Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1773 din 21 octombrie 2004

privind organizarea si functionarea Institutului National de Cercetare Stiintifica in domeniul Muncii si Protectiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S.

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1038 din 10 noiembrie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 11 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile ulterioare, si avand in vedere prevederile art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 637/2003 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a institutelor nationale de cercetare-dezvoltare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Institutul National de Cercetare Stiintifica in domeniul Muncii si Protectiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucuresti, denumit in continuare I.N.C.S.M.P.S., se organizeaza si functioneaza ca persoana juridica romana in coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    Art. 2
    I.N.C.S.M.P.S. are sediul in municipiul Bucuresti, Str. Povernei nr. 6 - 8, sectorul 1.
    Art. 3
    I.N.C.S.M.P.S. are ca obiect de activitate realizarea de studii si cercetari cu caracter teoretic aplicativ in domeniul de interes national privind piata muncii, managementul resurselor umane, dezvoltarea sociala si protectia sociala in Romania.
    Art. 4
    Regulamentul de organizare si functionare a I.N.C.S.M.P.S. este prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 5
    Patrimoniul I.N.C.S.M.P.S., stabilit pe baza situatiilor financiare la data de 31 decembrie 2003, este de 4.537.656 mii lei, din care imobilizari corporale si necorporale 1.891.115 mii lei si active circulante 2.645.541 mii lei.
    Art. 6
    Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei va cuprinde in bugetul sau fondurile necesare realizarii unor investitii, dotari, aparatura, echipamente si instalatii pentru I.N.C.S.M.P.S.
    Art. 7
    I.N.C.S.M.P.S. are in administrare, conform Hotararii Guvernului nr. 732/2004, imobilul proprietate publica a statului din Str. Povernei nr. 6 - 8, sectorul 1, Bucuresti.
    Art. 8
    (1) Structura organizatorica a I.N.C.S.M.P.S. se aproba prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, in conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Regulamentul-cadru de organizare si functionare a institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 637/2003.
    (2) I.N.C.S.M.P.S. poate avea in structura subunitati, cu sau fara personalitate juridica.
    Art. 9
    La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.305/1996 privind infiintarea Institutului National de Cercetare Stiintifica in domeniul Muncii si Protectiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucuresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 359 din 9 decembrie 1996.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Dan Mircea Popescu

                         Ministrul educatiei si cercetarii,
                         Alexandru Athanasiu

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                               REGULAMENT
de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare Stiintifica in domeniul Muncii si Protectiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucuresti

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Institutul National de Cercetare Stiintifica in domeniul Muncii si Protectiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucuresti, denumit in continuare I.N.C.S.M.P.S., este persoana juridica romana in coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, denumit in continuare MMSSF.
    (2) I.N.C.S.M.P.S. functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, calculeaza amortismente si conduce evidenta contabila in regim economic si isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile ulterioare, precum si ale prezentului regulament.
    Art. 2
    (1) I.N.C.S.M.P.S. isi desfasoara activitatea de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica in domenii de interes national privind piata muncii, managementul resurselor umane, dezvoltarea sociala si protectia sociala in Romania.
    (2) I.N.C.S.M.P.S. participa la fundamentarea, implementarea si monitorizarea strategiei de dezvoltare a domeniului specific si la realizarea cu prioritate a obiectivelor stiintifice si tehnologice stabilite prin programele nationale de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica.

    CAP. 2
    Obiectul de activitate

    Art. 3
    In cadrul obiectului de activitate I.N.C.S.M.P.S. desfasoara urmatoarele tipuri de activitati:

    A. Activitati de cercetare-dezvoltare
    1. In cadrul Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare, pentru realizarea planurilor sectoriale si a programelor-nucleu, in cadrul programelor internationale de cercetare-dezvoltare si inovare, avand ca tematica:
    a) piata muncii:
    - resursele de munca;
    - cererea de forta de munca;
    - somajul;
    - prognoze privind piata muncii;
    - sistemul informational al pietei muncii;
    - salariul, salariul minim si echilibrul pietei muncii;
    - institutii si agenti ai pietei muncii;
    - dialogul social;
    - legislatia muncii;
    b) educatia continua:
    - evaluarea impactului sistemelor de educatie, formare si perfectionare profesionala asupra eficientei pietei muncii;
    - evaluarea tehnicilor si metodelor de formare si perfectionare profesionala;
    - evaluarea cerintelor de calificare la nivel national, sectorial si de ramura, in functie de nevoile pietei muncii;
    c) managementul resurselor umane:
    - analiza diagnostic privind sistemele de recrutare, selectie, evaluare, promovare;
    - politici si sisteme salariale la nivel de firma: analiza, studiu de impact asupra dezvoltarii economice si sociale;
    - relatii de munca: relatii conflictuale-neconflictuale, parteneriat, comunicare-informare - analiza diagnostic, impact;
    - sisteme si tehnici de negociere - analize comparative, impact;
    - motivatia muncii: forme, metode, modele de cointeresare;
    - normarea muncii;
    d) politici sociale si fenomene sociale:
    - saracia si excluziunea sociala - evaluare, scenarii, politici;
    - incluziune si coeziune sociala - analiza diagnostic, evaluare impact, politici;
    - sisteme de asigurari sociale si politici de asigurari - analiza diagnostic, evaluare impact, scenarii;
    - sisteme de asistenta sociala si politici privind asistenta sociala in domeniul populatiei si familiei, varstnicilor, copiilor, persoanelor cu dizabilitati - analiza diagnostic, evaluare impact, scenarii;
    e) problematica socioumana in procesul de schimbare, modernizare si integrare a Romaniei in structurile europene;
    f) strategii si modele de dezvoltare socioeconomica la nivel national, teritorial si sectorial;
    g) managementul macro- si microeconomic.
    2. Alte activitati de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica:
    - cercetare aplicativa pentru agentii economici in domeniul specific de activitate.

    B. Activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare, desfasurate in domeniul propriu de activitate, cu aprobarea ministerului coordonator si cu avizul autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare si, dupa caz, cu autorizarea din partea institutiilor abilitate, constand in:
    a) formare si specializare profesionala;
    b) consultanta si asistenta de specialitate;
    c) editare si tiparire a publicatiilor de specialitate;
    d) prestari de servicii;
    e) participare la realizarea transferului tehnologic;
    f) alte activitati, in conditiile legii.

    CAP. 3
    Patrimoniul

    Art. 4
    (1) I.N.C.S.M.P.S. are un patrimoniu propriu in valoare de 4.537.656 mii lei, conform situatiilor financiare incheiate la data de 31 decembrie 2003, din care: imobilizari corporale si necorporale 1.891.115 mii lei si active circulante 2.646.541 mii lei.
    (2) I.N.C.S.M.P.S. administreaza, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publica si privata a statului, precum si bunurile proprii dobandite in conditiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publica si privata a statului administrate de I.N.C.S.M.P.S., precum si bunurile proprii dobandite in conditiile legii sau realizate din venituri proprii, dupa caz, se inregistreaza distinct in patrimoniul acestuia.
    (3) Rezultatele cercetarilor obtinute in baza derularii unui contract finantat din fonduri publice apartin I.N.C.S.M.P.S., in calitate de persoana juridica executanta, si ordonatorului principal de credite, in egala masura, daca prin contract nu s-a prevazut altfel. Administrarea, inregistrarea in evidenta contabila, precum si instrainarea, inchirierea sau concesionarea si casarea rezultatelor cercetarilor obtinute in baza derularii unui contract finantat din fonduri publice se fac potrivit Ordonantei Guvernului nr. 57/2002.
    (4) In exercitarea drepturilor sale, I.N.C.S.M.P.S. poseda si foloseste bunurile aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea in conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate.
    (5) I.N.C.S.M.P.S. poate realiza servicii prin asociere in participatiune, in scopul stimularii valorificarii rezultatelor cercetarii, cu aprobarea MMSSF si a autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
    (6) Patrimoniul I.N.C.S.M.P.S. poate fi modificat conform prevederilor legale in vigoare.

    CAP. 4
    Structura organizatorica si functionala

    Art. 5
    (1) I.N.C.S.M.P.S. poate avea in structura subunitati, cu sau fara personalitate juridica, departamente, compartimente, sectii, colective si alte structuri organizatorice necesare realizarii obiectului sau de activitate.
    (2) Structura organizatorica a I.N.C.S.M.P.S. se aproba prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.
    (3) Prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administratie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori in colaborare cu alte unitati din tara sau din strainatate.

    CAP. 5
    Organele de conducere

    Art. 6
    Conducerea I.N.C.S.M.P.S. este asigurata de:
    a) consiliul de administratie;
    b) comitetul de directie;
    c) directorul general.
    Art. 7
    Coordonarea activitatii de cercetare-dezvoltare-inovare este asigurata de consiliul stiintific.
    Art. 8
    (1) Relatiile dintre subunitatile aflate in structura I.N.C.S.M.P.S., precum si relatiile acestora cu tertii sunt stabilite de directorul general, care poate acorda imputerniciri de reprezentare, cu avizul consiliului de administratie.
    (2) Conducatorii subunitatilor din structura I.N.C.S.M.P.S. raspund in fata consiliului de administratie si a directorului general de indeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor incredintate de acestia.

    Consiliul de administratie
    Art. 9
    (1) Consiliul de administratie este format din 7 membri, cetateni romani, numiti prin ordin al Ministrului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, cu avizul autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare, la propunerea conducerii autoritatii de la care acestia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit.
    (2) Din consiliul de administratie fac parte in mod obligatoriu:
    - directorul general al I.N.C.S.M.P.S., care este presedintele consiliului de administratie;
    - presedintele consiliului stiintific al I.N.C.S.M.P.S.;
    - un reprezentant al autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare;
    - un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
    - un reprezentant al MMSSF.
    (3) Ceilalti membri ai consiliului de administratie sunt specialisti din domeniu, propusi de MMSSF.
    (4) Revocarea membrilor consiliului de administratie se face de acelasi organ care a facut numirea, in caz de abateri sau de nerespectare a indatoririlor ce le revin.
    Art. 10
    (1) Membrii consiliului de administratie isi pastreaza calitatea de angajat la institutia sau la unitatea de la care provin, precum si toate drepturile si obligatiile care deriva din aceasta calitate.
    (2) Pentru activitatea desfasurata in calitate de membru al consiliului de administratie, acestia beneficiaza de o indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie, dar nu mai mult de 20% din salariul de baza al directorului general al I.N.C.S.M.P.S.
    (3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administratie nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie ale institutelor nationale si nu pot participa in aceeasi calitate la alte unitati cu care I.N.C.S.M.P.S. are relatii contractuale sau interese concurente.
    (4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care, personal, sotul/sotia ori rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt in acelasi timp patroni sau asociati la alte unitati cu acelasi profil sau cu care I.N.C.S.M.P.S. se afla in relatii comerciale directe.
    Art. 11
    Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) aproba, la propunerea consiliului stiintific, strategia de cercetare-dezvoltare-inovare si programele rezultate din aceasta, in concordanta cu strategia generala a domeniului propriu de activitate;
    b) aproba valorificarea bunurilor proprii dobandite, cu respectarea prevederilor legale;
    c) aproba volumul creditelor bancare prevazute la art. 32 si stabileste modul de rambursare a acestora;
    d) aproba utilizarea disponibilitatilor in valuta;
    e) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
    f) aproba criteriile si comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul I.N.C.S.M.P.S.;
    g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum si concesionarea ori inchirierea unor bunuri din patrimoniul I.N.C.S.M.P.S., in conditiile legii;
    h) propune modificarea structurii organizatorice si functionale a I.N.C.S.M.P.S., infiintarea, desfiintarea si comasarea de subunitati din structura acestuia;
    i) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investitiile care urmeaza a fi realizate de I.N.C.S.M.P.S.;
    j) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, care se depune la ministerul coordonator in vederea aprobarii conform reglementarilor legale;
    k) analizeaza si avizeaza situatiile financiare si contul de profit si pierdere, pe care le supune spre aprobare MMSSF, si aproba raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de I.N.C.S.M.P.S. in anul precedent;
    l) analizeaza realizarea criteriilor de performanta si raportarea trimestriala privind activitatea realizata de I.N.C.S.M.P.S. si aproba masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru bugetar;
    m) alte atributii exercitate potrivit prevederilor legale.
    Art. 12
    Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare si functionare, avizat de MMSSF. Acesta hotaraste in problemele privind activitatea I.N.C.S.M.P.S., cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt date in competenta altor organe.
    Art. 13
    (1) Consiliul de administratie se intruneste de regula o data pe luna sau ori de cate ori interesele I.N.C.S.M.P.S. o cer, la convocarea presedintelui, a vicepresedintelui sau la solicitarea unei treimi din numarul membrilor consiliului de administratie.
    (2) Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de presedintele acestuia, iar in lipsa lui, de vicepresedintele ales de catre membrii consiliului de administratie.
    Art. 14
    (1) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai. Daca nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie poate fi reprogramata intr-un interval de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.
    (2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unu din numarul total al membrilor.
    Art. 15
    La sedintele consiliului de administratie participa, in calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din I.N.C.S.M.P.S. sau un reprezentant al salariatilor, in cazul in care acestia nu sunt constituiti in sindicat.
    Art. 16
    Pentru luarea unor decizii vizand probleme complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerata conform prevederilor legale.
    Art. 17
    (1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, in conditiile legii, pentru indeplinirea atributiilor ce le revin si raspund solidar pentru gestionarea patrimoniului I.N.C.S.M.P.S.
    (2) Membrii consiliului de administratie care s-au abtinut ori s-au impotrivit luarii unei decizii ce s-a dovedit pagubitoare pentru I.N.C.S.M.P.S. nu raspund daca au consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului de administratie si daca au anuntat in scris despre aceasta MMSSF.
    (3) Membrii consiliului de administratie care nu respecta prevederile art. 10 alin. (3) si (4) raspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate I.N.C.S.M.P.S. ca urmare a acestui fapt.
    Art. 18
    In primul trimestru al fiecarui an consiliul de administratie prezinta MMSSF un raport asupra activitatii desfasurate in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
    Art. 19
    Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de I.N.C.S.M.P.S. Atributiile secretariatului sunt prevazute in regulamentul de organizare si functionare a consiliului de administratie.

    Comitetul de directie
    Art. 20
    (1) Conducerea operativa a I.N.C.S.M.P.S. este asigurata de un comitet de directie compus din directorul general si conducatorii principalelor compartimente din structura organizatorica a institutului national.
    (2) La sedintele comitetului de directie participa, in calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din I.N.C.S.M.P.S. sau un reprezentant al salariatilor, in cazul in care acestia nu sunt constituiti in sindicat.
    Art. 21
    (1) Comitetul de directie exercita atributii si are raspunderi in limita competentelor propuse de directorul general si aprobate de consiliul de administratie.
    (2) Comitetul de directie stabileste actiunile concrete, necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    a) strategia programelor de dezvoltare a I.N.C.S.M.P.S.;
    b) programul anual de cercetare-dezvoltare-inovare;
    c) bugetul de venituri si cheltuieli al I.N.C.S.M.P.S.;
    d) programul de investitii;
    e) sistemul de asigurare a calitatii;
    f) alte obligatii.
    Art. 22
    Comitetul de directie se intruneste decadal si ori de cate ori interesele I.N.C.S.M.P.S. o impun.
    Art. 23
    (1) La nivelul subunitatilor din I.N.C.S.M.P.S. se organizeaza si functioneaza comitetul de conducere, care isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul regulament de organizare si functionare aprobat de Consiliul de administratie al I.N.C.S.M.P.S. si care este prezidat de directorul subunitatii respective.
    (2) Comitetul de conducere al subunitatilor exercita atributii si are raspunderi in limita competentelor stabilite de directorul general al I.N.C.S.M.P.S. si aprobate de consiliul de administratie.

    Directorul general
    Art. 24
    (1) Activitatea curenta a I.N.C.S.M.P.S. este condusa de directorul general, numit pentru o perioada de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selectie organizat conform metodologiei elaborate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. La expirarea acestui termen, in functie de performantele realizate, numirea directorului general poate fi prelungita pentru o perioada de cel mult 4 ani.
    (2) Numirea si eliberarea din functie a directorului general se fac prin ordin al conducatorului MMSSF.
    Art. 25
    (1) Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii si responsabilitati:
    a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele I.N.C.S.M.P.S. in relatiile cu celelalte organe, organizatii si agenti economici, precum si cu persoane fizice din tara si din strainatate;
    b) stabileste atributiile, competentele si relatiile la nivelul subunitatilor si departamentelor I.N.C.S.M.P.S., precum si relatiile acestora cu tertii, cu avizul consiliului de administratie;
    c) numeste directorii si conducatorii compartimentelor din structura organizatorica a I.N.C.S.M.P.S., in urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de directie, si ii revoca, dupa caz, cu avizul consiliului de administratie;
    d) angajeaza si concediaza personalul I.N.C.S.M.P.S., conform prevederilor legale si ale contractului colectiv de munca;
    e) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul I.N.C.S.M.P.S. si a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de directie;
    f) aproba salariile rezultate din negocierea directa;
    g) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    h) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert interior si de import-export, prin compartimentele proprii specializate;
    i) analizeaza lunar stadiul valorificarii rezultatelor cercetarii, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;
    j) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate I.N.C.S.M.P.S. de la bugetul de stat;
    k) poate delega, in conditiile legii, o parte din atributiile sale celorlalte persoane din conducerea I.N.C.S.M.P.S.;
    l) exercita orice alte atributii ce ii sunt delegate de consiliul de administratie;
    m) propune consiliului de administratie modificarea structurii organizatorice si functionale a I.N.C.S.M.P.S.;
    n) exercita orice alte atributii delegate de consiliul de administratie;
    (2) In exercitarea atributiilor ce ii revin, directorul general emite decizii.

    Consiliul stiintific
    Art. 26
    (1) Consiliul stiintific este format din 7 membri, reprezentand principalele compartimente din cadrul I.N.C.S.M.P.S., care desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare-inovare.
    (2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari deosebite in domeniu, salariati ai I.N.C.S.M.P.S., alesi pe 4 ani prin vot secret de catre salariatii cu studii superioare din I.N.C.S.M.P.S.
    (3) Din consiliul stiintific fac parte, de drept, directorul general si directorul stiintific ai I.N.C.S.M.P.S.
    (4) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte, alesi prin vot secret de catre membrii consiliului stiintific.
    (5) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administratie.
    Art. 27
    Atributiile principale ale consiliului stiintific sunt urmatoarele:
    a) elaboreaza strategia de cercetare-dezvoltare a I.N.C.S.M.P.S. si planurile proprii de cercetare-dezvoltare;
    b) propune spre aprobare consiliului de administratie programul anual de cercetare-dezvoltare si inovare al I.N.C.S.M.P.S.;
    c) propune masuri pentru perfectionarea profesionala, incadrarea personalului de cercetare in grade profesionale;
    d) analizeaza, avizeaza si monitorizeaza realizarea lucrarilor de cercetare stiintifica;
    e) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop stiintific;
    f) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in tara si in strainatate;
    g) aplica hotararile consiliului de administratie care implica politica de cercetare-dezvoltare-inovare a I.N.C.S.M.P.S. si a domeniului;
    h) organizeaza si coordoneaza desfasurarea manifestarilor stiintifice.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri si cheltuieli si executia acestuia. Relatii financiare

    Art. 28
    (1) I.N.C.S.M.P.S. intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, situatiile financiare anuale, potrivit reglementarilor in vigoare.
    (2) Situatiile financiare anuale se aproba de catre MMSSF, in conditiile legii.
    Art. 29
    (1) Veniturile si cheltuielile I.N.C.S.M.P.S. se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri si cheltuieli se intocmeste pe baza indicatorilor de performanta stabiliti de MMSSF si se aproba prin ordin al conducatorului MMSSF, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.
    Art. 30
    I.N.C.S.M.P.S. determina anual volumul de venituri de realizat si de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata.
    Art. 31
    (1) Salariile individuale ale personalului I.N.C.S.M.P.S. se stabilesc prin negociere, conform reglementarilor legale si prevederilor contractului colectiv de munca, in limita fondului total destinat platii salariilor, prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli stabilit, potrivit legii.
    (2) Salariul de baza al directorului general se stabileste prin ordin al conducatorului MMSSF, potrivit reglementarilor legale in vigoare.
    Art. 32
    (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care, in cursul unui an, resursele financiare ale I.N.C.S.M.P.S. nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare in valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate in anul precedent.
    (2) Contractarea de credite bancare peste plafonul stabilit se efectueaza cu aprobarea MMSSF, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finantelor Publice.
    Art. 33
    (1) I.N.C.S.M.P.S. hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantate din surse proprii si din credite bancare, precum si din surse bugetare, prin MMSSF, potrivit legii.
    (2) MMSSF va cuprinde in bugetul sau de venituri si cheltuieli fondurile necesare realizarii unor investitii, dotari, achizitionarii de aparatura, echipamente si instalatii pentru I.N.C.S.M.P.S.
    (3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca potrivit legii.
    Art. 34
    (1) Operatiunile de incasari si plati ale I.N.C.S.M.P.S. se efectueaza prin conturi deschise la banci comerciale si prin unitati de trezorerie cu sediul in Romania.
    (2) I.N.C.S.M.P.S. poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa si a normativelor de disciplina financiar-valutare stabilite prin actele normative in vigoare.
    (3) I.N.C.S.M.P.S. poate efectua operatiuni de comert exterior aferente obiectului sau de activitate, potrivit legii. Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitatile bancare specializate cu sediul in Romania.
    Art. 35
    I.N.C.S.M.P.S. isi va organiza controlul financiar preventiv propriu si auditul financiar, potrivit legii.

    CAP. 7
    Reglementarea litigiilor

    Art. 36
    Litigiile I.N.C.S.M.P.S. cu persoane fizice sau cu persoane juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instantelor judecatoresti romane de drept comun.

    CAP. 8
    Dispozitii finale

    Art. 37
    Statutul de institut national se reinnoieste periodic prin reacreditare, care are loc intr un interval de maximum 5 ani, sau la modificarea obiectului de activitate al institutului national.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1773/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1773 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu