ORDIN Nr. 920
din 29 noiembrie 2006
privind aprobarea Procedurii
de lucru in vederea implementarii prevederilor art. 15 alin. (2) din Legea nr.
416/2001 si ale art. 32 alin. (2) din anexa la Hotararea Guvernului nr.
1.010/2006
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 1012 din 20 decembrie 2006
Având în vedere prevederile:
- art. 16 din Hotărârea Guvernului nr. 412/2005
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale
şi Familiei, cu modificările şi completările ulterioare;
- art. 71 din Normele
metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul
minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.010/2006,
ministrul muncii, solidarităţii sociale si familiei emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de lucru în vederea
implementării prevederilor art. 15 alin. (2) din Legea nr. 416/2001 privind
venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art.
32 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.
416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările
ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.010/2006, ce urmează a fi
aplicată atât de Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncă, cât şi de direcţiile
de muncă, solidaritate socială şi familie judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti, şi primării.
Art. 2. - (1) Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncă
transmite direcţiilor de muncă, solidaritate socială şi familie judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare direcţii
teritoriale, un tabel nominal cu persoanele care au fost admise la
selecţiile organizate de Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncă în vederea
derulării unei activităţi lucrative în străinătate, pe fiecare unitate
administrativ-teritoriala.
(2) Tabelul prevăzut la alin. (1) cuprinde
următoarele elemente:
a) numele şi prenumele persoanei;
b) codul numeric personal al acesteia;
c) domiciliul;
d) data la care s-a desfăşurat selecţia în urma căreia
persoana a fost declarată admisă/ţara;
e) numărul şi data contractului, dacă este cazul;
f) perioada pentru care s-a încheiat contractul, dacă
este cazul.
(3) In cazul persoanelor care au fost admise pentru
spaţiul Spania, având în vedere că acestora nu li se înmânează contractul de
muncă decât la o dată ulterioară selecţiei, care nu este cunoscută de Oficiul
pentru Migraţia Forţei de Muncă, în locul perioadei prevăzute la alin. (2) lit.
f) se va menţiona durata contractului de muncă, prevăzută în oferta fermă de
muncă în baza căreia s-a organizat selecţia, cu stipularea faptului că nu se
cunosc data la care acestea vor intra în posesia contractelor de muncă şi data
plecării la lucru în Spania.
(4) Datele cuprinse în tabelul prevăzut la alin. (1)
vor fi transmise direcţiilor teritoriale până la data de 10 din prima lună a
fiecărui trimestru, pentru trimestrul anterior, în scris şi în format
electronic. Modelul tabelului este prevăzut în anexă.
Art. 3. - (1) Pe baza datelor transmise de Oficiul
pentru Migraţia Forţei de Muncă, direcţiile teritoriale transmit fiecărei
primării din judeţ un tabel nominal cu persoanele care au fost admise la
selecţiile organizate de Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncă în vederea
derulării unei activităţi lucrative în străinătate din unitatea
administrativ-teritoriala respectivă.
(2) Datele cuprinse în tabelul prevăzut la alin. (1)
vor fi transmise până la data de 20 din prima lună a fiecărui trimestru, pentru
trimestrul anterior, fiecărei primării din judeţul respectiv, în scris şi în
format electronic.
Art. 4. - (1) In aplicarea prevederilor art. 9 şi 11
din Legea nr. 416/2001, cu modificările şi completările ulterioare, şi pe baza
datelor transmise de direcţiile teritoriale, primarii verifică dacă în familia
beneficiară de ajutor social un membru al familiei a fost admis la selecţiile
organizate de Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncă în vederea derulării unei
activităţi lucrative în străinătate.
(2) In situaţia în care se constată că în familia
beneficiară de ajutor social un membru al familiei a fost admis la selecţiile
organizate de Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncă în vederea derulării unei
activităţi lucrative în străinătate, primarul aplică corespunzător dispoziţiile
art. 141 şi 201 din Legea nr. 416/2001, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 5. - Anexa face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 6. - Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncă,
Direcţia generală politici asistenţă socială şi direcţiile teritoriale vor duce
la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
ANEXA
OFICIUL PENTRU MIGRAŢIA FORŢEI DE MUNCĂ
...........................................................................................
Judeţul1).............................................................................
TABEL
cu persoanele care au fost admise la selecţiile
organizate de Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncă în vederea derulării unei
activităţi lucrative în străinătate
Nr.
crt.
|
Numele
şi
prenumele
|
CNP
|
Adresa
|
Localitatea
|
Data la
care
s-a
organizat
selecţia
în urma
căreia
persoana
a fost
declarată
admisă/Ţara
|
Numărul
şi data
contractului/
Ţara
|
Perioada
contractului
(dacă este cazul)2)
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
Director,
.......................
1) Se va întocmi
pentru fiecare judeţ.
2) In cazul
persoanelor admise pentru spaţiul Spania, având în vedere că acestora nu li se
înmânează contractul de muncă decât la o dată ulterioară selecţiei, care nu
este cunoscută de Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncă, se va menţiona
durata contractului de muncă, prevăzută în oferta fermă de muncă în baza căreia
s-a organizat selecţia, cu stipularea faptului că nu se cunosc data la care
acestea vor intra în posesia contractelor de muncă şi data plecării la lucru în
Spania.