Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 728 din  7 iulie 2005

privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii nr. 10/2005 pentru aprobarea derularii programelor si subprogramelor de sanatate finantate din bugetul de stat in anul 2005

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 651 din 22 iulie 2005


SmartCity3


    In temeiul Legii nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica, cu modificarile si completarile ulterioare, al Legii bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 si al Hotararii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile ulterioare,
    vazand Referatul de aprobare al Directiei de sanatate publica nr. M.C. 8.478 din 6 iulie 2005,

    ministrul sanatatii emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Ordinul ministrului sanatatii nr. 10/2005 pentru aprobarea derularii programelor si subprogramelor de sanatate finantate din bugetul de stat in anul 2005, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 61 si nr. 61 bis din 18 ianuarie 2005, se modifica si se completeaza*) dupa cum urmeaza:
------------
    *) Textul modificat este reprodus in facsimil.

    1. La anexa nr. II "Programele, subprogramele si interventiile de sanatate finantate din bugetul de stat, gestionate de Ministerul Sanatatii, obiectivele si activitatile aferente, indicatorii fizici, de eficienta si de rezultate", punctul II/I "Program comunitar de sanatate publica" va avea urmatorul cuprins:

    "II/1. PROGRAM COMUNITAR DE SANATATE PUBLICA

    Institutia coordonatoare a programului:
    - Ministerul Sanatatii - Directia de Sanatate Publica

    Coordonarea tehnica:
    - Centrul pentru Prevenirea si Controlul Bolilor Transmisibile (CPCBT) pentru subprogramele 1.1, 1.2 si 1.3, in colaborare cu Institutul Clinic de Boli Infectioase <<Prof. dr. Matei Bals>> (1.2) si Institutul de Pneumoftiziologie <<Prof. dr. Marius Nasta>> (1.3) si Comisiile de specialitate ale Ministerului Sanatatii
    - Institutul de Sanatate Publica Bucuresti pentru subprogramul 1.4 si subprogramul 1.5
    - Institutul National de Hematologie Transfuzionala "Prof. dr. C. T. Nicolau" Bucuresti (subprogramul 1.6)

 ______________________________________________________________________________
|                          INDICATORI                              |    2005   |
|__________________________________________________________________|___________|
| Indicatori fizici                                                |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| Numar actiuni specifice de monitorizare si evaluare a efectelor  |           |
| factorilor de risc pentru starea de sanatate (inclusiv studii)   |      1250 |
|__________________________________________________________________|___________|
| Numar doze de vaccin achizitionate                               | 9,000,000 |
|__________________________________________________________________|___________|
| Numar de actiuni de supraveghere si control a bolilor            |           |
| transmisibile                                                    |       800 |
|__________________________________________________________________|___________|
| Numar donari                                                     |   420,000 |
|__________________________________________________________________|___________|
| Numar de campanii de informare, educare si alte actiuni specifice|           |
| de promovare a sanatatii                                         |       400 |
|__________________________________________________________________|___________|
| Indicatori de eficienta                                          |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| Cost mediu/campanie informare, educare, comunicare si alte       |           |
| actiuni specifice de promovare a sanatatii                       |    70,000 |
|__________________________________________________________________|___________|
| Cost mediu/actiune specifica de monitorizare si evaluare a       |           |
| efectelor factorilor de risc pentru starea de sanatate           |    48,000 |
|__________________________________________________________________|___________|
| Cost mediu/doza vaccin                                           |        38 |
|__________________________________________________________________|___________|
| Cost mediu/actiune de supraveghere si control a bolilor          |           |
| transmisibile                                                    |   134,570 |
|__________________________________________________________________|___________|
| Cost mediu/unitate sange total                                   |     1,250 |
|__________________________________________________________________|___________|
| Indicatori de rezultate                                          |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| Acoperirea vaccinala (%)                                         |        95 |
|__________________________________________________________________|___________|
| Scaderea morbiditatii specifice prin boli transmisibile in       |           |
| populatia generala (%)                                           |         1 |
|__________________________________________________________________|___________|
| Cresterea numarului de donari de sange (%)                       |         3 |
|__________________________________________________________________|___________|

    SUBPROGRAM 1.1. - SUPRAVEGHEREA SI CONTROLUL BOLILOR TRANSMISIBILE

    Obiectivul 1 - Realizarea imunizarilor conform calendarului national de vaccinare

    Activitati:
    1. Achizitionarea vaccinurilor si a materialelor sanitare necesare administrarii acestora;
    2. Distributia vaccinurilor la nivel local;
    3. Realizarea imunizarilor conform calendarului de vaccinari;
    4. Identificarea comunitatilor cu acces dificil la serviciile de sanatate si organizarea de campanii suplimentare de vaccinare pentru acestea;
    5. Realizarea de studii de prevalenta/imunogenitate/eficienta vaccinala organizate de CPCBT;
    6. Supravegherea reactiilor adverse postvaccinale indezirabile (RAPI);
    7. Realizarea anchetelor bianuale de estimare a acoperirii vaccinale;
    8. Administrarea vaccinurilor in conditii de siguranta maxima prin utilizarea la nivel national, conform recomandarilor OMS, a seringilor de unica folosinta;
    9. Continuarea distributiei carnetelor de vaccinare si informarea cadrelor medicale si a mamelor cu privire la modul de utilizare al acestora;
    10. Pregatirea personalului medical si a mediatorilor sanitari cu privire la modul de realizare si raportare a vaccinarilor.

    Activitati desfasurate de CPCBT:
    1. Monitorizarea si evaluarea la nivel national a derularii programului utilizand indicatorii de evaluare din metodologie. Coordonarea metodologica a programului;
    2. Fundamentarea stiintifica in colaborare cu Comisia de Epidemiologie a Ministerului Sanatatii, a introducerii de noi vaccinuri prin derularea de studii;
    3. Raportarea catre Ministerul Sanatatii a indicatorilor trimestriali si anuali si efectuarea de propuneri de imbunatatire a desfasurarii programului.

    Indicatori de evaluare:
    Indicatori de rezultate - anual
    Acoperirea vaccinala la nivelul diferitelor categorii de populatie, la nivel national (%) - 95
    Indicatori fizici - trimestrial
    - Numar doze de vaccin achizitionate centralizat*       9 milioane doze/an
    - Numar doze de vaccin achizitionate local             30 mii doze/an
    - Numar activitati desfasurate                        425/an
    Indicatori de eficienta - trimestrial
    Cost mediu/doza vaccin achizitionat centralizat*       38 mii lei
    Cost mediu/doza vaccin achizitionat local             200 mii lei
    Cost mediu/activitate                               2.000 mii lei
------------
    * nu se raporteaza de catre directiile de sanatate publica judetene

    Calendarul de vaccinare in anul 2005*

 ______________________________________________________________________________
|           Varsta recomandata           |      Vaccin      |    Comentarii    |
|________________________________________|__________________|__________________|
| Primele 24 de ore                      | Hep B            | In maternitate   |
| 4 - 7 zile                             | BCG              |                  |
|________________________________________|__________________|__________________|
| 2 luni                                 | DTP - Hep B, VPI | Simultan         |
|________________________________________|__________________|__________________|
| 4 luni                                 | DTP, VPO         | Simultan         |
|________________________________________|__________________|__________________|
| 6 luni                                 | DTP - Hep B, VPO | Simultan         |
|________________________________________|__________________|__________________|
| 12 luni                                | DTP, VPO         | Simultan         |
|________________________________________|__________________|__________________|
| 12 - 15 luni                           | RRO              |                  |
|________________________________________|__________________|__________________|
| 30 - 35 luni                           | DTP              |                  |
|________________________________________|__________________|__________________|
| 7 ani (in cls. I)                      | DT, RRO          | Campanii scolare |
|________________________________________|__________________|__________________|
| 9 ani (in cls. a III-a)                | VPO              | Campanii scolare |
|________________________________________|__________________|__________________|
| 14 ani (in cls. a VIII-a)              | DT, Rub*       | Campanii scolare |
|________________________________________|__________________|__________________|
| 18 ani (in cls. a XII-a)               | Hep B            | Campanii scolare |
|________________________________________|__________________|__________________|
| Studenti anul I, respectiv elevi anul I|                  |                  |
| de la Facultatile de Medicina si       |                  |                  |
| Stomatologie, respectiv scoli sanitare |                  |                  |
| postliceale                            | Hep B            | Campanii scolare |
|________________________________________|__________________|__________________|
    * toate vaccinurile si materialele sanitare utilizate in calendar se achizitioneaza centralizat
    * numai fetele

    DTP         Vaccin diftero-tetano-pertussis
    DT          Vaccin diftero-tetanic pediatric (se utilizeaza pana la varsta
                de 14 ani)
    VPO         Vaccin polio oral
    VPI         Vaccin polio inactivat (pentru copii institutionalizati si copii
                care au contraindicatii pentru VPO se va folosi VPI sau vaccin
                combinat DTP-VPI)
    Hep B       Vaccin hepatitic B
    DTP-Hep B   Vaccin diftero-tetano-pertussis-hepatita B
    RRO         Vaccin rujeolic-rubeolic-oreion
    BCG         Vaccin de tip Calmette Guerrin
    Rub         Vaccin rubeolic

    Pentru administrarea tuturor vaccinurilor mentionate se vor utiliza seringi de unica folosinta (din trei componente).

    Obiectiv 2: Supravegherea principalelor boli infectioase in vederea identificarii si diagnosticarii precoce a pericolului aparitiei epidemiilor si instituirea masurilor adecvate de control

    Activitati derulate la nivelul directiilor de sanatate publica judetene:
    1. Supravegherea bolilor transmisibile prevazute in reglementarile legale in vigoare (culegerea, validarea, analiza, interpretarea si raportarea datelor epidemiologice la ISP regional si CPCBT);
    2. Vaccinarea grupelor la risc de imbolnavire/de transmitere a unor boli transmisibile (vaccinare antigripala, antirubeolica in vederea prevenirii transmiterii nozocomiale a infectiei rubeolice de la nou-nascutul cu sindrom rubeolic congenital, antitifoidica, antidizenterica, antihepatitica A/B etc.);
    3. Vaccinarea diftero-tetanica a gravidelor conform reglementarilor in vigoare;
    4. Efectuarea dozei de rapel diftero-tetanica la intervale de 10 ani incepand cu varsta de 24 de ani, functie de resursele financiare existente;
    5. Supravegherea bolilor transmisibile considerate probleme de sanatate publica locala sub coordonarea institutului de sanatate publica regional, inclusiv imunizari in situatii epidemiologice deosebite;
    6. Instituirea si aplicarea masurilor de prevenire si control al focarului de boala transmisibila (depistarea, tratamentul profilactic si/sau vaccinarea contactilor, raportare, dezinfectie, dezinsectie, deratizare, ancheta epidemiologica etc.), in colaborare cu reteaua de asistenta primara;
    7. Asigurarea activitatii epidemiologice in situatii de urgenta provocate de calamitati naturale (inundatii, cutremure etc.) de catre Directia de Sanatate Publica Judeteana, in colaborare cu reteaua de asistenta medicala primara si de specialitate si cu administratia publica locala, conform practicilor epidemiologice curente;
    8. Instituirea si aplicarea masurilor de control al focarului de infectie nosocomiala dupa anuntarea acestuia de catre unitatea in care evolueaza;
    9. Organizarea unor sesiuni de instruire a personalului din serviciile de prevenire si control al infectiilor nosocomiale din unitatile sanitare;
    10. Actiuni speciale de depistare activa si prevenire a bolilor transmisibile in comunitati la risc;
    11. Organizarea de instruiri ale personalului medico-sanitar si a mediatorilor sanitari cu privire la prevenirea, depistarea, raportarea si controlul bolilor transmisibile;
    12. Asigurarea medicamentelor si materialelor necesare pentru interventie in caz de focar/epidemie de boala transmisibila;
    13. Controlul intern si extern de calitate pentru laboratoarele din unitatile de sanatate publica;
    14. Continuarea activitatilor de laborator in vederea acreditarii;
    15. Supravegherea rezistentei la antibiotice;
    16. Achizitia unui pachet software, avizat de Ministerul Sanatatii, destinat sistemului de supraveghere a bolilor transmisibile si asigurarea conexiunii la internet pentru responsabilii cu supravegherea bolilor transmisibile din cadrul directiilor de sanatate publica.

    NOTA:
    Diagnosticul etiologic al bolilor transmisibile se asigura din fondurile alocate subprogramului in masura in care acestea sunt identificate ca prioritati de sanatate publica, iar resursele financiare o permit.
    Toate vaccinurile si materialele sanitare necesare activitatilor derulate in cadrul obiectivului 2 se achizitioneaza la nivel local, cu exceptia vaccinului gripal si a celui rubeolic destinat prevenirii transmiterii nosocomiale a infectiei rubeolice de la nou-nascutul cu sindrom rubeolic congenital.

    Activitati derulate la nivelul institutelor de sanatate publica regionale:
    1. Supravegherea bolilor transmisibile prevazute in reglementarile legale in vigoare (culegerea, validarea, analiza, interpretarea si raportarea datelor epidemiologice la CPCBT);
    2. Identificarea si supravegherea bolilor transmsibile considerate probleme de sanatate publica locala/regionala;
    3. Colaborarea in instituirea si aplicarea masurilor de prevenire si control al focarului de boala transmisibila, inclusiv infectia nosocomiala, la solicitarea directiilor de sanatate publica judetene;
    4. Efectuarea de catre institutele de sanatate publica a unor studii epidemiologice in domeniul bolilor transmisibile, cu acordul CPCBT si a Directiei de Sanatate Publica din Ministerul Sanatatii;
    5. Organizarea unor sesiuni de instruire a personalului din directiile de sanatate publica judetene pe probleme de supraveghere a bolilor transmisibile si programe de sanatate publica;
    6. Controlul intern si extern de calitate pentru laboratoarele din unitatile de sanatate publica;
    7. Continuarea activitatilor de laborator in vederea acreditarii;
    8. Achizitia unui pachet software, avizat de Ministerul Sanatatii, destinat sistemului de supraveghere a bolilor transmisibile si asigurarea conexiunii la internet pentru responsabilii cu supravegherea bolilor transmisibile din cadrul institutelor de sanatate publica.

    Activitati desfasurate de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie si Imunologie "Cantacuzino":
    1. Supravegherea microbiologica a bolilor transmisibile (viroze respiratorii, enterovirusuri etc.);
    2. Supravegherea rezistentei la antibiotice;
    3. Participarea, in colaborare cu CPCBT la investigarea focarelor/epidemiilor, inclusiv infectii nosocomiale;
    4. Asigurarea diagnosticului si/sau confirmarii diagnosticului pentru bolile transmisibile la solicitarea CPCBT, a institutelor de sanatate publica si a directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti.

    Activitati desfasurate de CPCBT:
    1. Monitorizeaza si evalueaza la nivel national derularea programului utilizand indicatorii de evaluare;
    2. Asigura coordonarea metodologica a programului;
    3. Dezvolta si implementeaza metodologii noi de supraveghere in vederea eficientizarii sistemului national (ex. Estimarea indicatorilor de acoperire vaccinala < 1 an/< 2 ani);
    4. Raporteaza Directiei de Sanatate Publica din Ministerul Sanatatii cazurile de boli infectioase, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    5. Raporteaza Ministerului Sanatatii indicatorii trimestriali si anuali si face propuneri de imbunatatire a derularii programului.

    Indicatori de evaluare a obiectivului
    Indicatori de rezultat - anual
    - Scaderea cu 1% a numarului de cazuri de boli infectioase in populatia generala (cu exceptia cazurilor de TBC si HIV/SIDA)
    Indicatori fizici - trimestrial
    - Numar activitati de supraveghere si control al bolilor transmisibile - 800/an
    Indicatori de eficienta - trimestrial
    - Cost mediu/activitati de supraveghere - 134.570 mii lei

    Obiectiv 3: Controlul infectiilor cu transmitere sexuala (ITS)

    Activitati:
    1. Testarea serologica gratuita a gravidelor de catre directiile de sanatate publica in vederea depistarii infectiei luetice.
    2. Promovarea de catre directiile de sanatate publica a activitatii de testare serologica gratuita a gravidelor.
    3. Consilierea gratuita a tuturor gravidelor care se prezinta la directiile de sanatate publica in vederea testarii serologice pentru sifilis.
    4. Asigurarea medicamentelor si materialelor necesare pentru tratamentul specific gratuit, prioritar, la gravidele cu serologii luetice reactive obtinute in cadrul activitatilor de testare intreprinse de catre directiile de sanatate publica.
    5. Efectuarea investigatiei epidemiologice pentru cazurile raportate de sifilis congenital la nou-nascutul viu.
    6. Instituirea tratamentului specific corect al nou-nascutului viu cu sifilis congenital.
    7. Asigurarea diagnosticului serologic al infectiei luetice pentru persoanele care nu sunt asigurate.
    8. Asigurarea medicamentelor si materialelor necesare pentru administrarea tratamentului specific antiluetic corect la contactii de sifilis identificati.
    9. Asigurarea medicamentelor si materialelor necesare pentru administrarea tratamentului specific antiluetic corect persoanelor bolnave de sifilis care nu sunt asigurate.
    10. Desfasurarea activitatilor din cabinetul judetean dermato-venerologie in scopul realizarii capacitatii de transmitere electronica, catre directia de sanatate publica, a formularelor prevazute in sistemul de raportare.

    Indicatori de evaluare:
    Indicatori de rezultate - semestrial
    - Dublarea numarului de gravide testate serologic gratuit in cadrul directiilor de sanatate publica pentru sifilis;
    - Reducerea la o valoare de 20 la 100000 a incidentei sifilisului congenital;
    - Asigurarea diagnosticului serologic si al tratamentului specific antiluetic la un procent de 80% din totalul persoanelor neasigurate bolnave de sifilis;
    - Asigurarea, pentru toate cabinetele de dermato-venerologie judetene si a municipiului Bucuresti, a conditiilor de transmitere electronica, catre directiile de sanatate publica, a formularelor utilizate in sistemul de raportare.
    Indicatori fizici - trimestrial
    - Numar actiuni de promovare a testarii gratuite a gravidelor - 42
    - Numar gravide testate serologic gratuit pentru sifilis in laboratorul directiei de sanatate publica, din care cate cu serologie reactiva - 50.000
    - Numar gravide cu serologie reactiva care beneficiaza de tratament corect gratuit - 2.000
    - Numar cupluri (mama-nou-nascut viu cu VDRL calitativ reactiv) testate VDRL cantitativ pentru depistarea sifilisului congenital al nou-nascutului viu - 2.000
    - Numar cazuri de sifilis congenital al nou-nascutului viu raportate - 40
    - Numar cazuri de sifilis congenital al nou-nascutului viu raportate care beneficiaza de investigatie epidemiologica si tratament specific corect - 40
    - Numar persoane diagnosticate cu infectie luetica si neasigurate - 4.000
    - Numar persoane diagnosticate cu infectie luetica si neasigurate care efectueaza tratament specific corect - 3.500
    - Numar contacti de sifilis identificati care efectueaza tratament specific corect - 30.000
    - Numar cabinete de dermato-venerologie judetene care indeplinesc cerintele transmiterii electronice a formularelor de raportare catre directiile de sanatate publica - 43 (41 in judete si 2 in municipiul Bucuresti)
    Indicatori de eficienta - anual
    - Cost mediu/test depistare sifilis la gravida - 60 mii lei
    - Cost mediu actiune de promovare a testarii gratuite a gravidei - 10.000 mii lei
    - Cost mediu tratament antiluetic al gravidei - 100 mii lei
    - Cost mediu/test VDRL cantitativ pentru depistare sifilis congenital - 130 mii lei
    - Cost mediu test serologic pentru diagnosticul infectiei luetice la persoana neasigurata - 130 mii lei
    - Cost mediu tratament antiluetic/persoana infectata neasigurata - 100 mii lei
    - Cost mediu tratament antiluetic/contact identificat - 50 mii lei
    - Cost mediu pentru asigurarea in cabinetul judetean dermato-venerologie a conditiilor de transmitere electronica catre directia de sanatate publica a informatiilor existente in formularele utilizate in cadrul sistemului de raportare - 80.000 mii lei

    Activitati desfasurate de CPCBT:
    1. Monitorizeaza si evalueaza la nivel national derularea programului utilizand Indicatorii de evaluare din metodologie;
    2. Asigura coordonarea metodologica a programului;
    3. Dezvolta si implementeaza metodologii noi de supraveghere in vederea eficientizarii sistemului national;
    4. Raporteaza Ministerului Sanatatii Indicatorii trimestriali si anuali si face propuneri de imbunatatire a derularii programului.

    Obiectiv 4: Supravegherea si controlul infectiilor nosocomiale in unitati sanitare santinela

    Programul de supraveghere a infectiilor nosocomiale se va desfasura in spitale judetene sau clinici universitare, unde vor fi selectate sectii de chirurgie generala, sectii de neonatologie si sectii de terapie intensiva.
    Modul de selectare al tipurilor de infectii supravegheate, al sectiilor si spitalelor, organizarea, derularea si evaluarea programului sunt descrise in metodologia de supraveghere transmisa directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti.
    Raportarea de rutina, trimestriala, pe categorii de infectii si sectii, a infectiilor nosocomiale se va desfasura conform legislatiei in vigoare pentru toate unitatile sanitare cu paturi de la nivel national.
    Toate unitatile sanitare vor respecta si implementa normele de supraveghere si control a infectiilor nosocomiale, conform Ordinului ministrului sanatatii nr. 994/2004.

    Activitati desfasurate de unitatile sanitare selectate:
    1. Medicul sef al compartimentului de prevenire si control al infectiilor nosocomiale organizeaza sistemul de supraveghere la nivelul unitatii: desemnarea echipei de lucru, definirea atributiilor membrilor echipei, instruirea personalului medico-sanitar din sectiile selectate cu privire la obiectivele programului, protocoale de lucru, formularele utilizate, circuitul informational, Indicatori de evaluare;
    2. Depisteaza cazurile de infectie nosocomiala conform definitiilor de caz din OMS nr. 994/2004, pentru tipurile de infectii selectate;
    3. Recolteaza probele biologice pentru examenul bacteriologic, conform protocolului;
    4. Completeaza fisele de supraveghere/fisa cazului de infectie nosocomiala;
    5. Trimite fisele de supraveghere/fisa cazului de infectie nosocomiala, saptamanal la DSP;
    6. Realizeaza investigatiile de laborator si trimite tulpinile izolate (numai pentru microorganismele specificate in metodologie) de la cazurile de infectie nosocomiala la ISP si IC, prin intermediul DSP;
    7. Raporteaza lunar la DSP Indicatorii de evaluare din metodologie.

    * In situatia in care spitalul nu are capacitatea de laborator pentru investigatii bacteriologice:
    - In judetele unde se afla ISP, acesta asigura diagnosticul de laborator si trimite tulpinile izolate (numai pentru microorganismele specificate in metodologie) la IC;
    - In celelalte judete laboratorul DSP asigura diagnosticul de laborator si trimite tulpinile izolate (numai pentru microorganismele specificate in metodologie) la ISP regional si IC

    Activitati desfasurate de DSP judetene si a municipiului Bucuresti:
    1. Desemneaza din compartimentul/biroul de epidemiologie persoana care asigura suport tehnic profesional pentru organizarea si functionarea programului;
    2. Instruieste personalul medico-sanitar din unitatea sanitara cu paturi, respectiv sectiile selectate
    3. Verifica si valideaza datele din fisele primite;
    4. Completeaza si trimite lunar, la ISP regional, baza de date (format unic EPI DATA/EPIINFO);
    5. Asigura diagnosticul de laborator pentru unitatile sanitare santinela care nu au capacitatea de laborator pentru investigatii bacteriologice, in judetele in care acesta nu este asigurat de ISP;
    6. Asigura trimiterea probelor la ISP si IC (numai pentru microorganismele specificate in metodologie);
    7. Monitorizeaza si evalueaza trimestrial derularea programului in unitatea/unitatile selectata utilizand Indicatorii de evaluare din metodologie;
    8. Comunica trimestrial unitatilor sanitare santinela rezultatele analizelor epidemiologice efectuate.

    Activitati desfasurate de ISP:
    1. Verifica si valideaza datele din fisele primite;
    2. Completeaza si trimite lunar, la CPCBT, baza de date (format unic EPI DATA/EPIINFO);
    3. Sprijina tehnic si metodologic DSP si/sau unitatile santinela;
    4. Monitorizeaza si evalueaza trimestrial la nivel regional derularea programului utilizand Indicatorii de evaluare din metodologie;
    5. Comunica trimestrial, la DSP judetene si a municipiului Bucuresti, rezultatele analizei epidemiologice efectuate la nivel regional;
    6. Asigura diagnosticul de laborator pentru unitatile sanitare santinela care nu au capacitatea de laborator pentru investigatii bacteriologice, in cazul in care acestea sunt situate pe teritoriul aceluiasi judet cu ISP (ISP Timisoara, ISP Iasi, ISP Cluj);
    7. Asigura identificarea si caracterizarea preliminara a tulpinilor primite de la unitatile sanitare santinela;
    8. ISP regional (ISP Timisoara, ISP Iasi, ISP Cluj) colaboreaza cu INCDMI Cantacuzino - Centrele Nationale de referinta si asigura trimiterea tulpinilor (numai pentru microorganismele specificate in metodologie) pentru caracterizare completa si realizarea bancii de izolate la nivel national.

    Activitati desfasurate de CPCBT:
    1. Monitorizeaza si evalueaza la nivel national derularea programului utilizand Indicatorii de evaluare din metodologie
    2. Asigura diseminarea informatiilor obtinute in urma analizelor epidemiologice efectuate la nivel national, trimestrial, catre directiile de sanatate publica judetene, institutele de sanatate publica si Directia de Sanatate Publica din Ministerul Sanatatii.

    Indicatori
    Fizici:
    - Nr. cazuri IN depistate - 5000
    - Nr. cazuri IN investigate cu laboratorul - 5000
    De eficienta:
    - Cost mediu/actiunea de depistare a unui caz IN - 500 mii lei
    - Cost mediu/actiunea de investigare cu laboratorul a unui caz IN - 2000 mii lei
    De rezultat:
    - Incidenta anuala a IN la 100 pacienti externati, pe sectii - 5%

    NOTA:
    In cazul in care in judetul in care functioneaza unitatea sanitara din sistemul santinela nu exista capacitate de laborator pentru investigarea infectiilor cu anaerobi, probele biologice destinate acestor investigatii se recolteaza si se introduc direct in sisteme de transport speciale pentru anaerobi, conform protocolului si se trimit direct la Laboratorul de referinta pentru anaerobi din INCDIM Cantacuzino.

    Indicatorii subprogramului 1.1 vor fi raportati de directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti institutului de sanatate publica regional. Institutele de sanatate publica vor analiza situatia derularii subprogramului la nivel regional si vor raporta, la CPCBT, indicatorii raportati de catre directiile arondate impreuna cu rezultatele analizei derularii subprogramului (realizari, dificultati, propuneri de imbunatatire)

    Natura cheltuielilor subprogramului:
    - Pentru unitatile finantate integral de la bugetul de stat (ISP, DSP, CMP)
        - Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului
    - Pentru unitatile finantate integral din venituri proprii (institute, spitale, sanatorii)
        - Cheltuieli de personal aferente personalului incadrat cu contract individual de munca pe durata determinata sau cu timp partial de munca, potrivit legii, pentru activitatile prevazute in prezentul ordin
        - Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului
        - Cheltuieli de capital, cu aprobarea directiei coordonatoare, pe baza justificarii necesitatii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei respective

    SUBPROGRAMUL NR. 1.2 - Supravegherea si controlul infectiei HIV/SIDA

    Obiective:
    1. Monitorizarea evolutiei infectiei HIV/SIDA;
    2. Reducerea transmiterii materno-fetale a HIV;
    3. Prelungirea sperantei de viata prin depistarea precoce a infectiei HIV/SIDA si tratament adecvat;
    4. Limitarea transmiterii prin depistare precoce, includerea in supravegherea activa si consiliere;
    5. Introducerea supravegherii de generatia a doua in cadrul activitatilor curente de monitorizare a evolutiei infectiei HIV/SIDA. Estimarea prevalentei HIV in populatia generala si in subpopulatiile la risc.

    Activitati:
    1. Depistarea infectiei cu transmitere verticala (mama - fat);
    2. Depistarea infectiei HIV/SIDA in grupele de risc, conform legislatiei in vigoare;
    3. Depistarea infectiei HIV/SIDA - testare voluntara, cu consiliere pre si post testare;
    4. Asigurarea testelor de diagnostic, eligibilitate la tratament si monitorizarea acestuia;
    5. Activitati de consiliere pre si post testare (asigurarea de materiale informative, prezervative etc.);
    6. Instituirea unui sistem santinela pentru testarea gravidelor in maternitati, a bolnavilor cu ITS in clinicile de dermato-venerologie, a bolnavilor de tuberculoza in clinicile de pneumoftiziologie;
    7. Monitorizarea eficientei sistemului de supraveghere epidemiologica.

    Activitati desfasurate de CPCBT:
    1. Monitorizeaza si evalueaza la nivel national derularea programului utilizand Indicatorii de evaluare din metodologie;
    2. Asigura coordonarea metodologica a programului;
    3. Dezvolta si implementeaza metodologii noi de supraveghere in vederea eficientizarii sistemului national;
    4. Raporteaza Ministerului Sanatatii indicatorii trimestriali si anuali si face propuneri de imbunatatire a derularii programului.

    Indicatori de evaluare:
    Indicatori de rezultate: anual
    - Cresterea cu 25% a numarului de femei gravide testate HIV in vederea asigurarii profilaxiei transmiterii verticale;
    - Cresterea cu 50% a numarului activitatilor de consiliere a persoanelor testate HIV
    Indicatori fizici: trimestrial
    - numar teste de diagnostic achizitionate centralizat:*
    - numar teste pentru monitorizarea tratamentului achizitionate centralizat:*
    - numar total persoane testate HIV: 250.000
    - numar gravide testate HIV pentru prevenirea transmiterii verticale: 100.000 (se va raporta si numarul de cazuri pozitive);
    - numar persoane testate HIV din grupele de risc conform legislatiei in vigoare: 75.000 (se va raporta si numarul de cazuri pozitive);
    - numar persoane din alte categorii testate HIV (testare voluntara, testarea pacientilor cu TBC): 75.000 (se va raporta si numarul de cazuri pozitive);
    - numar contacti identificati la un caz confirmat cu infectie HIV, din care numar contacti testati;
    - numar persoane consiliate: 100.000
    Indicatori de eficienta: trimestrial
    - cost mediu/test diagnostic: 22,5 mii lei*
    - cost mediu/test pentru monitorizarea tratamentului: CD4/CD8: 1000 mii lei, test pentru incarcatura virala: 3200 mii lei
    - cost mediu/persoana consiliata: 50 mii lei
    - cost mediu/persoana testata: 50 mii lei (nu se include costul testului)
------------
    * nu se raporteaza de catre DSPJ

    Natura cheltuielilor subprogramului:
    - Pentru unitatile finantate integral de la bugetul de stat (ISP, DSP, CMP)
        - Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului
    - Pentru unitatile finantate integral din venituri proprii (institute, spitale, sanatorii)
        - Cheltuieli de personal aferente personalului incadrat cu contract individual de munca pe durata determinata sau cu timp partial de munca, potrivit legii, pentru activitatile prevazute in prezentul ordin;
        - Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului;
        - Cheltuieli de capital, cu aprobarea directiei coordonatoare, pe baza justificarii necesitatii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei respective.

    Indicatorii subprogramului 1.2 vor fi raportati de directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti Institutului de sanatate publica regional. Institutele de sanatate publica vor analiza situatia derularii subprogramului la nivel regional si vor raporta la CPCBT Indicatorii raportati de catre directiile arondate, impreuna cu rezultatele analizei derularii subprogramului (realizari, dificultati, propuneri de imbunatatire).

    SUBPROGRAMUL NR. 1.3 - SUPRAVEGHEREA SI CONTROLUL TUBERCULOZEI

    Pentru coordonarea la nivel local a subprogramului, se desemneaza un coordonator din cadrul directiei de sanatate publica pentru supravegherea epidemiologica si unul de specialitate din cadrul retelei de pneumoftiziologie, care colaboreaza pentru realizarea subprogramului la nivel local.

    Obiective:
    1. Monitorizarea evolutiei populationale a tuberculozei;
    2. Depistarea activa a cazurilor noi de TBC la simptomatici si grupele de risc, inclusiv contacti;
    3. Stabilirea masurilor necesare pentru cresterea eficientei programului.

    Activitati:
    1. Controlul simptomaticilor pentru depistarea cazurilor de tuberculoza;
    2. Controlul activ al contactilor si altor grupe la risc de contractare a acestei infectii in vederea depistarii cazurilor de tuberculoza;
    3. Pregatirea personalului medical pentru aplicarea prevederilor programului;
    4. Chimioprofilaxia persoanelor la risc;
    5. Supravegherea epidemiologica si controlul focarelor de tuberculoza;
    6. Supervizarea derularii programului cu scopul evidentierii deficientelor si stabilirii masurilor pentru remediere.

    Indicatori de evaluare:
    Indicatori fizici - trimestrial:
    - Numarul contactilor examinati (4 contacti/1 caz TBC inregistrat): 120.000
    - Numarul de suspecti examinati (10 suspecti/1 caz TBC inregistrat): 300.000
    - Numarul de cazuri care beneficiaza de chimioprofilaxie: 70.000
    - Numar intradermoreactii la PPD efectuate: 300.000
    - Numar de vizite de supervizare in teritoriu efectuate de catre medicii specialisti.
    Indicatori de eficienta - trimestrial:
    - Cost mediu depistare activa bolnav cu TBC prin controlul contactilor si ai altor grupe la risc - 500 mii lei
    - Cost mediu depistare a bolnavului cu TBC prin controlul simptomaticilor - 500 mii lei
    - Cost mediu/tratament chimioprofilactic - 185 mii lei
    - Cost mediu intradermoreactie la PPD - 10 mii lei
    - Cost mediu pe vizita de supervizare in teritoriu - 10.000 mii lei
    Indicatori de rezultate - anual
    - Procentul contactilor examinati din totalul contactilor inregistrati > 80%
    - Procentul bolnavilor depistati din numarul suspectilor examinati: 10%
    - Procentul de persoane chimioprofilactizate din cele indicate pentru chimioprofilaxie > 90%
    - Procentul de vizite efectuate din numarul de vizite programate: > 80% .

    Activitati desfasurate de CPCBT in colaborare cu Institutul Marius Nasta:
    1. Monitorizeaza si evalueaza la nivel national derularea programului utilizand Indicatorii de evaluare din metodologie;
    2. Asigura coordonarea metodologica a programului;
    3. Dezvolta si implementeaza metodologii noi de supraveghere in vederea eficientizarii sistemului national;
    4. Raporteaza Ministerului Sanatatii Indicatorii trimestriali si anuali si face propuneri de imbunatatire a derularii programului.

    Natura cheltuielilor subprogramului:
    - Pentru unitatile finantate integral de la bugetul de stat (ISP, DSP, CMP)
        - Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului.
    - Pentru unitatile finantate integral din venituri proprii (institute, spitale, sanatorii)
        - Cheltuieli de personal aferente personalului incadrat cu contract individual de munca pe durata determinata sau cu timp partial de munca, potrivit legii, pentru activitatile prevazute in prezentul ordin;
        - Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului;
        - Cheltuieli materiale rezultate din procurarea de materiale sanitare, reactivi si medii de cultura necesare investigatiilor pentru grupurile de risc, contactilor si suspectilor;
        - Cheltuieli materiale pentru procurarea de materiale de protectie;
        - Cheltuieli de capital, cu aprobarea directiei coordonatoare, pe baza justificarii necesitatii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei respective.

    Se vor evidentia nominal la nivelul ambulatoriului de specialitate cazurile investigate cu scop profilactic.
    Indicatorii subprogramului 1.3 vor fi raportati de directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti Institutului de sanatate publica regional. Institutele de sanatate publica vor analiza situatia derularii subprogramului la nivel regional si vor raporta la CPCBT Indicatorii raportati de catre directiile arondate impreuna cu rezultatele analizei derularii subprogramului (realizari, dificultati, propuneri de imbunatatire).

    SUBPROGRAMUL 1.4 - EVALUAREA STARII DE SANATATE SI A FACTORILOR DE RISC

    I. Activitati derulate la nivelul directiilor de sanatate publica judetene:

    Obiectiv 1: Protejarea sanatatii si prevenirea imbolnavirilor asociate factorilor de risc din mediul de viata

    Activitati
    1. Instruire si formare profesionala;
    2. Implementarea sistemului calitatii si acreditarea laboratoarelor;
    3. Supravegherea sanatatii in relatia cu calitatea apei potabile;
    4. Supravegherea epidemiilor hidrice;
    5. Supravegherea cazurilor de methemoglobinemie acuta infantila generate de apa din fantana;
    6. Supravegherea sanatatii in relatie cu calitatea apei de imbaiere;
    7. Supravegherea calitatii aerului si a indicatorilor de sanatate in relatie cu aceasta;
    8. Monitorizarea, inspectia si controlul produselor cosmetice;
    9. Monitorizarea intoxicatiilor neprofesionale cu pesticide;
    10. Monitorizarea radioactivitatii apei potabile si alimentului;
    11. Monitorizarea starii de sanatate in relatie cu expunerea profesionala la radiatii ionizante;
    12. Supravegherea starii de sanatate a populatiei din jurul obiectivelor nucleare majore si profilaxia efectelor cu iod stabil;
    13. Monitorizarea protectiei radiologice a pacientului in radiologia diagnostica;
    14. Monitorizarea si inspectia modului de gestionare a deseurilor medicale;
    15. Supravegherea starii de sanatate a populatiei in raport cu calitatea habitatului uman si a poluarii sonore urbane;
    16. Activitati de inspectie si control privind actiunea factorilor de risc din mediu;
    17. Alte actiuni destinate rezolvarii prioritatilor locale.

    Obiectiv 2: Protejarea sanatatii si prevenirea imbolnavirilor asociate factorilor de risc alimentari

    Activitati
    1. Instruire si formare profesionala;
    2. Monitorizarea si inspectia calitatii nutritive si contaminarii microbiologice a alimentelor de origine animala si nonanimala;
    3. Monitorizarea si inspectia materialelor in contact cu alimentul;
    4. Monitorizarea si inspectia aditivilor alimentari;
    5. Monitorizarea si inspectia substantelor aromatizante;
    6. Monitorizarea si inspectia alimentelor tratate cu radiatii;
    7. Monitorizarea si inspectia suplimentelor alimentare;
    8. Monitorizarea si inspectia alimentelor cu destinatie nutritionala speciala;
    9. Monitorizarea si inspectia alimentelor pentru evaluarea contaminarii chimice - indicatorii GEMS FOOD;
    10. Monitorizarea si inspectia nivelului de iod din sarea iodata pentru consumul uman;
    11. Monitorizarea toxiinfectiilor alimentare;
    12. Monitorizarea si inspectia alimentelor modificate genetic;
    13. Evaluarea starii de nutritie a populatiei;
    14. Activitati de inspectie si control privind actiunea factorilor de risc din domeniul alimentului;
    15. Alte actiuni destinate rezolvarii prioritatilor locale.

    Obiectiv 3: Evaluarea starii de sanatate a copiilor si tinerilor din colectivitati in relatie cu factorii din mediul de viata si activitate

    Activitati
    1. Instruire si formare profesionala;
    2. Monitorizarea si inspectia conditiilor de mediu din unitatile pentru copii si tineri;
    3. Monitorizarea si inspectia conditiilor igienico-sanitare din tabere si colonii;
    4. Evaluarea capacitatii de adaptare a elevilor la activitatea scolara pentru depistarea sindromului de suprasolicitare;
    5. Identificarea si cuantificarea riscului specific pentru sanatate generate de comportamentele cu risc (droguri, fumat, alcool, comportament alimentar etc.);
    6. Monitorizarea dezvoltarii fizice a copiilor, adolescentilor si tinerilor;
    7. Monitorizarea starii de sanatate a copiilor si tinerilor;
    8. Activitati de inspectie si control privind actiunea factorilor de risc din colectivitatile de copii si tineri;
    9. Alte actiuni destinate rezolvarii prioritatilor locale.

    Obiectiv 4: Protejarea sanatatii si prevenirea imbolnavirilor asociate factorilor de risc ocupationali

    Activitati
    1. Instruire si formare profesionala;
    2. Monitorizarea si inspectia factorilor de risc ocupationali;
    3. Cercetarea caracterului de profesionalitate a cazurilor de boala in vederea declararii bolilor profesionale;
    4. Actiuni de comunicare de risc si informare asupra riscului profesional;
    5. Monitorizarea incidentei bolilor profesionale si a absenteismului medical prin boala profesionala;
    6. Armonizare legislativa, formare profesionala in domeniul medicinii muncii;
    7. Activitati de inspectie si control privind actiunea factorilor de risc din mediul de munca;
    8. Alte actiuni destinate rezolvarii prioritatilor locale.

    Obiectivul 5: Monitorizarea starii de sanatate si supraveghere demografica

    Activitati
    1. Instruire si formare profesionala;
    2. Identificarea inegalitatilor in starea de sanatate a populatiei;
    3. Elaborarea Raportului starii de sanatate a comunitatii;
    4. Alte actiuni destinate rezolvarii prioritatilor locale.

    II. Activitati derulate la nivelul institutelor de sanatate publica regionale:

    1. Elaborarea metodologiilor de monitorizare si inspectie pe domenii specifice;
    2. Instruirea personalului structurilor teritoriale pentru aplicarea metodologiei;
    3. Coordonarea metodologica a activitatilor de monitorizare si control pe domenii specifice, analiza datelor colectate si elaborarea rapoartelor nationale;
    4. Controlul implementarii metodologiilor in teritoriul arondat;
    5. Valorificarea rezultatelor rapoartelor nationale;
    6. Acreditarea si constituirea laboratoarelor regionale;
    7. Efectuarea de studii si cercetari in domeniul starii de sanatate in relatie cu factorii de risc din mediul de viata si de munca;
    8. Monitorizarea si raportarea indeplinirii planurilor de implementare specifice pentru integrarea europeana;
    9. Instruire de specialitate si formare profesionala;
    10. Elaborarea de proiecte de acte normative in domeniul specific;
    11. Achizitia de iod stabil in vederea iodoprofilaxiei persoanelor expuse la radiatii ionizante.

    Indicatori de evaluare a subprogramului
    Indicatori fizici
    - Numar de actiuni specifice (inclusiv studii) de monitorizare, inspectie si evaluare a efectelor factorilor de risc din mediu pentru starea de sanatate - 1250
    - Numar de actiuni de inspectie si control - 200000
    Indicatori de eficienta
    - Cost mediu/actiune de monitorizare, inspectie si evaluare a efectelor factorilor de risc din mediu pentru starea de sanatate - 22.160 mii lei
    - Cost mediu/actiune de inspectie si control - 45 mii lei

    Natura cheltuielilor subprogramului:
    Pentru unitatile finantate integral de la bugetul de stat (ISP, DSP, CMP)
    - Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului.
    Pentru unitatile finantate integral din venituri proprii (institute, spitale, sanatorii)
    - Cheltuieli de personal aferente personalului incadrat cu contract individual de munca pe durata determinata sau cu timp partial de munca, potrivit legii, pentru activitatile prevazute in prezentul ordin, dupa caz, precum si cheltuieli de personal aferente structurilor de medicina muncii si medicina sportiva
    - Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului
    - Cheltuieli de capital, cu aprobarea directiei coordonatoare, pe baza justificarii necesitatii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei respective

    Indicatorii subprogramului 1.4 vor fi raportati atat de catre directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, precum si de catre Institutele regionale si Centrele de sanatate publica, la Directia de Sanatate Publica din cadrul Ministerului Sanatatii, trimestrial si anual, impreuna cu rezultatele analizei derularii subprogramului (realizari, dificultati, propuneri de imbunatatire).

    SUBPROGRAM 1.5 - PROMOVAREA SANATATII SI EDUCATIA PENTRU SANATATE

    Obiectiv 1: Dezvoltarea atitudinilor si comportamentelor favorabile sanatatii prin metode de promovare a sanatatii si educatie pentru sanatate

    Activitati:
    Desfasurarea de campanii de informare, educare si comunicare in concordanta cu problemele de sanatate publica identificate la nivel national si local si in concordanta cu recomandarile Organizatiei Mondiale a Sanatatii (Calendarul Sanatatii), precum si de alte activitati specifice de promovare a sanatatii, dupa cum urmeaza:
    1. Armonizare legislativa in domeniul promovarii sanatatii si educatiei pentru sanatate;
    2. Campanie IEC pentru Ziua Mondiala de Lupta impotriva Tuberculozei*;
    3. Campanie IEC pentru Ziua Mondiala a Sanatatii; Ziua Nationala a Sanatatii*;
    4. Campanie IEC pentru Ziua Mondiala fara Tutun*;
    5. Campanie IEC pentru Ziua Internationala impotriva Abuzului de Droguri si a Traficului ilicit*;
    6. Campanie IEC pentru Ziua Nationala fara Tutun*;
    7. Campanie IEC pentru Ziua Mondiala Anti-SIDA*;
    8. Campanie IEC pentru promovarea unui stil de viata sanatos*;
    9. Campanii IEC pentru valorificarea rezultatelor celorlalte subprograme de sanatate publica;
    10. Formare si educatie continua pentru personalul care desfasoara activitati de promovare a sanatatii si de educatie pentru sanatate (personalul din reteaua nationala de promovare a sanatatii, medici, psihologi, asistenti sociali sau medicali, cadre didactice, consilieri scolari etc.) si a personalului pentru centrele de renuntare la fumat, cursuri de formare de formatori etc.;
    11. Formarea mediatorilor sanitari sau a formatorilor din programele de educatie pentru sanatate dezvoltate in cadrul diferitelor comunitati;
    12. Elaborarea metodologiei de raportare a activitatilor specifice de promovarea sanatatii;
    13. Desfasurarea de programe de promovarea sanatatii cu parteneri externi;
    14. Evaluarea nivelului de cunostinte, atitudini si comportamente nefavorabile sanatatii populatiei (fumat, alcool, droguri, alimentatie etc.);
    15. Realizarea de studii calitative privind atitudini si comportamente in randul populatiei generale si al diverselor grupuri populationale la nivel local si regional folosite ca baza pentru realizarea campaniilor IEC, ca si de evaluarea impactului acestora la nivel local si regional.
------------
    * Desfasurarea de campanii IEC pentru celebrarea acestor zile este obligatorie.
    Desfasurarea celorlalte campanii IEC in alte domenii ca si a celorlalte actiuni mentionate se va organiza in mod optional, in functie de bugetul alocat pentru fiecare directie de sanatate publica.
    Activitatile prevazute mai sus, vor fi coordonate in mod direct de Directia de Sanatate Publica a Ministerului Sanatatii. Nu intra in sarcina Directiilor de Sanatate Publica Judetene.

    Indicatori de evaluare
    Indicatori fizici:
    - Numar de campanii de informare, educare si comunicare (IEC) - 300
    - Numar total de alte actiuni specifice de promovarea sanatatii - 250
    Indicatori de eficienta - semestrial*:
    - cost mediu/campanie IEC - 40.000 mii lei
    - cost mediu/actiuni specifice de promovarea sanatatii - 25.000 mii lei
------------
    * costurile medii transmise semestrial au valoare estimativa, urmand ca la raportarea anuala sa se calculeze costul mediu final al anului 2005.

    Obiectiv 2: Scaderea prevalentei afectiunilor orodentare si a tulburarilor cranio-mandibulare (TCM)

    Activitati:
    1. Profilaxia cariei dentare prin clatiri orale cu substante fluorurate; tratamentul profilactic al cariei dentare;
    2. Realizarea de studii nationale privind prevalenta cariei dentare si a tulburarilor cranio-mandibulare la grupele de varsta cu risc.

    Indicatori de evaluare:
    Indicatori fizici:
    - Numar total persoane tratate - 20.000 (judetul Iasi - 8.000, judetul Constanta - 12.000);
    - Numar studii nationale privind prevalenta cariei dentare si a TCM la grupele de varsta cu risc - 1 (raportare anuala)
    Indicatori de eficienta:
    - Cost mediu/trusa pentru clatire orala achizitionate - 60 mii lei (raportare trimestriala);
    - Cost mediu/trusa pentru clatire orala distribuite - 62 mii lei (raportare trimestriala);
    - Cost mediu/studiu national (prevalenta TCM) - 700.000 mii lei (raportare anuala)

    Natura cheltuielilor subprogramului:
    - Pentru unitatile finantate integral de la bugetul de stat (ISP, DSP, CMP)
        - Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului
    - Pentru unitatile finantate integral din venituri proprii (institute, spitale, sanatorii)
        - Cheltuieli de personal aferente personalului incadrat cu contract individual de munca pe durata determinata sau cu timp partial de munca, potrivit legii, pentru activitatile prevazute in prezentul ordin
        - Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului
        - Cheltuieli de capital, cu aprobarea directiei coordonatoare, pe baza justificarii necesitatii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei respective

    Indicatorii subprogramului 1.5 vor fi raportati atat de catre directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, precum si de catre institutele regionale si Centrele de sanatate publica, la Directia de Sanatate Publica din cadrul Ministerului Sanatatii, trimestrial si anual, impreuna cu rapoartele privind campaniile de informare, educare, comunicare desfasurate si rezultatele studiilor, efectuate in randul populatiei generale.

    SUBPROGRAMUL 1.6 HEMATOLOGIE SI SECURITATE TRANSFUZIONALA

    Obiective
    1. Asigurarea unei securitati transfuzionale maxime;
    2. Realizarea autosuficientei in sange, produse derivate labile si stabile de sange.

    Activitati
    1. Colectarea de sange si componente sanguine;
    2. Controlul imunohematologic, biologic si bacteriologic al sangelui;
    3. Stocarea, transportul si distributia sangelui si a componentelor sanguine derivate;
    4. Promovarea donarii benevole, neremunerate si mentinerea donatorilor recrutati.

    Indicatori de evaluare

    Indicatori de rezultate - anual
    Cresterea numarului de donari de sange - 3% .
    Indicatori fizici - trimestrial
    Numar donari/unitati recoltate si testate pe an - 420.000 donari

    Indicatori de eficienta - trimestrial
    Cost mediu/unitate de sange recoltata si testata - 1.800.000 lei

    Natura cheltuielilor
    Cheltuieli materiale si servicii
    Cheltuieli de capital, in cadrul bugetului aprobat de Ministerul Sanatatii.

    Indicatorii subprogramului 1.4 vor fi raportati atat de catre directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, la Directia de Sanatate Publica din cadrul Ministerului Sanatatii, trimestrial si anual, impreuna cu rezultatele analizei derularii subprogramului (realizari, dificultati, propuneri de imbunatatire)."

    2. La anexa nr. III "Unitatile sanitare prin care se deruleaza programele, subprogramele si interventiile de sanatate finantate din bugetul de stat", punctul 1 "Program comunitar de sanatate publica" va avea urmatorul cuprins:

    "1. PROGRAM COMUNITAR DE SANATATE PUBLICA

    Subprogramul 1.1. - Supravegherea si controlul bolilor transmisibile

    1. Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti;
    2. Institutele de Sanatate Publica Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara;
    3. Spitalul Clinic Judetean Arad - nosocomiale;
    4. Spitalul Clinic Municipal Arad - cabinet judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    5. Spitalul Judetean de Urgenta Alba - cabinet judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    6. Spitalul Judetean Pitesti - nosocomiale si cabinet judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    7. Spitalul Clinic de obstetrica-ginecologie Oradea - nosocomiale;
    8. Spitalul Judetean Oradea - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    9. Spitalul Judetean Bistrita-Nasaud - nosocomiale si cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    10. Spitalul Judetean Bacau - nosocomiale si cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    11. Spitalul de obstetrica-ginecologie Botosani - nosocomiale;
    12. Spitalul Judetean de Urgenta "Mavromati" Botosani - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    13. Spitalul Municipal "Sf. Sofia" Sebes - nosocomiale;
    14. Spitalul de obstetrica-ginecologie Brasov - nosocomiale;
    15. Spitalul Judetean Brasov - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    16. Spitalul obstetrica-ginecologie Braila - nosocomiale;
    17. Spitalul Judetean de Urgenta Braila - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    18. Spitalul Judetean Buzau - nosocomiale si cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    19. Spitalul Judetean Calarasi - nosocomiale;
    20. Spitalul Judetean de Urgenta Calarasi - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    21. Spitalul Judetean Resita - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    22. Spitalul Clinic de adulti Cluj - nosocomiale;
    23. Spitalul Clinic Judetean Cluj - nosocomiale si cabinet Judetean DV din sectia de specialitate;
    24. Spitalul Clinic Judetean Constanta - nosocomiale;
    25. Spitalul Municipal Constanta - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    26. Spitalul Judetean Sf. Gheorghe - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    27. Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Craiova - cabinet Judetean DV din sectia de specialitate si nosocomiale;
    28. Spitalul Judetean Targoviste - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    29. Spitalul Orasenesc Bolintin Vale - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    30. Spitalul de obstetrica-ginecologie "Buna Vestire" Galati - nosocomiale;
    31. Spitalul de Boli infectioase "Sf. Cuvioasa Parascheva" Galati - cabinet Judetean DV din sectia de specialitate;
    32. Spitalul Judetean "Sf. Apostol Andrei" Galati - nosocomiale;
    33. Spitalul Judetean Giurgiu - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    34. Spitalul Judetean Tg. Jiu - nosocomiale si cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    35. Spitalul Judetean Miercurea-Ciuc - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    36. Spitalul Judetean Deva - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    37. Spitalul de Urgenta Petrosani - nosocomiale;
    38. Spitalul Clinic de obstetrica-ginecologie "Elena Doamna" Iasi - nosocomiale;
    39. Spitalul de obstetrica-ginecologie "Cuza Voda" Iasi - nosocomiale;
    40. Spitalul Clinic Judetean de Urgenta "Sf. Spiridon" Iasi - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate si nosocomiale;
    41. Spitalul Judetean de Urgenta Slobozia - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    42. Spitalul Judetean de Urgenta Baia Mare - nosocomiale si cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    43. Spitalul Judetean Drobeta Turnu Severin - nosocomiale si cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    44. Spitalul Clinic Judetean Targu Mures - nosocomiale si cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    45. Spitalul Judetean Piatra Neamt - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    46. Spitalul Judetean Slatina - nosocomiale si cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    47. Centrul de diagnostic si tratament Ploiesti - cabinete DV din ambulatoriul de specialitate;
    48. Spitalul de obstetrica-ginecologie Ploiesti - nosocomiale;
    49. Spitalul Judetean Zalau - nosocomiale si cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    50. Spitalul Judetean Satu Mare - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    51. Spitalul Clinic Judetean Sibiu - nosocomiale si cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    52. Spitalul Judetean Suceava - nosocomiale si cabinet Judetean DV din sectia de specialitate;
    53. Spitalul Judetean Alexandria - nosocomiale si cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    54. Spitalul Clinic de obstetrica-ginecologie "Dr. Dumitru Popescu" Timisoara - nosocomiale;
    55. Spitalul Clinic Judetean Timisoara - nosocomiale;
    56. Spitalul Clinic Municipal Timisoara - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    57. Spitalul Judetean Tulcea - nosocomiale;
    58. Spitalul Judetean de Urgenta Tulcea - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    59. Spitalul de obstetrica-ginecologie Ramnicu-Valcea - nosocomiale;
    60. Spitalul Judetean de Urgenta Ramnicu-Valcea - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    61. Spitalul Judetean de Urgenta Vaslui - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    62. Spitalul Judetean Focsani - nosocomiale;
    63. Centrul Medical Focsani - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    64. Spitalul Clinic de obstetrica-ginecologie Filantropia - nosocomiale;
    65. Spitalul Clinic de obstetrica-ginecologie "Prof. Dr. Panait Sarbu" - nosocomiale;
    66. Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca - nosocomiale;
    67. Spitalul Universitar de Urgenta Bucuresti - nosocomiale;
    68. Institutul de Ocrotirea Mamei si Copilului - nosocomiale;
    69. Spitalul Clinic de Urgente pentru copii Grigore Alexandrescu - nosocomiale;
    70. Spitalul Clinic Colentina - cabinet Judetean DV din sectia de specialitate;
    71. Spitalul Clinic "Prof. Dr. Scarlat Longhin" - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
    72. Spitalul Clinic de chirurgie plastica reparatorie si arsuri - nosocomiale;
    73. Spitalul Clinic "Dr. I. Cantacuzino" - nosocomiale;
    74. Spitalul de obstetrica-ginecologie "Dr. Maria Burghele" Buftea - nosocomiale.

    Subprogramul 1.2. - Supravegherea si controlul infectiei HIV/SIDA

    Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti;
    Institutul de Sanatate Publica Bucuresti;
    Spitalul de Boli infectioase Brasov - centru regional HIV/SIDA;
    Spitalul de Boli infectioase Cluj - centru regional HIV/SIDA;
    Spitalul Clinic de Boli infectioase Constanta - centru regional HIV/SIDA;
    Spitalul Clinic de Boli infectioase si Pneumoftiziologie "Dr. V. Babes" Craiova - centru regional HIV/SIDA;
    Spitalul Clinic de Boli infectioase "Sf. Parascheva" Iasi - centru regional HIV/SIDA;
    Spitalul Clinic de Boli infectioase nr. 1 Tg. Mures - centru regional HIV/SIDA;
    Spitalul Clinic de Boli Infectioase si Pneumoftiziologie "Dr. V. Babes" Timisoara - centru regional HIV/SIDA;
    Spitalul Clinic de Boli Infectioase si Tropicale "Dr. V. Babes" Bucuresti - centru regional HIV/SIDA;
    Institutul Clinic de Boli Infectioase "Prof. Dr. Matei Bals" Bucuresti - centru regional HIV/SIDA.

    Subprogramul 1.3. - Supravegherea si controlul tuberculozei

    Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti;
    Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. Dr. Marius Nasta" Bucuresti;
    Reteaua de pneumoftiziologie (spitale de pneumoftiziologie, spitale TBC, ambulatorii de specialitate TBC, sanatorii TBC, sectii sau compartimente, preventorii);
    Unitati sanitare apartinand ministerelor cu retea sanitara proprie.

    Subprogramul 1.4 - Evaluarea starii de sanatate si a factorilor de risc

    Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti;
    Institute si Centre de sanatate publica;
    Cabinete si clinici de medicina muncii si medicina sportiva;
    Cabinete de medicina scolara.

    Subprogramul 1.5 - Promovarea sanatatii si educatia pentru sanatate

    Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti/Birourile de Promovare a Sanatatii si Programe de Educatie pentru Sanatate;
    Institutul de Sanatate Publica Bucuresti;
    Institutul de Sanatate Publica Iasi;
    Institutul de Sanatate Publica Cluj-Napoca;
    Centrul de Sanatate Publica Sibiu;
    Centrul de Sanatate Publica Targu Mures;
    Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. Dr. Marius Nasta" Bucuresti;
    Spitalul Clinic de Boli infectioase si Pneumoftiziologie "V. Babes" Timisoara - clinica de pneumoftiziologie;
    Spitalul Municipal Constanta - sectia Chirurgie Buco-maxilo-faciala;
    Spitalul Clinic de urgente pentru copii "Sf. Maria" Iasi;
    Spitalul universitar de stomatologie "Dan Teodorescu" Bucuresti."

    Art. 2
    Directia de sanatate publica si Directia generala buget si credite externe din cadrul Ministerului Sanatatii, institutele si centrele de sanatate publica, directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, institutiile publice si unitatile sanitare implicate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                            Ministrul sanatatii,
                              Mircea Cinteza



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 728/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 728 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 728/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu