ORDIN Nr. 1083
din 30 iulie 2010
privind aprobarea
Metodologiei pentru desfasurarea concursului de rezidentiat pe loc si pe post
în medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 21 noiembrie 2010
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 680 din 7 octombrie 2010
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale
resurse umane si certificare din cadrul Ministerului Sănătăţii nr. Cs.A.
8.233/2010,
având în vedere prevederile art. 15 alin. (8) din
Ordonanţa Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea şi finanţarea
rezidenţiatului,
în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii,
cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 21 alin. (6) din
Hotărârea Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările
ulterioare,
ministrul sănătăţii şi ministrul
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia pentru desfăşurarea
concursului de rezidenţiat pe loc şi pe post în medicină, medicină dentară şi
farmacie, sesiunea 21 noiembrie 2010, prevăzută în anexa care face parte din
prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia generală resurse umane şi
certificare, celelalte direcţii din cadrul Ministerului Sănătăţii şi
Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila" din Bucureşti vor
duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Cseke Attila
Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului,
Daniel Petru Funeriu
ANEXA
METODOLOGIE
pentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat pe
loc şi pe post în medicină, medicină dentară şi farmacie, sesiunea 21 noiembrie 2010
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Ministerul
Sănătăţii organizează concurs naţional de intrare în rezidenţiat pe loc şi
rezidenţiat pe post în domeniile medicină, medicină dentară şi farmacie la data
de 21 noiembrie 2010. Concursul se desfăşoară în Centrul Universitar Bucureşti.
Art. 2. - (1) Unităţile şi specialităţile pentru care
se organizează rezidenţiat pe post sunt aprobate prin ordin al ministrului
sănătăţii.
(2) Cifra de şcolarizare pe domenii şi specialităţi
este aprobată prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
Art. 3. - Pentru organizarea concursului de rezidenţiat
este desemnată o comisie comună centrală, formată din reprezentanţi ai
Ministerului Sănătăţii şi ai Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului şi aprobată prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
Art. 4. - (1) Concursul se desfăşoară sub formă de
test-grilă cu 200 de întrebări, pe o durată de 4 ore.
(2) Punctajul minim de
promovare reprezintă 60% din punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebări
pentru fiecare domeniu.
(3) Ocuparea locurilor în
specialitate se face în ordinea punctajului de promovare obţinut, în limita
locurilor publicate pentru fiecare domeniu, alcătuindu-se o singură clasificare
pentru fiecare domeniu. Pentru rezidenţiatul pe post, clasificarea se face pe
fiecare post.
(4) Medicii, medicii dentişti
şi farmaciştii care devin rezidenţi pe locuri încheie un contract individual de
muncă pe perioadă determinată, egală cu durata rezidenţiatului, cu unitatea
sanitară la care au fost repartizate locurile pentru rezidenţiat.
(5) Medicii, medicii dentişti
şi farmaciştii care devin rezidenţi pe post încheie contract individual de
muncă pe perioadă nedeterminată cu unitatea sanitară publică care a publicat
postul respectiv, cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 18/2009
privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului.
(6) Candidaţii cetăţeni de
origine etnică română din Republica Moldova, Albania, Bulgaria, Macedonia,
Serbia, Ucraina şi Ungaria şi etnici români cu domiciliul stabil în
străinătate, posesori ai diplomei de medic, medic dentist sau farmacist,
obţinută în România sau într-un alt stat membru al Uniunii Europene, susţin
concursul în aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii români, însă concurează pe
locurile publicate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Art. 5. - Rezidenţii au obligaţia să efectueze
pregătirea şi să susţină examenul de specialist în specialitatea pentru care au
optat, în maximum 5 ani de la data încheierii programului de pregătire.
Art. 6. -In baza prevederilor art. 35 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare, rezidenţii pot efectua cumul de
funcţii numai în condiţiile respectării integrale a curriculei şi a programului
de pregătire, stabilite pentru toţi rezidenţii, în cursul dimineţii.
Art. 7. - Informaţiile generale importante despre
concursul de rezidenţiat sunt făcute publice prin presă, radio, tv, iar cele de
detaliu, prin publicare în ziarul „Viaţa medicală", precum şi prin
internet, la adresa www.rezidentiat.info
CAPITOLUL II
Tematică, bibliografie, întrebări
Art. 8. -Tematicile concursului de rezidenţiat şi
bibliografia aferentă sunt diferite pe domenii. Ele
sunt avizate de Colegiul Medicilor din România,
Colegiul Medicilor Dentişti din România, respectiv Colegiul Farmaciştilor din
România, sunt aprobate de ministrul sănătăţii şi sunt publicate în ziarul
„Viaţa medicală" nr. 4 din 23 ianuarie 2009 pentru domeniul medicină şi
domeniul farmacie şi, respectiv, nr. 11 din 13 martie 2009 pentru domeniul
medicină dentară. Tematicile pot fi accesate pe pagina de internet www.rezidentiat.info
Art. 9. - (1) Intrebările sunt
diferite în funcţie de domeniu. Fiecare dintre seturile de întrebări este creat
de grupuri de lucru diferite. Coordonatorul fiecărui grup de lucru este
desemnat de preşedintele Comisiei comune centrale a rezidenţiatului, iar numele
lui este făcut public doar după închiderea concursului.
(2) Coordonatorul fiecărui grup
răspunde întru totul de corectitudinea formulării întrebării, alegerea
răspunsurilor corecte, de păstrarea secretului întrebării şi de răspunsul la
contestaţii.
(3) Coordonatorul dă avizul
„bun de tipar" pentru multiplicarea caietelor cu întrebări.
CAPITOLUL III
Inscrierea
candidaţilor
Art. 10. - (1) La concurs se pot prezenta:
a) candidaţii care au diplomă
de licenţă în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu
aceasta;
b) rezidenţii aflaţi în
pregătire, cu respectarea prevederilor art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr.
18/2009;
c) specialiştii care doresc să efectueze pregătire în
cea de-a doua specialitate, cu respectarea prevederilor legale. Specialiştii
care au efectuat programul de pregătire prin rezidenţiat, forma pe post, pot
obţine a doua specialitate după îndeplinirea condiţiei prevăzute în actul
adiţional încheiat la contractul de muncă;
d) candidaţii care îndeplinesc
condiţiile privind cetăţenia stabilite de Legea nr. 95/2006, cu modificările şi
completările ulterioare, şi au diplomă de licenţă în profil medico-farmaceutic
uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta.
(2) Candidaţii trebuie să fie apţi din punct de vedere
medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul
pentru care candidează.
Art. 11. -A doua specialitate
se poate obţine numai în regim cu taxă. Taxa anuală pentru efectuarea celei
de-a doua specialităţi prin concurs de rezidenţiat este aceeaşi cu cea
prevăzută pentru a doua specialitate fără concurs de rezidenţiat.
Art. 12. - (1) Inscrierile la concurs se fac la sediile
direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, respectiv
la ministerele cu reţea sanitară proprie, din momentul apariţiei în presă a
publicaţiei de concurs până la data de 29 octombrie 2010 inclusiv. Inscrierile
la rezidenţiatul pe post se vor face la direcţia de sănătate publică a
judeţului în care se află unitatea sanitară care a scos postul la concurs.
(2) Publicaţia de concurs
cuprinde:
a) data, locul şi ora desfăşurării concursului;
b) condiţiile de participare;
c) locul şi perioada de înscriere;
d) numărul de locuri;
e) lista posturilor;
f) informaţii generale.
(3) Candidaţii cetăţeni de origine etnică română din
Republica Moldova, Albania, Bulgaria, Macedonia, Serbia, Ucraina şi Ungaria şi
etnici români cu domiciliul stabil în străinătate se înscriu la concurs la
Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila" din Bucureşti, cu
respectarea prevederilor publicaţiei de concurs.
Art. 13. - Dosarul de înscriere al candidatului trebuie
să conţină următoarele documente:
a) cererea de înscriere la concurs, cu numele de
familie, iniţiala tatălui şi toate prenumele înscrise în buletinul/cartea de
identitate/paşaport, domeniul pentru care concurează, pentru cei care
candidează la rezidenţiatul pe loc, şi, respectiv, unitatea sanitară şi postul
pentru care concurează, pentru cei care candidează la rezidenţiatul pe post. In
cerere candidaţii vor menţiona acordul pentru folosirea numelui şi pentru afişarea
rezultatului pe internet;
b) xerocopia buletinului/cărţii
de identitate sau a paşaportului (paginile din care reies numele şi prenumele
candidatului, precum şi data naşterii);
c) copia legalizată a diplomei de licenţă de medic,
stomatolog (medic dentist) sau farmacist; absolvenţii din promoţia 2010 pot
prezenta adeverinţă privind promovarea examenului de licenţă;
d) adeverinţa eliberată de unitatea în care este
încadrat, din care să reiasă specialitatea în care este confirmat şi tipul
contractului individual de muncă, numai pentru rezidenţi şi specialişti;
e) certificatul medical privind starea de sănătate,
eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcţia de sănătate
publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în care se precizează că este
apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea
activităţii în domeniul pentru care candidează;
f) copia legalizată a actelor
doveditoare (certificat de căsătorie etc.) prin care şi-a schimbat numele;
g) chitanţa de plată a taxei de concurs, stabilită de
Ministerul Sănătăţii.
Art. 14. - (1) După verificarea documentelor din dosare
şi a condiţiilor de participare pentru fiecare candidat, direcţiile de sănătate
publică, respectiv ministerele cu reţea sanitară proprie alcătuiesc o singură
listă cu candidaţii pe loc, în ordinea alfabetică a numelor în cadrul
domeniului, care cuprinde următoarele rubrici:
|
Nr. crt.
|
DSP
|
Domeniul (M, D, F)
|
Numele,
iniţiala tatălui,
prenumele
|
Promoţia
|
Universitatea
de medicină
si farmacie
absolvită
|
Locul actual de muncă
|
Numărul
chitanţei de plată
a taxei
de concurs
|
Observaţii privind starea de
sănătate
|
|
funcţia
|
unitatea
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) După verificarea documentelor din dosare şi a
condiţiilor de participare pentru fiecare candidat, direcţiile de sănătate
publică, respectiv ministerele cu reţea sanitară proprie alcătuiesc o singură listă cu
candidaţii pe post, în ordinea alfabetică a numelor în cadrul domeniului, care
cuprinde următoarele rubrici:
|
Nr. crt.
|
DSP
|
Cod post
|
Domeniul (M, D, F)
|
Numele,
iniţiala tatălui,
prenumele
|
Promoţia
|
Universitatea
de medicină
şi farmacie
absolvită
|
Locul actual de muncă
|
Numărul
chitanţei
de plată
a taxei
de concurs
|
Observaţii
privind
starea de sănătate
|
|
funcţia
|
unitatea
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Art. 15. - (1) Ministerul Sănătăţii, după centralizarea
şi verificarea tabelelor cu candidaţii înscrişi, redactează, în ordine
alfabetică, lista finală cu candidaţii înscrişi la concurs, pe domenii, pe
locuri şi pe post. Repartizarea candidaţilor pe săli se face diferenţiat, pe
domeniile pentru care s-au înscris.
(2) La data de 17 noiembrie 2010, candidaţii pot afla
sala şi ora începerii probei de concurs vizitând adresa de internet pe site-ul www.rezidentiat.info
(3) Cu cel puţin 24 de ore înainte de concurs, la
fiecare sală se afişează lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă.
CAPITOLUL IV
Desfăşurarea concursului
Art. 16. - (1) Concursul se desfăşoară în ziua de
duminică, 21 noiembrie 2010.
(2) In dimineaţa zilei de
concurs, la ora 7,30, şeful de sală şi supraveghetorii lipesc, în dreptul
fiecărui loc din sală, o legitimaţie de bancă cu numărul de ordine al candidatului
respectiv, număr corespunzător cu cel aflat în listele candidaţilor.
(3) Incepând cu ora 8,30,
candidaţii pot intra în sala în care au fost repartizaţi. La intrare se
legitimează în faţa şefului de sală cu buletinul/cartea de identitate sau paşaportul,
documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de
document valabil nu sunt primiţi în sala de concurs.
Art. 17. - (1) Candidaţii sunt aşezaţi în sală în
ordine alfabetică, conform listelor finale afişate, cu excepţia perechilor
soţ-soţie, fraţi-surori, care au obligaţia, sub sancţiunea anulării lucrării şi
eliminării din concurs, să semnaleze şefului de sală aceste situaţii, pentru a
putea fi aşezaţi separat. Candidaţii aflaţi în sală pot declara, sub semnătură,
situaţiile menţionate mai sus. Fiecare candidat se aşază la locul indicat prin
legitimaţia de bancă. Candidaţii ocupă numai locurile indicate de organizatori
şi nu au voie să le schimbe între ei. In cazul în care locul desemnat iniţial
nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar
numai la indicaţia şefului de sală.
(2) Candidaţii sunt aşezaţi în
sală în aşa fel încât să rămână cel puţin un loc liber între 2 candidaţi.
(3) In prezenţa tuturor
candidaţilor, şefii de sală citesc instrucţiunile privind modul de desfăşurare
a concursului.
Art. 18. - (1) Incepând cu ora 8,45 se împart candidaţilor grilele pentru răspuns şi câte o carioca neagră
pentru completarea grilei (atât pentru completarea răspunsurilor considerate
corecte, cât şi pentru completarea datelor de identitate). Cele 4 tipuri de
grile pentru răspuns se împart după algoritmul stabilit de Comisia comună
centrală.
(2) Se procedează la verificarea de către fiecare
candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greşeli de tipărire, caz
în care grila respectivă este înlocuită. Fiecare candidat completează apoi
datele personale în spaţiul special de pe grilă, cu litere majuscule.
(3) Şeful de sală şi
supraveghetorii verifică corectitudinea datelor înscrise, confruntându-le cu
actul de identitate al candidatului şi cu legitimaţia de bancă. După această
operaţiune, actul de identitate al fiecărui candidat rămâne pe bancă pe toată
durata probei scrise. Candidaţii poartă întreaga responsabilitate asupra
datelor personale înscrise pe grilă.
(4) Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebări sunt
aduşi la săli în jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci este constatată de
şeful de sală şi de 3 candidaţi din sala respectivă. La ora 10,00 se
desigilează sacii în toate sălile de concurs. Se împart apoi candidaţilor
caietele cu întrebări, ţinându-se cont de tipul de grilă primit anterior. Din
momentul în care a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de
concurs, care este de 4 ore. Şeful de sală notează la loc vizibil (fie prin scriere pe tablă, fie pe o
hârtie, care este afişată) şi informează candidaţii despre ora de începere şi
ora de terminare a concursului.
(5) Fiecare candidat verifică
caietul cu întrebări, fiind schimbate caietele cu greşeli de tipărire.
(6) Intreaga responsabilitate asupra corespondenţei
dintre tipul de grilă şi cel al caietului cu întrebări
revine candidatului.
(7) Candidaţii care nu sunt
prezenţi în sală în momentul deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări nu
mai au acces în sala de concurs.
(8) In timpul concursului candidaţii nu au voie să
consulte niciun fel de materiale, să discute cu ceilalţi candidaţi, să copieze
sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Materialele
documentare sunt depozitate într-un colţ al sălii, unde candidaţii nu au acces
până la terminarea concursului.
(9) La terminarea concursului
candidaţii predau şefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu
întrebări rămâne în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, din orice
motiv, părăsesc sala în primele 3 ore de concurs.
(10) Candidaţii absenţi şi cei care se retrag din
concurs sunt menţionaţi ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se
retrag predau grila de răspuns şi caietul cu întrebări, sub semnătură, şi pot
părăsi sala doar după expirarea primelor 30 de minute de la începerea
concursului. Şeful de sală scrie pe grila lor „Retras din concurs". Aceste
grile sunt preluate, constituind documente pe baza cărora, în lista finală,
pentru candidatul care s-a retras, se face menţiunea „Retras din concurs".
După părăsirea sălii, niciunui candidat nu îi mai este permisă revenirea (pe
perioada desfăşurării probei) pentru niciun motiv, cu excepţia situaţiei în
care un candidat are necesităţi fiziologice, caz în care este însoţit de 2 supraveghetori
şi poate lipsi din sală maximum 10 minute. Timpul absenţei din sală nu
prelungeşte durata probei pentru candidatul respectiv.
(11) Grilele de răspuns bune de corectat se predau de
către candidaţi, sub semnătură, şefului de sală. Corectura acestor grile se
face în mod electronic, în sala de concurs, în prezenţa autorului şi a încă 2
candidaţi din sala respectivă, care semnează pe grilă. După anunţarea
punctajului tuturor candidaţilor din sala respectivă, şeful de sală, în
prezenţa a 3 candidaţi, ambalează şi sigilează plicul cu grilele corectate şi
discheta.
(12) Grilele de răspuns cu
menţiunea „Retras din concurs" se ambalează separat.
(13) Grilele de răspuns greşite
şi cele nefolosite sunt ambalate separat şi poartă menţiunea „Anulat".
(14) Pe fiecare plic cu grile
(grile corectate, grile cu menţiunea „Retras din concurs" şi grile
„Anulat") se menţionează sala, numărul de candidaţi, numărul de grile
corectate, respectiv „Retras din concurs", „Anulat".
(15) Şefii de sală completează
un proces-verbal privind numărul de candidaţi înscrişi, candidaţi prezenţi,
grile de răspuns, caiete cu întrebări şi dischete primite şi returnate.
Procesele-verbale sunt semnate de şefii de sală, supraveghetori şi 3 candidaţi.
(16) Coletele şi
procesele-verbale sunt puse în saci, care sunt sigilaţi la rândul lor şi
predaţi reprezentanţilor Comisiei comune centrale. Pentru sigilare se folosesc
cleşti speciali, care se găsesc la reprezentantul desemnat de Comisia comună
centrală răspunzător de locaţia respectivă de concurs.
(17) Sacii sunt transportaţi la
sediul Comisiei comune centrale. Camerele în care se depozitează sacii sunt
sigilate de preşedintele Comisiei comune centrale.
CAPITOLUL V
Clasificarea candidaţilor
Art. 19. - Preşedintele Comisiei comune centrale de
rezidenţiat împreună cu colectivele care au alcătuit întrebările de concurs
sunt prezenţi în ziua concursului, începând cu ora 11,00, la sediul comisiei.
Grilele cu răspunsuri sunt multiplicate în prezenţa membrilor Comisiei comune
centrale de rezidenţiat şi transmise în săli prin delegaţi, în plicuri
sigilate. Plicul este înmânat şefului de sală de către delegaţi la expirarea
celor 4 ore de concurs şi după predarea de către candidaţi a grilelor pentru
corectat.
Art. 20. - (1) Eventualele contestaţii privind
răspunsurile corecte sunt depuse de candidaţi în termen de 24 de ore din
momentul transmiterii grilelor în sălile de concurs. Contestaţiile se depun la
Ministerul Sănătăţii sau se transmit prin fax la nr. 021/255.64.06.
(2) Comisia comună centrală
analizează şi comunică răspunsurile corecte rămase definitive, în termen de 48
de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea
grilei corecte rămase definitivă se face prin publicarea pe internet pe site-ul
www.rezidentiat.info şi prin
afişarea la Ministerul Sănătăţii şi constituie răspuns la contestaţiile
primite.
(3) In urma analizării contestaţiilor şi stabilirii
grilei corecte rămase definitivă, punctajele comunicate în săli pot suferi
modificări.
Art. 21. - (1) Prelucrarea rezultatelor
stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă se face de către o
comisie de specialişti propuşi de Comisia comună centrală şi desemnaţi prin
ordin al ministrului sănătăţii. Membrii acestei comisii nu au voie să introducă
sau să scoată din sala respectivă niciun fel de material. In sala respectivă nu
au acces decât persoanele care formează comisia menţionată.
(2) Grila corectă rămasă definitivă este aplicată
tuturor candidaţilor de la domeniul respectiv, indiferent dacă au contestat sau
nu grila cu răspunsuri anunţată în sălile de concurs.
Art. 22. - Inainte de alcătuirea clasificărilor,
comisia desemnată la art. 21 alin. (1) procedează la desfacerea sacilor şi la
verificarea conţinutului fiecărui colet, semnalând eventualele neconcordanţe.
Art. 23. - (1) Clasificarea pe domenii rezultă prin
unificarea electronică a rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei
corecte rămase definitivă. Clasificarea pentru rezidenţiatul pe loc se face pe
domenii, separat de clasificarea pentru rezidenţiatul pe post. Clasificarea
pentru rezidenţiatul pe post se face pentru fiecare post în parte.
(2) Rezultatele concursului naţional de rezidenţiat se
confirmă prin ordin al ministrului sănătăţii.
CAPITOLUL VI
Rezultate. Alegerea postului sau a locului în
specialitate şi a centrelor de pregătire
Art. 24. - (1) Data afişării clasificărilor pe domenii,
pe loc şi post, este anunţată în timp util prin mass-media şi pe site-ul www.rezidentiat.info
(2) Clasificările, data şi locul alegerii locurilor în
specialitate şi a centrelor de pregătire, precum şi data şi locul repartiţiei
candidaţilor promovaţi la concursul de rezidenţiat pe post sunt afişate la
Ministerul Sănătăţii sau pot fi accesate pe internet la
adresa www.rezidentiat.info
Art. 25. - (1) Alegerea locului în specialitate şi a
centrelor de pregătire se face prin teleconferinţă, în două zile consecutive,
în intervalul orar 9,00-21,00. Pentru informarea candidaţilor la sfârşitul primei zile de repartiţie vor
fi afişate pe site-ul www.rezidentiat.info locurile (şi posturile rămase neocupate). Candidaţii au
posibilitatea de a se prezenta la unul dintre centrele universitare medicale:
Arad, Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Craiova, Constanţa, Galaţi, Iaşi, Oradea,
Sibiu, Târgu Mureş sau Timişoara.
(2) Candidaţii care au concurat la rezidenţiatul pe
post şi au obţinut punctaj de promovare se vor prezenta la direcţiile de
sănătate publică din judeţul în care se găseşte unitatea sanitară care a
publicat postul la concurs, în prima zi lucrătoare după efectuarea repartiţiei
candidaţilor reuşiţi la rezidenţiatul pe loc, la ora 9,00. Primii clasaţi vor
primi dispoziţie de repartizare pentru posturile pentru care au concurat. In
cazul în care candidaţii clasaţi pe primul loc sau împuterniciţii acestora nu
sunt prezenţi la repartiţie, comisia constituită la nivelul direcţiei de
sănătate publică consemnează în procesul-verbal întocmit în acest sens absenţa,
cu menţionarea orei şi minutului apelului, şi atribuie postul următorului
clasat. Direcţiile de sănătate publică vor înainta Ministerului Sănătăţii un
tabel cu candidaţii care au primit repartiţii pentru rezidenţiatul pe post în
următoarea zi după eliberarea dispoziţiilor şi o copie a procesului-verbal.
Pregătirea în specialitate a acestora se va efectua în centrele universitare
Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Târgu Mureş, Craiova şi Timişoara, în funcţie de
regiunea de dezvoltare în care se găseşte unitatea sanitară care a scos postul
la concurs. Dacă în centrul universitar respectiv nu se poate efectua
pregătirea în specialitatea obţinută, atunci rezidentul va solicita
Ministerului Sănătăţii un alt centru de pregătire.
Art. 26. - (1) Candidaţii sau împuterniciţii acestora
care nu sunt prezenţi la data, ora şi locul fixate pentru alegerea postului sau
a locului în specialitate şi a centrului de pregătire pierd drepturile
conferite de concurs.
(2) Posturile scoase la concurs
pentru care nu au fost candidaţi înscrişi sau posturile pentru care candidaţii
nu au obţinut punctajul minim nu se vor putea alege de alţi candidaţi.
CAPITOLUL VII
Metodologia de selecţie pentru locuri suplimentare în medicina de familie
Art. 27. - Pentru candidaţii
care au concurat la rezidenţiatul pe loc şi pe post pentru domeniul medicină şi
au obţinut punctaj de promovare, dar nu au ales loc sau post, se poate alcătui
o nouă clasificare şi aceştia vor participa la o nouă selecţie pentru alegerea
de locuri de rezidenţiat în specialitatea medicină de familie, care va avea loc
la o dată ce va fi anunţată în timp util prin mass-media şi pe site-ul www.rezidentiat.info. Odată cu anunţarea
clasificării şi a datei acestei repartiţii se vor publica şi numărul de locuri
suplimentare în specialitatea medicină de familie, precum şi unităţile şi
centrele de pregătire pentru aceştia.
CAPITOLUL VIII
Exemplificări privind tipurile de întrebări şi modul de punctare
Art. 28. - Caietele de concurs
au un număr de 200 de întrebări pentru fiecare domeniu. Toate întrebările de
concurs sunt elaborate de comisiile de specialişti stabilite de preşedintele
Comisiei comune centrale şi sunt diferite de cele deja publicate.
Art. 29. - (1) Cele 200 de
întrebări de concurs sunt de două tipuri, astfel:
a) 25% din total sunt întrebări tip complement simplu,
cu un singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare cu
răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări
candidaţii marchează mai mult sau mai puţin de un
răspuns corect, întrebarea se anulează (punctaj 0);
b) 75% din total sunt întrebări tip complement multiplu
cu 2-4 răspunsuri corecte; fiecare întrebare cu răspunsuri corecte este notată
cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări candidatul marchează mai puţin de două
sau mai mult de 4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0).
(2) In caietul de concurs se
precizează întrebările de tip complement simplu şi întrebările de tip
complement multiplu.
Exemplu de punctare:
A B C D E = întrebare cu două răspunsuri corecte A şi C
- In cazul în care candidatul marchează corect A şi C,
primeşte 5 puncte, astfel:
ABCDE
x x
1 1 1 1 1=5 puncte
- In cazul în care candidatul marchează A şi B,
primeşte 3 puncte, astfel:
ABCDE
x x
1 0 0 1 1=3 puncte
(3) Departajarea candidaţilor cu punctaj egal se face
pe baza punctajului ponderat, care reprezintă calculul statistic în funcţie de
răspunsurile corecte date de toţi candidaţii la întrebarea considerată cu
gradul de dificultate cel mai mare.
(4) Departajarea candidaţilor care au obţinut punctajul
maxim posibil se face prin susţinerea unei probe suplimentare de departajare.
Această probă constă în 100 de întrebări din tematica şi bibliografia aprobate,
de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 de ore înainte de susţinerea
probei, într-un sediu securizat. Această probă are loc în ziua de sâmbătă, 27
noiembrie 2010, în centrul universitar în care s-a desfăşurat concursul.
Corectura se face în mod electronic în sala de concurs, în prezenţa
candidaţilor. Rezultatele sunt folosite pentru alcătuirea unei ierarhizări a
candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil. Candidaţii care nu se
prezintă la proba de departajare figurează în clasificare în ordine alfabetică,
după ierarhizarea candidaţilor care au susţinut proba de departajare.
(5) Pentru susţinerea probei de
departajare nu se percepe taxă.
CAPITOLUL IX
Probleme de organizare
Art. 30. - Pentru buna desfăşurare a concursului de
rezidenţiat se stabilesc grupuri de lucru pentru îndeplinirea următoarelor
obligaţii:
a) publicarea tematicii şi a bibliografiei de concurs,
precum şi a metodologiei de desfăşurare a concursului - coordonator este
preşedintele Comisiei comune centrale;
b) stabilirea numărului de locuri şi de posturi pe
domenii şi centre de pregătire, conform prevederilor legale;
c) rezolvarea problemelor
financiare (propunerea taxei şi încasarea acesteia, cheltuieli pentru chirii,
materiale, plata personalului care a contribuit la concurs etc.) - responsabil
este Ministerul Sănătăţii;
d) închirierea sălilor pentru concurs, prezentarea unui
tabel cu locul, numele şi capacitatea fiecărei săli, avându-se grijă să rămână
în fiecare sală 1-3 locuri libere (în funcţie de capacitatea sălii), şi
verificarea cu o săptămână înainte a condiţiilor de lucru în sala respectivă
(căldură, lumină, aerisire, scaune bune etc.) - responsabil este preşedintele
Comisiei comune centrale;
e) asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni
(hârtie, carioci de culori diferite, hârtie de împachetat, plicuri pentru grile, sfoară, dischete noi, cleşti pentru sigilat
etc.) - responsabil este Ministerul Sănătăţii;
f) organizarea supravegherii concursului - responsabil
este preşedintele Comisiei comune centrale, care are următoarele atribuţii:
- solicitarea, prin
Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila" din Bucureşti şi
Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti, a unui număr suficient
de supraveghetori (un supraveghetor la 25 de candidaţi cu un minim de 3
persoane pentru o sală);
- desemnarea şefilor de
clădire, de sală şi a supraveghetorilor pe locuri de concurs;
- instruirea acestora cu o săptămână înainte de
concurs;
g) întocmirea şi tipărirea listelor cu candidaţi, a
legitimaţiilor de bancă şi împărţirea candidaţilor pe săli în funcţie de
capacitatea fiecăreia, afişarea acestora şi transmiterea spre web master pentru
publicare pe internet - responsabili sunt Ministerul Sănătăţii şi preşedintele
Comisiei comune centrale;
h) elaborarea şi tipărirea instrucţiunilor pentru şefii
de clădire, de sală, supraveghetori şi candidaţi - coordonator este
preşedintele Comisiei comune centrale;
i) elaborarea şi tipărirea documentelor nesecrete
(procese-verbale, diferenţiate pentru şefii de clădiri şi de sală, de
predare-primire a sacilor cu caiete cu întrebări şi de predare-primire de la
sfârşitul concursului, pentru plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu
grile anulate sau nefolosite, grile „Retras din concurs", caiete cu
întrebări nefolosite, atât ale şefilor de sală către şefii de clădire, cât şi
ale şefilor de clădire către Comisia comună centrală; procese-verbale privind
derularea concursului, completate şi semnate de şefii de sală şi de
supraveghetori, grile de răspuns, plicuri ce conţin borderourile de predare a
grilei pentru corectat şi de luare la cunoştinţă a punctajului) - responsabil
este Ministerul Sănătăţii;
j) tipărirea caietelor cu întrebări - responsabil este
preşedintele Comisiei comune centrale;
k) transportul caietelor cu întrebări la sălile de
concurs şi apoi al grilelor corectate la locul stabilit de Comisia comună
centrală, pregătirea maşinilor şi a personalului de însoţire - responsabil este
preşedintele Comisiei comune centrale;
l) pregătirea pentru corectură,
după aducerea la săli a aparaturii electronice şi asigurarea personalului
necesar, altul decât şefii de sală sau supraveghetorii - responsabil este
preşedintele Comisiei comune centrale;
m) stabilirea programului de corectare a grilelor pe
calculator - responsabil este Ministerul Sănătăţii;
n) citirea grilelor prin
scanare - responsabil este preşedintele Comisiei comune centrale;
o) stabilirea grilei de răspuns - responsabil este
preşedintele Comisiei comune centrale;
p) stabilirea clasificărilor finale în ordinea
descrescătoare a punctajelor, cu departajare conform prevederilor art. 29 alin.
(3) şi (4), pe domenii - responsabil este preşedintele Comisiei comune
centrale;
q) afişarea clasificărilor finale - responsabil este
preşedintele Comisiei comune centrale;
r) crearea unei pagini web pe internet în care se publică toate informaţiile nesecrete legate de concurs (distribuţia
pe săli a candidaţilor, locul de afişare a acestor date, instrucţiuni pentru
candidaţi, punctaje obţinute, cataloagele finale în ordinea clasificării etc.)
- responsabil este Ministerul Sănătăţii;
s) alegerea posturilor şi a locurilor publicate la
rezidenţiat şi a centrelor de pregătire - responsabil este preşedintele
Comisiei comune centrale.
Art. 31. - (1) Pregătirea materialelor necesare
desfăşurării concursului presupune realizarea grilelor pentru răspuns,
pregătirea sacilor cu materiale nesecrete şi realizarea caietelor cu întrebări.
(2) Grilele pentru răspuns se
tipăresc până la data de 5 noiembrie 2010, într-un număr dublu faţă de numărul
candidaţilor înscrişi pe liste plus o rezervă de 10% din fiecare tip, pentru a
preîntâmpina posibilele dificultăţi generate de distribuţia diferită a fiecărui
tip de grilă în săli. Grilele sunt de 4 tipuri, notate A, B, C şi D, pentru
fiecare domeniu, corespunzător cu notarea caietelor cu întrebări, astfel încât
în săli candidaţii care au locurile apropiate să aibă grile şi caiete de tipuri
diferite.
(3) Pregătirea sacilor pentru săli conţinând toate
materialele nesecrete necesare (cu excepţia caietelor cu întrebări) se face de
Comisia comună centrală, în săptămâna premergătoare concursului. Fiecare sac,
pe care se scriu domeniul, clădirea, sala, precum şi conţinutul sacului,
cuprinde următoarele materiale:
- colete sigilate cu grile pentru răspuns; numărul
grilelor pentru răspuns este dublu faţă de numărul candidaţilor din sala
respectivă (+ 10%), în aşa fel încât să se asigure posibilitatea schimbării
grilei cu una de acelaşi tip, o dată pentru fiecare candidat, în cazul în care
candidatul a făcut greşeli şi solicită schimbarea grilei; pe fiecare colet se
scriu sala, numărul de candidaţi din sala respectivă, numărul de grile pentru
răspuns conţinute de colet (numărul candidaţilor din sala respectivă x 2 +
10%);
- pixuri-cariocă negre pentru completarea grilei de
răspuns; numărul pixurilor-cariocă este corespunzător numărului candidaţilor
din sala respectivă + 30% rezervă;
- plicuri format A4 pentru împachetarea grilelor
corectate;
- coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce se
introduc în plicuri;
- plicuri format A5 conţinând plumbii şi sârma pentru sigilat sacii;
- bandă adezivă pentru
sigilarea plicurilor cu grilele corectate şi a coletelor cu grile anulate şi
retrase din concurs;
- sfoară pentru legarea coletelor cu grile;
- hârtie de împachetat pentru coletele cu grile anulate
şi retrase din concurs;
- sârme cu plumbi;
- pixuri-cariocă de culoare roşie.
(4) Sacii cu materialele
nesecrete sigilaţi sunt depozitaţi la nivelul Comisiei comune centrale, cu două
zile înainte de concurs. Sediul este sigilat. In dimineaţa zilei de concurs,
sacii sigilaţi, conţinând
cele de mai sus, separat pentru fiecare sală de concurs, sunt transportaţi de
comisiile special desemnate la locurile de desfăşurare a concursului.
(5) Pentru crearea şi multiplicarea caietelor cu
întrebări se desfăşoară următoarele activităţi:
a) Preşedintele Comisiei comune
centrale împreună cu coordonatorul îşi aleg grupurile de lucru pentru
conceperea întrebărilor. Aceste grupuri de lucru sunt făcute publice în ziua
concursului.
b) Intrebările sunt create după tematica şi
bibliografia deja anunţate. Ele sunt prezentate în anumite condiţii de punere
în pagină şi/sau pe dischetă pe un anumit tipar.
c) Caietele cu întrebări sunt
alcătuite şi multiplicate de o comisie special desemnată care lucrează într-un
loc de unde nu are nicio legătură cu exteriorul şi nu părăseşte locul respectiv
decât după minimum o oră de la începerea probei scrise (nu mai devreme de ora
11,00). La locul respectiv, comisia desemnată dispune de toate materialele şi
echipamentele necesare multiplicării caietelor cu întrebări şi ambalării lor în
sacii ce vor fi sigilaţi. Caietele sunt multiplicate într-un număr stabilit în
funcţie de numărul candidaţilor din fiecare sală, plus o rezervă de 20% pentru
înlocuire, în cazul unor eventuale greşeli de tipărire şi pentru
preîntâmpinarea dificultăţilor legate de distribuţia diferită a fiecărui tip în
sală. Caietele sunt multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C şi D, pentru
fiecare domeniu. Caietele conţin aceleaşi întrebări, dar ordinea acestor
întrebări este diferită pentru fiecare dintre cele 4
tipuri de caiete.
d) După multiplicarea caietelor într-un număr
corespunzător din fiecare tip, acestea sunt împachetate, pachetele sunt
sigilate cu bandă adezivă şi ştampilate (ştampila este emisă de Ministerul
Sănătăţii), puse în saci, iar sacii sunt sigilaţi cu cleştii transmişi de
Ministerul Sănătăţii. Rezerva de caiete pentru fiecare tip este pusă în sacul
desemnat pentru fiecare sală de concurs.
e) In dimineaţa zilei de concurs, sacii sigilaţi,
separat pentru fiecare sală de concurs, sunt transportaţi la locul de
desfăşurare a concursului de comisiile special desemnate. In fiecare maşină se
vor asigura minimum 2 însoţitori.
f) După terminarea operaţiunilor
de multiplicare, toate materialele rămase (rebuturi, plusuri, matriţe din
copiatoare etc.) sunt împachetate separat, sigilate şi transportate la sediul
Comisiei comune centrale, unde se păstrează până după alegerea posturilor, a
locurilor în specialitate şi a centrelor de pregătire.