ORDIN
Nr. 98 din 9 februarie 2006
pentru aprobarea
procedurilor de predare/primire a carnetelor de munca la casele teritoriale de
pensii, in vederea aplicarii prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr.
19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari
sociale, cu modificarile si completarile ulterioare
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 190 din 28 februarie 2006
In temeiul prevederilor art. 2
alin. (5) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de
stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1
aprilie 2001 şi ale art. 16
din Hotărârea Guvernului nr.
412/2005 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului
Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei,
având în vedere Hotărârea Guvernului nr. 412/2005 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 19/2000 privind
sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările si completările
ulterioare, si Hotărârea
Guvernului nr. 1.768/2005,
ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei emite următorul
ordin:
Art. 1. - (1) In vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din
Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, se aprobă procedurile de predare/primire a
carnetelor de muncă la casele
teritoriale de pensii, după
cum urmează:
a) Proceduri de predare/primire a
carnetelor de muncă aflate în
evidenţa inspectoratelor
teritoriale de muncă la casele
teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, prevăzute în anexa nr. 1;
b) Proceduri de predare/primire a
carnetelor de muncă aflate în
evidenţa instituţiilor din administraţia publică centrală sau locală ori a angajatorilor, societăţi comerciale sau regii autonome cu
capital majoritar de stat, la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din
Legea nr. 19/2000, prevăzute
în anexa nr. 2;
c) Proceduri de predare/primire a
carnetelor de muncă de la
persoanele aflate în evidenţa
agenţiilor teritoriale pentru
ocuparea forţei de muncă la casele teritoriale de pensii, în
vederea aplicării prevederilor
art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, prevăzute în anexa nr. 3.
(2) Modelele proceselor-verbale
de predare/primire a carnetelor de muncă, încheiate între casele teritoriale de pensii, pe de o parte, şi inspectoratele teritoriale de muncă, instituţiile din administraţia publică centrală sau locală ori cu angajatorii, societăţi comerciale sau regii autonome cu capital majoritar de stat,
respectiv cu agenţiile
teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, pe de
altă parte, sunt prevăzute în anexa nr. 4.
(3) Anexele nr. 1-4 fac parte
integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Procedura tehnică de prelucrare a datelor, utilizată de Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale în vederea culegerii din
carnetele de muncă a datelor
necesare pentru determinarea stagiului de cotizare şi a punctajului mediu anual, precum şi procedura de scanare şi de arhivare electronică a carnetelor de muncă se stabilesc prin decizie a preşedintelui Casei Naţionale
de Pensii şi Alte Drepturi de
Asigurări Sociale.
Art. 3. - Casa Naţională de Pensii şi Alte
Drepturi de Asigurări Sociale,
Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Inspecţia Muncii, precum şi instituţiile subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
p. Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
PROCEDURI
de predare/primire a carnetelor
de muncă aflate
în evidenţa
inspectoratelor teritoriale de muncă la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6)
din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de
asigurări
sociale, cu modificările si completările ulterioare
Prezentele proceduri reglementează modul de organizare şi desfăşurare a activităţii
de predare/primire către
casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă aflate în evidenţa
inspectoratelor teritoriale de muncă, în vederea desfăşurării activităţii de preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de
cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie
2001, precum şi la veniturile
salariale aferente.
1. In temeiul prevederilor art. 2
alin. (1) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de
stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1
aprilie 2001, inspectoratele teritoriale de muncă la care se păstrează, se completează, se verifică şi se certifică, potrivit prevederilor legale, carnetele de muncă, urmează să pună aceste documente la dispoziţia casei teritoriale de pensii în a cărei rază teritorială îşi au sediul.
2. Carnetele de muncă trebuie să fie completate, în baza actelor depuse de angajatorii prevăzuţi la art. 8 din Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă, cu modificările şi completările ulterioare, cu toate înscrisurile până la data de 1 aprilie 2001 şi să fie
certificate de inspectoratele teritoriale de muncă pentru perioadele de până la această dată, conform documentelor gestionate de
aceste instituţii.
Certificarea se va efectua pe primul rând liber din cap. VI „Date referitoare
la activitatea în muncă"
al carnetului de muncă şi va cuprinde menţionarea perioadei pentru care inspectoratul teritorial de muncă deţine documentele care atestă vechimea în muncă
a acestor salariaţi.
3. Carnetele de muncă vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte codul numeric personal. Copiile
actelor de identitate vor fi prinse cu capse de prima pagină a carnetului de muncă.
4. In scopul obţinerii copiilor actelor de identitate,
inspectoratele teritoriale de muncă vor solicita în scris angajatorilor pentru care păstrează şi completează carnetele de muncă să transmită copiile
solicitate în termen de 30 de zile lucrătoare de la primirea înştiinţării scrise.
5. Pentru angajatorii care au
aprobarea din partea inspectoratelor teritoriale de muncă să efectueze înscrisurile în carnetele de muncă ale propriilor angajaţi, inspectoratul teritorial de muncă va întocmi un grafic de solicitare de la
aceştia a carnetelor de muncă, însoţite de copiile actelor de identitate ale titularilor. Graficul de
preluare a carnetelor de muncă
va ţine cont de capacitatea de
prelucrare de la nivelul caselor teritoriale de pensii şi de minimizarea timpului în care carnetele
de muncă nu se vor afla în
posesia angajatorilor.
6. In cazurile prevăzute la pct. 5 inspectoratele teritoriale
de muncă vor solicita în scris
angajatorilor să predea
carnetele de muncă în termen
de 30 de zile lucrătoare de la
primirea înştiinţării scrise.
7. La preluarea carnetelor de
muncă de la angajatorii prevăzuţi la pct. 5 se va încheia un proces-verbal, iar personalul
inspectoratelor teritoriale de muncă va verifica îndeplinirea condiţiilor prevăzute la
pct. 2 şi 3.
8. In situaţia în care se constată neîndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 2 şi/sau
3, documentele preluate potrivit prevederilor pct. 7 vor fi returnate
angajatorilor, urmând ca solicitarea scrisă prevăzută la pct. 6 să fie reînnoită
pentru documentele necorespunzătoare, până se
constată îndeplinirea
respectivelor condiţii.
9. Inspectoratele teritoriale de
muncă vor depozita carnetele
de muncă aflate în evidenţa lor, însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte codul numeric personal, în
ordinea alfabetică a numelui
titularilor, în cutii de carton, puse la dispoziţie în acest scop de casele teritoriale de pensii.
Cutiile utilizate la depozitarea
carnetelor de muncă vor avea
aplicată o etichetă conţinând codul casei teritoriale de pensii ce urmează să efectueze preluarea datelor din carnetul de muncă, codul inspectoratului teritorial de muncă la care se depun carnetele de muncă, precum şi numărul cutiei.
Numărul cutiei este unic la
nivelul casei teritoriale de pensii care va ţine evidenţa cutiilor
distribuite.
10. In vederea transmiterii
carnetelor de muncă la casele
teritoriale de pensii, inspectoratele teritoriale de muncă le vor centraliza şi vor întocmi pentru fiecare cutie, cu
ajutorul unui program informatic furnizat de casa teritorială de pensii, un formular conţinând două procese-verbale de predare/primire, întocmit potrivit modelului
prezentat în anexa nr. 4 la ordin.
Formularul va fi întocmit în două exemplare, pe hârtie, însoţit de un fişier pe suport electronic, care va conţine seria şi numărul carnetului de muncă, numele şi prenumele titularului, codul numeric personal al acestuia, codul
unic de identificare (CUI) al angajatorului, codul inspectoratului teritorial
de muncă, precum şi numărul de înregistrare al angajatorului la inspectoratul teritorial de
muncă la care se află în evidenţă. De asemenea, vor fi înscrise datele de identificare a cutiei în
care este depozitat carnetul de muncă: codul casei teritoriale de pensii şi numărul cutiei.
11. Cutiile conţinând carnetele de muncă, însoţite de procesele-verbale şi de fişierele pe
suport electronic prevăzute la
pct. 10, vor fi predate, săptămânal sau ori de câte ori este nevoie, de
reprezentanţii desemnaţi ai inspectoratelor teritoriale de muncă reprezentanţilor desemnaţi ai
caselor teritoriale de pensii.
Cu această ocazie se verifică
similitudinea datelor încrise în fişierul pe suport electronic cu cele înscrise în procesele-verbale,
prin obţinerea unui opis
intern de prelucrare, al cărui
conţinut trebuie să fie identic cu cel înscris în
procesele-verbale.
Predarea/primirea carnetelor de
muncă se va face ulterior
verificării conţinutului cutiilor, prin semnarea de către reprezentanţii desemnaţi ai
inspectoratelor teritoriale de muncă şi, respectiv, de
către reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii a procesului-verbal de
predare/primire 1.
In cazul în care se constată lipsa sau deteriorarea unor carnete de
muncă ori corecturi sau ştersături în măsură să producă apariţia unor suspiciuni legate de corectitudinea
datelor, acest fapt va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 1 la
rubrica 1 „Observaţii la
primirea carnetelor de muncă
la casa teritorială de
pensii" şi va fi sesizată conducerea respectivului inspectorat
teritorial de muncă, în
vederea luări măsurilor ce se impun, potrivit legii.
12. După încheierea operaţiunilor
de preluare şi înregistrare a
datelor, reprezentanţii
desemnaţi ai caselor
teritoriale de pensii vor preda reprezentanţilor desemnaţi ai
inspectoratelor teritoriale de muncă cutiile conţinând
carnetele de muncă, pe baza
completării procesului-verbal
de predare/primire 2.
Predarea/primirea carnetelor de
muncă se va face ulterior
verificării conţinutului cutiilor. In cazul în care se
constată lipsa sau
deteriorarea unor carnete de muncă, acest lucru va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire
2 la rubrica 2 „Observaţii la
predarea carnetelor de muncă
de către casa teritorială de pensii" şi va fi sesizată
conducerea respectivei case teritoriale de pensii, în vederea luării măsurilor ce se impun, potrivit legii.
13. In termen de 15 zile lucrătoare de la primirea cutiilor,
inspectoratele teritoriale de muncă vor proceda, pe baza datelor din procesele-verbale, la verificarea
carnetelor de muncă predate şi ulterior, în cazul prevăzut la pct. 5, la returnarea acestora către angajatori, încheindu-se în acest sens
un proces-verbal de predare/primire.
14. Activitatea de predare/primire
la şi de la casele teritoriale
de pensii a carnetelor de muncă păstrate,
verificate şi certificate de
inspectoratele teritoriale de muncă, în vederea aplicării
prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările
ulterioare, se realizează de către personalul din cadrul inspectoratelor
teritoriale de muncă, desemnat
prin decizii ale inspectorilor-şefi.
15. Activitatea de predare/primire
la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă, în vederea aplicării
prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările
ulterioare, se realizează de
personalul desemnat prin decizie a directorului executiv al casei teritoriale
de pensii.
16. Degradarea, distrugerea ori
pierderea carnetelor de muncă
de către persoanele desemnate
potrivit pct. 14 şi 15 se sancţionează potrivit legii.
ANEXA Nr. 2
PROCEDURI de predare/primire a
carnetelor de muncă aflate în evidenţa instituţiilor din administraţia publică centrală sau locală ori a angajatorilor, societăţi comerciale sau regii autonome cu capital majoritar de stat, la casele
teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind
sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare
Prezentele proceduri reglementează modul de
organizare şi desfăşurare a activităţii de predare/primire către casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă aflate în evidenţa instituţiilor din
administraţia publică centrală sau locală ori a
angajatorilor - societăţi
comerciale sau regii autonome cu capital majoritar de stat -, denumite în
continuare instituţii sau angajatori, în vederea
desfăşurării activităţii de preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de
cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie
2001, precum şi la veniturile
salariale aferente.
1. In temeiul prevederilor art. 2
alin. (1) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de
stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1
aprilie 2001, instituţiile sau
angajatorii care păstrează şi completează, potrivit prevederilor legale, carnete de muncă urmează să pună aceste documente la dispoziţia casei teritoriale de pensii în a cărei rază teritorială îşi au sediul.
2. Carnetele de muncă trebuie să fie completate cu toate înscrisurile până la data de 1 aprilie 2001 şi să fie
certificate pentru perioadele de până la această dată, conform documentelor gestionate de
aceste instituţii sau de angajatori.
Certificarea se va efectua pe primul rând liber al carnetului de muncă.
3. Carnetele de muncă vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte codul numeric personal. Copiile
actelor de identitate vor fi prinse cu capse de prima pagină a carnetului de muncă.
4. In cazul instituţiilor sau angajatorilor care, potrivit
legii, efectuează înscrisuri
în carnetele de muncă ale
propriilor angajaţi, casa
teritorială de pensii va
întocmi un grafic de solicitare de la aceştia a carnetelor de muncă, însoţite de
copiile actelor de identitate ale titularilor. Graficul de preluare a
carnetelor de muncă va ţine cont de capacitatea de prelucrare a
datelor de la nivelul caselor teritoriale de pensii şi de minimizarea timpului în care carnetele de muncă nu se vor afla în posesia angajatorilor.
5. Casele teritoriale de pensii
vor solicita în scris instituţiilor
sau angajatorilor să predea
carnetele de muncă ale
propriilor angajaţi în termen
de maximum 30 de zile lucrătoare
de la primirea înştiinţării scrise.
6. La preluarea carnetelor de
muncă de la instituţiile sau angajatorii prevăzuţi la pct. 1 personalul caselor teritoriale de pensii va verifica
îndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 2 şi 3.
7. In situaţia în care se constată neîndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 2 şi/sau
3, documentele preluate potrivit prevederilor pct. 6 vor fi returnate instituţiilor sau angajatorilor, urmând ca
solicitarea scrisă prevăzută la pct. 5 să fie
reînnoită pentru documentele
necorespunzătoare, procedura
repetându-se până se constată îndeplinirea respectivelor condiţii.
8. Instituţiile sau angajatorii vor prezenta
carnetele de muncă aflate în
evidenţa lor, însoţite de copiile actelor de identitate ale
titularilor, din care să
rezulte codul numeric personal, în ordinea alfabetică a numelui titularilor, în cutii de carton numerotate, puse la
dispoziţie în acest scop de către casele teritoriale de pensii.
Cutiile utilizate la depozitarea
carnetelor de muncă vor avea
aplicată o etichetă conţinând codul casei teritoriale de pensii ce urmează să efectueze preluarea datelor din carnetul de muncă, codul unic de identitate (CUI) al
instituţiei sau al
angajatorului care depune carnetele de muncă, precum şi numărul cutiei. Numărul cutiei este unic la nivelul casei teritoriale de pensii care va ţine evidenţa cutiilor distribuite.
9. In vederea transmiterii lor către casele teritoriale de pensii, instituţiile sau angajatorii vor centraliza
carnetele de muncă şi vor întocmi pentru fiecare cutie, cu
ajutorul unui program informatic furnizat de casa teritorială de pensii, un formular conţinând două procese-verbale de predare/primire, întocmit potrivit modelului
prezentat în anexa nr. 4 la ordin.
Formularul va fi întocmit în două exemplare, pe hârtie, însoţit de un fişier pe suport electronic, care va conţine seria şi numărul carnetului de muncă, numele şi prenumele titularului, codul numeric personal al titularului,
precum şi codul unic de
identificare (CUI) al angajatorului. De asemenea, vor fi menţionate datele de identificare a cutiei în
care este depozitat carnetul: codul casei teritoriale de pensii şi numărul cutiei.
10. Cutiile conţinând carnetele de muncă, însoţite de procesele-verbale şi de fişierele pe
suport electronic prevăzute la
pct. 9, vor fi predate, de către
reprezentanţii desemnaţi ai instituţiilor sau angajatorilor, reprezentanţilor desemnaţi ai
caselor teritoriale de pensii.
Cu această ocazie se verifică
similitudinea datelor înscrise în fişierul pe suport electronic cu cele înscrise în procesele-verbale,
prin obţinerea unui opis
intern de prelucrare, al cărui
conţinut trebuie să fie identic cu cel înscris în
procesele-verbale.
Predarea/primirea carnetelor de
muncă se va face ulterior
verificării conţinutului cutiilor, prin semnarea de către reprezentanţii desemnaţi ai
instituţiilor sau
angajatorilor şi, respectiv,
de către reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritorile de pensii a procesului-verbal de
predare/primire 1.
In cazul în care se constată lipsa sau deteriorarea unor carnete de
muncă ori corecturi sau ştersături în măsură să producă apariţia unor suspiciuni legate de
corectitudinea datelor, acest fapt va fi consemnat în procesul-verbal de
predare/primire 1 la rubrica 1 „Observaţii la primirea carnetelor de muncă la casa teritorială de pensii" şi
va fi sesizată conducerea
respectivelor unităţi, în
vederea luării măsurilor ce se impun, potrivit legii.
11. După încheierea operaţiunilor
de preluare şi înregistrare a
datelor, reprezentanţii
desemnaţi ai caselor
teritoriale de pensii vor preda reprezentanţilor desemnaţi ai
instituţiilor sau
angajatorilor cutiile conţinând
carnetele de muncă, pe
baza completării
procesului-verbal de predare/primire 2.
Predarea/primirea carnetelor de
muncă se va face ulterior
verificării conţinutului cutiilor. In cazul în care se
constată lipsa sau
deteriorarea unor carnete de muncă, acest lucru va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire
2 la rubrica 2 „Observaţii la
predarea carnetelor de muncă
de către casa teritorială de pensii" şi va fi sesizată
conducerea respectivei case teritoriale de pensii, în vederea luării măsurilor ce se impun, potrivit legii.
12. In termen de 15 zile lucrătoare de la primire, instituţiile sau angajatorii vor proceda, pe baza
datelor din procesele-verbale, la verificarea carnetelor de muncă predate.
13. Activitatea de predare/primire
la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă, în vederea aplicării
prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările
ulterioare, se realizează de
personal desemnat prin decizie a directorului executiv al casei teritoriale de
pensii.
14. Degradarea, distrugerea ori
pierderea carnetelor de muncă
de către persoanele desemnate
potrivit pct. 13 se sancţionează potrivit legii.
ANEXA Nr. 3
PROCEDURI
de predare/primire a carnetelor de
muncă de la persoanele aflate
în evidenţa agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din
Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare
Prezentele proceduri reglementează modul de organizare şi desfăşurare a activităţii
de predare/primire a carnetelor de muncă ale persoanelor aflate în evidenţa agenţiilor pentru
ocuparea forţei de muncă şi de punere a lor la dispoziţia caselor teritoriale de pensii, în vederea desfăşurării activităţii de
preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în
sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi la veniturile salariale aferente.
1. In temeiul prevederilor art. 2
alin. (1) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de
stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1
aprilie 2001, persoanele fizice care deţin sau păstrează, potrivit prevederilor legale, carnete de
muncă sunt obligate să pună aceste documente la dispoziţia casei teritoriale de pensii în a cărei rază teritorială îşi au domiciliul.
2. In vederea eficientizării activităţii de aplicare a prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr.
19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, persoanele prevăzute la pct. 1, aflate în evidenţa agenţiilor pentru
ocuparea forţei de muncă sau care solicită luarea în evidenţa
acestora, vor preda carnetele de muncă la agenţiile
locale pentru ocuparea forţei
de muncă sau la punctele de
lucru în a căror rază teritorială îşi au
domiciliul sau, după caz, reşedinţa, dacă au avut
ultimul loc de muncă sau au
realizat venituri în acea localitate.
3. Carnetele de muncă vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte codul numeric personal. Copiile
actelor de identitate vor fi prinse cu capse de prima pagină a carnetului de muncă.
4. Carnetele de muncă trebuie să fie completate cu toate înscrierile până la data de 1 aprilie 2001 şi să fie
certificate de autorităţile
abilitate, potrivit legii.
5. Agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă sau
punctele de lucru ale acestora vor solicita în scris persoanelor aflate în
evidenţă să predea carnetele de muncă în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea înştiinţării scrise.
6. La preluarea carnetelor de muncă de agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă şi de punctele de lucru, personalul acestor
agenţii sau puncte de lucru va
verifica îndeplinirea condiţiilor
prevăzute la pct. 3 şi 4.
7. In situaţia în care se constată neîndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 3 şi/sau
4, documentele vor fi returnate titularilor, urmând ca solicitarea scrisă prevăzută la pct. 5 să fie reînnoită lunar, până se
constată îndeplinirea
respectivelor condiţii.
8. Agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă şi puncte de lucru vor preda agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti în a căror subordine se află, până la data de
20 a lunii curente, pe bază de
proces-verbal de predare/primire, carnetele de muncă preluate de la persoanele aflate în evidenţă, însoţite de copii
ale actelor de identitate ale titularilor, din care să
rezulte codul numeric personal.
9. In termen de 5 zile lucrătoare de la primire, personalul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti va centraliza carnetele de muncă primite de la agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă şi punctele de
lucru aflate în subordine şi
le va depozita, în ordinea alfabetică a numelui titularilor, în cutii de carton, puse la dispoziţie în acest scop de către casele teritoriale de pensii.
Cutiile utilizate la depozitarea
carnetelor de muncă vor avea
aplicată o etichetă conţinând codul casei teritoriale de pensii ce urmează a efectua preluarea datelor din carnetul
de muncă, codul agenţiei de ocupare a forţei de muncă care depune carnetele de muncă, precum şi numărul cutiei. Numărul cutiei este unic la nivelul casei teritoriale de pensii care va ţine evidenţa cutiilor distribuite.
10. In vederea transmiterii lor către casele teritoriale de pensii,
personalul agenţiilor pentru
ocuparea forţei de muncă judeţene şi a
municipiului Bucureşti va
centraliza carnetele de muncă
şi va întocmi pentru fiecare
cutie, cu ajutorul unui program informatic furnizat de casa teritorială de pensii, un formular conţinând două procese-verbale de predare/primire, întocmit potrivit modelului
prezentat în anexa nr. 4.
Formularul va fi întocmit în două exemplare, pe hârtie, însoţit de un fişier pe suport electronic, care va conţine seria şi numărul carnetului de muncă, numele şi prenumele, codul numeric personal ale titularului, precum şi codul agenţiei locale pentru ocuparea forţei de muncă sau al punctului
de lucru la care se află în
evidenţă. De asemenea, vor fi
menţionate datele de
identificare a cutiei în care este depozitat carnetul de muncă: codul casei teritoriale de pensii şi numărul cutiei.
11. Cutiile conţinând carnetele de muncă, însoţite de procesele-verbale şi de fişierele pe
suport electronic prevăzute la
pct. 10, vor fi predate de către
reprezentanţii desemnaţi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti reprezentanţilor
desemnaţi ai caselor teritoriale
de pensii, cel mai târziu până
la finele lunii în curs.
Cu această ocazie se verifică
similitudinea datelor înscrise în fişierul pe suport electronic cu cele înscrise în procesele-verbale,
prin obţinerea unui opis
intern de prelucrare, al cărui
conţinut trebuie să fie identic cu cel înscris în
procesele-verbale.
Predarea/primirea carnetelor de
muncă se va face ulterior
verificării conţinutului cutiilor, prin semnarea de către reprezentanţii desemnaţi ai
agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene sau a
municipiului Bucureşti şi, respectiv, de către reprezentanţii desemnaţi ai
caselor teritoriale de pensii a procesului-verbal de predare/primire 1.
In cazul în care se constată lipsa sau deteriorarea unor carnete de
muncă ori corecturi sau ştersături în măsură să producă apariţia unor suspiciuni legate de
corectitudinea datelor, acest fapt va fi consemnat în procesul-verbal de
predare/primire 1 la rubrica 1 „Observaţii la primirea carnetelor de muncă la casa teritorială de pensii" şi
va fi sesizată conducerea
respectivei agenţii pentru
ocuparea forţei de muncă judeţene sau a municipiului Bucureşti, în vederea luării
măsurilor ce se impun,
potrivit legii.
12. După încheierea operaţiunilor
de înregistrare a datelor, reprezentanţii desemnaţi ai
caselor teritoriale de pensii vor preda reprezentanţilor desemnaţi ai
agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti cutiile conţinând carnetele de muncă, pe baza completării
procesului-verbal de predare/primire 2.
Predarea/primirea carnetelor de
muncă se va face ulterior
verificării conţinutului cutiilor. In cazul în care se
constată lipsa sau
deteriorarea unor carnete de muncă, acest lucru va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire
2 la rubrica 2 „Observaţii la
predarea carnetelor de muncă
de către casa teritorială de pensii" şi va fi sesizată
conducerea respectivei case teritoriale de pensii, în vederea luării măsurilor ce se impun, potrivit legii.
13. In termen de 5 zile lucrătoare de la primirea cutiilor, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti vor proceda, pe baza datelor din
procesele-verbale, la verificarea carnetelor de muncă predate şi ulterior
la returnarea acestora către
agenţiile locale pentru
ocuparea forţei de muncă şi punctele de lucru, încheindu-se în acest sens un nou proces-verbal
de predare/primire.
14. In termen de 5 zile lucrătoare de la returnare, agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă şi punctele de
lucru vor invita în scris titularii carnetelor de muncă să se prezinte la
sediul acestora, pentru a-şi
ridica respectivele documente.
15. Activitatea de predare/primire
a carnetelor de muncă ale
persoanelor aflate în evidenţa
agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă şi de punere la
dispoziţia caselor teritoriale
de pensii, în vederea aplicării
prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările
ulterioare, se realizează de către personalul din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti, desemnat prin dispoziţii ale directorilor executivi.
16. Activitatea de predare/primire
la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă, în vederea aplicării
prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările
ulterioare, se realizează de
personal desemnat prin decizie a directorului executiv al casei teritoriale de
pensii.
17. Degradarea, distrugerea ori
pierderea carnetelor de muncă
de către persoanele desemnate
potrivit pct. 15 şi 16 se sancţionează potrivit legii.
ANEXA Nr. 41)
Judeţul_____________________
Casa teritorială de pensii cod |_|_|_|
ITM cod |___| *
AOFMcod|___| **
CUI
cod |________| * * *
Nr........din . . / . . /200.
. Nr........din . . / . . /200. .
PROCES VERBAL DE PREDARE/PRIMIRE
1
Subsemnatul..............................,
împuternicit al casei teritoriale de pensii,
am primit de la......................, împuternicit
al [ITM], [AOFM], [CUI] cutia cu numărul____ conţinând un număr de___carnete de muncă,
după cum urmează:
Nr
|
Serie/Nr. carnet
|
Cod numeric personal
|
Nume si prenume beneficiar
|
Nr. pag.
|
01
|
|
|
|
|
02
|
|
|
|
|
03
|
|
|
|
|
04
|
|
|
|
|
05
|
|
|
|
|
06
|
|
|
|
|
07
|
|
|
|
|
08
|
|
|
|
|
09
|
|
|
|
|
10
|
|
|
|
|
11
|
|
|
|
|
12
|
|
|
|
|
13
|
|
|
|
|
14
|
|
|
|
|
15
|
|
|
|
|
16
|
|
|
|
|
17
|
|
|
|
|
18
|
|
|
|
|
19
|
|
|
|
|
20
|
|
|
|
|
21
|
|
|
|
|
22
|
|
|
|
|
23
|
|
|
|
|
24
|
|
|
|
|
25
|
|
|
|
|
26
|
|
|
|
|
27
|
|
|
|
|
28
|
|
|
|
|
29
|
|
|
|
|
30
|
|
|
|
|
1) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.
* ITM Inspecţia teritorială de muncă
** AOFM Agenţia de ocupare a forţei de muncă
*** CUI Instituţie a administraţiei publice centrale sau locale, angajator din regie autonomă sau societate comercială cu capital majoritar de stat
Nr
|
Serie/Nr. carnet
|
Cod numeric personal
|
Nume si prenume beneficiar
|
Nr. pag.
|
31
|
|
|
|
|
32
|
|
|
|
|
33
|
|
|
|
|
34
|
|
|
|
|
35
|
|
|
|
|
36
|
|
|
|
|
37
|
|
|
|
|
38
|
|
|
|
|
39
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
41
|
|
|
|
|
42
|
|
|
|
|
43
|
|
|
|
|
44
|
|
|
|
|
45
|
|
|
|
|
46
|
|
|
|
|
47
|
|
|
|
|
48
|
|
|
|
|
49
|
|
|
|
|
50
|
|
|
|
|
l.OBSERVATII la primirea
carnetelor de muncă la casa teritorială de pensii:
încheiat astăzi___/___/2006 între:
Imputernicit al casei teritoriale de
pensii Imputernicit [ITM], [AOFM], [CUI]
................................................
.................................................
PROCES VERBAL DE PREDARE/PRIMIRE
2
Subsemnatul.............................,
împuternicit al [ITM], [AJOFM], [CUI],
am primit de la.............................., împuternicit al casei
teritoriale de pensii
cutia cu numărul________ conţinând
un număr de____carnete de muncă.
2. OBSERVAŢII la predarea carnetelor de muncă de către casa teritorială de
pensii:
încheiat astăzi___/___/2006 între:
Imputernicit al casei teritoriale de
pensii Imputernicit [ITM], [AOFM], [CUI]
………………………………………….. …………………………………..