ORDIN Nr. 621
din 1 septembrie 2006
privind recunoasterea
prevederilor Acordului interprofesional pentru grupa de produse struguri, must,
vin si produse procesate
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 767 din 8 septembrie 2006
Văzând Referatul de aprobare nr. 90.753 lei din 10
august 2006 al Direcţiei generale implementare politici sectoriale şi de piaţă
cu privire la necesitatea recunoaşterii prevederilor acordului interprofesional
de către Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, acord care
stabileşte condiţiile privind contractarea, producerea, prelucrarea,
depozitarea, procesarea şi comercializarea strugurilor de vin din soiurile
nobile şi a materialului săditor viticol certificat,
având în vedere prevederile art. 12 din Ordonanţa
Guvernului nr. 45/2005 privind organizarea pieţei produselor agricole şi
agroalimentare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 307/2005,
şi ale Regulamentului Consiliului CE nr. 1.493/1999 privind organizarea comună
a pieţei vitivinicole,
în baza art. 5 din Hotărârea
Guvernului nr. 1.432/2005 privind măsurile şi instrumentele de reglementare a
filierei vitivinicole,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 155/2005 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se recunosc de către Ministerul Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale prevederile Acordului interprofesional pentru
grupa de produse struguri, must, vin şi produse procesate pentru anul de piaţă
2006/2007, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Acordul interprofesional pentru grupa de
produse struguri, must, vin şi produse procesate pentru anul de piaţă
2006/2007, după recunoaşterea de către Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale, este obligatoriu pentru toţi partenerii din filieră, membri
ai: Asociaţiei Profesionale Vitivinicole Dealu Mare („APV DEALU MARE"),
Asociaţiei Profesionale a Producătorilor şi Comercianţilor de Produse
Vitivinicole si Băuturi Alcoolice („APPCPVBA VITIS"), Asociaţiei
Producătorilor şi Exportatorilor de Vinuri din România („APEV"),
Asociaţiei Consultanţilor Enologi din România („ASCER"), Asociaţiei
Profesionale Vitivinicole Panciu („AP VITIVINICOLĂ PANCIU"), Asociaţiei
Vitis Transilvania Jidvei („AP VITIS TRANSILVANIA")', Asociaţiei
Producătorilor de Vinuri Spumante şi Spumoase („APVSS"), Asociaţiei
Producătorilor de Vermut şi alte Băuturi pe Bază de Vin din România
(„APVBBV"), Asociaţiei Profesionale Vitivinicole Medgidia („APV
MEDGIDIA"), Asociaţiei Profesionale Vie Vin Timiş („AP VIE VIN
TIMIŞ"), Asociaţiei Interprofesionale
Vitivinicole Vrancea Pietroasa („AIV VRANCEA PIETROASA"), Asociaţiei Profesionale Domeniile Cotnari („AP DOMENIILE
COTNARI"), Asociaţiei Degustătorilor Autorizaţi din România („ADAR"),
Asociaţiei Producătorilor şi Comercianţilor de Vinuri cu Denumire de Origine
Tohani („APCVDO TOHANI"), Asociaţiei Profesionale a Producătorilor de
Material Săditor Viticol („APVMSV"), Asociaţiei Producătorilor şi
Importatorilor de Echipamente, Ambalaje şi alte Materiale pentru Producţia de
Vin şi Băuturi Alcoolice („APIEAM").
Art. 3. - Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale, prin Direcţia generală implementare politici sectoriale şi
de piaţă şi direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene şi a
municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Incălcarea prevederilor prezentului ordin
conduce la pierderea drepturilor prevăzute la art. 14 din Ordonanţa Guvernului
nr. 45/2005 privind organizarea pieţei produselor agricole şi agroalimentare,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 307/2005.
Art. 5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale,
Gheorghe Flutur
ANEXĂ
ACORD INTERPROFESIONAL
pentru grupa de produse struguri, must, vin şi
produse procesate
In baza art. 12 din Ordonanţa
Guvernului nr. 45/2005 privind organizarea pieţei produselor agricole şi
agroalimentare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 307/2005,
membrii Organizaţiei Naţionale Interprofesionale Vitivinicole - ONIV, parteneri
pe filiera vitivinicolă, au încheiat prezentul acord interprofesional pentru
grupa de produse struguri, must, vin şi produse procesate, denumit în
continuare AIP, privind
contractarea, producerea, prelucrarea, depozitarea, procesarea şi
comercializarea strugurilor de vin din soiurile nobile şi a materialului
săditor viticol certificat.
1. Asociaţia Profesională Vitivinicolă Dealu Mare
(„APV DEALU MARE")
2. Asociaţia Profesională a Producătorilor si
Comercianţilor de Produse Vitivinicole si Băuturi Alcoolice („APPCPVBA VITIS")
3. Asociaţia Producătorilor şi Exportatorilor de
Vinuri din România („APEV")
4. Asociaţia Consultanţilor Enologi din România
(„ASCER")
5. Asociaţia Profesională Vitivinicolă Panciu („AP
VITIVINICOLĂ PANCIU")
6. Asociaţia Vitis Transilvania
Jidvei („AP VITIS TRANSILVANIA")
7. Asociaţia Producătorilor de Vinuri Spumante şi
Spumoase („APVSS")
8. Asociaţia Producătorilor de Vermut şi alte Băuturi
pe Bază de Vin din România („APVBBV")
9. Asociaţia Profesională Vitivinicolă Medgidia („APV MEDGIDIA")
10. Asociaţia Profesională Vie Vin Timiş („AP VIE VIN
TIMIŞ")
11. Asociaţia Interprofesională Vitivinicolă Vrancea
Pietroasa („AIV VRANCEA PIETROASA")
12. Asociaţia Profesională Domeniile Cotnari („AP
DOMENIILE COTNARI")
13. Asociaţia Degustătorilor Autorizaţi din România
(„ADAR")
14. Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de
Vinuri cu Denumire de Origine Tohani („APCVDO TOHANI")
15. Asociaţia Profesională a Producătorilor de
Material Săditor Viticol („APVMSV")
16. Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de
Echipamente, Ambalaje şi alte Materiale pentru Producţia de Vin şi Băuturi
Alcoolice („APIEAM")
ARTICOLUL 1
Obiective şi durată
1.1. Acordul
interprofesional reglementează într-o manieră unitară, la nivel naţional,
organizarea comună de piaţă, bazată pe principiile unei pieţe unice cu reguli
tehnice şi administrative armonizate, în domeniul vinului şi pe filiera grupei
de produse struguri, must, vin şi produse procesate din acestea.
a) Organizarea comună de piaţă în sectorul
vitivinicol cuprinde lanţul de producţie integrat, de la plantare până la
scoaterea pe piaţă a produsului final. Lanţul de producţie integrată reprezintă
sistemul de legătură între producători, procesatori şi distribuitori ai grupei
de produse struguri, must, vin şi produse procesate.
b) Filiera grupei de produs cuprinde organismele
administrative, publice şi private din sectorul vitivinicol, precum şi sistemul
de relaţii funcţionale dintre acestea şi producătorii, procesatorii,
transportatorii, depozitarii, distribuitorii, comercianţii,
beneficiari/utilizatori, în ceea ce priveşte producerea, certificarea şi controlul
aceluiaşi produs în vederea utilizării şi/sau consumului acestuia.
1.2. In cursul anului de piaţă, semnatarii acordului
interprofesional vor respecta reglementările necesare funcţionării şi dezvoltării
sectorului vitivinicol, adoptate prin armonizarea legislaţiei naţionale cu
acquis-ul Uniunii Europene.
1.3. Acordul interprofesional este valabil în perioada
1 august - 31 iulie a anului de piaţă, începând cu
campania vitivinicolă a anului 2006, pentru struguri de vin din soiuri nobile,
vin şi produse procesate din acestea şi material săditor viticol certificat.
Clauzele generale pot fi modificate cu acordul părţilor până la data de 30
iunie a anului de recoltă.
1.4. Respectarea clauzelor acordului interprofesional
este obligatorie pentru toţi membrii ONIV şi parteneri pe filiera vitivinicolă,
nemembrii ONIV, care aderă la acest acord, pe bază de angajament.
1.5. Intre producător şi beneficiar vor fi încheiate
Contractul comercial privind producerea, livrarea şi plata materialului săditor
viticol certificat, denumit în continuare CPLMS, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1, care face parte
integrantă din prezentul AIP, şi Contractul privind producerea, livrarea,
cumpărarea şi plata strugurilor proaspeţi pentru vinificaţie, denumit în
continuare CPLCPS, al
cărui model este prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din
prezentul AIP, recunoscute de Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale ca instrument legal pentru acordarea subvenţiei pe grupa de produse
struguri, must, vin si produse procesate, pentru anul de recoltă 2006.
ARTICOLUL 2
Clauze generale
2.1. CPLCPS se încheie între producătorii de struguri
şi beneficiari, persoane fizice sau juridice.
2.2. CPLCPS este documentul în care se stabilesc
clauze contractuale pentru strugurii de vin din soiuri nobile, materie primă
pentru vin pe clase de calitate.
2.3. Clauzele speciale ale CPLCPS pot fi utilizate în relaţii comerciale şi de parteneri din filiera vitivinicolă,
neafiliaţi la ONIV, cu menţiunea că aceştia nu beneficiază de clauzele privind
concilierea interprofesională, de formele de sprijin financiar acordate de
stat, ajutoare şi instrumente de reglementare a pieţei în sensul art. 14 din
Ordonanţa Guvernului nr. 45/2005, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 307/2005.
2.4. CPLMS se încheie între producătorii de material
săditor viticol certificat şi beneficiari.
2.5. CPLMS este documentul în
care se stabilesc clauze contractuale privind relaţia dintre producător -
furnizor şi cultivator - beneficiar de material săditor viticol.
2.6. CPLCPS şi CPLMS încheiate între producători şi
beneficiari pentru realizarea obiectivelor AIP cuprind:
- clauze referitoare la obligaţiile ce revin părţilor;
- condiţii de livrare şi de calitate a produselor;
- preţ;
- termen de livrare;
- termen de plată;
- modalităţi de plată şi de garantare a plăţii
preţului;
- instrumente de plată;
- clauze privind penalităţi
pentru nerespectarea contractului.
2.7. Clauzele contractuale ale CPLPCS şi/sau CPLMS nu
pot anula clauzele generale ale AIP.
2.8. CPLPCS se încheie până la data de 1 august a
anului de piaţă.
2.9. CPLMS se încheie în intervalul 1 februarie - 5 aprilie anterior anului de recoltă.
2.10. Prin semnarea CPLPCS şi/sau a CPLMS partenerii
contractuali se obligă la respectarea tuturor prevederilor acestora.
ARTICOLUL 3
Modul de aplicare
3.1. Prezentul AIP reprezintă voinţa partenerilor
asociaţi în structuri reprezentative, clauzele acestuia fiind obligatorii din
momentul semnării lui.
3.2. Modificarea AIP se poate face anual, până la
data de 30 iunie a anului de recoltă, prin negociere între membrii ONIV, în
condiţiile prevăzute la art. 1 pct. 1.4.
3.3. ONIV urmăreşte aplicarea AIP în toate cazurile
în care unul sau mai mulţi membri ai structurii profesionale sunt implicaţi în
activităţi derivate din prezentul AIP şi pasibili de atingerea într-o manieră
avantajoasă a uneia dintre părţi.
3.4. Clauzele CPLCPS şi CPLMS, precum şi negocierile
între membrii ONIV prin acte adiţionale nu pot afecta parametrii calitativi ai
produsului şi, în acest caz, nu pot deroga de la AIP şi nu se pot extinde
asupra acestuia.
3.5. In 60 de zile de la
aplicarea reglementărilor AIP corespunzător anului de piaţă, ONIV prezintă
bilanţul realizării acestora membrilor consiliului pe produs.
ARTICOLUL 4
Direcţiile de negociere
a acordului interprofesional
4.1. stabilesc cadrul general de funcţionare şi
dezvoltare a sectorului vitivinicol pe filiera grupei de produse struguri,
must, vin şi produse procesate din acestea;
4.2. stabilesc cuantumul preţului indicativ, preţ de
bază sau preţ de referinţă, în funcţie de clasa de calitate, soi, zonă şi
regiune viticolă;
4.3. stabilesc condiţiile tarifare şi normele tehnice
ale analizelor de laborator pentru struguri, must, vin şi produse procesate din
acestea;
4.4. stabilesc normele tehnice privind recoltarea
strugurilor din soiuri nobile pentru vin;
4.5. stabilesc contractele-tip pentru producerea
materialului săditor viticol certificat şi pentru producerea, livrarea,
cumpărarea şi plata strugurilor de vin.
4.6. AIP se negociază anual între membrii ONIV până
la 31 decembrie, cu excepţia primului an de încheiere a acordului pentru anul
de piaţă următor.
4.7. AIP se avizează de consiliul pe produs şi se
recunoaşte de Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, până la
data de 30 iunie, în vederea publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ARTICOLUL 5
Producerea strugurilor din soiuri nobile pentru vin
5.1. CPLCPS va specifica suprafaţa cultivată cu
viţă-de-vie cu soiuri nobile şi producţia pe fiecare soi.
5.2. Producătorii - persoane fizice sau juridice,
care predau şi comercializează struguri din soiuri nobile pentru vin pe piaţă
se obligă să permită accesul reprezentanţilor beneficiarilor pentru
monitorizarea culturii viţei-de-vie şi se obligă să execute lucrările
tehnologice la termenele stabilite.
ARTICOLUL 6
Recoltarea strugurilor de vin din soiuri nobile
6.1. Recoltarea strugurilor de vin din soiuri nobile
se execută de producători, în funcţie de soi, după acumularea conţinutului de
zahăr, potrivit zonei viticole din care face parte şi în conformitate cu prevederile
Legii viei şi vinului în sistemul organizării comune a pieţei vitivinicole nr.
244/2002.
6.2. Inceperea recoltării se notifică beneficiarilor
şi organismelor de filieră cu 5 zile înainte.
6.3. Producătorul împreună cu beneficiarul-procesator
vor stabili graficul de recoltare pe zile, soi, cantităţi, mod de ambalare,
punct de recepţie etc.
6.4. Condiţiile de recepţie cantitativă şi calitativă
se vor stabili de către semnatarii CPLCPS.
ARTICOLUL 7
Transportul strugurilor de vin din soiuri nobile
7.1. Transportul strugurilor de vin din soiuri nobile
se suportă şi se asigură, de regulă, de beneficiar-procesator.
7.2. Sub rezerva convenţiilor particulare, răspunzând
regulilor sau tradiţiei locale, înainte de începerea recoltării strugurilor de vin din soiuri nobile, CPLCPS poate deroga de la prevederile art.
9 pct. 9.1.
ARTICOLUL 8
Preţul strugurilor de vin din soiuri nobile
8.1. Părţile au stabilit ca pentru recolta anului 2006
preţul de livrare al strugurilor de vin din soiuri nobile să fie stabilit prin
negociere între producător-furnizor şi beneficiar-procesator în funcţie de soi,
clasă de calitate, zonă viticolă, regiune viticolă, centru viticol, podgorie,
calitatea materiei prime etc, potrivit art. 4 pct. 4.2.
8.2. Condiţiile de calitate a strugurilor de vin din
soiuri nobile se vor stipula în CPLCPS.
8.3. Preţul indicativ, preţul de bază sau preţul de
referinţă al strugurilor de vin din soiuri nobile este stabilit în funcţie de
clasa de calitate, soi, zonă şi regiune viticolă.
8.4. Preţul de livrare se negociază între producător
şi procesator pentru struguri de vin din soiuri nobile şi poate fi astfel
stabilit pornindu-se de la preţul de referinţă.
ARTICOLUL 9
Plata strugurilor de vin din soiuri nobile
9.1. Modalitatea de plată şi condiţiile de plată se
negociază între părţi şi sunt stipulate în CPLCPS.
9.2. Sub rezerva convenţiilor particulare ce ţin de
regulile sau obiceiurile locale valabile înainte de
începerea campaniei de recoltare, CPLCPS poate deroga de la prevederile pct.
9.1.
ARTICOLUL 10
Producerea materialului săditor viticol
10.1. Părţile contractante vor stabili Lista
soiurilor şi clonelor din soiuri nobile pentru vin, conform Ordinului
ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 225/2006 privind
aprobarea Zonării soiurilor nobile de viţă-de-vie roditoare admise în cultură
în arealele viticole din România.
10.2. Condiţiile de producere, livrare, recepţie a
viţelor-de-vie altoite din soiuri nobile şi clone vor fi stabilite în CPLMS, la
data semnării.
ARTICOLUL 11
Concurenţă şi restricţii
AIP urmăreşte adaptarea ofertei la cererea pieţei
specifice grupei de produse struguri, must, vin şi produse procesate şi nu
poate comporta restricţii în următoarele domenii:
a) stabilirea segmentului de piaţă;
b) ameliorarea calităţii;
c) limitarea capacităţilor de producţie;
d) accesul noilor operatori pe filiera vitivinicolă;
e) situaţii de criză;
f) diversificarea produselor;
g) asigurarea produselor;
h) menţinerea activităţii economice din domeniul
vitivinicol în special în zonele rurale.
ARTICOLUL 12
Forţa majoră
Forţa majoră exonerează de răspundere partea care o
invocă şi o dovedeşte, condiţionat de comunicarea actelor doveditoare în termen
de 15 zile de la apariţia ei Comisiei de conciliere si arbitraj din subordinea
Comitetului director al ONIV.
ARTICOLUL 13
Conciliere şi arbitraj
13.1. Litigiile referitoare la aplicarea prezentului
AIP şi a contractelor-tip se supun Comisiei de conciliere şi arbitraj din
subordinea Comitetului director al ONIV.
13.2. Părţile convin ca litigiile să fie soluţionate
pe cale amiabilă şi să se adreseze instanţei numai după epuizarea procedurilor
de conciliere.
ARTICOLUL 14
Dispoziţii finale
AIP stabileşte şi reglementează raporturile
contractuale între membrii ONIV.
Incheiat astăzi, .................................
2006.
ANEXA Nr. 1 la acordul interprofesional
CONTRACT COMERCIAL
privind producerea, livrarea şi plata materialului
săditor viticol certificat (CPLMS )
Incheiat astăzi, ......
CAPITOLUL I
Părţile contractante
Prezentul contract comercial este încheiat în baza art.
1 pct. 1.5 din acordul interprofesional aferent recoltei anului 2006 între:
Societatea Comercială (SCDVV) ......, cu sediul în municipiul ......, str.......
nr......., judeţul ......, cod ......, telefon
......, telefax ......, cont de virament nr......., deschis la ........, cod fiscal ......, reprezentată prin ..........., în
calitate de vânzător, denumită
în prezentul contract Furnizor,
şi
Societatea Comercială ......, cu sediul în municipiul
......, str..............
nr......., judeţul ......, cod ......, telefon ......,
telefax ......, cont de virament nr......., deschis la ......, cod fiscal ......, reprezentată prin ......, în calitate de beneficiar, denumită în prezentul contract Beneficiar.
CAPITOLUL II
Obiectul contractului
Art. 1. - Obiectul contractului îl constituie vânzarea-
cumpărarea a ...... bucăţi viţe-de-vie altoite din sortimentele şi la preţurile în lei precizate
în anexa care face parte integrantă din prezentul contract.
Art. 2. - Valoarea contractului este de ...... lei, la
care se adaugă TVA conform prevederilor legale.
CAPITOLUL III
Termen de livrare
Art. 3. - Livrarea
viţelor-de-vie se va efectua în luna ......, dar nu mai târziu de .......
CAPITOLUL IV
Preţul şi valoarea contractului
Art. 4. - Preţul viţelor-de-vie (fără TVA) este cel
consemnat în anexa la prezentul contract comercial, stabilit prin negociere
între Furnizor şi Beneficiar în condiţii de livrare franco-depozit furnizor.
Art. 5. - Ochii altoi şi portaltoi vor fi asiguraţi de
către Furnizor, cu respectarea legislaţiei în vigoare privind calitatea şi
avizele fitosanitare.
CAPITOLUL V
Modalităţi şi condiţii de plată
Art. 6. - Pentru realizarea produselor contractate
Beneficiarul acceptă efectuarea de plăţi în avans pe bază de factură fiscală în
următoarele tranşe şi la următoarele termene:
- .......................... ;
- .......................... ;
- .......................... ;
Art. 7. - Furnizorul va emite factura fiscală pentru
fiecare transport, împreună cu certificatul fitosanitar, certificatul de
calitate şi certificatul de autenticitate.
Art. 8. - In situaţia în care prin acte normative se va
acorda ajutor de stat pentru reducerea preţului de cumpărare a materialului săditor,
Furnizorul va reduce preţul de livrare, conform prevederilor legale.
Art. 9. - In cazul forţei majore invocate de Furnizor,
Beneficiarul va primi sumele virate în avans, recalculate în lei, la 30 de zile
de la data constatării forţei majore.
CAPITOLUL VI
Recepţia produselor
Art. 10. - Condiţiile de calitate sunt cele înscrise în
Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr.
1.267/2005 pentru aprobarea Regulilor şi normelor tehnice privind producerea în
vederea comercializării, controlul, certificarea calităţii şi comercializarea
materialului de înmulţire vegetativă a viţei-de-vie, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 18 bis din 9
ianuarie 2006.
Art. 11. - Recepţia produselor va fi efectuată la
sediul Furnizorului de către o comisie formată din delegaţi împuterniciţi ai
celor două părţi. Constatările vor fi consemnate într-un proces-verbal.
Art. 12. - Calitatea viţelor-de-vie este atestată de
către Furnizor prin certificat de calitate ce va fi însoţit de certificat
fitosanitar şi certificat de autenticitate.
CAPITOLUL VII
Modalităţi de livrare
Art. 13. - Data livrării se stabileşte prin acordul
părţilor, prin înştiinţare în scris.
Art. 14. - Livrarea se face cu mijloace auto proprii
ale Beneficiarului, dotate corespunzător transportului materialului biologic,
în condiţii de livrare franco-depozit furnizor.
Art. 15. - Ridicarea mărfii va fi efectuată de
delegatul împuternicit al Beneficiarului, care va
poseda asupra sa împuternicirea privind preluarea acesteia.
Art. 16. - Livrarea şi încărcarea viţelor-de-vie în
mijlocul de transport al Beneficiarului se efectuează de către Furnizor.
Art. 17. - Pe timpul transportului, riscul dispariţiei, degradării sau distrugerii materialului
săditor trece în seama transportatorului, după luarea în primire a mărfurilor,
chiar dacă actul de transport (scrisoarea de trăsură) nu a fost întocmit de
Furnizor.
Art. 18. - Materialul săditor livrat va fi însoţit de
factura fiscală şi de toate documentele, conform prevederilor legale.
CAPITOLUL VIII
Modificările contractului
Art. 19. - Părţile contractante de comun acord vor
adapta contractul, ori de câte ori se modifică condiţiile pe baza cărora a fost
încheiat, cu respectarea prevederilor legale.
Art. 20. - Toate modificările şi condiţiile
suplimentare aduse prezentului contract nu sunt valabile decât în cazul în care
au fost făcute de comun acord şi semnate de ambele părţi contractante pe bază
de acte adiţionale.
CAPITOLUL IX
Răspunderea contractuală
Art. 21. - Denunţarea unilaterală a contractului este
interzisă sub sancţiunea de daune interese echivalente cu prejudiciul creat.
Art. 22. - In eventualitatea livrării altor viţe-de-vie
altoite din alte soiuri decât cele contractate sau în amestec, răspunderea o
are Furnizorul, această prevedere având efecte până la intrarea pe rol a
plantaţiei.
Art. 23. - Forţa majoră, aşa cum este definită de lege,
exonerează de răspundere partea care o invocă şi probează condiţiile legii, cu
cerinţa notificării scrise în termen de 5 zile de la apariţia cazului de forţă
majoră şi în baza certificatului emis de Camera de Comerţ şi Industrie si a
Judeţului .......
CAPITOLUL X
Dispoziţii finale
Art. 24. - Prezentul contract
se încheie în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.
Art. 25. - Actele adiţionale şi anexele la contract se
vor încheia în acelaşi număr de exemplare şi fac parte integrantă din el.
Art. 26. - Eventualele litigii survenite pe durata derulării contractului vor fi soluţionate pe cale
amiabilă, numai ulterior apelându-se
la instanţele judecătoreşti din judeţul ......, unde îşi are sediul Furnizorul, aşa cum prevede Codul de procedură
civilă în cazul activităţilor comerciale.
Art. 27. - Prezentul contract încheiat legal, ce
exprimă voinţa părţilor contractante, reprezintă legea acestora, conform art.
969 din Codul civil.
Furnizor,
Societatea Comercială (SCDVV)
................................
Reprezentat prin:
....................................................................................
Beneficiar,
Societatea Comercială
.................................................
Reprezentat prin:
.....................................................................................
ANEXĂ la
contractul CPLMS nr......./.....
Nr. crt.
|
Soiul de viţă-de-vie altoită (ochi
altoi/portaltoi)
|
Categoria biologică
|
Portaltoi utilizat
|
Cantitatea (bucăţi)
|
Pret/bucată (lei)
|
Valoarea
totală
(lei)
|
Termen de
livrare
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
|
Furnizor,
Societatea Comercială (SCDVV)
.................................
Reprezentat prin:
.....................................................................................
Beneficiar,
Societatea Comercială ..................................................
Reprezentat prin:
.....................................................................................
ANEXA Nr. 2 la acordul interprofesional
CONTRACT
privind producerea, livrarea, cumpărarea şi plata
strugurilor proaspeţi pentru vinificaţie
(CPLCPS)
Incheiat astăzi, .........................
Art. 1. - Părţile contractante
Prezentul contract este încheiat în baza art. 1 pct. 1.5
din acordul interprofesional aferent recoltei anului 2006 între: Societatea Comercială ........................, cu sediul în
municipiul ................................, str........................... nr......., judeţul
........................., cod ................., telefon ..................,
telefax ....................., cont de virament nr.......................,
deschis la ......................., cod fiscal
............., reprezentată prin ......................., funcţia
................., în calitate de furnizor,
şi
Societatea Comercială ........................, cu
sediul în municipiul ........................,
str.............................. nr........., judeţul ......................., cod
...................., telefon .................., telefax .................,
cont de virament nr..................., deschis la
................, cod fiscal .................., reprezentată prin
................., funcţia .................., în calitate
de beneficiar, pentru producerea, livrarea,
cumpărarea şi plata strugurilor proaspeţi pentru vinificaţie.
Art. 2. - Strugurii proaspeţi utilizaţi în vinificaţie
trebuie să fie din soiuri nobile, soiuri mixte şi soiuri cu rezistenţă la boli
şi dăunători, liberi de boli şi dăunători.
Art. 3. - Furnizorul se obligă să livreze de pe o
suprafaţă plantată cu viţă-de-vie struguri de vin din soiuri nobile de ...... ha, din soiurile
........................, în scopul realizării unei producţii nete de plată de
....................... tone, care va fi predată în contul beneficiarului la centrul de vinificare
indicat de acesta, conform anexei.
Art. 4. - Strugurii pentru vinificatie trebuie să aibă
la recoltare un conţinut minim de zahăr în funcţie de zona viticolă B, CIa, CM
şi clasa de calitate, astfel:
- struguri pentru vin DOC:
- albi ................................. minimum
......... g zahăr/kg;
- roşii ................................ minimum
......... g zahăr/kg;
- struguri pentru vin IG:
- albi .................................
minimum ......... g zahăr/kg;
- roşii ................................ minimum
......... g zahăr/kg;
- struguri pentru vin de masă:
- albi ................................. minimum
......... g zahăr/kg;
- roşii ................................ minimum
......... g zahăr/kg.
Art. 5. - Beneficiarul se obligă să cumpere de la
furnizor cantitatea de .............. tone struguri pentru vinificatie, la preţul de ................ lei/kg
(DOC/IG/ de masă), livrată
conform condiţiilor tehnice de calitate corespunzătoare soiului.
Art. 6. - Beneficiarul se angajează să cumpere şi
cantităţile de struguri pentru vinificatie ce depăşesc cantitatea contractată,
în aceleaşi condiţii.
Art. 7. - Semnatarii prezentului contract declarăm că
avem cunoştinţă de prevederile Acordului interprofesional pentru grupa de
produse struguri, must, vin şi produse procesate din acestea, recolta 2006, şi
ne angajăm să le respectăm în litera şi spiritul lui, precum şi ale legislaţiei
comerciale în vigoare.
Incheiat astăzi, ............................., în două
exemplare, toate cu valoare de original.
Furnizor,.................................................................
(numele, prenumele, semnătura)
Societatea Comercială .........................................
Beneficiar,.............................................................
(numele, prenumele, semnătura)
Societatea Comercială
.........................................
ANEXĂ la
contractul CPLCP nr......./.....
Nr. crt.
|
Suprafaţa (ha)
|
Soiul
|
Cantitatea (kg)
|
Pret/kg (lei)
|
Valoarea totală (mii lei)
|
Termen de livrare
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
Beneficiar,..............................................................
(numele, prenumele, semnătura)
Societatea Comercială
.........................................
Furnizor,................................................................
(numele, prenumele, semnătura)
Societatea Comercială
.........................................