ORDIN
Nr. 749 din 14 octombrie 2004
pentru aprobarea Normelor metodologice privind alocarea si acordarea
subventiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea unor categorii de
cheltuieli necesare desfasurarii activitatilor de imbunatatiri funciare
ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII
RURALE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1132 din 30 noiembrie 2004
In baza art. 41, 67 - 70, 90 si 91 din Legea imbunatatirilor funciare nr. 138/2004,
cu modificarile ulterioare,
vazand Referatul de aprobare nr. 117.872 din 17 septembrie 2004 al
Directiei fond funciar si imbunatatiri funciare privind aplicarea mecanismului
de alocare si acordare a subventiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea
unor categorii de cheltuieli necesare desfasurarii activitatilor de
imbunatatiri funciare, aprobat de conducerea Ministerului Agriculturii,
Padurilor si Dezvoltarii Rurale,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 409/2004 privind organizarea si functionarea
Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, cu modificarile si
completarile ulterioare,
ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale emite urmatorul
ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice privind alocarea si acordarea subventiilor
de la bugetul de stat pentru acoperirea unor categorii de cheltuieli necesare
desfasurarii activitatilor de imbunatatiri funciare, prevazute in anexa care
face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Directia generala buget finante, Directia fond funciar si imbunatatiri
funciare, Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare si directiile
pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene si a municipiului Bucuresti
vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin abroga orice dispozitii contrare prevederilor acestuia.
Art. 4
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale,
Petre Daea
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind alocarea si acordarea subventiilor de la bugetul de stat pentru
acoperirea unor categorii de cheltuieli necesare desfasurarii activitatilor de
imbunatatiri funciare
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Prezentele norme metodologice reglementeaza conditiile si modul de
alocare si acordare a subventiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea
partiala sau totala a unor categorii de cheltuieli necesare desfasurarii
activitatilor de imbunatatiri funciare in cadrul amenajarilor de irigatii,
amenajarilor de desecare si drenaj, lucrarilor de aparare impotriva
inundatiilor si al celor de combatere a eroziunii solului.
(2) Pentru desfasurarea activitatilor de imbunatatiri funciare se acorda
subventii de la bugetul de stat:
A. organizatiilor de imbunatatiri funciare, denumite in continuare
organizatii, si federatiilor de organizatii de imbunatatiri funciare, denumite
in continuare federatii, pentru exploatarea, intretinerea si reparatiile
amenajarilor de irigatii, care se folosesc numai pentru:
a) achitarea catre Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare,
denumita in continuare Administratia, sau catre alt furnizor de apa pentru
irigatii a tarifului anual aferent punctelor de livrare a apei pentru irigatii
prevazute in contractul multianual;
b) achitarea catre Administratie sau catre alt furnizor de apa pentru
irigatii a tarifului de livrare a apei pentru irigatii aferent punctelor de
livrare a apei pentru irigatii prevazute in contractul multianual;
c) decontarea cheltuielilor cu energia electrica si termica de pompare a
apei pentru irigatii prin punctele de livrare a apei pentru irigatii prevazute
in contractul multianual;
B. Administratiei, pentru acoperirea totala sau partiala a cheltuielilor
administrative, materiale si de personal necesare:
a) exploatarii, intretinerii si reparatiilor amenajarilor de imbunatatiri
funciare declarate de utilitate publica care nu sunt amenajari de irigatii;
b) actiunilor de aparare impotriva inundatiilor, fenomenelor meteorologice
periculoase si accidentelor la constructiile hidrotehnice, precum si
constituirii stocurilor de materiale si mijloace de aparare;
c) reabilitarii amenajarilor de imbunatatiri funciare existente si
conservarii obiectivelor de investitii sistate sau intrerupte temporar;
d) protectiei mediului prin lucrari de imbunatatiri funciare si
monitorizarii efectelor amenajarilor de imbunatatiri funciare;
e) desfasurarii activitatilor de informare publica si a instruirii in
domeniul imbunatatirilor funciare;
f) functionarii sistemului national de supraveghere, evaluare, prognoza si
avertizare privind efectele economice si ecologice ale activitatilor de
imbunatatiri funciare;
g) intocmirii si tinerii la zi a cadastrului amenajarilor de imbunatatiri
funciare;
h) conservarii si asigurarii pazei amenajarilor de imbunatatiri funciare
aflate in conservare;
i) salarizarii personalului prevazut in statele de functii ale
Administratiei si ale sucursalelor teritoriale ale acesteia, precum si
cheltuielilor curente necesare functionarii acestora;
C. beneficiarilor, pentru:
a) acoperirea cheltuielilor aferente exploatarii, intretinerii si
reparatiilor infrastructurii de imbunatatiri funciare, alta decat cea pentru
irigatii, aflata in folosinta sau in proprietatea acestora;
b) acoperirea cheltuielilor cu energia necesara exploatarii utilajelor,
instalatiilor si echipamentelor aflate in folosinta sau in proprietatea
acestora, utilizate in desfasurarea activitatilor de imbunatatiri funciare,
altele decat irigatiile.
Art. 2
Mecanismul de alocare si acordare a subventiilor de la bugetul de stat pentru
desfasurarea activitatilor de imbunatatiri funciare are la baza urmatoarele
principii:
a) subventiile pentru acoperirea unor categorii de cheltuieli pentru
desfasurarea activitatilor de irigatii se acorda organizatiilor si
federatiilor, la cererea acestora;
b) subventiile pentru exploatarea infrastructurii de irigatii aflate in
administrarea Administratiei ori in proprietatea sau in folosinta altor
furnizori de apa se acorda numai in limita cheltuielilor care se incadreaza in
consumurile specifice si in randamentele aprobate prin ordin al ministrului
agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, denumit in continuare ministru;
c) subventiile pentru suportarea cheltuielilor de exploatare, intretinere
si reparatii ale sistemelor si amenajarilor de irigatii se aloca pana la
concurenta unui plafon maxim la hectar, unitar la nivel national, indiferent de
amplasarea fiecarui punct de livrare a apei pentru irigatii in cadrul
sistemului sau al amenajarii de irigatii;
d) subventiile pentru activitatile de irigatii se acorda numai pentru
suprafetele ce pot primi apa pentru irigatii, prevazute in contractele
multianuale incheiate cu Administratia sau cu alt furnizor de apa pentru
irigatii, cu conditia ca cererea de livrare a apei ce face obiectul contractelor
multianuale sa implice irigarea a cel putin 20% din suprafetele deservite de
punctele de livrare a apei pentru irigatii si de canalele de distributie din
cadrul amenajarii de irigatii, precum si din suprafata intregii amenajari;
e) subventiile pentru irigatii se acorda numai daca organizatiile si
federatiile au achitat contributia proprie la tariful anual. Procentul minim al
contributiei proprii anticipate la tariful anual, la tariful de livrare a apei
pentru irigatii pe fiecare punct de livrare a apei pentru irigatii si la
costurile cu energia electrica sau termica necesara pomparii apei prin punctele
de livrare a apei pentru irigatii se stabileste anual prin ordin al
ministrului. Cuantumul contributiilor proprii ale organizatiilor si federatiilor
se poate modifica prin ordin al ministrului numai in sens crescator. Cuantumul
maxim al subventiei ce se va aloca la hectar se comunica anual prin ordin al
ministrului;
f) subventiile pentru acoperirea cheltuielilor de intretinere si reparatii
ale infrastructurii de imbunatatiri funciare, alta decat cea de irigatii, se
aloca in limita unor plafoane specifice fiecareia dintre activitatile: desecare
si drenaj, aparare impotriva inundatiilor si combatere a eroziunii solului si,
in cadrul fiecarei activitati, diferentiate in functie de complexitatea
lucrarilor si de starea fizica a infrastructurii;
g) subventiile de la bugetul de stat se aloca in scopul stimularii
asocierii utilizatorilor in organizatii si federatii.
Art. 3
Definitiile unor termeni utilizati in sensul prezentelor norme metodologice
sunt prevazute in anexa nr. 1.
CAP. 2
Subventiile de la bugetul de stat ce se acorda organizatiilor si
federatiilor de organizatii din domeniul imbunatatirilor funciare
Art. 4
Organizatiile si federatiile beneficiaza de subventii de la bugetul de stat
pentru achitarea tarifelor si decontarea cheltuielilor prevazute la art. 67
alin. (1) din Legea imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, cu modificarile
ulterioare, cu respectarea principiilor prevazute la art. 2 din prezentele
norme metodologice.
Art. 5
Cuantumul tarifului anual si al tarifului de livrare a apei pentru
irigatii, calculat de Administratie sau, dupa caz, de alt furnizor de apa
pentru irigatii, se publica de acestia pe cheltuiala proprie in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, pana la data de 31 august a fiecarui an,
pentru sezonul de irigatii al anului urmator.
Art. 6
(1) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, denumit in
continuare minister, comunica unitatilor interesate din subordine si acestea
aduc la cunostinta beneficiarilor din aria lor teritoriala de competenta
cuantumul propus al subventiilor ce se estimeaza ca se pot acorda pentru anul
urmator, pana la data de 1 septembrie a fiecarui an.
(2) Ponderea cheltuielilor de intretinere si reparatii ce se suporta din
subventii in cadrul plafonului maxim la hectar nu poate depasi 25% din
cuantumul acestuia, oricare ar fi nivelul tarifului anual calculat pentru
diferitele puncte de livrare a apei pentru irigatii.
Art. 7
(1) Administratia si ceilalti furnizori de apa pentru irigatii incheie cu
organizatiile sau cu federatiile contracte multianuale sau acte aditionale de
actualizare a acestor contracte, in termen de 10 zile de la publicarea sau
comunicarea datelor prevazute la art. 5 si art. 6 alin. (1), dar nu mai tarziu
de data de 10 septembrie a fiecarui an, dupa aceasta data suprafetele pentru
care se solicita apa pentru irigatii, prevazute in contractele multianuale, nemaiputandu-se
modifica. Pana la data de 15 septembrie a fiecarui an, Administratia si
ceilalti furnizori de apa pentru irigatii comunica ministerului, directiilor
pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene si a municipiului Bucuresti,
denumite in continuare DADR, si organizatiilor interesate lista amenajarilor de
irigatii care, potrivit art. 2 lit. d), nu indeplinesc conditiile pentru a fi
puse in functiune.
(2) Contributia proprie la tariful anual se achita de organizatii sau de
federatii in termen de 10 zile de la data comunicarii de catre Administratie si
ceilalti furnizori de apa pentru irigatii a listei amenajarilor de irigatii
care pot fi puse in functiune. Tariful anual pentru fiecare punct de livrare a
apei pentru irigatii si contributia proprie a organizatiilor sau a federatiilor
se evidentiaza in factura emisa de Administratie sau de alt furnizor de apa
pentru irigatii. Administratia si ceilalti furnizori de apa pentru irigatii
colecteaza contributia proprie la tariful anual, iar in cazul neindeplinirii
conditiilor de punere in functiune a unor amenajari datorita neplatii integrale
a contributiilor proprii, restituie partea de contributie achitata.
(3) Administratia si ceilalti furnizori de apa pentru irigatii verifica
achitarea contributiei proprii la tariful anual de catre organizatii sau
federatii, pentru toate suprafetele cuprinse in contractele multianuale. In
cazul in care se constata ca nu se indeplineste conditia prevazuta la art. 2
lit. d), amenajarea de irigatii in cauza se poate pune in functiune numai dupa
achitarea completa a contributiilor datorate. Situatia suprafetelor eligibile
se comunica ministerului pana la data de 10 octombrie a fiecarui an.
(4) Ministerul, in baza situatiilor transmise de Administratie si de ceilalti
furnizori de apa pentru irigatii si a alocatiei bugetare aprobate, recalculeaza
si comunica, in conditiile prevazute la art. 6 alin. (1), valoarea finala a
plafonului maxim la hectar, unitar la nivel national.
(5) Pentru fiecare punct de livrare a apei pentru irigatii si pentru
fiecare organizatie sau federatie din raza sa teritoriala de competenta, DADR
calculeaza si comunica valoarea maxima a subventiei pe fiecare punct de livrare
a apei pentru irigatii si pe fiecare organizatie sau federatie.
Art. 8
(1) Acordarea subventiilor pentru acoperirea unor categorii de cheltuieli
necesare desfasurarii activitatilor de irigatii se face conform urmatoarei
proceduri:
A. pentru tariful anual:
a) in termen de 5 zile de la data achitarii contributiei proprii la tariful
anual in contul Administratiei sau al altui furnizor de apa pentru irigatii,
dupa caz, organizatia sau federatia depune la DADR in a carei raza teritoriala
de competenta se afla situat sediul acestei organizatii sau federatii copia
ordinului de plata certificat de banca la care organizatia sau federatia isi
are deschis contul operatiunilor financiare, prin care se certifica plata
contributiei proprii, impreuna cu copia facturii de plata a tarifului anual
pentru acoperirea costurilor de intretinere si reparatii, emisa de
Administratie sau de alt furnizor de apa pentru irigatii;
b) o data cu copia ordinului de plata si a facturii, organizatia sau
federatia depune cererea-tip pentru acordarea subventiei pentru acoperirea
cheltuielilor de intretinere si reparatii, repartizate Administratiei sau altui
furnizor de apa pentru irigatii, dupa caz, conform modelului prevazut in anexa
nr. 2, pana la concurenta valorii totale a facturii de plata a cheltuielilor de
intretinere si reparatii, dar nu mai mult de 25% din valoarea maxima a
subventiei alocate pe fiecare punct de livrare a apei pentru irigatii si pe
fiecare organizatie sau federatie;
c) pana la data de 15 octombrie a fiecarui an, DADR are obligatia sa
verifice realitatea si legalitatea documentelor si respectarea conditiilor
prevazute de lege de catre organizatii sau federatii. Dupa efectuarea
actiunilor mentionate mai sus, DADR, pe baza cererilor prezentate de
organizatii sau de federatii, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 2a),
aprobate, transmite ministerului situatia subventiilor pentru acoperirea cotei
cuvenite din tariful anual;
d) dupa aprobarea documentatiilor, pana la data de 15 noiembrie a fiecarui
an, DADR comunica organizatiilor sau federatiilor sumele pentru acoperirea
cheltuielilor de exploatare, ce se calculeaza ca diferenta intre subventia
maxima si sumele aprobate pentru plata cotei din tariful anual;
e) Administratia si ceilalti furnizori de apa pentru irigatii depun lunar
la minister situatia privind solicitarea achitarii cheltuielilor de intretinere
si reparatii ale amenajarilor de irigatii, cuprinse in tariful anual si
acoperite partial din subventii de la bugetul de stat, si decontul justificativ
privind utilizarea sumelor incasate din tariful anual si acoperite din
subventii de la bugetul de stat, conform modelelor prezentate in anexele nr.
2b) si 2c);
B. pentru tariful de livrare a apei pentru irigatii:
a) dupa inceperea sezonului de irigatii, in termen de 3 zile de la
incheierea fiecarei luni, Administratia sau alt furnizor de apa pentru
irigatii, dupa caz, emite pe numele organizatiei sau al federatiei factura
privind costul apei livrate la fiecare punct de livrare, calculat pe baza
inregistrarilor volumetrice de la punctele de livrare sau a calculelor
indirecte corespunzatoare consumurilor specifice de energie electrica, potrivit
metodologiei prezentate in anexa nr. 3;
b) in termen de doua zile de la primirea facturii, organizatia sau
federatia achita contravaloarea contributiei proprii in contul Administratiei
sau al altui furnizor de apa pentru irigatii, dupa caz, si depune la DADR copia
ordinului de plata certificat de banca la care organizatia sau federatia isi
are deschis contul, impreuna cu copia facturii de plata a volumelor de apa
livrate, primita de la Administratie sau de la alt furnizor de apa pentru
irigatii;
c) o data cu copia ordinului de plata si a facturii, organizatia sau
federatia depune cererea-tip pentru acordarea subventiei pentru decontarea
cheltuielilor de exploatare repartizate Administratiei sau altui furnizor de
apa pentru irigatii, conform modelului prezentat in anexa nr. 2, pana la
concurenta valorii totale a facturii, cu incadrarea in restul subventiei
disponibile;
d) in termen de 5 zile de la primirea cererii, DADR verifica realitatea si
legalitatea documentelor si, dupa caz, aproba cererea in limita subventiilor
aprobate si prezinta ministerului situatia subventiilor ce se aloca de la
bugetul de stat pentru acoperirea cotei cuvenite din tariful de livrare a apei
pentru irigatii, conform cererilor aprobate, depuse de organizatii sau de
federatii, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 2d);
e) in termen de 5 zile de la primirea solicitarii din partea DADR,
ministerul centralizeaza solicitarile in vederea efectuarii deschiderii de
credite bugetare si alocarii sumelor cuvenite reprezentand subventii pentru
acoperirea cheltuielilor de exploatare;
C. pentru cheltuielile cu energia electrica si termica necesara pomparii
apei prin punctele de livrare a apei pentru irigatii:
a) decontarea cheltuielilor cu energia electrica consumata de o organizatie
sau de o federatie pentru functionarea statiilor de pompare de punere sub
presiune, aflate in proprietatea sau in folosinta organizatiei ori a federatiei,
se face conform urmatoarei proceduri:
- in termen de doua zile de la primirea facturii, organizatia sau federatia
achita contravaloarea contributiei proprii in contul furnizorului de energie
electrica si depune la DADR copia ordinului de plata certificat de banca la
care organizatia sau federatia isi are deschis contul, impreuna cu copia
facturii de plata a consumului de energie electrica, primita de la furnizorul
de energie electrica;
- o data cu copia ordinului de plata si a facturii, organizatia sau
federatia depune cererea-tip pentru acordarea subventiei, cu incadrarea in
restul subventiei disponibile, pentru decontarea cheltuielilor cu energia
electrica, conform modelului prezentat in anexa nr. 2, pana la concurenta
valorii totale a facturii;
- in termen de 5 zile de la primirea cererii, DADR verifica realitatea si
legalitatea documentelor si, dupa caz, aproba cererea in limita subventiilor
aprobate si prezinta ministerului situatia subventiilor ce se aloca de la
bugetul de stat pentru acoperirea cotei cuvenite din cheltuielile cu energia
electrica necesara pomparii apei prin punctul de livrare a apei pentru
irigatii, conform cererilor aprobate, depuse de organizatii sau de federatii,
potrivit modelului prezentat in anexa nr. 2d);
- in termen de 5 zile de la primirea solicitarii din partea DADR,
ministerul centralizeaza solicitarile in vederea efectuarii deschiderii de
credite bugetare si alocarii sumelor cuvenite reprezentand subventii pentru
acoperirea cheltuielilor cu energia electrica;
- in termen de 5 zile de la alocarea subventiilor, DADR vireaza sumele
cuvenite in contul organizatiilor sau al federatiilor, din care acestea achita
diferenta costului energiei electrice catre furnizorul de energie electrica;
b) decontarea cheltuielilor cu energia termica de functionare a agregatelor
de pompare actionate de motoare cu ardere interna, inregistrata prin contoarele
instalate pe aceste agregate, utilizate de organizatii sau de federatii, se
face conform urmatoarei proceduri:
- in termen de 5 zile de la incheierea fiecarei luni, o data cu depunerea
copiei ordinului de plata a contributiei proprii la plata tarifului de livrare
a apei pentru irigatii, organizatia sau federatia depune la DADR documentele
justificative de achizitie a combustibilului consumat in luna anterioara,
impreuna cu cererea-tip pentru acordarea subventiei pentru decontarea
cheltuielilor cu energia termica, conform modelului prezentat in anexa nr. 2,
cu incadrarea in restul subventiei disponibile si in limita a 50 l pentru
fiecare 1.000 mc de apa pompata, stabilite pe baza inregistrarilor volumetrice
de la fiecare agregat de pompare in parte;
- in termen de 5 zile de la primirea cererii, DADR verifica realitatea si
legalitatea documentelor si, dupa caz, aproba cererea in limita subventiilor
aprobate si prezinta ministerului situatia subventiilor ce se aloca de la
bugetul de stat pentru acoperirea cotei cuvenite din cheltuielile cu energia
termica necesara pomparii apei din punctul de livrare a apei pentru irigatii,
conform cererilor aprobate, depuse de organizatii sau de federatii, potrivit
modelului prezentat in anexa nr. 2e);
- in termen de 5 zile de la primirea solicitarii din partea DADR,
ministerul centralizeaza solicitarile in vederea efectuarii deschiderii de
credite bugetare si alocarii sumelor cuvenite reprezentand subventii pentru
acoperirea cheltuielilor cu energia termica;
- in termen de 5 zile de la alocarea subventiilor, DADR vireaza sumele
cuvenite in contul organizatiilor sau al federatiilor.
(2) Pentru acordarea subventiilor care acopera cheltuielile prevazute la
alin. (1), ministerul prezinta justificarea sumelor acordate pentru luna
anterioara si, pana la data de 26 a lunii in curs pentru luna urmatoare,
solicita Ministerului Finantelor Publice deschiderea creditelor bugetare, la
care se anexeaza centralizatorul subventiilor ce se solicita de la bugetul de
stat pentru achitarea cotelor cuvenite Administratiei sau altor furnizori de
apa pentru irigatii din tariful anual si din tariful de livrare a apei pentru
irigatii si organizatiilor sau federatiilor din cheltuielile cu energia
electrica sau termica de pompare a apei pentru irigatii, aprobat de ordonatorul
principal de credite, conform modelului prezentat in anexa nr. 2f), intocmit pe
baza situatiei subventiilor ce se solicita de la bugetul de stat, defalcate pe
DADR, conform modelului prezentat in anexa nr. 2g). Pe baza documentelor
prezentate, Ministerul Finantelor Publice deschide creditele bugetare de la
capitolul 67.01 "Agricultura si silvicultura", subcapitolul
"Imbunatatiri funciare, irigatii, desecari si combaterea eroziunii
solului", titlul "Subventii".
(3) Neachitarea in termen de catre beneficiari a contributiilor proprii
produce urmatoarele efecte:
a) neacordarea subventiilor de la bugetul de stat;
b) intreruperea livrarii apei pentru irigatii in cazul intarzierii platii
contributiei proprii la plata tarifului de livrare a apei pentru irigatii;
c) rezilierea contractului multianual din initiativa Administratiei sau a
celorlalti furnizori de apa pentru irigatii, dupa caz, in cazul intarzierii
platii cu mai mult de 30 de zile a contributiei proprii la plata tarifului
anual in anul curent pentru sezonul de irigatii din anul urmator sau in cazul
neachitarii contributiei proprii la plata tarifului de livrare a apei pentru
irigatii catre Administratie sau alti furnizori de apa pentru irigatii.
Incheierea unui nou contract multianual se face in conditiile art. 60 alin. (2)
si ale art. 61 din Legea nr. 138/2004, cu modificarile ulterioare.
Art. 9
(1) Controlul realitatii si legalitatii, precum si al utilizarii eficiente
a subventiilor de la bugetul de stat si al incadrarii deconturilor in plafonul
maxim la hectar, unitar la nivel national, se efectueaza de DADR.
(2) Dupa operarea platii subventiei corespunzatoare tarifului anual
calculat pentru fiecare punct de livrare a apei pentru irigatii, in functie de
valoarea subventiei aprobate pentru acoperirea cheltuielilor de exploatare, de
cuantumul tarifului de livrare a apei pentru irigatii si de valoarea consumului
specific aprobat de energie electrica necesara pomparii apei prin punctul de
livrare a apei pentru irigatii, DADR urmareste incadrarea sumelor solicitate
prin fiecare cerere de acordare a subventiilor in disponibilul din cuantumul
maxim al subventiei. Administratia sau alt furnizor de apa pentru irigatii, pe
baza acelorasi date, estimeaza volumele de apa ce pot fi livrate la fiecare
punct de livrare a apei pentru irigatii, cu incadrarea in valoarea maxima a
subventiei la hectar aprobate.
(3) Calculul orientativ pentru determinarea volumului de apa ce poate fi
livrat de Administratie sau de alti furnizori de apa pentru irigatii, pentru
care subventia acordata pentru acoperirea cheltuielilor se incadreaza in limita
valorii maxime a subventiei alocate pe fiecare punct de livrare a apei pentru
irigatii, se face potrivit modelului de calcul prezentat in anexa nr. 4.
Art. 10
Organizatiile care exploateaza infrastructura de irigatii prin intermediul
careia se presteaza servicii de irigatii pe suprafetele de teren prevazute in
contractele multianuale primesc subventii, potrivit legii, pentru exploatarea
infrastructurii situate pe teritoriul lor, indiferent de regimul juridic al
proprietatii sau al folosintei asupra acestei infrastructuri. In cazul in care
infrastructura de irigatii este detinuta in proprietate de alti proprietari
decat organizatiile, acestea vor reglementa raporturile juridice cu
proprietarii de drept ai infrastructurii de irigatii, in cadrul unei conventii
prin care li se va transmite dreptul de folosinta.
CAP. 3
Subventiile de la bugetul de stat ce se acorda Administratiei Nationale a
Imbunatatirilor Funciare
Art. 11
Subventiile de la bugetul de stat se acorda Administratiei pentru
acoperirea totala sau partiala a cheltuielilor administrative, materiale si de
personal necesare:
a) exploatarii, intretinerii si reparatiilor amenajarilor de imbunatatiri
funciare declarate de utilitate publica, altele decat cele de irigatii, in
limita unor plafoane specifice aprobate de minister;
b) actiunilor de aparare impotriva inundatiilor, fenomenelor meteorologice
periculoase si accidentelor la constructiile hidrotehnice, precum si
constituirii stocurilor de materiale si mijloace de aparare;
c) reabilitarii amenajarilor de imbunatatiri funciare existente si
conservarii obiectivelor de investitii sistate sau intrerupte temporar;
d) protectiei mediului prin lucrari de imbunatatiri funciare si
monitorizarii efectelor amenajarilor de imbunatatiri funciare;
e) desfasurarii activitatilor de informare publica si a instruirii in
domeniul imbunatatirilor funciare;
f) functionarii sistemului national de supraveghere, evaluare, prognoza si
avertizare privind efectele economice si ecologice ale activitatilor de
imbunatatiri funciare;
g) intocmirii si tinerii la zi a cadastrului amenajarilor de imbunatatiri
funciare;
h) conservarii si asigurarii pazei amenajarilor de imbunatatiri funciare
aflate in conservare;
i) salarizarii personalului prevazut in statele de functii ale sediului
central al Administratiei si ale sucursalelor teritoriale ale acesteia, precum
si cheltuielilor curente necesare functionarii acestora.
Art. 12
(1) Administratia prezinta ministerului propuneri fundamentate, la nivel de
sucursala teritoriala, in functie de suprafata si de tipul fiecarei amenajari
de imbunatatiri funciare gestionate de acea sucursala si de plafonul specific
stabilit pentru fiecare tip de activitate de imbunatatiri funciare, privind
necesarul alocatiei bugetare estimat pentru anul urmator.
(2) Ministerul, dupa aprobarea propunerilor inaintate de Administratie,
vireaza lunar acesteia subventiile alocate ce se vor utiliza potrivit
destinatiei prevazute de lege si in limita sumelor aprobate in bugetul de
venituri si cheltuieli al acesteia.
(3) Sumele alocate ca subventii de la bugetul de stat pentru acoperirea
cheltuielilor sediului central si ale sucursalelor teritoriale ale
Administratiei si de desfasurare a activitatilor de imbunatatiri funciare,
necheltuite la finele anului bugetar, se vireaza la bugetul de stat.
(4) Sumele acordate pe fiecare sucursala teritoriala si neutilizate nu pot
fi redistribuite de Administratie catre alte sucursale sau catre sediul central
al Administratiei.
Art. 13
(1) Pentru acordarea subventiilor in vederea acoperirii cheltuielilor
prevazute la art. 11, ministerul prezinta Ministerului Finantelor Publice
lunar, pana la data de 26 a lunii in curs pentru luna urmatoare, solicitarea de
deschidere a creditelor bugetare, la care se anexeaza situatia subventiilor ce
se solicita de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor
administrative, materiale si de personal ale Administratiei, aprobata de
ordonatorul principal de credite, conform modelului prezentat in anexa nr. 5,
intocmita pe baza situatiilor transmise de sucursalele Administratiei, conform
modelului prezentat in anexa nr. 5a), si decontul justificativ privind
utilizarea subventiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor
administrative, materiale si de personal ale Administratiei, avizat de
ordonatorul principal de credite, pentru luna precedenta, conform modelului
prezentat in anexa nr. 6. Ministerul Finantelor Publice deschide creditele
bugetare de la capitolul 67.01 "Agricultura si silvicultura",
subcapitolul "Imbunatatiri funciare, irigatii, desecari si combaterea
eroziunii solului", titlul "Subventii".
(2) Acordarea subventiilor lunare se face prin justificarea sumelor alocate
anterior, iar pentru luna decembrie, acestea se vor stabili ca diferenta intre
cheltuielile preliminate in limita prevederilor bugetare anuale aprobate si
subventiile incasate cumulat pana in luna noiembrie inclusiv.
(3) Subventiile se inregistreaza in evidenta contabila a Administratiei, in
contul prevazut de planul general de conturi privind veniturile din subventii,
separat pe cheltuieli de intretinere si reparatii si pe cheltuieli de
exploatare, separat cu privire la activitatea de irigatii si separat cu privire
la alte activitati de imbunatatiri funciare.
Art. 14
Justificarea modului de utilizare a subventiilor alocate pentru acoperirea
cheltuielilor prevazute in prezentele norme metodologice se face astfel:
a) pana la data de 20 a fiecarei luni, sucursalele Administratiei
centralizeaza de la unitatile de administrare la nivel de amenajare deconturile
justificative, conform modelului prezentat in anexa nr. 6b), si prezinta
Administratiei decontul justificativ al sucursalei privind utilizarea subventiilor
alocate de la bugetul de stat pentru luna precedenta, verificat si avizat de
organele de control financiar de stat teritoriale, conform modelului prezentat
in anexa nr. 6a);
b) subventia solicitata lunar de la bugetul de stat reprezinta suma necesara
in vederea acoperirii cheltuielilor stabilite pe baza planurilor tehnice si a
contractelor incheiate cu tertii furnizori conform situatiei lunare a
subventiilor ce se solicita de la bugetul de stat pentru exploatare si pentru
achitarea contravalorii serviciilor contractate de intretinere si reparatii a
amenajarilor de imbunatatiri funciare, altele decat cele de irigatii, prevazute
in anexa nr. 5;
c) subventia pentru fiecare sucursala a Administratiei si pentru fiecare
activitate se distribuie anual, trimestrial si lunar cu aprobarea consiliului
de administratie, pe baza situatiilor privind subventiile ce se solicita de la
bugetul de stat, defalcate pe fiecare sucursala conform anexei nr. 5a);
d) decontul justificativ de cheltuieli se intocmeste lunar de fiecare
sucursala, pentru perioada raportata, cumulat de la inceputul anului, pe baza
situatiei lucrarilor si a facturilor emise de tertii furnizori, cu incadrarea
in planurile tehnice si in devizele de lucrari, si este verificat si avizat de
organele de control financiar teritoriale.
Art. 15
(1) Raspunderea asupra realitatii, oportunitatii si necesitatii
cheltuielilor cuprinse in decontul justificativ privind utilizarea subventiilor
de la bugetul de stat revine Administratiei si sucursalelor sale.
(2) Ministerul efectueaza controlul realitatii, legalitatii si eficientei
utilizarii fondurilor de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor de
exploatare si a cheltuielilor de intretinere si reparatii a amenajarilor de
imbunatatiri funciare aflate in administrarea Administratiei, precum si al
incadrarii in sumele aprobate prin bugetul de venituri si cheltuieli al
Administratiei, pentru fiecare activitate.
(3) Administratia exercita controlul permanent al legalitatii si
oportunitatii efectuarii de catre sucursalele sale a cheltuielilor de
exploatare si a celor de intretinere si reparatii ale amenajarilor de
imbunatatiri funciare, precum si al modului cum acestea sunt reflectate in
deconturile prezentate.
CAP. 4
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 16
(1) Pentru pregatirea sezonului de irigatii 2005, Administratia poate primi
subventii pentru acoperirea cheltuielilor de intretinere si reparatii ale
amenajarilor de irigatii care indeplinesc urmatoarele conditii:
a) sunt declarate de utilitate publica, in conformitate cu prevederile art.
37 din Legea nr. 138/2004, cu modificarile ulterioare;
b) deservesc organizatii si alti beneficiari care au incheiat cu
Administratia contracte multianuale sau, respectiv, contracte anuale pentru
irigarea suprafetelor de teren situate in cadrul amenajarii;
c) cererea de livrare a apei pentru irigatii ce face obiectul contractelor
multianuale implica irigarea a cel putin 20% din suprafata deservita de
punctele de livrare a apei pentru irigatii si de canalele de distributie din
cadrul amenajarii de irigatii, precum si din suprafata intregii amenajari.
(2) Subventia acordata in conditiile alin. (1) va reprezenta cel mult 25%
din fondul alocat prin bugetul de stat pentru subventionarea activitatilor de
irigatii si va fi calculata pentru fiecare punct de livrare a apei pentru
irigatii.
Art. 17
(1) Pentru sezonul de irigatii 2005, plata contributiei proprii la tariful
anual se achita pana la data de 31 martie 2005.
(2) Pentru sezonul de irigatii 2005, termenele prevazute la art. 5, art. 6
alin. (1) si la art. 7 alin. (1) se prelungesc pana la data de 31 ianuarie
2005.
Art. 18
(1) Pentru perioada prevazuta la art. 90 alin. (1) din Legea nr. 138/2004,
cu modificarile ulterioare, asociatiile utilizatorilor de apa pentru irigatii,
constituite conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 147/1999, aprobata
cu modificari si completari prin Legea nr. 573/2001, cu modificarile
ulterioare, beneficiaza de subventii de la bugetul de stat cu conditia
incheierii cu Administratia de contracte multianuale, in conditiile prezentelor
norme metodologice.
(2) Pentru perioada prevazuta la art. 90 alin. (2) din Legea nr. 138/2004,
cu modificarile ulterioare, asociatiile utilizatorilor de apa pentru irigatii
beneficiaza de subventii de la bugetul de stat, acordate direct pe baza
contractelor de prestari de servicii anuale incheiate cu beneficiarii, in
conditiile prezentelor norme metodologice.
Art. 19
(1) Pentru perioada prevazuta la art. 91 din Legea nr. 138/2004, cu
modificarile ulterioare, agentii economici si institutiile publice care, la
data intrarii in vigoare a acestei legi, beneficiaza de subventii de la bugetul
de stat pentru acoperirea unor categorii de cheltuieli in domeniul
imbunatatirilor funciare si care detin in proprietate, in administrare sau in
folosinta terenuri amenajate cu lucrari de imbunatatiri funciare, care nu sunt
situate pe teritoriul unei asociatii a utilizatorilor de apa pentru irigatii,
beneficiaza de aceste subventii in conditiile prezentelor norme metodologice.
(2) Plafonul in limita caruia agentii economici si institutiile publice pot
primi subventii de la bugetul de stat reprezinta cel mult 75% din plafonul
maxim la hectar, unitar la nivel national, pana la concurenta caruia pot
beneficia de subventii organizatiile si federatiile.
Art. 20
Pentru beneficiarii de subventii de la bugetul de stat, prevazuti la art.
18 si art. 19 alin. (1), decontarea cheltuielilor de desfasurare a activitatilor
de irigatii se face conform procedurii mentionate la art. 8, care se aplica
corespunzator.
Art. 21
Anexele nr. 1, 2, 2a), 2b), 2c), 2d), 2e), 2f), 2g), 3, 4, 5, 5a), 6, 6a)
si 6b)*) fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
------------
*) Anexele nr. 1 - 6b) sunt reproduse in facsimil.
ANEXA 1
la normele metodologice
Intelesul unor termeni in sensul prezentelor norme metodologice
Contract multianual - contract de prestari de servicii de irigatii incheiate
pe termen lung, intre 3 si 5 ani.
Contract sezonier - contract de livrare a apei pentru irigatii incheiate pe
durata unui sezon de irigatii.
Contributii proprii - plati efectuate in avans de beneficiarii serviciilor
de irigatii pentru acoperirea unei parti a cheltuielilor cuprinse in tarifele
anuale, tarifele de livrare a apei pentru irigatii, precum si a unei parti a
cheltuielilor cu energia electrica si termica necesara pomparii apei pentru
irigatii prin punctele de livrare, corespunzator ponderilor procentuale
stabilite si comunicate anual de minister.
Cheltuielile de intretinere si reparatii - cheltuielile efectuate pentru
desfasurarea activitatilor de mentinere si readucere la parametrii de
functionare cu asigurarea randamentelor admisibile a infrastructurii din cadrul
tuturor categoriilor de amenajari de imbunatatiri funciare.
Cheltuielile de exploatare in amenajarile de irigatii - cheltuielile
efectuate pentru desfasurarea activitatilor de transport controlat al apei
pentru irigatii de la sursa, priza, pana la statia de pompare de punere sub
presiune sau punctul de livrare a apei pentru irigatii, prin intermediul
prizelor, canalelor si a nodurilor hidrotehnice, inclusiv cheltuielile cu
energia electrica de pompare a apei pentru irigatii, cheltuielile cu asigurarea
pazei si protectiei infrastructurii, precum si cele cu probele tehnologice la
statiile de pompare si reteaua de canale.
Cheltuielile de exploatare in amenajarile de desecare si drenaj -
cheltuielile efectuate pentru evacuarea controlata si in timp util, in emisar,
a apei in exces de la suprafata solului si din profilul acestuia prin
intermediul rigolelor, drenurilor, canalelor si constructiilor hidrotehnice
aferente, gravitational sau prin intermediul statiilor de pompare de evacuare,
inclusiv cheltuielile cu energia electrica de pompare pentru evacuarea apei in
exces, precum si cele cu asigurarea pazei si protectiei infrastructurii.
Plafon maxim la hectar unitar la nivel national - suma alocata de la
bugetul de stat pentru suportarea costurilor de exploatare, intretinere si
reparatii a sistemelor si amenajarilor de irigatii in limita unei valori maxime
pentru fiecare hectar al suprafetei prevazute in contractul multianual,
indiferent de amplasarea punctelor de livrare a apei pentru irigatii.
Suprafete eligibile - acele suprafete de teren care indeplinesc cumulativ
urmatoarele conditii:
a) sunt situate in cadrul amenajarilor de irigatii functionale si pot primi
apa pentru irigatii;
b) sunt cuprinse in contractele multianuale in vigoare;
c) sunt deservite de infrastructura de irigatii pentru intretinerea si
reparatiile careia s-a indeplinit conditia de acordare de subventii prin
achitarea contributiei proprii anticipate la tariful anual;
d) fac parte dintr-o amenajare de irigatii care indeplineste conditiile
pentru a fi pusa in functiune.
La 2 ani de la intrarea in vigoare a Legii imbunatatirilor funciare nr.
138/2004 suprafetele eligibile sunt doar acele suprafete de teren care
indeplinesc conditiile prevazute la lit. a) - d) si sunt cuprinse in cadrul
teritoriului organizatiilor si apartin membrilor acestora.
Suprafete care pot primi apa pentru irigatii - suprafetele de teren din
cadrul sistemelor sau amenajarilor de irigatii care indeplinesc conditiile
tehnice pentru prelevarea, pomparea, transportul si livrarea apei pentru
irigatii la punctele de livrare, precum si pentru pomparea apei prin punctele
de livrare pana la hidrantii de irigatii.
Tarif anual - contravaloarea prestarilor de servicii ce cuprinde costurile
estimate de intretinere si reparatii a infrastructurii de irigatii din domeniul
public si domeniul privat al statului, aflata in administrarea Administratiei.
Tarif de livrare a apei pentru irigatii - contravaloarea prestarilor de
servicii ce cuprinde costul serviciilor de prelevare a apei din sursa,
costurile de transport al apei de la sursa sau priza la punctul de livrare a
apei pentru irigatii prin intermediul infrastructurii de irigatii din domeniul
public si domeniul privat al statului, aflate in administrarea Administratiei.
Valoarea maxima a subventiei alocate pe fiecare punct de livrare a apei
pentru irigatii - suma alocata de la bugetul de stat ce se stabileste prin
multiplicare plafonului maxim la hectar unitar la nivel national cu suprafata
de teren ce se iriga, potrivit contractului multianual pe fiecare statie de
pompare de punere sub presiune sau alt punct de livrare a apei pentru irigatii.
ANEXA 2
la normele metodologice
CERERE*
pentru acordarea subventiei conform art. 67 alin. (1) din Legea imbunatatirilor
funciare nr. 138/2004
Solicitantul Organizatia de imbunatatiri funciare/organizatia
utilizatorilor de apa pentru irigatii .............................., cu sediul
in localitatea ..................., judetul ................., reprezentata
prin .............. in calitate de ......................................
(presedinte sau director),
Avand un teritoriu de ............. ha in cadrul amenajarii de imbunatatiri
funciare .................... si o suprafata cuprinsa in contractele
multianuale de ......... ha si suprafata cuprinsa in contractele de prestari de
servicii anuale de .......... ha, repartizate pe punctele de livrare a apei
pentru irigatii conform anexei nr. 1 la prezenta cerere,
Solicitam acordarea subventiilor pentru*:
A. achitarea tarifului anual aferent punctelor de livrare a apei pentru
irigatii conform calculatiei si valorilor din anexa nr. 2 la prezenta cerere.
Sumele acordate ca subventie se vor vira in contul Administratiei Nationale
a Imbunatatirilor Funciare/furnizorului de apa pentru irigatii .............
nr. .................., deschis la banca ..............................
Conditiile de primire a subventiei au fost indeplinite prin plata
contributiei proprii la tariful anual aferent punctelor de livrare a apei
pentru irigatii pentru care se solicita acordarea subventiei, asa cum rezulta
din anexa nr. 2 la prezenta cerere si documentele justificative anexate.
B. achitarea tarifului de livrare a apei pentru irigatii pentru luna
.................. conform calculatiei si valorilor aferente punctelor de
livrare pentru care se solicita acordarea de subventii din anexa nr. 3 la
prezenta cerere si potrivit facturii emise de Administratia Nationala a
Imbunatatirilor Funciare/furnizorul de apa pentru irigatii
..................... pentru serviciile de irigatii prestate in perioada de
referinta.
Sumele acordate ca subventie se vor vira in contul Administratiei Nationale
a Imbunatatirilor Funciare/furnizorului de apa pentru irigatii ................
nr. ............., deschis la banca .............................
Conditiile de primire a subventiei sunt indeplinite prin existenta unui
disponibil de subventie care acopera cererea, certificat de DADR si prin plata
contributiei proprii la tariful de livrare a apei pentru irigatii aferent
punctelor de livrare a apei pentru irigatii pentru care se solicita acordarea
subventiei, asa cum rezulta din documentele justificative anexate.
C. decontarea cheltuielilor cu energia electrica necesara pomparii apei
prin punctele de livrare a apei pentru irigatii prevazute in anexa nr. 3 la
prezenta cerere, pentru luna ................, conform facturii emise de
furnizorul de energie electrica .............................. pentru energia
electrica furnizata in perioada de referinta.
Sumele acordate ca subventie se vor vira in contul nostru nr. ...........,
deschis la banca .........................
Conditiile de primire a subventiei sunt indeplinite prin existenta unui
rest de subventie disponibila care acopera cererea, certificat de DADR si prin
plata contributiei proprii la costul energiei electrice consumate pe fiecare
punct de livrare a apei pentru irigatii pentru care se solicita acordarea
subventiei, asa cum rezulta din factura emisa de furnizorul de energie
electrica si din documentele justificative anexate.
D. decontarea cheltuielilor cu energia termica pentru agregatele termice de
pompare conform volumelor de apa pompate si inregistrate in luna
............... certificate prin factura emisa de furnizorul de apa, a
consumului specific normat de combustibil pentru pomparea a 1.000 mc de apa,
prevazute in anexa nr. 4 la prezenta cerere si conform limitei cantitative si
valorice a documentelor justificative de achizitie a combustibilului anexate.
Sumele acordate ca subventie se vor vira in contul nostru nr.
............., deschis la banca .............................
Conditiile de primire a subventiei sunt indeplinite prin existenta unui
disponibil de subventie care acopera cererea, certificat de DADR pe fiecare
punct de pompare a apei pentru irigatii pentru care se solicita acordarea
subventiei, asa cum rezulta din anexa nr. 3 la prezenta cerere.
Anexam cererii copii de pe urmatoarele documente*:
a) contractul multianual, si anexele la acesta, incheiat cu Administratia
Nationala a Imbunatatirilor Funciare/furnizorul de apa pentru irigatii
........;
b) documentul de plata a contributiei proprii la tariful anual;
c) documentul de plata a contributiei proprii la tariful de livrare a apei
pentru irigatii pentru luna ...................;
d) documentul de plata a contributiei proprii la costul energiei electrice
necesare pomparii apei prin punctele de livrare a apei pentru irigatii pentru
luna ..................;
e) documentele fiscale de achizitie a combustibilului necesar functionarii
agregatelor termice de pompare pentru luna ...................
Data ............. Numele si prenumele in clar ..........
Semnatura ...................
L.S.
Directia pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala
...........................
Certificam realitatea, legalitatea si regularitatea documentelor si
eligibilitatea organizatiei pentru a beneficia de subventii in de .........
lei.
Director executiv Director economic/Contabil sef
Respingem cererea pentru urmatoarele motive:
- ..........................................
- ..........................................
- ..........................................
Director executiv Director economic/Contabil sef
------------
* Modelul de cerere si anexele nr. 1 - 4 la aceasta cerere se utilizeaza si
pentru acordarea subventiilor catre asociatiile utilizatorilor de apa pentru
irigatii si ceilalti beneficiari de servicii de irigatii in perioada de
tranzitie stabilita potrivit art. 90 si 91 din Legea imbunatatirilor funciare
nr. 138/2004.
* Modelul de cerere se completeaza pentru solicitarea fiecarei categorii de
subventii, la care se alatura anexele corespunzatoare obiectului cererii.
* Se vor anexa documentele necesare in functie de obiectul cererii.
ANEXA 1
la cerere
Organizatia de imbunatatiri funciare (OUAI) .................
CENTRALIZATOR
privind suprafata cuprinsa in contractele multianuale, precum si in contractele
de prestari de servicii anuale si valoarea maxima a subventiei, repartizate pe
puncte de livrare a apei, in sezonul de irigatii ...................
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Suprafata deservita de sistemul de irigatii [ha]
B - Suprafata cuprinsa in contractele multianuale [ha]
C - Suprafata cuprinsa in contractele de prestari de servicii anuale [ha]
______________________________________________________________________________
| Se completeaza de OUAI || Se completeaza de DADR*)
||
|____________________________________||_______________________________________||
|Nr. |Punctul de| A | Suprafata ||Suprafetele|Plafonul |Valoarea maxima
||
|crt.|livrare | | contractata ||eligibile |maxim la |a subventiei
||
| | | |_______________||pentru |hectar |pentru achitarea
||
| | | |Total|din care:||alocarea | |tarifului anual,
||
| | | | |_________||subventiei | |tarifului de
||
| | | | | B | C || | |livrare si
||
| | | | | | || | |decontarea
||
| | | | | | || | |cheltuielilor cu
||
| | | | | | || | |energia
electrica||
| | | | | | || | |si termica
||
| | | | | | || |[mii lei/| ||
| | | |[ha] | | || [ha] | ha] | [mii lei]
||
|____|__________|____|_____|____|____||___________|_________|_________________||
| 0 | 1 | 2 |3=4+5| 4 | 5 || 6 | 7 | 8=6x7
||
|____|__________|____|_____|____|____||___________|_________|_________________||
| 1 |SPP* ... | | | | || | | ||
|____|__________|____|_____|____|____||___________|_________|_________________||
| 2 |SPP ... | | | | || | |
||
|____|__________|____|_____|____|____||___________|_________|_________________||
| | | | | | || | |
||
|____|__________|____|_____|____|____||___________|_________|_________________||
| |SPP ... | | | | || | |
||
|____|__________|____|_____|____|____||___________|_________|_________________||
| |Total SPP | | | | || | |
||
|____|__________|____|_____|____|____||___________|_________|_________________||
| |ATP* ...| | | | || | | ||
|____|__________|____|_____|____|____||___________|_________|_________________||
| |ATP ... | | | | || | |
||
|____|__________|____|_____|____|____||___________|_________|_________________||
| | | | | | || | | ||
|____|__________|____|_____|____|____||___________|_________|_________________||
| |ATP ... | | | | || | |
||
|____|__________|____|_____|____|____||___________|_________|_________________||
| |Total ATP | | | | || | |
||
|____|__________|____|_____|____|____||___________|_________|_________________||
| |Total OUAI| | | | || | |
||
|____|__________|____|_____|____|____||___________|_________|_________________||
Intocmit, DADR .............
Organizatia de imbunatatiri
funciare (OUAI) ...........
Presedinte, Director, Director executiv, Director economic/
Contabil sef
------------
* Se completeaza si se certifica de catre DADR si se transmite organizatiei
de imbunatatiri funciare in termen de 30 de zile de la data inregistrarii.
* Statie de pompare de punere sub presiune
* Agregat termic de pompare
ANEXA 2
la cerere
Organizatia de imbunatatiri funciare (OUAI) .................
CENTRALIZATOR
privind plata contributiei proprii si subventiile alocate pentru achitarea
tarifului anual, repartizate pe puncte de livrare a apei, in sezonul de
irigatii
..............
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Suprafata contractata [ha]
B - Pe unitatea de suprafata [lei/ha]
C - Pe punct de livrare [mii lei]
D - Contributie datorata conform facturii [mii lei]
E - Suma achitata [mii lei]
F - Nr. factura/chitanta
______________________________________________________________________________
| Se completeaza de OUAI ||Se completeaza de DADR
|
|____________________________________________________||________________________|
|Nr. |Punctul de| A | Tarif | Contributia ||Subventii|Sume de
|
|crt.|livrare | | anual | proprie la plata ||alocate |restituit, la
|
| | | | | tarifului anual ||pentru
|neindeplinirea|
| | | |___________|__________________||achitarea|conditiilor
de|
| | | | B | C | D |Contributie ||tarifului|la art. 2
|
| | | | | | |achitata ||anual* |lit. d) din |
| | | | | | |(documente || |Normele
|
| | | | | | |justificative)|| |metodologice
|
| | | | | | |______________|| |
|
| | | | | | | E | F ||[mii lei]| [mii lei]
|
|____|__________|_____|____|______|___|_______|______||_________|______________|
| 0 | 1 | 2 | 3 |4=2x3/| 5 | 6 | 7 || 8=4-5* | 9
|
| | | | |1000 | | | || |
|
|____|__________|_____|____|______|___|_______|______||_________|______________|
| 1 |SPP ... | | | | | | || |
|
|____|__________|_____|____|______|___|_______|______||_________|______________|
| 2 |SPP ... | | | | | | || | |
|____|__________|_____|____|______|___|_______|______||_________|______________|
| | | | | | | | || |
|
|____|__________|_____|____|______|___|_______|______||_________|______________|
| |SPP ... | | | | | | || |
|
|____|__________|_____|____|______|___|_______|______||_________|______________|
| |Total SPP | | | | | | || |
|
|____|__________|_____|____|______|___|_______|______||_________|______________|
| |ATP ... | | | | | | || |
|
|____|__________|_____|____|______|___|_______|______||_________|______________|
| |ATP ... | | | | | | || |
|
|____|__________|_____|____|______|___|_______|______||_________|______________|
| | | | | | | | || |
|
|____|__________|_____|____|______|___|_______|______||_________|______________|
| |ATP ... | | | | | | || |
|
|____|__________|_____|____|______|___|_______|______||_________|______________|
| |Total ATP | | | | | | || |
|
|____|__________|_____|____|______|___|_______|______||_________|______________|
| |Total OUAI| | | | | | || |
|
|____|__________|_____|____|______|___|_______|______||_________|______________|
Intocmit, DADR .............
Organizatia de imbunatatiri
funciare (OUAI) ...........
Presedinte, Director, Director executiv, Director economic/
Contabil sef
------------
* Cu conditia ca suma achitata (col. 6) sa fie egala cu suma datorata (col.
5).
* Valorile din col. 8 sunt de cel mult 25% din valorile din col. 8 din
anexa nr. 1.
ANEXA 3
la cerere
Organizatia de imbunatatiri funciare (OUAI) .................
CENTRALIZATOR
privind acordarea lunara a subventiilor pe puncte de livrare a apei, in sezonul
de irigatii ...............
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Total Subventie alocata/Subventie acordata pe luna si pe destinatie
[mii lei]
B - PL 1 SPP/ATP [mii lei]
C - PL 2 SPP/ATP [mii lei]
D - PL 3 SPP/ATP [mii lei]
E - PL 4 SPP/ATP [mii lei]
F - PL n*1) SPP/ATP [mii lei]
______________________________________________________________________________
|Nr. |Specificatie/luna| A | Defalcarea subventiei alocate si
|Certificarea|
|crt.| | | acordate pe puncte de livrare |valorilor
|
| | | | (Total, din care pentru tariful |inscrise
|
| | | | anual, tariful de livrare a apei |in tabel
|
| | | | pentru irigatii si energia prin |(DADR/OIF)
|
| | | | punctele de livrare) |
|
| | | |______________________________________|
|
| | | | B | C | D | E | ..... | F |
|
| | | | | | | | ..... | |
|
| | | | | | | |[mii lei]| |
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |n+2 | n + 3
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| |TOTAL subventie | | | | | | | | (DADR)
|
| |alocata | | | | | | | |
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| |Cota TA*2) din | | | | | | | | (OIF)
|
| |subventii | | | | | | | |
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| |Rest subventie | | | | | | | | (DADR)
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| 1 |Luna ......... | | | | | | | | (OIF)
|
| |Total subventie | | | | | | | |
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| |Plata TL*3) | | | | | | | | (OIF)
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| |Decont energie PL| | | | | | | | (OIF)
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| |Rest subventie | | | | | | | | (DADR)
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| 2 |Luna ......... | | | | | | | | (OIF)
|
| |Total subventie | | | | | | | |
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| |Plata TL | | | | | | | | (OIF)
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| |Decont energie PL| | | | | | | | (OIF)
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| |Rest subventie | | | | | | | | (DADR)
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| | ............. | | | | | | | | |
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| n |Luna .........*4)| | | | | | | | (OIF)
|
| |Total subventie | | | | | | | |
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| |Plata TL | | | | | | | | (OIF)
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| |Decont energie PL| | | | | | | | (OIF)
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
| |Rest subventie | | | | | | | | (DADR)
|
|____|_________________|___|_____|_____|_____|_____|_________|____|____________|
*1) Numarul de coloane corespunde numarului de puncte livrare cuprinse in
contractul multianual incheiat de organizatie.
*2) Tariful anual
*3) Tariful de livrare a apei pentru irigatii
*4) Numarul de randuri se adapteaza corespunzator numarului de luni, in
functie de durata sezonului de irigatii.
ANEXA 4
la cerere
Organizatia de imbunatatiri funciare (OUAI) .................
SITUATIA JUSTIFICATIVA
privind eliberarea subventiilor pentru acoperirea cheltuielilor cu
combustibilul necesar pomparii apei prin punctele de livrare in luna ..........
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Volumul pompat [mii mc]
B - Consumul specific normat in limita celui aprobat de combustibil pentru
pomparea a 1000 mc apa [l/1000 mc]
C - Consumul total admis de combustibil [litru]
D - Valoarea combustibilului achizitionat cu incadrarea in consumul total
admis [mii lei]
______________________________________________________________________________
|Nr. |Punctul de| A | B | C | Documente justificative | Valoarea
|
|crt./nr.|livrare | | | |_______________________________| subventiei
|
|punct de| | | | |Seria, |Cantitatea de| D | solicitate
|
|livrare | | | | |numarul|combustibil | | conform
|
| | | | | |si data|achizitionata| | cererii
|
| | | | | | | [litru] | | [mii lei]
|
|________|__________|___|___|_____|_______|_____________|_________|____________|
| 0 | 1 | 2 | 3 |4=2x3| 5 | 6 | 7 | 8=7-CEPL*
|
|________|__________|___|___|_____|_______|_____________|_________|____________|
| 1 |ATP ... | | | | | | |
|
|________|__________|___|___|_____|_______|_____________|_________|____________|
| 2 |ATP ... | | | | | | |
|
|________|__________|___|___|_____|_______|_____________|_________|____________|
| 3 |ATP ... | | | | | | |
|
|________|__________|___|___|_____|_______|_____________|_________|____________|
| | | | | | | | |
|
|________|__________|___|___|_____|_______|_____________|_________|____________|
| | | | | | | | |
|
|________|__________|___|___|_____|_______|_____________|_________|____________|
| | | | | | | | |
|
|________|__________|___|___|_____|_______|_____________|_________|____________|
| | | | | | | | |
|
|________|__________|___|___|_____|_______|_____________|_________|____________|
| |ATP ... | | | | | | |
|
|________|__________|___|___|_____|_______|_____________|_________|____________|
| |Total ATP | | | | | | |
|
|________|__________|___|___|_____|_______|_____________|_________|____________|
Intocmit, Verificat,
Organizatia de imbunatatiri DADR .............
funciare (OUAI) ...........
Presedinte, Director, Director executiv, Director economic/
Contabil sef
------------
* Contributia proprie la acoperirea cheltuielilor cu energia termica de
pompare a apei pentru irigatii prin punctul de livrare a apei pentru irigatii
ANEXA 2a)
la normele metodologice
DIRECTIA PENTRU AGRICULTURA SI DEZVOLTARE RURALA
Judetul ...................
SITUATIA
subventiilor ce se aloca de la bugetul de stat pentru acoperirea cotei cuvenite
Administratiei Nationale a Imbunatatirilor Funciare sau altor furnizori de apa
pentru irigatii din tariful anual conform cererilor inaintate de organizatiile
si federatiile de organizatii din domeniul imbunatatirilor funciare
______________________________________________________________________________
|Nr. |Amenajarea de| OIF/FIF* |Cheltuielile de| Cheltuieli de intretinere si
|
|crt.|imbunatatiri | |intretinere si | reparatii din tariful anual
|
| |funciare | |reparatii din | acoperite din subventii pe
|
| | | |tariful anual, | amenajarile de imbunatatiri
|
| | | |acoperite din | funciare
|
| | | |subventii, pe | [mii lei]
|
| | | |OIF/FIF* | |
| | | | [mii lei] |
|
|____|_____________|__________|_______________|________________________________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4
|
|____|_____________|__________|_______________|________________________________|
| 1 | | | |
|
|____|_____________|__________|_______________|________________________________|
| 2 | | | |
|
|____|_____________|__________|_______________|________________________________|
| 3 | | | |
|
|____|_____________|__________|_______________|________________________________|
|... | | | | Total pe amenajare:* |
|____|_____________|__________|_______________|________________________________|
| | | | |
|
|____|_____________|__________|_______________|________________________________|
| | | | |
|
|____|_____________|__________|_______________|________________________________|
| | | | | Total pe DADR:
|
|____|_____________|__________|_______________|________________________________|
Director, Director economic,
Verificat,
Directia controlului financiar de stat
Director
------------
* Organizatii de imbunatatiri funciare/federatii de organizatii de
imbunatatiri funciare.
* Total col. 8 la anexa nr. 2 la cererea pentru acordarea subventiilor,
conform art. 67 alin. (1) lit. a) din Legea imbunatatirilor funciare nr.
138/2004.
* Pentru amenajarile de imbunatatiri funciare care deservesc suprafete de
teren situate in alte judete se face mentiunea "partial".
ANEXA 2b)
la normele metodologice
Furnizorul de apa pentru irigatii:
Administratia Nationala a Imbunatatirilor
Funciare/.........................
SITUATIA
privind solicitarea achitarii cheltuielilor de intretinere si reparatii a
amenajarilor de irigatii cuprinse in tariful anual si acoperite partial din
subventii de la bugetul de stat, pentru luna .................
______________________________________________________________________________
|Nr. | Specificatii | Sume alocate
|
|crt.| | pentru
achitarea|
| | | tarifului anual
|
|____|_______________________________________________________|_________________|
| 1 | Suma totala alocata pentru achitarea partiala a |
|
| | tarifului anual pentru sezonul de irigatii .......... |
|
|____|_______________________________________________________|_________________|
| 2 | Suma solicitata cumulat pana la data de ............, |
|
| | din care: |
|
| | a. Suma primita pentru lucrarile executate la data |
|
| | de ............................... |
|
| | b. Suma primita pentru executarea lucrarilor in luna | |
| | curenta .......................... |
|
| | c. Suma solicitata pentru executarea lucrarilor in |
|
| | luna urmatoare ................... |
|
| | (rd. c = rd. 2 - rd. a - rd. b) |
|
|____|_______________________________________________________|_________________|
| 3 | Suma disponibila pentru achitarea partiala a tarifului|
|
| | anual, la data de ............... |
|
| | (rd. 3 = rd. 1 - rd. 2) |
|
|____|_______________________________________________________|_________________|
Director general, Director economic,
ANEXA 2c)
la normele metodologice
Furnizorul de apa pentru irigatii:
Administratia Nationala a Imbunatatirilor
Funciare/.........................
DECONTUL JUSTIFICATIV
privind utilizarea sumelor incasate din tariful anual si acoperite din
subventii de la bugetul de stat, pentru luna ................
______________________________________________________________________________
|Nr. | Indicatori | Programat | Realizat
|
|crt.| | |
|
|____|__________________________________________________|___________|__________|
| 1 | Cheltuieli de intretinere si reparatii efectuate | |
|
| | la data de ........................ | |
|
|____|__________________________________________________|___________|__________|
| 2 | Suma cuvenita aferenta cheltuielilor efectuate la| |
|
| | data de ........................... | |
|
|____|__________________________________________________|___________|__________|
| 3 | Suma primita pentru lucrarile executate la data | |
|
| | de ................................ | |
|
|____|__________________________________________________|___________|__________|
| 4 | Suma de primit (rd. 4 = rd. 2 - rd. 3) | |
|
|____|__________________________________________________|___________|__________|
Director general, Director economic,
ANEXA 2d)
la normele metodologice
DIRECTIA PENTRU AGRICULTURA SI DEZVOLTARE RURALA
Judetul .................................
DECONT JUSTIFICATIV
pentru eliberarea subventiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea cotei
cuvenite Administratiei Nationale a Imbunatatirilor Funciare sau altor
furnizori de apa pentru irigatii din tariful de livrare a apei pentru irigatii
conform cererilor inaintate de organizatiile si federatiile de organizatii din
domeniul imbunatatirilor funciare in luna ..................
_____________________________________________________________________________
|Nr. | Amenajarea de | Valoarea | Contributia | Subventii acordate in
|
|crt.| imbunatatiri | facturilor | proprie achitata | luna ...............
|
| | funciare | emise de | de OIF/FIF | pentru achitarea
|
| |_______________| furnizorul | [mii lei] | tarifului de livrare
a|
| | OIF/FIF* | de apa | | apei pentru irigatii
|
| | | [mii lei] | | [mii lei]
|
|____|_______________|______________|__________________|_______________________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4* |
|____|_______________|______________|__________________|_______________________|
| 1 | | | |
|
|____|_______________|______________|__________________|_______________________|
| 2 | | | |
|
|____|_______________|______________|__________________|_______________________|
| 3 | | | |
|
|____|_______________|______________|__________________|_______________________|
| .. | | | | Total pe amenajare:*|
|____|_______________|______________|__________________|_______________________|
| | | | |
|
|____|_______________|______________|__________________|_______________________|
| | | | |
|
|____|_______________|______________|__________________|_______________________|
| | | | | Total pe DADR:
|
|____|_______________|______________|__________________|_______________________|
Director general, Director economic,
Verificat,
Directia controlului financiar de stat
Director,
------------
* Organizatiile de imbunatatiri funciare/federatiile de organizatii de
imbunatatiri funciare.
* Valorile se preiau din col. 2 rd. "Plata TL" din anexa nr. 3 la
cererea pentru acordarea subventiilor conform art. 67 alin. (1) lit. b) si c)
din Legea imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, pentru luna de referinta.
* Pentru amenajarile de imbunatatiri funciare care deservesc suprafete de
teren situate in alte judete se face mentiunea "partial".
ANEXA 2e)
la normele metodologice
DIRECTIA PENTRU AGRICULTURA SI DEZVOLTARE RURALA
Judetul .................................
DECONT JUSTIFICATIV
pentru eliberarea subventiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea cotei
cuvenite organizatiilor de imbunatatiri funciare sau federatiilor din consumul
de energie electrica sau termica pentru pomparea apei prin punctele de livrare
a apei pentru irigatii in luna ...................
______________________________________________________________________________
|Nr. |Amenajarea de |Valoarea facturilor| Contributia proprie|Subventii
|
|crt.|imbunatatiri |emise de furnizorul| achitata de OIF/FIF|acordate in
|
| |funciare |de energie | pentru plata |luna ...........
|
| |______________|electrica/ | energiei electrice/|pentru
decontarea|
| | OIF/FIF* |deconturilor pentru| documentele |cheltuielilor cu
|
| | |combustibili | justificative |energia
electrica|
| | | [mii lei] | pentru achizitia |sau termica
|
| | | | combustibililor | [mii lei]
|
| | | | [mii lei] |
|
|____|______________|___________________|____________________|_________________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4* |
|____|______________|___________________|____________________|_________________|
| 1 | | | |
|
|____|______________|___________________|____________________|_________________|
| 2 | | | |
|
|____|______________|___________________|____________________|_________________|
| 3 | | | |
|
|____|______________|___________________|____________________|_________________|
| .. | | | | Total pe
|
| | | | | amenajare:* |
|____|______________|___________________|____________________|_________________|
| | | | |
|
|____|______________|___________________|____________________|_________________|
| | | | |
|
|____|______________|___________________|____________________|_________________|
| | | | | Total pe DADR:
|
|____|______________|___________________|____________________|_________________|
Director, Director economic,
Verificat,
Directia controlului financiar de stat
Director,
------------
* Organizatiile de imbunatatiri funciare/federatiile de organizatii de
imbunatatiri funciare.
* Valorile se preiau din col. 2 rd. "Decont energie PL" din anexa
nr. 3 la cererea pentru acordarea subventiilor conform art. 67 alin. (1) lit.
b) si c) din Legea imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, pentru luna de
referinta.
* Pentru amenajarile de imbunatatiri funciare care deservesc suprafete de
teren situate in alte judete se face mentiunea "partial".
ANEXA 2f)
la normele metodologice
MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
Avizat
de ordonatorul principal de credite
CENTRALIZATORUL
subventiilor ce se solicita de la bugetul de stat pentru achitarea cotelor
cuvenite Administratiei Nationale a Imbunatatirilor Funciare sau altor
furnizori de apa pentru irigatii din tariful anual si din tariful de livrare a
apei pentru irigatii si organizatiilor de imbunatatiri funciare sau
federatiilor din cheltuielile cu energia electrica sau termica de pompare a
apei pentru irigatii pe perioada ......................
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Specificatia | Programat | Realizat
|
|crt.| | |
|
|____|__________________________________________________|___________|__________|
|____|__________________________________________________|___________|__________|
| 1 | Subventii pentru achitarea cotei cuvenite din | |
|
| | tariful anual Administratiei Nationale a | |
|
| | Imbunatatirilor Funciare sau altor furnizori de | |
|
| | apa pentru irigatii | |
|
|____|__________________________________________________|___________|__________|
| 2 | Subventii pentru achitarea cotei cuvenite din | |
|
| | tariful de livrare a apei pentru irigatii | |
|
| | Administratiei Nationale a Imbunatatirilor | |
|
| | Funciare sau altor furnizori de apa pentru | |
|
| | irigatii | |
|
|____|__________________________________________________|___________|__________|
| 3 | Subventii pentru decontarea cotei cuvenite din | | |
| | cheltuielile cu energia electrica si termica | |
|
| | necesara pomparii apei prin punctele de livrare | |
|
| | a apei pentru irigatii | |
|
|____|__________________________________________________|___________|__________|
Directia generala buget finante
Director general,
Avizat,
Directia fond funciar si imbunatatiri funciare
Director,
ANEXA 2g)
la normele metodologice
MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
Avizat
de ordonatorul principal de credite
SITUATIA
subventiilor ce se solicita de la bugetul de stat pentru achitarea cotelor
cuvenite Administratiei Nationale a Imbunatatirilor Funciare sau altor furnizori
de apa pentru irigatii din tariful anual si din tariful de livrare a apei
pentru irigatii si organizatiilor de imbunatatiri funciare sau federatiilor din
cheltuielile cu energia electrica sau termica de pompare a apei pentru irigatii
pentru luna ......................
______________________________________________________________________________
|Nr. | DADR |Subventii pentru|Subventii pentru|Subventii pentru|Total
|
|crt.| |achitarea cotei |achitarea cotei |decontarea cotei|subventii |
| | |cuvenite din |cuvenite din |cuvenite din |pentru
|
| | |tariful anual |tariful de |cheltuielile cu
|activitatea|
| | |Administratiei |livrare a apei |energia |de
irigatii|
| | |Nationale a |pentru irigatii |electrica si | [mii lei]
|
| | |Imbunatatirilor |Administratiei |termica necesara|
|
| | |Funciare sau |Nationale a |pomparii apei |
|
| | |altor furnizori |Imbunatatirilor |prin punctele de|
|
| | |de apa pentru |Funciare sau |livrare a apei |
|
| | |irigatii |altor furnizori |pentru irigatii |
|
| | | [mii lei] |de apa pentru | [mii lei] |
|
| | | |irigatii | |
|
| | | | [mii lei] | |
|
|____|__________|________________|________________|________________|___________|
| 0 | 1 | 2* | 3* | 4* | 5=2+3+4 |
|____|__________|________________|________________|________________|___________|
| 1 | | | | |
|
|____|__________|________________|________________|________________|___________|
| 2 | | | | |
|
|____|__________|________________|________________|________________|___________|
| 3 | | | | |
|
|____|__________|________________|________________|________________|___________|
Directia generala buget finante
Director general,
Avizat,
Directia fond funciar si imbunatatiri funciare
Director,
------------
* Din valorile anuale de la total DADR din anexa nr. 2a) se introduce
valoarea corespunzatoare solicitarii din luna de referinta.
* Valorile de la total DADR din anexa nr. 2d) corespunzator lunii de
referinta.
* Valorile de la total DADR din anexa nr. 2e) corespunzator lunii de
referinta.
ANEXA 3
la normele metodologice
Calculul volumelor de apa livrate la fiecare punct de livrare a apei pentru
irigatii
Calculul volumelor livrate la fiecare punct de livrare se efectueaza lunar,
astfel:
a) in mod direct - prin citirea, la inceputul si la sfarsitul intervalului,
a valorilor inregistrate de instalatiile de masurare a volumelor de apa pompate
prin punctele de livrare a apei pentru irigatii si prelucrarea datelor, la
statiile de pompare de punere sub presiune unde s-au montat instalatii de
masurare, sau prin citirea, la inceputul si la sfarsitul intervalului, a
valorilor inregistrate de contoarele montate la agregatele termice de pompare;
b) in mod indirect - prin citirea, la inceputul si la sfarsitul
intervalului, a valorilor inregistrate de contoarele de masurare a consumului
de energie electrica si impartirea consumului lunar la consumul specific
aprobat de energie electrica pentru determinarea volumelor de apa care au fost
pompate prin punctul de livrare.
ANEXA 4
la normele metodologice
Calculul volumului maxim de apa ce poate fi livrat la un punct de livrare a
apei pentru irigatii pentru care cheltuielile se incadreaza in limita valorii
maxime a subventiei alocate pe acel punct de livrare
Volumul maxim de apa pe punctul de livrare se calculeaza de catre
Administratie sau alt furnizor de apa pentru irigatii prin multiplicarea
volumului de apa maxim specific, exprimat in mii mc/ha, cu suprafata cuprinsa
in contractul multianual ce poate fi deservita de punctul de livrare.
Volumul maxim specific utilizat pentru irigarea unei suprafete de 1 hectar,
pentru livrarea caruia si pomparea sa prin punctul de livrare cheltuielile se
incadreaza in limita plafonului maxim la hectar, unitar la nivel national, se
calculeaza dupa cum urmeaza:
a) din plafonul maxim la hectar unitar la nivel national se deduce suma
corespunzatoare subventiei pentru plata tarifului anual;
b) se determina cheltuielile totale acoperite prin subventii pentru
livrarea unui volum de apa de 1.000 mc si pomparea acestui volum prin punctul
de livrare;
c) volumul maxim specific se obtine prin raportul valorilor de la lit. a),
exprimat in lei/ha, si de la lit. b), exprimat in lei/1.000 mc, conform
urmatoarei relatii de calcul:
P_HA - T_A(1 - C_TA)*
V_SP = -------------------------------
T_L(1 - C_TL) + E_PL(1 - C_EPL)
in care:
V_SP - volumul de apa specific, exprimat in mii mc/ha;
P_HA - plafonul maxim la hectar unitar la nivel national, exprimat in
lei/ha;
T_A - tariful anual pentru punctul de livrare a apei pentru irigatii,
exprimat in lei/ha;
C_TA - contributia proprie anticipata la tariful anual, exprimata ca
pondere unitara, de exemplu 20% = 0,2;
T_L - tariful de livrare a apei pentru irigatii pe punctul de livrare a
apei pentru irigatii, exprimat in lei/1.000 mc;
C_TL - contributia proprie anticipata la tariful de livrare a apei pentru
irigatii, exprimata ca pondere unitara, de exemplu 10% = 0,1;
E_PL - costul estimat al energiei in limita consumului specific aprobat de
energie electrica sau a consumului specific normat de energie termica, limitat
la 50 litri combustibil, pentru pomparea unui volum de 1.000 mc de apa prin
punctul de livrare a apei pentru irigatii;
C_EPL - contributia proprie anticipata la decontarea cheltuielilor cu
energia electrica de pompare a apei pentru irigatii prin punctul de livrare a
apei pentru irigatii, exprimata ca pondere unitara;
------------
* In cazul in care "T_A(1 - C_TA)" este mai mare decat 25% din
P_HA, termenul "T_A(1 - C_TA)" se inlocuieste cu "0,25 x
P_HA", iar C_TA nu se mai calculeaza ca pondere din T_A, ci ca diferenta
dintre T_A si 0,25 x P_HA, respectiv
C_TA = T_A - 0,25 x P_HA.
Exemple de calcul
A. Date generale
P_HA = 3.000.000 lei/ha
C_TA = 0,2 x T_A, dar nu mai putin decat T_A - 0,25 x P_HA, exprimat in
lei/ha
C_TL = 0,1 x T_L
C_EPL = 0,1 x E_PL
B. Date specifice in doua puncte de livrare a apei pentru irigatii, PL_1 si
PL_2
______________________________________________________________________________
| Date specifice | PL_1 | PL_2
|
|__________________________________________|__________________|________________|
| Suprafata de teren ce se iriga, potrivit | S_1 = 1.000 | S_2 = 1.500
|
| contractului multianual, in hectare | |
|
|__________________________________________|__________________|________________|
| Tariful anual, in lei/ha | 500.000 | 1.200.000
|
|__________________________________________|__________________|________________|
| Tariful de livrare a apei pentru | |
|
| irigatii, in lei/1.000 mc | 1.600.000 | 2.400.000
|
|__________________________________________|__________________|________________|
| Costul de pompare a apei prin punctul de | |
|
| livrare a apei pentru irigatii, | |
|
| in lei/1.000 mc | 800.000 | 700.000
|
|__________________________________________|__________________|________________|
C. Exemplu de calcul in punctul de livrare a apei pentru irigatii PL_1,
pentru care T_A(1 - C_TA) este mai mic decat 0,25 x P_HA
P_HA - T_A1(1 - C_TA)
V_SP1 = --------------------------------- =
T_L1(1 - C_TL) + E_PL1(1 - C_EPL)
3.000.000 - 500.000(1 - 0,2)
= ------------------------------------- = 1,204 mii mc/ha
1.600.000(1 - 0,1) + 800.000(1 - 0,1)
Volumul de apa pentru livrarea caruia subventia se incadreaza in limita
valorii maxime a subventiei alocate pe punctul de livrare a apei pentru
irigatii P_L1 este:
V_1 = S_1 x V_SP1 = 1.000 x 1,204 = 1.204 mii mc
D. Exemplu de calcul in punctul de livrare a apei pentru irigatii P_L2,
pentru care T_A(1 - C_TA) este mai mare decat 0,25 x P_HA
P_HA - 0,25 x P_HA
VSP2 = --------------------------------- =
T_L2(1 - C_TL) + E_PL2(1 - C_EPL)
3.000.000 - 0,25 x 3.000.000
= ------------------------------------- = 0,806 mii mc/ha
2.400.000(1 - 0,1) + 700.000(1 - 0,1)
Volumul de apa pentru livrarea caruia subventia se incadreaza in limita
valorii maxime a subventiei alocate pe punctul de livrare a apei pentru
irigatii P_L2 este:
V_2 = S_2 x V_SP2 = 1500 x 0,806 = 1.210 mii mc
In cazul mai multor furnizori de apa pentru irigatii succesivi, relatia de
calcul generala este urmatoarea:
__
\
P_HA - > T_A(1 - C_TA)*
/__
V_SP = ----------------------------------
__
\
> T_L(1 - C_TL) + E_PL(1 - C_EPL)
/__
in care:
__
\
> T_A - suma tarifelor anuale ale Administratiei sau ale altor
furnizori de
/__ apa pentru irigatii, precum si ale federatiilor pentru acoperirea
cheltuielilor de intretinere si reparatii a infrastructurii de
irigatii de care raspunde fiecare dintre acestea;
__
\
> T_L - suma tarifelor de livrare a apei pentru irigatii ale
Administratiei
/__ sau ale altor furnizori de apa pentru irigatii, precum si ale
federatiilor pentru acoperirea cheltuielilor de exploatare a
infrastructurii de irigatii de care raspunde fiecare dintre
acestea.
ANEXA 5
la normele metodologice
ADMINISTRATIA NATIONALA A IMBUNATATIRILOR FUNCIARE
Avizat
de ordonatorul principal de credite
SITUATIA
subventiilor ce se solicita de la bugetul de stat pentru acoperirea
cheltuielilor administrative, materiale si de personal conform art. 41 alin.
(4) din Legea imbunatatirilor funciare nr. 138/2004 pentru luna ...............
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Specificatii | Subventii
|
|crt.| |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
| 1.| Subventiile solicitate la data de ..........., prevazute a |
|
| | se acorda de la bugetul de stat, din care: |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
| | 1. Cheltuieli de exploatare si pentru achitarea |
|
| | contravalorii serviciilor contractate de intretinere si |
|
| | reparatii a amenajarilor de imbunatatiri funciare, altele |
|
| | decat irigatiile |
|
| | 2. Alte cheltuieli pentru activitatile prevazute la art. 41 |
|
| | alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g), h) si i) din Legea |
|
| | imbunatatirilor funciare nr. 138/2004 |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
| 2.| Subventii primite la data de ............., din care: |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
| | 1. Cheltuieli de exploatare si pentru achitarea |
|
| | contravalorii serviciilor contractate de intretinere si |
|
| | reparatii a amenajarilor de imbunatatiri funciare, altele |
|
| | decat irigatiile |
|
| | 2. Alte cheltuieli pentru activitatile prevazute la art. 41 |
|
| | alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g), h) si i) din Legea |
|
| | imbunatatirilor funciare nr. 138/2004 |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
| 3.| Subventii primite pentru luna in curs, respectiv luna |
|
| | .............., din care: |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
| | 1. Cheltuieli de exploatare si pentru achitarea |
|
| | contravalorii serviciilor contractate de intretinere si |
|
| | reparatii a amenajarilor de imbunatatiri funciare, altele |
|
| | decat irigatiile |
|
| | 2. Alte cheltuieli pentru activitatile prevazute la art. 41 |
|
| | alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g), h) si i) din Legea |
|
| | imbunatatirilor funciare nr. 138/2004 |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
| 4.| Subventii solicitate de la bugetul de stat pentru luna |
|
| | .............., (rd. 4 = rd. 1 - rd. 2 - rd. 3), din care: |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
| | 1. Cheltuieli de exploatare si pentru achitarea |
|
| | contravalorii serviciilor contractate de intretinere si |
|
| | reparatii a amenajarilor de imbunatatiri funciare, altele |
|
| | decat irigatiile |
|
| | 2. Alte cheltuieli pentru activitatile prevazute la art. 41 |
|
| | alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g), h) si i) din Legea |
|
| | imbunatatirilor funciare nr. 138/2004 |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
Director general, Director economic,
Data ........
ANEXA 5a)
la normele metodologice
ADMINISTRATIA NATIONALA A IMBUNATATIRILOR FUNCIARE
Sucursala ........................................
Avizat
de consiliul de administratie
SITUATIA
subventiilor ce se solicita de la bugetul de stat pentru acoperirea
cheltuielilor administrative, materiale si de personal conform art. 41 alin.
(4) din Legea imbunatatirilor funciare nr. 138/2004 pentru luna
...................
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Specificatii | Subventii
|
|crt.| |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
| 1.| Subventiile solicitate la data de ............, prevazute a |
|
| | se acorda de la bugetul de stat, din care: |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
| | 1. Cheltuieli de exploatare si pentru achitarea |
|
| | contravalorii serviciilor contractate de intretinere si |
|
| | reparatii a amenajarilor de imbunatatiri funciare, altele | |
| | decat irigatiile |
|
| | 2. Alte cheltuieli pentru activitatile prevazute la art. 41 |
|
| | alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g), h) si i) din Legea |
|
| | imbunatatirilor funciare nr. 138/2004 |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
| 2.| Subventii primite la data de .............., din care: |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
| | 1. Cheltuieli de exploatare si pentru achitarea |
|
| | contravalorii serviciilor contractate de intretinere si |
|
| | reparatii a amenajarilor de imbunatatiri funciare, altele |
|
| | decat irigatiile |
|
| | 2. Alte cheltuieli pentru activitatile prevazute la art. 41 |
|
| | alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g), h) si i) din Legea |
|
| | imbunatatirilor funciare nr. 138/2004 |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
| 3.| Subventii primite pentru luna in curs, respectiv luna |
|
| | ..............., din care: |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
| | 1. Cheltuieli de exploatare si pentru achitarea | |
| | contravalorii serviciilor contractate de intretinere si |
|
| | reparatii a amenajarilor de imbunatatiri funciare, altele |
|
| | decat irigatiile |
|
| | 2. Alte cheltuieli pentru activitatile prevazute la art. 41 |
|
| | alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g), h) si i) din Legea |
|
| | imbunatatirilor funciare nr. 138/2004 |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
| 4.| Subventii solicitate de la bugetul de stat pentru luna |
|
| | .............., (rd. 4 = rd. 1 - rd. 2 - rd. 3), din care: |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
| | 1. Cheltuieli de exploatare si pentru achitarea |
|
| | contravalorii serviciilor contractate de intretinere si |
|
| | reparatii a amenajarilor de imbunatatiri funciare, altele |
|
| | decat irigatiile |
|
| | 2. Alte cheltuieli pentru activitatile prevazute la art. 41 |
|
| | alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g), h) si i) din Legea |
|
| | imbunatatirilor funciare nr. 138/2004 |
|
|____|_____________________________________________________________|___________|
Director, Director economic,
Data ...............
ANEXA 6
la normele metodologice
ADMINISTRATIA NATIONALA A IMBUNATATIRILOR FUNCIARE
Avizat
de ordonatorul principal de credite
DECONT JUSTIFICATIV
privind utilizarea subventiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea
cheltuielilor administrative, materiale si de personal conform art. 41 alin.
(4) din Legea imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, pe perioada
...................
- mii lei -
________________________________________________________________________________
Nr. Indicatori Programat
Realizat
crt.
________________________________________________________________________________
I. Cheltuieli efectuate pentru realizarea activitatilor
prevazute la art. 41 alin. (4) din Legea
imbunatatirilor funciare nr. 138/2004,
din care:
1. Cheltuieli de exploatare a amenajarilor de
desecare si drenaj, din care:
- salarii brute
2. Cheltuieli de intretinere si reparatii a
amenajarilor de imbunatatiri funciare, altele decat
irigatiile,
din care:
- cheltuieli cu materii prime si materiale;
- cheltuieli cu lucrari si servicii executate de
terti;
- salarii brute;
- amortismente.
3. Cheltuieli cu salarizarea personalului prevazut
in statele de functii ale sediului central al
Administratiei si ale sucursalelor sale si
cheltuielile curente de functionare a acestora
4. Alte cheltuieli pentru activitatile prevazute la
art. 41 alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g) si h)
din Legea imbunatatirilor funciare nr. 138/2004
II. Subventii cuvenite, (rd. II = rd. I.1 + rd. I.2 +
rd. I.3 + rd. I.4)
III. Subventii primite
IV. Subventii de primit (rd. IV = rd. II - rd. III)
________________________________________________________________________________
Director general, Director economic,
ANEXA 6a)
la normele metodologice
ADMINISTRATIA NATIONALA A IMBUNATATIRILOR FUNCIARE
Sucursala ........................................
DECONT JUSTIFICATIV
privind utilizarea subventiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea
cheltuielilor administrative, materiale si de personal conform art. 41 alin.
(4) din Legea imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, pe perioada
...................
- mii lei -
________________________________________________________________________________
Nr. Indicatori Programat
Realizat
crt.
________________________________________________________________________________
I. Cheltuieli efectuate pentru realizarea activitatilor
prevazute la art. 41 alin. (4) din Legea
imbunatatirilor funciare nr. 138/2004,
din care:
1. Cheltuieli de exploatare a amenajarilor de
desecare si drenaj, din care:
- salarii brute
2. Cheltuieli de intretinere si reparatii a
amenajarilor de imbunatatiri funciare, altele decat
irigatiile,
din care:
- cheltuieli cu materii prime si materiale;
- cheltuieli cu lucrari si servicii executate
de terti;
- salarii brute;
- amortismente.
3. Cheltuieli cu salarizarea personalului prevazut
in statele de functii ale sediului central al
Administratiei si ale sucursalelor sale si
cheltuielile curente de functionare a acestora
4. Alte cheltuieli pentru activitatile prevazute
la art. 41 alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g) si
h) din Legea imbunatatirilor funciare nr. 138/2004
II. Subventii cuvenite, (rd. II = rd. I.1 + rd. I.2 +
rd. I.3 + rd. I.4)
III. Subventii primite
IV. Subventii de primit (rd. IV = rd. II - rd. III)
________________________________________________________________________________
Director, Director economic,
Verificat,
Directia controlului financiar de stat
Director,
ANEXA 6b)
la normele metodologice
ADMINISTRATIA NATIONALA A IMBUNATATIRILOR FUNCIARE
Sucursala ........................................
Unitatea de administrare .........................
DECONT JUSTIFICATIV
privind utilizarea subventiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea
cheltuielilor administrative, materiale si de personal conform art. 41 alin.
(4) din Legea imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, pe perioada
...................
- mii lei -
________________________________________________________________________________
Nr. Indicatori Programat
Realizat
crt.
________________________________________________________________________________
I. Cheltuieli efectuate pentru realizarea activitatilor
prevazute la art. 41 alin. (4) din Legea
imbunatatirilor funciare nr. 138/2004,
din care:
1. Cheltuieli de exploatare a amenajarilor de
desecare si drenaj, din care:
- salarii brute
2. Cheltuieli de intretinere si reparatii a
amenajarilor de imbunatatiri funciare, altele decat
irigatiile,
din care:
- cheltuieli cu materii prime si materiale;
- cheltuieli cu lucrari si servicii executate de
terti;
- salarii brute;
- amortismente.
3. Cheltuieli cu salarizarea personalului prevazut in
statele de functii ale sediului central al
Administratiei si ale sucursalelor sale si
cheltuielile curente de functionare a acestora
4. Alte cheltuieli pentru activitatile prevazute
la art. 41 alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g) si h)
din Legea imbunatatirilor funciare nr. 138/2004
II. Subventii cuvenite, (rd. II = rd. I.1 + rd. I.2 +
rd. I.3 + rd. I.4)
III. Subventii primite
IV. Subventii de primit (rd. IV = rd. II - rd. III)
________________________________________________________________________________
Manager, Contabil sef,
Verificat,
Sucursala ........................
Director economic,