Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.87 din 03.09.2013

pentru aprobarea Normelor privind managementul sistemului de formare continuă în domeniul limbilor străine în Ministerul Apărării Naţionale
ACT EMIS DE: Ministerul Apararii Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 572 din 09 septembrie 2013



SmartCity1

Pentru aplicarea prevederilor art. 18 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 339 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Normele privind managementul sistemului de formare continuă în domeniul limbilor străine în Ministerul Apărării Naţionale, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă: a)Ordinul ministrului de stat, ministrul apărării naţionale, nr. M.61/1999*) pentru aprobarea „Concepţiei privind învăţarea limbilor străine în Ministerul Apărării Naţionale“; b)Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.25/2005*) pentru aprobarea „I.M. - 6/4, Norme privind organizarea şi funcţionarea centrelor regionale de resurse şi învăţare“; c)Dispoziţia directorului Direcţiei management resurse umane nr. D.M.R.U. - 9/2005 pentru aprobarea „I.M. - 6/5, Organizarea şi desfăşurarea programelor de pregătire în centrele regionale de resurse şi învăţare“; d)Dispoziţia şefului Direcţiei management resurse umane nr. D.M.R.U. - 13/2009 pentru aprobarea „I.M. - 6/6, Programul de învăţare a limbilor străine în Armata României“. *) Ordinele nr. M.61/1999 şi M.25/2005 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece aveau ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională. Articolul 3– Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul apărării naţionale, Mircea Duşa
ANEXĂNORME privind managementul sistemului de formare continuă în domeniul limbilor străine în Ministerul Apărării Naţionale Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezentele norme reglementează proiectarea, organizarea, funcţionarea, controlul şi evaluarea sistemului de formare profesională continuă în domeniul limbilor străine din Ministerul Apărării Naţionale, denumit în continuare SFCLS, şi se adresează structurilor, instituţiilor şi persoanelor cu responsabilităţi în acest domeniu. Articolul 2SFCLS face parte din sistemul de formare profesională continuă a personalului Ministerului Apărării Naţionale şi reprezintă totalitatea structurilor administrative şi entităţilor educaţionale, denumite în continuare centre, care sunt organizate şi funcţionează, în mod corelat, pe baza unor principii, în vederea realizării scopurilor şi obiectivelor educaţionale în domeniul limbilor străine, adecvate cerinţelor operaţionale impuse de misiunile prezente şi viitoare ale armatei, precum şi tendinţelor de dezvoltare a relaţiilor de cooperare internaţională ale României în domeniul apărării. Articolul 3Formarea profesională continuă în domeniul limbilor străine are următoarele obiective: a)formarea, dezvoltarea şi menţinerea deprinderilor de comunicare în limbile engleză şi franceză, conform cerinţelor şi standardelor structurilor internaţionale la care România este parte, în vederea îndeplinirii obligaţiilor asumate de Ministerul Apărării Naţionale privind participarea la misiuni, încadrarea posturilor temporare şi permanente şi alte tipuri de acţiuni comune; b)formarea, dezvoltarea şi menţinerea deprinderilor de comunicare în limbile utilizate de populaţiile majoritare rezidente în aria de responsabilitate a forţelor naţionale, dislocate în teatrele de operaţii multinaţionale, pentru personalul care, pe timpul misiunilor, intră în contact cu aceste populaţii; c)formarea, dezvoltarea şi menţinerea deprinderilor de comunicare în alte limbi străine, necesare participării la diferite forme de pregătire în străinătate sau pentru dezvoltarea relaţiilor de cooperare internaţională în domeniul apărării. Articolul 4Activitatea de formare profesională continuă în domeniul limbilor străine este organizată şi se desfăşoară pe baza următoarelor principii: a)relevanţa - includerea personalului la programele de formare se realizează în funcţie de competenţele lingvistice necesare îndeplinirii atribuţiilor prevăzute în fişa postului şi de nivelul de cunoştinţe lingvistice deţinute; b)adecvarea - stabilirea structurii, obiectivelor, conţinutului, duratei, formei de organizare a programelor de formare, în funcţie de tipurile de nevoi şi de nivelurile de competenţă lingvistică identificate în Ministerul Apărării Naţionale; c)proximitatea - personalul participă la programele de formare organizate de cel mai apropiat centru faţă de unitatea militară în care acesta este încadrat sau de localitatea de domiciliu a acestuia; d)omogenitatea - grupele de studiu sunt constituite, pe cât posibil, din personal care la evaluarea iniţială a cunoştinţelor lingvistice a obţinut rezultate aproximativ egale; e)eficienţa - participanţii la programele de formare îndeplinesc obiectivele educaţionale cu un consum minim de resurse; f)eficacitatea - la finalizarea programelor de formare, majoritatea participanţilor deţin competenţele generale şi specifice proiectate în acest sens; g)continuitatea - personalul selecţionat participă la toate cursurile care compun programul de formare, până la finalizarea acestuia; h)implicarea comună - cursanţii, personalul de formare şi cel de conducere formează o echipă al cărui scop este acela de a îndeplini obiectivele programului de formare în care sunt angrenaţi; i)învăţarea la vârsta adultă - selectarea şi structurarea conţinutului programelor de formare, precum şi stabilirea strategiilor didactice au în vedere particularităţile specifice educaţiei adulţilor; j)învăţarea continuă - personalul care asigură formarea în domeniul limbilor străine se preocupă permanent pentru dezvoltarea competenţei profesionale, în context formal, nonformal sau informal; k)valorificarea la cote maxime a resurselor umane existente - experienţa şi expertiza personalului încadrat în centre/instituţii de învăţământ, în diferite segmente ale formării continue în domeniul limbilor străine, sunt valorificate prin participarea la proiectele de eficientizare a procesului de formare şi a SFCLS; l)competiţia - centrele sunt evaluate pe baza unui set de obiective, criterii, indicatori şi standarde de performanţă, iar oferta de programe de formare se stabileşte şi în funcţie de nivelul de performanţă al acestora. Capitolul IITipurile de programe de formare, dezvoltare şi menţinere a deprinderilor de comunicare în limbi străine Articolul 5Îndeplinirea obiectivelor prevăzute la art. 3 se realizează prin intermediul programelor de formare, dezvoltare sau menţinere a competenţei de comunicare în limbi străine, denumite în continuare programe de formare. Articolul 6(1) Programele de formare se organizează, după caz, în centre şi în instituţii de învăţământ militar, sub următoarele forme:a)cu frecvenţă - programul de formare se desfăşoară în întregime în centru, iar ritmul săptămânal de învăţământ este de 35 de ore, în care sunt incluse şi activităţile didactice individuale, cum ar fi consultaţiile şi studiul individual dirijat; b)cu frecvenţă redusă - programul de formare se desfăşoară parţial în centru, iar ritmul săptămânal de învăţământ este mai mic de 35 de ore; c)la distanţă, prin corespondenţă sau on-line, pentru care nu se stabileşte un ritm săptămânal standard şi care nu presupune prezenţa cursanţilor în instituţia organizatoare a programului de formare; d)combinate - acele tipuri de programe de formare care rezultă din combinarea celor 3 forme menţionate la lit. a)-c). (2) Programele de formare reprezintă o succesiune de activităţi formative care pot fi:a)cursuri de sine stătătoare; b)module premergătoare unor cursuri de perfecţionare, cu predare în limba străină vizată de programul de formare respectiv. Articolul 7 (1) Proiectarea programelor de formare se realizează în funcţie de nevoile de formare ale personalului Ministerului Apărării Naţionale.(2) Elementele de proiectare a programelor de formare - durata, tipurile de activităţi formative componente, obiectivele/competenţele generale şi specifice, formele de prezentare şi caracteristicile conţinuturilor de învăţat, conţinuturile recomandate, sugestiile metodologice - sunt incluse în Programa-cadru pentru programele de formare în domeniul limbilor străine în Ministerul Apărării Naţionale, aprobată de către şeful Direcţiei management resurse umane. Capitolul IIIAtribuţiile structurilor componente ale SFCLS şi obligaţiile cursanţilor Articolul 8(1) Direcţia management resurse umane are următoarele atribuţii:a)elaborează strategiile, politicile şi reglementările privind organizarea şi funcţionarea sistemului şi a procesului de formare în domeniul limbilor străine şi monitorizează aplicarea acestora; b)aprobă, anual, Planul de formare continuă a personalului Ministerului Apărării Naţionale în domeniul limbilor străine şi monitorizează modul de îndeplinire al acestuia; c)avizează planurile programelor de formare propuse de structurile coordonatoare; d)stabileşte obiective, criterii, indicatori şi standarde de performanţă pentru centre; e)monitorizează, îndrumă, evaluează şi face propuneri de îmbunătăţire a activităţii centrelor; f)monitorizează procesele care au ca rezultat stabilirea nevoilor de formare, selecţia şi nominalizarea participanţilor la programele de formare; g)coordonează grupurile de lucru pentru elaborarea şi implementarea proiectelor educaţionale care au ca obiect formarea continuă în domeniul limbilor străine; h)asigură interfaţa cu alte instituţii/organizaţii pe problematica formării continue în domeniul învăţării limbilor străine şi participă la activităţi organizate de acestea; i)participă cu reprezentanţi la activităţile organizaţiilor internaţionale privind problematica învăţării limbilor străine; j)aprobă Lista posturilor cu cerinţe lingvistice şi modificările acesteia pe baza propunerilor argumentate ale structurilor beneficiare; k)organizează şi desfăşoară, împreună cu celelalte structuri din Ministerul Apărării Naţionale, activităţi de pregătire de specialitate a personalului din centre. (2) Ministrul apărării naţionale, la propunerea şefului Direcţiei management resurse umane, desemnează structurile care asigură managementul programelor de formare la nivel operaţional, denumite în continuare structuri coordonatoare, care pot fi:a)structurile centrale; b)statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei; c)comandamentele de armă. (3) Structurile coordonatoare au următoarele atribuţii:a)formulează şi promovează oferta anuală de programe de formare, în funcţie de prevederile Programei-cadru pentru programele de formare în domeniul limbilor străine în Ministerul Apărării Naţionale, de prezentele norme şi de posibilităţile centrelor; b)înaintează, ierarhic, Direcţiei management resurse umane propunerile privind Planul de formare continuă a personalului Ministerului Apărării Naţionale în domeniul limbilor străine, cu avizul structurilor beneficiare; c)proiectează în mod unitar programele de formare organizate în centre; d)aprobă planurile programelor de formare; e)asigură resursele necesare funcţionării centrelor, în acord cu indicatorii şi standardele de performanţă stabilite de Direcţia management resurse umane, inclusiv cele provenite din fonduri extrabugetare sau obţinute prin încheierea de contracte de sponsorizare ori donaţie; f)recrutează, selectează, încadrează resursa umană necesară centrelor şi asigură perfecţionarea pregătirii, motivarea şi evaluarea acesteia; g)monitorizează, controlează, îndrumă şi evaluează activitatea centrelor, în acord cu obiectivele, criteriile, indicatorii şi standardele de performanţă stabilite în acest sens; h)achiziţionează echipamentele şi materialele necesare desfăşurării procesului de formare din centre şi dispun măsuri de întreţinere a celor existente; i)elaborează studii şi înaintează, după caz, propuneri privind aprobarea de noi programe de formare destinate beneficiarilor din afara Ministerului Apărării Naţionale, generatoare de venituri extrabugetare, şi pentru utilizarea resurselor excedentare; j)relaţionează cu unităţile militare în care sunt dislocate centrele în vederea asigurării utilităţilor, întreţinerii şi reparării spaţiilor destinate funcţionării acestora; k)conduc activităţile comisiei metodico-administrative care are rolul de a fundamenta deciziile necesare îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la lit. a)-j); l)alte atribuţii stabilite prin dispoziţii ale şefului Direcţiei management resurse umane în scopul organizării şi funcţionării unitare şi eficiente a SFCLS. (4) Centrele asigură desfăşurarea programelor de formare şi au următoarele atribuţii:a)desemnează reprezentanţi în comisiile metodico-administrative prevăzute la alin. (3) lit. k); b)desfăşoară procesul de pregătire conform planurilor de formare, a Programei-cadru pentru programele de formare în domeniul limbilor străine şi a dispoziţiilor şefului Direcţiei management resurse umane; c)participă la activitatea de evaluare iniţială şi de repartizare în grupe de studiu a participanţilor la programele de formare; d)asigură condiţiile necesare pentru creşterea performanţelor profesionale ale personalului propriu; e)comunică ierarhic orice disfuncţie apărută în activitatea centrului şi solicită sprijin pentru soluţionarea acesteia; f)eliberează actele de studii absolvenţilor de programe de formare; g)desemnează reprezentanţi în grupurile de lucru care au ca scop creşterea eficienţei SFCLS şi a programelor de formare. (5) Structurile beneficiare au următoarele atribuţii:a)înaintează propuneri de actualizare a Listei posturilor cu cerinţe lingvistice, anual, dacă este cazul; b)analizează şi formulează nevoile de formare a personalului din subordine; c)elaborează cererea de formare, în funcţie de nevoile şi priorităţile proprii; d)selecţionează candidaţii pentru participare la programele de formare incluse în oferta centrelor, în funcţie de nevoile de competenţă lingvistică ale acestora şi de gradul de prioritate; e)monitorizează parcurgerea de către cursanţi a întregului program de formare la care au fost înmatriculaţi, în termenele stabilite prin normele specifice; f)dispune, conform competenţelor, după caz, măsuri privind cursanţii care, din diferite motive, nu au absolvit programul de formare sau nu au obţinut nivelul de competenţă lingvistică prevăzut pentru programul respectiv; g)consiliază, prin intermediul unităţilor militare subordonate, în cadrul activităţii de evaluare a performanţelor profesionale, personalul care a absolvit programe de formare, în ceea ce priveşte obligaţiile acestuia de a-şi menţine nivelul de competenţă lingvistică dobândit, precum şi acţiunile concrete pe care le poate întreprinde în acest sens; h)actualizează, conform competenţelor, în aplicaţia informatică de gestiune a resurselor umane, denumită RESMIL, toate datele referitoare la pregătirea şi cerinţele lingvistice; i)asigură prin intermediul unităţilor militare subordonate, în funcţie de posibilităţile şi infrastructura existentă, accesul la internet pentru cursanţii înmatriculaţi la programele de formare, în scopul parcurgerii secvenţelor desfăşurate în format on-line, atunci când aceştia nu dispun de astfel de resurse la domiciliu. (6) Cursanţii au următoarele obligaţii:a)să solicite participarea la programe de formare în funcţie de nivelul de competenţă cerut de funcţia pe care o ocupă sau pentru care aspiră; b)să se preocupe de dezvoltarea competenţei lingvistice, pe tot parcursul programului de formare, în vederea obţinerii, la finalizarea acestuia, a nivelului de competenţă lingvistică necesar; c)să participe la toate cursurile/modulele componente ale programului de formare pentru care a fost selectat, conform planificării; d)să evalueze cu obiectivitate programul de formare absolvit şi să formuleze propuneri de îmbunătăţire a acestuia; e)să se preocupe permanent pentru menţinerea nivelului de competenţă lingvistică dobândit la absolvirea unui program de formare. (7) Unităţile militare în care funcţionează centrele asigură utilităţile necesare acestora, accesul personalului şi cursanţilor în unitatea militară, hrănirea - contra cost - şi cazarea pentru personalul din alte garnizoane, precum şi condiţii pentru desfăşurarea pregătirii fizice.(8) Comandanţii/Şefii structurilor coordonatoare pot stabili şi alte responsabilităţi administrative pentru unităţile militare prevăzute la alin. (7). Acestea se trimit, spre informare, şi la Direcţia management resurse umane. Capitolul IVDispoziţii finale Articolul 9Înfiinţarea sau desfiinţarea centrelor se face, conform reglementărilor specifice, cu avizul Direcţiei management resurse umane. Articolul 10Pentru fundamentarea deciziei de înfiinţare sau desfiinţare a centrelor se au în vedere atât nevoia de formare a beneficiarilor interni şi externi din regiunea în care este ori va fi localizat centrul, cât şi nivelul de performanţă al acestuia. Articolul 11Cadrele didactice de limbi străine din instituţiile de învăţământ superior militar care deţin titluri didactice universitare participă, la solicitarea Direcţiei management resurse umane, în calitate de formator, la proiectarea şi desfăşurarea activităţilor de pregătire metodică a personalului din centre. Articolul 12Anual, Direcţia management resurse umane elaborează, pe baza datelor transmise de structurile coordonatoare, Sinteza privind formarea continuă în domeniul limbilor străine în Ministerul Apărării Naţionale, pentru anul anterior, pe care o prezintă ministrului apărării naţionale, după caz. Articolul 13În cadrul programelor de cooperare cu diferiţi parteneri străini pot fi dezvoltate proiecte comune de învăţare reciprocă a limbilor oficiale ale statelor armatelor partenere, în condiţiile legii. Articolul 14(1) La reorganizare, structurile care au în compunere centre regionale de resurse şi învăţare întreprind demersuri pentru integrarea funcţiilor acestora în cadrul centrelor cărora le-au fost subordonate.(2) Funcţiile din cadrul centrelor regionale de resurse şi învăţare vor fi integrate în condiţiile păstrării actualelor elemente de stat de organizare, inclusiv cu personalul care le încadrează.(3) Logistica specifică centrelor regionale de resurse şi învăţare intră în administrarea centrelor în care se integrează şi va fi utilizată pentru desfăşurarea programelor de formare. Articolul 15 (1) Conducerea centrelor este asigurată de şeful centrului, funcţie prevăzută să fie încadrată cu personal militar sau civil.(2) Tipul funcţiei de şef centru şi, după caz, gradul militar asociat acesteia, precum şi criteriile de selecţie a candidaţilor pentru ocuparea acesteia se stabilesc de către Direcţia management resurse umane, împreună cu structurile coordonatoare, în funcţie de dimensiunea şi misiunea centrului, precum şi de atribuţiile postului respectiv.(3) Până la înfiinţarea funcţiei de şef centru, structurile coordonatoare desemnează, din unitatea militară în care funcţionează centrul, persoana care asigură îndeplinirea atribuţiilor specifice. Articolul 16La programele de formare organizate în centre poate participa şi personal din afara Ministerului Apărării Naţionale, în condiţiile legii. Articolul 17Şeful Direcţiei management resurse umane emite dispoziţii privind stabilirea nevoii şi cererii de formare continuă în domeniul limbilor străine, precum şi proiectarea, organizarea, desfăşurarea şi evaluarea programelor de formare şi a centrelor. Articolul 18Definiţiile termenilor folosiţi sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentele norme. ANEXĂla norme GLOSAR Termeni şi definiţii Absolvent - persoană care a promovat testul de evaluare finală la sfârşitul programului de formare Act de studii - document care certifică faptul că o anumită persoană a absolvit un program de formare sau a finalizat o secvenţă a acestuia Beneficiar intern - structură/persoană din Ministerul Apărării Naţionale care formulează nevoi de formare Beneficiar extern - structură/persoană din afara Ministerului Apărării Naţionale, din ţară sau străinătate, care formulează nevoi de formare Cerere de formare - numărul de locuri la programele de formare din oferta centrelor, pe care o structură beneficiară le poate finanţa, într-o anumită perioadă de timp Comisia metodico-administrativă - entitate organizaţională nepermanentă, constituită la nivelul structurii coordonatoare din personal cu atribuţii didactice şi personal cu atribuţii administrative, din cadrul centrelor şi al structurilor coordonatoare Cursant - persoană înmatriculată la un anumit program de formare Formare continuă - acţiune ulterioară formării profesionale iniţiale care asigură adulţilor fie dezvoltarea competenţelor deja dobândite, fie dobândirea de noi competenţe Lista posturilor cu cerinţe lingvistice - document centralizator care cuprinde situaţia tuturor posturilor din Ministerul Apărării Naţionale ale căror atribuţii pot fi îndeplinite de persoane care deţin un anumit nivel de competenţă lingvistică, conform STANAG 6001 Nevoie de formare - discrepanţa dintre nivelul actual al cunoştinţelor, deprinderilor sau atitudinilor unei persoane şi nivelul de competenţă lingvistică cerut prin fişa postului pe care aceasta îl ocupă Ofertă de formare - totalitatea programelor de formare pe care un centru le poate organiza şi desfăşura şi care vin în sprijinul satisfacerii nevoilor de formare Plan al programului de formare - document care descrie elementele de proiectare ale programului de formare şi ale componentelor acestuia: denumire, obiective generale şi specifice exprimate în competenţe lingvistice ce urmează să fie dobândite, durată, perioadă de desfăşurare, grup-ţintă căruia i se adresează, indicaţii metodico-organizatorice, structura conţinutului, resurse necesare Plan de formare continuă în domeniul limbilor străine - document care cuprinde totalitatea programelor de formare organizate de centre într-o anumită perioadă de timp Program de formare - succesiunea logică de activităţi de tipul cursurilor, seminarelor, modulelor, corelate şi menite să conducă, în mod unitar, la formarea, dezvoltarea sau menţinerea competenţelor lingvistice dorite Structură beneficiară - structura care are în subordine unităţile militare în care este încadrat personalul care face obiectul formării: structuri centrale, statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei şi structurile subordonate nemijlocit ministrului apărării naţionale Structură coordonatoare - structura care subordonează nemijlocit centrul şi asigură managementul la nivel operaţional al programelor de formare


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 87/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 87 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 87/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu