Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (1) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.456 din 01.04.2014

pentru aprobarea procedurilor de control al statului la autorităţile administraţiei publice locale/judeţene privind respectarea prevederilor legale la emiterea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire/desfiinţare
ACT EMIS DE: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 281 din 16 aprilie 2014



SmartCity1

Potrivit dispoziţiilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare,în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare,luând în considerare dispoziţiile art. 3 pct. II lit. j) şi pct. III lit. c) din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 525/2013 pentru aprobarea atribuţiilor generale şi specifice, a structurii organizatorice şi a numărului maxim de posturi, precum şi a normării parcului auto şi a consumului de carburanţi ale Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., cu modificările ulterioare,ţinând seama de prevederile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi locuinţei nr. 839/2009, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 12 alin. (7) şi al art. 14 alin. (1) lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, cu modificările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Procedura de control al statului la autorităţile administraţiei publice locale/judeţene privind respectarea prevederilor legale la emiterea certificatelor de urbanism, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Se aprobă Procedura de control al statului la autorităţile administraţiei publice locale/judeţene privind respectarea prevederilor legale la emiterea autorizaţiilor de construire/desfiinţare, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Mihaela Dincă, secretar general adjunct
ANEXA Nr. 1PROCEDURĂ de control al statului la autorităţile administraţiei publice locale/judeţene privind respectarea prevederilor legale la emiterea certificatelor de urbanism Capitolul IScop Articolul 1Prezenta procedură stabileşte exercitarea unitară a controlului de stat privind verificarea modului în care sunt respectate reglementările legale referitoare la emiterea certificatelor de urbanism. Capitolul IIDomeniul de aplicare Articolul 2Prezenta procedură se aplică de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C., prin personalul cu atribuţii de control, în vederea verificării la autorităţile administraţiei publice locale/judeţene emitente ale certificatului de urbanism a modului în care sunt respectate cerinţele specifice prevăzute de
Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 50/1991, şi de Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi locuinţei nr. 839/2009, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare Norme metodologice, precum şi de Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 350/2001. Capitolul IIICadrul legal Articolul 3La baza prevederilor cuprinse în prezenta procedură au stat următoarele acte normative şi reglementări tehnice: a)Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;b)Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare;c)Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare;d)Legea nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată;e)Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare;f)Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare (Codul civil);g)Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;h)Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare;i)Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare;j)Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi locuinţei nr. 839/2009, cu modificările şi completările ulterioare; k)Hotărârea Guvernului nr. 560/2005 pentru aprobarea categoriilor de construcţii la care este obligatorie realizarea adăposturilor de protecţie civilă, precum şi a celor la care se amenajează puncte de comandă, cu modificările ulterioare;l)Hotărârea Guvernului nr. 1.739/2006 pentru aprobarea categoriilor de construcţii şi amenajări care se supun avizării şi/sau autorizării privind securitatea la incendiu, cu modificările şi completările ulterioare;m)Procedura privind emiterea acordului de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. pentru intervenţii în timp asupra construcţiilor existente, aprobată prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor şi al inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii nr. 486/500/2007, cu modificările ulterioare; n)Regulamentul de organizare şi funcţionare al Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice nr. 3.429/2013*), cu modificările şi completările ulterioare;*) Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice nr. 3.429/2013 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. o)Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.030/2009 privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire şi pentru funcţionarea obiectivelor ce desfăşoară activităţi cu risc pentru starea de sănătate a populaţiei, cu modificările şi completările ulterioare; p)reglementări tehnice - regulamente, proceduri, specificaţii, normative, instrucţiuni, ghiduri, metodologii, manuale şi altele. Capitolul IVProcedura de control Articolul 4Controlul statului privind respectarea prevederilor legale la emiterea certificatului de urbanism se realizează de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. în temeiul dispoziţiilor art. 29 din Legea nr. 50/1991. Secţiunea 1Constatări Articolul 5Prezenta procedură reglementează metodologia de control privind verificarea prevederilor legale la emiterea certificatului de urbanism, constatările privind încălcarea prevederilor legale, stabilirea măsurilor ce trebuie dispuse, precum şi modelul procesului-verbal de control, prevăzut în anexa nr. 1.1, care face parte integrantă din prezenta procedură. Articolul 6Controlul se efectuează în baza delegaţiei de serviciu, în care se vor menţiona: 1. felul controlului, după caz: a)control curent; b)control efectuat ca urmare a unei/unor sesizări; c)control tematic cu indicarea temei controlului;2. perioada în care se efectuează controlul; 3. administraţia publică la care se efectuează controlul. Articolul 7În activitatea de control se va verifica dacă: A. certificatul de urbanism: 1. este întocmit cu respectarea formularului F.6 din anexa nr. 1 la Normele metodologice; 2. poartă semnăturile prevăzute la art. 6 alin. (3) din Legea nr. 50/1991, după caz; 3. este emis cu respectarea termenului prevăzut la art. 6 alin. (2) din Legea nr. 50/1991; 4. este emis cu respectarea competenţelor prevăzute la art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz; 5. se menţionează în mod expres scopul solicitării actului; 6. dacă se menţionează câte pagini sau file cuprinde; 7. în cazul în care a fost prelungită valabilitatea acestuia, dacă a fost făcută în conformitate cu art. 40 din Normele metodologice; B. există documentaţia necesară emiterii certificatului de urbanism, conform prevederilor art. 19 din Normele metodologice: 1. cererea-tip cuprinzând: a)elementele de identificare a solicitantului; b)elementele de identificare a imobilului pentru care se solicită emiterea certificatului de urbanism, respectiv localitate, număr cadastral şi număr de carte funciară, în cazul în care legea nu dispune altfel; c)elementele care definesc scopul solicitării;2. planuri cadastrale/topografice, cu evidenţierea imobilelor în cauză, astfel: a)pentru imobilele neînscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară: plan de încadrare în zonă, la una dintre scările 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000, 1:500, după caz, eliberat, la cerere, de către oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară; b)pentru imobilele înscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară: extras din planul cadastral de pe ortofotoplan şi extras de carte funciară pentru informare actualizat la zi, eliberate, la cerere, de către biroul de cadastru şi publicitate imobiliară;C. regimul juridic al imobilului şi dacă în conţinut se precizează informaţii referitoare la: 1. situarea terenului, respectiv dacă acesta se situează în intravilanul sau în extravilanul localităţii; 2. natura proprietăţii; 3. dacă se instituie sau nu restricţii asupra imobilului teren şi/sau construcţie, respectiv servitute, zonă de utilitate publică sau alte restricţii; 4. dacă imobilul - teren şi construcţie este monument istoric, se află în zonă protejată ori în zonă de protecţie a unui monument istoric sau sunt instituite alte restricţii de către Ministerul Culturii ori este construcţie cu valoare arhitecturală şi istorică deosebită, stabilită prin documentaţii de urbanism legal aprobate; D. regimul economic al imobilului şi dacă în conţinut se precizează informaţii referitoare la: 1. folosinţa actuală; 2. destinaţia stabilită prin planurile de urbanism şi de amenajare a teritoriului aprobate; 3. reglementări ale administraţiei publice centrale şi/sau locale cu privire la obligaţiile fiscale ale investitorului; 4. alte prevederi rezultate din hotărârile consiliului local sau judeţean cu privire la zona în care se află imobilul; E. regimul tehnic al imobilului şi dacă în conţinut se precizează informaţii referitoare la: 1. informaţii extrase din documentaţiile de urbanism, inclusiv din regulamentele de urbanism aferente, şi dacă acestea sunt corecte; 2. subzona în care se încadrează terenul; 3. regimul de aliniere a terenului şi construcţiilor faţă de drumurile publice adiacente; 4. retragerile şi distanţele obligatorii la amplasarea construcţiilor faţă de proprietăţile vecine; 5. elementele privind volumetria şi/sau aspectul general al clădirilor în raport cu imobilele învecinate, precum şi alte prevederi extrase din documentaţiile de urbanism, din regulamentul local de urbanism - P.U.G., din planul urbanistic zonal - P.U.Z., din planul urbanistic de detaliu - P.U.D., aprobate potrivit legii; 6. înălţimea maximă admisă pentru construcţiile noi: totală, la cornişă, la coamă, după caz, şi caracteristicile volumetrice ale acestora, exprimate atât în număr de niveluri, cât şi în dimensiuni reale - metri; 7. procentul maxim de ocupare a terenului - P.O.T.; 8. coeficientul maxim de utilizare a terenului - C.U.T.; 9. echiparea cu utilităţi existente; 10. circulaţia pietonilor şi a autovehiculelor, accesele auto şi parcajele necesare în zonă, numărul de locuri de parcare necesare investiţiei, iar în cazul în care nu există un act care să reglementeze aceste prevederi, se vor aplica prevederile Regulamentului general de urbanism, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 525/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; 11. în situaţia în care pentru solicitarea precizată sunt necesare întocmirea, avizarea şi aprobarea unei documentaţii de urbanism, se va verifica dacă: a)prin certificatul de urbanism s-a respins în mod justificat cererea de modificare a prevederilor documentaţiilor de urbanism; b)tipul documentaţiei de urbanism este corect solicitat, în funcţie de derogările stabilite prin P.U.Z. sau P.U.D., conform art. 32 din Legea nr. 350/2001; c)prin certificatul de urbanism s-a solicitat întocmirea unei documentaţii de urbanism P.U.Z. în baza unui aviz de oportunitate;F. se va verifica dacă: a)au fost solicitate avizele, acordurile, studiile de specialitate necesare şi obligatorii autorizării lucrărilor, precum şi documentaţiile de urbanism suplimentare; b)a fost solicitat acordul vecinilor conform prevederilor Codului civil şi ale anexei nr. 1 la Legea nr. 50/1991. Secţiunea a 2-aMăsuri Articolul 8 (1) În situaţia în care se constată că certificatul de urbanism a fost emis în baza unei documentaţii de urbanism aprobate cu nerespectarea prevederilor legale, faptă constatată ca urmare a unui alt act de control şi asupra căreia nu există informaţii că ar fi atacată în instanţa de contencios administrativ, Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. va transmite certificatul de urbanism şi actul de control asupra acestuia organelor abilitate conform legii şi/sau, după caz, instituţiei prefectului.(2) În situaţia în care, în baza certificatului de urbanism controlat emis cu nerespectarea prevederilor legale, s-a emis autorizaţie de construire, nu se mai dispun măsurile din prezenta procedură, în acest caz fiind aplicabile prevederile art. 8 din Procedura de control al statului la autorităţile administraţiei publice locale/judeţene privind respectarea prevederilor legale la emiterea autorizaţiilor de construire/desfiinţare, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin. Articolul 9În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 7 pct. A, se vor dispune următoarele măsuri: 1. pentru pct. A.1 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării; 2. pentru pct. A.2 - neemiterea autorizaţiei de construire în baza certificatului de urbanism controlat; 3. pentru pct. A.3 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării şi sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991; 4. pentru pct. A.4 - neemiterea autorizaţiei de construire în baza certificatului de urbanism controlat; 5. pentru pct. A.5, A.6 şi A.7 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării. Articolul 10În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 7 pct. B, se va dispune măsura de atenţionare a factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării. Articolul 11În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 7 pct. C, se vor dispune următoarele măsuri: 1. pentru pct. C.1 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării şi sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 pentru conţinerea de date eronate; 2. pentru pct. C.2 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării şi sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 pentru conţinerea de date eronate; 3. pentru pct. C.3 - neemiterea autorizaţiei de construire în baza certificatului de urbanism controlat şi sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991; 4. pentru pct. C.4 - neemiterea autorizaţiei de construire în baza certificatului de urbanism controlat şi sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991. Articolul 12În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 7 pct. D, se vor dispune următoarele măsuri: 1. pentru pct. D.1 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării; 2. pentru pct. D.2 - neemiterea autorizaţiei de construire în baza certificatului de urbanism controlat şi sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 pentru conţinerea de date eronate; 3. pentru pct. D.3 şi D.4 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării. Articolul 13În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 7 pct. E, se va dispune neemiterea autorizaţiei de construire în baza certificatului de urbanism controlat şi se va sancţiona conform art. 26 din Legea nr. 50/1991. Articolul 14În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 7 pct. F, se va dispune neemiterea autorizaţiei de construire în baza certificatului de urbanism controlat şi se va sancţiona conform art. 26 din Legea nr. 50/1991. Articolul 15În procesul-verbal de control la capitolul măsuri nu se vor menţiona sancţiunile dispuse, acestea urmând a fi menţionate şi aplicate prin procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor. Secţiunea a 3-aSancţiuni Articolul 16În cazul în care aspectele constate constituie contravenţii, în condiţiile Legii nr. 50/1991, se dispune sancţionarea persoanelor vinovate prin procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, care se va întocmi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 17Sancţiunile se aplică numai în situaţia în care abaterile constatate nu au mai fost sancţionate anterior pentru aceeaşi faptă şi numai dacă aspectele sesizate nu constituie fapte care, în condiţiile legii, atrag răspunderea penală a autorilor acestora. Articolul 18În cazul în care se constată prin procesul-verbal de control că certificatul de urbanism a fost emis cu nerespectarea prevederilor legale, pe lângă sancţiunile dispuse în condiţiile art. 26 din Legea nr. 50/1991, se va dispune administraţiei publice controlate şi măsura neemiterii autorizaţiei de construire în baza certificatului de urbanism controlat. Articolul 19În cazul în care există fapte constatate care atrag răspunderea penală, se va informa Oficiul juridic din cadrul inspectoratului regional în construcţii în vederea luării măsurilor necesare pentru sesizarea organelor de urmărire penală. Articolul 20Atunci când se dispun măsuri pentru nerespectarea dispoziţiilor legale la emiterea certificatelor de urbanism, se vor urmări îndeplinirea acestora şi sancţionarea reprezentanţilor administraţiei publice pentru neducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse prin actul de control. Articolul 21În cazul în care există dosar pe rolul instanţei de judecată privind anularea certificatului de urbanism, nu se mai efectuează controlul privind respectarea prevederilor legale, având în vedere învestirea instanţei de judecată privind controlul judecătoresc al legalităţii emiterii acestuia. ANEXA Nr. 1.1la Procedura de control al statului la autorităţile administraţiei publice locale/judeţene privind respectarea prevederilor legale la emiterea certificatelor de urbanism INSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCŢII - I.S.C. INSPECTORATUL REGIONAL ÎN CONSTRUCŢII ........ ................ ............... Nr. ................ Data ........ ......... Unitatea controlată: ........ ................ ................ ......... Nr. ................ Data ........ ......... PROCES-VERBAL DE CONTROL Încheiat astăzi, ........ ................ ..............., la sediul ........ ................ ................ ........ .............

De către personalul cu atribuţii de control: (numele şi prenumele) Nr. legitimaţie
1. Baza legală a controlului:
Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare; Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare; Legea nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată; Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare; ►Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare; Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare; Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare; ► Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare; ► Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi locuinţei nr. 839/2009, cu modificările şi completările ulterioare; Hotărârea Guvernului nr. 560/2005 pentru aprobarea categoriilor de construcţii la care este obligatorie realizarea adăposturilor de protecţie civilă, precum şi a celor la care se amenajează puncte de comandă, cu modificările ulterioare; Hotărârea Guvernului nr. 1.739/2006 pentru aprobarea categoriilor de construcţii şi amenajări care se supun avizării şi/sau autorizării privind securitatea la incendiu, cu modificările şi completările ulterioare; ►Regulamentul de organizare şi funcţionare al Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice nr. 3.429/2013, cu modificările şi completările ulterioare; ►Procedura privind emiterea acordului de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. pentru intervenţii în timp asupra construcţiilor existente, aprobată prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor şi al inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii nr. 486/500/2007, cu modificările ulterioare; Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.030/2009 privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire şi pentru funcţionarea obiectivelor ce desfăşoară activităţi cu risc pentru starea de sănătate a populaţiei, cu modificările şi completările ulterioare; ►reglementări tehnice - regulamente, proceduri, specificaţii, normative, instrucţiuni, ghiduri, metodologii, manuale şi altele.
2. Controlul s-a efectuat în perioada , la:
AUTORITATEA PUBLICĂ Primăria Adresa: ........ ................ ................ ................ ................ .......... Tel.:
Primar:
Viceprimar: Reprezentată prin: ........ ................ ................ ................ ......... Calitatea:
Secretar:
Arhitect-şef: Nr. cod fiscal:
3. Obiectivul controlului: verificarea legalităţii la emiterea certificatelor de urbanism (CU)
4. La control au mai participat: 5. S-au prezentat următoarele documentele: (DA sau NU)
Numele şi prenumele Calitatea Registrul de evidenţă a certificatelor de urbanism
6. Situaţia certificatelor de urbanism:
Număr de certificate de urbanism emise: în perioada:
pentru construire: Locuinţe: Anexe: Comerţ-industrie-servicii: Social-culturale: Edilitare:
pentru desfiinţare: pentru informare/operaţiuni notariale/operaţiuni cadastrale/etc.: Altele:
7. Stadiul elaborării documentaţiilor de urbanism:
P.U.G. şi R.L.U. aprobate prin H.C.L. al nr. din
Au fost verificate prin sondaj următoarele certificate de urbanism, conform fişelor de verificare anexate:
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............

Str. ........ .............. nr. .........., cod ..........., localitate ........ .............., judeţ ........ .........., România Tel. ........ ................ .........., e-mail ........ ................ ........ ............. @isc-web.ro; www.isc-web.ro Cont ........ ........ .............., Trezoreria ........ ........ ..............., cod fiscal ........ ................ .............*) *) Aceste informaţii se vor menţiona în subsolul de pe prima pagină a procesului-verbal. Fişa de verificare anexă la P.V.C. nr. ........ ................ ......../........ ........ ............

Certificatul de urbanism nr.
emis pentru
Adresa: str. nr. judeţ/localitate/ sector
tarla parcelă număr cadastral
Privitor la informaţiile conţinute se constată:
emis în baza documentaţiei:
P.U.G. aprobat prin H.C.L. nr.
P.U.Z. aprobat prin H.C.L. nr.
P.U.D. aprobat prin H.C.L. nr.
DA NU Observaţii
Cererea-tip este completată integral.
Redactat pe formularul legal
Semnat conform art. 6 alin. (3) din Legea nr. 50/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
Se respectă competenţele de emitere.
Este emis în termenul legal.
Scopul solicitat este precizat.
Termenul de valabilitate este precizat.
A fost prelungit cu respectarea prevederilor legii.
Planşe anexe vizate spre neschimbare
Documentaţia prezintă planuri cadastrale cu evidenţierea imobilului.
Extras carte funciară de informare actualizat
Extras plan cadastral/topografic actualizat, cu evidenţierea imobilelor în cauză
Rubrica REGIM JURIDIC menţionează:
încadrarea imobilului în INTRAVILAN/EXTRAVILAN
natura proprietăţii
restricţii/regim special instituit
restricţii/servituţi
Rubrica REGIM ECONOMIC menţionează:
folosinţa actuală
destinaţia zonei conform R.L.U.
prevederi specifice, ca urmare a unor hotărâri ale administraţiei publice centrale/locale
obligaţii fiscale, ca urmare a unor hotărâri ale administraţiei publice centrale/locale
Rubrica REGIM TEHNIC menţionează:
subzona conform R.L.U.
P.O.T.
C.U.T.
R.M.H.
R.Min. H.
H cornişă
H maxim
Regim aliniere teren/construcţii faţă de drumurile publice adiacente
Retragerile minime faţă de limitele laterale şi de spate
Volumetrie/Aspect conform prevederilor R.L.U.
Referiri la utilităţile existente
Circulaţii/Parcări conform R.L.U. sau R.G.U., aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 525/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
ELEMENTE CE AU DETERMINAT RESPINGEREA
Solicitare întocmire P.U.Z./P.U.D.
Avize, acorduri, studii solicitate:
Nr. document DA NU Observaţii
Aviz deţinător reţea apă
Aviz deţinător reţea canalizare
Aviz deţinător reţea electricitate
Aviz deţinător reţea gaze naturale
Aviz deţinător reţea telefonie
Aviz
Aviz
Aviz
Aviz
Aviz
Aviz
Aviz P.S.I.
Aviz I.S.U.
Aviz sanitar
Aviz sanitar-veterinar
Acord A.P.M.
Acord I.S.C.
Expertiza tehnică
P.U.Z. aprobat
P.U.D. aprobat
Studiu geotehnic
Studiu conform art. 9 alin. (1) din Legea nr. 372/2005, republicată
Studiu
Studiu
8. Neconformităţi constatate: Abateri faţă de:
........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ ..........
9. Măsuri dispuse:
01 Termen:
Răspunde:
02 Termen:
Răspunde:
03 Termen:
Răspunde:
04 Termen:
Răspunde:
10. Paginile ........ ............. anexate, de detaliere a rubricilor ........ ............... de mai sus, fac parte integrantă din prezentul proces-verbal.
Prezentul proces-verbal, având ........ ........ .............. de pagini, a fost întocmit în 2 (două) exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară. Va fi adus la cunoştinţa primarului/preşedintelui C.J. ........ ................ ................ ................ ................ .............., doamna/domnul ........ ................ ................ ................ ................ ........ . Modul de îndeplinire a măsurilor va fi comunicat în scris la Inspectoratul Regional în Construcţii ........ ................ ................ ..........., în termenul stabilit.
SEMNĂTURI
Personalul cu atribuţii de control I.S.C. I.R.C. ........ ........ ............ Numele ........ ........ .......... Prenumele ........ .............. Semnătura ........ ............ Vizat inspector-şef judeţean/regional*): (după caz) *) Se va viza numai exemplarul care se va arhiva la I.J.C./I.R.C. Reprezentantul instituţiei controlate: Numele ........ ................ .......... Prenumele ........ ........ .............. Funcţia ........ ................ ........... Semnătura ........ ........ ..............

ANEXA Nr. 2 PROCEDURĂ de control al statului la autorităţile administraţiei publice locale/judeţene privind respectarea prevederilor legale la emiterea autorizaţiilor de construire/desfiinţare Capitolul IScop Articolul 1Prezenta procedură are ca scop exercitarea controlului de stat privind verificarea modului în care sunt respectate reglementările referitoare la emiterea autorizaţiilor de construire/desfiinţare după o procedură unitară pentru aplicarea prevederilor legale în domeniu. Capitolul IIDomeniul de aplicare Articolul 2Prezenta procedură se aplică de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C., prin personalul cu atribuţii de control, în vederea verificării la autorităţile administraţiei publice locale/judeţene emitente ale autorizaţiei de construire/desfiinţare a modului în care sunt respectate cerinţele specifice prevăzute de Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 50/1991, şi de Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi locuinţei nr. 839/2009, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare Norme metodologice. Capitolul IIICadrul legal Articolul 3La baza prevederilor cuprinse în prezenta procedură au stat următoarele acte normative şi reglementări tehnice: a)Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;b)Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările ulterioare;c)Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;d)Legea nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată;e)Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare;f)Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare (Codul civil);g)Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare;h)Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii – I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare;i)Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi locuinţei nr. 839/2009, cu modificările şi completările ulterioare; j)Procedura privind emiterea acordului de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. pentru intervenţii în timp asupra construcţiilor existente, aprobată prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor şi al inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii nr. 486/500/2007, cu modificările ulterioare; k)Regulamentul de organizare şi funcţionare al Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice nr. 3.429/2013*), cu modificările şi completările ulterioare;*) Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice nr. 3.429/2013 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. l)Reglementări tehnice - regulamente, proceduri, specificaţii, normative, instrucţiuni, ghiduri, metodologii, manuale şi altele. Capitolul IVProcedura de control Articolul 4(1) Controlul statului privind respectarea prevederilor legale la emiterea autorizaţiilor de construire/desfiinţare se realizează în temeiul dispoziţiilor art. 29 din Legea nr. 50/1991.
(2) Prezenta procedură reglementează controlul statului privind:a)autorizarea executării lucrărilor de construire; b)autorizarea executării lucrărilor de desfiinţare; c)autorizarea executării lucrărilor aferente organizării executării lucrărilor; d)autorizarea executării lucrărilor în regim de urgenţă. (3) Rezultatele controlului se menţionează în procesul-verbal de control al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2.1 care face parte integrantă din prezenta procedură. Secţiunea 1Autorizarea executării lucrărilor de construire Conţinutul procedurii 1. Constatări Articolul 5Prezenta procedură reglementează metodologia de control privind verificarea prevederilor legale la emiterea autorizaţiei de construire, constatările privind încălcarea prevederilor legale şi stabilirea măsurilor ce trebuie dispuse. Articolul 6Controlul se efectuează în baza delegaţiei de serviciu, în care se va menţiona: 1. felul controlului, după caz: a)control curent; b)control efectuat ca urmare a unei/unor sesizări; c)control tematic cu indicarea temei controlului;2. perioada în care se efectuează controlul; 3. administraţia publică la care se efectuează controlul. Articolul 7În activitatea de control exercitată de către personalul cu atribuţii de control şi inspecţie se va verifica dacă: A. autorizaţia de construire: 1. este întocmită cu respectarea formularului F.11 din anexa nr. 1 la Normele metodologice; 2. poartă semnăturile prevăzute la
art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz; 3. este emisă în termenul prevăzut la art. 7 alin. (1) din Legea nr. 50/1991; 4. este emisă cu respectarea competenţelor de emitere, conform art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz; 5. conţine anexa şi dacă se menţionează câte pagini sau file cuprinde; 6. are precizate termenul de valabilitate şi termenul de executare a lucrărilor de construcţii; 7. în cazul în care a fost prelungită, dacă se respectă dispoziţiile art. 53 din Normele metodologice; B. dosarul autorizaţiei de construire conţine: 1. cererea şi anexa şi dacă acestea sunt completate corespunzător, dacă conţin date şi indicii care caracterizează investiţia proiectată, suprafeţele construite şi desfăşurate, suprafeţele construite la sol şi utile, înălţimile clădirilor şi numărul de niveluri, volumul construcţiilor, procentul de ocupare a terenului - P.O.T. şi coeficientul de utilizare a terenului - C.U.T.; 2. certificatul de urbanism aflat în termen de valabilitate, iar scopul eliberării coincide cu obiectul cererii pentru autorizare; 3. dovada titlului solicitantului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, precum şi, după caz, a extrasului de plan cadastral şi a extrasului de carte funciară de informare, actualizate la zi; 4. avizele, acordurile şi studiile cerute prin certificatul de urbanism, iar în cazul în care acestea impun condiţii de realizare a investiţiei, se verifică dacă aceste condiţii au fost preluate în documentaţia tehnică D.T.A.C.; 5. documentaţia tehnică verificată de verificatori de proiecte atestaţi, referatele de verificare ale documentaţiei tehnice şi, după caz, referatele de expertizare tehnică; 6. calculul coeficientului global de izolare termică, raportul de audit energetic sau raportul de expertiză a sistemelor tehnice, după caz; 7. studiul geotehnic întocmit de specialişti în domeniu şi verificat de verificator de proiecte atestat la cerinţa Af - rezistenţa mecanică şi stabilitatea terenului de fundare a construcţiilor şi a masivelor de pământ, după caz, conform reglementărilor în vigoare; 8. acordul vecinilor, exprimat în formă autentică, după caz, în următoarele situaţii: a)pentru construcţiile noi, amplasate adiacent construcţiilor existente sau în imediata lor vecinătate - şi numai dacă sunt necesare măsuri de intervenţie pentru protejarea construcţiilor vecine; b)pentru lucrări de construcţii necesare în vederea schimbării destinaţiei în clădiri existente; c)în cazul amplasării de construcţii cu altă destinaţie decât cea a clădirilor învecinate, dacă funcţionalitatea noii construcţii este incompatibilă cu caracterul şi funcţionalitatea zonei în care urmează să se integreze; d)art. 612 şi 614 din Codul civil; C. se va verifica dacă documentaţia tehnică - D.T. conţine piese scrise şi desenate, este completă şi conformă cu prevederile anexei nr. 1 la Legea nr. 50/1991, precum şi cu dispoziţiile Normelor metodologice şi conţine: I. arhitectură 1. memoriul de arhitectură; 2. planul de încadrare în zonă a lucrării, întocmit la scările 1:10.000, 1: 5.000, 1: 2.000 sau 1: 1.000, după caz, emis de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară teritorial; 3. planul de situaţie întocmit în Sistemul de proiecţie stereografic 1970, la scările 1: 2.000, 1: 1.000, 1: 500, 1: 200 sau 1: 100, după caz, vizat de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară teritorial privind amplasarea obiectivelor investiţiei, care trebuie să conţină: a)reprezentarea reliefului; b)informaţii privind terenul şi construcţiile existente, date privind suprafaţa, lungimea laturilor, unghiuri, inclusiv poziţia şi înălţimea la coamă a calcanelor limitrofe, precum şi poziţia reperelor fixe şi mobile de trasare; c)amplasarea tuturor construcţiilor care se vor menţine, se vor desfiinţa sau se vor construi; d)cotele construcţiilor proiectate şi menţinute, pe cele 3 dimensiuni, respectiv cotele ±0,00, cote de nivel, distanţe de amplasare, axele, cotele trotuarelor, aleilor, platformelor şi altele asemenea; e)denumirea şi destinaţiile fiecărui corp de construcţie; f)sistematizarea pe verticală a terenului şi modul de scurgere a apelor pluviale; g)accesele pietonale şi carosabile din incintă şi clădiri, plantaţiile prevăzute; h)planul parcelar al tarlalei în cazul imobilelor neîmprejmuite care fac obiectul legilor de restituire a proprietăţii;4. piesele desenate de arhitectură, planurile cotate ale tuturor nivelurilor subterane şi supraterane, cu indicarea funcţiunilor, dimensiunilor şi a suprafeţelor, planşele principale privind arhitectura fiecărui obiect, redactate la scara 1:50 sau 1:100: a)planurile acoperişurilor - terasă sau şarpantă - cu indicarea pantelor de scurgere a apelor meteorice şi a modului de colectare a acestora, inclusiv indicarea materialelor din care se execută învelitorile; b)secţiuni caracteristice - în special pe linia de cea mai mare pantă, acolo unde este cazul, care cuprinde cota ±0,00, cotele tuturor nivelurilor, înălţimile determinante ale acoperişului - cotele la coamă şi la cornişă, fundaţiile clădirilor învecinate la care se alătură construcţiile proiectate; c)toate faţadele, cu indicarea materialelor şi finisajelor, inclusiv culorile, cotate şi cu indicarea racordării la nivelul terenului amenajat; d)în situaţia integrării construcţiilor într-un front existent, se va prezenta şi desfăşurarea stradală prin care se va arăta modul de integrare a acestora în ţesutul urban existent;5. dacă pe piesele scrise şi desenate este aplicată parafa emisă de Ordinul Arhitecţilor din România, care confirmă dreptul arhitectului/conductorului arhitect, după caz, de a proiecta şi semna documentaţiile, în condiţiile prevederilor art. 9 alin. (1) lit. a) şi art. 24 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 50/1991, se va verifica şi competenţa de semnare a documentaţiilor tehnice, conform art. 9 din Legea nr. 50/1991. II. structura 1. memoriul structură; 2. planul fundaţiilor, modul de respectare a condiţiilor din studiul geotehnic, măsurile de protejare a fundaţiilor clădirilor învecinate, la care se alătură construcţiile proiectate; 3. detaliile de fundaţii; 4. proiect de structură complet în cazul construcţiilor cu mai multe subsoluri şi cel puţin 10 niveluri. III. instalaţii 1. memorii pe specialităţi instalaţii-sanitare, electrice, termice şi altele; 2. schemele instalaţiilor, parametrii principali şi schemele funcţionale ale instalaţiilor proiectate; 3. dotări şi instalaţii tehnologice; D. se verifică dacă sunt respectate prevederile certificatului de urbanism şi ale documentaţiei de urbanism ca urmare a solicitării menţionate în certificatul de urbanism, referitoare la: 1. regimul de aliniere al construcţiilor faţă de drumurile publice adiacente; 2. retragerile şi distanţele construcţiilor faţă de proprietăţile vecine; 3. înălţimea maximă admisă pentru construcţiile noi, exprimată în metri şi număr de niveluri; 4. procentul maxim de ocupare a terenului - P.O.T.; 5. coeficientul maxim de utilizare a terenului - C.U.T.; 6. echiparea cu utilităţile existente; 7. circulaţia pietonilor şi a autovehiculelor, accesele auto şi parcajele necesare în zonă, numărul de locuri de parcare necesare investiţiei; în cazul în care nu există un document care să reglementeze aceste prevederi se vor aplica prevederile Regulamentului general de urbanism, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 525/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 2. Măsuri Articolul 8În situaţia în care se constată şi se menţionează în procesul-verbal de control că autorizaţia de construire a fost emisă în baza unui certificat de urbanism care nu respectă prevederile legale sau că autorizaţia de construire a fost emisă cu nerespectarea prevederilor legale, se va solicita instituţiei prefectului atacarea autorizaţiei de construire la instanţa de contencios administrativ competentă. Articolul 9În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 7 pct. A, se vor dispune următoarele măsuri: 1. pentru pct. A.1 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării; 2. pentru pct. A.2 - se va solicita instituţiei prefectului atacarea în instanţa de contencios administrativ competentă a autorizaţiei de construire; 3. pentru pct. A.3 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării şi sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991; 4. pentru pct. A.4 - se va solicita instituţiei prefectului atacarea în instanţa de contencios administrativ competentă a autorizaţiei de construire; 5. pentru pct. A.6 şi A.7 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării. Articolul 10În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 7 pct. B, se vor dispune următoarele măsuri: 1. pentru pct. B.1 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării; 2. pentru pct. B.2 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării; 3. pentru pct. B.3 - sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 şi solicitarea către instituţia prefectului de a ataca autorizaţia de construire în instanţa de contencios administrativ competentă; 4. pentru pct. B.4 - sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 şi dispunerea completării cu avizul/acordul lipsă. În cazul în care avizul este nefavorabil se va solicita instituţiei prefectului atacarea autorizaţiei de construire în instanţa de contencios administrativ competentă; 5. pentru pct. B.5 - sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 şi verificarea documentaţiei tehnice la specialitatea la care nu a fost verificată; 6. pentru pct. B.6 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării; 7. pentru pct. B.7 - sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 şi completarea cu studiul geotehnic şi punctul de vedere al proiectantului de rezistenţă însuşit de verificatorul de proiecte atestat, dacă proiectul de structură respectă prevederile studiului geotehnic; 8. pentru pct. B.8 - sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991. Articolul 11În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 7 pct. C, se vor dispune sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 şi completarea documentaţiei cu documentele lipsă. Articolul 12În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 7 pct. D, se va dispune sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 şi se va solicita instituţiei prefectului să atace autorizaţia de construire la instanţa de contencios administrativ competentă. Articolul 13În procesul-verbal de control se vor menţiona: a)persoanele responsabile de ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse, respectiv arhitectul-şef sau alte persoane, precum şi termenul de îndeplinire a măsurilor dispuse; b)persoana responsabilă să informeze în scris, la termenul dispus, asupra îndeplinirii măsurilor dispuse, respectiv la Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. - inspectoratului regional/judeţean în construcţii, în cazul în care emitentul hotărăşte revocarea sau anularea autorizaţiei de construire în instanţa de contencios administrativ competentă; c)la capitolul măsuri nu se vor preciza sancţiunile, acestea urmând a fi menţionate şi aplicate prin procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.3. Sancţiuni Articolul 14În situaţia în care aspectele constatate constituie contravenţii, în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, se dispune sancţionarea persoanelor vinovate prin procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, care se va întocmi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 15Sancţiunile se aplică numai dacă abaterile constatate nu au mai fost sancţionate anterior pentru aceeaşi faptă şi numai dacă aspectele sesizate nu constituie fapte care potrivit legii atrag răspunderea penală a autorilor acestora. Articolul 16În cazul în care există fapte constatate care atrag răspunderea penală, se va informa Oficiul juridic din cadrul inspectoratului regional în construcţii pentru a efectua diligenţele necesare în vederea sesizării organelor de urmărire penală. Articolul 17Ulterior întocmirii actului de control, prin adresă de înaintare, se solicită instituţiei prefectului atacarea în instanţa de contencios administrativ competentă a autorizaţiei de construire. Această acţiune nu se precizează în actul de control. Articolul 18În cazul în care există dosar pe rolul instanţei de judecată privind anularea autorizaţiei de construire, nu se mai efectuează controlul privind respectarea prevederilor legale, având în vedere învestirea instanţei de judecată privind controlul judecătoresc al legalităţii emiterii acesteia. Secţiunea a 2-aAutorizarea executării lucrărilor de desfiinţare Conţinutul procedurii 1. Constatări Articolul 19Prezenta procedură stabileşte metodologia de control privind verificarea prevederilor legale la emiterea autorizaţiei de desfiinţare, constatările privind încălcarea prevederilor legale şi stabilirea măsurilor ce trebuie dispuse. Articolul 20Controlul statului se efectuează în baza delegaţiei de serviciu, în care se vor menţiona: 1. felul controlului, după caz: a)control curent; b)control efectuat ca urmare a unei/unor sesizări; c)control tematic cu indicarea temei controlului;2. perioada în care se efectuează controlul; 3. administraţia publică la care se efectuează controlul. Articolul 21În activitatea de control exercitată de către personalul cu atribuţii de control se va verifica dacă: A. autorizaţia de desfiinţare: 1. este întocmită cu respectarea formularului F.11 din anexa nr. 1 la Normele metodologice; 2. poartă semnăturile prevăzute la art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz; 3. este emisă în termenul prevăzut la art. 7 alin. (1) din Legea nr. 50/1991; 4. este emisă cu respectarea competenţelor de emitere, conform art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz; 5. conţine anexa şi dacă se menţionează câte pagini sau file cuprinde; 6. are precizate termenul de valabilitate şi termenul de executare a lucrărilor de desfiinţare; 7. în cazul în care a fost prelungită, dacă se respectă dispoziţiile art. 53 din Normele metodologice; B. dosarul autorizaţiei de desfiinţare conţine: 1. cererea şi anexa şi dacă acestea sunt completate corespunzător, dacă conţin date şi indicii care caracterizează construcţia care urmează a fi desfiinţată, suprafeţele construite şi utile, înălţimile clădirilor şi numărul de niveluri; 2. certificatul de urbanism aflat în termen de valabilitate, iar scopul eliberării coincide cu obiectul cererii pentru autorizare; 3. dovada titlului solicitantului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, precum şi, după caz, a extrasului de plan cadastral şi a extrasului de carte funciară de informare, actualizate la zi; 4. avizele, acordurile şi studiile cerute prin certificatul de urbanism, iar în cazul în care acestea impun condiţii de desfiinţare a construcţiei, se verifică dacă aceste condiţii au fost preluate în documentaţia tehnică D.T.A.D.; 5. documentaţia tehnică verificată de verificatori de proiecte atestaţi, referatele de verificare şi, după caz, referatele de expertizare tehnică; C. documentaţia tehnică - D.T. conţine piese scrise şi desenate, dacă este completă şi conformă cu prevederile anexei nr. 1 la Legea nr. 50/1991 şi ale Normelor metodologice şi conţine: 1. fotografii color - format 9 x 12 cm - ale tuturor faţadelor, iar acolo unde este cazul se vor prezenta desfăşurări rezultate din asamblarea mai multor fotografii; 2. memoriul; 3. planul de încadrare în zonă a lucrării, întocmit la scările 1:10.000, 1: 5.000, 1: 2.000 sau 1: 1.000, după caz, emis de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară teritorial; 4. planul de situaţie întocmit în Sistemul de proiecţie stereografic 1970, la scările 1:2.000, 1:1.000, 1:500, 1:200 sau 1:100, după caz, vizat de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară teritorial privind amplasarea obiectivelor investiţiei, care trebuie să cuprindă: a)parcela cadastrală pentru care a fost emis certificatul de urbanism; b)amplasarea tuturor construcţiilor care se vor menţine sau se vor desfiinţa; c)modul de amenajare a terenului după desfiinţarea construcţiilor; d)sistematizarea pe verticală a terenului şi modul de scurgere a apelor pluviale; e)plantaţiile existente şi care se menţin după desfiinţare;5. releveul construcţiilor care urmează să fie desfiinţate, planşele redactate la scara convenabilă de 1: 100 sau de 1: 50, care să permită evidenţierea spaţiilor şi a funcţiunilor existente, cu indicarea cotelor, suprafeţelor şi a materialelor existente: a)planurile tuturor nivelurilor şi planul acoperişului; b)principalele secţiuni: transversală, longitudinală, alte secţiuni caracteristice, după caz; c)documentaţia tehnică de organizare a executării lucrărilor D.T.O.E, în situaţia în care desfiinţarea necesită operaţiuni tehnice complexe.2. Măsuri Articolul 22În situaţia în care se constată şi se menţionează în procesul-verbal de control că autorizaţia de desfiinţare a fost emisă în baza unui certificat de urbanism care nu respectă prevederile legale sau autorizaţia de desfiinţare a fost emisă cu nerespectarea prevederilor legale se va solicita instituţiei prefectului atacarea autorizaţiei de desfiinţare la instanţa de contencios administrativ competentă. Articolul 23În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 21 pct. A, se vor dispune următoarele măsuri: 1. pentru pct. A.1 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării; 2. pentru pct. A.2 - se va solicita instituţiei prefectului atacarea autorizaţiei de desfiinţare la instanţa de contencios administrativ competentă; 3. pentru pct. A.3 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării şi sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991; 4. pentru pct. A.4 - se va solicita instituţiei prefectului atacarea autorizaţiei de desfiinţare la instanţa de contencios administrativ competentă; 5. pentru pct. A.6 şi A.7 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării. Articolul 24Pentru constatările prevăzute la art. 21 pct. B, în cazul nerespectării prevederilor legale, se vor dispune următoarele măsuri: 1. pentru pct. B.1 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării; 2. pentru pct. B.2 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării; 3. pentru pct. B.3 - sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 şi solicitarea către instituţia prefectului de a ataca autorizaţia de desfiinţare la instanţa de contencios administrativ competentă; 4. pentru pct. B.4 - sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 şi dispunerea completării cu avizul/acordul lipsă. În cazul în care avizul este nefavorabil se va solicita instituţiei prefectului atacarea autorizaţiei de desfiinţare la instanţa de contencios administrativ competentă; 5. pentru pct. B.5 - sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 şi verificarea documentaţiei tehnice pentru specialitatea la care nu a fost verificată. Articolul 25Pentru constatările prevăzute la art. 21 pct. C, în cazul nerespectării prevederilor legale, se vor dispune următoarele măsuri: 1. pentru pct. C.1 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării; 2. pentru pct. C.2-C.5 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării. Articolul 26În procesul-verbal de control se vor menţiona: a)persoanele responsabile de ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse, respectiv arhitectul-şef sau alte persoane, precum şi termenul de îndeplinire a măsurilor dispuse; b)persoana responsabilă să informeze în scris, la termenul dispus, asupra îndeplinirii măsurilor dispuse, respectiv la Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. - inspectoratul regional/judeţean în construcţii, în cazul în care emitentul hotărăşte revocarea sau anularea autorizaţiei de construire în instanţa de contencios administrativ competentă; c)la capitolul măsuri nu se vor preciza sancţiunile, acestea urmând a fi menţionate şi aplicate prin procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.3. Sancţiuni Articolul 27În situaţia în care aspectele constatate constituie contravenţii, în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, se dispune sancţionarea persoanelor vinovate prin procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, care se va întocmi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 28Sancţiunile se aplică numai dacă abaterile constatate nu au mai fost sancţionate anterior pentru aceeaşi faptă şi numai dacă aspectele sesizate nu constituie fapte care, în condiţiile legii, atrag răspunderea penală a autorilor acestora. Articolul 29În cazul în care există fapte constatate care atrag răspunderea penală, se va informa Oficiul juridic din cadrul inspectoratului regional în construcţii pentru efectuarea diligenţelor necesare în vederea sesizării organelor de urmărire penală. Articolul 30Ulterior întocmirii actului de control, prin adresă de înaintare, se solicită instituţiei prefectului atacarea în instanţa de contencios administrativ competentă a autorizaţiei de desfiinţare. Această acţiune nu se precizează în actul de control. Articolul 31În cazul în care există dosar pe rolul instanţei de judecată privind anularea autorizaţiei de desfiinţare, nu se mai efectuează controlul privind respectarea prevederilor legale, având în vedere învestirea instanţei de judecată privind controlul judecătoresc al legalităţii emiterii acesteia. Secţiunea a 3-a Autorizarea executării lucrărilor de construire pentru construcţii cu caracter provizoriu Articolul 32Construcţiile cu caracter provizoriu, de regulă, se realizează din materiale şi alcătuiri care permit demontarea rapidă în vederea aducerii terenului la starea iniţială, precum confecţii metalice, piese de cherestea, materiale plastice ori altele asemenea, şi sunt de dimensiuni reduse. Din categoria construcţiilor cu caracter provizoriu fac parte: chioşcuri, tonete, cabine, locuri de expunere situate pe căile şi în spaţiile publice, corpuri şi panouri de afişaj, firme şi reclame, copertine, pergole ori altele asemenea. Articolul 33În vederea simplificării procedurii de autorizare a executării lucrărilor de construcţii provizorii prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. d), g) şi h) din Legea nr. 50/1991, autorizaţia de construire se emite în baza documentaţiilor tehnice - D.T., cu conţinut simplificat în raport cu conţinutul-cadru prevăzut în anexa nr. 2 la Normele metodologice. Conţinutul procedurii 1. Constatări Articolul 34Prezenta procedură reglementează metodologia de control privind verificarea prevederilor legale la emiterea autorizaţiei de construire pentru construcţii cu caracter provizoriu, constatările privind încălcarea prevederilor legale şi stabilirea măsurilor ce trebuie dispuse. Articolul 35Controlul se efectuează în baza delegaţiei de serviciu, în care se vor menţiona: 1. felul controlului, după caz: a)control curent; b)control efectuat ca urmare a unei/unor sesizări; c)control tematic cu indicarea temei controlului;2. perioada în care se efectuează controlul; 3. administraţia publică la care se efectuează controlul. Articolul 36În activitatea de control exercitată de către personalul cu atribuţii de control şi inspecţie se va verifica: A. dacă autorizaţia de construire pentru construcţii cu caracter provizoriu: 1. este întocmită cu respectarea formularului F.11 din anexa nr. 1 la Normele metodologice; 2. poartă semnăturile prevăzute la art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz; 3. este emisă în termenul prevăzut la art. 7 alin. (1) din Legea nr. 50/1991; 4. este emisă cu respectarea competenţelor de emitere, conform art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz; 5. conţine anexa şi dacă se menţionează câte pagini sau file cuprinde; 6. are precizate termenul de valabilitate al actului administrativ, termenul de executare a lucrărilor de construcţii şi durata de existenţă limitată a construcţiilor; 7. în cazul în care a fost prelungită, dacă se respectă dispoziţiile art. 53 din Normele metodologice; B. dacă dosarul autorizaţiei de construire pentru construcţii cu caracter provizoriu conţine: 1. cererea şi anexa şi dacă acestea sunt completate corespunzător, dacă conţin date şi indicii care caracterizează investiţia proiectată, suprafeţele construite şi desfăşurate, suprafeţele construite la sol şi utile, înălţimile clădirilor; 2. certificatul de urbanism aflat în termen de valabilitate, iar scopul eliberării coincide cu obiectul cererii pentru autorizare; 3. dovada titlului solicitantului asupra imobilului sau contractul de comodat/locaţiune cu acordul expres al proprietarului de drept; 4. avizele, acordurile cerute prin certificatul de urbanism, conform anexei nr. 2 la Normele metodologice; 5. documentaţia tehnică verificată de verificatori de proiecte atestaţi, referatele de verificare ale documentaţiei tehnice conform anexei nr. 2 la Normele metodologice; C. se va verifica dacă documentaţia tehnică - D.T. conţine piese scrise şi desenate în funcţie de tipul construcţiei provizorii, dacă este completă şi conformă cu prevederile anexei nr. 2 la Normele metodologice. 2. Măsuri Articolul 37În situaţia în care se constată şi se menţionează în procesul-verbal de control că autorizaţia de construire a fost emisă în baza unui certificat de urbanism care nu respectă prevederile legale sau autorizaţia de construire a fost emisă cu nerespectarea prevederilor legale, se va solicita instituţiei prefectului atacarea autorizaţiei de construire la instanţa de contencios administrativ competentă. Articolul 38În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 36 pct. A se vor dispune următoarele măsuri: 1. pentru pct. A.1 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării; 2. pentru pct. A.2 - se va solicita instituţiei prefectului atacarea autorizaţiei de construire la instanţa de contencios administrativ competentă; 3. pentru pct. A.3 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării şi sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991; 4. pentru pct. A.4 - se va solicita instituţiei prefectului atacarea autorizaţiei de construire la instanţa de contencios administrativ competentă; 5. pentru pct. A.6 - în cazul în care nu este precizat termenul de provizorat se înţelege că lucrările de construcţii autorizate sunt definitive, iar în acest caz se va solicita atacarea autorizaţiei de construire instituţiei prefectului la instanţa de contencios administrativ competentă. Articolul 39Pentru constatările prevăzute la art. 36 pct. B, în cazul nerespectării prevederilor legale, se vor dispune următoarele măsuri: 1. pentru pct. B.1 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării; 2. pentru pct. B.2 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării; 3. pentru pct. B.3 - sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 şi solicitarea către instituţia prefectului de a ataca autorizaţia de construire la instanţa de contencios administrativ competentă; 4. pentru pct. B.4 - sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 şi dispunerea completării cu avizul/acordul lipsă. În cazul în care avizul este nefavorabil se va solicita instituţiei prefectului atacarea autorizaţiei de construire la instanţa de contencios administrativ competentă; 5. pentru pct. B.5 - sancţionarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 şi verificarea documentaţiei tehnice la specialitatea la care nu a fost verificată. Articolul 40Pentru constatările prevăzute la art. 36 pct. C, în cazul nerespectării prevederilor legale, se sancţionează conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 şi se dispune completarea documentaţiei cu documentele lipsă. Articolul 41În procesul-verbal de control se vor menţiona: a)persoanele responsabile de ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse, respectiv arhitectul-şef sau alte persoane, precum şi termenul de îndeplinire a măsurilor dispuse; b)persoana responsabilă să informeze în scris, la termenul dispus, asupra îndeplinirii măsurilor dispuse, respectiv la I.S.C. - inspectoratul regional/judeţean în construcţii, în cazul în care emitentul hotărăşte revocarea sau anularea autorizaţiei de construire în instanţa de contencios administrativ competentă; c)la capitolul măsuri nu se vor preciza sancţiunile, acestea urmând a fi menţionate şi aplicate prin procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.3. Sancţiuni Articolul 42În situaţia în care aspectele constatate constituie contravenţii, în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, se dispune sancţionarea persoanelor vinovate prin procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, care se va întocmi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 43Sancţiunile se aplică numai dacă abaterile constatate nu au mai fost sancţionate anterior şi numai dacă aspectele sesizate nu constituie fapte care, în condiţiile legii, atrag răspunderea penală a autorilor acestora. Articolul 44În cazul în care există fapte constatate care atrag răspunderea penală, se va informa Oficiul juridic din cadrul inspectoratului regional în construcţii pentru efectuarea diligenţelor necesare în vederea sesizării organelor de urmărire penală. Articolul 45Ulterior întocmirii actului de control, prin adresă de înaintare, se solicită instituţiei prefectului atacarea în instanţa de contencios administrativ competentă a autorizaţiei de construire. Această acţiune nu se precizează în actul de control. Articolul 46În cazul în care există dosar pe rolul instanţei de judecată privind anularea autorizaţiei de construire, nu se mai efectuează controlul privind respectarea prevederilor legale, având în vedere învestirea instanţei de judecată privind controlul judecătoresc al legalităţii emiterii acesteia. Secţiunea a 4-aAutorizarea executării lucrărilor de construcţii în regim de urgenţă Articolul 47Autorizarea executării lucrărilor de construcţii în regim de urgenţă se poate realiza pentru: 1. lucrări de intervenţie în primă urgenţă în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (10), (16), (161) şi (17) din Legea nr. 50/1991; 2. în condiţiile art. 24 alin. (4) pentru lucrările de construcţii prevăzute la art. 1 din Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 48Prin lucrări de intervenţie în primă urgenţă se înţelege orice fel de lucrări necesare la construcţiile existente care prezintă pericol public, ca urmare a unor procese de degradare a acestora, determinate de factori distructivi naturali şi antropici, inclusiv a instalaţiilor aferente acestora, pentru: a)punerea în siguranţă, prin asigurarea cerinţelor de rezistenţă mecanică, stabilitate şi siguranţă în exploatare; b)desfiinţarea acestora. Articolul 49Autorizaţiile de construire pentru executarea lucrărilor în regim de urgenţă se emite imediat de către administraţia publică competentă, urmând ca documentaţiile tehnico-economice corespunzătoare fiecărei faze de proiectare - expertiză tehnică, studiu de fezabilitate/documentaţie de avizare, documentaţie tehnica - D.T., proiect tehnic - P.T., detalii de execuţie - D.E. - să fie elaborate şi aprobate pe parcursul sau la încheierea executării lucrărilor, cu respectarea avizelor şi acordurilor, precum şi, după caz, a actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului. Conţinutul procedurii 1. Constatări Articolul 50Prezenta procedură stabileşte metodologia de control privind verificarea prevederilor legale la emiterea autorizaţiei de construire în regim de urgenţă, constatările privind încălcarea prevederilor legale şi stabilirea măsurilor ce trebuie dispuse. Articolul 51Controlul se efectuează în baza delegaţiei de serviciu, în care se vor menţiona: 1. felul controlului, după caz: a)control curent; b)control efectuat ca urmare a unei/unor sesizări; c)control tematic cu indicarea temei controlului;2. perioada în care se efectuează controlul; 3. administraţia publică la care se efectuează controlul. Articolul 52În activitatea de control se va verifica dacă autorizaţia de construire: 1. este întocmită cu respectarea formularului F.11 din anexa nr. 1 la Normele metodologice; 2. poartă semnăturile prevăzute la art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz; 3. este emisă cu respectarea competenţelor de emitere, conform art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz; 4. are precizate termenul de valabilitate şi termenul de executare a lucrărilor de construcţii; 5. în cazul în care a fost prelungită, dacă se respectă dispoziţiile art. 53 din Normele metodologice; 6. a fost emisă cu respectarea prevederilor legale referitoare la caracterul de urgenţă. 2. Măsuri Articolul 53Pentru constatările prevăzute la art. 52, în cazul nerespectării prevederilor legale, se vor dispune următoarele măsuri: 1. pentru pct. 1 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării; 2. pentru pct. 2 - se va solicita instituţiei prefectului atacarea autorizaţiei de construire la instanţa de contencios administrativ competentă; 3. pentru pct. 3 - se va solicita instituţiei prefectului atacarea autorizaţiei de construire la instanţa de contencios administrativ competentă; 4. pentru pct. 4 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării; 5. pentru pct. 5 - atenţionarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare şi a prevenirii repetării; 6. pentru pct. 6 - se va solicita instituţiei prefectului atacarea autorizaţiei de construire la instanţa de contencios administrativ competentă. 3. Sancţiuni Articolul 54În situaţia în care aspectele constatate constituie contravenţii, în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, se dispune sancţionarea persoanelor vinovate prin procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, care se va întocmi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 55Sancţiunile se aplică numai dacă abaterile constatate nu au mai fost sancţionate anterior pentru aceeaşi faptă şi numai dacă aspectele sesizate nu constituie fapte care, în condiţiile legii, atrag răspunderea penală a autorilor acestora. Articolul 56În cazul în care există fapte constatate care atrag răspunderea penală, se va informa Oficiul juridic din cadrul inspectoratului regional în construcţii în vederea luării măsurilor necesare pentru sesizarea organelor de urmărire penală. Articolul 57Ulterior întocmirii actului de control, prin adresă de înaintare, se solicită instituţiei prefectului atacarea în instanţa de contencios administrativ competentă a autorizaţiei de construire. Articolul 58În cazul în care există dosar pe rolul instanţei de judecată privind anularea autorizaţiei de construire, nu se mai efectuează controlul privind respectarea prevederilor legale, având în vedere învestirea instanţei de judecată privind controlul judecătoresc al legalităţii emiterii acesteia. ANEXA Nr. 2.1. la Procedura de control al statului la autorităţile administraţiei publice locale/judeţene privind respectarea prevederilor legale la emiterea autorizaţiilor de construire/desfiinţare INSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCŢII - I.S.C. INSPECTORATUL REGIONAL ÎN CONSTRUCŢII ........ ................ ............... Nr. ................ Data ........ ......... Unitatea controlată ........ ................ ................ ......... Nr. ................ Data ........ ......... PROCES-VERBAL DE CONTROL Încheiat astăzi, ........ ................ ..............., la sediul ........ ................ ................ ........ .............

De către personalul cu atribuţii de control: (numele şi prenumele) Nr. legitimaţie
1. Baza legală a controlului:
Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare; Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare; Legea nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată; Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare; Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare; Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare; ► Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare; ► Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi locuinţei nr. 839/2009, cu modificările şi completările ulterioare; ► Regulamentul de organizare şi funcţionare al Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice nr. 3.429/2013, cu modificările şi completările ulterioare; ► Procedura privind emiterea acordului de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. pentru intervenţii în timp asupra construcţiilor existente, aprobată prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor şi al inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C. nr. 486/500/2007, cu modificările ulterioare; ► reglementări tehnice - regulamente, proceduri, specificaţii, normative, instrucţiuni, ghiduri, metodologii, manuale şi altele.
2. Controlul s-a efectuat în perioada , la:
AUTORITATEA PUBLICĂ Primăria Adresa: ........ ................ ................ ........ Tel.:
Primar:
Viceprimar: Reprezentată prin: ........ ................ ................ Calitatea:
Secretar:
Arhitect-şef: Nr. cod fiscal:
3. Obiectivul controlului: verificarea legalităţii la emiterea autorizaţiilor de construire/desfiinţare (AC/AD)
4. La control au mai participat: 5. S-au prezentat următoarele documentele: (DA sau NU)
Numele şi prenumele Calitatea Registrul de evidenţă a autorizaţiilor de construire/desfiinţare
6. Situaţia autorizaţiilor de construire/desfiinţare:
Număr de autorizaţii de construire/desfiinţare emise: în perioada:
pentru Locuinţe: Anexe: Comerţ-industrie-servicii: Social-culturale: Edilitare:
pentru desfiinţare: Altele:
7. Stadiul elaborării documentaţiilor de urbanism:
P.U.G. şi R.L.U. aprobate prin H.C.L. al nr. din
8. Au fost verificate prin sondaj următoarele autorizaţii de construire/desfiinţare, conform fişelor de verificare anexate:
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............

Str. ........ .............. nr. .........., cod ..........., localitate ........ .............., judeţ ........ .........., România Tel. ........ ................ .........., e-mail ........ ................ ........ ............. @isc-web.ro; www.isc-web.ro Cont ........ ........ .............., Trezoreria ........ ........ ..............., cod fiscal ........ ................ .............*) *) Aceste informaţii se vor menţiona în subsolul de pe prima pagină a procesului-verbal. Fişa de verificare anexă la P.V.C. nr. ........./.............

Autorizaţia de construire/desfiinţare nr.
emisă pentru
Adresa: str. nr. judeţ/localitate/sector
tarla parcelă număr cadastral
a) Privitor la informaţiile conţinute se constată:
AC a fost emisă în baza Certificatului de urbanism nr.: şi a următoarelor documentaţii de urbanism
P.U.G. aprobat prin H.C.L. nr.
P.U.Z. aprobat prin H.C.L. nr.
P.U.D. aprobat prin H.C.L. nr.
Emisă în baza Avizului structurii de specialitate din Consiliul Judeţean nr.
DA NU Observaţii
Redactată pe formularul legal
Cererea-tip este completată corespunzător.
Anexa la cererea-tip este completată corespunzător.
Semnatari conform art. 4 din Legea nr. 50/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, după caz
Se respectă competenţele de emitere.
Este emisă în termenul legal.
Scopul emiterii corespunde celui al certificatului de urbanism.
Termenul de valabilitate este precizat.
Termenul de execuţie este precizat.
A fost prelungită valabilitatea cu respectarea prevederilor legii.
Dovada titlului asupra terenului în copie legalizată
Extras carte funciară de informare actualizat
Extras plan cadastral actualizat/ortofotoplan
Copii ale certificatului de urbanism şi ale planurilor-anexă
Conţinutul redactat: denumirea lucrării, descrierea concisă a lucrărilor autorizate, precum şi alte date extrase din D.T.A.C./D.T.A.D.
b) Avize, acorduri, studii solicitate: Nr. document DA NU Observaţii
Aviz deţinător reţea apă
Aviz deţinător reţea canalizare
Aviz deţinător reţea electricitate
Aviz deţinător reţea gaze naturale
Aviz deţinător reţea telefonie
Aviz
Aviz
Aviz P.S.I.
Aviz I.S.U.
Aviz sanitar
Aviz sanitar-veterinar
Acord A.P.M.
Acord I.S.C.
P.U.Z. aprobat
P.U.D. aprobat
Studiu geotehnic
Studiu conform art. 9 alin. (1) din Legea nr. 372/2005, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
Studiu
(vezi alte acte/piese în finalul fişei)
c) Piese scrise DA NU Observaţii
Listă de semnături
Borderou proiect arhitectură
Borderou proiect rezistenţă
Borderou proiect instalaţii
Memoriu tehnic arhitectură
Memoriu tehnic rezistenţă
Memorii tehnice instalaţii
Memoriu tehnic organizare execuţie
Memoriu tehnic sistematizare verticală
Deviz general
Referat verificare cerinţa A (după caz)
Referat verificare cerinţa Af (după caz)
Referat verificare cerinţa B (după caz)
Referat verificare cerinţa C (după caz)
Referat verificare cerinţa D (după caz)
Referat verificare cerinţa E (după caz)
Referat verificare cerinţa F (după caz)
Expertiza tehnică
(vezi alte piese în finalul fişei)
d) Piese desenate arhitectură corp ............
Plan de încadrare în zonă
Plan de situaţie întocmit conform anexei nr. 1 la Legea nr. 50/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
Plan construcţii subterane
Plan ........ ..........
Plan ........ ..........
Plan ........ ..........
Plan ........ ..........
Plan ........ ..........
Plan ........ ..........
Plan învelitoare
Secţiune .........
Secţiune ..........
Faţada principală
Faţada laterală dreapta
Faţada laterală stânga
Faţada posterioară
Plan situaţie împrejmuire (explicitare mod de amplasare )
Vederi, detalii împrejmuire
(vezi alte piese în finalul fişei)
e) Piese desenate structură corp ..............
Plan fundaţii
Detalii fundaţii
(vezi alte piese în finalul fişei)
f) Piese desenate instalaţii corp ..............
Schemă instalaţie electrică
Schemă instalaţie termică
Schemă instalaţie sanitară
g) Alte acte/piese prezente în documentaţie
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
9. Neconformităţi constatate: Abateri faţă de:
........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ ..........
10. Măsuri dispuse:
01 Termen:
Răspunde:
02 Termen:
Răspunde:
03 Termen:
Răspunde:
04 Termen:
Răspunde:
11. Paginile ... anexate, de detaliere a rubricilor ...... de mai sus, fac parte integrantă din prezentul proces-verbal.
Prezentul proces-verbal, având ........... de pagini, a fost întocmit în 2 (două) exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară. Va fi adus la cunoştinţa primarului/preşedintelui C.J. ........ ........ ..............., doamna/domnul ........ ................ ................ .......... . Modul de îndeplinire a măsurilor va fi comunicat în scris la Inspectoratul Regional în Construcţii ........ ..........., în termenul stabilit.
SEMNĂTURI
Personalul cu atribuţii de control I.S.C. I.R.C. ........ ........ ............ Numele ........ ........ .......... Prenumele ........ .............. Semnătura ........ ............ Vizat inspector-şef judeţean/regional*): (după caz) *) Se va viza numai exemplarul care se va arhiva la I.J.C./I.R.C. Reprezentantul instituţiei controlate: Numele ........ ................ .......... Prenumele ........ ........ .............. Funcţia ........ ................ ........... Semnătura ........ ........ ..............


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 456/2014

 
12.08.2015 09:51:32  Anonim  a scris :
o tara de controlori!
   
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 456/2014
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu