Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 355 din 23 septembrie 2003

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Regulamentului privind executarea unor pedepse si a masurii arestarii preventive, aprobat prin Hotararea Consiliului de Ministri nr. 2.282 din 15 decembrie 1969, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 776 din  5 noiembrie 2003


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Iuliana Nedelcu       - procuror
    Florentina Geangu     - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Hotararii Consiliului de Ministri nr. 2.282/1969, exceptie ridicata de Gabriel Ene in Dosarul nr. 2.367/2003 al Tribunalului Braila - Sectia penala. La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare este legal indeplinita. Curtea dispune a se face apelul si in Dosarul nr. 250 C/2003, avand ca obiect aceeasi exceptie, ridicata de Florian Dorin Covaliov in Dosarul nr. 2.674/2003 al Tribunalului Braila - Sectia penala. La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare este legal indeplinita. Curtea, din oficiu, pune in discutie conexarea dosarelor.
    Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu conexarea dosarelor.
    Curtea, in temeiul art. 16 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, raportat la art. 164 din Codul de procedura civila, dispune conexarea Dosarului nr. 250 C/2003 la Dosarul nr. 249 C/2003, care este primul inregistrat.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind inadmisibila, deoarece dispozitiile criticate nu fac parte din categoria prevederilor legale care pot constitui obiectul controlului de constitutionalitate, potrivit art. 144 lit. c) din Constitutie si art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:
    Prin incheierile din 19 mai 2003, pronuntate in dosarele nr. 2.367/2003 si nr. 2.674/2003, Tribunalul Braila - Sectia penala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Hotararii Consiliului de Ministri nr. 2.282/1969, exceptie ridicata de Gabriel Ene si, respectiv, de Florian Dorin Covaliov in cadrul unor contestatii la executare.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia arata ca dispozitiile cuprinse in actul normativ criticat sunt neconstitutionale, deoarece prin nepublicarea acestuia in Buletinul Oficial al Romaniei la data adoptarii sale sunt incalcate prevederile art. 78 din Constitutie, referitoare la intrarea in vigoare a legii.
    Exprimandu-si opinia asupra exceptiei, Tribunalul Braila - Sectia penala constata ca Regulamentul privind executarea unor pedepse si a masurii arestarii preventive a fost adoptat printr-o hotarare a Consiliului de Ministri, adica printr-un act avand o forta juridica asemanatoare actualei ordonante a Guvernului, si deci poate fi atacata cu exceptia de neconstitutionalitate potrivit art. 13 alin. (1) lit. A.c) din Legea nr. 47/1992, republicata. Cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata in cauza, instanta apreciaza ca aceasta are un caracter pur formal, neputand conduce la contestarea executarii masurii, deoarece in caz de admitere a exceptiei executarea s-ar considera efectuata in baza prevederilor Legii nr. 23/1969. Considerand insa ca exceptia nu este inadmisibila, sesizeaza Curtea Constitutionala cu solutionarea ei.
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si formula punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, in conformitate cu dispozitiile art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este inadmisibila, intrucat, potrivit prevederilor art. 144 din Constitutie si ale art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, competenta Curtii Constitutionale priveste exclusiv neconstitutionalitatea legilor si ordonantelor, iar nu a unui act normativ de nivelul unei hotarari a Guvernului, cum este Regulamentul privind executarea unor pedepse si a masurii arestarii preventive, aprobat prin Hotararea Consiliului de Ministri nr. 2.282/1969. Se mai arata ca, dupa intrarea in vigoare a Constitutiei, avand in vedere in special prevederile art. 72 alin. (3) lit. f), art. 107 alin. (4) si art. 150 alin. (1), dispozitiile Regulamentului privind executarea unor pedepse si a masurii arestarii preventive, aprobat prin Hotararea Consiliului de Ministri nr. 2.282/1969, referitoare la regimul executarii pedepselor, au devenit neaplicabile. Din cuprinsul regulamentului au ramas in vigoare numai acele dispozitii cu caracter militar (organizarea, paza penitenciarelor etc.) pentru care, potrivit prevederilor ultimei teze a alin. (4) al art. 107 din Constitutie ("Hotararile care au caracter militar se comunica numai institutiilor interesate"), nu exista obligatia publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Avocatul Poporului considera ca exceptia este inadmisibila, deoarece, potrivit prevederilor art. 144 lit. c) din Constitutie si art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, Curtea Constitutionala decide numai asupra exceptiilor privind neconstitutionalitatea legilor si a ordonantelor. Ca atare, neconstitutionalitatea hotararilor Guvernului nu poate fi atacata in cadrul contenciosului constitutional, ci doar in cadrul celui administrativ.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au transmis punctul lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Examinand exceptia ridicata, Curtea Constitutionala constata ca, potrivit competentei sale, aceasta autoritate publica hotaraste asupra exceptiilor ridicate in fata instantelor judecatoresti cu privire la "neconstitutionalitatea legilor si ordonantelor", potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Legea fundamentala, dispozitie preluata si de art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata. De aceea, verificarea continutului hotararilor Guvernului intra in competenta instantelor judecatoresti de contencios administrativ, care pot sa statueze, cu ocazia controlului specific, asupra conformitatii dispozitiilor acestora cu actul normativ cu forta juridica superioara, respectiv legea.
    Astfel fiind, instanta de judecata, conform alin. (6) al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, trebuia sa respinga exceptia, printr-o incheiere motivata, fara a mai sesiza Curtea Constitutionala. Intrucat instanta de judecata nu a aplicat aceste dispozitii legale, Curtea urmeaza sa respinga aceasta exceptie ca fiind inadmisibila.
    In subsidiar, este de observat ca, potrivit prevederilor art. 16 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2003 privind unele drepturi ale persoanelor aflate in executarea pedepselor privative de libertate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 457 din 27 iunie 2003, "Dispozitiile Regulamentului privind executarea unor pedepse si a masurii arestarii preventive, aprobat prin Hotararea Consiliului de Ministri nr. 2.282 din 15 decembrie 1969, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt si raman abrogate".

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si (6) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Regulamentului privind executarea unor pedepse si a masurii arestarii preventive, aprobat prin Hotararea Consiliului de Ministri nr. 2.282/1969, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Gabriel Ene si Florian Dorin Covaliov in dosarele nr. 2.367/2003 si, respectiv, nr. 2.674/2003 ale Tribunalului Braila - Sectia penala.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 23 septembrie 2003.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Florentina Geangu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 355/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 355 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 355/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu