Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.848 din 02.06.2014

privind aprobarea Procedurii pentru exercitarea controlului de stat al calităţii în construcţii la operatorii economici cu activitate de proiectare şi execuţie a lucrărilor de construcţii privind organizarea şi funcţionarea sistemului propriu de management al calităţii - indicativ PCS 003
ACT EMIS DE: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 432 din 13 iunie 2014



SmartCity1

Potrivit dispoziţiilor art. 20 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare,în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare,luând în considerare dispoziţiile art. 3 pct. II lit. j) şi pct. III lit. a) din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 525/2013 pentru aprobarea atribuţiilor generale şi specifice, a structurii organizatorice şi a numărului maxim de posturi, precum şi a normării parcului auto şi a consumului de carburanţi ale Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., cu modificările ulterioare,ţinând seama de prevederile art. 7 lit. a) şi ale art. 11 lit. a) din Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 272/1994,în temeiul art. 12 alin. (7) şi al art. 14 alin. (1) lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, cu modificările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Procedura pentru exercitarea controlului de stat al calităţii în construcţii la operatorii economici cu activitate de proiectare şi execuţie a lucrărilor de construcţii privind organizarea şi funcţionarea sistemului propriu de management al calităţii - indicativ PCS 003, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Mihaela Dincă, secretar general adjunct
ANEXĂPROCEDURĂ pentru exercitarea controlului de stat al calităţii în construcţii la operatorii economici cu activitate de proiectare şi execuţie a lucrărilor de construcţii privind organizarea şi funcţionarea sistemului propriu de management al calităţii - indicativ PCS 003 Capitolul IObiectul procedurii Articolul 1Prezenta procedură are ca obiect stabilirea condiţiilor necesare, rolul şi responsabilităţile ce revin Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C. în verificarea îndeplinirii de către factorii implicaţi în realizarea de construcţii a nivelului de calitate corespunzător cerinţelor, prin personal propriu şi responsabili tehnici cu execuţia atestaţi, precum şi printr-un sistem propriu conceput, implementat şi certificat de management al calităţii, pentru a duce la îndeplinire prevederile: a)
art. 20 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare;b)art. 7 lit. a) şi art. 11 lit. a) din Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 272/1994. Capitolul IIScopul procedurii Articolul 2 (1) Scopul principal al procedurii îl reprezintă crearea unui cadru unitar al activităţilor de control şi inspecţie efectuate de către personalul cu atribuţii de control din cadrul structurilor teritoriale ale I.S.C. şi asigurarea bazei metodologice şi a elementelor necesare documentate pentru asigurarea de către operatorii economici cu activitate de proiectare şi execuţie a nivelului de calitate a lucrărilor, potrivit cerinţelor exprimate de către investitor, pe baza reglementărilor tehnice în vigoare.(2) Procedura stabileşte metodologia de control şi inspecţie adecvată, cerinţele obligatorii de conţinut ale procesului-verbal de inspecţie curentă, modul de prezentare a constatărilor, de încadrare a neconformităţilor, de stabilire a măsurilor corective şi a responsabilităţilor ce revin factorilor implicaţi, potrivit competenţelor prevăzute prin art. 20 din Legea nr. 10/1995, cu modificările ulterioare. Capitolul IIIDomeniul de aplicare Articolul 3Prezenta procedură se aplică în activitatea de control şi inspecţie de personalul cu atribuţii de control din cadrul Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., care efectuează verificarea organizării corespunzătoare de către conducerile operatorilor economici, care realizează activităţi de proiectare şi execuţie, a sistemelor de conducere şi management ale calităţii lucrărilor, asigurând verificarea condiţiilor de execuţie a lucrărilor prin responsabili tehnici cu execuţia atestaţi. Capitolul IVDefiniţii şi prescurtări Articolul 4 (1) În cuprinsul prezentei proceduri se utilizează următorii termeni şi sintagme specifice domeniului:a)controlul calităţii - tehnicile şi activităţile cu caracter operaţional utilizate pentru îndeplinirea condiţiilor de calitate; b)verificare - confirmarea, prin examinare şi prezentarea de probe obiective, a faptului că cerinţele specificate au fost satisfăcute. (2) Prescurtări utilizate în conţinutul procedurii:a)M.D.R.A.P. - Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice; b)I.S.C. - Inspectoratul de Stat în Construcţii; c)I.R.C. - Inspectoratul Regional în Construcţii; d)I.J.C. - inspectoratul judeţean în construcţii; e)I.C.M.B. - Inspectoratul în Construcţii al Municipiului Bucureşti; f)S.M.C. - sistemul managementului calităţii; g)D.T.A.C. - documentaţia tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construire; h)D.A.L.I. - documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii; i)P.T. - proiectul tehnic; j)D.E. - documentaţia de execuţie; k)R.T.E. - responsabil tehnic cu execuţia. Capitolul VCadrul legal Articolul 5Legislaţia specifică domeniului: a)Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare;b)Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;c)Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare;d)Hotărârea Guvernului nr. 525/2013 pentru aprobarea atribuţiilor generale şi specifice, a structurii organizatorice şi a numărului maxim de posturi, precum şi a normării parcului auto şi a consumului de carburanţi ale Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., cu modificările ulterioare;e)Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare;f)Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi locuinţei nr. 839/2009, cu modificările şi completările ulterioare; g)Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 272/1994; h)Hotărârea Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare;i)SR EN ISO 9001:2008 şi SR EN ISO 9001:2008/AC:2009 - Sisteme de management al calităţii. Cerinţe; j)lista reglementărilor tehnice în construcţii, actualizată la data controlului, publicată în Buletinul construcţiilor. Capitolul VIResponsabilităţi Articolul 6 (1) Decizia privind efectuarea de inspecţii curente sau prin sondaj la operatorii economici cu activitate de proiectare şi execuţie de construcţii pentru verificarea modului în care sunt organizate şi aplicate sistemele de conducere şi de management al calităţii revine conducerilor I.R.C. şi I.J.C./I.C.M.B. care, prin programul de activităţi, stabilesc competenţele de control pentru acest domeniu de activitate.(2) Controalele tematice se efectuează în baza ordinelor inspectorului general al Inspectoratului de Stat în Construcţii – I.S.C.(3) Rezultatele activităţilor de control tematice, respectiv ale controalelor prin sondaj vor fi consemnate într-un raport care va evidenţia constatările făcute, măsurile dispuse, concluziile şi recomandările, care va fi înaintat spre avizare şi aprobare iniţiatorului acţiunii şi comunicat Direcţiei coordonare, control şi sinteză a activităţii de control şi avizare din cadrul I.S.C., după caz, în maximum 3 zile de la încheierea acestuia. Articolul 7Conducerea I.S.C. aprobă programul activităţilor de control potrivit căruia personalul cu atribuţii de control exercită controlul privind implementarea sistemului de management al calităţii în construcţii la operatorii economici cu activitate de proiectare şi execuţie în construcţii. Capitolul VIIModul de lucru Articolul 8 (1) Procedura descrie etapele necesare îndeplinirii scopului în domeniul de referinţă precizat.(2) Detalierea metodei-cadru de efectuare a activităţii de inspecţie la operatorii economici cu activitate de proiectare şi execuţie a lucrărilor de construcţii privind organizarea şi funcţionarea sistemului propriu de management al calităţii permite analizarea datelor şi stabilirea măsurilor prin care să se poată interveni obiectiv pentru prevenirea, corectarea deficienţelor şi limitarea efectelor care pot fi produse. Articolul 9 (1) Pentru verificarea modului de organizare a activităţilor şi funcţionare a sistemului propriu de management al calităţii activităţilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de construcţii se vor solicita conducerilor executive:a)documentele de identificare a factorilor implicaţi în activitatea proprie de management al calităţii: statutul de înfiinţare a operatorului economic, certificatul de înscriere la registrul comerţului, documentul de înregistrare a codului fiscal, care să confirme obiectul de activitate al agentului economic şi categoriile de construcţii prevăzute în statut; b)documentele care identifică persoanele responsabile şi funcţiile pe care le deţin: hotărâri, decizii, delegări de competenţe, contracte, alte documente de reprezentare, care să responsabilizeze persoanele care răspund la solicitările organului de inspecţie; c)declaraţia managerului operatorului economic privind politica de calitate pe care o promovează; d)organigrama operatorului economic, care să prezinte modul de organizare şi conducere a activităţilor; e)manualul managementului calităţii, completat de procedurile de sistem, de procedurile operaţionale, de procedurile tehnice de execuţie şi transport, de documentele organismelor de certificare a sistemului de management al calităţii şi al produselor de bază pe care le produce firma, care să ateste:1. nivelul de implementare a sistemului de calitate adoptat şi performanţele care pot garanta calitatea lucrărilor contractate; 2. nivelul de instruire, cunoaştere, aplicare şi realizare a activităţilor procedurate; 3. nivelul de asigurare, prin sistemul propriu conceput, a realizării cerinţelor esenţiale obligatorii prevăzute de art. 5 din Legea nr. 10/1995, cu modificările ulterioare; f)evidenţa documentaţiei tehnice şi a bibliotecii tehnice, care să ateste nivelul de cunoaştere şi aplicare a conţinutului de reglementare cuprins în acte normative, standarde, ghiduri şi instrucţiuni de aplicare; g)registrul de contracte de antrepriză şi subantrepriză/ contracte de colaborare şi modelul-cadru de contract, pentru confirmarea clauzelor referitoare la nivelul de calitate a construcţiilor, corespunzător cerinţelor pe care părţile contractante trebuie să le realizeze în condiţiile angajate privind calitatea, costul şi durata de realizare; h)actele de control anterioare încheiate de către I.S.C., pentru care să se confirme realizarea măsurilor dispuse; i)fişele posturilor, atestatele tehnice şi de autorizare a personalului de execuţie şi control, listele cu dotări tehnice, baze de producţie şi depozite de materiale, care să ateste capabilitatea tehnică de execuţie, control intern şi capacitatea de a asigura condiţii specifice operaţiunilor tehnologice contractate; j)autorizaţiile laboratoarelor de încercări în construcţii şi ale personalului de lucru, care să corespundă domeniilor şi profilurilor de lucrări contractate; k)documentele tipizate şi sistemele de evidenţă a activităţilor; l)copiile de pe autorizaţiile de construire pentru lucrările contractate; m)copiile proceselor-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor care să confirme natura calitativă a lucrărilor contractate şi executate de către operatorul economic; n)documentele de calitate întocmite pe lucrări - planul calităţii, planurile de control calitate, verificări şi încercări pe faze de execuţie, care să confirme gradul de implementare a sistemului de calitate adoptat.(2) Constatările rezultate ca urmare a evaluării organizării şi funcţionării sistemului propriu de management al calităţii al operatorilor economici, măsurile dispuse şi termenele de soluţionare a neconformităţilor constatate, se consemnează în procesul-verbal de control, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură.(3) În funcţie de domeniul de activitate al operatorului economic verificat procesul-verbal de control va fi completat cu Fişa 1 - Control la operator economic cu activitate de proiectare, respectiv Fişa 2 - Control la operator economic cu activitate de execuţie. Articolul 10I.J.C./I.C.M.B. ţine evidenţa activităţilor de control la operatorii economici cu activitate de proiectare şi execuţie a lucrărilor de construcţii privind organizarea şi funcţionarea sistemului propriu de management al calităţii şi include în baza de date constatările controalelor şi măsurile dispuse pentru: a)implementarea managementului calităţii în construcţii de către operatorii economici verificaţi; b)certificarea managementului calităţii în construcţii de către operatorii economici verificaţi; c)efectuarea de audituri interne pentru stabilirea măsurilor corective în situaţiile în care sunt constatate neconformităţi care nu asigură garanţii pentru realizarea cerinţelor obligatorii prevăzute prin contracte; d)instruirea personalului pentru a preveni înregistrarea de neconformităţi care afectează cerinţele contractuale angajate de părţi. Articolul 11Organizarea necorespunzătoare şi neaplicarea sistemului de conducere şi de asigurare a calităţii, inclusiv realizarea de construcţii fără responsabili tehnici cu execuţia atestaţi, se sancţionează contravenţional, potrivit legii. Articolul 12Procesul-verbal de control privind organizarea şi funcţionarea sistemului propriu de management al calităţii încheiat de către personalul cu atribuţii de control va fi vizat, cu sau fără obiecţiuni, de către inspectorul-şef judeţean/inspectorul-şef al I.C.M.B. pe exemplarul care se va arhiva la I.J.C/I.C.M.B. ANEXĂla procedură INSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCŢII - I.S.C. INSPECTORATUL REGIONAL ÎN CONSTRUCŢII ........ ............... INSPECTORATUL JUDEŢEAN ÎN CONSTRUCŢII ........ ............../ INSPECTORATUL ÎN CONSTRUCŢII AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI PROCES-VERBAL DE CONTROL privind organizarea şi funcţionarea sistemului propriu de management al calităţii Încheiat astăzi, ........ ............

Numele şi prenumele personalului cu atribuţii de control Nr. legitimaţie Numerele de înregistrare de la:
I.J.C. .............../I.C.M.B.
Unitatea controlată
Inspecţia s-a efectuat la:
Denumirea operatorului economic:
Cu sediul:
Tel.: Nr. registrul comerţului:
Fax: CUI:
1. Obiectul controlului:
Verificarea modului în care sunt aplicate şi respectate prevederile legale în conducerea şi asigurarea calităţii în activitatea de: Conform program
- proiectare Reclamaţie
- execuţie Sondaj
2. Baza legală:
- Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare; - Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; - Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare; - Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare; - Hotărârea Guvernului nr. 525/2013 pentru aprobarea atribuţiilor generale şi specifice, a structurii organizatorice şi a numărului maxim de posturi, precum şi a normării parcului auto şi a consumului de carburanţi ale Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., cu modificările ulterioare - Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 272/1994; - Hotărârea Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare; - Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi locuinţei nr. 839/2009, cu modificările şi completările ulterioare; - SR EN ISO 9001:2008 şi SR EN ISO 9001:2008/AC:2009 - Sisteme de management al calităţii. Cerinţe; - lista reglementărilor tehnice în construcţii, actualizată la data controlului, publicată în Buletinul construcţiilor
3. Controlul s-a efectuat în prezenţa reprezentanţilor operatorului economic:
Numele şi prenumele Calitatea Telefon
4. La control au mai participat:
Numele şi prenumele Calitatea
5. Controlul s-a efectuat în perioada:
6. Stadiul realizării măsurilor dispuse anterior:
7. Constatări:

FIŞA 1 - Control efectuat la operatorul economic cu activitate de proiectare

7.1. Sistemul de management al calităţii Răspuns posibil: DA, NU, N/A - nu se aplică, O - observaţii în caz de neconformitate sau completări
7.1.1. Stadiul implementării S.M.C. Elaborat Implementat Certificat
7.1.2. Certificat sistem calitate: nr., după caz
7.1.3. Organism de certificare:
7.1.4. Standard de referinţă adoptat:
7.1.5. Manualul managementului calităţii - ediţia, revizuirea
7.1.6. Proceduri de sistem - ediţia, revizuirea
7.1.7. Proceduri tehnice
7.1.8. Proceduri administrative/operaţionale - ediţia, revizuirea
7.1.9. Regulament de organizare şi funcţionare
7.1.10. Statut înfiinţare operator economic
7.1.11. Certificat de înregistrare la registrul comerţului
7.1.12. Document de înregistrare a codului fiscal
7.1.13. Organigramă
7.1.14. Declaraţia managerului privind politica operatorului economic
7.1.15. Personal propriu/contract prestări servicii, cu pregătire corespunzătoare
7.1.16. Documentele care identifică persoanele responsabile şi funcţiile pe care le deţin, respectiv hotărâri, decizii, delegări de competenţe, contracte, alte documente de reprezentare - responsabil cu managementul calităţii, reprezentantul managementului
7.1.17. Fişe post
7.1.18. Registru contracte ca proiectant general
7.1.19. Registru contracte ca subproiectant
7.1.20. Model contract-cadru
7.1.21. Modul de întocmire al actelor pe parcursul proiectării
7.1.21.1. tema de proiect;
7.1.21.2. studii de fezabilitate;
7.1.21.3. D.T.A.C.;
7.1.21.4. D.A.L.I.;
7.1.21.5. P.T.;
7.1.21.6. D.E.;
7.1.21.7. procese-verbale de recepţie.
7.1.22. Mod de gestionare a documentelor în vederea constituirii Cărţii tehnice şi predării acesteia investitorului
7.1.23. Documentele sistemului de management sunt aprobate.
7.1.24. Documentele modificate sunt reexaminate şi aprobate.
7.1.25. Documentele sunt identificate şi difuzate în ediţia în vigoare la locurile de utilizare.
7.1.26. Există documente tipizate şi sisteme de evidenţă a activităţilor desfăşurate.
7.1.27. Este specificat modul de arhivare a documentelor perimate.
7.1.28. Este realizată analiza S.M.C. de către managementul de vârf la intervale planificate pentru a-i asigura continua conformitate, adecvare şi eficacitate.
7.1.29. Înregistrările analizei de management sunt păstrate.
7.1.30. Este asigurată efectuarea la intervale planificate de audituri interne pentru a stabili dacă se menţin cerinţele sistemului de management.
7.1.31. Program audit intern pentru anul în curs: nr./data
7.1.32. Ultimul audit intern efectuat: nr./data
7.1.33. Au fost întocmite rapoarte de neconformitate.
7.1.34. Au fost întocmite rapoarte de acţiuni corective/preventive.
7.1.35. S-a efectuat verificarea implementării acţiunilor stabilite.
7.1.36. Operatorul economic dispune de standarde, normative, legislaţie etc. corespunzătoare activităţii.
7.1.37. Registru de reclamaţii
7.1.38. Program instruire personal anul ......./Înregistrări privind realizarea instruirii
7.1.39. Gestionarea documentelor
7.2. Alte constatări
8. Neconformităţi constatate:
1.
2.
3.
9. Măsuri dispuse:
1. Termen:
Răspunde:
2. Termen:
Răspunde:
Îndeplinirea măsurilor dispuse va fi comunicată în scris la I.J.C./I.C.M.B. ........ ........ ...........până la data de ........ ................ ................ .........
Factorii responsabili semnatari declară că datele prezentate sunt reale, că toate documentele sau documentaţiile relevante pentru efectuarea inspecţiei au fost puse la dispoziţia personalului cu atribuţii de control din cadrul I.J.C./I.C.M.B.
Prezentul proces-verbal conţine ........ pagini şi a fost întocmit în ...... exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară.
Neîndeplinirea măsurilor dispuse prin prezentul proces-verbal de control se sancţionează potrivit prevederilor legale.
PĂRŢI SEMNATARE
Operatorul economic I.J.C. ............/I.C.M.B.
Numele şi prenumele ........ ................ ........ ............... Funcţia ........ ................ ................ ................ ............ Semnătura ........ ................ ................ ........ .............. Numele şi prenumele ........ ................ ................ ............... Semnătura ........ ................ ................ ................ ............... Numele şi prenumele ........ ................ ................ ............... Semnătura ........ ................ ................ ................ ............... Vizat *) Inspector-şef judeţean/inspector-şef I.J.C./I.C.M.B.

*) Se va viza numai exemplarul care se va arhiva la I.J.C./I.C.M.B. FIŞA 2 - Control efectuat la operatorul economic cu activitate de execuţie

7.1. Sistemul de management al calităţii Răspuns posibil: DA, NU, N/A - nu se aplică, O - observaţii în caz de neconformitate sau completări
7.1.1. Stadiul implementării S.M.C. Elaborat Implementat Certificat
7.1.2. Certificat sistem calitate: nr., după caz
7.1.3. Organism de certificare:
7.1.4. Standard de referinţă adoptat:
7.1.5. Manualul managementului calităţii - ediţia, revizuirea
7.1.6. Proceduri de sistem - ediţia, revizuirea
7.1.7. Proceduri tehnice
7.1.8. Proceduri administrative/operaţionale - ediţia, revizuirea
7.1.9. Regulament de organizare şi funcţionare
7.1.10. Statut înfiinţare operator economic
7.1.11. Certificat de înregistrare la registrul comerţului
7.1.12. Document de înregistrare a codului fiscal
7.1.13. Organigramă
7.1.14. Declaraţia managerului privind politica operatorului economic
7.1.15. Personal tehnic corespunzător profesional
7.1.16. Documentele care identifică persoanele responsabile şi funcţiile pe care le deţin, respectiv hotărâri, decizii, delegări de competenţe, contracte, alte documente de reprezentare - responsabil cu managementul calităţii, reprezentantul managementului
7.1.17. Fişe post
7.1.18. Registru contracte ca antreprenor general
7.1.19. Registru contracte ca subantreprenor
7.1.20. Model contract-cadru
7.1.21. Personal propriu/contract prestări servicii, cu pregătire corespunzătoare: R.T.E., responsabil cu controlul tehnic de calitate
7.1.22. Documentele sistemului de management sunt aprobate.
7.1.23. Documentele modificate sunt reexaminate şi aprobate.
7.1.24. Documentele sunt identificate şi difuzate în ediţia în vigoare la locurile de utilizare.
7.1.25. Există documente tipizate şi sisteme de evidenţă a activităţilor desfăşurate.
7.1.26. Este specificat modul de arhivare a documentelor perimate.
7.1.27. Este realizată analiza S.M.C. de către managementul de vârf la intervale planificate pentru a-i asigura continua conformitate, adecvare şi eficacitate.
7.1.28. Înregistrările analizei de management sunt păstrate.
7.1.29. Este asigurată efectuarea la intervale planificate de audituri interne pentru a stabili dacă se menţin cerinţele sistemului de management.
7.1.30. Program audit intern pentru anul în curs: nr./data
7.1.31. Ultimul audit intern efectuat: nr./data
7.1.32. Au fost întocmite rapoarte de neconformitate.
7.1.33. Au fost întocmite rapoarte de acţiuni corective/preventive.
7.1.34. S-a efectuat verificarea implementării acţiunilor stabilite.
7.1.35. Operatorul economic dispune de standarde, normative, legislaţie şi altele, corespunzătoare activităţii.
7.1.36. Registru de reclamaţii
7.1.37. Program instruire personal anul ......./Înregistrări privind realizarea instruirii
7.1.38. Documentele sunt arhivate corespunzător.
7.2. Dotare tehnică Răspuns posibil: DA, NU, N/A - nu se aplică, O - observaţii în caz de neconformitate sau completări
7.2.1. Laborator de analize şi încercări în construcţii:
7.2.1. propriu - autorizaţie nr. ..........
7.2.2. contract de colaborare cu laborator autorizat, respectiv nr. contract, denumire laborator, nr. autorizaţie laborator
7.2.2. Bază de producţie
7.2.3. Depozit de materiale
7.2.4. Staţie de betoane
7.2.5. Staţie de producere mixturi asfaltice/emulsii bituminoase
7.2.6. Staţie de producere agregate/balastieră
7.2.7. Utilaje
7.2.8. Asigurarea activităţii metrologice se realizează potrivit prevederilor legale privind etalonarea, verificarea şi menţinerea în stare de funcţionare a mijloacelor de măsurare şi control utilizate
7.2.9. Are personal cu pregătire corespunzătoare şi de profil pentru laboratoare/staţii/bază de producţie/depozit materiale
7.3. Îndeplinirea obligaţiilor şi răspunderilor potrivit Legii nr. 10/1995, cu modificările ulterioare Răspuns posibil: DA, NU, N/A - nu se aplică, O - observaţii în caz de neconformitate sau completări
7.3.1. Existenţa în contractele de execuţie a clauzelor referitoare la nivelul de calitate al construcţiilor, corespunzătoare realizării cerinţelor
7.3.2. Stabilirea răspunderilor în contractele cu subantreprenori, în conformitate cu S.M.C. adoptat şi cu prevederile legale aplicabile
7.3.3. Se execută lucrări numai pe baza şi în conformitate cu proiecte tehnice verificate de verificatori de proiecte atestaţi
7.3.4. Utilizarea de produse/procedee pentru construcţii certificate sau agrementate
7.3.5. Mod de întocmire a actelor de control pe parcursul execuţiei, alături de ceilalţi factori responsabili:
7.3.5.1. existenţa autorizaţiei de construire;
7.3.5.2. ordin de începere lucrări;
7.3.5.3. natura terenului de fundare;
7.3.5.4. procese-verbale de lucrări ascunse;
7.3.5.5. procese-verbale recepţie structură;
7.3.5.6. declaraţii de performanţă a produselor pentru construcţii puse în operă;
7.3.5.7. declaraţii de conformitate pentru beton şi oţel beton;
7.3.5.8. agremente tehnice pentru produse şi procedee utilizate;
7.3.5.9. procese-verbale de recepţie a materialelor aprovizionate;
7.3.5.10. buletine de analize şi încercări;
7.3.5.11. alte documente legale.
7.3.6. Mod de gestionare a documentelor în vederea constituirii Cărţii tehnice şi predării acesteia către investitor
7.3.7. Există documente tipizate şi sisteme de evidenţă a activităţilor desfăşurate
7.4. Alte constatări
8. Neconformităţi constatate:
1.
2.
3.
9. Măsuri dispuse:
1. Termen:
Răspunde:
2. Termen:
Răspunde:
3. Termen:
Răspunde:
Îndeplinirea măsurilor dispuse va fi comunicată în scris la I.J.C./I.C.M.B. ........ ........ .......... până la data de ........ ........ ......... .
Factorii responsabili semnatari declară că datele prezentate sunt reale, că toate documentele sau documentaţiile relevante pentru efectuarea inspecţiei au fost puse la dispoziţia inspectorului în construcţii.
Prezentul proces-verbal conţine .......pagini şi a fost întocmit în ...... exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară.
Neîndeplinirea măsurilor dispuse prin prezentul proces-verbal de control se sancţionează potrivit prevederilor legale.
PĂRŢI SEMNATARE
Operatorul economic I.J.C. ............/I.C.M.B.
Numele şi prenumele........ ................ ................ ......... Funcţia ........ ................ ................ ................ ............. Semnătura ........ ................ ................ ........ ............... Numele şi prenumele ........ ................ ................ ............... Semnătura ........ ................ ................ ................ .............. Numele şi prenumele ........ ................ ................ ............... Semnătura ........ ................ ................ ................ .............. Vizat *) Inspector-şef judeţean/inspector-şef I.J.C./I.C.M.B.

*) Se va viza numai exemplarul care se va arhiva la I.J.C./I.C.M.B.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 848/2014

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 848 din 2014
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 848/2014
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu