HOTARARE Nr. 1117 din 22 septembrie 2005
pentru aprobarea amendamentelor convenite intre Guvernul Romaniei si Banca
Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, prin scrisoarea semnata la
Zagreb la 11 iulie 2005 si la Bucuresti la 15 iulie 2005, la Acordul de
imprumut (Proiectul privind dezvoltarea sectorului social) dintre Romania si
Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la
6 iulie 2001
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 891 din 5 octombrie 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 20 din
Legea nr. 590/2003 privind tratatele si al art. 4 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 111/2001 pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania
si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti
la 6 iulie 2001, aprobata prin Legea nr. 582/2001,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba amendamentele convenite intre Guvernul Romaniei, prin Ministerul
Finantelor Publice, si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare,
prin scrisoarea semnata la Zagreb la 11 iulie 2005 si la Bucuresti la 15 iulie
2005, la Acordul de imprumut (Proiectul privind dezvoltarea sectorului social)
dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare,
semnat la Bucuresti la 6 iulie 2001, ratificat prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 111/2001, aprobata prin Legea nr. 582/2001.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
p. Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena Dascalu,
secretar de stat
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
p. Ministrul afacerilor externe,
Valentin Naumescu,
secretar de stat
BANCA MONDIALA
BANCA INTERNATIONALA PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE
Biroul Regional pentru Europa Centrala si de Sud
Croatia, Zagreb
11 iulie 2005
Excelentei Sale
Ionel Popescu
Ministrul finantelor publice
Bucuresti, Romania
Romania: Proiectul privind dezvoltarea sectorului social
(imprumut nr. 4616 RO)
Al doilea Amendament la Acordul de imprumut
Stimate domnule ministru,
Ma refer la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala
pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca) pentru proiectul la care s-a facut
referire mai sus, din data de 6 iulie 2001, dupa cum a fost amendat la data de
8 martie 2004 (Acordul), si la scrisoarea domnului Dragos Neacsu, secretar de
stat in cadrul Ministerului Finantelor Publice, din data de 9 iunie 2005, prin
care se solicita anumite amendamente la acordul mentionat mai sus. Suntem de
acord cu solicitarea dumneavoastra si prin prezenta amendam Acordul dupa cum
urmeaza (modificarile sunt prezentate cu litere cursive):
1. Sectiunea 1.02 se modifica dupa cum urmeaza:
a) Paragrafele d), e) si u) vor avea urmatorul cuprins:
"d) <<categorii eligibile>> inseamna categoriile de la (1)
la (6), stabilite in tabelul din partea A.1 a anexei nr. 1 la acest acord;
e) <<cheltuieli eligibile>> inseamna cheltuielile pentru
bunuri, servicii, microcredite, servicii sociale si costuri operationale in
cadrul Proiectului la care se face referire in sectiunea 2.02 din acest acord;
..........................................................................
u) <<CSSPP>> inseamna Comisia de Supraveghere a Sistemului de
Pensii Private, infiintata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
50/2005."
In mod corespunzator, in intreg cuprinsul Acordului toate referirile la
"C.S.F.P." se inlocuiesc cu "CSSPP".
2. Anexa nr. 1 "Tragerea sumelor imprumutului" se modifica dupa
cum urmeaza:
a) Tabelul prevazut la paragraful A.1 va avea urmatorul cuprins:
________________________________________________________________________________
Suma alocata % din cheltuieli care
va
"Categoria din imprumut fi finantat
(exprimata in
dolari S.U.A.)
________________________________________________________________________________
(1) Bunuri 100% din cheltuieli
externe, 100% din
cheltuieli locale
a) pentru partea B.2 a Proiectului 1.200.000 (costuri franco-uzina)
si 84% din cheltuieli
locale
b) pentru alte parti ale Proiectului 21.000.000 pentru alte articole
procurate pe plan local
(2) Servicii de consultanta si 8.500.000 100%
instruire, inclusiv servicii pentru
administrarea microcreditelor
(3) Servicii de redistribuire a fortei 5.200.000 100%
de munca
(4) Microcredite 10.000.000 100%
(5) Servicii sociale 3.000.000 100%
(6) Costuri operationale 600.000 85%
(7) Nealocate 500.000
________________________________________________________________________________
TOTAL: 50.000.000"
________________________________________________________________________________
b) In paragraful A.2 se introduce un nou subparagraf, e), care va avea
urmatorul cuprins:
"e) termenul <<costuri operationale>> inseamna costuri
operationale efectuate de CSSPP in legatura cu functionarea acesteia, cum ar fi
salariile personalului (altul decat functionarii publici) si indemnizatiile
membrilor Consiliului CSSPP, consumabile, chirii, costuri de comunicatii,
utilitati, combustibil si asigurarea vehiculelor, precum si costuri
operationale efectuate de UMP, cum ar fi consumabile."
c) Paragraful A.4 va avea urmatorul cuprins:
"4. Banca poate solicita ca tragerile din contul imprumutului sa fie
efectuate pe baza declaratiilor de cheltuieli pentru cheltuieli pentru: a)
microcredite in cadrul partii C.2 a Proiectului; b) bunuri in cadrul
contractelor care costa mai putin de 100.000 dolari S.U.A. echivalent fiecare;
c) servicii de consultanta in cadrul contractelor cu firmele de consultanta,
care costa mai putin de 100.000 dolari S.U.A. echivalent fiecare; d) servicii
de consultanta in cadrul contractelor cu consultanti individuali, care costa
mai putin de 50.000 dolari S.U.A. echivalent fiecare; e) instruire; f) servicii
de redistribuire a fortei de munca in cadrul contractelor care costa mai putin
de 50.000 dolari S.U.A. echivalent fiecare; g) servicii sociale in cadrul partii
D.4 a Proiectului; si h) costuri operationale, toate in cadrul termenilor si
conditiilor pe care Banca le va specifica prin notificare Imprumutatului."
3. Anexa nr. 2 "Descrierea Proiectului" se modifica dupa cum
urmeaza:
a) Partea A.3 va avea urmatorul cuprins:
"3. Furnizarea de mobilier si echipamente de birou, hardware si
software, instruire, servicii de audit si finantarea costurilor operationale
pentru UMP."
b) Partea B.2 va avea urmatorul cuprins:
"2. Infiintarea CSSPP, incluzand: a) modernizarea facilitatilor; b)
crearea reglementarilor, procedurilor de functionare, sistemelor de software si
hardware; c) achizitionarea de echipamente de birou, mobilier si vehicule; d)
pregatirea personalului; si e) costuri operationale efectuate pentru primele 18
luni de functionare ale CSSPP."
c) Partea D.1 a) va avea urmatorul cuprins:
"Sprijinirea oficiilor de asistenta sociala la nivel central si local,
incluzand:
a) modernizarea oficiilor, furnizarea de echipamente de birou si furnizarea
de vehicule;".
4. Paragraful 4 din anexa nr. 5 va avea urmatorul cuprins:
"4. Imprumutatul va mentine CSSPP cu autoritate de reglementare si
supraveghere adecvata pe perioada implementarii Proiectului."
Va rugam sa confirmati acordul dumneavoastra privind cele de mai sus, in
numele Romaniei, prin semnarea, datarea si returnarea catre noi a unuia dintre
exemplarele acestei scrisori. Acest amendament va deveni efectiv dupa primirea
unui exemplar contrasemnat al acestei scrisori.
Banca confirma de asemenea ca, potrivit amendamentului la Acord din data de
8 martie 2004, platile in cadrul categoriei (5) "Servicii sociale"
efectuate din contul special vor fi considerate eligibile incepand cu data de 1
iunie 2004.
Cu stima,
Anand Seth,
director
Unitatea de Tara pentru Europa Centrala si de Sud
Regiunea Europa si Asia Centrala
De acord
Romania:
Prin: Ionel Popescu
ministrul finantelor publice
15 iulie 2005