Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 116 din 14 iulie 2005

pentru modificarea si completarea Legii gazelor nr. 351/2004

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 660 din 25 iulie 2005


SmartCity3


    In vederea accelerarii transpunerii reglementarilor europene in legislatia interna si redefinirii atributiilor autoritatilor publice, in scopul adaptarii la noile forme de colaborare cu structurile Uniunii Europene, se impune modificarea si completarea in regim de urgenta a Legii gazelor nr. 351/2004, in scopul transpunerii in legislatia interna a unor prevederi ale Directivei 2003/55/CE privind reglementarile comune pentru piata interna in sectorul gazelor naturale si de abrogare a Directivei 98/30/CE.
    In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. 1
    Legea gazelor nr. 351/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 679 din 28 iulie 2004, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Litera f) a articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
    "f) participa la elaborarea si aplicarea regulamentelor pentru atestarea verificatorilor de proiecte;".
    2. Alineatul (6) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "(6) Ordinele si deciziile emise de presedintele ANRGN pot fi atacate la Curtea de Apel Bucuresti, in conditiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004."
    3. Alineatul (1) al articolului 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    (1) Comitetul de reglementare al ANRGN este asistat de un consiliu consultativ format din 11 membri numiti prin decizie a primului-ministru, pe baza propunerilor presedintelui ANRGN primite din partea:
    a) organismelor de specialitate ale administratiei publice centrale cu atributii in domeniul protectiei consumatorilor;
    b) asociatiilor consumatorilor de energie;
    c) asociatiilor pentru protectia consumatorilor;
    d) asociatiilor patronale din domeniul gazelor naturale;
    e) asociatiilor profesionale ale inginerilor din domeniul petrolului si al gazelor naturale;
    f) societatii de transport al gazelor naturale;
    g) societatilor de productie a gazelor naturale;
    h) societatilor de inmagazinare a gazelor naturale;
    i) societatilor de distributie a gazelor naturale;
    j) organizatiilor sindicale ale utilizatorilor de gaze naturale, cu reprezentativitate la nivel national;
    k) organizatiilor sindicale ale operatorilor din sectorul gazelor naturale, cu reprezentativitate la nivel de ramura."
    4. Alineatul (1) al articolului 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    (1) Drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal, inclusiv drepturile banesti pentru perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in cadrul localitatii, in interesul serviciului, se stabilesc prin contractul colectiv de munca la nivelul ANRGN."
    5. Alineatul (3) al articolului 65 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Evaluarea conditiilor tehnice si economice privind asigurarea accesului solicitantilor la sistem, in conditiile prevazute la alin. (1) si (2), se determina in baza unui studiu de fezabilitate pe care operatorul licentiat are obligatia de a-l realiza cu respectarea urmatoarelor termene:
    a) 30 de zile de la data emiterii refuzului accesului, in cazul solicitarii accesului la sistemele de distributie a gazelor naturale;
    b) 60 de zile de la data emiterii refuzului accesului, in cazul solicitarii accesului la Sistemul National de Transport al gazelor naturale sau la conductele din amonte."
    6. Dupa alineatul (3) al articolului 65 se introduc patru noi alineate, alineatele (4), (5), (6) si (7), cu urmatorul cuprins:
    "(4) La expirarea termenelor prevazute la alin. (3) rezultatele studiului vor fi comunicate solicitantilor, cu titlu gratuit.
    (5) Operatorul licentiat are obligatia de a realiza lucrarile respective in termen de un an de la finalizarea studiului, daca realizarea obiectivelor/conductelor este economic justificata, in conditiile prevazute la alin. (1).
    (6) In caz contrar, exclusiv in situatia prevazuta la alin. (2), operatorul licentiat este obligat sa realizeze obiectivele/sistemele in termenul prevazut la alin. (5).
    (7) Solicitantul va participa la finantarea lucrarii cu o cota-parte reprezentand acea valoare a lucrarii care, potrivit studiului de fezabilitate, nu este economic justificata pentru operatorul licentiat."
    7. Dupa capitolul VII "Acces si refuz de acces" se introduce un nou capitol, capitolul VII^1 "Noua infrastructura", cuprinzand articolele 69^1 - 69^9, cu urmatorul cuprins:

    "CAP. 7^1
    Noua infrastructura

    Art. 69^1
    (1) Noile infrastructuri majore pentru gaze naturale, respectiv interconectarile dintre statele membre, instalatiile GNL si instalatiile de depozitare, pot fi scutite, la cerere, de prevederile legislatiei in vigoare, referitoare la accesul tertilor la sistemele de transport, distributie, depozitare si la conductele din amonte, precum si de metodologiile de tarifare, in urmatoarele conditii:
    a) investitia trebuie sa intareasca concurenta in furnizarea de gaze naturale si sa sporeasca siguranta furnizarii;
    b) nivelul de risc legat de investitie este de asa natura incat investitia sa nu se realizeze decat daca se acorda o scutire;
    c) infrastructura trebuie sa fie in proprietatea unei persoane juridice care este separata cel putin in privinta formei sale juridice de operatorii de sistem in ale caror sisteme se va construi infrastructura;
    d) se percep tarife pentru utilizatorii infrastructurii respective;
    e) scutirea nu influenteaza negativ concurenta, functionarea eficienta a pietei interne a gazelor naturale sau functionarea eficienta a sistemului reglementat la care este conectata infrastructura.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica si cresterilor semnificative de capacitate a infrastructurilor existente, precum si modificarilor acestor infrastructuri care permit dezvoltarea unor noi surse de furnizare de gaze naturale.
    Art. 69^2
    ANRGN hotaraste asupra scutirilor prevazute la art. 69^1, adoptand o decizie motivata corespunzator. Decizia ANRGN se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 69^3
    Scutirea poate acoperi in intregime sau partial noua infrastructura, infrastructura existenta cu capacitate semnificativ marita sau modificarea infrastructurii existente.
    Art. 69^4
    La luarea deciziei de acordare a unei scutiri se ia in considerare, dupa caz, necesitatea de a impune conditii referitoare la durata scutirii si accesul nediscriminator la conducta de interconectare.
    Art. 69^5
    La luarea deciziei privind conditiile prevazute la art. 69^4 se vor avea in vedere, in principal, durata contractelor, capacitatea suplimentara ce va fi construita sau modificarea capacitatii existente, orizontul de timp al proiectului si conditiile nationale.
    Art. 69^6
    La acordarea unei scutiri, ANRGN poate decide asupra regulilor si mecanismelor pentru gestionarea si alocarea capacitatii, in cazul in care acestea nu impiedica punerea in aplicare a contractelor pe termen lung.
    Art. 69^7
    In cazul unei conducte de interconectare, orice decizie de scutire se ia dupa consultari cu celelalte state membre sau, dupa caz, cu autoritatile de reglementare.
    Art. 69^8
    Decizia de scutire se comunica fara intarziere de ANRGN Comisiei Europene, impreuna cu toate informatiile relevante.
    Art. 69^9
    Informatiile prevazute la art. 69^8 trebuie sa cuprinda, in principal:
    a) motivele detaliate pe baza carora autoritatea de reglementare sau statul membru a acordat scutirea, inclusiv informatiile financiare care justifica necesitatea scutirii;
    b) analiza efectuata in privinta efectului asupra concurentei si functionarii eficiente a pietei interne a gazelor naturale rezultand din acordarea scutirii;
    c) motivele pentru perioada de timp si partea din capacitatea totala a infrastructurii gazelor naturale respective pentru care s-a acordat scutirea;
    d) in cazul in care scutirea se refera la o conducta de interconectare, rezultatul consultarii cu statele membre respective sau cu autoritatile de reglementare;
    e) contributia infrastructurii la diversificarea furnizarii de gaze naturale."
    8. Litera a) a articolului 96 va avea urmatorul cuprins:
    "a) sa realizeze constructii de orice fel in zona de siguranta a conductelor de gaze naturale; in cazul in care, in mod exceptional, este necesar ca pe terenul pe care este amplasata reteaua de alimentare cu gaze naturale sa se execute o constructie, beneficiarul acesteia si/sau proprietarul va/vor suporta toate cheltuielile de modificare a traseului retelei, in urmatoarele conditii:
    1. obtinerea acordurilor proprietarilor sau ale detinatorilor legali ai terenului de pe traseul unde urmeaza sa fie plasata noua conducta, precum si a avizelor autoritatilor competente si a autorizatiei de construire;
    2. includerea in patrimoniul operatorului licentiat a obiectivelor rezultate in urma modificarii."
    9. Punctul 3 al articolului 109 va avea urmatorul cuprins:
    "3. proiectarea, executarea, receptia si/sau punerea in functiune de lucrari noi, modificari, extinderi ale obiectivelor din sectorul gazelor naturale, cu incalcarea reglementarilor tehnice emise in domeniu;".
    10. Punctul 4 al articolului 109 va avea urmatorul cuprins:
    "4. executarea de lucrari noi, modificari, extinderi ale obiectivelor din sectorul gazelor naturale, cu incalcarea prevederilor art. 65, 80 si 81;".
    11. Dupa punctul 36 al articolului 109 se introduce un nou punct, punctul 37, cu urmatorul cuprins:
    "37. desfasurarea oricaror activitati comerciale si/sau prestari de servicii fara a detine licenta necesara, emisa conform prevederilor prezentei legi si reglementarilor elaborate in temeiul acesteia."
    12. Articolul 110 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 110
    (1) Contraventiile prevazute la art. 109, in cazul in care au fost savarsite de persoane fizice, se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) cu amenda de la 1.500 lei (RON) la 4.500 lei (RON), cele de la pct. 2, 9, 19, 20, 21, 22, 25, 28, 29, 31 si 32;
    b) cu amenda de la 3.000 lei (RON) la 6.000 lei (RON), cele de la pct. 1, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 14, 15, 16, 17, 23, 33, 34 si 35;
    c) cu amenda de la 4.000 lei (RON) la 10.000 lei (RON), cele de la pct. 13, 18 si 26.
    (2) Contraventiile prevazute la art. 109, in cazul in care au fost savarsite de persoane juridice, se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) cu amenda de la 3.000 lei (RON) la 6.000 lei (RON), cele de la pct. 8 si 11;
    b) cu amenda de la 4.000 lei (RON) la 10.000 lei (RON), cele de la pct. 7;
    c) cu amenda de la 6.000 lei (RON) la 12.000 lei (RON), cele de la pct. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 14, 20, 21, 22, 25, 27, 28, 29, 30, 31, 32 si 36;
    d) cu amenda de la 10.000 lei (RON) la 50.000 lei (RON), cele de la pct. 10, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19 si 26;
    e) cu amenda de la 30.000 lei (RON) la 60.000 lei (RON), cele de la pct. 24 si 37."
    13. Dupa alineatul (2) al articolului 119 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
    "(3) Dispozitiile cap. VII^1 intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2007."
    Art. 2
    Prezenta ordonanta de urgenta transpune prevederile art. 22 "Noua infrastructura" din Directiva Parlamentului European si a Consiliului 2003/55/CE din 26 iunie 2003 privind reglementarile comune pentru piata interna in sectorul gazelor naturale si de abrogare a Directivei 98/30/CE, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. 176 din 15 iulie 2003.
    Art. 3
    Legea gazelor nr. 351/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 679 din 28 iulie 2004, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, dupa aprobarea acesteia prin lege, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Seful Cancelariei Primului-Ministru,
                       Aleodor Marian Francu

                       Ministrul economiei si comertului,
                       Codrut Ioan Seres

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu



SmartCity5

COMENTARII la OUG 116/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 116 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 116/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu