Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 182 din  9 martie 2005

privind unele masuri pentru reorganizarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat si infiintarea Societatii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A.

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 254 din 28 martie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 11 lit. m) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    (1) Se infiinteaza Societatea Comerciala "ISCIR-CERT" - S.A. prin reorganizarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat, prin divizarea partiala a unei parti din patrimoniul acesteia din urma.
    (2) Societatea comerciala prevazuta la alin. (1) este persoana juridica romana, care se organizeaza ca societate comerciala pe actiuni, sub autoritatea Ministerului Economiei si Comertului, actionar unic in numele statului, si functioneaza potrivit legii si statutului prevazut in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezenta hotarare.
    (3) Sediul Societatii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A. este in municipiul Bucuresti, str. Sfantul Elefterie nr. 47 - 49, sectorul 5.
    Art. 2
    Societatea Comerciala "ISCIR-CERT" - S.A. are ca obiect principal de activitate evaluarea conformitatii si certificarea produselor, a sistemelor de management si a personalului.
    Art. 3
    (1) Capitalul social al Societatii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A. este de 19.390.900 mii lei si se constituie prin preluarea unei parti din capitalul social al Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat, in baza situatiei financiare anuale intocmite la data de 31 decembrie 2004.
    (2) Capitalul social al Societatii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A. este detinut in intregime de statul roman in calitate de actionar unic, reprezentat de Ministerul Economiei si Comertului.
    Art. 4
    (1) Societatea Comerciala "ISCIR-CERT" - S.A. va prelua toate drepturile si isi va asuma toate obligatiile corespunzatoare patrimoniului preluat de la Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat si se subroga in toate drepturile si obligatiile ce decurg din raporturile juridice ale societatii in raport cu tertii, pentru domeniul sau de activitate.
    (2) Predarea-preluarea activului si pasivului aferente capitalului social varsat se face pe baza de protocol de predare-primire incheiat in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 5
    Personalul din cadrul Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat, necesar desfasurarii obiectului de activitate al societatii infiintate conform prevederilor art. 1 alin. (1), se considera transferat la Societatea Comerciala "ISCIR-CERT" - S.A.
    Art. 6
    (1) Societatea Comerciala "ISCIR-CERT" - S.A. este condusa de adunarea generala a actionarilor, constituita din reprezentantii actionarului, si este administrata de consiliul de administratie.
    (2) Adunarea generala a actionarilor a Societatii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A. este formata din 3 membri, care sunt numiti si revocati prin ordin al ministrului economiei si comertului.
    (3) Consiliul de administratie al Societatii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A. este format din 3 membri, dintre care unul este directorul general al societatii comerciale, numit si revocat de adunarea generala a actionarilor societatii comerciale, in baza mandatului emis de ministrul economiei si comertului.
    (4) Atributiile adunarii generale a actionarilor si ale consiliului de administratie ale societatii comerciale nou-infiintate conform art. 1 alin. (1) sunt prevazute in statutul propriu.
    Art. 7
    Finantarea activitatii Societatii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A. se asigura integral din venituri proprii, potrivit legii.
    Art. 8
    Hotararea Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea si functionarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 37 din 21 ianuarie 2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    (1) Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat, denumita in continuare ISCIR, este organ de specialitate cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Economiei si Comertului, avand ca activitate principala asigurarea in numele statului a protectiei utilizatorilor si siguranta in functionare pentru instalatiile si echipamentele sub presiune, precum si pentru instalatiile de ridicat, denumite in continuare instalatii si echipamente, prevazute in anexa nr. 1.
    (2) Sediul ISCIR este in municipiul Bucuresti, str. Sfantul Elefterie nr. 47 - 49, sectorul 5.
    (3) Capitalul social al ISCIR la data de 31 decembrie 2004 este de 409.524.277 mii lei."
    2. La articolul 2, literele a), b) si c) vor avea urmatorul cuprins:
    "a) asigura in numele statului controlul respectarii prevederilor legale din domeniul sau de activitate, prin supraveghere tehnica, control si verificari in functionare, precum si prin supravegherea pietei atunci cand este nominalizat pentru aceasta activitate in reglementarile tehnice, pentru instalatiile si echipamentele prevazute in anexa nr. 1;
    b) elaboreaza prescriptii tehnice pentru domeniul sau de activitate, cu respectarea prevederilor legislatiei armonizate din domeniul reglementat;
    c) evalueaza instalatiile si echipamentele in conformitate cu prevederile prescriptiilor tehnice aplicabile, cu exceptia acelor instalatii si echipamente ce fac obiectul legislatiei armonizate din domeniul reglementat;".
    3. La alineatul (1) al articolului 3, literele b) - e), h), k), m), o) si r) vor avea urmatorul cuprins:
    "b) elaboreaza, actualizeaza si publica prescriptii tehnice privind proiectarea, omologarea, construirea, montarea, punerea in functiune, repararea, intretinerea, exploatarea, transportul, depozitarea, manipularea si verificarea instalatiilor si echipamentelor, precum si a aparatelor, componentelor, dispozitivelor de siguranta, materialelor si mijloacelor de control aferente acestora, cu respectarea legislatiei armonizate in vigoare;
    c) autorizeaza, in conformitate cu prevederile prescriptiilor tehnice, capabilitatea agentilor economici care proiecteaza, construiesc sau monteaza instalatii si echipamente din domeniul sau de activitate, cu exceptia celor ce fac obiectul legislatiei armonizate din domeniul reglementat;
    d) autorizeaza, in conformitate cu prevederile prescriptiilor tehnice, capabilitatea agentilor economici care repara, controleaza prin mijloace distructive si nedistructive, intretin sau verifica instalatiile si echipamentele, precum si aparatele, componentele sau dispozitivele de siguranta aferente acestora, din domeniul sau de activitate, aflate in functiune;
    e) autorizeaza laboratoarele si standurile unde se executa incercari in vederea omologarii instalatiilor si echipamentelor, precum si a aparatelor, inclusiv a dispozitivelor de siguranta aferente acestora, in conformitate cu prescriptiile tehnice;
    ..........................................................................
    h) omologheaza instalatiile si echipamentele, aparatele, componentele, materialele, dispozitivele de siguranta si mijloacele de control aferente acestora, precum si procedurile de sudura, in conformitate cu cerintele prescriptiilor tehnice;
    ..........................................................................
    k) realizeaza supravegherea tehnica pentru activitatile, personalul, instalatiile si echipamentele, precum si pentru aparatele, dispozitivele de siguranta, materialele si mijloacele de control aferente acestora, pe care le-a autorizat, si decide, dupa caz, mentinerea sau retragerea autorizarilor acordate;
    ..........................................................................
    m) cerceteaza avariile si accidentele la instalatiile si echipamentele supuse controlului ISCIR, evalueaza si expertizeaza cauzele, modul in care s-au produs si efectele rezultate si dispune masurile ce se impun privind siguranta in functionare a acestora, dupa caz;
    ..........................................................................
    o) organizeaza cursuri de instruire privind modul de implementare a reglementarilor din domeniul sau de activitate, deruleaza programe si campanii de informare, in scopul cresterii sigurantei in functionare a instalatiilor si echipamentelor, precum si a aparatelor, componentelor, dispozitivelor de siguranta, materialelor si a mijloacelor de control aferente acestora;
    ..........................................................................
    r) editeaza si publica materiale specifice domeniului, in scopul realizarii sigurantei in functionare si al prevenirii accidentelor si avariilor;".
    4. La alineatul (1) al articolului 3, dupa litera b) se introduce o noua litera, litera b^1), cu urmatorul cuprins:
    "b^1) elaboreaza prescriptii tehnice privind examinarea si autorizarea sudorilor, a personalului care executa examinari nedistructive si a personalului de exploatare pentru activitatile ce fac obiectul prescriptiilor tehnice prevazute la lit. b);".
    5. La alineatul (1) al articolului 3, dupa litera k) se introduce o noua litera, litera k^1), cu urmatorul cuprins:
    "k^1) autorizeaza persoane juridice referitor la activitatile de instruire si formare profesionala pentru sudori, pentru personalul care executa examinari nedistructive, precum si pentru personalul de exploatare - fochisti, laboranti chimia apei, macaragii, liftieri si alte categorii de personal stabilite prin prescriptiile tehnice;".
    6. Dupa alineatul (2) al articolului 3 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
    "(3) Prescriptiile tehnice prevazute la alin. (1) lit. b) si b^1), precum si lista prevazuta la alin. (1) lit. q) se aproba prin ordin al ministrului economiei si comertului si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."
    7. Alineatul (2) al articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) In cadrul ISCIR se organizeaza doua unitati cu activitati distincte, dupa cum urmeaza:
    a) ISCIR-INSPECT care cuprinde Departamentul supraveghere tehnica si verificare in functionare si Departamentul prescriptii tehnice si care are in subordine inspectii teritoriale;
    b) ISCIR-SP care cuprinde Departamentul supravegherea pietei si care poate avea in subordine reprezentanti in teritoriu."
    8. Alineatul (4) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Inspectorul de stat sef numeste si revoca prin ordin inspectorii de stat sefi adjuncti, directorii, inspectorii sefi de departamente si inspectorii sefi ai inspectiilor teritoriale."
    9. Alineatul (6) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "(6) In cadrul structurii ISCIR, prin ordin al inspectorului de stat sef se pot organiza servicii, birouri, laboratoare, compartimente si subunitati necesare realizarii obiectului sau de activitate."
    10. Alineatele (2) si (3) ale articolului 7 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) ISCIR are dreptul de a solicita informatii si documente de la persoane fizice sau juridice care proiecteaza, construiesc, monteaza, repara, intretin, detin, exploateaza si comercializeaza instalatii si echipamente, precum si aparate, componente, dispozitive de siguranta, materiale si mijloace de control aferente acestora, cu respectarea legislatiei armonizate din domeniul reglementat.
    (3) ISCIR are dreptul de acces la agentii economici si institutiile publice care detin sau construiesc, dupa caz, instalatii si echipamente din domeniul sau de activitate, precum si in locurile in care acestea sunt utilizate."
    11. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    ISCIR are obligatia de a inainta catre Ministerul Economiei si Comertului, la cerere, rapoarte si/sau informari privind activitatea proprie."
    12. Alineatul (1) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    (1) Finantarea activitatii ISCIR se asigura integral din venituri proprii, potrivit legii. Veniturile se realizeaza din tarife percepute pentru activitatea de supraveghere tehnica, verificare in functionare si control, precum si din orice alte activitati cu caracter specific, prestate de ISCIR cu respectarea art. 3 alin. (1) lit. q)."
    13. Alineatul (2) al articolului 9 se abroga.
    14. Alineatul (2) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Activitatea de supraveghere a pietei poate fi finantata din veniturile ISCIR si/sau ale autoritatii competente potrivit prevederilor Legii nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, cu modificarile si completarile ulterioare. Fondurile necesare pentru sustinerea acestei activitati se prevad special, la inceput de an, in bugetul de venituri si cheltuieli al ISCIR, ele urmand sa fie folosite separat si numai in acest scop."
    Art. 9
    Anexele nr. 1, 2 si 3 la Hotararea Guvernului nr. 1.340/2001 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 2, 3 si, respectiv, 4 la prezenta hotarare.
    Art. 10
    Pana la data de 31 decembrie 2005, Societatea Comerciala "ISCIR-CERT" - S.A. preia competentele dobandite de catre organismul de certificare a conformitatii produselor "ISCIR-CERT" din cadrul ISCIR prin ordinele ministrului economiei si comertului in vigoare. In acest interval, Societatea Comerciala "ISCIR-CERT" - S.A. va depune diligentele pentru indeplinirea conditiilor necesare aprobarii/desemnarii in conditiile legislatiei in vigoare.
    Art. 11
    Anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Comertului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 485 din 7 iulie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza cu o pozitie noua, pozitia 58^1, care va avea urmatorul cuprins:
    "58^1. Societatea Comerciala "ISCIR-CERT" - S.A."
    Art. 12
    Hotararea Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea si functionarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 37 din 21 ianuarie 2002, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, va fi republicata, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul economiei si comertului,
                       Codrut Ioan Seres

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

    ANEXA 1

                                 STATUTUL
               Societatii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A.

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea
    (1) Denumirea societatii comerciale este Societatea Comerciala "ISCIR-CERT" - S.A., denumita in continuare "ISCIR-CERT" - S.A.
    (2) In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile ori in alte inscrisuri emanand de la "ISCIR-CERT", denumirea societatii va fi precedata de cuvintele "societatea comerciala" sau de initialele "S.C." si va fi urmata de cuvintele "societate pe actiuni" sau de initialele "S.A.", de capitalul social, din care cel efectiv varsat potrivit ultimei situatii financiare anuale aprobate, de sediul social, de numarul de inmatriculare si de codul unic de inregistrare la oficiul registrului comertului.
    Art. 2
    Forma juridica
    "ISCIR-CERT" - S.A. este persoana juridica romana, avand forma juridica de societate comerciala pe actiuni, si isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    Art. 3
    Sediul
    (1) "ISCIR-CERT" - S.A. are sediul principal in Romania, municipiul Bucuresti, str. Sfantul Elefterie nr. 47 - 49, sectorul 5.
    (2) "ISCIR-CERT" - S.A. poate infiinta sedii secundare fara personalitate juridica, situate in localitati din tara sau din strainatate, care se vor organiza ca sucursale, reprezentante sau agentii, cu aprobarea adunarii generale a actionarilor.
    Art. 4
    Durata
    Durata "ISCIR-CERT" - S.A. este nelimitata, activitatea acesteia urmand sa se desfasoare de la data inmatricularii in registrul comertului.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate

    Art. 5
    Scopul
    "ISCIR-CERT" - S.A. are ca scop prestarea de servicii pentru certificarea conformitatii produselor, a sistemelor de management si a personalului.
    Art. 6
    Obiectul de activitate
    (1) Obiectul principal de activitate al "ISCIR-CERT" - S.A. consta in evaluarea conformitatii produselor, sistemelor de management si personalului prin efectuarea de testari si realizarea de analize tehnice (cod 7430).
    (2) Obiecte secundare de activitate sunt:
    1. activitati de arhitectura, inginerie si servicii de consultanta tehnica legate de acestea (cod 7420);
    2. consultanta in domeniul echipamentelor de calcul (hardware) (cod 7210);
    3. consultanta si furnizare de programe informatice (software) si editare de programe (cod 722, 7221, 7222);
    4. activitati legate de bazele de date (cod 7240);
    5. alte activitati legate de informatica (cod 7260);
    6. cercetare-dezvoltare in stiinte fizice si naturale, precum si in stiinte sociale si umaniste (cod 7310, 7320);
    7. activitati juridice, de contabilitate si revizie contabila, consultanta in domeniul fiscal; activitati de studii de piata si de sondaj; consultanta pentru afaceri si management (cod 741, 7411, 7412, 7413, 7414, 7415);
    8. activitati de instruire (cod 8042);
    9. activitati de editare publicatii si de lucrari tehnico-stiintifice specifice activitatilor din obiectul sau de activitate (cod 2222, 2223, 2225);
    10. participare la organizatii profesionale si patronale (cod 911).
    (3) Activitatile prevazute ca obiecte secundare pot fi realizate numai in situatia in care prin aceste activitati nu se aduce atingere impartialitatii "ISCIR-CERT" - S.A., necesare in cadrul procesului de evaluare a conformitatii.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 7
    Capitalul social
    (1) Capitalul social al "ISCIR-CERT" - S.A. este de 19.390.900 mii lei, varsat integral la data infiintarii, este impartit in 193.909 actiuni nominative, fiecare actiune avand o valoare nominala de 100.000 lei, si se constituie prin aportul in natura din cadrul Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat - ISCIR si spatiul in suprafata de 200,60 mp avand valoarea de 5.440.000,00 mii lei, inscris in Cartea Funciara Bucuresti sub nr. 3757, nr. cadastral 1887/2, pe baza situatiei financiare incheiate la data de 31 decembrie 2004, care va fi actualizata conform prevederilor legale.
    (2) Capitalul social este in intregime detinut de Ministerul Economiei si Comertului, in numele statului, pana la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre persoane fizice sau juridice, romane ori straine, in conditiile legii, si este varsat integral la data constituirii "ISCIR- CERT" - S.A. In capitalul social nu sunt incluse bunuri de natura celor prevazute la art. 136 alin. (3) din Constitutia Romaniei, republicata.
    (3) Ministerul Economiei si Comertului este actionar unic in numele statului la "ISCIR-CERT" - S.A. si exercita toate drepturile si isi asuma toate obligatiile ce decurg din aceasta calitate, in conditiile legii.
    Art. 8
    Majorarea sau reducerea capitalului social
    (1) Majorarea capitalului social se face in conditiile legii.
    (2) Adunarea generala extraordinara a actionarilor sau, in situatia prevazuta la art. 15 alin. (6), consiliul de administratie va putea decide majorarea capitalului social, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare la data majorarii lui.
    (3) Capitalul social va putea fi majorat prin:
    a) noi aporturi in numerar si/sau in natura;
    b) incorporarea rezervelor, potrivit legii, in care vor putea fi incluse diferentele favorabile rezultate din actualizarea valorii imobilizarilor societatii comerciale, cu exceptia rezervelor legale, precum si a beneficiilor sau a primelor de emisiune;
    c) conversia unor creante lichide si exigibile asupra "ISCIR-CERT" - S.A. cu actiuni ale acestuia;
    d) alte surse stabilite de adunarea generala a actionarilor ori de consiliul de administratie, dupa caz, potrivit legii.
    (4) Hotararea adunarii generale extraordinare a actionarilor pentru majorarea capitalului social se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, acordandu-se pentru exercitiul dreptului de preferinta un termen de cel putin o luna, cu incepere din ziua publicarii.
    (5) Reducerea capitalului social se face in conditiile legii.
    (6) Capitalul social poate fi redus prin:
    a) micsorarea numarului de actiuni;
    b) reducerea valorii nominale a actiunilor;
    c) dobandirea propriilor actiuni, urmata de anularea lor;
    d) alte procedee prevazute de lege.
    (7) In cazul in care administratorii constata pierderea a jumatate din capitalul social, acestia sunt obligati sa convoace de indata adunarea generala extraordinara a actionarilor pentru a hotari fie reconstituirea capitalului social, fie reducerea lui la valoarea ramasa, fie dizolvarea "ISCIR-CERT" - S.A.
    (8) Reducerea capitalului social se va putea face numai dupa doua luni de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, a hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor ori, in situatia prevazuta la art. 15 alin. (6), a consiliului de administratie, potrivit prevederilor legale.
    Art. 9
    Actiunile
    (1) Drepturile si obligatiile aferente actiunilor aflate in proprietatea Ministerului Economiei si Comertului sunt exercitate de catre acesta.
    (2) Actiunile nominative ale "ISCIR-CERT" - S.A. vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
    (3) Conversia si instrainarea actiunilor se vor putea realiza in conditiile stabilite de adunarea generala a actionarilor, cu respectarea prevederilor legale. In conditiile legii, prin decizie a adunarii generale a actionarilor, vor putea fi emise actiuni preferentiale, cu dividend prioritar, fara drept de vot.
    (4) Evidenta actiunilor se va tine intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie, registru care se pastreaza la sediul "ISCIR-CERT" - S.A. sub ingrijirea secretarului consiliului de administratie.
    (5) Modificarile care se opereaza in registru vor respecta prevederile legislatiei in vigoare.
    (6) Actiunile emise de "ISCIR-CERT" - S.A. pot fi grevate de un drept de uzufruct sau pot fi gajate, in conditiile legii.
    (7) Persoanele fizice sau juridice, romane ori straine, vor putea detine actiuni ale "ISCIR-CERT" - S.A., potrivit reglementarilor in vigoare.
    Art. 10
    Obligatiuni
    "ISCIR-CERT" - S.A. este autorizata sa emita obligatiuni in conditiile legii.
    Art. 11
    Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
    (1) Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari, potrivit legii, le confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, respectiv alte drepturi prevazute in statut.
    (2) Detinerea actiunii certifica adeziunea de drept la statut.
    (3) Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    (4) In cazul in care o actiune nominativa devine proprietatea mai multor persoane, nu se va inscrie transmiterea decat in conditiile in care acestea desemneaza un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultand din actiuni.
    (5) Obligatiile "ISCIR-CERT" - S.A. sunt garantate cu capitalul social al acestuia, iar actionarii raspund in limita actiunilor pe care le detin.
    (6) Patrimoniul "ISCIR-CERT" - S.A. nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligatii personale ale actionarilor.
    Art. 12
    Cesiunea actiunilor
    (1) Actiunile sunt indivizibile cu privire la "ISCIR-CERT" - S.A., care nu recunoaste decat un singur proprietar pentru fiecare actiune.
    (2) Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau catre terti se efectueaza in conditiile si cu procedura prevazuta de lege.
    (3) Transmiterea dreptului de proprietate asupra actiunilor nominative emise de "ISCIR-CERT" - S.A. se realizeaza prin declaratia facuta in registrul actionarilor, subscrisa de cedent si de cesionar sau de mandatarii lor. De asemenea, transmiterea se mai poate realiza si prin act autentic, cu efectuarea mentiunilor corespunzatoare in registrul actionarilor.
    Art. 13
    Pierderea actiunilor
    (1) In cazul pierderii unor actiuni proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa, in cel putin doua ziare de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul principal al "ISCIR-CERT" - S.A. Actiunile pierdute se anuleaza.
    (2) Anularea lor se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a. Dupa 6 luni actionarul va putea obtine un duplicat al actiunilor pierdute.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 14
    Reprezentarea
    (1) In perioada in care statul este actionar unic la "ISCIR-CERT" - S.A., interesele acestuia in adunarea generala a actionarilor vor fi reprezentate de Ministerul Economiei si Comertului.
    (2) Reprezentantii in adunarea generala a actionarilor, in numar de 3, sunt numiti si sunt revocati prin ordin al ministrului economiei si comertului.
    Art. 15
    Atributiile adunarii generale a actionarilor
    (1) Adunarea generala a actionarilor a "ISCIR-CERT" - S.A. este organul de conducere al acesteia, care decide asupra activitatii si asupra politicii sale economice si de afaceri.
    (2) Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare.
    (3) Adunarea generala ordinara a actionarilor are urmatoarele atributii principale:
    a) aproba strategia globala de dezvoltare, modernizare, restructurare economico-financiara a "ISCIR-CERT" - S.A.;
    b) alege si revoca administratorii si cenzorii, conform prevederilor legale;
    c) se pronunta asupra gestiunii administratorilor;
    d) stabileste nivelul remuneratiei lunare cuvenite membrilor consiliului de administratie, precum si cenzorilor;
    e) stabileste bugetul de venituri si cheltuieli si, dupa caz, programul de activitate pe exercitiul financiar urmator;
    f) numeste directorul general al "ISCIR-CERT" - S.A si stabileste nivelul remuneratiei acestuia, precum si premierea acestuia;
    g) aproba sau modifica bilantul contabil si contul de profit si pierdere dupa analizarea rapoartelor consiliului de administratie si cenzorilor;
    h) aproba repartizarea profitului conform legii;
    i) hotaraste cu privire la folosirea dividendelor aferente actiunilor gestionate, pentru restructurare si dezvoltare;
    j) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe; stabileste competentele si nivelul de contractare a imprumuturilor bancare de pe piata interna si externa, a creditelor comerciale si a garantiilor, inclusiv prin gajarea actiunilor, potrivit legii;
    k) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele referitoare la profit si dividende, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, relatiile cu clientii;
    l) se pronunta asupra gestiunii administratorilor si asupra modului de recuperare a prejudiciilor produse "ISCIR-CERT" - S.A. de catre acestia;
    m) hotaraste cu privire la ipotecarea, gajarea sau inchirierea unor active ale "ISCIR-CERT" - S.A.;
    n) aproba regulamentul de organizare si functionare a consiliului de administratie;
    o) aproba delegarile de competenta pentru consiliul de administratie;
    p) reglementeaza dreptul de preemtiune al actionarilor si al salariatilor "ISCIR-CERT" - S.A. cu privire la cesiunea actiunilor si aproba limitele si conditiile pentru cesionarea catre salariatii sai a unui numar de actiuni proprii;
    q) indeplineste orice alte atributii stabilite de lege in sarcina sa.
    (4) Pentru atributiile mentionate la alin. (3) lit. b), c), e), g), h), i), j), k), m), n) si o) adunarea generala a actionarilor nu va putea lua hotarari decat in urma obtinerii de catre fiecare reprezentant a unui mandat special prealabil de la organul care l-a numit.
    (5) Adunarea generala extraordinara a actionarilor se intruneste pentru a hotari urmatoarele:
    a) schimbarea formei juridice;
    b) mutarea sediului;
    c) schimbarea obiectului principal de activitate;
    d) majorarea capitalului social, precum si reducerea sau reintregirea lui prin emisiune de noi actiuni, in conditiile legii;
    e) fuziunea cu alte societati comerciale sau divizarea;
    f) dizolvarea anticipata;
    g) emisiunea de obligatiuni;
    h) modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si cesiunea actiunilor;
    i) orice alta modificare a actului constitutiv sau orice alta hotarare pentru care este ceruta aprobarea adunarii generale extraordinare a actionarilor;
    j) aprobarea conversiei actiunilor nominative emise in forma dematerializata, in actiuni nominative, emise in forma materializata si invers;
    k) aprobarea conversiei actiunilor preferentiale si nominative dintr-o categorie in alta, in conditiile legii;
    l) aprobarea incheierii actelor juridice, incuviintate de catre consiliul de administratie, prin care dobandeste, instraineaza sau constituie garantie, bunuri aflate in patrimoniul "ISCIR-CERT" - S.A. a caror valoare depaseste 50% din valoarea contabila a activului acesteia la data incheierii actului juridic respectiv;
    m) infiintarea sau desfiintarea sucursalelor, reprezentantelor ori agentiilor, fuziunea, divizarea si participarea la constituirea de noi persoane juridice din tara sau din strainatate, daca prin aceasta nu se aduce atingere independentei "ISCIR-CERT" - S.A., necesare in cadrul procesului de evaluare a conformitatii.
    (6) Pentru atributiile adunarii generale extraordinare a actionarilor fiecare reprezentant trebuie sa obtina un mandat special prealabil de la organul care l-a numit.
    Art. 16
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    (1) Adunarea generala a actionarilor se convoaca de catre presedintele consiliului de administratie sau de catre un membru al acestuia, pe baza imputernicirii date de presedinte.
    (2) Adunarile generale ordinare ale actionarilor au loc cel putin o data pe an, in cel mult 4 luni de la incheierea exercitiului financiar, pentru examinarea situatiei financiare anuale precedente si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului de venituri si cheltuieli pe anul in curs.
    (3) Adunarea generala a actionarilor va fi convocata ori de cate ori va fi nevoie, in conformitate cu prevederile legale in vigoare si cu dispozitiile prezentului statut, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
    (4) Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii generale a actionarilor, precum si ordinea de zi, cu mentionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor acesteia.
    (5) Cand pe ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea prezentului statut, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    (6) Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul "ISCIR-CERT" - S.A. sau in alt loc indicat in convocare.
    (7) Adunarea generala extraordinara a actionarilor va fi convocata ori de cate ori este cazul, la solicitarea actionarului unic sau la cererea consiliului de administratie.
    Art. 17
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    (1) Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale ordinare a actionarilor este necesara prezenta actionarilor care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social, iar hotararile sa fie luate de actionarii care detin majoritatea absoluta din capitalul social, reprezentati in adunare.
    (2) Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale extraordinare a actionarilor sunt necesare:
    a) la prima convocare, prezenta actionarilor reprezentand trei patrimi din capitalul social, iar hotararile sa fie luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social;
    b) la convocarile urmatoare, prezenta actionarilor reprezentand jumatate din capitalul social, iar hotararile sa fie luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin o treime din capitalul social.
    (3) In ziua si la ora mentionate in convocare, sedinta adunarii generale a actionarilor va fi deschisa de presedintele consiliului de administratie sau, in lipsa acestuia, de catre cel care ii tine locul.
    (4) Adunarea generala a actionarilor va alege dintre actionarii prezenti un secretar care va verifica lista cu prezenta actionarilor, indicand capitalul social pe care il reprezinta fiecare si indeplinirea tuturor formalitatilor cerute de lege si de prezentul statut pentru tinerea sedintei, si va incheia procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor.
    (5) Procesul-verbal va fi semnat de reprezentantii Ministerului Economiei si Comertului, desemnati sa reprezinte interesele "ISCIR-CERT" - S.A. in adunarea generala a actionarilor, si de secretarul care l-a intocmit.
    (6) Procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor se va scrie intr-un registru sigilat si parafat.
    (7) La fiecare proces-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare, listele cu prezenta actionarilor, precum si, dupa caz, mandatele speciale ale reprezentantilor mandatati de Ministerul Economiei si Comertului.
    (8) La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor in care se dezbat problemele referitoare la raporturile de munca cu personalul "ISCIR-CERT" - S.A. pot fi invitati si reprezentantii sindicatului si/sau reprezentantii salariatilor care nu sunt membri de sindicat, care nu vor avea drept de vot.
    Art. 18
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    (1) Hotararile adunarii generale a actionarilor se iau prin vot deschis.
    (2) Votul va fi nominal in cazul hotararilor a caror valabilitate este conditionata de existenta mandatelor speciale.
    (3) Hotararile se vor putea lua in conditiile si cu majoritatea prevazuta de lege pentru adunarile generale ordinare sau, dupa caz, pentru cele extraordinare.
    (4) La propunerea persoanei care prezideaza adunarea generala a actionarilor sau a unui grup de actionari prezenti ori reprezentati se va putea decide ca votul sa fie secret si in alte cazuri, cu exceptia situatiei in care este necesar votul nominal.
    (5) Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie, pentru revocarea lor si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.
    (6) Pentru a fi opozabile tertilor hotararile adunarii generale a actionarilor vor fi depuse in termen de 15 zile la oficiul registrului comertului pentru a fi mentionate in extras in registru si publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    (7) Hotararile adunarii generale a actionarilor nu vor putea fi executate inainte de ducerea la indeplinire a formalitatilor prevazute la alin. (6).
    (8) Hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor in conditiile legii si ale prezentului statut sunt obligatorii chiar si pentru actionarii care nu au luat parte la adunare sau care au votat impotriva.
    (9) Actionarii care nu sunt de acord cu hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor cu privire la schimbarea obiectului de activitate, mutarea sediului sau schimbarea formei juridice au dreptul de a se retrage din "ISCIR-CERT" - S.A. si de a recupera contravaloarea actiunilor pe care le poseda, conform prevederilor legale.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 19
    Organizare
    (1) "ISCIR-CERT" - S.A. este administrata de un consiliu de administratie compus din 3 membri, dintre care unul este directorul general al acestuia.
    (2) Membrii consiliului de administratie sunt numiti pe o perioada de cel mult 4 ani si pot fi revocati, dupa caz, prin hotarare a Adunarii generale a actionarilor a "ISCIR-CERT" - S.A.; ei sunt remunerati pentru aceasta calitate cu o indemnizatie lunara.
    (3) Membrii consiliului de administratie pot avea calitatea de actionar.
    (4) In situatia in care se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor propune un nou administrator in vederea ocuparii acestuia. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
    (5) Consiliul de administratie se intruneste lunar la sediul "ISCIR-CERT" - S.A. sau ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui ori la cererea unei treimi din numarul membrilor sai.
    (6) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza propriului regulament si a reglementarilor legale in vigoare.
    (7) Consiliul de administratie este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de catre un membru, in baza mandatului presedintelui.
    (8) Presedintele numeste un secretar fie dintre membrii consiliului de administratie, fie din afara acestuia.
    (9) Conducerea "ISCIR-CERT" - S.A. se asigura de catre un director general, care este si presedintele consiliului de administratie.
    (10) Pentru valabilitatea hotararilor este necesara prezenta a cel putin jumatate din numarul membrilor consiliului de administratie, iar acestea se iau cu majoritatea simpla a membrilor prezenti.
    (11) Dezbaterile consiliului de administratie au loc, conform ordinii de zi stabilite si comunicate de presedinte, cu cel putin 7 zile inainte de data tinerii sedintei. Dezbaterile se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie.
    (12) Procesul-verbal se semneaza de toti membrii consiliului de administratie si de secretar.
    (13) Pe baza procesului-verbal secretarul consiliului de administratie redacteaza hotararea acestuia, care se semneaza de presedinte.
    (14) Consiliul de administratie poate delega, prin regulamentul de organizare si functionare, o parte din atributiile sale directorului general al "ISCIR-CERT" - S.A. si poate recurge, de asemenea, la experti, pentru solutionarea anumitor probleme.
    (15) In relatiile cu tertii "ISCIR-CERT" - S.A. este reprezentata de directorul general, pe baza si in limitele imputernicirilor date de consiliul de administratie, care semneaza actele de angajare fata de acestia.
    (16) Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitie actionarilor, auditorului economico-financiar extern si cenzorilor, la cererea acestora, toate documentele "ISCIR-CERT" - S.A.
    (17) Membrii consiliului de administratie vor depune o garantie conform prevederilor legale.
    (18) Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de "ISCIR-CERT" - S.A. pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la prevederile legale, pentru abaterea de la statut ori pentru greseli in administrarea acestuia. In astfel de situatii ei vor putea fi revocati.
    (19) Sunt incompatibile cu calitatea de membru in consiliul de administratie persoanele prevazute in Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata.
    (20) Nu pot fi directori ai "ISCIR-CERT" - S.A. si ai sucursalelor acestuia persoanele care sunt incompatibile potrivit Legii nr. 31/1990, republicata.
    (21) La sedintele consiliului de administratie in care se dezbat problemele referitoare la raporturile de munca cu personalul "ISCIR-CERT" - S.A. pot fi invitati si reprezentantii sindicatului si/sau reprezentantii salariatilor care nu sunt membri de sindicat, dar care nu vor avea drept de vot.
    Art. 20
    Atributiile consiliului de administratie, ale directorului general si ale directorilor executivi
    A. Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) aproba structura organizatorica si regulamentul de organizare si functionare a "ISCIR-CERT" - S.A.;
    b) aproba nivelul garantiilor si modul de constituire a acestora pentru directorul general, directorii executivi ai "ISCIR-CERT" - S.A., directorii din cadrul sucursalelor si pentru persoanele care au calitatea de gestionar;
    c) incheie acte juridice prin care sa dobandeasca, sa instraineze, sa inchirieze, sa schimbe sau sa constituie in garantie bunuri aflate in patrimoniul "ISCIR-CERT" - S.A., cu aprobarea adunarii generale a actionarilor, atunci cand legea impune aceasta conditie;
    d) aproba delegarile de competenta pentru directorul general si pentru persoanele din conducere, in vederea executarii operatiunilor "ISCIR-CERT" - S.A.;
    e) aproba competentele pe domenii de activitate (economic, comercial, tehnic, administrativ, financiar, juridic etc.), in vederea realizarii obiectului de activitate al "ISCIR-CERT" - S.A.;
    f) aproba incheierea oricaror contracte pentru care nu a delegat competenta directorului general al "ISCIR-CERT" - S.A.;
    g) supune anual spre analiza si aprobare adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar, raportul cu privire la activitatea "ISCIR-CERT" - S.A., situatia financiara si contul de profit si pierdere pe anul precedent, precum si proiectul programului de activitate si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli ale "ISCIR-CERT" - S.A. pe anul in curs;
    h) convoaca adunarea generala extraordinara a actionarilor ori de cate ori este nevoie;
    i) aproba incheierea contractelor de import-export pana la limita a maximum 50% din valoarea contabila a activelor societatii comerciale la data incheierii actului juridic respectiv, cu aprobarea adunarii generale a actionarilor;
    j) stabileste drepturile, obligatiile si responsabilitatile personalului "ISCIR-CERT" - S.A., conform structurii organizatorice aprobate;
    k) stabileste competentele si nivelul de contractare a imprumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale pe termen scurt si mediu si aproba eliberarea garantiilor;
    l) aproba numarul de posturi si normativul de constituire a compartimentelor functionale;
    m) aproba programele de cercetare, dezvoltare, investitii;
    n) stabileste tactica si strategia de marketing;
    o) stabileste si aproba, in limita bugetului de venituri si cheltuieli aprobat de adunarea generala a actionarilor, modificari in structura acestuia, in limita competentelor pentru care a primit mandat;
    p) negociaza contractul colectiv de munca prin mandatarea directorului general si aproba statutul personalului;
    q) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor sau care sunt prevazute de legislatia in vigoare.
    B.1. Directorul general reprezinta "ISCIR-CERT" - S.A. in raporturile cu tertii.
    2. Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) aplica strategia si politicile "ISCIR-CERT" - S.A.;
    b) numeste, suspenda sau revoca directorii executivi, cu avizul consiliului de administratie;
    c) angajeaza, promoveaza si concediaza personalul salariat, in conditiile legii;
    d) numeste, suspenda sau revoca directorii executivi si directorii din cadrul sucursalelor;
    e) participa la negocierea contractului colectiv de munca, ale carui negociere si incheiere se desfasoara in conditiile legii, in limita mandatului dat de consiliul de administratie;
    f) negociaza in conditiile legii contractele individuale de munca;
    g) incheie acte juridice, in numele si pe seama "ISCIR-CERT" - S.A., in limitele imputernicirilor acordate de consiliul de administratie;
    h) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului "ISCIR-CERT" - S.A.;
    i) aproba operatiunile de incasari si plati potrivit competentelor legale si prezentului statut;
    j) aproba operatiunile de vanzare si cumparare de bunuri potrivit competentelor legale si prezentului statut;
    k) imputerniceste directorii executivi, directorii din cadrul sucursalelor si orice alta persoana sa exercite orice atributie din sfera sa de competenta;
    l) rezolva orice alta problema pe care consiliul de administratie a stabilit-o in sarcina sa.
    C.1. Directorii executivi si directorii din cadrul sucursalelor sunt numiti de directorul general si se afla in subordinea acestuia, sunt functionari ai "ISCIR-CERT" - S.A., executa operatiunile acestuia si sunt raspunzatori fata de acesta pentru indeplinirea indatoririlor lor, in aceleasi conditii ca si membrii consiliului de administratie.
    2. Atributiile directorilor executivi sunt stabilite prin regulamentul de organizare si functionare a "ISCIR-CERT" - S.A.

    CAP. 6
    Gestiunea

    Art. 21
    Cenzorii
    (1) Gestiunea "ISCIR-CERT" - S.A. este controlata de actionari si de 3 cenzori care sunt alesi de adunarea generala a actionarilor. Cel putin unul dintre cenzori trebuie sa fie expert contabil.
    (2) In perioada in care statul detine mai mult de 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va fi recomandat de Ministerul Finantelor Publice.
    (3) Adunarea generala a actionarilor alege, de asemenea, acelasi numar de cenzori supleanti, care ii vor inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii titulari.
    (4) Pentru a putea exercita dreptul de control, cenzorilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea "ISCIR-CERT" - S.A., situatia patrimoniului, profitului si a pierderilor.
    (5) Cenzorii au urmatoarele atributii principale:
    a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea mijloacelor fixe si a mijloacelor circulante, portofoliul de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie despre neregulile constatate;
    b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si a informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor "ISCIR-CERT" - S.A., bilantului contabil si contului de profit si pierdere, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport scris;
    c) la lichidarea "ISCIR-CERT" - S.A. controleaza operatiunile de lichidare;
    d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul lor de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si a obiectului de activitate ale "ISCIR-CERT" - S.A.
    (6) Cenzorii sunt obligati, de asemenea:
    a) sa faca, in fiecare luna si inopinat, inspectii ale casei si sa verifice existenta titlurilor sau a valorilor care sunt proprietatea "ISCIR-CERT" - S.A. ori care au fost primite in gaj, cautiune sau depozit;
    b) sa ia parte la adunarile generale ordinare si extraordinare ale actionarilor, inserand in ordinea de zi propunerile pe care le considera necesare;
    c) sa constate depunerea garantiei din partea administratorilor;
    d) sa vegheze ca dispozitiile legii si ale prezentului statut sa fie indeplinite de administratori si de lichidatori.
    (7) Cenzorii se intrunesc la sediul "ISCIR-CERT" - S.A. si iau decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale a actionarilor.
    (8) Cenzorii pot convoca adunarea generala extraordinara a actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie, in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi, cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea "ISCIR-CERT" - S.A., sau ori de cate ori considera necesar pentru alte situatii privind incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
    (9) Atributiile, drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale in materie.
    (10) Cenzorii si cenzorii supleanti sunt numiti de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de maximum 3 ani si pot fi realesi.
    (11) Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele prevazute la art. 161 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicata, si in reglementarile legale in vigoare.
    (12) Cenzorii sunt obligati sa depuna inainte de inceperea activitatii o garantie egala cu o treime din garantia stabilita pentru membrii consiliului de administratie.
    (13) In caz de deces, imposibilitate fizica sau legala, incetare ori renuntare la mandat a unui cenzor, cenzorul supleant cel mai in varsta il inlocuieste.
    (14) Daca in acest mod numarul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii ramasi numesc alta persoana in locul vacant, pana la cea mai apropiata adunare generala a actionarilor.
    (15) In cazul in care nu mai ramane in functie nici un cenzor, consiliul de administratie va convoca de urgenta adunarea generala a actionarilor, care va proceda la numirea altor cenzori.
    (16) Cenzorii vor trece intr-un registru special deliberarile, precum si constatarile facute in exercitiul mandatului lor.
    (17) Revocarea cenzorilor se va putea face numai de adunarea generala a actionarilor.

    CAP. 7
    Activitatea

    Art. 22
    Finantarea activitatii proprii
    Pentru indeplinirea obiectului de activitate si in conformitate cu atributiile stabilite, "ISCIR-CERT" - S.A. utilizeaza sursele de finantare constituite conform legii, credite bancare si alte surse financiare.
    Art. 23
    Exercitiul financiar
    Exercitiul financiar incepe la data de 1 ianuarie si se incheie la data de 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data inmatricularii "ISCIR-CERT" - S.A. la oficiul registrului comertului.
    Art. 24
    Personalul
    (1) Personalul de conducere si de executie din cadrul "ISCIR-CERT" - S.A. este numit, angajat si concediat de directorul general.
    (2) Angajarea si concedierea personalului din sucursalele "ISCIR-CERT" - S.A. se fac de catre conducatorul sucursalei in limita delegarii de competenta care i-a fost acordata.
    (3) Plata salariilor si a impozitelor aferente, a cotelor de asigurari sociale, precum si a altor obligatii fata de bugetul de stat se va face potrivit legii.
    (4) Drepturile si obligatiile personalului "ISCIR-CERT" - S.A. se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, contractul colectiv de munca si prin reglementari proprii.
    (5) Drepturile de salarizare si celelalte drepturi ale personalului angajat se stabilesc prin contractul colectiv de munca pentru personalul de executie si de consiliul de administratie pentru personalul numit de acesta.
    Art. 25
    Amortizarea mijloacelor fixe
    Amortizarea activelor corporale si necorporale din patrimoniul "ISCIR-CERT" - S.A. se stabileste de catre consiliul de administratie, in conformitate cu prevederile legale.
    Art. 26
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    (1) "ISCIR-CERT" - S.A. va tine evidenta contabila in lei, va intocmi anual situatia financiara si contul de profit si pierdere, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
    (2) Situatia financiara si contul de profit si pierdere vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, conform prevederilor legale.
    Art. 27
    Calculul si repartizarea profitului
    (1) Profitul "ISCIR-CERT" - S.A. se stabileste pe baza situatiei financiare aprobate de adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in conditiile legii.
    (2) Profitul "ISCIR-CERT" - S.A. ramas dupa plata impozitului pe profit se va repartiza conform hotararii adunarii generale a actionarilor si dispozitiilor legale in vigoare.
    (3) "ISCIR-CERT" - S.A. isi constituie un fond de rezerva si alte fonduri, in conditiile legii.
    (4) Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de catre "ISCIR-CERT" - S.A., in conditiile legii, dupa aprobarea situatiei financiare de catre adunarea generala a actionarilor.
    (5) In cazul inregistrarii de pierderi adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele si va hotari in consecinta, potrivit legii.
    Art. 28
    Registrele
    "ISCIR-CERT" - S.A. va tine, prin grija membrilor consiliului de administratie si, respectiv, a cenzorilor, toate registrele prevazute de lege.

    CAP. 8
    Asocierea, modificarea formei juridice, dizolvarea si lichidarea, litigii

    Art. 29
    Asocierea
    (1) "ISCIR-CERT" - S.A. poate constitui, singur sau impreuna cu alte persoane juridice ori fizice, romane sau straine, alte societati comerciale ori alte persoane juridice, in conditiile prevazute de lege si de prezentul statut.
    (2) "ISCIR-CERT" - S.A. poate incheia contracte de asociere cu alte persoane juridice sau fizice, fara constituirea de noi persoane juridice, daca asocierea este destinata realizarii scopului si obiectului sau de activitate.
    (3) Conditiile de participare a "ISCIR-CERT" - S.A. la constituirea de noi persoane juridice sau in contracte de asociere se vor stabili prin actele constitutive ori prin contractul de asociere, care vor fi aprobate de adunarea generala a actionarilor.
    Art. 30
    Modificarea formei juridice
    (1) Schimbarea formei juridice a "ISCIR-CERT" - S.A. se va putea face numai in temeiul hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor si cu indeplinirea tuturor formalitatilor prevazute de lege.
    (2) In perioada in care Ministerul Economiei si Comertului este actionar unic, transformarea formei juridice a "ISCIR-CERT" - S.A. se va putea face numai cu aprobarea adunarii generale a actionarilor.
    Art. 31
    Dizolvarea
    (1) Dizolvarea "ISCIR-CERT" - S.A. va avea loc in urmatoarele situatii:
    a) imposibilitatea realizarii obiectului sau de activitate;
    b) declararea nulitatii;
    c) hotararea adunarii generale a actionarilor;
    d) pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul de rezerva pentru motive ce nu atrag raspunderi de orice natura, daca adunarea generala a actionarilor nu decide reconstituirea capitalului social sau reducerea lui la suma ramasa;
    e) deschiderea procedurii falimentului;
    f) cand numarul actionarilor scade sub minimul legal;
    g) alte cauze prevazute de lege sau de prezentul statut.
    (2) Hotararea de dizolvare a "ISCIR-CERT" - S.A. trebuie sa fie inscrisa la oficiul registrului comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 32
    Lichidarea
    (1) Dizolvarea "ISCIR-CERT" - S.A. are ca efect deschiderea procedurii de lichidare.
    (2) Lichidarea "ISCIR-CERT" - S.A. si distributia produsului net al lichidarii patrimoniului se fac in conditiile legii si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 33
    Litigiile
    (1) Litigiile de orice fel aparute intre "ISCIR-CERT" - S.A. si persoane fizice sau juridice, romane ori straine, sunt de competenta instantelor judecatoresti de drept comun.
    (2) Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre "ISCIR-CERT" - S.A. si persoanele juridice romane ori straine pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.

    CAP. 9

    Art. 34
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale cu capital de stat, cu cele ale Legii nr. 31/1990, republicata, cu cele ale Codului comercial si ale celorlalte reglementari legale in vigoare.

    ANEXA 2
    (Anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 1.340/2001)

        INSTALATII SI ECHIPAMENTE SUB PRESIUNE SI INSTALATII DE RIDICAT

    A. Echipamente sub presiune si instalatii de ridicat clasice, supuse regimului de verificare tehnica:
    1. Cazane de abur, de apa calda sau fierbinte si similare
    2. Recipiente care lucreaza sub presiune
    3. Conducte pentru fluide sub presiune
    4. Macarale, mecanisme de ridicat, ascensoare, instalatii de transport pe cablu, instalatii de ridicat pe plan inclinat
    5. Aparate de incalzit, in uz neindustrial, alimentate cu combustibil solid, lichid sau gazos
    6. Arzatoare pentru combustibil solid, lichid sau gazos
    7. Dispozitivele de siguranta pentru instalatiile si aparatele prevazute la pct. 1 - 6 inclusiv
    8. Aparatura si instalatii de automatizare aferente echipamentelor si instalatiilor prevazute la pct. 1 - 7 inclusiv.

    B. Instalatii sub presiune, instalatii de ridicat si componente din cadrul obiectivelor si instalatiilor nucleare, supuse regimului de verificare tehnica:
    1. Generatoare de abur, apa calda sau fierbinte, inclusiv corpul reactorului
    2. Recipiente care lucreaza sub presiune
    3. Conducte de abur si apa, precum si pentru alte lichide, vapori si gaze tehnice uscate sau umede
    4. Pompe
    5. Armaturi
    6. Suporturile elementelor sub presiune
    7. Macarale, poduri rulante si mecanisme de ridicat
    8. Ascensoare
    9. Dispozitivele de siguranta pentru instalatiile prevazute la pct. 1, 2, 3, 7 si 8.

    ANEXA 3
    (Anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 1.340/2001)

    INSPECTII TERITORIALE ALE ISCIR

____________________________________________________
Nr.  Denumirea inspectiei   Raza de activitate
crt. teritoriale
____________________________________________________
  1. IT ISCIR Bacau         - Judetul Bacau
                            - Judetul Neamt
  2. IT ISCIR Brasov        - Judetul Brasov
                            - Judetul Covasna
  3. IT ISCIR Bucuresti     - Municipiul Bucuresti
                            - Judetul Ilfov
                            - Judetul Giurgiu
                            - Judetul Ialomita
                            - Judetul Teleorman
                            - Judetul Calarasi
  4. IT ISCIR Cluj-Napoca   - Judetul Cluj
                            - Judetul Maramures
                            - Judetul Bistrita
                            - Judetul Salaj
  5. IT ISCIR Constanta     - Judetul Constanta
                            - Judetul Tulcea
  6. IT ISCIR Craiova       - Judetul Dolj
                            - Judetul Gorj
                            - Judetul Mehedinti
                            - Judetul Olt
  7. IT ISCIR Galati        - Judetul Galati
                            - Judetul Braila
                            - Judetul Vrancea
  8. IT ISCIR Iasi          - Judetul Iasi
                            - Judetul Vaslui
  9. IT ISCIR Oradea        - Judetul Bihor
                            - Judetul Satu Mare
 10. IT ISCIR Pitesti       - Judetul Arges
                            - Judetul Valcea
 11. IT ISCIR Ploiesti      - Judetul Prahova
                            - Judetul Buzau
                            - Judetul Dambovita
 12. IT ISCIR Sibiu         - Judetul Sibiu
                            - Judetul Alba
                            - Judetul Hunedoara
 13. IT ISCIR Suceava       - Judetul Suceava
                            - Judetul Botosani
 14. IT ISCIR Targu Mures   - Judetul Mures
                            - Judetul Harghita
 15. IT ISCIR Timisoara     - Judetul Timis
                            - Judetul Arad
                            - Judetul Caras-Severin
____________________________________________________

    NOTA:
    In cadrul inspectiilor teritoriale pot functiona reprezentanti in teritoriu ai ISCIR-SP.

    ANEXA 4
    (Anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 1.340/2001)

    Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat - ISCIR

                                      _______________________
                                     | INSPECTOR DE STAT SEF |
                                     |_______________________|
                _________________________         |         ___________________
               | Audit intern            |________|        | Inspector de stat |
               |_________________________|        |________| sef adjunct       |
                                                  |        |___________________|
                _________________________         |         ___________________
               | Structura de securitate |________|        | Inspector de stat |
               |_________________________|        |________| sef adjunct       |
                            |                     |        |___________________|
                            |                     |         ___________________
                            |                     |        | Inspector de stat |
                ____________|____________         |________| sef adjunct       |
               | Protectia muncii        |        |        |___________________|
               |_________________________|        |
 _________________________________________________|
|                ___________________              |
|               | Director economic |_____________|         ___________________
|               |___________________|             |________| Oficiul juridic   |
|  _________________|_____   ___|___________      |        |___________________|
| | Contractare achizitii,| | Financiar-    |     |         ___________________
| | administrativ         | | contabilitate |     |________| Resurse umane     |
| |_______________________| |_______________|     |        |___________________|
|  |   ___________________   |                    |         ___________________
|  |__| Contractare       |  |                    |________| Asigurarea        |
|  |  | achizitii         |  |   _______________           | calitatii         |
|  |  |___________________|  |__| Contabilitate |          |___________________|
|  |   ___________________   |  | facturare     |
|  |__| Administrativ     |  |  |_______________|
|  |  |___________________|  |   _______________
|  |   ___________________   |__| Financiar     |
|  |__| Editare, tiparire |     |_______________|
|     | si publicarea     |
|     | materialelor      |
|     |___________________|
|__________________________________________________________
         ____________|______________                       |
        |      ISCIR-INSPECT        |               _______|_______
        |      Inspectori-sefi      |              | ISCIR-SP      |
        |___________________________|              | Inspector-sef |
         ____________|_________   |                |_______________|
        | Departamentul        |  |                        |
        | prescriptii tehnice  |  |                 _______|_______
        |______________________|  |                | Departamentul |
         ____________|_________   |                | supravegherea |
        | Departamentul        |  |                | pietei        |
        | supraveghere tehnica |  |                |_______________|
        | si verificare        |__|                        |
        | in functionare       |                 __________|___________
        |______________________|                | Supravegherea pietei |
         ____________|_________                 | Reprezentanti        |
        | Inspectii teritoriale|                | in teritoriu         |
        | 1   15               |                |______________________|
        |______________________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 182/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 182 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 182/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu