Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 621 din 1 septembrie 2006

privind recunoasterea prevederilor Acordului interprofesional pentru grupa de produse struguri, must, vin si produse procesate

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 767 din 8 septembrie 2006



Văzând Referatul de aprobare nr. 90.753 lei din 10 august 2006 al Direcţiei generale implementare politici sectoriale şi de piaţă cu privire la necesitatea recunoaşterii prevederilor acordului interprofesional de către Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, acord care stabileşte condiţiile privind contractarea, producerea, prelucrarea, depozitarea, procesarea şi comercializarea strugurilor de vin din soiurile nobile şi a materialului săditor viticol certificat,

având în vedere prevederile art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 45/2005 privind organizarea pieţei produselor agricole şi agroalimentare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 307/2005, şi ale Regulamentului Consiliului CE nr. 1.493/1999 privind organizarea comună a pieţei vitivinicole,

în baza art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 1.432/2005 privind măsurile şi instrumentele de reglementare a filierei vitivinicole,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se recunosc de către Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale prevederile Acordului interprofesional pentru grupa de produse struguri, must, vin şi produse procesate pentru anul de piaţă 2006/2007, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Acordul interprofesional pentru grupa de produse struguri, must, vin şi produse procesate pentru anul de piaţă 2006/2007, după recunoaşterea de către Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, este obligatoriu pentru toţi partenerii din filieră, membri ai: Asociaţiei Profesionale Vitivinicole Dealu Mare („APV DEALU MARE"), Asociaţiei Profesionale a Producătorilor şi Comercianţilor de Produse Vitivinicole si Băuturi Alcoolice („APPCPVBA VITIS"), Asociaţiei Producătorilor şi Exportatorilor de Vinuri din România („APEV"), Asociaţiei Consultanţilor Enologi din România („ASCER"), Asociaţiei Profesionale Vitivinicole Panciu („AP VITIVINICOLĂ PANCIU"), Asociaţiei Vitis Transilvania Jidvei („AP VITIS TRANSILVANIA")', Asociaţiei Producătorilor de Vinuri Spumante şi Spumoase („APVSS"), Asociaţiei Producătorilor de Vermut şi alte Băuturi pe Bază de Vin din România („APVBBV"), Asociaţiei Profesionale Vitivinicole Medgidia („APV MEDGIDIA"), Asociaţiei Profesionale Vie Vin Timiş („AP   VIE   VIN   TIMIŞ"),  Asociaţiei    Interprofesionale

Vitivinicole Vrancea Pietroasa („AIV VRANCEA PIETROASA"), Asociaţiei Profesionale Domeniile Cotnari („AP DOMENIILE COTNARI"), Asociaţiei Degustătorilor Autorizaţi din România („ADAR"), Asociaţiei Producătorilor şi Comercianţilor de Vinuri cu Denumire de Origine Tohani („APCVDO TOHANI"), Asociaţiei Profesionale a Producătorilor de Material Săditor Viticol („APVMSV"), Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Echipamente, Ambalaje şi alte Materiale pentru Producţia de Vin şi Băuturi Alcoolice („APIEAM").

Art. 3. - Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, prin Direcţia generală implementare politici sectoriale şi de piaţă şi direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. - Incălcarea prevederilor prezentului ordin conduce la pierderea drepturilor prevăzute la art. 14 din Ordonanţa Guvernului nr. 45/2005 privind organizarea pieţei produselor agricole şi agroalimentare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 307/2005.

Art. 5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale,

Gheorghe Flutur

ANEXĂ

ACORD   INTERPROFESIONAL

pentru grupa de produse struguri, must, vin şi produse procesate

In baza art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 45/2005 privind organizarea pieţei produselor agricole şi agroalimentare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 307/2005, membrii Organizaţiei Naţionale Interprofesionale Vitivinicole - ONIV, parteneri pe filiera vitivinicolă, au încheiat prezentul acord interprofesional pentru grupa de produse struguri, must, vin şi produse procesate, denumit în continuare AIP, privind contractarea, producerea, prelucrarea, depozitarea, procesarea şi comercializarea strugurilor de vin din soiurile nobile şi a materialului săditor viticol certificat.

1.  Asociaţia Profesională Vitivinicolă Dealu Mare („APV DEALU MARE")

2.   Asociaţia Profesională a Producătorilor si Comercianţilor de Produse Vitivinicole si Băuturi Alcoolice („APPCPVBA VITIS")

3.  Asociaţia Producătorilor şi Exportatorilor de Vinuri din România („APEV")

4.  Asociaţia Consultanţilor Enologi din România („ASCER")

5.  Asociaţia Profesională Vitivinicolă Panciu („AP VITIVINICOLĂ PANCIU")

6.  Asociaţia Vitis Transilvania Jidvei („AP VITIS TRANSILVANIA")

7.  Asociaţia Producătorilor de Vinuri Spumante şi Spumoase („APVSS")

8.  Asociaţia Producătorilor de Vermut şi alte Băuturi pe Bază de Vin din România („APVBBV")

9.  Asociaţia Profesională Vitivinicolă Medgidia („APV MEDGIDIA")

10.  Asociaţia Profesională Vie Vin Timiş („AP VIE VIN TIMIŞ")

11.  Asociaţia Interprofesională Vitivinicolă Vrancea Pietroasa („AIV VRANCEA PIETROASA")

12.  Asociaţia Profesională Domeniile Cotnari („AP DOMENIILE COTNARI")

13.  Asociaţia Degustătorilor Autorizaţi din România („ADAR")

14.  Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Vinuri cu Denumire de Origine Tohani („APCVDO TOHANI")

15.  Asociaţia Profesională a Producătorilor de Material Săditor Viticol („APVMSV")

16.  Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Echipamente, Ambalaje şi alte Materiale pentru Producţia de Vin şi Băuturi Alcoolice („APIEAM")

ARTICOLUL 1

Obiective şi durată

1.1.   Acordul interprofesional reglementează într-o manieră unitară, la nivel naţional, organizarea comună de piaţă, bazată pe principiile unei pieţe unice cu reguli tehnice şi administrative armonizate, în domeniul vinului şi pe filiera grupei de produse struguri, must, vin şi produse procesate din acestea.

a)   Organizarea comună de piaţă în sectorul vitivinicol cuprinde lanţul de producţie integrat, de la plantare până la scoaterea pe piaţă a produsului final. Lanţul de producţie integrată reprezintă sistemul de legătură între producători, procesatori şi distribuitori ai grupei de produse struguri, must, vin şi produse procesate.

b)   Filiera grupei de produs cuprinde organismele administrative, publice şi private din sectorul vitivinicol, precum şi sistemul de relaţii funcţionale dintre acestea şi producătorii, procesatorii, transportatorii, depozitarii, distribuitorii, comercianţii, beneficiari/utilizatori, în ceea ce priveşte producerea, certificarea şi controlul aceluiaşi produs în vederea utilizării şi/sau consumului acestuia.

1.2.   In cursul anului de piaţă, semnatarii acordului interprofesional vor respecta reglementările necesare funcţionării şi dezvoltării sectorului vitivinicol, adoptate prin armonizarea legislaţiei naţionale cu acquis-ul Uniunii Europene.

1.3.   Acordul interprofesional este valabil în perioada 1 august - 31 iulie a anului de piaţă, începând cu campania vitivinicolă a anului 2006, pentru struguri de vin din soiuri nobile, vin şi produse procesate din acestea şi material săditor viticol certificat. Clauzele generale pot fi modificate cu acordul părţilor până la data de 30 iunie a anului de recoltă.

1.4.  Respectarea clauzelor acordului interprofesional este obligatorie pentru toţi membrii ONIV şi parteneri pe filiera vitivinicolă, nemembrii ONIV, care aderă la acest acord, pe bază de angajament.

1.5.   Intre producător şi beneficiar vor fi încheiate Contractul comercial privind producerea, livrarea şi plata materialului săditor viticol certificat, denumit în continuare CPLMS, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul AIP, şi Contractul privind producerea, livrarea, cumpărarea şi plata strugurilor proaspeţi pentru vinificaţie, denumit în continuare CPLCPS, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul AIP, recunoscute de Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale ca instrument legal pentru acordarea subvenţiei pe grupa de produse struguri, must, vin si produse procesate, pentru anul de recoltă 2006.

ARTICOLUL 2

Clauze generale

2.1.  CPLCPS se încheie între producătorii de struguri şi beneficiari, persoane fizice sau juridice.

2.2.   CPLCPS este documentul în care se stabilesc clauze contractuale pentru strugurii de vin din soiuri nobile, materie primă pentru vin pe clase de calitate.

2.3.   Clauzele speciale ale CPLCPS pot fi utilizate în relaţii comerciale şi de parteneri din filiera vitivinicolă, neafiliaţi la ONIV, cu menţiunea că aceştia nu beneficiază de clauzele privind concilierea interprofesională, de formele de sprijin financiar acordate de stat, ajutoare şi instrumente de reglementare a pieţei în sensul art. 14 din Ordonanţa Guvernului nr. 45/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 307/2005.

2.4.   CPLMS se încheie între producătorii de material săditor viticol certificat şi beneficiari.

2.5.   CPLMS este documentul în care se stabilesc clauze contractuale privind relaţia dintre producător - furnizor şi cultivator - beneficiar de material săditor viticol.

2.6.   CPLCPS şi CPLMS încheiate între producători şi beneficiari pentru realizarea obiectivelor AIP cuprind:

-  clauze referitoare la obligaţiile ce revin părţilor;

-  condiţii de livrare şi de calitate a produselor;

-  preţ;

-  termen de livrare;

-  termen de plată;

-   modalităţi de plată şi de garantare a plăţii preţului;

-   instrumente de plată;

-    clauze privind penalităţi pentru nerespectarea contractului.

2.7.   Clauzele contractuale ale CPLPCS şi/sau CPLMS nu pot anula clauzele generale ale AIP.

2.8.   CPLPCS se încheie până la data de 1 august a anului de piaţă.

2.9.   CPLMS se încheie în intervalul 1 februarie - 5 aprilie anterior anului de recoltă.

2.10.    Prin semnarea CPLPCS şi/sau a CPLMS partenerii contractuali se obligă la respectarea tuturor prevederilor acestora.

ARTICOLUL 3

Modul de aplicare

3.1.   Prezentul AIP reprezintă voinţa partenerilor asociaţi în structuri reprezentative, clauzele acestuia fiind obligatorii din momentul semnării lui.

3.2.   Modificarea AIP se poate face anual, până la data de 30 iunie a anului de recoltă, prin negociere între membrii ONIV, în condiţiile prevăzute la art. 1 pct. 1.4.

3.3.   ONIV urmăreşte aplicarea AIP în toate cazurile în care unul sau mai mulţi membri ai structurii profesionale sunt implicaţi în activităţi derivate din prezentul AIP şi pasibili de atingerea într-o manieră avantajoasă a uneia dintre părţi.

3.4.  Clauzele CPLCPS şi CPLMS, precum şi negocierile între membrii ONIV prin acte adiţionale nu pot afecta parametrii calitativi ai produsului şi, în acest caz, nu pot deroga de la AIP şi nu se pot extinde asupra acestuia.

3.5.   In 60 de zile de la aplicarea reglementărilor AIP corespunzător anului de piaţă, ONIV prezintă bilanţul realizării acestora membrilor consiliului pe produs.

ARTICOLUL 4

Direcţiile de negociere a acordului interprofesional

4.1.  stabilesc cadrul general de funcţionare şi dezvoltare a sectorului vitivinicol pe filiera grupei de produse struguri, must, vin şi produse procesate din acestea;

4.2.  stabilesc cuantumul preţului indicativ, preţ de bază sau preţ de referinţă, în funcţie de clasa de calitate, soi, zonă şi regiune viticolă;

4.3.   stabilesc condiţiile tarifare şi normele tehnice ale analizelor de laborator pentru struguri, must, vin şi produse procesate din acestea;

4.4.    stabilesc normele tehnice privind recoltarea strugurilor din soiuri nobile pentru vin;

4.5.    stabilesc contractele-tip pentru producerea materialului săditor viticol certificat şi pentru producerea, livrarea, cumpărarea şi plata strugurilor de vin.

4.6.   AIP se negociază anual între membrii ONIV până la 31 decembrie, cu excepţia primului an de încheiere a acordului pentru anul de piaţă următor.

4.7.   AIP se avizează de consiliul pe produs şi se recunoaşte de Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, până la data de 30 iunie, în vederea publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ARTICOLUL 5

Producerea strugurilor din soiuri nobile pentru vin

5.1.  CPLCPS va specifica suprafaţa cultivată cu viţă-de-vie cu soiuri nobile şi producţia pe fiecare soi.

5.2.   Producătorii - persoane fizice sau juridice, care predau şi comercializează struguri din soiuri nobile pentru vin pe piaţă se obligă să permită accesul reprezentanţilor beneficiarilor pentru monitorizarea culturii viţei-de-vie şi se obligă să execute lucrările tehnologice la termenele stabilite.

ARTICOLUL 6

Recoltarea strugurilor de vin din soiuri nobile

6.1.   Recoltarea strugurilor de vin din soiuri nobile se execută de producători, în funcţie de soi, după acumularea conţinutului de zahăr, potrivit zonei viticole din care face parte şi în conformitate cu prevederile Legii viei şi vinului în sistemul organizării comune a pieţei vitivinicole nr. 244/2002.

6.2.   Inceperea recoltării se notifică beneficiarilor şi organismelor de filieră cu 5 zile înainte.

6.3.   Producătorul împreună cu beneficiarul-procesator vor stabili graficul de recoltare pe zile, soi, cantităţi, mod de ambalare, punct de recepţie etc.

6.4.  Condiţiile de recepţie cantitativă şi calitativă se vor stabili de către semnatarii CPLCPS.

ARTICOLUL 7

Transportul strugurilor de vin din soiuri nobile

7.1.   Transportul strugurilor de vin din soiuri nobile se suportă şi se asigură, de regulă, de beneficiar-procesator.

7.2.   Sub rezerva convenţiilor particulare, răspunzând regulilor sau tradiţiei locale, înainte de începerea recoltării strugurilor de vin din soiuri nobile, CPLCPS poate deroga de la prevederile art. 9 pct. 9.1.

ARTICOLUL 8

Preţul strugurilor de vin din soiuri nobile

8.1. Părţile au stabilit ca pentru recolta anului 2006 preţul de livrare al strugurilor de vin din soiuri nobile să fie stabilit prin negociere între producător-furnizor şi beneficiar-procesator în funcţie de soi, clasă de calitate, zonă viticolă, regiune viticolă, centru viticol, podgorie, calitatea materiei prime etc, potrivit art. 4 pct. 4.2.

8.2.   Condiţiile de calitate a strugurilor de vin din soiuri nobile se vor stipula în CPLCPS.

8.3.   Preţul indicativ, preţul de bază sau preţul de referinţă al strugurilor de vin din soiuri nobile este stabilit în funcţie de clasa de calitate, soi, zonă şi regiune viticolă.

8.4.   Preţul de livrare se negociază între producător şi procesator pentru struguri de vin din soiuri nobile şi poate fi astfel stabilit pornindu-se de la preţul de referinţă.

ARTICOLUL 9

Plata strugurilor de vin din soiuri nobile

9.1.   Modalitatea de plată şi condiţiile de plată se negociază între părţi şi sunt stipulate în CPLCPS.

9.2.   Sub rezerva convenţiilor particulare ce ţin de regulile sau obiceiurile locale valabile înainte de începerea campaniei de recoltare, CPLCPS poate deroga de la prevederile pct. 9.1.

ARTICOLUL 10

Producerea materialului săditor viticol

10.1.   Părţile contractante vor stabili Lista soiurilor şi clonelor din soiuri nobile pentru vin, conform Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 225/2006 privind aprobarea Zonării soiurilor nobile de viţă-de-vie roditoare admise în cultură în arealele viticole din România.

10.2.   Condiţiile de producere, livrare, recepţie a viţelor-de-vie altoite din soiuri nobile şi clone vor fi stabilite în CPLMS, la data semnării.

ARTICOLUL 11

Concurenţă şi restricţii

AIP urmăreşte adaptarea ofertei la cererea pieţei specifice grupei de produse struguri, must, vin şi produse procesate şi nu poate comporta restricţii în următoarele domenii:

a)  stabilirea segmentului de piaţă;

b)  ameliorarea calităţii;

c)  limitarea capacităţilor de producţie;

d)  accesul noilor operatori pe filiera vitivinicolă;

e)  situaţii de criză;

f)  diversificarea produselor;

g)  asigurarea produselor;

h) menţinerea activităţii economice din domeniul vitivinicol în special în zonele rurale.

ARTICOLUL 12

Forţa majoră

Forţa majoră exonerează de răspundere partea care o invocă şi o dovedeşte, condiţionat de comunicarea actelor doveditoare în termen de 15 zile de la apariţia ei Comisiei de conciliere si arbitraj din subordinea Comitetului director al ONIV.

ARTICOLUL 13

Conciliere şi arbitraj

13.1.  Litigiile referitoare la aplicarea prezentului AIP şi a contractelor-tip se supun Comisiei de conciliere şi arbitraj din subordinea Comitetului director al ONIV.

13.2.   Părţile convin ca litigiile să fie soluţionate pe cale amiabilă şi să se adreseze instanţei numai după epuizarea procedurilor de conciliere.

ARTICOLUL 14

Dispoziţii finale

AIP stabileşte şi reglementează raporturile contractuale între membrii ONIV.

Incheiat astăzi, ................................. 2006.

ANEXA Nr. 1 la acordul interprofesional

CONTRACT   COMERCIAL

privind producerea, livrarea şi plata materialului săditor viticol certificat (CPLMS )

Incheiat astăzi, ......

CAPITOLUL I

Părţile contractante

Prezentul contract comercial este încheiat în baza art. 1 pct. 1.5 din acordul interprofesional aferent recoltei anului 2006 între: Societatea Comercială (SCDVV)  ......, cu sediul în municipiul  ......, str.......  nr......., judeţul  ......, cod  ......, telefon ......, telefax ......, cont de virament nr......., deschis la ........, cod fiscal ......, reprezentată prin ..........., în calitate de vânzător, denumită în prezentul contract Furnizor,

şi

Societatea Comercială ......, cu sediul în municipiul ......, str.............. nr......., judeţul ......, cod ......, telefon ......, telefax ......, cont de virament nr......., deschis la ......, cod fiscal ......, reprezentată prin ......, în calitate de beneficiar, denumită în prezentul contract Beneficiar.

CAPITOLUL II

Obiectul contractului

Art. 1.  - Obiectul contractului îl constituie vânzarea- cumpărarea a ...... bucăţi viţe-de-vie altoite din sortimentele şi la preţurile în lei precizate în anexa care face parte integrantă din prezentul contract.

Art. 2. - Valoarea contractului este de ...... lei, la care se adaugă TVA conform prevederilor legale.

CAPITOLUL III

Termen de livrare

Art. 3. - Livrarea viţelor-de-vie se va efectua în luna ......, dar nu mai târziu de .......

CAPITOLUL IV

Preţul şi valoarea contractului

Art. 4. - Preţul viţelor-de-vie (fără TVA) este cel consemnat în anexa la prezentul contract comercial, stabilit prin negociere între Furnizor şi Beneficiar în condiţii de livrare franco-depozit furnizor.

Art. 5. - Ochii altoi şi portaltoi vor fi asiguraţi de către Furnizor, cu respectarea legislaţiei în vigoare privind calitatea şi avizele fitosanitare.

CAPITOLUL V

Modalităţi şi condiţii de plată

Art. 6. - Pentru realizarea produselor contractate Beneficiarul acceptă efectuarea de plăţi în avans pe bază de factură fiscală în următoarele tranşe şi la următoarele termene:

- .......................... ;

- .......................... ;

- .......................... ;

Art. 7. - Furnizorul va emite factura fiscală pentru fiecare transport, împreună cu certificatul fitosanitar, certificatul de calitate şi certificatul de autenticitate.

Art. 8. - In situaţia în care prin acte normative se va acorda   ajutor  de   stat  pentru   reducerea   preţului   de cumpărare a materialului săditor,  Furnizorul va reduce preţul de livrare, conform prevederilor legale.

Art. 9. - In cazul forţei majore invocate de Furnizor, Beneficiarul va primi sumele virate în avans, recalculate în lei, la 30 de zile de la data constatării forţei majore.

CAPITOLUL VI

Recepţia produselor

Art. 10. - Condiţiile de calitate sunt cele înscrise în Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 1.267/2005 pentru aprobarea Regulilor şi normelor tehnice privind producerea în vederea comercializării, controlul, certificarea calităţii şi comercializarea materialului de înmulţire vegetativă a viţei-de-vie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 bis din 9 ianuarie 2006.

Art. 11. - Recepţia produselor va fi efectuată la sediul Furnizorului de către o comisie formată din delegaţi împuterniciţi ai celor două părţi. Constatările vor fi consemnate într-un proces-verbal.

Art. 12. - Calitatea viţelor-de-vie este atestată de către Furnizor prin certificat de calitate ce va fi însoţit de certificat fitosanitar şi certificat de autenticitate.

CAPITOLUL VII

Modalităţi de livrare

Art. 13. - Data livrării se stabileşte prin acordul părţilor, prin înştiinţare în scris.

Art. 14. - Livrarea se face cu mijloace auto proprii ale Beneficiarului, dotate corespunzător transportului materialului biologic, în condiţii de livrare franco-depozit furnizor.

Art. 15. - Ridicarea mărfii va fi efectuată de delegatul împuternicit al Beneficiarului, care va poseda asupra sa împuternicirea privind preluarea acesteia.

Art. 16. - Livrarea şi încărcarea viţelor-de-vie în mijlocul de transport al Beneficiarului se efectuează de către Furnizor.

Art. 17. - Pe timpul transportului, riscul dispariţiei, degradării sau distrugerii materialului săditor trece în seama transportatorului, după luarea în primire a mărfurilor, chiar dacă actul de transport (scrisoarea de trăsură) nu a fost întocmit de Furnizor.

Art. 18. - Materialul săditor livrat va fi însoţit de factura fiscală şi de toate documentele, conform prevederilor legale.

CAPITOLUL VIII

Modificările contractului

Art. 19. - Părţile contractante de comun acord vor adapta contractul, ori de câte ori se modifică condiţiile pe baza cărora a fost încheiat, cu respectarea prevederilor legale.

Art. 20. - Toate modificările şi condiţiile suplimentare aduse prezentului contract nu sunt valabile decât în cazul în care au fost făcute de comun acord şi semnate de ambele părţi contractante pe bază de acte adiţionale.

CAPITOLUL IX

Răspunderea contractuală

Art. 21. - Denunţarea unilaterală a contractului este interzisă sub sancţiunea de daune interese echivalente cu prejudiciul creat.

Art. 22. - In eventualitatea livrării altor viţe-de-vie altoite din alte soiuri decât cele contractate sau în amestec, răspunderea o are Furnizorul, această prevedere având efecte până la intrarea pe rol a plantaţiei.

Art. 23. - Forţa majoră, aşa cum este definită de lege, exonerează de răspundere partea care o invocă şi probează condiţiile legii, cu cerinţa notificării scrise în termen de 5 zile de la apariţia cazului de forţă majoră şi în baza certificatului emis de Camera de Comerţ şi Industrie si a Judeţului .......

CAPITOLUL X

Dispoziţii finale

Art. 24. - Prezentul contract se încheie în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.

Art. 25. - Actele adiţionale şi anexele la contract se vor încheia în acelaşi număr de exemplare şi fac parte integrantă din el.

Art. 26. - Eventualele litigii survenite pe durata derulării contractului vor fi soluţionate pe cale amiabilă, numai ulterior apelându-se la instanţele judecătoreşti din judeţul ......, unde îşi are sediul Furnizorul, aşa cum prevede Codul de procedură civilă în cazul activităţilor comerciale.

Art. 27. - Prezentul contract încheiat legal, ce exprimă voinţa părţilor contractante, reprezintă legea acestora, conform art. 969 din Codul civil.

Furnizor,

Societatea Comercială (SCDVV) ................................

Reprezentat prin:

....................................................................................

Beneficiar,

Societatea Comercială .................................................

Reprezentat prin:

.....................................................................................

ANEXĂ la contractul CPLMS nr......./.....

Nr. crt.

Soiul de viţă-de-vie altoită (ochi altoi/portaltoi)

Categoria biologică

Portaltoi utilizat

Cantitatea (bucăţi)

Pret/bucată (lei)

Valoarea

totală

(lei)

Termen de

livrare

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Furnizor,

Societatea Comercială (SCDVV) .................................

Reprezentat prin:

.....................................................................................

Beneficiar,

Societatea Comercială ..................................................

Reprezentat prin:

.....................................................................................

ANEXA Nr. 2 la acordul interprofesional

CONTRACT

privind producerea, livrarea, cumpărarea şi plata strugurilor proaspeţi pentru vinificaţie (CPLCPS)

Incheiat astăzi, .........................

Art. 1. - Părţile contractante

Prezentul contract este încheiat în baza art. 1 pct. 1.5 din acordul interprofesional aferent recoltei anului 2006 între: Societatea Comercială ........................, cu sediul în municipiul ................................, str........................... nr......., judeţul ........................., cod ................., telefon .................., telefax ....................., cont de virament  nr......................., deschis la ......................., cod fiscal ............., reprezentată prin ......................., funcţia ................., în calitate de furnizor,

şi

Societatea Comercială ........................, cu sediul în municipiul ........................, str.............................. nr........., judeţul ......................., cod ...................., telefon .................., telefax ................., cont de virament nr..................., deschis la ................, cod fiscal .................., reprezentată prin ................., funcţia .................., în calitate de beneficiar,  pentru producerea, livrarea, cumpărarea şi plata strugurilor proaspeţi pentru vinificaţie.

Art. 2. - Strugurii proaspeţi utilizaţi în vinificaţie trebuie să fie din soiuri nobile, soiuri mixte şi soiuri cu rezistenţă la boli şi dăunători, liberi de boli şi dăunători.

Art. 3.  -  Furnizorul se obligă să livreze de pe o suprafaţă plantată cu viţă-de-vie struguri de vin din soiuri nobile de ...... ha, din soiurile ........................, în scopul realizării unei producţii nete de plată de ....................... tone, care va fi predată în contul beneficiarului la centrul de vinificare indicat de acesta, conform anexei.

Art. 4. - Strugurii pentru vinificatie trebuie să aibă la recoltare un conţinut minim de zahăr în funcţie de zona viticolă B, CIa, CM şi clasa de calitate, astfel:

-  struguri pentru vin DOC:

-  albi ................................. minimum ......... g zahăr/kg;

-  roşii ................................ minimum ......... g zahăr/kg;

-  struguri pentru vin IG:

-  albi ................................. minimum ......... g zahăr/kg;

-  roşii ................................ minimum ......... g zahăr/kg;

-  struguri pentru vin de masă:

-  albi ................................. minimum ......... g zahăr/kg;

-  roşii ................................ minimum ......... g zahăr/kg.

Art. 5. - Beneficiarul se obligă să cumpere de la furnizor cantitatea de .............. tone struguri pentru vinificatie, la preţul de ................ lei/kg (DOC/IG/ de masă), livrată conform condiţiilor tehnice de calitate corespunzătoare soiului.

Art. 6. - Beneficiarul se angajează să cumpere şi cantităţile de struguri pentru vinificatie ce depăşesc cantitatea contractată, în aceleaşi condiţii.

Art. 7. - Semnatarii prezentului contract declarăm că avem cunoştinţă de prevederile Acordului interprofesional pentru grupa de produse struguri, must, vin şi produse procesate din acestea, recolta 2006, şi ne angajăm să le respectăm în litera şi spiritul lui, precum şi ale legislaţiei comerciale în vigoare.

Incheiat astăzi, ............................., în două exemplare, toate cu valoare de original.

Furnizor,.................................................................

(numele, prenumele, semnătura)

Societatea Comercială .........................................

Beneficiar,.............................................................

(numele, prenumele, semnătura)

Societatea Comercială .........................................

ANEXĂ la contractul CPLCP nr......./.....

Nr. crt.

Suprafaţa (ha)

Soiul

Cantitatea (kg)

Pret/kg (lei)

Valoarea totală (mii lei)

Termen de livrare

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Beneficiar,..............................................................

(numele, prenumele, semnătura)

Societatea Comercială .........................................

Furnizor,................................................................

(numele, prenumele, semnătura)

Societatea Comercială .........................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 621/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 621 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 621/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu