Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 71 din 14 noiembrie 2008

pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a Regulamentului privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate in administrarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale

ACT EMIS DE: SERVICIUL DE TELECOMUNICATII SPECIALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 888 din 29 decembrie 2008



Pentru aplicarea prevederilor:

- Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 28/2001, cu modificările ulterioare;

- Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare;

- Hotărârii Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificările ulterioare;

- Hotărârii Guvernului nr. 1.224/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,

în temeiul:

- art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 15 din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, aprobat prin Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării nr. 0119/2002,

directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile de aplicare a Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Disponibilizarea bunurilor în vederea valorificării se aprobă de către:

a) directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale - pentru activele fixe din domeniile telecomunicaţii şi tehnologia informaţiei;

b)  prim-adjunctul directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale - pentru materialele de natura obiectelor de inventar şi materialele din domeniul tehnologiei informaţiei;

c)    adjunctul economic al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale - pentru activele fixe, materialele de natura obiectelor de inventar şi materialele, altele decât cele din domeniile telecomunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei;

d)     adjunctul tehnic al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale - pentru materialele de natura obiectelor de inventar şi materialele din domeniul telecomunicaţiilor.

(2) Raportul de disponibilizare (al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2 la instrucţiuni) nu se supune vizei pentru control financiar preventiv la nivelul ordonatorului principal de credite.

Art. 3. - (1) Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(2) Incepând cu aceeaşi dată se abrogă:

a) Ordinul directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale nr. 61/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice privind valorificarea bunurilor materiale disponibilizate din administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale*) cu modificările şi completările ulterioare;

b) art. II din Ordinul directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale nr. 32/2004 pentru modificarea şi completarea unor acte normative interne din domeniul economico-financiar*);

c) Dispoziţia şefului Direcţiei economice şi financiar-contabile nr. 5/2005*).

Art. 4. - Ordinul va fi postat în Sistemul de Management al Documentelor (DMS) şi va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 5. - Şefii implicaţi în organizarea şi desfăşurarea procedurilor de valorificare a bunurilor vor dispune măsuri de studiere şi aplicare a prevederilor prezentului ordin de către personalul din subordine, în părţile care îl privesc.

Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,

Marcel Opriş

*) Ordinele directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale nr. 61/2001, cu modificările şi completările ulterioare, nr. 32/2004 şi Dispoziţia şefului Direcţiei economice şi financiar-contabile nr. 5/2005 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece aveau ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

ANEXA

INSTRUCŢIUNI

de aplicare a Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale se efectuează prin unităţile militare ai căror şefi au calitatea de ordonatori de credite.

Art. 2. - (1) Valorificarea bunurilor se face prin:

a) licitaţie, selecţie de oferte de preţ sau negociere directă;

b) valorificare directă, fără organizare de licitaţie;

c) transmitere fără plată la alte instituţii publice, în condiţiile legii.

(2) Algoritmul desfăşurării procedurilor de valorificare a bunurilor este prezentat în anexa nr. 1.

Art. 3. - Bunurile, cu excepţia activelor fixe care aparţin domeniului public al statului, a clădirilor şi terenurilor, aflate în stare de funcţionare, indiferent de durata de folosinţă, dacă nu mai sunt necesare Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cele scoase din funcţiune sau în stare de nefuncţionare, precum şi cele declasate sau rezultate în urma casării, pot fi valorificate după aprobarea disponibilizării.

CAPITOLUL II

Disponibilizarea bunurilor materiale în vederea valorificării

Art. 4. - (1) Pentru disponibilizarea bunurilor materiale, şefii compartimentelor de specialitate din unităţile deţinătoare întocmesc rapoarte în care descriu bunurile şi justifică necesitatea disponibilizării, pe care le înaintează şefilor de unităţi.

(2)   Rapoartele vor fi însoţite de tabele cu principalele caracteristici ale bunurilor materiale, cu următoarele date:

a) denumirea bunurilor;

b) marca;

c) valoarea de inventar;

d) anul fabricaţiei;

e) data intrării în folosinţă;

f) durata normală de funcţionare;

g) durata efectivă de funcţionare;

h) numărul reparaţiilor şi felul lor;

i) alte date, după caz.

(3)  Şefii unităţilor teritoriale şi complementare înaintează unităţilor centrale cu atribuţii de înzestrare rapoartele prin care solicită aprobarea pentru disponibilizare.

Art. 5. - (1) Aprobarea disponibilizării se solicită, prin raport, de şefii unităţilor centrale cu atribuţii de înzestrare, atât pentru bunurile materiale din gestiunile proprii, cât şi pentru cele de resort din unităţile centrale, teritoriale şi complementare (modelul este prezentat în anexa nr. 2).

(2) In raportul de disponibilizare se propune şi procedura de valorificare a bunurilor conform prevederilor art. 2.

Art. 6. - După aprobare, rapoartele se înapoiază unităţii deţinătoare pentru pregătirea bunurilor materiale în vederea începerii procedurii de valorificare.

CAPITOLUL III

Valorificarea prin licitaţie a bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale

Art. 7. - Bunurile scoase din funcţiune se valorifică prin licitaţie conform prevederilor Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.224/2008, denumit în continuare Regulament.

Art. 8. - (1) Evaluarea bunurilor în vederea valorificării prin licitaţie se face în conformitate cu metodologia prevăzută în anexa nr. 3.

(2) Modelele unor documente care se întocmesc de comisiile de evaluare şi de licitaţie sunt prezentate în anexele nr. 4-8.

CAPITOLUL IV

Valorificarea bunurilor prin selecţie de oferte de preţ sau negociere directă

Art. 9. - Selecţia de oferte de preţ se organizează pentru valorificarea bunurilor din administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, menţionate la art. 9 alin. (3) din Regulament.

Art. 10. - Unitatea militară deţinătoare a bunurilor ce urmează a fi valorificate va solicita oferte de preţ (modelul este prezentat în anexa nr. 9) de la cel puţin trei ofertanţi acreditaţi în comercializarea unor asemenea bunuri.

Art. 11. - (1) Ofertele de preţ se depun sau se transmit la sediul unităţii militare, până la data şi ora precizate în caietul de sarcini, în plic închis şi sigilat, semnate de ofertanţii interesaţi, şi se păstrează sub cheie până la data stabilită pentru deschiderea plicurilor în prezenţa membrilor comisiei. După deschiderea ofertelor nu vor avea loc niciun fel de negocieri între părţi cu privire la oferta de preţ făcută, iar comisia va întocmi un proces-verbal în care se vor menţiona datele din acestea şi va face evaluarea lor prin simplă apreciere, desemnându-se ofertantul câştigător.

(2) In situaţia în care mai multe oferte au aceeaşi valoare (cea mai mare), se negociază preţul de vânzare cu aceşti ofertanţi, desemnându-se câştigător cel care, în urma negocierii, oferă preţul cel mai mare.

Art. 12. - Contractul de vânzare-cumpărare va fi încheiat cu persoana care a oferit preţul cel mai mare.

Art. 13. - Dacă în termenul menţionat au fost făcute numai două oferte, bunurile vor fi valorificate prin vânzare ofertantului care a prezentat preţul cel mai avantajos, astfel cum s-a menţionat mai sus.

Art. 14. - Dacă un singur ofertant a răspuns la solicitare, bunurile se vor putea valorifica către acesta, prin negociere directă.

Art. 15. - (1) Negocierea directă se execută, atât în cadrul licitaţiilor (atunci când în etapa a treia se prezintă un singur ofertant), al selecţiilor de ofertă, când există un singur ofertant, cât şi în cazul bunurilor rămase nevalorificate în urma derulării procedurilor menţionate.

(2) Rezultatul negocierii se înscrie într-un proces-verbal de negociere semnat de ambele părţi, care va constitui temei legal pentru încheierea contractului de vânzare-cumpărare.

CAPITOLUL V

Valorificarea directă a bunurilor fără organizare de licitaţie

Art. 16. - (1) Structurile din coordonarea persoanelor menţionate la art. 2 alin. (1) din ordin care au obţinut aprobarea pentru procedura de valorificare directă a unor bunuri, fără organizare de licitaţie, vor transmite producătorilor sau altor ofertanţi tipurile şi cantităţile care să fie schimbate cu alte bunuri noi, similare, având cel puţin aceiaşi parametri. Bunurile valorificate prin schimb pot reprezenta, după caz, plata sau parte din plata datorată pentru bunurile noi care se achiziţionează conform prevederilor legislaţiei privind achiziţiile publice.

(2) In cazul în care la schimbarea bunului cu altul nou se solicită diferenţe de preţ, plata se aprobă de ordonatorul principal de credite, cu avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor.

(3)  Pentru valorificarea directă a bunurilor, competenţa de aprobare revine directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, la propunerea prim-adjunctului. Rapoartele înaintate în acest sens vor fi însoţite de detalii justificative din punct de vedere economic, astfel: denumirea bunurilor ce se propun a fi valorificate, preţul actualizat, valoarea de inventar, preţul (valoarea) oferit(ă), denumirea bunurilor noi oferite la schimb, standardele de calitate în care se încadrează, preţul unitar, valoarea totală, cantitatea, inclusiv de raportul de schimb fizic şi valoric, stabilit pe baza unui protocol încheiat cu operatorii economici.

CAPITOLUL VI

Valorificarea prin transmiterea fără plată a bunurilor materiale către o altă instituţie publică

Art. 17. - Pot fi transmise fără plată către alte instituţii publice bunurile materiale, altele decât clădirile, a căror disponibilizare a fost aprobată, astfel:

a) cele scoase din funcţiune, după parcurgerea procedurilor de valorificare menţionate anterior;

b) cele aflate în stare de funcţionare (funcţionale), în situaţia în care nu mai sunt necesare Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, direct, fără parcurgerea procedurilor de valorificare menţionate anterior.

Art. 18. - In vederea transmiterii fără plată şefii unităţilor deţinătoare informează, în scris, instituţiile publice posibil solicitante ale unor astfel de bunuri. Adresele vor fi însoţite de tabele-anexă cu denumirea şi principalele caracteristici tehnice ale bunurilor (modelul este prezentat în anexa nr. 10).

Art. 19. - Pe baza cererii instituţiei publice solicitante, unitatea centrală întocmeşte proiectul ordinului de transfer pentru aprobarea transmiterii fără plată şi îl prezintă spre aprobare directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (modelul este prezentat în anexa nr. 11).

Art. 20. - Transmiterea bunurilor materiale se face pe bază de proces-verbal de predare-preluare, aprobat de directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi de ordonatorul principal de credite al instituţiei care a solicitat transferul bunului (modelul este prezentat în anexa nr. 12). După aprobare, un exemplar din ordinul de transmitere fără plată şi unul din procesul-verbal de predare-preluare se transmit unităţii deţinătoare.

Art. 21. - Unitatea deţinătoare va preda bunurile materiale respective delegatului instituţiei primitoare, pe bază de semnătură, împreună cu celelalte documente însoţitoare (cărţi tehnice, fişe etc.) şi va reţine un exemplar din procesul-verbal de predare-preluare.

Art. 22. - Pentru înregistrarea în contabilitatea instituţiilor publice care preiau fără plată active fixe disponibilizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în procesul-verbal de predare-preluare se vor specifica, în mod distinct, date referitoare la valoarea înregistrată în contabilitate, valoarea amortizată şi valoarea neamortizată a activelor fixe care fac obiectul transferului fără plată, precum şi data dării în folosinţă.

Art. 23. - Şeful unităţii deţinătoare, împreună cu contabilul-şef, urmăreşte înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor privind scăderea din gestiune a bunurilor materiale predate.

Art. 24. - In situaţia în care Serviciul de Telecomunicaţii Speciale reprezintă instituţia beneficiară a transmiterii fără plată, solicitarea (modelul este prezentat în anexa nr. 13) se adresează ordonatorului principal de credite al instituţiei care a comunicat disponibilizarea bunurilor materiale, procedurile de preluare a bunurilor materiale fiind similare celor prevăzute în prezentul capitol.

Art. 25. -In cazul în care, după 30 de zile de la comunicarea bunurilor materiale disponibilizate în vederea transmiterii fără plată altor instituţii publice, nu s-au primit solicitări ori s-au primit răspunsuri negative, se va proceda, după caz, la casarea şi valorificarea lor nedezmembrate sau la casarea şi valorificarea materialelor rezultate, potrivit actelor normative în vigoare.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii finale

Art. 26. - (1) Bunurile disponibilizate pot fi valorificate în starea fizică în care se află sau dezafectate de dotarea specific militară.

(2) Pentru cele care implică apărarea ţării, ordinea publică şi siguranţa naţională pot fi valorificate numai după dezafectarea de dotările specific militare.

Art. 27. - La Predarea-preluarea bunurilor care fac obiectul valorificării se vor şterge inscripţiile cu caracter militar şi se vor reţine documentele de evidenţă şi exploatare, iar în cazul autovehiculelor, inclusiv numerele de înmatriculare.

Art. 28. - Suporţii magnetici şi optici de stocare a datelor (hard diskuri, discuri optice, benzi magnetice, casete magnetice etc), precum şi aparatura de secretizare, scoase din funcţiune sau declasate, nu fac obiectul valorificării conform prevederilor Regulamentului, urmând a fi distruse fizic, fără recuperare de materiale.

Art. 29. - Pentru bunurile aprobate la valorificare se interzice efectuarea oricăror lucrări care necesită manoperă şi materiale din fondurile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale pentru schimbarea stării tehnice, cu excepţia situaţiei când se execută dezmembrarea (demolarea) şi valorificarea ca deşeuri.

Art. 30. - Bunurile materiale sau piesele care nu au putut fi valorificate cu respectarea prevederilor prezentelor instrucţiuni, precum şi cele care nu mai pot fi folosite din cauza uzurii avansate pot fi declasate şi casate în condiţiile legii, ordonatorul de credite fiind direct răspunzător pentru organizarea acestor operaţiuni, astfel încât să nu existe posibilitatea sustragerii sau înlocuirii unor bunuri noi cu bunuri vechi.

Art. 31. - (1) Materialele sau piesele rezultate în urma casării bunurilor, care nu au putut fi valorificate prin licitaţie din lipsă de cumpărători sau pentru care ordonatorul de credite a decis, pe propria răspundere, că nu se justifică economic organizarea de licitaţii, vor fi valorificate prin operatori economici care au ca obiect de activitate achiziţionarea de materiale refolosibile prin oferte de preţ negociabile. Negocierile de preţ se vor consemna într-un proces-verbal.

(2) Valorificarea bunurilor prin operatorii economici se efectuează pe baza raportului întocmit de şeful sectorului/biroului de specialitate şi aprobat de ordonatorul de credite.

Art. 32. - Anexele nr. 1-13 fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni.

ANEXA Nr. 1 la instrucţiuni

ALGORITMUL

desfăşurării procedurilor de valorificare a bunurilor

Etapa 1: Se execută una dintre procedurile:

a) Licitaţie cu următoarele faze:

- Faza 1: se execută de către structurile abilitate conform prevederilor Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;

- Faza 2: se execută dacă bunurile nu s-au valorificat la faza 1, având ca preţ de pornire un preţ diminuat cu maximum 20%;

- Faza 3: se execută dacă bunurile nu s-au valorificat la fazele 1 şi 2, având ca preţ de pornire un preţ diminuat cu maximum 40%.

b) Selecţie de oferte de preţ

c) Negociere directă

Etapa 2: Valorificare directă, fără organizare de licitaţie

Etapa 3: Transmiterea fără plată la alte instituţii publice, în condiţiile legii

Etapa 4: Dacă bunurile nu se valorifică prin niciuna dintre etapele menţionate mai sus, se vor executa următoarele:

- dezmembrarea (demolarea) bunurilor şi valorificarea ca deşeuri prin procedurile enumerate mai sus;

- valorificarea bunurilor nedezmembrate, prin negociere directă, cu aprobarea persoanelor stabilite conform ordinului directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, către operatorii economici care au ca obiect de activitate achiziţionarea de materiale refolosibile.

ANEXA Nr. 2 la instrucţiuni

RAPORT

pentru disponibilizarea bunurilor materiale

- model -

..............................................................................................................................

SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE

Unitatea Militară................................................

Nr...........................din.....................................

CLASA/NIVEL DE SECRETIZARE

Exemplar nr........

APROB

De acord. Rog aprobaţi.

Şeful unităţii militare.......................

RAPORT   DE   DISPONIBILIZARE

In conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 28/2001, cu modificările ulterioare, şi ale anexei nr. 1 pct. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificările ulterioare, şi ale Ordinului directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale nr. 71/2008 pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare a Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.224/2008, vă rugăm a aproba disponibilizarea următoarelor bunuri care au devenit disponibile ca urmare a

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(se arată motivul disponibilizării)

1. cu resurse de funcţionare neîndeplinite:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

2. cu resurse de funcţionare îndeplinite:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

3. în stare de nefuncţionare:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

4. deşeuri:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Principalele caracteristici tehnice ale bunurilor prevăzute la pct. 1, 2, 3, 4...n, precum şi data dării în folosinţă, valoarea înregistrată în contabilitate, valoarea amortizată şi valoarea neamortizată sunt arătate în tabelul-anexă la prezentul raport.

Bunurile ce se propun a fi disponibilizate sunt depozitate separat şi pregătite în vederea valorificării.

Propunem ca bunurile disponibilizate să fie valorificate prin ..................................................................

(se trece procedura de valorificare)

Locţiitorul şefului unităţii militare,

....................................................................

ANEXA Nr. 3 la instrucţiuni

METODOLOGIA

de evaluare a bunurilor materiale

Evaluarea reală a produsului trebuie să ţină seama de preţul de achiziţie, uzura în funcţionare, influenţa vechimii în funcţionare, consumul de resurse, numărul şi felul reparaţiilor executate şi necesare, nivelul tehnic etc.

Determinarea valorii reale a produsului nedezmembrat (Vr) se face utilizând formula:

în care:

a) Vact - valoarea actualizată a produsului nou sau prin asimilare cu unul din aceeaşi grupă ori subgrupă de produse, la data la care se face evaluarea;

Coeficient de diminuare a valoni produsului datorita îmbătrânirii, unde:

Tef- timpul efectiv în exploatare (ani);

Tnorm - durata normală de funcţionare.

Dacă Tef >Tnorm, coeficientul de diminuare a valorii produsului datorită îmbătrânirii se va lua egal cu 0,1.

Coeficient de diminuare a valorii datorită uzurii fizice în timpul funcţionării, unde:

Def - durata de funcţionare efectivă (ore, km, echivalenţi, cicluri etc);

Dnorm - durata de funcţionare normată (ore, km, echivalenţi, cicluri etc).

Dacă Def >Dnorm, coeficientul de diminuare a valorii datorită uzurii fizice se va lua egal cu 0,1;

d) Cst - coeficient de stare tehnică egal cu:

1 -dacă produsul este înaintea primei reparaţii medii sau echivalent;

0,9 - dacă a efectuat prima reparaţie medie sau echivalent;

0,85 - dacă a îndeplinit norma şi nu a efectuat prima reparaţie medie;

0,7 - dacă a efectuat prima reparaţie capitală sau echivalent;

0,5 - dacă a îndeplinit norma şi nu a efectuat prima reparaţie capitală sau echivalent;

0,5 - dacă a efectuat a doua reparaţie medie sau echivalent;

0,4 - dacă a îndeplinit norma, dar nu a efectuat a doua reparaţie medie sau echivalent;

0,4 - dacă a efectuat a doua reparaţie capitală sau echivalent;

0,3 - dacă a îndeplinit norma, dar nu a efectuat a doua reparaţie capitală sau echivalent.

Coeficientul de stare tehnică astfel determinat se diminuează în plus cu 0,1 pentru fiecare 10 ani vechime în exploatare (ca urmare a deteriorării stării tehnice prin coroziune, îmbătrânire, putrezire etc).

e) CNT-= coeficientul de nivel tehnic, reprezintă diminuarea valorii produsului datorită uzurii morale.

CNT = 1 -0,01 x n, unde:

n - vechimea în ani a produsului.

NOTA A

In situaţia în care timpul de exploatare şi durată de funcţionare sunt exprimate în aceeaşi unitate de măsură, formula devine astfel:

NOTA  B

Valoarea reală astfel obţinută poate fi corectată de comisia de evaluare pentru fiecare produs, astfel:

(i) în plus cu până la 10%, atunci când produsul este într-o stare tehnică corespunzătoare;

(ii) în minus cu până la 10%, atunci când produsul necesită reparaţii, altele decât cele regulamentare, completări cu echipamente etc.

Exemplificări privind evaluarea bunurilor:

Exemplu nr. 1: In U.M. „A" urmează a se valorifica un autoturism Dacia 1310 ce trebuie evaluat de comisia unităţii, care cunoaşte:

- Situaţia a. Timpul efectiv de exploatare (Tef) şi durata de funcţionare efectivă (Def) sunt mai mici decât cele normate (Tnorm şi Dnorm), astfel:

- Vact= 3.300 lei;

- Tef = 4 ani;

- Tnorm = 5 ani;

- Def = 400.000 km;

- Dnorm = 500.000 km;

- Cst = 0,4 (s-a efectuat a doua reparaţie capitală);

- CNT = 1 -0,01 x4 = 0,96.

Aplicând datele în formulă, rezultă:

Intrucât starea tehnică a autovehiculului este corespunzătoare, valoarea poate fi majorată cu 10%.

Deci Vr = 354,82 + 35,48 = 390,30 lei.

= 3.300 (1-0,72)+(1-0,72) 0,4 x 0,96 = 3,300 x 0,28 x 0,4 x 0,96 = 354,82 lei.

                          2

- Situaţia b. Timpul efectiv de exploatare (Tef) şi durata de funcţionare (Def) depăşesc pe cele normate (Tnorm şi Dnorm), astfel:

- Vact= 3.300 lei;

- Tef = 10 ani;

- Tnorm = 5 ani;

- Dgf =700.000 km;

- Dnorm = 500.000 km;

- Cst - 0,2 (a îndeplinit norma şi nu a efectuat a doua reparaţie capitală şi având 10 ani vechime se mai scade 0,1);

- CNTt= 1-0,01 x 10 = 0,9.

Aplicând datele în formulă, rezultă:

Vr = 3.300 0,1+0,1  0,2 x 0.9 = 3,300x 0,1 x 0,2 x 0.9 = 54,90 lei.

                        2

Exemplul nr. 2: In U.M. „B" urmează a se valorifica o centrală telefonică digitală tip TELRAD-TX1-NT, cunoscându-se următoarele elemente:

Vact = 225.000 lei;

- Tef = 9 ani;

- Tnorm = 10 ani; -CST=1;

- CNT = 1 - 0,01 x 9 = 1 - 0,09 = 0,91;

Aplicând datele în formula restrânsă, prevăzută în nota A, rezultă: -

Intrucât utilajul este în stare bună de funcţionare, se poate aplica o majorare a valorii cu 10%:

Vr = 38.902,5 + 3.890,25 = 42.792,75 lei.

Exemplul nr. 3: In U.M. „C" urmează a se valorifica o centrală telefonică automată analogică tip Pentaconta 1000 A, cunoscându-se următoarele elemente:

- Vact= 1.275.000 lei;

- Tef = 18 ani;

- Tnorm = 12 ani;

- CST = 0,3 (a îndeplinit norma);

- CNT = 1 - 0,01 x 18 = 1 - 0,18 = 0,82.

Aplicând datele în formula restrânsă, prevăzută în nota A, rezultă:

Vr = 1.275.000 x 0,1 x 0,3 x 0,82 = 31.365 lei

ANEXA Nr. 4 la instrucţiuni

RAPORT

pentru disponibilizarea bunurilor materiale

- model -

....................................................................

SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE

Unitatea Militară................................................

Nr....................din.....................................

CLASA/NIVEL DE SECRETIZARE

Exemplar nr........

APROB

Şeful Unităţii Militare nr........................

RAPORT DE EVALUARE

Incheiat astăzi,..............................la Unitatea Militară nr..................

Comisia de evaluare a bunurilor în vedere valorificării compusă din:

  preşedinte:....................................................

  membri:........................................................

  ....................................................................

  ....................................................................

  ....................................................................

numită prin Ordinul de zi pe unitate nr.......din................., a procedat la verificarea documentelor de exploatare şi a stării tehnice a (se trece denumirea produsului) ..............................................................................................................., cu seria (nr. de înmatriculare)........................., aparţinând Unităţii Militare nr..............., în vederea evaluării, constatând următoarele:

a) produsul (se trece denumirea produsului) ................................................... (tipul, marca, seria)................................... are anul de fabricaţie ............., seriile principalelor componente ......................................................., principalele caracteristici  (se trec capacitatea cilindrică, puterea, sistemul de alimentare etc.)...............................................................................;

b) timpul de funcţionare de la darea în exploatare şi până la disponibilizare este de.......................................................................................................;

c) numărul de reparaţii capitale executate până la disponibilizare este de......................................................................................................................;

d) timpul de funcţionare de la ultima reparaţie capitală până la disponibilizare este de...................................................................................................;

e) preţul cu amănuntul reactualizat al produsului este de

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(calculul preţului cu amănuntul se face conform formulei de evaluare prevăzute în anexa nr. 3 la instrucţiuni)

f) în funcţie de datele de mai sus, comisia evaluează preţul produsului la suma de.........................;

g)  principalele accesorii ale produsului (P.S.A., lot de bord, anvelope, baterii de acumulatoare, instalaţii speciale cu seriile lor, conform inventarului completului şi corespunzător cărţii tehnice).............

Procesul-verbal a fost încheiat în.....exemplare, din care:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Preşedintele comisiei,

....................................................................

Membri:

....................................................................

....................................................................

....................................................................

Vizat pentru control financiar preventiv

....................................................................

ANEXA Nr. 5 la instrucţiuni

PROCES-VERBAL   DE   LICITAŢIE

- model -

..............................................................................................................................

SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE

Unitatea Militară................................................

Nr....................din.....................................

CLASA/NIVEL DE SECRETIZARE

Exemplar nr........

PROCES-VERBAL DE LICITAŢIE

Incheiat astăzi,....................................................................................la Unitatea Militară nr..................

1.  Licitaţia a fost anunţată în (publicaţia) .................................................... numărul...... din..................

2.  Produsul licitat ................................................................................................................................

3. Comisia de licitaţie este compusă din:

a) preşedinte:.......................................................................................................................................;

(numele şi prenumele, U.M. din care face parte)

b) membri:............................................................................................................................................

(numele şi prenumele, U.M. din care face parte)

4.  La licitaţie au participat ca reprezentanţi ................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................................................

(Se vor completa numele, prenumele, calitatea, U.M. din care fac parte.)

5.  La licitaţie au participat ca ofertanţi persoanele prevăzute în tabelul anexat.

6.  Preţul iniţial al licitaţiei produsului este de............................................................................................................................................................lei.

(In procesul-verbal de licitaţie se menţionează preţurile oferite pe parcursul licitaţiei şi persoanele care le-au oferit.)

7.  Produsul a fost adjudecat în favoarea..........................................., la preţul de......................lei.

8.  Numărul documentului de depunere a garanţiei pentru suma de...............................

Comisia de licitaţie:

Preşedinte:....................................................

Membri:........................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

Participanţi la licitaţie

....................................................................

....................................................................

....................................................................

ANEXA Nr. 6 la instrucţiuni

PROCES-VERBAL

şedinţa de deschidere

Incheiat astăzi, ............................., cu ocazia deschiderii ofertelor depuse în vederea atribuirii contractului de valorificare, având ca obiect...............................................................................................

Comisia de licitaţie numită prin.....................nr..................din data......................., compusă din:

-......................................................., preşedinte;

-......................................................., membru;

-......................................................., membru,

a procedat astăzi....................., ora......, la sediul autorităţii contractante, la deschiderea ofertelor depuse.

Preşedintele comisiei de licitaţie declară deschisă şedinţa de deschidere a ofertelor şi dă citire componenţei comisiei.

Denumirea/numele operatorilor economici:

1. Societatea Comercială..................................................................

2. Societatea Comercială..................................................................

3. Societatea Comercială..................................................................

Denumirea operatorilor economici a căror ofertă a fost respinsă la deschidere:

Nr. crt.

Denumirea operatorului economic

Motivul respingerii

Oferta întârziată

Lipsa garanţiei de participare

1.

2.

3.

Preşedintele comisiei de licitaţie declară cursul de referinţă care va sta la baza comparării preţurilor la evaluarea ofertelor prezentate într-o altă monedă ca fiind........................

Preşedintele comisiei de licitaţie deschide plicurile ce conţin:

- documentele de calificare;

- propunerea financiară. Preturile ofertelor sunt:

Nr. crt.

Denumirea ofertantului

Preţul ofertei

1.

2.

3.

Durata ofertelor este:

Nr. crt.

Denumirea ofertantului

Durata

1.

2.

3.

Documentele de calificare prezentate de către ofertanţi:

Ofertanţi

Documente

Societatea Comercială

Societatea Comercială

Societatea Comercială

Societatea Comercia

Societatea Comercială

Societatea Comercială

Societatea Comercială

Societatea Comercială

Societatea Comercială

Societatea Comercială

Societatea Comercială

Societatea Comercială

Preşedintele comisiei de licitaţie declară închise lucrările şedinţei de deschidere a ofertelor, urmând ca membrii comisiei să analizeze în detaliu ofertele depuse în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire şi să stabilească oferta câştigătoare. Comisia de licitaţie:

...................................................- preşedinte/..................................

                                                                          (semnătura)

...................................................- membru/......................................

                                                                           (semnătura)

...................................................- membru/......................................

                                                                            (semnătura)

Reprezentanţii ofertanţilor:

Societatea Comercială.........................................................../...................................

                                                                                                      (semnătura)

Societatea Comercială.........................................................../...................................

                                                                                                       (semnătura)

Societatea Comercială.........................................................../...................................

                                                                                                       (semnătura)

Societatea Comercială.........................................................../...................................

                                                                                                       (semnătura)

ANEXA Nr. 7 la instrucţiuni

FIŞA  TEHNICA

a bunului scos din funcţiune

- model -

1.  Denumirea produsului....................................tipul.................marca..........an de fabricaţie...............

2. Seria (elementelor componente de bază).........................................................................................

3.  Durata normală de funcţionare...............................................(ore, ani, km)....................................

4.  Numărul reparaţiilor capitale executate................................

5. Timpul efectiv de funcţionare de la ultima reparaţie capitală (ore, ani, km).........................................

6.  Durata de funcţionare de la ultima reparaţie capitală (ore, ani, km)..................................................

7.  Preţul de licitaţie...............................lei

8. Garanţia de...............% se depune la casieria unităţii organizatoare a licitaţiei, U.M. nr................, sau în contul nr.........................................

ANEXA Nr. 8 la instrucţiuni

DECLARAŢIE

de confidenţialitate şi imparţialitate

- model -

Subsemnatul(a).............................................., membru în comisia de licitaţie pentru valorificarea de [enumerarea bunurilor] ................................................................................................................................., la licitaţia organizată de[denumirea unităţii centrale organ de înzestrare] ...................................................................., declar pe proprie răspundere, sub sancţiunea falsului în declaraţii, următoarele:

a) nu deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi;

b) nu fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre ofertanţi;

c) nu am calitatea de soţ/soţie, rudă sau afin, până la gradul al patrulea inclusiv, cu persoane care fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre ofertanţi;

d)   nu am niciun interes de natură să afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a ofertelor.

Totodată, mă angajez că voi păstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor, precum şi asupra altor informaţii prezentate de către operatorii economici a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja proprietatea intelectuală sau secretele comerciale, precum şi asupra lucrărilor comisiei de licitaţie.

Inţeleg că în cazul în care voi divulga aceste informaţii sunt pasibil de încălcarea legislaţiei civile şi penale.

Membru al comisiei de licitaţie,

....................................................................

(semnătura autorizată)

NOTĂ: Declaraţia se completează în ziua deschiderii ofertelor.

In cazul în care un membru al comisiei se află în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la lit. a)-d), atunci acesta se va autosesiza în scris, unitatea organizatoare a licitaţiei având obligaţia să îl înlocuiască de îndată.

ANEXA Nr. 9 la instrucţiuni

CERERE

de ofertă de preţ

- model -

..............................................................................................................................

SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE

Unitatea Militară................................................

Nr....................din.....................................

CLASA/NIVEL DE SECRETIZARE

Exemplar nr........

Către

................................................................

Unitatea Militară nr..............., cu sediul în localitatea..................................., str.................................... nr.......Judeţul (sectorul)................................., telefon........................,fax......................, organizează în condiţiile prevederilor Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.224/2008, selecţie de oferte de preţ pentru valorificarea următoarelor bunuri:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(Se trec denumirea bunurilor şi cantitatea.)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Caietul de sarcini pentru valorificarea bunurilor menţionate mai sus poate fi procurat de la sediul unităţii noastre în perioada............................................, zilnic între orele............................

Oferta de preţ se va trimite la sediul unităţii noastre, în plic sigilat, până la data de........................

Persoana desemnată câştigătoare va prelua bunurile ce fac obiectul valorificării de la sediul unităţii noastre, după achitarea contravalorii acestora.

Transportul se execută prin grija cumpărătorului.

Şeful Unităţii Militare nr.......................................

ANEXA Nr. 10 la instrucţiuni

ADRESĂ

pentru transmiterea fără plată a bunurilor materiale

- model -

....................................................................................

SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE

Unitatea Militară..........................................................

Nr.....................................din.....................................

CLASA/NIVEL DE SECRETIZARE

Exemplar nr........

Către

....................................................................

In conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 28/2001, cu modificările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificările ulterioare, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a disponibilizat bunurile materiale menţionate în tabelul-anexă.

In eventualitatea în care sunteţi interesaţi în preluarea prin transmitere fără plată a acestor bunuri, vă adresez rugămintea să dispuneţi compartimentului de specialitate din structura instituţiei dumneavoastră să întocmească cereri pe care să ni le trimită în termen de 30 de zile.

Transmiterea fără plată se face pe baza procesului-verbal de predare-preluare, aprobat de ordonatorul principal de credite predătorşi primitor.

Din partea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale de această activitate răspunde.............................., care poate fi contactat la telefon nr........................

Şeful Unităţii Militare nr...................

ANEXA Nr. 11 la instrucţiuni

ORDIN AL DIRECTORULUI SERVICIULUI DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE PENTRU APROBAREA TRANSFERULUI FĂRĂ PLATĂ A BUNURILOR MATERIALE ÎNTRE INSTITUŢII PUBLICE

- model -

.......................................................................................

SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE

Nr....................din.....................................

CLASA/NIVEL DE SECRETIZARE

Exemplar nr........

ORDIN

Nr..........din..........................

pentru aprobarea transmiterii fără plată a unor bunuri

....................................................................

(instituţiei publice primitoare)

Având în vedere prevederile:

- Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 28/2001, cu modificările ulterioare;

- Hotărârii Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificările ulterioare;

-  Hotărârii Guvernului nr. 1.224/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,

în temeiul:

- art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,

având în vedere Adresa nr..........din.......................... a...................................................,

                                                                                      (instituţia publică primitoare)

ORDON:

Art. 1. - Se aprobă transmiterea fără plată, din administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale în administrarea (instituţia publică primitoare) .................................................., bunurile prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Unitatea Militară nr..............va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prezentului ordin până la data de..........................

Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale

Avizat pentru legalitate.

Şeful Biroului juridic,

ANEXA Nr. 12 la instrucţiuni

PROCES-VERBAL

de predare-preluare privind transmiterea fără plată a unor bunuri din administrarea...........................în administrarea..............................

- model -

Aprob

Ordonator principal de credite

(al instituţiei predătoare)

Aprob

Ordonator principal de credite

(al instituţiei primitoare)

PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRELUARE

Nr......din......

Incheiat astăzi,......................., la U.M..............

In baza prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 28/2001, cu modificările ulterioare, Decretului nr. 409/1955 privind reglementarea transmiterii bunurilor proprietatea statului şi ale Hotărârii Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificările ulterioare, şi ale Ordinului nr...........pentru aprobarea transmiterii fără plată din administrarea.............................în administrarea................................

Noi,................................., din partea........................., şi........................, din partea............................, împuternicit cu delegaţia nr........, am procedat primul la predarea şi secundul la preluarea următoarelor materiale:

Denumirea produsului

Seria

Cod

U.M.

Cantitatea

P.U.

Valoarea

Data dării în folosinţă

In continuare se dau, dacă sunt necesare, informaţii suplimentare despre bunurile predate (km efectiv rulaţi, dacă se predau cu sau fără accesorii, documentaţii etc).

Unitatea primitoare se obligă să trimită, în scris, în termen de 10 zile, unităţii predătoare numărul operaţiunii de înregistrare în evidenţă a bunurilor.

Prezentul proces-verbal s-a întocmit în 4 (patru) exemplare, dintre care două exemplare la unitatea predătoare şi două exemplare la unitatea primitoare.

Şeful instituţiei predătoare,

Am predat.

(delegatul instituţiei predătoare)

Vizat pentru control financiar preventiv

Şeful instituţiei primitoare,

Am preluat.

(delegatul instituţiei primitoare)

ANEXA Nr. 13 la instrucţiuni

SOLICITARE

pentru transmiterea fără plată a bunurilor materiale între instituţiile publice

- model -

SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE

Nr....................din.....................................

Exemplar nr........

Către

................................................................................

(instituţia publică ce a comunicat bunuri disponibilizate)

Ca urmare a la adresei dumneavoastră nr.............din....................solicităm transmiterea fără plată în condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 28/2001, cu modificările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificările ulterioare, a următoarelor bunuri materiale:

Denumirea produsului

Seria

Cod

U.M.

Cantitatea

P.U.

Valoarea

Observaţii

Bunurile vor fi preluate de ............................... pe bază de proces-verbal de predare-preluare, conform reglementărilor în vigoare.

Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 71/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 71 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 71/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu