ORDIN Nr. 92
din 12 iulie 2007
pentru aprobarea Normelor
proprii de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii
asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate,
adaptate la specificul organizarii asistentei medicale in reteaua sanitara a
ministerelor si institutiilor din domeniul apararii, ordinii publice,
sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti, aplicabile in relatiile
contractuale dintre Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice,
Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si furnizorii de servicii
medicale si medicamente care apartin acestei retele
ACT EMIS DE:
SERVICIUL DE TELECOMUNICATII SPECIALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 673 din 2 octombrie 2007
In temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărarea Guvernului nr. 862/2006 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările
ulterioare, al art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Apărării, cu modificările ulterioare, al art. 7 alin.
(4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, al art. 6
alin. (4) din Hotărarea Guvernului
nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu
modificările şi completările ulterioare, al art. 23 alin. 3 din Legea nr.
14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Roman de Informaţii, cu modificările şi
completările ulterioare, al art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind organizarea
şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cu modificările şi
completările ulterioare, al art. 7 alin. (3) din Legea nr. 1/1998 privind
organizarea şi funcţionarea Serviciului de Informaţii Externe, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, şi al art. 8 alin. (3) din Legea nr.
191/1998 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Protecţie şi Pază,
cu modificările şi completările ulterioare,
pentru aplicarea art. 51 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 56/1998 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Casei Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 458/2001, şi a art. 2 alin.
(2) din Hotărarea Guvernului
nr. 1.842/2006 pentru aprobarea Contractul ui-cadru privind condiţiile
acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de
sănătate, pentru anul 2007, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii publice, ministrul apărării,
ministrul internelor şi reformei administrative, ministrul justiţiei,
directorul Serviciului Roman de Informaţii, directorul Serviciului de Telecomunicaţii
Speciale, directorul Serviciului de Informaţii Externe şi directorul
Serviciului de Protecţie şi Pază emit prezentul
ordin.
Art. 1. - (1) Se aprobă Normele proprii de aplicare a
Contractul ui-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate, adaptate la specificul organizării
asistenţei medicale în reţeaua sanitară a ministerelor şi instituţiilor din
domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii
judecătoreşti, aplicabile în relaţiile contractuale dintre Casa Asigurărilor de
Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti şi furnizorii de servicii medicale şi medicamente care aparţin
acestei reţele, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Relaţiile contractuale dintre Casa Asigurărilor de
Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi furnizorii de servicii
medicale, medicamente şi dispozitive medicale se vor derula în conformitate cu
prevederile Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind
condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări
sociale de sănătate pe anul 2007, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii
publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr.
1.781/CV558/2006, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 1.057 şi 1.057 bis din 30 decembrie
2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
p. Directorul Serviciului Roman
de Informaţii,
Viorel Voinescu
p. Directorul Serviciului de
Informaţii Externe,
Silviu Predoiu
Ministrul apărării,
Teodor Viorel Meleşcanu
p. Ministrul justiţiei,
Zsuzsanna Peter
Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
Marcel Opriş
Directorul Serviciului de Protecţie şi Pază,
Lucian Pahontu
ANEXĂ
NORME
proprii de aplicare a Contractului-cadru privind
condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate
pentru anul 2007, adaptate la specificul organizării asistenţei medicale în reţeaua sanitară a ministerelor
şi instituţiilor din domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti,
aplicabile în relaţiile contractuale dintre Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii
Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi furnizorii de
servicii medicale şi medicamente care aparţin acestei reţele
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentele norme stabilesc reguli de
aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale
în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2007, aprobat
prin Hotărarea Guvernului nr. 1.842/2006, denumit în
continuare Contract-cadru, adaptate la
specificul organizării asistenţei medicale în reţelele sanitare proprii din
domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii
judecătoreşti.
(2) Prevederile prezentelor norme, în măsura în care nu
se dispune altfel, se completează cu dispoziţiile Normelor metodologice de
aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale
în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2007,
aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.781/CV558/2006, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 2. - Furnizorii de servicii medicale din reţelele
sanitare aparţinand sistemului
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti
sunt cei prevăzuţi la art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 56/1998 privind înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 458/2001
Art. 3. - Atribuţiile ce revin, potrivit normelor
legale în vigoare, autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului
Bucureşti în domeniul asistenţei medicale în sistemul asigurărilor sociale de
sănătate sunt exercitate de către direcţiile medicale sau structurile similare
organizate conform Titlului I „Sănătate
publică" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare, din ministerele şi instituţiile
centrale cu reţea sanitară proprie.
Art. 4. - (1) In vederea încheierii contractului, furnizorii de servicii medicale din reţeaua apărării,
ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti vor prezenta
documentele prevăzute în Contractul-cadru. Certificatului de înregistrare în
registrul unic al cabinetelor medicale îi este asimilat actul de înfiinţare a
furnizorilor de servicii medicale.
(2) La încheierea contractului de furnizare de
medicamente, furnizorii din reţeaua apărării, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi autorităţii judecătoreşti vor prezenta documentele prevăzute în
cap. III din Contractul-cadru referitor la acordarea medicamentelor cu şi fără
contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu, cu excepţia certificatului de
înmatriculare la registrul comerţului.
(3) Prin act de înfiinţare
a furnizorului se
înţelege inclusiv ordinele legale de înfiinţare emise de ministerele şi
instituţiile din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi
autorităţii judecătoreşti.
Art. 5. - (1) Toate documentele care stau la baza
încheierii contractelor şi decontării serviciilor
medicale şi medicamentelor şi care conţin informaţii clasificate potrivit
legii, datorită specificului instituţiei respective, se certifică prin
semnătura reprezentanţilor
legali ai furnizorilor, care vor răspunde de exactitatea şi realitatea datelor
transmise şi/sau raportate.
(2) Documentele prevăzute la alin. (1) se prezintă
spre verificare de către reprezentanţii legali ai furnizorilor, la sediul
acestora, numai persoanelor nominalizate, potrivit specialităţilor şi
competenţelor, de către Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, agreate de
instituţiile cu legi specifice de organizare şi funcţionare din a căror
structură fac parte respectivii furnizori. Fac excepţie de la activitatea de
agreare auditorii publici interni ai Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării,
Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti pe timpul
misiunii.
(3) Persoanele cu drept de control aparţinand Casei Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti,
prevăzute la alin. (2), vor avea acces la informaţiile clasificate potrivit
legii, în condiţiile şi prin respectarea procedurilor prevăzute de lege.
(4) Aceste documente sunt acte
justificative care susţin plăţile efectuate, se arhivează şi se păstrează la
sediul furnizorului pe toată durata prevăzută de Legea contabilităţii nr.
82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 6. - (1) Asiguraţii care
plătesc contribuţia pentru asigurările sociale de sănătate, indiferent de casa
de asigurări de sănătate unde aceştia sunt luaţi în evidenţă, precum şi cei din
categoriile de persoane prevăzute la art. 213 din Legea nr. 95/2006 privind
reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, care
solicită servicii medicale furnizate în sistemul apărării, ordinii publice,
siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti, vor face dovada calităţii
lor potrivit prevederilor art. 212 din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) Pentru asiguraţii care, potrivit legii, au regim
de confidenţialitate, precum şi pentru persoanele private de libertate,
evidenţa acestora la Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti se ţine numeric. Dovada
calităţii de asigurat pentru aceste categorii de persoane se face pe baza
adeverinţelor eliberate de către instituţiile care le au în evidenţă.
(3) Pentru categoriile de
asiguraţi care execută o pedeapsă privativă de libertate (arestaţi, reţinuţi şi
condamnaţi), în scopul evitării dublei plăţi, instituţiile în evidenţa cărora
se află acestea vor informa casele judeţene de asigurări de sănătate şi a
municipiului Bucureşti în raza cărora aveau domiciliul aceste persoane, precum
şi Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor
şi Turismului despre starea de fapt a acestora.
CAPITOLUL II
Asistenţa medicală primară
SECŢIUNEA 1
Servicii medicale curative
Art. 7. - (1) Serviciile medicale se acordă în
cabinetul medicului de familie, în cadrul programului de lucru stabilit, iar în afara acestui program, în centre de
permanenţă stabilite şi organizate, potrivit legii, de direcţiile medicale sau
de structurile similare acestora din ministerele şi instituţiile cu reţele
sanitare proprii din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale
şi autorităţii judecătoreşti, cu avizul Casei Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi
în limita fondurilor alocate.
(2) Avizul Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării,
Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti poate fi
retras, cu acordul direcţiilor medicale (similare), după o prealabilă
înştiinţare a acestora, dacă din raportările furnizorilor rezultă că
adresabilitatea la centrul de permanenţă, într-un trimestru, este redusă.
(3) Acolo unde nu se pot organiza centre de permanenţă,
medicii din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi
autorităţii judecătoreşti pot acorda consultaţii şi în afara orelor de program,
conform prevederilor legale în vigoare, potrivit unui program stabilit de comun
acord de medicul respectiv cu direcţiile medicale.
SECŢIUNEA a 2-a
Modalităţi de contractare
Art. 8. - Pentru cabinetele medicale de
unitate/infirmerii contractul de furnizare de servicii medicale în asistenţa
medicală primară se încheie între spitalul militar, spitalul penitenciar sau
alte unităţi sanitare care coordonează activităţile medicale din aceste
cabinete şi Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, conform reglementărilor
specifice.
Art. 9. - Pentru cabinetele medicale aflate în
structura centrelor medicale judeţene şi ale municipiului Bucureşti, contractul
de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară se încheie de
reprezentantul legal al centrului medical şi Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 10. - Contractul de furnizare de servicii medicale
în asistenţa medicală primară pentru cabinetele medicale aflate în
structura/coordonarea centrelor medicale de diagnostic şi tratament sau a altor
unităţi sanitare similare se încheie de reprezentantul legal al acestora şi
Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale
şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 11. - Contractul de furnizare de servicii medicale
în asistenţa medicală primară pentru cabinetele medicale aflate în structura
spitalelor din reţelele sanitare aparţinand ministerelor şi instituţiilor din domeniul apărării, ordinii
publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti se încheie de
reprezentantul legal al acestor spitale şi Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 12. - Numărul minim de asiguraţi şi persoane
beneficiare ale pachetului minimal de servicii medicale înscrise pe listele
medicilor de familie care îşi desfăşoară activitatea în cabinetele medicale ce
funcţionează în structura sau în coordonarea unor unităţi sanitare aparţinand ministerelor şi instituţiilor centrale
cu reţea sanitară proprie se stabileşte de către direcţiile medicale sau structurile similare din ministerele
şi instituţiile din sistemul naţional de apărare în funcţie de organizarea,
funcţionarea şi necesarul de servicii medicale.
Art. 13. - (1) Listele ce cuprind asiguraţii aflaţi în
evidenţa Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei
Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, pe baza cărora se încheie contractele
de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară, se întocmesc
cu respectarea specificului ministerelor şi instituţiilor din domeniul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti.
(2) Pentru cabinetele medicale de unitate/infirmerii se vor întocmi liste nominale cu elevi şi studenţi militari, care se
certifică de către comandantul unităţii şi de către reprezentantul legal al
unităţii sanitare în coordonarea căreia se află cabinetul medical.
(3) Medicii din cabinetele medicale de unitate/infirmerii pot înscrie pe listele nominale cadre active,
funcţionari publici cu statut special, salariaţi civili, membrii de familie ai
acestora, precum şi pensionari militari, care au optat pentru medicii de
familie respectivi.
(4) Medicul din cabinetul
medical de unitate/infirmerie are obligaţia să anunţe în scris, în termen de 15
zile, casa de asigurări de sănătate judeţeană, a municipiului Bucureşti sau a
Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, după caz, în a
cărei evidenţă se află asiguratul, includerea acestuia pe lista sa.
Art. 14. - Listele nominale cuprinzand asiguraţii, precum şi formularele de raportare vor fi întocmite
conform modelelor comunicate de Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării,
Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti atat pe hartie, cat şi pe suport magnetic şi
vor fi semnate şi parafate de medic sau de şeful secţiei medicale, precum şi de
către reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale.
SECŢIUNEA a 3-a
Modalităţi de plată
Art. 15. - (1) Contribuţia la asigurările sociale de
sănătate pentru persoanele private de libertate se virează lunar de către
ordonatorul de credite, iar declaraţia pentru contribuţia la Fondul de
asigurări sociale de sănătate împreună cu fotocopiile documentelor de plată şi
extrasul de cont bancar vizat de trezorerie vor fi transmise Casei Asigurărilor
de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti.
(2) Pentru cabinetele medicale în care se acordă
asistenţă medicală persoanelor private de libertate, decontarea activităţii de
asistenţă medicală primară se face pe baza raportării, conform metodologiei
stabilite de comun acord de ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară
proprie şi Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 16. - Plata furnizorilor de servicii medicale
pentru asistenţa medicală acordată pentru persoanele private de libertate se
efectuează pe baza raportărilor, după următoarele formule, adaptate
formularelor de raportare stabilite prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate:
Total număr de persoane private de libertate în
fiecare zi a lunii = Număr mediu de persoane private de libertate din luna respectivă
Număr de zile calendaristice ale lunii respective
Număr mediu de persoane private de libertate pe lună
x 10 = Număr de puncte neajustate pe lună.
12
Numărul inţial de persoane private de libertate se va
stipula în contract şi va fi cel existent la data de 1 ianuarie 2007.
Prin persoane private de libertate se înţelege reţinuţii şi arestaţii preventiv şi persoanele care
execută o pedeapsă privativă de libertate.
Art. 17. - Pentru perioada de absenţă motivată a
medicului care acordă asistenţă medicală primară, ministerele şi instituţiile
în a căror subordine se află acesta organizează preluarea activităţii medicale
de către un alt medic cu licenţă de înlocuire şi comunică aceasta Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti. Se consideră absenţă motivată următoarele situaţii:
concedii de odihnă, concedii medicale, concedii fără plată, concedii pentru
creşterea copilului, citaţii de la organele judecătoreşti sau de la alte organe
care au dreptul, potrivit legii, de a solicita prezenţa la instituţiile
respective şi misiunile ordonate.
Art. 18. - Direcţiile medicale
sau alte structuri similare acestora din cadrul ministerelor şi instituţiilor
din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii
judecătoreşti vor pune la dispoziţie Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării,
Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti liste
cuprinzand medicii cu licenţă
de înlocuire, fără obligaţii contractuale, cum este şi cazul medicilor militari
pensionari sau disponibilizaţi, care pot prelua activitatea în condiţiile legii.
Art. 19. - Schimbarea medicilor de familie din
cabinetele medicale de unitate/infirmerii din centrele medicale judeţene şi ale
municipiului Bucureşti şi cele aflate în structura/coordonarea centrelor
medicale de diagnostic şi tratament, respectiv spitalelor din reţelele sanitare
aparţinand ministerelor şi
instituţiilor din domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi
autorităţii judecătoreşti se face, în condiţiile legii, numai cu informarea
reprezentantului legal al furnizorului şi al Casei Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 20. - (1) Lista cuprinzand
cabinetele medicale şi condiţiile specifice sistemului în care se acordă
asistenţă medicală primară la care se aplică majorări se stabileşte anual de direcţiile
medicale sau de alte structuri similare din ministerele şi instituţiile din
domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii
judecătoreşti în cadrul reţelelor sanitare proprii împreună cu Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti, cu referate justificative bine întemeiate şi în
limita fondului aprobat (cabinete aresturi, cabinete penitenciare, zone izolate
etc).
(2) Criteriile de stabilire a
cabinetelor medicale la care se pot aplica majorări vor fi înaintate de
direcţiile medicale sau de alte structuri similare din ministerele şi
instituţiile din domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi
autorităţii judecătoreşti spre avizare Ministerului Sănătăţii Publice.
CAPITOLUL III
Modul de prescriere, eliberare şi decontare a medicamentelor cu şi fără
contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu
Art. 21. - Asistenţa cu medicamente în tratamentul
ambulatoriu se asigură de farmaciile autorizate şi evaluate conform
prevederilor legale în vigoare, inclusiv de farmaciile care funcţionează în
structura unităţilor sanitare din ambulatoriul de specialitate din sistemul de apărare, ordine publică, siguranţă
naţională şi autoritate judecătorească.
Art. 22. - Pentru farmaciile care funcţionează în
ambulatoriile de specialitate din sistemul apărării, ordinii publice,
siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti nu se aplică criteriile de
selecţie a farmaciilor, în vederea încheierii contractului, prevăzute în anexa
nr. 30 la Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.781/CV558/2006, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 23. - Pentru farmaciile care
funcţionează în structura unor unităţi sanitare din ambulatoriile de
specialitate din reţeaua sanitară proprie, Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti va
acorda în cadrul sumelor contractate un avans în limita a 30% din valoarea
contractului, în condiţiile legii.
Art. 24. - Pentru farmaciile din structura apărării,
ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti, la
stabilirea valorii contractului se va aplica principiul proporţionalităţii
raportat la numărul de asiguraţi şi la consumul de medicamente din anul
precedent.
Art. 25. - Decontarea contravalorii medicamentelor
eliberate de farmaciile din structura apărării, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi autorităţii judecătoreşti se efectuează în termen de pană la 60 de zile calendaristice de la data
depunerii facturii de către farmacie la Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 26. - Modalitatea de
decontare a părţii necompensate de care beneficiază asiguraţii în baza unor
legi speciale se stabileşte prin ordin al miniştrilor şi conducătorilor
instituţiilor din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi
autorităţii judecătoreşti.
Art. 27. - Documentele necesare decontării
medicamentelor sunt cele prevăzute în normele metodologice de aplicare a
Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul
2007.
CAPITOLUL IV
Modalităţi de contractare în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru
specialităţile clinice, paraclinice, de medicină dentară şi de recuperare-reabilitare a sănătăţii
Art. 28. - Sumele care urmează a fi contractate cu
furnizorii de analize medicale de laborator, respectiv cu furnizorii de
investigaţii paraclinice de radiologie - imagistică medicală din sistemul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti
vor fi stabilite în funcţie de numărul de servicii
medicale efectuate în anul precedent.
CAPITOLUL V
Modalităţi de plată a serviciilor medicale acordate în unităţi sanitare cu paturi
Art. 29. - Pentru unităţile sanitare cu paturi din
structura apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii
judecătoreşti, Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti va deconta serviciile
medicale spitaliceşti realizate în luna ianuarie în funcţie de numărul de
cazuri externate realizat în limita numărului de cazuri contractat, urmand ca după validarea cazurilor de către Şcoala Naţională de
Sănătate Publică şi Management Sanitar numărul de cazuri nevalidate raportate
în luna ianuarie să se scadă din numărul de cazuri raportat în luna februarie.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale
Art. 30. - Medicii din sistemul apărării, ordinii
publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti, care sunt mutaţi în
interes de serviciu în alte unităţi sanitare similare celei în care şi-au
desfăşurat activitatea, pot continua relaţiile contractuale cu Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti prin încheierea
unui nou contract în condiţiile legii.
Art. 31. - Crearea bazei de date la nivelul Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti pentru funcţionarea
sistemului informatic se va face cu respectarea prevederilor legale în vigoare
privind informaţiile clasificate, printr-un protocol care se semnează între
Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale
şi Autorităţii Judecătoreşti şi ministerele şi instituţiile din sistemul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti.