HOTARARE Nr. 182 din 9 martie 2005
privind unele masuri pentru reorganizarea Inspectiei de Stat pentru Controlul
Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat si
infiintarea Societatii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A.
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 254 din 28 martie 2005

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 11
lit. m) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Se infiinteaza Societatea Comerciala "ISCIR-CERT" - S.A. prin
reorganizarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub
Presiune si Instalatiilor de Ridicat, prin divizarea partiala a unei parti din
patrimoniul acesteia din urma.
(2) Societatea comerciala prevazuta la alin. (1) este persoana juridica
romana, care se organizeaza ca societate comerciala pe actiuni, sub autoritatea
Ministerului Economiei si Comertului, actionar unic in numele statului, si
functioneaza potrivit legii si statutului prevazut in anexa nr. 1 care face
parte integranta din prezenta hotarare.
(3) Sediul Societatii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A. este in
municipiul Bucuresti, str. Sfantul Elefterie nr. 47 - 49, sectorul 5.
Art. 2
Societatea Comerciala "ISCIR-CERT" - S.A. are ca obiect principal
de activitate evaluarea conformitatii si certificarea produselor, a sistemelor
de management si a personalului.
Art. 3
(1) Capitalul social al Societatii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A.
este de 19.390.900 mii lei si se constituie prin preluarea unei parti din
capitalul social al Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor,
Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat, in baza situatiei
financiare anuale intocmite la data de 31 decembrie 2004.
(2) Capitalul social al Societatii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A.
este detinut in intregime de statul roman in calitate de actionar unic,
reprezentat de Ministerul Economiei si Comertului.
Art. 4
(1) Societatea Comerciala "ISCIR-CERT" - S.A. va prelua toate
drepturile si isi va asuma toate obligatiile corespunzatoare patrimoniului preluat
de la Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune
si Instalatiilor de Ridicat si se subroga in toate drepturile si obligatiile ce
decurg din raporturile juridice ale societatii in raport cu tertii, pentru
domeniul sau de activitate.
(2) Predarea-preluarea activului si pasivului aferente capitalului social
varsat se face pe baza de protocol de predare-primire incheiat in termen de 60
de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 5
Personalul din cadrul Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor,
Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat, necesar desfasurarii
obiectului de activitate al societatii infiintate conform prevederilor art. 1
alin. (1), se considera transferat la Societatea Comerciala
"ISCIR-CERT" - S.A.
Art. 6
(1) Societatea Comerciala "ISCIR-CERT" - S.A. este condusa de
adunarea generala a actionarilor, constituita din reprezentantii actionarului,
si este administrata de consiliul de administratie.
(2) Adunarea generala a actionarilor a Societatii Comerciale
"ISCIR-CERT" - S.A. este formata din 3 membri, care sunt numiti si
revocati prin ordin al ministrului economiei si comertului.
(3) Consiliul de administratie al Societatii Comerciale
"ISCIR-CERT" - S.A. este format din 3 membri, dintre care unul este
directorul general al societatii comerciale, numit si revocat de adunarea
generala a actionarilor societatii comerciale, in baza mandatului emis de
ministrul economiei si comertului.
(4) Atributiile adunarii generale a actionarilor si ale consiliului de
administratie ale societatii comerciale nou-infiintate conform art. 1 alin. (1)
sunt prevazute in statutul propriu.
Art. 7
Finantarea activitatii Societatii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A.
se asigura integral din venituri proprii, potrivit legii.
Art. 8
Hotararea Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea si functionarea
Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si
Instalatiilor de Ridicat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 37 din 21 ianuarie 2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
(1) Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub
Presiune si Instalatiilor de Ridicat, denumita in continuare ISCIR, este organ
de specialitate cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Economiei
si Comertului, avand ca activitate principala asigurarea in numele statului a
protectiei utilizatorilor si siguranta in functionare pentru instalatiile si
echipamentele sub presiune, precum si pentru instalatiile de ridicat, denumite
in continuare instalatii si echipamente, prevazute in anexa nr. 1.
(2) Sediul ISCIR este in municipiul Bucuresti, str. Sfantul Elefterie nr.
47 - 49, sectorul 5.
(3) Capitalul social al ISCIR la data de 31 decembrie 2004 este de
409.524.277 mii lei."
2. La articolul 2, literele a), b) si c) vor avea urmatorul cuprins:
"a) asigura in numele statului controlul respectarii prevederilor
legale din domeniul sau de activitate, prin supraveghere tehnica, control si
verificari in functionare, precum si prin supravegherea pietei atunci cand este
nominalizat pentru aceasta activitate in reglementarile tehnice, pentru
instalatiile si echipamentele prevazute in anexa nr. 1;
b) elaboreaza prescriptii tehnice pentru domeniul sau de activitate, cu
respectarea prevederilor legislatiei armonizate din domeniul reglementat;
c) evalueaza instalatiile si echipamentele in conformitate cu prevederile
prescriptiilor tehnice aplicabile, cu exceptia acelor instalatii si echipamente
ce fac obiectul legislatiei armonizate din domeniul reglementat;".
3. La alineatul (1) al articolului 3, literele b) - e), h), k), m), o) si
r) vor avea urmatorul cuprins:
"b) elaboreaza, actualizeaza si publica prescriptii tehnice privind
proiectarea, omologarea, construirea, montarea, punerea in functiune,
repararea, intretinerea, exploatarea, transportul, depozitarea, manipularea si
verificarea instalatiilor si echipamentelor, precum si a aparatelor,
componentelor, dispozitivelor de siguranta, materialelor si mijloacelor de
control aferente acestora, cu respectarea legislatiei armonizate in vigoare;
c) autorizeaza, in conformitate cu prevederile prescriptiilor tehnice,
capabilitatea agentilor economici care proiecteaza, construiesc sau monteaza
instalatii si echipamente din domeniul sau de activitate, cu exceptia celor ce
fac obiectul legislatiei armonizate din domeniul reglementat;
d) autorizeaza, in conformitate cu prevederile prescriptiilor tehnice,
capabilitatea agentilor economici care repara, controleaza prin mijloace
distructive si nedistructive, intretin sau verifica instalatiile si
echipamentele, precum si aparatele, componentele sau dispozitivele de siguranta
aferente acestora, din domeniul sau de activitate, aflate in functiune;
e) autorizeaza laboratoarele si standurile unde se executa incercari in
vederea omologarii instalatiilor si echipamentelor, precum si a aparatelor,
inclusiv a dispozitivelor de siguranta aferente acestora, in conformitate cu
prescriptiile tehnice;
..........................................................................
h) omologheaza instalatiile si echipamentele, aparatele, componentele,
materialele, dispozitivele de siguranta si mijloacele de control aferente
acestora, precum si procedurile de sudura, in conformitate cu cerintele
prescriptiilor tehnice;
..........................................................................
k) realizeaza supravegherea tehnica pentru activitatile, personalul,
instalatiile si echipamentele, precum si pentru aparatele, dispozitivele de
siguranta, materialele si mijloacele de control aferente acestora, pe care le-a
autorizat, si decide, dupa caz, mentinerea sau retragerea autorizarilor
acordate;
..........................................................................
m) cerceteaza avariile si accidentele la instalatiile si echipamentele
supuse controlului ISCIR, evalueaza si expertizeaza cauzele, modul in care s-au
produs si efectele rezultate si dispune masurile ce se impun privind siguranta
in functionare a acestora, dupa caz;
..........................................................................
o) organizeaza cursuri de instruire privind modul de implementare a
reglementarilor din domeniul sau de activitate, deruleaza programe si campanii
de informare, in scopul cresterii sigurantei in functionare a instalatiilor si
echipamentelor, precum si a aparatelor, componentelor, dispozitivelor de
siguranta, materialelor si a mijloacelor de control aferente acestora;
..........................................................................
r) editeaza si publica materiale specifice domeniului, in scopul realizarii
sigurantei in functionare si al prevenirii accidentelor si avariilor;".
4. La alineatul (1) al articolului 3, dupa litera b) se introduce o noua
litera, litera b^1), cu urmatorul cuprins:
"b^1) elaboreaza prescriptii tehnice privind examinarea si autorizarea
sudorilor, a personalului care executa examinari nedistructive si a
personalului de exploatare pentru activitatile ce fac obiectul prescriptiilor
tehnice prevazute la lit. b);".
5. La alineatul (1) al articolului 3, dupa litera k) se introduce o noua
litera, litera k^1), cu urmatorul cuprins:
"k^1) autorizeaza persoane juridice referitor la activitatile de
instruire si formare profesionala pentru sudori, pentru personalul care executa
examinari nedistructive, precum si pentru personalul de exploatare - fochisti,
laboranti chimia apei, macaragii, liftieri si alte categorii de personal
stabilite prin prescriptiile tehnice;".
6. Dupa alineatul (2) al articolului 3 se introduce un nou alineat,
alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Prescriptiile tehnice prevazute la alin. (1) lit. b) si b^1),
precum si lista prevazuta la alin. (1) lit. q) se aproba prin ordin al
ministrului economiei si comertului si se publica in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I."
7. Alineatul (2) al articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
"(2) In cadrul ISCIR se organizeaza doua unitati cu activitati
distincte, dupa cum urmeaza:
a) ISCIR-INSPECT care cuprinde Departamentul supraveghere tehnica si
verificare in functionare si Departamentul prescriptii tehnice si care are in
subordine inspectii teritoriale;
b) ISCIR-SP care cuprinde Departamentul supravegherea pietei si care poate
avea in subordine reprezentanti in teritoriu."
8. Alineatul (4) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"(4) Inspectorul de stat sef numeste si revoca prin ordin inspectorii
de stat sefi adjuncti, directorii, inspectorii sefi de departamente si
inspectorii sefi ai inspectiilor teritoriale."
9. Alineatul (6) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"(6) In cadrul structurii ISCIR, prin ordin al inspectorului de stat
sef se pot organiza servicii, birouri, laboratoare, compartimente si subunitati
necesare realizarii obiectului sau de activitate."
10. Alineatele (2) si (3) ale articolului 7 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) ISCIR are dreptul de a solicita informatii si documente de la
persoane fizice sau juridice care proiecteaza, construiesc, monteaza, repara,
intretin, detin, exploateaza si comercializeaza instalatii si echipamente,
precum si aparate, componente, dispozitive de siguranta, materiale si mijloace
de control aferente acestora, cu respectarea legislatiei armonizate din
domeniul reglementat.
(3) ISCIR are dreptul de acces la agentii economici si institutiile publice
care detin sau construiesc, dupa caz, instalatii si echipamente din domeniul
sau de activitate, precum si in locurile in care acestea sunt utilizate."
11. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
ISCIR are obligatia de a inainta catre Ministerul Economiei si Comertului,
la cerere, rapoarte si/sau informari privind activitatea proprie."
12. Alineatul (1) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
(1) Finantarea activitatii ISCIR se asigura integral din venituri proprii,
potrivit legii. Veniturile se realizeaza din tarife percepute pentru
activitatea de supraveghere tehnica, verificare in functionare si control,
precum si din orice alte activitati cu caracter specific, prestate de ISCIR cu
respectarea art. 3 alin. (1) lit. q)."
13. Alineatul (2) al articolului 9 se abroga.
14. Alineatul (2) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Activitatea de supraveghere a pietei poate fi finantata din
veniturile ISCIR si/sau ale autoritatii competente potrivit prevederilor Legii
nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, cu modificarile si
completarile ulterioare. Fondurile necesare pentru sustinerea acestei
activitati se prevad special, la inceput de an, in bugetul de venituri si
cheltuieli al ISCIR, ele urmand sa fie folosite separat si numai in acest
scop."
Art. 9
Anexele nr. 1, 2 si 3 la Hotararea Guvernului nr. 1.340/2001 se modifica si
se inlocuiesc cu anexele nr. 2, 3 si, respectiv, 4 la prezenta hotarare.
Art. 10
Pana la data de 31 decembrie 2005, Societatea Comerciala
"ISCIR-CERT" - S.A. preia competentele dobandite de catre organismul
de certificare a conformitatii produselor "ISCIR-CERT" din cadrul
ISCIR prin ordinele ministrului economiei si comertului in vigoare. In acest
interval, Societatea Comerciala "ISCIR-CERT" - S.A. va depune
diligentele pentru indeplinirea conditiilor necesare aprobarii/desemnarii in
conditiile legislatiei in vigoare.
Art. 11
Anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea si
functionarea Ministerului Economiei si Comertului, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 485 din 7 iulie 2003, cu modificarile si
completarile ulterioare, se completeaza cu o pozitie noua, pozitia 58^1, care
va avea urmatorul cuprins:
"58^1. Societatea Comerciala "ISCIR-CERT" - S.A."
Art. 12
Hotararea Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea si functionarea
Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si
Instalatiilor de Ridicat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 37 din 21 ianuarie 2002, cu modificarile si completarile aduse prin
prezenta hotarare, va fi republicata, dandu-se textelor o noua numerotare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul economiei si comertului,
Codrut Ioan Seres
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1
STATUTUL
Societatii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A.
CAP. 1
Denumirea, forma juridica, sediul, durata
Art. 1
Denumirea
(1) Denumirea societatii comerciale este Societatea Comerciala
"ISCIR-CERT" - S.A., denumita in continuare "ISCIR-CERT" -
S.A.
(2) In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile ori in alte
inscrisuri emanand de la "ISCIR-CERT", denumirea societatii va fi
precedata de cuvintele "societatea comerciala" sau de initialele
"S.C." si va fi urmata de cuvintele "societate pe actiuni"
sau de initialele "S.A.", de capitalul social, din care cel efectiv
varsat potrivit ultimei situatii financiare anuale aprobate, de sediul social,
de numarul de inmatriculare si de codul unic de inregistrare la oficiul
registrului comertului.
Art. 2
Forma juridica
"ISCIR-CERT" - S.A. este persoana juridica romana, avand forma
juridica de societate comerciala pe actiuni, si isi desfasoara activitatea in
conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
Art. 3
Sediul
(1) "ISCIR-CERT" - S.A. are sediul principal in Romania,
municipiul Bucuresti, str. Sfantul Elefterie nr. 47 - 49, sectorul 5.
(2) "ISCIR-CERT" - S.A. poate infiinta sedii secundare fara
personalitate juridica, situate in localitati din tara sau din strainatate,
care se vor organiza ca sucursale, reprezentante sau agentii, cu aprobarea
adunarii generale a actionarilor.
Art. 4
Durata
Durata "ISCIR-CERT" - S.A. este nelimitata, activitatea acesteia
urmand sa se desfasoare de la data inmatricularii in registrul comertului.
CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate
Art. 5
Scopul
"ISCIR-CERT" - S.A. are ca scop prestarea de servicii pentru
certificarea conformitatii produselor, a sistemelor de management si a
personalului.
Art. 6
Obiectul de activitate
(1) Obiectul principal de activitate al "ISCIR-CERT" - S.A.
consta in evaluarea conformitatii produselor, sistemelor de management si
personalului prin efectuarea de testari si realizarea de analize tehnice (cod
7430).
(2) Obiecte secundare de activitate sunt:
1. activitati de arhitectura, inginerie si servicii de consultanta tehnica
legate de acestea (cod 7420);
2. consultanta in domeniul echipamentelor de calcul (hardware) (cod 7210);
3. consultanta si furnizare de programe informatice (software) si editare
de programe (cod 722, 7221, 7222);
4. activitati legate de bazele de date (cod 7240);
5. alte activitati legate de informatica (cod 7260);
6. cercetare-dezvoltare in stiinte fizice si naturale, precum si in stiinte
sociale si umaniste (cod 7310, 7320);
7. activitati juridice, de contabilitate si revizie contabila, consultanta
in domeniul fiscal; activitati de studii de piata si de sondaj; consultanta
pentru afaceri si management (cod 741, 7411, 7412, 7413, 7414, 7415);
8. activitati de instruire (cod 8042);
9. activitati de editare publicatii si de lucrari tehnico-stiintifice
specifice activitatilor din obiectul sau de activitate (cod 2222, 2223, 2225);
10. participare la organizatii profesionale si patronale (cod 911).
(3) Activitatile prevazute ca obiecte secundare pot fi realizate numai in
situatia in care prin aceste activitati nu se aduce atingere impartialitatii
"ISCIR-CERT" - S.A., necesare in cadrul procesului de evaluare a
conformitatii.
CAP. 3
Capitalul social, actiunile
Art. 7
Capitalul social
(1) Capitalul social al "ISCIR-CERT" - S.A. este de 19.390.900
mii lei, varsat integral la data infiintarii, este impartit in 193.909 actiuni
nominative, fiecare actiune avand o valoare nominala de 100.000 lei, si se
constituie prin aportul in natura din cadrul Inspectiei de Stat pentru
Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat -
ISCIR si spatiul in suprafata de 200,60 mp avand valoarea de 5.440.000,00 mii
lei, inscris in Cartea Funciara Bucuresti sub nr. 3757, nr. cadastral 1887/2,
pe baza situatiei financiare incheiate la data de 31 decembrie 2004, care va fi
actualizata conform prevederilor legale.
(2) Capitalul social este in intregime detinut de Ministerul Economiei si
Comertului, in numele statului, pana la transmiterea actiunilor din
proprietatea statului catre persoane fizice sau juridice, romane ori straine,
in conditiile legii, si este varsat integral la data constituirii "ISCIR-
CERT" - S.A. In capitalul social nu sunt incluse bunuri de natura celor
prevazute la art. 136 alin. (3) din Constitutia Romaniei, republicata.
(3) Ministerul Economiei si Comertului este actionar unic in numele
statului la "ISCIR-CERT" - S.A. si exercita toate drepturile si isi
asuma toate obligatiile ce decurg din aceasta calitate, in conditiile legii.
Art. 8
Majorarea sau reducerea capitalului social
(1) Majorarea capitalului social se face in conditiile legii.
(2) Adunarea generala extraordinara a actionarilor sau, in situatia
prevazuta la art. 15 alin. (6), consiliul de administratie va putea decide
majorarea capitalului social, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare la
data majorarii lui.
(3) Capitalul social va putea fi majorat prin:
a) noi aporturi in numerar si/sau in natura;
b) incorporarea rezervelor, potrivit legii, in care vor putea fi incluse
diferentele favorabile rezultate din actualizarea valorii imobilizarilor
societatii comerciale, cu exceptia rezervelor legale, precum si a beneficiilor
sau a primelor de emisiune;
c) conversia unor creante lichide si exigibile asupra
"ISCIR-CERT" - S.A. cu actiuni ale acestuia;
d) alte surse stabilite de adunarea generala a actionarilor ori de
consiliul de administratie, dupa caz, potrivit legii.
(4) Hotararea adunarii generale extraordinare a actionarilor pentru
majorarea capitalului social se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea a IV-a, acordandu-se pentru exercitiul dreptului de preferinta un termen
de cel putin o luna, cu incepere din ziua publicarii.
(5) Reducerea capitalului social se face in conditiile legii.
(6) Capitalul social poate fi redus prin:
a) micsorarea numarului de actiuni;
b) reducerea valorii nominale a actiunilor;
c) dobandirea propriilor actiuni, urmata de anularea lor;
d) alte procedee prevazute de lege.
(7) In cazul in care administratorii constata pierderea a jumatate din
capitalul social, acestia sunt obligati sa convoace de indata adunarea generala
extraordinara a actionarilor pentru a hotari fie reconstituirea capitalului
social, fie reducerea lui la valoarea ramasa, fie dizolvarea
"ISCIR-CERT" - S.A.
(8) Reducerea capitalului social se va putea face numai dupa doua luni de
la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, a hotararii
adunarii generale extraordinare a actionarilor ori, in situatia prevazuta la
art. 15 alin. (6), a consiliului de administratie, potrivit prevederilor legale.
Art. 9
Actiunile
(1) Drepturile si obligatiile aferente actiunilor aflate in proprietatea
Ministerului Economiei si Comertului sunt exercitate de catre acesta.
(2) Actiunile nominative ale "ISCIR-CERT" - S.A. vor cuprinde
toate elementele prevazute de lege.
(3) Conversia si instrainarea actiunilor se vor putea realiza in conditiile
stabilite de adunarea generala a actionarilor, cu respectarea prevederilor
legale. In conditiile legii, prin decizie a adunarii generale a actionarilor,
vor putea fi emise actiuni preferentiale, cu dividend prioritar, fara drept de
vot.
(4) Evidenta actiunilor se va tine intr-un registru numerotat, sigilat si
parafat de presedintele consiliului de administratie, registru care se
pastreaza la sediul "ISCIR-CERT" - S.A. sub ingrijirea secretarului
consiliului de administratie.
(5) Modificarile care se opereaza in registru vor respecta prevederile
legislatiei in vigoare.
(6) Actiunile emise de "ISCIR-CERT" - S.A. pot fi grevate de un
drept de uzufruct sau pot fi gajate, in conditiile legii.
(7) Persoanele fizice sau juridice, romane ori straine, vor putea detine
actiuni ale "ISCIR-CERT" - S.A., potrivit reglementarilor in vigoare.
Art. 10
Obligatiuni
"ISCIR-CERT" - S.A. este autorizata sa emita obligatiuni in
conditiile legii.
Art. 11
Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
(1) Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari, potrivit legii, le
confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul
de a alege si de a fi alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la
distribuirea profitului conform prevederilor prezentului statut si
dispozitiilor legale, respectiv alte drepturi prevazute in statut.
(2) Detinerea actiunii certifica adeziunea de drept la statut.
(3) Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul
trecerii lor in proprietatea altor persoane.
(4) In cazul in care o actiune nominativa devine proprietatea mai multor
persoane, nu se va inscrie transmiterea decat in conditiile in care acestea
desemneaza un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultand din
actiuni.
(5) Obligatiile "ISCIR-CERT" - S.A. sunt garantate cu capitalul
social al acestuia, iar actionarii raspund in limita actiunilor pe care le
detin.
(6) Patrimoniul "ISCIR-CERT" - S.A. nu poate fi grevat de datorii
sau de alte obligatii personale ale actionarilor.
Art. 12
Cesiunea actiunilor
(1) Actiunile sunt indivizibile cu privire la "ISCIR-CERT" -
S.A., care nu recunoaste decat un singur proprietar pentru fiecare actiune.
(2) Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau catre
terti se efectueaza in conditiile si cu procedura prevazuta de lege.
(3) Transmiterea dreptului de proprietate asupra actiunilor nominative
emise de "ISCIR-CERT" - S.A. se realizeaza prin declaratia facuta in
registrul actionarilor, subscrisa de cedent si de cesionar sau de mandatarii
lor. De asemenea, transmiterea se mai poate realiza si prin act autentic, cu
efectuarea mentiunilor corespunzatoare in registrul actionarilor.
Art. 13
Pierderea actiunilor
(1) In cazul pierderii unor actiuni proprietarul va trebui sa anunte
consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa, in cel putin doua
ziare de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul principal al
"ISCIR-CERT" - S.A. Actiunile pierdute se anuleaza.
(2) Anularea lor se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a
IV-a. Dupa 6 luni actionarul va putea obtine un duplicat al actiunilor
pierdute.
CAP. 4
Adunarea generala a actionarilor
Art. 14
Reprezentarea
(1) In perioada in care statul este actionar unic la "ISCIR-CERT"
- S.A., interesele acestuia in adunarea generala a actionarilor vor fi
reprezentate de Ministerul Economiei si Comertului.
(2) Reprezentantii in adunarea generala a actionarilor, in numar de 3, sunt
numiti si sunt revocati prin ordin al ministrului economiei si comertului.
Art. 15
Atributiile adunarii generale a actionarilor
(1) Adunarea generala a actionarilor a "ISCIR-CERT" - S.A. este
organul de conducere al acesteia, care decide asupra activitatii si asupra
politicii sale economice si de afaceri.
(2) Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare.
(3) Adunarea generala ordinara a actionarilor are urmatoarele atributii
principale:
a) aproba strategia globala de dezvoltare, modernizare, restructurare
economico-financiara a "ISCIR-CERT" - S.A.;
b) alege si revoca administratorii si cenzorii, conform prevederilor
legale;
c) se pronunta asupra gestiunii administratorilor;
d) stabileste nivelul remuneratiei lunare cuvenite membrilor consiliului de
administratie, precum si cenzorilor;
e) stabileste bugetul de venituri si cheltuieli si, dupa caz, programul de
activitate pe exercitiul financiar urmator;
f) numeste directorul general al "ISCIR-CERT" - S.A si stabileste
nivelul remuneratiei acestuia, precum si premierea acestuia;
g) aproba sau modifica bilantul contabil si contul de profit si pierdere
dupa analizarea rapoartelor consiliului de administratie si cenzorilor;
h) aproba repartizarea profitului conform legii;
i) hotaraste cu privire la folosirea dividendelor aferente actiunilor
gestionate, pentru restructurare si dezvoltare;
j) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen
lung, inclusiv a celor externe; stabileste competentele si nivelul de
contractare a imprumuturilor bancare de pe piata interna si externa, a creditelor
comerciale si a garantiilor, inclusiv prin gajarea actiunilor, potrivit legii;
k) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si
perspectivele referitoare la profit si dividende, nivelul tehnic, calitatea,
forta de munca, relatiile cu clientii;
l) se pronunta asupra gestiunii administratorilor si asupra modului de
recuperare a prejudiciilor produse "ISCIR-CERT" - S.A. de catre
acestia;
m) hotaraste cu privire la ipotecarea, gajarea sau inchirierea unor active
ale "ISCIR-CERT" - S.A.;
n) aproba regulamentul de organizare si functionare a consiliului de
administratie;
o) aproba delegarile de competenta pentru consiliul de administratie;
p) reglementeaza dreptul de preemtiune al actionarilor si al salariatilor
"ISCIR-CERT" - S.A. cu privire la cesiunea actiunilor si aproba
limitele si conditiile pentru cesionarea catre salariatii sai a unui numar de
actiuni proprii;
q) indeplineste orice alte atributii stabilite de lege in sarcina sa.
(4) Pentru atributiile mentionate la alin. (3) lit. b), c), e), g), h), i),
j), k), m), n) si o) adunarea generala a actionarilor nu va putea lua hotarari
decat in urma obtinerii de catre fiecare reprezentant a unui mandat special
prealabil de la organul care l-a numit.
(5) Adunarea generala extraordinara a actionarilor se intruneste pentru a
hotari urmatoarele:
a) schimbarea formei juridice;
b) mutarea sediului;
c) schimbarea obiectului principal de activitate;
d) majorarea capitalului social, precum si reducerea sau reintregirea lui
prin emisiune de noi actiuni, in conditiile legii;
e) fuziunea cu alte societati comerciale sau divizarea;
f) dizolvarea anticipata;
g) emisiunea de obligatiuni;
h) modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora,
precum si cesiunea actiunilor;
i) orice alta modificare a actului constitutiv sau orice alta hotarare
pentru care este ceruta aprobarea adunarii generale extraordinare a
actionarilor;
j) aprobarea conversiei actiunilor nominative emise in forma
dematerializata, in actiuni nominative, emise in forma materializata si invers;
k) aprobarea conversiei actiunilor preferentiale si nominative dintr-o
categorie in alta, in conditiile legii;
l) aprobarea incheierii actelor juridice, incuviintate de catre consiliul
de administratie, prin care dobandeste, instraineaza sau constituie garantie,
bunuri aflate in patrimoniul "ISCIR-CERT" - S.A. a caror valoare
depaseste 50% din valoarea contabila a activului acesteia la data incheierii actului
juridic respectiv;
m) infiintarea sau desfiintarea sucursalelor, reprezentantelor ori
agentiilor, fuziunea, divizarea si participarea la constituirea de noi persoane
juridice din tara sau din strainatate, daca prin aceasta nu se aduce atingere independentei
"ISCIR-CERT" - S.A., necesare in cadrul procesului de evaluare a
conformitatii.
(6) Pentru atributiile adunarii generale extraordinare a actionarilor
fiecare reprezentant trebuie sa obtina un mandat special prealabil de la
organul care l-a numit.
Art. 16
Convocarea adunarii generale a actionarilor
(1) Adunarea generala a actionarilor se convoaca de catre presedintele
consiliului de administratie sau de catre un membru al acestuia, pe baza
imputernicirii date de presedinte.
(2) Adunarile generale ordinare ale actionarilor au loc cel putin o data pe
an, in cel mult 4 luni de la incheierea exercitiului financiar, pentru
examinarea situatiei financiare anuale precedente si pentru stabilirea
programului de activitate si a bugetului de venituri si cheltuieli pe anul in
curs.
(3) Adunarea generala a actionarilor va fi convocata ori de cate ori va fi
nevoie, in conformitate cu prevederile legale in vigoare si cu dispozitiile
prezentului statut, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
(4) Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii generale a
actionarilor, precum si ordinea de zi, cu mentionarea explicita a tuturor
problemelor care vor face obiectul dezbaterilor acesteia.
(5) Cand pe ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea
prezentului statut, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al
propunerilor.
(6) Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul
"ISCIR-CERT" - S.A. sau in alt loc indicat in convocare.
(7) Adunarea generala extraordinara a actionarilor va fi convocata ori de
cate ori este cazul, la solicitarea actionarului unic sau la cererea
consiliului de administratie.
Art. 17
Organizarea adunarii generale a actionarilor
(1) Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale ordinare a
actionarilor este necesara prezenta actionarilor care sa reprezinte cel putin
jumatate din capitalul social, iar hotararile sa fie luate de actionarii care
detin majoritatea absoluta din capitalul social, reprezentati in adunare.
(2) Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale extraordinare a
actionarilor sunt necesare:
a) la prima convocare, prezenta actionarilor reprezentand trei patrimi din
capitalul social, iar hotararile sa fie luate cu votul unui numar de actionari
care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social;
b) la convocarile urmatoare, prezenta actionarilor reprezentand jumatate
din capitalul social, iar hotararile sa fie luate cu votul unui numar de
actionari care sa reprezinte cel putin o treime din capitalul social.
(3) In ziua si la ora mentionate in convocare, sedinta adunarii generale a
actionarilor va fi deschisa de presedintele consiliului de administratie sau,
in lipsa acestuia, de catre cel care ii tine locul.
(4) Adunarea generala a actionarilor va alege dintre actionarii prezenti un
secretar care va verifica lista cu prezenta actionarilor, indicand capitalul
social pe care il reprezinta fiecare si indeplinirea tuturor formalitatilor
cerute de lege si de prezentul statut pentru tinerea sedintei, si va incheia
procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor.
(5) Procesul-verbal va fi semnat de reprezentantii Ministerului Economiei
si Comertului, desemnati sa reprezinte interesele "ISCIR-CERT" - S.A.
in adunarea generala a actionarilor, si de secretarul care l-a intocmit.
(6) Procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor se va scrie intr-un
registru sigilat si parafat.
(7) La fiecare proces-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare,
listele cu prezenta actionarilor, precum si, dupa caz, mandatele speciale ale
reprezentantilor mandatati de Ministerul Economiei si Comertului.
(8) La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a
actionarilor in care se dezbat problemele referitoare la raporturile de munca
cu personalul "ISCIR-CERT" - S.A. pot fi invitati si reprezentantii
sindicatului si/sau reprezentantii salariatilor care nu sunt membri de
sindicat, care nu vor avea drept de vot.
Art. 18
Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
(1) Hotararile adunarii generale a actionarilor se iau prin vot deschis.
(2) Votul va fi nominal in cazul hotararilor a caror valabilitate este
conditionata de existenta mandatelor speciale.
(3) Hotararile se vor putea lua in conditiile si cu majoritatea prevazuta
de lege pentru adunarile generale ordinare sau, dupa caz, pentru cele
extraordinare.
(4) La propunerea persoanei care prezideaza adunarea generala a
actionarilor sau a unui grup de actionari prezenti ori reprezentati se va putea
decide ca votul sa fie secret si in alte cazuri, cu exceptia situatiei in care
este necesar votul nominal.
(5) Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de
administratie, pentru revocarea lor si pentru luarea hotararilor referitoare la
raspunderea administratorilor.
(6) Pentru a fi opozabile tertilor hotararile adunarii generale a
actionarilor vor fi depuse in termen de 15 zile la oficiul registrului
comertului pentru a fi mentionate in extras in registru si publicate in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
(7) Hotararile adunarii generale a actionarilor nu vor putea fi executate
inainte de ducerea la indeplinire a formalitatilor prevazute la alin. (6).
(8) Hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor in conditiile
legii si ale prezentului statut sunt obligatorii chiar si pentru actionarii
care nu au luat parte la adunare sau care au votat impotriva.
(9) Actionarii care nu sunt de acord cu hotararile luate de adunarile
generale ale actionarilor cu privire la schimbarea obiectului de activitate,
mutarea sediului sau schimbarea formei juridice au dreptul de a se retrage din
"ISCIR-CERT" - S.A. si de a recupera contravaloarea actiunilor pe
care le poseda, conform prevederilor legale.
CAP. 5
Consiliul de administratie
Art. 19
Organizare
(1) "ISCIR-CERT" - S.A. este administrata de un consiliu de
administratie compus din 3 membri, dintre care unul este directorul general al
acestuia.
(2) Membrii consiliului de administratie sunt numiti pe o perioada de cel
mult 4 ani si pot fi revocati, dupa caz, prin hotarare a Adunarii generale a
actionarilor a "ISCIR-CERT" - S.A.; ei sunt remunerati pentru aceasta
calitate cu o indemnizatie lunara.
(3) Membrii consiliului de administratie pot avea calitatea de actionar.
(4) In situatia in care se creeaza un loc vacant in consiliul de
administratie, adunarea generala a actionarilor propune un nou administrator in
vederea ocuparii acestuia. Durata pentru care este ales noul administrator
pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pana la
expirarea mandatului predecesorului sau.
(5) Consiliul de administratie se intruneste lunar la sediul
"ISCIR-CERT" - S.A. sau ori de cate ori este necesar, la convocarea
presedintelui ori la cererea unei treimi din numarul membrilor sai.
(6) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza
propriului regulament si a reglementarilor legale in vigoare.
(7) Consiliul de administratie este prezidat de presedinte, iar in lipsa
acestuia, de catre un membru, in baza mandatului presedintelui.
(8) Presedintele numeste un secretar fie dintre membrii consiliului de
administratie, fie din afara acestuia.
(9) Conducerea "ISCIR-CERT" - S.A. se asigura de catre un
director general, care este si presedintele consiliului de administratie.
(10) Pentru valabilitatea hotararilor este necesara prezenta a cel putin
jumatate din numarul membrilor consiliului de administratie, iar acestea se iau
cu majoritatea simpla a membrilor prezenti.
(11) Dezbaterile consiliului de administratie au loc, conform ordinii de zi
stabilite si comunicate de presedinte, cu cel putin 7 zile inainte de data
tinerii sedintei. Dezbaterile se consemneaza in procesul-verbal al sedintei,
care se scrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului
de administratie.
(12) Procesul-verbal se semneaza de toti membrii consiliului de
administratie si de secretar.
(13) Pe baza procesului-verbal secretarul consiliului de administratie
redacteaza hotararea acestuia, care se semneaza de presedinte.
(14) Consiliul de administratie poate delega, prin regulamentul de
organizare si functionare, o parte din atributiile sale directorului general al
"ISCIR-CERT" - S.A. si poate recurge, de asemenea, la experti, pentru
solutionarea anumitor probleme.
(15) In relatiile cu tertii "ISCIR-CERT" - S.A. este reprezentata
de directorul general, pe baza si in limitele imputernicirilor date de
consiliul de administratie, care semneaza actele de angajare fata de acestia.
(16) Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la
dispozitie actionarilor, auditorului economico-financiar extern si cenzorilor,
la cererea acestora, toate documentele "ISCIR-CERT" - S.A.
(17) Membrii consiliului de administratie vor depune o garantie conform
prevederilor legale.
(18) Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar,
dupa caz, fata de "ISCIR-CERT" - S.A. pentru prejudiciile rezultate
din infractiuni sau abateri de la prevederile legale, pentru abaterea de la
statut ori pentru greseli in administrarea acestuia. In astfel de situatii ei
vor putea fi revocati.
(19) Sunt incompatibile cu calitatea de membru in consiliul de administratie
persoanele prevazute in Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale,
republicata.
(20) Nu pot fi directori ai "ISCIR-CERT" - S.A. si ai
sucursalelor acestuia persoanele care sunt incompatibile potrivit Legii nr.
31/1990, republicata.
(21) La sedintele consiliului de administratie in care se dezbat problemele
referitoare la raporturile de munca cu personalul "ISCIR-CERT" - S.A.
pot fi invitati si reprezentantii sindicatului si/sau reprezentantii
salariatilor care nu sunt membri de sindicat, dar care nu vor avea drept de
vot.
Art. 20
Atributiile consiliului de administratie, ale directorului general si ale
directorilor executivi
A. Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) aproba structura organizatorica si regulamentul de organizare si
functionare a "ISCIR-CERT" - S.A.;
b) aproba nivelul garantiilor si modul de constituire a acestora pentru
directorul general, directorii executivi ai "ISCIR-CERT" - S.A.,
directorii din cadrul sucursalelor si pentru persoanele care au calitatea de
gestionar;
c) incheie acte juridice prin care sa dobandeasca, sa instraineze, sa
inchirieze, sa schimbe sau sa constituie in garantie bunuri aflate in
patrimoniul "ISCIR-CERT" - S.A., cu aprobarea adunarii generale a
actionarilor, atunci cand legea impune aceasta conditie;
d) aproba delegarile de competenta pentru directorul general si pentru
persoanele din conducere, in vederea executarii operatiunilor
"ISCIR-CERT" - S.A.;
e) aproba competentele pe domenii de activitate (economic, comercial,
tehnic, administrativ, financiar, juridic etc.), in vederea realizarii
obiectului de activitate al "ISCIR-CERT" - S.A.;
f) aproba incheierea oricaror contracte pentru care nu a delegat competenta
directorului general al "ISCIR-CERT" - S.A.;
g) supune anual spre analiza si aprobare adunarii generale a actionarilor,
in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar, raportul cu
privire la activitatea "ISCIR-CERT" - S.A., situatia financiara si contul
de profit si pierdere pe anul precedent, precum si proiectul programului de
activitate si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli ale
"ISCIR-CERT" - S.A. pe anul in curs;
h) convoaca adunarea generala extraordinara a actionarilor ori de cate ori
este nevoie;
i) aproba incheierea contractelor de import-export pana la limita a maximum
50% din valoarea contabila a activelor societatii comerciale la data incheierii
actului juridic respectiv, cu aprobarea adunarii generale a actionarilor;
j) stabileste drepturile, obligatiile si responsabilitatile personalului
"ISCIR-CERT" - S.A., conform structurii organizatorice aprobate;
k) stabileste competentele si nivelul de contractare a imprumuturilor
bancare curente, a creditelor comerciale pe termen scurt si mediu si aproba
eliberarea garantiilor;
l) aproba numarul de posturi si normativul de constituire a
compartimentelor functionale;
m) aproba programele de cercetare, dezvoltare, investitii;
n) stabileste tactica si strategia de marketing;
o) stabileste si aproba, in limita bugetului de venituri si cheltuieli
aprobat de adunarea generala a actionarilor, modificari in structura acestuia,
in limita competentelor pentru care a primit mandat;
p) negociaza contractul colectiv de munca prin mandatarea directorului
general si aproba statutul personalului;
q) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a
actionarilor sau care sunt prevazute de legislatia in vigoare.
B.1. Directorul general reprezinta "ISCIR-CERT" - S.A. in
raporturile cu tertii.
2. Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii:
a) aplica strategia si politicile "ISCIR-CERT" - S.A.;
b) numeste, suspenda sau revoca directorii executivi, cu avizul consiliului
de administratie;
c) angajeaza, promoveaza si concediaza personalul salariat, in conditiile
legii;
d) numeste, suspenda sau revoca directorii executivi si directorii din
cadrul sucursalelor;
e) participa la negocierea contractului colectiv de munca, ale carui
negociere si incheiere se desfasoara in conditiile legii, in limita mandatului
dat de consiliul de administratie;
f) negociaza in conditiile legii contractele individuale de munca;
g) incheie acte juridice, in numele si pe seama "ISCIR-CERT" - S.A.,
in limitele imputernicirilor acordate de consiliul de administratie;
h) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului
"ISCIR-CERT" - S.A.;
i) aproba operatiunile de incasari si plati potrivit competentelor legale
si prezentului statut;
j) aproba operatiunile de vanzare si cumparare de bunuri potrivit
competentelor legale si prezentului statut;
k) imputerniceste directorii executivi, directorii din cadrul sucursalelor
si orice alta persoana sa exercite orice atributie din sfera sa de competenta;
l) rezolva orice alta problema pe care consiliul de administratie a
stabilit-o in sarcina sa.
C.1. Directorii executivi si directorii din cadrul sucursalelor sunt numiti
de directorul general si se afla in subordinea acestuia, sunt functionari ai
"ISCIR-CERT" - S.A., executa operatiunile acestuia si sunt
raspunzatori fata de acesta pentru indeplinirea indatoririlor lor, in aceleasi
conditii ca si membrii consiliului de administratie.
2. Atributiile directorilor executivi sunt stabilite prin regulamentul de
organizare si functionare a "ISCIR-CERT" - S.A.
CAP. 6
Gestiunea
Art. 21
Cenzorii
(1) Gestiunea "ISCIR-CERT" - S.A. este controlata de actionari si
de 3 cenzori care sunt alesi de adunarea generala a actionarilor. Cel putin
unul dintre cenzori trebuie sa fie expert contabil.
(2) In perioada in care statul detine mai mult de 20% din capitalul social,
unul dintre cenzori va fi recomandat de Ministerul Finantelor Publice.
(3) Adunarea generala a actionarilor alege, de asemenea, acelasi numar de
cenzori supleanti, care ii vor inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii
titulari.
(4) Pentru a putea exercita dreptul de control, cenzorilor li se pot
prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea "ISCIR-CERT" -
S.A., situatia patrimoniului, profitului si a pierderilor.
(5) Cenzorii au urmatoarele atributii principale:
a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea mijloacelor fixe
si a mijloacelor circulante, portofoliul de efecte, casa si registrele de
evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie despre neregulile
constatate;
b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea
inventarului, a documentelor si a informatiilor prezentate de consiliul de
administratie asupra conturilor "ISCIR-CERT" - S.A., bilantului
contabil si contului de profit si pierdere, prezentand adunarii generale a
actionarilor un raport scris;
c) la lichidarea "ISCIR-CERT" - S.A. controleaza operatiunile de
lichidare;
d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul lor de vedere la
propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si
a obiectului de activitate ale "ISCIR-CERT" - S.A.
(6) Cenzorii sunt obligati, de asemenea:
a) sa faca, in fiecare luna si inopinat, inspectii ale casei si sa verifice
existenta titlurilor sau a valorilor care sunt proprietatea
"ISCIR-CERT" - S.A. ori care au fost primite in gaj, cautiune sau
depozit;
b) sa ia parte la adunarile generale ordinare si extraordinare ale
actionarilor, inserand in ordinea de zi propunerile pe care le considera
necesare;
c) sa constate depunerea garantiei din partea administratorilor;
d) sa vegheze ca dispozitiile legii si ale prezentului statut sa fie
indeplinite de administratori si de lichidatori.
(7) Cenzorii se intrunesc la sediul "ISCIR-CERT" - S.A. si iau
decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu
divergente se inainteaza adunarii generale a actionarilor.
(8) Cenzorii pot convoca adunarea generala extraordinara a actionarilor,
daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie, in cazul in
care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani
consecutivi, cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea
"ISCIR-CERT" - S.A., sau ori de cate ori considera necesar pentru
alte situatii privind incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
(9) Atributiile, drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu
dispozitiile legale in materie.
(10) Cenzorii si cenzorii supleanti sunt numiti de adunarea generala a
actionarilor pe o perioada de maximum 3 ani si pot fi realesi.
(11) Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele prevazute la art.
161 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicata, si in reglementarile legale
in vigoare.
(12) Cenzorii sunt obligati sa depuna inainte de inceperea activitatii o
garantie egala cu o treime din garantia stabilita pentru membrii consiliului de
administratie.
(13) In caz de deces, imposibilitate fizica sau legala, incetare ori
renuntare la mandat a unui cenzor, cenzorul supleant cel mai in varsta il
inlocuieste.
(14) Daca in acest mod numarul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii
ramasi numesc alta persoana in locul vacant, pana la cea mai apropiata adunare
generala a actionarilor.
(15) In cazul in care nu mai ramane in functie nici un cenzor, consiliul de
administratie va convoca de urgenta adunarea generala a actionarilor, care va
proceda la numirea altor cenzori.
(16) Cenzorii vor trece intr-un registru special deliberarile, precum si
constatarile facute in exercitiul mandatului lor.
(17) Revocarea cenzorilor se va putea face numai de adunarea generala a
actionarilor.
CAP. 7
Activitatea
Art. 22
Finantarea activitatii proprii
Pentru indeplinirea obiectului de activitate si in conformitate cu
atributiile stabilite, "ISCIR-CERT" - S.A. utilizeaza sursele de
finantare constituite conform legii, credite bancare si alte surse financiare.
Art. 23
Exercitiul financiar
Exercitiul financiar incepe la data de 1 ianuarie si se incheie la data de
31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data
inmatricularii "ISCIR-CERT" - S.A. la oficiul registrului comertului.
Art. 24
Personalul
(1) Personalul de conducere si de executie din cadrul
"ISCIR-CERT" - S.A. este numit, angajat si concediat de directorul
general.
(2) Angajarea si concedierea personalului din sucursalele
"ISCIR-CERT" - S.A. se fac de catre conducatorul sucursalei in limita
delegarii de competenta care i-a fost acordata.
(3) Plata salariilor si a impozitelor aferente, a cotelor de asigurari
sociale, precum si a altor obligatii fata de bugetul de stat se va face
potrivit legii.
(4) Drepturile si obligatiile personalului "ISCIR-CERT" - S.A. se
stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, contractul colectiv
de munca si prin reglementari proprii.
(5) Drepturile de salarizare si celelalte drepturi ale personalului angajat
se stabilesc prin contractul colectiv de munca pentru personalul de executie si
de consiliul de administratie pentru personalul numit de acesta.
Art. 25
Amortizarea mijloacelor fixe
Amortizarea activelor corporale si necorporale din patrimoniul
"ISCIR-CERT" - S.A. se stabileste de catre consiliul de
administratie, in conformitate cu prevederile legale.
Art. 26
Evidenta contabila si bilantul contabil
(1) "ISCIR-CERT" - S.A. va tine evidenta contabila in lei, va
intocmi anual situatia financiara si contul de profit si pierdere, potrivit
normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
(2) Situatia financiara si contul de profit si pierdere vor fi publicate in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, conform prevederilor legale.
Art. 27
Calculul si repartizarea profitului
(1) Profitul "ISCIR-CERT" - S.A. se stabileste pe baza situatiei
financiare aprobate de adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se
stabileste in conditiile legii.
(2) Profitul "ISCIR-CERT" - S.A. ramas dupa plata impozitului pe
profit se va repartiza conform hotararii adunarii generale a actionarilor si
dispozitiilor legale in vigoare.
(3) "ISCIR-CERT" - S.A. isi constituie un fond de rezerva si alte
fonduri, in conditiile legii.
(4) Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de catre
"ISCIR-CERT" - S.A., in conditiile legii, dupa aprobarea situatiei
financiare de catre adunarea generala a actionarilor.
(5) In cazul inregistrarii de pierderi adunarea generala a actionarilor va
analiza cauzele si va hotari in consecinta, potrivit legii.
Art. 28
Registrele
"ISCIR-CERT" - S.A. va tine, prin grija membrilor consiliului de
administratie si, respectiv, a cenzorilor, toate registrele prevazute de lege.
CAP. 8
Asocierea, modificarea formei juridice, dizolvarea si lichidarea, litigii
Art. 29
Asocierea
(1) "ISCIR-CERT" - S.A. poate constitui, singur sau impreuna cu
alte persoane juridice ori fizice, romane sau straine, alte societati
comerciale ori alte persoane juridice, in conditiile prevazute de lege si de
prezentul statut.
(2) "ISCIR-CERT" - S.A. poate incheia contracte de asociere cu
alte persoane juridice sau fizice, fara constituirea de noi persoane juridice,
daca asocierea este destinata realizarii scopului si obiectului sau de
activitate.
(3) Conditiile de participare a "ISCIR-CERT" - S.A. la
constituirea de noi persoane juridice sau in contracte de asociere se vor
stabili prin actele constitutive ori prin contractul de asociere, care vor fi
aprobate de adunarea generala a actionarilor.
Art. 30
Modificarea formei juridice
(1) Schimbarea formei juridice a "ISCIR-CERT" - S.A. se va putea
face numai in temeiul hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor
si cu indeplinirea tuturor formalitatilor prevazute de lege.
(2) In perioada in care Ministerul Economiei si Comertului este actionar
unic, transformarea formei juridice a "ISCIR-CERT" - S.A. se va putea
face numai cu aprobarea adunarii generale a actionarilor.
Art. 31
Dizolvarea
(1) Dizolvarea "ISCIR-CERT" - S.A. va avea loc in urmatoarele
situatii:
a) imposibilitatea realizarii obiectului sau de activitate;
b) declararea nulitatii;
c) hotararea adunarii generale a actionarilor;
d) pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat
fondul de rezerva pentru motive ce nu atrag raspunderi de orice natura, daca
adunarea generala a actionarilor nu decide reconstituirea capitalului social
sau reducerea lui la suma ramasa;
e) deschiderea procedurii falimentului;
f) cand numarul actionarilor scade sub minimul legal;
g) alte cauze prevazute de lege sau de prezentul statut.
(2) Hotararea de dizolvare a "ISCIR-CERT" - S.A. trebuie sa fie
inscrisa la oficiul registrului comertului si publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea a IV-a.
Art. 32
Lichidarea
(1) Dizolvarea "ISCIR-CERT" - S.A. are ca efect deschiderea
procedurii de lichidare.
(2) Lichidarea "ISCIR-CERT" - S.A. si distributia produsului net
al lichidarii patrimoniului se fac in conditiile legii si cu respectarea
procedurii prevazute de lege.
Art. 33
Litigiile
(1) Litigiile de orice fel aparute intre "ISCIR-CERT" - S.A. si
persoane fizice sau juridice, romane ori straine, sunt de competenta
instantelor judecatoresti de drept comun.
(2) Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre
"ISCIR-CERT" - S.A. si persoanele juridice romane ori straine pot fi
solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.
CAP. 9
Art. 34
Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale
referitoare la societatile comerciale cu capital de stat, cu cele ale Legii nr.
31/1990, republicata, cu cele ale Codului comercial si ale celorlalte
reglementari legale in vigoare.
ANEXA 2
(Anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 1.340/2001)
INSTALATII SI ECHIPAMENTE SUB PRESIUNE SI INSTALATII DE RIDICAT
A. Echipamente sub presiune si instalatii de ridicat clasice, supuse
regimului de verificare tehnica:
1. Cazane de abur, de apa calda sau fierbinte si similare
2. Recipiente care lucreaza sub presiune
3. Conducte pentru fluide sub presiune
4. Macarale, mecanisme de ridicat, ascensoare, instalatii de transport pe
cablu, instalatii de ridicat pe plan inclinat
5. Aparate de incalzit, in uz neindustrial, alimentate cu combustibil
solid, lichid sau gazos
6. Arzatoare pentru combustibil solid, lichid sau gazos
7. Dispozitivele de siguranta pentru instalatiile si aparatele prevazute la
pct. 1 - 6 inclusiv
8. Aparatura si instalatii de automatizare aferente echipamentelor si
instalatiilor prevazute la pct. 1 - 7 inclusiv.
B. Instalatii sub presiune, instalatii de ridicat si componente din cadrul
obiectivelor si instalatiilor nucleare, supuse regimului de verificare tehnica:
1. Generatoare de abur, apa calda sau fierbinte, inclusiv corpul
reactorului
2. Recipiente care lucreaza sub presiune
3. Conducte de abur si apa, precum si pentru alte lichide, vapori si gaze
tehnice uscate sau umede
4. Pompe
5. Armaturi
6. Suporturile elementelor sub presiune
7. Macarale, poduri rulante si mecanisme de ridicat
8. Ascensoare
9. Dispozitivele de siguranta pentru instalatiile prevazute la pct. 1, 2,
3, 7 si 8.
ANEXA 3
(Anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 1.340/2001)
INSPECTII TERITORIALE ALE ISCIR
____________________________________________________
Nr. Denumirea inspectiei Raza de activitate
crt. teritoriale
____________________________________________________
1. IT ISCIR Bacau - Judetul Bacau
- Judetul Neamt
2. IT ISCIR Brasov - Judetul Brasov
- Judetul Covasna
3. IT ISCIR Bucuresti - Municipiul Bucuresti
- Judetul Ilfov
- Judetul Giurgiu
- Judetul Ialomita
- Judetul Teleorman
- Judetul Calarasi
4. IT ISCIR Cluj-Napoca - Judetul Cluj
- Judetul Maramures
- Judetul Bistrita
- Judetul Salaj
5. IT ISCIR Constanta - Judetul Constanta
- Judetul Tulcea
6. IT ISCIR Craiova - Judetul Dolj
- Judetul Gorj
- Judetul Mehedinti
- Judetul Olt
7. IT ISCIR Galati - Judetul Galati
- Judetul Braila
- Judetul Vrancea
8. IT ISCIR Iasi - Judetul Iasi
- Judetul Vaslui
9. IT ISCIR Oradea - Judetul Bihor
- Judetul Satu Mare
10. IT ISCIR Pitesti - Judetul Arges
- Judetul Valcea
11. IT ISCIR Ploiesti - Judetul Prahova
- Judetul Buzau
- Judetul Dambovita
12. IT ISCIR Sibiu - Judetul Sibiu
- Judetul Alba
- Judetul Hunedoara
13. IT ISCIR Suceava - Judetul Suceava
- Judetul Botosani
14. IT ISCIR Targu Mures - Judetul Mures
- Judetul Harghita
15. IT ISCIR Timisoara - Judetul Timis
- Judetul Arad
- Judetul Caras-Severin
____________________________________________________
NOTA:
In cadrul inspectiilor teritoriale pot functiona reprezentanti in teritoriu
ai ISCIR-SP.
ANEXA 4
(Anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 1.340/2001)
Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si
Instalatiilor de Ridicat - ISCIR
_______________________
| INSPECTOR DE STAT SEF |
|_______________________|
_________________________ | ___________________
| Audit intern |________| | Inspector de stat
|
|_________________________| |________| sef adjunct
|
|
|___________________|
_________________________ | ___________________
| Structura de securitate |________| | Inspector de stat
|
|_________________________| |________| sef adjunct
|
| |
|___________________|
| | ___________________
| | | Inspector de stat
|
____________|____________ |________| sef adjunct
|
| Protectia muncii | |
|___________________|
|_________________________| |
_________________________________________________|
| ___________________ |
| | Director economic |_____________| ___________________
| |___________________| |________| Oficiul juridic
|
| _________________|_____ ___|___________ |
|___________________|
| | Contractare achizitii,| | Financiar- | | ___________________
| | administrativ | | contabilitate | |________| Resurse umane
|
| |_______________________| |_______________| |
|___________________|
| | ___________________ | | ___________________
| |__| Contractare | | |________| Asigurarea
|
| | | achizitii | | _______________ | calitatii
|
| | |___________________| |__| Contabilitate |
|___________________|
| | ___________________ | | facturare |
| |__| Administrativ | | |_______________|
| | |___________________| | _______________
| | ___________________ |__| Financiar |
| |__| Editare, tiparire | |_______________|
| | si publicarea |
| | materialelor |
| |___________________|
|__________________________________________________________
____________|______________ |
| ISCIR-INSPECT | _______|_______
| Inspectori-sefi | | ISCIR-SP |
|___________________________| | Inspector-sef |
____________|_________ | |_______________|
| Departamentul | | |
| prescriptii tehnice | | _______|_______
|______________________| | | Departamentul |
____________|_________ | | supravegherea |
| Departamentul | | | pietei |
| supraveghere tehnica | | |_______________|
| si verificare |__| |
| in functionare | __________|___________
|______________________| | Supravegherea pietei |
____________|_________ | Reprezentanti |
| Inspectii teritoriale| | in teritoriu |
| 1 15 | |______________________|
|______________________|