Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 294 din 20 aprilie 1991

privind infiintarea unor societati comerciale pe actiuni in domeniul proiectarii si executiei metroului

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 107 din 17 mai 1991


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se infiinteaza societatile comerciale pe actiuni, persoane juridice, cu denumirea, sediul, obiectul de activitate si capitalul social prevazute in anexa nr. 1.
    Art. 2
    Societatile comerciale pe actiuni, infiintate potrivit prezentei hotariri, se organizeaza si functioneaza conform statutelor prevazute in anexele nr. 2.1*) - 2.5*).
------------
    *) Anexele nr. 2.1 - 2.5 se comunica unitatilor interesate. Statutul cadru al societatilor comerciale infiintate potrivit art. 1 este cuprins in anexa nr. 2.

    Art. 3
    Societatile comerciale nou infiintate isi definitiveaza capitalul social pe baza reevaluarii patrimoniului in conditiile prevazute de lege.
    Art. 4
    Pe data infiintarii societatilor comerciale pe actiuni, Intreprinderea "Metroul" Bucuresti se desfiinteaza, activul si pasivul acesteia fiind preluate de catre societatile comerciale nou infiintate potrivit prezentei hotariri.
    Personalul care trece la societatile comerciale se considera transferat in interesul serviciului si beneficiaza timp de trei luni de diferenta pina la salariul tarifar avut si sporul de vechime, dupa caz, daca este incadrat in functii cu niveluri de salarizare mai mici.
    Art. 5
    Societatile comerciale nou infiintate vor executa, in principal, toate lucrarile necesare realizarii retelei de metrou. In acest sens, societatea comerciala "Metroul" - S.A. va contracta, in baza documentatiilor tehnico-economice aprobate, atit cu titularul de investitie, cit si cu celelalte societati comerciale si alti parteneri, executia investitiei, esalonind-o conform fondurilor alocate.
    Art. 6
    Anexele nr. 1 si nr. 2.1 - 2.5 fac parte integranta din prezenta hotarire.

                             PRIM-MINISTRU
                              PETRE ROMAN

    ANEXA 1

                                 LISTA
societatilor comerciale pe actiuni care se infiinteaza in domeniul proiectarii si executiei metroului
-------------------------------------------------------------------------------
                  Obiectul                  Valoarea
Nr.  Denumirea       de       Sediul        capitalului
crt. societatii   activitate  principal     social
     comerciale      al         al          - mil. lei -  Unitatea economica
     pe actiuni   societatii  societatii    ------------  de stat care se
                  comerciale                din care:     desfiinteaza
                                            a. Mijloace
                                            fixe
                                              mil. lei
                                            b. Mijloace
                                            circulante
                                              mil. lei
-------------------------------------------------------------------------------
 0        1            2           3             4                5
-------------------------------------------------------------------------------
 1.  "Metroul"                municipiul       43,6*)     Intreprinderea
     - S.A.                   Bucuresti,    ------------  "Metroul" Bucuresti
                              str.          a. 41,2*)
                              Gutenberg     b.  2,4
                              nr. 3 bis,
                              sector 5

    Obiectul de activitate al societatii comerciale:
    Executa, pe baza de contracte incheiate cu titularul de investitie, proiectarea, cercetarea, coordonarea lucrarilor si punerea in functiune a investitiilor privind realizarea retelei de metrou, precum si alte lucrari similare in tara si strainatate;
    - efectueaza studii pentru dezvoltarea retelei de metrou, asigura elaborarea documentatiilor de fundamentare si obtinerea aprobarilor noilor investitii, proiectarea magistralelor de metrou si a utilajelor specifice, studii si proiecte de modernizare a retelei existente, activitatea de consulting pentru lucrari de specialitate si management;
    - elaboreaza programul de desfasurare a lucrarilor de metrou aprobate, angajarea acestora in calitate de contractant general cu agenti economici de specialitate, inclusiv prin organizarea de licitatii;
    - asigura documentatia necesara eliberarii amplasamentelor (demolari, devieri de retele edilitare etc.);
    - asigura contractarea, procurarea si montarea utilajelor si echipamentelor tehnologice si a dotarilor necesare pentru functionarea retelelor de metrou;
    - asigura asistenta tehnica, efectueaza supravegherea si dirigentia lucrarilor de constructii-montaj, receptia si probele tehnologice pentru predarea obiectivului unitatii de exploatare;
    - efectueaza studii ale pietei interne si externe pentru participarea la licitatii, pe plan intern si international, in vederea executiei de lucrari din domeniul sau de activitate.
------------
    *) Nu cuprinde investitiile in curs de realizare, neterminate si nepuse in functiune in valoare de 1.863,4 mil. lei.

 2.  "Tungal-                 municipiul       278,7      Intreprinderea
     metroul"                 Bucuresti,    ------------  "Metroul" Bucuresti,
     - S.A.                   b-dul Mihail  a. 195,1      Antrepriza exploatare
                              Kogalniceanu  b.  83,6      pentru lucrari de
                              nr. 42,                     constructii subterane
                              sector 5

    Obiectul de activitate al societatii comerciale:
    Executa lucrari de constructii de tuneluri si galerii de metrou, alte lucrari similare si presteaza servicii cu utilaje si mijloace de transport pentru celelalte societati comerciale care concura la constructia metroului, in tara si in strainatate.

 3.  "Comet"                  municipiul       29,0       Intreprinderea
     - S.A.                   Bucuresti,    ------------  "Metroul" Bucuresti,
                              b-dul Mihail  a. 12,3       Antrepriza de
                              Kogalniceanu  b. 16,7       constructii subterane
                              nr. 42,
                              sector 5

    Obiectul de activitate al societatii comerciale:
    Executa lucrari de constructii statii, depouri, galerii si alte lucrari pentru metrou si presteaza servicii de specialitate in tara si strainatate.

 4.  "Foretis"                municipiul       23,9       Intreprinderea
     - S.A.                   Bucuresti,    ------------  "Metroul" Bucuresti,
                              b-dul Mihail  a. 20,1       Antrepriza exploatare
                              Kogalniceanu  b.  3,8       pentru lucrari de
                              nr. 42,                     constructii subterane
                              sector 5

    Obiectul de activitate al societatii comerciale:
    Executa lucrari de foraje de depresionarea pinzei freatice, injectii de etansare tuneluri, galerii si statii, ancoraje, piloti forati, pereti mulati, fundatii de mare si mica adincime, montaje de utilaje, echipamente si instalatii specifice la lucrari de metrou, in tara si strainatate.

 5.  "Sopmet"                 municipiul       29,0       Intreprinderea
     - S.A.                   Bucuresti,    ------------  "Metroul" Bucuresti,
                              b-dul         a. 26,7       Antrepriza exploatare
                              Preciziei     b.  2,3       pentru lucrari de
                              nr. 36,                     constructii subterane
                              sector 6

    Obiectul de activitate al societatii comerciale:
    Executa prestari de servicii privind intretinerea si reparatia utilajelor de constructii subterane, confectii metalice, reparatii utilaje de mica mecanizare, specifice lucrarilor de constructii, in tara si strainatate.
-------------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 2

                                STATUTUL*)
            Societatii comerciale "....................." - S.A.

    *) Denumirea, sediul, obiectul de activitate si capitalul social pentru fiecare societate in parte sint cele prevazute in anexa nr. 1 la hotarire.

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea societatii
    Denumirea societatii este: Societatea comerciala ".............." - S.A.
    In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si alte acte emanind de la societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele "societate pe actiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social si numarul de inregistrare in registrul comertului.
    Art. 2
    Forma juridica a societatii
    Societatea comerciala ".............." - S.A. este persoana juridica romana, avind forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    Art. 3
    Sediul societatii
    Sediul societatii este in Romania, municipiul Bucuresti, str. ........ nr. ..., sector .......... . Sediul societatii poate fi schimbat in alt loc din Romania, pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
    Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agentii situate si in alte localitati in tara si in strainatate.
    Art. 4
    Durata societatii
    Durata societatii este nelimitata, cu incepere de la data inregistrarii in registrul comertului.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate al societatii

    Art. 5
    Scopul societatii este constructia de tuneluri si galerii de metrou.
    Art. 6
    Obiectul de activitate
    Obiectul de activitate al societatii este: .................................
................................................................................
................................................................................

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 7
    Capitalul social initial este fixat la suma de ........ mil. lei impartit in ........... actiuni nominative in valoare nominala de 5.000 lei fiecare, in intregime subscrise de actionari, din care .......... actiuni in valoare de ....... mii lei prin participatia Societatii comerciale "Metroul" - S.A.
    Capitalul social initial este in intregime subscris si varsat la data constituirii societatii.
    Capitalul social initial este detinut integral de statul roman, ca actionar unic, pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in conditiile legii.
    Art. 8
    Actiunile
    Societatea va emite si inmina actionarilor titlurile (actiunile) cuprinzind:
    - denumirea si durata societatii;
    - data constituirii societatii, numarul de inregistrare la Camera de comert si industrie si numarul Monitorului Oficial in care s-a facut publicarea;
    - capitalul social, numarul actiunilor si numarul de ordine, valoarea nominala a actiunilor si varsamintele efectuate;
    - avantajele acordate fondatorilor;
    - denumirea (numele si prenumele), sediul (domiciliul), actionarului.
    Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi administratori.
    Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat, de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la sediul societatii.
    Art. 9
    Majorarea capitalului social
    Capitalul social poate fi majorat pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor, prin emiterea de noi actiuni reprezentind aportul in numerar sau in natura, sau din beneficiile cuvenite actionarilor.
    Majorarea capitalului se poate face partial sau total in natura prin hotarirea adunarii generale a actionarilor, pe baza evaluarii efectuate de expertii desemnati de catre actionari.
    Art. 10
    Reducerea capitalului social
    Reducerea capitalului se poate face pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor.
    Propunerea de reducere a capitalului trebuie comunicata de catre consiliul de administratie, comisiei de cenzori cu cel putin 30 de zile inainte de data adunarii generale a actionarilor, care decide asupra acestei reduceri. Comisia de cenzori va trebui sa refere asupra cauzelor si conditiilor reducerii.
    Art. 11
    Drepturi si obligatii decurgind din actiuni
    Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea beneficiilor, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, precum si la alte drepturi prevazute in statut.
    Detinerea actiunii implica adeziunea la statut cu toate modificarile suferite.
    Drepturile si obligatiile legate de actiuni, urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    Obligatiile societatii sint garantate cu patrimoniul social al acesteia, iar actionarii raspund in limita actiunilor ce le detin.
    Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din beneficiul societatii ce i se va repartiza de catre adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea societatii, efectuate in conditiile prezentului statut.
    Art. 12
    Cesiunea actiunilor
    Actiunile sint indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste decit un proprietar pentru fiecare actiune.
    Cesiunea partiala sau totala a actiunilor se face dupa procedura prevazuta de lege.
    Cesiunea se inregistreaza in registrul de evidenta a actiunilor si se mentioneaza pe titlu.
    Art. 13
    Pierderea actiunilor
    In cazul pierderii unei actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa in cel putin doua ziare de larga circulatie in localitatea in care se afla sediul societatii. Dupa 6 luni va putea obtine un duplicat al actiunii.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 14
    Atributii
    Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii, care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica economica si comerciala.
    Adunarea generala a actionarilor are urmatoarele atributii principale:
    a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
    b) alege membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori, inclusiv supleantii, le stabileste remunerarea, ii descarca de activitate si ii revoca;
    c) numeste directorul si adjunctii acestuia, le stabileste salarizarea, ii descarca de activitate si ii revoca. Directorul este si presedintele consiliului de administratie. Directorii executivi nu vor putea fi membri ai consiliului de administratie al societatii;
    d) stabileste competentele si raspunderile consiliului de administratie si comisiilor de cenzori;
    e) aproba si modifica programele de activitate si bugetul de venituri si cheltuieli al societatii;
    f) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare si la acordarea de garantii;
    g) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de profit si pierderi dupa analizarea raportului consiliului de administratie, al comisiei de cenzori sau al expertului de gestiune, dupa caz, aproba repartizarea beneficiilor intre actionari;
    h) hotaraste cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale si agentii;
    i) hotaraste cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si la cesiunea actiunilor;
    j) hotaraste cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si la transformarea formei juridice a societatii;
    k) hotaraste cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea, precum si lichidarea societatii;
    l) hotaraste cu privire la executarea de reparatii capitale si realizarea de investitii noi;
    m) hotaraste cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de administratie, directorilor si adjunctilor acestora si ai cenzorilor, pentru paguba pricinuita societatii;
    n) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele societatii cu privire la profit si dividende, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii;
    o) hotaraste in orice alte probleme privind societatea.
    Art. 15
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarile generale ale actionarilor sint de doua feluri: ordinare si extraordinare.
    Ele se convoaca de presedintele consiliului de administratie sau de unul dintre vicepresedinti, pe baza imputernicirii date de presedinte.
    Adunarile generale ordinare au loc cel putin o data pe an, la doua luni de la incheierea exercitiului economico-financiar, pentru examinarea bilantului si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si bugetului pe anul in curs.
    Adunarile generale extraordinare se convoaca, la cererea actionarilor, reprezentind cel putin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu exceptia primilor 2 ani de la infiintarea societatii.
    Adunarea generala extraordinara va fi convocata de administratori de cite ori va fi nevoie, in conformitate cu dispozitiile din statut.
    Termenul de intrunire nu poate fi in nici un caz mai mic de 15 zile de la publicarea convocarii.
    Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial si intr-unul din ziarele de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul societatii.
    Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunarii.
    Cind, in ordinea de zi, figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    Adunarea generala a actionarilor se intruneste in sediul societatii sau in alt loc, din aceeasi localitate.
    Art. 16
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotariri daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
    Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua hotariri daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
    Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului de administratie iar, in lipsa acestuia, de catre unul din vicepresedinti, desemnat de presedinte.
    Presedintele consiliului de administratie desemneaza, dintre actionari, doi secretari, care sa faca prezenta actionarilor la sedinta si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii generale.
    Procesul-verbal se va scrie intr-un registru sigilat si parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
    La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor, in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societatii, pot fi invitati si reprezentantii sindicatului.
    Art. 17
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    Adunarea generala a actionarilor statutar constituita ia hotariri cu majoritatea absoluta de voturi, a celor prezenti sau reprezentati.
    Hotaririle adunarilor se iau prin vot deschis.
    Actionarii voteaza, de regula, prin ridicare de miini. La propunerea persoanei care prezideaza sau a unui grup de actionari prezenti sau reprezentati, ce detin cel putin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret.
    Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor, pentru luarea hotaririlor referitoare la raspunderea administratorilor.
    Hotaririle adunarii generale sint obligatorii chiar pentru actionarii absenti sau nereprezentati.
    Art. 18
    In perioada in care statul este actionar unic, atributiile adunarii generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor statului, alcatuit si numit potrivit legii.
    Consiliul imputernicitilor statului se va desfiinta, de drept, la data la care se va tine sedinta de constituire a adunarii generale a actionarilor.
    Consiliul imputernicitilor statului are urmatoarea componenta:
    - reprezentantul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Amenajarii Teritoriului;
    - reprezentantul Ministerului Finantelor;
    - ingineri, tehnicieni, economisti si juristi, specialisti in domeniul de activitate al societatii.
    Consiliul imputernicitilor statului se intruneste in prezenta a 3/4 din numarul total si hotaraste valabil cu votul a jumatate plus unu din numarul total, daca hotaraste in probleme de competenta adunarii generale ordinare a actionarilor, si in prezenta a 4/5 si votul a 3/4 din membri, daca hotaraste in probleme de competenta adunarii generale extraordinare.
    Membrii consiliului imputernicitilor statului isi pastreaza calitatea de angajati la unitatea sau institutia de la care provin, precum si toate drepturile si obligatiile care deriva din aceasta calitate.
    Membrii consiliului imputernicitilor statului nu pot face parte din mai mult de doua consilii, sau sa participe la societati comerciale cu care respectivele societati intretin relatii de afaceri sau au interese contrare.
    De asemenea, nu pot face parte din consiliul imputernicitilor statului, persoanele care, potrivit legii, sint incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, precum si alte infractiuni pedepsite potrivit Legii nr. 31/1990.
    Periodic, consiliul imputernicitilor statului prezinta Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Amenajarii Teritoriului un raport asupra activitatii desfasurate de societatea comerciala si un program de activitate pentru perioada urmatoare, iar la incheierea activitatii prezinta raportul asupra intregii activitati desfasurate.
    Pentru luarea unor decizii complexe consiliul imputernicitilor statului poate atrage in activitatea de analiza, consilieri si consultanti din diferite sectoare.
    Consiliul imputernicitilor statului indeplineste orice alte atributii care deriva din legislatia in vigoare, precum si din statutul societatii.
    Consiliul imputernicitilor statului isi inceteaza activitatea la data la care se va tine sedinta de constituire a adunarii generale a actionarilor, in cazul in care societatea nu mai are capital integral de stat. Interesele statului in adunarea generala a actionarilor vor fi reprezentate de ministerul de resort.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 19
    Organizare
    Societatea este administrata de catre un consiliu de administratie compus din 11 administratori, alesi de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi numiti pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de actionari.
    Alegerea administratorilor se face dintre persoanele desemnate de actionari in aceeasi proportie cu cota lor de participare la capital.
    Cind se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie adunarea generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Adunarea generala va alege ca nou administrator o persoana indicata de acelasi actionar care a desemnat pe predecesorul sau.
    Durata pe care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pina la expirarea mandatului predecesorului sau.
    Sint incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administratie, comisiei de cenzori si director, persoanele care, potrivit legii, sint incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, precum si pentru alte infractiuni prevazute de lege referitor la societatile comerciale.
    Pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice, consiliul de administratie al societatii comerciale va fi numit de consiliul imputernicitilor statului cu acordul ministerului de resort.
    Consiliul de administratie este condus de un presedinte care este directorul societatii comerciale, in care calitate conduce si comitetul de directie. In lipsa presedintelui, consiliul este condus de unul din vicepresedinti, desemnat de presedinte. Presedintele numeste un secretar fie din membrii consiliului, fie din afara acestuia.
    La prima sedinta, consiliul de administratie va alege, dintre membrii sai, 3 vicepresedinti.
    Consiliul de administratie se intruneste cel putin o data pe luna, si ori de cite ori este necesar, iar comitetul de directie cel putin o data pe saptamina.
    Convocarile pentru intrunirile consiliului de administratie vor fi facute in timp util si vor cuprinde ordinea de zi, neputindu-se lua nici o decizie in afara ei, decit in caz de urgenta si cu conditia ratificarii ei in sedinta urmatoare si de catre membrii absenti.
    La sedintele consiliului de administratie vor fi convocati si cenzorii.
    Pentru valabilitatea deciziilor consiliului de administratie, este necesara prezenta personala a cel putin jumatate plus 1 din membri, iar deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
    La fiecare sedinta, se va intocmi un proces-verbal, care va cuprinde ordinea deliberarilor, deciziile luate, numarul de voturi intrunite si opiniile separate.
    Procesul-verbal se scrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
    Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai unele imputerniciri pe probleme limitate si poate recurge la experti pentru studierea anumitor probleme.
    In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre presedintele consiliului de administratie, pe baza si in limitele imputernicirilor date de adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa lui, de catre unul dintre vicepresedinti, desemnat de consiliu. Cel ce reprezinta societatea semneaza actele care o angajeaza fata de terti.
    Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societatii in interesul acesteia, in limita drepturilor care li se confera.
    Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societatii.
    Presedintele, vicepresedintii, membrii consiliului de administratie, directorul si adjunctii acestuia sint, individual sau solidar, dupa caz, raspunzatori fata de societate pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la dispozitiile legale, pentru abaterile de la statut si pentru greseli in administrarea societatii. In astfel de situatii, ei vor putea fi revocati prin decizia adunarii generale a actionarilor, iar in perioada cit statul este actionar unic, prin hotarirea consiliului imputernicitilor statului.
    Art. 20
    Atributiile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie are urmatoarele atributii:
    a) angajeaza si concediaza personalul cu functii de conducere;
    b) stabileste indatoririle si responsabilitatile societatii pe compartimente;
    c) aproba operatiunile de incasari si plati care depasesc suma de 5.000 mii lei;
    d) aproba operatiunile de cumparare si vinzare de bunuri (cu exceptia mijloacelor fixe) a caror valoare depaseste suma de 10.000 mii lei;
    e) aproba incheierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu chirie);
    f) stabileste tactica si strategia de marketing;
    g) aproba incheierea sau rezilierea altor contracte a caror valoare depaseste suma de 10.000 mii lei;
    h) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 45 zile de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget al societatii pe anul urmator;
    i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor.

    CAP. 6

    Art. 21
    Comitetul de directie
    Consiliul de administratie poate delega o parte din atributiile sale unui comitet de directie compus din membrii alesi din consiliul de administratie, fixindu-le in acelasi timp si salariile, potrivit legii.
    Presedintele societatii indeplineste si functia de director general, calitate in care conduce si comitetul de directie, asigurind conducerea curenta a societatii si aducind la indeplinire deciziile consiliului de administratie, in limitele activitatii societatii.
    Deciziile comitetului de directie se iau cu majoritatea absoluta a voturilor membrilor sai.
    Comitetul de directie este obligat sa prezinte la fiecare sedinta a consiliului de administratie registrul sau de deliberari.
    In comitetul de directie votul nu poate fi dat prin delegatie.

    CAP. 7
    Gestiunea societatii

    Art. 22
    Comisia de cenzori
    Gestiunea societatii este controlata de actionari si de comisia de cenzori, alesi de adunarea generala a actionarilor, formata din 3 membri, care trebuie sa fie asociati cu exceptia cenzorilor contabili.
    Cenzorii se aleg de adunarea generala a actionarilor.
    Adunarea generala poate numi de asemenea, cenzori supleanti care vor inlocui in caz de nevoie pe cenzorii titulari care vor actiona conform legii.
    In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii se stabilesc de Ministerul Finantelor.
    Pentru a putea exercita dreptul la control, actionarilor si comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia patrimoniului, a beneficiilor si a pierderilor.
    Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
    a) in cursul exercitiului financiar, verifica gospodarirea fondurilor fixe si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
    b) la incheierea exercitiului financiar, controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si a contului de beneficii si pierderi, prezentind adunarii generale a actionarilor un raport scris, prin care se propune aprobarea sau modificarea bilantului si a contului de beneficii si pierderi;
    c) la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;
    d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si obiectului societatii.
    Comisia de cenzori poate cere convocarea adunarii generale a actionarilor in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult decit 10% timp de 2 ani consecutiv (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea societatii) sau ori de cite ori considera necesar pentru alte situatii.
    Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale a actionarilor.
    Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza si cu dispozitiile legale in acest domeniu.
    Cenzorii se numesc pe o perioada de maximum 3 ani, putind fi realesi, iar prima comisie este compusa din 3 membri.

    CAP. 8
    Activitatea societatii

    Art. 23
    Exercitiul economico-financiar
    Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu incepe la data constituirii societatii.
    Art. 24
    Personalul societatii
    Membrii consiliului de administratie al societatii si cenzorii sint alesi de adunarea generala a actionarilor. Restul personalului este angajat de catre consiliul de administratie sau directorul general al societatii comerciale.
    Nivelul salariilor pentru personalul societatii, pe categorii de calificare si functii, se stabileste si poate fi modificat de catre adunarea generala a actionarilor, in functie de studii si munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazute de lege.
    Drepturile si obligatiile personalului societatii se stabilesc de consiliul de administratie sau de directorul societatii comerciale.
    In perioada cit statul este actionar unic, nivelul salariilor se stabileste si poate fi modificat de catre consiliul imputernicitilor statului, in conditiile prevazute de lege.
    Art. 25
    Amortizarea fondurilor fixe
    Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de amortizare a fondurilor fixe.
    La amortizarea fondurilor fixe se vor putea avea in vedere urmatoarele:
    - amortizarea se stabileste prin aplicarea normelor de amortizare asupra valorii de achizitie a fondurilor fixe, se include in pretul de cost al productiei si al prestarilor de servicii si se utilizeaza pentru inlocuirea mijloacelor fixe si alte nevoi ale societatii;
    - prin valoarea de achizitie a fondurilor fixe se intelege suma cheltuielilor de cumparare si a altor cheltuieli efectuate pentru punerea in functiune a fiecarui fond fix;
    - amortizarea se calculeaza de la data punerii in functiune a fondurilor fixe.
    Art. 26
    Reparatii capitale si investitii noi
    Lucrarile de reparatii capitale si de investitii noi se vor executa pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor. Fondurile necesare se asigura prin includerea cheltuielilor respective, in pretul de cost al productiei, al prestarilor de servicii, in anul in care au fost executate sau, esalonat, pe mai multi ani.
    Art. 27
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    Societatea comerciala va tine evidenta contabila in lei si va intocmi anual bilantul si contul de profit si pierderi, avind in vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
    Bilantul contabil anual si contul de profit si pierderi se publica in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
    Art. 28
    Calculul si repartizarea beneficiilor
    Beneficiul societatii se stabileste prin bilantul aprobat de adunarea generala a actionarilor. Beneficiul impozabil se stabileste ca diferenta intre suma totala a veniturilor incasate si suma cheltuielilor efectuate pentru realizarea acestor venituri.
    Pentru determinarea acestui beneficiu se va deduce din beneficiul anual fondul de rezerva care va fi de 5% din totalul beneficiului prevazut in bilantul anual (constituirea lui efectuindu-se pina se va atinge 20% din capitalul social), precum si alte cote prevazute in reglementarile in vigoare.
    Din beneficiul societatii se pot constitui fonduri destinate modernizarii, cercetarii si dezvoltarii investitiilor proprii, reparatiilor, precum si pentru alte destinatii stabilite de adunarea generala a actionarilor.
    Din beneficiul prevazut in bilant, se scad impozitul legal, precum si sumele pentru alte nevoi ale societatii, rezultind beneficiul cuvenit actionarilor, care se repartizeaza intre acestia, proportional cu aportul la capitalul social.
    Plata beneficiului cuvenit actionarilor se face de societate in conditiile legii in cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului de catre adunarea generala a actionarilor.
    In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele si va hotari in consecinta.
    Suportarea pierderilor de catre actionar se va face proportional cu aportul la capital si in limita capitalului subscris.

    CAP. 9
    Modificarea formei juridice. Dizolvarea, lichidarea cheltuielilor de constituire, litigii

    Art. 29
    Modificarea formei juridice
    Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin hotarirea adunarii generale a actionarilor si dupa obtinerea aprobarilor legale.
    Noua societate va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate cerute la infiintarea societatilor.
    Art. 30
    Dizolvarea societatii
    Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
    - imposibilitatea realizarii obiectului social;
    - hotarirea adunarii generale a actionarilor;
    - falimentul;
    - pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
    - numarul de actionari va fi redus sub 5 pe o perioada de timp mai lunga de 6 luni;
    - la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si consecintele lor dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea generala a actionarilor constata ca functionarea societatii nu mai este posibila;
    - in orice alte situatii, pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor, luata in unanimitate.
    Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial.
    Art. 31
    Lichidarea societatii
    In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.
    Lichidarea societatii comerciale si repartizarea patrimoniului se va face dupa procedura prevazuta de lege.
    Art. 32
    Litigii
    Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice romane sint de competenta instantelor judecatoresti din Romania.
    Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societate si persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.
    Litigiile personalului roman angajat de societate, ivite in raporturile cu aceasta, se rezolva in conformitate cu legislatia romana.

    CAP. 10
    Dispozitii finale

    Art. 33
    Prevederile prezentului statut se completeaza sau se modifica cu dispozitiile legale, referitoare la societatile comerciale.
    Art. 34
    Societatea comerciala, prin actiunile intreprinse, va actiona sa evite la ajungerea in stare de faliment, prin masuri concrete de prevenire.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 294/1991

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 294 din 1991
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 294/1991
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu