ORDIN Nr. 648 din 28
decembrie 2005
privind modificarea si
completarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca
sau indemnizatie de somaj, aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei
Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca nr. 85/2002, cu modificarile si completarile
ulterioare
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 72 din 26 ianuarie 2006
In temeiul prevederilor
art. 8 lit. a) din Statutul Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca,
aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 768/2003, cu modificarile si completarile
ulterioare,
avand in vedere
prevederile art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 144/2005 pentru
modificarea si completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor
pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca,
presedintele Agentiei
Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca emite urmatorul ordin:
Art. 1. - Procedura de
primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de
somaj, aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea
Fortei de Munca nr. 85/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se
modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Litera c) a
articolului 2 va avea urmatorul cuprins:
"c) carnetul de
munca sau, in situatia in care nu s-a intocmit carnetul de munca, adeverinta
prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002
privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de
munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si
completarile ulterioare, in cazul persoanelor provenite din munca;".
2. La articolul 4 se
introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) Dispozitia de
repartizare se elibereaza in vederea prezentarii persoanei in cautarea unui loc
de munca, inregistrata in evidenta agentiei pentru ocuparea fortei de munca
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, la angajator, pentru a participa
la selectia organizata de acesta, cu respectarea prevederilor legale, pentru
ocuparea unui loc de munca vacant."
3. Literele f) si g)
ale alineatului (3) al articolului 5 vor avea urmatorul cuprins:
"f) acte eliberate
de organele financiare teritoriale, din care sa rezulte ca nu realizeaza
venituri sau ca realizeaza, din activitati autorizate potrivit legii, venituri
mai mici decat salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in
vigoare;
g) declaratia pe
propria raspundere, din care sa rezulte ca nu are loc de munca, nu realizeaza
venituri sau ca realizeaza, din activitati autorizate potrivit legii, venituri
mai mici decat salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in
vigoare."
4. Litera a) a
punctului A al alineatului (4) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"a) carnetul de
munca, in original si in copie, si adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele
metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor
pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea
Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, in
cazul in care nu s-a intocmit carnetul de munca, doar adeverinta prevazuta la
art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind
sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca,
aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile
ulterioare;".
5. Litera a-1) a
punctului A al alineatului (4) al articolului 5 se abroga.
6. Litera a) a
punctului B al alineatului (4) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"a) carnetul de
munca, in original si in copie, si adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele
metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor
pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea
Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, in
cazul in care nu s-a intocmit carnetul de munca, doar adeverinta prevazuta la
art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind
sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca,
aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si
completarile ulterioare;".
7. Litera a) a
punctului C al alineatului (4) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"a) carnetul de
munca, in original si in copie, si adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele
metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor
pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea
Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, in cazul
in care nu s-a intocmit carnetul de munca, doar adeverinta prevazuta la art. 18
din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul
asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin
Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile
ulterioare;".
8. La anexa nr. 1
"Fisa pentru inregistrarea persoanei in cautarea unui loc de munca",
paragraful "Date cu caracter social ale persoanei inregistrate" va
avea urmatorul cuprins:
"Date cu caracter
social ale persoanei inregistrate:
Cetatenia
.................., nationalitatea/etnia .............., serviciul militar
............., starea civila .................., persoane in intretinere
.............., dintre care copii ................, unic intretinator de
familie ..........................., parinte unic sustinator al familiei
monoparentale ....................".
9. La anexa nr. 5
"Carnet de evidenta", litera b), liniuta a 3-a, sintagma
"realizarea unor venituri lunare mai mari decat indemnizatia de
somaj" se inlocuieste cu sintagma "realizarea unor venituri lunare
mai mari decat salariul de baza minim brut pe tara, garantat in plata, in
vigoare".
10. Anexele nr. 2, 3, 4
si 8 se inlocuiesc cu anexele nr. 1 - 4 la prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul
ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei
Nationale
pentru Ocuparea Fortei
de Munca,
Silviu Bian,
secretar de stat
ANEXA 1
(Anexa nr. 2 la
procedura)
Agentia pentru Ocuparea
Fortei de Munca
a Judetului
.............../Municipiului Bucuresti
DISPOZITIA DE
REPARTIZARE
Nr. ..... data
..............
Doamna/Domnul
......................................., cod numeric personal
..........................., cu domiciliul/resedinta in .....................,
Carnetul de evidenta nr. ........, avand meseria/specialitatea
................, se repartizeaza la unitatea
...................................., codul fiscal ....................., din
judetul ..............................., localitatea .......................,
str. ................... nr. ........., pentru a fi incadrata/incadrat, cu
respectarea prevederilor legale, in functia/meseria de ..................., cod
COR ................, prevazuta in oferta dumneavoastra din Adresa nr.
.............. la pozitia .......................... .
Data prezentarii la unitate
conform ofertei ............................ .
Seful agentiei locale,
..........................
Semnatura de primire
..........................
Angajator
...........................
Sediul/adresa
.......................
Contul/Banca
........................
Cod fiscal
..........................
Telefon
.............................
INSTIINTARE
privind incadrarea in
munca
Nr. ..... data
.............
In conformitate cu
Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea
ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, va
informam ca doamna/domnul ........................, cod numeric personal
........................, cu Carnetul de evidenta nr. ...............
- va fi
incadrata/incadrat in munca pe durata determinata, de .............
luni/nedeterminata, incepand cu data de ...................;
- nu a fost
incadrata/incadrat in munca din urmatoarele motive:
- refuz;
- nu corespunde
cerintelor postului;
- locul de munca vacant
a fost ocupat anterior.
Data Semnatura angajatorului
.................. ...............................
ANEXA 2
(Anexa nr. 3 la
procedura)
Agentia pentru Ocuparea
Fortei de Munca
a Judetului
.............../Municipiului Bucuresti,
cod judet/sector
..................................
Agentia locala pentru
ocuparea fortei de munca
(AL)/punct teritorial
de lucru (PTL) .............,
cod AL/PTL
........................................
CERERE
pentru acordarea
indemnizatiei de somaj
Nr. ..... data
.............
1. Numele si prenumele
....................................................
2. Actul de identitate:
tip ........, seria ......... nr. ................, data eliberarii
........................., autoritatea ........................
3. Codul numeric
personal .................................
4. Data nasterii
..........................................
5.
Domiciliul/Resedinta: Localitatea ..............................., str.
..................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., judetul/sectorul
....................., Oficiul postal nr. ........, tel. .....................
Va rog sa aprobati
plata indemnizatiei de somaj conform prevederilor Legii nr. 76/2002 privind
sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu
modificarile si completarile ulterioare.
6. Acte prezentate in
vederea acordarii indemnizatiei de somaj:
a) actul de identitate
BI/CI/AI seria ....... nr. ........................;
b) adeverinta medicala
nr. ............ data .............................;
c) acte eliberate de
organele financiare teritoriale: nr. .........., data ..................;
d) alte acte, dupa caz
(denumirea, seria, numarul, data):
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
Declar pe propria
raspundere, sub sanctiunile prevazute de Codul penal pentru fals in declaratii,
ca nu am loc de munca, nu realizez venituri sau realizez din activitati
autorizate potrivit legii venituri mai mici decat salariul de baza minim brut
pe tara garantat in plata, in vigoare.
Ma oblig sa comunic, in
termen de 3 zile, agentiei pentru ocuparea fortei de munca la care sunt
inregistrat orice schimbare a conditiilor care au condus la acordarea
dreptului. In cazul in care nu imi voi respecta declaratia asumata prin
prezenta cerere, ma oblig sa restitui integral sumele incasate nelegal,
suportand rigorile legii.
Semnatura
solicitantului
............................
INFORMATII
privind indemnizarea*)
1. Data incetarii
activitatii ...............
[conform art. 38 alin.
(1) din Legea nr. 76/2002]
2. Stagiu de cotizare
total: ...... ani ...... luni ....... zile, din care:
...... ani ..... luni
..... zile, realizat anterior datei de 1 martie 2002;
...... ani ..... luni
..... zile, realizat ulterior datei de 1 martie 2002.
3. Categoria de somer
indemnizat:
- 6 luni;
- 9 luni;
- 12 luni.
4. Data dobandirii
dreptului la indemnizatia de somaj .....................
5. Salariul de baza
minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare la data stabilirii dreptului:
..................... lei
6. Indemnizatia de
somaj la data stabilirii dreptului: (cuantum) .................... lei, din
care:
- .............. lei
reprezentand ......% din salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata,
in vigoare la data stabilirii dreptului;
- .............. lei
reprezentand ......% din .................. lei (media bazei lunare de calcul
asupra careia s-a aplicat contributia de asigurari pentru somaj pe ultimele 12
luni in care s-a realizat stagiu de cotizare)
7. Data expirarii
perioadei de plata a indemnizatiei de somaj ............
Intocmit, functionar
public:
Numele si prenumele
........................
Semnatura
..................................
Verificat, sef agentie
locala ...................
Numele si prenumele
........................
Semnatura
..................................
Vizat, CFP:
Numele si prenumele
........................
Semnatura
..................................
------------
*) Se completeaza de
functionarul public.
ANEXA 3
(Anexa nr. 4 la
procedura)
Agentia pentru Ocuparea
Fortei de Munca
a Judetului
.............../Municipiului Bucuresti
DISPOZITIA Nr.
................
privind
stabilirea/respingerea dreptului de indemnizatie de somaj*)
Agentia pentru Ocuparea
Fortei de Munca ....................., reprezentata prin director executiv
......................, numit in baza Ordinului/Deciziei nr. .... din
..............., avand in vedere prevederile art. ...... din Legea nr. 76/2002
privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de
munca, cu modificarile si completarile ulterioare,
DISPUNE:
Art. 1. - Incepand cu
data de .............. se stabileste/se respinge*) dreptul de indemnizatie de
somaj acordat doamnei/domnului .............................., cod numeric
personal ............................, cu domiciliul/resedinta in
......................., avand carnetul de evidenta nr. .........., in cuantum
de .................... lei, din care:
- .............. lei
reprezentand ......% din salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata,
in vigoare la data stabilirii dreptului;
- .............. lei
reprezentand ......% din .................. lei (media bazei lunare de calcul
asupra careia s-a aplicat contributia de asigurari pentru somaj pe ultimele 12
luni in care s-a realizat stagiu de cotizare).
Dreptul de indemnizatie
de somaj se acorda, in conditiile legii, pe durata de ....... luni, perioada
.......................................... .
Motivul respingerii
dreptului de indemnizatie de somaj este ............................ .*)
Art. 2. - Cu drept de
contestatie in termen de 30 de zile de la comunicare la instanta judecatoreasca
competenta, potrivit legii.
Director executiv,
......................
------------
*) Se intocmeste in 3
(trei) exemplare, dintre care: exemplarul 1 ramane la agentia pentru ocuparea
fortei de munca, exemplarul 2 se inmaneaza titularului dreptului, iar
exemplarul 3 se transmite la compartimentul plati.
*) In situatia
respingerii dreptului de indemnizatie de somaj.
ANEXA 4
(Anexa nr. 8 la
procedura)
Agentia pentru Ocuparea
Fortei de Munca
a Judetului
.............../Municipiului Bucuresti
DISPOZITIA Nr.
.........
privind
incetarea/suspendarea/repunerea in plata a indemnizatiei de somaj*)
Agentia pentru Ocuparea
Fortei de Munca ................................, reprezentata prin director
executiv .........................., numit in baza Ordinului/Deciziei nr.
........ din data de ......................., avand in vedere prevederile art.
..... din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si
stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile
ulterioare, fata de faptul ca doamna/domnul ............................., cod
numeric personal ........................., avand carnetul de evidenta nr.
..............,
DISPUNE:
Art. 1. - Incepand cu
data de ................. inceteaza*)/se suspenda*)/se repune in plata
indemnizatia de somaj acordata doamnei/domnului ....................., cod
numeric personal ..........................., cu domiciliul/resedinta in
............................ .
Motivul
incetarii/suspendarii platii indemnizatiei de somaj este
........................*).
Art. 2. - Cu drept de
contestatie in termen de 30 de zile de la comunicare la instanta judecatoreasca
competenta, potrivit legii.
Director executiv,
......................
------------
*) Se intocmeste in 3
(trei) exemplare, dintre care: exemplarul 1 ramane la agentia pentru ocuparea
fortei de munca, exemplarul 2 se inmaneaza titularului dreptului, iar
exemplarul 3 se transmite la compartimentul plati.
*) In situatia
incetarii, respectiv suspendarii dreptului de indemnizatie de somaj.