Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 6 din 15 ianuarie 2009

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 46/2007 privind modul de alocare a fondurilor externe nerambursabile si a contributiei publice nationale in bugetul institutiilor implicate in gestionarea si utilizarea acestora, pentru obiectivul „Cooperare teritoriala europeana"

ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI LOCUINTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 61 din 2 februarie 2009



In temeiul art. 20 din Ordonanţa Guvernului nr. 46/2007 privind modul de alocare a fondurilor externe nerambursabile şi a contribuţiei publice naţionale în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea şi utilizarea acestora pentru obiectivul „Cooperare teritorială europeană", aprobată prin Legea nr. 379/2007, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei şi ministrul finanţelor publice emit următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 46/2007 privind modul de alocare a fondurilor externe nerambursabile şi a contribuţiei publice naţionale în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea şi utilizarea acestora, pentru obiectivul „Cooperare teritorială europeană", publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 603 din 31 august 2007, aprobată prin Legea nr. 379/2007, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei,

Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Pogea

ANEXĂ

NORME   METODOLOGICE

de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 46/2007 privind modul de alocare a fondurilor externe nerambursabile şi a contribuţiei publice naţionale în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea şi utilizarea acestora, pentru obiectivul „Cooperare teritorială europeană", aprobată prin Legea nr. 379/2007

PREAMBUL

Prezentele norme metodologice vizează programele derulate în cadrul obiectivului „Cooperare teritorială europeană", după cum urmează:

a) programe finanţate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei are rol de Autoritate de management:

- Programul de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013;

b) programe finanţate din FEDR, pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei are rol de Autoritate naţională:

- Programul de cooperare transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013;

- Programul de cooperare transnaţională „Sud-Estul Europei";

- Programul de cooperare interregională INTERREG IVC;

- Programul pentru Reţeaua de dezvoltare urbană URBACT II;

- Programul de cooperare interregională INTERACT 2007-2013;

- Programul ESPON 2013 - Reţeaua europeană de observare a dezvoltării şi coeziunii teritoriale;

c) programe finanţate din Instrumentul de Asistenţă pentru Preaderare (IPA), pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei are rol de Autoritate de management:

- Programul IPA de cooperare transfrontalieră România-Serbia;

d)  programe finanţate din Instrumentul European de Vecinătate şi Parteneriat (ENPI), pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei are rol de Autoritate comună de management:

- Programul operaţional comun România-Ucraina-Republica Moldova 2007-2013;

- Programul operaţional comun de cooperare în Bazinul Mării Negre 2007-2013;

e) programe finanţate din ENPI, pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei are rol de Autoritate naţională:

- Programul de cooperare transfrontalieră Ungaria-Slovacia-România-Ucraina 2007-2013.

CAPITOLUL I

Programarea bugetară a fondurilor externe nerambursabile şi a fondurilor aferente contribuţiei naţionale

Art. 1. - (1) In scopul aplicării prevederilor art. 3-6 din Ordonanţa Guvernului nr. 46/2007 privind modul de alocare a fondurilor externe nerambursabile şi a contribuţiei publice naţionale în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea şi utilizarea acestora, pentru obiectivul „Cooperare teritorială europeană", aprobată prin Legea nr. 379/2007, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanţă, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, în calitate de Autoritate de management/Autoritate comună de management/Autoritate naţională, completează formularele de prezentare şi de fundamentare a fondurilor externe nerambursabile aferente programelor derulate în cadrul obiectivului „Cooperare teritorială europeană", precum şi a contribuţiei publice naţionale, după caz, incluse în poziţia globală „Cofinanţarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeană", potrivit metodologiei elaborate anual de Ministerul Finanţelor Publice în vederea elaborării proiectului anual de buget, precum şi a rectificărilor bugetare, denumită în continuare Metodologie.

(2)  Autoritatea de management/Autoritatea comună de management/Autoritatea naţională transmite documentele menţionate la alin. (1) direcţiei abilitate cu elaborarea proiectului de buget din Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei şi, pentru informare asupra propunerilor de cheltuieli formulate, Autorităţii pentru coordonarea instrumentelor structurale şi Autorităţii de certificare şi plată din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.

(3)  Direcţia abilitată cu elaborarea proiectului de buget din Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei cuprinde în proiectul de buget al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, cu prioritate şi în întregime, sumele de natura celor prevăzute la art. 6 pct. 2 din Ordonanţă, precum şi fondurile externe nerambursabile aferente programelor derulate în cadrul obiectivului „Cooperare teritorială europeană", conform formularelor din Metodologie.

(4)  Direcţia abilitată cu elaborarea proiectului de buget din Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei transmite propunerea de buget Ministerului Finanţelor Publice, în vederea elaborării proiectului de buget de stat, conform legislaţiei în vigoare.

(5) In scopul aplicării prevederilor art. 3-6 din Ordonanţă, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei şi Ministerul Finanţelor Publice desfăşoară următoarele activităţi:

a) pentru programele menţionate la lit. a) şi c) din preambul, pe baza propunerilor de cheltuieli primite de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, Autoritatea de certificare şi plată din cadrul Ministerului Finanţelor Publice include sumele propuse a fi alocate de la bugetul de stat la poziţia globală „Cofinanţarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeană", reprezentând sumele necesare continuării finanţării proiectelor în cadrul programelor menţionate, în cazul indisponibilităţii temporare a fondurilor comunitare, precum şi cheltuielile aferente transferului de fonduri din conturile Ministerului Finanţelor Publice în conturile Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei în cadrul căruia este constituită Unitatea de plată definită la art. 1 alin. (2) lit. m) din Ordonanţă;

b)  sumele prevăzute la art. 6 pct. 2 din Ordonanţă sunt incluse în bugetul propriu al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei de către direcţia responsabilă cu elaborarea proiectului de buget al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, pe baza propunerilor de cheltuieli formulate de Autoritatea de management/Autoritatea comună de management/Autoritatea naţională;

c) Ministerul Finanţelor Publice întocmeşte previziunea poziţiei nete a României în relaţia financiară cu Uniunea Europeană prin Unitatea de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeană, incluzând propunerile de cheltuieli formulate de Autoritatea de management/Autoritatea comună de management/Autoritatea naţională.

CAPITOLUL II

Fluxurile fondurilor externe nerambursabile, precum şi ale fondurilor acordate de la bugetul de stat

Art. 2. - (1) Sumele reprezentând fonduri externe nerambursabile aferente FEDR şi IPA sunt transferate de către Autoritatea de certificare şi plată în conturile gestionate de către Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, aferente programelor menţionate la lit. a) şi c) din preambul.

(2)  Sumele necesare continuării finanţării proiectelor în cadrul programelor finanţate prin FEDR şi IPA în cazul indisponibilităţii temporare a fondurilor comunitare, prevăzute în bugetul Ministerului Finanţelor Publice -Acţiuni generale la poziţia globală distinctă denumită „Cofinanţarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeană", se transferă din contul de disponibil al Autorităţii de certificare şi plată, alimentat de la bugetul de stat, în contul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei.

(3)  Sumele prevăzute la alin. (1) şi (2) sunt transferate de către Autoritatea de certificare şi plată lunar, pe baza cererii de fonduri, la care se anexează prognoza fluxului de fonduri comunitare transmise de Autoritatea de management, în conformitate cu prevederile acordului încheiat între Autoritatea de certificare şi plată şi Autoritatea de management.

(4) Autoritatea de certificare şi plată transmite lunar către Autoritatea de management o notificare privind plăţile efectuate.

(5) Autoritatea de certificare şi plată transmite Unităţii de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeană din Ministerul Finanţelor Publice situaţia sumelor prevăzute la alin. (1), în vederea monitorizării poziţiei nete a României în relaţia financiară cu Uniunea Europeană.

Art. 3. - (1) Sumele aferente ENPI sunt transferate de către Comisia Europeană în conturile deschise de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei pentru fiecare dintre programele menţionate la lit. d) din preambul.

(2)  Sumele necesare continuării finanţării proiectelor în cadrul programelor finanţate prin ENPI în cazul indisponibilităţii temporare a fondurilor comunitare, prevăzute în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, se transferă din contul de disponibil al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, alimentat de la bugetul de stat, în conturile beneficiarilor.

(3) Sumele prevăzute la alin. (1) şi (2) sunt transferate către beneficiari de Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei.

(4)  Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei transmite Unităţii de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeană situaţia sumelor prevăzute la alin. (1), în vederea monitorizării poziţiei nete a României în relaţia financiară cu Uniunea Europeană.

Art. 4. - (1) Sumele reprezentând cofinanţarea eligibilă din fonduri de la bugetul de stat pentru proiectele derulate de liderii de proiect/beneficiari/parteneri din România în cadrul programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană", prevăzute în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, se asigură prin deschidere de credite bugetare pe baza previziunilor transmise de către liderii de proiect/beneficiari/parteneri din România şi sunt transferate acestora de către Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei.

(2) Sumele reprezentând cofinanţarea din fonduri de la bugetul de stat pentru axele prioritare de asistenţă tehnică ale programelor menţionate la lit. b) din preambul, prevăzute în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, se asigură prin deschidere de credite bugetare pe baza previziunilor transmise de către autorităţile naţionale şi sunt transferate structurilor de gestionare a programelor din statele participante la programele respective de către Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei.

Art. 5. - Cofinanţarea de la bugetul de stat se acordă liderilor de proiect/beneficiarilor/partenerilor din România după cum urmează:

1.  în cazul programelor menţionate la lit. a), c) şi d) din preambul, pentru liderii de proiect/beneficiarii/partenerii din România, conform contractului de cofinanţare încheiat de aceştia cu Autoritatea de management/Autoritatea comună de management pe baza contractului de finanţare;

2.   în cazul programelor menţionate la lit. b) şi e) din preambul, cofinanţarea de la bugetul de stat se acordă pentru liderii de proiect/beneficiarii/partenerii din România, pe baza contractului de cofinanţare încheiat cu Autoritatea naţională. Pentru semnarea contractului de cofinanţare, trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

- aplicantul din România trebuie să fi notificat Autoritatea naţională privind participarea, în cadrul unui program de cooperare teritorială europeană, înainte sau în termen de o lună de la transmiterea oficială a cererii de finanţare către structurile de gestionare a programelor. Această condiţie se aplică pentru proiectele depuse ulterior intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice. Notificarea trebuie să respecte formatul-standard de notificare, conform anexei la prezentele norme metodologice, trebuie să fie semnată de persoana desemnată ca persoană de contact în cadrul proiectului şi transmisă Autorităţii naţionale, cu confirmare de primire, utilizându-se orice mijloc de comunicare: e-mail, fax, poştă. In cazul neîndeplinirii acestei obligaţii, Autoritatea naţională poate decide să nu semneze contractul de cofinanţare;

- să existe un contract de finanţare încheiat între liderii de proiect/beneficiari şi structurile de gestionare a programelor;

- să existe un acord de parteneriat încheiat între partenerii din România şi liderii de proiect/beneficiari.

Art. 6. - (1) Pentru programele menţionate la lit. a) şi c) din preambul, cofinanţarea de la bugetul de stat aferentă birourilor de cooperare transfrontalieră care îndeplinesc atribuţii de secretariat tehnic comun se acordă conform contractului încheiat între Autoritatea de management şi acestea.

(2) Pentru Programul de cooperare transfrontalieră Ungaria - România 2007 - 2013, cofinanţarea de la bugetul de stat aferentă Biroului de Cooperare Transfrontalieră Oradea se acordă conform contractului de cofinanţare încheiat cu Autoritatea naţională. Pentru semnarea contractului de cofinanţare trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

- să existe un contract de finanţare încheiat între Biroul de Cooperare Transfrontalieră Oradea şi Autoritatea de management/Secretariatul tehnic comun a/al programului;

-  să existe un acord-cadru privind stabilirea atribuţiilor controlorilor de prim nivel, încheiat cu Autoritatea naţională.

Art. 7. - (1) Pentru programele menţionate la lit. a) şi c) din preambul, Autoritatea de management transmite lunar Autorităţii de certificare şi plată, după efectuarea plăţii către beneficiari de către Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale   şi    Locuinţei,    declaraţia    privind    eligibilitatea cheltuielilor la nivel de axă prioritară, cuprinzând cheltuielile defalcate pe domenii majore de intervenţie/măsuri.

(2)  Pentru programul menţionat la lit. a) din preambul, Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei efectuează plata către liderii de proiect şi partenerii din România după verificarea cererilor de rambursare, conform procedurilor de management financiar al programelor, la cursul InforEuro al Comisiei Europene din luna autorizării plăţii de către Unitatea de plată. Rambursarea ultimei tranşe de plată pentru fiecare proiect se va face numai după certificarea cheltuielilor şi înregistrarea acestora în contabilitatea Autorităţii de certificare şi plată, în vederea regularizării plăţilor efectuate către liderii de proiect şi partenerii din România prin aplicarea cursului de schimb comunicat de către Autoritatea de certificare şi plată.

(3)   Pentru programul menţionat la lit. c) din preambul, Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei efectuează plata către liderii de proiect şi partenerii din România după verificarea cererilor de rambursare, conform procedurilor de management financiar al programului, la cursul InforEuro al Comisiei Europene din luna în care liderul de proiect a depus cererea de rambursare la Secretariatul tehnic comun al programului.

CAPITOLUL III

Acordarea şi recuperarea sumelor aferente plăţilor în avans

Art. 8. - Sumele aferente plăţilor în avans pentru proiecte, prevăzute în conturile de disponibil ale Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, se transferă de către Unitatea de plată în conturile liderilor de proiect/beneficiarilor/partenerilor din sursele prevăzute la art. 13 din Ordonanţă, cu condiţia existenţei următoarelor documente:

a) pentru programele menţionate la lit. a) şi c) din preambul:

1.   contract de cofinanţare încheiat între Autoritatea de management şi partenerii din România;

2.  solicitare scrisă din partea partenerilor din România, conform contractului de cofinanţare prevăzut la lit. a) pct. 1;

b) pentru programele menţionate la lit. d) din preambul:

1. contract de finanţare încheiat între Autoritatea comună de management şi beneficiari;

2.   solicitare scrisă din partea beneficiarilor, conform contractului de finanţare prevăzut la lit. b) pct. 1.

Art. 9. - (1) Pentru proiectele finanţate în cadrul programelor prevăzute la lit. a) şi c) din preambul se acordă plăţi în avans în cuantum de maximum 90% din valoarea eligibilă a contractului de cofinanţare încheiat între Autoritatea de management şi partenerii din România; partenerii care au depus cereri de rambursare nu mai pot beneficia de plăţi în avans.

(2)  Pentru programele prevăzute la lit. d) din preambul se acordă plăţi în avans din fondurile externe nerambursabile, conform prevederilor regulamentelor programelor.

(3) Cuantumul şi condiţiile în care se acordă plata în avans se stabilesc în contractele de finanţare/cofinanţare.

Art. 10. - Sumele acordate pentru proiecte în cadrul programelor prevăzute la lit. a), c) şi, respectiv, la lit. d) din preambul sub forma plăţii în avans se deduc din sursele din care au fost acordate, procentual din valoarea fiecărei cereri de rambursare întocmite de partenerii din România, respectiv de către beneficiari, conform contractului de cofinanţare/finanţare încheiat cu Autoritatea de management/Autoritatea comună de management.

Art. 11. - Birourile regionale pentru cooperare transfrontalieră  beneficiază de  plăţi în  avans din sursele corespunzătoare programelor respective, cu condiţia existenţei următoarelor documente:

a)   pentru programele prevăzute la lit. a), c) şi d) din preambul, pe baza solicitării scrise a Biroului regional pentru cooperare transfrontalieră şi a contractului încheiat de acesta cu Autoritatea de management/Autoritatea comună de management;

b) pentru Programul de cooperare transfrontalieră Ungaria - România 2007 - 2013 se acordă plăţi în avans în cuantum de maximum 30% din valoarea eligibilă a contractului de cofinanţare încheiat cu Autoritatea Naţională, pe baza solicitării scrise a Biroului Regional de Cooperare Oradea şi a contractului de cofinanţare încheiat.

CAPITOLUL IV

Fluxurile fondurilor aferente finanţării axelor prioritare/componentelor de asistenţă tehnică din cadrul programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană"

Art. 12. - (1) Sumele necesare finanţării axelor prioritare/componentelor de asistenţă tehnică din cadrul programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană", pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei îndeplineşte rol de Autoritate de management/Autoritate comună de management, sunt asigurate după cum urmează:

a)  pentru programul menţionat la lit. a) din preambul, din fondurile externe nerambursabile aferente acestuia, în cuantumul calculat conform regulamentului fondului, la care se adaugă cofinanţarea de la bugetul de stat din partea statelor participante la program, calculată conform prevederilor programului;

b)  pentru programul menţionat la lit. c) din preambul, din fondurile externe nerambursabile aferente acestuia, în cuantumul calculat conform regulamentului fondului, la care se adaugă cofinanţarea de la bugetul de stat al României şi cofinanţarea părţii sârbe, calculate conform prevederilor programului;

c)  pentru programele menţionate la lit. d) din preambul, din fondurile externe nerambursabile aferente acestora, în cuantumul calculat conform regulamentului fondului.

(2) Sumele necesare finanţării proiectelor derulate de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei în cadrul axelor prioritare de asistenţă tehnică pentru programele menţionate la lit. b) din preambul sunt asigurate din fondurile externe nerambursabile, în cuantumul calculat conform regulamentului fondului, la care se adaugă cofinanţarea de la bugetul de stat al României, calculată conform prevederilor programului.

(3)  Sumele menţionate la alin. (1) şi (2) sunt prevăzute în bugetul anual al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei la o poziţie bugetară distinctă.

(4) Previziunea sumelor menţionate la alin. (1) este realizată de fiecare beneficiar şi avizată de Autoritatea de management/Autoritatea comună de management.

(5) Previziunea sumelor menţionate la alin. (2) este realizată de Autoritatea naţională, pe baza datelor furnizate de structurile de gestionare a programelor respective.

(6)  Pentru programele menţionate la lit. a), c) şi d) din preambul, rambursarea sumelor solicitate aferente cheltuielilor efectuate în cadrul axelor prioritare/componentelor de asistenţă tehnică se efectuează similar cu cea aferentă celorlalte axe prioritare/priorităţi.

(7) Pentru programele menţionate la lit. b) din preambul, pe baza plăţilor efectuate, Autoritatea naţională întocmeşte şi transmite către structurile de gestionare a programelor din statele  participante  la  programele  respective  cererea  de rambursare însoţită de declaraţia de cheltuieli, respectând perioadele de raportare aferente fiecărui program.

(8) Sumele aflate la sfârşitul anului în conturile de disponibil ale Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei rămân la dispoziţia acestuia, putând fi utilizate cu aceeaşi destinaţie în anul următor.

(9)  La întocmirea propunerii de buget pentru anul următor, se prezintă direcţiei abilitate pentru elaborarea bugetului din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei necesarul de fonduri pentru anul următor, luându-se în considerare previziunile de plăţi ale Autorităţii de management/Autorităţii comune de management/Autorităţii naţionale, disponibilităţile existente în cont şi, după caz, sumele pe care urmează să le primească de la Autoritatea de certificare şi plată, respectiv de la Comisia Europeană sau de la structurile de gestionare a programelor din statele participante la programele respective, pe baza cererilor de fonduri/rambursare transmise.

(10) Sumele aflate în contul de disponibil al beneficiarului de proiecte de asistenţă tehnică la sfârşitul anului rămân la dispoziţia acestuia, putând fi utilizate astfel:

a)  cu aceeaşi destinaţie în anul următor, în cazul sumelor provenite din virări din contul de cheltuieli ale bugetului de stat;

b)   conform prevederilor alin. (11), în cazul sumelor rambursate în conturile beneficiarilor de proiecte de asistenţă tehnică, reprezentând echivalentul în lei al fondurilor externe nerambursabile.

(11)  Sumele reprezentând echivalentul în lei al fondurilor externe nerambursabile, rambursate în conturile beneficiarilor de proiecte de asistenţă tehnică care sunt ordonatori principali/secundari de credite, se virează în contul de cheltuieli ale bugetului de stat în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data încasării acestora.

Art. 13. - (1) Pentru programele menţionate la lit. b) din preambul, Autoritatea naţională are obligaţia, conform prevederilor programelor respective, de a transmite către structurile de gestionare a programelor constituite în statele participante la programele respective contribuţia României la cofinanţarea axelor prioritare de asistenţă tehnică, pe baza scrisorilor oficiale primite de la aceste structuri.

(2) Sumele necesare asigurării contribuţiei prevăzute la alin. (1) sunt prevăzute în bugetul anual al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, conform previziunilor Autorităţii naţionale formulate pe baza previziunilor furnizate de structurile de gestionare a programelor, din poziţia globală „Cofinanţarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeană".

CAPITOLUL V

Recuperarea creanţelor

Art. 14. - Creanţele apărute în cursul implementării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile, precum şi din fonduri alocate de la bugetul de stat pentru cofinanţarea cheltuielilor eligibile se recuperează conform legislaţiei specifice naţionale şi comunitare în domeniu, precum şi documentelor aferente programelor.

Art. 15. - (1) Pentru programele menţionate la lit. a) şi c) din preambul, în cazul în care, în urma verificării documentelor justificative ale cheltuielilor eligibile, Autoritatea de certificare şi plată constată efectuarea unor plăţi susceptibile de a nu fi eligibile, aceasta informează Autoritatea de management cu privire la neincluderea sumelor în declaraţia de cheltuieli transmisă Comisiei Europene şi solicită Autorităţii de management să reexamineze cheltuielile respective.

(2) Dacă în urma reexaminării se confirmă că respectivele cheltuieli   nu   sunt   eligibile,   Autoritatea   de   management întreprinde demersurile necesare pentru recuperarea creanţelor bugetare.

(3) Dacă în urma reexaminării nu se confirmă suspiciunea menţionată la alin. (1), există următoarele situaţii:

a)  Autoritatea de certificare şi plată este de acord cu rezultatul reexaminării, caz în care introduce cheltuielile suspendate în următoarea declaraţie de cheltuieli transmisă Comisiei Europene;

b) Autoritatea de certificare şi plată nu este de acord cu rezultatul reexaminării, caz în care invită la o reconciliere reprezentanţii Autorităţii de management.

Art. 16. - (1) Pentru programele menţionate la lit. d) din preambul, în cazul în care, în urma verificării documentelor justificative ale cheltuielilor eligibile, Comisia Europeană constată efectuarea unor plăţi susceptibile de a nu fi eligibile, aceasta informează Autoritatea comună de management şi solicită Autorităţii comune de management să reexamineze cheltuielile respective.

(2)  Dacă în urma reexaminării se confirmă că respectivele cheltuieli nu sunt eligibile, Autoritatea comună de management este responsabilă pentru recuperarea creanţelor rezultate conform legislaţiei specifice naţionale şi comunitare în domeniu, precum şi documentelor aferente programelor.

(3)  Dacă în urma reexaminării nu se confirmă suspiciunea menţionată la alin. (1), există următoarele situaţii:

a)   Comisia Europeană este de acord cu rezultatul reexaminării, caz în care Autoritatea comună de management introduce cheltuielile suspendate în următoarea declaraţie de cheltuieli transmisă Comisiei Europene;

b)   Comisia Europeană nu este de acord cu rezultatul reexaminării, caz în care Autoritatea comună de management solicită o întâlnire în vederea reconcilierii.

Art. 17. - Pentru programele prevăzute la lit. b) şi e) din preambul, în cazul sumelor plătite necuvenit către liderii de proiect/partenerii din România, dacă structurile de gestionare a programelor din statele participante la programe nu le pot recupera de la aceştia, sumele vor fi acoperite din bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, urmând ca Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei să le recupereze de la liderii de proiect/partenerii din România, conform legislaţiei naţionale.

Art. 18. - (1) Autoritatea de management/Autoritatea comună de management/Autoritatea naţională din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei emite proceduri specifice de constatare şi recuperare a creanţelor în concordanţă cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinantare aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Autoritatea de management/Autoritatea comună de management/Autoritatea naţională întreprinde măsuri pentru includerea sumelor aferente achitării unor creanţe bugetare ale bugetului Uniunii Europene şi/sau bugetului de stat ca urmare a unor nereguli, inclusiv a majorărilor de întârziere ca urmare a nerecuperării la timp de la liderii de proiect/beneficiari/parteneri, în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, conform art. 6 pct. 2 lit. f) din Ordonanţă.

CAPITOLUL VI

Conturile aferente derulării fondurilor externe nerambursabile şi a fondurilor de la bugetul de stat

Art. 19. - (1) In vederea derulării operaţiunilor financiare determinate de gestionarea fondurilor externe nerambursabile reglementate prin Ordonanţă, se deschid conturi bancare, în lei şi euro, în sistemul Trezoreriei Statului/bancă comercială.

(2) In numele Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschide la Banca Naţională/Trezoreria Statului contul/conturi în euro pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea fondurilor externe nerambursabile aferente programelor menţionate la lit. a) şi c) din preambul.

(3) In numele Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Statului conturi în lei pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat în cazul indisponibilităţii temporare de fonduri externe nerambursabile şi în cazul cheltuielilor aferente transferului de fonduri externe nerambursabile din conturile Ministerului Finanţelor Publice în conturile Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei.

(4)  Pentru fiecare dintre programele menţionate la lit. a), c) şi d) din preambul, pe numele Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei se deschid la Trezoreria Statului/bancă comercială conturi de disponibil în euro pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de finanţarea din fonduri externe nerambursabile a proiectelor derulate în cadrul acestor programe.

(5) Pentru fiecare dintre programele menţionate în preambul, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei deschide la Trezoreria Statului/bancă comercială conturi de disponibil în lei pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru cofinantare.

(6)  Pentru programele menţionate la lit. b) din preambul, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei deschide la Trezoreria Statului/bancă comercială câte un cont în lei şi unul în euro pentru fiecare dintre programele pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei are obligaţia de a transfera cofinanţarea naţională la axele prioritare/axele prioritare de asistenţă tehnică către structurile de gestionare a programelor din statele participante la programe.

(7)   Pentru toate programele menţionate în preambul, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei deschide la Trezoreria Statului/bancă comercială câte un cont în lei şi unul în euro pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de recuperarea unor creanţe apărute în gestionarea fondurilor aferente programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană".

(8) Conturile liderilor de proiect/beneficiarilor/partenerilor, prin care se gestionează sumele aferente proiectelor finanţate din fondurile externe nerambursabile corespunzătoare programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană" şi din fonduri aferente cofinanţării de la bugetul de stat, se deschid la Trezoreria Statului/Ia bănci comerciale.

Art. 20. - Evidenţa contabilă a sumelor provenite din derularea unor proiecte finanţate în conformitate cu prevederile Ordonanţei se va ţine distinct de alte fonduri. Operaţiunile înregistrate în sistemul contabil al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, conform prezentului capitol, se preiau în situaţiile financiare ale ordonatorului de credite în conformitate cu reglementările în vigoare în domeniul contabilităţii.

Art. 21. - Prezentele norme metodologice reglementează fluxurile aferente fondurilor externe nerambursabile în euro şi cofinanţării publice în monedă naţională şi euro.

Art. 22. - Prevederile contractelor de finanţare aflate în derulare se modifică şi/sau se completează prin acte adiţionale, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prevederilor prezentelor norme metodologice.

ANEXĂ la normele metodologice

<Antetul potenţialului beneficiar>

NOTIFICARE

privind intenţia de participare în proiecte de cooperare teritorială europeană

Către:

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei

Autoritatea Naţională pentru PO.......

<Adresa, inclusiv numărul de telefon şi fax>

De la:

<Nume instituţie (potenţial beneficiar)>

<Adresa, inclusiv numărul de telefon şi fax>

Titlul proiectului:

Programul (nume):

Licitaţia (data):

Acronim:

Lider de proiect:

Valoarea totală a proiectului (euro):

Partener din România:

Buget total eligibil aferent partenerului din România (FEDR plus cofinanţare)1 (euro)

Suma de prevăzut în bugetul instituţiei (buget   total    eligibil    plus   cheltuieli neeligibile)2 (euro)

………………

Descrierea obiectivelor proiectului:

Descrierea activităţilor proiectului aflate în responsabilitatea partenerului din România:

Prin prezenta vă informăm cu privire la intenţia de a participa la proiectul mai sus menţionat, cunoscând toate obligaţiile care decurg din acesta.

<Numele şi funcţia persoanei de contact în proiect>

<Instituţia>

<Data>

1 In situaţia în care bugetul fiecărui partener nu poate fi clar delimitat, se va face o estimare cât mai realistă.

2 Suma reprezintă fondurile nerambursabile, cofinanţarea beneficiarului român, precum şi sumele aferente acoperirii cheltuielilor neeligibile, ţinând cont de faptul că plăţile vor fi efectuate pe principiul rambursării.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 6/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 6 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 6/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu