Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 87 din 20 martie 2007

pentru aprobarea Caietului de sarcini-cadru al serviciului de iluminat public*)

ACT EMIS DE: AUTORITATEA PENTRU SERVICIILE DE GOSPODARIE COMUNALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 320 din 14 mai 2007



Având în vedere prevederile art. 50 alin. (2) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, ale art. 15 alin. (1), art. 17 alin. (2) şi art. 40 alin. (1) din Legea serviciului de iluminat public nr. 230/2006,

în temeiul art. 10 alin. (5) şi (6) din Hotărârea Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală - A.N.R.S.C.**) nr. 373/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Caietul de sarcini-cadru al serviciului de iluminat public, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Departamentele de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală vor urmări respectarea prevederilor prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală,

Jeanina Preda

*) Ordinul nr. 87/2007 a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 320 din 14 mai 2007 şi este reprodus şi în acest număr bis.

**) Conform prevederilor Legii nr. 51/2006, începând cu data de 21 martie 2007, denumirea Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală va fi Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (A.N.R.S.C).

ANEXĂ

CAIET DE SARCINI-CADRU

al serviciului de iluminat public

OBIECTUL CAIETULUI DE SARCINI-CADRU

Art. 1. - Prezentul caiet de sarcini-cadru stabileşte modul de întocmire a caietelor de sarcini de către consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi asociaţiile de dezvoltare comunitară, după caz, care înfiinţează, organizează, conduc, coordonează şi controlează funcţionarea serviciul de iluminat public şi care au totodată atribuţia şi responsabilitatea de a monitoriza şi de a controla gestiunea şi administrarea acestuia, precum şi modul de funcţionare şi exploatare a infrastructurii tehnico-edilitare aferente, indiferent de forma de gestiune adoptată.

Art. 2. - (1) Caietele de sarcini se vor întocmi în concordanţă cu necesităţile obiective ale autorităţii administraţiei publice locale sau ale asociaţiei de dezvoltare comunitară, după caz, cu respectarea în totalitate a regulilor de bază precizate în caietul de sarcini-cadru şi în Regulamentul-cadru al serviciului de iluminat public.

(2) Caietele de sarcini vor fi supuse aprobării consiliilor locale, consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau asociaţiilor de dezvoltare comunitară, după caz.

Art. 3. - La întocmirea caietelor de sarcini, consiliul local sau asociaţia de dezvoltare comunitară, după caz, are obligaţia de a utiliza documentaţia prevăzută în prezentul caiet de sarcini-cadru, după cum urmează:

a)  în conţinutul documentaţiei caietului de sarcini se vor prelua din prezentul caiet de sarcini-cadru activităţile şi condiţiile tehnice specifice activităţii desfăşurate;

b)  conţinutul caietului de sarcini va fi elaborat prin transcrierea identică a textelor scrise cu caractere normale, cu excepţia numerelor de articole care vor căpăta o nouă numerotare prin completarea datelor necesare în conformitate cu indicaţiile precizate prin textele scrise cu caractere înclinate din conţinutul documentaţiei caietului de sarcini-cadru;

c)  conţinutul caietului de sarcini va cuprinde setul de formulare precizate ca fiind obligatorii în caietul de sarcini-cadru, la care se pot adăuga şi alte formulare considerate necesare pentru realizarea corespunzătoare a serviciului.

Art. 4. - Consiliul local sau asociaţia de dezvoltare comunitară, după caz, are obligaţia ca la întocmirea caietului de sarcini să definească specificaţiile tehnice prin referire la reglementările tehnice, astfel cum sunt acestea definite în legislaţia internă referitoare la standardizarea naţională.

CAPITOLUL I

Obiectul caietului de sarcini

Art. 1. - Prezentul caiet de sarcini stabileşte condiţiile de desfăşurare a serviciului de iluminat public, stabilind nivelurile de calitate şi condiţiile tehnice necesare funcţionării acestui serviciu în condiţii de eficienţă şi siguranţă.

Art. 2. - Prezentul caiet de sarcini a fost elaborat spre a servi drept documentaţie tehnică şi de referinţă în vederea stabilirii condiţiilor specifice de desfăşurare a serviciului de iluminat public, indiferent de tipul de gestiune.

Art. 3. - Caietul de sarcini face parte integrantă din documentaţia necesară desfăşurării activităţilor de realizare a serviciului de iluminat public şi constituie ansamblul cerinţelor tehnice de bază.

Art. 4. - (1) Prezentul caiet de sarcini conţine specificaţiile tehnice care definesc caracteristicile referitoare la nivelul calitativ, tehnic şi de performanţă, siguranţa în exploatare, precum şi sisteme de asigurare a calităţii, terminologie, simboluri, condiţiile pentru certificarea conformităţii cu standardele specifice sau altele asemenea.

(2)  Specificaţiile tehnice se referă şi la prescripţii de proiectare şi de calcul, la verificarea, inspecţia şi condiţiile de recepţie a lucrărilor, tehnici, procedee şi metode de exploatare şi întreţinere, precum şi la alte condiţii cu caracter tehnic, prevăzute de actele normative şi reglementările specifice realizării serviciului de iluminat public.

(3)  Caietul de sarcini precizează reglementările obligatorii referitoare la protecţia muncii, la prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului, care trebuie respectate pe parcursul îndeplinirii şi realizării serviciului de iluminat public.

Art. 5. - Terminologia utilizată este cea din regulamentul serviciului de iluminat public.

CAPITOLUL II

Cerinţe organizatorice minimale

Art. 6. - Operatorii serviciului de iluminat public vor asigura:

a)   respectarea legislaţiei, normelor, prescripţiilor şi regulamentelor privind igiena şi protecţia muncii, protecţia mediului, urmărirea comportării în timp a sistemului de iluminat public, prevenirea şi combaterea incendiilor;

b)   exploatarea, întreţinerea şi reparaţia instalaţiilor cu personal autorizat, în funcţie de complexitatea instalaţiei şi specificul locului de muncă;

c)   respectarea indicatorilor de performanţă şi calitate stabiliţi prin contractul de delegare a gestiunii, sau prin hotărârea de dare în administrare a serviciului şi precizaţi în regulamentul serviciului de iluminat public;

d)  întreţinerea şi menţinerea în stare de permanentă funcţionare a sistemelor de iluminat public;

e)   furnizarea autorităţii administraţiei publice locale, respectiv A.N.R.S.C, a informaţiilor solicitate şi accesul la documentaţiile pe baza cărora prestează serviciul de iluminat public, în condiţiile legii;

f)   creşterea eficienţei sistemului de iluminat în scopul reducerii tarifelor, prin reducerea costurilor de producţie, a consumurilor specifice de materiale şi materii, energie electrică şi prin modernizarea acestora;

g)   prestarea serviciului de iluminat public la toţi utilizatorii din raza unităţii administrativ-teritoriale pentru care are hotărâre de dare în administrare sau contract de delegare a gestiunii;

h) personal de intervenţie operativă;

i) conducerea operativă prin dispecer;

j) înregistrarea datelor de exploatare şi evidenţa lor;

k) analiza zilnică a modului în care se respectă realizarea normelor de consum şi stabilirea operativă a măsurilor ce se impun pentru eliminarea abaterilor, încadrarea în norme şi evitarea oricărei forme de risipă;

l) elaborarea programelor de măsuri pentru încadrarea în normele de consum de energie electrică şi pentru raţionalizarea acestor consumuri;

m) realizarea condiţiilor pentru prelucrarea automată a datelor referitoare la funcţionarea economică a instalaţiilor de iluminat public;

n) statistica incidentelor, avariilor şi analiza acestora;

o) instituirea unui sistem de înregistrare, investigare, soluţionare şi raportare privind reclamaţiile făcute de beneficiari în legătură cu calitatea serviciilor;

p) lichidarea operativă a incidentelor;

q) funcţionarea normală a tuturor componentelor sistemului de iluminat public;

r) evidenţa orelor de funcţionare a componentelor sistemului de iluminat public;

s) aplicarea de metode performante de management care să conducă la funcţionarea cât mai bună a instalaţiilor de iluminat şi reducerea costurilor de operare;

t) elaborarea planurilor anuale de revizii şi reparaţii executate cu forţe proprii şi cu terţi şi aprobarea acestora de către administraţia publică locală;

u) executarea în bune condiţii şi la termenele prevăzute a lucrărilor de reparaţii care vizează funcţionarea economică şi siguranţa în exploatare;

v) elaborarea planurilor anuale de investiţii pe categorii de surse de finanţare şi aprobarea acestora de către administraţia publică locală;

w) corelarea perioadelor şi termenelor de execuţie a investiţiilor şi reparaţiilor cu planurile de investiţii şi reparaţii a celorlalţi furnizori de utilităţi, inclusiv cu programele de reabilitare şi dezvoltare urbanistică ale administraţiei publice locale;

x) iniţierea şi avizarea lucrărilor de modernizări şi de introducere a tehnicii noi pentru îmbunătăţirea performanţelor tehnico-economice ale sistemului de iluminat public;

y) o dotare proprie cu instalaţii şi echipamente specifice necesare pentru prestarea activităţilor asumate prin contract sau prin hotărârea de dare în administrare;

z) alte condiţii specifice stabilite de autoritatea administraţiei publice locale sau asociaţia de dezvoltare comunitară, după caz.

Art. 7. - Obligaţiile şi răspunderile personalului operativ al operatorului sunt cuprinse în regulamentul de serviciu (regulamentul de serviciu se întocmeşte pe baza regulamentului-cadru al serviciului de iluminat public).

Art. 8. - In caietele de sarcini se vor preciza condiţiile de realizare a reparaţiilor (curente şi capitale), a investiţiilor precum şi a altor cheltuieli pe care le va face operatorul, specificându-se modul de aprobare şi decontare a acestora în cadrul relaţiilor contractuale dintre autoritatea administraţiei publice locale şi operator.

CAPITOLUL III

Sistemul de iluminat public

Art. 9.  - Operatorul are permisiunea de exploatare comercială, în condiţiile legii, a sistemului de iluminat public, în aria administrativ-teritorială ...................... (se va completa aria administrativ-teritorială în care urmează să se presteze activitatea cu delimitările acesteia).

Art. 10. - Posturile de transformare care alimentează cu energie electrică instalaţiile de iluminat public şi cele disponibile sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numărul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 1, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele de identificare a surselor de alimentare cu energie electrică).

Art. 11. - Componentele reţelei de distribuţie a energiei electrice care alimentează instalaţiile de iluminat public sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numărul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 2, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele necesare identificării reţelei de alimentare cu energie electrică).

Art. 12. - Planul de situaţie cu amplasarea componentelor sistemului de iluminat este prezentat în anexa nr. ... (se trece numărul anexei).

Art. 13. - Instalaţiile electrice aferente instalaţiilor de iluminat cu schemele monofilare: branşamente, instalaţii de forţă, instalaţii de legare la pământ, instalaţii de automatizări, măsură şi control, puncte de aprindere etc. sunt prezentate în anexa nr. ... (se va preciza numărul anexei).

Art. 14. - Clasificarea căilor de circulaţie şi caracteristicile acestora sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numărul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 3, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele necesare identificării căilor de circulaţie).

Art. 15. - Inventarul corpurilor de iluminat este prezentat în anexa nr. ... (se trece numărul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 4, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele necesare identificării căilor de circulaţie).

Art. 16. - Inventarul zonelor de risc, altele decât tunelurile şi podurile este prezentat în anexa nr. ... (se trece numărul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 5, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele necesare identificării căilor de circulaţie).

Art. 17. - Schemele de acţionare şi de lucru a cascadei pentru conectarea/deconectarea iluminatului sunt prezentate în anexa nr. ... (se va preciza numărul anexei).

Art. 18. - Documentaţia tehnică pentru arterele de circulaţie prevăzute sau nu cu sisteme de iluminat public, cu precizarea categoriei arterei de circulaţie, denumirea arterei/străzii, lungimea acesteia, modul de realizare a iluminatului, tipul reţelei de alimentare, tipul corpurilor de iluminat şi puterea lămpilor utilizate, tipul stâlpilor şi distanţa dintre aceştia, înălţimea de montare a corpurilor de iluminat, tipul armăturilor pentru montarea corpurilor de iluminat.

Art. 19. - Caracteristicile sistemul de iluminat destinat punerii în evidenţă a unor monumente de artă sau istorice, ori a unor obiective de importanţă publică sau culturală pentru comunitatea locală, sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numărul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 6, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele necesare identificării monumentelor de artă, istorice, de importanţă publică sau culturală, la care trebuie realizat iluminatul ornamental-festiv).

Art. 20. - Caracteristicile tunelurilor/pasajelor subterane rutiere sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numărul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 7, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele necesare identificării acestora).

Art. 21. - Caracteristicile podurilor, inclusiv a pasarelelor sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numărul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 8, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele necesare identificării podurilor şi a pasarelelor).

Art. 22. - Căile de circulaţie destinate traficului pietonal şi/sau cicliştilor sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numărul anexei care se va completa cu datele din Tabelul nr. 9, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele necesare identificării căilor de circulaţie destinate pietonilor şi bicicliştilor).

Art. 23. - Parcurile, spaţiile de agrement, pieţele, târgurile şi altele asemenea sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numărul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 10, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele necesare identificării parcurilor, spaţiilor de agrement, sportive, pieţelor, târgurilor şi altora asemenea).

Art. 24. - In vederea determinării costurilor de exploatare şi a personalului necesar, în caietul de sarcini se vor trece, după caz:

a)  factorul de menţinere va fi de ...% (se va trece valoarea factorului de menţinere. Valoarea stabilită va fi de minim 70%);

b)  descrierea instalaţiilor, starea fizică şi gradul de automatizare a acestora sunt prezentate în anexa nr..... (se trece numărul anexei);

c)   programele de conectare/deconectare a sistemului de iluminat sunt prezentate în anexa nr..... (se trece numărul anexei);

d)   programul de reabilitare şi extindere a sistemului de iluminat public este prezentat în anexa nr. ... (se trece numărul anexei);

e)   alte date necesare definirii serviciului din punct de vedere al parametrilor instalaţiilor şi cantităţilor, inclusiv elementele de dezvoltare considerate necesare din strategia de dezvoltare.

Art. 25. - Prestarea serviciului de iluminat public se va executa astfel încât să se realizeze:

a)  verificarea şi supravegherea continuă a funcţionării reţelelor electrice de joasă tensiune, posturilor de transformare, cutiilor de distribuţie si a corpurilor de iluminat;

b)  corectarea şi adaptarea regimului de exploatare la cerinţele utilizatorului;

c)  controlul calităţii serviciului asigurat;

d)  întreţinerea tuturor componentelor sistemului de iluminat public;

e)  menţinerea în stare de funcţionare la parametrii proiectaţi a sistemului de iluminat public;

f)   măsurile necesare pentru prevenirea deteriorării componentelor sistemului de iluminat public;

g)  întocmirea sau reactualizarea, după caz, a documentaţiei tehnice necesare realizării unei exploatări economice şi în condiţii de siguranţă;

h) respectarea instrucţiunilor furnizorilor de echipamente;

i) funcţionarea instalaţiilor de iluminat, în conformitate cu programele aprobate;

j) respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne şi actualizarea documentaţiei;

k) respectarea regulamentului de serviciu aprobat de autoritatea administraţiei publice locale sau asociaţia de dezvoltare comunitară, după caz, în condiţiile legii;

l) funcţionarea pe baza principiilor de eficienţă economică, având ca obiectiv reducerea costurilor specifice pentru realizare a serviciului de iluminat public;

m) menţinerea capacităţilor de realizare a serviciului şi exploatarea eficientă a acestora, prin urmărirea sistematică a comportării reţelelor electrice, echipamentelor, întreţinerea acestora, planificarea reparaţiilor capitale, realizarea operativă şi cu costuri minime a reviziilor/reparaţiilor curente;

n) îndeplinirea indicatorilor de calitate ai serviciului prestat, specificaţi în regulamentul serviciului;

o) încheierea contractelor cu furnizorii de utilităţi, servicii, materiale şi piese de schimb, prin aplicarea procedurilor concurentiale impuse de normele legale în vigoare privind achiziţiile de lucrări sau de bunuri;

p) dezvoltarea/modernizarea, în condiţii de eficienţă a sistemului de iluminat public în conformitate cu programele de dezvoltare/modernizare elaborate de către consiliul local, sau cu programele proprii aprobate de autoritatea administraţiei publice locale;

q) un sistem prin care să poată primi informaţii sau să ofere consultanţă şi informaţii privind orice problemă sau incidente care afectează sau pot afecta siguranţa, disponibilitatea şi/sau alţi indicatori de performanţă ai serviciilor de iluminat;

r) asigurarea, pe toată durata de executare a serviciului, de personal calificat şi în număr suficient pentru îndeplinirea activităţilor ce fac obiectul serviciului de iluminat public;

s) urmărirea şi înregistrarea indicatorilor de performanţă aprobaţi pentru serviciul de iluminat public se va face de către operator pe baza unei proceduri specifice;

ş) instituirea şi aplicarea unui sistem de comunicare cu beneficiarii cu privire la reglementările noi ce privesc serviciul de iluminat public şi modificările survenite la actele normative din domeniu. In termen de 60 de zile calendaristice de la data încredinţării serviciului de iluminat public va prezenta autorităţii administraţiei publice locale modul de organizare a acestui sistem;

t) informarea utilizatorului şi a beneficiarilor despre planificarea anuală a reparaţiilor/reviziilor ce se vor efectua la sistemul de iluminat public.

Tabelul nr. 1

Posturile de transformare aferente sistemului de iluminat

Nr. crt.

Locaţia

Denumirea

Puterea nominală

Anul punerii în funcţiune

Ultimul RK

Tensiunea nominală Up/Us

Puterea instalată

Puterea disponibilă

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

...

n

Tabelul nr. 2

Situaţia reţelelor de distribuţie a energiei electrice

Nr. crt.

Locaţia

tronsonului

de reţea

Subteran/ aerian

Secţiunea

Materialul

Anul punerii în funcţiune

Ultima revizie

Trifazic/ monofazic

Lungimea

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

...

n

Tabelul nr. 3

Clasificarea căilor de circulaţie

Nr. crt.

Denumirea tronsonului

Clasa sistemului de iluminat

Amplasarea dispozitivelor de iluminat1

Lăţimea tronsonului

Lungimea tronsonului

Tipul carosabil2

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

...

n

1  bilateral alternat, bilateral faţă în faţă, axial, central, catenar

2  asfalt, beton, pavaj, altele

Tabelul nr. 4

Inventarul corpurilor de iluminat

Nr. crt.

Denumirea tronsonului

Numărul stâlpilor de susţinere

Numărul

corpurilor/

stâlpilor

Tipul sursei

de lumină1

Puterea instalată

Denumirea

staţiei de

alimentare

Identificarea

punctului de

conectare/

deconectare

Identificarea punctului

de măsură2

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

...

n

1   incandescenţă, fluorescente, vapori cu mercur, vapori de sodiu, fără electrozi, LED, altele

2  locaţia, puterea, seria, caracteristici transformator de curent, scadenţa metrologică

Tabelul nr. 5

Zonele de risc, altele decât tunelurile si pasajele subterane rutiere

Nr. crt.

Tipul zonei de risc1

Locaţia

Lungimea/suprafaţa2

Clasa sistemului de iluminat

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

...

n

1  treceri de pietoni, intersecţii semaforizate şi nesemaforizate, zone cu risc infracţional, şcoli, grădiniţe etc.

2  se va specifica, după caz, lungimea sau suprafaţa, în funcţie de tipul zonei de risc.

Tabelul nr. 6

Monumente de artă, istorice, obiective de importanţă publică sau culturală

Nr. crt.

Amplasarea

Specificaţia obiectivului

Numărul dispozitivelor de iluminat

Tipul sursei de lumină1

Puterea instalată

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

...

n

1 incandescenţă, fluorescente, vapori cu mercur, vapori de sodiu, fără electrozi, LED, altele

Tabelul nr. 7

Situaţia tunelurilor/pasajelor subterane rutiere

Nr. crt.

Locaţia

Lungimea

Lăţimea

Orientarea

Iluminat normal

nr. corpuri

de

iluminat

tip sursă de

lumină

distanţa dintre corpuri iluminat

înălţime

montare

corp

puterea instalată

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

...

n

Nr. crt.

Locaţia

Lungimea

Lăţimea

Orientarea

Iluminat de siguranţă

nr. corpuri

de

iluminat

tip sursă

de

lumină

distanţa dintre corpuri iluminat

înălţime

montare

corp

puterea instalată

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

...

n

Tabelul nr. 8

Caracteristicile podurilor si pasarelelor

Nr. crt.

Locaţia

Lungimea

Lăţimea

Nr.

corpuri/

stâlp

Numărul

stâlpilor

de susţinere

Tipul

sursei de

lumină

Distanţa dintre stâlpi

Inălţime

montare

corp

Puterea instalată

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

...

n

Tabelul nr. 9

Căile de circulaţie destinate traficului pietonal şi/sau cicliştilor

Nr. crt.

Locaţia

Clasa sistemului de iluminat

Numărul

corpurilor/

stâlpilor

Numărul

stâlpilor de susţinere

Tipul sursei de lumină

Puterea instalată

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

...

n

Tabelul nr. 10

Parcurile, spaţiile de agrement, pieţele, târgurile şi altele asemenea

Nr. crt.

Tipul locaţiei

Locaţia

Zona1

Nr. stâlpi susţinere

Lungimea

Lăţimea

Nr. corpuri de iluminat/stâlp

Puterea instalată

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

...

n

1 date necesare identificării amplasării aleilor, căilor de circulaţie interioare etc.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 87/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 87 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 87/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu