HOTARARE Nr
HOTARARE Nr.
1534 din 25 noiembrie 2008
privind aprobarea
Standardelor de referinta si a indicatorilor de performanta pentru evaluarea si
asigurarea calitatii in invatamantul preuniversitar
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 822 din 8 decembrie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 24 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Standardele de referinţă şi
indicatorii de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în
învăţământul preuniversitar, prevăzuţi în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 2. - Standardele de referinţă
şi indicatorii de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în
învăţământul preuniversitar sunt standarde naţionale, care se aplică
învăţământului preuniversitar de stat şi particular.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,
Anton Anton
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
ANEXĂ
STANDARDE DE REFERINŢĂ
şi indicatori de performanţă pentru evaluarea şi
asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar
Standardul de referinţă (de calitate) reprezintă,
conform legii, descrierea cerinţelor care definesc un nivel optimal de
realizare a unei activităţi de către o organizaţie furnizoare de educaţie, pe
baza bunelor practici existente la nivel naţional,
european sau mondial.
Standardele de referinţă se aplică domeniilor prevăzute
de art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea
calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu
modificările ulterioare. Pentru fiecare domeniu sunt definite subdomenii,
pentru fiecare subdomeniu sunt formulaţi indicatori, iar la fiecare indicator
sunt definiţi descriptori. Descriptorii sunt enunţuri care stabilesc, pentru
fiecare indicator în parte cerinţele efective pentru ca serviciile educaţionale
oferite de către organizaţia furnizoare de educaţie să fie considerate ca
optime.
Având în vedere prevederile art. 4 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare,
în procesul de evaluare a calităţii vor fi folosite atât standardele de acreditare
şi evaluare periodică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 21/2007 privind
aprobarea Standardelor de autorizare de funcţionare provizorie a unităţilor de
învăţământ preuniversitar, precum şi a Standardelor de acreditare şi de
evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar [care reprezintă,
conform art. 9 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare,
menţionată anterior, nivelul minim obligatoriu de realizare a unei activităţi
de educaţie], cât şi standardele de referinţă aprobate prin prezentul act
normativ [care reprezintă, conform art. 9 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 75/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările
ulterioare, nivelul optimal de realizare a unei activităţi de către o
organizare furnizoare de educaţie].
Criterii
|
Subdomenii
|
Indicatori de performanţă
|
Descriptori de calitate
|
A. Domeniul „Capacitate
instituţională"
|
a) structurile instituţionale, administrative şi manageriale
|
1. Management strategic
|
1.1. Existenţa, structura şi conţinutul documentelor proiective
(proiectul de dezvoltare şi planul de implementare)
|
• Scopurile, obiectivele şi programele rezultate din politicile
şi strategiile europene, naţionale, regionale şi locale privind educaţia şi
formarea profesională sunt cuprinse în proiectul de dezvoltare şi în
planurile de implementare (operaţionale).
• Scopurile, obiectivele şi programele stabilite la solicitarea
beneficiarilor sunt cuprinse în proiectul de dezvoltare şi în planurile de
implementare (operaţionale).
• Scopurile şi obiectivele stabilite în proiectul de dezvoltare
şi în planurile de implementare (operaţionale) sunt realizate integral.
|
1.2. Organizarea internă a unităţii de învăţământ
|
• Organizarea internă a furnizorului de educaţie este stabilă şi
asigură realizarea fără perturbări a proceselor fundamentale.
• Organismele consultative ale
beneficiarilor relevanţi pentru unitatea şcolară se întrunesc periodic.
• Personalul şcolii demonstrează un nivel ridicat de cunoaştere
a reglementărilor interne, a modului de organizare, de luare a deciziilor, de
comunicare şi de raportare.
|
1.3. Existenţa şi funcţionarea sistemului de comunicare internă şi
externă
|
• Furnizorul de educaţie comunică sistematic cu părinţii şi cu
ceilalţi beneficiari din comunitate.
• Furnizorul de educaţie utilizează feedbackul obţinut de la
educabili şi de la părinţi pentru optimizarea circulaţiei informaţiei în
organizaţie.
|
2. Management operaţional
|
2.1. Funcţionarea curentă a unităţii de învăţământ
|
• Cadrele didactice şi categoriile de beneficiari relevante
pentru unitatea şcolară demonstrează un nivel ridicat de cunoaştere a
activităţii şcolii.
|
2.2. Existenţa şi funcţionarea sistemului de gestionare a
informaţiei; înregistrarea, prelucrarea şi utilizarea datelor şi
informaţiilor
|
• Informaţiile specifice unităţii şcolare şi contextului în care
aceasta funcţionează sunt incluse în baza de date existentă şi difuzate în comunitate.
• Categoriile de beneficiari relevante pentru unitatea şcolară
demonstrează un nivel ridicat de cunoaştere a informaţiilor privind
curriculumul naţional, procesul de învăţământ şi viaţa şcolară.
|
2.3. Asigurarea serviciilor medicale pentru educabili
|
• Furnizorul de educaţie asigură accesul permanent al
educabililor la servicii medicale prin cabinet propriu sau pe baza unor
acorduri de asistenţă cu unităţi sanitare.
• Personalul şcolii, educabilii şi, după caz, părinţii sunt
implicaţi sistematic în campaniile de prevenire a comportamentelor dăunătoare
sănătăţii.
|
2.4. Asigurarea securităţii tuturor celor implicaţi în
activitatea şcolară, în timpul desfăşurării programului
|
• Educabilii, părinţii şi cadrele didactice se simt în siguranţă
în incinta şcolii (inclusiv curtea, terenurile de sport şi celelalte spaţii
şcolare) şi în vecinătatea şcolii.
• Personalul şcolii, elevii şi, după caz, părinţii
demonstrează un nivel ridicat de cunoaştere a procedurilor de gestionare a
situaţiilor de criză.
|
2.5. Asigurarea serviciilor de orientare şi consiliere pentru
educabili
|
• Furnizorul de educaţie asigură accesul beneficiarilor şi al
personalului şcolii la servicii de orientare şi consiliere.
• Furnizorul de educaţie aplică programe şi măsuri de diminuare
a violenţei în şcoală.
• Rezultatele activităţilor de orientare şi consiliere sunt
utilizate pentru îmbunătăţirea documentelor programatice, a activităţii
curente şi a ofertei educaţionale.
|
Criterii
|
Subdomenii
|
Indicatori de performanţă
|
Descriptori de calitate
|
b) baza materială
|
1. Spaţii şcolare
|
1.1. Existenţa şi caracteristicile spaţiilor şcolare
1.2. Dotarea spaţiilor şcolare
|
• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3
ani/de la ultima evaluare externă, în construirea amenajarea, dotarea şi
întreţinerea spaţiilor şcolare, administrative şi auxiliare.
• Furnizorul de educaţie asigură sprijinul individual, privind
accesul în spaţiile şcolare, pentru persoanele cu c.e.s. identificate la
nivelul educabililor şi al personalului şcolii.
• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3
ani/de la ultima evaluare externă, la indicatorii privind utilizarea
spaţiilor şcolare şi auxiliare.
|
1.3. Accesibilitatea spaţiilor şcolare
|
1.4. Utilizarea spaţiilor şcolare
|
2. Spaţii administrative
|
2.1. Existenţa, caracteristicile şi funcţionalitatea spaţiilor
administrative
|
3. Spaţii auxiliare
|
3.1. Existenţa, caracteristicile şi funcţionalitatea spaţiilor
auxiliare
|
3.2. Accesibilitatea spaţiilor auxiliare
|
3.3. Utilizarea spaţiilor auxiliare
|
4. Materialele şi mijloacele de învăţământ, auxiliarele
curriculare
|
4.1. Dotarea cu mijloace de învăţământ şi cu auxiliare curriculare
4.2. Existenţa şi dezvoltarea fondului bibliotecii
şcolare/centrului de documentare şi informare
|
• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3
ani/de la ultima evaluare externă, la indicatorii privind dotarea cu mijloace
de învăţământ şi auxiliare.
• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3
ani/de la ultima evaluare externă, în privinţa dotării cu fond de carte/cu
fond de material informatic şi audio-video.
• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3
ani/de la ultima evaluare externă, în utilizarea bibliotecii
şcolare/centrului de documentare şi informare, de către elevi şi cadre
didactice.
|
4.3. Dotarea cu tehnologie informatică şi de comunicare
|
• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3
ani/de la ultima evaluare externă, în dotarea şi în utilizarea TIC (hardware
şi software).
|
4.4. Accesibilitatea echipamentelor, materialelor, mijloacelor de
învăţământ şi auxiliarelor curriculare
|
• Echipamentele, materialele, mijloacele de învăţământ şi auxiliarele curriculare sunt adaptate la nevoile
speciale identificate.
|
5. Documente şcolare
|
5.1. Procurarea şi utilizarea documentelor şcolare şi a actelor
de studii
|
Nu există/a scăzut numărul erorilor în completarea documentelor
şcolare şi a actelor de studii.
|
c) resurse umane
|
1. Managementul personalului
|
1.1. Managementul personalului didactic şi de conducere
|
• Politicile de personal privind personalul de conducere,
didactic, didactic auxiliar şi nedidactic sunt definite, aplicate şi revizuite periodic.
|
1.2. Managementul personalului didactic auxiliar şi personalului
nedidactic
|
B. Domeniul
„Eficacitate educaţională"
|
a) conţinutul programelor de studiu
|
1. Oferta educaţională
|
1.1. Definirea şi promovarea ofertei educaţionale
|
• Definirea ofertei educaţionale ia în
considerare cererile beneficiarilor relevanţi.
• Oferta educaţională este promovată la nivelul comunităţii,
utilizându-se metode specifice de marketing.
|
1.2. Existenţa parteneriatelor cu reprezentanţi ai comunităţii
|
• Rezultatele proiectelor, programelor şi
activităţilor realizate în parteneriat cu reprezentanţii comunităţi sunt
utilizate în unitatea şcolară (în procesul de învăţământ, în managementul
unităţii şcolare, în activităţile extracurriculare etc).
|
Criterii
|
Subdomenii
|
Indicatori de performanţă
|
Descriptori de calitate
|
|
2. Curriculum
|
2.1. Proiectarea curriculumului
|
• Proiectarea c.d.ş./c.d.l. se realizează pornind de la nevoile
identificate şi de la politicile naţionale, judeţene şi locale.
• Proiectarea curriculară ia în
considerare achiziţiile anterioare de învăţare ale educabililor.
• Proiectarea curriculară asigură dezvoltarea laturii
aplicative, practice, a competenţelor dezvoltate.
• Manualele şi celelalte auxiliare curriculare sunt selectate
şi utilizate în funcţie de specificul unităţii şcolare şi de achiziţiile
anterioare de învăţare ale educabililor.
• Activităţile de predare, învăţare şi evaluare sunt proiectate
în echipă la nivelul catedrelor, al ariilor curriculare şi/sau între ariile
curriculare.
• Beneficiarii relevanţi pentru unitatea şcolară sunt implicaţi
în proiectarea activităţilor de predare, învăţare, evaluare.
|
|
|
2.2. Realizarea curriculumului
|
• Cadrele didactice aplică sistematic metodologii didactice
centrate pe educabili şi pe grupul de educabili.
• Cadrele didactice utilizează achiziţiile anterioare ale
educabililor în activităţile curriculare şi extracurriculare.
• Cadrele didactice dezvoltă capacitatea educabililor de a învăţa
din experienţă şi din practică.
• Cadrele didactice răspund la cererile educabililor sau ale
părinţilor privind acordarea de sprijin individual în învăţare.
• Elementele specifice ale minorităţilor etnice, religioase sau
de altă natură existente în unitatea şcolară sunt utilizate în activităţile
de predare, învăţare şi evaluare.
• Auxiliarele curriculare şi mijloacele de învăţământ existente
sunt utilizate sistematic în procesul de învăţământ.
• Furnizorul de educaţie respectă recomandările de igienă
şcolară privind echilibrul între activitatea şcolară a educabilului şi
celelalte tipuri de activităţi specifice vârstei.
• Furnizorul de educaţie realizează un învăţământ incluziv prin
mixarea sistematică a colectivelor de educabili.
• Furnizorul de educaţie asigură respectarea drepturilor şi
îndatoririlor cadrelor didactice şi ale educabililor în cadrul proceselor de
predare, învăţare şi evaluare.
|
b) rezultatele învăţării
|
1. Performanţele şcolare
|
1.1. Evaluarea rezultatelor şcolare
|
• Fiecare cadru didactic poate descrie pentru fiecare grupă/clasă şi educabil punctele tari şi cele slabe privind
realizarea obiectivelor curriculare.
• Cadrele didactice folosesc cu precădere stimulentele pozitive
(lauda, încurajarea etc).
• Autoevaluarea şi interevaluarea educabililor sunt folosite
sistematic în activităţile de învăţare.
• Evaluările sumative sunt valide şi fidele.
• Educabilii şi, după caz, părinţii acestora, cunosc
planificarea activităţilor de evaluare şi metodologia utilizată.
• Rezultatele şcolare, inclusiv la evaluările de parcurs, sunt
înregistrate şi comunicate educabililor şi, după caz, părinţilor.
• Produsele activităţii educabililor sunt expuse în sălile de
clasă şi în celelalte spaţii ale şcolii.
• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3
ani/de la ultima evaluare externă, privind continuarea studiilor sau, după
caz, încadrarea în muncă a absolvenţilor.
• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3
ani/de la ultima evaluare externă, raportat la Sistemul Naţional de
Indicatori privind Educaţia (SNIE), privind rezultatele şcolare
corespunzătoare tipului de unitate şcolară şi categoriei de risc.
|
Criterii
|
Subdomenii
|
Indicatori de performanţă
|
Descriptori de calitate
|
|
2. Performanţele extraşcolare
|
2.1. Evaluarea rezultatelor la activităţile extracurriculare
(extra-clasă şi extra-şcolare)
|
• Participarea cadrelor didactice, a educabililor, a părinţilor
şi a altor membri ai comunităţii la activităţile extracurriculare a crescut
numeric şi procentual.
• Furnizorul de educaţie evidenţiază contribuţia directă şi
efectivă a fiecărei activităţi extracurriculare la realizarea scopurilor
şi obiectivelor stabilite prin politicile educaţionale şi documentele
programatice de la nivel naţional, judeţean sau local.
|
c) activitatea de cercetare ştiinţifică
sau metodică, după caz
|
1. Activitatea ştiinţifică şi metodică
|
1.1. Activitatea ştiinţifică
|
• Participarea cadrelor didactice la activitatea de cercetare
ştiinţifică desfăşurată la nivelul unităţii şcolare sau la nivel local,
regional, naţional sau internaţional a crescut numeric şi procentual.
• Cadrele didactice valorifică în activitatea educaţională
rezultatele cercetării de profil, desfăşurată la nivel local, regional,
naţional sau internaţional.
|
1.2. Activitatea metodică a cadrelor didactice
|
• Participarea cadrelor didactice la activităţile metodice
desfăşurate la nivel teritorial (cu lecţii demonstrative, referate,
prezentări etc.) a crescut numeric şi procentual.
• Cadrele didactice valorifică în activitatea educaţională
rezultatele participării la activităţile metodice.
|
d) activitatea financiară a organizaţiei
|
1. Activitatea financiară
|
1.1. Constituirea bugetului şcolii
|
• Procesul de proiectare bugetară este transparent.
• Furnizorul de educaţie asigură implicarea partenerilor
comunitari şi a beneficiarilor relevanţi în proiectarea bugetară.
|
1.2. Execuţia bugetară
|
• Procesul de execuţie bugetară este transparent, iar rapoartele
financiare sunt publice.
• Nu există/a scăzut numărul neconformităţilor
constatate de organismele de control financiar.
|
C. Domeniul
„Managementul calităţii"
|
a) strategii şi proceduri pentru asigurarea calităţii
|
1. Autoevaluarea instituţională
|
1.1. Existenţa şi aplicarea procedurilor de autoevaluare
instituţională
|
• Furnizorul de educaţie utilizează proceduri de
autoevaluare proprii/adaptate pentru domeniile şi criteriile
prevăzute de lege.
• Furnizorul de educaţie utilizează proceduri de analiză a
culturii organizaţionale.
• Furnizorul de educaţie promovează sistematic valorile-cheie ale
organizaţiei şcolare.
• Procedurile de autoevaluare sunt realizate cu
participarea beneficiarilor relevanţi pentru unitatea şcolară.
• Rezultatele autoevaluării şi ale evaluărilor externe sunt
folosite în planificarea, realizarea şi revizuirea activităţilor
şi procedurilor de asigurare şi de îmbunătăţire a calităţii.
• Furnizorul de educaţie utilizează proceduri de evaluare
sistematică a satisfacţiei educabililor, părinţilor şi altor beneficiari
relevanţi.
• Furnizorul de educaţie utilizează
proceduri de evaluare sistematică a satisfacţiei personalului.
• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3
ani/de la ultima evaluare externă, privind nivelul de satisfacţie a
personalului şi a beneficiarilor faţă de activitatea şcolii.
|
Criterii
|
Subdomenii
|
Indicatori de performanţă
|
Descriptori de calitate
|
|
2.Managementul calităţii la
nivelul organizaţiei
|
2.1. Existenţa şi aplicarea procedurilor interne de asigurare a
calităţii
|
• Ţintele strategice, activităţile specifice şi procedurile
privind îmbunătăţirea calităţii sunt cuprinse în documentele programatice.
• Procedurile fundamentale (pentru procesele fundamentale, de
comunicare internă, decizie şi raportare, de identificare şi de prevenire a
perturbărilor majore, de control al documentelor şi al înregistrărilor, de
monitorizare, evaluare, revizuire şi îmbunătăţire a calităţii) sunt cunoscute
şi aplicate de către personalul unităţii şcolare.
• Angajatorii relevanţi la nivel local sau regional sunt
implicaţi în asigurarea şi îmbunătăţirea calităţii la unităţile şcolare care
oferă calificări profesionale.
|
2.2. Dezvoltarea profesională a personalului
|
• Evaluarea activităţii profesionale a personalului utilizează
criterii, metode şi instrumente cunoscute de către cei implicaţi.
• Observarea activităţii curente şi feedbackul primit de la
beneficiarii relevanţi şi de la personalul şcolii sunt utilizate pentru
revizuirea strategiilor şi a planurilor privind dezvoltarea profesională.
• Aplicarea în activitatea didactică a
rezultatelor participării la programele de formare continuă şi de dezvoltare
profesională este monitorizată sistematic.
• Aplicarea în activitatea didactică a rezultatelor participării
la activităţile metodice şi ştiinţifice este monitorizată sistematic.
|
b) proceduri privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea
periodică a programelor şi activităţilor desfăşurate
|
1.Revizuirea periodică a ofertei şcolii
|
1.1. Revizuirea ofertei educaţionale şi a proiectului de
dezvoltare
|
• Personalul şi categoriile relevante de beneficiari sunt
implicate în revizuirea ofertei educaţionale şi a proiectului de dezvoltare.
• „Benchmarkingul" (compararea cu buna practică în domeniu)
este utilizat pentru optimizarea ofertei educaţionale şi a proiectului de
dezvoltare.
|
c) proceduri obiective şi transparente de evaluare a învăţării
|
1. Optimizarea procedurilor de evaluare a învăţării
|
1.1. Existenţa şi aplicarea procedurilor de optimizare a
evaluării învăţării
|
• Furnizorul de educaţie revizuieşte procedurile de evaluare a
rezultatelor învăţării pe baza analizei progresului şi a feedbackului obţinut
de la beneficiarii relevanţi.
• Furnizorul de educaţie utilizează proceduri speciale de
evaluare şi de înregistrare a rezultatelor evaluării pentru grupurile
vulnerabile/în situaţie de risc.
• Furnizorul de educaţie utilizează proceduri speciale de
evaluare şi de orientare pentru educabilii capabili de performanţă.
• Beneficiarii relevanţi participă la planificarea, realizarea
şi îmbunătăţirea procedurilor de evaluare a rezultatelor învăţării.
|
d) proceduri de evaluare periodică a calităţii corpului
profesoral
|
1. Evaluarea corpului profesoral
|
1.1. Evaluarea calităţii activităţii corpului profesoral
|
• Evaluarea fiecărui cadru didactic se realizează folosind
metode şi instrumente multiple (cel puţin două metode şi/sau instrumente).
• Evaluarea corpului profesoral foloseşte indicatori privind
rezultatele obţinute şi progresul educabililor.
• Evaluarea corpului profesoral se bazează pe feedbackul
obţinut de la beneficiarii relevanţi.
• Evaluarea corpului profesoral cuprinde recomandări privind
dezvoltarea profesională ulterioară.
|
e) accesibilitatea resurselor adecvate învăţării
|
1. Optimizarea accesului la resursele educaţionale
|
1.1. Optimizarea accesului la resursele educaţionale
|
• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3
ani/de la ultima evaluare externă, în planificarea, realizarea şi
îmbunătăţirea accesului la resursele educaţionale pentru beneficiarii
relevanţi.
|
Criterii
|
Subdomenii
|
Indicatori de performanţă
|
Descriptori de calitate
|
f) baza de date actualizată sistematic, referitoare la asigurarea
internă a calităţii
|
1. Constituirea
şi actualizarea bazei de date
|
1.1. Constituirea bazei de date a unităţii de învăţământ
|
• Informaţiile referitoare la nivelul de îndeplinire a
indicatorilor naţionali privind educaţia (SNIE) şi a celor cuprinşi în
standardele naţionale sunt colectate, analizate şi utilizate în
activitatea managerială.
• Baza de date a unităţii şcolare privind nivelul de realizare a
standardelor şi standardelor de referinţă este actualizată periodic.
• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3
ani/de la ultima evaluare externă, în privinţa cuprinderii, în baza
de date a unităţii şcolare, a informaţiilor privind îmbunătăţirea calităţii
educaţiei.
|
g) transparenţa informaţiilor de interes public cu privire la
programele de studii şi, după caz, certificatele, diplomele şi calificările
oferite
|
1. Asigurarea accesului la informaţie al persoanelor şi
instituţiilor interesate
|
1.1. Asigurarea accesului la oferta educaţională a şcolii
|
• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3
ani/de la ultima evaluare externă, în planificarea, realizarea şi
îmbunătăţirea activităţii de relaţii publice.
• Procedurile de acces al persoanelor
interesate la informaţiile de interes public sunt simple, transparente şi
îmbunătăţite periodic.
• Feedbackul obţinut de la beneficiarii relevanţi este utilizat
pentru optimizarea ofertei educaţionale.
|
h) funcţionalitatea structurilor de asigurare a calităţii
educaţiei, conform legii
|
1. Funcţionarea structurilor responsabile cu evaluarea internă a
calităţii
|
1.1. Constituirea şi funcţionarea structurilor responsabile cu
evaluarea internă a calităţii
|
• Structurile responsabile cu evaluarea
internă a calităţii funcţionează eficient şi continuu.
• Măsurile de îmbunătăţire a calităţii recomandate de
structurile responsabile cu evaluarea internă a calităţii sunt puse în
aplicare de către conducerea unităţii şcolare.
• Conducerea şcolii demonstrează preocupare pentru alocarea
resurselor necesare funcţionării structurilor de evaluare internă a calităţi
(materiale, financiare, umane etc).
• Reprezentanţii desemnaţi ai beneficiarilor relevanţi
participă sistematic la activitatea structurilor responsabile
cu evaluarea internă a calităţii.
|
|
ANONIM a comentat
Decretul 770 1966
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 770 1966
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 441 2020
Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
|
ANONIM a comentat
Decretul 441 2020
Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Hotărârea 1475 2004
Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
|
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1534/2008
|