Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.845 din 28.10.2011

privind publicarea acceptării Standardelor internaţionale pentru construcţia navelor bazate pe obiectivele aplicabile vrachierelor şi petrolierelor, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.287(87) a Comitetului Securităţii Maritime din 20 mai 2010
ACT EMIS DE: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 798 din 10 noiembrie 2011



SmartCity1

În temeiul prevederilor art. 2 pct. 18 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin: Articolul 1Se publică Standardele internaţionale pentru construcţia navelor bazate pe obiectivele aplicabile vrachierelor şi petrolierelor, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.287(87) a Comitetului Securităţii Maritime din 20 mai 2010, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Daniela Boagiu ANEXĂREZOLUŢIA MSC.287(87) (adoptată la 20 mai 2010) Adoptarea Standardelor internaţionale pentru construcţia navelor bazate pe obiectivele aplicabile vrachierelor şi petrolierelor Comitetul Securităţii Maritime, amintind art. 28 b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile Comitetului, dorind ca Organizaţia să joace un rol important în stabilirea de standarde pentru construcţia navelor noi, amintind, de asemenea, că printre direcţiile strategice ale Organizaţiei cu privire la dezvoltarea şi menţinerea unui cadru cuprinzător pentru transportul maritim în condiţii de securitate, siguranţă, eficienţă şi protecţia mediului este stabilirea de standarde pentru proiectarea şi construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile, având în vedere că navele ar trebui să fie proiectate şi construite pentru o perioadă de viaţă specifică determinată, pentru a fi sigure şi ecologice, astfel încât, dacă sunt corect exploatate şi bine întreţinute în funcţie de condiţiile de operare şi de mediu specificate, acestea să poată rămâne sigure pe toată durata de exploatare, notând regulile II-1/2.28 şi II-1/3-10 din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), aşa cum a fost amendată (denumită în continuare Convenţia), adoptate prin Rezoluţia MSC.290(87) privind Standardele pentru construcţia navelor bazate pe obiectivele aplicabile vrachierelor şi petrolierelor, notând, de asemenea, că Regula II-1/3-10 mai sus menţionată prevede că vrachierele şi petrolierele, aşa cum sunt definite în această regulă, trebuie să satisfacă regulile de construcţie ale unei organizaţii recunoscute sau normele naţionale ale Administraţiei în conformitate cu cerinţele funcţionale pentru construcţia navelor bazate pe obiectivele aplicabile vrachierelor şi petrolierelor, luând în considerare, în cadrul celei de a optzeci şi şaptea sesiuni, propunerile de standarde internaţionale pentru construcţia navelor bazate pe obiectivele aplicabile vrachierelor şi petrolierelor, 1. adoptă Standardele internaţionale pentru construcţia navelor bazate pe obiectivele aplicabile vrachierelor şi petrolierelor, al căror text este anexat la prezenta rezoluţie; 2. invită guvernele contractante la Convenţie să noteze că Standardele internaţionale pentru construcţia navelor bazate pe obiectivele aplicabile vrachierelor şi petrolierelor vor produce efecte la 1 ianuarie 2012, când Regula II-1/3-10 din Convenţie intră în vigoare; 3. solicită secretarului general să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi textul Standardelor internaţionale pentru construcţia navelor bazate pe obiectivele aplicabile vrachierelor şi petrolierelor, care sunt anexe la prezenta rezoluţie; 4. solicită, în plus, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale tuturor membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie. ANEXĂla Rezoluţia MSC.287(87) STANDARDE INTERNAŢIONALE pentru construcţia navelor bazate pe obiectivele aplicabile vrachierelor şi petrolierelor 1. Preambul 1.1 Noţiunea de „standarde pentru construcţia navelor bazate pe obiective“ a fost introdusă de Organizaţie în timpul celei de a optzeci şi noua sesiuni a Consiliului din noiembrie 2002, la propunerea delegaţiei Bahamas şi a Greciei1), care au sugerat că Organizaţia ar trebui să elaboreze standarde de construcţie de nave care să permită inovaţii în proiectare, asigurând în acelaşi timp că navele sunt construite astfel încât, în cazul în care sunt întreţinute în mod corespunzător, rămân în condiţii de siguranţă pe toată perioada de exploatare. Standardele ar trebui să asigure că toate părţile navei pot fi accesibile pentru a facilita inspecţia şi întreţinerea adecvată. Consiliul a transmis spre examinare propunerea Comitetului Securităţii Maritime (MSC) în cadrul celei de-a 77-a sesiuni din mai/iunie 2003. 1.2 În cadrul celei de-a 77-a sesiuni MSC a recomandat Consiliului ca în cadrul sesiunii nouăzeci să se ia în considerare problema în contextul dezvoltării Planului strategic al Organizaţiei. De asemenea MSC a convenit să includă un subiect nou intitulat „Standarde pentru construcţia navelor noi bazate pe obiective aplicabile“ în programul său de lucru şi pe ordinea de zi a următoarei reuniuni. 1.3 La cea de-a nouăzecea sesiune a Consiliului, luând în considerare strategia şi politica Organizaţiei pentru perioada 2006-2011, Consiliul a aprobat direcţiile strategice pentru elaborarea standardelor de construcţie pentru nave noi bazate pe obiective aplicabile. Ulterior, în sesiunea extraordinară douăzeci şi doi, Consiliul a inclus în orientările strategice ale Organizaţiei o dispoziţie care prevede că „OMI va stabili în funcţie de obiectivele aplicabile standarde pentru proiectarea şi construcţia navelor noi“. 1.4 Adunarea, la sesiunea douăzeci şi trei (noiembrie/decembrie 2003), atunci când s-a adoptat Rezoluţia A.944 (23) privind Planul strategic al Organizaţiei pe o perioadă de şase ani, 2004-2010, a decis, „inter alia“, ca „Organizaţia să stabilească standarde de proiectare şi construire a navelor noi bazate pe obiective aplicabile“. Această decizie a fost reflectată în Rezoluţia A.943 (23) privind planul de lucru pe termen lung al Organizaţiei până în 2010, în care problema „Standardelor pentru construcţia navelor noi bazate pe obiective aplicabile“ a fost introdusă pe lista de subiecte generale. 1.5 MSC a început să lucreze la elaborarea de standarde tehnice detaliate pentru construcţia de nave bazate pe obiective de bază la sesiunea şaptezeci şi opt din mai 2004; în timpul dezbaterii generale ce a avut loc, cuprinzând aspectele în cauză, Comitetul a convenit să utilizeze un sistem de 5 niveluri, care a fost propus iniţial de către Bahamas, Grecia şi IACS, constând în următoarele: .1 Nivelul I - Obiective Obiective de nivel înalt ce trebuie atinse. .2 Nivelul II - Cerinţe funcţionale Criterii pentru a îndeplini obiectivele. .3 Nivelul III - Verificarea conformităţii Proceduri pentru a verifica dacă normele şi reglementările referitoare la proiectarea şi construcţia de nave sunt în conformitate cu obiectivele şi cerinţele funcţionale. .4 Nivelul IV - Norme şi reglementări pentru proiectarea şi construcţia de nave Cerinţele detaliate elaborate de OMI, administraţiile naţionale şi/sau organizaţiile recunoscute şi aplicate de către administraţiile naţionale şi/sau organizaţii recunoscute care acţionează în numele lor, privind proiectarea şi construcţia unei nave pentru ca acesta să îndeplinească obiectivele şi cerinţele funcţionale. .5 Nivelul V - Practici şi standarde industriale Standarde, coduri de bune practici şi sisteme de siguranţă şi de asigurare a calităţii din industrie referitoare la construirea, operarea şi întreţinerea navelor, formarea şi încadrarea cu personal etc., care pot fi incluse sau menţionate în normele şi reglementările referitoare la proiectarea şi construcţia unei nave. 1.6 După ce a deliberat cu privire la această problemă în cadrul celei de-a optzecea sesiuni, MSC a convenit în primul rând să limiteze sfera de aplicare a studiului iniţial vrachierelor şi petrolierelor şi să ia în considerare extinderea la alte tipuri de nave şi domenii de siguranţă. 2. Domeniul Standardele internaţionale pentru construcţia navelor bazate pe obiectivele aplicabile vrachierelor şi petrolierelor (denumite în continuare standarde) descriu obiectivele şi stabilesc normele de funcţionare pe care trebuie să le respecte regulile unei organizaţii recunoscute de Administraţie sau normele naţionale ale unei Administraţii privind proiectarea şi construirea de vrachiere şi petroliere, aşa cum sunt definite în regulile II-1/2.28 şi II-1/3-10 din Convenţia SOLAS. În plus, standardele stabilesc că regulile/normele menţionate mai sus trebuie verificate pentru a se conforma obiectivelor şi cerinţelor funcţionale. 3. Structura Aceste standarde au 3 niveluri:
Nivelul I - Obiective
Nivelul II - Cerinţe funcţionale
Nivelul III - Verificarea conformităţii

4. Nivelul I - Obiective Obiectivele de nivelul I, astfel cum sunt definite în Regula II1/3-10 din Convenţia SOLAS, sunt reproduse mai jos pentru a uşura referirea, după cum urmează: Navele trebuie să fie proiectate şi construite pentru o durată de viaţă prevăzută determinată pentru a fi sigure şi ecologice, atunci când sunt exploatate şi întreţinute corect în condiţii şi mediu determinate în stare intactă şi condiţii de avarie specifice, pe toată durata de viaţă. .1 Prin sigur şi ecologic se înţelege că nava are o rezistenţă adecvată, integritate şi stabilitate suficiente pentru reducerea la minim a riscului de pierdere a navei sau de poluare a mediului marin, din cauza unor deficienţe de structură, inclusiv colaps, situaţii care duc la inundarea unui compartiment ori pierderea etanşeităţii la apă. .2 Prin ecologic se înţelege că nava este construită cu materiale care pot fi reciclate într-un mod ecologic acceptabil pentru mediu. .3 Siguranţa implică, de asemenea, faptul că structura, echipamentul şi amenajarea navei oferă căi sigure de acces, evacuare, inspecţii şi întreţinere corespunzătoare, facilitând funcţionarea în condiţii de siguranţă. 1) Document C 89/12/1 (Bahamas şi Grecia) - Plan strategic OMI .4 Condiţiile specifice de operare şi mediu specificat sunt determinate de zona de operare a navei pe tot parcursul vieţii sale şi acoperă inclusiv condiţiile intermediare rezultate din operaţiunile legate de marfă şi balast în porturi, căi navigabile şi pe mare. .5 Durata de viaţă prevăzută determinată este perioada nominală în care se presupune că nava va fi expusă exploatării şi/sau condiţiilor de mediu şi/sau condiţiilor de mediu corosiv şi este folosită pentru selectarea parametrilor corespunzători de proiectare. Cu toate acestea, durata efectivă de exploatare a navei poate să fie mai lungă sau mai scurtă, în funcţie de condiţiile reale de funcţionare şi întreţinere a navei pe toată durata sa de viaţă. 5. Nivelul II - Cerinţe funcţionale [Aplicabil la vrachiere şi petroliere efectuând voiaje fără restricţii2)] PROIECTARE II.1. Durata de viaţă Durata de viaţă prevăzută de proiect nu trebuie să fie mai mică de 25 de ani. II.2. Condiţii de mediu Navele trebuie să fie proiectate în funcţie de condiţiile de mediu ale Atlanticului de Nord şi scala de stare a mării pe termen lung. II.3. Rezistenţa structurală II.3.1 Concepţii generale Elementele structurale ale navei trebuie să fie de o concepţie compatibilă cu destinaţia ei şi să asigure continuitatea structurală. Acestea trebuie să fie proiectate pentru a facilita încărcarea şi descărcarea tuturor mărfurilor preconizate cu instalaţiile navei fără a cauza avarii care pot compromite integritatea structurii. II.3.2. Moduri de deformare şi efecte Rezistenţa structurii trebuie să fie determinată luând în considerare deformarea excesivă şi modurile de avarie, incluzând, dar fără a limita flambajul, elasticitatea şi oboseala. II.3.3. Rezistenţa ultimă Navele trebuie să fie proiectate pentru a avea o rezistenţă ultimă adecvată. Calculele rezistenţei ultime trebuie să includă calculele referitoare la capacitatea la rupere a grinzii echivalente a corpului şi rezistenţa ultimă corespunzătoare a elementelor de înveliş şi a elementelor de osatură şi care trebuie verificate la un moment încovoietor longitudinal bazat pe condiţiile de mediu cerute la II.2. II.3.4. Marje de siguranţă Navele trebuie să fie proiectate cu marje de siguranţă corespunzătoare: .1 pentru a putea rezista la dimensiunile nete3), în stare intactă, în condiţii de mediu anticipate pe toată durata de viaţă şi în condiţii de încărcare corespunzătoare care vor include încărcarea completă omogenă şi alternativă a magaziilor/tancurilor, încărcări parţiale, multiport şi voiaje în balast, precum şi sarcinilor din condiţii de gestionare a balastului şi depăşiri ocazionale/suprasolicitări pe timpul încărcării/ descărcării, după caz, aplicabile clasei navei; şi .2 care sunt adecvate pentru toţi parametrii de proiectare ale căror calcule implică un anumit grad de incertitudine, inclusiv sarcini, modelare structurală, structură, oboseală, coroziune, imperfecţiuni în materiale, defecte de construcţie, flambaj, rezistenţă reziduală şi rezistenţă ultimă. II.4. Rezistenţa la oboseală Rezistenţa la oboseală prevăzută nu trebuie să fie mai mică decât durata de viaţă a navei prevăzută în proiect şi trebuie să fie determinată în condiţiile de mediu menţionate la II.2. II.5. Rezistenţa reziduală Navele trebuie să fie concepute pentru a avea o rezistenţă suficientă pentru a rezista la sarcinile datorate valurilor şi solicitărilor interne în condiţiile specifice de avarie cum sunt după coliziuni, puneri pe uscat sau inundări. La calculul de rezistenţă reziduală trebuie să se ia în considerare capacitatea de rezistenţă ultimă a grinzii echivalente, incluzând deformarea permanentă şi comportarea la postflambaj. Scenarii previzibile trebuie să fie studiate în măsura în care este rezonabil posibil. II.6. Protecţia împotriva coroziunii Trebuie să fie aplicate măsuri care să asigure că dimensiunile nete cerute pentru îndeplinirea condiţiilor de rezistenţă structurală se menţin pe toată durata de viaţă prevăzută de proiect. Măsurile includ, dar nu sunt limitate numai la aplicarea acoperirilor de protecţie, compensarea coroziunilor, protecţia catodică, sistemele de protecţie prin curenţi induşi etc. II.6.1. Durata de viaţă a acoperirilor Acoperirile trebuie să fie aplicate şi întreţinute în conformitate cu specificaţiile producătorului pentru pregătirea suprafeţelor, alegerea acoperirii, aplicarea lor şi întreţinere. Atunci când este necesar să se aplice o acoperire, durata de viaţă preconizată ar trebui să fie specificată. Durata de viaţă efectivă a acoperirilor poate fi mai lungă sau mai scurtă decât cea specificată, în funcţie de starea şi întreţinerea navei. Acoperirea ar trebui să fie aleasă în funcţie de utilizarea prevăzută a compartimentului, de materialele şi de aplicarea altor sisteme pentru a preveni coroziunea, cum ar fi protecţia catodică sau alte metode. II.6.2. Adaosul de coroziune Adaosul de coroziune se aplică dimensiunilor nete şi trebuie să fie adecvat pentru perioada de viaţă proiectată. Adaosul se determină pe bază de expunere la agenţi corozivi, cum ar fi apa, marfa, atmosferă corozivă sau o uzură mecanică, precum şi în funcţie de sistemul de prevenire a coroziunii, cum ar fi cele de acoperire, protecţia catodică sau mijloace alternative. Rata de corodare (mm/an) va fi evaluată în conformitate cu informaţiile statistice stabilite pe baza experienţei din exploatare şi/sau teste accelerate. Rata de coroziune reală poate fi mai mare sau mai mică decât cea de proiectare în funcţie de starea şi modul real de întreţinere ale navei. II.7. Redundanţa structurală Navele trebuie să fie proiectate şi construite redundant, astfel încât avarii locale (cum ar fi deformaţii permanente locale, fisuri sau deficienţe ale sudurii) ale oricărui element structural de osatură nu vor duce în consecinţă imediat la colapsul întregului panou. II.8. Etanşeitate la apă şi intemperii Navele trebuie să fie proiectate pentru a avea o etanşeitate la apă şi intemperii adecvată destinaţiei lor şi să aibă dispozitive conexe de închidere a deschiderilor din corp de o rezistenţă şi redundanţă adecvate. II.9. Consideraţii referitoare la factorul uman Structurile şi echipamentele navei trebuie să fie proiectate şi dispuse pe baza principiilor ergonomice pentru a asigura siguranţa în timpul operării, inspecţiei şi întreţineri. Aceste consideraţii trebuie să se refere la scări, scări verticale, rampe, pasarele şi platforme permanente folosite ca mijloace de acces, muncă, inspecţii, întreţinerea şi facilitarea operaţiunilor, dar fără a se limita la acestea. 2) Voiaje fără restricţii înseamnă că nava nu este supusă unor restricţii geografice (de exemplu, poate naviga în toate oceanele, în toate anotimpurile), cu excepţia limitelor impuse de capacitatea să de a naviga în gheaţă. 3) Eşantionajul net asigură structurii rezistenţa necesară pentru susţinerea sarcinilor de proiectare, presupunând că structura este în stare intactă şi fără nicio marjă de coroziune. Cu toate acestea, atunci când se evaluează rezistenţa la oboseală, rezistenţa la nivel global a corpului, şi structurilor principale, o parte din marja de coroziune totală poate fi adăugată la eşantionajul net pentru a reflecta grosimea materialului folosit pentru proiectare şi determinarea duratei de viaţă. II.10. Transparenţa în proiectare Navele trebuie să fie proiectate în cadrul unui proces fiabil, controlat şi transparent, accesibil în măsura necesară pentru a confirma siguranţa navei nou-construite, luând în considerare respectarea drepturilor de proprietate intelectuală. Documentaţia accesibilă trebuie să includă principalii parametrii bazaţi pe obiective şi toţi parametrii de proiectare relevanţi care pot limita exploatarea navei. CONSTRUCŢIA II.11. Proceduri pentru asigurarea calităţii construcţiei Navele trebuie să fie construite în conformitate cu standardele de calitate controlate şi transparente de producţie, având în vedere respectarea drepturilor de proprietate intelectuală. Procedurile de asigurare a calităţii construcţiei vor include, fără a limita, specificaţiile referitoare la materiale, procese de fabricaţie, aliniere, montaj, îmbinare şi sudare şi de pregătire a materialelor şi suprafeţelor. II.12. Inspecţii în timpul construcţiei Trebuie elaborat un plan de inspecţii pentru faza de construcţie a navei, ţinând seama de tipul navei şi proiectul său. Planul de inspecţii trebuie să conţină un set de cerinţe, inclusiv specificarea volumului şi domeniul de aplicare şi identificarea zonelor care au nevoie de o atenţie specială în timpul inspecţiilor pentru a asigura respectarea standardelor de construcţie cu normele obligatorii pentru construcţia de nave. FACTORI DE AVUT ÎN VEDERE ÎN SERVICIU II.13. Inspecţii şi întreţinere Navele trebuie să fie proiectate şi construite astfel încât să faciliteze inspecţiile şi întreţinerea, în particular evitându-se crearea de spaţii limitate pentru inspecţiile şi activităţile de întreţinere. Vor fi identificate zonele care au nevoie de o atenţie specială în timpul inspecţiilor efectuate pe toată durata de viaţă a navei. Trebuie inclus, în special, tot ce este necesar pentru inspecţii şi întreţinere în serviciu care a stat la baza stabilirii parametrilor de proiectare a navei. II.14. Accesibilitatea structurii Nava trebuie să fie proiectată, construită şi echipată pentru a oferi mijloace adecvate de acces la toate structurile interne, pentru a facilita inspecţiile generale şi inspecţii amănunţite, precum şi măsurarea grosimii. CONSIDERAŢII PRIVIND RECICLAREA II.15. Reciclarea Navele trebuie să fie proiectate şi construite din materiale care pot fi reciclate într-un mod acceptabil pentru mediu fără a compromite siguranţa şi operarea eficientă a acesteia. 6. Nivelul III - Verificarea conformităţii 6.1. Trebuie verificat dacă normele referitoare la proiectarea şi construcţia vrachierelor şi petrolierelor aplicate de către o organizaţie care este recunoscută de către Administraţie în conformitate cu prevederile Regulii XI/1 din Convenţia SOLAS sau cerinţele naţionale utilizate de Administraţie sunt echivalente cu normele unei organizaţii recunoscute în conformitate cu Regula II-1/3-1 a Convenţiei SOLAS, sunt în conformitate cu obiectivele de nivelul I şi cerinţele de performanţă de nivelul II, pe baza liniilor directoare elaborate de către Organizaţie4. Decizia finală privind verificarea conformităţii este luată de către MSC care va informa toate guvernele contractante de decizia sa. 6.2. Termenul „verificare“ (şi orice variantă a cuvântului „verificare“) înseamnă că normele referitoare la proiectarea şi construcţia vrachierelor şi petrolierelor, aşa cum este descris mai sus, au fost comparate cu standardele şi s-a constatat că sunt conforme cu obiectivele şi cerinţele de performanţă enunţate în standarde sau compatibile cu aceste obiective şi cerinţe. 6.3. Odată ce normele Administraţiei sau organizaţiei recunoscute referitoare la proiectarea şi construcţia vrachierelor şi petrolierelor au fost verificate pentru conformitatea cu standardele, această conformitate se consideră ca fiind în vigoare pentru modificări de reguli, cu condiţia ca neverificarea modificărilor de reguli să nu producă nonconformitate. Cu excepţia cazului în care MSC decide altfel, orice modificare a normelor, produsă ca urmare a verificării conformităţii, se aplică navelor care au contractul de construcţie la sau după data la care regula produce efecte. 4) Se referă la liniile directoare pentru verificarea de conformitate cu standardele de construcţie de nave bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia MSC.296 (87).



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 845/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 845 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 845/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu