Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 230 din 13 iulie 2005

privind modificarea si completarea Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 618 din 15 iulie 2005


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 904 din 12 decembrie 2002, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Titlul legii va avea urmatorul cuprins:
    "LEGE
pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism"
    2. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    Prezenta lege instituie masuri de prevenire si combatere a spalarii banilor, precum si unele masuri privind prevenirea si combaterea finantarii actelor de terorism."
    3. La articolul 2, dupa litera a) se introduce litera a^1) cu urmatorul cuprins:
    "a^1) prin finantarea actelor de terorism se intelege infractiunea prevazuta la art. 36 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului;".
    4. La articolul 2, litera c) va avea urmatorul cuprins:
    "c) prin tranzactie suspecta se intelege operatiunea care, prin natura ei si caracterul neobisnuit in raport cu activitatile clientului uneia dintre persoanele prevazute la art. 8, trezeste suspiciunea de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism;".
    5. La articolul 2, dupa litera c) se introduce litera d) cu urmatorul cuprins:
    "d) prin transferuri externe in si din conturi se intelege operatiunile de plati si incasari efectuate intre persoane aflate pe teritoriul Romaniei si persoane aflate in strainatate."
    6. La articolul 3, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    (1) De indata ce salariatul unei persoane juridice sau una dintre persoanele fizice prevazute la art. 8 are suspiciuni ca o operatiune ce urmeaza sa fie efectuata are ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism, va informa persoana desemnata conform art. 14 alin. (1), care va sesiza imediat Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, denumit in continuare Oficiul. Acesta va confirma primirea sesizarii."
    7. La articolul 3, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Banca Nationala a Romaniei, Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare sau Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va informa de indata Oficiul cu privire la autorizarea ori refuzul autorizarii operatiunilor prevazute la art. 28 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului, comunicand si motivul pentru care s-a dispus solutia respectiva."
    8. La articolul 3, alineatele (2) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Daca Oficiul considera necesar, poate dispune, motivat, suspendarea efectuarii operatiunii pe o perioada de 3 zile lucratoare. Suma pentru care s-a dispus suspendarea operatiunii ramane blocata in contul titularului pana la expirarea perioadei pentru care s-a dispus suspendarea sau, dupa caz, pana la dispunerea altei masuri de catre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, in conditiile legii.
    (3) Daca Oficiul considera ca perioada de 3 zile lucratoare nu este suficienta, poate solicita, motivat, inainte de expirarea acestui termen, Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie prelungirea suspendarii efectuarii operatiunii cu cel mult 4 zile lucratoare. Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie poate autoriza o singura data prelungirea solicitata sau, dupa caz, poate dispune incetarea suspendarii operatiunii."
    9. La articolul 4 se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
    "(2) Persoanele prevazute la art. 8, care constata ca o operatiune sau mai multe operatiuni care au fost efectuate in contul unui client prezinta indicii de anomalie pentru activitatea acestui client ori pentru tipul operatiunii in cauza, vor sesiza de indata Oficiul, daca exista suspiciuni ca abaterile de la normalitate au ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism."
    10. La articolul 5, alineatele (1) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    (1) Oficiul poate cere persoanelor mentionate la art. 8, precum si institutiilor competente datele si informatiile necesare indeplinirii atributiilor stabilite de lege. Informatiile in legatura cu sesizarile primite potrivit art. 3 si 4 au caracter de secret de serviciu.
    ..........................................................................
    (4) Oficiul poate face schimb de informatii, in baza reciprocitatii, cu institutii straine care au functii asemanatoare si care au obligatia pastrarii secretului in conditii similare, daca asemenea comunicari sunt facute in scopul prevenirii si combaterii spalarii banilor sau a finantarii actelor de terorism."
    11. La articolul 6, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    (1) Oficiul va proceda la analizarea si prelucrarea informatiilor, iar atunci cand se constata existenta unor indicii temeinice de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism, va sesiza de indata Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. In situatia in care se constata finantarea unor acte de terorism, va sesiza de indata si Serviciul Roman de Informatii cu privire la operatiunile suspecte de finantare a actelor de terorism."
    12. La articolul 6, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Identitatea persoanei fizice care, in conformitate cu art. 14 alin. (1), a sesizat Oficiul nu poate fi dezvaluita in cuprinsul sesizarii."
    13. La articolul 6, alineatele (2), (3), (4) si (6) vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Daca in urma analizarii si prelucrarii informatiilor primite de Oficiu nu se constata existenta unor indicii temeinice de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism, Oficiul pastreaza informatiile in evidenta.
    (3) Daca informatiile prevazute la alin. (2) nu sunt completate timp de 10 ani, ele se claseaza in cadrul Oficiului.
    (4) Dupa primirea sesizarilor, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie poate solicita, motivat, Oficiului completarea acestora. Solicitarea poate fi efectuata si de parchetele de pe langa curtile de apel sau de pe langa tribunale ori, dupa caz, de Parchetul National Anticoruptie, in cazurile repartizate spre solutionare de Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
    ..........................................................................
    (6) Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau, dupa caz, Parchetul National Anticoruptie va comunica trimestrial stadiul de rezolvare a sesizarilor transmise, precum si cuantumul sumelor aflate in conturile persoanelor fizice sau juridice pentru care s-a dispus blocarea, ca urmare a suspendarilor efectuate."
    14. La articolul 6, dupa alineatul (6) se introduc alineatele (7) si (8) cu urmatorul cuprins:
    "(7) Oficiul va furniza persoanelor fizice si juridice prevazute la art. 8, precum si autoritatilor cu atributii de control financiar si celor de supraveghere prudentiala, printr-o procedura considerata adecvata, informatii generale privind tranzactiile suspecte si tipologiile de spalare a banilor si de finantare a actelor de terorism.
    (8) Dupa primirea rapoartelor privind tranzactiile suspecte, in cazul in care se constata existenta unor indicii temeinice de savarsire a altor infractiuni decat cele de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism, Oficiul va sesiza de indata organul competent."
    15. La articolul 8, literele a) - c) si litera e) vor avea urmatorul cuprins:
    "a) bancile, sucursalele bancilor straine, institutiile de credit si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit straine;
    b) institutiile financiare, cum sunt: fonduri de investitii, societati de investitii, societati de administrare a investitiilor, societati de depozitare, de custodie, societati de servicii de investitii financiare, fonduri de pensii si alte asemenea fonduri, care indeplinesc urmatoarele operatiuni: creditarea, incluzand creditul de consum, creditul ipotecar, factoringul, finantarea tranzactiilor comerciale, inclusiv forfetarea, leasingul financiar, operatiuni de plati, emiterea si administrarea unor mijloace de plata, carti de credit, cecuri de calatorie si altele asemenea, acordarea sau asumarea de garantii si subscrierea de angajamente, tranzactii pe cont propriu sau in contul clientilor prin intermediul instrumentelor pietei monetare, cecuri, ordine de plata, certificate de depozite, schimb valutar, produse financiare derivate, instrumente financiare legate de cursul valutar ori de rata dobanzilor, valori mobiliare, participarea la emiterea de actiuni si oferirea de servicii legate de aceste emisiuni, consultanta acordata intreprinderilor in probleme de structura a capitalului, strategia industriala, consultanta si servicii in domeniul fuziunilor si al achizitiilor de intreprinderi, intermedierea pe pietele interbancare, administrarea de portofolii si consultanta in acest domeniu, custodia si administrarea valorilor mobiliare, precum si sucursalele din Romania ale institutiilor financiare straine;
    c) societatile de asigurari si reasigurari, precum si sucursalele din Romania ale societatilor de asigurari si reasigurari straine;
    ..........................................................................
    e) auditorii, persoanele fizice si juridice care acorda consultanta fiscala, contabila ori financiar-bancara;".
    16. La articolul 8, dupa litera e) se introduce litera e^1) cu urmatorul cuprins:
    "e^1) notarii publici, avocatii si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta in intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare sau a altor bunuri ale clientilor, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati comerciale, constituirea, administrarea ori conducerea societatilor comerciale, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care isi reprezinta clientii in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile;".
    17. La articolul 8, litera i) va avea urmatorul cuprins:
    "i) Trezoreria Statului si autoritatile vamale;".
    18. La articolul 8, dupa litera j) se introduce litera j^1) cu urmatorul cuprins:
    "j^1) asociatiile si fundatiile."
    19. La articolul 8 se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
    "(2) Nu intra sub incidenta prezentei legi persoanele prevazute la alin. (1) lit. e) si e^1), cu privire la informatiile pe care le primesc sau le obtin de la unul dintre clientii lor, in cursul determinarii situatiei juridice a acestuia sau al apararii ori reprezentarii acestuia in cadrul unor proceduri judiciare ori in legatura cu acestea, inclusiv al acordarii de consultanta cu privire la declansarea unor proceduri judiciare, indiferent daca aceste informatii au fost primite sau obtinute inainte, in timpul ori dupa incheierea procedurilor."
    20. La articolul 9, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) De indata ce exista o informatie ca prin operatiune se urmareste spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism, se va proceda la identificarea clientilor, chiar daca valoarea operatiunii este mai mica decat limita minima stabilita la alin. (2)."
    21. La articolul 9, dupa alineatul (5) se introduc alineatele (6) si (7) cu urmatorul cuprins:
    "(6) Autoritatile de supraveghere prudentiala a persoanelor prevazute la art. 8 emit, potrivit competentei lor, norme privind masurile necesare pentru stabilirea identitatii clientilor in cazul operatiunilor desfasurate intre persoane care nu sunt prezente fizic la efectuarea acestora.
    (7) Autoritatile de supraveghere prudentiala si cele de control financiar al persoanelor prevazute la art. 8 emit, potrivit competentei lor, norme privind standardele de cunoastere a clientelei."
    22. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    In cazul in care exista informatii referitoare la clientii prevazuti la art. 9 si 10, in sensul ca tranzactia nu se desfasoara in nume propriu, persoanele fizice si juridice mentionate la art. 8 vor lua masuri pentru a obtine date despre adevarata identitate a persoanei in interesul ori in numele careia actioneaza acesti clienti, inclusiv de la Oficiu."
    23. La articolul 12, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Cerintele de identificare a clientilor nu se impun daca s-a stabilit ca plata se va face prin debitarea unui cont deschis pe numele clientului la o institutie de credit sau financiara din Romania, dintr-un stat membru al Uniunii Europene ori la un sediu secundar dintr-un stat membru al Uniunii Europene al unei institutii de credit sau financiare dintr-un stat tert."
    24. La articolul 12, dupa alineatul (3) se introduce alineatul (4) cu urmatorul cuprins:
    "(4) Cerintele de identificare a clientului nu se impun daca acesta este o institutie de credit sau financiara din Romania, dintr-un stat membru al Uniunii Europene, o sucursala dintr-un stat membru al Uniunii Europene a unei institutii de credit ori financiare dintr-un stat tert sau, dupa caz, o institutie de credit ori financiara dintr-un stat tert, care impune cerinte de identificare similare cu cele prevazute de legea romana."
    25. La articolul 14, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Institutiile financiare au obligatia de a desemna un ofiter de conformitate la nivelul conducerii executive, care va avea atributii in legatura cu:
    a) dezvoltarea de politici interne, proceduri si control, pentru asigurarea de standarde ridicate la angajarea personalului;
    b) desfasurarea de programe de pregatire profesionala continua;
    c) implementarea procedurilor de control pentru testarea sistemului."
    26. La articolul 14, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Persoanele desemnate conform alin. (1) si (1^1) raspund pentru indeplinirea sarcinilor stabilite in aplicarea prezentei legi."
    27. La articolul 16, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    (1) Persoanele juridice prevazute la art. 8, precum si structurile de conducere ale profesiilor juridice liberale vor stabili proceduri si metode adecvate de control intern, pentru a preveni si a impiedica spalarea banilor si finantarea actelor de terorism, si vor asigura instruirea angajatilor pentru recunoasterea operatiunilor care pot fi legate de spalarea banilor sau de finantarea actelor de terorism si luarea masurilor imediate ce se impun in asemenea situatii."
    28. La articolul 16, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Structurile de conducere ale profesiilor liberale vor incheia cu Oficiul, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, protocoale de colaborare."
    29. La articolul 17, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) Autoritatile cu atributii de control financiar, conform legii, si cele de supraveghere prudentiala a persoanelor prevazute la art. 8 vor verifica si vor controla, in cadrul atributiilor de serviciu, modul de aplicare a prevederilor prezentei legi, iar atunci cand din datele obtinute rezulta suspiciuni de spalare a banilor, de finantare a actelor de terorism sau alte incalcari ale dispozitiilor prezentei legi, vor informa de indata Oficiul."
    30. La articolul 17, dupa alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu urmatorul cuprins:
    "(3) Obligatia prevazuta la alin. (1) se aplica si Autoritatii Nationale a Vamilor cu privire la persoanele care trec frontiera de stat a Romaniei avand asupra lor numerar sau titluri de valoare care depasesc echivalentul in lei a 10.000 euro."
    31. La articolul 18, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Persoanele prevazute la art. 8 si salariatii acestora au obligatia de a nu transmite, in afara conditiilor prevazute de lege, informatiile detinute in legatura cu spalarea banilor si finantarea actelor de terorism si de a nu avertiza clientii cu privire la sesizarea Oficiului."
    32. La articolul 19, alineatele (2) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Oficiul are ca obiect de activitate prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism, scop in care primeste, analizeaza, prelucreaza informatii si sesizeaza, in conditiile art. 6 alin. (1), Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
    ..........................................................................
    (4) Oficiul este condus de un presedinte, numit de Guvern din randul membrilor plenului Oficiului, care are calitatea de ordonator principal de credite, ajutat de 3 consilieri."
    33. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 20
    (1) Salarizarea membrilor plenului si a personalului Oficiului, nomenclatorul de functii, conditiile de vechime si studii pentru incadrarea si promovarea personalului sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta lege.
    (2) Membrii plenului si personalul Oficiului au toate drepturile si obligatiile prevazute in reglementarile legale mentionate in anexa la prezenta lege.
    (3) Persoanele care, potrivit legii, gestioneaza informatii clasificate beneficiaza de un spor de 25% acordat pentru gestionarea datelor si informatiilor clasificate."
    34. La articolul 22, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    (1) Constituie contraventie urmatoarele fapte:
    a) nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 3 alin. (1), (6) si (7) si la art. 4;
    b) nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 5 alin. (2), art. 9, art. 11, art. 13 - 15, art. 16 alin. (1) si la art. 17.
    (2) Contraventiile prevazute la alin. (1) lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 100.000.000 lei la 300.000.000 lei, iar contraventiile prevazute la alin. (1) lit. b) se sanctioneaza cu amenda de la 150.000.000 lei la 500.000.000 lei."
    35. Dupa articolul 24 se introduce articolul 24^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 24^1
    In cazul in care s-a savarsit o infractiune de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism, luarea masurilor asiguratorii este obligatorie."
    36. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    (1) In cazul infractiunilor de spalare a banilor si de finantare a actelor de terorism se aplica dispozitiile art. 118 din Codul penal privind confiscarea bunurilor.
    (2) Daca bunurile supuse confiscarii nu se gasesc, se confisca echivalentul lor in bani sau bunurile dobandite in locul acestora.
    (3) Veniturile sau alte beneficii materiale obtinute din bunurile prevazute la alin. (2) se confisca.
    (4) Daca bunurile supuse confiscarii nu pot fi individualizate fata de bunurile dobandite in mod legal, se confisca bunuri pana la concurenta valorii bunurilor supuse confiscarii.
    (5) Dispozitiile alin. (4) se aplica in mod corespunzator si veniturilor sau altor beneficii materiale obtinute din bunurile supuse confiscarii, ce nu pot fi individualizate fata de bunurile dobandite in mod legal.
    (6) Pentru a garanta ducerea la indeplinire a confiscarii bunurilor, este obligatorie luarea masurilor asiguratorii prevazute de Codul de procedura penala."
    37. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26
    In cazul infractiunilor prevazute la art. 23 si 24, precum si in cazul infractiunii de finantare a actelor de terorism, secretul bancar si secretul profesional nu sunt opozabile organelor de urmarire penala si nici instantelor de judecata. Datele si informatiile solicitate de procuror sau de instanta de judecata se comunica de catre persoanele prevazute la art. 8, la cererea scrisa a organelor de cercetare penala, cu autorizarea procurorului ori a procurorului sau a instantei."
    38. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27
    (1) Cand sunt indicii temeinice cu privire la savarsirea infractiunii de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism, in scopul strangerii de probe sau al identificarii faptuitorului pot fi dispuse urmatoarele masuri:
    a) punerea sub supraveghere a conturilor bancare si a conturilor asimilate acestora;
    b) punerea sub supraveghere, interceptarea sau inregistrarea comunicatiilor;
    c) accesul la sisteme informatice.
    (2) Masura prevazuta la alin. (1) lit. a) poate fi dispusa de procuror pe o durata de cel mult 30 de zile. Pentru motive temeinice, aceasta masura poate fi prelungita de procuror prin ordonanta motivata, fiecare prelungire neputand depasi 30 de zile. Durata maxima a masurii dispuse este de 4 luni.
    (3) Masurile prevazute la alin. (1) lit. b) si c) pot fi dispuse de judecator, potrivit dispozitiilor art. 91^1 - 91^6 din Codul de procedura penala, care se aplica in mod corespunzator.
    (4) Procurorul poate dispune sa i se comunice inscrisuri, documente bancare, financiare ori contabile, in conditiile prevazute la alin. (1)."
    39. Dupa articolul 27 se introduce articolul 27^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 27^1
    In cazul in care exista indicii temeinice si concrete ca s-a savarsit sau ca se pregateste savarsirea unei infractiuni de spalare a banilor ori de finantare a actelor de terorism, care nu poate fi descoperita sau ai carei faptuitori nu pot fi identificati prin alte mijloace, pot fi folositi, in vederea strangerii datelor privind existenta infractiunii si identificarea faptuitorilor, investigatori sub acoperire, in conditiile prevazute de Codul de procedura penala."
    40. Anexa va avea urmatorul cuprins:
    "ANEXA 1

                                SALARIZAREA
membrilor plenului si personalului Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor
________________________________________________________________________________
Nr.     Functia         Nivelul   Reglementarea legala in functie Vechimea in
crt.                    studiilor de care se face salarizarea     specialitate
________________________________________________________________________________
  1. Presedinte             S     Coeficientul de multiplicare    10 ani in
                                  prevazut in                     functii
                                  Ordonanta de urgenta a          economice
                                  Guvernului nr. 177/2002,        sau juridice
                                  anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 2
  2. Membru al plenului     S     Coeficientul de multiplicare    10 ani in
                                  prevazut in                     functii
                                  Ordonanta de urgenta a          economice
                                  Guvernului nr. 177/2002,        sau juridice
                                  anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 3
  3. Consilier al           S     Coeficientul de multiplicare         -
     presedintelui                prevazut in
                                  Ordonanta de urgenta a
                                  Guvernului nr. 177/2002,
                                  anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 4
  4. Director               S     Coeficientul de multiplicare          -
                                  prevazut in
                                  Ordonanta de urgenta a
                                  Guvernului nr. 177/2002,
                                  anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 5
  5. Sef serviciu           S     Coeficientul de multiplicare           -
                                  prevazut in
                                  Ordonanta de urgenta a
                                  Guvernului nr. 177/2002,
                                  anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 9
  6. Analist financiar      S     Coeficientul de multiplicare    8 ani in
     gradul I                     prevazut in                     functii
                                  Ordonanta de urgenta a          economice
                                  Guvernului nr. 177/2002,        sau juridice
                                  anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 18
  7. Analist financiar      S     Coeficientul de multiplicare    6 ani in
     gradul II                    prevazut in                     functii
                                  Ordonanta de urgenta a          economice
                                  Guvernului nr. 177/2002,        sau juridice
                                  anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 23
  8. Analist financiar      S     Coeficientul de multiplicare    4 ani in
     gradul III                   prevazut in                     functii
                                  Ordonanta de urgenta a          economice
                                  Guvernului nr. 177/2002,        sau juridice
                                  anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 24
  9. Analist financiar      S     Coeficientul de multiplicare    2 ani in
     gradul IV                    prevazut in                     functii
                                  Ordonanta de urgenta a          economice
                                  Guvernului nr. 177/2002,        sau juridice
                                  anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 29
 10. Asistent analist       M     Coeficientul de multiplicare    7 ani in
     treapta I                    prevazut in Legea nr. 50/1996,  functii
                                  anexa nr. 2 cap. A nr. crt. 13  auxiliare
                                                                  juridice,
                                                                  economice
                                                                  sau
                                                                  administrative
 11. Asistent analist       M     Coeficientul de multiplicare    4 ani in
     treapta II                   prevazut in Legea nr. 50/1996,  functii
                                  anexa nr. 2 cap. A nr. crt. 14  auxiliare
                                                                  juridice,
                                                                  economice sau
                                                                  administrative
 12. Sofer IA               M     Nivelul de salarizare prevazut        -
                                  in Ordonanta de urgenta a
                                  Guvernului nr. 24/2000,
                                  anexa V/2
 13. Muncitor              M/G    Nivelul de salarizare prevazut        -
     necalificat                  in Ordonanta de urgenta a
                                  Guvernului nr. 24/2000,
                                  anexa V/2
________________________________________________________________________________

    NOTA:
    Pentru activitatea informatica se pot angaja in functia de analist financiar absolventi ai institutiilor de invatamant superior de profil informatic."

    Art. 2
    Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 904 din 12 decembrie 2002, cu modificarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
    Prezenta lege transpune Directiva nr. 2001/97/EC a Parlamentului European si a Consiliului European privind modificarea Directivei Consiliului nr. 91/308/EEC pentru prevenirea utilizarii sistemului financiar in scopul spalarii banilor, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. L344/76 din 28 decembrie 2001.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.

                     p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                              DAN RADU RUSANU

                          PRESEDINTELE SENATUI
                             NICOLAE VACAROIU



SmartCity5

COMENTARII la Legea 230/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 230 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 230/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu