ORDIN Nr. 80
din 18 august 2008
pentru aprobarea Normelor
proprii de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii
asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate
pentru anul 2008, adaptate la specificul organizarii asistentei medicale in
reteaua sanitara a ministerelor si institutiilor din domeniul apararii, ordinii
publice, sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti, aplicabile in
relatiile contractuale dintre Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii
Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si furnizorii de
servicii medicale si medicamente care apartin acestei retele
ACT EMIS DE:
MINISTERUL APARARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 747 din 5 noiembrie 2008
Pentru aplicarea art. 51 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 56/1998 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării,
Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 458/2001, şi a art. 2 alin. (2) din
Hotărârea Guvernului nr. 324/2008 pentru aprobarea Contractului- cadru privind condiţiile acordării
asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate
pentru anul 2008, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii
Publice, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 33 alin. (1) din
Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării,
al art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, al art. 6 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 23
alin. 3 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului
Român de Informaţii, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 10 din
Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de
Telecomunicaţii Speciale, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 7
alin. (3) din Legea nr. 1/1998 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului
de Informaţii Externe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
şi al art. 8 alin. (3) din Legea nr. 191/1998 privind organizarea şi
funcţionarea Serviciului de Protecţie şi Pază, cu modificările şi completările
ulterioare,
ministrul sănătăţii publice, ministrul apărării,
ministrul internelor şi reformei administrative, ministrul justiţiei,
directorul Serviciului Român de Informaţii, directorul Serviciului de
Telecomunicaţii Speciale, directorul Serviciului de Informaţii Externe şi directorul Serviciului de Protecţie şi Pază emit prezentul ordin.
Art. 1. - (1) Se aprobă Normele proprii de aplicare a
Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2008, adaptate la
specificul organizării asistenţei medicale în reţeaua sanitară a ministerelor
şi instituţiilor din domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale
şi autorităţii judecătoreşti, aplicabile în relaţiile contractuale dintre Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti şi furnizorii de servicii medicale şi medicamente
care aparţin acestei reţele, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
(2) Relaţiile contractuale dintre Casa Asigurărilor de
Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti şi furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive
medicale se vor derula în conformitate cu prevederile Normelor metodologice de
aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale
în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pe anul 2008, aprobate
prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate nr. 522/236/2008, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
Directorul Serviciului Român de Informaţii,
George Cristian Maior
Directorul Serviciului de
Informaţii Externe,
Mihai-Răzvan Ungureanu
Ministrul apărării,
Teodor Viorel Meleşcanu
p. Ministrul justiţiei,
Gabriel Tănăsescu,
secretar de stat
p. Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
Grigore Corneliu
p. Directorul Serviciului de
Protecţie şi Pază,
Costea Ioan
ANEXĂ
NORME PROPRII
de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile
acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul
2008, adaptate la specificul organizării asistenţei medicale în reţeaua
sanitară a
ministerelor şi instituţiilor din domeniul apărării, ordinii publice,
siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti, aplicabile în relaţiile
contractuale dintre Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi furnizorii de servicii medicale şi
medicamente care aparţin acestei reţele
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentele norme stabilesc reguli de
aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile
acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de
sănătate pentru anul 2008, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 324/2008, cu
modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare contract-cadru, adaptate la specificul organizării asistenţei medicale în reţelele sanitare
proprii din domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi
autorităţii judecătoreşti.
(2) Prevederile prezentelor norme, în măsura în care nu
dispun altfel, se completează cu dispoziţiile Normelor metodologice de aplicare
a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate pe anul 2008, aprobate prin Ordinul
ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr.
522/236/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. - Furnizorii de servicii medicale din reţelele
sanitare aparţinând sistemului apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi
autorităţii judecătoreşti sunt cei prevăzuţi la art. 5 din Ordonanţa Guvernului
nr. 56/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Casei Asigurărilor
de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 458/2001
Art. 3. -Atribuţiile ce le revin, potrivit normelor
legale în vigoare, autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului
Bucureşti în domeniul asistenţei medicale în sistemul asigurărilor sociale de
sănătate sunt exercitate de către direcţiile medicale sau structurile similare
organizate conform titlului I -
Sănătatea publică din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii,
cu modificările şi completările ulterioare, din ministerele şi instituţiile centrale cu reţea
sanitară proprie.
Art. 4. - (1) In vederea încheierii contractului,
furnizorii de servicii medicale din reţeaua apărării, ordinii publice,
siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti vor prezenta documentele prevăzute
în contractul-cadru. Certificatului de înregistrare în registrul unic al
cabinetelor medicale îi este asimilat actul de înfiinţare a furnizorilor de
servicii medicale.
(2) La încheierea contractului de furnizare de
medicamente, furnizorii din reţeaua apărării, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi autorităţii judecătoreşti vor prezenta documentele prevăzute în
cap. III din contractul-cadru referitor la acordarea medicamentelor cu şi fără
contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu, cu excepţia certificatului de
înmatriculare la registrul comerţului.
(3) Prin act de înfiinţare a
furnizorului se înţelege inclusiv ordinele legale
de înfiinţare emise de ministerele şi instituţiile din sistemul apărării,
ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti.
Art. 5. - (1) Toate documentele care stau la baza
încheierii contractelor şi decontării serviciilor medicale şi medicamentelor şi
care conţin informaţii clasificate potrivit legii, datorită specificului
instituţiei respective, se certifică prin semnătura reprezentanţilor legali ai
furnizorilor, care vor răspunde de exactitatea şi realitatea datelor transmise
şi/sau raportate.
(2) Documentele prevăzute la
alin. (1) se prezintă spre verificare de către reprezentanţii legali ai furnizorilor,
la sediul acestora, numai persoanelor nominalizate, potrivit specialităţilor şi
competenţelor, de către Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, agreate de
instituţiile cu legi specifice de organizare şi funcţionare din a căror
structură fac parte respectivii furnizori. Fac excepţie de la activitatea de
agreare persoanele din cadrul compartimentului de control al Casei Asigurărilor
de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti pe timpul misiunii.
(3) Persoanele cu drept de
control aparţinând Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, prevăzute la alin. (2), vor
avea acces la informaţiile clasificate potrivit legii, în condiţiile şi prin
respectarea procedurilor prevăzute de lege.
(4) Aceste documente sunt acte
justificative care susţin plăţile efectuate, se arhivează şi se păstrează la
sediul furnizorului pe toată durata prevăzută de Legea contabilităţii nr.
82/1991, republicată.
Art. 6. - (1) Asiguraţii care plătesc contribuţia
pentru asigurările sociale de sănătate, indiferent de casa de asigurări de
sănătate unde aceştia sunt luaţi în evidenţă, precum şi cei din categoriile de
persoane prevăzute la art. 213 din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi
completările ulterioare, care solicită servicii medicale furnizate în sistemul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti,
vor face dovada calităţii lor potrivit reglementărilor legale în vigoare.
(2) Pentru asiguraţii care,
potrivit legii, au regim de confidenţialitate, precum şi pentru persoanele
private de libertate, evidenţa acestora la Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti se
ţine numeric. Dovada calităţii de asigurat pentru aceste categorii de persoane
se face pe baza adeverinţelor eliberate de către instituţiile care le au în
evidenţă.
(3) Pentru categoriile de asiguraţi care execută o
pedeapsă privativă de libertate (arestaţi, reţinuţi şi condamnaţi), în scopul
evitării dublei plăţi, instituţiile în evidenţa cărora se află acestea vor
informa casele judeţene de asigurări de sănătate şi a municipiului Bucureşti,
în raza cărora aveau domiciliul aceste persoane, precum şi Casa Asigurărilor de
Sănătate a Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului despre starea de fapt a acestora.
CAPITOLUL II
Asistenţa medicală primară
SECŢIUNEA 1
Servicii medicale curative
Art. 7. - (1) Serviciile
medicale se acordă în cabinetul medicului de familie, în cadrul programului de
lucru stabilit, iar în afara acestui program, în centre de permanenţă stabilite
şi organizate, potrivit legii, de direcţiile medicale sau de structurile
similare acestora din ministerele şi instituţiile cu reţele sanitare proprii
din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii
judecătoreşti, cu acordul Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi în limita
fondurilor alocate.
(2) Acordul Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării,
Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti poate fi
retras, cu acordul direcţiilor medicale (similare), după o prealabilă
înştiinţare a acestora, dacă din raportările furnizorilor rezultă că
adresabilitatea la centrul de permanenţă, într-un trimestru, este redusă.
SECŢIUNEA a 2-a
Modalităţi de contractare
Art. 8. - Pentru cabinetele medicale de unitate/infirmerii
contractul de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară se
încheie între spitalul militar, spitalul penitenciar sau alte unităţi sanitare
care coordonează activităţile medicale din aceste cabinete şi Casa Asigurărilor
de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti, conform reglementărilor specifice.
Art. 9. - Pentru cabinetele medicale aflate în
structura centrelor medicale judeţene şi ale municipiului Bucureşti, contractul
de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară se încheie de
reprezentantul legal al centrului medical şi Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 10. - Contractul de furnizare de servicii medicale
în asistenţa medicală primară pentru cabinetele medicale aflate în
structura/coordonarea centrelor medicale de diagnostic şi tratament sau a altor
unităţi sanitare similare se încheie de reprezentantul legal al acestora şi Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 11. - Contractul de furnizare de servicii medicale
în asistenţa medicală primară pentru cabinetele medicale aflate în structura
spitalelor din reţelele sanitare aparţinând ministerelor şi instituţiilor din
domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii
judecătoreşti se încheie de reprezentantul legal al acestor spitale şi Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 12. - Numărul minim de asiguraţi şi persoane
beneficiare ale pachetului minimal de servicii medicale înscrise pe listele
medicilor de familie care îşi desfăşoară activitatea în cabinetele medicale ce
funcţionează în structura sau în coordonarea unor unităţi sanitare aparţinând
ministerelor şi instituţiilor centrale cu reţea sanitară proprie se stabileşte
de către direcţiile medicale sau structurile similare din ministerele şi instituţiile din sistemul naţional de apărare în funcţie de
organizarea, funcţionarea şi necesarul de servicii medicale.
Art. 13. - (1) Listele ce cuprind asiguraţii aflaţi în
evidenţa Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei
Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, pe baza cărora se încheie contractele
de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară, se întocmesc
cu respectarea specificului ministerelor şi instituţiilor din domeniul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti.
(2) Pentru cabinetele medicale
de unitate/infirmerii se vor întocmi liste nominale cu elevi şi studenţi
militari, care se certifică de către comandantul unităţii şi de către
reprezentantul legal al unităţii sanitare în coordonarea căreia se află
cabinetul medical.
(3) Medicii din cabinetele
medicale de unitate/infirmerii pot înscrie pe listele nominale cadre militare
în activitate, funcţionari publici cu statut special, personal civil, membrii
de familie ai acestora, pensionari militari şi membrii de familie ai acestora,
care au optat pentru medicii de familie respectivi, precum şi alte categorii de
persoane, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(4) Medicul din cabinetul medical de unitate/infirmerie are obligaţia să anunţe în scris, în termen
de 15 zile, casa de asigurări de sănătate judeţeană, a municipiului Bucureşti
sau a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, după caz, în
a cărei evidenţă se află asiguratul, includerea
acestuia pe lista sa.
Art. 14. - Listele nominale cuprinzând asiguraţii,
precum şi formularele de raportare vor fi întocmite conform modelelor comunicate de Casa Asigurărilor de
Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti, atât pe hârtie, cât şi pe suport magnetic şi vor fi semnate şi
parafate de medic sau de şeful secţiei medicale, precum şi de către
reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale.
SECŢIUNEA a 3-a
Modalităţi de plată
Art. 15. - (1) Contribuţia la asigurările sociale de
sănătate pentru persoanele private de libertate se virează lunar de către
ordonatorul de credite, iar declaraţia pentru contribuţia la Fondul naţional
unic de asigurări sociale de sănătate împreună cu fotocopiile documentelor de
plată şi extrasul de cont bancar vizat de trezorerie vor fi transmise Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti.
(2) Pentru cabinetele medicale în care se acordă
asistenţă medicală persoanelor private de libertate, decontarea activităţii de
asistenţă medicală primară se face pe baza raportării, conform metodologiei
stabilite de comun acord de ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară
proprie şi Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 16. - Plata furnizorilor de servicii medicale
pentru asistenţa medicală acordată pentru persoanele private de libertate se
efectuează pe baza raportărilor, după următoarele formule, adaptate formularelor
de raportare stabilite prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate:
Total număr persoane private de libertate în fiecare
zi a lunii = Număr mediu de persoane private de
libertate din luna respectivă
Număr de zile calendaristice ale lunii respective
Număr mediu de persoane private de libertate pe lună
x 10 = Număr de puncte neajustate pe lună
12
Numărul iniţial de persoane private de libertate se va
stipula în contract şi va fi cel existent la data de 1 ianuarie 2008. Prin persoane private de libertate se
înţelege reţinuţi şi arestaţi preventiv şi persoane care execută o pedeapsă
privativă de libertate.
Art. 17. - Pentru perioada de absenţă motivată a
medicului care acordă asistenţă medicală primară, ministerele şi instituţiile
în a căror subordine se află acesta organizează preluarea activităţii medicale
de către un alt medic cu licenţă de înlocuire şi comunică aceasta Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti. Se consideră absenţă motivată următoarele
situaţii: concedii de odihnă, concedii medicale, concedii fără plată, concedii
pentru creşterea copilului, permisii pentru cadrele militare în activitate,
citaţii de la organele judecătoreşti sau de la alte organe care au dreptul,
potrivit legii, de a solicita prezenţa la instituţiile respective şi misiunile
ordonate.
Art. 18. - Direcţiile medicale sau alte structuri
similare acestora din cadrul ministerelor şi instituţiilor din sistemul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti
vor pune la dispoziţia Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti liste cuprinzând
medicii cu licenţă de înlocuire, fără obligaţii contractuale, cum este şi cazul
medicilor militari pensionari
sau disponibilizaţi, care pot prelua activitatea în condiţiile legii.
Art. 19. - Schimbarea medicilor de familie din
cabinetele medicale de unitate/infirmerii din centrele medicale judeţene şi ale
municipiului Bucureşti şi cele aflate în structura/coordonarea centrelor
medicale de diagnostic şi tratament, respectiv spitalelor din reţelele sanitare
aparţinând ministerelor şi instituţiilor din domeniul apărării, ordinii
publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti se face, în
condiţiile legii, numai cu informarea reprezentantului legal al furnizorului şi
al Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei
Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 20. - (1) Lista cuprinzând cabinetele medicale şi
condiţiile specifice sistemului în care se acordă asistenţă medicală primară la
care se aplică majorări se stabileşte anual de direcţiile medicale sau de alte
structuri similare din ministerele şi instituţiile din domeniul apărării,
ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti în cadrul
reţelelor sanitare proprii împreună cu Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti,
cu referate justificative bine întemeiate şi în limita fondului aprobat
(cabinete aresturi, cabinete penitenciare, zone izolate
etc).
(2) Criteriile de stabilire a cabinetelor medicale la
care se pot aplica majorări vor fi înaintate de direcţiile medicale sau de alte
structuri similare din ministerele şi instituţiile din domeniul apărării,
ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti spre avizare
Ministerului Sănătăţii Publice.
CAPITOLUL III
Modul de prescriere, eliberare şi decontare a medicamentelor cu şi fără
contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu
Art. 21. - Asistenţa cu medicamente în tratamentul
ambulatoriu se asigură de farmaciile autorizate şi evaluate conform
prevederilor legale în vigoare, inclusiv de farmaciile care funcţionează în
structura unităţilor sanitare din ambulatoriul de specialitate din sistemul de
apărare, ordine publică, siguranţă naţională şi autoritate judecătorească.
Art. 22. - Pentru farmaciile care funcţionează în
ambulatoriile de specialitate din sistemul apărării, ordinii publice,
siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti nu se aplică criteriile de
selecţie a farmaciilor, în vederea încheierii contractului, prevăzute în anexa
nr. 30 la Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 522/236/2008, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 23. - Pentru farmaciile
care funcţionează în structura unor unităţi sanitare din ambulatoriile de
specialitate din reţeaua sanitară proprie, Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti va
acorda în cadrul sumelor contractate un avans în limita a 30% din valoarea
contractului, în condiţiile legii.
Art. 24. - Pentru farmaciile din structura apărării,
ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti, la
stabilirea valorii contractului se va aplica principiul proporţionalităţii
raportat la numărul de asiguraţi şi consumul de medicamente din anul precedent.
Art. 25. - Decontarea contravalorii medicamentelor
eliberate de farmaciile din structura apărării, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi autorităţii judecătoreşti se efectuează în termen de până la 60 de
zile calendaristice de la data depunerii facturii de către farmacie la Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 26. - Modalitatea de
decontare a părţii necompensate de care beneficiază asiguraţii în baza unor
legi speciale se stabileşte prin ordin al miniştrilor şi conducătorilor
instituţiilor din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi
autorităţii judecătoreşti.
Art. 27. - Documentele necesare decontării
medicamentelor sunt cele prevăzute în normele metodologice de aplicare a
Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul
2008.
CAPITOLUL IV
Modalităţi de contractare în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru
specialităţile clinice, paraclinice, de medicină dentară şi de recuperare-reabilitare a sănătăţii
Art. 28. - Sumele care urmează a fi contractate cu
furnizorii de analize medicale de laborator, respectiv cu furnizorii de
investigaţii paraclinice de radiologie-imagistică medicală din sistemul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti
vor fi stabilite în funcţie de numărul de servicii medicale efectuate în anul
precedent.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 29. - Medicii din sistemul apărării, ordinii
publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti care sunt mutaţi în
interes de serviciu în alte unităţi sanitare similare celei în care şi-au
desfăşurat activitatea pot continua relaţiile contractuale cu Casa Asigurărilor
de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti prin încheierea unui nou contract, în condiţiile legii.
Art. 30. - Crearea bazei de date la nivelul Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti pentru funcţionarea sistemului informatic se va face
cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind informaţiile clasificate,
printr-un protocol care se semnează între Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi
ministerele şi instituţiile din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi autorităţii judecătoreşti.