Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.5115 din 04.09.2019

privind aprobarea Procedurii pentru reglementarea modului de avizare a închirierii bunurilor imobile, temporar disponibile, aflate în proprietatea publică a statului şi administrarea Ministerului Educaţiei Naţionale, în vederea aprobării închirierii acestor bunuri prin hotărâre a Guvernului
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 776 din 25 septembrie 2019



SmartCity1

Având în vedere:prevederile art. 332-348 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ şi prevederile Legii nr. 71/2011 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, cu modificările şi completările ulterioare;

prevederile art. 112 alin. (10) şi ale art. 2261 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

prevederile art. 46 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare;

Hotărârea Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare;

prevederile art. 1.777-1.835 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare,ministrul educaţiei naţionale, interimar, emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Procedura pentru reglementarea modului de avizare a închirierii bunurilor imobile, temporar disponibile, aflate în proprietatea publică a statului şi administrarea Ministerului Educaţiei Naţionale, în vederea aprobării închirierii acestor bunuri prin hotărâre a Guvernului, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei naţionale, interimar, Valer-Daniel Breaz Bucureşti, 4 septembrie 2019. Nr. 5.115. ANEXĂPROCEDURĂ pentru reglementarea modului de avizare a închirierii bunurilor imobile, temporar disponibile, aflate în proprietatea publică a statului şi administrarea Ministerului Educaţiei Naţionale, în vederea aprobării închirierii acestor bunuri prin hotărâre a Guvernului Capitolul IDomeniul de aplicare Articolul 1Prezenta procedură reglementează modul de avizare a închirierii bunurilor imobile, temporar disponibile, din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi a instituţiilor/unităţilor publice din subordinea/coordonarea acestuia, în vederea aprobării închirierii acestor bunuri prin hotărâre a Guvernului. Articolul 2Bunurile imobile, temporar disponibile, din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi a instituţiilor/unităţilor publice subordonate/în coordonare, pot fi închiriate cu prioritate pentru realizarea de activităţi de învăţământ, sportive, culturale şi activităţi complementare acestora. Articolul 3Aprobarea închirierii bunurilor imobile, temporar disponibile, din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi a instituţiilor/unităţilor publice subordonate/în coordonare, se face prin hotărâre a Guvernului. Capitolul IIDefiniţii Articolul 4În sensul prezentei proceduri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)bunuri imobile - terenuri şi/sau construcţii sau orice alte bunuri imobile din domeniul public al statului care fac parte din baza materială aflată în administrarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi a instituţiilor/unităţilor publice subordonate/în coordonare; b)spaţii temporar disponibile - clădiri/terenuri sau părţi ale acestora, care în anumite perioade din timpul unui an, unei luni, unei săptămâni, unei zile sau al unei fracţiuni de timp nu sunt folosite în procesul instructiv-educativ etc.; c)activităţi complementare - activităţi comerciale, de producţie, depozitare şi prestări de servicii, cu excepţia celor care implică producţia, comercializarea, depozitarea şi servirea produselor pe bază de alcool şi tutun, care nu contravin obiectivelor procesului instructiv-educativ şi bunelor moravuri; d)titularul dreptului de administrare - Ministerul Educaţiei Naţionale şi instituţiile/unităţile publice subordonate/în coordonare; e)iniţierea procedurii de închiriere - prima etapă în cadrul procedurii de închiriere în care instituţiile/unităţile publice din subordinea/coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale elaborează şi transmit acestuia referatul de oportunitate şi documentaţia care stă la baza aprobării închirierii; f)avizarea documentaţiei de închiriere - etapa din cadrul procedurii de închiriere în care se avizează de către o comisie, numită de către ministrul educaţiei naţionale, referatul de oportunitate şi documentaţia care stau la baza aprobării închirierii; g)aprobarea închirierii - etapa din cadrul procedurii de închiriere în care se aprobă închirierea prin hotărâre a Guvernului; h)contract de închiriere - contractul prin care o persoană, denumită locator, se obligă să asigure unei alte persoane fizice/juridice, denumită locatar, folosinţa temporară, totală sau parţială a unui bun imobil în schimbul unei sume de bani, denumită chirie. Capitolul IIIEtapele procedurii Secţiunea AIniţierea procedurii de avizare a închirierii Articolul 5Instituţiile/Unităţile publice din subordinea/coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale iniţiază procedura de închiriere prin întocmirea referatului de oportunitate şi a documentaţiei de închiriere. Articolul 6Referatul de oportunitate cuprinde în mod obligatoriu următoarele date: a)descrierea bunului imobil/spaţiului care urmează a fi închiriat, datele de identificare şi valoarea de inventar ale acestora (caracteristici tehnice), inclusiv situaţia juridică a acestuia (sarcini, privilegii, nr. MFP etc.); b)motivele, bine argumentate, de ordin economic şi social, după caz, care justifică închirierea bunului respectiv; c)analiza gradului de ocupare a spaţiilor aflate în administrare şi menţionarea că închirierea nu va afecta activitatea specifică; d)precizarea expresă a activităţii pentru care se solicită încheierea contractului de închiriere (activitate care trebuie să nu fie de aceeaşi natură cu activitatea instituţiei care face propunerea de închiriere) şi nevoia studenţilor/elevilor/copiilor şi/sau cadrelor didactice pentru tipul de activitate propus; e)durata închirierii, care este de maximum 4 ani, cu posibilitate de prelungire; f)alte consideraţii care fundamentează oportunitatea încheierii contractului de închiriere; g)cota-parte din chirie care revine instituţiei care face propunerea de închiriere [conform art. 333 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ], precum şi preţul minim al închirierii; h)prevederile lit. g) nu se aplică în cazul în care activitatea titularului dreptului de administrare este subvenţionată de la bugetul de stat. Articolul 7Documentaţia care stă la baza avizării închirierii conţine în mod obligatoriu următoarele: a)adresă de înaintare semnată de conducerea instituţiei/unităţii de învăţământ, compartimentul/departamentul economic, compartimentul/departamentul tehnic-administrativ; b)acordul consiliului de administraţie al instituţiei/unităţii de învăţământ care solicită aprobare de închiriere şi în cazul unităţilor din subordinea inspectoratului şcolar judeţean şi acordul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean; c)referatul de oportunitate însoţit de planul de situaţie din care să reiasă amplasamentul, căile de acces şi alte elemente necesare pentru identificarea spaţiului propus pentru închiriere; d)anexa în care sunt prezentate bunurile temporar disponibile, propuse de către instituţia/unitatea din subordinea/ coordonarea ministerului, întocmită potrivit formularului-tip, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură; e)alte documente care să susţină propunerea de închiriere. Articolul 8Referatul de oportunitate şi documentaţia care stau la baza avizării închirierii, întocmite de instituţiile/unităţile publice din subordinea/coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale, în două exemplare, se înaintează şi se înregistrează la Compartimentul patrimoniu din cadrul ministerului, în vederea convocării comisiei de verificare şi analizare a acestora. Secţiunea BAvizarea documentaţiei de închiriere Articolul 9Referatul de oportunitate şi documentaţia care stau la baza avizării închirierii se verifică şi se analizează de către comisia constituită în acest scop prin ordin al ministrului educaţiei naţionale. Propunerile comisiei se înaintează ordonatorului principal de credite, în vederea avizării documentaţiei de închiriere. În situaţia în care documentaţia este avizată, Compartimentul patrimoniu va face demersurile în vederea iniţierii proiectului de hotărâre a Guvernului. Articolul 10
(1) Termenul de analizare şi avizare a documentaţiei de închiriere este de 60 de zile de la data înregistrării acesteia la Compartimentul patrimoniu.
(2) În situaţia în care comisia de analiză şi avizare a documentaţiei de închiriere consideră că este necesară completarea documentaţiei de către instituţiile din subordinea/ coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale se va acorda un termen de maximum 10 zile în vederea completării cu datele/actele solicitate. În cazul în care nu se respectă termenul pentru completarea documentaţiei de închiriere se va restitui emitentului documentaţia transmisă iniţial.
Secţiunea CDispoziţii finale Articolul 11
(1) După publicarea în Monitorul Oficial al României a hotărârii Guvernului prin care se aprobă închirierea, instituţiile/unităţile din subordinea/coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale vor organiza procedura de licitaţie publică, în condiţiile legii.
(2) Fiecare instituţie din subordinea/coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale îşi va aproba o procedură de închiriere, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) Contractul de închiriere se poate încheia, după caz, cu orice persoană fizică sau juridică, română ori străină, pe o perioadă de 4 ani, cu revizuire anuală, în condiţiile legii.
(4) Spaţiile şi mijloacele temporar disponibile pot fi închiriate unor persoane fizice sau juridice numai pentru activităţile care îndeplinesc următoarele condiţii:a)oferă servicii care răspund nemijlocit intereselor elevilor/studenţilor/cadrelor didactice; b)sunt aducătoare de venituri suplimentare pentru instituţiile/unităţile de învăţământ; c)prin conţinutul lor nu împiedică şi nu contravin obiectivelor procesului instructiv-educativ şi bunelor moravuri, nu promovează idei retrograde, iredentiste sau naţionalist şovine; d)nu dăunează sănătăţii şi securităţii vieţii preşcolarilor, elevilor şi studenţilor; e)nu servesc unor interese politice de partid.
(5) Este interzisă subînchirierea sau cedarea de către chiriaşi a spaţiilor sau mijloacelor închiriate.
Articolul 12
(1) Persoanele juridice sau persoanele fizice pot realiza lucrări de modernizare, extindere şi construcţii strict necesare pentru desfăşurarea activităţii, pe terenurile şi/sau construcţiile aparţinând domeniului public al statului, aflate în administrarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi a instituţiilor publice din subordinea/coordonarea acestuia, numai cu aprobarea acestora şi cu respectarea prevederilor legale privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi a reglementărilor privind documentaţiile urbanistice aprobate, cu acordul prealabil scris al Ministerului Educaţiei Naţionale.
(2) Orice investiţie, modernizare sau construcţie efectuată de către locatar asupra bunului imobil închiriat, cu acordul locatorului, se va realiza cu resursele financiare şi materiale ale locatarului, iar la expirarea contractului investiţia va trece, în condiţiile legii, în proprietatea publică a statului român, respectiv în administrarea Ministerului Educaţiei Naţionale, fără nicio pretenţie din partea locatarului.
(3) Durata maximă pentru realizarea investiţiei este de 4 ani, cu încadrarea în perioada de valabilitate a contractului de închiriere.
(4) În situaţia în care contractul se reziliază din vina locatarului sau din alte cauze neimputabile locatorului, nu i se pot cere acestuia despăgubiri pentru investiţia realizată şi nici nu se poate aduce atingere integrităţii bunurilor realizate.
ANEXĂla procedură DATE DE IDENTIFICARE a imobilelor/spaţiilor, temporar disponibile, aflate în administrarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi a instituţiei/unităţii din subordinea/coordonarea ........ ........

Nr. crt. Adresa Persoana juridică în administrarea căreia se află imobilul Numărul MFP de identificare a imobilului Caracteristicile spaţiului Perioada închirierii Cota-parte din chirie pe care o încasează titularul dreptului de administrare
Caracteristici tehnice (regim de înălţime, suprafaţă construită/desfăşurată, suprafaţă teren) Destinaţia actuală a spaţiului*) Destinaţia pentru care se închiriază
1

*) 1. săli de clasă, laboratoare, amfiteatre 2. spaţii de cazare 3. săli şi terenuri de sport 4. ateliere 5. spaţii de servire a mesei 6. holuri şi subsoluri 7. garaje şi alte construcţii uşoare 8. suprafeţe de teren 9. alte clădiri/spaţii



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5115/2019

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5115 din 2019
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 5115/2019
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu