Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 91 din 25 octombrie 2010

privind aprobarea Regulamentului Bancii Nationale a României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 21/26/2010 pentru modificarea si completarea Regulamentului Bancii Nationale a României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 25/30/2006 privind cerintele de publicare pentru institutiile de credit si firmele de investitii

ACT EMIS DE: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 726 din 1 noiembrie 2010



Având în vedere dispoziţiile art. 122, art. 126 alin. (1), art. 128-134, art. 138 alin. (1), art. 140, 148, 159-163, 278 şi ale art. 384 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 420 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României, precum şi ale art. 1, 2 şi ale art. 7 alin. (1), (3), (10) şi (15) din Statutul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 25/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 514/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

Banca Naţională a României si Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare emit următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul Băncii Naţionale a României şi al Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 21/26/2010 pentru modificarea şi completarea Regulamentului Băncii Naţionale a României şi al Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 25/30/2006 privind cerinţele de publicare pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii, aprobat prin Ordinul Băncii Naţionale a României şi al Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 22/119/2006, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin şi regulamentul menţionat la art. 1 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 3. - Banca Naţională a României şi Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 4. - Ordinul Băncii Naţionale a României şi al Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 22/119/2006 pentru aprobarea Regulamentului Băncii Naţionale a României şi al Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 25/30/2006 privind cerinţele de publicare pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.035 şi 1.035 bis din 28 decembrie 2006, cu modificările şi completările aduse prin prezentul ordin, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

Preşedintele Consiliului de administraţie al Băncii Naţionale a României,

Mugur Constantin Isărescu

Preşedintele Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare,

Gabriela Anghelache

ANEXA

REGULAMENTUL Nr. 21/26/2010

pentru modificarea şi completarea Regulamentului Băncii Naţionale a României şi al Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 25/30/2006 privind cerinţele de publicare pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii

Art. I. - Regulamentul Băncii Naţionale a României şi al Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 25/30/2006 privind cerinţele de publicare pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii, aprobat prin Ordinul Băncii Naţionale a României şi al Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 22/119/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.035 şi 1.035 bis din 28 decembrie 2006, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. Titlul regulamentului va avea următorul cuprins:

„REGULAMENTUL Nr. 25/30/2006

privind cerinţele de transparenţă şi de publicare pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii"

2. La articolul 6, literele b), c) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) structura şi organizarea funcţiei relevante de administrare a riscului sau alte modalităţi de organizare corespunzătoare;

c) sfera de cuprindere şi tipul sistemelor de raportare şi de cuantificare a riscurilor; şi

d) politicile de acoperire şi diminuare a riscului, precum şi strategiile şi procesele pentru monitorizarea continuităţii eficacităţii elementelor de acoperire şi de diminuare a riscului."

3. La articolul 7, literele a) şi b) ale punctului 2 şi punctele 3 şi 4 se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,a) consolidate prin metoda consolidării globale

b) consolidate prin metoda consolidării proporţionale

3. orice impediment semnificativ, actual sau previzionat, de ordin practic sau legal, în calea transferului rapid al fondurilor proprii sau de rambursare a datoriilor între societatea-mamă şi filialele acesteia; şi

4. valoarea totală cu care fondurile proprii efective sunt mai mici decât minimul cerut pentru toate filialele neincluse în consolidare, precum şi denumirea filialei/filialelor respective."

4. La articolul 8, punctele 1-5 se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„1. informaţii succinte cu privire la clauzele contractuale referitoare la caracteristicile principale ale fiecărui element al fondurilor proprii, precum şi ale componentelor aferente, inclusiv ale instrumentelor de capital hibride prevăzute la art. 4 lit. c1)din Regulamentul BNR-CNVM nr. 18/23/2006 privind fondurile proprii ale instituţiilor de credit şi ale firmelor de investiţii, cu modificările şi completările ulterioare, ale instrumentelor ale căror prevederi stipulează un stimulent de răscumpărare de către instituţia de credit emitentă, precum şi ale instrumentelor ce fac obiectul regimului tranzitoriu prevăzut de art. 351 şi 352 din regulamentul sus-menţionat;

2. valoarea fondurilor proprii de nivel I, cu menţionarea separată a fiecărui element luat în calcul şi a fiecărui element deductibil; se publică, de asemenea, separat, valoarea totală a instrumentelor de capital hibride prevăzute la art. 4 lit. c1) din Regulamentul BNR-CNVM nr. 18/23/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a instrumentelor ale căror prevederi stipulează un stimulent de răscumpărare de către instituţia de credit emitentă; fiecare dintre comunicările respective va specifica instrumentele care fac obiectul regimului tranzitoriu prevăzut de art. 351 şi 352 din regulamentul sus-menţionat;

3. valoarea totală a fondurilor proprii de nivel II, precum şi a fondurilor proprii definite în cap. III din Regulamentul BNR- CNVM nr. 22/27/2006 privind adecvarea capitalului instituţiilor de credit şi al firmelor de investiţii, cu modificările şi completările ulterioare;

4. elementele deductibile din fondurile proprii de nivel I şi din fondurile proprii de nivel II, potrivit prevederilor art. 22 din Regulamentul BNR-CNVM nr. 18/23/2006, cu modificările şi completările ulterioare, cu prezentarea separată a elementelor prevăzute la art. 22 alin. (1) lit. f) din regulamentul menţionat; şi

5. valoarea totală a fondurilor proprii eligibile, după aplicarea limitelor prevăzute la art. 21 şi deducerea elementelor prevăzute la art. 22 din Regulamentul BNR-CNVM nr. 18/23/2006, cu modificările şi completările ulterioare."

5. La articolul 9 punctul 3, literele b) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) expunerilor din titluri de capital tranzacţionate la bursă, expunerilor din investiţii de tip private equity din cadrul portofoliilor suficient de diversificate, precum şi altor expuneri;

d) expunerilor care fac obiectul unei prevederi de tip grandfathering în materia cerinţelor de capital;".

6. La articolul 10, partea introductivă şi alineatele (1), (5), (8) şi (9) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Art. 10. - Următoarele informaţii referitoare la expunerea unei instituţii de credit la riscul de credit al contrapartidei, aşa cum este definit la art. 2 alin. (5) pct. 1 din Regulamentul BNR- CNVM nr. 20/25/2006 privind tratamentul riscului de credit al contrapartidei în cazul instrumentelor financiare derivate, al tranzacţiilor de răscumpărare, al operaţiunilor de dare/luare de titluri/mărfuri cu împrumut, al tranzacţiilor cu termen lung de decontare şi al tranzacţiilor de creditare în marjă, cu modificările şi completările ulterioare, vor fi făcute publice:

(1) o descriere a metodologiei utilizate în vederea alocării capitalului intern şi în vederea stabilirii limitelor de credit pentru expunerile la riscul de credit al contrapartidei;

(5) valoarea justă pozitivă brută a contractelor, profiturile din compensare, expunerea de credit curentă după compensare, garanţiile reale deţinute şi expunerea de credit netă din instrumente financiare derivate. Expunerea de credit netă din instrumente financiare derivate reprezintă expunerea de credit decurgând din tranzacţii cu instrumente financiare derivate, după ce a fost luat în calcul atât profitul obţinut din acordurile de compensare executorii din punct de vedere juridic, cât şi din contractele de garanţie reală;

(8) tranzacţii cu instrumente financiare derivate de credit (valoarea noţională), defalcate în tranzacţii efectuate pentru portofoliul de credit propriu al instituţiei de credit şi, respectiv, în tranzacţii legate de activităţi de intermediere ale instituţiei de credit, incluzând distribuţia produselor derivate de credit utilizate, efectuându-se o descompunere în continuare, în cadrul fiecărei grupe de produse, în tranzacţii de cumpărare şi, respectiv, de vânzare de protecţie; şi

(9) valoarea estimată a lui alfa în cazul în care instituţia de credit a obţinut aprobarea Băncii Naţionale a României pentru efectuarea unei astfel de estimări."

7. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 12. - Ajustările de valoare, precum şi reluările înregistrate direct în contul de profit şi pierdere vor fi publicate separat."

8. La articolul 13, punctele 4 şi 5 se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„4. corespondenţa ratingului extern al fiecărei instituţii externe de evaluare a creditului nominalizate sau agenţii de creditare a exporturilor nominalizate, cu nivelul scalei de evaluare a calităţii creditului, conform Regulamentului BNR- CNVM nr. 14/19/2006 privind tratamentul riscului de credit pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii potrivit abordării standard, cu modificările şi completările ulterioare, cu menţiunea că publicarea acestor informaţii nu este obligatorie, în situaţia în care instituţia de credit respectă corespondenţele standard publicate de Banca Naţională a României; şi

5. valoarea expunerii şi valoarea expunerii rezultată după aplicarea tehnicilor de diminuare a riscului de credit, asociate fiecărui nivel al scalei de evaluare a calităţii creditului în parte, prevăzute de Regulamentul BNR-CNVM nr. 14/19/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cele deduse din fondurile proprii."

9. La articolul 16, după punctul 3 se introduc două noi puncte, punctele 4 şi 5, cu următorul cuprins:

„4. nivelul cel mai ridicat, nivelul cel mai scăzut şi media nivelurilor zilnice ale valorii la risc (value-at-risk) pe perioada de raportare, precum şi nivelul valorii la risc la sfârşitul perioadei;

5. o comparaţie între nivelul zilnic al valorii la risc (value-at-risk), calculat pe baza poziţiilor din portofoliu de la sfârşitul zilei, şi nivelul variaţiei pe o zi a valorii portofoliului, constatat la sfârşitul următoarei zile lucrătoare, împreună cu o analiză a oricărei depăşiri importante pe perioada de raportare."

10. La articolul 17, punctele 1 şi 2 se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„1. abordările pentru evaluarea cerinţelor de capital aferente riscului operaţional, pentru care instituţia de credit se califică; şi

2. o descriere a metodologiei stabilite în art. 17 din Regulamentul BNR-CNVM nr. 24/29/2006 privind determinarea cerinţelor minime de capital pentru riscul operaţional ale instituţiilor de credit şi ale firmelor de investiţii, cu modificările şi completările ulterioare, dacă este utilizată de instituţia de credit, inclusiv o analiză a factorilor interni şi externi relevanţi luaţi în considerare în cadrul acestei abordări de evaluare; în cazul utilizării parţiale, se va face publică sfera de aplicare şi cuprindere a diferitelor metodologii utilizate."

11. La articolul 19, punctele 1 şi 2 se modifica şi vor avea următorul cuprins:

„1. natura riscului de rată a dobânzii şi principalele ipoteze avute în vedere (incluzând ipotezele legate de rambursarea anticipată a creditului şi de comportamentul depozitelor fără scadenţă contractuală) şi frecvenţa de cuantificare a riscului de rată a dobânzii; şi

2. variaţiile profiturilor, valorii economice sau altor variabile relevante utilizate de organele cu funcţie de conducere pentru a măsura impactul şocurilor pe rata dobânzii, crescătoare şi descrescătoare, potrivit metodei adoptate de organele cu funcţie de conducere pentru cuantificarea riscului de rată a dobânzii, defalcate în funcţie de moneda utilizată."

12. La articolul 19 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:

„(2) In înţelesul prezentului regulament, expresia organe cu funcţie de conducere are înţelesul prevăzut în art. 2 alin. (5) lit. c) din Regulamentul BNR nr. 18/2009 privind cadrul de administrare a activităţii instituţiilor de credit, procesul intern de evaluare a adecvării capitalului la riscuri şi condiţiile de externalizare a activităţilor acestora, cu modificările şi completările ulterioare."

13. Articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 20. - Instituţiile de credit care calculează valoarea ponderată la risc a expunerilor conform Regulamentului BNR- CNVM nr. 18/16/2010 privind tratamentul riscului de credit aferent expunerilor securitizate şi poziţiilor din securitizare trebuie să facă publice următoarele informaţii:

a) o descriere a obiectivelor instituţiei de credit în legătură cu activitatea de securitizare;

b) rolurile instituţiei de credit în procesul de securitizare;

c) o indicaţie cu privire la măsura în care instituţia de credit s-a implicat în fiecare dintre rolurile menţionate la lit. b);

d) abordările pe care instituţia de credit le urmează în vederea calculării valorilor ponderate la risc ale expunerilor pentru activităţile sale de securitizare;

e) o prezentare succintă a politicilor contabile ale instituţiei de credit cu privire la activităţile de securitizare, incluzând:

(i) tratarea tranzacţiilor ca transferuri de active sau ca finanţări ale acestora;

(ii) recunoaşterea profiturilor aferente vânzărilor de active;

(iii) ipotezele-cheie pentru evaluarea intereselor reţinute;

şi

(iv) tratamentul aferent securitizărilor sintetice în cazul în care acesta nu este acoperit prin alte politici contabile;

f) denumirile instituţiilor externe de evaluare a creditului utilizate pentru securitizări şi tipurile de expuneri pentru care este folosită fiecare agenţie;

g) valoarea totală a expunerilor rămase de rambursat securitizate de instituţia de credit şi care sunt acoperite de cadrul aferent securitizării (prezentată separat pentru securitizările tradiţionale şi pentru securitizările sintetice), defalcate pe tipuri de expunere;

h) pentru expunerile securitizate de instituţia de credit şi care sunt acoperite de cadrul de securitizare, o defalcare pe tipuri de expunere a sumelor depreciate şi restante aferente expunerilor securitizate, precum şi pierderile recunoscute de instituţia de credit pe perioada considerată;

i) valoarea agregată a poziţiilor din securitizare reţinute sau achiziţionate, defalcate pe tipuri de expunere;

j) valoarea agregată a poziţiilor din securitizare reţinute sau achiziţionate, defalcate pe un număr relevant de intervale de ponderi de risc. Poziţiile care au fost ponderate la risc cu 1250% sau deduse trebuie publicate separat;

k) suma totală a expunerilor reînnoibile securitizate cu defalcare între interesul iniţiatorului şi interesul investitorilor; şi

l) o prezentare succintă a activităţii de securitizare pe perioada considerată, incluzând valoarea expunerilor securitizate (pe tipuri de expunere) şi profitul sau pierderea aferente vânzărilor de active recunoscute pe tipuri de expunere."

14. După articolul 20 se introduce un nou articol, articolul 201, cu următorul cuprins:

„Art. 201. - (1) Următoarele informaţii, inclusiv actualizări periodice cu o frecvenţă cel puţin anuală, referitoare la politica şi practicile de remunerare ale instituţiei de credit pentru acele categorii de personal ale căror activităţi profesionale au un impact semnificativ asupra profilului de risc al acesteia, trebuie făcute publice:

a) informaţii privind procesul de luare a deciziilor, utilizate pentru determinarea politicii de remunerare, incluzând, dacă este cazul, informaţii referitoare la componenţa şi mandatul comitetului de remunerare, la consultantul extern ale cărui servicii au fost utilizate pentru determinarea politicii de remunerare şi la rolul deţinătorilor de interese relevanţi;

b) informaţii privind legătura dintre remuneraţia totală şi performanţă;

c) cele mai importante caracteristici de proiectare ale sistemului de remunerare, incluzând informaţii privind criteriile utilizate pentru măsurarea performanţei şi ajustarea la riscuri, politica de amânare şi criteriile de intrare în drepturi legate de componenta amânată a remuneraţiei variabile;

d) informaţii privind criteriile de performanţă pe care se bazează dreptul la acţiuni, opţiuni sau alte componente variabile ale remuneraţiei;

e) principalii parametri şi fundamentarea alcătuirii oricărei scheme a componentei variabile şi a acordării oricăror alte beneficii de tip non-cash;

f) informaţii cantitative agregate privind remuneraţia, defalcate pe domenii de activitate;

g) informaţii cantitative agregate privind remuneraţia, pentru membrii organelor cu funcţie de conducere şi membrii personalului ale căror acţiuni au un impact semnificativ asupra profilului de risc al instituţiei de credit, cu indicarea următoarelor elemente:

(i) sumele aferente remuneraţiei pentru anul financiar, defalcate pe remuneraţie fixă şi variabilă, şi numărul de beneficiari;

(ii) sumele şi formele remuneraţiei variabile, defalcate pe numerar, acţiuni, instrumente legate de acţiuni şi alte tipuri de instrumente;

(iii) sumele remuneraţiei amânate datorate şi neplătite, defalcate pe părţi pentru care au fost îndeplinite criteriile de intrare în drepturi şi părţi pentru care nu au fost îndeplinite criteriile de intrare în drepturi;

(iv) sumele remuneraţiei amânate acordate pe parcursul anului financiar, plătite şi reduse prin intermediul ajustărilor de performanţă;

(v) plăţi legate de noi angajări efectuate pe parcursul anului financiar şi numărul de beneficiari ai unor astfel de plăţi; şi

(vi) sumele plăţilor compensatorii legate de încetarea raporturilor contractuale, acordate pe parcursul anului financiar, numărul de beneficiari şi cea mai mare plată de acest tip acordată unei singure persoane.

(2) In cazul instituţiilor de credit care sunt semnificative în raport cu mărimea, organizarea internă şi natura, extinderea şi complexitatea activităţilor acestora, informaţiile cantitative la care se face referire în acest articol trebuie, de asemenea, făcute publice la nivelul membrilor organelor cu funcţie de supraveghere, în sensul art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare.

(3) Instituţiile de credit trebuie să se conformeze cu cerinţele prevăzute în prezentul articol într-o modalitate care să fie corespunzătoare mărimii, organizării interne şi naturii, extinderii şi complexităţii activităţilor acestora şi care să nu aducă atingere implementării prevederilor Directivei Parlamentului European şi a Consiliului 95/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 octombrie 1995 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a unor astfel de date.

(4) In înţelesul prezentului regulament, expresia organe cu funcţie de supraveghere are înţelesul prevăzut în art. 2 alin. (5) lit. b) din Regulamentul BNR nr. 18/2009, cu modificările şi completările ulterioare."

15. La articolul 21 punctul 2, literele a) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„a) structurii sistemelor interne de rating şi a relaţiei dintre ratingurile interne şi externe;

d) mecanismelor de control pentru sistemele de rating, incluzând o descriere a independenţei, responsabilităţii şi a examinării sistemelor de rating;".

16. La articolul 21 punctul 3, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,c) societăţi, incluzând entităţi mici şi mijlocii, finanţare specializată şi creanţe achiziţionate faţă de societăţi;".

17. La articolul 21, partea introductivă a punctului 5 şi punctele 6, 7 şi 9 se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„5. pentru fiecare dintre clasele de expuneri «administraţii centrale sau bănci centrale», «instituţii», «societăţi» şi «titluri de capital» şi de-a lungul unui număr suficient de clase de rating ale debitorilor (inclusiv pentru cei aflaţi în stare de nerambursare), în vederea obţinerii unei diferenţieri corespunzătoare a riscului de credit, instituţiile de credit vor face publice următoarele informaţii:

6. pentru clasa expunerilor de tip retail şi pentru fiecare dintre categoriile definite la pct. 3 lit. d), fie informaţiile publicate şi menţionate la pct. 5 (dacă este cazul, la nivel de grupă de risc), fie o analiză a expunerilor (credite în sold şi valorile expunerilor pentru angajamentele de finanţare netrase) având ca referinţă un număr suficient de clase de rating ale pierderii aşteptate, în vederea obţinerii unei diferenţieri corespunzătoare a riscului de credit (dacă este cazul, la nivel de grupă de risc);

7. ajustările de valoare efective în perioada precedentă pentru fiecare clasă de expuneri [la expunerile de tip retail, pentru fiecare dintre categoriile definite la pct. 3 lit. d)], precum şi variaţiile în raport cu perioadele anterioare;

9. o comparaţie între estimările instituţiilor de credit şi rezultatele efective pentru o perioadă mai îndelungată. Aceasta va cuprinde, cel puţin, informaţii referitoare la estimările pierderilor în raport cu pierderile efective din fiecare clasă de expuneri [pentru expuneri de tip retail, pentru fiecare categorie definită la pct. 3 lit. d)] pentru o perioadă de timp suficient de îndelungată pentru a permite o evaluare corespunzătoare a performanţelor înregistrate de procesele interne de rating aferente fiecărei clase de expuneri [pentru expuneri de tip retail, pentru fiecare categorie definită la pct. 3 lit. d)]. Dacă este cazul, instituţiile de credit vor detalia comparaţia la nivelul probabilităţii de nerambursare şi, pentru instituţiile de credit care utilizează propriile estimări pentru pierderile în caz de nerambursare şi/sau pentru factorii de conversie, la nivelul valorilor efective ale pierderilor în caz de nerambursare şi ale factorilor de conversie în raport cu estimările furnizate în informaţiile referitoare la evaluarea cantitativă a riscurilor."

18. La articolul 23, punctele 4 şi 6 se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„4. principalele tipuri de garanţi şi de contrapartide în cazul instrumentelor financiare derivate de credit, precum şi bonitatea acestora;

6. pentru instituţiile de credit care calculează valoarea ponderată la risc a expunerilor conform Regulamentului BNR- CNVM nr. 14/19/2006, cu modificările şi completările ulterioare, sau Regulamentului BNR-CNVM nr. 15/20/2006 privind tratamentul riscului de credit pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii potrivit abordării bazate pe modele interne de rating, cu modificările şi completările ulterioare, dar nu furnizează propriile estimări ale pierderilor în caz de nerambursare sau ale factorilor de conversie pentru clasa de expuneri, separat pentru fiecare clasă de expuneri în parte, valoarea totală a expunerii (după compensarea bilanţieră sau compensarea elementelor din afara bilanţului, dacă este cazul) care este acoperită, după aplicarea ajustărilor de volatilitate, de garanţii reale financiare eligibile sau de alte garanţii reale eligibile; şi".

19. Articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 24. - Instituţiile de credit care utilizează abordarea prevăzută la art. 17 din Regulamentul BNR-CNVM nr. 24/29/2006, cu modificările şi completările ulterioare, pentru calcularea cerinţelor de capital pentru riscul operaţional trebuie să facă publică o descriere a utilizării asigurărilor şi altor mecanisme de transfer al riscului pentru scopul diminuării acestui risc."

Art. II. - Prezentul regulament intră în vigoare la data de 31 decembrie 2010, cu excepţia prevederilor art. I pct. 14, care se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2011.

*

Prezentul regulament transpune dispoziţii cuprinse în directive ale Uniunii Europene, după cum urmează:

1. dispoziţiile art. 1 paragrafele 13 şi 14 din Directiva 2009/83/CE a Comisiei din 27 iulie 2009 de modificare a unor anexe la Directiva 2006/48/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte normele tehnice referitoare la administrarea riscurilor, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 196 din 28 iulie 2009;

2. dispoziţiile art. 1 paragraful 43 din Directiva 2009/111/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 16 septembrie 2009 de modificare a directivelor 2006/48/CE, 2006/49/CE şi 2007/64/CE în ceea ce priveşte băncile afiliate instituţiilor centrale, anumite elemente ale fondurilor proprii, expunerile mari, reglementările privind supravegherea, precum şi gestionarea crizelor, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 302 din 17 noiembrie 2009;

3. dispoziţiile pct. 5 lit. b) (iii) din anexa I la Directiva Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a directivelor 2006/48 şi 2006/49 în ceea ce priveşte cerinţele de capital pentru portofoliul de tranzacţionare şi resecuritizare, precum şi procesul de supraveghere a politicilor de remunerare.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 91/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 91 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 91/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu