ORDIN
Nr. 728 din 7 iulie 2005
privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii nr. 10/2005
pentru aprobarea derularii programelor si subprogramelor de sanatate finantate
din bugetul de stat in anul 2005
ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 651 din 22 iulie 2005
In temeiul Legii nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica, cu
modificarile si completarile ulterioare, al Legii bugetului de stat pe anul
2005 nr. 511/2004 si al Hotararii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea
si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile ulterioare,
vazand Referatul de aprobare al Directiei de sanatate publica nr. M.C.
8.478 din 6 iulie 2005,
ministrul sanatatii emite prezentul ordin.
Art. 1
Ordinul ministrului sanatatii nr. 10/2005 pentru aprobarea derularii
programelor si subprogramelor de sanatate finantate din bugetul de stat in anul
2005, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 61 si nr. 61 bis
din 18 ianuarie 2005, se modifica si se completeaza*) dupa cum urmeaza:
------------
*) Textul modificat este reprodus in facsimil.
1. La anexa nr. II "Programele, subprogramele si interventiile de
sanatate finantate din bugetul de stat, gestionate de Ministerul Sanatatii,
obiectivele si activitatile aferente, indicatorii fizici, de eficienta si de
rezultate", punctul II/I "Program comunitar de sanatate publica"
va avea urmatorul cuprins:
"II/1. PROGRAM COMUNITAR DE SANATATE PUBLICA
Institutia coordonatoare a programului:
- Ministerul Sanatatii - Directia de Sanatate Publica
Coordonarea tehnica:
- Centrul pentru Prevenirea si Controlul Bolilor Transmisibile (CPCBT)
pentru subprogramele 1.1, 1.2 si 1.3, in colaborare cu Institutul Clinic de
Boli Infectioase <<Prof. dr. Matei Bals>> (1.2) si Institutul de
Pneumoftiziologie <<Prof. dr. Marius Nasta>> (1.3) si Comisiile de
specialitate ale Ministerului Sanatatii
- Institutul de Sanatate Publica Bucuresti pentru subprogramul 1.4 si
subprogramul 1.5
- Institutul National de Hematologie Transfuzionala "Prof. dr. C. T.
Nicolau" Bucuresti (subprogramul 1.6)
______________________________________________________________________________
| INDICATORI | 2005
|
|__________________________________________________________________|___________|
| Indicatori fizici |
|
|__________________________________________________________________|___________|
| Numar actiuni specifice de monitorizare si evaluare a efectelor |
|
| factorilor de risc pentru starea de sanatate (inclusiv studii) | 1250
|
|__________________________________________________________________|___________|
| Numar doze de vaccin achizitionate | 9,000,000
|
|__________________________________________________________________|___________|
| Numar de actiuni de supraveghere si control a bolilor |
|
| transmisibile | 800
|
|__________________________________________________________________|___________|
| Numar donari | 420,000
|
|__________________________________________________________________|___________|
| Numar de campanii de informare, educare si alte actiuni specifice|
|
| de promovare a sanatatii | 400
|
|__________________________________________________________________|___________|
| Indicatori de eficienta |
|
|__________________________________________________________________|___________|
| Cost mediu/campanie informare, educare, comunicare si alte |
|
| actiuni specifice de promovare a sanatatii | 70,000
|
|__________________________________________________________________|___________|
| Cost mediu/actiune specifica de monitorizare si evaluare a |
|
| efectelor factorilor de risc pentru starea de sanatate | 48,000
|
|__________________________________________________________________|___________|
| Cost mediu/doza vaccin | 38
|
|__________________________________________________________________|___________|
| Cost mediu/actiune de supraveghere si control a bolilor |
|
| transmisibile | 134,570
|
|__________________________________________________________________|___________|
| Cost mediu/unitate sange total | 1,250
|
|__________________________________________________________________|___________|
| Indicatori de rezultate |
|
|__________________________________________________________________|___________|
| Acoperirea vaccinala (%) | 95
|
|__________________________________________________________________|___________|
| Scaderea morbiditatii specifice prin boli transmisibile in |
|
| populatia generala (%) | 1
|
|__________________________________________________________________|___________|
| Cresterea numarului de donari de sange (%) | 3
|
|__________________________________________________________________|___________|
SUBPROGRAM 1.1. - SUPRAVEGHEREA SI CONTROLUL BOLILOR TRANSMISIBILE
Obiectivul 1 - Realizarea imunizarilor conform calendarului national de
vaccinare
Activitati:
1. Achizitionarea vaccinurilor si a materialelor sanitare necesare
administrarii acestora;
2. Distributia vaccinurilor la nivel local;
3. Realizarea imunizarilor conform calendarului de vaccinari;
4. Identificarea comunitatilor cu acces dificil la serviciile de sanatate
si organizarea de campanii suplimentare de vaccinare pentru acestea;
5. Realizarea de studii de prevalenta/imunogenitate/eficienta vaccinala
organizate de CPCBT;
6. Supravegherea reactiilor adverse postvaccinale indezirabile (RAPI);
7. Realizarea anchetelor bianuale de estimare a acoperirii vaccinale;
8. Administrarea vaccinurilor in conditii de siguranta maxima prin
utilizarea la nivel national, conform recomandarilor OMS, a seringilor de unica
folosinta;
9. Continuarea distributiei carnetelor de vaccinare si informarea cadrelor
medicale si a mamelor cu privire la modul de utilizare al acestora;
10. Pregatirea personalului medical si a mediatorilor sanitari cu privire
la modul de realizare si raportare a vaccinarilor.
Activitati desfasurate de CPCBT:
1. Monitorizarea si evaluarea la nivel national a derularii programului
utilizand indicatorii de evaluare din metodologie. Coordonarea metodologica a
programului;
2. Fundamentarea stiintifica in colaborare cu Comisia de Epidemiologie a
Ministerului Sanatatii, a introducerii de noi vaccinuri prin derularea de
studii;
3. Raportarea catre Ministerul Sanatatii a indicatorilor trimestriali si
anuali si efectuarea de propuneri de imbunatatire a desfasurarii programului.
Indicatori de evaluare:
Indicatori de rezultate - anual
Acoperirea vaccinala la nivelul diferitelor categorii de populatie, la
nivel national (%) - 95
Indicatori fizici - trimestrial
- Numar doze de vaccin achizitionate centralizat* 9 milioane doze/an
- Numar doze de vaccin achizitionate local 30 mii doze/an
- Numar activitati desfasurate 425/an
Indicatori de eficienta - trimestrial
Cost mediu/doza vaccin achizitionat centralizat* 38 mii lei
Cost mediu/doza vaccin achizitionat local 200 mii lei
Cost mediu/activitate 2.000 mii lei
------------
* nu se raporteaza de catre directiile de sanatate publica judetene
Calendarul de vaccinare in anul 2005*
______________________________________________________________________________
| Varsta recomandata | Vaccin | Comentarii
|
|________________________________________|__________________|__________________|
| Primele 24 de ore | Hep B | In maternitate
|
| 4 - 7 zile | BCG |
|
|________________________________________|__________________|__________________|
| 2 luni | DTP - Hep B, VPI | Simultan
|
|________________________________________|__________________|__________________|
| 4 luni | DTP, VPO | Simultan
|
|________________________________________|__________________|__________________|
| 6 luni | DTP - Hep B, VPO | Simultan
|
|________________________________________|__________________|__________________|
| 12 luni | DTP, VPO | Simultan
|
|________________________________________|__________________|__________________|
| 12 - 15 luni | RRO |
|
|________________________________________|__________________|__________________|
| 30 - 35 luni | DTP |
|
|________________________________________|__________________|__________________|
| 7 ani (in cls. I) | DT, RRO | Campanii scolare
|
|________________________________________|__________________|__________________|
| 9 ani (in cls. a III-a) | VPO | Campanii scolare
|
|________________________________________|__________________|__________________|
| 14 ani (in cls. a VIII-a) | DT, Rub* | Campanii scolare |
|________________________________________|__________________|__________________|
| 18 ani (in cls. a XII-a) | Hep B | Campanii scolare
|
|________________________________________|__________________|__________________|
| Studenti anul I, respectiv elevi anul I| |
|
| de la Facultatile de Medicina si | |
|
| Stomatologie, respectiv scoli sanitare | |
|
| postliceale | Hep B | Campanii scolare
|
|________________________________________|__________________|__________________|
* toate vaccinurile si materialele sanitare utilizate in calendar se
achizitioneaza centralizat
* numai fetele
DTP Vaccin diftero-tetano-pertussis
DT Vaccin diftero-tetanic pediatric (se utilizeaza pana la varsta
de 14 ani)
VPO Vaccin polio oral
VPI Vaccin polio inactivat (pentru copii institutionalizati si
copii
care au contraindicatii pentru VPO se va folosi VPI sau vaccin
combinat DTP-VPI)
Hep B Vaccin hepatitic B
DTP-Hep B Vaccin diftero-tetano-pertussis-hepatita B
RRO Vaccin rujeolic-rubeolic-oreion
BCG Vaccin de tip Calmette Guerrin
Rub Vaccin rubeolic
Pentru administrarea tuturor vaccinurilor mentionate se vor utiliza seringi
de unica folosinta (din trei componente).
Obiectiv 2: Supravegherea principalelor boli infectioase in vederea
identificarii si diagnosticarii precoce a pericolului aparitiei epidemiilor si
instituirea masurilor adecvate de control
Activitati derulate la nivelul directiilor de sanatate publica judetene:
1. Supravegherea bolilor transmisibile prevazute in reglementarile legale
in vigoare (culegerea, validarea, analiza, interpretarea si raportarea datelor
epidemiologice la ISP regional si CPCBT);
2. Vaccinarea grupelor la risc de imbolnavire/de transmitere a unor boli
transmisibile (vaccinare antigripala, antirubeolica in vederea prevenirii
transmiterii nozocomiale a infectiei rubeolice de la nou-nascutul cu sindrom
rubeolic congenital, antitifoidica, antidizenterica, antihepatitica A/B etc.);
3. Vaccinarea diftero-tetanica a gravidelor conform reglementarilor in
vigoare;
4. Efectuarea dozei de rapel diftero-tetanica la intervale de 10 ani
incepand cu varsta de 24 de ani, functie de resursele financiare existente;
5. Supravegherea bolilor transmisibile considerate probleme de sanatate
publica locala sub coordonarea institutului de sanatate publica regional,
inclusiv imunizari in situatii epidemiologice deosebite;
6. Instituirea si aplicarea masurilor de prevenire si control al focarului
de boala transmisibila (depistarea, tratamentul profilactic si/sau vaccinarea
contactilor, raportare, dezinfectie, dezinsectie, deratizare, ancheta
epidemiologica etc.), in colaborare cu reteaua de asistenta primara;
7. Asigurarea activitatii epidemiologice in situatii de urgenta provocate
de calamitati naturale (inundatii, cutremure etc.) de catre Directia de
Sanatate Publica Judeteana, in colaborare cu reteaua de asistenta medicala
primara si de specialitate si cu administratia publica locala, conform
practicilor epidemiologice curente;
8. Instituirea si aplicarea masurilor de control al focarului de infectie
nosocomiala dupa anuntarea acestuia de catre unitatea in care evolueaza;
9. Organizarea unor sesiuni de instruire a personalului din serviciile de
prevenire si control al infectiilor nosocomiale din unitatile sanitare;
10. Actiuni speciale de depistare activa si prevenire a bolilor
transmisibile in comunitati la risc;
11. Organizarea de instruiri ale personalului medico-sanitar si a
mediatorilor sanitari cu privire la prevenirea, depistarea, raportarea si
controlul bolilor transmisibile;
12. Asigurarea medicamentelor si materialelor necesare pentru interventie
in caz de focar/epidemie de boala transmisibila;
13. Controlul intern si extern de calitate pentru laboratoarele din
unitatile de sanatate publica;
14. Continuarea activitatilor de laborator in vederea acreditarii;
15. Supravegherea rezistentei la antibiotice;
16. Achizitia unui pachet software, avizat de Ministerul Sanatatii,
destinat sistemului de supraveghere a bolilor transmisibile si asigurarea
conexiunii la internet pentru responsabilii cu supravegherea bolilor
transmisibile din cadrul directiilor de sanatate publica.
NOTA:
Diagnosticul etiologic al bolilor transmisibile se asigura din fondurile
alocate subprogramului in masura in care acestea sunt identificate ca
prioritati de sanatate publica, iar resursele financiare o permit.
Toate vaccinurile si materialele sanitare necesare activitatilor derulate
in cadrul obiectivului 2 se achizitioneaza la nivel local, cu exceptia
vaccinului gripal si a celui rubeolic destinat prevenirii transmiterii
nosocomiale a infectiei rubeolice de la nou-nascutul cu sindrom rubeolic
congenital.
Activitati derulate la nivelul institutelor de sanatate publica regionale:
1. Supravegherea bolilor transmisibile prevazute in reglementarile legale
in vigoare (culegerea, validarea, analiza, interpretarea si raportarea datelor
epidemiologice la CPCBT);
2. Identificarea si supravegherea bolilor transmsibile considerate probleme
de sanatate publica locala/regionala;
3. Colaborarea in instituirea si aplicarea masurilor de prevenire si
control al focarului de boala transmisibila, inclusiv infectia nosocomiala, la
solicitarea directiilor de sanatate publica judetene;
4. Efectuarea de catre institutele de sanatate publica a unor studii
epidemiologice in domeniul bolilor transmisibile, cu acordul CPCBT si a
Directiei de Sanatate Publica din Ministerul Sanatatii;
5. Organizarea unor sesiuni de instruire a personalului din directiile de
sanatate publica judetene pe probleme de supraveghere a bolilor transmisibile
si programe de sanatate publica;
6. Controlul intern si extern de calitate pentru laboratoarele din
unitatile de sanatate publica;
7. Continuarea activitatilor de laborator in vederea acreditarii;
8. Achizitia unui pachet software, avizat de Ministerul Sanatatii, destinat
sistemului de supraveghere a bolilor transmisibile si asigurarea conexiunii la
internet pentru responsabilii cu supravegherea bolilor transmisibile din cadrul
institutelor de sanatate publica.
Activitati desfasurate de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare
pentru Microbiologie si Imunologie "Cantacuzino":
1. Supravegherea microbiologica a bolilor transmisibile (viroze
respiratorii, enterovirusuri etc.);
2. Supravegherea rezistentei la antibiotice;
3. Participarea, in colaborare cu CPCBT la investigarea
focarelor/epidemiilor, inclusiv infectii nosocomiale;
4. Asigurarea diagnosticului si/sau confirmarii diagnosticului pentru
bolile transmisibile la solicitarea CPCBT, a institutelor de sanatate publica
si a directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti.
Activitati desfasurate de CPCBT:
1. Monitorizeaza si evalueaza la nivel national derularea programului
utilizand indicatorii de evaluare;
2. Asigura coordonarea metodologica a programului;
3. Dezvolta si implementeaza metodologii noi de supraveghere in vederea eficientizarii
sistemului national (ex. Estimarea indicatorilor de acoperire vaccinala < 1
an/< 2 ani);
4. Raporteaza Directiei de Sanatate Publica din Ministerul Sanatatii
cazurile de boli infectioase, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
5. Raporteaza Ministerului Sanatatii indicatorii trimestriali si anuali si
face propuneri de imbunatatire a derularii programului.
Indicatori de evaluare a obiectivului
Indicatori de rezultat - anual
- Scaderea cu 1% a numarului de cazuri de boli infectioase in populatia
generala (cu exceptia cazurilor de TBC si HIV/SIDA)
Indicatori fizici - trimestrial
- Numar activitati de supraveghere si control al bolilor transmisibile -
800/an
Indicatori de eficienta - trimestrial
- Cost mediu/activitati de supraveghere - 134.570 mii lei
Obiectiv 3: Controlul infectiilor cu transmitere sexuala (ITS)
Activitati:
1. Testarea serologica gratuita a gravidelor de catre directiile de
sanatate publica in vederea depistarii infectiei luetice.
2. Promovarea de catre directiile de sanatate publica a activitatii de
testare serologica gratuita a gravidelor.
3. Consilierea gratuita a tuturor gravidelor care se prezinta la directiile
de sanatate publica in vederea testarii serologice pentru sifilis.
4. Asigurarea medicamentelor si materialelor necesare pentru tratamentul
specific gratuit, prioritar, la gravidele cu serologii luetice reactive
obtinute in cadrul activitatilor de testare intreprinse de catre directiile de
sanatate publica.
5. Efectuarea investigatiei epidemiologice pentru cazurile raportate de
sifilis congenital la nou-nascutul viu.
6. Instituirea tratamentului specific corect al nou-nascutului viu cu
sifilis congenital.
7. Asigurarea diagnosticului serologic al infectiei luetice pentru
persoanele care nu sunt asigurate.
8. Asigurarea medicamentelor si materialelor necesare pentru administrarea
tratamentului specific antiluetic corect la contactii de sifilis identificati.
9. Asigurarea medicamentelor si materialelor necesare pentru administrarea
tratamentului specific antiluetic corect persoanelor bolnave de sifilis care nu
sunt asigurate.
10. Desfasurarea activitatilor din cabinetul judetean dermato-venerologie
in scopul realizarii capacitatii de transmitere electronica, catre directia de
sanatate publica, a formularelor prevazute in sistemul de raportare.
Indicatori de evaluare:
Indicatori de rezultate - semestrial
- Dublarea numarului de gravide testate serologic gratuit in cadrul
directiilor de sanatate publica pentru sifilis;
- Reducerea la o valoare de 20 la 100000 a incidentei sifilisului
congenital;
- Asigurarea diagnosticului serologic si al tratamentului specific
antiluetic la un procent de 80% din totalul persoanelor neasigurate bolnave de
sifilis;
- Asigurarea, pentru toate cabinetele de dermato-venerologie judetene si a
municipiului Bucuresti, a conditiilor de transmitere electronica, catre
directiile de sanatate publica, a formularelor utilizate in sistemul de
raportare.
Indicatori fizici - trimestrial
- Numar actiuni de promovare a testarii gratuite a gravidelor - 42
- Numar gravide testate serologic gratuit pentru sifilis in laboratorul
directiei de sanatate publica, din care cate cu serologie reactiva - 50.000
- Numar gravide cu serologie reactiva care beneficiaza de tratament corect
gratuit - 2.000
- Numar cupluri (mama-nou-nascut viu cu VDRL calitativ reactiv) testate
VDRL cantitativ pentru depistarea sifilisului congenital al nou-nascutului viu
- 2.000
- Numar cazuri de sifilis congenital al nou-nascutului viu raportate - 40
- Numar cazuri de sifilis congenital al nou-nascutului viu raportate care
beneficiaza de investigatie epidemiologica si tratament specific corect - 40
- Numar persoane diagnosticate cu infectie luetica si neasigurate - 4.000
- Numar persoane diagnosticate cu infectie luetica si neasigurate care
efectueaza tratament specific corect - 3.500
- Numar contacti de sifilis identificati care efectueaza tratament specific
corect - 30.000
- Numar cabinete de dermato-venerologie judetene care indeplinesc cerintele
transmiterii electronice a formularelor de raportare catre directiile de
sanatate publica - 43 (41 in judete si 2 in municipiul Bucuresti)
Indicatori de eficienta - anual
- Cost mediu/test depistare sifilis la gravida - 60 mii lei
- Cost mediu actiune de promovare a testarii gratuite a gravidei - 10.000
mii lei
- Cost mediu tratament antiluetic al gravidei - 100 mii lei
- Cost mediu/test VDRL cantitativ pentru depistare sifilis congenital - 130
mii lei
- Cost mediu test serologic pentru diagnosticul infectiei luetice la
persoana neasigurata - 130 mii lei
- Cost mediu tratament antiluetic/persoana infectata neasigurata - 100 mii
lei
- Cost mediu tratament antiluetic/contact identificat - 50 mii lei
- Cost mediu pentru asigurarea in cabinetul judetean dermato-venerologie a
conditiilor de transmitere electronica catre directia de sanatate publica a
informatiilor existente in formularele utilizate in cadrul sistemului de
raportare - 80.000 mii lei
Activitati desfasurate de CPCBT:
1. Monitorizeaza si evalueaza la nivel national derularea programului
utilizand Indicatorii de evaluare din metodologie;
2. Asigura coordonarea metodologica a programului;
3. Dezvolta si implementeaza metodologii noi de supraveghere in vederea
eficientizarii sistemului national;
4. Raporteaza Ministerului Sanatatii Indicatorii trimestriali si anuali si
face propuneri de imbunatatire a derularii programului.
Obiectiv 4: Supravegherea si controlul infectiilor nosocomiale in unitati
sanitare santinela
Programul de supraveghere a infectiilor nosocomiale se va desfasura in
spitale judetene sau clinici universitare, unde vor fi selectate sectii de
chirurgie generala, sectii de neonatologie si sectii de terapie intensiva.
Modul de selectare al tipurilor de infectii supravegheate, al sectiilor si
spitalelor, organizarea, derularea si evaluarea programului sunt descrise in
metodologia de supraveghere transmisa directiilor de sanatate publica judetene
si a municipiului Bucuresti.
Raportarea de rutina, trimestriala, pe categorii de infectii si sectii, a
infectiilor nosocomiale se va desfasura conform legislatiei in vigoare pentru
toate unitatile sanitare cu paturi de la nivel national.
Toate unitatile sanitare vor respecta si implementa normele de supraveghere
si control a infectiilor nosocomiale, conform Ordinului ministrului sanatatii
nr. 994/2004.
Activitati desfasurate de unitatile sanitare selectate:
1. Medicul sef al compartimentului de prevenire si control al infectiilor
nosocomiale organizeaza sistemul de supraveghere la nivelul unitatii:
desemnarea echipei de lucru, definirea atributiilor membrilor echipei,
instruirea personalului medico-sanitar din sectiile selectate cu privire la
obiectivele programului, protocoale de lucru, formularele utilizate, circuitul
informational, Indicatori de evaluare;
2. Depisteaza cazurile de infectie nosocomiala conform definitiilor de caz
din OMS nr. 994/2004, pentru tipurile de infectii selectate;
3. Recolteaza probele biologice pentru examenul bacteriologic, conform
protocolului;
4. Completeaza fisele de supraveghere/fisa cazului de infectie nosocomiala;
5. Trimite fisele de supraveghere/fisa cazului de infectie nosocomiala,
saptamanal la DSP;
6. Realizeaza investigatiile de laborator si trimite tulpinile izolate
(numai pentru microorganismele specificate in metodologie) de la cazurile de
infectie nosocomiala la ISP si IC, prin intermediul DSP;
7. Raporteaza lunar la DSP Indicatorii de evaluare din metodologie.
* In situatia in care spitalul nu are capacitatea de laborator pentru
investigatii bacteriologice:
- In judetele unde se afla ISP, acesta asigura diagnosticul de laborator si
trimite tulpinile izolate (numai pentru microorganismele specificate in
metodologie) la IC;
- In celelalte judete laboratorul DSP asigura diagnosticul de laborator si
trimite tulpinile izolate (numai pentru microorganismele specificate in
metodologie) la ISP regional si IC
Activitati desfasurate de DSP judetene si a municipiului Bucuresti:
1. Desemneaza din compartimentul/biroul de epidemiologie persoana care
asigura suport tehnic profesional pentru organizarea si functionarea
programului;
2. Instruieste personalul medico-sanitar din unitatea sanitara cu paturi,
respectiv sectiile selectate
3. Verifica si valideaza datele din fisele primite;
4. Completeaza si trimite lunar, la ISP regional, baza de date (format unic
EPI DATA/EPIINFO);
5. Asigura diagnosticul de laborator pentru unitatile sanitare santinela
care nu au capacitatea de laborator pentru investigatii bacteriologice, in
judetele in care acesta nu este asigurat de ISP;
6. Asigura trimiterea probelor la ISP si IC (numai pentru microorganismele
specificate in metodologie);
7. Monitorizeaza si evalueaza trimestrial derularea programului in
unitatea/unitatile selectata utilizand Indicatorii de evaluare din metodologie;
8. Comunica trimestrial unitatilor sanitare santinela rezultatele
analizelor epidemiologice efectuate.
Activitati desfasurate de ISP:
1. Verifica si valideaza datele din fisele primite;
2. Completeaza si trimite lunar, la CPCBT, baza de date (format unic EPI
DATA/EPIINFO);
3. Sprijina tehnic si metodologic DSP si/sau unitatile santinela;
4. Monitorizeaza si evalueaza trimestrial la nivel regional derularea
programului utilizand Indicatorii de evaluare din metodologie;
5. Comunica trimestrial, la DSP judetene si a municipiului Bucuresti,
rezultatele analizei epidemiologice efectuate la nivel regional;
6. Asigura diagnosticul de laborator pentru unitatile sanitare santinela
care nu au capacitatea de laborator pentru investigatii bacteriologice, in
cazul in care acestea sunt situate pe teritoriul aceluiasi judet cu ISP (ISP
Timisoara, ISP Iasi, ISP Cluj);
7. Asigura identificarea si caracterizarea preliminara a tulpinilor primite
de la unitatile sanitare santinela;
8. ISP regional (ISP Timisoara, ISP Iasi, ISP Cluj) colaboreaza cu INCDMI
Cantacuzino - Centrele Nationale de referinta si asigura trimiterea tulpinilor
(numai pentru microorganismele specificate in metodologie) pentru caracterizare
completa si realizarea bancii de izolate la nivel national.
Activitati desfasurate de CPCBT:
1. Monitorizeaza si evalueaza la nivel national derularea programului
utilizand Indicatorii de evaluare din metodologie
2. Asigura diseminarea informatiilor obtinute in urma analizelor
epidemiologice efectuate la nivel national, trimestrial, catre directiile de
sanatate publica judetene, institutele de sanatate publica si Directia de
Sanatate Publica din Ministerul Sanatatii.
Indicatori
Fizici:
- Nr. cazuri IN depistate - 5000
- Nr. cazuri IN investigate cu laboratorul - 5000
De eficienta:
- Cost mediu/actiunea de depistare a unui caz IN - 500 mii lei
- Cost mediu/actiunea de investigare cu laboratorul a unui caz IN - 2000
mii lei
De rezultat:
- Incidenta anuala a IN la 100 pacienti externati, pe sectii - 5%
NOTA:
In cazul in care in judetul in care functioneaza unitatea sanitara din
sistemul santinela nu exista capacitate de laborator pentru investigarea
infectiilor cu anaerobi, probele biologice destinate acestor investigatii se
recolteaza si se introduc direct in sisteme de transport speciale pentru
anaerobi, conform protocolului si se trimit direct la Laboratorul de referinta
pentru anaerobi din INCDIM Cantacuzino.
Indicatorii subprogramului 1.1 vor fi raportati de directiile de sanatate
publica judetene si a municipiului Bucuresti institutului de sanatate publica
regional. Institutele de sanatate publica vor analiza situatia derularii
subprogramului la nivel regional si vor raporta, la CPCBT, indicatorii
raportati de catre directiile arondate impreuna cu rezultatele analizei
derularii subprogramului (realizari, dificultati, propuneri de imbunatatire)
Natura cheltuielilor subprogramului:
- Pentru unitatile finantate integral de la bugetul de stat (ISP, DSP, CMP)
- Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului
- Pentru unitatile finantate integral din venituri proprii (institute,
spitale, sanatorii)
- Cheltuieli de personal aferente personalului incadrat cu contract
individual de munca pe durata determinata sau cu timp partial de munca,
potrivit legii, pentru activitatile prevazute in prezentul ordin
- Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului
- Cheltuieli de capital, cu aprobarea directiei coordonatoare, pe baza
justificarii necesitatii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la
bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei respective
SUBPROGRAMUL NR. 1.2 - Supravegherea si controlul infectiei HIV/SIDA
Obiective:
1. Monitorizarea evolutiei infectiei HIV/SIDA;
2. Reducerea transmiterii materno-fetale a HIV;
3. Prelungirea sperantei de viata prin depistarea precoce a infectiei
HIV/SIDA si tratament adecvat;
4. Limitarea transmiterii prin depistare precoce, includerea in
supravegherea activa si consiliere;
5. Introducerea supravegherii de generatia a doua in cadrul activitatilor
curente de monitorizare a evolutiei infectiei HIV/SIDA. Estimarea prevalentei
HIV in populatia generala si in subpopulatiile la risc.
Activitati:
1. Depistarea infectiei cu transmitere verticala (mama - fat);
2. Depistarea infectiei HIV/SIDA in grupele de risc, conform legislatiei in
vigoare;
3. Depistarea infectiei HIV/SIDA - testare voluntara, cu consiliere pre si
post testare;
4. Asigurarea testelor de diagnostic, eligibilitate la tratament si
monitorizarea acestuia;
5. Activitati de consiliere pre si post testare (asigurarea de materiale
informative, prezervative etc.);
6. Instituirea unui sistem santinela pentru testarea gravidelor in
maternitati, a bolnavilor cu ITS in clinicile de dermato-venerologie, a
bolnavilor de tuberculoza in clinicile de pneumoftiziologie;
7. Monitorizarea eficientei sistemului de supraveghere epidemiologica.
Activitati desfasurate de CPCBT:
1. Monitorizeaza si evalueaza la nivel national derularea programului
utilizand Indicatorii de evaluare din metodologie;
2. Asigura coordonarea metodologica a programului;
3. Dezvolta si implementeaza metodologii noi de supraveghere in vederea
eficientizarii sistemului national;
4. Raporteaza Ministerului Sanatatii indicatorii trimestriali si anuali si
face propuneri de imbunatatire a derularii programului.
Indicatori de evaluare:
Indicatori de rezultate: anual
- Cresterea cu 25% a numarului de femei gravide testate HIV in vederea
asigurarii profilaxiei transmiterii verticale;
- Cresterea cu 50% a numarului activitatilor de consiliere a persoanelor
testate HIV
Indicatori fizici: trimestrial
- numar teste de diagnostic achizitionate centralizat:*
- numar teste pentru monitorizarea tratamentului achizitionate
centralizat:*
- numar total persoane testate HIV: 250.000
- numar gravide testate HIV pentru prevenirea transmiterii verticale:
100.000 (se va raporta si numarul de cazuri pozitive);
- numar persoane testate HIV din grupele de risc conform legislatiei in
vigoare: 75.000 (se va raporta si numarul de cazuri pozitive);
- numar persoane din alte categorii testate HIV (testare voluntara,
testarea pacientilor cu TBC): 75.000 (se va raporta si numarul de cazuri
pozitive);
- numar contacti identificati la un caz confirmat cu infectie HIV, din care
numar contacti testati;
- numar persoane consiliate: 100.000
Indicatori de eficienta: trimestrial
- cost mediu/test diagnostic: 22,5 mii lei*
- cost mediu/test pentru monitorizarea tratamentului: CD4/CD8: 1000 mii
lei, test pentru incarcatura virala: 3200 mii lei
- cost mediu/persoana consiliata: 50 mii lei
- cost mediu/persoana testata: 50 mii lei (nu se include costul testului)
------------
* nu se raporteaza de catre DSPJ
Natura cheltuielilor subprogramului:
- Pentru unitatile finantate integral de la bugetul de stat (ISP, DSP, CMP)
- Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului
- Pentru unitatile finantate integral din venituri proprii (institute,
spitale, sanatorii)
- Cheltuieli de personal aferente personalului incadrat cu contract
individual de munca pe durata determinata sau cu timp partial de munca,
potrivit legii, pentru activitatile prevazute in prezentul ordin;
- Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului;
- Cheltuieli de capital, cu aprobarea directiei coordonatoare, pe baza
justificarii necesitatii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la
bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei respective.
Indicatorii subprogramului 1.2 vor fi raportati de directiile de sanatate
publica judetene si a municipiului Bucuresti Institutului de sanatate publica
regional. Institutele de sanatate publica vor analiza situatia derularii
subprogramului la nivel regional si vor raporta la CPCBT Indicatorii raportati
de catre directiile arondate, impreuna cu rezultatele analizei derularii
subprogramului (realizari, dificultati, propuneri de imbunatatire).
SUBPROGRAMUL NR. 1.3 - SUPRAVEGHEREA SI CONTROLUL TUBERCULOZEI
Pentru coordonarea la nivel local a subprogramului, se desemneaza un
coordonator din cadrul directiei de sanatate publica pentru supravegherea
epidemiologica si unul de specialitate din cadrul retelei de pneumoftiziologie,
care colaboreaza pentru realizarea subprogramului la nivel local.
Obiective:
1. Monitorizarea evolutiei populationale a tuberculozei;
2. Depistarea activa a cazurilor noi de TBC la simptomatici si grupele de
risc, inclusiv contacti;
3. Stabilirea masurilor necesare pentru cresterea eficientei programului.
Activitati:
1. Controlul simptomaticilor pentru depistarea cazurilor de tuberculoza;
2. Controlul activ al contactilor si altor grupe la risc de contractare a
acestei infectii in vederea depistarii cazurilor de tuberculoza;
3. Pregatirea personalului medical pentru aplicarea prevederilor
programului;
4. Chimioprofilaxia persoanelor la risc;
5. Supravegherea epidemiologica si controlul focarelor de tuberculoza;
6. Supervizarea derularii programului cu scopul evidentierii deficientelor
si stabilirii masurilor pentru remediere.
Indicatori de evaluare:
Indicatori fizici - trimestrial:
- Numarul contactilor examinati (4 contacti/1 caz TBC inregistrat): 120.000
- Numarul de suspecti examinati (10 suspecti/1 caz TBC inregistrat):
300.000
- Numarul de cazuri care beneficiaza de chimioprofilaxie: 70.000
- Numar intradermoreactii la PPD efectuate: 300.000
- Numar de vizite de supervizare in teritoriu efectuate de catre medicii
specialisti.
Indicatori de eficienta - trimestrial:
- Cost mediu depistare activa bolnav cu TBC prin controlul contactilor si
ai altor grupe la risc - 500 mii lei
- Cost mediu depistare a bolnavului cu TBC prin controlul simptomaticilor -
500 mii lei
- Cost mediu/tratament chimioprofilactic - 185 mii lei
- Cost mediu intradermoreactie la PPD - 10 mii lei
- Cost mediu pe vizita de supervizare in teritoriu - 10.000 mii lei
Indicatori de rezultate - anual
- Procentul contactilor examinati din totalul contactilor inregistrati >
80%
- Procentul bolnavilor depistati din numarul suspectilor examinati: 10%
- Procentul de persoane chimioprofilactizate din cele indicate pentru
chimioprofilaxie > 90%
- Procentul de vizite efectuate din numarul de vizite programate: > 80%
.
Activitati desfasurate de CPCBT in colaborare cu Institutul Marius Nasta:
1. Monitorizeaza si evalueaza la nivel national derularea programului
utilizand Indicatorii de evaluare din metodologie;
2. Asigura coordonarea metodologica a programului;
3. Dezvolta si implementeaza metodologii noi de supraveghere in vederea
eficientizarii sistemului national;
4. Raporteaza Ministerului Sanatatii Indicatorii trimestriali si anuali si
face propuneri de imbunatatire a derularii programului.
Natura cheltuielilor subprogramului:
- Pentru unitatile finantate integral de la bugetul de stat (ISP, DSP, CMP)
- Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului.
- Pentru unitatile finantate integral din venituri proprii (institute,
spitale, sanatorii)
- Cheltuieli de personal aferente personalului incadrat cu contract
individual de munca pe durata determinata sau cu timp partial de munca,
potrivit legii, pentru activitatile prevazute in prezentul ordin;
- Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului;
- Cheltuieli materiale rezultate din procurarea de materiale sanitare,
reactivi si medii de cultura necesare investigatiilor pentru grupurile de risc,
contactilor si suspectilor;
- Cheltuieli materiale pentru procurarea de materiale de protectie;
- Cheltuieli de capital, cu aprobarea directiei coordonatoare, pe baza
justificarii necesitatii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la
bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei respective.
Se vor evidentia nominal la nivelul ambulatoriului de specialitate cazurile
investigate cu scop profilactic.
Indicatorii subprogramului 1.3 vor fi raportati de directiile de sanatate
publica judetene si a municipiului Bucuresti Institutului de sanatate publica
regional. Institutele de sanatate publica vor analiza situatia derularii
subprogramului la nivel regional si vor raporta la CPCBT Indicatorii raportati
de catre directiile arondate impreuna cu rezultatele analizei derularii
subprogramului (realizari, dificultati, propuneri de imbunatatire).
SUBPROGRAMUL 1.4 - EVALUAREA STARII DE SANATATE SI A FACTORILOR DE RISC
I. Activitati derulate la nivelul directiilor de sanatate publica judetene:
Obiectiv 1: Protejarea sanatatii si prevenirea imbolnavirilor asociate
factorilor de risc din mediul de viata
Activitati
1. Instruire si formare profesionala;
2. Implementarea sistemului calitatii si acreditarea laboratoarelor;
3. Supravegherea sanatatii in relatia cu calitatea apei potabile;
4. Supravegherea epidemiilor hidrice;
5. Supravegherea cazurilor de methemoglobinemie acuta infantila generate de
apa din fantana;
6. Supravegherea sanatatii in relatie cu calitatea apei de imbaiere;
7. Supravegherea calitatii aerului si a indicatorilor de sanatate in
relatie cu aceasta;
8. Monitorizarea, inspectia si controlul produselor cosmetice;
9. Monitorizarea intoxicatiilor neprofesionale cu pesticide;
10. Monitorizarea radioactivitatii apei potabile si alimentului;
11. Monitorizarea starii de sanatate in relatie cu expunerea profesionala
la radiatii ionizante;
12. Supravegherea starii de sanatate a populatiei din jurul obiectivelor
nucleare majore si profilaxia efectelor cu iod stabil;
13. Monitorizarea protectiei radiologice a pacientului in radiologia
diagnostica;
14. Monitorizarea si inspectia modului de gestionare a deseurilor medicale;
15. Supravegherea starii de sanatate a populatiei in raport cu calitatea
habitatului uman si a poluarii sonore urbane;
16. Activitati de inspectie si control privind actiunea factorilor de risc
din mediu;
17. Alte actiuni destinate rezolvarii prioritatilor locale.
Obiectiv 2: Protejarea sanatatii si prevenirea imbolnavirilor asociate
factorilor de risc alimentari
Activitati
1. Instruire si formare profesionala;
2. Monitorizarea si inspectia calitatii nutritive si contaminarii
microbiologice a alimentelor de origine animala si nonanimala;
3. Monitorizarea si inspectia materialelor in contact cu alimentul;
4. Monitorizarea si inspectia aditivilor alimentari;
5. Monitorizarea si inspectia substantelor aromatizante;
6. Monitorizarea si inspectia alimentelor tratate cu radiatii;
7. Monitorizarea si inspectia suplimentelor alimentare;
8. Monitorizarea si inspectia alimentelor cu destinatie nutritionala
speciala;
9. Monitorizarea si inspectia alimentelor pentru evaluarea contaminarii
chimice - indicatorii GEMS FOOD;
10. Monitorizarea si inspectia nivelului de iod din sarea iodata pentru
consumul uman;
11. Monitorizarea toxiinfectiilor alimentare;
12. Monitorizarea si inspectia alimentelor modificate genetic;
13. Evaluarea starii de nutritie a populatiei;
14. Activitati de inspectie si control privind actiunea factorilor de risc
din domeniul alimentului;
15. Alte actiuni destinate rezolvarii prioritatilor locale.
Obiectiv 3: Evaluarea starii de sanatate a copiilor si tinerilor din
colectivitati in relatie cu factorii din mediul de viata si activitate
Activitati
1. Instruire si formare profesionala;
2. Monitorizarea si inspectia conditiilor de mediu din unitatile pentru
copii si tineri;
3. Monitorizarea si inspectia conditiilor igienico-sanitare din tabere si
colonii;
4. Evaluarea capacitatii de adaptare a elevilor la activitatea scolara
pentru depistarea sindromului de suprasolicitare;
5. Identificarea si cuantificarea riscului specific pentru sanatate
generate de comportamentele cu risc (droguri, fumat, alcool, comportament
alimentar etc.);
6. Monitorizarea dezvoltarii fizice a copiilor, adolescentilor si
tinerilor;
7. Monitorizarea starii de sanatate a copiilor si tinerilor;
8. Activitati de inspectie si control privind actiunea factorilor de risc
din colectivitatile de copii si tineri;
9. Alte actiuni destinate rezolvarii prioritatilor locale.
Obiectiv 4: Protejarea sanatatii si prevenirea imbolnavirilor asociate
factorilor de risc ocupationali
Activitati
1. Instruire si formare profesionala;
2. Monitorizarea si inspectia factorilor de risc ocupationali;
3. Cercetarea caracterului de profesionalitate a cazurilor de boala in
vederea declararii bolilor profesionale;
4. Actiuni de comunicare de risc si informare asupra riscului profesional;
5. Monitorizarea incidentei bolilor profesionale si a absenteismului
medical prin boala profesionala;
6. Armonizare legislativa, formare profesionala in domeniul medicinii
muncii;
7. Activitati de inspectie si control privind actiunea factorilor de risc
din mediul de munca;
8. Alte actiuni destinate rezolvarii prioritatilor locale.
Obiectivul 5: Monitorizarea starii de sanatate si supraveghere demografica
Activitati
1. Instruire si formare profesionala;
2. Identificarea inegalitatilor in starea de sanatate a populatiei;
3. Elaborarea Raportului starii de sanatate a comunitatii;
4. Alte actiuni destinate rezolvarii prioritatilor locale.
II. Activitati derulate la nivelul institutelor de sanatate publica
regionale:
1. Elaborarea metodologiilor de monitorizare si inspectie pe domenii
specifice;
2. Instruirea personalului structurilor teritoriale pentru aplicarea
metodologiei;
3. Coordonarea metodologica a activitatilor de monitorizare si control pe
domenii specifice, analiza datelor colectate si elaborarea rapoartelor
nationale;
4. Controlul implementarii metodologiilor in teritoriul arondat;
5. Valorificarea rezultatelor rapoartelor nationale;
6. Acreditarea si constituirea laboratoarelor regionale;
7. Efectuarea de studii si cercetari in domeniul starii de sanatate in
relatie cu factorii de risc din mediul de viata si de munca;
8. Monitorizarea si raportarea indeplinirii planurilor de implementare
specifice pentru integrarea europeana;
9. Instruire de specialitate si formare profesionala;
10. Elaborarea de proiecte de acte normative in domeniul specific;
11. Achizitia de iod stabil in vederea iodoprofilaxiei persoanelor expuse
la radiatii ionizante.
Indicatori de evaluare a subprogramului
Indicatori fizici
- Numar de actiuni specifice (inclusiv studii) de monitorizare, inspectie
si evaluare a efectelor factorilor de risc din mediu pentru starea de sanatate
- 1250
- Numar de actiuni de inspectie si control - 200000
Indicatori de eficienta
- Cost mediu/actiune de monitorizare, inspectie si evaluare a efectelor
factorilor de risc din mediu pentru starea de sanatate - 22.160 mii lei
- Cost mediu/actiune de inspectie si control - 45 mii lei
Natura cheltuielilor subprogramului:
Pentru unitatile finantate integral de la bugetul de stat (ISP, DSP, CMP)
- Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului.
Pentru unitatile finantate integral din venituri proprii (institute,
spitale, sanatorii)
- Cheltuieli de personal aferente personalului incadrat cu contract
individual de munca pe durata determinata sau cu timp partial de munca,
potrivit legii, pentru activitatile prevazute in prezentul ordin, dupa caz,
precum si cheltuieli de personal aferente structurilor de medicina muncii si
medicina sportiva
- Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului
- Cheltuieli de capital, cu aprobarea directiei coordonatoare, pe baza
justificarii necesitatii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la
bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei respective
Indicatorii subprogramului 1.4 vor fi raportati atat de catre directiile de
sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, precum si de catre
Institutele regionale si Centrele de sanatate publica, la Directia de Sanatate
Publica din cadrul Ministerului Sanatatii, trimestrial si anual, impreuna cu
rezultatele analizei derularii subprogramului (realizari, dificultati,
propuneri de imbunatatire).
SUBPROGRAM 1.5 - PROMOVAREA SANATATII SI EDUCATIA PENTRU SANATATE
Obiectiv 1: Dezvoltarea atitudinilor si comportamentelor favorabile
sanatatii prin metode de promovare a sanatatii si educatie pentru sanatate
Activitati:
Desfasurarea de campanii de informare, educare si comunicare in concordanta
cu problemele de sanatate publica identificate la nivel national si local si in
concordanta cu recomandarile Organizatiei Mondiale a Sanatatii (Calendarul
Sanatatii), precum si de alte activitati specifice de promovare a sanatatii,
dupa cum urmeaza:
1. Armonizare legislativa in domeniul promovarii sanatatii si educatiei
pentru sanatate;
2. Campanie IEC pentru Ziua Mondiala de Lupta impotriva Tuberculozei*;
3. Campanie IEC pentru Ziua Mondiala a Sanatatii; Ziua Nationala a
Sanatatii*;
4. Campanie IEC pentru Ziua Mondiala fara Tutun*;
5. Campanie IEC pentru Ziua Internationala impotriva Abuzului de Droguri si
a Traficului ilicit*;
6. Campanie IEC pentru Ziua Nationala fara Tutun*;
7. Campanie IEC pentru Ziua Mondiala Anti-SIDA*;
8. Campanie IEC pentru promovarea unui stil de viata sanatos*;
9. Campanii IEC pentru valorificarea rezultatelor celorlalte subprograme de
sanatate publica;
10. Formare si educatie continua pentru personalul care desfasoara
activitati de promovare a sanatatii si de educatie pentru sanatate (personalul
din reteaua nationala de promovare a sanatatii, medici, psihologi, asistenti
sociali sau medicali, cadre didactice, consilieri scolari etc.) si a
personalului pentru centrele de renuntare la fumat, cursuri de formare de
formatori etc.;
11. Formarea mediatorilor sanitari sau a formatorilor din programele de
educatie pentru sanatate dezvoltate in cadrul diferitelor comunitati;
12. Elaborarea metodologiei de raportare a activitatilor specifice de
promovarea sanatatii;
13. Desfasurarea de programe de promovarea sanatatii cu parteneri externi;
14. Evaluarea nivelului de cunostinte, atitudini si comportamente
nefavorabile sanatatii populatiei (fumat, alcool, droguri, alimentatie etc.);
15. Realizarea de studii calitative privind atitudini si comportamente in
randul populatiei generale si al diverselor grupuri populationale la nivel
local si regional folosite ca baza pentru realizarea campaniilor IEC, ca si de
evaluarea impactului acestora la nivel local si regional.
------------
* Desfasurarea de campanii IEC pentru celebrarea acestor zile este
obligatorie.
Desfasurarea celorlalte campanii IEC in alte domenii ca si a celorlalte
actiuni mentionate se va organiza in mod optional, in functie de bugetul alocat
pentru fiecare directie de sanatate publica.
Activitatile prevazute mai sus, vor fi coordonate in mod direct de Directia
de Sanatate Publica a Ministerului Sanatatii. Nu intra in sarcina Directiilor
de Sanatate Publica Judetene.
Indicatori de evaluare
Indicatori fizici:
- Numar de campanii de informare, educare si comunicare (IEC) - 300
- Numar total de alte actiuni specifice de promovarea sanatatii - 250
Indicatori de eficienta - semestrial*:
- cost mediu/campanie IEC - 40.000 mii lei
- cost mediu/actiuni specifice de promovarea sanatatii - 25.000 mii lei
------------
* costurile medii transmise semestrial au valoare estimativa, urmand ca la
raportarea anuala sa se calculeze costul mediu final al anului 2005.
Obiectiv 2: Scaderea prevalentei afectiunilor orodentare si a tulburarilor
cranio-mandibulare (TCM)
Activitati:
1. Profilaxia cariei dentare prin clatiri orale cu substante fluorurate;
tratamentul profilactic al cariei dentare;
2. Realizarea de studii nationale privind prevalenta cariei dentare si a
tulburarilor cranio-mandibulare la grupele de varsta cu risc.
Indicatori de evaluare:
Indicatori fizici:
- Numar total persoane tratate - 20.000 (judetul Iasi - 8.000, judetul
Constanta - 12.000);
- Numar studii nationale privind prevalenta cariei dentare si a TCM la
grupele de varsta cu risc - 1 (raportare anuala)
Indicatori de eficienta:
- Cost mediu/trusa pentru clatire orala achizitionate - 60 mii lei
(raportare trimestriala);
- Cost mediu/trusa pentru clatire orala distribuite - 62 mii lei (raportare
trimestriala);
- Cost mediu/studiu national (prevalenta TCM) - 700.000 mii lei (raportare
anuala)
Natura cheltuielilor subprogramului:
- Pentru unitatile finantate integral de la bugetul de stat (ISP, DSP, CMP)
- Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului
- Pentru unitatile finantate integral din venituri proprii (institute,
spitale, sanatorii)
- Cheltuieli de personal aferente personalului incadrat cu contract
individual de munca pe durata determinata sau cu timp partial de munca,
potrivit legii, pentru activitatile prevazute in prezentul ordin
- Cheltuieli materiale si servicii necesare realizarii subprogramului
- Cheltuieli de capital, cu aprobarea directiei coordonatoare, pe baza
justificarii necesitatii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la
bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei respective
Indicatorii subprogramului 1.5 vor fi raportati atat de catre directiile de
sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, precum si de catre
institutele regionale si Centrele de sanatate publica, la Directia de Sanatate
Publica din cadrul Ministerului Sanatatii, trimestrial si anual, impreuna cu
rapoartele privind campaniile de informare, educare, comunicare desfasurate si
rezultatele studiilor, efectuate in randul populatiei generale.
SUBPROGRAMUL 1.6 HEMATOLOGIE SI SECURITATE TRANSFUZIONALA
Obiective
1. Asigurarea unei securitati transfuzionale maxime;
2. Realizarea autosuficientei in sange, produse derivate labile si stabile
de sange.
Activitati
1. Colectarea de sange si componente sanguine;
2. Controlul imunohematologic, biologic si bacteriologic al sangelui;
3. Stocarea, transportul si distributia sangelui si a componentelor
sanguine derivate;
4. Promovarea donarii benevole, neremunerate si mentinerea donatorilor
recrutati.
Indicatori de evaluare
Indicatori de rezultate - anual
Cresterea numarului de donari de sange - 3% .
Indicatori fizici - trimestrial
Numar donari/unitati recoltate si testate pe an - 420.000 donari
Indicatori de eficienta - trimestrial
Cost mediu/unitate de sange recoltata si testata - 1.800.000 lei
Natura cheltuielilor
Cheltuieli materiale si servicii
Cheltuieli de capital, in cadrul bugetului aprobat de Ministerul Sanatatii.
Indicatorii subprogramului 1.4 vor fi raportati atat de catre directiile de
sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, la Directia de Sanatate
Publica din cadrul Ministerului Sanatatii, trimestrial si anual, impreuna cu
rezultatele analizei derularii subprogramului (realizari, dificultati,
propuneri de imbunatatire)."
2. La anexa nr. III "Unitatile sanitare prin care se deruleaza
programele, subprogramele si interventiile de sanatate finantate din bugetul de
stat", punctul 1 "Program comunitar de sanatate publica" va avea
urmatorul cuprins:
"1. PROGRAM COMUNITAR DE SANATATE PUBLICA
Subprogramul 1.1. - Supravegherea si controlul bolilor transmisibile
1. Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti;
2. Institutele de Sanatate Publica Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara;
3. Spitalul Clinic Judetean Arad - nosocomiale;
4. Spitalul Clinic Municipal Arad - cabinet judetean DV din ambulatoriul de
specialitate;
5. Spitalul Judetean de Urgenta Alba - cabinet judetean DV din ambulatoriul
de specialitate;
6. Spitalul Judetean Pitesti - nosocomiale si cabinet judetean DV din
ambulatoriul de specialitate;
7. Spitalul Clinic de obstetrica-ginecologie Oradea - nosocomiale;
8. Spitalul Judetean Oradea - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de
specialitate;
9. Spitalul Judetean Bistrita-Nasaud - nosocomiale si cabinet Judetean DV
din ambulatoriul de specialitate;
10. Spitalul Judetean Bacau - nosocomiale si cabinet Judetean DV din
ambulatoriul de specialitate;
11. Spitalul de obstetrica-ginecologie Botosani - nosocomiale;
12. Spitalul Judetean de Urgenta "Mavromati" Botosani - cabinet
Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
13. Spitalul Municipal "Sf. Sofia" Sebes - nosocomiale;
14. Spitalul de obstetrica-ginecologie Brasov - nosocomiale;
15. Spitalul Judetean Brasov - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de
specialitate;
16. Spitalul obstetrica-ginecologie Braila - nosocomiale;
17. Spitalul Judetean de Urgenta Braila - cabinet Judetean DV din
ambulatoriul de specialitate;
18. Spitalul Judetean Buzau - nosocomiale si cabinet Judetean DV din
ambulatoriul de specialitate;
19. Spitalul Judetean Calarasi - nosocomiale;
20. Spitalul Judetean de Urgenta Calarasi - cabinet Judetean DV din
ambulatoriul de specialitate;
21. Spitalul Judetean Resita - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de
specialitate;
22. Spitalul Clinic de adulti Cluj - nosocomiale;
23. Spitalul Clinic Judetean Cluj - nosocomiale si cabinet Judetean DV din
sectia de specialitate;
24. Spitalul Clinic Judetean Constanta - nosocomiale;
25. Spitalul Municipal Constanta - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de
specialitate;
26. Spitalul Judetean Sf. Gheorghe - cabinet Judetean DV din ambulatoriul
de specialitate;
27. Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Craiova - cabinet Judetean DV din
sectia de specialitate si nosocomiale;
28. Spitalul Judetean Targoviste - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de
specialitate;
29. Spitalul Orasenesc Bolintin Vale - cabinet Judetean DV din ambulatoriul
de specialitate;
30. Spitalul de obstetrica-ginecologie "Buna Vestire" Galati -
nosocomiale;
31. Spitalul de Boli infectioase "Sf. Cuvioasa Parascheva" Galati
- cabinet Judetean DV din sectia de specialitate;
32. Spitalul Judetean "Sf. Apostol Andrei" Galati - nosocomiale;
33. Spitalul Judetean Giurgiu - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de
specialitate;
34. Spitalul Judetean Tg. Jiu - nosocomiale si cabinet Judetean DV din
ambulatoriul de specialitate;
35. Spitalul Judetean Miercurea-Ciuc - cabinet Judetean DV din ambulatoriul
de specialitate;
36. Spitalul Judetean Deva - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de
specialitate;
37. Spitalul de Urgenta Petrosani - nosocomiale;
38. Spitalul Clinic de obstetrica-ginecologie "Elena Doamna" Iasi
- nosocomiale;
39. Spitalul de obstetrica-ginecologie "Cuza Voda" Iasi -
nosocomiale;
40. Spitalul Clinic Judetean de Urgenta "Sf. Spiridon" Iasi -
cabinet Judetean DV din ambulatoriul de specialitate si nosocomiale;
41. Spitalul Judetean de Urgenta Slobozia - cabinet Judetean DV din
ambulatoriul de specialitate;
42. Spitalul Judetean de Urgenta Baia Mare - nosocomiale si cabinet
Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
43. Spitalul Judetean Drobeta Turnu Severin - nosocomiale si cabinet
Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
44. Spitalul Clinic Judetean Targu Mures - nosocomiale si cabinet Judetean
DV din ambulatoriul de specialitate;
45. Spitalul Judetean Piatra Neamt - cabinet Judetean DV din ambulatoriul
de specialitate;
46. Spitalul Judetean Slatina - nosocomiale si cabinet Judetean DV din
ambulatoriul de specialitate;
47. Centrul de diagnostic si tratament Ploiesti - cabinete DV din
ambulatoriul de specialitate;
48. Spitalul de obstetrica-ginecologie Ploiesti - nosocomiale;
49. Spitalul Judetean Zalau - nosocomiale si cabinet Judetean DV din
ambulatoriul de specialitate;
50. Spitalul Judetean Satu Mare - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de
specialitate;
51. Spitalul Clinic Judetean Sibiu - nosocomiale si cabinet Judetean DV din
ambulatoriul de specialitate;
52. Spitalul Judetean Suceava - nosocomiale si cabinet Judetean DV din
sectia de specialitate;
53. Spitalul Judetean Alexandria - nosocomiale si cabinet Judetean DV din
ambulatoriul de specialitate;
54. Spitalul Clinic de obstetrica-ginecologie "Dr. Dumitru
Popescu" Timisoara - nosocomiale;
55. Spitalul Clinic Judetean Timisoara - nosocomiale;
56. Spitalul Clinic Municipal Timisoara - cabinet Judetean DV din
ambulatoriul de specialitate;
57. Spitalul Judetean Tulcea - nosocomiale;
58. Spitalul Judetean de Urgenta Tulcea - cabinet Judetean DV din
ambulatoriul de specialitate;
59. Spitalul de obstetrica-ginecologie Ramnicu-Valcea - nosocomiale;
60. Spitalul Judetean de Urgenta Ramnicu-Valcea - cabinet Judetean DV din
ambulatoriul de specialitate;
61. Spitalul Judetean de Urgenta Vaslui - cabinet Judetean DV din
ambulatoriul de specialitate;
62. Spitalul Judetean Focsani - nosocomiale;
63. Centrul Medical Focsani - cabinet Judetean DV din ambulatoriul de
specialitate;
64. Spitalul Clinic de obstetrica-ginecologie Filantropia - nosocomiale;
65. Spitalul Clinic de obstetrica-ginecologie "Prof. Dr. Panait
Sarbu" - nosocomiale;
66. Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca - nosocomiale;
67. Spitalul Universitar de Urgenta Bucuresti - nosocomiale;
68. Institutul de Ocrotirea Mamei si Copilului - nosocomiale;
69. Spitalul Clinic de Urgente pentru copii Grigore Alexandrescu -
nosocomiale;
70. Spitalul Clinic Colentina - cabinet Judetean DV din sectia de
specialitate;
71. Spitalul Clinic "Prof. Dr. Scarlat Longhin" - cabinet
Judetean DV din ambulatoriul de specialitate;
72. Spitalul Clinic de chirurgie plastica reparatorie si arsuri -
nosocomiale;
73. Spitalul Clinic "Dr. I. Cantacuzino" - nosocomiale;
74. Spitalul de obstetrica-ginecologie "Dr. Maria Burghele"
Buftea - nosocomiale.
Subprogramul 1.2. - Supravegherea si controlul infectiei HIV/SIDA
Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti;
Institutul de Sanatate Publica Bucuresti;
Spitalul de Boli infectioase Brasov - centru regional HIV/SIDA;
Spitalul de Boli infectioase Cluj - centru regional HIV/SIDA;
Spitalul Clinic de Boli infectioase Constanta - centru regional HIV/SIDA;
Spitalul Clinic de Boli infectioase si Pneumoftiziologie "Dr. V.
Babes" Craiova - centru regional HIV/SIDA;
Spitalul Clinic de Boli infectioase "Sf. Parascheva" Iasi -
centru regional HIV/SIDA;
Spitalul Clinic de Boli infectioase nr. 1 Tg. Mures - centru regional
HIV/SIDA;
Spitalul Clinic de Boli Infectioase si Pneumoftiziologie "Dr. V.
Babes" Timisoara - centru regional HIV/SIDA;
Spitalul Clinic de Boli Infectioase si Tropicale "Dr. V. Babes"
Bucuresti - centru regional HIV/SIDA;
Institutul Clinic de Boli Infectioase "Prof. Dr. Matei Bals"
Bucuresti - centru regional HIV/SIDA.
Subprogramul 1.3. - Supravegherea si controlul tuberculozei
Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti;
Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. Dr. Marius Nasta" Bucuresti;
Reteaua de pneumoftiziologie (spitale de pneumoftiziologie, spitale TBC,
ambulatorii de specialitate TBC, sanatorii TBC, sectii sau compartimente,
preventorii);
Unitati sanitare apartinand ministerelor cu retea sanitara proprie.
Subprogramul 1.4 - Evaluarea starii de sanatate si a factorilor de risc
Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti;
Institute si Centre de sanatate publica;
Cabinete si clinici de medicina muncii si medicina sportiva;
Cabinete de medicina scolara.
Subprogramul 1.5 - Promovarea sanatatii si educatia pentru sanatate
Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului
Bucuresti/Birourile de Promovare a Sanatatii si Programe de Educatie pentru
Sanatate;
Institutul de Sanatate Publica Bucuresti;
Institutul de Sanatate Publica Iasi;
Institutul de Sanatate Publica Cluj-Napoca;
Centrul de Sanatate Publica Sibiu;
Centrul de Sanatate Publica Targu Mures;
Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. Dr. Marius Nasta"
Bucuresti;
Spitalul Clinic de Boli infectioase si Pneumoftiziologie "V.
Babes" Timisoara - clinica de pneumoftiziologie;
Spitalul Municipal Constanta - sectia Chirurgie Buco-maxilo-faciala;
Spitalul Clinic de urgente pentru copii "Sf. Maria" Iasi;
Spitalul universitar de stomatologie "Dan Teodorescu"
Bucuresti."
Art. 2
Directia de sanatate publica si Directia generala buget si credite externe
din cadrul Ministerului Sanatatii, institutele si centrele de sanatate publica,
directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
institutiile publice si unitatile sanitare implicate vor duce la indeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul sanatatii,
Mircea Cinteza