ORDIN Nr. 792
din 12 iunie 2008
privind aprobarea Procedurii
de implementare a Programului national multianual pe perioada 2005-2011 pentru
dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul
intreprinderilor mici si mijlocii
ACT EMIS DE:
MINISTERUL PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII, COMERT, TURISM SI PROFESII
LIBERALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 476 din 27 iunie 2008
Având în vedere prevederile anexei nr. 3/21 la Legea
bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007, cu modificările şi completările
ulterioare, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea
înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările
şi completările ulterioare, ale art. 26 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar,
cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 4 lit. B pct. 1 şi
2 din Hotărârea Guvernului nr. 387/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului pentru întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii
Liberale, cu modificările ulterioare,
in temeiul art. 5 alin. (5) din Hotărârea Guvernului
nr. 387/2007, cu modificările ulterioare,
ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii,
comerţ, turism şi profesii liberale emite prezentul
ordin.
Art. 1. - Se aprobă Procedura
de implementare a Programului naţional multianual pe perioada 2005-2011 pentru
dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul
întreprinderilor mici şi mijlocii, prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 10 zile de la data publicării.
Ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii,
comerţ, turism şi profesii liberale,
Ovidiu Ioan Silaghi
ANEXĂ
PROCEDURĂ
de implementare a Programului naţional multianual pe
perioada 2005-2011 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din
sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii
1. Obiectivul Programului
Obiectivul Programului naţional
multianual pe perioada 2005-2011 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în
rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM), denumit în continuare Program,
îl constituie promovarea unui sistem de informare
şi instruire care să faciliteze mobilitatea femeilor pe piaţa forţei de muncă
şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale acestora în scopul implicării
lor în structuri economice private, în contextul problemelor legate de
menţinerea echilibrului dintre obligaţiile familiale şi cele profesionale şi al
prejudecăţilor existente la nivel local.
Programul urmăreşte:
- stimularea autoangajării şi creşterea numărului de
femei întreprinzător în cadrul comunităţii de afaceri;
- dezvoltarea capacităţii şi a spiritului
antreprenorial în rândul femeilor;
- îmbunătăţirea performanţelor economice ale
întreprinderilor existente, conduse de femei, prin creşterea gradului de
pregătire a personalului acestora, ca urmare a educaţiei antreprenoriale;
- accesul egal la economia
bazată pe cunoaştere;
- schimburi de experienţă între femei de afaceri şi
stabilirea unor legături parteneriale;
- creşterea standardului de viaţă şi a veniturilor
proprii;
- dezvoltarea abilităţilor inovative şi consolidarea
unui mediu economic competitiv;
- creşterea numărului de noi locuri de muncă şi a
beneficiilor aduse economiei naţionale;
- stimularea dorinţei de reprezentare în societatea
civilă a propriilor interese.
2. Bugetul Programului
2.1. Programul se finanţează din bugetul pe anul 2008
al Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi
Profesii Liberale (MIMMCTPL).
2.2. Programul se derulează prin oficiile teritoriale
pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie (OTIMMC);
OTIMMC este administrator
al Programului şi are responsabilităţi în implementarea acestuia şi în gestionarea
fondurilor.
2.3. In vederea implementării corespunzătoare a
Programului, în cadrul OTIMMC se vor constitui unităţi de implementare a
Programului (UIP); structura
organizatorică, numărul de persoane, atribuţiile şi
responsabilităţile vor fi stabilite prin decizie a directorului executiv al
fiecărui OTIMMC.
2.4. (1) Suma alocată de la bugetul de stat pe anul
2008 pentru implementarea Programului este de 700.000 lei şi se defalcă pe
etape astfel:
2.4.1. - 60.000 lei pentru finanţarea etapei I;
2.4.2. - 70.000 lei pentru finanţarea etapei II;
2.4.3. - 400.000 lei pentru finanţarea etapei III;
2.4.4. - 170.000 lei pentru finanţarea etapei IV.
(2) Bugetul Programului pe anul 2008 este repartizat în
mod egal pentru 11 OTIMMC - administrator de Program; pentru etapa a IV-a
bugetul va fi alocat OTIMMC organizator al Forumului.
(3) Din bugetul alocat se pot suporta următoarele
categorii: editare de broşuri, editare de materiale de promovare şi prezentare,
editare/multiplicare de materiale de curs, închiriere spaţii, achiziţie
rechizite, transmitere de invitaţii, onorarii traineri, cheltuieli de protocol,
precum şi alte cheltuieli necesare organizării manifestărilor prevăzute la
alin. (1), cu aprobarea directorului executiv al fiecărui OTIMMC.
(4) Procedura de transfer al fondurilor aferente
Programului de la MIMMCTPL către OTIMMC se stabileşte prin ordin al ministrului
pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale, în termen de 30 de zile de la publicarea procedurii
de implementare a Programului în Monitorul Oficial al României, Partea I.
3. Derularea Programului
3.1. Programul se va derula în 4 etape, astfel:
Etapa I - elaborare şi
publicare de broşuri, având drept conţinut:
- ABC-ul surselor de finanţare pentru IMM;
- achiziţii publice şi ajutor de stat;
- strategii de afaceri - studii de fezabilitate;
- antreprenoriatul corporativ, reorganizarea
societăţilor;
- comunicare şi negociere în afaceri.
Etapa a II-a -
organizarea campaniei de informare „Zilele femeilor întreprinzător".
(1) Organizarea şi desfăşurarea de prezentări şi mese
rotunde în: Bucureşti, Constanţa, Galaţi, Iaşi, Braşov, Cluj-Napoca, Timişoara,
Târgu Mureş, Craiova, Târgovişte, Satu Mare.
(2) Inscrierea participantelor la manifestările din
cadrul campaniei de informare se face completându-se formularul de participare
(anexa nr.1 la procedură) care va fi transmis prin e-mail, prin poştă sau
direct la sediul OTIMMC de care aparţine judeţul în care se află locaţia unde
se vor desfăşura acţiunile (anexa nr. 5 la procedură).
Etapa a III-a -
organizare şi desfăşurare de cursuri de pregătire antreprenorială pe durata a 6
zile în cadrul a 11 locaţii.
(1) Localităţile unde se vor desfăşura cursurile,
precum şi tematica acestora se vor publica pe pagina de web a MIMMCTPL (www.mimmc.ro), pe site-urile OTIMMC şi în
presă.
(2) înscrierea participantelor se face completându-se
formularul de înscriere la cursuri (anexa nr. 2 la
procedură), care va fi transmis prin e-mail, prin poştă sau direct la sediul
OTIMMC de care aparţine judeţul în care se află locaţia unde se va desfăşura
cursul (anexa nr. 5 la procedură).
(3) Numărul maxim de cursante pentru fiecare curs este de 25.
(4) In baza unui examen vor fi acordate certificate
care să ateste cunoştinţele dobândite la cursurile organizate în cadrul
Programului.
Etapa a IV-a -
organizarea „Forumului antreprenoriatului feminin", la care vor fi
invitaţi să participe promotorii antreprenoriatului feminin la nivel naţional
şi internaţional, femei de afaceri şi femei cu potenţial antreprenorial,
absolventele cursurilor de educaţie antreprenorială din cadrul promoţiilor
2005, 2006, 2007 şi 2008 ale Programului.
4. Beneficiarii Programului
4.1. Beneficiază de prevederile Programului femeile
care au cetăţenie română şi care îndeplinesc la data depunerii formularelor de
înscriere următoarele criterii de eligibilitate:
- au vârsta peste 18 ani;
- au cel puţin studii medii definitivate;
- s-au înscris la activităţile prevăzute în Program, pe
baza formularelor de înscriere corespunzătoare (anexele nr. 1 şi 2 la
procedură).
4.2. Pentru participare la seminarii şi cursuri se
alocă prioritar maximum 5 locuri femeilor care provin din mediul rural, medii
sociale defavorizate şi minorităţi etnice.
4.3. Nu beneficiază de acest program, etapa a III-a,
persoanele care desfăşoară activităţi de consultanţă de orice tip şi
absolventele cursurilor de pregătire antreprenorială derulate în cadrul
Programului în anii 2005, 2006 şi 2007.
5. Procedura de
înregistrare şi evaluare
5.1. Etapa a II-a
(1) Inregistrarea formularelor de participare la
seminar va începe după intrarea în vigoare a Ordinului ministrului pentru
întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale de aprobare
a Procedurii de implementare a Programului şi publicarea acestuia în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi se va efectua în zilele de lucru, între orele 8,30-16,00, la
administratorii Programului, respectiv OTIMMC.
(2) Perioadele de desfăşurare a seminariilor şi
termenele-limită de înscriere pentru participare la seminarii se vor publica pe
pagina de web a MIMMCTPL (www.mimmc.ro), pe site-urile OTIMMC şi în presă.
(3) Solicitările vor fi
analizate în cadrul OTIMMC, conform principiului „primul venit - primul
servit", în limita bugetului alocat Programului, în concordanţă cu data şi
ora înregistrării la OTIMMC a documentelor prevăzute la pct. 5.1 şi în baza
verificării formularului de participare la seminar
privind conformitatea cu criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor.
5.2. Etapa a III-a
(1) Solicitanţii vor transmite prin poştă sau direct
la sediul OTIMMC formularul de înscriere la curs, prevăzut în anexa nr. 2 la
procedură, însoţit de următoarele documente justificative:
a) fotocopie a buletinului/cărţii de identitate al/a
solicitantei;
b) fotocopie a diplomei de bacalaureat şi a ultimei
diplome de studii (după caz);
c) certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde
îşi are sediul societatea solicitantă, în care să se menţioneze următoarele
informaţii: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociaţii şi
reprezentanţii legali ai societăţii, domeniul de activitate principal şi toate
domeniile de activitate secundare, punctele de lucru, filialele, sucursalele,
subunităţile societăţii şi data ultimei menţiuni din registru, precum şi
obiectul acesteia (după caz, în situaţia în care înscrierea se face ca persoană
juridică);
d) declaraţia pe propria răspundere privind încadrarea
în categoria IMM sau microîntreprindere pentru anul fiscal 2007, cuprinzând
cifra de afaceri anuală netă, valoarea activelor totale şi numărul mediu anual
de salariaţi, 1-249 de salariaţi, conform prevederilor Legii nr. 346/2004
privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii,
cu modificările şi completările ulterioare (anexa nr. 4 la procedură, după caz,
în situaţia în care înscrierea se face ca persoană juridică).
(2) Inregistrarea formularelor de participare la
cursuri va începe după intrarea în vigoare a Ordinului ministrului pentru
întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale de aprobare
a Procedurii de implementare a Programului şi publicarea acestuia în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi se va efectua în zilele de lucru, între orele 8,30-16,00, la
administratorii Programului, respectiv OTIMMC.
(3) Perioadele de desfăşurare a cursurilor, locul de
desfăşurare şi termenele-limită de înscriere se vor publica pe pagina de web a
MIMMCTPL (www.mimmc.ro), pe
site-urile OTIMMC şi în presă; datele de desfăşurare a cursurilor vor fi
afişate cu cel puţin 15 zile calendaristice înainte de desfăşurare.
(4) Solicitările vor fi analizate în cadrul UIP -
OTIMMC, conform principiului „primul venit - primul servit", în limita
bugetului alocat Programului, în concordanţă cu data şi ora înregistrării la
OTIMMC a documentelor prevăzute la pct. 5.2 şi în baza verificării formularului
de participare la cursuri privind conformitatea cu criteriile de eligibilitate
ale beneficiarilor.
5.3. Formularele de înscriere integral completate şi
însoţite de toate documentele justificative precizate vor fi înregistrate în Registrul special al Programului.
5.4. Lista beneficiarilor eligibili va fi făcută
publică prin afişare pe site-ul www.mimmc.ro şi pe site-ul OTIMMC administrator, în termen de maximum 5 zile
lucrătoare de la expirarea termenului-limită de depunere a formularelor de
înscriere.
5.5. Persoanele cuprinse în această listă au obligaţia
de a confirma, telefonic sau prin e-mail, la OTIMMC (anexa nr. 5 la procedură)
prezenta la cursuri, cu cel puţin 5 zile înainte de data începerii cursului. In
cazul în care persoanele admise la cursuri nu respectă programul stabilit al
cursurilor (absenţă curs), acestea nu vor mai putea accesa Programul pe toată
perioada desfăşurării. Persoanele care nu au confirmat în termenul precizat
prezenţa la cursuri vor fi respinse automat de pe lista beneficiarelor.
6. Monitorizarea şi
evaluarea rezultatelor
6.1. Participanţii la activităţile din cadrul
Programului vor completa şi vor transmite către UIP - OTIMMC formularul de
raportare tehnică prevăzut în anexa nr. 3 la procedură şi chestionarul de
evaluare a Programului primit în cadrul sesiunii de cursuri.
6.2. Reprezentanţii MIMMCTPL şi cei ai OTIMMC au
dreptul să verifice veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor, documentelor
şi activităţilor făcute în cadrul Programului.
7. Prevederi referitoare la ajutorul de minimis
7.1. Finanţarea acordată în cadrul acestei scheme de
finanţare persoanelor juridice reprezintă un ajutor de
minimis şi se încadrează în prevederile
Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88
ale Tratatului CE la ajutorul de minimis.
7.2. Beneficiarul finanţării nerambursabile va da o
declaraţie pe propria răspundere privind ajutoarele de
minimis de care a beneficiat pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs.
7.3. Informaţiile privind această schemă de minimis vor fi păstrate de către
OTIMMC pentru o perioadă de 10 ani fiscali de la data la care a fost acordat
ultimul ajutor individual în cadrul prezentei scheme.
ANEXA Nr. 1 la procedură
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
la Programul naţional multianual pe perioada
2005-2011 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor
mici şi mijlocii - Caravana „ Zilele femeilor întreprinzător 2008" -
Acest formular trebuie completat prin tehnoredactare
în limba română.
DATE PERSONALE*)
Numele şi
prenumele.................................................
Cetăţenia...................................................................
Minoritate etnică:
|_| Nu
|_| Da. Menţionaţi.
Mediu social dezavantajat:
|_| Nu
|_| Da. Menţionaţi.
Vârsta:..........
Cod numeric
personal:.................................................
Adresa de domiciliu:
strada...............................nr......., bloc....., scara....., et.....,
ap....., localitatea............................., judeţul..........................,
sectorul........cod poştal ............ telefon
fix..........................., telefon mobil..........................
fax........................, e-mail...........................,
website.............................
Sunteţi căsătorită: Aveţi
copii:
|_| Nu |_|
Nu
|_| Da
|_| Da
Nivelul educaţiei:
|_| Studii gimnaziale:
Şcoala generală..............................................,
localitatea........................... judeţul...........................
Perioada....................................
|_| Studii liceale:
Liceul ...........................,
localitatea ..........................., judeţul
..................., specializarea ..................., perioada............................
|_| Studii tehnice/postliceale absolvite (unitatea de învăţământ, specializarea, perioada):
Unitatea de învăţământ...........................,
localitatea..........................., judeţul ...................,
specializarea...................,
perioada............................
|_| Studii universitare
absolvite (unitatea de învăţământ, specializarea, perioada):
Unitatea de învăţământ...........................,
localitatea..........................., judeţul ...................,
specializarea...................,
perioada..........................., licenţă
în............................
|_| Studii postuniversitare
absolvite (unitatea de învăţământ, specializarea, perioada):
Unitatea de învăţământ...........................,
localitatea..........................., judeţul ..................., specializarea..................., perioada............................
Experienţa profesională:
Menţionaţi oraşul unde doriţi să participaţi la
campania de informare:...........................
ÎNTREBĂRI:
1. Ce înţelegeţi prin
antreprenoriat feminin?
........................................................................................................................................................................ ......................................................
........................................................................................................................................................................ ......................................................
2. Aveţi o afacere în prezent?
|_| Nu
|_| Da
Denumirea
întreprinderii:......................................................
Adresa ..............................................................................
CUI/CIF............................................................................
Nr. de înmatriculare în registrul
comerţului.....................................................
Ani de existenţă.................................................................
Numărul de angajaţi în
prezent...........................................
Numărul de angajaţi femei în
prezent..................................
Care sunt funcţiile ocupate de către acestea în cadrul
firmei?
................................................................................
Cifra de afaceri în anul fiscal 2007 (lei)
Tipul întreprinderii:
|_|
microîntreprindere |_| parteneră
|_| întreprindere
mică |_| legată
|_| întreprindere
mijlocie |_| autonomă
Obiectul principal de activitate: CAEN denumire
Care este poziţia dumneavoastră în cadrul acestei
afaceri?...........................................
3. Care sunt dificultăţile pe care le întâmpinaţi în
cadrul afacerii? Detaliaţi.
4. Cum aţi aflat despre acest
program?
5. Ce alte subiecte doriţi să fie abordate în cadrul
seminarului? Detaliaţi.
6. Doriţi să expuneţi, în cadrul miniexpoziţiei
organizate cu ocazia seminarului, produsele sau/şi serviciile întreprinderii
dumneavoastră?
|_| Da
|_| Nu
7. Doriţi să împărtăşiţi din experienţa dumneavoastră
antreprenorială participantelor la seminar?
|_| Da
|_| Nu
8. Ce speraţi să obţineţi în urma participării la
aceste manifestări?
9. Cum apreciaţi roiul MIMMCTPL de promotor al
antreprenoriatului feminin?
10. La ce alte seminarii, cursuri, ateliere de lucru,
mese rotunde, dezbateri pe tema antreprenoriatului feminin aţi mai participat?
Denumire eveniment
|
Organizator
|
Perioada
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile
art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, că toate
informaţiile furnizate sunt corecte şi reale.
Prin completarea acestui formular sunt de acord să
particip la realizarea unor sondaje şi statistici în cadrul Programului.
Semnătura aplicantei
.............................................
Localitatea...........................
Data.....................................
*) Datele personale furnizate au caracter confidenţial
şi pot fi prelucrate numai pentru studii şi statistici în cadrul acestui
program.
NOTĂ:
Solicitantul nu este
obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei persoane sau instituţii care
îl ajută în completarea acestei cereri. Reprezentanţii MIMMCTPL şi OTIMMC pot
discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din elementele acestei cereri,
dar le este interzis să completeze cererea în locul acestora.
ANEXA Nr. 2 la procedură
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
la Programul naţional multianual pe perioada
2005-2011 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor
mici şi mijlocii - curs educaţie antreprenorială 2008 -
Acest formular trebuie completat prin tehnoredactare
în limba română.
DATE PERSONALE*)
Numele şi
prenumele.................................................
Cetăţenia.................................................
Minoritate etnică:
|_| Nu
|_| Da. Menţionaţi.
Mediu social dezavantajat:
|_|Nu
|_| Da. Menţionaţi.
Vârsta..........
Cod numeric
personal.................................................
Adresa de domiciliu:
strada...............................nr......., bloc....., scara....., et.....,
ap....., localitatea................................, judeţul...............................,
sectorul........cod poştal............
Telefon fix..........................., telefon
mobil............................
Fax.......................................,
e-mail..........................., website..............................
Sunteţi căsătorită: Aveţi
copii:
|_| Nu
|_| Nu
|_| Da |_|
Da
Nivelul educaţiei:
|_| Studii gimnaziale:
Şcoala generală...........................,
localitatea...........................judeţul...........................,
perioada.................................
|_| Studii liceale:
Liceul ...........................,
localitatea ..........................., judeţul
..................., specializarea ..................., perioada............................
|_| Studii tehnice/postliceale absolvite:
Unitatea de învăţământ...........................,
localitatea..........................., judeţul ...................,
specializarea...................,
perioada............................
|_| Studii universitare absolvite:
Unitatea de învăţământ...........................,
localitatea..........................., judeţul ...................,
specializarea..................., perioada..........................., licenţă
în............................
|_| Studii postuniversitare absolvite:
Unitatea de învăţământ...........................,
localitatea..........................., judeţul ...................,
specializarea...................,
perioada............................
Experienţa profesională:
Menţionaţi localitatea unde doriţi să participaţi la
cursuri:...........................
ÎNTREBĂRI:
1. Ce înţelegeţi prin antreprenoriat?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
2. Care sunt, în opinia dumneavoastră, principalele
calităţi necesare unui întreprinzător? Detaliaţi.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
3. Aţi încercat vreodată să începeţi o afacere proprie?
|_| Nu
|_| Da
In ce domeniu?
........................................................................................................................................................................ .................................
Ce tip de activitate?
........................................................................................................................................................................ ..........................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Ce s-a întâmplat cu această afacere?
........................................................................................................................................................................ .
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
4. Aveţi o afacere în prezent?
|_| Nu
|_| Da
Denumirea
întreprinderii......................................................
Adresa ..............................................................................
CUI/CIF............................................................................
Nr. de înmatriculare în registrul
comerţului.....................................................
Ani de existenţă................................................................
Numărul de angajaţi în
prezent..........................................
Numărul de angajaţi femei în
prezent.................................
Care sunt funcţiile ocupate de către acestea în cadrul
firmei?................................................................................
Cifra de afaceri în anul fiscal 2007
(lei)...........................................................
Tipul întreprinderii:
|_| microîntreprindere
|_| parteneră
|_| întreprindere
mică |_| legată
|_| întreprindere
mijlocie |_| autonomă
Obiectul principal de activitate: CAEN denumire
Care este poziţia dumneavoastră în cadrul acestei
afaceri? ...........................................
Care sunt problemele cu care vă confruntaţi în cadrul
afacerii? Detaliaţi.
5. Care este tipul de afacere pe care doriţi să o
începeţi? De ce? Detaliaţi.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
6. Cum realizaţi echilibrul dintre viaţa profesională
şi cea de familie? Detaliaţi.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
7. Cum apreciaţi dorinţa dumneavoastră de a începe o
afacere proprie sau de a dezvolta afacerea deja existentă? (Marcaţi doar un
singur răspuns)
|_| Slabă |_|Medie |_| Foarte
puternică
8. In ce stadiu vă aflaţi în legătură cu elaborarea
unui plan de afaceri pentru ideea pe care doriţi să o transformaţi într-o
afacere?
|_| Nu am început să lucrez
planul afacerii şi strategia
|_| Am început documentarea
(colectarea de materiale şi informaţii) necesară elaborării planului de afaceri
|_| Am început să lucrez la
elaborarea planului de afaceri
|_| Am elaborat un plan de afaceri pentru finanţare
9. Care sunt factorii care determină succesul unei
afaceri?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
10. Care este tipul de instruire de care aveţi nevoie
pentru a începe şi/sau a dezvolta o afacere ?
|_| Instruire generală în
domeniul afacerilor
|_| Consultanţă juridică
|_| Consultanţă
financiar-contabilă
|_| Consultanţă în marketing
|_| Consultanţă în management
|_| Alt gen de sprijin
(specificaţi)
...............................................................................................................................
11. Ce alte module consideraţi că sunt utile în cadrul
tematicii cursurilor acestui program? Argumentaţi.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
12. Cum aţi aflat despre acest program?
|_| Campanie de informare, seminarii, conferinţe.........
|_| Presă...........
|_| Radio...........
|_|TV...........
|_| Internet...........
|_| Altele (prieteni, la serviciu etc.)...........
13. Ce v-aţi propus să obţineţi în urma participării la
acest curs? (Marcaţi un singur răspuns.)
|_| Dezvoltarea şi aprofundarea
culturii antreprenoriale
|_| Insuşirea cunoştinţelor
necesare demarării şi dezvoltării unei afaceri
|_| Informaţii privind
accesarea surselor de finanţare
|_| Punerea în practică a ideii
de afaceri
|_| Altele: detaliaţi
14. La ce cursuri sau
seminarii de educaţie antreprenorială aţi mai participat?
Denumire curs
|
Organizator
|
Perioada
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15. In ce fel v-au ajutat aceste cursuri? Detaliaţi.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
16. Ce cunoştinţe aveţi despre
antreprenoriatul feminin în România?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
17. Sunteţi membră a unei asociaţii a femeilor
întreprinzător ?
|_| Da (rugăm
nominalizaţi).......................................................
|_| Nu
|_| Sunt interesată de a deveni
membră a unei organizaţii a femeilor întreprinzător
18. Desfăşuraţi activităţi de consultanţă?
|_| Da (detaliaţi)
|_| Nu
19. Aţi absolvit cursul de pregătire antreprenorială
derulat în cadrul Programului naţional multianual pe perioada 2005- 2008 pentru
dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul
întreprinderilor mici şi mijlocii?
promoţia 2006 |_| Da promoţia 2007 |_| Da
|_|
Nu |_| Nu
20. Aţi beneficiat în ultimii 3(trei) ani (2005-2008)
de ajutor de stat, aşa cum este definit în Legea nr. 143/1999 privind ajutorul
de stat, cu modificările şi completările ulterioare?
|_| Da, am beneficiat de
următoarele ajutoare de stat:
Nr. crt.
|
Anul acordării ajutorului de stat
|
Forma ajutorului de stat
|
Instituţia finanţatoare
|
Programul prin care aţi beneficiat
de finanţare
|
Cuantumul ajutorului de stat acordat
(lei)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_| Nu am beneficiat de ajutor de stat
Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile
art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, că toate informaţiile
furnizate sunt corecte şi reale.
Prin completarea acestui formular sunt de acord să
particip la realizarea unor sondaje şi statistici în cadrul Programului.
Mă oblig să furnizez informaţii despre rezultatele
obţinute în urma absolvirii acestui curs, prin completarea formularului de
raportare tehnică anual în perioada 2008-2011.
Semnătura aplicantei
.............................................
Localitatea...........................
Data....................................
*) Datele personale furnizate au caracter confidenţial
şi pot fi prelucrate numai pentru studii şi statistici în cadrul acestui
program.
NOTĂ:
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă
din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea
acestei cereri. Reprezentanţii MIMMCTPL şi ai OTIMMC pot discuta cu
solicitanţii toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este
interzis să completeze cererea în locul acestora.
ANEXA Nr. 3 la procedură
FORMULAR DE RAPORTARE TEHNICĂ*)
pentru Programul naţional multianual pe perioada
2005-2011 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul
întreprinderilor mici şi mijlocii
- 2008 -
(Se completează toate rubricile.)
Acest formular trebuie completat prin tehnoredactare
în limba română.
Perioada pentru raportare: anul...............
Date personale**)
Subsemnata,.....................................................,
identificată cu C.I/B.I seria......nr....................., CNP................................., domiciliată
în............................................,
strada............................................... nr......,
localitatea........................................, judeţul...........................................,
cod poştal..............., telefon........................,
mobil..........................., e-mail......................
Declar pe propria răspundere
următoarele:
|_| sunt absolventă a Cursului
de pregătire antreprenoriala promoţia 2008
|_| DA, am o afacere proprie la
data absolvirii cursurilor organizate de către OTIMMC de tipul1):
|_| microîntreprindere
|_| întreprindere mică
|_| întreprindere mijlocie
Data înregistrării
IMM:..................................................
Denumire.....................................................................
Adresa sediului social
..........................................................................................................................................
Numărul de înmatriculare în registrul comerţului (după
caz)
...................................................................................
Codul unic de înregistrare (după caz)
...................................................................................................................
Obiectul principal de activitate:
............................................................................................................................
Codul CAEN:
Tipul IMM1): |_| IMM autonomă
|_| IMM parteneră (detalii)
|_| IMM legată (detalii)
Numărul mediu anual de salariaţi:...............................
Numărul de angajaţi femei în
prezent..........................
Care sunt funcţiile ocupate de către acestea în cadrul
firmei?
................................................................................
Cifra de afaceri anuală netă (lei).............................................
Active totale
(lei)...................................................................
|_| NU am o afacere proprie la
data absolvirii cursurilor organizate de către MIMMCTPL
|_| DA, am calitatea de administrator al
SC:...............................................
|_| NU am calitatea de administrator al unei IMM
|_| AM calitatea de persoană
fizică autorizată/asociaţie familială
Autorizaţie nr................................din
data:....................
|_| NU am calitatea de persoană
fizică autorizată/asociaţie familială
|_| DA, sunt membră a unei
societăţi cooperative (detalii)
|_| Nu sunt membră a unei
societăţi cooperative
|_| DA, desfăşor activităţi de
consultanţă de tipul............................................
|_| NU desfăşor activităţi de
consultanţă
|_| DA, am absolvit cursul de
pregătire antreprenoriala derulat în cadrul Programului naţional multianual pe
perioada 2008- 2011 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul
femeilor manager din sectorul IMM, promoţia 2008
|_| NU am absolvit cursul de
pregătire antreprenoriala derulat în cadrul Programului naţional multianual pe
perioada 2008- 2011 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul
femeilor manager din sectorul IMM, promoţia 2008
Aţi reuşit să înfiinţaţi o firmă în urma absolvirii
acestui curs?
|_| Nu
|_| Da
|_| microîntreprindere
|_| întreprindere mică
|_| întreprindere mijlocie
Data înregistrării
IMM:..................................................
Denumire.....................................................................
Adresa sediului social
..........................................................................................................................................
Numărul de înmatriculare în registrul comerţului (după
caz) ...................................................................................
Codul unic de înregistrare (după caz)
......................................................................................................................
Obiectul principal de activitate:
................................................................................................................................
Codul CAEN:
Tipul IMM1):
|_| IMM autonomă
|_| IMM parteneră (detalii)
|_| IMM legată (detalii)
Numărul mediu anual de salariaţi:...............................
Cifra de afaceri anuală netă
(lei).................................
Active totale
(lei)..........................................................
S-a îmbunătăţit activitatea
firmei ca urmare a participării dumneavoastră la curs? Cum?
In ce fel v-a ajutat absolvirea acestui curs?
Aţi diseminat şi aplicat cunoştinţele acumulate la curs
în activitatea firmei?
Care sunt propunerile dumneavoastră pentru procedura
acestui program în anii următori?
Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile
art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, că toate
informaţiile furnizate sunt corecte şi reale.
Semnătura absolventei cursului*)
...................................................
Data semnării
...................................................
Funcţia (după caz) în cadrul afacerii
...................................................
NOTĂ:
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă
din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea
acestei cereri. Reprezentanţii MIMMCTPL şi OTIMMC pot discuta cu solicitanţii
toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să
completeze cererea în locul acestora.
*) Transmiterea formularului
este obligatorie pentru toţi beneficiarii de alocaţii financiare nerambursabile
în cadrul prezentului program, pe o perioadă de 3 ani, începând cu anul 2008.
**) Datele personale furnizate au caracter confidenţial
şi pot fi prelucrate în cadrul unor studii şi statistici în prezentul program.
1) Conform Legii nr.
346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi
mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare.
ANEXA Nr. 4 la procedură
Formularul A
DECLARAŢIE
privind încadrarea întreprinderii în categoria
întreprinderilor mici şi mijlocii
I. Datele de identificare a întreprinderii:
Denumirea întreprinderii
..........................................................................................................................................
Adresa sediului social
..............................................................................................................................................
Cod unic de înregistrare
...........................................................................................................................................
Numele şi funcţia ......................................................................................................................................................
(preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)
II. Tipul întreprinderii
Indicaţi, după caz, tipul întreprinderii:
|_| Intreprindere autonomă în acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se
va completa doar declaraţia, fără formularul B.
|_| Intreprindere parteneră
Se va completa tabelul de mai jos pe baza
rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor
adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.
|_| Intreprindere
legată Se va completa tabelul de mai
jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi
a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie
III. Date utilizate pentru a se stabili categoria
întreprinderii1)
Exerciţiul financiar de referinţă2)
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă (mii
lei/mii euro)
|
Active totale
(mii lei/mii euro)
|
|
|
|
|
|
|
Important: Precizaţi dacă, faţă de exerciţiul financiar
anterior, datele financiare au înregistrat modificări care determină încadrarea
întreprinderii într-o altă categorie (respectiv microîntreprindere,
întreprindere mică, mijlocie sau mare).
|_| Nu
|_| Da (în acest caz se va completa şi se va ataşa o declaraţie referitoare la exerciţiul financiar
anterior)
Semnătura........................................................................................................
(numele şi funcţia semnatarului
autorizat să reprezinte întreprinderea)
Declar pe propria răspundere că
datele din această declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.
Data întocmirii.....................................
Semnătura..........................................
Formularul B
CALCULUL
pentru întreprinderile partenere sau legate
Secţiunile care trebuie incluse, după caz:
- secţiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel
puţin o întreprindere parteneră (precum şi orice fişe adiţionale);
- secţiunea B, dacă întreprinderea solicitantă este
legată cu cel puţin o întreprindere (precum şi orice fişe adiţionale).
Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau
legate:
Perioada de referinţă
|
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă
(mii lei/mii euro)
|
Total active
(mii lei/mii euro)
|
1. Datele întreprinderii3)
solicitante sau din situaţiile financiare anuale consolidate [Se vor
introduce datele din tabelul B1 din secţiunea B4).]
|
|
|
|
2. Datele cumulate3) în mod
proporţional ale tuturor întreprinderilor partenere, dacă este cazul (Se vor
introduce datele din secţiunea A.)
|
|
|
|
3. Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor legate3) (dacă există) - dacă nu au fost deja incluse prin consolidare
la pct. 1 din acest tabel (Se vor introduce datele din tabelul B2 din
secţiunea B.)
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
Datele incluse în secţiunea „Total" din tabel
trebuie introduse în tabelul „Date utilizate pentru a se stabili categoria
întreprinderii" din formularul A.
SECŢIUNEA A
Intreprinderi partenere
Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost
completată „fişa de parteneriat" (câte o fişă
pentru fiecare întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante şi pentru
orice întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date
nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale acelei
întreprinderi legate), datele din această fişă de parteneriat trebuie să fie
introduse în tabelul de mai jos.
1. Date de identificare şi date financiare preliminare:
Tabelul A1
Intreprinderea parteneră - Date de
identificare
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă
(mii lei/mii euro)
|
Active totale
(mii lei/mii euro)
|
Numele sau
denumirea
întreprinderii
|
Adresa sediului social
|
Cod unic de înregistrare
|
Numele şi prenumele
preşedintelui consiliului de
administraţie, director
general sau echivalent
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional
efectuat pe baza „fişei de parteneriat", pentru fiecare întreprindere cu
care întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.
Datele introduse în secţiunea „Total" vor fi
introduse la pct. 2 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi
partenere sau legate" (referitor la întreprinderile partenere).
Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale
consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care
se adaugă în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu
această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja
incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii
partenere. Dacă este necesar, adăugaţi „fişe privind legătura dintre
întreprinderi" pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în
situaţiile financiare anuale consolidate.
FIŞA DE PARTENERIAT
1. Datele de identificare a întreprinderii:
Denumirea întreprinderii
.....................................................................................................................
Adresa sediului social
.........................................................................................................................
Codul unic de înregistrare
...................................................................................................................
Numele, prenumele şi funcţia
..............................................................................................................
(preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)
2. Date referitoare la întreprinderea legată:
Perioada de referinţă
|
|
Numărul mediu anual de salariaţi5)
|
Cifra de afaceri anuală netă
(mii lei/mii euro)
|
Active totale
(mii lei/mii euro)
|
TOTAL:
|
|
|
|
NOTĂ:
Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale
întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă
într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această
întreprindere parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale
întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile
întreprinderii partenere. Dacă este necesar, se va adăuga „fişa întreprinderii
legate" pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin
consolidare.
3. Calculul proporţional
a) Indicaţi exact proporţia deţinută6) de întreprinderea solicitantă (sau
de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabileşte legătura de
parteneriat) în întreprinderea parteneră la care se referă această fişă:
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinută de
întreprinderea parteneră la care se referă această fişă din capitalul social al
întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată)
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
b) Introduceţi în tabelul de
mai jos rezultatul calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai
mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse
în tabelul de la pct. 1.
Tabelul de parteneriat-A2
Procent
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă
(mii lei/mii euro)
|
Active totale7)
(mii lei/mii euro)
|
Valoare rezultată în urma aplicării celui mai mare procent la
datele introduse în tabelul de la pct. 1.
|
|
|
|
Aceste date se vor introduce în tabelul A1.
SECŢIUNEA B
Intreprinderi legate
1. Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii
care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:
|_| Cazul 1:
Intreprinderea solicitantă ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este
inclusă în situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi
(tabelul B1).
|_| Cazul 2:
Intreprinderea solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu
întocmeşte/nu întocmesc ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate (tabelul B2).
NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea
solicitantă derivă din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale
acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional
datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi
legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin
consolidare8).
2. Metode de calcul pentru fiecare caz:
Cazul 1: Situaţiile
financiare anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul
B1 de mai jos.
Tabelul B1
|
Numărul mediu anual de salariaţi5)
|
Cifra de afaceri anuală netă
(mii lei/mii euro)
|
Active totale
(mii lei/mii euro)
|
TOTAL:
|
|
|
|
Datele introduse în secţiunea „Total" din tabelul
de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul „Calculul
pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate".
Identificarea întreprinderilor
incluse prin consolidare
|
Intreprinderea legată
(denumire/date de identificare)
|
Adresa sediului social
|
Cod unic de înregistrare
|
Numele şi prenumele preşedintelui
consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent
|
A.
|
|
|
|
B.
|
|
|
|
C.
|
|
|
|
D.
|
|
|
|
E.
|
|
|
|
NOTĂ:
Intreprinderile partenere ale unei întreprinderi
legate, care nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale
consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante.
Datele aferente acestora şi o „fişă de parteneriat" trebuie adăugate la
secţiunea A.
Cazul 2: Pentru fiecare
întreprindere legată (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate), se
va completa o „fişă privind legătura dintre întreprinderi" şi se vor
adăuga datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor
legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos.
Tabelul B2
Intreprinderea numărul:
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă
(mii lei/mii euro)
|
Active totale
(mii lei/mii euro)
|
1.*)
|
|
|
|
2.*)
|
|
|
|
3.*)
|
|
|
|
4.*)
|
|
|
|
5.*)
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
*) Ataşaţi câte o „fişă privind legătura dintre întreprinderi"
pentru fiecare întreprindere.
NOTĂ:
Datele rezultate în secţiunea „Total" din tabelul
de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul „Calculul pentru tipurile de
întreprinderi partenere sau legate" (privind întreprinderile legate).
FIŞĂ
privind legătura dintre întreprinderi nr.... din
tabelul B2, secţiunea B (numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse în situaţiile
financiare anuale consolidate)
1. Datele de identificare a întreprinderii:
Denumirea întreprinderii ......................................................................................................................................
Adresa sediului social
..........................................................................................................................................
Codul unic de înregistrare
....................................................................................................................................
Numele, prenumele şi funcţia
...............................................................................................................................
(preşedintele consiliului de administraţie, director
general sau echivalent)
2. Date referitoare la întreprindere:
Perioada de referinţă
|
|
Numărul mediu anual de salariaţi9)
|
Cifra de afaceri anuală netă
(mii lei/mii euro)
|
Active totale
(mii lei/mii euro)
|
TOTAL:
|
|
|
|
Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea B.
NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea
solicitantă sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi din alte date
aferente acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod
proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a întreprinderii
legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost deja
incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.
Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate
ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele
aferente acestora şi „fişa de parteneriat" trebuie introduse în secţiunea
A.
1) Datele sunt
calculate în conformitate cu art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2006.
2) Datele cu
privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi
activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în
situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul
întreprinderilor nou-înfiinţate, datele cu privire la numărul mediu anual de
salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se
declară pe propria răspundere.
3) Datele cu
privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi
activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în
situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau de asociaţi. In cazul
întreprinderilor nou-înfiinţate, datele cu privire la numărul mediu anual de
salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se
declară pe propria răspundere.
4) Datele
întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe
baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci când
este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate ale
întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale consolidate în care
întreprinderea este inclusă.
5) In cazul în care
în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de
personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.
6) Procent din
capitalul social sau din drepturile de vot deţinute,
oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată
proporţia deţinută de fiecare întreprindere legată în aceeaşi întreprindere parteneră.
7) Active totale reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avans.
8) Definiţia
întreprinderii legate din Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările
ulterioare.
9) în cazul n care în situaţiile financiare anuale consolidate nu
există date privind numărul mediu anual de salariaţi, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.
ANEXA Nr. 5 la procedură
LISTA
oficiilor teritoriale ale întreprinderilor mici şi
mijlocii şi cooperaţie
Nr. crt.
|
OTIMMC
|
Judeţe arondate
|
Adresa
|
Telefon/fax
|
1.
|
BRAŞOV
|
Braşov
Covasna
Sibiu
|
Str. Prahova nr. 2, Braşov, CP. 500209
|
0368-434.154
0368-434.155 oficiubrasov@mimmc.ro
|
2.
|
CLUJ
|
Cluj
Sălaj
Bistriţa- Năsăud
|
Str. Horea nr. 13, Cluj-Napoca, CP. 400174
|
0264-487.224
0264-487.244 oficiucluj@mimmc.ro www.otimmc-cluj.ro
|
3.
|
CONSTANŢA
|
Constanţa
Brăila
Tulcea
|
Bd. Tomis 79-81, et. 1, cod 900669, Constanţa, CP. 900669
|
0241-661.253
0241-661.254 oficiuconstanta@mimmc.ro www.otimmccta.ro
|
4.
|
CRAIOVA
|
Dolj
Gorj
Mehedinţi
Olt
Vâlcea
|
Str. Sfinţii Apostoli nr. 72, Craiova C.P.200501
|
0251-510.785
oficiucraiova@mimmc.ro
www.otimmc.ro
|
5.
|
GALAŢI
|
Galaţi
Vrancea
Buzău
|
Str. Prelungirea Traian nr. 1, bl. Pescăruş, tronson C, parter,
Galaţi CP.800037
|
0236-416.610
0236-416.690 oficiugalati@mimmc.ro www.otimmcgl.ro
|
6.
|
IAŞI
|
Iaşi
Botoşani
Vaslui
|
Str. Doamna Elena nr. 61A, et. 2, Iaşi, CP.700398
|
0232-261.101
0332-805.078
0332-805.079
oficiuiasi@mimmc.ro www.otimmcis.ro
|
7.
|
TÂRGU MUREŞ
|
Alba
Harghita
Mureş
|
Piaţa Victoriei nr. 5, et. 2, Târgu Mureş, CR 540029
|
0265-311.660 oficiutgmures@mimmc.ro
|
8.
|
TIMIŞOARA
|
Arad
Caraş-Severin Hunedoara Timiş
|
Bd. Revoluţiei nr. 8, Timişoara, CR 300024
|
0256-292.739
0256-292.767
oficiutimisoara@mimmc.ro www.otimmctm.ro
|
9.
|
TÂRGOVIŞTE
|
Argeş Dâmboviţa Giurgiu Teleorman
|
Str. Radu de la Afumaţi nr. 1H, Târgovişte, CR 130056
|
0345-100.523
0245-222.135 oficiutargoviste@mimmc.ro www.otimmctgv.ro
|
10.
|
SATU MARE
|
Satu Mare
Bihor
Maramureş
|
Str. Decebal nr. 4, et. 1, cam. 113-114, Satu Mare
|
0261-711.241
0261-711.240 oficiusm@mimmc.ro www.otimmcsm.ro
|
11.
|
BUCUREŞTI
|
Bucureşti Ilfov
|
Str. Vitejilor nr. 33, et. 2, ap. 3, sector 3, Bucureşti, cod
031525
|
0753.012.703 oficiubucuresti@mimmc.ro
|