LEGE
Nr. 230 din 13 iulie 2005
privind modificarea si completarea Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si
sanctionarea spalarii banilor
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 618 din 15 iulie 2005
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 904 din 12 decembrie
2002, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum
urmeaza:
1. Titlul legii va avea urmatorul cuprins:
"LEGE
pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru
instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism"
2. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
Prezenta lege instituie masuri de prevenire si combatere a spalarii
banilor, precum si unele masuri privind prevenirea si combaterea finantarii
actelor de terorism."
3. La articolul 2, dupa litera a) se introduce litera a^1) cu urmatorul
cuprins:
"a^1) prin finantarea actelor de terorism se intelege infractiunea
prevazuta la art. 36 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea
terorismului;".
4. La articolul 2, litera c) va avea urmatorul cuprins:
"c) prin tranzactie suspecta se intelege operatiunea care, prin natura
ei si caracterul neobisnuit in raport cu activitatile clientului uneia dintre
persoanele prevazute la art. 8, trezeste suspiciunea de spalare a banilor sau
de finantare a actelor de terorism;".
5. La articolul 2, dupa litera c) se introduce litera d) cu urmatorul
cuprins:
"d) prin transferuri externe in si din conturi se intelege
operatiunile de plati si incasari efectuate intre persoane aflate pe teritoriul
Romaniei si persoane aflate in strainatate."
6. La articolul 3, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3
(1) De indata ce salariatul unei persoane juridice sau una dintre
persoanele fizice prevazute la art. 8 are suspiciuni ca o operatiune ce urmeaza
sa fie efectuata are ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de
terorism, va informa persoana desemnata conform art. 14 alin. (1), care va
sesiza imediat Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, denumit
in continuare Oficiul. Acesta va confirma primirea sesizarii."
7. La articolul 3, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu
urmatorul cuprins:
"(1^1) Banca Nationala a Romaniei, Comisia Nationala a Valorilor
Mobiliare sau Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va informa de indata
Oficiul cu privire la autorizarea ori refuzul autorizarii operatiunilor
prevazute la art. 28 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea
terorismului, comunicand si motivul pentru care s-a dispus solutia
respectiva."
8. La articolul 3, alineatele (2) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Daca Oficiul considera necesar, poate dispune, motivat,
suspendarea efectuarii operatiunii pe o perioada de 3 zile lucratoare. Suma
pentru care s-a dispus suspendarea operatiunii ramane blocata in contul
titularului pana la expirarea perioadei pentru care s-a dispus suspendarea sau,
dupa caz, pana la dispunerea altei masuri de catre Parchetul de pe langa Inalta
Curte de Casatie si Justitie, in conditiile legii.
(3) Daca Oficiul considera ca perioada de 3 zile lucratoare nu este
suficienta, poate solicita, motivat, inainte de expirarea acestui termen,
Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie prelungirea
suspendarii efectuarii operatiunii cu cel mult 4 zile lucratoare. Parchetul de
pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie poate autoriza o singura data
prelungirea solicitata sau, dupa caz, poate dispune incetarea suspendarii
operatiunii."
9. La articolul 4 se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
"(2) Persoanele prevazute la art. 8, care constata ca o operatiune sau
mai multe operatiuni care au fost efectuate in contul unui client prezinta
indicii de anomalie pentru activitatea acestui client ori pentru tipul operatiunii
in cauza, vor sesiza de indata Oficiul, daca exista suspiciuni ca abaterile de
la normalitate au ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de
terorism."
10. La articolul 5, alineatele (1) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 5
(1) Oficiul poate cere persoanelor mentionate la art. 8, precum si
institutiilor competente datele si informatiile necesare indeplinirii
atributiilor stabilite de lege. Informatiile in legatura cu sesizarile primite
potrivit art. 3 si 4 au caracter de secret de serviciu.
..........................................................................
(4) Oficiul poate face schimb de informatii, in baza reciprocitatii, cu
institutii straine care au functii asemanatoare si care au obligatia pastrarii
secretului in conditii similare, daca asemenea comunicari sunt facute in scopul
prevenirii si combaterii spalarii banilor sau a finantarii actelor de
terorism."
11. La articolul 6, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6
(1) Oficiul va proceda la analizarea si prelucrarea informatiilor, iar
atunci cand se constata existenta unor indicii temeinice de spalare a banilor
sau de finantare a actelor de terorism, va sesiza de indata Parchetul de pe
langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. In situatia in care se constata
finantarea unor acte de terorism, va sesiza de indata si Serviciul Roman de
Informatii cu privire la operatiunile suspecte de finantare a actelor de
terorism."
12. La articolul 6, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmatorul
cuprins:
"(1^1) Identitatea persoanei fizice care, in conformitate cu art. 14
alin. (1), a sesizat Oficiul nu poate fi dezvaluita in cuprinsul
sesizarii."
13. La articolul 6, alineatele (2), (3), (4) si (6) vor avea urmatorul
cuprins:
"(2) Daca in urma analizarii si prelucrarii informatiilor primite de
Oficiu nu se constata existenta unor indicii temeinice de spalare a banilor sau
de finantare a actelor de terorism, Oficiul pastreaza informatiile in evidenta.
(3) Daca informatiile prevazute la alin. (2) nu sunt completate timp de 10
ani, ele se claseaza in cadrul Oficiului.
(4) Dupa primirea sesizarilor, Parchetul de pe langa Inalta Curte de
Casatie si Justitie poate solicita, motivat, Oficiului completarea acestora.
Solicitarea poate fi efectuata si de parchetele de pe langa curtile de apel sau
de pe langa tribunale ori, dupa caz, de Parchetul National Anticoruptie, in
cazurile repartizate spre solutionare de Parchetul de pe langa Inalta Curte de
Casatie si Justitie.
..........................................................................
(6) Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau, dupa
caz, Parchetul National Anticoruptie va comunica trimestrial stadiul de
rezolvare a sesizarilor transmise, precum si cuantumul sumelor aflate in
conturile persoanelor fizice sau juridice pentru care s-a dispus blocarea, ca
urmare a suspendarilor efectuate."
14. La articolul 6, dupa alineatul (6) se introduc alineatele (7) si (8) cu
urmatorul cuprins:
"(7) Oficiul va furniza persoanelor fizice si juridice prevazute la
art. 8, precum si autoritatilor cu atributii de control financiar si celor de
supraveghere prudentiala, printr-o procedura considerata adecvata, informatii
generale privind tranzactiile suspecte si tipologiile de spalare a banilor si
de finantare a actelor de terorism.
(8) Dupa primirea rapoartelor privind tranzactiile suspecte, in cazul in
care se constata existenta unor indicii temeinice de savarsire a altor
infractiuni decat cele de spalare a banilor sau de finantare a actelor de
terorism, Oficiul va sesiza de indata organul competent."
15. La articolul 8, literele a) - c) si litera e) vor avea urmatorul
cuprins:
"a) bancile, sucursalele bancilor straine, institutiile de credit si
sucursalele din Romania ale institutiilor de credit straine;
b) institutiile financiare, cum sunt: fonduri de investitii, societati de
investitii, societati de administrare a investitiilor, societati de depozitare,
de custodie, societati de servicii de investitii financiare, fonduri de pensii
si alte asemenea fonduri, care indeplinesc urmatoarele operatiuni: creditarea,
incluzand creditul de consum, creditul ipotecar, factoringul, finantarea
tranzactiilor comerciale, inclusiv forfetarea, leasingul financiar, operatiuni
de plati, emiterea si administrarea unor mijloace de plata, carti de credit,
cecuri de calatorie si altele asemenea, acordarea sau asumarea de garantii si
subscrierea de angajamente, tranzactii pe cont propriu sau in contul clientilor
prin intermediul instrumentelor pietei monetare, cecuri, ordine de plata,
certificate de depozite, schimb valutar, produse financiare derivate,
instrumente financiare legate de cursul valutar ori de rata dobanzilor, valori
mobiliare, participarea la emiterea de actiuni si oferirea de servicii legate
de aceste emisiuni, consultanta acordata intreprinderilor in probleme de
structura a capitalului, strategia industriala, consultanta si servicii in
domeniul fuziunilor si al achizitiilor de intreprinderi, intermedierea pe
pietele interbancare, administrarea de portofolii si consultanta in acest
domeniu, custodia si administrarea valorilor mobiliare, precum si sucursalele
din Romania ale institutiilor financiare straine;
c) societatile de asigurari si reasigurari, precum si sucursalele din
Romania ale societatilor de asigurari si reasigurari straine;
..........................................................................
e) auditorii, persoanele fizice si juridice care acorda consultanta
fiscala, contabila ori financiar-bancara;".
16. La articolul 8, dupa litera e) se introduce litera e^1) cu urmatorul
cuprins:
"e^1) notarii publici, avocatii si alte persoane care exercita
profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta in intocmirea sau
perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea
de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de
comert, administrarea instrumentelor financiare sau a altor bunuri ale
clientilor, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori
de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor
necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati
comerciale, constituirea, administrarea ori conducerea societatilor comerciale,
organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri
similare, precum si in cazul in care isi reprezinta clientii in orice
operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile;".
17. La articolul 8, litera i) va avea urmatorul cuprins:
"i) Trezoreria Statului si autoritatile vamale;".
18. La articolul 8, dupa litera j) se introduce litera j^1) cu urmatorul
cuprins:
"j^1) asociatiile si fundatiile."
19. La articolul 8 se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
"(2) Nu intra sub incidenta prezentei legi persoanele prevazute la
alin. (1) lit. e) si e^1), cu privire la informatiile pe care le primesc sau le
obtin de la unul dintre clientii lor, in cursul determinarii situatiei juridice
a acestuia sau al apararii ori reprezentarii acestuia in cadrul unor proceduri
judiciare ori in legatura cu acestea, inclusiv al acordarii de consultanta cu
privire la declansarea unor proceduri judiciare, indiferent daca aceste
informatii au fost primite sau obtinute inainte, in timpul ori dupa incheierea
procedurilor."
20. La articolul 9, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
"(3) De indata ce exista o informatie ca prin operatiune se urmareste
spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism, se va proceda la
identificarea clientilor, chiar daca valoarea operatiunii este mai mica decat
limita minima stabilita la alin. (2)."
21. La articolul 9, dupa alineatul (5) se introduc alineatele (6) si (7) cu
urmatorul cuprins:
"(6) Autoritatile de supraveghere prudentiala a persoanelor prevazute
la art. 8 emit, potrivit competentei lor, norme privind masurile necesare
pentru stabilirea identitatii clientilor in cazul operatiunilor desfasurate
intre persoane care nu sunt prezente fizic la efectuarea acestora.
(7) Autoritatile de supraveghere prudentiala si cele de control financiar
al persoanelor prevazute la art. 8 emit, potrivit competentei lor, norme
privind standardele de cunoastere a clientelei."
22. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 11
In cazul in care exista informatii referitoare la clientii prevazuti la
art. 9 si 10, in sensul ca tranzactia nu se desfasoara in nume propriu,
persoanele fizice si juridice mentionate la art. 8 vor lua masuri pentru a
obtine date despre adevarata identitate a persoanei in interesul ori in numele
careia actioneaza acesti clienti, inclusiv de la Oficiu."
23. La articolul 12, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
"(3) Cerintele de identificare a clientilor nu se impun daca s-a
stabilit ca plata se va face prin debitarea unui cont deschis pe numele
clientului la o institutie de credit sau financiara din Romania, dintr-un stat
membru al Uniunii Europene ori la un sediu secundar dintr-un stat membru al
Uniunii Europene al unei institutii de credit sau financiare dintr-un stat
tert."
24. La articolul 12, dupa alineatul (3) se introduce alineatul (4) cu
urmatorul cuprins:
"(4) Cerintele de identificare a clientului nu se impun daca acesta
este o institutie de credit sau financiara din Romania, dintr-un stat membru al
Uniunii Europene, o sucursala dintr-un stat membru al Uniunii Europene a unei
institutii de credit ori financiare dintr-un stat tert sau, dupa caz, o
institutie de credit ori financiara dintr-un stat tert, care impune cerinte de
identificare similare cu cele prevazute de legea romana."
25. La articolul 14, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu
urmatorul cuprins:
"(1^1) Institutiile financiare au obligatia de a desemna un ofiter de
conformitate la nivelul conducerii executive, care va avea atributii in
legatura cu:
a) dezvoltarea de politici interne, proceduri si control, pentru asigurarea
de standarde ridicate la angajarea personalului;
b) desfasurarea de programe de pregatire profesionala continua;
c) implementarea procedurilor de control pentru testarea sistemului."
26. La articolul 14, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Persoanele desemnate conform alin. (1) si (1^1) raspund pentru
indeplinirea sarcinilor stabilite in aplicarea prezentei legi."
27. La articolul 16, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16
(1) Persoanele juridice prevazute la art. 8, precum si structurile de
conducere ale profesiilor juridice liberale vor stabili proceduri si metode
adecvate de control intern, pentru a preveni si a impiedica spalarea banilor si
finantarea actelor de terorism, si vor asigura instruirea angajatilor pentru
recunoasterea operatiunilor care pot fi legate de spalarea banilor sau de
finantarea actelor de terorism si luarea masurilor imediate ce se impun in
asemenea situatii."
28. La articolul 16, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu
urmatorul cuprins:
"(1^1) Structurile de conducere ale profesiilor liberale vor incheia
cu Oficiul, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi,
protocoale de colaborare."
29. La articolul 17, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 17
(1) Autoritatile cu atributii de control financiar, conform legii, si cele
de supraveghere prudentiala a persoanelor prevazute la art. 8 vor verifica si
vor controla, in cadrul atributiilor de serviciu, modul de aplicare a
prevederilor prezentei legi, iar atunci cand din datele obtinute rezulta
suspiciuni de spalare a banilor, de finantare a actelor de terorism sau alte
incalcari ale dispozitiilor prezentei legi, vor informa de indata
Oficiul."
30. La articolul 17, dupa alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu
urmatorul cuprins:
"(3) Obligatia prevazuta la alin. (1) se aplica si Autoritatii
Nationale a Vamilor cu privire la persoanele care trec frontiera de stat a
Romaniei avand asupra lor numerar sau titluri de valoare care depasesc
echivalentul in lei a 10.000 euro."
31. La articolul 18, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Persoanele prevazute la art. 8 si salariatii acestora au
obligatia de a nu transmite, in afara conditiilor prevazute de lege,
informatiile detinute in legatura cu spalarea banilor si finantarea actelor de
terorism si de a nu avertiza clientii cu privire la sesizarea Oficiului."
32. La articolul 19, alineatele (2) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Oficiul are ca obiect de activitate prevenirea si combaterea
spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism, scop in care primeste,
analizeaza, prelucreaza informatii si sesizeaza, in conditiile art. 6 alin.
(1), Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
..........................................................................
(4) Oficiul este condus de un presedinte, numit de Guvern din randul
membrilor plenului Oficiului, care are calitatea de ordonator principal de
credite, ajutat de 3 consilieri."
33. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 20
(1) Salarizarea membrilor plenului si a personalului Oficiului,
nomenclatorul de functii, conditiile de vechime si studii pentru incadrarea si
promovarea personalului sunt prevazute in anexa care face parte integranta din
prezenta lege.
(2) Membrii plenului si personalul Oficiului au toate drepturile si
obligatiile prevazute in reglementarile legale mentionate in anexa la prezenta
lege.
(3) Persoanele care, potrivit legii, gestioneaza informatii clasificate
beneficiaza de un spor de 25% acordat pentru gestionarea datelor si informatiilor
clasificate."
34. La articolul 22, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 22
(1) Constituie contraventie urmatoarele fapte:
a) nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 3 alin. (1), (6) si (7) si
la art. 4;
b) nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 5 alin. (2), art. 9, art.
11, art. 13 - 15, art. 16 alin. (1) si la art. 17.
(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) lit. a) se sanctioneaza cu amenda
de la 100.000.000 lei la 300.000.000 lei, iar contraventiile prevazute la alin.
(1) lit. b) se sanctioneaza cu amenda de la 150.000.000 lei la 500.000.000
lei."
35. Dupa articolul 24 se introduce articolul 24^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 24^1
In cazul in care s-a savarsit o infractiune de spalare a banilor sau de
finantare a actelor de terorism, luarea masurilor asiguratorii este
obligatorie."
36. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 25
(1) In cazul infractiunilor de spalare a banilor si de finantare a actelor
de terorism se aplica dispozitiile art. 118 din Codul penal privind confiscarea
bunurilor.
(2) Daca bunurile supuse confiscarii nu se gasesc, se confisca echivalentul
lor in bani sau bunurile dobandite in locul acestora.
(3) Veniturile sau alte beneficii materiale obtinute din bunurile prevazute
la alin. (2) se confisca.
(4) Daca bunurile supuse confiscarii nu pot fi individualizate fata de
bunurile dobandite in mod legal, se confisca bunuri pana la concurenta valorii
bunurilor supuse confiscarii.
(5) Dispozitiile alin. (4) se aplica in mod corespunzator si veniturilor
sau altor beneficii materiale obtinute din bunurile supuse confiscarii, ce nu
pot fi individualizate fata de bunurile dobandite in mod legal.
(6) Pentru a garanta ducerea la indeplinire a confiscarii bunurilor, este
obligatorie luarea masurilor asiguratorii prevazute de Codul de procedura
penala."
37. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 26
In cazul infractiunilor prevazute la art. 23 si 24, precum si in cazul
infractiunii de finantare a actelor de terorism, secretul bancar si secretul
profesional nu sunt opozabile organelor de urmarire penala si nici instantelor
de judecata. Datele si informatiile solicitate de procuror sau de instanta de
judecata se comunica de catre persoanele prevazute la art. 8, la cererea scrisa
a organelor de cercetare penala, cu autorizarea procurorului ori a procurorului
sau a instantei."
38. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 27
(1) Cand sunt indicii temeinice cu privire la savarsirea infractiunii de
spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism, in scopul strangerii
de probe sau al identificarii faptuitorului pot fi dispuse urmatoarele masuri:
a) punerea sub supraveghere a conturilor bancare si a conturilor asimilate
acestora;
b) punerea sub supraveghere, interceptarea sau inregistrarea
comunicatiilor;
c) accesul la sisteme informatice.
(2) Masura prevazuta la alin. (1) lit. a) poate fi dispusa de procuror pe o
durata de cel mult 30 de zile. Pentru motive temeinice, aceasta masura poate fi
prelungita de procuror prin ordonanta motivata, fiecare prelungire neputand
depasi 30 de zile. Durata maxima a masurii dispuse este de 4 luni.
(3) Masurile prevazute la alin. (1) lit. b) si c) pot fi dispuse de
judecator, potrivit dispozitiilor art. 91^1 - 91^6 din Codul de procedura
penala, care se aplica in mod corespunzator.
(4) Procurorul poate dispune sa i se comunice inscrisuri, documente
bancare, financiare ori contabile, in conditiile prevazute la alin. (1)."
39. Dupa articolul 27 se introduce articolul 27^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 27^1
In cazul in care exista indicii temeinice si concrete ca s-a savarsit sau
ca se pregateste savarsirea unei infractiuni de spalare a banilor ori de finantare
a actelor de terorism, care nu poate fi descoperita sau ai carei faptuitori nu
pot fi identificati prin alte mijloace, pot fi folositi, in vederea strangerii
datelor privind existenta infractiunii si identificarea faptuitorilor,
investigatori sub acoperire, in conditiile prevazute de Codul de procedura
penala."
40. Anexa va avea urmatorul cuprins:
"ANEXA 1
SALARIZAREA
membrilor plenului si personalului Oficiului National de Prevenire si Combatere
a Spalarii Banilor
________________________________________________________________________________
Nr. Functia Nivelul Reglementarea legala in functie Vechimea in
crt. studiilor de care se face salarizarea specialitate
________________________________________________________________________________
1. Presedinte S Coeficientul de multiplicare 10 ani in
prevazut in functii
Ordonanta de urgenta a economice
Guvernului nr. 177/2002, sau juridice
anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 2
2. Membru al plenului S Coeficientul de multiplicare 10 ani in
prevazut in functii
Ordonanta de urgenta a economice
Guvernului nr. 177/2002, sau juridice
anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 3
3. Consilier al S Coeficientul de multiplicare -
presedintelui prevazut in
Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 177/2002,
anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 4
4. Director S Coeficientul de multiplicare -
prevazut in
Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 177/2002,
anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 5
5. Sef serviciu S Coeficientul de multiplicare -
prevazut in
Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 177/2002,
anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 9
6. Analist financiar S Coeficientul de multiplicare 8 ani in
gradul I prevazut in functii
Ordonanta de urgenta a economice
Guvernului nr. 177/2002, sau juridice
anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 18
7. Analist financiar S Coeficientul de multiplicare 6 ani in
gradul II prevazut in functii
Ordonanta de urgenta a economice
Guvernului nr. 177/2002, sau juridice
anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 23
8. Analist financiar S Coeficientul de multiplicare 4 ani in
gradul III prevazut in functii
Ordonanta de urgenta a economice
Guvernului nr. 177/2002, sau juridice
anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 24
9. Analist financiar S Coeficientul de multiplicare 2 ani in
gradul IV prevazut in functii
Ordonanta de urgenta a economice
Guvernului nr. 177/2002, sau juridice
anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 29
10. Asistent analist M Coeficientul de multiplicare 7 ani in
treapta I prevazut in Legea nr. 50/1996, functii
anexa nr. 2 cap. A nr. crt. 13 auxiliare
juridice,
economice
sau
administrative
11. Asistent analist M Coeficientul de multiplicare 4 ani in
treapta II prevazut in Legea nr. 50/1996, functii
anexa nr. 2 cap. A nr. crt. 14 auxiliare
juridice,
economice sau
administrative
12. Sofer IA M Nivelul de salarizare prevazut -
in Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 24/2000,
anexa V/2
13. Muncitor M/G Nivelul de salarizare prevazut -
necalificat in Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 24/2000,
anexa V/2
________________________________________________________________________________
NOTA:
Pentru activitatea informatica se pot angaja in functia de analist
financiar absolventi ai institutiilor de invatamant superior de profil
informatic."
Art. 2
Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 3
Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 904 din 12 decembrie
2002, cu modificarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile
aduse prin prezenta lege, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
Prezenta lege transpune Directiva nr. 2001/97/EC a Parlamentului European
si a Consiliului European privind modificarea Directivei Consiliului nr.
91/308/EEC pentru prevenirea utilizarii sistemului financiar in scopul spalarii
banilor, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. L344/76
din 28 decembrie 2001.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea
prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei,
republicata.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
DAN RADU RUSANU
PRESEDINTELE SENATUI
NICOLAE VACAROIU