Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 792 din 30 septembrie 2008

privind principii si reguli de desfasurare a campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale

ACT EMIS DE: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 679 din 2 octombrie 2008



Având în vedere dubla calitate a Consiliului Naţional al Audiovizualului, de garant al interesului public şi de autoritate unică de reglementare în domeniul serviciilor de programe audiovizuale,

conform dispoziţiilor art. 2, art. 7 alin. (2), art. 15 alin. (1)lit. e), art. 29, art. 31- 33, 37,38,381 şi 382, art. 50 lit. h3) şi h4), art. 51 alin. (1) şi alin. (2) lit. g) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 17 alin. (1) lit. d) şi ale art. 42 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea decizie:

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune începe în ziua de 31 octombrie 2008, ora 0,00, şi se încheie în ziua de 29 noiembrie 2008, ora 7,00.

(2) Campania electorală prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale se desfăşoară în condiţiile stabilite de Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu respectarea prevederilor Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ale Codului de reglementare a conţinutului audiovizual, adoptat prin Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 187/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale prezentei decizii.

Art. 2. - (1) Partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale şi organizaţiile legal constituite ale cetăţenilor aparţinând unei minorităţi naţionale reprezentate în Consiliul Minorităţilor Naţionale, precum şi candidaţii independenţi care înaintează propuneri de candidatură, denumiţi în continuare competitori electorali, au acces la serviciile publice de radio şi de televiziune în condiţiile art. 38 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 35/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Accesul candidaţilor şi reprezentanţilor competitorilor electorali la serviciile private de radio şi de televiziune poate avea loc numai în emisiunile electorale definite la art. 8; accesul în emisiunile de promovare electorală prevăzute la art. 8 lit. a) va respecta condiţiile art. 38 alin. (3) din Legea nr. 35/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 3. - Radiodifuzorii publici şi privaţi sunt obligaţi să asigure, în cadrul emisiunilor prevăzute în prezenta decizie, desfăşurarea unei campanii electorale cu respectarea următoarelor principii:

a)  echitate - fiecare candidat sau competitor electoral trebuie să aibă posibilitatea de a se face cunoscut electoratului;

b)  echilibru - o prezentare proporţională cu importanţa evenimentelor electorale, în cazul tuturor candidaţilor şi competitorilor electorali;

c)  imparţialitate - obligaţia radiodifuzorilor de a trata toţi candidaţii şi competitorii electorali obiectiv şi echidistant.

Art. 4. - Desfăşurarea campaniei electorale prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale publice şi private trebuie să servească:

a)  electoratului - pentru a primi informaţii corecte, astfel încât să poată vota în cunoştinţă de cauză;

b) candidaţilor şi competitorilor electorali - pentru a se face cunoscuţi electoratului;

c) radiodifuzorilor - pentru a-şi valorifica drepturile prevăzute în legea electorală, precum şi pentru a-şi exercita libertăţile şi responsabilităţile ce revin mass-mediei într-o societate democratică.

CAPITOLUL II

Proceduri preliminare

Art. 5. - Posturile de radio şi de televiziune private care intenţionează să realizeze şi să difuzeze ştiri electorale şi emisiuni electorale au obligaţia să facă cunoscut public acest lucru prin presă şi/sau prin programele lor şi să comunice Consiliului Naţional al Audiovizualului implicarea lor în campania electorală, până cel mai târziu în ziua de 10 octombrie, printr-o adresă, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta decizie.

Art. 6. - (1) Competitorii electorali au la dispoziţie intervalul 11-20 octombrie pentru a se adresa în scris posturilor private de radio şi de televiziune care şi-au anunţat intenţia de realizare şi difuzare a emisiunilor electorale, solicitând şi timpii de antenă pe care intenţionează să îi utilizeze.

(2) După rămânerea definitivă a candidaturilor, potrivit art. 15, 31-33 şi 38 din Legea nr. 35/2008, cu modificările şi completările ulterioare, posturile, în funcţie de solicitările primite, îşi vor definitiva grilele de program cu tipurile de emisiuni şi participările la acestea, în conformitate cu timpii de antenă calculaţi proporţional cu cei oferiţi de posturile publice, precum şi tarifele pe emisiune şi pe unitate de timp pe care intenţionează să le practice.

(3) Tarifele pe emisiune şi pe unitate de timp vor fi stabilite în urma negocierilor desfăşurate cu toţi reprezentanţii candidaţilor şi competitorilor electorali interesaţi şi vor fi făcute publice.

(4) In situaţiile în care unii candidaţi sau competitori electorali nu doresc utilizarea integrală a timpilor alocaţi, posturile vor solicita acestora completarea unei declaraţii scrise în acest sens.

Art. 7. - După parcurgerea procedurilor prevăzute la art. 6, radiodifuzorii vor comunica în scris Consiliului Naţional al Audiovizualului grilele emisiunilor pe care le vor realiza, precum şi intervalele de timp de difuzare a respectivelor emisiuni, printr-o adresă, conform modelului prezentat în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta decizie.

CAPITOLUL III

Emisiuni electorale

Art. 8. - Pentru reflectarea desfăşurării campaniei electorale şi a activităţilor de propagandă electorală, radiodifuzorii pot realiza şi difuza numai următoarele tipuri de emisiuni electorale:

a) de promovare - în care candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali îşi promovează propria candidatură, programele politice şi activităţile de campanie electorală; în situaţia transmiterii în direct a unor activităţi de campanie, acestea se vor încadra în timpii de antenă acordaţi fiecărui competitor electoral;

b) de dezbatere - în care radiodifuzorii pun în discuţie programele electorale şi temele de interes public legate de campania electorală, cu participarea candidaţilor, reprezentanţilor competitorilor electorali, jurnaliştilor, analiştilor şi altor invitaţi.

Art. 9. - (1) In perioada campaniei electorale candidaţii au acces la posturile publice şi private de radio şi televiziune, inclusiv la cele prin cablu, numai în emisiunile prevăzute la art. 8.

(2) In cadrul emisiunilor electorale şi al spoturilor electorale este interzisă utilizarea simbolurilor naţionale - drapel, stemă, imn - ale României sau ale altui stat, ca elemente de propagandă electorală.

(3) In perioada campaniei electorale candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali nu pot fi producători, realizatori sau moderatori ai emisiunilor realizate de radiodifuzorii publici şi privaţi.

Art. 10. - Candidaţii care deţin funcţii publice pot avea intervenţii în direct sau înregistrate şi în alte emisiuni decât cele prevăzute la art. 8, strict în probleme legate de exercitarea funcţiei lor; în aceste situaţii radiodifuzorii au obligaţia să ia măsuri pentru asigurarea echidistanţei şi pluralismului de opinii.

Art. 11. - (1) Radiodifuzorii pot realiza şi difuza ştiri electorale, care cuprind informaţii privind activităţile de campanie ale candidaţilor şi competitorilor electorali.

(2) Ştirile electorale pot fi prezentate numai în emisiuni informative special concepute în acest scop, identificate ca atare.

(3) Radiodifuzorii îşi vor asuma integral responsabilitatea editorială pentru realizarea şi difuzarea acestor emisiuni, iar reflectarea în cadrul lor a activităţilor de campanie ale candidaţilor şi competitorilor electorali se va face cu respectarea principiilor de echitate şi imparţialitate.

(4) Radiodifuzorii pot prezenta în cadrul ştirilor electorale intervenţii făcute în direct de către candidaţi cu prilejul activităţilor de campanie sau extrase din înregistrări transmise de către aceştia, cu respectarea obligaţiilor prevăzute la alin. (3).

(5) In cazul în care în ştirile electorale sunt prezentate producţii audiovizuale realizate de către candidaţi sau competitori electorali, radiodifuzorii sunt obligaţi să facă menţiune despre aceasta în cuprinsul lor sau, în cazul televiziunilor, să marcheze în scris acest lucru pe ecran.

(6) Programele de ştiri şi emisiunile informative cu caracter electoral nu pot fi sponsorizate.

Art. 12. - (1) Radiodifuzorii au obligaţia să se asigure că emisiunile de promovare electorală, precum şi spoturile şi celelalte producţii audiovizuale realizate de către candidaţi sau competitori electorali respectă următoarele condiţii:

a)  nu conţin afirmaţii care pot aduce atingere demnităţii umane, dreptului la propria imagine sau moralei publice;

b) nu incită la ură sau discriminare pe considerente de rasă, religie, naţionalitate, sex, orientare sexuală, dizabilităţi sau etnie;

c)  nu conţin acuzaţii cu incidenţă penală sau morală la adresa altor candidaţi sau competitori electorali, fără a fi însoţite de dovezi.

(2) Producţiile audiovizuale electorale realizate de către candidaţi sau reprezentanţi ai competitorilor electorali pot fi difuzate numai în cadrul ştirilor electorale şi emisiunilor de promovare electorală.

(3) In cazul emisiunilor electorale ale serviciilor publice de radio şi televiziune pot fi difuzate şi spoturi electorale, cu încadrare în timpii de antenă acordaţi competitorilor electorali.

Art. 13. - Realizatorii şi moderatorii dezbaterilor electorale au următoarele obligaţii:

a) să fie imparţiali;

b) să asigure echilibrul necesar desfăşurării emisiunii, oferind fiecărui participant la discuţii posibilitatea să îşi prezinte opiniile;

c) să formuleze clar întrebările, fără a fi tendenţioase sau părtinitoare;

d) să asigure menţinerea dezbaterii în sfera de interes a campaniei electorale şi a tematicii emisiunii;

e) să intervină atunci când invitaţii încalcă, prin comportament sau exprimare, regulile prevăzute la art. 12 alin. (1); în cazul în care invitaţii nu se conformează solicitărilor, moderatorul poate decide întreruperea microfonului sau oprirea emisiunii, după caz.

Art. 14. - (1) Radiodifuzorii privaţi pot difuza spoturi publicitare electorale numai în cadrul emisiunilor electorale, cu respectarea cerinţelor referitoare la publicitate prevăzute în Legea nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, a dispoziţiilor Deciziei Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 187/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a prevederilor art. 38 alin. (4) din Legea nr. 35/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Spoturile publicitare electorale nu pot avea o durată mai mare de 30 de secunde şi trebuie să fie asumate în mod explicit, prin prezentare sau conţinut, de către candidaţi sau competitorii electorali.

(3) Pentru difuzarea spoturilor publicitare electorale radiodifuzorii privaţi sunt obligaţi să asigure candidaţilor şi competitorilor electorali condiţii egale de acces şi de tarifare pe unitatea de timp.

(4) In emisiunile de promovare electorală nu pot fi inserate spoturi ale unor candidaţi sau competitori electorali în porţiunile de emisiune alocate altor candidaţi sau competitori electorali.

(5) In cadrul dezbaterilor electorale, radiodifuzorii pot insera spoturi publicitare electorale numai în calupuri separate şi marcate corespunzător.

Art. 15. - (1) Sondajele de opinie cu conţinut electoral pot fi difuzate numai cu respectarea condiţiilor prevăzute de art. 381 şi 382 din Legea nr. 35/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) In cazul prezentării unor televoturi sau anchete făcute în rândul electoratului, radiodifuzorii au obligaţia să precizeze, în mod expres, că acestea nu sunt reprezentative pentru opinia publică sau pentru un anumit grup social sau etnic.

(3)  Cu 48 de ore înainte de ziua votării este interzisă prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă.

Art. 16. - Cu 24 de ore înainte de începerea votării sunt interzise:

a) difuzarea de emisiuni electorale şi ştiri electorale;

b)  invitarea sau prezentarea candidaţilor în programe, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 17 alin. (3);

c) comentarii privind campania electorală.

Art. 17. - (1) Candidaţii şi competitorii electorali ale căror drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea în cadrul unui program electoral a unor fapte neadevărate sau a unor informaţii inexacte beneficiază de drept la replică; solicitarea se va conforma dispoziţiilor art. 52 alin. (1), respectiv art. 60 alin. (1) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.

(2)  Radiodifuzorii au următoarele obligaţii privind dreptul la replică:

a) să decidă acordarea sau neacordarea dreptului solicitat în cel mult 24 de ore de la primirea unei solicitări formulate în scris; în situaţia în care solicitarea se referă la o emisiune difuzată în ultima zi de campanie electorală, decizia trebuie luată în cel mult 12 ore de la primirea solicitării;

b)  să comunice solicitantului, în termenele prevăzute la lit. a), telefonic şi/sau în scris, decizia luată; în cazul neacordării dreptului solicitat, motivele trebuie să fie comunicate solicitantului şi Consiliului Naţional al Audiovizualului;

c)  să difuzeze replica, în cazul în care decide acordarea acesteia, în cel mult 48 de ore de la primirea solicitării; în situaţia în care emisiunea care face obiectul sesizării a fost difuzată în ultima zi de campanie electorală, replica se difuzează în preziua votării;

d) să difuzeze replica, în cazul în care Consiliul Naţional al Audiovizualului dă câştig de cauză solicitantului, în termenul şi în condiţiile comunicate radiodifuzorului.

(3)  In preziua votării, radiodifuzorii trebuie să prevadă în program, imediat după emisiunea informativă de seară, un spaţiu de emisie pentru difuzarea replicilor ca urmare a sesizărilor care se referă la emisiunile difuzate în ultima zi de campanie.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 18. - (1) In perioada dintre intrarea în vigoare a prezentei decizii şi începerea campaniei electorale, radiodifuzorii nu vor difuza emisiuni electorale şi spoturi electorale, astfel cum acestea sunt definite la art. 8, respectiv la art. 14, şi nici spoturi publicitare comerciale sau alte producţii audiovizuale care transmit sau induc mesaje electorale.

(2) Până la începerea campaniei electorale emisiunile informative şi de dezbatere vor respecta prevederile Codului de reglementare a conţinutului audiovizual şi nu vor avea caracter de propagandă electorală.

Art. 19. - (1) Radiodifuzorii vor asigura înregistrarea emisiunilor destinate campaniei electorale în condiţiile stabilite în Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 412/2007 privind obligaţiile ce revin radiodifuzorilor la înregistrarea programelor de radio şi de televiziune.

(2) Inregistrările emisiunilor destinate campaniei electorale vor fi ţinute la dispoziţia Consiliului Naţional al Audiovizualului pe toată durata campaniei electorale şi încă 30 de zile după comunicarea oficială a rezultatelor.

Art. 20. - Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sancţionează potrivit dispoziţiilor Legii nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 50 şi 51 din Legea nr. 35/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului,

Răsvan Popescu

ANEXA Nr. 1

Radiodifuzor......................................

Licenţa nr..........................................

Către

Consiliul Naţional al Audiovizualului

Bucureşti, Bd Libertăţii nr. 14, sectorul 5, cod 050706

Fax: 021.305.53.54

In conformitate cu prevederile Deciziei Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 792/2008, vă comunicăm că postul de radio/televiziune/distribuţie prin cablu cu numele ............................................... din localitatea .......................................... intenţionează să difuzeze emisiuni destinate campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2008 şi ne angajăm să respectăm prevederile Legii nr. 35/2008, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi condiţiile de acces şi de difuzare a programelor electorale prevăzute în decizia sus-menţionată.

Estimăm că difuzarea acestor emisiuni va începe la data de................2008.

Persoanele învestite cu responsabilităţi directe privind organizarea emisiunilor destinate campaniei electorale sunt:

-................................, având funcţia de.............................................................;

-................................, având funcţia de.............................................................. şi pot fi contactate la telefon/fax.........................................................................................

........................................................................

(semnătura şi ştampila titularului de licenţă)

ANEXA Nr. 2

Radiodifuzor......................................

Licenţa nr..........................................

Către

Consiliul Naţional al Audiovizualului

Bucureşti, Bd Libertăţii nr. 14, sectorul 5, cod 050706

Fax: 021.305.53.54

In conformitate cu prevederile Deciziei Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 792/2008 şi ca urmare a Comunicării noastre nr.............din............................2008 privind difuzarea de către postul de radio/televiziune/distribuţie prin cablu cu numele .................................................din localitatea..................................a emisiunilor destinate campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2008, vă transmitem lista acestor emisiuni şi programarea lor, pe zile şi ore, pe întreaga durată a campaniei.

Pe lângă persoanele pe care le-am comunicat deja ca fiind învestite cu responsabilităţi directe privind organizarea emisiunilor destinate campaniei electorale mai nominalizăm şi pe:

-................................, având funcţia de.............................................................;

-................................, având funcţia de............................................................., care pot fi contactate la telefon/fax.........................................................................................

.....................................................................

(semnătura şi ştampila titularului de licenţă)


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 792/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 792 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 792/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu