Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 48 din 16 martie 2005

pentru punerea in aplicare a Regulamentului privind ajutorul de stat pentru instruirea angajatilor

ACT EMIS DE: CONSILIUL CONCURENTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 257 din 28 martie 2005


SmartCity3


    In baza:
    - Decretului nr. 57/2004 pentru numirea membrilor Plenului Consiliului Concurentei;
    - prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 22 alin. (1) si (2) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare,
    avand in vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ,

    presedintele Consiliului Concurentei emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    In urma adoptarii in plenul Consiliului Concurentei se pune in aplicare Regulamentul privind ajutorul de stat pentru instruirea angajatilor, cuprins in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurentei vor urmari punerea in aplicare a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin si regulamentul mentionat la art. 1 vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                    Presedintele Consiliului Concurentei,
                               Mihai Berinde

    ANEXA 1

                                REGULAMENT
            privind ajutorul de stat pentru instruirea angajatilor

    In temeiul art. 28 alin. (1) si (2) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 22 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Consiliul Concurentei adopta prezentul regulament.

    Introducere
    Elaborarea unui cadru juridic care reglementeaza materia ajutorului de stat reprezinta continuarea armonizarii legislatiei romanesti cu legislatia europeana, parte a procesului de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana.
    Scopul notificarii si autorizarii ajutoarelor de stat acordate de autoritatile publice sau de organismele care administreaza surse ale statului este de a urmari masura in care un ajutor de stat este compatibil cu un mediu concurential normal intr-o economie de piata in care preturile produselor si tarifele serviciilor sunt reglate de cerere si oferta.
    Orice intentie de a acorda un ajutor de stat nou sau de a modifica un ajutor de stat existent trebuie sa fie notificata Consiliului Concurentei. Fara autorizarea Consiliului Concurentei nu poate fi acordat nici un ajutor de stat.
    Procesul de instruire a angajatilor produce, in mod obisnuit, efecte pozitive asupra societatii in ansamblul sau, deoarece mareste ponderea personalului calificat la care pot apela ceilalti agenti economici, creste competitivitatea industriei nationale si joaca un rol important in cadrul strategiei de ocupare a fortei de munca. Avand in vedere ca intreprinderile investesc in general mai putin decat este necesar in scopul instruirii angajatilor lor, ajutoarele de stat acordate in acest scop pot contribui la corectarea acestei imperfectiuni a pietei, putandu-se deci considera ca, in anumite conditii, sunt compatibile cu un mediu concurential normal.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Domeniu de aplicare
    Art. 1
    (1) Prezentul regulament se aplica schemelor de ajutor de stat si ajutoarelor de stat individuale acordate pentru instruirea angajatilor in toate sectoarele, exceptie facand sectorul carbonier.
    (2) Prezentul regulament se aplica masurilor de instruire a angajatilor, masuri care constituie ajutor de stat in sensul art. 2 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare. Unele masuri de instruire nu se incadreaza in dispozitiile art. 2 alin. (1) din Legea nr. 143/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, constituind masuri cu caracter general, deoarece sunt deschise intreprinderilor din toate sectoarele, fara discriminari si fara a se acorda puteri discretionare autoritatilor care aplica masurile, de exemplu schemele ce instituie stimulente fiscale, deschise tuturor firmelor care investesc in instruirea angajatilor. Alte masuri de instruire nu se incadreaza in domeniul de aplicare al art. 2 alin. (1) din Legea nr. 143/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru ca de acestea beneficiaza in mod direct orice persoana si nu implica nici un avantaj pentru anumite intreprinderi ori sectoare, cum ar fi: scolarizarea si instruirea profesionala initiala; instruirea sau recalificarea somerilor, inclusiv burse de formare in intreprinderi; masuri care ii vizeaza direct pe lucratori sau chiar anumite categorii de lucratori, dandu-le posibilitatea de a beneficia de instruire care nu este legata de firma sau de industria in care lucreaza.

    Definitii
    Art. 2
    In sensul prezentului regulament, termenii si expresiile de mai jos semnifica dupa cum urmeaza:
    1. intreprinderile mici si mijlocii sunt definite conform Regulamentului privind ajutorul de stat pentru intreprinderile mici si mijlocii, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 55/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 340 din 19 aprilie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
    2. intreprinderi mari inseamna intreprinderile care nu se incadreaza in categoria intreprinderilor prevazute la pct. 1;
    3. instruire specifica inseamna pregatirea angajatilor, care implica achitarea de taxe de scolarizare pentru instruirea care priveste in principal pozitia prezenta sau viitoare a angajatului din firma sprijinita si care presupune calificari care nu sunt ori sunt in mica masura transferabile la alte firme sau in alte domenii de activitate;
    4. instruire generala inseamna formarea angajatilor, care implica achitarea unei taxe de scolarizare pentru instruirea care nu priveste in principal sau exclusiv pozitia prezenta ori viitoare a angajatului din firma sprijinita, ci care ofera calitati transferabile pe scara larga la alte firme sau in alte domenii de activitate si care, prin aceasta, imbunatateste substantial potentialul de ocupare in munca al angajatului. Instruirea va fi considerata a avea caracter general, daca, de exemplu, este organizata in comun de catre diferite intreprinderi, daca angajatii diferitelor intreprinderi se pot folosi ei insisi de aceasta sau daca este recunoscuta, acreditata ori validata de catre autoritatile sau organismele publice ori de catre alte organisme sau institutii carora autoritatile abilitate le-au conferit imputernicirea necesara;
    5. intensitatea ajutorului de stat inseamna valoarea bruta a ajutorului de stat, exprimata ca procent din costurile eligibile ale proiectului. Toate sumele utilizate vor fi luate in considerare inainte de deducerea oricaror impozite directe. Daca ajutorul de stat se acorda sub alta forma decat aceea a unor fonduri nerambursabile, valoarea acestui ajutor va fi echivalentul subventionarii acestuia. Ajutorul de stat ce urmeaza sa fie primit in viitor, intr-o singura transa sau in mai multe, trebuie actualizat la valoarea prezenta a acestuia. Rata dobanzii utilizata pentru operatiunile de actualizare si pentru calcularea valorii ajutorului de stat in cazul unui credit cu dobanda redusa va fi rata de referinta aplicabila in momentul acordarii ajutorului de stat;
    6. lucrator dezavantajat inseamna:
    a) orice persoana care nu a implinit varsta de 25 de ani, neincadrata anterior intr-o munca remunerata in mod regulat;
    b) orice persoana cu handicap grav, rezultat al unor afectiuni fizice si/sau psihice, care poate totusi sa patrunda pe piata muncii;
    c) orice persoana care imigreaza sau care devine rezident in Romania in scopul de a munci si care are nevoie de instruire, inclusiv de instruire pentru invatarea limbii romane;
    d) orice persoana care si-a gasit un loc de munca dupa o pauza de cel putin 3 ani, in special cei care au renuntat la serviciu datorita dificultatii de a concilia activitatea profesionala cu viata de familie, in primele 6 luni dupa angajare;
    e) orice persoana cu varsta de peste 45 de ani, care nu a frecventat o forma de invatamant secundar ori echivalentul acestuia;
    f) orice persoana care nu a avut loc de munca timp de 12 luni consecutive, aflata in primele 6 luni dupa angajare.

    CAP. 2
    Reguli aplicabile ajutorului de stat pentru instruirea angajatilor

    Conditiile care trebuie indeplinite pentru autorizarea ajutorului de stat pentru instruirea angajatilor
    Art. 3
    In conformitate cu prezentul regulament, Consiliul Concurentei poate autoriza orice ajutor de stat individual sau orice schema de ajutor de stat care indeplineste conditiile prevazute la art. 4 - 6.

    Intensitatea ajutorului de stat
    Art. 4
    (1) Plafonul intensitatii ajutorului de stat acordat pentru instruire specifica nu trebuie sa depaseasca 35% in cazul intreprinderilor mari si 45% in cazul intreprinderilor mici si mijlocii.
    (2) Plafonul intensitatii ajutorului de stat acordat pentru instruire generala nu trebuie sa depaseasca 60% in cazul intreprinderilor mari si 80% in cazul intreprinderilor mici si mijlocii.
    (3) Plafoanele intensitatilor maxime prevazute la alin. (1) si (2) vor fi mai mari cu 10 puncte procentuale in cazul in care de instruire beneficiaza lucratorii dezavantajati.
    (4) In cazul in care proiectul de ajutor de stat cuprinde atat componenta de instruire specifica, cat si pe cea de instruire generala, care nu pot fi separate la calcularea intensitatii ajutorului de stat, precum si in cazul in care nu poate fi stabilit caracterul specific ori general al instruirii, se vor aplica plafoanele intensitatilor stabilite in cazul instruirii specifice, conform prevederilor alin. (1).
    (5) Daca ajutorul de stat se acorda in sectorul transporturilor maritime, acesta poate ajunge la o intensitate de 100%, indiferent daca proiectul priveste instruirea specifica sau instruirea generala, in masura in care sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
    a) cursantul nu este un membru activ al echipajului, ci excedeaza personalului obisnuit la bordul navei;
    b) instruirea trebuie sa se desfasoare la bordul navelor inscrise in registrele maritime ale Romaniei.

    Costuri eligibile
    Art. 5
    (1) Costurile eligibile ale proiectului de ajutor de stat pentru instruirea angajatilor sunt urmatoarele:
    a) costurile de personal aferente expertilor care asigura instruirea;
    b) cheltuieli cu deplasarea expertilor si a personalului care este instruit;
    c) alte cheltuieli curente, cum ar fi cele referitoare la rechizite si alte materiale;
    d) cheltuielile cu amortizarea echipamentelor, in masura in care acestea sunt utilizate exclusiv in scopul instruirii angajatilor;
    e) cheltuielile aferente serviciilor de consultanta si indrumare legate de proiectul de instruire;
    f) costurile de personal aferente cursantilor, cu conditia ca acestea sa nu depaseasca totalul celorlalte costuri eligibile prevazute la lit. a) - e). Se vor lua in considerare numai orele in care cursantul participa efectiv la instruire, dupa deducerea tuturor orelor productive sau a echivalentului acestora.
    (2) Costurile eligibile vor fi probate cu documente justificative care trebuie sa fie transparente si detaliate.

    Cumularea ajutoarelor de stat
    Art. 6
    (1) Plafoanele intensitatii ajutorului de stat, prevazute la art. 4, se aplica indiferent daca proiectul este finantat integral sau partial din surse ale statului.
    (2) Ajutorul de stat pentru instruirea angajatilor nu se cumuleaza cu nici un alt ajutor de stat sau cu alte fonduri comunitare raportate la aceleasi costuri eligibile, daca aceasta cumulare conduce la o intensitate a ajutorului de stat ce depaseste valoarea fixata prin prezentul regulament.

    CAP. 3
    Dispozitii finale

    Art. 7
    (1) Prezentul regulament se aplica ajutoarelor de stat pentru instruirea angajatilor, notificate dupa intrarea sa in vigoare, precum si ajutoarelor de stat care au fost notificate inainte de intrarea in vigoare a acestuia, dar pentru care decizia Consiliului Concurentei este ulterioara acestei date sau nu a fost emisa inca o decizie.
    (2) Dispozitiile prezentului regulament se vor aplica in conformitate cu prevederile Regulamentului privind forma, continutul si alte detalii ale notificarii unui ajutor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 528/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 82 din 25 ianuarie 2005, si ale Regulamentului privind pragul minim al ajutorului de stat care nu cade sub incidenta obligatiei de notificare, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 27/2000, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 125 din 24 martie 2000.
    (3) La data intrarii in vigoare a prezentului regulament se abroga Regulamentul privind ajutorul de stat pentru instruirea angajatilor, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 92/2002, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 470 din 2 iulie 2002, cu modificarile ulterioare.
    (4) Prezentul regulament transpune prevederile Regulamentului CE nr. 68 din 12 ianuarie 2001 privind aplicarea prevederilor art. 87 si 88 ale Tratatului CE pentru instruire, publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. L 10 din 13 ianuarie 2001, modificat prin Regulamentul CE nr. 363 din 25 februarie 2004, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 63 din 28 februarie 2004.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 48/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 48 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 48/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu