ORDIN Nr. 678
din 11 decembrie 2008
pentru aprobarea Normelor
metodologice privind vanzarea unor locuinte de serviciu aflate in administrarea
Ministerului Internelor si Reformei Administrative
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 856 din 19 decembrie 2008
Având în vedere prevederile
art. III din Legea nr. 357/2006 pentru modificarea Legii nr. 562/2004 privind
autorizarea instituţiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică şi
securitate naţională de a vinde personalului propriu unele locuinţe de serviciu pe care acestea le au în administrare,
în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 15/2008, cu modificările ulterioare,
ministrul internelor şi reformei administrative emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind
vânzarea unor locuinţe de serviciu aflate în administrarea Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
ANEXA
NORME METODOLOGICE
privind vânzarea unor locuinţe de serviciu aflate în
administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative
Art. 1. - (1) Prezentele norme metodologice
reglementează în mod unitar vânzarea unora dintre locuinţele de serviciu aflate
în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative titularilor
contractelor de închiriere a unor astfel de locuinţe, precum şi pensionarilor
sau urmaşilor titularilor contractelor de închiriere decedaţi, care îndeplinesc
condiţiile prevăzute de Legea nr. 562/2004 privind autorizarea instituţiilor
publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională de a
vinde personalului propriu unele locuinţe de serviciu pe care acestea le au în
administrare, cu modificările ulterioare, denumită în continuare
Lege, şi care depun la unitatea de administrare
o cerere de cumpărare a locuinţei de serviciu.
(2) Prin unitate de administrare se înţelege unitatea Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative în evidenţele căreia este înregistrată locuinţa de serviciu.
Sunt unităţi de administrare:
a) Direcţia generală management logistic şi
administrativ;
b) inspectoratele judeţene de poliţie;
c) inspectoratele judeţene ale poliţiei de frontieră;
d) unităţile Jandarmeriei Române;
e) inspectoratele judeţene
pentru situaţii de urgenţă.
(3) Pot fi vândute unele locuinţe de serviciu aflate în
administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative dacă sunt
îndeplinite cumulativ următoarele criterii:
a) se aflau în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative sau a uneia dintre unităţile
nominalizate la alin. (2) la data intrării în vigoare a Legii;
b) aveau destinaţia de „locuinţă de serviciu" la
data intrării în vigoare a Legii;
c) sunt în domeniul privat al statului.
Art. 2. - (1) Titularul
contractului de închiriere a locuinţei de serviciu, care nu îşi exprimă
opţiunea pentru cumpărarea locuinţei pe care o ocupă, va utiliza în continuare,
în condiţiile legii, pe baza acestui contract, spaţiul repartizat.
(2) Persoanele prevăzute la art. 6 din Lege, au
obligaţia de a solicita unităţii de administrare să le comunice preţul unei
locuinţe cu aceleaşi caracteristici asemănătoare celei pe care o ocupă,
respectiv rata lunară şi dobânda, calculate pentru o perioadă de 20 de ani,
astfel încât să îşi poată exprima opţiunea privind cumpărarea locuinţei
ocupate. Unitatea de administrare comunică datele solicitate în termen de 30 de
zile de la primirea solicitării.
(3) Işi pot păstra calitatea de chiriaşi, potrivit
dispoziţiilor art. 6 din Lege, şi pensionarii sau urmaşii titularilor
contractelor de închiriere decedaţi, dacă îndeplinesc condiţiile Legii şi
prezintă următoarele documente:
a) dovada ocupării locuinţei,
eliberată de asociaţia de locatari;
b) dovada achitării chiriei la zi;
c) declaraţie notarială dată în
nume propriu, din care să rezulte că rata şi dobânda care trebuie achitate în
cazul cumpărării locuinţei, calculate potrivit alin. (2), depăşesc 35% din
veniturile nete lunare ale solicitantului şi ale familiei acestuia, că locuinţa
nu este subînchiriată şi că veniturile declarate sunt unicele venituri
realizate;
d) declaraţie notarială dată în nume propriu de către
soţ/soţie şi de copiii majori aflaţi în întreţinere, din care să rezulte că
aceştia şi, după caz, copiii minori aflaţi în întreţinere, nu deţin locuinţă
proprietate personală care să îndeplinească exigenţele minimale prevăzute de
Legea locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare;
e) copii ale actelor de identitate şi ale actelor de
stare civilă ale tuturor membrilor familiei menţionaţi în contractul de
închiriere.
Art. 3. - Pot fi transferate la autorităţile
interesate, prin hotărâre a Guvernului, potrivit dispoziţiilor art. 5 din Lege,
locuinţele de serviciu care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) nu sunt cumpărate de
chiriaşi şi au fost eliberate de aceştia;
b) nu mai sunt necesare structurilor Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative sau personalului acestuia.
Art. 4. - Persoanele prevăzute la art. 2 alin. (1) din
Lege pot solicita în scris cumpărarea locuinţelor de serviciu deţinute,
printr-o cerere depusă la secretariatul unităţii de administrare, însoţită de
următoarele documente:
a) copia contractului de
închiriere a locuinţei ori, pentru pensionarii sau urmaşii titularilor
contractelor de închiriere decedaţi, dovada ocupării locuinţei, eliberată de
asociaţia de locatari;
b) dovada achitării chiriei la zi, în cazul
pensionarilor sau al urmaşilor titularilor contractelor de închiriere decedaţi;
c) declaraţie notarială dată în nume propriu de către
titularul contractului de închiriere, de către soţ/soţie şi de copiii majori
aflaţi în întreţinere, din care să rezulte că aceştia şi, după caz, copiii
minori aflaţi în întreţinere nu se află în situaţia prevăzută la art. 2 alin. (2) lit. b) din Lege;
d) copii ale actelor de identitate şi ale actelor de
stare civilă ale tuturor membrilor familiei menţionaţi în contractul de
închiriere;
e) copie de pe declaraţia de
avere a titularului contractului de închiriere, actualizată la data depunerii
cererii de cumpărare.
Art. 5. - (1) Documentele depuse potrivit art. 4 se
analizează şi se verifică de către o comisie de vânzare a locuinţelor, denumită
în continuare comisie, în
ordinea înregistrării cererilor de cumpărare.
(2) Comisia se numeşte prin
ordin de zi/dispoziţie zilnică a conducătorului unităţii de administrare, este
compusă din preşedinte, care este locţiitorul responsabil pentru
logistică/similar, al conducătorului unităţii de administrare, şi 4 membri
specializaţi în domeniul financiar, logistic şi juridic.
(3) In termen de 30 de zile de la depunerea
documentelor prevăzute la art. 4, comisia decide şi comunică în scris, motivat,
conducătorului unităţii de administrare asupra soluţionării solicitării
prevăzute la art. 4.
(4) Pe baza deciziei comisiei,
conducătorul unităţii de administrare comunică în scris solicitantului modul de
soluţionare a cererii, în termen de 7 zile de la primirea deciziei comisiei.
Art. 6. - (1) Solicitantul poate contesta modul de
soluţionare a cererii, în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr.
554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Sunt competente să soluţioneze plângerile
prealabile formulate în condiţiile alin. (1) structurile ierarhic superioare
unităţilor de administrare, după cum urmează:
a) Inspectoratul General al
Poliţiei Române, pentru inspectoratele judeţene de poliţie;
b) Inspectoratul General al
Poliţiei de Frontieră, pentru inspectoratele judeţene de poliţie de frontieră;
c) Inspectoratul General al Jandarmeriei Române, pentru unităţile din subordine;
d) Inspectoratul General pentru
Situaţii de Urgenţă, pentru inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă;
e) pentru Direcţia generală
management logistic şi administrativ plângerile prealabile se soluţionează de
către o comisie constituită la nivelul Direcţiei generale juridice, numită prin
dispoziţie a directorului general al Direcţiei generale juridice.
Art. 7. - (1) In vederea soluţionării plângerii
prealabile formulate potrivit art. 6 alin. (1), conducătorul structurii
ierarhic superioare unităţii de administrare numeşte prin ordin/dispoziţie o
comisie formată din 4 membri, specialişti în domeniile financiar, logistic şi
juridic, un preşedinte şi un secretar.
(2) In cazul plângerilor prealabile formulate la deciziile unităţilor de administrare prevăzute la art. 6
alin. (2), preşedintele comisiei constituite conform alin. (1) este locţiitorul
pe probleme de logistică/similar al conducătorului structurii ierarhic
superioare.
(3) Comisia prevăzută la art. 6 alin. (2) lit. e) are
următoarea componenţă:
a) preşedinte - un specialist
pe domeniul juridic, numit de directorul general al Direcţiei generale
juridice;
b) membri - 2 specialişti pe domeniul logistic, un
specialist pe domeniul financiar şi un specialist pe domeniul juridic,
nominalizaţi de către directorii generali ai direcţiilor generale de resort;
c) un secretar- numit de către directorul general al
Direcţiei generale juridice.
(4) In cadrul comisiei de soluţionare a plângerilor
prealabile au dreptul de vot preşedintele şi membrii acesteia.
(5) După analizarea contestaţiei şi a documentelor
aferente, comisia decide asupra soluţionării plângerii prealabile şi prezintă,
în scris, decizia sa conducătorului structurii care a numit-o.
(6) Pe baza deciziei comisiei,
conducătorul structurii prevăzute la art. 6 alin. (2), după caz, al Direcţiei
generale juridice, comunică în scris, în termen de 30 de zile de la depunerea
plângerii prealabile, modul de soluţionare a acesteia, atât solicitantului, cât
şi unităţii de administrare.
(7) Decizia comisiei de
soluţionare a plângerilor poate fi contestată la instanţa de contencios
administrativ competentă.
Art. 8. - (1) In situaţiile în care comisia prevăzută
la art. 5, respectiv comisia prevăzută la art. 7 decide soluţionarea favorabilă
a solicitării de cumpărare a locuinţei de serviciu, conducătorul unităţii de
administrare dispune derularea procedurilor de vânzare a locuinţei, în termen
de 15 zile de la primirea deciziei comisiei.
(2) Contractul de vânzare-cumpărare se semnează de
către cumpărător şi Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, în
calitate de vânzător, în termen de 90 de zile de la depunerea cererii de
cumpărare, în măsura în care cumpărătorul nu îşi retrage cererea.
Art. 9. - In cadrul procedurilor
de vânzare a locuinţei se realizează şi determinarea caracteristicilor tehnice
şi cadastrale ale acesteia, pe baza măsurătorilor efectuate, potrivit legii, de
către o persoană fizică sau juridică autorizată.
Art. 10. - Preţul de vânzare al locuinţei se stabileşte
printr-un raport de evaluare întocmit în conformitate cu dispoziţiile art. 4
din Lege, de către o persoană fizică sau juridică autorizată, selecţionată de
unitatea de administrare, în condiţiile legii.
Art. 11. - (1) Preţul de vânzare al locuinţei, stabilit
potrivit art. 10, se comunică în scris solicitantului, de către conducătorul
unităţii de administrare, în termen de 5 de zile de la primirea raportului de
evaluare întocmit de evaluatorul autorizat.
(2) In cazul în care solicitantul confirmă sub
semnătură că îşi menţine cererea şi acceptă preţul stabilit, precizând totodată
şi modalitatea de plată a preţului, conducătorul unităţii de administrare
dispune comisiei să întocmească contractul de vânzare-cumpărare a locuinţei în
discuţie.
Art. 12. - (1) Vânzarea
locuinţelor se face pe baza acordului dintre unitatea de administrare şi
chiriaş, consemnat prin contract de vânzare-cumpărare cu plata integrală a
valorii locuinţei sau prin contract de vânzare-cumpărare cu plata în rate.
(2) Modelul contractului de
vânzare-cumpărare cu plata integrală şi contractul-tip de vânzare-cumpărare cu
plata în rate sunt prevăzute în anexa A, respectiv în anexa B la prezentele
norme metodologice.
Art. 13. - (1) După semnarea contractului de
vânzare-cumpărare, unităţile de administrare vor lua măsurile necesare
înscrierii în cartea funciară a dreptului de ipotecă asupra locuinţelor vândute
cu achitarea preţului în rate.
(2) Odată cu dreptul de
proprietate asupra locuinţei se transmit cumpărătorului acesteia drepturile
legale asupra cotelor indivize din suprafeţele spaţiilor auxiliare, dotările şi
utilităţile comune, asupra bunurilor accesorii, care, prin natura lor, nu pot
fi folosite decât în comun şi, după caz, din terenul aferent locuinţei.
(3) Un exemplar al contractului
de vânzare-cumpărare se arhivează la structura logistică a unităţii de
administrare, la dosarul de cadastru al imobilului, împreună cu o copie de pe
încheierea de carte funciară, în cazul vânzării cu plata în rate.
(4) In baza contractului de vânzare-cumpărare însuşit de ambele părţi, unitatea de administrare
întocmeşte procesul-verbal de predare-primire a locuinţei, care se încheie
între unitatea de administrare şi chiriaş.
(5) Pe baza contractului de
vânzare-cumpărare semnat de către vânzător şi cumpărător şi a copiei extrasului
de carte funciară, unitatea de administrare ia măsurile necesare pentru
scoaterea locuinţei vândute din evidenţele contabile şi diminuarea
corespunzătoare a patrimoniului.
Art. 14. -In situaţia prevăzută la art. 4 alin. (3) din
Lege, la sesizarea unităţii de administrare sau, după caz, a persoanelor
prevăzute la art. 2 alin. (1) din Lege, preţul de vânzare al locuinţei se
stabileşte prin raport de expertiză elaborat de evaluatori atestaţi, selectaţi
de unitatea de administrare în condiţiile legii.
Art. 15. - (1) Preţul şi condiţiile de plată prevăzute
în contractele de vânzare-cumpărare încheiate până la intrarea în vigoare a
Legii nr. 357/2006 pentru modificarea Legii nr. 562/2004 privind autorizarea
instituţiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate
naţională de a vinde personalului propriu unele locuinţe de serviciu pe care
acestea le au în administrare pot fi modificate la cererea cumpărătorilor,
potrivit prevederilor Legii nr. 562/2004, astfel cum a fost modificată prin
Legea nr. 357/2006, prin acte adiţionale.
(2) Achitarea în rate a preţului de vânzare al
locuinţei se face pe baza graficului de plăţi întocmit de unităţile de
administrare, anexat la contractul de vânzare-cumpărare sau la actul adiţional
la contract, după caz.
(3) Sumele de plată lunare cuprind rata şi dobânda
calculată la sold. Rata se determină prin împărţirea preţului de vânzare
stabilit în condiţiile art. 4 din Lege, la perioada de plată, în luni, stabilită
prin contract, iar dobânda se calculează lunar, prin aplicarea cotei lunare de
dobândă la suma rămasă de plată. Cota lunară de dobândă se determină prin
împărţirea cotei anuale de 5% la 12 luni.
(4) In cazul contractelor de vânzare-cumpărare cu plata
în rate, aflate în derulare, unităţile de administrare refac din oficiu
graficele de plată în sensul eliminării TVAşi aplicării dobânzii de 5% pe an, începând cu data intrării în
vigoare a Legii nr. 357/2006.
(5) In cazul locuinţelor de serviciu a căror vânzare se
face cu plata în rate, neachitate integral la data intrării în vigoare a Legii
nr. 357/2006 şi al căror preţ a fost modificat în condiţiile art. II din Legea nr. 357/2006, avansul şi
ratele achitate anterior depunerii cererii de recalculare a preţului se
consideră plată cu anticipaţie efectuată din noul preţ de vânzare, diferenţa de
preţ putând fi achitată integral sau în rate, cu o dobândă anuală de 5%.
Dobânda aferentă diferenţei de preţ, stabilită în condiţiile alin. (6), se
consideră plată cu anticipaţie în contul dobânzii rămase de achitat.
(6) Dobânda aferentă diferenţei
de preţ se determină prin compararea graficului de plăţi iniţial, refăcut, după
caz, în condiţiile alin. (4), cu graficul de plăţi refăcut ca urmare a
modificării preţului, pentru perioada ulterioară intrării în vigoare a Legii
nr. 357/2006.
(7) In înţelesul alin. (5) ratele achitate anterior reprezintă
cota-parte achitată lunar din preţul de vânzare al locuinţei, fără a include
TVAşi dobânda.
(8) Sumele reprezentând TVA şi
dobândă, plătite până la intrarea în vigoare a Legii nr. 357/2006, nu se
restituie cumpărătorilor şi nu se deduc din sumele rămase de încasat.
Art. 16. - (1) Potrivit dispoziţiilor art. 8 din Lege,
sumele încasate din vânzarea locuinţelor de serviciu se fac venit la bugetul de
stat, după deducerea de către Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
a cheltuielilor determinate de procesul de evaluare a locuinţelor.
(2) Cheltuielile cu procesul de evaluare cuprind toate
cheltuielile privind organizarea şi desfăşurarea
procedurilor de achiziţie a serviciilor de evaluare, precum şi valoarea
contractelor încheiate cu evaluatorii autorizaţi.
(3) Cheltuielile cu procesul de
evaluare se suportă din creditele bugetare deschise la titlul II „Bunuri şi servicii", urmând a fi
deduse din sumele încasate din vânzarea locuinţelor, înainte de virarea
acestora la bugetul de stat, conform prevederilor art. 8 alin. (2) din Lege, în
regim de reconstituire de credite. Reconstituirea de credite se efectuează prin
virarea în contul de finanţare a sumelor din contul de disponibil prevăzut la
alin. (4).
(4) Plata integrală a preţului de vânzare al
locuinţelor, precum şi avansul, în cazul cumpărării cu plata în rate, se achită
la casieria unităţii de administrare sau direct în conturile de disponibil din
sume colectate pentru bugetul de stat, simbol 50.32 XXXXXXX, deschise de
unităţile de administrare la unităţile Trezoreriei Statului.
(5) Sumele încasate prin casierie se depun în ziua
lucrătoare imediat următoare în conturile menţionate la alin. (4), conturi în
care se efectuează şi eventualele plăţi prin virament, precum şi virarea
sumelor reţinute pe statul de plată. In vederea reţinerii pe statul de plată a
ratelor lunare, unităţile de administrare vor înainta organelor financiare ce
achită drepturile cumpărătorului, în copie, graficul de plăţi şi contractul de
vânzare-cumpărare.
(6) După deducerea integrală a
cheltuielilor cu procesul de evaluare a locuinţelor, sumele rămase disponibile
în conturile prevăzute la alin. (4), precum şi încasările, reţinerile şi
viramentele ulterioare reprezentând plăţi pentru achitarea valorii locuinţelor
se virează de unităţile de administrare în contul de venituri ale bugetului de
stat comunicat de unităţile de trezorerie, în termen de 3 zile lucrătoare de la
încasare.
Art. 17. -Anual sau la solicitare, unităţile de
administrare transmit la Direcţia generală management logistic şi administrativ
situaţii privind solicitările de cumpărare a locuinţelor de serviciu, nivelul
vânzării acestora pe opţiuni (integral sau cu plata în rate), ieşirile din
patrimoniu etc.
Art. 18. - Unităţile de administrare care au
înregistrat datorii faţă de cumpărătorii locuinţelor de serviciu, ca urmare a
aplicării art. II din Legea
nr. 357/2006, îşi vor corecta evidenţa contabilă în concordanţă cu prezentele
norme metodologice.
Art. 19.-Anexele A şi B fac parte integrantă din
prezentele norme metodologice.
ANEXA A la normele metodologice
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
(unitatea de
administrare)...............................
Nr........din................
- model -
CONTRACT DE VÂNZARE-CUMPĂRARE CU PLATA INTEGRALĂ
nr............................
Intre subsemnaţii: Ministerul Internelor si Reformei
Administrative, cu sediul
................................, prin (unitatea de administrare)
.............................................................,
reprezentat prin conducătorul unităţii de administrare, ..........................................................,
şi contabil-şef,
...................................................., în
calitate de vânzător, pe de o
parte, şi ..........................................................,
născut/născută în........................, judeţul/sectorul ................, la data de................., fiul/fiica lui.....................şi al/a............................,
legitimat/legitimată cu buletinul/cartea
de identitate seria........nr............., eliberat/eliberată
de...................la data de..............., domiciliat/domiciliată în localitatea...........................................,
str................................nr........., bl...., et....., ap......, judeţul/sectorul................, căsătorit/căsătorită cu
.........................................., născut/născută în .......................................
judeţul/sectorul................................, la data de..............,
fiul/fiica lui........................ şi al/a ........................., legitimat/legitimată cu
buletinul/cartea de identitate seria ....... nr................, eliberat/eliberată
de ................ la data de ........................, domiciliat/domiciliată în localitatea ............................,
str...........................nr....., bl......, et.....,
ap.....Judeţul/sectorul................,în calitate de
cumpărător, pe de altă parte, ca urmare a cererii
nr........din............şi în conformitate cu prevederile Legii nr. 562/2004 privind autorizarea
instituţiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională de a vinde
personalului propriu unele locuinţe de serviciu pe care acestea le au în administrare, cu modificările aduse prin
Legea nr. 357/2006, s-a încheiat prezentul contract de vânzare- cumpărare cu plata integrală.
Art. 1. -................................*) vinde
şi...........................................**) cumpără locuinţa situată în localitatea.....................................,
str...........................................nr....., bl....., sc......,
et......, ap......., judeţul/sectorul.....................,
conform schiţei şi fişei de calcul al preţului, compusă din ...... camere de locuit, cu o suprafaţă utilă
de.......m2, în
proprietate exclusivă, precum şi o cotă indiviză de.......% din suprafaţa părţilor comune ale
imobilului.
Odată cu locuinţa se transmite cumpărătorului acesteia
şi dreptul de...............asupra unei cote indivize de.......% din terenul aferent locuinţei, în suprafaţă
totală de......m2.
Predarea-preluarea locuinţei se va efectua pe bază de
proces-verbal încheiat între vânzător şi cumpărător.
Art. 2. - Preţul locuinţei este
de..................lei.
La data prezentului contract cumpărătorul a achitat
integral suma de......................lei, cu chitanţa
nr..............din............./ordin de plata nr.............în
contul.....................deschis la...............................
Incheiat la data de ............... în 3 exemplare,
dintre care două exemplare se înmânează cumpărătorului.
Vânzător,
............................................................
(conducătorul unităţii de administrare)
Cumpărător,
............................................................
VIZAT
............................................................
Contabil-şef
VIZAT PENTRU LEGALITATE
............................................................
Consilier juridic
*) Ministerul Internelor şi
Reformei Administrative, cu sediul..............., prin unitatea de administrare.........................
**) Cumpărătorul.
ANEXA B la normele metodologice
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
(unitatea de administrare)............
Nr.........din.............
- model -
CONTRACT DE VÂNZARE-CUMPĂRARE CU PLATA ÎN RATE
nr......................
Intre subsemnaţii: Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, cu sediul
............................................................, prin (unitatea de
administrare) .................................................,
reprezentat prin conducătorul unităţii de administrare, ........................................., şi
contabil-şef,........................, în calitate de vânzător, pe de o parte,
şi.................................................................,
născut/născută în......................., judeţul/sectorul...................,
la data de......................,
fiul/fiica lui.......................şi al/a.........................,
legitimat/legitimată cu buletinul/cartea de identitate seria.......... nr.................,
eliberat/eliberată de...................la data de.............,
domiciliat/domiciliată în localitatea.....................,
str.................... nr........,
bl......, et......, ap......, judeţul/sectorul................,
căsătorit/căsătorită cu......................, născut/născută
în.................. judeţul/sectorul.............,
la data de......................, fiul/fiica lui.............şi
al/a................., legitimat/legitimată cu buletinul/cartea de identitate seria......., nr............,
eliberat/eliberată de..............la data de..........., domiciliat/domiciliată
în localitatea........................, str..............nr....., bl......, et....., ap.....,
judeţul/sectorul................, în calitate de cumpărător, pe de altă parte,
ca urmare a cererii nr.......din............şi
în conformitate cu prevederile Legii nr. 562/2004 privind autorizarea
instituţiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională de a vinde personalului
propriu unele locuinţe de serviciu pe care acestea le au în administrare, cu
modificările aduse prin Legea nr. 357/2006, s-a încheiat prezentul contract de
vânzare-cumpărare cu plata în rate.
Art. 1. - ..............................*) vinde şi.........................**) cumpără locuinţa situată în
localitatea.................., str.................................nr........,
bl....., sc.......et......., ap......, judeţul/sectorul.....................,
conform schiţei şi fişei de calcul al preţului, compusă din......camere de locuit, cu o suprafaţă utilă
de...........m2, în
proprietate exclusivă, precum şi o cotă indiviză de.......% din suprafaţa părţilor comune ale imobilului.
Odată cu locuinţa se transmite cumpărătorului acesteia
şi dreptul de...................asupra unei cote
indivize de.......% din terenul aferent locuinţei, în
suprafaţă totală de......m2.
Predarea-preluarea locuinţei se va efectua pe bază de
proces-verbal încheiat între vânzător şi cumpărător.
Art. 2. - Preţul locuinţei este de..................lei.
La data prezentului contract cumpărătorul a achitat
suma de.......................lei, cu chitanţa nr........din............,
reprezentând un avans
de......% din preţul locuinţei.
Art. 3. - Diferenţa dintre preţul locuinţei şi avansul
achitat, în sumă de...................lei, precum şi dobânda totală aferentă, în sumă de........lei, calculată cu 5% pe
an, vor fi achitate de cumpărător în rate lunare, pe termen
de...............ani, conform graficului de plăţi anexat.
Rata şi dobânda urmează să fie reţinute pe statul de
plată al unităţii la care cumpărătorul.....................are de încasat
drepturi băneşti, conform
Dovezii nr..............., începând cu data de............până la data
de............., şi vor fi virate în contul vânzătorului nr..................., deschis la.............................
In cazul în care cumpărătorul nu are de încasat
drepturi băneşti într-o perioadă sau nu este/nu mai este angajat al
Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, acesta va achita
ratele lunare în contul...................deschis
la..................................sau la casieria
unităţii............................până în ultima zi a lunii curente.
In cazul neachitării la termen a ratelor lunare,
cumpărătorul datorează majorări de întârziere calculate pe zi, la suma
scadentă, în cota prevăzută de legislaţia în vigoare pentru creanţele bugetare.
Toate cheltuielile ocazionate de urmărirea debitorului
şi de executarea acestuia în caz de neplată la data scadentă a ratelor vor fi
suportate de cumpărător.
Art. 4. - Până la restituirea integrală a sumelor
datorate se instituie ipoteca asupra locuinţei, conform prevederilor art. 18
din Legea locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale alin. (3) al art. 7 din Legea nr. 562/2004, cu modificările
aduse prin Legea nr. 357/2006.
Neplata a 3 rate succesive va fi considerată o
încălcare materială a prezentului contract, pentru care vânzătorul va rezilia
de drept contractul fără alte formalităţi.
Art. 5. - Interdicţiile prevăzute la alin. (1) şi (2)
ale art. 7 din Legea nr. 562/2004, cu modificările aduse prin Legea nr.
357/2006, se aplică în mod corespunzător.
Incheiat la data de................în 3 exemplare,
dintre care două exemplare se înmânează cumpărătorului.
Vânzător,
............................................................
(conducătorul unităţii de administrare)
VIZAT
............................................................
Contabil-şef
VIZAT PENTRU LEGALITATE
............................................................
Consilier juridic
Cumpărător,
............................................................
*) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, cu
sediul................, prin unitatea de
administrare..............................
**) Cumpărătorul.