Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 241 din 21 noiembrie 2000

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 9 alin. (3) si ale art. 11 alin. (4) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1 din  5 ianuarie 2001


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Paula C. Pantea        - procuror
    Mihai Paul Cotta       - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 9 alin. (3) si ale art. 11 alin. (4) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, exceptie ridicata de Ion Criveanu in Dosarul nr. F/C/4.809/1999 al Curtii de Apel Pitesti - Sectia comerciala si de contencios administrativ, avand ca parti pe autorul exceptiei, Ministerul Educatiei Nationale, Inspectoratul Scolar Valcea, Colegiul National "Gib Mihaescu" din Dragasani, Marcela Marinescu, Maria Balasoiu, Procopie Ghita, Emil Paduretu si Traian Uta.
    Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din 14 noiembrie 2000 si au fost consemnate in incheierea de la acea data, cand Curtea, deliberand asupra cererii de amanare a pronuntarii formulate de autorul exceptiei, a amanat pronuntarea la data de 21 noiembrie 2000.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 28 iunie 2000, pronuntata in Dosarul nr. F/C/4.809/1999, Curtea de Apel Pitesti - Sectia comerciala si de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 9 alin. (3) teza ultima din Legea nr. 128/1997, exceptie ridicata de Ion Criveanu.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca prevederile art. 9 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 sunt neconstitutionale in raport cu dispozitiile art. 16 din Constitutie, deoarece prin stabilirea unor unitati reprezentative de catre Ministerul Educatiei Nationale pentru organizarea si desfasurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice in invatamantul preuniversitar se creeaza o discriminare intre candidati. In felul acesta, se arata in continuare, Legea nr. 128/1997 se aplica diferentiat si discriminatoriu candidatilor care participa la concursurile organizate pentru ocuparea unor posturi vacante in invatamantul de stat, organizate de unitatile reprezentative ale Ministerului Educatiei Nationale, in comparatie cu candidatii care participa la concursurile pentru ocuparea posturilor vacante in invatamantul de stat, organizate de inspectoratele scolare.
    Curtea de Apel Pitesti - Sectia comerciala si de contencios administrativ, exprimandu-si opinia, considera ca exceptia este neintemeiata. Organizarea si desfasurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice vacante din invatamantul de stat de catre unitatile de invatamant reprezentative stabilite de Ministerul Educatiei Nationale nu contravin dispozitiilor art. 16 alin. (1) din Constitutie, care asigura egalitatea cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice. Textul criticat nu introduce nici o discriminare si nici un privilegiu intre candidati sau pentru anumiti candidati in raport cu cel care instituie organizarea si desfasurarea concursurilor de catre inspectoratele scolare. Totodata se considera ca legea nu are in vedere "performanta posturilor" la care se refera autorul exceptiei, ci reprezentativitatea unitatii in sistemul invatamantului preuniversitar de stat, care ii confera competenta organizarii si desfasurarii unui concurs.
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este nefondata, deoarece art. 9 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 nu contravine principiului egalitatii in drepturi. Acest text nu contine nici o discriminare intre persoanele care pot participa la concurs pentru ocuparea unui post didactic vacant. Organizarea si desfasurarea de concursuri atat la inspectoratele scolare, cat si la unitatile de invatamant preuniversitar reprezentative, stabilite de Ministerul Educatiei Nationale, nu dezavantajeaza nici un candidat, ocuparea postului facandu-se numai prin concurs si cu respectarea aceleiasi metodologii stabilite de Ministerul Educatiei Nationale prin ordin al ministrului.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile partilor prezente si ale procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie art. 9 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 158 din 16 iulie 1997, text potrivit caruia "Coordonarea metodologica a concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante in invatamantul de stat este asigurata de Ministerul Invatamantului, iar organizarea si desfasurarea acestora, de catre inspectoratele scolare, precum si de catre unitatile de invatamant preuniversitar reprezentative, stabilite de Ministerul Invatamantului", precum si art. 11 alin. (4), text care prevede ca: "La concursurile organizate de unitatile de invatamant, lucrarile scrise pentru ocuparea posturilor vacante din invatamantul preuniversitar de stat sau particular se evalueaza de comisii, pe specialitati, instituite la nivelul unitatii scolare respective."
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca prevederile legale criticate contravin dispozitiilor art. 16 alin. (1) din Constitutie, potrivit carora "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari". Se considera, in principal, ca Legea nr. 128/1997 este neunitara, deoarece reglementeaza doua modalitati de organizare si desfasurare a concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante in invatamantul preuniversitar de catre inspectoratele scolare, pe de o parte, si de unitatile de invatamant preuniversitar reprezentative, pe de alta parte, si, prin urmare, candidatii care participa la concursul organizat de unitatile de invatamant preuniversitar reprezentative sunt dezavantajati fata de ceilalti candidati.
    Examinand prevederile legale criticate, Curtea observa ca prin acestea nu se instituie nici un privilegiu si nici o discriminare.
    Analizand aceste sustineri formulate de autorul exceptiei, Curtea constata ca problema care, in esenta, constituie fondul cauzei este aceea de a se stabili daca organizarea si desfasurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante de catre unitatile de invatamant preuniversitar reprezentative, stabilite de Ministerul Invatamantului, prevazuta la art. 9 alin. (3) si la art. 11 alin. (4) din Legea nr. 128/1997, este sau nu compatibila cu dispozitiile art. 16 alin. (1) din Constitutie. Or, faptul ca prin jocul unor prevederi legale anumite persoane pot ajunge in situatii defavorabile, apreciate subiectiv prin prisma propriilor interese ca defavorabile, nu reprezinta o discriminare care sa afecteze constitutionalitatea textelor respective. In acest sens Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat prin Decizia nr. 44 din 24 aprilie 1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 345 din 17 decembrie 1996.
    Curtea retine ca in ceea ce priveste posibilitatea organizarii si desfasurarii concursurilor atat de inspectoratele scolare, cat si de unitatile de invatamant preuniversitar reprezentative, aceasta nu dezavantajeaza nici un candidat.
    Criteriile avute in vedere la concurs, subiectele de concurs, baremurile de evaluare a lucrarilor, precum si normele de desfasurare a concursului sunt aceleasi pentru toti candidatii inscrisi la concurs pentru un anumit post, organizat de o unitate de invatamant reprezentativa.
    Asa fiind, Curtea constata ca dispozitiile legale criticate nu vin in contradictie cu dispozitiile art. 16 din Constitutie.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu majoritate de voturi,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 9 alin. (3) si ale art. 11 alin. (4) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, exceptie ridicata de Ion Criveanu in Dosarul nr. F/C/4.809/1999 al Curtii de Apel Pitesti - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 21 noiembrie 2000.

            PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Mihai Paul Cotta



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 241/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 241 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 241/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu