Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.854 din 06.11.2013

privind aprobarea Aranjamentului administrativ, semnat la Bucureşti la 3 septembrie 2013, pentru aplicarea Acordului dintre România şi Statul Israel în domeniul securităţii sociale, semnat la Ierusalim la 28 februarie 2011
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 702 din 15 noiembrie 2013



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.ARTICOL UNICSe aprobă Aranjamentul administrativ, semnat la Bucureşti la 3 septembrie 2013, pentru aplicarea Acordului dintre România şi Statul Israel în domeniul securităţii sociale, semnat la Ierusalim la 28 februarie 2011, ratificat prin Legea nr. 150/2012. PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, Mariana Câmpeanu Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea p. Ministrul afacerilor externe, George Ciamba, secretar de stat
ARANJAMENT ADMINISTRATIV pentru aplicarea Acordului dintre România şi Statul Israel în domeniul securităţii sociale În conformitate cu articolul 19 paragraful a) din Acordul dintre România şi Statul Israel în domeniul securităţii sociale, semnat la Ierusalim la 28 februarie 2011, care corespunde cu data 24 Adar I 5771 din calendarul ebraic, denumit în continuare „Acord“, autorităţile competente ale părţilor contractante au convenit după cum urmează: PARTEA IPrevederi generale Articolul 1Termenii utilizaţi în prezentul aranjament administrativ vor avea acelaşi înţeles ca cel din Acord. Articolul 21. Organismele de legătură menţionate în articolul 1 paragraful k) şi articolul 19 paragraful d) din Acord vor fi: a)pentru România:

Casa Naţională de Pensii Publice pentru pensiile pentru limită de vârstă, invaliditate şi urmaş, precum şi pentru ajutoarele de deces;

Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială pentru alocaţiile pentru copii; b)pentru Israel: Institutul Naţional de Asigurări, Ierusalim.Adresele şi celelalte date de contact ale organismelor de legătură sunt prevăzute în anexa 1 la prezentul aranjament administrativ. 2. Organismele de legătură desemnate în paragraful 1 al prezentului articol vor stabili procedurile comune, formularele, certificatele şi alte comunicări necesare pentru implementarea Acordului şi a prezentului aranjament administrativ. 3. Organismele de legătură îşi pot comunica reciproc informaţii şi prin poşta electronică. PARTEA a II-aPrevederi referitoare la legislaţia aplicabilă Articolul 31. În cazul în care legislaţia unei părţi contractante este aplicabilă în conformitate cu oricare din prevederile articolelor 7-9 ale Acordului, instituţia competentă a acelei părţi contractante va elibera un certificat care atestă că persoana angajată sau lucrătorul independent rămâne supus acelei legislaţii. Acest certificat va constitui dovada că persoana angajată sau lucrătorul independent este exceptat de la contribuţiile de securitate socială ale celeilalte părţi contractante. 2. Certificatul la care se face referire în paragraful 1 al prezentului articol va fi eliberat: a)în România: de către Casa Naţională de Pensii Publice; b)în Israel: de către Institutul Naţional de Asigurări, Ierusalim.3. Instituţiile indicate în paragraful 2 al prezentului articol îşi vor furniza reciproc o copie a certificatului. PARTEA a III-aPrevederi speciale privind diferitele categorii de prestaţii Pensii pentru bătrâneţe, de urmaş şi de invaliditate Articolul 41. În cazul prestaţiilor prevăzute la litera B paragraful 1 al articolului 2 din Acord, prin „pensiile pentru limita de vârstă“ se înţelege: pensiile pentru limită de vârstă, pensiile anticipate şi pensiile anticipate parţiale. 2. Instituţia competentă a unei părţi contractante care primeşte o cerere pentru prestaţii plătibile în baza legislaţiei celeilalte părţi contractante va menţiona pe aceasta data primirii cererii şi va trimite de îndată cererea fie direct, fie prin intermediul organismului de legătură al fiecărei părţi contractante. 3. Împreună cu formularul de cerere, instituţia competentă va transmite orice documentaţie, inclusiv orice documentaţie medicală disponibilă, care poate fi necesară instituţiei competente a celeilalte părţi contractante pentru a stabili dreptul solicitantului la o prestaţie. 4. Datele personale privind o persoană, conţinute în formularul de cerere, vor fi certificate în mod corespunzător de către instituţia competentă. Transmiterea formularului certificat în ceea ce priveşte datele personale va scuti instituţia competentă de transmiterea documentelor originale către cealaltă parte contractantă. 5. Fiecare instituţie competentă va transmite instituţiei competente a celeilalte părţi contractante un formular care atestă perioadele de asigurare realizate în baza propriei legislaţii. 6. Fiecare instituţie competentă va determina ulterior dacă o persoană poate beneficia de o prestaţie şi va notifica cealaltă instituţie, fie direct, fie prin intermediul organismelor de legătură, cu privire la decizia sa referitoare la cerere. 7. Fiecare instituţie competentă va stabili drepturile solicitantului în baza prevederilor capitolului 1 partea a III-a din Acord şi va notifica persoana vizată cu privire la decizie, indicând modalităţile legale şi termenele-limită pentru apeluri, şi va transmite o copie a deciziei şi formularul convenit în acest scop instituţiei competente a celeilalte părţi contractante. 8. În momentul depunerii cererii, beneficiarul trebuie să informeze instituţia competentă în legătură cu locul de domiciliu, banca şi numărul de cont unde trebuie plătite prestaţiile. 9. Plata se face fără nicio deducere pentru costurile administrative. Cheltuielile implicate de transferul bancar sunt în sarcina beneficiarului. 10. În situaţia în care beneficiarul primeşte pensie de la instituţia competentă a uneia dintre părţile contractante şi are domiciliul pe teritoriul celeilalte părţi contractante, acesta trebuie să transmită instituţiei competente, la fiecare 12 luni, un certificat care atestă că persoana este în viaţă. Certificatul va fi transmis beneficiarului de către instituţia competentă, pentru a fi completat şi semnat în faţa unei autorităţi pe teritoriul celeilalte părţi contractante, care va certifica faptul că documentul a fost semnat personal de către beneficiar. Certificatul va fi returnat instituţiei competente în perioada solicitată. 11. În situaţia în care certificatul menţionat la paragraful 10 al prezentului articol nu este transmis, plata pensiei va fi suspendată până la primirea acestuia. Ajutorul pentru deces Articolul 51. Pentru a primi un ajutor de deces în baza legislaţiei unei părţi contractante, beneficiarul al cărui domiciliu este pe teritoriul celeilalte părţi contractante poate depune cererea la instituţia competentă sau la instituţia de la locul de domiciliu cu condiţia ca cererea să fie trimisă instituţiei competente responsabile pentru plata prestaţiilor. 2. Documentele necesare conform legislaţiei aplicate de către instituţia competentă trebuie anexate cererii. 3. Informaţiile furnizate de către solicitant trebuie să fie susţinute prin documente oficiale originale, anexate cererii, şi/sau documente certificate de către instituţia de la locul de domiciliu. PARTEA a IV-aAsistenţă şi informaţii Articolul 61. Instituţia competentă a unei părţi contractante va furniza, la cerere, instituţiei competente a celeilalte părţi contractante informaţiile medicale şi documentele care sunt disponibile în ceea ce priveşte solicitantul sau beneficiarul, cu condiţia ca solicitantul să semneze o declaraţie de renunţare la confidenţialitatea medicală în cazul în care este necesar. 2. În cazul în care instituţia competentă a unei părţi contractante cere ca solicitantul sau beneficiarul care are domiciliul sau şederea pe teritoriul celeilalte părţi contractante să fie supus unui control medical suplimentar, un astfel de control va fi organizat de către instituţia competentă a celeilalte părţi contractante în conformitate cu regulile instituţiei care organizează controlul medical şi pe cheltuiala instituţiei care îl solicită. 3. Instituţia competentă a unei părţi contractante va rambursa sumele datorate ca urmare a aplicării prevederilor paragrafului 2 al prezentului articol, după primirea unei declaraţii detaliate a costurilor suportate. Articolul 7Dacă Acordul sau prezentul aranjament administrativ nu prevede altfel, în cazul în care instituţia competentă a unei părţi contractante solicită asistenţă administrativă referitor la drepturile şi obligaţiile în baza Acordului ale unui solicitant sau ale unui beneficiar care are domiciliul sau şederea pe teritoriul celeilalte părţi contractante, o astfel de asistenţă va fi acordată fie prin intermediul organismelor de legătură, fie direct de către instituţia competentă a celeilalte părţi contractante pe al cărui teritoriu solicitantul sau beneficiarul îşi are domiciliul sau şederea. O astfel de asistenţă va fi gratuită. PARTEA a V-aDispoziţii diverse Articolul 8Dacă Acordul nu prevede altfel, prestaţiile în bani care sunt datorate beneficiarilor care îşi au domiciliul sau şederea pe teritoriul celeilalte părţi contractante vor fi plătite direct acestor beneficiari. Articolul 91. Organismele de legătură şi instituţiile competente ale părţilor contractante pot utiliza limba engleză pentru aplicarea Acordului. 2. Formularele necesare pentru aplicarea Acordului vor fi în ambele limbi oficiale ale părţilor contractante. 3. În scopul aplicării Acordului şi a prezentului aranjament administrativ, prin derogare de la prevederile paragrafului 2 al prezentului articol, alte cereri şi documente nu vor fi respinse pe motiv că sunt redactate în limba oficială a celeilalte părţi contractante. Articolul 10Organismele de legătură vor face anual schimb de date statistice privind plăţile care au fost efectuate în baza Acordului. Articolul 11Prezentul aranjament administrativ poate fi amendat, în scris, prin acordul reciproc al autorităţilor competente. Amendamentele vor intra în vigoare în conformitate cu procedura prevăzută la articolul 12 al prezentului aranjament administrativ. Articolul 12Prezentul aranjament administrativ va intra în vigoare la data ultimei notificări, trimisă pe cale diplomatică, care confirmă că procedurile interne necesare pentru intrarea sa în vigoare au fost îndeplinite. Acesta va rămâne în vigoare pe durata Acordului. Semnat la Bucureşti la 3 septembrie 2013, care corespunde cu 28 Elul 5773, în două exemplare originale, în limbile română, ebraică şi engleză, toate textele fiind egal autentice. În caz de divergenţe de interpretare, va prevala textul în limba engleză. Pentru autoritatea competentă din România Mariana Câmpeanu, ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice Pentru autoritatea competentă din Statul Israel Zeev Elkin, ministrul adjunct al afacerilor externe ANEXA 1ROMÂNIA Casa Naţională de Pensii Publice Str. Latină nr. 8, sectorul 2 Bucureşti România Telefon: 0040213118047 Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Bd. Panduri nr. 22, sectorul 5 Bucureşti Cod poştal: 050659 România Telefon: 0040213136047 E-mail: anps@prestatiisociale.ro Web: www.prestatiisociale.ro STATUL ISRAEL Institutul Naţional de Asigurări Biroul central Bd. Weizman nr. 13 Ierusalim 91909 Israel Telefon: 972-2-6709753


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 854/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 854 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 854/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu