Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 536 din 21 mai 2008

pentru aprobarea amendamentelor convenite prin schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 12 decembrie 2007 si la Washington DC la 25 februarie 2008 dintre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut pentru Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat si public, semnat la Bucuresti la 13 septembrie 2002 intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 398 din 27 mai 2008



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele şi al art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 135/2002 privind ratificarea Acordului de împrumut pentru Proiectul de dezvoltare instituţională a sectorului privat şi public, semnat la Bucureşti la 13 septembrie 2002 între România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, aprobată prin Legea nr. 11/2003, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic. - Se aprobă amendamentele convenite prin schimbul de scrisori*) semnate la Bucureşti la 12 decembrie 2007 şi la Washington DC la 25 februarie 2008 dintre Guvernul României, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare la Acordul de împrumut pentru Proiectul de dezvoltare instituţională a sectorului privat şi public, semnat la Bucureşti la 13 septembrie 2002 între România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, ratificat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 135/2002, aprobată prin Legea nr. 11/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

p. Ministrul afacerilor externe,

Anton Niculescu,

secretar de stat

ROMÂNIA

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR

12 decembrie 2007

Domnului Anand K. Seth, director

Unitatea pentru ţările din Europa de Sud şi Centrală

Regiunea Europa şi Asia Centrală

Banca Mondială

De la: Domnul Varujan Vosganian,

ministrul economiei şi finanţelor

Ref: Amendament la Acordul de împrumut pentru proiectul de dezvoltare instituţională a sectorului privat şi public (PPIBL) - RO 4676

Stimate domnule Seth,

Dorim să exprimăm aprecierea noastră pentru sprijinul continuu acordat de Bancă Ministerului Economiei şi Finanţelor în atingerea obiectivelor stabilite prin programele PPIBL şi PAL.

După cum cunoaşteţi, împrumutul PPIBL a fost aprobat pentru sprijinirea reformelor în sectoarele privat şi public. In legătură cu împrumutul PPIBL a fost aprobat un fond nerambursabil olandez, în sumă de 3,17 milioane USD, pentru a sprijini o parte a activităţilor legate de sectorul privat, incluse în PPIBL. Fondurile nerambursabile au fost angajate primele şi utilizate integral până la data de 30 mai 2006.

*) Cuprinsul scrisorilor reprezintă traducerea oficială din limba engleză.

O parte semnificativă a împrumutului PPIBL a fost alocată pentru finanţarea asistenţei tehnice necesare îndeplinirii condiţionalităţilor stabilite prin programele PSAL II şi PAL. In legătură cu împrumutul de ajustare programatică (PAL), un nou fond nerambursabil olandez (TF 054659), în sumă de 2 milioane euro, a fost aprobat de Bancă la 9 mai 2005 pentru a sprijini o parte a activităţilor legate de reforma în administraţia publică, incluse în PPIBL. Pentru acest motiv, împrumutul PPIBL a fost amendat prin includerea la finanţare în cadrul împrumutului de activităţi şi beneficiari noi. Drept urmare, valabilitatea împrumutului a fost extinsă de două ori, data actuală de închidere fiind 30 iunie 2008.

Implementarea împrumutului PPIBL şi a noului grant olandez este asigurată de Unitatea de management al proiectului (UMP) constituită în cadrul Ministerul Economiei şi Finanţelor, conform prevederilor împrumutului. Activităţile finanţate din PPIBL şi grantul olandez sunt foarte complexe şi finalizarea unora necesită mai mult de un an de la semnarea contractelor. Duratei necesare realizării activităţilor i se adaugă şi perioada de timp necesară desfăşurării procedurilor de achiziţii, care, pentru contracte mari, necesită mai mult de 6 luni, conform procedurilor Băncii Mondiale.

In prezent, ne concentrăm pe implementarea activităţilor finanţate din noul grant olandez, pentru a ne asigura că programul poate fi încheiat la timp şi eficient. Data de închidere este luna decembrie 2007. Pînă în prezent, fondurile grantului TF 054659 sunt angajate integral şi fondurile trase însumează 1,692 milioane euro. Ultimele plăţi din fondurile grantului sunt estimate a se finaliza nu mai tîrziu de sfârşitul lunii februarie 2008.

In cadrul împrumutului PPIBL a fost angajată suma de 14,914 milioane USD (80,20%) şi trasă suma de 9,680 milioane USD (52,04%).

Contractele pentru achiziţionarea de bunuri în sumă de 1,570 milioane USD sunt în curs de semnare. Pentru fondurile rămase de angajat, însumând 2,116 milioane USD, procedurile de achiziţii sunt în desfăşurare şi se estimează ca semnarea contractelor să nu se facă mai târziu de sfîrşitul lunii februarie 2008.

Data de închidere a împrumutului este 30 iunie 2008 şi fondurile rămase de tras însumează 8,920 milioane USD.

Se află în curs de realizare procedurile de achiziţii pentru următoarele activităţi:

1.  servicii de consultanţă pentru organizarea conferinţei intitulate „Creştere economică, competitivitate şi convergenţa veniturilor reale în România" - durata contractului este de cinci (5) luni, iar contractul se estimează să fie aprobat şi semnat la începutul lui februarie 2008;

2. asistenţă tehnică pentru îmbunătăţirea sistemului IT pentru trezorerie, contabilitate publică şi gestionarea bugetului în cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor - durata iniţială de realizare a activităţilor a fost estimată la minimum şase (6) luni, dar, pentru finalizarea cu succes a acestora vor fi necesare aproximativ zece (10) luni.

Pentru acest ultim proiect, conform planificării iniţiale, contractul urma să fie semnat în luna decembrie 2007, iar activitatea să înceapă în prima parte a lunii ianuarie 2008. Având în vedere durata procedurilor de achiziţii, acum se estimează că ar putea fi semnat contractul cel mai devreme în luna februarie 2008. Acesta este ultimul proiect inclus în strategia de IT aprobată de minister pe baza recomandărilor Băncii Mondiale efectuate în anul 2003 şi finanţată din împrumuturile PIBL şi PPIBL. Proiectul urmăreşte susţinerea modernizării instituţiei în sine şi îmbunătăţirea serviciilor oferite altor organizaţii.

Asistenţa tehnică solicitată se referă la îmbunătăţirea sistemului de management al Trezoreriei Statului, prin migrarea sistemului IT al contabilităţii publice către o arhitectură centralizată bazată pe aplicaţii web, pentru a facilita o comunicare uşoară şi rapidă şi pentru a dezvolta relaţiile electronice dintre partenerii financiari. In vederea susţinerii formulării bugetului, va fi dezvoltată o nouă aplicaţie centralizată, pentru creşterea transparenţei cu privire la procesul elaborării bugetului şi la fluxurile bugetare, pentru a asigura o comunicare mai bună cu principalii ordonatori de credite în privinţa managementului cheltuielilor publice.

Trebuie efectuate următoarele teste: de regresie, funcţionale şi de performanţă. Prin urmare, faza de testare necesită timp şi efort substanţiale. Finalizarea cu succes a fazei de testare a proiectului va fi crucială în migrarea completă a aplicaţiilor de trezorerie, astfel că activitatea menţionată la pct. (2) de mai sus se poate finaliza cu succes în nu mai puţin de zece (10) luni.

De asemenea, pentru utilizarea sumei netrase de 8,920 milioane USD sunt necesare mai mult de 10 luni pentru procesarea plăţilor şi alte două luni pentru reglarea şi închiderea conturilor.

In acest context, am aprecia acordul Băncii pentru extinderea datei de închidere a împrumutului PPIBL (prin amendarea secţiunii 2.03 a Acordului de împrumut) de la 30 iunie 2008 la 31 decembrie 2008, ca data ultimă pentru efectuarea de plăţi din împrumut, făcînd o excepţie de la politica de închidere convenită.

Pe de altă parte, este necesară o realocare a sumelor împrumutului pe categorii de cheltuieli, aşa cum rezultă din tabelul de mai jos.

Faţă de cele de mai sus, prin prezenta vă transmitem solicitarea oficială de amendare a Acordului de împrumut, după cum urmează:

1. Secţiunea 2.03 va fi amendată şi se va citi astfel:

Data de închidere va fi 31 decembrie 2008.

2. Tabelul prevăzut la paragraful 1 al anexei 1 se va amenda si se va citi astfel:

Categoria

Suma alocată din împrumut, aşa cum a fost amendată anterior (exprimată în    dolari SUA)

Suma realocată de la o categorie la alta (exprimată în dolari SUA)

Suma  împrumutului amendată (exprimată în dolari SUA)

Procentul de cheltuială ce se finanţează

(1) Bunuri

6.280,000

+2,877,000

9.157,000

100% din cheltuielile externe

100% din cheltuielile locale (costuri ex-factory) şi 80% din cheltuielile locale pentru alte articole achiziţionate local

(2) Lucrări publice

350,000

-350.000

0

-

(3) Servicii de consultanţă (inclusiv audit şi pregătire profesională)

10,741,000

-2,717,000

8,024,000

                   100%

(4) Costuri curente de funcţionare

1.229,000

+190,000

1.419.000

                    100%

Sumatotală a împrumutului

18.600.000

0

18.600.000

In speranţa că solicitarea noastră se va bucura de sprijinul dumneavoastră, rămânem în aşteptarea răspunsului dumeavoastră prompt.

Cu sinceritate,

Varujan Vosganian,

ministrul economiei şi finanţelor

Copie: domnului Benoit Blarel, şeful Misiunii Rezidente a Băncii Mondiale în România

doamnei Arabela Aprahamian, director de Proiect PPIBL, ECSPF, Banca Mondială

25 februarie 2008

Excelenţei Sale

Varujan Vosganian,

ministrul economiei şi finanţelor

Bucureşti, România

Ref: Imprumutul pentru dezvoltarea instituţională a sectorului privat şi public

(Imprumutul No. 4676 - RO)

Extinderea datei de închidere şi realocarea sumelor împrumutului

Stimate domnule ministru,

Facem referire la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca), pentru proiectul mai sus menţionat, datat 13 septembrie 2002, aşa cum a fost amendat prin scrisorile din 5 ianuarie 2004 şi 21 august 2006, şi la scrisoarea dumneavoastră datată 12 decembrie 2007, prin care se solicită extinderea datei de închidere a împrumutului cu 6 luni şi o realocare a sumelor împrumutului pe categorii.

Am plăcerea de a vă informa că, după analiza corespunzătoare, Banca este de acord cu solicitările mai sus menţionate. Astfel, Banca a stabilit 31 decembrie 2008 ca ultimă dată pentru scopurile secţiunii 2.03 din Acordul de împrumut. Mai mult, Banca realocă prin prezenta sumele împrumutului, aşa cum este prezentat în tabelul de la paragraful 1 al anexei 1 la Acordul de împrumut, după cum urmează:

• în cadrul anexei 1, la categoria (1) „Bunuri" se majorează suma de la 6.280.000 USD la 9.157.000 USD, prin realocare

de la categoria (3) „Servicii de consultanţă" (2.717.000 USD) şi (2) „Lucrări publice" (160.000 USD); •în cadrul anexei 1, la categoria (4) „Cheltuieli de funcţionare" se majorează suma de la 1.229.000 USD la 1.419.000 USD, prin realocare de la categoria (2) „Lucrări publice" (190.000 USD).

Prin urmare, tabelul revizuit de la paragraful 1 al anexei 1 la Acordul de împrumut este prezentat în anexa la prezenta scrisoare.

Cu sinceritate,

Andras Horvai,

director interimar

Ţările din Europa Centrală şi Baltice

Regiunea Europa şi Asia Centrală

ANEXA

ANEXA  1

Tragerea sumelor din împrumut

1. Tabelul de mai jos prezintă categoriile de articole ce urmează a fi finanţate din sumele împrumutului, alocarea sumelor din împrumut pe fiecare categorie şi procentul cheltuielilor pentru articolele care vor fi astfel finanţate din fiecare categorie.

Categoria

Suma alocată din împrumut (exprimată în dolari SUA)

Procentul din cheltuielile care urmează să fie finanţate

(1)

Bunuri

9.157.000

100% din cheltuielile externe, 100% din cheltuielile locale (costuri ex-factory) şi 80% din cheltuielile locale pentru alte articole achiziţionate pe plan local

(2)

Lucrări publice

0

80%

(3)

Servicii de consultanţă (inclusiv audit şi pregătire profesională)

8.024.000

100%

(4)

Cheltuieli curente de funcţionare

1.419.000

100%

TOTAL:

18.600.000


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 536/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 536 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 536/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu