Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1534 din 25 noiembrie 2008

privind aprobarea Standardelor de referinta si a indicatorilor de performanta pentru evaluarea si asigurarea calitatii in invatamantul preuniversitar

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 822 din 8 decembrie 2008



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 24 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă Standardele de referinţă şi indicatorii de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar, prevăzuţi în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Standardele de referinţă şi indicatorii de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar sunt standarde naţionale, care se aplică învăţământului preuniversitar de stat şi particular.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,

Anton Anton

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

ANEXĂ

STANDARDE  DE  REFERINŢĂ

şi indicatori de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar

Standardul de referinţă (de calitate) reprezintă, conform legii, descrierea cerinţelor care definesc un nivel optimal de realizare a unei activităţi de către o organizaţie furnizoare de educaţie, pe baza bunelor practici existente la nivel naţional, european sau mondial.

Standardele de referinţă se aplică domeniilor prevăzute de art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare. Pentru fiecare domeniu sunt definite subdomenii, pentru fiecare subdomeniu sunt formulaţi indicatori, iar la fiecare indicator sunt definiţi descriptori. Descriptorii sunt enunţuri care stabilesc, pentru fiecare indicator în parte cerinţele efective pentru ca serviciile educaţionale oferite de către organizaţia furnizoare de educaţie să fie considerate ca optime.

Având în vedere prevederile art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare, în procesul de evaluare a calităţii vor fi folosite atât standardele de acreditare şi evaluare periodică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 21/2007 privind aprobarea Standardelor de autorizare de funcţionare provizorie a unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi a Standardelor de acreditare şi de evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar [care reprezintă, conform art. 9 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare, menţionată anterior, nivelul minim obligatoriu de realizare a unei activităţi de educaţie], cât şi standardele de referinţă aprobate prin prezentul act normativ [care reprezintă, conform art. 9 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare, nivelul optimal de realizare a unei activităţi de către o organizare furnizoare de educaţie].

Criterii

Subdomenii

Indicatori de performanţă

Descriptori de calitate

A. Domeniul „Capacitate instituţională"

a) structurile instituţionale, administrative şi manageriale

1. Management strategic

1.1. Existenţa, structura şi conţinutul documentelor proiective (proiectul de dezvoltare şi planul de implementare)

•  Scopurile, obiectivele şi programele rezultate din politicile şi strategiile europene, naţionale, regionale şi locale privind educaţia şi formarea profesională sunt cuprinse în proiectul de dezvoltare şi în planurile de implementare (operaţionale).

•   Scopurile, obiectivele şi programele stabilite la solicitarea beneficiarilor sunt cuprinse în proiectul de dezvoltare şi în planurile de implementare (operaţionale).

•   Scopurile şi obiectivele stabilite în proiectul de dezvoltare şi în planurile de implementare (operaţionale) sunt realizate integral.

1.2. Organizarea internă a unităţii de învăţământ

•  Organizarea internă a furnizorului de educaţie este stabilă şi asigură realizarea fără perturbări a proceselor fundamentale.

•  Organismele consultative ale beneficiarilor relevanţi pentru unitatea şcolară se întrunesc periodic.

•  Personalul şcolii demonstrează un nivel ridicat de cunoaştere a reglementărilor interne, a modului de organizare, de luare a deciziilor, de comunicare şi de raportare.

1.3. Existenţa şi funcţionarea sistemului de comunicare internă şi externă

• Furnizorul de educaţie comunică sistematic cu părinţii şi cu ceilalţi beneficiari din comunitate.

• Furnizorul de educaţie utilizează feedbackul obţinut de la educabili şi de la părinţi pentru optimizarea circulaţiei informaţiei în organizaţie.

2. Management operaţional

2.1. Funcţionarea curentă a unităţii de învăţământ

• Cadrele didactice şi categoriile de beneficiari relevante pentru unitatea şcolară demonstrează un nivel ridicat de cunoaştere a activităţii şcolii.

2.2. Existenţa şi funcţionarea sistemului de gestionare a informaţiei; înregistrarea, prelucrarea şi utilizarea datelor şi informaţiilor

•  Informaţiile specifice unităţii şcolare şi contextului în care aceasta funcţionează sunt incluse în baza de date existentă şi difuzate în comunitate.

•  Categoriile de beneficiari relevante pentru unitatea şcolară demonstrează un nivel ridicat de cunoaştere a informaţiilor privind curriculumul naţional, procesul de învăţământ şi viaţa şcolară.

2.3. Asigurarea serviciilor medicale pentru educabili

•  Furnizorul de educaţie asigură accesul permanent al educabililor la servicii medicale prin cabinet propriu sau pe baza unor acorduri de asistenţă cu unităţi sanitare.

•  Personalul şcolii, educabilii şi, după caz, părinţii sunt implicaţi sistematic în campaniile de prevenire a comportamentelor dăunătoare sănătăţii.

2.4. Asigurarea securităţii tuturor celor implicaţi în activitatea şcolară, în timpul desfăşurării programului

•  Educabilii, părinţii şi cadrele didactice se simt în siguranţă în incinta şcolii (inclusiv curtea, terenurile de sport şi celelalte spaţii şcolare) şi în vecinătatea şcolii.

•    Personalul şcolii, elevii şi, după caz, părinţii demonstrează un nivel ridicat de cunoaştere a procedurilor de gestionare a situaţiilor de criză.

2.5. Asigurarea serviciilor de orientare şi consiliere pentru educabili

• Furnizorul de educaţie asigură accesul beneficiarilor şi al personalului şcolii la servicii de orientare şi consiliere.

•  Furnizorul de educaţie aplică programe şi măsuri de diminuare a violenţei în şcoală.

•  Rezultatele activităţilor de orientare şi consiliere sunt utilizate pentru îmbunătăţirea documentelor programatice, a activităţii curente şi a ofertei educaţionale.

Criterii

Subdomenii

Indicatori de performanţă

Descriptori de calitate

b) baza materială

1. Spaţii şcolare

1.1.  Existenţa şi caracteristicile spaţiilor şcolare

1.2.  Dotarea spaţiilor şcolare

•  Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, în construirea amenajarea, dotarea şi întreţinerea spaţiilor şcolare, administrative şi auxiliare.

•  Furnizorul de educaţie asigură sprijinul individual, privind accesul în spaţiile şcolare, pentru persoanele cu c.e.s. identificate la nivelul educabililor şi al personalului şcolii.

•  Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, la indicatorii privind utilizarea spaţiilor şcolare şi auxiliare.

1.3. Accesibilitatea spaţiilor şcolare

1.4. Utilizarea spaţiilor şcolare

2. Spaţii administrative

2.1. Existenţa, caracteristicile şi funcţionalitatea spaţiilor administrative

3. Spaţii auxiliare

3.1. Existenţa, caracteristicile şi funcţionalitatea spaţiilor auxiliare

3.2. Accesibilitatea spaţiilor auxiliare

3.3. Utilizarea spaţiilor auxiliare

4. Materialele şi mijloacele de învăţământ, auxiliarele curriculare

4.1.  Dotarea cu mijloace de învăţământ şi cu auxiliare curriculare

4.2.  Existenţa şi dezvoltarea fondului bibliotecii şcolare/centrului de documentare şi informare

•  Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, la indicatorii privind dotarea cu mijloace de învăţământ şi auxiliare.

•  Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, în privinţa dotării cu fond de carte/cu fond de material informatic şi audio-video.

•  Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, în utilizarea bibliotecii şcolare/centrului de documentare şi informare, de către elevi şi cadre didactice.

4.3. Dotarea cu tehnologie informatică şi de comunicare

• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, în dotarea şi în utilizarea TIC (hardware şi software).

4.4. Accesibilitatea echipamentelor, materialelor, mijloacelor de învăţământ şi auxiliarelor curriculare

• Echipamentele, materialele, mijloacele de învăţământ şi auxiliarele curriculare sunt adaptate la nevoile speciale identificate.

5. Documente şcolare

5.1. Procurarea şi utilizarea documentelor şcolare şi a actelor de studii

Nu există/a scăzut numărul erorilor în completarea documentelor şcolare şi a actelor de studii.

c) resurse umane

1. Managementul personalului

1.1. Managementul personalului didactic şi de conducere

• Politicile de personal privind personalul de conducere, didactic, didactic auxiliar şi nedidactic sunt definite, aplicate şi revizuite periodic.

1.2. Managementul personalului didactic auxiliar şi personalului nedidactic

B. Domeniul „Eficacitate educaţională"

a) conţinutul programelor de studiu

1. Oferta educaţională

1.1. Definirea şi promovarea ofertei educaţionale

• Definirea ofertei educaţionale ia în considerare cererile beneficiarilor relevanţi.

•   Oferta educaţională este promovată la nivelul comunităţii, utilizându-se metode specifice de marketing.

1.2. Existenţa parteneriatelor cu reprezentanţi ai comunităţii

Rezultatele proiectelor, programelor şi activităţilor realizate în parteneriat cu reprezentanţii comunităţi sunt utilizate în unitatea şcolară (în procesul de învăţământ, în managementul unităţii şcolare, în activităţile extracurriculare etc).

Criterii

Subdomenii

Indicatori de performanţă

Descriptori de calitate

2. Curriculum

2.1. Proiectarea curriculumului

•  Proiectarea c.d.ş./c.d.l. se realizează pornind de la nevoile identificate şi de la politicile naţionale, judeţene şi locale.

•  Proiectarea curriculară ia în considerare achiziţiile anterioare de învăţare ale educabililor.

•   Proiectarea curriculară asigură dezvoltarea laturii aplicative, practice, a competenţelor dezvoltate.

•   Manualele şi celelalte auxiliare curriculare sunt selectate şi utilizate în funcţie de specificul unităţii şcolare şi de achiziţiile anterioare de învăţare ale educabililor.

•  Activităţile de predare, învăţare şi evaluare sunt proiectate în echipă la nivelul catedrelor, al ariilor curriculare şi/sau între ariile curriculare.

•  Beneficiarii relevanţi pentru unitatea şcolară sunt implicaţi în proiectarea activităţilor de predare, învăţare, evaluare.

2.2. Realizarea curriculumului

•   Cadrele  didactice  aplică  sistematic  metodologii didactice centrate pe educabili şi pe grupul de educabili.

•  Cadrele didactice utilizează achiziţiile anterioare ale educabililor în activităţile curriculare şi extracurriculare.

• Cadrele didactice dezvoltă capacitatea educabililor de a învăţa din experienţă şi din practică.

•  Cadrele didactice răspund la cererile educabililor sau ale părinţilor privind acordarea de sprijin individual în învăţare.

• Elementele specifice ale minorităţilor etnice, religioase sau de altă natură existente în unitatea şcolară sunt utilizate în activităţile de predare, învăţare şi evaluare.

•  Auxiliarele curriculare şi mijloacele de învăţământ existente  sunt  utilizate  sistematic în  procesul  de învăţământ.

•  Furnizorul de educaţie respectă recomandările de igienă şcolară privind echilibrul între activitatea şcolară a educabilului şi celelalte tipuri de activităţi specifice vârstei.

•   Furnizorul de educaţie realizează un învăţământ incluziv prin mixarea sistematică a colectivelor de educabili.

• Furnizorul de educaţie asigură respectarea drepturilor şi îndatoririlor cadrelor didactice şi ale educabililor în cadrul proceselor de predare, învăţare şi evaluare.

b) rezultatele învăţării

1. Performanţele şcolare

1.1. Evaluarea rezultatelor şcolare

•  Fiecare cadru didactic poate descrie pentru fiecare grupă/clasă şi educabil punctele tari şi cele slabe privind realizarea obiectivelor curriculare.

•  Cadrele didactice folosesc cu precădere stimulentele pozitive (lauda, încurajarea etc).

•  Autoevaluarea şi interevaluarea educabililor sunt folosite sistematic în activităţile de învăţare.

•  Evaluările sumative sunt valide şi fidele.

•   Educabilii şi, după caz, părinţii acestora, cunosc planificarea activităţilor de evaluare şi metodologia utilizată.

•  Rezultatele şcolare, inclusiv la evaluările de parcurs, sunt înregistrate şi comunicate educabililor şi, după caz, părinţilor.

•  Produsele activităţii educabililor sunt expuse în sălile de clasă şi în celelalte spaţii ale şcolii.

• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, privind continuarea studiilor sau,  după  caz,  încadrarea  în  muncă  a absolvenţilor.

• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, raportat la Sistemul Naţional de Indicatori privind Educaţia (SNIE), privind rezultatele şcolare corespunzătoare tipului de unitate şcolară şi categoriei de risc.

Criterii

Subdomenii

Indicatori de performanţă

Descriptori de calitate

2. Performanţele extraşcolare

2.1. Evaluarea rezultatelor la activităţile extracurriculare (extra-clasă şi extra-şcolare)

•   Participarea cadrelor didactice, a educabililor, a părinţilor şi a altor membri ai comunităţii la activităţile extracurriculare a crescut numeric şi procentual.

• Furnizorul de educaţie evidenţiază contribuţia directă şi efectivă a fiecărei activităţi extracurriculare la realizarea scopurilor   şi   obiectivelor   stabilite   prin   politicile educaţionale şi documentele programatice de la nivel naţional, judeţean sau local.

c) activitatea de cercetare ştiinţifică sau metodică, după caz

1. Activitatea ştiinţifică şi metodică

1.1. Activitatea ştiinţifică

•   Participarea cadrelor didactice la activitatea de cercetare ştiinţifică desfăşurată la nivelul unităţii şcolare sau la nivel local, regional, naţional sau internaţional a crescut numeric şi procentual.

• Cadrele didactice valorifică în activitatea educaţională rezultatele cercetării de profil, desfăşurată la nivel local, regional, naţional sau internaţional.

1.2. Activitatea metodică a cadrelor didactice

•  Participarea cadrelor didactice la activităţile metodice desfăşurate la nivel teritorial (cu lecţii demonstrative, referate, prezentări etc.) a crescut numeric şi procentual.

• Cadrele didactice valorifică în activitatea educaţională rezultatele participării la activităţile metodice.

d) activitatea financiară a organizaţiei

1. Activitatea financiară

1.1. Constituirea bugetului şcolii

• Procesul de proiectare bugetară este transparent.

•  Furnizorul de educaţie asigură implicarea partenerilor comunitari şi a beneficiarilor relevanţi în proiectarea bugetară.

1.2. Execuţia bugetară

•  Procesul de execuţie bugetară este transparent, iar rapoartele financiare sunt publice.

•    Nu   există/a   scăzut   numărul   neconformităţilor constatate de organismele de control financiar.

C. Domeniul „Managementul calităţii"

a) strategii şi proceduri pentru asigurarea calităţii

1. Autoevaluarea instituţională

1.1. Existenţa şi aplicarea procedurilor de autoevaluare instituţională

•   Furnizorul  de  educaţie   utilizează  proceduri  de autoevaluare   proprii/adaptate   pentru   domeniile   şi criteriile prevăzute de lege.

•  Furnizorul de educaţie utilizează proceduri de analiză a culturii organizaţionale.

• Furnizorul de educaţie promovează sistematic valorile-cheie ale organizaţiei şcolare.

•   Procedurile  de  autoevaluare  sunt  realizate  cu participarea beneficiarilor relevanţi  pentru  unitatea şcolară.

• Rezultatele autoevaluării şi ale evaluărilor externe sunt folosite   în   planificarea,   realizarea   şi   revizuirea activităţilor   şi   procedurilor   de   asigurare   şi   de îmbunătăţire a calităţii.

• Furnizorul de educaţie utilizează proceduri de evaluare sistematică a satisfacţiei educabililor, părinţilor şi altor beneficiari relevanţi.

• Furnizorul de educaţie utilizează proceduri de evaluare sistematică a satisfacţiei personalului.

• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, privind nivelul de satisfacţie a personalului şi a beneficiarilor faţă de activitatea şcolii.

Criterii

Subdomenii

Indicatori de performanţă

Descriptori de calitate

2.Managementul calităţii la nivelul organizaţiei

2.1. Existenţa şi aplicarea procedurilor interne de asigurare a calităţii

• Ţintele strategice, activităţile specifice şi procedurile privind îmbunătăţirea calităţii sunt cuprinse în documentele programatice.

•  Procedurile fundamentale (pentru procesele fundamentale, de comunicare internă, decizie şi raportare, de identificare şi de prevenire a perturbărilor majore, de control al documentelor şi al înregistrărilor, de monitorizare, evaluare, revizuire şi îmbunătăţire a calităţii) sunt cunoscute şi aplicate de către personalul unităţii şcolare.

• Angajatorii relevanţi la nivel local sau regional sunt implicaţi în asigurarea şi îmbunătăţirea calităţii la unităţile şcolare care oferă calificări profesionale.

2.2. Dezvoltarea profesională a personalului

•  Evaluarea activităţii profesionale a personalului utilizează criterii, metode şi instrumente cunoscute de către cei implicaţi.

• Observarea activităţii curente şi feedbackul primit de la beneficiarii relevanţi şi de la personalul şcolii sunt utilizate pentru revizuirea strategiilor şi a planurilor privind dezvoltarea profesională.

• Aplicarea în activitatea didactică a rezultatelor participării la programele de formare continuă şi de dezvoltare profesională este monitorizată sistematic.

• Aplicarea în activitatea didactică a rezultatelor participării la activităţile metodice şi ştiinţifice este monitorizată sistematic.

b) proceduri privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor şi activităţilor desfăşurate

1.Revizuirea periodică a ofertei şcolii

1.1. Revizuirea ofertei educaţionale şi a proiectului de dezvoltare

•  Personalul şi categoriile relevante de beneficiari sunt implicate în revizuirea ofertei educaţionale şi a proiectului de dezvoltare.

• „Benchmarkingul" (compararea cu buna practică în domeniu) este utilizat pentru optimizarea ofertei educaţionale şi a proiectului de dezvoltare.

c) proceduri obiective şi transparente de evaluare a învăţării

1. Optimizarea procedurilor de evaluare a învăţării

1.1. Existenţa şi aplicarea procedurilor de optimizare a evaluării învăţării

•  Furnizorul de educaţie revizuieşte procedurile de evaluare a rezultatelor învăţării pe baza analizei progresului şi a feedbackului obţinut de la beneficiarii relevanţi.

•  Furnizorul de educaţie utilizează proceduri speciale de evaluare şi de înregistrare a rezultatelor evaluării pentru grupurile vulnerabile/în situaţie de risc.

•  Furnizorul de educaţie utilizează proceduri speciale de evaluare şi de orientare pentru educabilii capabili de performanţă.

•  Beneficiarii relevanţi participă la planificarea, realizarea şi îmbunătăţirea procedurilor de evaluare a rezultatelor învăţării.

d) proceduri de evaluare periodică a calităţii corpului profesoral

1. Evaluarea corpului profesoral

1.1. Evaluarea calităţii activităţii corpului profesoral

•  Evaluarea fiecărui cadru didactic se realizează folosind metode şi instrumente multiple (cel puţin două metode şi/sau instrumente).

•  Evaluarea corpului profesoral foloseşte indicatori privind rezultatele obţinute şi progresul educabililor.

•  Evaluarea corpului profesoral se bazează pe feed­backul obţinut de la beneficiarii relevanţi.

•  Evaluarea corpului profesoral cuprinde recomandări privind dezvoltarea profesională ulterioară.

e) accesibilitatea resurselor adecvate învăţării

1. Optimizarea accesului la resursele educaţionale

1.1. Optimizarea accesului la resursele educaţionale

• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, în planificarea, realizarea şi  îmbunătăţirea  accesului  la  resursele educaţionale pentru beneficiarii relevanţi.

Criterii

Subdomenii

Indicatori de performanţă

Descriptori de calitate

f) baza de date actualizată sistematic, referitoare la asigurarea internă a calităţii

1. Constituirea şi actualizarea bazei de date

1.1. Constituirea bazei de date a unităţii de învăţământ

•   Informaţiile referitoare la nivelul de îndeplinire a indicatorilor naţionali privind educaţia (SNIE) şi a celor cuprinşi  în   standardele   naţionale   sunt  colectate, analizate şi utilizate în activitatea managerială.

•  Baza de date a unităţii şcolare privind nivelul de realizare a standardelor şi standardelor de referinţă este actualizată periodic.

• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3  ani/de   la   ultima  evaluare  externă,  în   privinţa cuprinderii, în  baza de date a unităţii şcolare, a informaţiilor privind îmbunătăţirea calităţii educaţiei.

g) transparenţa informaţiilor de interes public cu privire la programele de studii şi, după caz, certificatele, diplomele şi calificările oferite

1. Asigurarea accesului la informaţie al persoanelor şi instituţiilor interesate

1.1. Asigurarea accesului la oferta educaţională a şcolii

• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, în planificarea, realizarea şi îmbunătăţirea activităţii de relaţii publice.

•  Procedurile de acces al persoanelor interesate la informaţiile de interes public sunt simple, transparente şi îmbunătăţite periodic.

•  Feedbackul obţinut de la beneficiarii relevanţi este utilizat pentru optimizarea ofertei educaţionale.

h) funcţionalitatea structurilor de asigurare a calităţii educaţiei, conform legii

1. Funcţionarea structurilor responsabile cu evaluarea internă a calităţii

1.1. Constituirea şi funcţionarea structurilor responsabile cu evaluarea internă a calităţii

• Structurile responsabile cu evaluarea internă a calităţii funcţionează eficient şi continuu.

•  Măsurile de îmbunătăţire a calităţii recomandate de structurile responsabile cu evaluarea internă a calităţii sunt puse în aplicare de către conducerea unităţii şcolare.

•  Conducerea şcolii demonstrează preocupare pentru alocarea resurselor necesare funcţionării structurilor de evaluare internă a calităţi (materiale, financiare, umane etc).

•  Reprezentanţii desemnaţi ai beneficiarilor relevanţi participă     sistematic     la     activitatea     structurilor responsabile cu evaluarea internă a calităţii.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1534/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1534 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1534/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu