Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 5004 din 31 august 2006

privind organizarea si derularea fazei-pilot „Managementul administrativ si financiar al scolii intr-un mediu descentralizat"

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 748 din 1 septembrie 2006



In temeiul prevederilor art. 5 alin. (2) din Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006,

având în vedere dispoziţiile art. 167 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza prevederilor art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu modificările şi completările ulterioare,

luând în considerare art. 9 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 604/2003, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul educaţiei şi cercetării şi ministrul administraţiei şi internelor emit prezentul ordin.

Art. 1. - (1) Se aprobă organizarea şi derularea de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării a fazei-pilot „Managementul administrativ şi financiar al şcolii într-un mediu descentralizat", prezentată în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.

(2)   Faza-pilot „Managementul administrativ şi financiar al şcolii într-un mediu descentralizat" se implementează în 50 de unităţi de învăţământ preuniversitar pilot, nominalizate în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin, denumite în continuare unităţi de învăţământ preuniversitar pilot.

(3)   Perioada de derulare a fazei-pilot este de la 1 septembrie 2006 şi până la 31 decembrie 2007.

(4)     Finanţarea cheltuielilor administrative pentru organizarea şi derularea fazei-pilot se va face din bugetul de stat, prin bugetul aprobat Ministerului Educaţiei şi Cercetării pentru anii bugetari 2006 şi 2007, în limita creditelor aprobate.

Art. 2. - Pentru anul şcolar 2006-2007, în unităţile de învăţământ preuniversitar pilot proiectarea, aprobarea şi execuţia bugetului se realizează în conformitate cu prevederile prezentului ordin şi cu principiile privind finanţarea şi obiectivele Strategiei de descentralizare a învăţământului preuniversitar, aprobată de Guvernul României.

Art. 3. - (1) In anul 2007 unităţile de învăţământ preuniversitar pilot vor fi finanţate pe baza unei formule de alocare pe elev.

(2) Formula de alocare pe elev va cuprinde atât costurile aferente procesului instructiv-educativ propriu-zis, cât şi costurile aferente întreţinerii şi funcţionării unităţii de învăţământ preuniversitar pilot.

(3)   Indicatorul principal de fundamentare a fondurilor destinate unităţilor de învăţământ preuniversitar pilot îl reprezintă numărul de elevi/preşcolari înscrişi în unitatea respectivă.

(4)   Formula de alocare pe elev se elaborează de Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.

Art. 4. - (1) Consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar pilot aprobă, la propunerea directorului, proiectul de buget, în limita sumei alocate, pe baza formulei de alocare pe elev.

(2) Proiectarea bugetului se face în conformitate cu calendarul bugetar în vigoare, iar execuţia bugetului se realizează cu respectarea reglementărilor legale cu privire la utilizarea fondurilor publice.

Art. 5. - (1) Unităţile de învăţământ preuniversitar pilot transmit lunar un raport asupra execuţiei bugetare către Ministerul Educaţiei şi Cercetării la Consiliul Naţional pentru Finanţarea Invăţământului Preuniversitar, pe lângă raportările bugetare obligatorii pentru toate unităţile de învăţământ.

(2) Structura raportului lunar va fi stabilită de Consiliul Naţional pentru Finanţarea Invăţământului Preuniversitar.

Art. 6. - Bugetul aprobat de consiliul local pentru unităţile de învăţământ preuniversitar pilot, precum şi raportul privind execuţia acestuia conform art. 5 din prezentul ordin sunt publice.

Art. 7. - Ministerul Educaţiei şi Cercetării, prin aparatul propriu şi prin inspectoratele şcolare judeţene, monitorizează implementarea fazei-pilot şi asigură suport continuu.

Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei şi cercetării,

Mihail Hărdău

Ministrul administraţiei şi internelor,

Vasile Blaga

ANEXA Nr. 1

FAZA-PILOT „Managementul administrativ şi financiar al şcolii într-un mediu descentralizat"

1.   INFORMAŢII GENERALE

-  titlul: Managementul administrativ şi financiar al şcolii într-un mediu descentralizat

-  bugetul estimat: 1.200.000 euro

-  durata: 16 luni

2.  CONTEXT

Procesul de descentralizare presupune schimbări în modul în care sunt alocate şi administrate resursele, iar instituţiile de la nivel naţional şi local au nevoie de sprijin şi orientare în procesul şi în ritmul elaborării şi implementării politicilor prevăzute în Strategia de descentralizare a învăţământului preuniversitar.

Rigidităţile inerente ale sistemului actual de alocare a resurselor financiare limitează sfera măsurilor eficiente de management financiar. De aceea, prin proiectarea şi implementarea unor noi modalităţi şi instrumente de management, proiectul va facilita şi identifica metodele de a operaţionaliza introducerea conceptelor şi tehnicilor de maximă eficienţă, precum şi a bunelor practici.

In cadrul proiectului prezentat vor fi experimentate sistemele tehnice şi modificările instituţionale propuse în Strategia de descentralizare a învăţământului preuniversitar şi în legislaţia curentă şi se vor testa impactul şi eficienţa acestora.

Pentru buna derulare a proiectului şi obţinerea rezultatelor scontate sunt necesare următoarele:

-   actualizarea documentelor de analiză şi de politici, la nivel local, judeţean şi naţional;

-   prezenţa factorilor de decizie la dezbaterile asupra stadiilor de progres ale proiectului. Neglijarea împuternicirii şi neimplicarea în procesele de dezbatere pot releva o lipsă de voinţă politică în abordarea reformelor specifice sau pasivitate;

-   elaborarea proiectelor de modificări legislative şi a metodologiilor de aplicare a lor, precum şi a formulei de alocare pe elev;

-  crearea, sprijinirea, dezvoltarea şi instruirea comitetelor, care să-şi manifeste în mod real prezenţa ca actor social în sistemele de asigurare a calităţii şi în luarea deciziilor la nivel de şcoală şi la nivelurile superioare;

-   realizarea unui sistem informaţional/informatic integrat, de care să beneficieze atât şcolile, administraţia locală, cât şi structurile deconcentrate ale administraţiei de stat. Avantajele unui asemenea sistem sunt: coerenţa informaţiei, transparenţa, facilitarea analizelor şi deciziilor în timp real, reducerea sarcinilor serviciilor specifice, care acum realizează de multe ori duplicarea activităţilor;

-   mediatizarea, diseminarea şi discutarea la toate nivelurile a modificărilor şi propunerilor legislative care au apărut în ultimii 2 ani sau a celor propuse pentru etapele următoare.

3.  GRUP-ŢINTĂ Şl BENEFICIARI

Din judeţele-pilot, în 3 judeţe va fi selectat un număr de maximum 50 de şcoli pe baza criteriilor elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, în care se va experimenta managementul administrativ şi financiar al şcolii într-un mediu descentralizat.

Proiectul va asigura asistenţă tehnică, instruire şi deplasări în teren ale echipei de proiect, pentru a furniza informaţii şi a sprijini Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi autorităţile locale să elaboreze şi să implementeze un cadru perfecţionat pentru alocarea şi controlul resurselor şi pentru a obţine o mai mare eficienţa financiară în învăţământul preuniversitar, îmbunătăţirea cadrului instituţional şi a proceselor de management financiar şi de luare a deciziilor la nivelul şcolilor şi al administraţiei locale, în conformitate cu prevederile strategiei de descentralizare a învăţământului preuniversitar.

Proiectul va asigura, de asemenea, recomandări şi orientări pentru dezvoltarea şi armonizarea legislaţiei şi politicilor din acest sector. Asistenţa tehnică va fi asigurata la nivelul celor 3 judeţe, astfel încât să se poată garanta că soluţiile sunt practice şi ţin seama în totalitate de problemele locale.

Activităţile susţinute de proiect vor implica toate instituţiile şi organizaţiile relevante pentru activitatea şcolilor: personalul şcolii, inspectoratul şcolar judeţean, comitetele de părinţi, consiliile locale şi primarii, departamentele relevante din cadrul consiliului judeţean şi din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene.

4.   OBIECTIVE

a) Obiectiv general

Obiectivul general al proiectului este reprezentat de îmbunătăţirea managementului administrativ şi financiar al unităţilor de învăţământ care funcţionează într-un sistem descentralizat.

Acest proiect reprezintă planul detaliat de implementare al etapei administrative a Strategiei de descentralizare a învăţământului preuniversitar, aprobată prin memorandum în şedinţa Guvernului din data de 20 decembrie 2005.

Concluziile vor fi folosite pentru extinderea utilizării procedurilor noi de management în etapele ulterioare ale Strategiei de descentralizare a învăţământului preuniversitar.

b) Obiective specifice:

-   testarea exercitării noilor competenţe şi a drepturilor decizionale, administrative şi financiare acordate şcolilor de noua legislaţie, în vederea întăririi autonomiei şcolii;

-   îmbunătăţirea cadrului instituţional şi a proceselor de management financiar şi de luare a deciziilor la nivelul şcolilor selectate şi al administraţiei locale, pentru susţinerea generalizării modelului la nivel naţional;

-   dezvoltarea sistemelor de evaluare şi monitorizare a managementului resurselor de care dispun şcolile selectate, într-un mediu descentralizat.

5. REZULTATE SCONTATE Şl IMPACTUL PROIECTULUI

a)  Rezultate măsurabile:

Analize-diagnostic elaborate pentru fiecare scoală-pilot selectată:

-  personal la nivelul şcolilor şi autorităţilor publice locale, instruit pentru a aplica noul model de descentralizare;

-   planuri multianuale de ajustare a bugetelor în funcţie de costurile pe elev estimate;

-   planuri de dezvoltare a bugetelor şi a execuţiei bugetare în cadrul serviciilor proprii de contabilitate;

-  proceduri îmbunătăţite de management al resurselor în şcolile selectate;

-  implementarea cadrului instituţional stabilit;

-  model îmbunătăţit de management financiar şi de luare a deciziilor la nivelul şcolilor şi al administraţiei locale, implementat în conformitate cu Strategia de descentralizare a învăţământului preuniversitar;

-   sistem de alocare a fondurilor la nivelul consiliului local, care să asigure transparenţă, echitate şi compensare a grupurilor dezavantajate.

Direcţii strategice pe termen mediu la nivel central si nivel local privind desfăşurarea învăţământului preuniversitar:

-     strategie actualizată de descentralizare a învăţământului preuniversitar;

-  legislaţie primară şi secundară privind autonomia şcolii, amendată şi armonizată în acord cu Strategia de descentralizare a învăţământului preuniversitar;

-   programul de pregătire a personalului de la nivelul şcolilor şi autorităţilor publice locale, pentru aplicarea modelului generalizat de descentralizare la nivelul învăţământului preuniversitar;

-   formulă de finanţare actualizată pentru generalizarea descentralizării financiare la nivel naţional.

Sistem de monitorizare şi evaluare corespunzătoare etapei de pilotare:

-   impactul alocării resurselor şi managementului în condiţiile descentralizării la nivelul şcolilor selectate;

-   bune practici în mobilizarea fondurilor bugetare şi extrabugetare în sistem descentralizat;

-    diseminarea rezultatelor obţinute, strategie de comunicare;

-   baza de date cu indicatorii monitorizaţi în pilotare şi analize specifice;

-   sistemul de monitorizare şi evaluare actualizat pentru generalizarea descentralizării.

b)  Impactul proiectului

Impactul proiectului va fi măsurat la trei niveluri:

-   nivelul administraţiei centrale şi locale, la care se va produce o creştere a calităţiii procesului decizional, a politicilor publice privind învăţământul şi a managementului financiar;

-   la nivelul şcolilor, în care noile proceduri şi metode, sisteme şi tehnici vor contribui la creşterea calităţii managementului şi administrării resurselor, la creşterea responsabilizării personalului în administrarea şcolilor (economie, eficienţă, eficacitate);

-   la nivelul comunităţii, unde transparenţa procedurilor, metodele de comunicare şi implicarea actorilor principali vor spori interesul faţă de şcoală şi nevoile ei, vor creşte interesul agenţilor economici pentru investiţia în educaţie, vor spori accesul şi şansele educaţionale ale elevilor, în special a celor din medii socioeconomice defavorizate.

6. ACTIVITĂŢILE PROIECTULUI

In cadrul fiecărui obiectiv specific, pentru obţinerea rezultatelor au fost asociate acţiuni, pe domenii. Sistem de finanţare:

analiza execuţiei bugetului la nivelul şcolii din punctul de vedere al criteriilor şi standardelor de finanţare;

-  analiza nivelului de finanţare a şcolilor din punctul de vedere al costurilor pe elev;

-  acordarea de asistenţă pentru definirea şi implementarea planurilor multianuale de ajustare a bugetelor în funcţie de costurile pe elev;

-  pregătirea personalului pentru a opera cu costurile pe elev şi metodologiile aferente;

-   acordarea de asistenţă în elaborarea planurilor de dezvoltare a bugetelor şi a execuţiei bugetare în cadrul serviciilor proprii de contabilitate;

-   analiza circuitelor financiare şi a planificării bugetelor la nivel local;

-   elaborarea manualului de management financiar şi a instrumentelor financiar-contabile necesare implementării noului sistem.

Management şi scheme decizionale interne în şcoală, curriculum, manuale şcolare

-   analiza curriculum-ului actual la decizia şcolii, a modului în care poate fi revizuit şi adaptat la nevoile locale identificate;

-   analiza modului de distribuire şi achiziţionare, găsirea de variante şi realizarea de propuneri de mecanisme de selecţie şi achiziţie a manualelor la nivelul şcolii; evaluarea volumului de costuri şi a eficienţei procedeelor.

Resurse umane:

-   instruirea personalului la nivelul şcolilor, pentru aplicarea noului model de management;

-   asistarea directorului pentru exercitarea atribuţiilor sporite în privinţa managementului resurselor umane;

-  analiza structurii şi a gradului de pregătire profesională a personalului, inclusiv a echipei de conducere (director, consiliu de administraţie);

-   evaluarea volumului de fonduri necesare şi a modalităţilor de realizare a formării personalului didactic la nivelul şcolii; explorarea posibilităţilor de sprijinire a şcolilor în dezvoltarea de programe proprii.

Conducere-administrare:

-   asistenţă şi analiză privind înfiinţarea/funcţionarea consiliilor de administraţie în noua componenţă, evaluarea eficienţei activităţii acestora, revizuirea metodologiei existente.

Consultanţă pentru dezvoltare:

asistenţă în elaborarea şi implementarea proiectului de dezvoltare a şcolii;

-  analiză a restructurării reţelei şcolare pentru evidenţierea concordanţei dintre necesitate şi ofertă la nivelul localităţii;

-  elaborarea de mecanisme şi proceduri pentru dezvoltarea şi protejarea patrimoniului.

Cadru legislativ:

-   propuneri de amendamente la cadrul legislativ privind finanţele şi administraţia publică locală;

-   propunerea de amendamente la legislaţia în vigoare (Legea învăţământului, Statutul personalului didactic, norme metodologice de implementare) pentru extinderea activităţii de testare în judeţele-pilot şi la nivel naţional.

Audit şi evaluare, proceduri transparente:

-   proiectarea sistemului de monitorizare şi evaluare corespunzător etapei de pilotare;

-   dezvoltarea unui sistem de indicatori de raportare minimal care să genereze rapoarte periodice publice; propunerea de metode îmbunătăţite;

-   analiza modului în care au fost implicate diferitele instituţii (şcolile, autorităţile locale) în proiectarea bugetară;

-  dezvoltarea unei scheme de control privind cheltuielile educaţionale, în special în ceea ce priveşte mentenanţa şcolii;

-  dezvoltarea unei scheme-proceduri de audit şcolar şi a rapoartelor către părinţi şi comunitate;

-  propunerea de proceduri de asigurare a transparenţei şi echităţii în alocarea fondurilor de către consiliile locale pentru grupurile dezavantajate în cadrul procesului educaţional.

Comunicare, raportare proiect şi bune practici:

-   elaborarea strategiei de comunicare, diseminarea rezultatelor prin canalele mass-media;

-   organizarea şi desfăşurarea de seminarii la toate nivelele de interes;

-   organizarea reţelei de comunicare între şcolile din proiect, organizarea website-ului proiectului şi menţinerea acestuia;

-   seminarii şi scheme de diseminare şi informare a opiniei publice, puse în practică.

Baze de date şi monitorizare:

-   dezvoltarea bazelor de date privind managementul educaţional, în cooperare cu proiectul Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

7.   PRODUSELE PROIECTULUI

Activitatea tehnică se va materializa prin elaborarea următoarelor documente:

1.   raport preliminar cuprinzând planul de acţiune pentru implementarea proiectului;

2.   raport final pe fiecare componentă, incluzând analiza problemelor de substanţă şi recomandări pentru Ministerul Educaţiei şi Cercetării;

3.  rapoarte de progres trimestriale. Produse ale proiectului:

- propuneri de modificări legislative menite să asigure descentralizarea reală a managementului financiar, inclusiv alocarea surselor de finanţare;

-   proceduri de asigurare a transparenţei şi echităţii în alocarea fondurilor de către consiliile locale şi de stabilire a priorităţilor;

-   manual de proceduri financiare aplicate în şcoli (instrumente financiar-contabile necesare, proceduri legale de utilizare a fondurilor, scheme de rapoarte financiare etc);

-   formula de alocare pe elev (satisfacerea criteriilor de simplitate, transparenţă şi adecvare);

-   sistem integrat de indicatori privind costurile educaţiei şi proceduri de raportare; fluxuri informaţionale;

-   ghid de proceduri de administrare a resurselor la nivelul şcolii;

-  seminarii şi strategii de diseminare a rezultatelor şi de informare a opiniei publice asupra derulării proiectului;

-   elaborarea şi furnizarea cursurilor de formare (în grupuri mixte) pentru toate categoriile de factori implicaţi:

•   directori de şcoală, membri ai consiliului de administraţie, personalul şcolii;

•  primari, consilieri locali, contabili şi administratori;

•  manageri de reţea şcolară, inspectori şcolari, manageri de bugete la nivel judeţean şi naţional.

O parte din produsele enumerate mai sus va fi elaborată la nivelul echipei de proiect de către membrii acesteia.

O altă parte a produselor va fi realizată prin atragerea în colectivele de lucru a unor experţi şi prin contractarea unor consultanţi interni şi externi.

8.  CADRUL INSTITUŢIONAL

a. Autoritatea contractantă şi cadrul legal:

Autoritatea contractantă este Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

b.  Echipa de proiect:

Activitatea tehnică a proiectului, incluzând toate activităţile menţionate mai sus, va fi realizată de către o echipă de proiect. Echipa de proiect va fi responsabilă pentru toate produsele proiectului. Activitatea sa va fi supravegheată şi monitorizată de un grup de coordonare la nivel central, condus de secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar, grupul fiind numit prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, şi de trei echipe de coordonare la nivelul judeţelor în care se desfăşoară proiectul, de asemenea prin nominalizare sau invitare de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Ministerul va solicita inspectoratelor şcolare judeţene implicate, autorităţilor locale, instituţiilor subordonate inspectoratelor şcolare judeţene şi structurilor asociative şi profesionale ale autorităţilor administraţiei publice locale sau provenind din deţinătorii de interese din educaţie nominalizarea persoanelor care vor face parte din echipa de proiect.

In stabilirea grupului de coordonare şi a echipelor de coordonare la nivel local-judeţean se va ţine seama de criteriul includerii în grupurile de coordonare a celor responsabili cu elaborarea şi implementarea legislaţiei adecvate.

c.  Sarcinile grupului de coordonare

Va îndeplini atribuţiile de comunicare şi de diseminare a rezultatelor în cadrul Comitetului tehnic interministerial destinat descentralizării învăţământului preuniversitar şi cu actorii relevanţi implicaţi în procesul de învăţământ.

Pe măsura obţinerii produselor proiectate, grupul de coordonare la nivel naţional va evalua calitatea acestora şi va promova utilizarea acestora pe o scară mai largă, în conformitate cu strategia de descentralizare a învăţământului preuniversitar.

d.   Sarcinile echipelor de coordonare la nivel judeţean Vor evalua, coordona şi defini produsele, vor coordona experimentele şi vor selecta soluţiile, în concordanţă cu direcţiile stabilite la nivelul de coordonare naţional.

Vor realiza comunicarea şi diseminarea rezultatelor în cadrul instituţiilor şi organizaţiilor din care fac parte, precum şi al mediilor de informare de la nivel local şi judeţean.

e.  Structuri/organisme cu rol în implementarea proiectului Echipa de proiect va coopera cu toate departamentele din

Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi cu proiectele implicate în aceste domenii, care sunt gestionate fie din interiorul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, fie de agenţii independente sau de alte instituţii şi organizaţii din afara Ministerului Educaţiei şi Cercetării.

Proiectul nu va crea organisme noi, ci va folosi capacitatea administrativă şi decizionala a instituţiilor şi organizaţiilor existente, care vor implementa proiectul, vor acţiona şi vor utiliza produsele acestuia, în conformitate cu cadrul legal existent sau nou-creat.

9.   EVALUAREA Şl MONITORIZAREA

Proiectul va genera rapoarte periodice, documente de politici, analize şi studii. Calitatea şi relevanţa acestora, la nivel local, judeţean şi naţional, vor fi evaluate de grupurile de coordonare de la nivel naţional şi local.

Rapoartele de monitorizare înaintate către grupul de coordonare vor include:

1.  evaluarea activităţilor proiectului, revizuirea obiectivelor, analiza riscurilor proiectului;

2.   evaluarea şi revizuirea produselor proiectului, în vederea realizării concordanţei acestora cu Strategia de descentralizare a învăţământului preuniversitar.

Proiectul va utiliza un sistem de indicatori de cuantificare a efectelor pentru a determina gradul de îndeplinire a obiectivelor angajate, nevoia de modificare a ţintelor şi construirea capacităţii la nivelul şcolii şi al autorităţii/ comunităţii locale de exercitare a managementului administrativ şi financiar într-un cadru descentralizat.

10.   MODALITĂŢI DE DISEMINARE

Toate produsele proiectului vor fi disponibile pentru uzul public şi vor fi publicate pe o pagină dedicată proiectului, aflată pe website-ul Ministerului Educaţiei şi Cercetării.

Echipa de proiect va propune o strategie de comunicare publică şi de diseminare a produselor proiectului şi va promova dezbaterea publică pe tema descentralizării în educaţie.

11.   MODALITĂŢI DE ASIGURARE A SUSTENABILITĂŢII PROIECTULUI

Proiectul creează oportunitatea de a învăţa cum se aplică în practică noile prevederi legale şi financiare privind descentralizarea învăţământului preuniversitar, care sunt limitele şi problemele capacităţii instituţionale la nivel local, care sunt principalele obstacole în calea creşterii eficienţei şi eficacităţii utilizării resurselor publice în sectorul educaţional. Lecţiile învăţate în cadrul proiectului, atât cele pozitive, cât şi cele negative, în sensul identificării alocării necorespunzătoare a responsabilităţilor sau a inconsistenţei procedurilor, şi lecţiile pozitive sub forma modelelor de bune practici, care pot fi promovate în mod folositor în diferite zone ale ţării şi în instituţii educaţionale, vor fi o resursă pentru dezbaterile ulterioare privind descentralizarea învăţământului, atât în cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cât şi în comunitatea educaţională în sens larg.

12.   PLANUL DE ACTIVITATE AL PROIECTULUI

Planul de activitate incluzând toate activităţile care conduc la îndeplinirea obiectivelor şi realizarea scopului proiectului, precum şi structura bugetului proiectului vor fi propuse spre aprobare grupului de coordonare.

OBIECTIVELE PROIECTULUI*)

Nr. crt.

Obiective

Efecte observabile

Mijloace de verificare

Riscuri/Limite viitoare

1

Obiectiv:

Imbunătăţirea accesului la învăţământul pre-universitar şi a calităţii acestuia în şcolile selectate

Imbunătăţirea accesului la educaţie

Sporirea accesului la învăţământul postobligatoriu

Studiu realizat la nivel de proiect

Impactul direct al proiectului asupra egalităţii accesului să fie scăzut în comparaţie cu impactul schimbărilor de la nivelul finanţării, administrării şi participării la actul decizional al comunităţii educaţionale

*) Obiectivele proiectului sunt reproduse în facsimil.

Nr. crt.

Obiective

Efecte observabile

Mijloace de verificare

Riscuri/Limite viitoare

2

Imbunătăţirea cadrului instituţional şi a proceselor de management financiar şi de luare a deciziilor la nivelul şcolilor şi al administraţiei locale în sprijinul reformei învăţământului pre-universitar din România

Elaborarea de reglementări şi procese detaliate

Rapoarte

periodice asupra

proiectului;

implementarea de reglementări şi

procese detaliate

care sunt

elaborate pentru

îmbunătăţirea

mangementul ui

financiar şi a

luării deciziilor

Schimbările esenţiale

în direcţia politicilor, în

special în ce priveşte

descentralizarea în administraţia publica

locală, să determine ca

schimbările iniţiate de

proiect să fie

redundante sau fără

obiect

3

Sprijinirea Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi autorităţilor locale in asigurarea implementării controlate şi eficiente a măsurilor de

descentralizare financiară în sectorul educaţiei

Aplicarea corecta a politicilor şi schimbările legislative propuse pentru

descentralizarea managementului financiar, inclusiv în ce priveşte alocarea surselor de finanţare Modificarea structurii şi atribuţiilor personalului nedidactic din şcoli in concordanţă cu schimbările generate de noua formula de finanţare şi administrare a şcolilor

Rapoarte periodice asupra proiectului şi existenţei cadrului politicilor Identificarea necesarului de ajustare a forţei de muncă în funcţie de schimbările prevăzute de formulă

Cadrul politicilor să nu fie completat Să nu se realizeze o pregătire adecvată a personalului Direcţiile de finanţe judeţene şi trezoreriile locale să nu exercite influenţa solicitată de proiect asupra managementului financiar din şcoli

4

Sprijinirea Ministerul Educaţiei şi Cercetării în programul de dezvoltare a mecanismelor descentralizate de alocare a bugetelor în sectorul educaţiei pentru a spori eficienţa ţi realizarea echităţii şi transparenţei în alocarea fondurilor

Elaborarea formulei de alocare convenită şi pilotată în şcolile selectate

Aplicarea, la nivel local, a formulei de finanţare convenite şi implementate în şcolile selectate din judeţele pilot Construirea proiectului de buget pentru anul 2007 pe formula de inanţare pilotată şi ajustată

Rapoarte periodice asupra formulei -convenite şi implementate Raport asupra efectelor utilizării formulei de alocare şi a propunerilor de corecţie Analiza comparativă a bugetelor

Formula să nu fie finalizată, convenită si implementată in mod adecvat

5

Sprijinirea dezvoltării sistemelor de evaluare şi monitorizare a managementului resurselor de care dispun şcolile, într-un sistem descentralizat

Expertize asupra

şcolilor selectate

Baza de date pentru monitorizarea

performanţei în

managementul

resurselor şcolilor

selectate

Rapoarte

periodice asupra

proiectului Baza de date pentru

monitorizarea

performanţei

Proiectul să nu dispună

de date şi indicatori

care să stea la baza expertizelor şi evaluărilor realizate de

Ministerul Educaţiei şi

Cercetării, consiliile

locale şi inspectoratele

şcolare

Nr. crt.

Obiective

Efecte observabile

Mijloace de verificare

Riscuri/Limite viitoare

6

Sprijinirea implementării măsurilor menţionate, prin îmbunătăţirea capacităţii manageriale la toate nivelurile în cadrul şcolilor selectate

Elaborarea şi realizarea programului de instruire a directorilor de şcoală Programul de instruire în management financiar transmis tuturor consiliilor locale participante la experiment din judeţele pilot

Rapoarte periodice asupra proiectului şi asupra activităţii de instruire

Proiectului să nu i se asigure finanţarea pentru a sprijini programul de instruire Personalul formabil să nu fie eliberat de sarcinile curente pentru perioadele de formare programate

7

Sprijinirea celei mai bune practici şi inovaţii în mobilizarea fondurilor proprii pentru proiecte conduse de comunitate

Cel puţin un proiect operativ, ce poate fi susţinut, în fiecare şcoală selectată

Rapoarte periodice asupra proiectului

Imposibilitatea identificării proiectelor relevante, la nivel central de care să beneficieze comunităţile Dificultăţi ale autorităţilor locale de a accesa sau cofinanţa aceste proiecte

ANEXA Nr. 2

ŞCOLILE

în care se implementează faza-pilot „Managementul administrativ şi financiar al şcolii într-un mediu descentralizat"

Judeţul Dolj

1.   Liceul cu program sportiv „Petrache Trişcu" Craiova

2.  Colegiul Naţional Economic „Gh. Chiţu" Craiova

3.  Grupul Şcolar „Matei Basarab" Craiova

4.  Liceul Teoretic „Tudor Arghezi" Craiova

5.  Şcoala cu clasele I-VIII nr. 22 „Eliade" Craiova

6.  Grădiniţa cu program prelungit nr. 40 Craiova

7.  Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2 „Traian" Craiova

8.   Liceul Teoretic „Constantin Brâncoveanu" Dăbuleni

9.  Liceul Agricol Dăbuleni

10.  Şcoala cu clasele I-VIII nr. 4 Dăbuleni

11.  Liceul Teoretic Poiana Mare

12.  Şcoala cu clasele I-VIII nr. 1 Dăbuleni

13.  Şcoala cu clasele I-VIII nr. 3 Dăbuleni

14.  Şcoala cu clasele I-VIII nr. 3 Poiana Mare

15.  Şcoala cu clasele I-VIII nr. 1 Poiana Mare

16.  Şcoala cu clasele I-VIII Tunarii Vechi, Poiana Mare

17.  Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2 Poiana Mare

Judeţul Harghita

1.  Grupul Şcolar „Zeyk Domokos" Cristuru Secuiesc

2.  Liceul Teoretic „Orban Balzs" Cristuru Secuiesc

3.  Şcoala Generală „Frater Gyorgy" Remetea

4.  Colegiul Tehnic „Banyai Janos" Odorheiu Secuiesc

5.  Liceul Teologic Unitarian Cristuru Secuiesc

6.  Şcoala Generală „Balazs Jeno" Remetea

7. Grupul Şcolar Economic „Joannes Kajoni" Miercurea-Ciuc

8.  Liceul Teoretic „Salamon Erno" Gheorgheni

9.  Liceul Teoretic „Sf. Nicolae" Gheorgheni

10.   Şcoala Generală nr.  1  „Petofi Sandor" Cristuru Secuiesc

11.   Colegiul Tehnic „Batthyany I." - Gheorgheni

12.   Şcoala Generală nr. 1  „Fogarassy M." Gheorgheni

13.   Grupul Şcolar Industrial „Miron Cristea" Subcetate

14.   Şcoala Generală „Benedek Elek" Cristuru Secuiesc

15.   Gădiniţa cu program prelungit nr. 1  Remetea

 Judeţul laşi

1.  Colegiul Naţional „Emil Racoviţă" laşi

2.  Grupul Şcolar Economic de Turism laşi

3.  Colegiul Naţional de Artă „Octav Băncilă" laşi

4.  Colegiul Naţional „Costache Negruzzi" laşi

5.  Grupul Şcolar Căi Ferate Unirea Paşcani

6.  Grupul Şcolar „I.C. Ştefănescu" laşi

7.  Şcoala cu clasele I-VIII „Ion Creangă" Târgu Frumos

8.  Şcoala „Garabet Ibrăileanu" Târgu Frumos

9.  Şcoala „Bogdan Petriceicu Hasdeu" laşi

10.  Grupul Şcolar Vlădeni, comuna Vlădeni

11.  Şcoala de Arte şi Meserii Târgu Frumos

12.  Grădiniţa cu program prelungit nr. 26 laşi

13.  Grădiniţa cu program prelungit Târgu Frumos

14.  Liceul Teoretic „Ion Neculce" Târgu Frumos

15.  Grădiniţa cu program normal Târgu Frumos

16.  Şcoala „Axinte Uricariul", comuna Scânteia

17.  Şcoala cu clasele I-VIII Plugari, comuna Plugari

18.  Şcoala cu clasele I-VIII Borşa, comuna Vlădeni.


COMENTARII la Ordinul 5004/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5004 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
ANONIM a comentat Ordonanţa 112 1999
    Art.8 1/b- nu este constitutional deoarece face discriminare pe criteriu de sex -in sensul vechimii cerute pt. barbati25 ani fata de femei 20 ani(care au fost criteriile legale pt. a exista aceasta diferenta la vechimea ceruta?)Un raspuns scris ar elucida problema.
ANONIM a comentat Legea 77 2014
    Esti interesat de un împrumut? Profit de această ocazie pentru a aplica pentru un împrumut de azi. Noi oferim credite aprobare rapida plan de rambursare flexibil interes scăzut pe termen scurt și lung E-mailul meu: denarja464@outlook.com
ANONIM a comentat Hotărârea 32 2013
    Bună ziua, Sunt domnul Maurice un certificat, reputație, legitimă și un creditor bani acreditat. Am împrumut bani la oameni care au nevoie de asistență financiară. Ai un credit rău sau vă aflați în nevoie de bani pentru a plăti facturile? Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am acorda asistență beneficiar de fiabile ca vom fi bucuroși să vă oferim un împrumut e-mail de contact: mauricefinance@hotmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 5004/2006
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu