ORDIN Nr. 4521
din 29 iunie 2006
privind aprobarea Normelor
de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 527/2005 privind participarea si
contributia financiara a Romaniei la programele de cercetare ale Fundatiei
Europene pentru Stiinta (ESF)
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 733 din 28 august 2006
In temeiul prevederilor art. 4 din Hotărârea Guvernului
nr. 527/2005 privind participarea şi contribuţia financiară a României la
programele de cercetare ale Fundaţiei Europene pentru Ştiinţă (ESF) şi ale
Hotărârii Guvernului nr. 735/1996 privind aprobarea Regulamentului de acordare
a granturilor de cercetare ştiinţifică,
având în vedere prevederile Ordonanţei Guvernului nr.
57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare,
văzând propunerile Consiliului Naţional al Cercetării
Ştiinţifice din Invăţământul Superior - C.N.C.S.I.S. şi referatul de aprobare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.449/2005 privind
organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu
modificările ulterioare,
ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Normele de aplicare a Hotărârii
Guvernului nr. 527/2005 privind participarea şi contribuţia financiară a României
la programele de cercetare ale Fundaţiei Europene pentru Ştiinţă (ESF), prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) Coordonarea ştiinţifică a participării
comunităţii ştiinţifice româneşti la iniţiativele, programele şi proiectele
ESF, precum şi procedura de evaluare a cererilor de finanţare se derulează de
către Consiliul Naţional al Cercetării Ştiinţifice din Invăţământul Superior (C.N.C.S.I.S.), cu sprijinul Unităţii
Executive pentru Finanţarea Invăţământului Superior şi a Cercetării Ştiinţifice
Universitare (U.E.F.I.S.C.S.U.).
(2) Procedurile de contractare, finanţare, monitorizare
şi audit se derulează de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării - Autoritatea
Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică (M.Ed.C.-A.N.C.S.).
(3) In vederea derulării procedurilor prevăzute la
alin. (2), anual, pe bază de contract de grant încheiat de A.N.C.S. cu persoana
juridică aplicantă, se finanţează participarea echipelor de cercetare din
România în proiecte ESF, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate.
(4) Sumele necesare aplicării prevederilor
prezentului ordin se asigură de către M.Ed.C.-A.N.C.S., începând cu anul 2006,
din capitolul 53.01 „Cercetare fundamentală şi cercetare-dezvoltare",
titlul 20 „Bunuri şi servicii", articolul 20.10 „Cercetare-dezvoltare -
Granturi pentru cercetare".
(5) Plata către ESF a sumelor cu titlu de cotă anuală
fixă/proiect se asigură de către M.Ed.C.-A.N.C.S. pe baza facturii emise de
ESF.
Art. 3. - (1) M.Ed.C, A.N.C.S., C.N.C.S.I.S.-U.E.F.I.S.C.S.U.
asigură îndeplinirea prevederilor prezentului ordin.
(2) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei şi cercetării,
Mihail Hărdău
ANEXĂ
NORME
de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 527/2005
privind participarea şi contribuţia financiară a României la programele de cercetare ale
Fundaţiei Europene pentru Ştiinţă (ESF)
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Incepând cu anul 2005 membrii comunităţii
academice din România pot obţine finanţare din partea Ministerului Educaţiei şi
Cercetării prin Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică pentru partea din proiect care revine părţii
române, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 527/2005 privind participarea şi
contribuţia financiară a României la programele de cercetare ale Fundaţiei
Europene pentru Ştiinţă (ESF) şi ale prezentelor norme de aplicare.
(2) Coordonarea ştiinţifică a participării comunităţii
ştiinţifice româneşti la iniţiativele, programele şi proiectele ESF, precum şi procedura de evaluare a
cererilor de finanţare se derulează de către Consiliul Naţional al Cercetării
Ştiinţifice din Invăţământul Superior (C.N.C.S.I.S.),
cu sprijinul Unităţii Executive pentru Finanţarea
Invăţământului Superior şi a Cercetării Ştiinţifice Universitare (U.E.F.I.S.C.S.U.).
(3) Procedurile de contractare, finanţare,
monitorizare şi audit se derulează de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării
- Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică (M.Ed.C.-A.N.C.S.).
(4) Cheltuielile necesare finanţării iniţiativelor,
proiectelor şi programelor ESF, precum şi activităţile de suport pentru
realizarea acestora se finanţează din suma maximă de 200.000 euro/an de către
M.Ed.C -A.N.C.S., din capitolul 53.01 „Cercetare fundamentală şi
cercetare-dezvoltare", titlul 20 „Bunuri şi servicii", articolul
20.10 „Cercetare-dezvoltare - Granturi pentru cercetare".
CAPITOLUL II
Proceduri
Art. 2. - Derularea acţiunilor pentru accesul la
fondurile destinate proiectelor ESF este următoarea:
1. Decizia de participare la proiectele selectate de
ESF se ia de către C.N.C.S.I.S., cu informarea A.N.C.S.
2. Echipele de cercetare din
România din cadrul persoanelor juridice române pot înainta C.N.C.S.I.S. o
cerere de finanţare, în urma procedurilor de evaluare şi selectare la nivel
ESF.
3. In urma evaluării cererilor de finanţare, iniţiale
şi în continuare, C.N.C.S.I.S. supune spre aprobare M.Ed.C - A.N.C.S. lista cu
propunerile de finanţare.
4. M.Ed.C-A.N.C.S. se angajează să achite:
a) către ESF cota fixă anuală/proiect aprobat şi
finanţat;
b) în România, către persoanele juridice din care fac
parte membrii unei echipe de cercetare în proiecte ESF, cotele
variabile/proiect aprobat şi finanţat, pe bază de contract de grant.
Art. 3. - Procedura de evaluare şi finanţare se
desfăşoară astfel:
a) persoana juridică din care fac parte membrii unei
echipe de cercetare sau persoana juridică coordonatoare a unui consorţiu
completează o cerere de finanţare (formularul de aplicaţie - anexa nr. 1.1 sau
1.2 la prezentele norme); pentru proiectele aprobate, a căror derulare se face
pe mai mulţi ani bugetari, continuarea/sistarea finanţării se aprobă de
autoritatea contractantă pe baza propunerilor C.N.C.S.I.S. făcute în baza
evaluării anuale a cererilor de finanţare în continuare;
b) C.N.C.S.I.S., prin comisiile de specialitate,
evaluează cererile de finanţare şi propune nivelul finanţării, cu încadrarea în
prevederile art. 3 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 527/2005;
c) lista proiectelor propuse spre finanţare se aprobă
prin decizie a preşedintelui A.N.C.S., se face publică şi se comunică către
ESF;
d) M.Ed.C-A.N.C.S. (autoritatea contractantă) încheie şi derulează contractul de grant cu persoana
juridică aplicantă, în
conformitate cu legislaţia română în vigoare cu privire la granturi;
e) M.Ed.C.-A.N.C.S. efectuează către ESF plăţile
reprezentând cota fixă din programele ştiinţifice (Scientific Programmes), pe
baza facturii emise de către ESF, încadrându-se în suma maximă stabilită
conform Hotărârii Guvernului nr. 527/2005.
Art. 4. - (1) Sunt eligibile pentru finanţare
cheltuielile efectuate în perioada de executare a contractului de grant conform
Hotărârii Guvernului nr. 735/1996 privind aprobarea Regulamentului de acordare
a granturilor pentru cercetare ştiinţifică. Devizele antecalcul de cheltuieli
vor cuprinde cheltuielile care urmează a fi executate în perioada dintre data
începerii executării contractului de grant şi data finală a proiectului.
(2) Decontarea cheltuielilor aferente derulării
grantului se face pe baza următoarelor documente:
1. Procesul-verbal de evaluare şi avizare internă,
semnat de Comisia de evaluare şi avizare constituită în conformitate cu
prevederile art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 735/1996;
2. Devizul postcalcul (formular prevăzut în anexa nr.
2) certificat pe propria răspundere de către reprezentanţii legali ai
contractorului;
3. o sinteză a lucrărilor efectuate în perioada
pentru care se solicită decontarea cheltuielilor;
4. în cazul finanţării consecutive pe mai mulţi ani
financiari prestatorul se obligă să prezinte M.Ed.C - A.N.C.S. un raport final
asupra proiectului.
Art. 5. - In cazul contractelor
care se derulează pe mai mulţi ani financiari decizia de continuare a finanţării
se ia în baza procedurii de evaluare descrise la art. 3.
Art. 6. - (1) Destinaţia sumei rămase disponibilă după
contractarea granturilor din anul financiar respectiv se stabileşte de către
preşedintele A.N.C.S., la propunerea C.N.C.S.I.S.
(2) In vederea încheierii angajamentelor formale cu
ESF, M.Ed.C.-A.N.C.S., la propunerea C.N.C.S.I.S., decide care este cuantumul
sumelor aferente fiecărui tip de program şi activităţilor ce urmează a fi
derulate.
Art. 7. - Următoarele anexe fac parte integrantă din prezentele
norme de aplicare:
a) anexa nr. 1.1 - formularul de aplicaţie pentru
aplicaţiile iniţiale:
(i) anexa nr. 1.1.a)*) - formular de aplicaţie pentru programe ştiinţifice;
(ii) anexa nr. 1.1.b)*) - formular de aplicaţie pentru programe Eurocores;
b) anexa nr. 1.2*) - Fişa de autoevaluare anuală
necesară aplicaţiilor care se derulează pe parcursul mai multor ani;
c) anexa nr. 2*) - formularul de deviz antecalcul şi postcalcul;
d) anexa nr. 3*) - calendarul derulării activităţilor;
e) anexa nr. 4*) - formularistica de contractare;
f) anexa nr. 5*) - fişa privind evaluarea proiectului
de către comisia de specialitate.
*) Anexele nr. 1.1.a), 1.1.b), 1.2 şi 2-5 sunt reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. 1.1a) la norme
MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII
CONSILIUL NATIONAL AL
CERCETARII ŞTIINŢIFICE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL
SUPERIOR
Bucureşti, str. Schitu Magureanu nr. 1, et. 3, sector 5, cod 050025
tel. (021) 307 19 18, fax (021) 307 19 19
e-mail: cncsis@cncsis.ro www.cncsis ro
----------------------------------------------------------------------------------------------
PENTRU A NU PIERDE INFORMAŢIILE,
VA RUGAM SA NU DEPROTEJATI FORMULARUL.
FORMULARUL SE LISTEAZĂ PE O SINGURA FATA.
VA RUGAM SA NU TIPĂRIŢI: ANEXA 1.
Folosiţi tasta Tab, tastele sageti Up si Down sau
mouse-ul pentru poziţionarea pe câmpurile din formular.
Nu folosiţi caracterele diacritice: Â, â, î, î, A, a, ş, ş, T, t etc.
NOTA: Nu folosiţi
caracterul ghilimele: " , "
----------------------------------------------------------------------------------------------
|_________________| PROGRAM
ŞTIINŢIFIC ESF *
Se completează de către CNCSIS
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FORMULAR APLICAŢIE - PROIECTE NOI
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A. Date generale despre proiect:
1. Principal Proposers
1.1.1 Nume:
1.1.2. Prenume:
|
|
1.1.3. Instituţie
|
|
1.1.4. Tara
|
|
1.2.1 Nume:
|
|
1.2.2. Prenume:
1.2.3. Instituţie
|
|
1.2.4. Tara
|
|
1.3.1 Nume:
1.3.2. Prenume:
|
|
1.3.3. Instituţie
1.3.4. Tara
|
|
2.
Structura partenerilor:
Tara
|
Denumire Institute
(se completează toate institutele
in acelaşi câmp)
|
Rolul partenerilor
(se completează
numai pentru partenerii din România)
|
Bugetul fiecărui partener
(se completează numai pentru partenerii romani)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Se va completa cu anul
financiar pentru care se face aplicaţia
3. Date de identificare ale aplicantului care
solicita finanţarea:
3.1. Nume:
3.2. Prenume:
|
|
3.3. Titlu didactic si/sau ştiinţific:
|
|
3.4. Instituţie:
3.5. Adresa:
|
|
3.6. Telefon:
3.7. Fax:
|
|
3.8. E-mail:
|
|
4. Titlul proiectului aprobat de ESF:
Nu folosiţi caracterul
ghilimele (Max 200 caractere)
|______________________________________________________________|
5. Termeni cheie (max 5 termeni):
Nu folosiţi caracterul
ghilimele Introduceţi un singur termen pe câmp.
6. încadrarea proiectului in comisiile de
specialitate:
[Pentru cod: Comisie/Subcomisie - A se vedea
ANEXA 2]
7. Durata proiectului (1-5 ani):
8. Surse de finanţare alternative:
9. Rezumatul proiectului:
Nu folosiţi
caracterul ghilimele
( Max 10 termeni)
|______________________________________________________________|
10. Termeni cheie:
Nu folosiţi
caracterul ghilimele
( Max 10 termeni)
|______________________________________________________________|
11. Bugetul solicitat de către partea romana:
Structura bugetului pe durata de desfăşurare a
proiectului
NR.
CRT
|
DENUMIRE
CAPITOL BUGET
|
ANUL I
VALOARE
(RON)
|
ANUL II
VALOARE
(RON)
|
ANUL III
VALOARE
(RON)
|
ANUL IV
VALOARE
(RON)
|
ANUL V
VALOARE
(RON)
|
TOTAL
VALOARE
(RON)
|
1.
|
CHELTUIELI DE PERSONAL *
[salarii, CAS, şomaj, CASS, colaborări
(convenţii civile)]
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
CHELTUIELI INDIRECTE (regie)
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
CHELTUIELI DE INFORMARE DOCUMENTARE
|
|
|
|
|
|
|
3.1
|
Cheltuieli materiale
|
|
|
|
|
|
|
3.2
|
Mobilităţi [vizite de studiu, participări la manifestări
ştiinţifice interne si internaţionale in concordanta cu tematica grantului,
taxe de acces, cheltuieli de transport si cazare] - max. 15% din valoarea
grantului
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
MATERIALE, OBIECTE DE INVENTAR
[materiale consumabile inclusiv reactivi,
omponente, costuri pentru acces la infrastructura de cercetare a terţilor]
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
COSTURI DE VALORIFICARE A REZULTATELOR CERCETĂRII
[cheltuieli de editare - publicare,
acţiuni in vederea realizării temei de cercetare sau valorificării rezultatelor]
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
CHELTUIELI DE CAPITAL
[echipamente, software/upgrading in
proporţie de max. 50% din valoarea grantului]
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
* Se calculează in funcţie de numărul de persoane care
participa la execuţia proiectului si de salariul corespunzător funcţiei de
cercetare
________________________________________________________________
PRIN ACEASTA SE CERTIFICA LEGALITATEA SI
CORECTITUDINEA
DATELOR CUPRINSE IN PREZENTA CERERE DE FINANŢARE
DATA:
RECTOR, DIRECTOR,
Nume, prenume:
Semnătura:
Stampila
DIRECTOR EC./CONTABIL SEF,
Nume, prenume:
Semnătura:
SEF CATEDRA, SEF LABORATOR,
Nume, prenume:
Semnătura:
DIRECTOR DE PROIECT,
Nume, prenume:
Semnătura:
ANEXA Nr. 2
Codul Comisiei :
|
1
|
Codul Subcomisiei:
|
1A, 1B, 1C, ....
|
COMISIA 1
MATEMATICA SI ŞTIINŢELE NATURII
1A
|
MATEMATICA
|
1B
|
INFORMATICA
|
1C
|
CHIMIE
|
1D
|
FIZICA
|
Codul Comisiei :
|
2
|
Codul Subcomisiei:
|
2A, 2B, 2C, ....
|
COMISIA 2
ŞTIINŢE INGINEREŞTI
2A
|
INGINERIE MECANICA
|
2B
|
INGINERIE ELECTRICA
|
2C
|
INGINERIE ELECTRONICA SI TELECOMUNICAŢII
|
2D
|
ŞTIINŢA MATERIALELOR
|
2E
|
INGINERIA CONSTRUCŢIILOR
(GEODEZIE, GENIU, INSTALAŢII)
|
2F
|
INGINERIE INDUSTRIALA
|
2G
|
INGINERIE CHIMICA
|
2H
|
MINE, PETROL SI GAZE
|
2I
|
ŞTIINŢA CALCULATOARELOR
|
2J
|
AUTOMATICA
|
2K
|
ENERGETICA
|
2L
|
INDUSTRIA LEMNULUI
|
2M
|
INDUSTRIA ALIMENTARA
|
2N
|
TRANSPORTURI AERIENE, NAVALE, FEROVIARE SI RUTIERE
|
2O
|
ŞTIINŢE TEHNICE MILITARE
|
Codul Comisiei :
|
3
|
Codul Subcomisiei :
|
3A, 3B, 3C, ....
|
COMISIA 3
ŞTIINŢE SOCIO-UMANE SI ECONOMICE
3A
|
SOCIOLOGIE
|
3B
|
ANTROPOLOGIE CULTURALA. ETNOGRAFIE. FOLCLOR
|
3C
|
FILOSOFIE
|
3D
|
PSIHOLOGIE. PEDAGOGIE
|
3E
|
ŞTIINŢE POLITICE. ŞTIINŢE ADMINISTRATIVE. COMUNICARE, JURNALISM
|
3F
|
DREPT
|
3G
|
ŞTIINŢE ECONOMICE
|
3H
|
ISTORIE. TEOLOGIE
|
3I
|
LITERE
|
3J
|
ŞTIINŢE MILITARE
|
3K
|
EDUCAŢIE FIZICA SI SPORT
|
Codul Comisiei :
|
4
|
Codul Subcomisiei :
|
4A, 4B, 4C, ....
|
COMISIA 4
ŞTIINŢELE VIEŢII SI ALE PĂMÂNTULUI
4A
|
BIOLOGIE
|
43
|
GEOLOGIE SI GEOFIZICA
|
4C
|
GEOGRAFIE
|
4D
|
ŞTIINŢA MEDIULUI (ECOLOGIE)
|
Codul Comisiei :
|
5
|
Codul Subcomisiei :
|
5A, 5B, 5C, ....
|
COMISIA 5
ŞTIINŢE AGRICOLE SI MEDICINA VETERINARA
5A
|
AGRICULTURA
|
5B
|
horticultura
|
5C
|
MEDICINA VETERINARA
|
5D
|
ZOOTEHNIE
|
5E
|
INDUSTRIE ALIMENTARA
|
5F
|
BIOTEHNOLOGII
|
5G
|
SILVICULTURA
|
Codul Comisiei :
|
6
|
Codul Subcomisiei :
|
6A, 6B, 6C, ....
|
COMISIA 6
ŞTIINŢE MEDICALE
6A
|
MEDICINA
|
6B
|
PARACLINICE SI LABORATOR
|
6C
|
CHIRURGIE
|
6D
|
STOMATOLOGIE
|
6E
|
FARMACIE
|
Codul Comisiei :
|
7
|
Codul Subcomisiei :
|
7A, 7B, 7C, ....
|
COMISIA 7
ARTE SI ARHITECTURA
7A
|
TEATRU SI COREGRAFIE
|
7B
|
CINEMATOGRAFIE SI MEDIA
|
7C
|
MUZICA
|
7D
|
ARTE VIZUALE (ARTE PLASTICE)
|
7E
|
ARHITECTURA SI URBANISM
|
*Aplicaţiile se vor
trimite prin posta, la adresa:
Bucureşti, str. Schitu Magureanu nr. I, et. 3, sector 5, cod 050025
ANEXA Nr. 1.1b) la norme
MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII
CONSILIUL NATIONAL AL CERCETARII ŞTIINTIFICE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR
Bucureşti, str. Schitu
Magureanu nr. 1, et. 3, sector 5, cod 050025
tel. (021) 307 19 18, fax (021) 307 19 19
e-mail: cncsis@cncsis.ro www.cncsis.ro
----------------------------------------------------------------------------------------------
PENTRU A NU PIERDE INFORMAŢIILE, VA RUGAM SA NU
DEPROTEJATI FORMULARUL.
FORMULARUL SE LISTEAZĂ PE O SINGURA FATA.
VA RUGAM SA NU TIPĂRIŢI: ANEXA 1.
Folosiţi tasta Tab, tastele sageti Up si Down sau
mouse-ul pentru poziţionarea pe câmpurile din formular.
Nu folosiţi caracterele diacritice: Â, â, î, î,A, a,
ş, ş, T, t etc.
NOTA: Nu folosiţi
caracterul ghilimele: " , "
----------------------------------------------------------------------------------------------
|____________|
EUROCORES_ESF *
Se completează de către CNCSIS
----------------------------------------------------------------------------------------------
FORMULAR APLICAŢIE - PROIECTE NOI
----------------------------------------------------------------------------------------------
A. Date generale despre proiect:
(conform aplicaţiei finale CRP)
1. Date de identificare ale aplicantului care
solicita finanţarea:
3.1. Nume:
|
|
3.2. Prenume:
|
|
3.3. Titlu didactic si/sau ştiinţific:
3.4. Instituţie:
|
|
3.5. Adresa:
|
|
3.6. Telefon:
3.7. Fax:
|
|
3.8. E-mail:
|
|
3.9 Statutul aplicantului:
|
Se selectează intre pricipal investigator si associate partner
|
2. Titlul proiectului aprobat de ESF:
Nu folosiţi caracterul
ghilimele
(Max 200 caractere)
|______________________________________________________________|
3. Abstract:
Nu folosiţi caracterul
ghilimele
(Max 2000 caractere)
|______________________________________________________________|
4. Descrierea
proiectului (conform aplicaţiei din CRP):
- obiectivele proiectului
- activităţile prevăzute
- bugetul detaliat
(descrierea se va prezenta in limba engleza, ANEXA 1)
* Se va completa cu anul financiar pentru care se face
aplicaţia
5. încadrarea proiectului in comisiile de
specialitate:
Cod comisie Cod subcomisie
[Pentru cod: Comisie / Subcomisie - A se vedea
ANEXA 2]
6. Durata proiectului (1-5 ani):
7. Suma totala solicitata (RON):
8. Bugetul solicitat de către partea romana:
Structura bugetului pe durata de desfăşurare a
proiectului
NR. CRT
|
DENUMIRE
CAPITOL BUGET
|
ANUL I
VALOARE
(ron)
|
ANUL II
VALOARE
(ron)
|
ANUL III
VALOARE
(RON)
|
ANUL IV
VALOARE
(RON)
|
ANUL V
VALOARE
(RON)
|
TOTAL
VALOARE
(RON)
|
1.
|
CHELTUIELI DE PERSONAL
[salarii, CAS, şomaj, CASS,
colaborări (convenţii
civile)]
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
cheltuieli indirecte (regie)
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
CHELTUIELI DE INFORMARE DOCUMENTARE
|
|
|
|
|
|
|
3.1
|
Cheltuieli materiale
|
|
|
|
|
|
|
3.2
|
Mobilităţi [vizite de studiu, participări la manifestări
ştiinţifice interne si internaţionale in
concordanta cu tematica grantului, taxe de acces, cheltuieli de transport si
cazare] - max. 15% din valoarea grantului
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
MATERIALE, OBIECTE DE INVENTAR
[materiale consumabile inclusiv reactivi,
componente, costuri pentru
acces la infrastructura de cercetare a terţilor]
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
COSTURI DE VALORIFICARE A REZULTATELOR CERCETĂRII
[cheltuieli de editare - publicare,
acţiuni in vederea realizării temei de cercetare sau valorificării
rezultatelor]
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
CHELTUIELI DE CAPITAL
[echipamente, software/upgrading in
proporţie de max. 50% din valoarea grantului]
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
* Se calculează in funcţie de numărul de persoane care
participa la execuţia proiectului si de salariul corespunzător funcţiei de
cercetare
9. Coordonatorul de proiect (Project Leader PL):
(conform aplicaţiei finale CRP)
1.1.1 Nume:
|
|
1.1.2. Prenume:
|
|
1.1.3. Instituţie
|
|
1.1.4. Tara
|
|
10. Aplicantii principali (Principal
Investigators_PI):
Nr.
Crt
|
Nume
|
Prenume
|
Instituţie
|
Tara
|
1
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
7
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
|
9
|
|
|
|
|
10
|
|
|
|
|
11
|
|
|
|
|
12
|
|
|
|
|
13
|
|
|
|
|
14
|
|
|
|
|
15
|
|
|
|
|
16
|
|
|
|
|
17
|
|
|
|
|
18
|
|
|
|
|
19
|
|
|
|
|
20
|
|
|
|
|
11. Parteneri Asociaţi (Associate Partners_AP):
Nr.
Crt
|
Nume
|
Prenume
|
Instituţie
|
Tara
|
1
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
________________________________________________________________
PRIN ACEASTA SE CERTIFICA LEGALITATEA SI
CORECTITUDINEA
DATELOR CUPRINSE IN PREZENTA CERERE DE FINANŢARE
DATA:
RECTOR, DIRECTOR,
Nume, prenume:
Semnătura:
Stampila
DIRECTOR EC./CONTABIL SEF,
Nume, prenume:
Semnătura:
DIRECTOR DE PROIECT,
Nume, prenume:
Semnătura:
Codul Comisiei :
|
1
|
Codul Subcomisiei :
|
1A, 1B, 1C, ....
|
COMISIA 1
MATEMATICA SI ŞTIINŢELE NATURII
1A
|
MATEMATICA
|
1B
|
INFORMATICA
|
1C
|
CHIMIE
|
1D
|
FIZICA
|
CODUL COMISIEI :
|
2
|
CODUL SUBCOMISIEI :
|
2A, 2B, 2C, ....
|
COMISIA 2
ŞTIINŢE INGINEREŞTI
2A
|
INGINERIE MECANICA
|
2B
|
INGINERIE ELECTRICA
|
2C
|
INGINERIE ELECTRONICA SI TELECOMUNICAŢII
|
2D
|
ŞTIINŢA MATERIALELOR
|
2E
|
INGINERIA CONSTRUCŢIILOR (GEODEZIE, GENIU, INSTALAŢII)
|
2F
|
INGINERIE INDUSTRIALA
|
2G
|
INGINERIE CHIMICA
|
2H
|
MINE, PETROL SI GAZE
|
2I
|
ŞTIINŢA CALCULATOARELOR
|
2J
|
AUTOMATICA
|
2K
|
ENERGETICA
|
2L
|
INDUSTRIA LEMNULUI
|
2M
|
INDUSTRIA ALIMENTARA
|
2N
|
TRANSPORTURI AERIENE, NAVALE, FEROVIARE SI RUTIERE
|
2O
|
ŞTIINŢE TEHNICE MILITARE
|
CODUL COMISIEI :
|
3
|
CODUL SUBCOMISIEI :
|
3A, 3B, 3C, ....
|
COMISIA 3
ŞTIINŢE SOCIO-UMANE SI ECONOMICE
3A
|
SOCIOLOGIE
|
3B
|
ANTROPOLOGIE CULTURALA. ETNOGRAFIE. FOLCLOR
|
3C
|
FILOSOFIE
|
3D
|
PSIHOLOGIE. PEDAGOGIE
|
3E
|
ŞTIINŢE POLITICE. ŞTIINŢE ADMINISTRATIVE. COMUNICARE, JURNALISM
|
3F
|
DREPT
|
3G
|
ŞTIINŢE ECONOMICE
|
3H
|
ISTORIE. TEOLOGIE
|
3I
|
LITERE
|
3J
|
ŞTIINŢE MILITARE
|
3K
|
EDUCAŢIE FIZICA SI SPORT
|
CODUL COMISIEI :
|
4
|
CODUL SUBCOMISIEI :
|
4A, 4B, 4C, ....
|
COMISIA 4
ŞTIINŢELE VIEŢII SI ALE PĂMÂNTULUI
4A
|
BIOLOGIE
|
4B
|
GEOLOGIE SI GEOFIZICA
|
4C
|
GEOGRAFIE
|
4D
|
ŞTIINŢA MEDIULUI (ECOLOGIE)
|
CODUL COMISIEI :
|
5
|
CODUL SUBCOMISIEI:
|
5A, 5B, 5C, ....
|
COMISIA 5
ŞTIINŢE AGRICOLE SI MEDICINA VETERINARA
5A
|
AGRICULTURA
|
5B
|
HORTICULTURA
|
5C
|
MEDICINA VETERINARA
|
5D
|
ZOOTEHNIE
|
5E
|
INDUSTRIE ALIMENTARA
|
5F
|
BIOTEHNOLOGII
|
5G
|
SILVICULTURA
|
CODUL COMISIEI :
|
6
|
CODUL SUBCOMISIEI:
|
6A, 6B, 6C, ....
|
COMISIA 6
ŞTIINŢE MEDICALE
6A
|
MEDICINA
|
6B
|
PARACLINICE SI LABORATOR
|
6C
|
CHIRURGIE
|
6D
|
STOMATOLOGIE
|
6E
|
FARMACIE
|
CODUL COMISIEI:
|
7
|
CODUL SUBCOMISIEI:
|
7A, 7B, 7C, ....
|
COMISIA 7
ARTE SI ARHITECTURA
7A
|
TEATRU SI COREGRAFIE
|
7B
|
CINEMATOGRAFIE SI MEDIA
|
7C
|
MUZICA
|
7D
|
ARTE VIZUALE (ARTE PLASTICE)
|
7E
|
ARHITECTURA SI URBANISM
|
ANEXA Nr. 1.2 la norme
Ministerul Educaţiei şi Cercetării
Consiliul Naţional al Cercetării Ştiinţifice din
Invăţământul Superior
Str. Schitu Măgureanu nr. 1, sector 5, cod 050025,
Bucureşti, România
Telefon: 021 307 19 18, Fax: 021 307 19 19
e-mail: cncsis@cncsis.ro, www.cncsis.ro
----------------------------------------------------------------------------------------------
PENTRU A NU PIERDE INFORMAŢIILE, VA RUGAM SA NU
DEPROTEJATI FORMULARUL
FORMULARUL SE LISTEAZĂ PE O SINGURA FATA.
VA RUGAM SA NU TIPĂRIŢI: ANEXA 1,ANEXA 2.
Folosiţi tasta Tab, tastele
sageti Up si Down sau mouse-ul pentru poziţionarea pe câmpurile din formular.
Nu folosiţi caracterele diacritice: Â, â, î, î, Ă,
ă, Ş, ş, Ţ, ţ etc.
NOTA: Nu folosiţi
caracterul ghilimele: " , "
----------------------------------------------------------------------------------------------
|_______________| |_____________|
Cod CNCSIS Tipul
grantului Anul
raportării
----------------------------------------------------------------------------------------------
ESF_FISA DE AUTOEVALUARE-ANUALA
(PENTRU APLICAŢII CE SE DERULEAZĂ PE MAI MULŢI ANI)
----------------------------------------------------------------------------------------------
1. Date de identificare ale directorului de grant:
1.1. Nume
|
|
1.2. Prenume
|
|
1.3. Denumire instituţie
|
|
1.4. Facultate/departament
|
|
1.5. Titlu didactic si/sau ştiinţific
|
|
1.6. Funcţie
|
|
1.7. Telefon
|
|
1.8. Fax
|
|
1.9. E-Mail1
|
|
1.10. Adresa poştala valida pentru primirea
corespondentei: oraş, str. , bl., et., cod postal
|
|
2. Titlul proiectului aprobat de ESF:
Nu folosiţi caracterul
ghilimele (Max
200 caractere)
|_____________________________________________________________|
3. Descrierea proiectului:
- obiectivele proiectului
- activităţile prevăzute
- bugetul detaliat
(descrierea se va prezenta
in limba engleza, ANEXA 1)
4. Rezumatul proiectului:
4.1. romana:
(max. 2000 caractere)
|_____________________________________________________________|
4.2. engleza:
(max. 2000 caractere)
|_____________________________________________________________|
5. Comisia la care s-a incadrat grantul:
COD COMISIE
|
COD SUBCOMISIE
|
|
|
[ Pentru cod: Comisie / Subcomisie- a se vedea
ANEXA 2 ]
6. Durata proiectului (1-5
ani): |_________|
7. Anul derulării pentru care se face raportarea: |_________|
8. Valoarea aprobata pentru finanţarea grantului in
anul de raportare: |_________|
RON
9. Modul de utilizare a grantului :
(conform tipului de grant si a cheltuielilor reale
efectuate)
NR. CRT
|
DENUMIRE
CAPITOL BUGET
|
ANUL I
VALOARE
(RON)
|
ANUL II
VALOARE
(RON)
|
ANUL III
VALOARE
(RON)
|
ANUL IV
VALOARE
(RON)
|
ANUL V
VALOARE
(RON)
|
TOTAL
VALOARE
(RON)
|
1.
|
CHELTUIELI DE PERSONAL
[salarii, CAS, şomaj, CASS, colaborări
(convenţii civile)]
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
CHELTUIELI INDIRECTE
(regie)
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
CHELTUIELI DE INFORMARE DOCUMENTARE
|
|
|
|
|
|
|
3.1
|
Cheltuieli materiale
|
|
|
|
|
|
|
3.2
|
Mobilităţi [vizite de studiu, participări la manifestări
ştiinţifice interne si internaţionale in concordanta cu tematica grantului,
taxe de acces, cheltuieli de transport si cazare] -max. 15% din valoarea
grantului
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
MATERIALE, OBIECTE DE INVENTAR
[materiale consumabile inclusiv reactivi,
componente, costuri pentru
acces la infrastructura de cercetare a terţilor]
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
COSTURI DE VALORIFICARE A REZULTATELOR
CERCETĂRII
[cheltuieli de editare -publicare,
acţiuni in vederea realizării temei de cercetare sau valorificării
rezultatelor]
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
CHELTUIELI DE CAPITAL
[echipamente, software/upgrading in
proporţie de max. 50% din valoarea grantului]
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
10. Obiectivele proiectului pentru anul de raportare:
Obiective prevăzute
|
Gradul
de realizare
|
Activităţi prevăzute
|
Gradul
de realizare
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.1. Pentru obiectivele si activităţile realizate
parţial sau nerealizate se argumentează:
(max. 1000 de caractere)
|____________________________________________________________________|
10.2. In situaţia realizării unor activităţi suplimentare se
argumentează:
(max.
1000 de caractere)
|____________________________________________________________________|
11. Rezultate obţinute:
11.1. Contribuţia la dezvoltarea cunoaşterii ştiinţifice:
11.1.1. Aspecte originale, inovative ale cercetării:
(contribuţiile se vor raporta
la cele mai recente realizări existente in fluxul principal de publicaţii)
(max. 1000 caractere)
|____________________________________________________________________|
11.2 Alte cooperări internaţionala:
|____________________________________________________________________|
12. Nerealizari/dificultati întâmpinate in derularea
grantului:
|____________________________________________________________________|
- Sugestii privind raportarea:
Director de proiect,
(nume, prenume) ..................
(semnătura) ...................
ANEXA Nr. 1
DESCRIEREA PROIECTULUI
CODUL COMISIEI:
|
1
|
CODUL SUBCOMISIEI:
|
1A, 1B, 1C, ....
|
COMISIA 1
MATEMATICA SI ŞTIINŢELE NATURII
1A
|
MATEMATICA
|
|
INFORMATICA
|
|
CHIMIE
|
|
FIZICA
|
CODUL COMISIEI:
|
2
|
CODUL SUBCOMISIEI:
|
2A,2B, 2C, ....
|
COMISIA 2
ŞTIINŢE INGINEREŞTI
2A
|
INGINERIE MECANICA
|
2B
|
INGINERIE ELECTRICA
|
2C
|
INGINERIE ELECTRONICA SI TELECOMUNICAŢII
|
2D
|
ŞTIINŢA MATERIALELOR
|
2E
|
INGINERIA CONSTRUCŢIILOR (GEODEZIE, GENIU, INSTALAŢII)
|
2F
|
INGINERIE INDUSTRIALA
|
2G
|
INGINERIE CHIMICA
|
2H
|
MINE, PETROL SI GAZE
|
2I
|
ŞTIINŢA CALCULATOARELOR
|
2J
|
AUTOMATICA
|
2K
|
ENERGETICA
|
2L
|
INDUSTRIA LEMNULUI
|
2M
|
INDUSTRIA ALIMENTARA
|
2N
|
TRANSPORTURI AERIENE, NAVALE, FEROVIARE SI RUTIERE
|
2O
|
ŞTIINŢE TEHNICE MILITARE
|
CODUL COMISIEI:
|
3
|
CODUL SUBCOMISIEI:
|
3A, 3B, 3C, ....
|
COMISIA 3
ŞTIINŢE SOCIO-UMANE SI ECONOMICE
3A
|
SOCIOLOGIE
|
3B
|
ANTROPOLOGIE CULTURALA. ETNOGRAFIE. FOLCLOR
|
3C
|
FILOSOFIE
|
3D
|
PSIHOLOGIE. PEDAGOGIE
|
3E
|
ŞTIINŢE POLITICE. ŞTIINŢE ADMINISTRATIVE. COMUNICARE, JURNALISM
|
3F
|
DREPT
|
3G
|
ŞTIINŢE ECONOMICE
|
3H
|
ISTORIE. TEOLOGIE
|
3I
|
LITERE
|
3J
|
ŞTIINŢE MILITARE
|
3K
|
EDUCAŢIE FIZICA SI SPORT
|
CODUL COMISIEI:
|
4
|
CODUL SUBCOMISIEI:
|
4A, 4B, 4C, ....
|
COMISIA 4
ŞTIINŢELE VIEŢII SI ALE PĂMÂNTULUI
4A
|
BIOLOGIE
|
4B
|
GEOLOGIE SI GEOFIZICA
|
4C
|
GEOGRAFIE
|
4D
|
ŞTIINŢA MEDIULUI (ECOLOGIE)
|
CODUL COMISIEI:
|
5
|
CODUL SUBCOMISIEI:
|
5A, 5B, 5C, ....
|
COMISIA 5
ŞTIINŢE AGRICOLE SI MEDICINA VETERINARA
5A
|
AGRICULTURA
|
5B
|
HORTICULTURA
|
5C
|
MEDICINA VETERINARA
|
5D
|
ZOOTEHNIE
|
5E
|
INDUSTRIE ALIMENTARA
|
5F
|
BIOTEHNOLOGII
|
5G
|
SILVICULTURA
|
CODUL COMISIEI:
|
6
|
CODUL SUBCOMISIEI:
|
6A, 6B, 6C, ....
|
COMISIA 6
ŞTIINŢE MEDICALE
6A
|
MEDICINA
|
6B
|
PARACLINICE SI LABORATOR
|
6C
|
CHIRURGIE
|
6D
|
STOMATOLOGIE
|
6E
|
FARMACIE
|
CODUL COMISIEI:
|
7
|
CODUL SUBCOMISIEI:
|
7A, 7B, 7C, ....
|
COMISIA 7
ARTE SI ARHITECTURA
7A
|
TEATRU SI COREGRAFIE
|
7B
|
CINEMATOGRAFIE SI MEDIA
|
7C
|
MUZICA
|
7D
|
ARTE VIZUALE (ARTE PLASTICE)
|
7E
|
ARHITECTURA SI URBANISM
|
ANEXA Nr. 2 la norme
Contractor: Proiect
DEVIZ CADRU ANTECALCUL SI POSTCALCUL
|
Articol de calculatie
|
Total
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
I
|
CHELTUIELI DIRECTE-TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
I.1
|
CHELTUIELI DE PERSONAL
|
|
|
|
|
|
|
1.1.
|
Cheltuieli salariate
|
|
|
|
|
|
|
1.2.
|
Contribuţii angajator*)
|
|
|
|
|
|
|
1.2.a
|
CAS
|
|
|
|
|
|
|
1.2.b
|
Şomaj
|
|
|
|
|
|
|
1.2.c
|
CAS pentru sănătate
|
|
|
|
|
|
|
1.2.d
|
Altele
|
|
|
|
|
|
|
1.3.
|
Alte cheltuieli de personal (deplasări)
|
|
|
|
|
|
|
1.3 a
|
deplasări in tara
|
|
|
|
|
|
|
1.3b
|
deplasări in străinătate
|
|
|
|
|
|
|
I.2
|
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII
|
|
|
|
|
|
|
2.1
|
Materiale consumabile
|
|
|
|
|
|
|
2.2
|
Obiecte de inventar
|
|
|
|
|
|
|
2.3
|
Servicii prestate de terţi
|
|
|
|
|
|
|
2.3.a
|
telecomunicaţii si posta
|
|
|
|
|
|
|
2.3.b
|
tipărire, editare, multiplicare
|
|
|
|
|
|
|
2.3.c
|
consultanta/asistenta tehnica
|
|
|
|
|
|
|
2.2.d
|
rapoarte independente de evaluare
|
|
|
|
|
|
|
2.2.e
|
evaluare in panel (comitet evaluare)
|
|
|
|
|
|
|
II
|
CHELTUIELI INDTRECTE-TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
III
|
DOTĂRI INDEPENDENTE
|
|
|
|
|
|
|
III.1
|
Echipamente pentru cercetare-dezvoltare
|
|
|
|
|
|
|
III.2
|
Mobilier şi aparatură birotică
|
|
|
|
|
|
|
III.3
|
Calculatoare electronice şi echipamente periferice
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL TARIF I+II+III
|
|
|
|
|
|
|
Datele se confirmă pe propria răspundere
* stabilite conform legii
Semnăturile reprezentanţilor legali şi ştampila
ANEXA Nr. 3 la norme
CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR NOI 2007*
Nr.crt.
|
Denumirea activităţii
|
Durata
|
1
|
Lansarea procedurilor de finanţare
|
1 februarie
|
2
|
Primirea aplicaţiilor
|
1 săptămâna
|
3
|
Pregătirea evaluării
|
4
|
Evaluarea aplicaţiilor
|
1 zi
|
5
|
Aprobarea Biroului Executiv CNCSIS
|
1 săptămâna
|
6
|
Aprobarea ministrului educaţiei şi
cercetării
|
2 săptămâni
|
7
|
Contractarea
|
1 săptămâna
|
8
|
Derularea contractului
|
De la semnare până la 10.12
|
9
|
Finalizarea contractului
|
10.12
|
CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR APLICAŢII NOI **
Nr.crt.
|
Denumirea activităţii
|
Durata
|
1
|
Lansarea procedurilor de finanţare
|
15 iunie
|
2
|
Primirea aplicaţiilor
|
1 săptămâna
|
3
|
Pregătirea evaluării
|
4
|
Evaluarea aplicaţiilor
|
l zi
|
5
|
Aprobarea Biroului Executiv CNCSIS
|
1 săptămâna
|
6
|
Aprobarea ministrului educaţiei şi cercetării
|
2 săptămâni
|
7
|
Contractarea
|
1 săptămâna
|
8
|
Derularea contractului
|
De la semnare până la 10.12
|
9
|
Finalizarea contractului
|
10.12
|
CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR APLICAŢII ÎN CONTINUARE***
Nr.crt.
|
Denumirea activităţii
|
Durata
|
1
|
Lansarea procedurilor de finanţare
|
15 ianuarie
|
2
|
Primirea aplicaţiilor
|
2 săptămâni
|
3
|
Pregătirea evaluării
|
1 săptămâna
|
4
|
Evaluarea aplicaţiilor
|
1 zi
|
5
|
Aprobarea Biroului Executiv CNCSIS
|
1 săptămâna
|
6
|
Aprobarea ministrului educaţiei şi cercetării
|
2 săptămâni
|
7
|
Contractarea
|
1 săptămâna
|
8
|
Derularea contractului
|
De la semnare până la 10.12
|
9
|
Finalizarea contractului
|
10.12
|
*se aplica pentru proiectele acceptate la finanţare de
către ESF in anii anteriori anului 2007
**se aplica incepand cu temele acceptate pentru
finanţare de către ESF după după selecţia din 2007
***se se aplica incepand cu anul financiar 2008
ANEXA Nr. 4 la norme
FORMULARISTICA DE CONTRACTARE
AUTORITATEA CONTRACTANTĂ CONTRACTOR
Nr. şi data înregistrării
Nr. Şi data înregistrării
_____________________________
_________________________
CONTRACT DE GRANT
Nr.______________/
Art. 1 PĂRŢILE
CONTRACTANTE
Ministerul Educaţiei şi Cercetării-Autoritatea
Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică, cu sediul în str. Mendeleev nr. 21-25, tel/fax 021/3183068 e-mail aionel@mct.ro,
cont nr. RO44TREZ70023710138XXXXX deschis la
Trezoreria sector 1 Bucureşti, cod fiscal 17728123, reprezentat prin Anton Anton Secretar de Stat -
Preşedinte şi Director economic Doina Mitea, în calitate de AUTORITATE CONTRACTANTĂ şi
(denumirea completă a instituţiei care reprezintă
titularul/titularii grantului/granturilor) ..............................................cu sediul
în...........................cod
poştal.............str............................................................nr...........judeţ(sector)..................................tel.......................
fax............................................., cod fiscal.................,
cont nr................................. deschis la
Trezoreria (Banca)..................................................
reprezentat prin Rector/ Director ..................................................şi
director economic (contabil şef) ..........................................................,
în calitate de CONTRACTOR s-a încheiat prezentul contract de finanţare grant, în condiţiile art.3 si art. 11 alin.(5) din
H.G. nr.735/1996 privind aprobarea Regulamentului de acordare a granturilor
pentru cercetare ştiinţifică cu următoarele clauze:
Art. 2. OBIECTUL CONTRACTULUI
2.1 Obiectul
Contractului îl constituie realizarea şi, respectiv, plata valorii granturilor
de cercetare evaluate şi propuse spre finanţare de Consiliul Naţional al
Cercetării Ştiinţifice din Invăţământul Superior, denumit în continuare CNCSIS
şi aprobate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Autoritatea Naţională
pentru Cercetare Ştiinţifică (ANCS)prin decizia nr.___/_____.
2.2 Fiecare temă de cercetare (denumire, fazele de
realizare, termenele tranşelor de finanţare pe faze) este identificată în Anexa
Ia, Ib la prezentul Contract, prin număr de cod pe anul ___________atribuit de
CNCSIS.
2.3 Evaluarea, avizarea şi finanţarea proiectelor de
cercetare cuprinse în Anexa Ia, Ib la prezentul Contract se face în
conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 735/1996.
Art.3 DURATA CONTRACTULUI
3.1 Prezentul contract
intră în vigoare la data semnării şi atribuirii numărului de contract la
Autoritatea Contractantă şi este valabil până la termenul prezentat în Anexa
Ia, Ib cu finanţare anuală în limita finanţării bugetare aprobate.
3.2 Pentru contractele de grant cu derulare pe mai
mulţi ani financiari se va menţiona în anexa Ia, Ib punctul II din prezentul contract stadiul derulării
(anul în care se află proiectul).
3.3 Sumele aferente
decontării Granturilor multianuale aflate în continuare la data încheierii
prezentului contract se vor deconta din sumele prevăzute la art.4 din prezentul
contract pentru cheltuielile efectuate pe întreg anul financiar________.
Art.4 VALOAREA CONTRACTULUI
4.1 Valoarea totală a
Contractului este de:________________________RON.
4.2 Valoarea estimată pe ani este prevăzută în tabelul
de mai jos:
Anul
|
Suma (RON)
|
|
|
|
2007
|
|
|
|
|
2008
|
|
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
2010
|
|
|
|
|
2011
|
|
|
|
|
4.3 Finanţarea se asigură anual în limita creditelor
bugetare aprobate cu această destinaţie şi a cuantumului aprobat de către
MEdC-ANCS.
4.4 MEdC-ANCS poate finanţa în continuare proiectul
dacă, în urma evaluării anuale de către CNCSIS, Contractorul obţine punctajul
necesar pentru continuarea finanţării
Art. 5 OBLIGAŢIILE
PĂRŢILOR CONTRACTANTE
5.1 OBLIGAŢIILE
EXECUTANTULUI
5.1.1 Răspunde de
desfăşurarea activităţilor de cercetare în conformitate cu conţinutul şi
valoarea granturilor aprobate, ale fazelor specificate în Anexa Ia, Ib Anexa
III la prezentul Contract şi nu modifică fără acordul MEdC-ANCS, conţinutul
granturilor, a fazelor sau a celorlalte date iniţiale ale proiectului cu luarea
în considerare a factorilor de risc specifici activităţii de cercetare
ştiinţifică.
5.1.2 Acţionează pentru
derularea normală a finanţării, întocmirea la timp a documentaţiei pentru
obţinerea tranşelor de finanţare din partea Autoritatea Contractantaului,
conform prevederilor din Contract.
5.1.3 Răspunde de
utilizarea sumelor exclusiv pentru obiectivele şi activităţile specificate în
contractul de grant aprobat şi respectă termenele din Anexa I.
5.1.4 Prezintă la
contractare Autoritatea Contractantaului, pentru fundamentare, devize
antecalcul (conform model Anexa II), semnate de
persoane autorizate şi director de proiect, respectând
prevederile din Regulamentul de aplicare a Legii contabilităţii nr. 82/1991. In
vederea realizării temei de cercetare pot fi prevăzute şi cheltuieli pentru
procurarea unor echipamente, aparatură de laborator, tehnică de calcul, pachete
de programe necesare (ca poziţie distinctă), în limita maximă a 50% din
valoarea totală a grantului, conform art.8 alin.(2) din H.G. nr.735/1996,
(conform Anexa IIa, IIb, IIc, IId).
5.1.5 In realizarea
temelor, răspunde de asigurarea respectării prevederilor Legii nr.64/1991
privind brevetele de invenţie, Legii nr. 129/1992 privind protecţia desenelor
şi modelelor industriale şi a Legii nr.8/1996 privind dreptul de autor şi
drepturile conexe.
5.1.6 Utilizează, în
conformitate cu reglementările în vigoare şi prevederile art.11.2 si 11.4 din
prezentul contract documentaţiile, rezultatele tangibile şi intangibile ale
cercetărilor ştiinţifice.
5.1.7 Păstrează
confidenţialitatea asupra obiectului şi a rezultatelor cercetării în cazul
temelor la care comisia de granturi a desemnat ca beneficiar alte instituţii
sau unităţi.
5.1.8 Prezintă, la solicitarea
Autorităţii Contractante date referitoare la fundamentarea unor articole ale
devizului antecalcul, documente suplimentare, referitoare la activitatea de
cercetare ştiinţifică. întocmirea necorespunzătoare a acestora sau refuzul de a
le înainta poate atrage după sine amânarea sau nedecontarea fazei sau
grantului.
5.1.9 Prezintă
MEdC-ANCS, la finalizarea grantului, un raport de cercetare în vederea
evaluării finale (conform art. 12 alin.(5) din HG nr. 735/1996).
5.1.10 Asigură evaluarea
şi avizarea lucrărilor efectuate şi a rezultatelor obţinute pe parcursul
desfăşurării temelor de cercetare de către comisiile de avizare alcătuite în
acest scop, la termene liber convenite de acestea, conform art. 12 alin.(l) din
HG nr.735/1996.
5.1.11 Urmează procedurile
corespunzătoare de punere în aplicare a recomandărilor comisiilor de avizare,
aprobate de ordonatorul principal de credite, într-unui din cazurile prevăzute
la art. 12 alin.(4) din H.G. nr.735/1996:
a) continuarea lucrărilor de cercetare, în baza avizării
favorabile a rezultatelor fazei intermediare, urmare a propunerii comisiei de
avizare de continuare a finanţării;
b) nota de sistare a finanţării, avizată de CNCSIS şi
aprobată de Autoritatea Contractantă, în situaţiile în care lucrările de
cercetare ştiinţifică nu mai pot continua din motive întemeiate;
c) nota de sistare a finanţării, avizată de CNCSIS şi
restituirea sumelor primite, precum şi suportarea, potrivit legii, a
prejudiciilor aduse, în cazul nerespectării obligaţiilor din contractul de grant.
5.1.12 Respectă
termenele de predare prevăzute în Anexa Ia, Ib la prezentul contract;
nerespectarea acestei clauze poate conduce la neîncadrarea în creditele
planificate pentru decontarea lucrărilor, respectiv la necesitatea diminuării
valorii contractului.
5.1.13 Asigură
restituirea, la termenul legal, a avansului rămas nejustificat, primit de la
Autoritatea Contractantă în condiţiile convenţiei privind acordarea de
avansuri, încheiată în conformitate cu actele normative în vigoare.
5.1.14 Prezintă la faza
finală/unică an (nu mai târziu de 5 decembrie a
anului în curs) o sinteză cu privire la
activitatea de cercetare (5-7 pagini), ca anexă la Procesul-verbal de avizare
şi evaluare (Anexa IV) şi un
raport financiar - Devizul postcalcul (semnat de persoanele autorizate şi
directorul de proiect), care să evidenţieze cheltuirea fondurilor alocate, în
limita sumei aprobată fiecărui grant, prevăzută în Anexa Ia, Ib la prezentul
Contract. Nu se admit depăşiri la capitolul 1 -Cheltuielile de personal -
(sumele reprezentând depăşiri ale valorii iniţial prevăzute în devizul
antecalcul se scad din valoarea totală a grantului).
5.1.15 Se angajează să
respecte normele deontologice ale cercetării ştiinţifice.
5.1.16 Asigură, în
perioada anterioară publicării rezultatelor de cercetare, secretul asupra
temelor care fac obiectul contractului şi asupra rezultatelor acestora.
5.1.17 Asigură că orice
publicaţie sau orice rezultat apărut în urma cercetării finanţate prin granturi
din fondurile alocate de Autoritatea Contractantă, va avea menţionat faptul că
apariţia acesteia s-a făcut cu sprijinul MEdC-ANCS, prin grantul acordat.
5.1.18 Păstrează
documentele şi rezultatele cercetării conform reglementărilor în vigoare.
5.1.19 Prevede în Anexa
Ia, Ib la Contract, pentru faza finală de an, cel mult 20% din valoarea
grantului.
5.1.20 Nu prevede termene de predare mai târziu
de 5 decembrie.
5.2. OBLIGAŢIILE
BENEFICIARULUI
5.2.1 Asigură plata
valorii lucrărilor avizate, la termenele prevăzute, în conformitate cu Anexa
Ia, Ib la Contract, în cazul în care Contractorul a prezentat la timp şi
corespunzător documentele, în condiţiile prezentului
Contract.
5.2.2 MEdC-ANCS, va
analiza cu operativitate documentele prezentate de Contractor, atât în faza de
contractare cât şi în faza de decontare.
5.2.3 Păstrează secretul
asupra cercetărilor efectuate de executant şi asupra rezultatelor acestora.
5.2.4 Analizează şi dă
curs recomandării făcute de comisiile de avizare în urma evaluării fazelor
intermediare de realizare a temei (temelor) de cercetare, conform art.12,
alin.(4) din H.G. nr.735/1996.
5.2.5 Acordă, în
conformitate cu art.13 alin.(3) din H.G. nr.735/1996, avansul prevăzut de lege.
5.2.6 Acordă sumele în
limita creditelor bugetare aprobate în bugetul său cu această destinaţie,
raportat la termenele şi cuantumurile stabilite prin Legea finanţelor publice
nr. 500/2002 şi Legea anuală a bugetului de stat.
Art.6 EVALUAREA SI
AVIZAREA LUCRĂRILOR
6.1 Obiectivele
evaluării şi avizării rezultatelor:
a) Stadiul atins în derularea grantului în raport cu
obiectivele prevăzute iniţial.
b) Măsura în care rezultatele au fost difuzate
(articole cărţi, comunicări, participări la conferinţe) alte constatări.
c) Modul de utilizare a fondurilor.
6.2 Evaluarea şi
avizarea lucrărilor se face, pentru fiecare grant în parte, pe fazele prevăzute
în Anexa Ia, Ib la prezentul Contract, pe baza "Procesului verbal de
evaluare şi avizare a rezultatelor" (Anexa IV).
6.3 Pentru proiectele
aprobate, a căror derulare se face pe mai mulţi ani bugetari
continuarea/sistarea finanţării se aprobă de Autoritatea Contractantă pe baza
propunerilor CNCSIS făcute în baza raportului anual.
Art. 7. DECONTAREA LUCRĂRILOR
7.1 Decontarea
lucrărilor se face de către Autoritatea Contractantă prin
deducerea proporţională sau
integrală, după caz, a avansurilor băneşti acordate, pe baza următoarelor documente:
7.1.1 pentru faza
intermediară
a) Proces-verbal de evaluare şi avizare a rezultatelor
(Anexa IV) pentru suma
aferentă fazei.
Procesul-verbal va fi semnat de comisia de avizare, constituită în scopul
evaluării lucrărilor
efectuate în cadrul temei. Suma propusă pentru decontare, înscrisă pe procesul verbal de avizare a rezultatelor, nu va
depăşi suma prevăzută pentru termenul de predare
respectiv;
7.1.2 pentru faza finală
/unică an
a) Proces-verbal de evaluare şi avizare a rezultatelor
(Anexa IV) - pentru suma
aferentă fazei.
Procesul-verbal va fi semnat de comisia de avizare, constituită în scopul
evaluării lucrărilor
efectuate în cadrul temei. Suma propusă pentru decontare, înscrisă pe procesul verbal de avizare a rezultatelor, nu va
depăşi suma prevăzută pentru termenul de predare
respectiv;
b) Deviz postcalcul cuprinde costurile finale, pe
capitole de buget, ale grantului a căror sumă totală nu poate depăşi valoarea
grantului prevăzută în Anexa Ia, Ib la Contract.
c) Sinteza lucrării (5-7 pagini), cuprinzând
activitatea desfăşurată şi rezultatele obţinute comparativ cu obiectivele
grantului. Autoritatea Contractantă are dreptul să solicite prezentarea
lucrării în extenso sau completarea sintezei. întocmirea necorespunzătoare a
acesteia sau refuzul de a fi reformulată sau completată poate atrage după sine
amânarea sau nedecontarea lucrărilor.
7.2 Decontarea se va
efectua după verificarea şi acceptarea documentaţiei de către Autoritatea
Contractantă, prin ordin de plată sau alte mijloace de decontare prevăzute de
organele bancare, valabile în momentul decontării, la valoarea aprobată a
postcalculului şi în limita valorilor înscrise în Contract.
7.3 Decontarea lucrărilor de către Autoritatea
Contractantă, în condiţiile prevăzute de Procesul-verbal de evaluare şi avizare
a rezultatelor, se face în limita creditelor bugetare deschise, cu această
destinaţie, la data depunerii şi acceptării documentaţiei pentru decontare.
7.4 Soldurile rămase la sfârşitul anului din execuţia
bugetului prevăzut în contractul instituţional, precum şi soldurile aferente
cercetării ştiinţifice universitare şi veniturile extrabugetare rămân la
dispoziţia instituţiilor de învăţământ superior şi se cuprind în bugetul de
venituri şi cheltuieli al instituţiei, fără vărsăminte la bugetul de stat şi
fără afectarea alocaţiilor de la bugetul de stat pentru anul următor, conform
art. 171 alin.(l 1) din Legea învăţământului nr.84/1995 republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
7.5 Sistarea finanţării proiectului multianual sau a
unei părţi a acestuia nu dă drept Contractorului să solicite şi să obţină
decontarea sumelor cheltuite în avans faţă de data încheierii contractului de
cercetare - grant prevăzute în bugetul general al proiectului pentru fazele sau
partea din proiect pentru care s-a dispus sistarea finanţării.
7.6 Pentru decontarea
lucrărilor temelor de cercetare-dezvoltare finanţate prin granturi competitive
de cercetare de către MEdC-ANCS, Contractorul este obligat să respecte
următoarele reguli:
7.6.1 In realizarea temelor
de cercetare finanţate prin granturi vor fi angajate şi efectuate numai
categoriile de cheltuieli necesare prevăzute la art. 8 alin. 1 şi alin.2 din
H.G. nr.735/1996 şi H.G. nr 1579/2002.
7.6.2 Contractorul va organiza conducerea
contabilităţii generale şi de gestiune, conform prevederilor legale în vigoare.
In vederea calculării costurilor aferente lucrărilor executate, se va proceda
astfel:
(i) cheltuielile directe se vor evidenţia pe baza de
documente primare justificative pe fiecare temă în parte;
(ii) cheltuielile indirecte (regia generală) se vor
repartiza pe teme de cercetare, pe baza de coeficienţi stabiliţi conform criteriilor de
repartizare adoptate de Contractor, avându-se în vedere documentele primare
de cheltuieli evidenţiate la nivelul
unităţii Contractor;
7.6.3 Pe baza operaţiunilor menţionate la 7.6.2, se va
întocmi devizul postcalcul pentru fiecare temă de cercetare, de a cărei
corectitudine răspunde conducerea unităţii Contractor. Modelul devizului
postcalcul este prezentat în Anexa II la prezentul contract, cu precizările :
(i) devizul postcalcul se va întocmi pentru faza unică
din anul financiar, cu respectarea reglementărilor specifice în vigoare - Legea
nr. 82/1991 şi va fi semnată de persoanele autorizate şi directorul de proiect;
(ii) în devizul postcalcul nu se cuprind cheltuieli
excepţionale, cheltuieli financiare, se precizează criteriile şi coeficienţii
de repartizare a cheltuielilor indirecte;
(iii) în cazul în care pentru ultima lună (sau
fracţiune din aceasta) din perioada pentru care se întocmeşte devizul
postcalcul nu există posibilitatea determinării exacte a cheltuielilor
indirecte, coeficienţii de repartizare utilizaţi vor fi cei din luna în care
s-a întocmit ultima balanţă de verificare;
(iv) suma totală propusă
pentru decontare nu va putea depăşi valoarea înscrisă în contract; în cazul în
care din devizul postcalcul valoarea rezultată este mai mică decât cea
prevăzută în contract, se decontează suma rezultată din devizul postcalcul;
(v) în devizul postcalcul se va
preciza: „Datele prezentate se confirmă pe răspunderea noastră".
7.6.4 Comisiile de
evaluare şi avizare a rezultatelor lucrărilor de cercetare finanţate prin
granturi, conform art.7 alin.2 din H.G. nr.735/1996 (care pot avea aceeaşi
componenţă cu comisiile de evaluare a cererilor de
granturi) vor fi formate din maximum 5 membri si un secretar:
(i) comisia de evaluare şi avizare va avea un
preşedinte ales dintre membrii acesteia.
(ii) în comisie nu se includ persoane care au calitatea
de colaborator al unităţii executante sau care au
interese ce pot afecta obiectivitatea în aprecierea rezultatelor; specialiştii
desemnaţi vor prezenta, pe proprie răspundere, o Declaraţie de imparţialitate,
confidenţialitate şi competenţă, pe care unitatea executantă o va transmite la
MEdC - ANCS la termenul stabilit;
(iii) nerespectarea acestor prevederi poate conduce la
nedecontarea lucrărilor avizate;
(iv) comisia de avizare constituită în condiţiile
prevăzute mai sus, în baza constatărilor efectuate (conform atribuţiilor
rezultate din art.12, alin.3 din HG nr.735/1996) avizează rezultatele
lucrărilor de cercetare şi întocmeşte procesul verbal de avizare şi evaluare
potrivit modelului din Anexa IV.
(v) în procesul verbal de evaluare şi avizare a
rezultatelor lucrărilor de cercetare vor fi trecute şi propunerile comisiei de
avizare către MEC şi CNCSIS în urma evaluării fazelor intermediare de realizare
a temelor, conform art. 12, alin.4 din HG nr.735/1996.
7.6.5 Pentru lucrările
executate în cadrul contractului de grant Executantul nu va emite facturi către
Autoritatea Contractantă.
7.6.6 Plata către Contractor se efectuează prin ordine
de plată sau alte mijloace de decontare prevăzute de instituţiile bancare,
valabile în momentul decontării .
7.6.7 Documentele primare justificative
care au stat la baza întocmirii devizului postcalcul rămân la Contractor care
are obligaţia de a le păstra, arhiva şi de a le pune la dispoziţia organelor de
control abilitate.
7.6.8 Autoritatea
Contractantă poate refuza integral sau parţial decontarea lucrărilor executate
ca urmare a punerii în aplicare a recomandărilor comisiilor de avizare în urma
evaluării fazelor intermediare, conform art. 12, alin.4 din HG nr.735/1996.
Art 8. MODIFICAREA CONTRACTULUI
8.1 Prevederile
prezentului Contract se pot modifica prin acte
adiţionale cu acordul părţilor, cu avizul CNCSIS.
Art. 9. FORŢA
MAJORĂ.
Potrivit legii, forţa majoră apără de răspundere partea
care o invocă, pentru evenimente imprevizibile şi de neînlăturat, cu condiţia
ca, în termen de 5 zile de la data producerii evenimentului, să înştiinţeze, în
scris, cealaltă parte despre aceasta şi consecinţele ce afectează executarea
prezentului contract.
9.1 Forţa majoră este constatată de o autoritate
competentă.
9.2 Forţa majoră exonerează părţile contractante de
îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în
care acţionează aceasta.
9.3 Indeplinirea contractului va fi suspendată în
perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se
cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
9.4 Partea contractantă care invoca forţa majoră are
obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea
acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie, în vederea limitării
consecinţelor.
9.5 Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va
acţiona pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să
notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără
ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte părţi daune interese.
Art.10 PENALITĂŢI
ŞI DAUNE
10.1 Nedepunerea în
termenul prevăzut în Contract a documentaţiilor necesare decontării lucrărilor
(Art.7), atrage de la sine perceperea de către Autoritatea Contractantă a
penalităţilor prevăzute de lege (0.06%) pentru sumele cuvenite bugetului de
stat, care se aplică pentru fiecare zi de întârziere, la valoarea fazei
intermediare sau unice, după caz, prevăzută în contract.
10.2 Pentru
neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a lucrărilor de cercetare,
conform obligaţiilor asumate prin prezentul Contract, Contractorul se obligă să
plătească Autoritatea Contractantaului penalităţile prevăzute de lege (0.06%),
aplicate pentru fiecare zi de întârziere, la valoarea lucrărilor neexecutate
sau executate necorespunzător.
Art.11 CLAUZE SPECIALE
11.1 In cazul în care
din lucrările de cercetare în cadrul granturilor rezultă soluţii brevetabile,
dreptul de brevet de invenţie se reglementează conform Legii nr. 64/1991. Alte
rezultate care nu constituie soluţii brevetabile, dar au caracter de creaţie
ştiinţifică se vor trata în condiţiile legii.
11.2 Lucrările
executate care nu corespund prevederilor contractuale se refac de instituţia
executantă pe cheltuiala sa.
11.3 Cheltuielile efectuate
până la sistarea finanţării unui grant, sistare propusă în baza evaluării
lucrărilor de Comisia de evaluare şi avizare ca fiind cauzată din culpa
Contractorului, se suportă de către acesta. Fac excepţie situaţiile in care se constata ca sistarea nu se face din vina Contractorului.
11.4 In baza
constatărilor Comisiei de evaluare şi avizare, privind executarea
necorespunzătoare a lucrărilor şi folosirea ineficientă a fondurilor acordate,
Contractorul se obligă să
restituie sumele plătite de Autoritatea Contractantă până la data constatării
şi să suporte penalităţile prevăzute în Contract.
11.5 Documentaţiile şi
rezultatele cercetării, tangibile şi intangibile de interes naţional sau
strategic aparţin Autorităţii Contractante.
Art. 12 DISPOZIŢII
FINALE
12.1 Contractarea,
avizarea şi decontarea lucrărilor de cercetare se supun prevederilor legale in
vigoare.
12.2 Rezultatele
cercetărilor, echipamentele şi aparatura de laborator, tehnica de calcul,
pachetele de programe, precum şi materialele rămase neconsumate la finalizarea
lucrărilor de cercetare aparţin Contractorului cu excepţia art 11.5.
Art. 13. CESIUNEA CONTRACTULUI
Este interzisă cesiunea contractului de finanţare grant
şi a actelor adiţionale la acesta.
Art. 14. LIMBA
CARE GUVERNEAZĂ CONTRACTUL 14.1 Limba care guvernează contractul este limba română.
Art. 15. COMUNICĂRI
15.1 Orice comunicare
între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie
transmisă în scris.
15.2 Orice document scris
trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
15.3 Comunicările
dintre părţi se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu
condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.
Art. 16. LEGEA APLICABILĂ CONTRACTULUI
16.1 Contractul va fi interpretat conform
legilor din România.
Art. 17. ANEXE
Următoarele anexe, întocmite potrivit prevederilor
Ordinului Ministrului Educaţiei şi Cercetării_______/_____ fac parte
integrantă din prezentul contract:
1) Anexa Ia,Ib - Lista granturilor de cercetare pentru
programul de tip Programe Ştiinţifice si Programe
tip EUROCORES pe anul________;
2) Anexa IIa,IIb - Deviz de cheltuieli;
3) Anexa III - Plan de activitate;
4) Anexa IV- Proces verbal de
evaluare şi avizare a rezultatelor.
Prezentul contract s-a încheiat şi semnat în 3 (trei)
exemplare, toate având valoare de original, din care un exemplar pentru
Contractor, un exemplar pentru Autoritatea Contractantă.
CONTRACTOR
Rector / Director,
__________________________
Director economic Oficiul juridic,
__________________________
Oficiul juridic
__________________________
AUTORITATEA CONTRACTANTA
Preşedinte,
Anton Anton
Director General,
Doina Mitea
Oficiu Juridic,
Cătălina Sofia Damian
ANEXA Ia, "Program
ştiinţific "
la contractul nr._______
CONTRACTOR __________________________________
LISTA PROGRAMELOR ŞTIINŢIFICE DE CERCETARE7ESF PE
ANUL
I.
Contracte de cercetare -programe ştiinţifice noi
NR. CRT
|
COD CNCSIS
|
DIRECTOR PROIECT
|
TITLUL GRANTULUI
|
ANUL DE DERULARE
(I)
|
SUMA TOTALĂ APROBATĂ (RON)
|
FAZA
(denumire fază)
|
TERMEN
DE
EXECUŢIE
FAZA
|
VALOARE
NECESARĂ
FAZĂ
RON
|
1.
|
|
|
|
|
|
Faza unică an:
|
____
_____
|
____
____
|
2.
|
|
|
|
|
|
Faza unică an:
|
_____
_____
|
____
____
|
TOTAL I: _____________________ RON
II.
Contracte de cercetare - programe ştiinţifice în continuare**
NR. CRT
|
COD CNCSIS
|
DIRECTOR PROIECT
|
TITLUL GRANTULUI
|
ANUL DE DERULARE
(II sau III)
|
SUMA TOTALĂ APROBATĂ
(RON)
|
FAZA
(denumire fază)
|
TERMEN
DE
EXECUŢIE
FAZĂ
|
VALOARE
NECESARĂ
FAZĂ
RON
|
1.
|
|
|
|
|
|
Faza unică an:
|
_____
_____
|
_____
_____
|
2.
|
|
|
|
|
|
Faza unică an:
|
_____
_____
|
_____
_____
|
TOTAL II:__________________________ RON
* Se vor înscrie proiectele noi prezentate la competiţie şi aprobate în anul___________
** Se vor înscrie granturile în continuare, în al
doilea sau al treilea an de derulare, aprobate de către MEC la recomandarea
CNCSIS pentru finanţarea în anul _____
NOTA: Oricare contract de grant trebuie să aibă
prevăzută cel puţin o fază, cea finală/unică.
TOTAL GENERAL (I+II):____________________RON
RECTOR/DIRECTOR,
__________________
CONTABIL SEF,
___________________
ANEXA Ib, " EUROCORES"
la contractul nr.____________
CONTRACTANT___________________________
LISTA PROGRAMELOR ŞTIINŢIFICE DE CERCETARE/ESF PE
ANUL
I.
Contracte de cercetare - programe EUROCORES noi*
NR. CRT
|
COD CNCSIS
|
DIRECTOR PROIECT
|
TITLUL GRANTULUI
|
ANUL DE DERULARE
(I)
|
SUMA
TOTALĂ
APROBATĂ
(RON)
|
FAZA
(denumire fază)
|
TERMEN
DE EXECUŢIE
FAZA
|
VALOARE
NECESARĂ
FAZĂ
RON
|
1.
|
|
|
|
|
|
Faza unică an:
|
_______
|
_______
|
|
|
|
|
|
|
|
_____
|
______
|
2.
|
|
|
|
|
|
Faza unică an:
|
______
|
______
|
TOTAL I:____________________RON
II.
Contracte de cercetare - programe EUROCORES în continuare **
NR. CRT
|
COD CNCSIS
|
DIRECTOR PROIECT
|
TITLUL GRANTULUI
|
ANUL DE DERULARE
(II sau III)
|
SUMA
TOTALĂ
APROBATĂ
(RON)
|
FAZA
(denumire fază)
|
TERMEN
DE
EXECUŢIE
FAZA
|
VALOARE
NECESARĂ
FAZĂ
RON
|
1.
|
|
|
|
|
|
Faza unică an:
|
____
____
|
____
____
|
2.
|
|
|
|
|
|
Faza unică an:
|
____
____
|
____
____
|
TOTAL II :____________________RON
* Se vor înscrie proiectele noi prezentate la
competiţie şi aprobate în anul__________
** Se vor înscrie granturile în continuare, în al doilea
sau al treilea an de derulare, aprobate de către MEC
la recomandarea CNCSIS pentru finanţarea în anul__________.
NOTA: Oricare contract de grant trebuie să aibă
prevăzută cel puţin o fază, cea finală/unică.
TOTAL GENERAL (I+II):____________________RON
RECTOR/DIRECTOR,
___________________
CONTABIL SEF,
_______________
ANEXA II la Contractul nr................../...............
Contractor: Proiect
DEVIZ CADRU ANTECALCUL SI POSTCALCUL
|
Articol de calculatie
|
Total
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
I
|
CHELTUIELI DIRECTE-TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
I.1
|
CHELTUIELI DE PERSONAL
|
|
|
|
|
|
|
1.1.
|
Cheltuieli salariate
|
|
|
|
|
|
|
1.2.
|
Contribuţii angajator*)
|
|
|
|
|
|
|
1.2.a
|
CAS
|
|
|
|
|
|
|
1.2.b
|
Şomaj
|
|
|
|
|
|
|
1.2.c
|
CAS pentru sănătate
|
|
|
|
|
|
|
1.2.d
|
Altele
|
|
|
|
|
|
|
1.3.
|
Alte cheltuieli de personal (deplasări)
|
|
|
|
|
|
|
1.3 a
|
deplasări in tara
|
|
|
|
|
|
|
1.3b
|
deplasări in străinătate
|
|
|
|
|
|
|
I.2
|
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII
|
|
|
|
|
|
|
2.1
|
Materiale consumabile
|
|
|
|
|
|
|
2.2
|
Obiecte de inventar
|
|
|
|
|
|
|
2.3
|
Servicii prestate de terţi
|
|
|
|
|
|
|
2.3.a
|
telecomunicaţii si posta
|
|
|
|
|
|
|
2.3.b
|
tipărire, editare, multiplicare
|
|
|
|
|
|
|
2.3.c
|
consultanta/asistenta tehnica
|
|
|
|
|
|
|
2.2.d
|
rapoarte independente de evaluare
|
|
|
|
|
|
|
2.2.e
|
evaluare in panel (comitet evaluare)
|
|
|
|
|
|
|
II
|
CHELTUIELI INDIRECTE-TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
III
|
DOTĂRI INDEPENDENTE
|
|
|
|
|
|
|
III.1
|
Echipamente pentru cercetare-dezvoltare
|
|
|
|
|
|
|
III. 2
|
Mobilier şi aparatură birotică
|
|
|
|
|
|
|
III. 3
|
Calculatoare electronice şi echipamente periferice
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL TARIF I+II+III
|
|
|
|
|
|
|
Datele se confirmă pe propria răspundere
* stabilite conform legii
Semnăturile reprezentanţilor legali şi ştampila
ANEXA III la Contractul nr.................. ...............
CONTRACTOR
_______________________
PLAN DE ACTIVITATE
Programe EUROCORES/ESF
TEMA NR. *_____ ANEXA**__________COD CNCSIS_____
Având în vedere bugetul alocat grantului, pot fi atinse următoarele obiective:
An
***
|
Obiective
|
Activităţi
|
Faza de decontare
****
|
2007
|
1.
|
1.1.
|
|
1.2
|
2.
|
2.1.
|
2.2.
|
3.
|
3.1.
|
3.2.
|
2008
|
1.
|
1.1.
|
|
1.2
|
2.
|
2.1.
|
2.2.
|
3.
|
3.1.
|
3.2.
|
2009
|
1.
|
1.1.
|
|
1.2
|
2.
|
2.1.
|
2.2.
|
3.
|
3.1.
|
3.2.
|
2010
|
1.
|
1.1.
|
|
1.2
|
2.
|
2.1.
|
2.2.
|
3.
|
3.1.
|
3.2.
|
2011
|
1.
|
1.1.
|
|
1.2
|
2.
|
2.1.
|
2.2.
|
3.
|
3.1.
|
3.2.
|
DIRECTOR/RECTOR,
CONTABIL ŞEF,
DIRECTOR DE PROIECT,
........................................................
* Numărul temei este nr.crt.
din tabelul din Anexa Ia. Ib
** ANEXA- se trece Ia, Ib
*** Se completează pentru toţi anii financiari pentru
care s-a solicitat finanţare.
**** Se va trece corelativ activităţilor, faza de
decontare (intermediară, finală/unică an)
ANEXA III la Contractul nr................../...............
CONTRACTOR
______________________________
PLAN DE ACTIVITATE
Programe Stiinfice/ESF
TEMA NR. *_____ ANEXA**___________COD
CNCSIS______________
Având în vedere bugetul alocat grantului, pot fi atinse
următoarele obiective:
An
***
|
Obiective
|
Activităţi
|
Faza de decontare
****
|
2007
|
1.
|
1.1.
|
|
1.2
|
2.
|
2.1.
|
2.2.
|
3.
|
3.1.
|
3.2.
|
2008
|
1.
|
1.1.
|
|
1.2
|
2.
|
2.1.
|
2.2.
|
3.
|
3.1.
|
3.2.
|
2009
|
1.
|
1.1.
|
|
1.2
|
2.
|
2.1.
|
2.2.
|
3.
|
3.1.
|
3.2.
|
2010
|
1.
|
1.1.
|
|
1.2
|
2.
|
2.1.
|
2.2.
|
3.
|
3.1.
|
3.2.
|
2011
|
1.
|
1.1.
|
|
1.2
|
2.
|
2.1.
|
2.2.
|
3.
|
3.1.
|
3.2.
|
DIRECTOR /
RECTOR, CONTABIL ŞEF,
DIRECTOR DE PROIECT,
......................................................
* Numărul temei este nr.crt.
din tabelul din Anexa Ia. Ib
** ANEXA- se trece Ia, Ib
*** Se completează pentru toţi anii financiari pentru
care s-a solicitat finanţare.
**** Se va trece corelativ activităţilor, faza de
decontare (intermediară, finală/unică an)
ANEXA IV
AUTORITATEA CONTRACTANTA
CONTRACTOR
Nr. şi data înregistrării Nr.
şi data înregistrării
__________________
__________________
NR CONTRACT:_____________
NR. TEMA_______din Anexa I____
COD CNCSIS:__________________
VALOARE TOTALĂ GRANT_______RON
FAZA (numărul din Anexa I____)_______
VALOARE FAZA _________________ RON
SE APROBĂ,
AUTORITATEA CONTRACTANTA
____________________________
AVIZE,
PROCES VERBAL DE EVALUARE SI AVIZARE A
REZULTATELOR
Comisia constituită conform HG nr.735/1996, întrunită
în vederea evaluării şi avizării lucrărilor efectuate în cadrul grantului nr. (nr.crt. din Anexa I__)____cod CNCSIS________cu titlul (titlul
grantului)__________________________________________________________________________
__________________________________________________ care fac obiectul Contractului
de grant nr._________/_______, încheiat între
CNCSIS-UEFISCSU în calitate de Autoritate Contractanta şi
Contractor
________________________________________________pentru
anul_____ .
(se va trece anul financiar).
EVALUEAZĂ ŞI CERTIFICĂ PE PROPRIA RĂSPUNDERE
REZULTATELE CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE
pentru faza (faza nr........din Anexa I___) anuală denumită (titlul fazei)
_____________________________________________________________________
şi face propuneri ordonatorului principal de credite privind
finanţarea grantului, după cum urmează:
I. EVALUAREA REZULTATELOR:
a) Stadiul atins în derularea grantului în raport cu
obiectivele prevăzute iniţial:
b) Valoarea şi nivelul
ştiinţific al rezultatelor obţinute până în stadiul respectiv:
c) Măsura în care rezultatele au fost difuzate
(articole, cărţi, comunicări) alte constatări:
d) Modul de utilizare a fondurilor până în stadiul
respectiv:
II PROPUNERI: (alternative nu se pot cumula)
a) Având în vedere rezultatele evaluării Comisia
AVIZEAZĂ lucrările evaluate conform Capitolului I lit. a-d din prezentul proces verbal şi propune ordonatorului de
credite acordarea sumei
de ______________________RON, in litere
(________________________)
reprezentând decontarea tranşei prevăzută în contract pentru faza (faza)______________.
De asemenea Comisia propune (numai dacă este cazul) ca
decontarea tranşei să se facă începând cu data
de______________în loc de data de___________,
prevăzută în Anexa I la, Contract pentru
motivul:______________________________________________________________
b) Având în vedere rezultatele evaluării, Comisia
AVIZEAZĂ lucrările evaluate conform Capitol I lit. a-d
din prezentul proces verbal şi propune ordonatorului
de credite majorarea cuantumului
tranşei de finanţare, prevăzut pentru data de_______________, de la suma
de_____________________RON la suma de___________________________RON (în
litere______________), în cadrul valorii temei
aprobate, pentru motivul: ___________________________________________
.
De asemenea Comisia propune (numai
dacă este cazul) ca decontarea tranşei de finanţare,majorată, să se facă
începând cu data de________________, în loc de data
de________________, prevăzută în Anexa I la Contract, pentru motivul: __________________________________
___________________________________________________ .
c) Având în vedere concluziile cuprinse la Capitolul I
din prezentul proces verbal, Comisia AVIZEAZĂ
lucrările de cercetare pentru suma de________________RON (în
litere_____________________________________) şi propune ordonatorului de
credite reducerea tranşei (tranşelor)
de finanţare, astfel:
-faza___________suma prevăzută
în contract_____________________RON
suma propusă _____________________RON
-faza___________suma prevăzută
în contract_____________________RON
suma propusă
_____________________RON
pentru
motivul:_______________________________________________
d) Având în vedere concluziile cuprinse la Capitolul I
din prezentul proces verbal, Comisia NU AVIZEAZĂ
CONTINUAREA lucrărilor de cercetare la tema nr.______,cod CNCSIS__________ şi propune ordonatorului de credite
sistarea finanţării pentru următoarele motive:_____________________________________________________________________________________ .
Lucrările executate până la aceasta fază, SE AVIZEAZĂ
pentru suma de_____________RON
(în
litere:_____________________________________________________________) RON,
existând următoarele posibilităţi de
valorificare:__________ ____________________________________________________ .
e) Având în vedere concluziile cuprinse la Capitolul I
din prezentul proces verbal, Comisia NU AVIZEAZĂ
lucrările de cercetare la tema nr._________Anexa I__cod CNCSIS_____________şi propune ordonatorului de credite sistarea finanţării, restituirea
sumelor acordate până în
prezent, în suma de ___________________RON,
precum şi suportarea de către_________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________
a penalităţilor prevăzute în contract, pentru următoarele motive:_______________________________________________________________
.
* * *
Evaluarea şi avizarea lucrărilor s-a efectuat pe baza
constatărilor făcute de Comisie la CONTRACTOR, precum şi pe baza
următoarelor documente (solicitate de către Comisie): Procesul verbal de
evaluare şi avizare în 2 ex., Devizul postcalcul în 2 ex., sinteza lucrării în
2 ex.
Prin semnarea de către CONTRACTOR a prezentului proces
verbal acesta confirmă constatările Comisiei şi îşi însuşeşte propunerile
acesteia. Prezentul proces verbal, pentru prevederile cuprinse în Capitolul II lit. a,b şi c ţine loc de act adiţional
la Contract.
Prin semnarea de către CONTRACTOR a prezentului proces
verbal acesta certifică faptul că toate mijloacele fixe şi obiectele de
inventar achiziţionate în cadrul grantului au fost înregistrate în patrimoniul
universităţii în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Prezentul proces verbal s-a încheiat în patru exemplare, din care două pentru CONTRACTOR şi două pentru AUTORITATEA
CONTRACTANTA.
COMISIA DE EVALUARE ŞI AVIZARE
Numele şi prenumele
Semnătura
PREŞEDINTE: ________________
Membri:
________________
Secretar:
________________
CONTRACTOR: (nume,
prenume, semnături, ştampila)
RECTOR / DIRECTOR,
___________________
___________________
DIRECTOR PROIECT,
___________________
___________________
CONTABIL ŞEF,
__________________
__________________
ANEXA Nr. 5 la norme
CONSILIUL NATIONAL AL CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR
COMISIA DE SPECIALITATE: COD
SUBCOMISIE: DOMENIU
FISA PRIVIND EVALUAREA PROIECTULUI DE CĂTRE COMISIA
DE SPECIALITATE
- proiecte de tip ESF -
Titlul proiectul:
Tipul proiectului:
Denumirea persoanei juridice aplicante:
Director de proiect:
COD CNCSIS: |________|
====================================================================================================
1. APRECIERILE COMISIEI PE CRITERII.
Pe criterii, notaţi observaţiile comisiei. Pentru
criteriile la care comisia modifica punctajul, justificările sunt obligatorii.
A. Implicaţia asupra cercatării la nivel naţional (1-10
puncte) |_______|
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
B. Raportarea la obiectivele
naţionale prioritare ale cercetării ştiinţifice ( 1-10)
|_______|
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
C. Implicaţii asupra altor programe /proiecte
internaţionale în derulare
(1-10) |_______|
........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ................................................................
D. Corelarea rezonabilă a
devizului estimativ cu preţurile de piaţă
(1-20) |_______|
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
E. Posibile soluţii brevetabile, invenţii, mărci,
desene şi modele industriale, drepturi de autor şi conexe (1-1 |_______|
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
F. Resursa umană (1-5)
|_______|
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
G.Infrastructura de cercetare oferă condiţii necesare
realizării proiectului (1-15)
|_______|
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
H. Structura bugetului (1-20
) |_______|
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
2. SCOR
COMISIE
|_______|
3. BUGETUL SOLICITAT AN CURENT -
RON |_______|
4. BUGETUL PROPUS PENTRU ANUL CURENT DE CĂTRE MEMBRU COMISIE -
RON
|_______|
5. OBSERVAŢII……………………………………………………………….......................................................................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ..................................................................................................................
MEMBRU COMISIE (nume,
prenume):..........................................
Data...........................
Semnătura...........................
6. STATUTUL DUPĂ
EVALUARE (minim pentru finanţare 80 de puncte):
1. Finanţat
|_________|
2. Respins
7. BUGETUL PROPUS SPRE APROBARE RON |_________|
PREŞEDINTE
COMISIE Semnătura.................