E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Vreau reclama pe legex.ro!
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Legea 261 2002 aproba OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 1 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 3 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 3 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 4 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 5 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 4 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 7 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 5 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 8 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 abrogă articolul 9 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 11 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 abrogă articolul 12 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 6 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 13 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 14 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 abrogă articolul 15 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 abrogă articolul 16 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 abrogă articolul 17 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 18 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 abrogă articolul 19 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 20 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 abrogă articolul 21 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 abrogă articolul 22 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 abrogă articolul 23 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 25 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 26 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 27 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 28 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 29 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 30 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 31 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 32 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 33 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 34 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 adauga dupa articolul 34 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 35 din actul OUG 190 2000
Legea 261 2002 modifica articolul 36 din actul OUG 190 2000
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Produse Tradiţionale Sibiu
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 261 din 29 aprilie 2002

pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase in Romania

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 313 din 13 mai 2002




    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190 din 9 noiembrie 2000 privind regimul metalelor pretioase in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 572 din 16 noiembrie 2000, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    In sensul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
    1. a) metale pretioase - aurul, argintul, platina, osmiul, ruteniul, rhodiul, iridiul si paladiul, care au un continut de cel putin 96% de metal pretios fin;
    b) aliajele - subprodusele metalelor pretioase cu un continut de cel putin 33,3% de metal pretios, precum si subproduse cu continut de metal pretios care au pana la 33,3% continut de metal pretios;
    c) pietre pretioase - diamantele, rubinele, safirele, smaraldele si perlele naturale, pietrele ornamentale si pietrele fine, ale caror liste vor fi anexate la normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta;
    d) aur pentru investitii - aurul achizitionat de persoane fizice ori juridice sau de organisme internationale, in scopul realizarii unor plasamente de valoare. Aurul pentru investitii cuprinde aurul sub forma de bare, lingouri sau plachete, avand titlul minim de 995/1.000, precum si sub forma de monede din aur, avand titlul mai mare de/sau egal cu 900/1.000, cotate pe una dintre pietele Uniunii Europene. Operatiunile cu aur pentru investitii se realizeaza atat prin livrare fizica, cat si prin operatiuni in conturi de metal pretios sau hartii de valoare exprimate in aur, detinute la banci;
    e) aur financiar - aurul achizitionat in scopul constituirii unei rezerve si folosit ca instrument de plasament. Aurul financiar cuprinde aurul sub forma de monede sau bare si lingouri din aur, avand un titlu egal cu/sau mai mare de 995/1.000;
    f) aur monetar - acea parte a aurului financiar utilizat ca activ, care este detinut cu titlu de rezerva oficiala de Banca Nationala a Romaniei. Aurul monetar se prezinta de regula sub forma de monede cu titlul minim de 900/1.000, lingouri, precum si bare standard cu titlul minim de 995/1.000;
    2. operatiuni cu metale pretioase, cu aliaje ale acestora si cu pietre pretioase - operatiuni care au ca obiect:
    a) fabricarea si producerea de aliaje: detalierea categoriilor de subproduse cu continut de metale pretioase care se supun prevederilor legale va fi stabilita prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta;
    b) productia bijuteriilor si a obiectelor din metale pretioase si aliajele acestora;
    c) vanzarea, cumpararea, tranzactionarea, pastrarea in depozit a metalelor pretioase, aliajelor acestora si pietrelor pretioase, precum si mijlocirea acestor operatiuni;
    d) introducerea in tara, scoaterea din tara si tranzitul prin Romania de metale pretioase si de aliaje ale acestora, precum si de pietre pretioase;
    e) marcarea bijuteriilor si obiectelor din metale pretioase si din aliajele acestora;
    3. titlu - proportia de metal pretios continuta de un aliaj, exprimata in miimi;
    4. autorizatie - actul emis de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, care acorda dreptul de a desfasura operatiuni cu metale pretioase, aliaje ale acestora si pietre pretioase;
    5. bijuterii - obiecte de podoaba din metale pretioase si aliaje ale acestora care au sau nu in componenta pietre pretioase, cum ar fi: inelele, bratarile, colierele, brosele, cerceii, lanturile, brelocurile, pandantivele, plachetele, acele de cravata, butonii de manseta, precum si articolele de uz personal, cum ar fi: porttigaretele, tabacherele, pudrierele, bombonierele, brichetele, ochelarii, ceasurile (carcasa si bratara) sau altele asemenea;
    6. obiecte de aurarie sau de argintarie - obiecte din metale pretioase si din aliaje ale acestora, destinate serviciilor de masa, de toaleta, garniturilor de birou, pentru decoratiuni interioare, pentru fumatori, uzului gospodaresc, uzului religios, de arta si altele;
    7. marcarea metalelor pretioase si a aliajelor acestora - operatiunea de certificare prin aplicarea marcii titlului si marcii de garantie proprie a producatorului intern, a importatorului si a vanzatorului cu amanuntul;
    8. marca de garantie proprie - semn individual inregistrat la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, care se aplica pe bijuteriile si obiectele din metale pretioase sau din aliajele acestora de catre producatorul intern, importator sau vanzatorul cu amanuntul;
    9. marca titlului - semnul conventional, diferit in functie de titlul metalului pretios, care se aplica pe bijuteriile si obiectele din metale pretioase si aliajele acestora."
    2. Titlul capitolului III va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 3
    Drepturile si obligatiile persoanelor fizice si juridice care dobandesc, detin sau efectueaza operatiuni cu metale si pietre pretioase"
    3. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    Persoanele fizice si juridice au dreptul sa dobandeasca si sa detina orice cantitate de bijuterii si obiecte, monede, inclusiv lingouri si bare din metale pretioase si aliajele lor, precum si pietre pretioase."
    4. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    (1) Cumpararea, vanzarea si tranzactiile cu metale pretioase si aliajele acestora, precum si cu pietre pretioase pot fi efectuate fara restrictii de catre persoane fizice si juridice, cu conditia ca aceste acte de comert sa nu reprezinte o activitate permanenta sau profesionala.
    (2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) persoanele fizice sau juridice care sunt autorizate sa efectueze acte de comert cu metale si pietre pretioase."
    5. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    Persoanele fizice si juridice pot efectua operatiuni de vanzare, cumparare si tranzactionare cu aur pentru investitii si cu aur financiar numai prin intermediul bancilor autorizate de Banca Nationala a Romaniei."
    6. Titlul capitolului IV va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 4
    Autorizarea operatiunilor cu metale pretioase, aliajele acestora si cu pietre pretioase"
    7. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    (1) Operatiunile cu metale pretioase, cu aliajele acestora si cu pietre pretioase mentionate la art. 1 pct. 2 lit. a) - e), efectuate de persoane fizice si juridice, care reprezinta activitati permanente sau profesionale, se pot desfasura numai pe baza autorizatiei eliberate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, emisa pe o perioada nedeterminata.
    (2) Pentru eliberarea autorizatiei se percepe o taxa stabilita de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, iar conditiile de autorizare vor fi stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta."
    8. Titlul capitolului V va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 5
    Evidenta si controlul operatiunilor cu metale pretioase, aliaje ale acestora si cu pietre pretioase"
    9. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    Persoanele fizice si juridice autorizate sa efectueze operatiuni cu metale pretioase si pietre pretioase au obligatia sa asigure evidenta stricta a acestora, potrivit normelor metodologice emise in aplicarea prezentei ordonante de urgenta."
    10. Articolul 9 se abroga.
    11. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    Controlul operatiunilor cu metale si pietre pretioase se exercita de catre organele abilitate ale Ministerului Finantelor Publice."
    12. Articolul 12 se abroga.
    13. Titlul capitolului VI va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 6
    Marcarea obiectelor din metale pretioase si aliaje ale acestora. Controlul marcarii si al titlurilor marcate"
    14. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    In vederea prevenirii unor acte de comert ilicit bijuteriile si obiectele din metale pretioase si din aliaje ale acestora, expuse comercializarii, trebuie sa fie marcate cu marca de garantie proprie si inregistrata a producatorului intern, a importatorului sau/si a vanzatorului cu amanuntul, alaturat de marca titlului, potrivit normelor metodologice emise in aplicarea prezentei ordonante de urgenta."
    15. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    Controlul marcarii bijuteriilor si obiectelor din metale pretioase si din aliaje ale acestora, precum si controlul titlurilor marcate se vor efectua de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor."
    16. Articolele 15, 16 si 17 se abroga.
    17. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    In desfasurarea activitatii sale Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor este singura institutie in masura ca, pe teritoriul Romaniei:
    a) sa emita norme interne de lucru si sa stabileasca tarifele pentru activitatile de analiza, marcare si expertizare pe care le efectueaza;
    b) sa stabileasca si sa aprobe, pe baza de tarife proprii, marcile utilizate de fabricanti, exportatori si importatori, precum si modelul marcii de garantie care exprima titlul metalului pretios in cifre arabe;
    c) sa efectueze expertize ale metalelor pretioase si ale pietrelor pretioase, dispuse de instantele de judecata si de notariatele publice, la solicitarea organelor de urmarire penala, a organelor vamale sau a organelor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, precum si la cererea persoanelor fizice si juridice;
    d) sa constate si sa sanctioneze abaterile de la prevederile legale referitoare la marcarea metalelor pretioase."
    18. Articolul 19 se abroga.
    19. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 20
    (1) La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor preia de la Banca Nationala a Romaniei toate responsabilitatile si obligatiile specifice activitatii de analiza si de marcare a metalelor pretioase, precum si dotarea tehnica aferenta acestei activitati, existenta in banca centrala.
    (2) Totodata Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor va prelua, in functie de volumul activitatii desfasurate, personalul Bancii Nationale a Romaniei specializat in activitatea de analiza si marcare."
    20. Articolele 21 - 23 se abroga.
    21. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    Falsificarea marcilor individuale, folosirea acestora, precum si folosirea unor marci neinregistrate constituie infractiuni si se pedepsesc conform Codului penal, precum si cu masura confiscarii stocului de marfa respectiv."
    22. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26
    Desfasurarea fara autorizatie a operatiunilor cu metale pretioase, cu aliajele acestora sau cu pietre pretioase se sanctioneaza cu amenda de la 20 milioane lei la 50 milioane lei, precum si cu confiscarea bunurilor respective."
    23. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27
    Comercializarea bijuteriilor si obiectelor din metale pretioase, aliaje ale acestora sau cu pietre pretioase, fara ca acestea sa fie supuse in prealabil operatiunii de marcare prevazute la art. 13, sau marcarea necorespunzatoare a titlurilor constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 10 milioane lei la 20 milioane lei, precum si cu masura confiscarii bunurilor respective."
    24. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 28
    Contraventiile prevazute la art. 26 si 27 se constata si se sanctioneaza, dupa caz, de personalul cu atributii de control al Ministerului Finantelor Publice, Ministerului de Interne, Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, pentru controlul respectarii obligatiei de marcare a obiectelor si bijuteriilor din metale pretioase, si al Bancii Nationale a Romaniei, pentru controlul operatiunilor cu aur financiar si cu aur pentru investitii, desfasurate de banci."
    25. Articolul 29 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 29
    Prevederile din prezenta ordonanta de urgenta referitoare la contraventii se completeaza cu prevederile legii privind regimul juridic al contraventiilor."
    26. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 30
    Bunurile din metale pretioase care fac obiectul unor fapte ce constituie contraventii, prevazute la art. 26 si 27, se confisca in favoarea statului."
    27. Articolul 31 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 31
    (1) Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor poate suspenda, pe o perioada cuprinsa intre o luna si 6 luni, autorizatia pentru efectuarea de operatiuni cu metale pretioase, cu aliajele acestora, cu pietre pretioase, in cazul incalcarii prevederilor legale privind circulatia metalelor pretioase, aliajelor acestora si a pietrelor pretioase.
    (2) Repetarea incalcarii prevederilor legale privind circulatia metalelor pretioase, aliajelor acestora si a pietrelor pretioase duce la retragerea definitiva a autorizatiei.
    (3) Ministerul Finantelor Publice va stabili prin norme de aplicare a prezentei ordonante de urgenta situatiile concrete in care se poate dispune suspendarea ori retragerea autorizatiei pentru efectuarea de operatiuni cu metale pretioase, cu aliajele acestora sau cu pietre pretioase.
    (4) Impotriva deciziei de suspendare sau de retragere, dupa caz, se poate formula contestatie in termenele prevazute de Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificarile si completarile ulterioare."
    28. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 32
    (1) In situatia in care autorizatia a fost retrasa, cel care o detinea are obligatia ca, in termen de 30 de zile de la comunicare, sa lichideze stocul de obiecte si bijuterii din metale pretioase, din aliaje ale acestora, precum si stocul de pietre pretioase, existente la data retragerii autorizatiei.
    (2) In cazul suspendarii autorizatiei cel care o detinea nu mai are dreptul sa efectueze operatiuni cu metale pretioase, cu aliajele acestora sau cu pietre pretioase pentru care a fost autorizat."
    29. Articolul 33 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 33
    (1) Persoanele fizice si juridice care desfasoara una dintre operatiunile mentionate in prezenta ordonanta de urgenta trebuie sa solicite autorizatie in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    (2) Daca cererea va fi respinsa, acestea trebuie sa lichideze, in termen de 30 de zile de la luarea la cunostinta a respingerii cererii, stocul de obiecte si bijuterii din metale pretioase, din aliajele acestora sau din pietre pretioase."
    30. Articolul 34 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 34
    (1) Metalele pretioase sub orice forma, pietrele pretioase, pietrele fine si materiile organice pretioase, considerate bunuri fara stapan, precum si cele ridicate in vederea confiscarii ori confiscate in conditiile prevazute de lege se depun la Ministerul Finantelor Publice, in tezaurul trezoreriei, in conformitate cu normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, precum si cu indeplinirea conditiilor legale.
    (2) Regulile de manipulare si depozitare a metalelor si pietrelor pretioase aflate in tezaurul trezoreriei se vor stabili prin ordin al ministrului finantelor publice.
    (3) Valorificarea metalelor si pietrelor pretioase se realizeaza in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, cu modificarile si completarile ulterioare."
    31. Dupa articolul 34 se introduc articolele 34^1 si 34^2 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 34^1
    (1) Persoanele fizice si juridice ale caror obiecte din metale pretioase de natura celor prevazute la art. 3 au fost preluate abuziv, cu incalcarea reglementarilor in vigoare, de dupa anul 1946 si pana in anul 1990, pot solicita restituirea acestora instantelor de judecata de la domiciliul reclamantului, in termen de un an de la data intrarii in vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta.
    (2) In cazul obiectelor din metale pretioase preluate abuziv, care nu se mai regasesc fizic, fiind topite sau valorificate, se vor acorda despagubiri in conditiile si in limitele stabilite prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, emise de Ministerul Finantelor Publice si de Banca Nationala a Romaniei.
    Art. 34^2
    Metalele si pietrele pretioase aflate in inventarul Bancii Nationale a Romaniei se valorifica in conditiile prevazute de actele normative in materie existente pana la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta."
    32. Articolul 35 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 35
    (1) Prezenta ordonanta de urgenta intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (2) Ministerul Finantelor Publice va emite, in termen de 30 de zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, norme de aplicare a acesteia, aprobate prin hotarare a Guvernului."
    33. Articolul 36 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 36
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga:
    a) prevederile referitoare la regimul metalelor pretioase si al pietrelor pretioase din Decretul nr. 244 din 10 iulie 1978 privind regimul metalelor pretioase si pietrelor pretioase;
    b) prevederile art. 4 alin. (2) lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, cu modificarile si completarile ulterioare, in ceea ce priveste metalele, pietrele pretioase si semipretioase si bijuteriile din aceste materiale;
    c) orice alte dispozitii contrare."

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 8 aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                        p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 8 aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU



COMENTARII la Legea 261/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 261 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Buna ziua, Acest lucru este de a informa publicul în general că suntem în prezent sa dea împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati in aplicarea pentru un împrumut, să completați cererea de mai jos. Pentru mai multe detalii contactati-ne acum prin: +2348073676763 sau email: anitaloanfirm@hotmail.com INFORMAȚII IMPRUMUTAT NECESARE Nume: Țară: sex: Varsta: Telefon: Suma necesară: Ocupația: Durata de împrumut: Cu respect. Mrs.Isa Anita
ANONIM a comentat Hotărârea 416 2014
    ce preturi naspa
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu