Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

OUG Nr.117 din 21.12.2011

privind constituirea Infrastructurii comune de comunicaţii electronice a statului
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 940 din 30 decembrie 2011




Având în vedere cerinţele Comisiei Europene privind stimularea modernizării serviciilor publice în întreaga Europă, în special prin Agenda digitală pentru Europa şi prin Planul european de acţiune privind e-Guvernarea 2011-2015,ţinând seama că programul Soluţii de interoperabilitate pentru administraţiile publice europene pune şi mai mult accentul pe relevanţa interoperabilităţii şi colaborării la aplicarea cu succes a legislaţiei Uniunii Europene,pe baza prevederilor acordului ţărilor membre ca până în 2015 interoperabilitatea să încurajeze semnificativ furnizarea de servicii publice europene prin:a)guvernanţă şi procese adecvate, în conformitate cu politicile şi obiectivele Uniunii Europene;b)crearea unui mediu securizat care să asigure protecţia informaţiilor publice şi a datelor cu caracter personal;c)crearea unui cadru de interoperabilitate care să asigure coordonarea şi coerenţa activităţilor de e-guvernare la nivel naţional şi european,ţinând cont de necesitatea dezvoltării coerente a informatizării sectorului public al României pentru: a)diminuarea, până la anulare, a caracterului insular al concepţiei soluţiilor informaţionale şi informatice;b)eliminarea riscului apariţiei de bariere electronice arbitrare între sistemele informatice publice;c)întărirea cooperării instituţionale pentru a eficientiza serviciile societăţii informaţionale, utilizând un mediu comun de operare;d)crearea şi utilizarea în comun a resurselor informaţionale, în corelaţie cu resursele bugetare disponibile;e)dezvoltarea coerentă a interoperabilităţii, completarea cadrului juridic specific, elaborarea cadrului de lucru pentru interoperabilitate, a acordurilor de standardizare şi interoperabilitate specifice care să permită schimbul securizat de informaţii convenit,luând în considerare necesitatea reducerii accelerate a decalajului existent faţă de nivelul atins de ţările dezvoltate la nivel european şi mondial, precum şi nevoia de coordonare cu dezvoltarea reţelelor de comunicaţii electronice ale celorlalte state membre, având în vedere procentul redus (circa 12%) al autorităţilor administraţiei publice şi al instituţiilor statului, precum şi al companiilor naţionale, regiilor autonome şi al societăţilor comerciale aflate sub autoritatea entităţilor publice, care sunt conectate prin reţelele de comunicaţii aflate în administrarea entităţilor de stat cu atribuţii în domeniul comunicaţiilor electronice, având în vedere necesitatea demarării imediate a implementării proiectului „Infrastructura comună de comunicaţii electronice a statului“ şi complexitatea tehnică a acestuia derivată din caracteristicile actuale ale reţelelor de comunicaţii şi ale sistemelor informatice instituţionale, ţinând cont că operaţionalizarea imediată a Infrastructurii comune de comunicaţii electronice a statului constituie un obiectiv prioritar şi vizează crearea suportului tehnic şi operaţional necesar pentru implementarea la nivel naţional a serviciilor de guvernare electronică, contribuind astfel la buna guvernare şi creşterea calităţii vieţii cetăţenilor, interese publice majore ale României, ţinând cont de necesitatea implementării la termenele prevăzute a prevederilor Hotărârii Consiliului Suprem de Apărare a Ţării nr. 14 din 25 ianuarie 2011, luând în considerare faptul că neadoptarea unei asemenea măsuri ar putea avea efect negativ asupra calităţii şi costurilor cooperării instituţionale, calendarului general al implementării cadrului de interoperabilitate şi asupra coerenţei activităţilor de eguvernare, luând în considerare că toate aceste aspecte sunt de interes public şi reprezintă situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Articolul 1Se aprobă constituirea Infrastructurii comune de comunicaţii electronice a statului, denumită în continuare Infrastructură comună. Articolul 2(1) Infrastructura comună reprezintă un obiectiv de interes public major al statului român, fiind destinată asigurării suportului tehnologic, eficient, securizat şi rapid pentru conectarea beneficiarilor, aşa cum sunt definiţi în prezenta ordonanţă de urgenţă, la reţeaua integrată de comunicaţii electronice administrativă a statului şi la reţeaua de comunicaţii administrativă a Uniunii Europene.(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) infrastructurile ce asigură funcţionarea reţelelor de comunicaţii diplomatice ale statului român. Articolul 3În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)infrastructura comună constituie infrastructura integrată de comunicaţii electronice pentru schimbul de date şi documente în format electronic în interiorul şi între autorităţile şi instituţiile publice, precum şi pentru companiile naţionale, regiile autonome şi societăţile comerciale aflate sub autoritatea, coordonarea sau subordonarea acestora, al căror capital social este deţinut integral ori majoritar de către autorităţile şi instituţiile publice, pentru schimbul de date între acestea şi autorităţile şi instituţiile publice; b)integratorul tehnic al infrastructurii comune este Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, organ central de specialitate al statului, conform prevederilor Legii nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cu modificările şi completările ulterioare; c)companiile specializate sunt operatorii economici cu capital integral sau majoritar de stat, respectiv: Societatea Naţională de Radiocomunicaţii - S.A., Societatea Comercială TELETRANS - S.A., Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica“ - S.A. şi Societatea Comercială „Telecomunicaţii CFR“ - S.A.; d)beneficiarii infrastructurii comune sunt autorităţile şi instituţiile publice, precum şi companiile naţionale, regiile autonome şi societăţile comerciale aflate sub autoritatea, coordonarea sau subordonarea acestora, al căror capital social este deţinut integral ori majoritar de către autorităţile şi instituţiile publice, pentru schimbul de date între acestea şi autorităţile şi instituţiile publice.Lista beneficiarilor din categoria companiilor naţionale, regiilor autonome şi societăţilor comerciale aflate sub autoritatea, coordonarea sau subordonarea acestora, al căror capital social este deţinut integral ori majoritar de către autorităţile şi instituţiile publice, se va elabora de către Consiliul de coordonare interministerial pentru coordonarea infrastructurii comune de comunicaţii a statului român şi a centrelor de servicii informatice, denumit în continuare, Consiliul de coordonare interministerial, şi se aprobă prin hotărâre a Guvernului; e)elementele de infrastructură reprezintă resursele infrastructurii de comunicaţii disponibile şi aflate în administrarea integratorului tehnic şi/sau în concesiunea/proprietatea companiilor specializate, respectiv: fibre optice în cablurile de fibră optică şi echipamente asociate, segmente de infrastructură de radiocomunicaţii, spaţii tehnice ori pe piloni şi utilităţi aferente; f)elementele de infrastructură disponibile sunt acele resurse de infrastructură care, fiind integrate funcţional în infrastructura comună, nu influenţează negativ misiunile critice ale entităţilor prevăzute la lit. b) şi c) sau activităţile cu caracter economic ale companiilor specializate. Articolul 4Infrastructura comună se organizează în conformitate cu standardele, reglementările şi recomandările naţionale, europene şi internaţionale din domeniul comunicaţiilor electronice şi tehnologiei informaţiei. Articolul 5(1) Activităţile privind constituirea, funcţionarea şi dezvoltarea infrastructurii comune sunt coordonate de către Consiliul de coordonare interministerial constituit în acest scop şi care îndeplineşte atribuţiile prevăzute prin Hotărârea Guvernului nr. 319/2011 privind înfiinţarea Consiliului de coordonare interministerial pentru coordonarea infrastructurii comune de comunicaţii electronice a statului român şi a centrelor de servicii informatice.(2) Activitatea Consiliului de coordonare interministerial se desfăşoară cu respectarea independenţei decizionale a companiilor specializate în ceea ce priveşte activităţile economice desfăşurate pe piaţă.(3) Cheltuielile legate de dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii comune se realizează numai cu avizul Consiliului de coordonare interministerial.(4) Consiliul de coordonare interministerial elaborează mecanismele de control aferente scopului prezentei ordonanţe de urgenţă în conformitate cu atribuţiile şi competenţele prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 319/2011.(5) Consiliul de coordonare interministerial va aproba numai integrarea elementelor de infrastructură ale căror costuri de utilizare sunt egale sau mai mici cu cele oferite de piaţa publică de comunicaţii. Articolul 6(1) Pentru realizarea infrastructurii comune se vor integra funcţional elementele de infrastructură prevăzute la art. 3 lit. e).(2) Elementele de infrastructură prevăzute la art. 3 lit. e) şi f) îşi menţin regimul de proprietate avut la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.(3) Elementele de infrastructură integrate vor fi utilizate de integratorul tehnic numai în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă şi se stabilesc pe bază de protocoale între integratorul tehnic şi companiile specializate. Articolul 7(1) În scopul utilizării infrastructurii comune, autorităţile şi instituţiile publice încheie protocoale cu integratorul tehnic.(2) În scopul utilizării infrastructurii comune, companiile naţionale, regiile autonome şi societăţile comerciale aflate sub autoritatea, coordonarea sau subordonarea autorităţilor şi instituţiilor publice pot încheia protocoale cu integratorul tehnic. Articolul 8Autorităţile şi instituţiile publice cu atribuţii în domeniul apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale îşi pot constitui reţele şi infrastructuri de comunicaţii electronice proprii, scop în care se pot utiliza şi resurse de comunicaţii din infrastructura comună, în baza unei solicitări adresate integratorului tehnic. Articolul 9(1) Dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii comune se pot realiza prin includerea elementelor de infrastructură disponibile care rezultă prin implementarea programelor proprii de dezvoltare ale reţelelor de comunicaţii electronice aflate în competenţa entităţilor juridice prevăzute la art. 3 lit. b) şi c).(2) În situaţia în care infrastructura comună nu dispune de resurse proprii suficiente pentru conectarea beneficiarilor, integratorul tehnic va închiria resurse sau va încheia contracte de achiziţie publică de servicii de comunicaţii, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.(3) Integratorul tehnic cooperează permanent cu companiile specializate care deţin elementele de infrastructură integrate în infrastructura comună, în vederea asigurării administrării, mentenanţei şi a bunei operări a acesteia.(4) Integratorul tehnic suportă din bugetul propriu costurile necesare companiilor specializate pentru menţinerea în funcţiune a elementelor de infrastructură care sunt integrate funcţional în infrastructura comună.(5) Cheltuielile prevăzute la alin. (4) vor fi calculate de companiile specializate în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi sunt supuse controlului autorităţilor abilitate.(6) Integrarea elementelor de infrastructură se va face numai în condiţiile în care costurile prevăzute la alin. (4) sunt la acelaşi nivel sau mai mici decât cele suportate de companiile specializate pentru elemente de infrastructură care nu sunt puse la dispoziţia infrastructurii comune. Articolul 10(1) Infrastructură comună în ansamblu şi/sau elementele componente ale acesteia nu pot fi utilizate în scop comercial.(2) Serviciile de comunicaţii electronice asigurate de infrastructura comună nu au caracter comercial. Articolul 11Infrastructura comună îndeplineşte următoarele cerinţe principale: a)asigură un mediu tehnologic modern, sigur şi flexibil care să dispună de capabilităţi tehnice necesare interconectării reţelelor de date ale beneficiarilor; b)asigură condiţiile tehnico-funcţionale pentru realizarea interoperabilităţii cu reţelele de comunicaţii dezvoltate la nivelul beneficiarilor şi cu reţeaua de comunicaţii administrativă a Uniunii Europene. Articolul 12Modalităţile de colaborare dintre integratorul tehnic şi companiile specializate privind infrastructura comună se stabilesc pe bază de protocoale. Articolul 13Autorităţile publice având calitatea de concendent negociază, în condiţiile legii, contractele de concesiune care privesc bunuri ce cuprind elemente de infrastructură, în scopul realizării prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă. Articolul 14În termen de 45 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Guvernul va aproba prin hotărâre înfiinţarea reţelei „Intranetul statului“, pe suportul de comunicaţii asigurat de infrastructura comună. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, Valerian Vreme Ministrul administraţiei şi internelor, Constantin-Traian Igaş Ministrul apărării naţionale, Gabriel Oprea Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri, Ion Ariton Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Daniela Boagiu Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Ialomiţianu


COMENTARII la OUG 117/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 117 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 189 2000
    Ziua bună Fiecare One aici ... Am Victoria Anita Crawford din Bahrain, am ajuns doar împrumut mea de la aceasta companie în această dimineață, o cantitate împrumut de €4 milioane de euro, fără nici o întârziere, după aplicarea pentru un credit in banca, dar ei resping cererea mea de credit form.Please îi contactați în cazul în care sunt interesați în obținerea unui împrumut de aici este de e-mail lor. marlyeduarda94@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 30 1990
    Bună seara. Întrebare intrebatoare. Codul Muncii din acea perioada spunea la art 69 de transferul în interesul serviciului. Dacă în cartea mea de munca apare ca în anul 1992 am fost încadrată la o instituție de stat prin transfer în interesul serviciului, eu trebuia au ba sa dau concurs?! Legea 30 se bate cap în cap cu Codul muncii. Poate ma poate ajuta cineva cu un răspuns. Va mulțumesc!
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    $READ MY STORY ON HOW I BECAME DEBT FREE WITH TIPS OF DETECTING A LOAN SCAM ON-LINE !!$$$$$ Attention To The World, If you need a genuine and reliable loan help,and don’t want to be a scam victim,I think this is for you.This is a testimony on how,I was ripped off by some idiot that calls themselves lenders,and how I finally got my financial freedom through a God sent helper that finally gave my life a meaning,with the least cheapest rates as to 2% interest and little TOKEN other requirements and they don’t give a damn to your credit score… For more info on how to reach this great man just email him now and tell him that Mark Shores testify about him on the internet his email address is: slivinumarko@yahoo.com ... CONTACT THIS GREAT LOAN LENDER TODAY VIA THIS EMAIL ADDRESS:slivinumarko@yahoo.com and my everyday prayer to this great man is that GOD WILL NEVER STOP BLESSING AND PROTECTING HIS FAMILY because he put an endless smile on my faces and am 100% DEBT FREE TODAY.......
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    HOW I GOT MY LOAN FROM THIS GREAT COMPANY CALLED SLIVINU MARKO LOAN COMPANY Hello to All across the globe, I am Martha Loiussa, currently living in NEW YORK now, USA. I am a widow at the moment with 2 kids and I was stuck in a financial situation in April 2015 and I needed to refinance and pay my bills. I tried seeking loans from various loan firms both private and corporate but never with success, and most banks declined my credit ,do not full prey to those hoodlums at there that call them self money lender they are all scam , all they want is your money and you well not hear from them again they have done it to me twice before I meet Mr Slivinu Marko the most interesting part of it is that my loan was transfer to me within 74hours so I will advice you to contact Mr Slivinu Marko if you are interested in getting loan and you are sure you can pay him back on time you can contact him via email……… ( slivinumarko@yahoo.com ) No credit check, no co signer with just 2% interest rate and better repayment plans and schedule if you must contact any firm with reference to securing a loan without collateral then contact Mr Slivinu Marko today for your loan They offer all kind of categories of loan they Short term loan (5_10years) Long term loan (20_40) Media term loan(10_20) They offer loan like Home loan............., Business loan........ Debt loan ....... Student loan..........,Business start up loan Business loan....... , Company loan.............. etc Email..........( slivinumarko@yahoo.com ) When it comes to financial crisis and loan then Mr Slivinu Marko loan financial is the place to go please just tell him I Martha Loiussa direct you Good Luck.... HS EMAIL IS : slivinumarko@yahoo.com ......................
ANONIM a comentat Legea 189 2000
    De la primarie ati primit informatiile partial adevarate. Conform art 502 aliniat 7 a fost abrogat art.8 alin 1 din legea 118/1990 care preciza ca este scutit de la plata impozitelor locale beneficiarul legii 118/1990 si deci ale legii 189/2000. Aici au dreptate. Dar,tot in cod fiscal ,este precizat ca, persoanele beneficiare ale legii 118/1990 si deci si ale legii 189/2000 sunt scutite de impozit pe cladirea folosita ca DOMICILIU-vezi art.456 litera s. Asta nu v- au spus cei de la primarie. In cazul in care cladirea dvs este folosita in scop nerezidential atunci nu mai beneficiati de nicio reducere si va supuneti codului fiscal ( trebuie raport de evaluare daca cladirea este mai veche de 5 ani si plata impozit conform hotararii consiliului local intre 0,2 si 1,3 la suta din valoarea cf raportului de evaluare sau act de vanzare-cumparare/ proces verbal pt cladiri noi de pana in 5 ani. Nu sunt jurist dar asta e pararea mea. Va rog sa verificati si sa cititi articolele mentionate mai sus si sa solicitati primarie punctul de vedere daca aveti noutati sa ni le transmiteti si noua.
ANONIM a comentat Hotărârea 18 2016
     Acest lucru a informa publicul larg acest împrumut ușor este acum dat afara de la rata dobânzii de 2%, numai ca sunt necesare oameni serioase să se înscrie. e-mail de contact: jadkimi@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 16 2016
    Dragi Investitorii / Candidați financiare. Suntem o investitori privați / împrumut Creditor inregistrat! Crezi nevoie de asistență financiară? Ești în mizerie financiare sau datorii? Oferim împrumut la rata dobânzii de 3% în decurs de 1 an la 30 de ani de rambursare perioadă durată la individ și companii care au nevoie de asistență financiară și la orice parte a lumii. Ne da împrumuturi variind de la $ 5,000.00 la $ 500,000,000.00, valute: USD, CAD, KWD, OMR, SGD, RUB, GBP, AUD, MYR, ZAR, IDR, UAH, PHP, EURO. credite noastre sunt bine asigurate pentru securitate maximă este prioritatea noastră, Te pierde dormi la noapte îngrijorătoare cum să obțineți un creditor împrumut legit? Ești în sărăcie? Ai nevoie de asistență financiară pentru înființarea unei afaceri? Noi va putem ajuta financiar. Ne vom ajuta să treci peste aceste obstacole financiare. Interesate individuale sau la societăți ar trebui să ne contactați prin: e-mail: {} jadkimi@gmail.com Salutări, Dl Jad Kimi.
ANONIM a comentat Regulament 1 2016
    Candidați împrumut dragi !!! Ești în orice dificultate financiară? Pe care doresc să înceapă o afacere, sau doresc să plătească datoriile? Aceasta companie de împrumut a fost fondat de organizațiile pentru drepturile omului din întreaga lume, cu unicul scop de a ajuta pe cei săraci și persoanele cu dificultăți financiare în viață. Deci, dacă sunteți interesat într-o ofertă reală de împrumut cu amabilitate ajunge înapoi la noi prin e-mail: jean.senekal40@gmail.com Vă mulțumim și Dumnezeu să binecuvânteze.
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Candidați împrumut dragi !!! Ești în orice dificultate financiară? Pe care doresc să înceapă o afacere, sau doresc să plătească datoriile? Aceasta companie de împrumut a fost fondat de organizațiile pentru drepturile omului din întreaga lume, cu unicul scop de a ajuta pe cei săraci și persoanele cu dificultăți financiare în viață. Deci, dacă sunteți interesat într-o ofertă reală de împrumut cu amabilitate ajunge înapoi la noi prin e-mail: jean.senekal40@gmail.com Vă mulțumim și Dumnezeu să binecuvânteze.
ANONIM a comentat Decizia 28 2016
    Bună ziua, eu sunt Adams John, un creditor privat împrumut i da afarã de împrumut pentru cei care sunt în nevoie de împrumut, și a celor care doresc să înceapă o nouă business.I da credite personale, împrumuturi de afaceri, Student Loans, Credite Company și toate tipuri de credite, în rata interesat de 2% în prezent de contact la: adamsjohnloanfirm@hotmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 117/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu