ORDIN Nr. 87
din 20 martie 2007
pentru aprobarea Caietului
de sarcini-cadru al serviciului de iluminat public*)
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA PENTRU SERVICIILE DE GOSPODARIE COMUNALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 320 din 14 mai 2007
Având în vedere prevederile art. 50 alin. (2) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006,
ale art. 15 alin. (1), art. 17 alin. (2) şi art. 40 alin. (1) din Legea
serviciului de iluminat public nr. 230/2006,
în temeiul art. 10 alin. (5) şi (6) din Hotărârea
Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de
Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală - A.N.R.S.C.**)
nr. 373/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare
pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Caietul de sarcini-cadru al serviciului
de iluminat public, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Departamentele de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de
Gospodărie Comunală vor urmări respectarea prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare
pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală,
Jeanina Preda
*) Ordinul nr. 87/2007 a fost publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 320 din 14 mai 2007
şi este reprodus şi în acest număr bis.
**) Conform prevederilor Legii
nr. 51/2006, începând cu data de 21 martie 2007, denumirea Autorităţii
Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală va
fi Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de
Utilităţi Publice (A.N.R.S.C).
ANEXĂ
CAIET DE SARCINI-CADRU
al serviciului de iluminat public
OBIECTUL CAIETULUI DE SARCINI-CADRU
Art. 1. - Prezentul caiet de sarcini-cadru stabileşte
modul de întocmire a caietelor de sarcini de către consiliile locale, Consiliul
General al Municipiului Bucureşti şi asociaţiile de dezvoltare comunitară, după
caz, care înfiinţează, organizează, conduc, coordonează şi controlează
funcţionarea serviciul de iluminat public şi care au totodată atribuţia şi
responsabilitatea de a monitoriza şi de a controla gestiunea şi administrarea
acestuia, precum şi modul de funcţionare şi exploatare a infrastructurii tehnico-edilitare
aferente, indiferent de forma de gestiune adoptată.
Art. 2. - (1) Caietele de sarcini se vor întocmi în
concordanţă cu necesităţile obiective ale autorităţii administraţiei publice
locale sau ale asociaţiei de dezvoltare comunitară, după caz, cu respectarea în
totalitate a regulilor de bază precizate în caietul de sarcini-cadru şi în
Regulamentul-cadru al serviciului de iluminat public.
(2) Caietele de sarcini vor fi supuse aprobării
consiliilor locale, consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului
Bucureşti sau asociaţiilor de dezvoltare comunitară, după caz.
Art. 3. - La întocmirea caietelor de sarcini, consiliul
local sau asociaţia de dezvoltare comunitară, după
caz, are obligaţia de a utiliza documentaţia prevăzută în prezentul caiet de
sarcini-cadru, după cum urmează:
a) în conţinutul documentaţiei caietului de sarcini se
vor prelua din prezentul caiet de sarcini-cadru activităţile şi condiţiile
tehnice specifice activităţii desfăşurate;
b) conţinutul caietului de sarcini va fi elaborat prin
transcrierea identică a textelor scrise cu caractere normale, cu excepţia
numerelor de articole care vor căpăta o nouă numerotare prin completarea
datelor necesare în conformitate cu indicaţiile precizate prin textele scrise
cu caractere înclinate din conţinutul documentaţiei caietului de sarcini-cadru;
c) conţinutul caietului de sarcini va cuprinde setul
de formulare precizate ca fiind obligatorii în caietul de sarcini-cadru, la
care se pot adăuga şi alte formulare considerate necesare pentru realizarea
corespunzătoare a serviciului.
Art. 4. - Consiliul local sau asociaţia de dezvoltare
comunitară, după caz, are obligaţia ca la întocmirea caietului de sarcini să
definească specificaţiile tehnice prin referire la reglementările tehnice,
astfel cum sunt acestea definite în legislaţia internă referitoare la
standardizarea naţională.
CAPITOLUL I
Obiectul caietului de sarcini
Art. 1. - Prezentul caiet de
sarcini stabileşte condiţiile de desfăşurare a serviciului de iluminat public,
stabilind nivelurile de calitate şi condiţiile tehnice necesare funcţionării
acestui serviciu în condiţii de eficienţă şi siguranţă.
Art. 2. - Prezentul caiet de
sarcini a fost elaborat spre a servi drept documentaţie tehnică şi de referinţă
în vederea stabilirii condiţiilor specifice de desfăşurare a serviciului de
iluminat public, indiferent de tipul de gestiune.
Art. 3. - Caietul de sarcini face parte integrantă din documentaţia necesară desfăşurării activităţilor de
realizare a serviciului de iluminat public şi constituie ansamblul cerinţelor
tehnice de bază.
Art. 4. - (1) Prezentul caiet de sarcini conţine
specificaţiile tehnice care definesc caracteristicile referitoare la nivelul
calitativ, tehnic şi de performanţă, siguranţa în exploatare, precum şi sisteme
de asigurare a calităţii, terminologie, simboluri, condiţiile pentru
certificarea conformităţii cu standardele specifice sau altele asemenea.
(2) Specificaţiile tehnice se
referă şi la prescripţii de proiectare şi de calcul, la verificarea, inspecţia
şi condiţiile de recepţie a lucrărilor, tehnici, procedee şi metode de
exploatare şi întreţinere, precum şi la alte condiţii cu caracter tehnic,
prevăzute de actele normative şi reglementările specifice realizării
serviciului de iluminat public.
(3) Caietul de sarcini precizează reglementările
obligatorii referitoare la protecţia muncii, la prevenirea şi stingerea
incendiilor şi protecţia mediului, care trebuie respectate pe parcursul
îndeplinirii şi realizării serviciului de iluminat public.
Art. 5. - Terminologia utilizată este cea din
regulamentul serviciului de iluminat public.
CAPITOLUL II
Cerinţe organizatorice minimale
Art. 6. - Operatorii serviciului de iluminat public vor
asigura:
a) respectarea legislaţiei, normelor, prescripţiilor
şi regulamentelor privind igiena şi protecţia muncii, protecţia mediului,
urmărirea comportării în timp a sistemului de iluminat public, prevenirea şi
combaterea incendiilor;
b) exploatarea, întreţinerea şi reparaţia
instalaţiilor cu personal autorizat, în funcţie de complexitatea instalaţiei şi
specificul locului de muncă;
c) respectarea indicatorilor de performanţă şi
calitate stabiliţi prin contractul de delegare a gestiunii, sau prin hotărârea
de dare în administrare a serviciului şi precizaţi în regulamentul serviciului
de iluminat public;
d) întreţinerea şi menţinerea în stare de permanentă
funcţionare a sistemelor de iluminat public;
e) furnizarea autorităţii
administraţiei publice locale, respectiv A.N.R.S.C, a informaţiilor solicitate
şi accesul la documentaţiile pe baza cărora prestează serviciul de iluminat
public, în condiţiile legii;
f) creşterea eficienţei sistemului de iluminat în
scopul reducerii tarifelor, prin reducerea costurilor de producţie, a
consumurilor specifice de materiale şi materii, energie electrică şi prin
modernizarea acestora;
g) prestarea serviciului de iluminat public la toţi
utilizatorii din raza unităţii administrativ-teritoriale pentru care are
hotărâre de dare în administrare sau contract de delegare a gestiunii;
h) personal de intervenţie operativă;
i) conducerea operativă prin dispecer;
j) înregistrarea datelor de exploatare şi evidenţa lor;
k) analiza zilnică a modului în care se respectă
realizarea normelor de consum şi stabilirea operativă a măsurilor ce se impun
pentru eliminarea abaterilor, încadrarea în norme şi evitarea oricărei forme de
risipă;
l) elaborarea programelor de
măsuri pentru încadrarea în normele de consum de energie electrică şi pentru
raţionalizarea acestor consumuri;
m) realizarea condiţiilor pentru prelucrarea automată a
datelor referitoare la funcţionarea economică a instalaţiilor de iluminat
public;
n) statistica incidentelor, avariilor şi analiza acestora;
o) instituirea unui sistem de înregistrare,
investigare, soluţionare şi raportare privind reclamaţiile făcute de
beneficiari în legătură cu calitatea serviciilor;
p) lichidarea operativă a incidentelor;
q) funcţionarea normală a tuturor componentelor sistemului de iluminat public;
r) evidenţa orelor de funcţionare a componentelor sistemului
de iluminat public;
s) aplicarea de metode performante de management care
să conducă la funcţionarea cât mai bună a instalaţiilor de iluminat şi reducerea costurilor de operare;
t) elaborarea planurilor anuale de revizii şi reparaţii
executate cu forţe proprii şi cu terţi şi aprobarea acestora de către
administraţia publică locală;
u) executarea în bune condiţii şi la termenele
prevăzute a lucrărilor de reparaţii care vizează funcţionarea economică şi
siguranţa în exploatare;
v) elaborarea planurilor anuale de investiţii pe
categorii de surse de finanţare şi aprobarea acestora de către administraţia
publică locală;
w) corelarea perioadelor şi termenelor de execuţie a
investiţiilor şi reparaţiilor cu planurile de investiţii şi reparaţii a
celorlalţi furnizori de utilităţi, inclusiv cu programele de reabilitare şi
dezvoltare urbanistică ale administraţiei publice locale;
x) iniţierea şi avizarea lucrărilor de modernizări şi
de introducere a tehnicii noi pentru îmbunătăţirea performanţelor
tehnico-economice ale sistemului de iluminat public;
y) o dotare proprie cu instalaţii şi echipamente
specifice necesare pentru prestarea activităţilor asumate prin contract sau
prin hotărârea de dare în administrare;
z) alte condiţii specifice stabilite de autoritatea administraţiei
publice locale sau asociaţia de dezvoltare comunitară, după caz.
Art. 7. - Obligaţiile şi răspunderile personalului
operativ al operatorului sunt cuprinse în regulamentul de serviciu
(regulamentul de serviciu se întocmeşte pe baza regulamentului-cadru al
serviciului de iluminat public).
Art. 8. - In caietele de sarcini se vor preciza
condiţiile de realizare a reparaţiilor (curente şi capitale), a investiţiilor
precum şi a altor cheltuieli pe care le va face operatorul, specificându-se
modul de aprobare şi decontare a acestora în cadrul relaţiilor contractuale
dintre autoritatea administraţiei publice locale şi operator.
CAPITOLUL III
Sistemul de iluminat public
Art. 9. - Operatorul are permisiunea de exploatare
comercială, în condiţiile legii, a sistemului de iluminat public, în aria administrativ-teritorială
...................... (se va completa aria administrativ-teritorială în care urmează să se presteze
activitatea cu delimitările acesteia).
Art. 10. - Posturile de transformare care alimentează
cu energie electrică instalaţiile de iluminat public şi cele disponibile sunt
prezentate în anexa nr. ... (se trece numărul anexei care se va completa cu
datele din tabelul nr. 1, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele
de identificare a surselor de alimentare cu energie electrică).
Art. 11. - Componentele reţelei de distribuţie a
energiei electrice care alimentează instalaţiile de iluminat public sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numărul anexei care se va completa cu datele din tabelul
nr. 2, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele necesare
identificării reţelei de alimentare cu energie electrică).
Art. 12. - Planul de situaţie
cu amplasarea componentelor sistemului de iluminat este prezentat în anexa nr.
... (se trece numărul anexei).
Art. 13. - Instalaţiile electrice aferente
instalaţiilor de iluminat cu schemele monofilare: branşamente, instalaţii de
forţă, instalaţii de legare la pământ, instalaţii de automatizări, măsură şi
control, puncte de aprindere etc. sunt prezentate în anexa nr. ... (se va
preciza numărul anexei).
Art. 14. - Clasificarea căilor de circulaţie şi
caracteristicile acestora sunt prezentate în anexa nr.
... (se trece numărul anexei care se va completa cu
datele din tabelul nr. 3, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele
necesare identificării căilor de circulaţie).
Art. 15. - Inventarul corpurilor de iluminat este
prezentat în anexa nr. ... (se trece numărul anexei
care se va completa cu datele din tabelul nr. 4, anexă la prezentul caiet de
sarcini-cadru, cu datele necesare identificării căilor de circulaţie).
Art. 16. - Inventarul zonelor de risc, altele decât
tunelurile şi podurile este prezentat în anexa nr. ... (se trece numărul anexei care se va completa cu datele din tabelul
nr. 5, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele necesare
identificării căilor de circulaţie).
Art. 17. - Schemele de acţionare şi de lucru a cascadei pentru conectarea/deconectarea iluminatului sunt prezentate în
anexa nr. ... (se va preciza numărul anexei).
Art. 18. - Documentaţia tehnică pentru arterele de
circulaţie prevăzute sau nu cu sisteme de iluminat public, cu precizarea
categoriei arterei de circulaţie, denumirea arterei/străzii, lungimea acesteia,
modul de realizare a iluminatului, tipul reţelei de alimentare, tipul
corpurilor de iluminat şi puterea lămpilor utilizate, tipul stâlpilor şi
distanţa dintre aceştia, înălţimea de montare a corpurilor de iluminat, tipul armăturilor
pentru montarea corpurilor de iluminat.
Art. 19. - Caracteristicile sistemul de iluminat
destinat punerii în evidenţă a unor monumente de artă sau istorice, ori a unor
obiective de importanţă publică sau culturală pentru comunitatea locală, sunt
prezentate în anexa nr. ... (se trece numărul anexei care se va completa cu
datele din tabelul nr. 6, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele
necesare identificării monumentelor de artă, istorice, de importanţă publică
sau culturală, la care trebuie realizat iluminatul ornamental-festiv).
Art. 20. - Caracteristicile tunelurilor/pasajelor
subterane rutiere sunt prezentate în anexa nr. ... (se
trece numărul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 7, anexă la
prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele necesare identificării acestora).
Art. 21. - Caracteristicile podurilor, inclusiv a
pasarelelor sunt prezentate în anexa nr. ... (se
trece numărul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 8, anexă la
prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele necesare identificării podurilor şi
a pasarelelor).
Art. 22. - Căile de circulaţie destinate traficului
pietonal şi/sau cicliştilor sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece
numărul anexei care se va completa cu datele din Tabelul nr. 9, anexă la
prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele necesare identificării căilor de
circulaţie destinate pietonilor şi bicicliştilor).
Art. 23. - Parcurile, spaţiile de agrement, pieţele,
târgurile şi altele asemenea sunt prezentate în anexa
nr. ... (se trece numărul anexei care se va
completa cu datele din tabelul nr. 10, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu datele necesare
identificării parcurilor, spaţiilor de agrement, sportive, pieţelor, târgurilor
şi altora asemenea).
Art. 24. - In vederea determinării costurilor de
exploatare şi a personalului necesar, în caietul de sarcini se vor trece, după
caz:
a) factorul de menţinere va fi de ...% (se va trece
valoarea factorului de menţinere. Valoarea stabilită va fi de minim 70%);
b) descrierea instalaţiilor, starea fizică şi gradul
de automatizare a acestora sunt prezentate în anexa nr..... (se trece
numărul anexei);
c) programele de conectare/deconectare a sistemului de
iluminat sunt prezentate în anexa nr..... (se trece numărul anexei);
d) programul de reabilitare şi extindere a sistemului
de iluminat public este prezentat în anexa nr. ... (se trece numărul
anexei);
e) alte date necesare
definirii serviciului din punct de vedere al parametrilor instalaţiilor şi
cantităţilor, inclusiv elementele de dezvoltare considerate necesare din
strategia de dezvoltare.
Art. 25. - Prestarea serviciului de iluminat public se
va executa astfel încât să se realizeze:
a) verificarea şi supravegherea continuă a
funcţionării reţelelor electrice de joasă tensiune, posturilor de transformare,
cutiilor de distribuţie si a corpurilor de iluminat;
b) corectarea şi adaptarea regimului de exploatare la
cerinţele utilizatorului;
c) controlul calităţii serviciului asigurat;
d) întreţinerea tuturor
componentelor sistemului de iluminat public;
e) menţinerea în stare de funcţionare la parametrii
proiectaţi a sistemului de iluminat public;
f) măsurile necesare pentru prevenirea deteriorării
componentelor sistemului de iluminat public;
g) întocmirea sau reactualizarea,
după caz, a documentaţiei tehnice necesare realizării unei exploatări economice
şi în condiţii de siguranţă;
h) respectarea instrucţiunilor furnizorilor de
echipamente;
i) funcţionarea instalaţiilor de iluminat, în
conformitate cu programele aprobate;
j) respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne şi
actualizarea documentaţiei;
k) respectarea regulamentului de serviciu aprobat de
autoritatea administraţiei publice locale sau asociaţia de dezvoltare
comunitară, după caz, în condiţiile legii;
l) funcţionarea pe baza
principiilor de eficienţă economică, având ca obiectiv reducerea costurilor
specifice pentru realizare a serviciului de iluminat public;
m) menţinerea capacităţilor de realizare a serviciului
şi exploatarea eficientă a acestora, prin urmărirea sistematică a comportării
reţelelor electrice, echipamentelor, întreţinerea acestora, planificarea
reparaţiilor capitale, realizarea operativă şi cu costuri minime a
reviziilor/reparaţiilor curente;
n) îndeplinirea indicatorilor
de calitate ai serviciului prestat, specificaţi în regulamentul serviciului;
o) încheierea contractelor cu furnizorii de utilităţi,
servicii, materiale şi piese de schimb, prin aplicarea procedurilor
concurentiale impuse de normele legale în vigoare privind achiziţiile de lucrări
sau de bunuri;
p) dezvoltarea/modernizarea, în condiţii de eficienţă a
sistemului de iluminat public în conformitate cu programele de
dezvoltare/modernizare elaborate de către consiliul local, sau cu programele
proprii aprobate de autoritatea administraţiei publice locale;
q) un sistem prin care să poată primi informaţii sau să
ofere consultanţă şi informaţii privind orice problemă sau incidente care
afectează sau pot afecta siguranţa, disponibilitatea şi/sau alţi indicatori de
performanţă ai serviciilor de iluminat;
r) asigurarea, pe toată durata de executare a
serviciului, de personal calificat şi în număr suficient pentru îndeplinirea
activităţilor ce fac obiectul serviciului de iluminat public;
s) urmărirea şi înregistrarea indicatorilor de performanţă
aprobaţi pentru serviciul de iluminat public se va face de către operator pe
baza unei proceduri specifice;
ş) instituirea şi aplicarea unui sistem de comunicare
cu beneficiarii cu privire la reglementările noi ce privesc serviciul de
iluminat public şi modificările survenite la actele normative din domeniu. In
termen de 60 de zile calendaristice de la data încredinţării serviciului de
iluminat public va prezenta autorităţii administraţiei publice locale modul de
organizare a acestui sistem;
t) informarea utilizatorului şi a beneficiarilor despre
planificarea anuală a reparaţiilor/reviziilor ce se vor efectua la sistemul de
iluminat public.
Tabelul nr. 1
Posturile de transformare aferente sistemului de
iluminat
Nr. crt.
|
Locaţia
|
Denumirea
|
Puterea nominală
|
Anul punerii în funcţiune
|
Ultimul RK
|
Tensiunea nominală Up/Us
|
Puterea instalată
|
Puterea disponibilă
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 2
Situaţia reţelelor de distribuţie a energiei
electrice
Nr. crt.
|
Locaţia
tronsonului
de reţea
|
Subteran/ aerian
|
Secţiunea
|
Materialul
|
Anul punerii în funcţiune
|
Ultima revizie
|
Trifazic/ monofazic
|
Lungimea
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 3
Clasificarea căilor de circulaţie
Nr. crt.
|
Denumirea tronsonului
|
Clasa sistemului de iluminat
|
Amplasarea dispozitivelor de
iluminat1
|
Lăţimea tronsonului
|
Lungimea tronsonului
|
Tipul carosabil2
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
1 bilateral
alternat, bilateral faţă în faţă, axial, central, catenar
2 asfalt, beton,
pavaj, altele
Tabelul nr. 4
Inventarul corpurilor de iluminat
Nr. crt.
|
Denumirea tronsonului
|
Numărul stâlpilor de susţinere
|
Numărul
corpurilor/
stâlpilor
|
Tipul sursei
de lumină1
|
Puterea instalată
|
Denumirea
staţiei de
alimentare
|
Identificarea
punctului de
conectare/
deconectare
|
Identificarea punctului
de măsură2
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 incandescenţă,
fluorescente, vapori cu mercur, vapori de sodiu, fără electrozi, LED, altele
2 locaţia, puterea,
seria, caracteristici transformator de curent, scadenţa metrologică
Tabelul nr. 5
Zonele de risc, altele decât tunelurile si pasajele
subterane rutiere
Nr. crt.
|
Tipul zonei de risc1
|
Locaţia
|
Lungimea/suprafaţa2
|
Clasa sistemului de iluminat
|
1.
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
1 treceri de
pietoni, intersecţii semaforizate şi nesemaforizate, zone cu risc infracţional,
şcoli, grădiniţe etc.
2 se va specifica,
după caz, lungimea sau suprafaţa, în funcţie de tipul
zonei de risc.
Tabelul nr. 6
Monumente de artă, istorice, obiective de importanţă
publică sau culturală
Nr. crt.
|
Amplasarea
|
Specificaţia obiectivului
|
Numărul dispozitivelor de iluminat
|
Tipul sursei de lumină1
|
Puterea instalată
|
1.
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
1 incandescenţă,
fluorescente, vapori cu mercur, vapori de sodiu, fără electrozi, LED, altele
Tabelul nr. 7
Situaţia tunelurilor/pasajelor subterane rutiere
Nr. crt.
|
Locaţia
|
Lungimea
|
Lăţimea
|
Orientarea
|
Iluminat normal
|
nr. corpuri
de
iluminat
|
tip sursă de
lumină
|
distanţa dintre corpuri iluminat
|
înălţime
montare
corp
|
puterea instalată
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Locaţia
|
Lungimea
|
Lăţimea
|
Orientarea
|
Iluminat de siguranţă
|
nr. corpuri
de
iluminat
|
tip sursă
de
lumină
|
distanţa dintre corpuri iluminat
|
înălţime
montare
corp
|
puterea instalată
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 8
Caracteristicile podurilor si pasarelelor
Nr. crt.
|
Locaţia
|
Lungimea
|
Lăţimea
|
Nr.
corpuri/
stâlp
|
Numărul
stâlpilor
de susţinere
|
Tipul
sursei de
lumină
|
Distanţa dintre stâlpi
|
Inălţime
montare
corp
|
Puterea instalată
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 9
Căile de circulaţie destinate traficului pietonal
şi/sau cicliştilor
Nr. crt.
|
Locaţia
|
Clasa sistemului de iluminat
|
Numărul
corpurilor/
stâlpilor
|
Numărul
stâlpilor de susţinere
|
Tipul sursei de lumină
|
Puterea instalată
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 10
Parcurile, spaţiile de agrement, pieţele, târgurile
şi altele asemenea
Nr. crt.
|
Tipul locaţiei
|
Locaţia
|
Zona1
|
Nr. stâlpi susţinere
|
Lungimea
|
Lăţimea
|
Nr. corpuri de iluminat/stâlp
|
Puterea instalată
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 date necesare identificării amplasării aleilor, căilor de
circulaţie interioare etc.