7. Condiţii de muncă
8. Incompatibilităţi şi regimuri speciale
9. Modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale
10. Alte criterii specifice*
11. Media aritmetică a notelor acordate
12. Calificativul rezultat

Obiective pentru următoarea perioadă pentru care se va face evaluarea:

1.
2. .....

Programe de instruire ce se recomandă a fi urmate în următoarea perioadă pentru care se face evaluarea:

1.
2. .....

1. Numele şi prenumele persoanei care a efectuat evaluarea ........ ................ ................ ................ ................ .............. Funcţia ........ ................ ........ ............. Semnătura ........ ................ ........ ........... Data ........ ................ ................ ........ 2. Numele şi prenumele persoanei evaluate ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............... De acord cu rezultatul evaluării ........ ................ .............. Semnătura ........ ........ ............... data ........ ................ ............ Contest rezultatul evaluării ........ ................ ........ ............ Semnătura ........ ........ ............... data ........ ................ ............. 3. Numele şi prenumele persoanei care contrasemnează ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............. Funcţia ........ ................ ........ ............. Semnătura ........ ................ ........ ........... Data ........ ................ ................ ........ 4. Numele şi prenumele persoanei/membrilor comisiei care soluţionează contestaţia ........ ................ ................ ............. Funcţia ........ ................ ................ ............. 5. Rezultatul contestaţiei ........ ................ ........ .......... Calificativul acordat după contestaţie ........ ........ ........ 6. Luarea la cunoştinţă a rezultatului contestaţiei Numele şi prenumele ........ ................ ........ ............... Semnătura ........ ................ ................ ........ ............... Data ........ ................ ................ ................ ........ ........ *) Evaluatorul poate stabili şi alte criterii de evaluare în funcţie de specificul activităţii. ANEXA Nr. 3la regulament FIŞA DE EVALUARE a personalului contractual debutant la sfârşitul perioadei de stagiu Numele ........ ........ .............. prenumele ........ ............ Funcţia ........ ................ ................ .......... Locul de muncă/Compartimentul ........ ................ ........ ........... Perioada de stagiu: de la ........ ........... la ........ ........... Criteriile de evaluare pentru personalul contractual debutant

Denumirea criteriului Nota
Gradul de realizare a atribuţiilor prevăzute în fişa postului
Calitatea lucrărilor executate şi a activităţilor desfăşurate
Gradul de cunoaştere a reglementărilor specifice domeniului
Gradul de adaptare şi flexibilitate în îndeplinirea atribuţiilor
Capacitatea de transmitere a ideilor în scris şi verbal
Capacitatea de lucru în echipă, de a se integra în aceasta, de a-şi aduce contribuţia prin activitatea desfăşurată la îndeplinirea obiectivelor echipei, respectarea regulilor stabilite de conducerea structurii din care face parte etc.
Menţiuni privind intervalul de evaluare: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..........
Calificativul de evaluare: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..............
Propuneri: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..............
Recomandări: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..............

1. Numele şi prenumele evaluatorului ........ ................ .......... Funcţia ........ ................ ................ ................ ........ Data întocmirii ........ ................ ................ ................ Semnătura ........ ................ ................ ........ .............. 2. Numele şi prenumele persoanei evaluate ........ ........ ............. Semnătura ........ ................ ........ ........... Data ........ ................ ................ ........ 3. Numele şi prenumele persoanei care contrasemnează ........ ........... Funcţia ........ ................ ........ ............. Semnătura ........ ................ ........ ........... Data ........ ................ ................ ........ 4. Numele şi prenumele persoanei/membrilor comisiei care soluţionează contestaţia ........ .......... Funcţia ........ ................ ................ ........ ............. Calificativul acordat după contestaţie ........ ......... Semnătura ........ ................ ................ ................ Data ..............



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1243/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1243 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1243/2012
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu