HOTARARE Nr. 738 din 26 iulie 2001
privind infiintarea Companiei Nationale "Romtehnica" - S.A. prin
reorganizarea Regiei Autonome "Romtehnica" Bucuresti
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 455 din 9 august 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei, ale art. 1 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor
autonome, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 207/1997, cu
modificarile ulterioare, precum si ale art. 10 alin. (2) din Legea nr. 213/1998
privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Se infiinteaza Compania Nationala "Romtehnica" - S.A.,
denumita in continuare Compania, in coordonarea Ministerului Apararii
Nationale, prin reorganizarea Regiei Autonome "Romtehnica" Bucuresti,
care isi inceteaza activitatea.
(2) Compania este persoana juridica organizata in societate pe actiuni,
functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara si
desfasoara activitati de interes national cu specific deosebit, in conformitate
cu actul constitutiv prevazut in anexa nr. 1.
(3) Compania are ca obiect principal de activitate importul produselor,
echipamentelor, instalatiilor, pieselor de schimb si materialelor de tehnica
militara, tehnologiilor, asistentei tehnice si serviciilor in domeniul tehnicii
militare, precum si alte operatiuni de comert interior si exterior, de
consultanta, de turism intern si international, care sa ii asigure sustinerea
si dezvoltarea activitatii de baza, in conditiile obtinerii de profit, conform
actului constitutiv.
Art. 2
Sediul social al Companiei este in Romania, municipiul Bucuresti, bd
Timisoara nr. 5C, sectorul 6.
Art. 3
(1) Capitalul social initial al Companiei este de 98.904 milioane lei si se
constituie prin preluarea integrala a capitalului propriu al Regiei Autonome
"Romtehnica" Bucuresti, potrivit bilantului contabil al acesteia la
data de 31 decembrie 2000, actualizat conform prevederilor legale.
(2) Capitalul social integral subscris si varsat al Companiei este detinut
in intregime de statul roman, in calitate de actionar unic, reprezentat de
Ministerul Apararii Nationale.
Art. 4
(1) Personalul salariat al Regiei Autonome "Romtehnica" Bucuresti
este preluat de Companie, fiind considerat transferat in interesul serviciului
pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(2) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
hotarari cadrele militare in activitate din cadrul Regiei Autonome
"Romtehnica" Bucuresti sunt trecute in rezerva si sunt angajate, la
solicitarea acestora, ca salariati civili in cadrul Companiei ori sunt puse la
dispozitia Ministerului Apararii Nationale, in conditiile legii.
(3) Contractul colectiv de munca la nivel de unitate incheiat de Regia
Autonoma "Romtehnica" Bucuresti ramane in vigoare pana la data
incheierii noului contract colectiv de munca la nivel de unitate de catre
Companie, potrivit prevederilor legale.
Art. 5
Se aproba trecerea din domeniul public al statului in domeniul privat al
statului a unor imobile aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale
si identificate conform datelor prevazute in anexa nr. 2.
Art. 6
Se aproba trecerea din domeniul privat al statului in patrimoniul
Companiei, cu titlu gratuit, a imobilelor prevazute in anexa nr. 2, la valoarea
actualizata potrivit prevederilor legale, urmand sa fie cuprinse in capitalul
social al Companiei.
Art. 7
Imobilele prevazute in anexa nr. 2 se predau pe baza de protocol de
predare-preluare, incheiat intre Ministerul Apararii Nationale si Companie, in
termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 8
(1) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari Compania preia toate
drepturile si va fi tinuta de toate obligatiile Regiei Autonome
"Romtehnica" Bucuresti, asumate atat in nume propriu, cat si in
numele Ministerului Apararii Nationale sau al altor institutii guvernamentale,
in masura in care, potrivit reglementarilor legale sau contractuale, nu se
sting.
(2) Compania se substituie in toate litigiile in curs ale Regiei Autonome
"Romtehnica" Bucuresti, in calitatea procesuala detinuta de aceasta.
Art. 9
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 10
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari Hotararea Guvernului nr.
236/1991 privind infiintarea Regiei Autonome "Romtehnica" Bucuresti,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 87 din 23 aprilie
1991, cu modificarile ulterioare, se abroga.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul apararii nationale,
Gheorghe Matache,
secretar de stat
p. Ministrul muncii
si solidaritatii sociale,
Ion Giurescu,
secretar de stat
p. Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Ion Selaru,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
ACTUL CONSTITUTIV
al Companiei Nationale "Romtehnica" - S.A.
CAP. 1
Denumirea, forma juridica, sediul si durata
Art. 1
Denumirea
(1) Denumirea companiei este Compania Nationala "Romtehnica" -
S.A. (dovada de anterioritate nr. 66.033 din 25 mai 2001), denumita in
continuare Compania.
(2) In toate actele, facturile, publicatiile, alte acte emanand de la
companie denumirea acesteia va fi urmata de sintagma "societate pe
actiuni" sau de initialele "S.A.", de capitalul social al
companiei, de numarul de inregistrare la oficiul registrului comertului si de
codul fiscal.
Art. 2
Forma juridica
Compania este persoana juridica cu capital integral de stat, organizata in
societate pe actiuni. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu
dispozitiile legale in vigoare, precum si cu cele ale prezentului act
constitutiv.
Art. 3
Sediul
(1) Sediul social al Companiei este in Romania, Bucuresti, bd Timisoara nr.
5C, sectorul 6. Sediul social poate fi schimbat prin hotararea adoptata de
adunarea generala extraordinara a actionarilor, pe baza propunerii consiliului
de administratie si potrivit dispozitiilor legale.
(2) Compania poate infiinta sucursale, filiale, reprezentante, agentii sau
puncte de lucru in localitati din tara sau din strainatate.
Art. 4
Durata
Durata de functionare a Companiei este nelimitata, activitatea acesteia
incepand sa se desfasoare dupa inmatricularea la oficiul registrului
comertului.
CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate
Art. 5
Scopul
(1) Compania are ca scop principal negocierea, incheierea si derularea
contractelor de import ale bunurilor si serviciilor aferente destinate
apararii, ordinii publice si sigurantei nationale.
(2) Pentru realizarea unor importuri Compania poate incheia contracte de
credit cu entitati financiar-bancare pe baza imputernicirii Ministerului
Apararii Nationale sau a altor institutii guvernamentale, in conditiile de
garantare prevazute de lege sau de alte acte normative.
Art. 6
Obiectul de activitate
(1) Domeniul principal de activitate este:
511 - Activitati de intermedieri in comertul cu ridicata.
(2) Activitatea principala este:
5114 - Intermedieri in comertul cu masini, echipamente industriale, nave si
avioane.
(3) In subsidiar Compania poate desfasura urmatoarele activitati:
7413 - Activitati de studiere a pietei si de sondaj;
7414 - Activitati de consultare pentru afaceri si management;
7415 - Activitatile companiilor de management;
7420 - Activitati de proiectare, urbanism, inginerie si alte servicii
tehnice;
5010 - Comert cu autovehicule;
5030 - Comert cu piese si accesorii pentru autovehicule;
5112 - Intermedieri in comertul cu combustibil, minerale si produse chimice
pentru industrie;
5116 - Intermedieri in comertul cu textile, confectii, incaltaminte si
articole din piele;
5118 - Intermedieri in comertul specializat in vanzarea produselor cu
caracter specific, neclasificat in alta parte;
5119 - Intermedieri in comertul cu produse diverse;
5146 - Comert cu ridicata al produselor farmaceutice;
5151 - Comert cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi si
al produselor derivate;
5165 - Comert cu ridicata al altor masini utilizate in industrie, comert si
transport;
5170 - Comert cu ridicata al altor produse neclasificate in alta parte;
5551 - Cantina;
5530 - Restaurante;
6024 - Transporturi rutiere de marfuri;
6312 - Depozitari;
6330 - Activitati ale agentiilor de turism si asistenta turistica;
6423 - Activitati de transmitere de date;
6521 - Activitati de creditare pe baza de contract;
6522 - Alte tipuri de intermedieri financiare (cu exceptia celor bancare);
6713 - Activitati auxiliare neclasificate in alta parte;
7521 - Activitati de afaceri externe;
7522 - Activitati de aparare nationala.
(4) Pentru realizarea obiectului sau de activitate Compania poate actiona
in nume si pe cont propriu, cat si in calitate de agent intermediar,
distribuitor, comisionar, reprezentant, asociat, in raporturile cu alte persoane
fizice sau juridice romane ori straine.
CAP. 3
Capitalul social, actiunile
Art. 7
Capitalul social
(1) Capitalul social al Companiei este de 98.904 milioane lei, fiind
constituit prin preluarea integrala a capitalului propriu al Regiei Autonome
"Romtehnica" Bucuresti, potrivit bilantului contabil al acesteia la
data de 31 decembrie 2000.
(2) Capitalul social este divizat in 989.040 actiuni, in valoare de 100.000
lei fiecare.
Art. 8
Modificarea capitalului social
(1) Capitalul social al Companiei poate fi majorat sau redus pe baza
hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor, la propunerea
consiliului de administratie, in conditiile si cu respectarea dispozitiilor
legale.
(2) In cazul in care administratorii constata pierderea a 50% din capitalul
social, acestia vor convoca in termen de 60 de zile adunarea generala
extraordinara a actionarilor care va decide fie reconstituirea capitalului
social, in conditiile permise de lege, sau limitarea la valoarea ramasa, fie
dizolvarea Companiei.
Art. 9
Actiunile
(1) Actiunile sunt in totalitate proprietatea statului roman, drepturile
actionarului unic fiind exercitate de Ministerul Apararii Nationale.
(2) Adunarea generala a actionarilor va decide forma si data la care vor fi
imprimate titlurile ce atesta calitatea de actionar.
(3) Titlurile vor cuprinde inscrierile obligatorii prin lege si vor fi
semnate de presedintele consiliului de administratie si de unul dintre membrii
acestuia.
(4) Compania va detine evidenta titlurilor care atesta calitatea de
actionar in registrul numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului
de administratie. Registrul se pastreaza la sediul Companiei.
CAP. 4
Conducerea si administrarea
Art. 10
Adunarea generala a actionarilor
(1) Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al
Companiei, care decide asupra activitatii acesteia si concepe politica ei
economica si comerciala.
(2) La data infiintarii atributiile adunarii generale a actionarilor sunt
exercitate in numele actionarului unic, prin ministrul desemnat sau prin
imputerniciti ai acestuia. Administratorii sau alte persoane salarizate sau
indemnizate de companie nu pot reprezenta actionarul unic in adunarile generale
ale actionarilor.
Art. 11
Convocarea adunarilor generale ale actionarilor
(1) Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare.
(2) Adunarea generala ordinara a actionarilor se convoaca cel putin o data
pe an in maximum 3 luni de la data incheierii exercitiului financiar precedent.
(3) Adunarea generala extraordinara a actionarilor se convoaca, in afara
cazurilor prevazute la art. 3 alin. (1) si la art. 8 alin. (1) si (2), la
solicitarea actionarului unic sau la cererea consiliului de administratie, care
poate formula astfel de cereri, si la sesizarea cenzorilor.
(4) Adunarea generala a actionarilor, ordinara sau extraordinara, se
convoaca de presedintele consiliului de administratie, in scris, cu mentionarea
motivelor cererii si anexarea, daca este cazul, a propunerilor ce vor fi supuse
analizei. Comunicarea privind convocarea va fi expediata pe adresa actionarului
unic cu cel putin 15 zile inainte de data prevazuta pentru desfasurarea
lucrarilor adunarii generale a actionarilor.
(5) Adunarea generala a actionarilor, ordinara sau extraordinara, poate lua
hotarari si fara indeplinirea formalitatilor prevazute pentru convocare, in
situatii exceptionale, cu respectarea prevederilor legale si ale prezentului
act constitutiv pentru validarea hotararilor adoptate.
(6) Sedintele adunarilor generale ale actionarilor au loc la sediul
Companiei sau in orice alt loc mentionat in convocare.
Art. 12
Atributiile adunarii generale ordinare a actionarilor
Adunarea generala ordinara a actionarilor are, in principal, urmatoarele
atributii:
a) aproba structura organizatorica a Companiei, numarul de posturi, precum
si normativele de constituire a compartimentelor functionale;
b) aproba sau modifica bilantul contabil si contul de profit si pierderi,
dupa examinarea raportului administratorilor si cenzorilor;
c) aproba repartizarea profitului potrivit legii si intereselor Companiei;
d) numeste si revoca membrii consiliului de administratie si cenzorii,
stabileste limitele de competenta si salarizarea acestora, se pronunta asupra
gestiunii lor si ii descarca de aceasta, stabileste valoarea garantiilor
banesti ce vor fi depuse de acestia;
e) il numeste si revoca pe directorul general, ii stabileste nivelul de
salarizare, atributiile si il descarca de activitate;
f) stabileste nivelul de salarizare al personalului angajat al Companiei,
cu respectarea limitelor prevazute de lege;
g) hotaraste infiintarea sau desfiintarea de filiale, sucursale,
reprezentante, agentii ori puncte de lucru;
h) aproba bugetul de venituri si cheltuieli, planul de activitate pentru
anul urmator sau vanzarea unor unitati componente ale patrimoniului Companiei
ce nu apartin proprietatii publice;
i) hotaraste contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a
celor externe, pentru activitatile in nume propriu, stabilind componentele si
nivelul de contractare a imprumuturilor, a creditelor comerciale si a
garantiilor;
j) hotaraste asupra oricaror alte probleme care intra in competenta
adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
Art. 13
Atributiile adunarii generale extraordinare a actionarilor
(1) Adunarea generala extraordinara a actionarilor are, in principal,
urmatoarele atributii:
a) schimbarea formei juridice a Companiei;
b) schimbarea sediului Companiei;
c) modificarea obiectului de activitate al Companiei;
d) prelungirea duratei Companiei;
e) majorarea capitalului social si stabilirea conditiilor efectuarii
acestei operatiuni;
f) reducerea capitalului social sau reintregirea acestuia prin orice forma
permisa de lege;
g) fuziunea prin absorbire sau prin contopire ori divizarea Companiei;
h) dizolvarea Companiei;
i) emiterea de obligatiuni;
j) reevaluarea patrimoniului, potrivit legii;
k) vanzarea sau transferul activelor;
l) aprobarea incheierii de acte juridice prin care Compania dobandeste,
instraineaza, inchiriaza, schimba sau constituie, drept garantie, bunuri aflate
in patrimoniu sau a caror valoare depaseste 1/5 din valoarea contabila a
activelor Companiei la data incheierii actului juridic respectiv;
m) aproba regulamentul de organizare si functionare a consiliului de
administratie;
n) aproba orice modificari ale actului constitutiv survenite pe parcursul
activitatii Companiei.
(2) Adunarea generala extraordinara a actionarilor va putea delega
consiliului de administratie exercitiul atributiilor sale, cu exceptia celor
prevazute la alin. (1) lit. a), d), g), h), l) si m).
Art. 14
Organizarea adunarii generale a actionarilor
(1) In ziua, la ora si in locul precizate in convocare sedinta adunarii
generale a actionarilor se deschide de presedintele consiliului de
administratie sau, in lipsa acestuia, de un alt membru al consiliului de
administratie, desemnat in mod expres pentru a-l inlocui.
(2) La finalizarea lucrarilor adunarii generale a actionarilor se intocmesc
procese-verbale consemnate in registrul special tinut prin grija
administratorilor.
(3) Procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor contine mentiuni
privind indeplinirea formalitatilor de convocare, numele si mandatul
reprezentantului actionarului unic, rezumatul problemelor puse in discutie si
deciziile luate. Documentele referitoare la acestea, precum si procura speciala
constituie anexe ale procesului-verbal de sedinta.
(4) Procesul-verbal se semneaza de participantii la sedinta si se
contrasemneaza de secretarul desemnat al adunarii generale a actionarilor.
CAP. 5
Administrarea
Art. 15
Consiliul de administratie
(1) Compania este administrata de un consiliu de administratie format din 5
membri. Membrii consiliului de administratie sunt persoane fizice care au numai
cetatenie romana, domiciliul stabil in Romania, specialisti in domeniile
comertului exterior si economico-financiar. Un membru al consiliului de
administratie este reprezentant al Ministerului Finantelor Publice.
(2) Membrii consiliului de administratie sunt numiti de actionarul unic al
Companiei, prin Ministerul Apararii Nationale, si indeplinesc mandatul pentru o
perioada de patru ani.
(3) In cazul absentei temporare sau definitive a unui membru al consiliului
de administratie adunarea generala a actionarilor va putea desemna o alta persoana
care va exercita atributiile acestuia temporar ori pana la expirarea mandatului
predecesorului sau, dupa caz.
(4) Fiecare membru al consiliului de administratie este obligat ca inainte
de numire sa depuna o garantie care nu va fi mai mica decat dublul remuneratiei
lunare primite in aceasta calitate.
Art. 16
Atributiile consiliului de administratie
(1) Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) propune structura organizatorica a Companiei, numarul de posturi, precum
si normativele de constituire a compartimentelor functionale;
b) pregateste documentatia necesara desfasurarii adunarii generale a
actionarilor;
c) aduce la indeplinire hotararile adunarii generale a actionarilor;
d) asigura gestionarea si coordonarea Companiei;
e) prezinta adunarii generale a actionarilor situatia economica si
financiara a Companiei, precum si raportul de activitate anual;
f) aproba regulamentul de organizare si functionare a Companiei;
g) supune aprobarii adunarii generale a actionarilor bilantul contabil
anual, contul de profit si pierderi si bugetul de venituri si cheltuieli
necesar activitatii Companiei;
h) aproba incheierea ori modificarea oricaror contracte pentru care nu a
delegat competenta directorului general;
i) il imputerniceste pe directorul economic pentru semnarea acordurilor de
credit, efectelor de comert si a tuturor documentelor acestora;
j) indeplineste orice alte atributii si are toate competentele conferite
prin lege si prin hotararile adunarilor generale ale actionarilor.
(2) Consiliul de administratie este obligat sa prezinte reprezentantului
Ministerului Apararii Nationale bilantul contabil al Companiei, contul de
profit si pierderi, raportul cenzorilor asupra activitatii administratorilor
pentru anul precedent, propunerile pentru bugetul de venituri si cheltuieli si
planul de activitate pentru anul urmator, cu cel putin 10 zile inainte de
termenul fixat pentru adunarea generala ordinara a actionarilor.
Art. 17
Directorul general
(1) Directorul general al Companiei indeplineste functia de presedinte al
consiliului de administratie, in baza unui mandat primit din partea adunarii
generale a actionarilor.
(2) Atributiile directorului general sunt, in principal, urmatoarele:
a) reprezinta Compania in raporturile cu tertii;
b) aplica strategia si politicile de dezvoltare ale Companiei, stabilite de
consiliul de administratie;
c) negociaza si semneaza contractul colectiv de munca;
d) negociaza si semneaza, conform legii, contractele individuale de munca;
e) angajeaza, promoveaza si concediaza personalul Companiei, in conditiile
legii;
f) incheie acte juridice in numele si pe seama Companiei, in limitele
imputernicirilor acordate de consiliul de administratie;
g) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului Companiei, pe
compartimente;
h) aproba operatiunile de incasari si plati, potrivit competentelor legale;
i) aproba operatiunile de vanzare si cumparare de bunuri, potrivit
domeniilor de competenta stabilite conform legii;
j) ii imputerniceste pe directorii executivi sa exercite orice atributii
din sfera sa de competenta;
k) rezolva orice alta problema data in competenta sa de consiliul de
administratie, in conditiile legii.
Art. 18
Directorii executivi
Directorii executivi se afla in subordinea directa a directorului general
fata de care sunt raspunzatori pentru indeplinirea obligatiilor rezultate din
contractul de performanta si din regulamentul de organizare si functionare a
Companiei.
CAP. 6
Gestiunea
Art. 19
Cenzorii
(1) Gestiunea Companiei este controlata de 3 cenzori, numiti de adunarea
generala a actionarilor.
(2) Poate fi ales cenzor o persoana fizica sau juridica din afara
Companiei, autorizata, expert contabil sau contabil autorizat.
(3) Unul dintre cenzori este recomandat de Ministerul Finantelor Publice.
(4) Nu pot fi cenzori, iar daca au fost alesi, decad din mandatul lor
urmatorii:
a) rudele sau afinii pana la gradul al IV-lea inclusiv sau sotii
administratorilor;
b) salariatii Companiei, chiar daca sunt actionari.
(5) Cenzorii au obligatia de a verifica si certifica bilantul contabil si
contul de profit si pierderi care trebuie prezentat de Companie creditorilor
sai.
(6) In exercitarea atributiilor lor de control, astfel cum sunt prevazute
de lege, cenzorii au dreptul sa solicite si sa obtina in fiecare luna de la
administratori situatia privind stadiul operatiunilor.
Art. 20
Atributiile cenzorilor
(1) Cenzorii au, in principal, urmatoarele atributii:
a) sa verifice activitatea Companiei;
b) sa verifice si sa certifice bilantul contabil si contul de profit si
pierderi din punct de vedere al legalitatii si al concordantei lor cu
registrele Companiei, regularitatea acestora din urma, precum si daca evaluarea
patrimoniului s-a facut in conformitate cu regulile stabilite pentru intocmirea
bilantului contabil;
c) sa intocmeasca si sa prezinte anual adunarii generale a actionarilor un
raport amanuntit cuprinzand rezultatele verificarilor intreprinse in
exercitarea atributiilor lor, prevazute la lit. b), precum si propunerile lor
referitoare la bilantul contabil si la repartizarea profitului;
d) sa inspecteze lunar, inopinat, casa si sa verifice existenta titlurilor
sau a valorilor ce sunt proprietatea Companiei sau primite in gaj, cautiune sau
in depozit;
e) sa ia parte, fara drept de vot, la adunarile generale ale actionarilor,
ordinare si extraordinare, putand insera pe ordinea de zi propunerile pe care
le considera necesare si sa aduca la cunostinta actionarilor neregularitatile
in administrare si incalcarile prevederilor statutare sau legale constatate in
urma verificarilor;
f) sa supravegheze aducerea la indeplinire de catre administratori a
dispozitiilor legii si ale prezentului act constitutiv;
g) sa indeplineasca orice alte obligatii prevazute de lege.
(2) Cenzorii isi vor indeplini atributiile impreuna sau separat, potrivit
legii.
CAP. 7
Activitatea
Art. 21
Exercitiul financiar
Exercitiul financiar incepe la data de 1 ianuarie si se incheie la data de
31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data
constituirii Companiei.
Art. 22
Amortizarea activelor
Amortizarea activelor corporale si necorporale din patrimoniul Companiei se
va calcula potrivit regimului de amortizare stabilit de adunarea generala a
actionarilor, in conformitate cu prevederile legale.
Art. 23
Evidenta contabila si bilantul contabil
(1) Compania tine evidenta contabila in lei si intocmeste anual bilantul
contabil si contul de profit si pierderi, cu respectarea Legii contabilitatii
nr. 82/1991, republicata, si a normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor
Publice pentru aplicarea acesteia.
(2) In termen de 15 zile de la data aprobarii de catre adunarea generala a
actionarilor, administratorii vor depune la administratia financiara o copie de
pe bilantul contabil, insotita de contul de profit si pierderi, raportul lor,
raportul cenzorilor si procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor.
Dupa vizarea bilantului contabil de catre administratia financiara documentele
mentionate mai sus vor fi depuse la oficiul registrului comertului.
Art. 24
Calculul si repartizarea profitului
(1) Profitul Companiei se stabileste pe baza bilantului contabil aprobat de
adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in
conditiile legii.
(2) Dupa aprobarea bilantului contabil si a contului de profit si pierderi
pentru exercitiul precedent de catre adunarea generala ordinara a actionarilor,
precum si dupa plata impozitelor si prelevarea sumelor necesare constituirii si
mentinerii fondurilor prevazute de lege, profitul ramas la dispozitia Companiei
va fi utilizat potrivit hotararii adunarii generale ordinare a actionarilor.
(3) In cazul inregistrarii de pierderi adunarea generala a actionarilor va
analiza cauzele si va actiona in consecinta.
(4) Suportarea pierderilor de catre actionari se face proportional cu
capitalul social subscris.
Art. 25
Registrele
Compania va tine, prin grija administratorilor si, respectiv, a cenzorilor,
toate registrele prevazute de lege.
CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea si lichidarea
Art. 26
Modificarea formei juridice
Modificarea formei juridice a Companiei se va putea face numai in temeiul
hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor, cu indeplinirea
tuturor formalitatilor prevazute de lege.
Art. 27
Dizolvarea
(1) Urmatoarele situatii duc la dizolvarea Companiei:
a) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate;
b) hotararea adunarii generale a actionarilor;
c) deschiderea procedurii lichidarii judiciare;
d) reducerea capitalului social cu 50%, daca adunarea generala
extraordinara a actionarilor nu hotaraste reconstituirea acestuia ori limitarea
sa la valoarea ramasa;
e) alte situatii impuse de lege.
(2) Dizolvarea Companiei trebuie sa fie inscrisa la Oficiul registrului
comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
(3) Din momentul dizolvarii administratorii nu mai pot intreprinde noi
operatiuni. In caz contrar ei sunt personal si solidar raspunzatori pentru
operatiunile pe care le-au intreprins.
Art. 28
Lichidarea
In caz de dizolvare adunarea generala a actionarilor ori, dupa caz,
instanta de judecata va decide lichidarea Companiei. Lichidarea Companiei si
repartizarea activului social se vor realiza in conformitate cu prevederile
legii.
CAP. 9
Art. 29
Litigii
(1) Toate litigiile aparute in legatura cu interpretarea sau executarea
prezentului act constitutiv, in masura in care nu vor fi rezolvate pe cale
amiabila, se vor solutiona de instantele judecatoresti competente.
(2) Litigiile de orice fel aparute intre Companie si persoane fizice sau
juridice, precum si cele dintre actionari si Companie sau persoane fizice ori
juridice sunt de competenta instantei judecatoresti de drept comun.
CAP. 10
Art. 30
Dispozitii finale
Prevederile prezentului act constitutiv se completeaza cu dispozitiile
legale referitoare la societatile comerciale.
ANEXA 2
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilelor care trec din domeniul public al statului in domeniul privat al
statului si care se transmit, cu titlu gratuit, Companiei Nationale
"Romtehnica" - S.A.
________________________________________________________________________________
Locul Persoana Persoana
Nr. unde este juridica de juridica
crt. situat la care se la care se Caracteristicile
imobilul transmite transmite tehnice ale imobilului
care se imobilul imobilul
transmite
________________________________________________________________________________
1. Municipiul Ministerul Compania - terenul aferent sediului Regiei
Bucuresti, Apararii Nationala Autonome "Romtehnica"
Bucuresti,
bd Timisoara Nationale "Romtehnica" in suprafata de 7.552
mp
nr. 5 C, - S.A.
sectorul 6
2. Municipiul Ministerul Compania - terenul in suprafata de 2.280
mp
Bucuresti, Apararii Nationala - suprafata construita = 814 mp
Calea Plevnei Nationale "Romtehnica" - suprafata desfasurata
= 814 mp
nr. 141 A, - S.A.
sectorul 6
________________________________________________________________________________