Ordinul Nr.5773 din 19.09.2012pentru aprobarea Metodologiei de întocmire, completare şi valorificare a raportului de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare, la finalul clasei pregătitoare ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului și Sportului ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 664 din 20 septembrie 2012
În baza prevederilor art. 74 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1.401/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Metodologia de întocmire, completare şi valorificare a raportului de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare, la finalul clasei pregătitoare, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală pentru învăţământ în limbile minorităţilor, relaţia cu Parlamentul şi partenerii sociali din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare şi inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, Ecaterina Andronescu
ANEXĂMETODOLOGIE de întocmire, completare şi valorificare a raportului de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare, la finalul clasei pregătitoare Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1(1) Prezenta metodologie reglementează întocmirea, completarea şi valorificarea raportului de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare, la finalul clasei pregătitoare.(2) Raportul de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare, la finalul clasei pregătitoare, denumit în continuare raportul de evaluare, se completează pentru toţi elevii din clasele pregătitoare din cadrul unităţilor de învăţământ de stat sau particular.(3) Scopul întocmirii raportului de evaluare la finalul clasei pregătitoare îl reprezintă orientarea şi optimizarea procesului educativ, în vederea pregătirii elevilor pentru a răspunde solicitărilor de tip şcolar.(4) Modelul raportului de evaluare este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie. Articolul 2(1) Procesul de evaluare a elevilor din clasa pregătitoare se desfăşoară pe tot parcursul anului şcolar şi se finalizează în luna mai prin completarea raportului de evaluare.(2) Raportul de evaluare este completat de către cadrul didactic care predă la clasa respectivă. Articolul 3(1) Raportul de evaluare este un document-tip în care se consemnează nivelul dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi al dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare.(2) Evaluarea are ca scop identificarea competenţelor specifice dobândite de elevii aflaţi la finalul clasei pregătitoare, prevăzute în programele şcolare în vigoare pentru clasa pregătitoare. Articolul 4Raportul de evaluare la finalul clasei pregătitoare este structurat pe următoarele secţiuni: a)date de identificare ale elevului; b)domenii de dezvoltare: dezvoltare fizică; dezvoltare socio-emoţională; dezvoltare cognitivă; dezvoltarea limbajului şi a comunicării; dezvoltarea capacităţilor şi atitudinilor de învăţare; c)principalele aspecte vizate, asociate fiecărui domeniu de dezvoltare şi desprinse din competenţele specifice prevăzute în programele şcolare în vigoare pentru clasa pregătitoare, în dreptul cărora cadrul didactic responsabil consemnează, în baza documentelor-suport, nivelul achiziţiei: „realizat“ sau „în curs de realizare“, după caz; d)aprecieri şi recomandări. Capitolul IIÎntocmirea modelului raportului de evaluare Articolul 5Activitatea de întocmire/revizuire/actualizare a modelului raportului de evaluare este asigurată de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, denumit în continuare MECTS, prin Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, denumit în continuare CNEE. Articolul 6Pentru realizarea activităţii de întocmire/revizuire/actualizare a modelului raportului de evaluare, CNEE îndeplineşte următoarele acţiuni: a)organizează procesul de selecţie a membrilor grupului de lucru pentru întocmirea/revizuirea/actualizarea modelului raportului de evaluare; b)organizează stagiile de formare specifice pentru membrii grupului de lucru; c)întocmeşte modelul raportului de evaluare şi ghidul de completare şi de valorificare a raportului de evaluare; d)postează raportul de evaluare şi ghidul de completare pe website-ul dedicat www.subiecte.edu.ro, în luna noiembrie a anului şcolar în care se desfăşoară evaluarea; e)colectează punctele de vedere ale cadrelor didactice referitoare la modelul raportului de evaluare şi face demersurile necesare pentru eventuala revizuire/actualizare a acestuia. Capitolul IIICompletarea raportului de evaluare la finalul clasei pregătitoare Articolul 7(1) Completarea raportului de evaluare se realizează la finalul clasei pregătitoare, în luna mai a anului şcolar în curs, în urma observării şi evaluării elevilor desfăşurate de către fiecare cadru didactic pe tot parcursul anului şcolar.(2) Completarea raportului de evaluare se realizează de către profesorul pentru învăţământ primar/institutorul/învăţătorul care predă la clasa respectivă, în urma consultării şi în colaborare, după caz, cu profesorul psihopedagog, profesorul psiholog şcolar, profesorul logoped, consilierul şcolar, medicul şcolar, alţi profesori ai clasei, părinţii/reprezentanţii legali.(3) Cadrul didactic care predă la clasa respectivă completează raportul de evaluare urmărind modelul stabilit de CNEE şi instrucţiunile din ghidul de completare şi de valorificare a raportului de evaluare, postate pe website-ul dedicat. Articolul 8(1) Cadrul didactic asigură completarea raportului de evaluare în format electronic, utilizând platforma informatică dedicată.(2) Un exemplar al raportului de evaluare este tipărit, semnat de cadrul didactic şi predat directorului unităţii de învăţământ.(3) Directorul asigură păstrarea rapoartelor de evaluare în arhiva unităţii de învăţământ pe toată perioada de şcolarizare a elevului.(4) Raportul de evaluare poate fi consultat de conducerea unităţii de învăţământ, de cadrele didactice care predau la clasă, în vederea concertării pedagogice, precum şi de reprezentanţi ai inspectoratului şcolar/MECTS, în vederea monitorizării şi analizei nivelului de atingere a competenţelor în conformitate cu programele şcolare.(5) Conţinutul raportului de evaluare are caracter confidenţial. Rezultatele individuale obţinute de elevi nu pot fi făcute publice. Capitolul IVValorificarea raportului de evaluare la finalul clasei pregătitoare Articolul 9Raportul de evaluare este valorificat pentru optimizarea procesului educativ în ansamblul său şi pentru fundamentarea deciziilor de orientare şi consiliere educaţională, stând la baza întocmirii/actualizării planului individualizat de învăţare pentru elevi. Articolul 10(1) Profesorul pentru învăţământ primar/Institutorul/Învăţătorul care predă la clasa respectivă prezintă părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevilor clasei pregătitoare, în mod individual, conţinutul raportului de evaluare, până la încheierea anului şcolar, cu scopul de a-i implica pe aceştia în activitatea educativă, prin prezentarea rezultatelor pozitive ale activităţii elevilor, respectiv a rezultatelor care urmează să fie ameliorate.(2) O copie a raportului de evaluare este înmânată părinţilor/reprezentanţilor legali ai copilului.(3) Raportul de evaluare face parte integrantă din portofoliul educaţional al elevului. Capitolul VDispoziţii finale Articolul 11Conducerile unităţilor de învăţământ asigură informarea celor interesaţi cu privire la conţinutul prezentei metodologii prin următoarele categorii de activităţi: a)afişarea la avizierul şcolii; b)prezentarea în cadrul consiliului profesoral; c)organizarea unor întâlniri cu părinţii; d)alte activităţi. Articolul 12În vederea utilizării eficiente a platformei informatice utilizate la stocarea şi prelucrarea rapoartelor de evaluare, CNEE va elabora o procedură specifică. ANEXĂ*)*) Raportul de evaluare este reprodus în facsimil.la metodologie Instrucţiuni de completare Se bifează un singur nivel de apreciere în caseta corespunzătoare pentru fiecare competenţă în parte. Exemplu:
Domeniul de dezvoltare |
Evaluare finală |
Realizat |
În curs de realizare |
Aspect vizat |
X |
|
Dezvoltarea fizică şi motrică |
Evaluare finală |
Realizat |
În curs de realizare |
Identificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte |
|
|
Utilizarea unor mişcări specifice diferitelor segmente ale corpului |
|
|
Executarea unor mişcări sugestive şi folosirea unei mimici şi a unei gestici adecvate diferitelor contexte (dialog, recitare, cântec, dans, teatru etc.) |
|
|
Participarea la activităţi motrice coordonate cu membrii grupului |
|
|
Dezvoltarea socio-emoţională |
Evaluare finală |
Realizat |
În curs de realizare |
Identificarea elementelor de identitate (nume, prenume, vârstă, gen, aspect fizic, naţionalitate etc.; numele părinţilor, localitatea etc.) |
|
|
Respectarea unor reguli simple de igienă personală |
|
|
Recunoaşterea emoţiilor de bază raportate la experienţa de viaţă |
|
|
Dezvoltarea socio-emoţională |
Evaluare finală |
Realizat |
În curs de realizare |
Exprimarea de sine (exprimarea emoţiilor, temerilor, preocupărilor, a ceea ce îi place şi ce nu îi place etc.), în limbaje variate (verbal, nonverbal, artistic etc.) |
|
|
Manifestarea grijii pentru comportarea corectă în relaţie cu mediul natural şi social |
|
|
Respectarea normelor elementare de comportament social |
|
|
Identificarea unor repere relaţionale (frate, soră, mamă, tată, bunici, rude, colegi, prieteni, adulţi, educatori) şi valorice (bine, frumos, bun etc.) |
|
|
Participarea la activităţile grupului, jocuri de grup, relaţii interpersonale |
|
|
Dezvoltarea cognitivă |
Evaluare finală |
Realizat |
În curs de realizare |
Identificarea cuvintelor din enunţuri scurte, rostite clar şi rar |
|
|
Identificarea silabelor şi a sunetului iniţial şi final în cuvinte clar articulate |
|
|
Discriminarea cu suport intuitiv a formelor geometrice, semnelor grafice (literă, cifră), culorilor, sunetelor |
|
|
Sesizarea relaţiei dintre sunet şi literă, dintre cifră şi număr |
|
|
Trasarea elementelor grafice (conturul literelor, al cifrelor şi al formelor geometrice principale) |
|
|
Identificarea unor repere: spaţiale (în, pe, deasupra, dedesubt, lângă, în faţa, în spatele, sus, jos) şi temporale (înainte, după, zi, noapte, iarnă, vară etc.) |
|
|
Utilizarea unor repere de gândire logică: sortare, clasificare pe baza unui criteriu dat, raţionament simplu („dacă..., atunci...“) |
|
|
Recunoaşterea unor cuvinte uzuale, scrise cu litere de tipar |
|
|
Recunoaşterea numerelor în concentrul 0-10 |
|
|
Rezolvarea de probleme în care intervin operaţii de adunare sau scădere cu una-două unităţi în concentrul 0-10, cu suport intuitiv |
|
|
Dezvoltarea limbajului şi a comunicării |
Evaluare finală |
Realizat |
În curs de realizare |
Identificarea şi aplicarea regulilor principale de comunicare |
|
|
Utilizarea elementelor de logică în comunicare („şi/sau“, „dacă..., atunci...“, „da/nu“ etc.) |
|
|
Receptarea semnificaţiei corecte a mesajelor orale |
|
|
Sesizarea semnificaţiei unui mesaj vizual simplu |
|
|
Exprimarea unor mesaje referitoare la sine, colegi, familie, şcoală, mediu înconjurător |
|
|
Participarea la dialoguri scurte, în situaţii de comunicare uzuală |
|
|
Dezvoltarea capacităţilor şi atitudinilor de învăţare |
Evaluare finală |
Realizat |
În curs de realizare |
Respectarea normelor elementare de comportament şcolar |
|
|
Manifestarea perseverenţei în activitatea de învăţare |
|
|
Manifestarea curiozităţii pentru explorarea mediului natural şi social |
|
|
Identificarea unor regularităţi în mediul familiar, natural şi social |
|
|
Realizarea unor activităţi, proiecte, obiecte, construcţii simple |
|
|
Relaţionarea pozitivă cu alţi membri ai grupului, în rezolvarea unor sarcini simple de lucru |
|
|
Participarea la activităţi integrate, adaptate nivelului de vârstă |
|
|
Manifestarea imaginaţiei şi a creativităţii în activitate şi joc |
|
|
Aprecieri şi recomandări finale
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... |
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... |
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... |
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... |
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... |
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... |
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... |
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... |
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... |
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... |
Cadru didactic, ........ ........ ............ Responsabil comisie metodică/Director, ........ ........ ............ Data întocmirii raportului ........ ................ ...........
|
ANONIM a comentat
Decretul 770 1966
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 770 1966
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 441 2020
Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
|
ANONIM a comentat
Decretul 441 2020
Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Hotărârea 1475 2004
Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
|
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 5773/2012
|