Cloud Office365

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 264 din 5 martie 2008

pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice nr. 112/2007 privind criteriile de performanta in baza carora contractul de management poate fi prelungit sau poate inceta inainte de termen

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 176 din 7 martie 2008



Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare nr. E.N. 2.203 din 5 martie 2008,

în conformitate cu prevederile art. 178 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul sănătăţii publice emite prezentul ordin.

Art. I. - Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 112/2007 privind criteriile de performanţă în baza cărora contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 101 din 9 februarie 2007, se modifica şi se completează după cum urmează:

1.  La articolul 1, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:

„(2) Evaluarea activităţii managerului spitalului public pentru anul calendaristic precedent se face până la data de 31 martie a anului următor. Sunt evaluaţi managerii care au contractul de management în perioada de valabilitate şi au condus spitalul public respectiv pe o perioadă de cel puţin 6 luni în anul evaluat."

2. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 3. - Evaluarea anuală efectuată pe baza criteriilor de performanţă prevăzute în anexa nr. 2 se face prin acordarea de către evaluator a unui punctaj de la 0 la 5 puncte pentru fiecare criteriu de performanţă menţionat, ţinând cont de dimensiunile specifice fiecărui criteriu, conform îndrumărilor metodologice elaborate de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar."

3. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 4. - (1) Rezultatele evaluării se apreciază după cum urmează:

a) Foarte bine - dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiţii:

1.  în cazul indicatorilor C.1 - C.7 a obţinut la fiecare 5 puncte;

2.  în cazul a cel puţin 80% dintre indicatorii şi criteriile de performanţă prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 managerul a obţinut la fiecare 5 puncte;

3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele nr. 1 şi 2, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte.

b) Bine - dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiţii:

1. în cazul indicatorilor C.1 - C.7 a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte;

2.  în cazul a cel puţin 70% dintre indicatorii şi criteriile de performanţă prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 managerul a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte;

3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele nr. 1 şi 2, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut la fiecare cel puţin 3 puncte.

c) Satisfăcător - dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiţii:

1. în cazul indicatorilor C.1 - C.7 a obţinut la fiecare cel puţin 3 puncte;

2.  în cazul a cel puţin 70% dintre indicatorii şi criteriile de performanţă prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 managerul a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte;

3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele nr. 1 şi 2, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut cel puţin două puncte.

d)   Nesatisfăcător - dacă nu sunt îndeplinite condiţiile minime necesare pentru a obţine cel puţin calificativul Satisfăcător.

(2)  Contractul de management se menţine, în perioada de valabilitate a acestuia, pentru managerii spitalelor publice care au obţinut calificativele Foarte bine, Bine şi Satisfăcător. Pentru managerii care au obţinut calificativul Satisfăcător, activitatea acestora se reevaluează după 6 luni. Dacă la reevaluare obţin aceIaşi calificativ sau unul inferior, contractul de management al acestora încetează înainte de termen.

(3) Contractul de management încetează înainte de termen pentru managerii spitalelor publice care au obţinut calificativul Nesatisfăcător."

4. După articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 41, cu următorul cuprins:

„Art. 41. - (1) Evaluarea anuală a activităţii managerului de spital public şi/sau reevaluarea în condiţiile art. 4 alin. (2) se fac de o comisie de evaluare formată din preşedinte, vicepreşedinte, 3-5 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane, numită prin ordin al ministrului sănătăţii publice, astfel:

a)  pentru spitalele publice din subordinea autorităţilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti, membrii comisiei de evaluare se propun de către directorii executivi ai acestora. Preşedintele comisiei de evaluare este directorul executiv adjunct financiar-contabil al autorităţii de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti, iar vicepreşedinte este şeful compartimentului audit intern din aceeaşi instituţie. In situaţia în care la nivelul unei autorităţi de sănătate publică nu este încadrat postul de auditor intern, vicepreşedintele este nominalizat din cadrul altei autorităţi de sănătate publică, prin ordin al ministrului sănătăţii publice;

b) pentru spitalele publice din subordinea Ministerului Sănătăţii Publice, preşedinte este directorul general adjunct al Direcţiei generale buget şi credite externe din Ministerul Sănătăţii Publice, iar vicepreşedinte este un reprezentant al Direcţiei audit din aceeaşi instituţie.

(2) Comisia de evaluare menţionată la alin. (1) întocmeşte, pe baza rezultatelor obţinute de fiecare manager de spital, fişa de evaluare prevăzută în anexa nr. 3. Fişa de evaluare se înaintează comisiei centrale de evaluare, însoţită de dosarul de evaluare, care cuprinde obligatoriu următoarele documente:

a) copia contractului de management şi a actelor adiţionale la acesta;

b) documentele care susţin punctajul acordat la fiecare indicator de performanţă, după cum urmează:

- statul de funcţii pe anul evaluat, aprobat conform legii;

- situaţia financiară încheiată la data de 31 decembrie a anului evaluat;

- darea de seamă statistică pentru anul evaluat (cod MS 60.4.4A, cap. 2; cod MS 60.4.4, cap. 3; cod MS 60.4.4.A, cap. 14), centralizatorul - cod MS 60.4.4, cap. 15 „Personalul mediu şi superior sanitar pe tipuri de unităţi", centralizatorul activităţii spitalului - cod 19.15, darea de seamă statistică pentru anul evaluat (cod MS 60.4.2, cap. 1 „Principalii indicatori ai cunoaşterii sănătăţii, pe anul evaluat, pentru fiecare spital", câte un document semnat şi ştampilat, completat numai cu pct. 10 „Infecţii interioare din spital");

c)  copii de pe actele de control ale tuturor organismelor abilitate;

d)  raportul de autoevaluare al managerului spitalului public (în cuprinsul acestuia se au în vedere acţiunile organizate şi desfăşurate pe parcursul anului evaluat privind: modul de îndeplinire indicatorilor şi criteriilor de performanţă, proceduri interne de evaluare şi control, elaborare de acte normative cu caracter intern, măsuri întreprinse pentru eficientizarea activităţii unităţii şi creşterea calităţii actului medical, gestionarea eventualelor situaţii de criză apărute la nivelul spitalului public etc); managerul spitalului public răspunde pentru realitatea şi corectitudinea datelor puse la dispoziţia comisiei de evaluare, conform legii;

e) alte documente care pot constitui bază pentru evaluarea îndeplinirii criteriilor de performanţă prevăzute în anexa nr. 2.

(3) Comisia de evaluare menţionată la alin. (1) are următoarele atribuţii:

a)  să înregistreze dosarul de evaluare depus de către managerul spitalului public numai dacă acesta conţine toate documentele prevăzute la alin. (2);

b)  să verifice concordanţa dintre indicatorii asumaţi prin contract/act adiţional şi cei înscrişi în fişa de evaluare, precum şi dintre valorile indicatorilor realizaţi menţionaţi în fişa de evaluare şi cei transmişi de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii;

c)  să valideze, sub semnătură, în funcţie de calificativul obţinut în urma evaluării, propunerea de menţinere/încetare a contractului de management al managerului spitalului public evaluat;

d)  să înregistreze şi să transmită comisiei centrale de evaluare numai dosarele care conţin toate documentele prevăzute la alin. (2);

e) să respingă motivat dosarele incomplete şi să comunice managerului spitalului public documentele lipsă care au determinat această situaţie;

f) să întocmească şi să valideze, sub semnătura preşedintelui comisiei de evaluare şi a managerului spitalului public respectiv, un opis cuprinzând toate documentele existente în dosarul de evaluare depus de fiecare manager.

(4) La nivelul Ministerului Sănătăţii Publice se constituie, prin ordin al ministrului sănătăţii publice, comisia centrală de evaluare, formată din preşedinte, vicepreşedinte, 3-5 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane. Comisia centrală de evaluare are misiunea de a verifica şi de a urmări modul de desfăşurare a evaluării, modul de întocmire a fişelor de evaluare şi de a soluţiona eventualele contestaţii apărute în cadrul evaluării anuale a activităţii managerilor din spitalele publice. Preşedinte al comisiei centrale de evaluare este directorul general al Direcţiei generale buget şi credite externe din Ministerul Sănătăţii Publice, iar vicepreşedinte este directorul Direcţiei audit din aceeaşi instituţie.

(5) In baza calificativelor acordate de comisiile de evaluare menţionate la alin. (1), după soluţionarea eventualelor contestaţii, comisia centrală de evaluare propune ministrului sănătăţii publice, după caz:

a) menţinerea contractului de management pentru managerii spitalelor publice care au obţinut calificativele Foarte bine şi Bine;

b) emiterea actului administrativ de reevaluare, pentru managerii spitalelor publice care au obţinut calificativul Satisfăcător;

c)  emiterea actului administrativ de încetare înainte de termen a contractului de management, pentru managerii spitalelor publice care au obţinut calificativul Nesatisfăcător."

5. După articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 51, cu următorul cuprins:

„Art. 51. - (1) In termen de 3 zile de la data publicării prezentului ordin, Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii transmit Ministerului Sănătăţii Publice şi comisiilor de evaluare prevăzute la art. 41 alin. (1) valorile indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului public care intră în sfera lor de competenţă, realizate de fiecare spital public în anul evaluat.

(2) Datele menţionate la alin. (1), validate de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii, sunt consemnate în fişa de evaluare prevăzută în anexa nr. 3, la rubrica «Valoare indicator realizată», şi stau la baza evaluării anuale a activităţii managerului spitalului public."

6.  La articolul 6, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:

„(2) Evaluarea anuală a activităţii managerilor spitalelor publice aflate în subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie se face în conformitate cu dispoziţiile prezentului ordin."

7.  La punctul C.2 din anexa nr. 1 se introduce o notă cu următorul cuprins:

„NOTĂ: Valoarea acestui indicator exprimat în procente se determină ca raport între suma prevederilor cheltuielilor bugetare aferente structurilor: servicii de urgenţă, servicii paraclinice, servicii spitalizare continuă, servicii spitalizare de zi, servicii din ambulatoriul de specialitate al spitalului şi suma surselor de venit din care sunt finanţate aceste cheltuieli. In fişa de evaluare se trece valoarea indicatorilor per total, în anexă se detaliază pe tipurile de servicii mai sus menţionate."

8. Punctul C.4 din anexa nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„4. Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului

Gradul de realizare

faţă de indicatorii

asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%

0 puncte

71-100%

5 puncte

61-70%

4 puncte

51-60%

3 puncte

41-50%

2 puncte

30-40%

1 punct

sub 30%

0 puncte"

9. Punctul C.5 din anexa nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„5. Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului

Gradul de realizare

faţă de indicatorii

asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 110%

0 puncte

81-110%

5 puncte

71-80%

4 puncte

61-70%

3 puncte

51-60%

2 puncte

40-50%

1 punct

sub 40%

0 puncte"

10. Punctul D.2 din anexa nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„2. Rata infecţiilor nozocomiale pe total spitalul şi pe fiecare secţie

Gradul de realizare

faţă de indicatorii

asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 130%

0 puncte

121-130%

1 punct

111-120%

2 puncte

91-110%

3 puncte

70-90%

4 puncte

sub 70%

5 puncte"

11. Punctul D.4 din anexa nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„4. Numărul de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor analizate şi rezolvate

Gradul de realizare

faţă de indicatorii

asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 130%

0 puncte

121-130%

1 punct

111-120%

2 puncte

91-110%

3 puncte

60-90%

4 puncte

sub 60%

5 puncte"

12. Anexa nr. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ANEXA Nr. 2

CRITERII GENERALE DE MANAGEMENT

Nr. crt.

Criteriul de performanţă

Dimensiuni specifice criteriului analizat

Punctajul acordat

1.

Planificare

a) stabilirea unei viziuni şi misiuni realiste;

b) elaborarea unor obiective generale şi specifice conform planului de management;

c) respectarea etapelor stabilite în planul de management.

2.

Organizare

a) stabilirea şi comunicarea priorităţilor organizationale şi monitorizarea implementării soluţiilor adecvate;

b) capacitatea de a identifica, prioritiza şi rezolva problemele spitalului public;

c) capacitatea de relaţionare cu autorităţile locale şi centrale, comunitatea locală şi mass media în scopul promovării interesului spitalului;

d) capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi, de a răspunde pentru acestea şi de a le îndrepta;

e) capacitatea de buna comunicare şi relaţionare cu personalul angajat al spitalului, colaboratori, pacienţi şi aparţinători etc;

f)  elaborarea de norme şi metodologii de organizare (ROF, regulament intern etc), proceduri interne de evaluare şi control, protocoale interne, delegare de atribuţii etc.

3.

Coordonare

a) stabilirea încadrării eficiente în timp a activităţilor şi respectarea termenelor asumate;

b) capacitatea de mediere şi negociere către o soluţie comună acceptată în interesul spitalului;

c) evaluarea efectelor deciziilor asupra întregului spital şi operarea de modificări, dacă sunt necesare;

d) luarea deciziilor în mod participativ prin implicarea tuturor membrilor echipei manageriale a spitalului şi a şefilor de structuri (aprecieri din partea acestora).

Nr. crt.

Criteriul de performanţă

Dimensiuni specifice criteriului analizat

Punctajul acordat

4.

Control

a) monitorizarea şi implicarea în buna derulare a activităţii spitalului;

b) controlul activităţii la nivel strategic şi al realizării obiectivelor;

c) capacitatea de depistare a deficienţilor şi a modalităţilor de îndreptare a acestora în timp util;

d) urmărirea utilizării raţionale a tuturor resurselor financiare ale spitalului, indiferent de sursa de finanţare.

Punctaj de evaluare a criteriilor de performanţă:

- 0 = deloc;

- 1 = în foarte mică măsură;

- 2 = în mică măsură;

- 3 = satisfăcător;

- 4 = în mare măsură;

- 5 = în foarte mare măsură."

13. După anexa nr. 2 la ordin se introduce o nouă anexă, anexa nr. 3, al cărei conţinut este prevăzut în anexa care face parte integrantă din pezentul ordin.

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

ANEXĂ (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 112/2007)

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE

AUTORITATEA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ

........................................................................

COMISIA DE EVALUARE

FIŞA DE EVALUARE

a activităţii desfăşurate de..............................................................

                                                      (numele şi prenumele)

managerul ........................................................................................

                                               (denumirea spitalului public)

în anul.....................

Nr. crt.

Indicatori/Criterii de performanţă

Valoare indicator

Grad de realizare1)

Punctajul acordat

Concluzii/ Termene

de reevaluare

asumată

prin contract

realizată

A. Indicatori de management al resurselor umane

1.

Proporţia medicilor din totalul personalului

2.

Proporţia personalului medical din totalul personalului angajat al spitalului

3.

Proporţia personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical

4.

Numărul mediu de consultaţii/ medic în ambulatoriu

B. Indicatori de utilizare a serviciilor

1.

Durata medie de spitalizare pe spital şi pe fiecare secţie2)

2.

Rata de utilizare a paturilor pe spital şi pe fiecare secţie2)

3.

Indicele de complexitate al cazurilor pe spital şi pe fiecare secţie2)

4.

Procentul pacienţilor cu intervenţii chirurgicale din totalul pacienţilor externaţi din secţiile chirurgicale

C. Indicatori economico-financiari

1.

Execuţia bugetară faţă de bugetul de cheltuieli aprobat

2.

Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii şi în funcţie de sursele de venit

3.

Procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului

4.

Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului

5.

Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului

6.

Procentul cheltuielilor de capital din totalul cheltuielilor

7.

Costul mediu/zi de spitalizare pe fiecare secţie2)

Nr. crt.

Indicatori/Criterii de performanţă

Valoare indicator

Grad de realizare1)

Punctajul acordat

Concluzii/ Termene de reevaluare

asumată

prin contract

realizată

D. Indicatori de calitate

1.

Rata mortalităţii intraspitaliceşti pe total spital şi pe fiecare secţie2)

2.

Rata infecţiilor nozocomiale pe total spital şi pe fiecare secţie2)

3.

Indicele   de   concordanţă   dintre   diagnosticul   la   internare   şi diagnosticul la externare

4.

Număr de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor

E. Criterii generale de management

Punctajul acordat de:

Evaluator 1 (nume,prenume)

Evaluator 2 (nume,prenume)

Evaluator 3 (nume,prenume)

Evaluator.........

(nume,prenume)

Punctajul final3)

1.

Planificare

2.

Organizare

3.

Coordonare

4.

Control

1) In situaţia în care gradul de realizare are cifră cu zecimale, rotunjirea se face la întreg, astfel: 0,50 - 0,99 devine 1, iar 0,01 - 0,49 devine 0.

2) Se trece valoarea indicatorului la nivel de spital.

3) In situaţia în care punctajul final are cifră cu zecimale, rotunjirea se face la întreg, astfel: 0,50 - 0,99 devine 1, iar 0,01 - 0,49 devine 0.

Comisia de evaluare numită prin Ordinul ministrului sănătăţii publice nr...............din..........................................., în baza rezultatelor obţinute, apreciază că dl/dna(numele şi prenumele) ................................................................................................................................ managerul(denumirea spitalului public).............................................................................................................................., a obţinut calificativul

|_|  Foarte bine                    

|_|  Bine                       

|_| Satisfăcător                        

|_| Nesatisfăcător

Prezenta fişă de evaluare a fost întocmită în două exemplare, dintre care exemplarul nr. 1 s-a înaintat comisiei centrale de evaluare constituite la nivelul Ministerului Sănătăţii Publice, iar exemplarul nr. 2 a rămas la preşedintele comisiei de evaluare, în evidenţa autorităţii de coordonare a spitalului public respectiv.

Comisia de evaluare

Certificăm concordanţa datelor înscrise în contractul/actul adiţional la contractul de management cu documentele menţionate la art. 41 alin. (2), precum şi concordanţa valorilor indicatorilor calculate de spital cu cele menţionate în documentele prevăzute la art. 41 alin. (2).

Preşedinte:.................................................................

Vicepreşedinte:..........................................................

Membri: .....................................................................

...................................................................................

...................................................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Am luat cunoştinţă

...................................................................................

(numele, prenumele şi semnătura managerului)

.....................................

(data)

Notă: Managerul spitalului public poate contesta la comisia centrală de evaluare, în termen de 24 ore de la data luării la cunoştinţă a conţinutului fişei de evaluare, calificativul acordat de comisia de evaluare. Comisia centrală de evaluare rezolvă contestaţia în termen de 5 zile lucrătoare de la data luării în evidenţă a acesteia.



COMENTARII la Ordinul 264/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 264 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Ai nevoie de un împrumut de urgență? ești în datorii? aveți nevoie de împrumut de urgență pentru a finanța afacerea dvs. ?, ai fost refuzat de banca dvs., vă faceți griji nici mai mult, serviciile noastre sunt rapid, ușor și împrumuturi Secure acum în orice circumstanțe. Împrumuta până la $ 2,000 - $ 1,000.000 de azi! Contactati-ne cu informatii de împrumut la acest e-mail: noramildred.loans@hotmail.com Notă: Veți aștepta un răspuns preliminar și finanțare în 24 de ore Salutari. doamna Nora
ANONIM a comentat Ordin 3281 2006
    Ai nevoie de un împrumut de urgență? ești în datorii? aveți nevoie de împrumut de urgență pentru a finanța afacerea dvs. ?, ai fost refuzat de banca dvs., vă faceți griji nici mai mult, serviciile noastre sunt rapid, ușor și împrumuturi Secure acum în orice circumstanțe. Împrumuta până la $ 2,000 - $ 1,000.000 de azi! Contactati-ne cu informatii de împrumut la acest e-mail: noramildred.loans@hotmail.com Notă: Veți aștepta un răspuns preliminar și finanțare în 24 de ore Salutari. doamna Nora
ANONIM a comentat OUG 10 2015
    Bună Ziua, Se aplică pentru împrumut la prețuri accesibile cu COOPERATIVE WORLD IMPRUMUT COMPANY PLC. EMAIL ADRESA: cooperativeworld.org@gmail.com Bine ati venit la COOPERATIVE WORLD CREDIT COMPANY PLC un serviciu personalizat pentru toate nevoile dvs. financiare COOPERATIVE WORLD CREDIT COMPANY PLC Furnizori Oferte de împrumut la o rată a dobânzii foarte scăzută de 2%, oferim împrumuturi personale, credite de consolidare a datoriei, capital de risc, de împrumut de afaceri, de împrumut de învățământ , împrumut acasă, și de împrumut pentru orice motiv și nevoile urgente, cu o durată maximă de 1 până la 30 de ani, Sunteti un om de afaceri sau o femeie? Ești în nevoie de un împrumut de urgență pentru a achita facturile sau datoriile? Nevoie de bani pentru a capitalului sau gestionate de a extinde afacerea dvs.? Ați fost rândul său, în jos de către bănci și alte agenții financiare griji nu mai mult ca să contactați compania noastra, Ai facturi neachitate? Vă faceți griji nici mai mult ca suntem aici pentru a vă oferi o rată a dobânzii scăzută de 2%. Împrumut noastra variază de la 5.000 dolari USD (cinci mii de dolari SUA) la $ 50, 000,000.00 USD (cincizeci de milioane de dolari SUA). De asemenea, am împrumuta în Statele Unite ale Americii DOLARI EURO și lire sterline și MAI MULTE !!!!!! Pentru noi pentru a continua cu tine contactati-ne acum la adresa de e-mail de mai jos: cooperativeworld.org@gmail.com Și se aplică pentru un împrumut de astăzi, cu suma de împrumut și durata, usor sa și rapid pentru a obține. CONTACTATI-NE ACUM PENTRU MAI MULTE INFORMATII: Adresa de e-mail: cooperativeworld.org@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 10 2015
    Bună Ziua, Se aplică pentru împrumut la prețuri accesibile cu COOPERATIVE WORLD IMPRUMUT COMPANY PLC. EMAIL ADRESA: cooperativeworld.org@gmail.com Bine ati venit la COOPERATIVE WORLD CREDIT COMPANY PLC un serviciu personalizat pentru toate nevoile dvs. financiare COOPERATIVE WORLD CREDIT COMPANY PLC Furnizori Oferte de împrumut la o rată a dobânzii foarte scăzută de 2%, oferim împrumuturi personale, credite de consolidare a datoriei, capital de risc, de împrumut de afaceri, de împrumut de învățământ , împrumut acasă, și de împrumut pentru orice motiv și nevoile urgente, cu o durată maximă de 1 până la 30 de ani, Sunteti un om de afaceri sau o femeie? Ești în nevoie de un împrumut de urgență pentru a achita facturile sau datoriile? Nevoie de bani pentru a capitalului sau gestionate de a extinde afacerea dvs.? Ați fost rândul său, în jos de către bănci și alte agenții financiare griji nu mai mult ca să contactați compania noastra, Ai facturi neachitate? Vă faceți griji nici mai mult ca suntem aici pentru a vă oferi o rată a dobânzii scăzută de 2%. Împrumut noastra variază de la 5.000 dolari USD (cinci mii de dolari SUA) la $ 50, 000,000.00 USD (cincizeci de milioane de dolari SUA). De asemenea, am împrumuta în Statele Unite ale Americii DOLARI EURO și lire sterline și MAI MULTE !!!!!! Pentru noi pentru a continua cu tine contactati-ne acum la adresa de e-mail de mai jos: cooperativeworld.org@gmail.com Și se aplică pentru un împrumut de astăzi, cu suma de împrumut și durata, usor sa și rapid pentru a obține. CONTACTATI-NE ACUM PENTRU MAI MULTE INFORMATII: Adresa de e-mail: cooperativeworld.org@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 426 2015
    Bună Ziua, Se aplică pentru împrumut la prețuri accesibile cu COOPERATIVE WORLD IMPRUMUT COMPANY PLC. EMAIL ADRESA: cooperativeworld.org@gmail.com Bine ati venit la COOPERATIVE WORLD CREDIT COMPANY PLC un serviciu personalizat pentru toate nevoile dvs. financiare COOPERATIVE WORLD CREDIT COMPANY PLC Furnizori Oferte de împrumut la o rată a dobânzii foarte scăzută de 2%, oferim împrumuturi personale, credite de consolidare a datoriei, capital de risc, de împrumut de afaceri, de împrumut de învățământ , împrumut acasă, și de împrumut pentru orice motiv și nevoile urgente, cu o durată maximă de 1 până la 30 de ani, Sunteti un om de afaceri sau o femeie? Ești în nevoie de un împrumut de urgență pentru a achita facturile sau datoriile? Nevoie de bani pentru a capitalului sau gestionate de a extinde afacerea dvs.? Ați fost rândul său, în jos de către bănci și alte agenții financiare griji nu mai mult ca să contactați compania noastra, Ai facturi neachitate? Vă faceți griji nici mai mult ca suntem aici pentru a vă oferi o rată a dobânzii scăzută de 2%. Împrumut noastra variază de la 5.000 dolari USD (cinci mii de dolari SUA) la $ 50, 000,000.00 USD (cincizeci de milioane de dolari SUA). De asemenea, am împrumuta în Statele Unite ale Americii DOLARI EURO și lire sterline și MAI MULTE !!!!!! Pentru noi pentru a continua cu tine contactati-ne acum la adresa de e-mail de mai jos: cooperativeworld.org@gmail.com Și se aplică pentru un împrumut de astăzi, cu suma de împrumut și durata, usor sa și rapid pentru a obține. CONTACTATI-NE ACUM PENTRU MAI MULTE INFORMATII: Adresa de e-mail: cooperativeworld.org@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 426 2015
    Bine ați venit la 24 oră de servicii de împrumut Ați încercat să obțină împrumuturi de la bănci, fără succes? Urgent nevoie de bani pentru a ieși din datorii? Nevoie de bani pentru extinderea sau înființarea propria afacere? Obține un împrumut de la unul dintre cele mai importante companii de împrumut din Marea Britanie. 24 oră Serviciul de împrumut este unul dintre cele mai mari companii împrumuturile garantate din Marea Britanie și personalul nostru prietenos și cu experiență sunt capabili de a procesa cererea dvs. rapid și eficient. Ați putea împrumuta peste orice termen 1-25 de ani si imprumuta orice suma de la 2.000 £ la £ 50,000,000.00 pentru orice scop. Cu o rată a dobânzii scăzută de 3% la toate părțile lumii. Aplicația este disponibilă pentru solicitanții care au 18 ani și mai sus. Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati prin e-mail: 24hourloanservice2011@gmail.com Salutari Larry Fox
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Ai nevoie de o asistență financiară de urgență? aveți nevoie de un împrumut pentru a porni afacerea dvs. sau de a plati datoria dumneavoastră? se aplică pentru urgente 24 oră de livrare de servicii aprobate de împrumut la ABIGAIL NERO CREDIT COMPANY. Pentru mai multe informatii, contactati-ne prin e-mail: credit_solution@outlook.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1157 2002
    Ați încercat să obțină împrumuturi de la bănci, fără succes? Urgent nevoie de bani pentru a ieși din datorii? Nevoie de bani pentru extinderea sau înființarea propria afacere? Obține un împrumut de la unul dintre cele mai importante companii de împrumut din Marea Britanie. Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati prin e-mail: 24hourloanservice2011@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 53 2012
    Ați încercat să obțină împrumuturi de la bănci, fără succes? Urgent nevoie de bani pentru a ieși din datorii? Nevoie de bani pentru extinderea sau înființarea propria afacere? Obține un împrumut de la unul dintre cele mai importante companii de împrumut din Marea Britanie. Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati prin e-mail: 24hourloanservice2011@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1223 1990
    Sunt Loredana Beretta un creditor împrumut privat, care face diferite tipuri de împrumuturi țărilor International de urgență cu rată a dobânzii de 3% dacă este interesat amabilitatea Contactați-mă prin e-mail: loredana.beretta40@gmail.com Motto: Fericirea ta este satisfactia noastra Trăim de motto-ul nostru, te putem ajuta
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu