Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 328 din 28 martie 2007

pentru aprobarea Programului „Electrificare 2007-2009" privind alimentarea cu energie electrica a localitatilor neelectrificate si infiintarea Unitatii de management al programului

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 307 din 9 mai 2007



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Se aprobă Programul „Electrificare 2007- 2009" privind alimentarea cu energie electrică a localităţilor neelectrificate, având ca scop finalizarea electrificării localităţilor urbane, rurale izolate şi a obiectivelor sociale dispersate, prevăzut în anexa nr. 1.

(2) Perioada de implementare a programului este cuprinsă între anii 2007-2009.

Art. 2. - (1) Se înfiinţează Unitatea de management al programului pentru implementarea şi monitorizarea Programului „Electrificare 2007-2009" privind alimentarea cu energie electrică a localităţilor neelectrificate, denumită în continuare U.M.P. „Electrificare 2007-2009".

(2)   U.M.P. „Electrificare 2007-2009" se constituie în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi îşi desfăşoară activitatea sub coordonarea executivă a secretarului de stat pentru comunităţile locale.

(3)   Se aprobă structura de organizare a U.M.P. „Electrificare 2007-2009", prevăzută în anexa nr. 2.

(4)   Numărul de personal prevăzut în anexa nr. 2 se asigură prin redistribuire în cadrul numărului maxim de posturi aprobat în bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor pe anul 2007.

(5)   Regulamentul de funcţionare al U.M.P. „Electrificare 2007-2009" şi numirea directorului său se aprobă prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 3. - (1) Conducerea Programului „Electrificare 2007-2009" privind alimentarea cu energie electrică a localităţilor neelectrificate se asigură de o comisie interministerială de coordonare, constituită potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente, în subordinea Consiliului interministerial pentru probleme economice, politici fiscale şi comerciale, piaţa internă, competitivitate, mediul de afaceri.

(2) Comisia prevăzută la alin. (1) va fi formată dintr-un preşedinte, secretarul de stat pentru comunităţile locale din cadrul Ministerului Administraţiei si Internelor, si 2 membri cu funcţia de secretar de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, respectiv Ministerului Finanţelor Publice, desemnaţi de către aceste ministere şi numiţi prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.

Art. 4. - (1) Regulamentul privind implementarea Programului „Electrificare 2007-2009" privind alimentarea cu energie electrică a localităţilor neelectrificate se elaborează de către U.M.P. „Electrificare 2007-2009", se avizează de Comisia interministerială de coordonare a programului şi se aprobă prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

(2)   Proiectul regulamentului privind implementarea Programului „Electrificare 2007-2009" se notifică Consiliului Concurenţei înainte de aprobarea acestuia prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.

(3)   Reţelele de distribuţie a energiei electrice realizate din fonduri publice fac parte din proprietatea publică a unităţilor administrativ-teritoriale.

(4)   In vederea asigurării compatibilităţii măsurilor de natura ajutorului de stat cu mediul concurenţial normal, eventualele măsuri de ajutor de stat vor fi acordate după îndeplinirea de către Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Economiei şi Comerţului a procedurilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat.

Art. 5. - (1) Finanţarea Programului „Electrificare 2007-2009" privind alimentarea cu energie electrică a localităţilor neelectrificate este prevăzută în anexa nr. 3.

(2)  Sursele de finanţare atrase de către părţile implicate în program, altele decât cele prevăzute în anexa nr. 3, fac parte din program, care se modifică corespunzător, potrivit legii.

(3)   U.M.P. „Electrificare 2007 - 2009" controlează şi modul de gestiune a asistenţei financiare nerambursabile comunitare acordate consiliilor locale pentru acest program.

Art. 6. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

p. Ministrul administraţiei şi internelor,

Mircea Nicu Toader,

secretar de stat

Ministrul economiei şi comerţului,

Varujan Vosganian

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXA Nr. 1

PROGRAMUL „ELECTRIFICARE 2007-2009"

privind alimentarea cu energie electrică a localităţilor neelectrificate

Situaţia actuală

In prezent există în România localităţi izolate, amplasate la distanţe mari de centrele comunale şi dispersate pe tot teritoriul ţării, rămase în urmă din punct de vedere economic şi chiar al civilizaţiei, aceste localităţi nefiind electrificate (circa 30% dintre acestea sunt cătune cu 5-10 gospodării).

Racordarea la reţeaua electrică de distribuţie a acestor localităţi izolate este o cerinţă minimală pentru asigurarea unor condiţii de viaţă normale. Având în vedere încheierea negocierilor de aderare a României la Uniunea Europeană şi intrarea într-o nouă etapă, se impune respectarea angajamentelor asumate de România pentru asigurarea dezvoltării economice şi sociale a regiunilor izolate.

La data de 15 mai 2006, la nivelul întregii ţări, mai existau circa 67.738 gospodării neelectrificate, amplasate după cum urmează:

1.   In cadrul operatorilor de distribuţie aparţinând Societăţii Comerciale „Electrica" - S.A. (41.706 gospodării), din care:

•  2.669 de gospodării amplasate în 82 de localităţi total neelectrificate;

•  20.215 de gospodării amplasate în 890 de localităţi rurale parţial electrificate;

•   18.822 de gospodării amplasate în 93 de localităţi urbane care necesită extinderi.

2.   In cadrul operatorilor de distribuţie privatizaţi (26.032 gospodării):

•  658 de gospodării amplasate în 39 de localităţi total neelectrificate;

•   17.762 de gospodării amplasate în 882 de localităţi rurale parţial electrificate;

•  7.612 de gospodării amplasate în 79 de localităţi urbane care necesită extinderi.

Electrificarea tuturor localităţilor necesită însă investiţii cu costuri foarte mari şi cu durata îndelungată de recuperare a investiţiei. Astfel, din analiza costurilor rezultă că fondurile necesare finalizării procesului de electrificare la nivelul întregii ţări au valoarea de circa 479.627 mii lei.

Costul unitar rezultat din studiu, necesar pentru racordarea la reţeaua de distribuţie a unei locuinţe izolate, este   cuprins   între   10 - 240   mii   lei,   în   funcţie   de amplasament.

Obiectivele programului:

a)   finalizarea instalării reţelelor de electrificare în localităţile complet neelectrificate;

b)   extinderea reţelelor de electrificare în localităţile cu dezvoltare periferică puternică;

c)   asigurarea electricităţii în localităţile izolate, prin folosirea de grupuri de generare independente.

Scopul programului este asigurarea cu energie electrică a cât mai multor gospodării în scopul ameliorării condiţiilor de viaţă şi al creşterii accesului la reţeaua electrică a întreprinderilor mici şi mijlocii.

In vederea implementării programului, se va înfiinţa Unitatea de management al programului, care va avea printre atribuţii menţinerea legăturii cu toate autorităţile locale implicate - autorităţile administraţiei publice locale, cu Ministerul Economiei şi Comerţului, Ministerul Administraţiei şi Internelor - în vederea întocmirii de programe de execuţie a reţelelor necesare pentru electrificare sau extindere, după caz, şi a unor programe de finanţare în funcţie de posibilităţile de finanţare. Astfel, programele de construcţie a reţelelor vor fi finalizate din:

1. fonduri ale autorităţilor administraţiei publice locale, prin programe de investiţii proprii;

2. fonduri de la bugetul de stat;

3. fonduri ale distribuitorilor, unde gradul de rentabilitate permite;

4. fonduri comune ale autorităţilor locale şi ale distribuitorilor;

5. surse atrase prin:  

- credite bancare;

-  fonduri europene;

-  fondul constituit din perceperea tarifului de reţea.

Eşalonarea fondurilor pe ani se face în funcţie de disponibilităţile bugetare ale autorităţilor locale şi de posibilitatea atragerii de surse în completare. In principiu, apreciem că eşalonarea pe ani va fi de circa 20% în anul 2007, 40% în anul 2008 şi 40% în anul 2009.

Plan de acţiuni pentru implementarea programului:

Acţiunea

Termen de realizare

Responsabil

1.

Crearea la nivelul fiecărui consiliu judeţean a unui colectiv de implementare a Planului naţional de electrificare

Aprilie 2007

Consiliile judeţene

U.M.P.

2.

Elaborarea de către autorităţile locale la nivel de localitate şi integrarea la nivel judeţean a necesarului de extindere a reţelelor pe perioada 2007-2009 şi defalcatpe fiecare an

Mai 2007

Consiliile locale U.M.P.

3.

Elaborarea de către distribuitorii de energie electrică a planurilor de investiţii proprii în extinderea de reţele pe zonele de activitate ale acestora pe perioada 2007-2009 si defalcat pe fiecare an

Mai 2007

Operatorii locali

Consiliile locale

U.M.P.

4.

Calculul finanţărilor în funcţie de investiţiile proprii ale distribuitorilor

Mai 2007

Autorităţile locale U.M.P.

5.

Calculul necesarului de finanţare la nivelul fiecărui judeţ, al surselor proprii şi al surselor atrase

Mai 2007

Consiliile

judeţene

U.M.P.

Acţiunea

Termen de realizare

Responsabil

6.

Integrarea de către Unitatea de management al programului a planurilor autorităţilor locale şi a planurilor distribuitorilor, precum şi clarificarea necesarului suplimentar de finanţare la nivelul tării

Iunie 2007

U.M.P.

7.

Actualizarea Programului „Electrificare 2007-2009" şi elaborarea de către Unitatea de management al programului a Planului naţional de electrificare pe localităţi, surse de finanţare si pe ani, în baza datelor transmise din teritoriu

Iunie 2007

U.M.P.

8.

Monitorizarea de către Unitatea de management al programului a implementării Programului „Electrificare 2007-2009"

Perioada derulării

Programului

U.M.P.

Strategia de punere în aplicare a Programului „Electrificare 2007-2009"

Consiliile locale, cu consultarea operatorilor de distribuţie din zonă, vor coordona realizarea investiţiilor corespunzătoare prezentului program, conform procedurilor care vor fi reglementate prin Regulamentul de implementare a Programului privind alimentarea cu energie electrică a localităţilor neelectrificate, în sensul aplicării listei de priorităţi întocmite de Unitatea de management al programului, cu luarea în considerare, ca principiu director, a utilităţii pentru dezvoltarea economică viitoare a zonei (costul investiţiei specifice, numărul de persoane care urmează să beneficieze de aceste servicii etc).

Operatorii de distribuţie elaborează anual un studiu privind stadiul electrificării zonelor rurale şi stabilesc, în funcţie de priorităţile identificate de consiliile locale, necesarul de lucrări şi de investiţii; operatorii de distribuţie elaborează studii punctuale pentru alimentarea cu energie electrică a zonelor neelectrificate, la solicitarea consiliilor locale, dar numai pe bază contractuală. In acest studiu sunt analizate şi soluţii alternative de alimentare cu energie electrică a consumatorilor din zonele izolate (inclusiv utilizarea de surse regenerabile de energie), acolo unde soluţia clasică de alimentare cu energie electrică este neeconomică.

In stabilirea soluţiilor de alimentare cu energie electrică a zonelor izolate dispersate se impune utilizarea surselor de energie electrică în sistem distribuit, în scopul diminuării indicatorilor specifici ai investiţiilor pentru racordarea la reţeaua electrică de distribuţie a zonelor izolate. Aceasta se poate realiza fie prin construcţia de reţele electrice de tensiuni şi configuraţii reduse, fie prin utilizarea de resurse energetice locale şi neconvenţionale, în condiţii de rentabilitate. Alegerea soluţiilor se va face ţinându-se seama de următoarele criterii:

•  amplasamentul zonei de consum în raport cu sursele convenţionale existente, respectiv reţeaua electrică de distribuţie din sistem;

•  existenţa în zonă a unor resurse energetice neconvenţionale, locale, potenţial disponibile în vederea valorificării;

•  dinamica dezvoltării zonei privind consumul energetic declarat;

•  ofertele tehnologice de pe piaţa de achiziţie a materialelor, aparatajelor şi echipamentelor;

•  arealul geografic, cu repartiţia şi densitatea de sarcină energetică;

•  dimensiunile şi forma arealului geografic ocupat de consumatorii izolaţi care poate favoriza sau nu, din punct de vedere tehnico-economic, soluţiile de alimentare fie din reţeaua electrică de distribuţie, fie din surse locale neconventionale;

•  forma şi geomorfologia terenului determină gradul de utilizare, favorabil sau nu, al resurselor energetice. Zonele de şes, submontane sau montane prezintă fiecare particularităţi specifice de acces la resursele energetice, particularităţi ce rezidă din factori limitativi naturali;

•   profilul categoriilor de consumatori în raport cu parametrii de calitate ai energiei electrice furnizate;

•  capabilitatea financiară a solicitanţilor de a deveni consumatori de energie electrică.

Se impune, de asemenea, realizarea de către operatorii de distribuţie a unor studii de prognoză a consumului energetic din zonele neelectrificate. De regulă, sunt solicitanţi pentru o putere absorbită redusă, caz în care se poate utiliza conversia în energie electrică a unor surse neconvenţionale. In stadiul actual al electrificărilor rurale se pot întâlni următoarele situaţii de densitate a consumatorilor: grupuri de consumatori rurali cu 1 -20 de unităţi habitaţionale, grupuri de consumatori rurali cu peste 20 de unităţi habitaţionale şi grupuri de case de vacanţă cu 1 -20 de unităţi habitaţionale.

I. Alimentarea cu energie electrică prin construcţia de reţele electrice racordate la reţeaua electrică de distribuţie, de tensiuni şi configuraţii reduse

Pentru lungimi mari ale racordului de medie tensiune se poate folosi, ca o soluţie de etapă, soluţia 20 kV bifazat, PT 20/0,4 (0,231) kV,  LEA monofazată 0,231 kV, care poate fi utilizată pentru zonele cu perspectivă de dezvoltare ulterioară importantă a consumului. Restricţia este legată de asigurarea unui factor de nesimetrie de maximum 2%.

Utilizarea tensiunii monofazate de 6 kV (PT 20/6 kV, racord monofazat 6 kV, PTA 6-0,231 kV, LEA monofazată 0,231 kV) prezintă interes pentru lungimi mari ale racordului de medie tensiune (peste 4 km) numai dacă nesimetriile rezultate în cazul sistemului 20 kV bifazat sunt mai mari de 2% şi pot fi rezolvate prin transformatoare 20 kV trifazat/6 kV monofazat. De asemenea, soluţia poate prezenta avantaje economice dacă se renunţă la conductorul de nul (cu simplificarea sistemului de console) şi se trece la un sistem „fază-pământ". Această soluţie a fost deja aplicată în unele zone din judeţul Suceava.

Soluţia care prezintă avantaje economice semnificative se referă la utilizarea tensiunii de 1 kV (racord trifazat 20 kV, PT 20/1 kV, LEA trifazată 1 kV, PTA 1/0,4, LEA trifazată 0,4 kV). Se asigură preluarea unui consum de 25-30 kW la o distanţă de 3-3,5 km faţă de reţeaua de 20 kV existentă. Soluţia se pretează la zone izolate, fără perspective de consum importante.

In această situaţie, instalaţiile de alimentare cu energie electrică construite fac parte din domeniul public al autorităţilor publice locale, operatorii de distribuţie fiind obligaţi ca, la solicitarea acestora, să le preia în întreţinere şi exploatare, pe baza unui contract de concesiune, pe toată durata de viată a acestora.

II. Alimentarea cu energie electrică prin utilizarea grupurilor electrogene individuale sau pentru grupuri de gospodării

Una dintre soluţiile cele mai rentabile pentru electrificarea zonelor izolate este producerea locală a energiei electrice prin utilizarea grupurilor electrogene. Performanţele tehnologice înregistrate în ultimii ani în domeniul producerii de grupuri electrogene accesibile consumatorilor de energie electrică au făcut ca aceste echipamente să devină uşor de folosit, să necesite o mentenanţă redusă şi au permis o optimizare a consumului de combustibil. Această soluţie prezintă un avantaj important din punctul de vedere al efortului investiţional iniţial (circa 1.200 euro). In plus, utilizarea grupurilor electrogene poate fi o soluţie de etapă, urmând ca ulterior să se realizeze racordarea la reţea. Dezavantajul acestei soluţii îl constituie preţul ridicat al energiei electrice produse (de circa 5-7 ori mai mare decât soluţia racordării la sistem). Acest dezavantaj poate fi diminuat dacă se promovează o iniţiativă legislativă prin care combustibilul utilizat se scuteşte de accize, cu precizările necesare privind proprietarul grupurilor (consiliul local) şi sursa de acoperire a diferenţei dintre preţul energiei produse de grup şi costul energiei electrice plătit de abonaţii alimentaţi la reţeaua electrică de distribuţie.

III. Alimentarea cu energie electrică prin utilizarea de surse regenerabile de energie

Utilizarea surselor de energie regenerabile constituie, de asemenea, o soluţie alternativă pentru situaţiile în care costurile racordării la reţea sunt foarte mari. Susţinerea legală a acestor soluţii se regăseşte în Strategia de valorificare a surselor regenerabile de energie, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.535/2003. Adoptarea unei soluţii utilizând energia solară şi eoliană trebuie făcută doar după cercetarea condiţiilor locale şi determinarea eficienţei economice. Avându-se în vedere experimentele realizate de Societatea Comercială ICEMENERG - S.A. pentru alimentarea cu energie electrică, folosind sursele regenerabile ale unor locuinţe din zona munţilor Apuseni, rezultă că aceste soluţii sunt viabile în zonele cu potenţial solar şi eolian ridicat, mai ales prin utilizarea unor variante combinate. Soluţiile de alimentare cu grupuri eoliene + solare de 5 - 10 kVA pot conduce, în anumite zone din Bihor, de exemplu, la valori cu circa 10-30% mai reduse fată de soluţia clasică.

ANEXA Nr. 2

STRUCTURA DE ORGANIZARE

a Unităţii de management al Programului „Electrificare 2007-2009" privind alimentarea cu energie electrică a localităţilor neelectrificate (implementare şi monitorizare)

ANEXA Nr. 3

FINANŢAREA PROGRAMULUI

Total estimativ privind sumele necesare defalcate pe ani

                                                                                                                        - mii lei -

An

2007

2008

2009

TOTAL:

Surse

TOTAL:

94.907

192.360

192.360

479.627

Din bugetele locale

5.195

12.934

12.934

31.063

Din bugetul de stat - prin ministerele implicate, conform art. 12 din Legea nr. 13/2007

33.389

66.779

66.779

166.947

Imprumuturi, din care:

11.467

22.934

22.934

57.335

• Consilii locale

11.467

11.467

11.467

34.401

• Ministerul Administraţiei şi Internelor*)

-

11.467

11.467

22.934

Granturi şi investiţii ale operatorilor de distribuţie

33.389

66.779

66.779

166.947

Fonduri europene

11.467

22.934

22.934

57.335

*) Conform art. 15 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 12 aprilie 2007, denumirea „Ministerul Administraţiei şi Internelor" se înlocuieşte cu denumirea „Ministerul Internelor si Reformei Administrative".

Unitatea de management al programului funcţionează în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu stabilirea unei colaborări cu Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei.

Conturile de finanţare sunt monitorizate de către Unitatea de management al programului şi sunt alimentate din surse la dispoziţia următoarelor instituţii: autorităţi ale administraţiei publice locale, Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei şi Ministerul Integrării Europene - Direcţia generală de dezvoltare regională -, prin Unitatea de management al programului pentru fondurile structurale destinate domeniului energetic pe programe de extindere a reţelei naţionale de distribuţie energie electrică.

Garanţiile agenţilor economici care solicită înscrierea în procesul licitaţiei publice sunt vărsate în conturi separate, cu titlu de fond de garanţie, deblocabil numai cu acordul Unităţii de management al programului.

Caietul de sarcini pentru licitaţie este elaborat de Unitatea de management al programului în formula inserării tuturor măsurilor asigurătorii ce pot conduce la buna desfăşurare a programului.

Finanţarea Programului „Electrificare 2007-2009" se face şi prin contractarea de împrumuturi de către consiliile locale şi din alocări din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, eşalonat pe perioada 2007-2009. Ca ultimă posibilitate de finanţare, acolo unde sumele necesare nu se pot acoperi prin primele două surse de finanţare, este contractarea unor împrumuturi de către Ministerul Finanţelor Publice, în conformitate cu Legea datoriei publice nr. 313/2004. Această formă de finanţare urmează a se reglementa prin hotărâre a Guvernului, după înfiinţarea Unităţii de management al programului.

Beneficiarul împrumutului contractat de către Ministerul Finanţelor Publice este Ministerul Administraţiei şi Internelor, care efectuează şi plata serviciului datoriei publice.

Rambursarea împrumutului contractat de către Ministerul Finanţelor Publice, precum şi plata dobânzilor şi comisioanelor aferente împrumutului se fac din sumele alocate cu această destinaţie în bugetul Ministerului Administraţiei si Internelor.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 328/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 328 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu