ORDIN Nr. 6341
din 14 iunie 2006
pentru aprobarea Normelor
tehnice privind procedura simplificata de indeplinire a formalitatilor vamale
prevazute pentru punerea in libera circulatie si exportul de presa, tiparituri,
energie electrica si marfuri transportate prin conducte
ACT EMIS DE: AGENTIA
NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 524 din 16 iunie 2006
Având în vedere prevederile art. 149 şi 664 din
Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 707/2006,
în temeiul art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului
nr. 165/2005 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale a
Vămilor,
vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele tehnice privind procedura
simplificată de îndeplinire a formalităţilor vamale prevăzute pentru punerea în
liberă circulaţie şi exportul de presă, tipărituri, energie electrică şi
mărfuri transportate prin conducte, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - După publicarea
prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A. va
nominaliza în scris Autorităţii Naţionale a Vămilor denumirea staţiilor
electrice cuprinse în anexa nr. 2 la normele tehnice, prevăzute cu echipamente
de măsurare automatizate cu posibilitatea transmiterii rezultatelor la
distanţă, în vederea înregistrării şi stocării datelor, la care citirea indexurilor
contoarelor se poate realiza la sediul central al Companiei Naţionale de Transport al Energiei Electrice
„Transelectrica" - S.A.
Art. 3. - Prezentul ordin intră în vigoare la data de
18 iunie 2006. Pe aceeaşi dată se abrogă Decizia directorului general al
Direcţiei Generale a Vămilor nr. 178/2003 pentru aprobarea
Normelor tehnice privind procedura simplificată de
efectuare a formalităţilor vamale pentru importul şi exportul de presă,
tipărituri, energie electrică şi mărfuri transportate prin conducte, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 111 şi 111 bis din 21 februarie 2003.
Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală,
Gelu Ştefan Diaconu
ANEXA
NORME TEHNICE
privind procedura simplificată de îndeplinire a
formalităţilor vamale prevăzute pentru punerea în liberă circulaţie şi exportul de presă, tipărituri,
energie electrică şi mărfuri transportate prin conducte
I. Norme privind
presa şi tipăriturile
1. Pentru presa destinată abonaţilor din România şi din
străinătate, intrată sau ieşită zilnic, titularul operaţiunii comerciale sau
reprezentantul acestuia depune la biroul vamal un borderou, întocmit potrivit
modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele normele tehnice.
2. Declaraţia vamală se depune trimestrial la biroul
vamal prevăzut la art. 132 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Codului
vamal, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006, la datele stabilite de
comun acord cu acesta.
La declaraţia vamală depusă potrivit dispoziţiilor art.
84 lit. a) sau b) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României se
anexează, dacă este cazul, un borderou centralizator, întocmit pe baza tuturor
borderourilor depuse anterior, facturile emise de fiecare titular de publicaţie
şi documentele care atestă plata efectuată pentru fiecare publicaţie.
3. Cantităţile însumate din borderourile zilnice,
depuse la biroul vamal pe perioada care face obiectul declarării, trebuie să
corespundă cu cea înscrisă în declaraţia vamală depusă pentru perioada
respectivă.
4. In cazurile în care declararea mărfurilor se face
în mod direct de către titularul operaţiunii comerciale, iar îndeplinirea
formalităţilor vamale prevăzute pentru punerea în liberă circulaţie şi exportul
de presă şi tipărituri are la bază procedura stabilită prin prezentele norme
tehnice, este obligatoriu ca acesta să instituie la biroul vamal o garanţie
care să asigure plata drepturilor de import care s-ar datora pentru perioada
dintre două declaraţii vamale pentru punerea în liberă circulaţie depuse
succesiv.
II. Norme privind energia
electrică
5. Indeplinirea
formalităţilor vamale prevăzute pentru punerea în liberă circulaţie şi export,
în cazul energiei electrice, se efectuează de către agenţii economici
participanţi la piaţa angro de energie electrică din România (producători,
furnizori şi consumatori eligibili) numai la Biroul Vamal Bucureşti Sud,
indiferent de localităţile din apropierea frontierei de stat, unde sunt situate
staţiile electrice la care sunt racordate liniile de interconexiune ale
Sistemului energetic naţional cu sistemele energetice ale ţărilor vecine în
care sunt instalate contoarele a căror citire permite ţinerea evidenţei
intrării şi ieşirii în/din ţară a energiei electrice.
6. Staţiile electrice aflate pe liniile de
interconexiune ale sistemului energetic naţional cu sistemele energetice ale
ţărilor vecine, precum şi birourile vamale competente în a căror rază de
activitate se află acestea sunt prevăzute în anexa nr. 2 la prezentele norme
tehnice.
7 a). Citirea contoarelor instalate pe liniile de
interconexiune situate în staţiile electrice cuprinse în anexa nr. 2 la
prezentele norme tehnice se efectuează în mod obligatoriu la ora 24,00 (ora
Europei Centrale) a ultimei zile calendaristice a fiecărei luni, respectiv ora
1,00 (ora României) a primei zile a lunii următoare lunii de calcul, potrivit
reglementărilor internaţionale cu privire la regulile de funcţionare
interconectată a sistemelor energetice din Europa.
In cazurile în care din motive obiective citirea contoarelor
nu se poate realiza la data şi orele menţionate, această operaţiune se poate
efectua în următoarele 3 zile calendaristice, prin extragerea din memoria
contoarelor a indexurilor în cauză, la o dată şi o oră stabilite de comun acord
de persoanele menţionate la paragraful următor.
La citirea contoarelor participă un reprezentant al
sucursalelor din teritoriu aparţinând Companiei Naţionale de Transport al
Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A. - care, în conformitate cu
dispoziţiile art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 627/2000, îndeplineşte
funcţiile de operator de transport al Sistemului naţional de transport al
energiei electrice, operator de sistem al Sistemului energetic naţional şi
operator comercial al pieţei de energie electrică - şi agentul vamal desemnat
de şeful biroului vamal competent în a cărui rază de activitate se află staţia
electrică în cauză. La citirea contoarelor poate participa şi un reprezentant
al titularului/titularilor operaţiunii/operaţiunilor comerciale.
Cheltuielile aferente deplasării agenţilor vamali la
staţiile electrice pentru efectuarea operaţiunilor de citire şi de întocmire a
procesului-verbal de inventariere menţionat la pct. 8 cad în sarcina
declarantului/declaranţilor, în conformitate cu dispoziţiile art. 133 alin. (1)
din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 707/2006.
7 b). Pentru staţiile electrice cuprinse în anexa nr. 2
la prezentele norme tehnice, unde sunt instalate echipamente de măsurare
automatizate, cu posibilitatea transmiterii rezultatelor la distanţă în vederea
înregistrării şi stocării datelor, citirea indexurilor contoarelor se
efectuează la sediul central
al Companiei Naţionale de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica"
- S.A. In aceste situaţii pentru fiecare dintre staţiile automatizate Compania
Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A.
întocmeşte rapoarte lunare privind cantităţile de energie electrică vehiculate
prin liniile de interconexiune, care vor fi depuse la Biroul Vamal Bucureşti
Sud în primele 5 zile calendaristice ale lunii următoare celei pentru care au
fost întocmite rapoartele. Biroul
Vamal Bucureşti Sud va solicita birourilor vamale competente, în a căror rază
de activitate se află respectivele staţii electrice, verificarea prin sondaj a
datelor înscrise în rapoartele depuse.
8. Pe baza rezultatelor constatate cu ocazia citirii
contoarelor potrivit pct. 7 a) se întocmeşte un proces-verbal de inventariere,
al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele norme tehnice.
Procesul-verbal de inventariere se înregistrează şi poartă număr din Registrul
de intrare-ieşire a corespondenţei deschis la birourile vamale menţionate în
anexa nr. 2 la prezentele norme tehnice.
Procesul-verbal de inventariere se întocmeşte în 3
exemplare originale, semnate şi ştampilate de participanţii la operaţiunea de
citire a contoarelor, care au următoarele destinaţii:
- primul exemplar rămâne la biroul vamal competent în
a cărui rază de activitate se află contorul;
- exemplarul al doilea este preluat de sucursala din
teritoriu a Companiei Naţionale de Transport al
Energiei Electrice „Transelectrica" - SA, pentru evidenţa proprie; şi
- exemplarul al treilea se transmite de sucursala din
teritoriu a Companiei Naţionale de Transport al Energiei Electrice
„Transelectrica" - S.A. titularului operaţiunii comerciale sau se preia de
către acesta, dacă reprezentantul său participă la citirea contorului, pentru a
fi anexat la declaraţia vamală, depusă conform dispoziţiilor art. 84 lit. a)
sau b) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, la Biroul Vamal
Bucureşti Sud.
In situaţia în care într-o lună calendaristică printr-o
staţie electrică au fost efectuate operaţiuni de punere în liberă circulaţie
şi/sau de export de energie electrică de către mai mulţi agenţi economici,
acestora le va reveni câte o copie certificată de pe cel de-al treilea exemplar
al procesului-verbal de inventariere.
Companiei Naţionale de Transport al Energiei Electrice
„Transelectrica" - S.A. îi revine obligaţia transmiterii lunare la Biroul
Vamal Bucureşti Sud a unei copii certificate a exemplarului al doilea al
procesului-verbal de inventariere chiar şi în situaţiile în care într-o lună
calendaristică nu au loc operaţiuni de punere în liberă circulaţie şi/sau de
export.
In cazul staţiilor electrice cuprinse în anexa nr. 2 la
prezentele norme tehnice, unde sunt instalate echipamente de măsurare
automatizate, cu posibilitatea transmiterii rezultatelor la distanţă în vederea
înregistrării şi stocării datelor, Compania Naţională de Transport al Energiei
Electrice „Transelectrica" - S.A. eliberează titularilor operaţiunilor
comerciale extrase din rapoartele menţionate la pct. 7 b) în care vor fi
precizate cantităţile de energie electrică vehiculate de fiecare dintre aceştia
pe liniile de interconexiune în luna respectivă. Aceste extrase vor fi anexate
de agenţii economici la declaraţiile vamale depuse la Biroul Vamal Bucureşti
Sud.
9. Pentru schimburile de energie electrică
corespunzătoare fiecărei operaţiuni comerciale care se realizează într-o lună
calendaristică, indiferent de staţia sau staţiile electrice pe unde energia
electrică a intrat sau a ieşit în/din ţară, fiecare titular depune câte o
singură declaraţie vamală în detaliu.
Declaraţiile vamale pentru punerea în liberă circulaţie
sau pentru export, după caz, se depun la Biroul Vamal Bucureşti Sud cel târziu
până în ultima zi lucrătoare a lunii calendaristice următoare celei pentru care
se îndeplinesc formalităţile vamale.
Concomitent cu declaraţia vamală pentru punere în
liberă circulaţie/pentru export, corespunzătoare fiecărei operaţiuni
comerciale, pe lângă procesul-verbal, respectiv extrasul din raport, prevăzute
la pct. 8, agenţii economici titulari depun la biroul vamal copii certificate
de Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica"
- S.A. de pe următoarele documente: situaţia schimburilor fizice pe
linia/liniile de interconexiune, situaţia schimburilor de natură tehnică şi
situaţia schimburilor comerciale care fac obiectul declaraţiei vamale.
Declaraţia vamală va fi însoţită, de asemenea, de
factura de vânzare-cumpărare care va cuprinde în mod obligatoriu următoarele
elemente: vânzătorul, cumpărătorul, cantitatea, perioada, preţul unitar,
valoarea.
In rubricile specifice din declaraţiile vamale,
referitoare la punctele de ieşire/intrare din/în ţară, se menţionează birourile
vamale competente în a căror rază de activitate teritorială se află
localităţile în care sunt amplasate staţiile prin care energia electrică a fost
livrată pentru export sau pentru punere în liberă circulaţie.
10. Datele înscrise în declaraţia vamală şi în factura
de vânzare-cumpărare sunt verificate de Biroul Vamal Bucureşti Sud din punctul
de vedere al concordanţei cu datele înscrise în toate celelalte documente
anexate la declaraţie şi menţionate la pct. 8 şi 9, biroul vamal urmând să ţină
seama de diferenţele privind cantităţile de energie electrică rezultate din:
- circulaţiile de energie electrică în buclă,
datorate funcţionării diferite a sistemelor energetice din ţările vecine,
conectate pe liniile de interconexiune cu sistemul energetic naţional;
- schimburile temporare de energie electrică, acordate
sau primite de Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica"
- S.A. cu titlu de ajutor de avarie, schimburile naturale, precum şi
schimburile tehnice de reglaj;
- abaterile de la graficele de livrări/primiri de
energie electrică convenite cu partenerii externi;
- pierderile de energie electrică pe porţiunile de
linie de pe teritoriul naţional, determinate în conformitate cu prevederile
legale care reglementează nivelul acestora; şi
- energia electrică care circulă în tranzit între
două birouri vamale de frontieră pe teritoriul naţional.
Aceste diferenţe vor fi evidenţiate distinct, pe
fiecare tip, în documentele emise de Compania Naţională de Transport al
Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A., menţionate la pct. 9.
Suma algebrică a cantităţilor de energie electrică
înscrise în declaraţiile vamale pentru punere în liberă circulaţie sau pentru export (regăsite şi
în facturile comerciale) şi a diferenţelor privind cantităţile de energie
electrică menţionate mai sus, detaliate în documentele centralizatoare, trebuie
să coincidă cu cantităţile constatate cu ocazia citirii contoarelor.
11. Pentru diferenţele privind cantităţile de energie
electrică enumerate la pct. 10, justificate biroului vamal prin documentele de
mai sus, nu se îndeplinesc formalităţi vamale.
12. Energia electrică care circulă în tranzit pe
teritoriul României în vederea punerii în liberă circulaţie sau exportului,
precum şi energia electrică ce circulă în tranzit între două birouri vamale de
frontieră pe teritoriul naţional, în cadrul schimburilor de energie electrică
ce au loc între sistemele energetice ale ţărilor vecine României, nu fac
obiectul depunerii declaraţiei vamale corespunzătoare regimului de tranzit
vamal şi nici al garantării drepturilor de import.
III. Norme privind
mărfurile transportate prin conducte
13. Indeplinirea formalităţilor vamale de punere în
liberă circulaţie, antrepozitare şi export pentru mărfurile transportate prin
conducte se efectuează exclusiv la birourile vamale competente, în a căror rază
de activitate sunt instalate contoarele, care, prin citirea lor, permit ţinerea
evidenţei intrărilor şi ieşirilor acestora.
14. Citirea contoarelor se efectuează în ultima zi
lucrătoare a fiecărei luni calendaristice de către un reprezentant al persoanei
juridice care gestionează conductele, în prezenţa agentului vamal desemnat de
şeful biroului vamal; la solicitarea acestei persoane juridice, la citirea
contoarelor pot fi prezente şi alte persoane, cum ar fi reprezentanţi ai
partenerului extern.
15. Datele rezultate cu
ocazia citirii contoarelor sunt verificate din punctul de vedere al
concordanţei cu graficele orare de livrări.
Pe baza rezultatelor constatate cu ocazia citirii
contoarelor se întocmeşte un proces-verbal de inventariere, potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 4 la prezentele norme tehnice.
Procesul-verbal de inventariere se întocmeşte în 3
exemplare, semnate şi ştampilate de către participanţii la operaţiunea de
citire a contoarelor, care au următoarele destinaţii:
- primul exemplar revine
persoanei juridice care gestionează conductele;
- exemplarul al doilea revine partenerului extern; şi
- exemplarul al treilea se reţine de biroul vamal.
16. Indeplinirea formalităţilor vamale de punere în
liberă circulaţie, antrepozitare şi export pentru mărfurile transportate prin
conducte se efectuează cel târziu până în ultima zi lucrătoare a lunii
calendaristice următoare celei în care a avut loc citirea contoarelor; acelaşi
termen se respectă şi pentru operaţiunile de tranzit între două birouri vamale
de frontieră.
Titularul operaţiunii depune la biroul vamal, odată cu
declaraţia vamală, întocmită potrivit dispoziţiilor art. 84 lit. a) sau b) din
Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, următoarele:
- o situaţie centralizatoare privind cantităţile de
mărfuri ce au făcut obiectul schimburilor în cursul lunii precedente; şi
- confirmarea realizării operaţiunii pentru care se
depune declaraţia vamală.
Aceste documente sunt întocmite de persoana juridică
care gestionează conductele în cauză.
Confirmarea realizării operaţiunii va cuprinde:
- denumirea agentului care a efectuat operaţiunea de
punere în liberă circulaţie, antrepozitare sau export;
- cantitatea mărfurilor;
- perioada de livrare; şi
- punctul de intrare/ieşire în/din ţară sau biroul
vamal de interior, în a cărui competenţă sunt instalate contoarele, după caz.
Declaraţia vamală va fi însoţită de factura de
vânzare-cumpărare sau de factura pro forma, după caz, care va cuprinde în mod obligatoriu următoarele elemente:
vânzătorul, cumpărătorul, cantitatea, perioada, preţul unitar, valoarea.
Titularul operaţiunii de tranzit între două birouri
vamale de frontieră depune la biroul vamal, odată cu declaraţia vamală, o
situaţie centralizatoare privind cantităţile de mărfuri ce au făcut obiectul
schimburilor pe perioada declarării, însoţită de un document în care se vor
menţiona denumirea persoanelor de la care provin, precum şi a persoanelor către
care sunt livrate mărfurile, cantitatea acestora, perioada de livrare şi
punctele de intrare şi ieşire în/din ţară unde sunt instalate contoarele.
In rubricile specifice din declaraţiile vamale,
referitoare la punctele de ieşire/intrare din/în ţară, se menţionează birourile
vamale competente, în a căror rază de activitate teritorială se află
contoarele, prin care marfa în cauză a fost livrată în vederea exportului,
punerii în liberă circulaţie, antrepozitării sau tranzitului între două birouri
vamale de frontieră.
17. Datele înscrise în documentele centralizatoare şi
confirmările de realizare a operaţiunilor sunt verificate de biroul vamal din
punctul de vedere al concordanţei cu cele constatate cu ocazia citirii
contoarelor, precum şi cu datele înscrise în declaraţia vamală, după cum
urmează:
- la intrarea în ţară, suma cantităţilor înscrise în
documentele centralizatoare privind mărfurile de import şi tranzit între două
birouri vamale de frontieră trebuie să coincidă cu suma cantităţilor citite la
contor;
- la ieşirea din ţară, suma cantităţilor înscrise în
documentele centralizatoare privind exporturile şi tranzitul între două birouri
vamale de frontieră trebuie să coincidă cu suma cantităţilor citite la contor.
18. Diferenţele dintre datele înscrise în documentele
centralizatoare şi datele rezultate din citirea contoarelor se regularizează
ţinându-se cont şi de prevederile art. 193, 519-521 din Regulamentul de
aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
707/2006.
19. Mărfurile care circulă în tranzit pe teritoriul
României în vederea punerii în liberă circulaţie, antrepozitării sau
exportului, după caz, ori mărfurile care circulă în tranzit între două birouri
vamale de frontieră pe teritoriul României nu fac obiectul depunerii
declaraţiei vamale corespunzătoare regimului de tranzit vamal şi nici al
garantării drepturilor vamale.
ANEXA Nr. 1 la normele tehnice
BORDEROU
Nr. crt.
|
Tipul publicaţiei
|
Tipul de apariţie
|
Valoarea abonamentului
|
Număr de apariţii comandate
|
Valoare/ buc.
|
Greutatea (kg)
|
Data sosirii/ plecării
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 2 la normele tehnice
Nr.
crt.
|
Staţii electrice
(Judeţul)
|
Birourile vamale
competente în a căror
rază de activitate se află staţiile
electrice
|
1.
|
Stânca (Botoşani)
|
Stânca Costesti
|
2.
|
Ţuţora (laşi)
|
Iaşi
|
3.
|
Huşi (Vaslui)
|
Albita
|
4.
|
Isaccea (Tulcea)
|
Tulcea
|
5.
|
Roşiori (Satu Mare)
|
Satu Mare
|
6.
|
Işalniţa (Dolj)
|
Craiova
|
7.
|
Ţânţăreni (Gorj)
|
Craiova
|
8.
|
Gura Văii (Mehedinţi)
|
Porţile de Fier I
|
9.
|
Ostrovul Mare (Mehedinţi)
|
Porţile de Fier II
|
10.
|
Jimbolia (Timiş)
|
Jimbolia
|
11.
|
Arad (Arad)
|
Arad
|
ANEXA Nr. 3 la normele tehnice
ROMÂNIA
AUTORITATEA NAŢIONALĂ A VĂMILOR
Direcţia Regională Vamală
...................................
Biroul Vamal
.........................................................
Nr........................... data
.....................................
PROCES-VERBAL DE INVENTARIERE
Declarant/Reprezentant:
...............................................................................................
Sediul: .............................................................................................................................
Subsemnaţii1) ...............................................................,
însărcinaţi de domnul/doamna2) ............................................ să citim contorul amplasat în staţia electrică3) ........................., ne-am
prezentat pentru citirea acestuia, i-am făcut cunoscut
domnului/doamnei
.......................................... motivul vizitei noastre şi l-am/am
invitat/invitat-o să asiste la operaţiune sau să fie reprezentat/reprezentată, la care acesta/aceasta4) ............................... în
ziua convenită, la ora ...........; am constatat în prezenţa domnului/doamnei ................................
cantităţile cuprinse în anexele la prezentul
proces-verbal de inventariere.
1) Numele,
prenumele şi calitatea agenţilor vamali.
2) Şeful biroului
vamal.
3) Denumirea şi
adresa completă ale staţiei electrice.
4) S-a prezentat sau
nu s-a prezentat.
Prezentul proces-verbal de
inventariere a fost întocmit în trei exemplare şi cuprinde5) ................................
file.
L-am/Am invitat/invitat-o pe domnul/doamna
............................ să semneze, împreună cu noi, ceea ce dânsul/dânsa6) ...................................., şi i-am remis două exemplare.
Incheiat la
....................................................., la
.............................................................
(localitatea) (data)
Semnătura şi ştampila agenţilor
vamali Semnătura şi ştampila declarantului
(reprezentantului)
...................................................................
...............................................................................
5) Numărul de file,
inclusiv anexele la procesul-verbal de inventariere.
6) A acceptat sau a
refuzat.
ANEXA Nr. 4 la normele tehnice
ROMÂNIA
AUTORITATEA NAŢIONALĂ A VĂMILOR
Direcţia Regională Vamală ...........................................
Biroul Vamal
.................................................................
Nr............................. data
...........................................
PROCES-VERBAL DE INVENTARIERE
Declarant/Reprezentant:
..................................................................................................
Sediul:
..............................................................................................................................
Subsemnaţii1) .................................................,
însărcinaţi de domnul/doamna2) .................................. să citim contorul amplasat la3)
....................................., ne-am prezentat pentru citirea
acestuia, i-am făcut cunoscut domnului/doamnei .............................................. motivul vizitei noastre
şi l-am/am invitat/invitat-o să asiste la operaţiune sau să fie reprezentat/reprezentată, la care acesta/aceasta4)
....................................... în ziua convenită, la ora ................; am constatat în prezenţa
domnului/doamnei .................................. cantităţile cuprinse în
anexele la prezentul proces-verbal de inventariere.
Prezentul proces-verbal de inventariere a fost întocmit
în trei exemplare şi cuprinde5) .................................. file.
L-am/Am invitat/invitat-o pe domnul/doamna
.............................. să semneze, împreună cu noi, ceea ce dânsul/dânsa6'
............................................................., şi i-am remis
două exemplare.
Incheiat la
.........................................................., la
....................................................
(localitatea)
(data)
Semnătura şi ştampila agenţilor
vamali Semnătura şi ştampila declarantului
(reprezentantului)
...................................................................
...............................................................................
1) Numele,
prenumele şi calitatea agenţilor vamali.
2) Şeful biroului
vamal.
3) Adresa completă
a locaţiei unde este amplasat contorul.
4) S-a prezentat sau
nu s-a prezentat.
5) Numărul de file,
inclusiv anexele la procesul-verbal de inventariere.
6) A acceptat sau a
refuzat.