Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 547 din 26 mai 2010

pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea sporurilor la salariile de baza, în conformitate cu prevederile notei din anexa nr. M/2 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 370 din 4 iunie 2010



Având în vedere prevederile notei din anexa nr. II/2 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice,

luând în considerare avizul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. 713/M.C.S. din 12 mai 2010 şi al Ministerului Finanţelor Publice nr. 381.881 din 25 mai 2010,

văzând Referatul de aprobare al Direcţiei planificarea sistemului sanitar şi politici salariale nr. Cs.A./3.008 din 26 martie 2010,

în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu completările ulterioare,

ministrul sănătăţii emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind acordarea sporurilor la salariile de bază, în conformitate cu prevederile notei din anexa nr. II/2 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Regulamentul prevăzut la art. 1 se aplică şi unităţilor sanitare din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, din subordinea Academiei Române, Institutului Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă, unităţilor de asistenţă socială, unităţilor de asistenţă medico-socială, precum şi unităţilor şi structurilor sanitare al căror management a fost transferat către autorităţile administraţiei publice locale.

Art. 3. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin, se abrogă Ordinul ministrului sănătăţii nr. 721/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea sporurilor la salariile de bază în conformitate cu prevederile art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

Art. 4. - Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică, unităţile sanitare cu personalitate juridică, Institutul Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă, unităţile de asistenţă socială şi unităţile de asistenţă medico-socială vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sanataţn,

Cseke Attila

ANEXĂ

REGULAMENT

privind acordarea sporurilor la salariile de bază, în conformitate cu prevederile notei din anexa nr. M/2 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice

CAPITOLUL I

Stabilirea şi acordarea sporului pentru condiţii deosebit de periculoase, condiţii periculoase, condiţii periculoase sau vătămătoare

Art. 1. - Prezentul regulament stabileşte locurile de muncă, categoriile de personal şi mărimea concretă a sporurilor în raport cu condiţiile în care se desfăşoară activitatea, precum şi condiţiile de acordare a acestora.

Art. 2. - (1) Locurile de muncă, categoriile de personal, mărimea concretă a sporurilor sunt prevăzute în anexele nr. 1-7, care fac parte integrantă din prezentul regulament, după cum urmează:

a) anexa nr. 1, pentru activitatea desfăşurată în condiţii periculoase, precum şi în condiţii periculoase sau vătămătoare, conform prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. a) şi c) din nota aferentă anexei nr. M/2 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice;

b) anexa nr. 2, pentru condiţii deosebit de periculoase, conform prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. b) din nota aferentă anexei nr. M/2 la Legea-cadru nr. 330/2009;

c) anexa nr. 3, pentru activităţi care se desfăşoară în condiţii deosebite (stres, risc etc), conform prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. a) şi h) din nota aferentă anexei nr. M/2 la Legea-cadru nr. 330/2009;

d) anexa nr. 4, pentru unităţi sanitare cu specific deosebit stabilite de Ministerul Sănătăţii, conform prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. f) din nota aferentă anexei nr. II/2 la Legea-cadru nr. 330/2009;

e) anexa nr. 5, pentru condiţii grele de muncă, conform prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. d) din nota aferentă anexei nr. M/2 la Legea-cadru nr. 330/2009;

f) anexa nr. 6, pentru condiţii periculoase, conform prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. e) din nota aferentă anexei nr. M/2 la Legea-cadru nr. 330/2009;

g) anexa nr. 7, pentru personalul care lucrează în unităţi sanitare aflate în localităţi izolate situate la altitudine, care au căi de acces dificile sau unde atragerea personalului se face cu greutate, conform prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. g) din nota aferentă anexei nr. II/2 la Legea-cadru nr. 330/2009.

(2) Sunt considerate locuri de muncă în condiţii normale acele locuri de muncă definite la art. 5 lit. k) din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, care îndeplinesc cerinţele prevăzute de această lege, precum şi de legislaţia subsecventă acesteia şi la care, în urma efectuării determinărilor sau, după caz, expertizărilor de specialitate de către organele abilitate în acest sens, nu sunt constatate condiţii de muncă periculoase sau vătămătoare.

Art. 3. - In raport cu condiţiile în care se desfăşoară activitatea, sporurile acordate în baza notei din anexa nr. II/2 la Legea-cadru nr. 330/2009, paragraful „Sporuri şi alte drepturi specifice", se grupează astfel:

- grupa I - spor pentru condiţii periculoase, condiţii deosebit de periculoase, condiţii periculoase sau vătămătoare, acordat conform prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. a), b) şi c) din nota aferentă anexei nr. M/2 la Legea-cadru nr. 330/2009;

- grupa a II-a - spor pentru activităţi care se desfăşoară în condiţii deosebite (stres, risc etc), acordat conform prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. a), f) şi h) din nota aferentă anexei nr. II/2 la Legea-cadru nr. 330/2009;

- grupa a III-a - spor pentru condiţii grele de muncă, acordat conform prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. d) din nota aferentă anexei nr. II/2 la Legea-cadru nr. 330/2009;

- grupa a IV-a - spor pentru personalul care lucrează în unităţi sanitare aflate în localităţi izolate situate la altitudine, care au căi de acces dificile sau unde atragerea personalului se face cu greutate, conform prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. g) din nota aferentă anexei nr. II/2 la Legea-cadru nr. 330/2009;

- grupa a V-a - spor pentru condiţii periculoase, acordat conform prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. e) din nota aferentă anexei nr. M/2 la Legea-cadru nr. 330/2009.

Art. 4. - (1) In situaţia în care unele categorii de personal, datorită specificului activităţii, îşi desfăşoară activitatea în locuri de muncă care se regăsesc în una sau mai multe grupe, vor beneficia de un singur spor aferent fiecărei grupe, şi anume de cel mai mare.

(2) Sporurile prevăzute în anexele nr. 1 şi 3 nu pot fi acordate cumulat aceleiaşi persoane, cu excepţia sporurilor prevăzute în anexa nr. 1 la pct. I lit. Aşi în anexa nr. 3 la lit. A.

Art. 5. - (1) Sporul pentru condiţii deosebit de periculoase, condiţii periculoase şi condiţii periculoase sau vătămătoare de muncă se acordă potrivit buletinelor de determinare prin expertizare a locurilor de muncă, ce se eliberează pe baza următoarelor criterii:

a) înregistrarea de îmbolnăviri profesionale ca urmare a activităţii desfăşurate la locul de muncă;

b) gradul de creştere a indicilor de morbiditate la locurile de muncă respective;

c) înregistrarea unor cazuri de accidente de muncă produse la locul de muncă.

(2) Buletinele de determinare prin expertizare a locurilor de muncă se eliberează de compartimentele de specialitate din cadrul direcţiilor de sănătate publică şi se avizează de inspectoratele teritoriale de muncă, care constată că s-au aplicat toate măsurile posibile de normalizare a condiţiilor de muncă şi că toate instalaţiile de protecţie a muncii funcţionează normal.

(3) Buletinele de determinare prin expertizare a locurilor de muncă pentru unităţile sanitare din reţeaua Ministerului Apărării Naţionale se eliberează de compartimentul de specialitate din cadrul Centrului de medicină preventivă al acestui minister, care constată că s-au aplicat toate măsurile posibile de normalizare a condiţiilor de muncă şi că toate instalaţiile de protecţie a muncii funcţionează normal.

(4) Buletinele de determinare prin expertizare a locurilor de muncă pentru unităţile sanitare din reţelele instituţiilor din sistemul de ordine publică şi siguranţă naţională se eliberează de compartimentul de specialitate din cadrul acestor instituţii, care constată că s-au aplicat toate măsurile posibile de normalizare a condiţiilor de muncă şi că toate instalaţiile de protecţie a muncii funcţionează normal.

Art. 6. - La stabilirea concretă a cotelor de spor în cadrul procentelor aprobate se vor avea în vedere următoarele criterii:

a) riscul de îmbolnăvire şi de accidentare;

b) solicitarea nervoasă;

c) indicii de morbiditate.

Art. 7. - La acordarea sporului pentru condiţii deosebit de periculoase, condiţii periculoase, condiţii periculoase sau vătămătoare s-au avut în vedere următorii factori care determină încadrarea locului de muncă în una dintre cele trei categorii:

a) natura factorilor nocivi -fizici, chimici sau biologici - şi mecanismul de acţiune a acestora asupra organismului;

b) intensitatea de acţiune a factorilor nocivi sau asocierea acestor factori;

c) durata de expunere la acţiunea factorilor nocivi;

d) existenţa unor condiţii de muncă ce implică un efort fizic mare, în condiţii nefavorabile de microclimat, zgomot intens sau vibraţii;

e) existenţa unor condiţii de muncă ce implică o suprasolicitare nervoasă, determinată de un risc de accidentare sau de îmbolnăvire;

f) structura şi nivelul morbidităţii în raport cu specificul locului de muncă;

g) alte condiţii de muncă vătămătoare, grele sau periculoase care pot duce la uzura prematură a organismului.

CAPITOLUL II

Dispoziţii cu caracter general

Art. 8. - (1) In toate cazurile în care se menţionează personalul din unităţi, secţii, compartimente etc. se va înţelege întregul personal al unităţilor, secţiilor, compartimentelor etc. respective.

(2) In celelalte cazuri în care se menţionează personalul de specialitate medico-sanitar, personalul de specialitate din compartimentele paraclinice medico-sanitare, personalul din activitatea de cercetare, personalul auxiliar sanitar, personalul de asistenţă şi îngrijire etc. se înţelege numai personalul cuprins în categoriile respective, conform nomenclatorului de funcţii în vigoare.

Art. 9. - In unităţile care au în structură secţii sau compartimente de diferite profiluri se acordă spor numai personalului care lucrează permanent în secţiile sau compartimentele prevăzute în anexele la prezentul regulament (TBC, boli infecţioase, psihiatrie, neuropsihiatrie infantilă, sanatorii, preventorii, unităţi de asistenţă socială şi medico-sociale etc).

Art. 10. - Beneficiază de spor conform prezentului regulament întregul personal care lucrează în secţiile şi compartimentele exterioare care au sediul separat de unitatea cu personalitate juridică cu profil de TBC, SIDA, boli infecţioase, psihiatrie, neuropsihiatrie infantilă, sanatorii, preventorii etc.

Art. 11. - Personalul altor unităţi, precum şi personalul din alte compartimente din aceeaşi unitate, care îşi desfăşoară activitatea la unul dintre locurile de muncă prevăzute în prezentul regulament, beneficiază de sporul prevăzut la locurile de muncă respective proporţional cu timpul cât prestează activitate la aceste locuri de muncă.

Art. 12. - Personalul didactic medical sau farmaceutic care asigură activitate prin integrare clinică la locurile de muncă prevăzute în anexele la prezentul regulament beneficiază de spor proporţional cu timpul cât desfăşoară activitate la aceste locuri de muncă.

Art. 13. - Personalul care în cadrul programului normal de muncă îşi desfăşoară activitatea fracţionat la mai multe locuri de muncă prevăzute în anexele la prezentul regulament, cu sporuri diferite, va beneficia de sporul prevăzut pentru fiecare loc de muncă, în funcţie de timpul efectiv prestat în aceste locuri. Evidenţa timpului lucrat efectiv (în ore şi în zile) în diferite locuri de muncă unde se acordă spor în procente diferite, precum şi certificarea efectuării acestuia se realizează de către şeful fiecărui compartiment (secţie, laborator, formaţie de lucru, serviciu, birou etc).

Art. 14. - (1) Cuantumul sporului se stabileşte prin aplicarea cotei procentuale asupra salariului de bază în luna respectivă, corespunzător timpului efectiv lucrat la locurile de muncă prevăzute în anexele la prezentul regulament.

(2) In anul 2010 sporurile se acordă într-un cuantum care să conducă la o valoare egală cu suma calculată pentru luna decembrie 2009, fără a fi afectat de măsurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009 prevăzute la art. 10 din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, cu completările ulterioare, corespunzător timpului efectiv lucrat la locurile de muncă prevăzute în anexele la prezentul regulament.

(3) In anul 2010 sporurile prevăzute în anexa nr. 1, la cap. I, lit. A pct. 3, 4 şi 5, în anexa nr. 2, la lit. E pct. 12, 13, 14 şi 15, şi în anexa nr. 3, la lit. A pct. 2, se vor acorda într-un cuantum care să conducă la o valoare egală cu suma calculată pentru luna decembrie 2009, fără a fi afectate de măsurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009 prevăzute la art. 10 din Legea nr. 329/2009, cu completările ulterioare, corespunzător timpului efectiv lucrat la locurile de muncă prevăzute în anexele la prezentul regulament.

Art. 15. - (1) Nominalizarea personalului care beneficiază de spor pe locuri de muncă se face de către şeful ierarhic superior şi se aprobă de comitetul director, cu acordul sindicatelor reprezentative la nivel de unitate semnatare ale contractului colectiv de muncă la nivel de ramură sanitară/asistenţă socială.

(2) Nominalizarea personalului din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale care beneficiază de spor pe locuri de muncă se stabileşte de comisia tehnică pe linie de securitate şi sănătate în muncă din unitatea respectivă şi se aprobă de comandantul unităţii.

Art. 16. - Sporurile prevăzute în anexele la prezentul regulament se plătesc cu încadrarea în sumele prevăzute pentru cheltuieli de personal din bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat, cu acordul sindicatelor reprezentative la nivel de unitate semnatare ale contractului colectiv de muncă la nivel de ramură sanitară/asistenţă socială.

Art. 17. - (1) Sporurile pentru condiţii de muncă se acordă pentru activitatea desfăşurată, conform contractului individual de muncă, în cadrul programului normal de lucru.

(2) Sporurile pentru condiţii de muncă nu se acordă pentru activitatea prestată în afara programului normal de lucru, respectiv pentru ore suplimentare sau gărzile organizate pentru asigurarea continuităţii asistenţei medicale în afara programului de lucru de la norma de bază.

Art. 18. - Sporurile prevăzute în anexa nr. 3 la lit. B pct. 19 şi în anexa nr. 5 la pct. 4 nu se acordă asistenţilor maternali profesionişti, în cazul în care copilul a fost încredinţat sau dat în plasament la o rudă până la gradul al patrulea inclusiv.

Art. 19. - Unităţile sanitare publice din sistemul sanitar, precum şi unităţile publice de asistenţă socială şi medico-socială vor lua toate măsurile necesare care să conducă la îmbunătăţirea condiţiilor de muncă pentru toate categoriile de personal, raportând anual comitetului director/organelor de conducere similare acţiunile întreprinse, fondurile cheltuite şi rezultatele obţinute.

Art. 20. - Prevederile anexelor nr. 1-7 se aplică începând cu data reîncadrării şi salarizării personalului în baza Legii-cadru nr. 330/2009.

ANEXA Nr. 1 la regulament

Sporurile acordate în baza prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. a) şi c) din nota aferentă anexei nr. N/2 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice

Locurile de muncă, categoriile de personal, mărimea concretă a sporurilor pentru salariaţii care îşi desfăşoară activitatea în Conditii periculoase, precum si în Conditii periculoase sau vătămătoare

I. Spor pentru condiţii periculoase

A. Spor de 25% din salariul de bază:

1. personalul din unităţi de boli infecţioase;

2. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din secţii şi compartimente cu paturi de boli infecţioase;

3. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din secţii şi compartimente cu paturi de neonatologie;

4. personalul mediu sanitar şi auxiliar sanitar din sala de naşteri;

5. personalul din laboratoarele şi compartimentele de analize medicale.

II. Spor pentru condiţii periculoase sau vătămătoare

II.1. Spor pentru condiţii periculoase

A. Spor de 15% din salariul de bază:

1. personalul din laboratoarele şi secţiile de cercetare care execută cercetări chimice, fizico-chimice, sinteze chimice, analize instrumentale în staţiile-pilot şi micropilot, în vederea obţinerii unor noi substanţe;

2. personalul din laboratoarele şi compartimentele de cercetări biologice, inframicrobiologice, microbiologice, virusologice şi biochimice;

3. personalul din secţiile, laboratoarele şi compartimentele pentru cercetarea, producerea şi controlul serurilor şi vaccinurilor;

4. personalul care lucrează neprotejat cu lasere de mare putere;

5. personalul din laboratoarele şi compartimentele de colectare a sângelui, precum şi personalul din laboratoarele şi compartimentele de preparare a produselor sanguine labile din centrele de transfuzie sanguină judeţene şi al municipiului Bucureşti;

6. personalul din secţiile, compartimentele şi cabinetele de dermatovenerologie, unde se tratează boli transmisibile;

7. personalul din cabinetele de boli infecţioase;

8. personalul care efectuează lucrări de vidanjare şi cel care efectuează lucrări de curăţare canale ape uzate;

9. personalul din compartimentele de transfuzii sanguine, cu excepţia personalului nominalizat la lit. E pct. 13 din anexa nr. 2 la regulament;

10. personalul din sterilizare;

11. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din laboratoarele de explorări funcţionale;

B. Spor de 10% din salariul de bază:

1. personalul din preventoriile de pneumoftiziologie;

2. personalul care lucrează cu animale de experienţă care prezintă pericol de contaminare;

3. personalul care deserveşte crescătoriile şi depozitele de animale de experienţă şi personalul care deserveşte rampa de gunoi;

4. personalul care lucrează în laboratoarele şi compartimentele de tehnică dentară;

5. personalul din laboratoarele de tratare şi valorificare a nămolurilor reziduale unde există pericol de contaminare;

6. personalul de cercetare din secţiile, laboratoarele şi compartimentele de neuropsihomotori şi neuromotori;

7. personalul care lucrează cu aparate de electroterapie ce produc radiaţii electromagnetice;

8. personalul din spălătorii, călcătorii şi crematorii;

9. personalul sanitar care lucrează permanent la dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare;

10. preoţii;

C. Spor de 7% din salariul de bază:

1. personalul mediu sanitar de igienă din structurile care acordă servicii medicale ambulatorii de specialitate, spitale, sanatorii şi preventorii;

2. personalul care lucrează în compartimentele de infecţii nozocomiale;

3. personalul care lucrează în laboratoare şi compartimente de prevenire şi combatere a bolilor transmisibile.

II.2. Spor pentru condiţii vătămătoare

A. Spor de 10% din salariul de bază:

1. personalul care efectuează lucrări de întreţinere şi reparaţii la AMC-uri şi redresori cu mercur sau alte substanţe toxice;

2. personalul care efectuează activitate continuă de ascuţire prin polizare şi şlefuire;

3. personalul care efectuează activitatea manuală de vidare şi umplere cu agenţi frigorifici şi termici a agregatelor şi instalaţiilor (freon, xilen, toluen, amoniac etc);

4. personalul care lucrează la tăierea şi prelucrarea caratelor şi epruvetelor, cu degajare de pulberi;

5. personalul care lucrează cu nămol sau hidrogen sulfurat;

6. personalul din unităţile sanitare din reţeaua Ministerului Apărării care lucrează în locuri de muncă aflate sub acţiunea câmpurilor electromagnetice de radiofrecvenţă produse de emiţători de radiodifuziune, televiziune, emiţători pentru comunicaţii, staţie de radiolocaţie, instalaţii de curenţi de înaltă frecvenţă, staţiile de radio de US şi UUS, radioreleele în unde metrice, decimetrice, centimetrice, radiogoniometrele şi staţiile de bruiaj;

7. liftieri;

8. personalul care manipulează deşeuri toxice;

B. Spor de 7% din salariul de bază:

1. personalul care lucrează în cadrul laboratoarelor de analize fizico-chimice şi în staţiile de clorinare, precum şi personalul care recoltează şi manipulează probe de ape reziduale şi nămoluri;

2. personalul cu activitate continuă de sudură electrică şi autogenă (cu excepţia sudurii electrice prin puncte), dacă aceste lucrări se efectuează în spaţii închise;

3. personalul care lucrează la prepararea la locul de muncă a vopselelor, baiţurilor, grundurilor, emailurilor şi lacurilor pe bază de nitroceluloză, răşini sintetice, miniu de plumb, gudron şi alte substanţe toxice, precum şi personalul care utilizează aceste substanţe prin pulverizare sau pensulare;

4. vopsitorii duco cu activitate permanentă în spaţii închise;

5. muncitorii care lucrează la repararea, întreţinerea şi încărcarea acumulatorilor electrici din plumb;

6. personalul care lucrează prin suflarea aparaturii de laborator la flacără (repararea şi confecţionarea de piese şi aparate de laborator);

7. personalul care lucrează în activităţi poligrafice: culegere manuală, imprimare tipar înalt şi închis, forme pentru tipar înalt, tipăritor tipar plan, fotografiat şi copiat la tifdruc, zincografie, ofset, monofoto, preparat chimicale pentru zincografie, tifdruc, ofset;

8. personalul de specialitate medico-sanitar din secţii, laboratoare sau compartimente de medicina muncii, care lucrează peste 50% din timpul normal de lucru în unităţi sau sectoare industriale cu condiţii deosebite;

9. personalul care lucrează în compartimentele de arhivă;

C. Spor de 5% din salariul de bază:

1. personalul mediu sanitar care lucrează cu aparate de fototerapie (ultraviolet, vizibil şi infraroşu);

2. personalul care vulcanizează cauciucul la cald;

3. tinichigii manuali care lucrează la fasonarea şi şpănuirea la cald a tablelor pentru învelişuri, caroserii, capotaje, aripi etc;

4. personalul care lucrează la forjarea manuală, forjarea mecanică şi matriţarea la cald de piese şi scule;

5. personalul muncitor care lucrează la exploatarea centralelor termice cu cărbune, păcură, combustibil lichid uşor, gaze naturale şi alţi combustibili;

6. personalul care lucrează la aparatele de multiplicat: la orming, gestetner, rotaprint, xerox, piloris, heliograf;

7. personalul care lucrează permanent în activităţile frigorifice, în camere congelatoare unde temperatura este sub -10 grade C;

8. personalul care lucrează la instalaţii şi echipamente producătoare de zgomot şi trepidaţii (pompe, compresoare, motoare, turbine etc);

9. personalul care lucrează în laboratoarele sau compartimentele de microproducţie de medicamente (pulberi, chimicale etc).

ANEXA Nr. 2 la regulament

Sporurile acordate în baza prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. b) din nota aferentă anexei nr. N/2 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice

Locurile de muncă, categoriile de personal şi mărimea concretă a sporurilor pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea în Conditii deosebit de periculoase

A. Spor de 50-100% din salariul de bază:

1. personalul care lucrează la Spitalul Tichileşti - leprozerie;

2. personalul care lucrează la morgi, necropsii şi în prosecturi din unităţi sanitare, institutele de medicină legală şi serviciile de medicină legală judeţene;

3. personalul care participă efectiv în campaniile de prevenire şi combatere de epidemii deosebit de grave şi la alte asemenea acţiuni stabilite de Ministerul Sănătăţii şi declarate prin ordin, cum ar fi: pestă, holeră, poliomielită, variolă, tetanos, leptospiroză etc;

4. personalul care lucrează în unităţi de pneumoftiziologie (spitale şi sanatorii), Institutul de Pneumoftiziologie „Prof. dr. Marius Nasta" Bucureşti, Spitalul Clinic de Ortopedie, Traumatologie şi TBC Osteoarticular „Foişor" Bucureşti, personalul de specialitate medico-sanitar, de specialitate din compartimentele paraclinice şi auxiliar sanitar din secţii şi compartimente cu paturi de TBC, TBC osteoarticular, TBC genital, TBC ganglionar, din laboratoarele sau compartimentele care deservesc aceste paturi, din cabinetele de consultaţii TBC şi dispensarele medicale de pneumoftiziologie (TBC);

5. personalul care lucrează în laboratoarele de bacteriologie BK, în laboratoarele de cercetare care manipulează culturi vii de BK, în compartimentele de producere a vaccinurilor BCG sau a altor produse de degradare a BK;

6. personalul de specialitate medico-sanitar, de specialitate din compartimentele paraclinice şi auxiliar sanitar din secţiile sau compartimentele cu paturi în care sunt îngrijiţi bolnavi de SIDA şi din laboratoarele ce deservesc aceste paturi;

7. personalul de specialitate medico-sanitar, de specialitate din compartimentele paraclinice şi auxiliar sanitar din laboratoarele de microbiologie din cadrul Institutului Naţional de Hematologie Transfuzională „Prof. dr. C. T. Nicolau" Bucureşti si din centrele de transfuzie sanguină, care lucrează teste HIV/SIDA;

8. personalul de specialitate medico-sanitar, de specialitate din compartimentele paraclinice şi auxiliar sanitar din laboratoarele medicale, care lucrează teste HIV/SIDA.

B. Spor mediu de 75% din salariul de bază:

1. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din unităţi, secţii şi compartimente cu paturi în specialităţile: recuperare neuromotorie, recuperare neuropsihomotorie, recuperare neuromusculară şi recuperare neurologică;

2. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din structurile de primire a urgenţelor - UPU-SMURD şi UPU;

3. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar de intervenţie din serviciile de ambulanţă;

4. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din secţii şi compartimente cu paturi de ATI şi de terapie intensivă.

C. Spor de 50-75% din salariul de bază:

1. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din secţiile şi compartimentele cu paturi din specialităţile psihiatrie şi neuropsihiatrie infantilă;

2. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din laboratoarele şi compartimentele paraclinice şi din structurile de primire a urgenţelor din spitalele de psihiatrie;

3. muncitorii care asigură supravegherea bolnavilor psihici periculoşi.

D. Spor de 50% din salariul de bază:

1. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din spitalele de psihiatrie, altul decât cel prevăzut la lit. C pct. 1 şi 2, precum şi personalul din structurile de cercetare ştiinţifică ale spitalelor de psihiatrie;

2. personalul TESA, muncitori şi personalul de deservire din spitalele de psihiatrie, cu excepţia muncitorilor prevăzuţi la lit. C pct. 3;

3. personalul din cabinetele medicale de psihiatrie şi neuropsihiatrie infantilă, precum şi personalul din laboratoarele/ centrele de sănătate mintală.

E. Spor de 50% din salariul de bază:

1. personalul care lucrează la histopatologie, toxicologie medico-legală, tanatologie, genetică medico-legală, în cabinetele de medicină legală, compartimentele de medicină legală, laboratoarele de medicină legală, precum şi în celelalte structuri medicale din institutele de medicină legală şi din serviciile de medicină legală judeţene;

2. personalul care lucrează în celelalte compartimente din serviciile de anatomie patologică;

3. personalul care transportă cadavre pentru serviciile de anatomie patologică şi medicină legală;

4. personalul mediu sanitar şi auxiliar sanitar încadrat în blocul operator;

5. personalul care lucrează în unităţi de dializă;

6. personalul din unităţi de recuperare neuromotorie, recuperare neuropsihomotorie, recuperare neuromusculară şi recuperare neurologică, cu excepţia personalului prevăzut la lit. B pct. 1;

7. personalul din centrele de recuperare şi reabilitare persoane cu handicap neuropsihic;

8. personalul din CPU;

9. personalul din serviciile de ambulanţă, cu excepţia personalului prevăzut la lit. B pct. 3;

10. personalul din structurile de primire a urgenţelor - UPU-SMURD şi UPU, cu excepţia personalului prevăzut la lit. B pct. 2;

11. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din secţii şi compartimente cu paturi de îngrijiri paliative;

12. medicii de specialitate chirurgicală pe perioada cât desfăşoară activitate în blocul operator;

13.personalul de specialitate medico-sanitar încadrat la punctele de transfuzii din spitale;

14. personalul de specialitate medico-sanitar încadrat la laboratoarele de cardiologie intervenţională;

15. personalul de specialitate medico-sanitar încadrat la laboratoarele de endoscopie intervenţională.

I. Nivelul sporurilor în cadrul procentelor stabilite în prezenta anexă, pe categorii de personal şi locuri de muncă, se stabileşte de conducerea fiecărei unităţi sanitare cu personalitate juridică, de comun acord cu sindicatele reprezentative la nivel de unitate semnatare ale contractului colectiv de muncă la nivel de ramură sanitară, şi cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli.

ANEXA Nr. 3 la regulament

Sporurile acordate în baza prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. a) şi h) din nota aferentă anexei nr. N/2 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice Locurile de muncă, categoriile de personal şi mărimea concretă a sporurilor pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea în condiţii deosebite (stres, risc etc.)

A. Spor de 25% din salariul de bază:

1. personalul din unităţile de urgenţă neurovasculare;

2. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din secţii şi compartimente cu paturi de neurologie şi neurochirurgie;

B. Spor de 15% din salariul de bază: 1. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din unităţi, secţii şi compartimente cu paturi din specialităţile: traumatologie vertebro-medulară şi neuromotorie, chirurgie cardiovasculară, chirurgie cardiacă şi a vaselor mari, chirurgie vasculară, cardiologie intervenţională, chirurgie toracică, ortopedie şi traumatologie, arşi, chirurgie plastică - microchirurgie reconstructivă, oncologie medicală, chirurgie şi ortopedie pediatrică, transplant de organe, radioterapie, hematologie, chirurgie generală, urologie;

2. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din institutele şi centrele de sănătate publică reorganizate în Institutul Naţional de Sănătate Publică;

3. personalul de specialitate medico-sanitar din cabinetele medicale organizate în grădiniţe, şcoli şi unităţile de învăţământ superior;

4. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din unităţile de transport neonatal specializat;

5. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar care asigură urgenţele medico-chirurgicale de gradele 0 şi 1 până la restabilirea funcţiilor vitale ale pacienţilor, încadrat în spitalele judeţene şi în spitalele de urgenţă din centrele universitare;

6. personalul de specialitate medico-sanitar din laboratoarele de angiografie;

7. personalul care în realizarea sarcinilor de serviciu lucrează pe calculator cel puţin 75% din programul normal de lucru;

8. personalul din spitale de boli cronice;

9. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din secţii şi compartimente cu paturi de neonatologie, medicină internă, cardiologie, gastroenterologie;

10. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din secţii şi compartimente cu paturi de otorinolaringologie (ORL), oftalmologie, chirurgie orală şi maxilo-facială;

11. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din secţii şi compartimente cu paturi de recuperare, medicină fizică şi balneologie;

12. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din unităţi, secţii şi compartimente cu paturi de pediatrie;

13. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din cabinetele medicale de unitate (infirmerii) din cadrul Ministerului Apărării;

14. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din Centrul de medicină preventivă al Ministerului Apărării Naţionale;

15. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din compartimente cu paturi postoperator;

16. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din unităţi, secţii şi compartimente cu paturi de obstetrică-ginecologie;

17. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din secţii şi compartimente cu paturi de nefrologie;

18. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din secţii şi compartimente cu paturi de endocrinologie;

19. personalul din unităţile de asistenţă socială, respective centre rezidenţiale, centre de zi şi servicii acordate în stradă, unităţi de îngrijiri la domiciliu, inclusiv serviciile de asistenţă maternală, precum şi unităţile medico-sociale.

C. Spor de 10% din salariul de bază:

1. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din unităţi, secţii şi compartimente cu paturi de neuropsihomotori;

2. personalul numit şi autorizat să îndeplinească atribuţii de şef de unitate nucleară, responsabil cu radioprotecţia şi responsabil cu gestiunea surselor nucleare, pe timpul cât execută aceste atribuţii;

3. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din secţii şi compartimente cu paturi de diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice.

D. Spor de 5% din salariul de bază:

1. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din structurile ambulatorii de specialitate care acordă asistenţă medicală în specialităţile: neurochirurgie, chirurgie cardiacă şi a vaselor mari, chirurgie vasculară, cardiologie intervenţională, chirurgie toracică, ortopedie şi traumatologie, chirurgie plastică - microchirurgie reconstructivă, oncologie medicală;

2. personalul de specialitate medico-sanitar din spitalele judeţene, altele decât cele clinice, şi din Spitalul Municipal Hunedoara;

3. personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din structurile ambulatorii de specialitate care acordă servicii medicale în specialităţile: pediatrie, neonatologie, hematologie, obstetrică-ginecologie şi ocrotire.

ANEXA Nr. 4 la regulament

Sporurile acordate în baza prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. f) din nota aferentă anexei nr. N/2 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice

Personalul încadrat în unităţile sanitare cu specific deosebit

A. Spor de 15% din salariul de bază:

1. spitalele orăşeneşti Lupeni şi Vulcan;

2. Spitalul de Urgenţă Petroşani;

3. Spitalul de Boli Cronice Petrila;

4. Centrul de Sănătate Sulina;

5. Spitalul „Prof. dr. Constantin Angelescu" Bucureşti;

6. structura de asistenţă medicală a Serviciului de Informaţii Externe;

7. Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu din subordinea Ministerului Justiţiei.

B. Spor de 10% din salariul de bază:

1. Institutul Naţional de Gerontologie şi Geriatrie „Ana Aslan" Bucureşti;

2. Institutul de Fonoaudiologie şi Chirurgie Funcţională ORL „Prof. dr. Dorin Hociotă" Bucureşti;

3. Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională „Prof. dr. C. T. Nicolau" Bucureşti;

4. centrele de transfuzie sanguină judeţene şi al municipiului Bucureşti;

5. Institutul Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici" Bucureşti;

6. institutele de medicină legală;

7. Spitalul Universitar de Urgenţă Elias Bucureşti;

8. Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central „Dr. Carol Davila" Bucureşti;

9. Centrul Medical de Diagnostic, Tratament Ambulator şi Medicină Preventivă;

10. Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulator „Academician Ştefan Milcu";

11. Centrul de Medicină Preventivă al Ministerului Apărării Naţionale;

12. Centrul de Transfuzie Sanguină al Ministerului Apărării Naţionale;

13. Centrul Clinic de Urgenţă de Boli Cardiovasculare „Dr. Constantin Zamfir";

14. Centrul de Medicină Navală;

15. Institutul Naţional de Medicină Aeronautică şi Spaţială „General doctor aviator Victor Anastasiu";

16. Institutul Naţional de Endocrinologie „C.I. Parhon" Bucureşti.

ANEXA Nr. 5 la regulament

Sporurile acordate în baza prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. d) din nota aferentă anexei nr. N/2 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice Locurile de muncă, categoriile de personal şi mărimea concretă a sporurilor pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea în condiţii grele de muncă

Spor de 15% din salariul de bază:

1. personalul sanitar care acordă asistenţă medicală în subteran (mine), pe platforme marine şi pe nave de pescuit oceanic;

2. muncitori care execută lucrări de foraj balnear;

3. personalul care deserveşte termobarocamerele şi termobarocamera cu decompresie explozivă;

4. asistenţii maternali profesionişti pe perioada în care au în plasament sau încredinţare cel puţin 2 copii.

ANEXA Nr. 6 la regulament

Sporurile acordate în baza prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. e) din nota aferentă anexei nr. M/2 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice Locurile de muncă, categoriile de personal, mărimea concretă a sporurilor pentru salariaţii care îşi desfăşoară activitatea în condiţii periculoase

A. Spor de până la 30% din salariul de bază:

- personalul care îşi desfăşoară activitatea cu surse de radiaţii sau generator de radiaţii, diferenţiate pe categorii de risc radiologie, astfel:

a) 10% la categoria I;

b) 15% la categoria a II-a;

c) 20% la categoria a III-a;

d) 30% la categoria a IV-a.

ANEXA Nr. 7 la regulament

Sporurile acordate în baza prevederilor paragrafului „Sporuri şi alte drepturi specifice", pct. 1 lit. g) din nota aferentă anexei nr. M/2 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice

I. Criterii de clasificare a localităţilor izolate, situate la altitudine, care au căi de acces dificile sau unde atragerea personalului se face cu greutate, în care funcţionează unităţi sanitare publice, unităţi sau servicii de asistenţă socială şi unităţi medico-sociale.

Spor de 20% din salariul de bază:

1. localităţi cu drum principal nemodernizat;

2. localităţi unde nu sunt posibilităţi de cazare asigurate prin grija unităţii sanitare pentru personalul nelocalnic;

3. localităţi unde parcurgerea distanţei până la unitatea sanitară publică cu mijloacele de transport existente se face într-un timp mai mare de o oră;

4. localităţi în care au rămas neocupate posturile vacante de medici aparţinând unităţilor sanitare publice, după organizarea a două concursuri succesive în anul pentru care se aprobă sporul de izolare;

5. localităţi în care numărul de medici din unităţile sanitare publice este sub 50% din cel normat, iar medicii existenţi preiau şi o parte din sarcinile ce revin posturilor vacante;

6. localităţi amplasate în zone de munte la peste 800 m altitudine sau în Delta Dunării în zone greu accesibile;

7. localităţi în care aprovizionarea personalului cu cele necesare traiului curent este greoaie şi se face la intervale mari de timp.

II. Condiţiile de acordare, categoriile de personal şi mărimea concretă a sporului ce se acordă personalului care îşi desfăşoară activitatea potrivit contractului individual de muncă în unităţi sanitare publice, unităţi sau servicii de asistenţă socială şi unităţi medico-sociale aflate în localităţi cu condiţii deosebite sau unde atragerea personalului se face cu greutate

1. Pentru activitatea desfăşurată potrivit contractului individual de muncă în unităţi sanitare, unităţi sau servicii de asistenţă socială şi unităţi medico-sociale din localităţi cu condiţii deosebite sau unde atragerea personalului se face cu greutate, personalul din unităţile sanitare publice aflate în localităţi pentru care sunt îndeplinite cel puţin 3 dintre criteriile de clasificare prevăzute la lit. A beneficiază de sporul de 20% din salariul de bază.

2. Sporul se acordă personalului care locuieşte în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea potrivit contractului individual de muncă, cel puţin 5 zile săptămânal.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 547/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 547 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 547/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu