Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 264 din 5 martie 2008

pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice nr. 112/2007 privind criteriile de performanta in baza carora contractul de management poate fi prelungit sau poate inceta inainte de termen

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 176 din 7 martie 2008



Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare nr. E.N. 2.203 din 5 martie 2008,

în conformitate cu prevederile art. 178 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul sănătăţii publice emite prezentul ordin.

Art. I. - Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 112/2007 privind criteriile de performanţă în baza cărora contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 101 din 9 februarie 2007, se modifica şi se completează după cum urmează:

1.  La articolul 1, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:

„(2) Evaluarea activităţii managerului spitalului public pentru anul calendaristic precedent se face până la data de 31 martie a anului următor. Sunt evaluaţi managerii care au contractul de management în perioada de valabilitate şi au condus spitalul public respectiv pe o perioadă de cel puţin 6 luni în anul evaluat."

2. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 3. - Evaluarea anuală efectuată pe baza criteriilor de performanţă prevăzute în anexa nr. 2 se face prin acordarea de către evaluator a unui punctaj de la 0 la 5 puncte pentru fiecare criteriu de performanţă menţionat, ţinând cont de dimensiunile specifice fiecărui criteriu, conform îndrumărilor metodologice elaborate de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar."

3. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 4. - (1) Rezultatele evaluării se apreciază după cum urmează:

a) Foarte bine - dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiţii:

1.  în cazul indicatorilor C.1 - C.7 a obţinut la fiecare 5 puncte;

2.  în cazul a cel puţin 80% dintre indicatorii şi criteriile de performanţă prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 managerul a obţinut la fiecare 5 puncte;

3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele nr. 1 şi 2, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte.

b) Bine - dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiţii:

1. în cazul indicatorilor C.1 - C.7 a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte;

2.  în cazul a cel puţin 70% dintre indicatorii şi criteriile de performanţă prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 managerul a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte;

3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele nr. 1 şi 2, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut la fiecare cel puţin 3 puncte.

c) Satisfăcător - dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiţii:

1. în cazul indicatorilor C.1 - C.7 a obţinut la fiecare cel puţin 3 puncte;

2.  în cazul a cel puţin 70% dintre indicatorii şi criteriile de performanţă prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 managerul a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte;

3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele nr. 1 şi 2, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut cel puţin două puncte.

d)   Nesatisfăcător - dacă nu sunt îndeplinite condiţiile minime necesare pentru a obţine cel puţin calificativul Satisfăcător.

(2)  Contractul de management se menţine, în perioada de valabilitate a acestuia, pentru managerii spitalelor publice care au obţinut calificativele Foarte bine, Bine şi Satisfăcător. Pentru managerii care au obţinut calificativul Satisfăcător, activitatea acestora se reevaluează după 6 luni. Dacă la reevaluare obţin aceIaşi calificativ sau unul inferior, contractul de management al acestora încetează înainte de termen.

(3) Contractul de management încetează înainte de termen pentru managerii spitalelor publice care au obţinut calificativul Nesatisfăcător."

4. După articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 41, cu următorul cuprins:

„Art. 41. - (1) Evaluarea anuală a activităţii managerului de spital public şi/sau reevaluarea în condiţiile art. 4 alin. (2) se fac de o comisie de evaluare formată din preşedinte, vicepreşedinte, 3-5 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane, numită prin ordin al ministrului sănătăţii publice, astfel:

a)  pentru spitalele publice din subordinea autorităţilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti, membrii comisiei de evaluare se propun de către directorii executivi ai acestora. Preşedintele comisiei de evaluare este directorul executiv adjunct financiar-contabil al autorităţii de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti, iar vicepreşedinte este şeful compartimentului audit intern din aceeaşi instituţie. In situaţia în care la nivelul unei autorităţi de sănătate publică nu este încadrat postul de auditor intern, vicepreşedintele este nominalizat din cadrul altei autorităţi de sănătate publică, prin ordin al ministrului sănătăţii publice;

b) pentru spitalele publice din subordinea Ministerului Sănătăţii Publice, preşedinte este directorul general adjunct al Direcţiei generale buget şi credite externe din Ministerul Sănătăţii Publice, iar vicepreşedinte este un reprezentant al Direcţiei audit din aceeaşi instituţie.

(2) Comisia de evaluare menţionată la alin. (1) întocmeşte, pe baza rezultatelor obţinute de fiecare manager de spital, fişa de evaluare prevăzută în anexa nr. 3. Fişa de evaluare se înaintează comisiei centrale de evaluare, însoţită de dosarul de evaluare, care cuprinde obligatoriu următoarele documente:

a) copia contractului de management şi a actelor adiţionale la acesta;

b) documentele care susţin punctajul acordat la fiecare indicator de performanţă, după cum urmează:

- statul de funcţii pe anul evaluat, aprobat conform legii;

- situaţia financiară încheiată la data de 31 decembrie a anului evaluat;

- darea de seamă statistică pentru anul evaluat (cod MS 60.4.4A, cap. 2; cod MS 60.4.4, cap. 3; cod MS 60.4.4.A, cap. 14), centralizatorul - cod MS 60.4.4, cap. 15 „Personalul mediu şi superior sanitar pe tipuri de unităţi", centralizatorul activităţii spitalului - cod 19.15, darea de seamă statistică pentru anul evaluat (cod MS 60.4.2, cap. 1 „Principalii indicatori ai cunoaşterii sănătăţii, pe anul evaluat, pentru fiecare spital", câte un document semnat şi ştampilat, completat numai cu pct. 10 „Infecţii interioare din spital");

c)  copii de pe actele de control ale tuturor organismelor abilitate;

d)  raportul de autoevaluare al managerului spitalului public (în cuprinsul acestuia se au în vedere acţiunile organizate şi desfăşurate pe parcursul anului evaluat privind: modul de îndeplinire indicatorilor şi criteriilor de performanţă, proceduri interne de evaluare şi control, elaborare de acte normative cu caracter intern, măsuri întreprinse pentru eficientizarea activităţii unităţii şi creşterea calităţii actului medical, gestionarea eventualelor situaţii de criză apărute la nivelul spitalului public etc); managerul spitalului public răspunde pentru realitatea şi corectitudinea datelor puse la dispoziţia comisiei de evaluare, conform legii;

e) alte documente care pot constitui bază pentru evaluarea îndeplinirii criteriilor de performanţă prevăzute în anexa nr. 2.

(3) Comisia de evaluare menţionată la alin. (1) are următoarele atribuţii:

a)  să înregistreze dosarul de evaluare depus de către managerul spitalului public numai dacă acesta conţine toate documentele prevăzute la alin. (2);

b)  să verifice concordanţa dintre indicatorii asumaţi prin contract/act adiţional şi cei înscrişi în fişa de evaluare, precum şi dintre valorile indicatorilor realizaţi menţionaţi în fişa de evaluare şi cei transmişi de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii;

c)  să valideze, sub semnătură, în funcţie de calificativul obţinut în urma evaluării, propunerea de menţinere/încetare a contractului de management al managerului spitalului public evaluat;

d)  să înregistreze şi să transmită comisiei centrale de evaluare numai dosarele care conţin toate documentele prevăzute la alin. (2);

e) să respingă motivat dosarele incomplete şi să comunice managerului spitalului public documentele lipsă care au determinat această situaţie;

f) să întocmească şi să valideze, sub semnătura preşedintelui comisiei de evaluare şi a managerului spitalului public respectiv, un opis cuprinzând toate documentele existente în dosarul de evaluare depus de fiecare manager.

(4) La nivelul Ministerului Sănătăţii Publice se constituie, prin ordin al ministrului sănătăţii publice, comisia centrală de evaluare, formată din preşedinte, vicepreşedinte, 3-5 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane. Comisia centrală de evaluare are misiunea de a verifica şi de a urmări modul de desfăşurare a evaluării, modul de întocmire a fişelor de evaluare şi de a soluţiona eventualele contestaţii apărute în cadrul evaluării anuale a activităţii managerilor din spitalele publice. Preşedinte al comisiei centrale de evaluare este directorul general al Direcţiei generale buget şi credite externe din Ministerul Sănătăţii Publice, iar vicepreşedinte este directorul Direcţiei audit din aceeaşi instituţie.

(5) In baza calificativelor acordate de comisiile de evaluare menţionate la alin. (1), după soluţionarea eventualelor contestaţii, comisia centrală de evaluare propune ministrului sănătăţii publice, după caz:

a) menţinerea contractului de management pentru managerii spitalelor publice care au obţinut calificativele Foarte bine şi Bine;

b) emiterea actului administrativ de reevaluare, pentru managerii spitalelor publice care au obţinut calificativul Satisfăcător;

c)  emiterea actului administrativ de încetare înainte de termen a contractului de management, pentru managerii spitalelor publice care au obţinut calificativul Nesatisfăcător."

5. După articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 51, cu următorul cuprins:

„Art. 51. - (1) In termen de 3 zile de la data publicării prezentului ordin, Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii transmit Ministerului Sănătăţii Publice şi comisiilor de evaluare prevăzute la art. 41 alin. (1) valorile indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului public care intră în sfera lor de competenţă, realizate de fiecare spital public în anul evaluat.

(2) Datele menţionate la alin. (1), validate de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii, sunt consemnate în fişa de evaluare prevăzută în anexa nr. 3, la rubrica «Valoare indicator realizată», şi stau la baza evaluării anuale a activităţii managerului spitalului public."

6.  La articolul 6, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:

„(2) Evaluarea anuală a activităţii managerilor spitalelor publice aflate în subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie se face în conformitate cu dispoziţiile prezentului ordin."

7.  La punctul C.2 din anexa nr. 1 se introduce o notă cu următorul cuprins:

„NOTĂ: Valoarea acestui indicator exprimat în procente se determină ca raport între suma prevederilor cheltuielilor bugetare aferente structurilor: servicii de urgenţă, servicii paraclinice, servicii spitalizare continuă, servicii spitalizare de zi, servicii din ambulatoriul de specialitate al spitalului şi suma surselor de venit din care sunt finanţate aceste cheltuieli. In fişa de evaluare se trece valoarea indicatorilor per total, în anexă se detaliază pe tipurile de servicii mai sus menţionate."

8. Punctul C.4 din anexa nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„4. Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului

Gradul de realizare

faţă de indicatorii

asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%

0 puncte

71-100%

5 puncte

61-70%

4 puncte

51-60%

3 puncte

41-50%

2 puncte

30-40%

1 punct

sub 30%

0 puncte"

9. Punctul C.5 din anexa nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„5. Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului

Gradul de realizare

faţă de indicatorii

asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 110%

0 puncte

81-110%

5 puncte

71-80%

4 puncte

61-70%

3 puncte

51-60%

2 puncte

40-50%

1 punct

sub 40%

0 puncte"

10. Punctul D.2 din anexa nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„2. Rata infecţiilor nozocomiale pe total spitalul şi pe fiecare secţie

Gradul de realizare

faţă de indicatorii

asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 130%

0 puncte

121-130%

1 punct

111-120%

2 puncte

91-110%

3 puncte

70-90%

4 puncte

sub 70%

5 puncte"

11. Punctul D.4 din anexa nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„4. Numărul de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor analizate şi rezolvate

Gradul de realizare

faţă de indicatorii

asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 130%

0 puncte

121-130%

1 punct

111-120%

2 puncte

91-110%

3 puncte

60-90%

4 puncte

sub 60%

5 puncte"

12. Anexa nr. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ANEXA Nr. 2

CRITERII GENERALE DE MANAGEMENT

Nr. crt.

Criteriul de performanţă

Dimensiuni specifice criteriului analizat

Punctajul acordat

1.

Planificare

a) stabilirea unei viziuni şi misiuni realiste;

b) elaborarea unor obiective generale şi specifice conform planului de management;

c) respectarea etapelor stabilite în planul de management.

2.

Organizare

a) stabilirea şi comunicarea priorităţilor organizationale şi monitorizarea implementării soluţiilor adecvate;

b) capacitatea de a identifica, prioritiza şi rezolva problemele spitalului public;

c) capacitatea de relaţionare cu autorităţile locale şi centrale, comunitatea locală şi mass media în scopul promovării interesului spitalului;

d) capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi, de a răspunde pentru acestea şi de a le îndrepta;

e) capacitatea de buna comunicare şi relaţionare cu personalul angajat al spitalului, colaboratori, pacienţi şi aparţinători etc;

f)  elaborarea de norme şi metodologii de organizare (ROF, regulament intern etc), proceduri interne de evaluare şi control, protocoale interne, delegare de atribuţii etc.

3.

Coordonare

a) stabilirea încadrării eficiente în timp a activităţilor şi respectarea termenelor asumate;

b) capacitatea de mediere şi negociere către o soluţie comună acceptată în interesul spitalului;

c) evaluarea efectelor deciziilor asupra întregului spital şi operarea de modificări, dacă sunt necesare;

d) luarea deciziilor în mod participativ prin implicarea tuturor membrilor echipei manageriale a spitalului şi a şefilor de structuri (aprecieri din partea acestora).

Nr. crt.

Criteriul de performanţă

Dimensiuni specifice criteriului analizat

Punctajul acordat

4.

Control

a) monitorizarea şi implicarea în buna derulare a activităţii spitalului;

b) controlul activităţii la nivel strategic şi al realizării obiectivelor;

c) capacitatea de depistare a deficienţilor şi a modalităţilor de îndreptare a acestora în timp util;

d) urmărirea utilizării raţionale a tuturor resurselor financiare ale spitalului, indiferent de sursa de finanţare.

Punctaj de evaluare a criteriilor de performanţă:

- 0 = deloc;

- 1 = în foarte mică măsură;

- 2 = în mică măsură;

- 3 = satisfăcător;

- 4 = în mare măsură;

- 5 = în foarte mare măsură."

13. După anexa nr. 2 la ordin se introduce o nouă anexă, anexa nr. 3, al cărei conţinut este prevăzut în anexa care face parte integrantă din pezentul ordin.

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

ANEXĂ (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 112/2007)

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE

AUTORITATEA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ

........................................................................

COMISIA DE EVALUARE

FIŞA DE EVALUARE

a activităţii desfăşurate de..............................................................

                                                      (numele şi prenumele)

managerul ........................................................................................

                                               (denumirea spitalului public)

în anul.....................

Nr. crt.

Indicatori/Criterii de performanţă

Valoare indicator

Grad de realizare1)

Punctajul acordat

Concluzii/ Termene

de reevaluare

asumată

prin contract

realizată

A. Indicatori de management al resurselor umane

1.

Proporţia medicilor din totalul personalului

2.

Proporţia personalului medical din totalul personalului angajat al spitalului

3.

Proporţia personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical

4.

Numărul mediu de consultaţii/ medic în ambulatoriu

B. Indicatori de utilizare a serviciilor

1.

Durata medie de spitalizare pe spital şi pe fiecare secţie2)

2.

Rata de utilizare a paturilor pe spital şi pe fiecare secţie2)

3.

Indicele de complexitate al cazurilor pe spital şi pe fiecare secţie2)

4.

Procentul pacienţilor cu intervenţii chirurgicale din totalul pacienţilor externaţi din secţiile chirurgicale

C. Indicatori economico-financiari

1.

Execuţia bugetară faţă de bugetul de cheltuieli aprobat

2.

Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii şi în funcţie de sursele de venit

3.

Procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului

4.

Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului

5.

Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului

6.

Procentul cheltuielilor de capital din totalul cheltuielilor

7.

Costul mediu/zi de spitalizare pe fiecare secţie2)

Nr. crt.

Indicatori/Criterii de performanţă

Valoare indicator

Grad de realizare1)

Punctajul acordat

Concluzii/ Termene de reevaluare

asumată

prin contract

realizată

D. Indicatori de calitate

1.

Rata mortalităţii intraspitaliceşti pe total spital şi pe fiecare secţie2)

2.

Rata infecţiilor nozocomiale pe total spital şi pe fiecare secţie2)

3.

Indicele   de   concordanţă   dintre   diagnosticul   la   internare   şi diagnosticul la externare

4.

Număr de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor

E. Criterii generale de management

Punctajul acordat de:

Evaluator 1 (nume,prenume)

Evaluator 2 (nume,prenume)

Evaluator 3 (nume,prenume)

Evaluator.........

(nume,prenume)

Punctajul final3)

1.

Planificare

2.

Organizare

3.

Coordonare

4.

Control

1) In situaţia în care gradul de realizare are cifră cu zecimale, rotunjirea se face la întreg, astfel: 0,50 - 0,99 devine 1, iar 0,01 - 0,49 devine 0.

2) Se trece valoarea indicatorului la nivel de spital.

3) In situaţia în care punctajul final are cifră cu zecimale, rotunjirea se face la întreg, astfel: 0,50 - 0,99 devine 1, iar 0,01 - 0,49 devine 0.

Comisia de evaluare numită prin Ordinul ministrului sănătăţii publice nr...............din..........................................., în baza rezultatelor obţinute, apreciază că dl/dna(numele şi prenumele) ................................................................................................................................ managerul(denumirea spitalului public).............................................................................................................................., a obţinut calificativul

|_|  Foarte bine                    

|_|  Bine                       

|_| Satisfăcător                        

|_| Nesatisfăcător

Prezenta fişă de evaluare a fost întocmită în două exemplare, dintre care exemplarul nr. 1 s-a înaintat comisiei centrale de evaluare constituite la nivelul Ministerului Sănătăţii Publice, iar exemplarul nr. 2 a rămas la preşedintele comisiei de evaluare, în evidenţa autorităţii de coordonare a spitalului public respectiv.

Comisia de evaluare

Certificăm concordanţa datelor înscrise în contractul/actul adiţional la contractul de management cu documentele menţionate la art. 41 alin. (2), precum şi concordanţa valorilor indicatorilor calculate de spital cu cele menţionate în documentele prevăzute la art. 41 alin. (2).

Preşedinte:.................................................................

Vicepreşedinte:..........................................................

Membri: .....................................................................

...................................................................................

...................................................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Am luat cunoştinţă

...................................................................................

(numele, prenumele şi semnătura managerului)

.....................................

(data)

Notă: Managerul spitalului public poate contesta la comisia centrală de evaluare, în termen de 24 ore de la data luării la cunoştinţă a conţinutului fişei de evaluare, calificativul acordat de comisia de evaluare. Comisia centrală de evaluare rezolvă contestaţia în termen de 5 zile lucrătoare de la data luării în evidenţă a acesteia.


COMENTARII la Ordinul 264/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 264 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 411 1998
    Salutare tuturor Eu sunt Ivos Vlad Eugen și sunt din România Constanța. Am fost în căutarea unui împrumut on-line și am fost foarte speriat că nu am aplicat niciodată un împrumut înainte și am loo foarte bine și căutând o companie adevărată acolo am găsit o companie numită Patricia Kingsman uite și am văzut ce au spus oamenii despre această companie A fost adevărat am decis să solicit un împrumut de la companie și am nevoie de un împrumut de 150.000,00 euro pentru a începe o afacere când am aplicat ea mi-a spus tot ce am nevoie să fac și am făcut-o și ea ma asigurat că în 8 ore timp am fost plecat Sa fiu cu imprumutul meu i-am spus bine si am asteptat in exact 8 ore timp primesc imprumutul meu de la aceasta companie ca scriu asta acum nu am fost niciodata scammed inainte si aceasta companie este minunata am asculta oamenii vorbind despre escrocherii dar eu Nu au fost niciodată scammed înainte și îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru asta. Deci toată lumea, dacă aveți nevoie de un împrumut real, aceasta este compania potrivită pentru a aplica de la ei vă vor ajuta și timpul în care vă spun că veți primi împrumutul dvs., care este exact momentul în care veți primi împrumutul. Trebuie doar să scriu acest mesaj pentru toată lumea, astfel încât să nu solicitați un împrumut de la o companie greșită dacă aveți nevoie de un împrumut real contactați această companie și veți fi fericiți. Există poștă Adresa este patriciakingsman.loans2016@gmail.com.
ANONIM a comentat Ordin 411 1998
    Bună ziua Numele meu este Popovici Krisztina Sunt din Brașov România această companie Patricia Kingsman oamenii vorbesc despre este real nu am vrut niciodată un împrumut dar tocmai am spus că ar trebui să încercați această companie și a vedea dacă ceea ce spun oamenii este adevărat și am aplicat pentru o Împrumut de la ei ieri și tocmai am primit împrumutul meu astăzi de la Patricia Kingsman companie împrumut oricine dacă ați citi acest mesaj și aveți nevoie de un împrumut aplica de la această companie pentru că ei sunt de gând să vă ajute această companie este singura companie care oferă împrumut reale on-line. Împrumutul pe care l-am aplicat de la ei a fost de 75.000,00 lei și în 8 ore am obținut împrumutul meu, astfel încât prietenii mei să nu fie scamați dacă aveți nevoie de un împrumut real, aceasta este compania potrivită pentru a aplica. Dacă sunteți interesat de împrumuturi acolo, adresa de e-mail este patriciakingsman.loans2016@gmail.com și acolo numărul ceaplic este +2348165719944.
ANONIM a comentat Ordin 411 1998
    Numele meu este Nathanael martyna patryx Sunt din România și locuiesc într-un mic oraș din Timișoara. Vreau să folosesc acest timp pentru a le spune tuturor pe internet că există o singură companie care oferă un împrumut real, iar această companie este Patricia Kingsman. Am căutat un împrumut online în ultimele 3 săptămâni acum și tot ce am de făcut este că creditorii mă scandalizează din banii pe care i-am avut Dumnezeu știe că eram atât de sărac și am vrut să-mi omor eu sinea dar acolo am văzut atât de mulți oameni mărturisesc despre Această companie pe care au dat împrumuturi la început nu am crezut cauza am văzut alte mărturii ale altui creditor și toate s-au transformat în escrocherii. Am spus sa ma aplice de la aceasta companie si sa vad daca este adevarat si imediat am aplicat mi-au spus tot ce am nevoie sa fac si am fost de acord si ma asigurat ca in 8 ore am fost de gand sa fiu cu imprumutul meu pentru ca ei au spus Utilizează serviciul de transfer rapid. Mai intai n-am crezut, dar am vrut sa imi dau imprumut inainte de ora 8 am primit o alerta de la banca mea si sa fiu de acord ca a fost imprumutul meu am fost foarte supt atunci cand l-am vazut si m-am rugat lui Dumnezeu pentru a ma indruma la compania dreapta Care mi-a ajutat astăzi pe măsură ce scriu acest lucru pe internet acum am primit doar împrumutul meu de la această companie și eu folosesc acest timp pentru a depune mărturie către alte persoane dacă aveți nevoie de un împrumut un împrumut nu vă lăsați păcălit aceasta este compania potrivită Se aplică de la. Adresa de e-mail este patriciakingsman.loans2016@gmail.com, iar pentru dvs. cei care nu au o adresă de e-mail a companiei numărul de telefon este +2348165719944. Această companie este adevărată și minunată dacă aveți nevoie de un împrumut aplicat acum și așteptați pentru împrumutul dvs. pentru că veți fi mulțumit de această companie. Mulțumesc tuturor și rămân Nathanael martyna patryx.
ANONIM a comentat Ordin 411 1998
    Numele meu este Cristyna Cosmin Alin Sunt din Bucuresti Romania vreau sa folosesc de data aceasta pentru a scrie pe internet ca am primit fondurile mele de credit de 5 milioane leu roman de la aceasta companie numita Patricia Kingsman loan company la inceput nu am crezut ce Oamenii au spus pe internet, dar am decis să încerc și am aplicat pentru împrumut acum două zile și tocmai am primit un apel de la banca mea că nu există suma de 5 milioane leu românesc pe contul meu și imediat am primit o alertă din partea mea Banca Patricia Kingsman companie de împrumut ma sunat și ma întrebat dacă am primit împrumutul meu și le-am spus da, așa că au spus că ar trebui să aducă mai mulți oameni acolo companie, dacă cineva nevoie de un împrumut, astfel încât dacă aveți într-adevăr nevoie de un împrumut aceasta este compania Pentru a aplica de la ei sunt într-adevăr mare și cred acum că există o companie de împrumut reale care oferă împrumuturi și că societatea este Patricia Kingsman companie de împrumut, astfel încât dacă oricine dintre dvs. au nevoie de un împrumut de urgență și este important aceasta este compania dreptul de a aplica de la . Adresa de e-mail este patriciakingsman.loans2016@gmail.com. În cele din urmă sunt foarte fericit și pot începe propria mea afacere acum. Vă mulțumesc din nou Patricia că sunteți minunat și că Dumnezeu să vă binecuvânteze pe dumneavoastră și pe compania voastră.
ANONIM a comentat Ordin 411 1998
    Numele meu este MedCluj Ion Damian si sunt din România Vreau să folosesc acest timp pentru a spune toată lumea de pe internet despre cum am primit împrumutul meu după ce a fost scammed de 3 ori am aplicat pentru un împrumut de la compania de împrumut Patricia Kingsman ieri am văzut oameni depun mărturie despre lucrările sale bune și cu privire la modul în care ea a ajutat oamenii, așa că am decis să aplice și ea mi-a spus ce trebuia să fac m-am speriat, dar am făcut-o în această dimineață acum am primit doar o alertă de la banca mea acolo există bani în contul meu și am verificat suma și a fost împrumutul meu sunt atât de fericit. Așa că vreau să folosească acest timp și spune toată lumea de pe internet că această companie este real, dacă aveți nevoie de un împrumut de la această companie este compania dreptul de a aplica de la care nu te Scammed ca mine, deoarece există escroci acolo aplică de la această companie și tu vei fi fericit. mail există patriciakingsman.loans2016@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 411 1998
    Buna ziua tuturor numele meu este Dorian Cezara Vasilache si sunt din România Vreau să folosesc această șansă am acum pentru a scrie acest mesaj la internet dacă cineva dintre voi este în căutarea pentru un împrumut real, aceasta este compania dreptul de a contacta eu sunt un femeie de afaceri și am aplicat pentru un împrumut într-o companie legit 2017 și numele companiei este compania de împrumut Patricia Kingsman au fost ajuta pe oameni începând cu 2016 și suntem în 2017 și acum am primit doar împrumutul meu de la ei, deci, dacă cineva dintre voi au nevoie de un du-te de împrumut și se aplică de la ei, deoarece acestea sunt reale eu doar vă rugați oameni care au nevoie de ajutor cu un împrumut nu te scammed, care este motivul pentru care eu sunt, folosind această șansă de a scrie acest mesaj pe internet, în cazul în care aveți nevoie de un împrumut legit împrumut se aplică de la această companie, astfel încât să obiceiul fiți înșelat atunci când se aplică de la compania greșită. mail este patriciakingsman.loans2016@gmail.com. au o zi bună pentru toată lumea și mă rog că toate fericit ca eu sunt astăzi
ANONIM a comentat Ordin 411 1998
    Numele meu este Sarah Alexandra Ionut Sunt din România tocmai am primit împrumutul meu de la o nouă companie de împrumut legit din 2017 și numele companiei care ma ajutat cu împrumut meu de astăzi este compania de împrumut Patricia Kingsman acestea sunt compania cea mai frumoasă împrumut i-au a venit vreodată peste cu am aplicat pentru un împrumut de la ei ieri și singurul lucru pe care am făcut a fost să plătească taxa de transfer care au spus că ar trebui să plătească și imediat am face plata în următorul timp de 12 ore, am fost cu împrumut meu rău că nu pot spun cât de mult m-au ajutat cu, dar este o sumă mare de bani, astfel încât toată lumea, dacă aveți nevoie de un împrumut real, acest lucru este compania de împrumut dreptul de a contacta adresa de e-mail nu este patriciakingsman.loans2016@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 411 1998
    Salutare tuturor Numele meu este Adina Iuliana Sunt din România i-au fost în căutarea unui împrumut on-line și tot ce primesc este escrocii, dar am găsit această companie de împrumut numit Patricia Kingsman companie de împrumut și am văzut oameni on-line depune mărturie despre există fapte bune, așa că am decis să încerc dacă voi fi fericit, încă o dată, așa că am aplicat pentru un împrumut de 350,000.00 euro și creditor de împrumut doamnei Patricia Kingsman ma asigurat că în 12 de ore de împrumut meu va fi în contul meu bancar, astfel încât astăzi ca am fost de lucru am văzut banca mea mi-a scris mesaj că există unele fonduri de 350,000.00 euro în contul meu și mulțumesc Patricia Kingsman pentru că ea este real, astfel încât, dacă aveți nevoie de împrumut online, vă rugăm să nu fi scammed ca mine aplică de la aceasta companie, deoarece ea este singura companie reală care oferă împrumut on-line. mail Există patriciakingsman.loans2016@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 411 1998
    Numele meu este Alexandru Stefan Viorel Sunt din România am auzit de această companie pe care le dau credite și m-am dus să se aplice pentru un împrumut de la ei si am auzit oameni spunând despre înșelătorie, dar nu am mai fost scammed înainte de aceasta companie ma ajutat cu meu împrumut astfel încât oricine care au nevoie de un împrumut ar trebui să se aplice de la ei acolo împrumuturi este rapid și sigur acolo adresă de e-mail patriciakingsman.loans2016@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 411 1998
    Buna ziua tuturor numele meu este Denisa Réka Irina si sunt din România am fost pe internet și am auzit oameni spunând că au fost scammed înainte și am nevoie urgentă de un împrumut, așa că am fost frică să se aplice pentru un lucru de împrumut on-line am văzut 3 oamenii depune mărturie despre compania de împrumut doamnei Patricia Kingsman că au ajuns acolo împrumut de la ea nu am mai aplicat pentru un împrumut înainte și am fost atât de teamă că i se va lua scammed, dar am crezut ceea ce spune oamenii și se aplică de la această companie de împrumut și totul a fost bine și mi-au spus să trimită taxa de transfer, care va fi utilizat pentru a transfera împrumutul meu când mi-au spus că am fost atât de teamă că a fost un scammed, așa că am așezat și m-am gândit la asta și m-am întors la ei și le spun eu nu au făcut acest lucru înainte, dar doamna Patricia Kingsman a spus că ar trebui să încredere în ei că vor să mă ajute, așa că am făcut-o și m-am dus pentru a trimite taxa pe care au spus că ar trebui trimită pentru transferul de împrumut meu doar astăzi am primit o alertă de la spatele meu că există bani pe accou meu nt. Astăzi eu sunt foarte fericit nu am mai fost scammed înainte și am primit împrumutul meu o dată așa că acum sunt fericit și pe mine și familia mea ne-o să fie prea fericit, astfel încât oricine care au nevoie de un împrumut ar trebui să se aplice de la această societate, fără a fost scammed, deoarece ea este reală și mare și mă rog lui Dumnezeu ar trebui să continue să-i folosească pentru a ajuta oamenii de acolo credite. adresa ei de mail este patriciakingsman.loans2016@gmail.com. Încă o dată am rămâne Denisa Réka Irina
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu