HOTARARE Nr.
18 din 16 ianuarie 2009
pentru aprobarea modelului
timbrului autocolant, a conditiilor de tiparire, de gestionare si de utilizare
a acestuia la alegerile locale partiale din perioada 2009-2012
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 42 din 23 ianuarie 2009
In temeiul art. 108 din
Constituţia României, republicată, al art. 82 alin. (8), al art. 125 alin. (2)
şi al art. 131 alin. (1) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor
administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) La alegerile locale parţiale din perioada
2009-2012, pe cărţile de identitate ale cetăţenilor care îşi exercită dreptul
de vot se aplică timbre autocolante cu menţiunea „Votat" şi data
scrutinului.
(2) Unul dintre membrii
biroului electoral al secţiei de votare aplică timbrul autocolant pe versoul
cărţii de identitate şi completează data scrutinului.
(3) Modelul timbrului autocolant este prevăzut în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(4) Timbrul autocolant trebuie
să asigure aderarea perfectă pe cartea de identitate, astfel încât să nu se
poată detaşa fără a se produce deteriorarea acestui document.
Art. 2. - (1) Achiziţionarea timbrelor autocolante se
asigură de către autorităţile administraţiei publice locale din unităţile
administrativ-teritoriale în care se organizează alegeri locale parţiale, prin
intermediul prefecţilor, cu avizul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Prefecţii predau timbrele autocolante primarilor
pe bază de proces-verbal, care le predau, pe bază de proces-verbal,
preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare până cel târziu în
preziua alegerilor.
(3) După încheierea votării, preşedinţii birourilor
electorale ale secţiilor de votare predau primarilor
timbrele autocolante neutilizate.
Art. 3. - Timbrele autocolante vor avea acelaşi format
pentru toate circumscripţiile electorale în care se organizează alegeri locale
parţiale, vor fi imprimate cu litere de aceeaşi mărime, cu aceleaşi caractere
şi cu aceeaşi cerneală, într-un număr egal cu cel al alegătorilor care deţin
cărţi de identitate, cu un plus de 10%.
Art. 4. - In vederea distribuirii timbrelor
autocolante, structurile teritoriale ale Centrului Naţional de Administrare a
Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor din cadrul Ministerului
Administraţiei şi Internelor comunică primarilor, cel târziu cu 8 zile înainte de ziua votării, numărul alegătorilor
posesori de carte de identitate, înscrişi în listele electorale permanente, pe
fiecare secţie de votare.
Art. 5. - Ministerul Administraţiei
şi Internelor furnizează datele prevăzute la art. 4 în mod gratuit, în
condiţiile prevăzute de art.
10 alin. (6) lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind
evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 290/2005, cu modificările
şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul interimar al administraţiei şi internelor,
Dan Nica
Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,
Octavian Opriş
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA
MODELUL1)
timbrului autocolant ce se aplică pe cartea de
identitate a alegătorului care votează la alegerile locale parţiale din perioada 2009-2012

NOTA:
Pătratul în care este încadrat cercul cu menţiunea
„Votat" si cu rubrica „Data" are latura de 20 mm.
1) Modelul timbrului
autocolant este reprodus în facsimil.
*) Se completează de
către unul dintre membrii biroului secţiei de votare cu ziua, luna şi anul
scrutinului.